Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Oletitko juuri asuinmaani?

Ettekö tiedä, kuka olen?
Oletitko juuri asuinmaani?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Salamannopea kärpänen 15.3.2022 0:07
      Tulos: +431 (443 ääntä)
      Leena on oikee vitsiniekka!

      Lainaa

    2. Hapero kettu 15.3.2022 0:29
      Tulos: +550 (560 ääntä)
      Ilmaisun ”täältä pirun maasta” olisi hyvin voinut korvata ”Maltaan kaupoista”. Asuinpaikka on aika oleellinen tieto, kun kysellään korvaavaa ainesosaa. Aasiassa, Australiassa tai Siperiassa saattaa olla aivan erilaisia aineksia tarjolla.

      Lainaa

    3. Tulos: +243 (249 ääntä)
      Ei varmana edes yrittäny sillä kirveellä.

      Lainaa

    4. Ymmärretty orja 15.3.2022 0:30
      Tulos: +168 (170 ääntä)
      Leena vei sanat suustani

      Lainaa

    5. Tulos: +726 (730 ääntä)
      Pöhkömpi voisi luulla Minnan haluavan mainostaa Maltalla asumistaan

      Lainaa

    6. Tulos: +474 (478 ääntä)
      Kuulosti niin tutulta, että oli pakko käydä tarkistamassa onko sama Minna kyseessä - ja olihan se. Postaili tuonne ryhmään aktiivisesti myös asuessaan Suomessa, ja ulkomailla tainnut asua nyt peräti 1,5kk. Mutta onhan se nyt kerrassaan kohtuutonta olettaa, että hän Suomessa asuisi. 😁

      Lainaa

    7. Tulos: -275 (433 ääntä)
      Oon vähän jopa samaa mieltä Minnan kanssa vispipuuro-kysymyksessä. Erikseen kirjoitti siihen että "tästä maasta" ei löydy puolukoita tai mannaryynejä, täytyy olla hiukan vajaaälyinen jos ei näillä taustatiedoilla pysty päättelemään että lokaatio on joku muu kuin Suomi. Ylempi päivitys onkin sitten jo ihan eri tarina, ja Minna tuntuu hakemalla hakevan paikkaa että voi mainostaa että sitä asutaan oikein lämpimän auringon alla. Annan Minnalle kokonaisuutena kolme valkoista raitaa kymmenestä mustasta seeprasta.

      Lainaa

    8. Jauhopussista löytynyt sankari 15.3.2022 0:55
      Tulos: +212 (218 ääntä)
      Hapero kettu: Ilmaisun ”täältä pirun maasta” olisi hyvin voinut korvata ”Maltaan kaupoista”. Asuinpaikka on aika oleellinen tieto, kun kysellään korvaavaa ainesosaa. Aasiassa, Australiassa tai Siperiassa saattaa olla aivan erilaisia aineksia tarjolla.
      Jep! Olen asunut lähes 10:ssä eri maassa, yllättävän monesta paikasta on löytynyt jotain vastaavaa mitä olen tarvinnut, ja mielelläni annan vinkkejä muillekin. Mutta joo todellakin riippuu onko kyseessä Kiina, Kroatia, Kuwait tai Kanada…

      Lainaa

    9. Tulos: +251 (259 ääntä)
      Malta on uusi Espanja

      Lainaa

    10. Tulos: +258 (262 ääntä)
      Mammutti: Ei varmana edes yrittäny sillä kirveellä.
      Niitä ei varmaankaan ole Maltalla.

      Lainaa

    11. Uljas mansikka 15.3.2022 1:18
      Tulos: +219 (221 ääntä)
      Tämä Minna oli myös samaa vispipuuroasiaa osannut kysellä kuitenkin lopulta ulkosuomalaisten ryhmässä, mutta ei sinnekään voinut tarkentaa, missä maassa asuu.

      Lainaa

    12. Tulos: +292 (304 ääntä)
      https://www.feissarimokat.com/2012/08/terveisia-espanjasta/ Tuliko pikkusen tämä mieleen. Minna on kai olevinaan ovela kun ei suoraan tee joka päivityksestä tasoa "Hei asun muuten yhä Maltalla" vaan aloittaa keskusteluja joista varmasti käy heti ekojen vastausten jälkeen ilmi että Minnahan siis asuu Maltalla eikä missään Suomessa! Kivasti osannut yhdistää huomiohuorauksen ja uhriutumisen.

      Lainaa

    13. Haudanvakava varis 15.3.2022 1:58
      Tulos: +114 (122 ääntä)
      Onpas se nyt maltamaton.

      Lainaa

    14. Pehmeä jänis 15.3.2022 6:00
      Tulos: +15 (33 ääntä)
      Mammutti: Ei varmana edes yrittäny sillä kirveellä.
      Korkeintaan tökki kynnellä ja lopetti senkin kesken

      Lainaa

    15. Tulos: +285 (295 ääntä)
      traumcity: Oon vähän jopa samaa mieltä Minnan kanssa vispipuuro-kysymyksessä. Erikseen kirjoitti siihen että "tästä maasta" ei löydy puolukoita tai mannaryynejä, täytyy olla hiukan vajaaälyinen jos ei näillä taustatiedoilla pysty päättelemään että lokaatio on joku muu kuin Suomi. Ylempi päivitys onkin sitten [...]
      "Tästä maasta" on myös ihan käypä ilmaus täällä Suomessaki, sillee läpällä osittain. Vähän niinku kotona etin saksia ja kiroan "eikö tästä talosta oikeasti löydy saksia??".

      Lainaa

    16. Mietteetön gorilla 15.3.2022 9:04
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Tällasia ihmisiä siis on ihan oikeesti olemassa...wow.

      Lainaa

    17. Puuton alpakka 15.3.2022 9:05
      Tulos: +119 (121 ääntä)
      Minnalle tiedoksi, riisihiutaleista ja vaikka omenasta saa hyvää vispipuuroa. Teen niistä yleensä, vaikka tästä maasta saa puolukoita ja mannaryynejäkin. En tosin tiedä, saako noita Maltalta, mutta onpahan ainakin hyvä syy rähjätä lisää, jos ei saa.

      Lainaa

    18. Tulos: -35 (43 ääntä)
      Itselle kävi tuossa vähän aikaa sitten samalla tavalla, laitoin ajatuksissani liian pienen metallikannen paistinpannun päälle. Ei lähtenyt irti, sinne lensi roskiin Fiskarsin pannu. Vitutti.

      Lainaa

    19. Tulos: +90 (96 ääntä)
      On kyllä tehokas tapa Minnalla tehdä kaikkien tietoon, että hän on vähän parempaa väkeä, kun asuu sentään ulkomailla. Ei jäis muuten niin hyvin mieleen, jos ei vänkäis tollee.

      Lainaa

    20. Tulos: +147 (151 ääntä)
      Luultavasti tämä "mutta kun ihmiset pahoittavat mielensä siitä, että asun Maltalla" -uskomus on itse asiassa peräisin just reaktioista tällaisiin "haluan puolukoita --- oletko tyhmä, asun MALTALLA" postauksista.

      Lainaa

    21. It's a deal 15.3.2022 10:14
      Tulos: +54 (62 ääntä)
      Angst: "Tästä maasta" on myös ihan käypä ilmaus täällä Suomessaki, sillee läpällä osittain. Vähän niinku kotona etin saksia ja kiroan "eikö tästä talosta oikeasti löydy saksia??".
      Ja perään kerrot asuvasi jossain Intian valtameren saarella, jossa laki kieltää sakset.

      Lainaa

    22. Koeajettu noita 15.3.2022 10:19
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      Vaakku: Itselle kävi tuossa vähän aikaa sitten samalla tavalla, laitoin ajatuksissani liian pienen metallikannen paistinpannun päälle. Ei lähtenyt irti, sinne lensi roskiin Fiskarsin pannu. Vitutti.
      Se lähtee sillä millä tulikin, eli lämmitä pannu uudelleen, jolloin se laajenee ja kansi irtoaa.

      Lainaa

    23. Eläinrakas aprikoosi 15.3.2022 10:24
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Olen uusavuton mutta asun sentään Maltalla. Kaurapuuroon voi laittaa mansikkamehua ja haaveilla vispipuurosta.

      Lainaa

    24. Kielevä tiikeri 15.3.2022 11:13
      Tulos: +149 (153 ääntä)
      "En jaksa kirjoittaa jokaiseen kommenttiin että asun Maltalla, mutta jaksan haukkua kaikki vastaajat siitä etteivät he tiedä minun asuvan Maltalla"

      Lainaa

    25. Vivahteeton norppa 15.3.2022 11:15
      Tulos: +63 (75 ääntä)
      Sitä luntahan ei mitenkään voi korvata jollain muulla kylmällä, kuten jääpaloilla, joita löytyy pakastimesta Maltallakin, tai vaikkapa kylmällä vedellä. Luuleeko Minna tosiaan, että lumi ihan itsessään materiaalina jotenkin auttaa sen kannen irrottamisessa?

      Lainaa

    26. Upouuni pöllö 15.3.2022 11:33
      Tulos: -56 (92 ääntä)
      Tätä olen itsekin monesti ihmetellyt, kun ei voida vastata kysymykseen. Kuten tuossa siihen, millä korvata mannaryyni ja puolukka. Juurta jaksaen pitää täysin vieraille ihmisille perustella ja selittää miksi se tavallisin ratkaisu ei sovi, ja vasta sen jälkeen joku saattaa antaa sen vastauksen, mitä ihan alkuun kysyin.

      Lainaa

    27. Tulos: +44 (50 ääntä)
      Hapero kettu: Ilmaisun ”täältä pirun maasta” olisi hyvin voinut korvata ”Maltaan kaupoista”. Asuinpaikka on aika oleellinen tieto, kun kysellään korvaavaa ainesosaa. Aasiassa, Australiassa tai Siperiassa saattaa olla aivan erilaisia aineksia tarjolla.
      Nimenomaan! Ehkä johonkin suomalaiset Maltalla - ryhmään vois tehdä ton aloituksen maata erikseen ilmoittamatta, mut muussa yhteydessä se kannattais mainita. (miksiköhän muuten ei ole kysellyt toisilta Maltan suomalaisilta? 🤔 Jos siellä on Ikea - en tiedä onko-niin sieltähän saattais löytyä?)

      Lainaa

    28. Harmaa kivi 15.3.2022 11:49
      Tulos: +50 (56 ääntä)
      Eläinrakas aprikoosi: Olen uusavuton mutta asun sentään Maltalla. Kaurapuuroon voi laittaa mansikkamehua ja haaveilla vispipuurosta.
      Eikö kannattaisi ennemmin kysellä jossain "suomalaiset Maltalla" -ryhmässä? Olen käynytkin Maltalla (en asunut sentään), enkä minä muista ulkoa, mitä marjoja siellä helposti saa. Joku satunnainen ruokaryhmän jäsen ei mitenkään voi tietää. (Mitä tuohon kanteen tulee, niin sen voin vaikka vannoa, että Maltalla on jääkappeja, jos lunta ei löydykään).

      Lainaa

    29. Lapseton lörtsy 15.3.2022 11:53
      Tulos: +70 (88 ääntä)
      Upouuni pöllö: Tätä olen itsekin monesti ihmetellyt, kun ei voida vastata kysymykseen. Kuten tuossa siihen, millä korvata mannaryyni ja puolukka. Juurta jaksaen pitää täysin vieraille ihmisille perustella ja selittää miksi se tavallisin ratkaisu ei sovi, ja vasta sen jälkeen joku saattaa antaa sen vastauksen, mitä ihan alkuun kysyin.
      Mutta kun tuossa päivityksessä ei ollut pääpointtina se kysymys, vaan korostaa sitä että missä maassa nyt ollaan ja saada ihmiset tätä ihmettelemään jotta voi uhriutua. Jos kysymys olisi oikeasti ollut viaton, olisi muotoilu ollut: "Millä voi korvata mannaryynin ja puolukan vispipuurossa?" ja korkeintaan ilmaus että noita ei ole nyt saatavilla. Silloin kukaan ei olisi kyseenalaistanut, miksi niitä ei muka löydy 'tästä maasta', koska se ei olisi ollut pääpointti.
      Tai sitten, moi Minna. 

      Lainaa

    30. Halukas sarvikuono 15.3.2022 12:02
      Tulos: -51 (63 ääntä)
      Eikös vispipuuro tehdä yleensä punaviinimarjoista? Tai näin ainakin omassa elämässä. En ole syönyt puolukoista tehtyä vispipuuroa koskaan. Tokkopa niitäkään Maltalta saa, ei siinä. Olen kyllä yhden aiemman kommentoija kanssa samaa mieltä siitä, että alemmassa kysymyksessä vastaajilta puuttui sisälukutaito ja turhaan alettiin vänkäämään aiheen ulkopuolelta sen sijaan, että oltaisiin vastattu kysymykseen tai kysytty tarkentavia kysymyksiä.

      Lainaa

    31. Varaton katkarapu 15.3.2022 12:44
      Tulos: +65 (71 ääntä)
      Ipana: Kuulosti niin tutulta, että oli pakko käydä tarkistamassa onko sama Minna kyseessä - ja olihan se. Postaili tuonne ryhmään aktiivisesti myös asuessaan Suomessa, ja ulkomailla tainnut asua nyt peräti 1,5kk. Mutta onhan se nyt kerrassaan kohtuutonta olettaa, että hän Suomessa asuisi. 😁
      1,5 KUUKAUTTA 😂 Voi tulla aika rankka sopetuminen, jos jo tuossa ajassa pitää saada kaikki perinteiset suomalaiset herkut pöytään.

      Lainaa

    32. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Onneksi Minna sentään asuu siellä MALTALLA asti.

      Lainaa

    33. Karkea albatrossi 15.3.2022 15:53
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Halukas sarvikuono: Eikös vispipuuro tehdä yleensä punaviinimarjoista? Tai näin ainakin omassa elämässä. En ole syönyt puolukoista tehtyä vispipuuroa koskaan. Tokkopa niitäkään Maltalta saa, ei siinä. Olen kyllä yhden aiemman kommentoija kanssa samaa mieltä siitä, että alemmassa kysymyksessä vastaajilta puuttui [...]
      Kyllä se perinteisesti on puolukkaruoka. Muut marja- ja hedelmäversiot ovat sitten vaihtoehtoversioita.

      Lainaa

    34. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Petkele: Niitä ei varmaankaan ole Maltalla.
      Itse asiassa Maltalla on tosi vähän puita että saattaa olla kirveet vähissä kaupoissa.

      Lainaa

    35. Napapiirin suurin lammas 15.3.2022 17:22
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Miksi korvata mannasuurimot jollain. Niitä kyllä saa Maltaltakin. Ja puolukat voi korvata millä vain marjalla.

      Lainaa

    36. Tosikko kiivi 15.3.2022 19:17
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: Miksi korvata mannasuurimot jollain. Niitä kyllä saa Maltaltakin. Ja puolukat voi korvata millä vain marjalla.
      Voi olla, vehnäähän ne vain on. Ei mikään suomalainen erikoisuus. Mutta olisi varmaan ollut vähemmän hienoa leuhkia asuvansa Maltalla jos kysymyksenä olisi mikä mannasuurimo on paikallisella kielellä.

      Lainaa

    37. Tulos: +17 (23 ääntä)
      En usko, että kansi olisi juuttunut lämpölaajenemisen takia. Todennäköisemmin kansi on jumittunut kun lämmitys on lopetettu ja kannen alle on muodostunut alipaine. Irtoaa kun lämmittää uudelleen.

      Lainaa

    38. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Karkea albatrossi: Kyllä se perinteisesti on puolukkaruoka. Muut marja- ja hedelmäversiot ovat sitten vaihtoehtoversioita.
      Suomessa puolukka lienee yleisin, mutta Baltiassa käytetään lähes poikkeuksetta punaherukkaa.

      Lainaa

    39. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Oletitko juuri asuinmaani??

      Lainaa

    40. Jumalaton undulaatti 15.3.2022 21:52
      Tulos: -9 (31 ääntä)
      Toisaalta näitä kommentteja katsoessa ymmärtää myös sen miksi sitä maata ei aina halua sanoa. Koska yhtälailla tulee huomiohuorausmainokset. Toki sen voisi kysyttäessä tuoda selkeämmin esiin Jälkimmäiseen täytyy kyllä itsekin ihmetellä miten mennään noin monta kommenttia puolukoiden hankkimisesta kun kysymys on millä korvata.

      Lainaa

    41. Itseasiassa 15.3.2022 22:12
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Vivahteeton norppa: Sitä luntahan ei mitenkään voi korvata jollain muulla kylmällä, kuten jääpaloilla, joita löytyy pakastimesta Maltallakin, tai vaikkapa kylmällä vedellä. Luuleeko Minna tosiaan, että lumi ihan itsessään materiaalina jotenkin auttaa sen kannen irrottamisessa?
      Lumellahan voi pestä matotkin, ei siihen mitään vettä tarvita.

      Lainaa

    42. Itseasiassa 15.3.2022 22:19
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Ihan tiedoksi, vispipuuron voi tehdä suurinpiirtein kaikilla suuurimoilla ja hiutaleilla, jotka vain pystyy keittämään. Makua en takaa, mutta kannattaa varmistaa kuohkeus lisäämällä kylmään veteen sekoitettua perunajauhoa (kai sitä Maltalta löytyy?) seoksen ollessa vielä kuumaa. Vehnä- ja riisipohjaisiin sitä ei tarvitse. Marjoiksi tms. kelpaa mikä tahansa, kannattaa kyllä mielestäni valita joku kirpakka esim. karpalo, omena, vadelma, raparperi jne. Näillä ohjeilla oon tyhjä nyt tehokkaasti sekä kuivakaapin että pakastimen.

      Lainaa

    43. Tosikko kiivi 15.3.2022 22:24
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      plop: En usko, että kansi olisi juuttunut lämpölaajenemisen takia. Todennäköisemmin kansi on jumittunut kun lämmitys on lopetettu ja kannen alle on muodostunut alipaine. Irtoaa kun lämmittää uudelleen.
      Alipaine, joka johtuu...lämpölaajenemisesta.

      Lainaa

    44. Olette tyhmiä 15.3.2022 23:40
      Tulos: -42 (58 ääntä)
      Miten ihmiset eivät osaa vastata suoraan kysymykseen? Kummassakaan ei aloittaja mainostanut Maltaa vasta kun typerällä Ai Maltalla lumi kommentillaan. Itse luulin että nää hölmöt ja kateelliset kommentoijat olivat tää moka. Sitten luin kommentit tähän mokaan ja tajusin että täälläkin on porukalla vaikee ymmärtää lukemaansa. En tiedä miksi ees luen näitä tai kommentoin nyt? Varmaankin kun pidän itseäni teitä niin helvetisti fiksumpana.

      Lainaa

    45. Turpea seuraeläin 15.3.2022 23:46
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Minna ja Canna taitaa olla siskokset

      Lainaa

    46. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Joo, alemmasta voi hyvällä tuurilla huomata päätellä, että kysyjä ei ole Suomessa, mutta ei sitä, missä tarkemmin hän on. Mikä voisi olla olennainen tieto, kun yritetään arvata, mitä marjoja "tästä maasta" sitten saattaisi löytyä. Jos joku tuohon nyt olisi ehdottanut, että tee punaherukoista, niin eiköhän siihenkin olisi tullut vastaukseksi lällättelyä, että mistä palmun alta mä niitä herukoita riivin. Kamala ihminen.

      Lainaa

    47. Tyydyttävä aprikoosi 16.3.2022 3:19
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Jospa Minna olisikin etsinyt vispipuuroaineksia maltalaisista kaupoista eikä sieltä palmun alta. Mannaryynejä löytyy esim. täältä: https://www.naturaliorganicmalta.com/product-page/durum-wheat-semolina-1kg Ja pakastepuolukoitakin on Maltalla myynnissä: ***  Samalla reissulla voi ostaa myös Fazerin hapankorppuja ja Kouvolan lakritsia: *** Linkit venäläisiin kauppoihin poistettu. T: Ylläpito

      Lainaa

    48. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Minna asuu MALTALLA.

      Lainaa

    49. Ikääntyvä hyeena 16.3.2022 8:12
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Haha, Minnaa on tuttu tapaus monista ryhmistä. Ei kyllä ole viime aikoina epäselväksi että MINNA ASUU MALTALLA. Sen verran paljon hän sitä aina tilaisuuden tulle rummuttaa.

      Lainaa

    50. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Hapero kettu: Ilmaisun ”täältä pirun maasta” olisi hyvin voinut korvata ”Maltaan kaupoista”. Asuinpaikka on aika oleellinen tieto, kun kysellään korvaavaa ainesosaa. Aasiassa, Australiassa tai Siperiassa saattaa olla aivan erilaisia aineksia tarjolla.
      Ei olisi, sillä maltaat ovat oluessa ja se kehitysmaa on nimeltään Malta.

      Lainaa

    51. Tulos: -5 (5 ääntä)
      Harmaa kivi: Eikö kannattaisi ennemmin kysellä jossain "suomalaiset Maltalla" -ryhmässä? Olen käynytkin Maltalla (en asunut sentään), enkä minä muista ulkoa, mitä marjoja siellä helposti saa. Joku satunnainen ruokaryhmän jäsen ei mitenkään voi tietää. (Mitä tuohon kanteen tulee, niin sen voin vaikka vannoa, että Maltalla on jääkappeja, jos lunta ei löydykään).
      Samuli Edelman vaan kehottaisi korvaamaan munakkaan ja vispipuuron tiukalla viinalla.

      Lainaa

    52. Nuutunut kivi 16.3.2022 11:36
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Koeajettu noita: Se lähtee sillä millä tulikin, eli lämmitä pannu uudelleen, jolloin se laajenee ja kansi irtoaa.
      Seuraavaksi opettavainen tarina.
      Mumma oli lapsenlapsia vahtimassa ja päätti keittää heille mannapuuroa kerroskattilassa. Paha vain, että laittoin kaksi tavallista kattilaa päällekkäin. Nehän juuttuivat kiinni toisiinsa. Näppäränä mummana hän järkeili lämmön myös irrottavan ne toisistaan. Levy täysille ja vesi kunnolla kiehumaan alakattilassa. Kiehuva vesi -> painetta -> suljettu tila -> ylempi kattila ampaisi vauhdilla liesituulettimeen. 

      Lainaa

    53. Nuutunut kivi 16.3.2022 11:37
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Vivahteeton norppa: Sitä luntahan ei mitenkään voi korvata jollain muulla kylmällä, kuten jääpaloilla, joita löytyy pakastimesta Maltallakin, tai vaikkapa kylmällä vedellä. Luuleeko Minna tosiaan, että lumi ihan itsessään materiaalina jotenkin auttaa sen kannen irrottamisessa?
      Eihän sillä ollu jäätäkään.

      Lainaa

    54. Nuutunut kivi 16.3.2022 11:39
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Laura: Nimenomaan! Ehkä johonkin suomalaiset Maltalla - ryhmään vois tehdä ton aloituksen maata erikseen ilmoittamatta, mut muussa yhteydessä se kannattais mainita. (miksiköhän muuten ei ole kysellyt toisilta Maltan suomalaisilta? 🤔 Jos siellä on Ikea - en tiedä onko-niin sieltähän saattais löytyä?)
      Tai merimieskirkko? Vai mikä se on. Niillä luulemma on myös suomalaisia ruokia myynnissä.

      Lainaa

    55. Nuutunut kivi 16.3.2022 11:42
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Lapseton lörtsy: Mutta kun tuossa päivityksessä ei ollut pääpointtina se kysymys, vaan korostaa sitä että missä maassa nyt ollaan ja saada ihmiset tätä ihmettelemään jotta voi uhriutua. Jos kysymys olisi oikeasti ollut viaton, olisi muotoilu ollut: "Millä voi korvata mannaryynin ja puolukan vispipuurossa?" ja [...]
      Jos sanot, ettei ole puolukoita ja mannasuurimoita saatavilla, miljuuna tyyppiä tulee kertomaan, että 'Meidän lähikaupasta ainakin saa.'

      Lainaa

    56. Vararenkaaton sarvikuono 16.3.2022 20:51
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Jumalaton undulaatti: Toisaalta näitä kommentteja katsoessa ymmärtää myös sen miksi sitä maata ei aina halua sanoa. Koska yhtälailla tulee huomiohuorausmainokset. Toki sen voisi kysyttäessä tuoda selkeämmin esiin Jälkimmäiseen täytyy kyllä itsekin ihmetellä miten mennään noin monta kommenttia puolukoiden hankkimisesta kun kysymys on millä korvata.
      Jos kysymys olisi kuulunut, että "millä muilla aineksilla voisi tehdä vispipuuron kuin puolukoilla ja mannaryyneillä", niin silloin varmasti olisi saanut vastauksen kysymykseensä. Jos kysymyksen asettelusta selvästi näkee, että hän haluaisi juuri puolukoita ja mannasuurimoita, niin silloin ihmiset alkavat mielellään auttaa niiden kanssa.

      Lainaa

    57. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Koeajettu noita: Se lähtee sillä millä tulikin, eli lämmitä pannu uudelleen, jolloin se laajenee ja kansi irtoaa.
      Yritin, ei lähtenyt. Kansi sen verran ohuempi että laajeni pannua nopeammin, minkä lisäksi vesi tiivistyi mukavasti väliin. Ei lähtenyt edes kun yritti ruuvimeisseliä tunkea väliin vasaralla

      Lainaa

    58. Opetelkaa lukemaan 16.3.2022 22:34
      Tulos: -27 (37 ääntä)
      On se kumma kun ihmiset ei osaa vastata Minnan kysymykseen. Mutta kyllä juu Minnakin tykkää mainostaa Maltaansa ja sehän se kaikkia kateellisia suomalaisia vasta ärsyttääkin :D

      Lainaa

    59. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Vaikuttaa vähän siltä, että Minna suorastaan odottaa että joku tulee ja kommentoi tietämättä että hän asuu Maltalla, vain jotta pääsee sanomaan HAA!

      Lainaa

    60. Rottanpää 17.3.2022 2:51
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Upouuni pöllö: Tätä olen itsekin monesti ihmetellyt, kun ei voida vastata kysymykseen. Kuten tuossa siihen, millä korvata mannaryyni ja puolukka. Juurta jaksaen pitää täysin vieraille ihmisille perustella ja selittää miksi se tavallisin ratkaisu ei sovi, ja vasta sen jälkeen joku saattaa antaa sen vastauksen, mitä ihan alkuun kysyin.
      Kontekstista irrotettuna olisin samaa mieltä, kun ohi vastaaminen tuntuu olevan netissä vähän turhauttavankin yleistä. Mutta kun jos ei halua avata kaikkia mahdollisia taustoja tai ei pidä niitä oleellisina (kuten Maltalla asuminen tässä on), niin silloin se kysymys pitäisi muotoilla niin, ettei niitä tietoja tarvitse. Silloin turhat kysymykset tai neuvot/vastaukset, joita ei kaivannut, toki ärsyttää. Siis esim. jos tässä oltaisiin kysytty "Mistä muusta voisi tehdä mannapuuroa" ja siihen oltaisiin vastattu "Mikset tee puolukoista?" tai "Kannattaa ihan suosiolla käyttää mannasuurimoita", niin ainakin mua ärsyttäisi, koska vartavasten mietin kysymyksen niin, ettei niitä ekstratietoja tarvitsisi. Mut jos niitä ei-toivottuja vastauksia tulee siksi, etten muotoillut kysymystäni hyvin, niin sehän on ihan mun omaa syytäni.

      Lainaa

    61. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Litton: Minna asuu MALTALLA.
      Onko Malta ESPANJASSA?

      Lainaa

    62. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Turpea seuraeläin: Minna ja Canna taitaa olla siskokset
      Sanna=Canna mutta Minna=mikä? Cinna ei oikein sovi ainakaan minun mielestä. No tämän päivän lounastauolla on ainakin ajateltavaa kun yritän saada kavereiden kanssa aikaan väännöksen tuosta juntista nimestä jotenkin enemmän kansainväliseksi ja siten tietysti paljon hienommaksi. Jos joku keksii mikä se voisi olla niin ehdotuksia otetaan vastaan.

      Lainaa

    63. Taidoton krokotiili 17.3.2022 14:37
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Vaakku: Yritin, ei lähtenyt. Kansi sen verran ohuempi että laajeni pannua nopeammin, minkä lisäksi vesi tiivistyi mukavasti väliin. Ei lähtenyt edes kun yritti ruuvimeisseliä tunkea väliin vasaralla
      Porakoneella reikä kanteen, niin alipaine helpottaa ja kansi lähtee irti.

      Lainaa

    64. Turpea seuraeläin 18.3.2022 0:05
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Höpö: Sanna=Canna mutta Minna=mikä? Cinna ei oikein sovi ainakaan minun mielestä. No tämän päivän lounastauolla on ainakin ajateltavaa kun yritän saada kavereiden kanssa aikaan väännöksen tuosta juntista nimestä jotenkin enemmän kansainväliseksi ja siten tietysti paljon hienommaksi. Jos joku keksii mikä se voisi olla niin ehdotuksia otetaan vastaan.
      Siskokset Minna ja Canna Canth

      Lainaa

    65. Muikea Mastodontti 18.3.2022 15:35
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Höpö: Sanna=Canna mutta Minna=mikä? Cinna ei oikein sovi ainakaan minun mielestä. No tämän päivän lounastauolla on ainakin ajateltavaa kun yritän saada kavereiden kanssa aikaan väännöksen tuosta juntista nimestä jotenkin enemmän kansainväliseksi ja siten tietysti paljon hienommaksi. Jos joku keksii mikä se voisi olla niin ehdotuksia otetaan vastaan.
      Sannah & Mynnah 🧡

      Lainaa

    66. Tulos: +1 (1 ääni)
      Tosikko kiivi: Alipaine, joka johtuu...lämpölaajenemisesta.
      Alkuperäisessä kirjoittaja väitti kannen lämpölaajenemista syyksi jumiin.

      Lainaa

    67. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tosikko kiivi: Alipaine, joka johtuu...lämpölaajenemisesta.
      Periaatteessa joo, mutta hoito on eri. Kannen pienentäminen ei alipaineeseen auta ollenkaan, kansi ei todennäköisesti pienene niin paljon että lakkaisi olemasta tiivis

      Lainaa

    68. Aidattu hämähäkki 1.4.2022 12:27
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kyöpeli: Joo, alemmasta voi hyvällä tuurilla huomata päätellä, että kysyjä ei ole Suomessa, mutta ei sitä, missä tarkemmin hän on. Mikä voisi olla olennainen tieto, kun yritetään arvata, mitä marjoja "tästä maasta" sitten saattaisi löytyä. Jos joku tuohon nyt olisi ehdottanut, että tee punaherukoista, niin [...]
      Sattumalta löysin Minnan postauksen ryhmästä „suomalaiset kotikokit maailmalla“ eli olisi ehkä voinut olettaa ettei hän ole Suomessa. Tosin tiedä sitten onko postannut useaan kotikokki ryhmään saman kysymyksen ja siksi tässä on ihmetelty asuinmaata 🤔

      Lainaa

    69. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Tuli heti mieleen se vanha "Huom Espanjasta asti"-feissarimoka

      Lainaa

    70. HUOM ESPANJASTA ASTI 9.4.2022 16:57
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Espanjasta-asti-mies ja Maltamuija voisivat lyödä hynttyyt yhteen

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kansi, kattila, maa, malta, mannasuurimot, paistinpannu, puolukat, ruoka, vispipuuro