Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 581

Jokainen Teams-palaveri alkaa samalla tavalla.
Sekalaisia, osa 581

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vuoteenoma maksamakkara 26.7.2022 0:23
      Tulos: +198 (214 ääntä)
      Se on kanssa melko hauskaa kun Teamsissa päivän kestävän työturvallisuuskurssin kaikki osanottajat eivät malta ihan loppuun asti odottaa, ennen kuin alkaa alko maistumaan.

      Lainaa

    2. Tulos: -598 (660 ääntä)
      Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.

      Lainaa

    3. Kintsana dinosaurus 26.7.2022 0:45
      Tulos: +92 (100 ääntä)
      Vielä pahemmin nämä samat tyypit ovat myöhässä livekokouksista. Ja aina odotellaan, joten miksi tulisivat ajoissa? "Sori, olin mutella!" ja "Sori, vanha käsi!" on näitä 2020-luvun juttuja. Mitähän niitä muita on, en näin lomalla muista.

      Lainaa

    4. Väkivallaton sirkka 26.7.2022 0:53
      Tulos: +130 (132 ääntä)
      Kintsana dinosaurus: Vielä pahemmin nämä samat tyypit ovat myöhässä livekokouksista. Ja aina odotellaan, joten miksi tulisivat ajoissa? "Sori, olin mutella!" ja "Sori, vanha käsi!" on näitä 2020-luvun juttuja. Mitähän niitä muita on, en näin lomalla muista.
      Se on se videokuvan taustalla alasti hiippaileva tai äänekkään pierun päästävä  perheenjäsen.

      Lainaa

    5. Stabiili ilves 26.7.2022 1:42
      Tulos: +150 (160 ääntä)
      Miten kukaan ei muistanut klassikkoa, eli sitä joka ei ikinä osaa/muista laittaa itseään mutelle, varsinkaan jos käyttää kaiuttimia, ja sitten kaikilla särkyy korvat seuraavan puhujan äänen kiertäessä ja kaikuessa 1000 desibelissä.

      Lainaa

    6. Kofeiiniton peruna 26.7.2022 2:27
      Tulos: +215 (219 ääntä)
      Se että kokous alkaa pari minuuttia myöhässä ei mua kauheasti haittaa, se sen sijaan kyllä ottaa päähän kun tietyksi ajaksi sovitut kokoukset venyy ja venyy ilman mitään hyvää syytä vaikkapa 30-40min yliajalle. Muutenkin ihan tarpeeksi vaikea saada nykyään töitä tehtyä kaikkien kokousten välillä suhaillessa, tekee mieli heittää läppäri seinään kun porukka vaan jatkaa turhaa jauhamista vaikka on jo käynyt selväksi ettei yksi kokous riittänyt asian käsittelyyn.

      Lainaa

    7. Tulos: +263 (295 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Koska vauvan ruokailu on rinnastettavissa virtsaamiseen julkisesti toisen omaisuuden päälle?
      Mistä näitä juntteja sikiää…

      Lainaa

    8. Tulos: +182 (216 ääntä)
      Sanoinko tosiaan vain juntti? Hassua. Nimittäin ajatukseni oli, että harvinaisen mulkku sovinisti.

      Lainaa

    9. Mätä kivi 26.7.2022 4:56
      Tulos: +47 (85 ääntä)
      Voisko joku selitää tuon lehtijutun? En tajua mikä siinä on mokana.

      Lainaa

    10. Tulos: +145 (155 ääntä)
      Mätä kivi: Voisko joku selitää tuon lehtijutun? En tajua mikä siinä on mokana.
      Susi on vienyt eläinlääkärin pihasta, joka kuuluu koiralle.

      Lainaa

    11. Kaksoiskupera vesinokkaeläin 26.7.2022 5:15
      Tulos: +78 (88 ääntä)
      Kerran olin väliaikaisesti putkiremontin takia asunnossa, jossa ilmeisesti seinät tehty jostain aaltopahvista, niin tietenkin naapurin nuorehko pariskunta alkoi esitelmäni aikana harrastelemaan vällyhommia todella kovaan ääneen. Oli siinä kiva yrittää pokkana olla kun muut ihmettelivät sitä huutoa joka taustalla kaikui.

      Lainaa

    12. Tulos: -16 (36 ääntä)
      Mun väsyneet aivot ei kerro niin kertoisko joku muu, miten eläinlääkärin koira-otsikko olis kirjoitettu niin ettei tule väärinkäsityksiä?

      Lainaa

    13. Pekka Kana 26.7.2022 6:02
      Tulos: +115 (127 ääntä)
      Joo: Mun väsyneet aivot ei kerro niin kertoisko joku muu, miten eläinlääkärin koira-otsikko olis kirjoitettu niin ettei tule väärinkäsityksiä?
      Susi vei koiran eläinlääkärin kotipihasta.

      Lainaa

    14. Tulos: -103 (173 ääntä)
      Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?

      Lainaa

    15. Kastunut mato 26.7.2022 6:32
      Tulos: -26 (50 ääntä)
      Joo: Mun väsyneet aivot ei kerro niin kertoisko joku muu, miten eläinlääkärin koira-otsikko olis kirjoitettu niin ettei tule väärinkäsityksiä?
      Susi vei eläinlääkärin koiran hänen kotipihastaan?

      Lainaa

    16. rottanpää 26.7.2022 6:59
      Tulos: -28 (68 ääntä)
      Joo: Mun väsyneet aivot ei kerro niin kertoisko joku muu, miten eläinlääkärin koira-otsikko olis kirjoitettu niin ettei tule väärinkäsityksiä?
      Susi vei eläinlääkärin koiran tämän kotipihasta.
      "Tämän" eikä "hänen" siksi, että lauseen subjektina on susi eikä eläinlääkäri. 

      Lainaa

    17. Lievä kissa 26.7.2022 7:03
      Tulos: +92 (118 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Kyllä vain miehille pakollinen armeija on yks suurimpia tasa-arvo-ongelmia Suomessa, se on totta.

      Lainaa

    18. Tulos: +256 (266 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Ei, vaan se, että mies saisi kusta kahvilassa seinille, olisi sama kuin nainen saisi kusta kahvilassa seinille.

      Lainaa

    19. Suonensisäinen lokki 26.7.2022 7:39
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Stabiili ilves: Miten kukaan ei muistanut klassikkoa, eli sitä joka ei ikinä osaa/muista laittaa itseään mutelle, varsinkaan jos käyttää kaiuttimia, ja sitten kaikilla särkyy korvat seuraavan puhujan äänen kiertäessä ja kaikuessa 1000 desibelissä.
      Oma suosikki "en osaa laittaa mikrofonia pois päältä" oli kaappikello omistava mies ja kokous oli aamupäivällä.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 26.7.2022 8:12
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Kaksoiskupera vesinokkaeläin: Kerran olin väliaikaisesti putkiremontin takia asunnossa, jossa ilmeisesti seinät tehty jostain aaltopahvista, niin tietenkin naapurin nuorehko pariskunta alkoi esitelmäni aikana harrastelemaan vällyhommia todella kovaan ääneen. Oli siinä kiva yrittää pokkana olla kun muut ihmettelivät sitä huutoa joka taustalla kaikui.
      Aika kovaa on pitänyt huutaa, kun mulla Teams blokkaa tehokkaasti kaikki asunnon piipitykset ja ulkoa remonttien äänet. 
      Jos myöhästyjä ei ole pääosassa kokouksessa, sen voi hyvin aloittaa ilman myöhästelijää. Ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa aikatauluja vaan käyttävät muiden aikaa. 

      Lainaa

    21. Mietitty puhveli 26.7.2022 8:19
      Tulos: +163 (175 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Joo totta! Paitsi että imettäessä ruokitaan nälkäinen vauva eikä siitä synny minkäänlaista haittaa kenellekään. Nänni vilahtaa ehkä kaksi sekuntia alussa ja lopussa, muuten tissiä näkyy vähemmän kuin monista bikineissä, kun se vauvan pää on siinä edessä. 
      Jos joku kusee pitkin kahvilaa niin mä löydän aika monta eroavaisuutta imettämiseen. Mutta ole sinä vapaasti tuota mieltä, saahan vapaassa maassa tyhmä olla.  

      Lainaa

    22. Tulos: -16 (34 ääntä)
      Ymmärrän tuon Teamsin haasteen. Olen käyttänyt sitä ehkä kolme kertaa ja jokaisella kerralla homma on jotenkin käsittämättömän vaikeaa. Mulla on kyllä linkki tapahtumaan ja sovellus, mutta jotenkin tuossa menee aina 10 minuuttia ennen ku pääsen sisälle. Onneksi meidän firmassa siirryttiin Googlen palveluihin vuosia sitten. Ne toimii.

      Lainaa

    23. Kilokalori 26.7.2022 8:38
      Tulos: +146 (168 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Olen AIKA varma, että tämä sama tyyppi on myös se vakiokommentoija, joka juoksee jokaiseen naisten asepalvelusta koskevaan uutiseen ulisemaan sitä, miten naiset ovat liian heikkoja, vain tiellä kun Miehet Sotivat, ja miten naisten rintaliiviraha ajaa Suomen armeijan konkurssiin.
      Lisäksi näiltä myös aina unohtuu se fakta, että tasa-arvoista asepalvelusta ajaa puolueista tosissaan vain feministinen puolue ja vasemmistoliitto. Kokoomus ja Persut ei ole naisia palvelukseen halunneet.
      Voisivat siis valita että valittavatko sitä, että naiset eivät suorita asepalvelusta, vai valittavatko sitä, että naiset suorittavat asepalveluksen. Sama porukka kun valittaa molemmista.
      PS. Maanpuolustuksen vertaaminen perseiden pyyhintään, en ihan ymmärrä kumpaa tässä oli tarkoitus dissata, vanhustyötä vai asepalvelusta, mutta jotenkin kuitenkin onnistuit molempia tärkeitä ammatteja aliarvioimaan samassa lauseessa.

      Lainaa

    24. Kahen kilon kalori 26.7.2022 8:43
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Onko Riikka joku godzillan metsästäjä vai mikä tuo hänen kaijutin on?

      Lainaa

    25. Kilokalori 26.7.2022 8:49
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      Teams-kokousten näennäisen helppouden takia asioiden hoitaminen on ainakin koulutus- ja kuntapuolella hajonnut ihan täysin. Joka ikisestä pikkuasiasta pitää järjestää kahden tunnin teams, kutsua mukaan joka ikinen kynsiensyöjä ja käsien heiluttelija, kaksi tuntia kuunnella jokaisen organisaation jäsenen mielipidettä (jota heillä ei ole koska kuulevat asiasta ensimmäisen kerran tässä teamsissa), ja lopuksi todetaan että konsensusta ei löytynyt - mutta varataanpa kahden viikon päästä uusi kokousaika, jolloin kaikki voivat tulla paremmin valmistautuneena (=eivät tee mitään kokousvälillä ja uusi kokous alkaa taas asian selvittämisellä uusille jäsenille). Lisäksi kutsutaan vielä yhtä organisaatiotasoa alemmat työntekijät mukaan, jotta hekin saavat sanoa mielipiteensä asiasta. Sitten ollaan tilanteessa, jossa asiasta on 17 eri mielipidettä, äänekkäin valittaja voittaa, ja 16 muuta mutisevat ettei heidän mielipidettään kuunneltu ja noudatettu, vaikka he sen toivat esille. Kun asian olisi voinut myös päättää asiasta valistunut asiantuntija 10 minuutissa, mutta siihen nyt käytettiin kaksi viikkoa ja saatiin työntekijöille sellainen kuva, että heitä olisi kuunneltu - vaikkei oikeasti kuunneltukaan.

      Lainaa

    26. Tulos: -31 (53 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Eihän tasa-arvo sitä tarkoita että kaikki sukupuolet omaisivat samat velvollisuudet. Tasa-arvo on sitä että eri sukupuolten velvollisuuksia pidetään samanarvoisina. Eli kun cis-mies ryynää Vekaranjärvellä ja hänen cis-naisensa odottaa kotona Korsossa, molempien ponnistelujen merkitys yhteisen päämäärän puolesta tunnustetaan. Eikä arvosteta yhtään kumpaakaan jos mies on vaan polilla ja nainen kylillä.

      Lainaa

    27. Pantava krokotiili 26.7.2022 9:05
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Teams on aika huono appi. Mulla on melkein joka toinen kerta joku vialla sen kanssa. Joko ei toimi mikki, kamera tai kaiuttimet. Vaikka testaisin tuntia aiemmin että kaikki toimii, niin sitten kun kokous alkaa niin yhtäkkiä jokin lakkaa toimimasta jostain syystä.

      Lainaa

    28. Tulos: +24 (36 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Kyllä. Kiitos sille joka keksi pelin: Tunnista tuo tietty nimimerkki. Hauska peli on. Mitä paskempi provo, sitä varmempi tunnistus!

      Lainaa

    29. Kilokalori 26.7.2022 9:35
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Pässi: Kyllä. Kiitos sille joka keksi pelin: Tunnista tuo tietty nimimerkki. Hauska peli on. Mitä paskempi provo, sitä varmempi tunnistus!
      Pelistä menee kyllä hauskuus, kun vertaat tuota avatar-logoa vanhempiin traumcityn kirjoituksiin. Noita traumcityjä on täällä nykyisin useampi trolli, tuo automaattisesti generoituva kuvio on sama vain samaa sähköpostiosoitetta käyttäessä.
      Esim. Tässä 2019 jutussa on vielä alkuperäinen traumcity kommentoinut. Ei ole samalla sähköpostilla tehty nämä uudet trollit. https://www.feissarimokat.com/2019/02/mustasukkaisen-naisystavan-kosto/

      Lainaa

    30. Penseä vaatekappale 26.7.2022 10:15
      Tulos: -14 (26 ääntä)
      Stabiili ilves: Miten kukaan ei muistanut klassikkoa, eli sitä joka ei ikinä osaa/muista laittaa itseään mutelle, varsinkaan jos käyttää kaiuttimia, ja sitten kaikilla särkyy korvat seuraavan puhujan äänen kiertäessä ja kaikuessa 1000 desibelissä.
      Ja ne eläkeikää lähestyvät jotka käyttävät kommunikointiin kannettavan tietokoneen sisäänrakennettua mikrofonia ja kaiuttimia

      Lainaa

    31. Nurja jyrsijä 26.7.2022 10:43
      Tulos: -28 (52 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Naisille siviilipalvelusvelvollisuus, miehille asevelvollisuus. Halutessaan saisi käydä sen toisen. Olisipa ollut näin korona-aikaankin aika helppoa värvätä vuoden sairaanhoitajana olleita hommiin, olisi selvitty paremmin.

      Lainaa

    32. Tulos: -23 (29 ääntä)
      Stabiili ilves: Miten kukaan ei muistanut klassikkoa, eli sitä joka ei ikinä osaa/muista laittaa itseään mutelle, varsinkaan jos käyttää kaiuttimia, ja sitten kaikilla särkyy korvat seuraavan puhujan äänen kiertäessä ja kaikuessa 1000 desibelissä.
      Mä en vieläkään voi ymmärtää miksi näissä ns. aloittelijaystävällisissä videoviestintäsovelluksissa ei ole limitteriä sekä mikrofonin että kaijuttimien puolella automaattisesti. Tietotekniikasta jotain ymmärtävät nyt osaavat yleensä hoitaa asian ihan itse, mutta kun nämä 70-luvulta karanneet permanenttipäiset ja pälvikaljuiset eivät sitä osaa.

      Lainaa

    33. Tulos: -25 (49 ääntä)
      Kilokalori: Pelistä menee kyllä hauskuus, kun vertaat tuota avatar-logoa vanhempiin traumcityn kirjoituksiin. Noita traumcityjä on täällä nykyisin useampi trolli, tuo automaattisesti generoituva kuvio on sama vain samaa sähköpostiosoitetta käyttäessä. Esim. Tässä 2019 jutussa on vielä alkuperäinen traumcity [...]
      Ei ole useampia, mulla vaihtuu avatarit aina välillä koska mä kadotan ja rikotan mun puhelimia ja tietokoneita aika paljon.
      Toi 2019 viesti näyttäisi mun kirjoittamalta myös joo.

      Lainaa

    34. Tulos: -31 (43 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Te jotka laitoitte tähän miinusta: 
      Laitoitteko siksi että aihe meni liikaa sivuun vai onko tuossa sisällössä teidän mielestä jotain pielessä? 

      Lainaa

    35. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Tylsimys: Eihän tasa-arvo sitä tarkoita että kaikki sukupuolet omaisivat samat velvollisuudet. Tasa-arvo on sitä että eri sukupuolten velvollisuuksia pidetään samanarvoisina. Eli kun cis-mies ryynää Vekaranjärvellä ja hänen cis-naisensa odottaa kotona Korsossa, molempien ponnistelujen merkitys yhteisen [...]
      No tässä nyt ei oikein pitänyt mikään paikkaansa vaikka toki voit sen noin itse ajatella omalla kohdallasi jos haluat.
      Tuolla perusteellahan työllistymiserojakaan ei tarvitsisi sitten korjata ikinä kun vaan arvotettaisiin eri tavalla häviäjäsukupuolen puolesta se lopputulos? :D

      Lainaa

    36. Lässy puuma 26.7.2022 12:20
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Can you hear my voice and see my screen?

      Lainaa

    37. Tulos: -4 (18 ääntä)
      Kilokalori: Olen AIKA varma, että.... Lisäksi näiltä myös [...]
      Teet oletuksia omien ennakkoluulojen perusteella.
      Tuossa ei dissattu mitään vaan tuotiin esille, että jos mies ei halua armeijaan joutuu 12kk pakkotyöhön, joka voi olla mitä tahansa yleishyödyllistä, kuten vanhusten hoitamista. Vankila puuttuu vielä listalta, jos sivarikaan ei kelpaa.

      Lainaa

    38. Kaikkitietävä persikka 26.7.2022 12:31
      Tulos: -14 (36 ääntä)
      Kilokalori: Olen AIKA varma, että tämä sama tyyppi on myös se vakiokommentoija, joka juoksee jokaiseen naisten asepalvelusta koskevaan uutiseen ulisemaan sitä, miten naiset ovat liian heikkoja, vain tiellä kun Miehet Sotivat, ja miten naisten rintaliiviraha ajaa Suomen armeijan konkurssiin. Lisäksi näiltä myös [...]
      Siis mitä ihmettä. Esimerkiksi minä vastustan pelkästään miehiä koskevaa asevelvollisuutta, mutta en ole koskaan ulissut mitään asepalvelusta suorittavista naisista. Täysi kunnioitus heille.
      Melkoista yleistämistä. 

      Lainaa

    39. Tulos: +2 (30 ääntä)
      Kilokalori: Olen AIKA varma, että tämä sama tyyppi on myös se vakiokommentoija, joka juoksee jokaiseen naisten asepalvelusta koskevaan uutiseen ulisemaan sitä, miten naiset ovat liian heikkoja, vain tiellä kun Miehet Sotivat, ja miten naisten rintaliiviraha ajaa Suomen armeijan konkurssiin. Lisäksi näiltä myös [...]
      Älä mene argumentoinnissasi henkilöön, se syö asiaasi huomattavasti. On aivan sama missä kukakin käy sanomassa minkäkin saman asian, jos asia on … asiaa.
      Älä myöskään kyhää olkiukkoja (=liioittele toisen näkökantaa asettaaksesi sitä naurettavaan valoon), vanha, halpa ja sekä vastakeskustelijaa että hänen asiaansa aliarvottava kikka. 
      ”Samaan porukkaan” kuuluu paljon erilaisia yksilöitä. Tuskinpa sama henkilö valittaa sekä naisten asepalveluksesta että sen puutteesta. Ja mistä muutenkaan tiedät täällä kommenttiosiossa kenenkään puokuekantoja?
      ”PS. Maanpuolustuksen vertaaminen perseiden pyyhintään, en ihan ymmärrä kumpaa tässä oli tarkoitus dissata, vanhustyötä vai asepalvelusta, mutta jotenkin kuitenkin onnistuit molempia tärkeitä ammatteja aliarvioimaan samassa lauseessa.” (Lainaus saman Kilokalorin viestistä) 
      Kumpaakaan ei dissattu millään tavalla vaan puhuttiin yksinomaan siitä, onko oikeudenmukaista määrätä noihin (tärkeisiin) tehtäviin vain yhden sukupuolen edustajia. 
      Sitten vielä oma kantani kerta keskustelu on jo käynnissä: en ymmärrä lainkaan miksi asepalvelus tai jokin siihen verrattava on vielä sukupuolisidonnainen. Sotien tai muiden akuuttien kriisien aikana on valtava määrä tehtäviä joita naiset voivat hoitaa siinä missä miehetkin (ja näin naiset tietenkin ovatkin tehneet aikaisemminkin sodissa, esimerkkinä lottatoiminta ja muut hoito/huoltovarmuustehtävät), joten fyysinen kelpoisuus ei ole kummoinen peruste. Sukupuoliasetelma tässä asiassa on mielestäni aivan absurdi muinaisjäänne. 
      Ja palkaton vuosi jonka aikana opintojakaan ei kummoisesti ehdi edistää on aikamoinen rasite niille jotka sellaista eivät haluaisi. 

      Lainaa

    40. Arkkienkeli 26.7.2022 13:26
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Väkivallaton sirkka: Se on se videokuvan taustalla alasti hiippaileva tai äänekkään pierun päästävä  perheenjäsen.
      Vielä parempi on se, kun kyseessä ei ole edes perheenjäsen.

      Lainaa

    41. Valtionhoitaja puhveli 26.7.2022 13:28
      Tulos: +28 (90 ääntä)
      Niin kauan, kun ainoastaan naiset voivat tulla raskaaksi ja kantaa lasta sekä olla tämän pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäiset kuukaudet, on mielestäni lähes kohtuutonta että tämän lisäksi naisten pitäisi vielä sitoutua toiseen yhtäläiseen velvoitteeseen. Nainen häviää tämän ominaisuuden vuoksi nyt jo mieheen nähden eläkkeen kertymisen, uramahdollisuuksien ym saralla, lisäksi "per laaki" tämä hävitty aika on reilusti yli vuoden parhaimmillaankin, kun yleisin asepalvelusaika on 6kk. Jos verrataan näin sukupuolten antamaa yhteiskunnallista panosta keskenään, niin mielestäni aika samoissa mennään, vaikka toki tiedostan että jos asepalvelus joskus tulee johtamaan rintamalla taisteluun, silloinhan tämä vertailu ei enää ole yhtä oikeudenmukainen. Mutta jos näin yleisestä asevelvollisuudesta rauhan aikana puhutaan.

      Lainaa

    42. Mäntylahti-Piiras 26.7.2022 15:00
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      teamsissa on sekin kiva kun kokouksen vetäjä kysyy että saiskos Mäntylahti-Piiraskin kameran päälle, ja kun vastaa että en omista webbikameraa niin se onkin käsittämättömän suuri ullatus.

      Lainaa

    43. Esijännitetty hilleri 26.7.2022 15:31
      Tulos: -25 (31 ääntä)
      Jozz: Koska vauvan ruokailu on rinnastettavissa virtsaamiseen julkisesti toisen omaisuuden päälle? Mistä näitä juntteja sikiää…
      Et vaan ymmärtänyt mistä on kyse.

      Lainaa

    44. Kelpaamaton piikkisika 26.7.2022 15:34
      Tulos: -70 (82 ääntä)
      Valtionhoitaja puhveli: Niin kauan, kun ainoastaan naiset voivat tulla raskaaksi ja kantaa lasta sekä olla tämän pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäiset kuukaudet, on mielestäni lähes kohtuutonta että tämän lisäksi naisten pitäisi vielä sitoutua toiseen yhtäläiseen velvoitteeseen. Nainen häviää tämän ominaisuuden vuoksi nyt [...]
      Nainen elävät keskimäärin 6 vuotta pidempään kuin miehet, joten jätetään nämä muutaman kuukauden raskaussössötykset pois.

      Lainaa

    45. Kiistelty raadonsyöjä 26.7.2022 15:40
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Mitä vittua 😂

      Lainaa

    46. Tulos: +6 (60 ääntä)
      Valtionhoitaja puhveli: Niin kauan, kun ainoastaan naiset voivat tulla raskaaksi ja kantaa lasta sekä olla tämän pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäiset kuukaudet, on mielestäni lähes kohtuutonta että tämän lisäksi naisten pitäisi vielä sitoutua toiseen yhtäläiseen velvoitteeseen. Nainen häviää tämän ominaisuuden vuoksi nyt [...]
      ”Velvoitteina” raskaus ja asevelvollisuus eivät ole oikein millään tavalla toisiaan vastaavat, joten tuosta argumentista voidaan tuolla logiikalla tehdä ikuinen vääntö:
      ”No entäs poikien huonompi koulumenestys?”
      ”-no entäs tyttöjen kokema ahdistelu?”
      ”-no entäs nuorten miesten syrjäytyminen?” 
      ”-no entäs naisten huonompi keskipalkka?”
      ”-no entäs miesten eturauhassyöpä?” 
      Jne.
      Ei kaksi pahaa tee yhtä hyvää. Ei asioita voi jättää sillä perusteella uudistamatta toisen sukupuolen hyväksi että jokin aivan toinen asia on puolestaan toisella sukupuolella huonommin. Miehiä ei voi ”rankaista” yhteiskunnallisella velvollisuudella sellaisesta, mikä on biologian, eikä yhteiskunnan sanelemaa kuten raskaus. Silloin pitäisi yhtä aikaa hoitaa molempien sukupuolien kaikki ongelmat mihin tahansa liittyen, ja ymmärtänet ettei sellainen onnistu. Mielestäni asevelvollisuus pitää käsitellä omana asianaan ja biologisten eroavaisuuksien kompensoiminen aivan omanaan. Ja palkkaerot omanaan. Ja niin edelleen. 

      Lainaa

    47. Puuton alpakka 26.7.2022 17:15
      Tulos: +37 (49 ääntä)
      Kutsa: Teet oletuksia omien ennakkoluulojen perusteella. Tuossa ei dissattu mitään vaan tuotiin esille, että jos mies ei halua armeijaan joutuu 12kk pakkotyöhön, joka voi olla mitä tahansa yleishyödyllistä, kuten vanhusten hoitamista. Vankila puuttuu vielä listalta, jos sivarikaan ei kelpaa.
      Vankeusrangaistus tarkoittaa nykypäivänä sitä, että on puoli vuotta jalkapannassa kotona, mutta voi käydä töissä ja sovituissa harrastuksissa sovitun aikataulun mukaisesti. Minusta tuo olisi paras vaihtoehto tarjolla olevista. Siinä ei tulisi edes tulonmenetyksiä, kun voisi jatkaa töitä ja urakehitystä normaaliin malliin.
      On totta, että armeija vain miehille on epätasa-arvoista. Niin on sekin, että naiset joutuvat lisääntymisen takia olemaan poissa työelämästä usein paljon pidempiä aikoja. Taloudellisen, urakehityksen ja eläkkeen kannalta naiset ovat ehdottomasti häviäjiä ilman armeijaakin. Niin, naistenhan ei ole pakko lisääntyä. Mutta eipä miestenkään ole pakko mennä armeijaan. Vaihtoehtoina on tosiaan vaikka tuo vankeusrangaistus tai hullun paperit. Ne taitaa molemmat olla aika verrattavissa siihen, että on lasten kanssa pitkään kotona - paitsi taloudellisesti se vanki pärjää paremmin.
      Mainittakoon vielä, että en kannata pakkoarmeijaa miehillä sen enempää kuin naisillakaan.

      Lainaa

    48. Kykenemätön peura 26.7.2022 18:13
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Minun suunnilleen jokainen Teams-puhelu alkaa jotakuinkin näin: "Kuuluuko mun ääni? Haloo? Oletko siellä? En nyt kuule mitään." "No kuuluuko nyt?" "No, nyt kuuluu. Moikka!" "No moi. Mitäs asiaa minulla olikaan?"

      Lainaa

    49. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kintsana dinosaurus: Vielä pahemmin nämä samat tyypit ovat myöhässä livekokouksista. Ja aina odotellaan, joten miksi tulisivat ajoissa? "Sori, olin mutella!" ja "Sori, vanha käsi!" on näitä 2020-luvun juttuja. Mitähän niitä muita on, en näin lomalla muista.
      Jos on Teams/Zoom -esitelmä, puheenjohtaja katsoo taputuskädet kommenttipyynnöiksi ja sitä sitten setvitään jonkin aikaa

      Lainaa

    50. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 26.7.2022 19:55
      Tulos: 0 (28 ääntä)
      Jozz: Koska vauvan ruokailu on rinnastettavissa virtsaamiseen julkisesti toisen omaisuuden päälle? Mistä näitä juntteja sikiää…
      Niin... Mistä näitä juntteja riittää jotka ruokkivat ilmiselviä trolleja. Sinä olet syy minkä takia kaveri juttujaan paasaa kun saa jonkun juntin reagoimaan. Itse haluaisin näistä hänen jutuistaan eroon mutta kun juntit kuten sinä saavat hänet jatkamaan.
      Mutta jos olin väärässä etkä olekaan juntti niin kerro ihmeessä miksi haluat tällaisen kommentoijan tänne ja annat hänelle mitä hän haluaa?

      Lainaa

    51. Tosikko ahven 26.7.2022 20:56
      Tulos: -14 (40 ääntä)
      Valtionhoitaja puhveli: Niin kauan, kun ainoastaan naiset voivat tulla raskaaksi ja kantaa lasta sekä olla tämän pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäiset kuukaudet, on mielestäni lähes kohtuutonta että tämän lisäksi naisten pitäisi vielä sitoutua toiseen yhtäläiseen velvoitteeseen. Nainen häviää tämän ominaisuuden vuoksi nyt [...]
      Meillä naisilla ei kuitenkaan ole mitään yhteiskunnallista "raskausvelvollisuutta". Kukaan ei tule meidän oven taakse uhkailemaan pakkotyöllä tai jollain muulla jos päätämme olla lapsettomia. Toisin on miehillä ja asevelvollisuudella

      Lainaa

    52. Alice Wonderland 27.7.2022 0:12
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Asevelvollisuus on paha tasa-arvopuute, josta en kuitenkaan näe selvää tietä ulos. Kaikkien sukupuolien asepalvelus on nimittäin liian kallista yhteiskunnalle, varsinkin kun ääneen on sanottu ettei edes asepalveluksen käyneitä naisia laiteta etulinjaan strategisista syistä. Kuitenkin yhteiskunnan tulee järjestää uskottava puolustus ja Suomen kokoisessa maassa asevelvollisuus on siihen ainoa järkevä keino. Esimerkki nähdään Ruotsista, jonka maanpuolustuskyky on kärsinyt huomattavasti asevelvollisuuden lopettamisesta. Tämä tietenkin on ollut aikoinaan harkittu linja sielläkin, koska tuudittauduttiin siihen uskoon ettei sotia Euroopassa enää nähdä saatika Ruotsia kukaan uhkaisi. Raskaus/-det ovat tosiaan tehokas reiluuden tasoittaja joidenkin yksiköiden tasolla, mutta naisilla ei kuitenkaan ole siihen tosiaankaan pakkoa ole. Näkisin että kaikkien sukupuolien kutsunnat ja sieltä parhaiden yksilöiden poimiminen on ehkä se tulevaisuuden tapa pyrkiä edes jokseenkin reiluun kohteluun, vaikka edelleen miehet olisivat vetovastuussa maanpuolustuksen onnistumisesta.

      Lainaa

    53. Huomattava peruna 27.7.2022 1:40
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Pantava krokotiili: Teams on aika huono appi. Mulla on melkein joka toinen kerta joku vialla sen kanssa. Joko ei toimi mikki, kamera tai kaiuttimet. Vaikka testaisin tuntia aiemmin että kaikki toimii, niin sitten kun kokous alkaa niin yhtäkkiä jokin lakkaa toimimasta jostain syystä.
      Mulla toimii, jos ei käytä samoja kuulokemikrofoneja minkään muun laitteen kanssa, pitää bluetothin päällä koko ajan eikä käytä muita mikrofoneja tms. samassa laitteessa. Sitten kun teams on jo auki ei enää auta yhdistää kuulokkeita, silloin ne ei toimi.

      Lainaa

    54. Vaiheikas sohvaperuna 27.7.2022 2:48
      Tulos: +25 (35 ääntä)
      Tasa-arvo: Noniin, nyt kun ollaan harpattu tasa-arvossa oikeuksien puolesta niin olisiko viimein aika katsoa noita velvollisuuksia/pakollisia asioita? Milloin naisillekkin saadaan asevelvollisuus tai vaihtoehtoisesti poistetaan se miehiltä? Onko se tasa-arvoista että käydään joko 6, 9 tai 12kk leikkimässä sotaa tai pyyhitään vanhusten perseitä 12kk ilman palkkaa?
      Niin. En tiedä. Miehethän tuon sodanleikkimiskoulun on aikanaan keksinyt ja sinnehän ei sitte muita huolittukaan kun naisia. Vaikka miten naisena sinne pyrki, niin ei, ei päässyt. Ja nyt miehet itkevät, että kun ei naisten tartte semmosta koulua käydä ollenkaan. Koittakaa nyt päättää!

      Lainaa

    55. Vaiheikas sohvaperuna 27.7.2022 3:03
      Tulos: +21 (39 ääntä)
      Kelpaamaton piikkisika: Nainen elävät keskimäärin 6 vuotta pidempään kuin miehet, joten jätetään nämä muutaman kuukauden raskaussössötykset pois.
      Ööö :D Miesten alempi keski-ikä johtuu ihan vaan siitä, että miehet tuppaavat hölmöilemän kuolettavasti naisia enemmän. Josko vaikka vilkaiset autoillessa kuolleita. Kyllä, nuoria miehiä aika paljon kuolee autoillessa. Samoin työpaikoilla miehet eniten laiminlyövät esimerkiksi työturvallisuusmääräyksiä ja sen vuoksi kuolevat tahi vammautuvat. Ihan siis silkkaa idiotismia.

      Lainaa

    56. Huono peto 27.7.2022 8:00
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Vaiheikas sohvaperuna: Ööö 😁 Miesten alempi keski-ikä johtuu ihan vaan siitä, että miehet tuppaavat hölmöilemän kuolettavasti naisia enemmän. Josko vaikka vilkaiset autoillessa kuolleita. Kyllä, nuoria miehiä aika paljon kuolee autoillessa. Samoin työpaikoilla miehet eniten laiminlyövät esimerkiksi [...]
      Kyllä ne naiset nyt vaan elää ihan luonnostaankin miehiä pidempään vaikka miten kääntelisit. Ei siihen liity sen enempää perseilyä. Leskeneläke on ihan keskinkertainen tosielämän esimerkki naisten pitemmästä luonnollisesta eliniästä, koska sen saamiseen liittyy sellaisia ehtoja, jotka siivoavat laskennasta pois juurikin näitä omaa tyhmyyttään tapaturmaisesti kuolevia nuoria miehiä. 2016 leskeneläkettä saavista 83% oli naisia. Eli heidän avio-/avomies on kuollut aiemmin.

      Lainaa

    57. Subwooferilla höystetty minkki 27.7.2022 10:40
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      traumcity: Onhan naiset nyt ennenkin tissejä saanut julkisilla paikoilla näyttää, että koko flashmob oli suht turha sen takia. Esim mä olen monta kertaa nähnyt kun äiti syöttää tissiä vauvalle ihmisten ilmoilla, vaikka toi on periaatteessa ihan täysin sama asia kuin se että mies saisi kusta pitkin seiniä kahvilassa.
      Idiootti.

      Lainaa

    58. Tosikko kiivi 27.7.2022 10:44
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Alice Wonderland: Asevelvollisuus on paha tasa-arvopuute, josta en kuitenkaan näe selvää tietä ulos. Kaikkien sukupuolien asepalvelus on nimittäin liian kallista yhteiskunnalle, varsinkin kun ääneen on sanottu ettei edes asepalveluksen käyneitä naisia laiteta etulinjaan strategisista syistä. Kuitenkin yhteiskunnan [...]
      Jos tarve on kouluttaa nimenomaan puoli kansaa muttei kaikkia, rajanvedon voisi hyvin tehdä sukupuoleen katsomatta fyysisen kunnon ja henkisen soveltuvuuden perusteella. Toki siellä edelleen olisi varmasti enempi miehiä, koska biologia, mutta silloinhan se ei ole syrjintä-asia jos kaikilla on samat valintaperusteet.

      Lainaa

    59. Tulos: +11 (33 ääntä)
      Kelpaamaton piikkisika: Nainen elävät keskimäärin 6 vuotta pidempään kuin miehet, joten jätetään nämä muutaman kuukauden raskaussössötykset pois.
      Ei ole naisten vika, että miehet päättävät dokata, ottaa tyhmiä riskejä liikenteessä, syödä liikaa epäterveellistä ruokaa ja leikkiä puukkohippasia aerobisen liikunnan sijaan. Elä sinäkin kuten naiset elää, elä pidempään.

      Lainaa

    60. Soinniton orava 27.7.2022 13:57
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Kilokalori: Ei ole naisten vika, että miehet päättävät dokata, ottaa tyhmiä riskejä liikenteessä, syödä liikaa epäterveellistä ruokaa ja leikkiä puukkohippasia aerobisen liikunnan sijaan. Elä sinäkin kuten naiset elää, elä pidempään.
      Kuka sanoi että olisi naisten vika?

      Lainaa

    61. Pakastettu neuvonantaja 27.7.2022 13:57
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Oli muuten noloa, kun video päällä nostin oikeasti käden. En mä tajunnut, että siellä voi virtuaalisesti nostaa käden! Mietin kyllä et miten helvetissä se kouluttaja ehtii kaikkien videokuvaa vilkuilla...

      Lainaa

    62. Haudankaivaja 28.7.2022 16:47
      Tulos: -27 (33 ääntä)
      Eihän noissa tissinäytöksissä ole kyse siitä että äidit saisivat imettää julkisesti, vaan siitä että nuo itseään feministeiksi kutsuvat öyhöttäjät saisivat kulkea tissit paljaana missä huvittaa. "Nännit ovat neutraalit" -iskulause kertoo mielestäni sen oleellisen. Nännithän eivät ole neutraalit. Miehelläkin on nännit joo, mikä lie evoluution erikoisuus, mutta miehen nänneillä ei ole mitään tekemistä suvunjatkamisen kanssa vaan ne ovat lähinnä syntymämerkit. Naisen nännit sen sijaan liittyvät ihan suoraan lisääntymiseen ja seksuaalisuuteen, ja koska sivistyneissä yhteiskunnissa on tultu siihen tulokseen että suvunjatkamiseen liittyvät välineet on suotavaa pitää peitettyinä, niin ei näissä nänninäytöksissä ole kyse mistään muusta kuin kiihkofeministien ja anarkistien huomionhakuisuudesta.

      Lainaa

    63. Ystävällinen ihminen 28.7.2022 18:30
      Tulos: -20 (28 ääntä)
      Haudankaivaja: Eihän noissa tissinäytöksissä ole kyse siitä että äidit saisivat imettää julkisesti, vaan siitä että nuo itseään feministeiksi kutsuvat öyhöttäjät saisivat kulkea tissit paljaana missä huvittaa. "Nännit ovat neutraalit" -iskulause kertoo mielestäni sen oleellisen. Nännithän eivät ole neutraalit. [...]
      Rumia tissejä ei kukaan halua katsella eikä puhua niistä, mutta tällaisella verukkeella rumatissiset tunkevat ne näkyviin ja puheenaiheeksi. Varma tieto.

      Lainaa

    64. Nukkavieru mustikka 30.7.2022 7:18
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      Olet Aija oikeassa, että naisten oikeudet ovat olleet mitä sattuu, mutta mutta... Kerrotko minulle miten edistää naisten oikeuksia huudella tasa-arvosta ja kuitenkin puhua naisten eduista? Voit toki näyttää tissis vaikka kaupungilla jos niikseen tulee, mutta ei tuollainen tissien yleinen esittely ja median paikalle soittaminen edistä naisten oikeuksia, eikä varsinkaan sitä tasa-arvoa, vaan tuo on turhaa metsiin huutelua ja provosointia. Toisille ne tissit nyt on seksuaalista ja toisille ei ja et voi tietää mitä kukakin ajattelee, niin miksi niitä tissejä on pakko näytellä? Onhan noita uimarantoja tyhjillään ja uida voi alasti kun katsoo vähän ympärilleen ja harvemmin se ketään häiritsee, mutta jos menet rannalle joka on täynnä lapsia alasti, niin kyllä siitä joku mielensä pahoittaa. Jos siis vaadittais niitä oikeita asioita joilla on jokin merkitys, mutta nämä 'minäkin haluan näyttää nännit kun miehetkin saavat' tempaukset on täysiä vitsejä ja feminismi näyttää vaan mitä oikeasti on. Kaukana tasa-arvosta ja nimenomaan turhia naisten oikeuksia huudellaan. Imettää voi julkisesti ja siitä ei kukaan tule sanomaan ja jos tulee, niin siihen ei tarvit se reagoida. Joka asiasta kyllä joku keksii jotain valitettavaa, mutta joskus jotain voi tehdä myös omassa hiljaisuudessa ihan vapaasti, eikä siitä tarvi nostaa kauheaa meteliä, että minäkin haluan näyttää tissin kun joku muukin sen näytti.

      Lainaa

    65. Tilattava tuhatjalkainen 30.7.2022 23:46
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Lässy puuma: Can you hear my voice and see my screen?
      Nyt soi päässä leijonakuningas :D

      Lainaa

    66. Nuutunut kivi 31.7.2022 18:06
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Haudankaivaja: Eihän noissa tissinäytöksissä ole kyse siitä että äidit saisivat imettää julkisesti, vaan siitä että nuo itseään feministeiksi kutsuvat öyhöttäjät saisivat kulkea tissit paljaana missä huvittaa. "Nännit ovat neutraalit" -iskulause kertoo mielestäni sen oleellisen. Nännithän eivät ole neutraalit. [...]
      "Naisen nännit sen sijaan liittyvät ihan suoraan lisääntymiseen ja seksuaalisuuteen."
      Mitä sä selität? Miten naisen nännit liittyy seksuaalisuuteen, mutta miehen ei? Eikä mun tietääkseni nänneillä lisäännytä.  

      Lainaa

    67. rottanpää 1.8.2022 23:06
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      rottanpää: Susi vei eläinlääkärin koiran tämän kotipihasta. "Tämän" eikä "hänen" siksi, että lauseen subjektina on susi eikä eläinlääkäri. 
      Oho, tähän saikin monta miinusta. :O
      Osaisko joku kertoo, mikä virhe tuossa on, kun en nyt itse keksi? Vai onko mahdollista, että se onkin ihan oikein, ja miinusta onkin annettu jostain muusta syystä? 

      Lainaa

    68. Sipulinhajuinen herukka 2.8.2022 1:58
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Nuutunut kivi:  Mitä sä selität? Miten naisen nännit liittyy seksuaalisuuteen, mutta miehen ei? 
      Jos oikeasti olet noin tyhmä, niin laita gallup pystyyn ja kysy kansalta että kunnat on seksikkäämmät, naisten rinnat vai miesten. Ja kyllä, nännit liittyvät rintoihin ihan oleellisesti, ennen kuin alat siitä viisastelemaan.

      Lainaa

    69. Sipulinhajuinen herukka 2.8.2022 2:00
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Sipulinhajuinen herukka: Jos oikeasti olet noin tyhmä, niin laita gallup pystyyn ja kysy kansalta että kunnat on seksikkäämmät, naisten rinnat vai miesten. Ja kyllä, nännit liittyvät rintoihin ihan oleellisesti, ennen kuin alat siitä viisastelemaan.
      Ei ne kunnat välttämättä ole seksikkäitä. Kummat!

      Lainaa

    70. Peruuttamaton perhonen 9.8.2022 15:37
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      rottanpää: Oho, tähän saikin monta miinusta. :OOsaisko joku kertoo, mikä virhe tuossa on, kun en nyt itse keksi? Vai onko mahdollista, että se onkin ihan oikein, ja miinusta onkin annettu jostain muusta syystä? 
      Minun korvaani "tämän" viittaa tuossa lauseessasi koiraan eikä eläinlääkäriin.

      Lainaa

    71. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Valtionhoitaja puhveli: Niin kauan, kun ainoastaan naiset voivat tulla raskaaksi ja kantaa lasta sekä olla tämän pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäiset kuukaudet, on mielestäni lähes kohtuutonta että tämän lisäksi naisten pitäisi vielä sitoutua toiseen yhtäläiseen velvoitteeseen. Nainen häviää tämän ominaisuuden vuoksi nyt [...]
      Lapsen kantamisen vertaaminen asvelvollisuuteen on järjellistä vain silloin, jos naiset pakotetaan hankkiutumaan raskaaksi. Tämä ei onneksi ole asian laita Suomessa, jokainen nainen saa päättää itse hankkiiko lapsia vai ei (poislukien lapsettomuudesta kärsivät). 
      Sukupuolisidonnainen asevelvollisuus on vanhanaikainen, seksistinen jäänne. Sen perusta on siinä, että maata on puolustettava, ja naiset eivät muka siihen kykene, niin miehet on sitten velvoitettava sotilaspalvelukseen, ja ne jotka eivät halua sotilaaksi ryhtyä joutuvat hyvittämään velvollisuutensa palkattomalla työllä. Jos et ole sitä mieltä, että naiset ovat lähtökohtaisesti kelvottomia puolustamaan maataan, niin kuin toivottavasti et ole, olet sukupuolisidonnaista asevelvollisuutta vastaan
      Käsityksesi tasa-arvosta on muutenkin hyvin takapajuinen. Jos yksi ryhmä kokee syrjintää, tasa-arvoa ei ole se, että toistakin ryhmää syrjitään toisella tavalla vaan se, että ensimmäisen syrjintä lopetetaan. Naisten palkka- ja muu epätasa-arvo ratkeaa siten, että naisille maksetaan samaa palkkaa ja suodaan muut edut kuin miehille

      Lainaa

    72. Tulos: +1 (1 ääni)
      Vaiheikas sohvaperuna: Ööö 😁 Miesten alempi keski-ikä johtuu ihan vaan siitä, että miehet tuppaavat hölmöilemän kuolettavasti naisia enemmän. Josko vaikka vilkaiset autoillessa kuolleita. Kyllä, nuoria miehiä aika paljon kuolee autoillessa. Samoin työpaikoilla miehet eniten laiminlyövät esimerkiksi [...]
      Puhdasta roskaa. Argumenttisi ovat samaa tasoa kuin mm miespuolisten seksistien, jotka väittävät että palkkatasa-arvo johtuu vain siitä, etteivät naiset pyydä palkankorotuksia yhtä usein, naisten omaa syytä siis
      Tapaturmilla yms selittyy ehkä yksi vuosi elinajanodotteen erosta. Merkittävin syy sukupuolten välisille kuolleisuuseroille on se, että naisilla erittyy vaihdevuosi-ikään saakka estrogeenia (sekä monilla vaihdevuodet läpikäyneillä hormonikorvaushoidon muodossa).
      Estrogeeni mm suojaa valtimonkovettumataudilta ja sen aiheuttamilta sydänsairauksilta ja aivoverenkierron häiriöiltä, ja ehkäisee miestyyppistä keskivartalolihavuutta joka altistaa useille sairauksille mm aikuistyypin diabetekselle, verenpainetaudille, erilaisille syöville ja uniapnealle (toisin kuin naistyyppinen lantion alueen lihavuus)
      Naiset sairastuvat henkeä uhkaaviin verenkiertoelimistön sairauksiin keskimäärin miehiä harvemmin ja vanhempina. Tämä on merkittävin syy miesten ja naisten eri pituisille elinajanodotteille

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asiakaspalvelu, naiset, oomi, palaveri, sudet, susi vei eläinlääkärin, tasa-arvo, teams, tuore käsi, vessa

  • Uusimmat

  • Kategoriat