Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 192

Mieheni jätti minut. Useaksi tunniksi.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 192

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 77 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Rapee monni 21.12.2021 0:16
      Tulos: +203 (325 ääntä)
      Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.

      Lainaa

    2. Tulos: +531 (591 ääntä)
      Janette, kyllä ylireagoit. Mutta jos on muutenkin ahdistushäiriö ja menkat sotkee tunteita entistä enemmän, niin se on ihan ymmärrettävää. Toivottavasti saat apua ahdistukseen. P.S.: sun mies todellakin on ihana, kun jatkuvasti jaksaa yrittää ja tukea ❤

      Lainaa

    3. Tulos: +266 (310 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄

      Lainaa

    4. Tulos: -327 (447 ääntä)
      Janettelle tunti turpaan. Monestakin syystä. Piste.

      Lainaa

    5. Tulos: +144 (160 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      'Ei se oo niin justiinsa'

      Lainaa

    6. Varpaaton aprikoosi 21.12.2021 0:43
      Tulos: +67 (171 ääntä)
      Meillä mies hoitaa pääasiassa kauppareissut ja tuo kyllä oikeita juttuja. Täytyy oikein kehua, kun osaa valita irtsareista juuri ne mistä tykkään, osaa tuoda oikeanlaiset menkkarätit, deodorantit yms, vaikka listassa lukee vaan siteet, dödö jne. Mutta! Tuo useimpia asioita liikaa. Jos kirjotan paprika, tuo kaksi, kerma, niin tuo kaksi.. sitten aloin laittamaan määrät, yksi paprika. Tuo silti usein kaksi. Viimeisimpänä pyysin pienimmän paketin joulutorttutaikinaa ja pienimmän luumumarmeladin. Toi molemmat, mutta lisäksi kolmea muuta marmeladimakua (mitä mä niillä teen kun taikinaakin on vaan muutamaan torttuun!) No ei se vaarallista ole, mutta tulee helpommin hävikkiä ja lisäksi koitetaan elää aika pienellä budjetilla, niin kyllä se vähän risoo.

      Lainaa

    7. Tulos: +136 (198 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      Mä en tiedä miksi, mutta kahdella ässällä kirjoitettu appelsiini nappaa mua ohimosta ihan saatanan lujaa joka kerta kun sen näen. Enemmän kuin mikään muu kirotusvire.

      Lainaa

    8. heimosenkeimo 21.12.2021 1:20
      Tulos: -76 (94 ääntä)
      tee niin itsellesi kuin tekisit pahimmalle vihamiehellesi. se lukee raamatus kai siä jossain. osta aplarimehua kun vihamies heittää sen pois nii on sulla mukavat oltavat autotallin sohvalla. aplarimehua, jes.

      Lainaa

    9. Saasteeton kirsikka 21.12.2021 1:49
      Tulos: -79 (199 ääntä)
      Karoliina: Janette, kyllä ylireagoit. Mutta jos on muutenkin ahdistushäiriö ja menkat sotkee tunteita entistä enemmän, niin se on ihan ymmärrettävää. Toivottavasti saat apua ahdistukseen. P.S.: sun mies todellakin on ihana, kun jatkuvasti jaksaa yrittää ja tukea ❤
      Ei ole ymmärrettävää. Tuo on sairasta.

      Lainaa

    10. Apinaattori 21.12.2021 2:04
      Tulos: +40 (56 ääntä)
      Karoliina: 'Ei se oo niin justiinsa'
      Onhan se nyt kuitenkin mehua.

      Lainaa

    11. Tulos: -110 (156 ääntä)
      Toj Karin: Mä en tiedä miksi, mutta kahdella ässällä kirjoitettu appelsiini nappaa mua ohimosta ihan saatanan lujaa joka kerta kun sen näen. Enemmän kuin mikään muu kirotusvire.
      Ihmiset jotka jaksaa valittaa/pahottaa mielensä mitättömistä kirjotusvirheistä on ihmis saastoja. Enään

      Lainaa

    12. Tulos: +184 (198 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      Tästä tulee mieleen oma faijani. Ei sitä mutsi uskalla päästää kauppaan jos ei tasan ole pakko. Toisaalta näin niillä on aina roolit menneet eikä faija ole paljoa kaupassa käynytkään josta johtuen se on ihan hukassa vaikkapa hevi tai maito osastolla ja taas sitten taloa ja pihaa mutsi ei pystyisi hoitamaan. Olen nyt ruvennut miettimään että jos mutsi lähtee ensin faija kuolee nälkään ja jos toisinpäin niin talo ja piha jää hoitamatta. Ei siinä ole mitään pahaa kun molemmat tekevät yhtälailla "töitä" yhteisen talouden hyväksi mutta pelottava ajatus ettei kumpikaan anna toisen tehdä niitä juttuja joissa ovat itse taitavampia joka näiden n. 50 vuoden aikana on johtanut siihen ettei toinen osaa edes alkeita toisen hommista. Luulen ettei tämä ole vain meidän perheessä tapahtuvaa vaan voisin kuvitella näin olevan monilla muillakin. Omilla vanhemmillani onneksi on lapset tässä lähellä ja meille on itsestään selvää auttaa heitä mutta monella ei varmaan näin hyvin ole. Huh tulipa pitkä sepustus jostain miehien kaupassa käynnistä ja sori siitä.

      Lainaa

    13. Tulos: +185 (197 ääntä)
      Miten niin tietenkin tuli mukaan (yksityiselle) hammaslääkärille valkkaamaan silmälaseja?

      Lainaa

    14. Löysä lokki 21.12.2021 3:57
      Tulos: +244 (284 ääntä)
      Minusta nuo ei ole yhtään hauskoja kun jotkut miehet on niin ääliöitä että ei osaa tuoda kaupasta sitä mitä pyydetään. Tai sitten tekevät sen v*ttuillakseen. Onneksi oma mies älyää lukea sen lapun ja osaa tuoda ne mitä on pyydetty eikä heitä vitsiksi sitä hommaa. Menis hermo.. Meillä pitää molempien osata käydä kaupassa.

      Lainaa

    15. Tytöntyllerö 21.12.2021 4:26
      Tulos: +208 (222 ääntä)
      Löysä lokki: Minusta nuo ei ole yhtään hauskoja kun jotkut miehet on niin ääliöitä että ei osaa tuoda kaupasta sitä mitä pyydetään. Tai sitten tekevät sen v*ttuillakseen. Onneksi oma mies älyää lukea sen lapun ja osaa tuoda ne mitä on pyydetty eikä heitä vitsiksi sitä hommaa. Menis hermo.. Meillä pitää molempien osata käydä kaupassa.
      Samaa mieltä. En pystyisi olemaan edes miehen kanssa joka ei ymmärrä lukemastaan sen vertaa että tuo salmiakkia jos kauppalapussa lukee suklaa tai maitoa jos siinä lukee vispikerma. En näe tyhmyydessä mitään hauskaa tai hellyyttävää.

      Lainaa

    16. Välittävä paprika 21.12.2021 4:30
      Tulos: +298 (304 ääntä)
      Näin miehenä ihmettelen miten se kaupasta oikeiden asioiden tuominen voi olla noin vaikeaa. Itseltäni kyllä onnistuu. Myös nuo aiemman kommentoijan mainitsemat kuukautissiteet osaan tuoda oikein. Yksi kerta tosin ei ollutkaan sitä vaimon käyttämää merkkiä niin en silloinkaan tuonut mitä vaan. Kysyin ja lähetin kuvia kunnes löytyi sopiva korvaava tuote. Ei se ole niin vaikeaa!

      Lainaa

    17. Raivokas mato 21.12.2021 4:39
      Tulos: +311 (327 ääntä)
      Spendanut, anxietyn. Nyt hiertää.

      Lainaa

    18. Pehmeä jänis 21.12.2021 5:53
      Tulos: -12 (140 ääntä)
      Janetten mies, jätä se

      Lainaa

    19. Tornipöllö 21.12.2021 6:41
      Tulos: +113 (115 ääntä)
      Iina vissiinkin halusi palavasti päteä ja suuttui, kun ei päässytkään läksyttämään Sannaa.

      Lainaa

    20. Keittiötön kurkku 21.12.2021 7:33
      Tulos: +40 (52 ääntä)
      Varpaaton aprikoosi: Meillä mies hoitaa pääasiassa kauppareissut ja tuo kyllä oikeita juttuja. Täytyy oikein kehua, kun osaa valita irtsareista juuri ne mistä tykkään, osaa tuoda oikeanlaiset menkkarätit, deodorantit yms, vaikka listassa lukee vaan siteet, dödö jne. Mutta! Tuo useimpia asioita liikaa. Jos kirjotan [...]
      Ehkä se puoliso kaipaa enemmän ruokaa tai haluaa itse vaikuttaa tortun makumaailmaan.

      Lainaa

    21. Tulos: -81 (137 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Miehen puolustuspuheenvuoro: kun riittävän monta kertaa hoitaa ostokset tuolla pieteetillä, jossain vaiheessa sitä saa vapautuksen palveluksesta. Välillä melkein itseäkin hävettää tunaroida ostoslistan kanssa - tähän helpottaa, että pitää tavoitteen kirkkaana mielessä!
      Teillä mies on jo näköjään saavuttanut tavoitteensa.

      Lainaa

    22. Myötätunnoton hilleri 21.12.2021 7:41
      Tulos: +109 (127 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      No kun ottaa huomion Naistenhuoneen tason niin eikai ne miehetkään mitenkään häävejä voi olla...

      Lainaa

    23. Kompakti papaija 21.12.2021 7:41
      Tulos: +225 (247 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Tällainen ’taktinen avuttomuus’ on joidenkin miesten tapauksessa tosi yleistä. Ei rajoitu vain kauppareissuihin myöskään, vaan nämä miehet tekevät yksinkertaisetkin kotityöt (tai ainakin osan niistä) tarkoituksella päin persettä, jotta lopulta nainen luovuttaa ja tekee kaiken itse. Usein kyseessä on sellainen mies, jolta ei ole kotona asuessa vaadittu mitään vaan perhemalli on ollut, että nainen/äiti tekee kaiken - tai sitten mies vaan on yksinkertaisesti laiska ja saamaton man baby jonka ajatus on se, että hänen osansa mistään loppuu siinä kohtaa, kun tullaan töistä kotiin. Siitäkin huolimatta siis, että nykyään useimmissa heteroparisuhteissa myös nainen käy töissä eikä todennäköisesti tahtoisi tai jaksaisi kotona hyysätä aikuista ihmistä.
      (Ja ennen kuin joku ehtii hurjasti pahoittamaan mielensä: kyllä, mä tiedän että EI KAIKKI MIEHET - esim. mun mies ei ole tällainen, joten tiedän hyvin ettei kaikki miehet.)

      Lainaa

    24. Myötätunnoton hilleri 21.12.2021 7:43
      Tulos: +155 (161 ääntä)
      Löysä lokki: Minusta nuo ei ole yhtään hauskoja kun jotkut miehet on niin ääliöitä että ei osaa tuoda kaupasta sitä mitä pyydetään. Tai sitten tekevät sen v*ttuillakseen. Onneksi oma mies älyää lukea sen lapun ja osaa tuoda ne mitä on pyydetty eikä heitä vitsiksi sitä hommaa. Menis hermo.. Meillä pitää molempien osata käydä kaupassa.
      Joo siis tämähän on ihan oikeasti joidenkin tarkoituksella tekemä... Tehdään tarkoituksella päin persettä niin ei kysytä uudestaan.
      Onkohan sille suomenkielinen termi? Englanniksi weaponized imcompetence.

      Lainaa

    25. Syyntakeeton timantti 21.12.2021 8:27
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Varpaaton aprikoosi: Meillä mies hoitaa pääasiassa kauppareissut ja tuo kyllä oikeita juttuja. Täytyy oikein kehua, kun osaa valita irtsareista juuri ne mistä tykkään, osaa tuoda oikeanlaiset menkkarätit, deodorantit yms, vaikka listassa lukee vaan siteet, dödö jne. Mutta! Tuo useimpia asioita liikaa. Jos kirjotan [...]
      Niin tuttua. Meni vuosia, että kaupasta alkoi tulla oikeita asioita mutta nykyään mies osaa jopa korvata puuttuvat asiat sopivalla tuotteella, kun useita kertoja lähetin hänet takaisin kauppaan hakemaan sitä mitä piti. Perusostoksia tulee meilläkin tuplana ja usein vielä kalliimpaa vaihtoehtoa ja sitten tulee ihmettelyä, kun budjetti paukkuu yli.

      Lainaa

    26. Lakattu riesa 21.12.2021 8:35
      Tulos: +139 (143 ääntä)
      Kyllähän tuo tosiaan tahalliselta tuntuu, varsinkin jos kauppalappukin on mukana ja nykyään whatsapit ja pelit ja vehkeet joilla varmistaa, jos nyt kuitenkin tekee tiukkaa. Tai sitten ihan oikeasti miettisin, että onko joku fyysinen ongelma taustalla, koska mulle ei vaan millään mene läpi, että kukaan voisi olla noin avuton oikeasti. Pyörittelisin silmiä jo vähän siinäkin, jos ei oikeasti osaa kaupasta hakea mitään järkevää ilman mitään erityisiä ohjeitakaan (pois lukien tietenkin jos jotain vähän erikoisempaa tarvitsee vaikka juuri leipomiseen tai ei tiedä mitä jääkaapista puuttuu sillä hetkellä yms. luonnolliset syyt), mutta jos ihan oikeasti tosiaan ylivoimaista hakea yhtään mitään tuotteita ohjeistuksenkaan avulla niin ohjaisin hoitoon tai vähintäänkin pistäisin asustamaan yksinään joksikin aikaa, jolloin joutuu oikeasti hoitamaan omia asioitaan eikä joku aina hoida puolesta. Siinä luulisi viimeistään oppivan.

      Lainaa

    27. Tulos: +8 (42 ääntä)
      Miksi edes kysyä minkälaista mehua?

      Lainaa

    28. Tulos: -68 (90 ääntä)
      "Veren tarve" ? EIkö noi kuvakkeet ole ennemminkin kuinka paljon sitä on varastossa, eli käänteinen tarve?

      Lainaa

    29. Tulos: +24 (36 ääntä)
      En tajua tuota kaupassakäynnin epäonnistumista, itsellä tosin saattaa unohtua joku juttu kerran kuukaudessa jos ei ole kirjoitettua listaa olemassa, mutta pääasiassa ostan itselleni ja koiralle sieltä tavaraa, vaimo ei syö minun ruokia, mieluummin einestä. Mutta, tuo Janetten kieli saa minut hapuilemaan rotanmyrkkyä omaan käyttöön.

      Lainaa

    30. Jänteikäs muurahainen 21.12.2021 9:13
      Tulos: -59 (71 ääntä)
      Bitcsplaining!?!?

      Lainaa

    31. Tulos: +109 (119 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Sitähän ne miehet sillä yrittää, että ei enää tarvitsis vaimon puolesta mennä kauppaan. Kun hoitaa homman (tahallaan) huonosti, niin toinen ei enää vastasuudessa pyydä apua. Tahallista osaamattomuutta. Kyllä jokanen aikuinen ihminen osaa kauppalapun hoitaa, tai jos ei niin sitten kannattaa hakeutua holhoukseen.

      Lainaa

    32. Tulos: +118 (126 ääntä)
      jukkapalmu: "Veren tarve" ? EIkö noi kuvakkeet ole ennemminkin kuinka paljon sitä on varastossa, eli käänteinen tarve?

      "Tästä mittarista näkee bensantarpeen."

      "Eikö se enneminkin näytä, kuinka paljon sitä on tankissa, eli käänteinen tarve?"

      Lainaa

    33. antivaxxerikoronadenialistihörhöpersu 21.12.2021 9:58
      Tulos: +45 (79 ääntä)
      Joo... En kyl spendais ton anxietyn kanssa hetkeäkään.

      Lainaa

    34. Tulos: +72 (116 ääntä)
      Tiedoksi kullekin että Janetten äidinkieli ei ole suomi, jonka vuoksi osa sanoista korvautuu englanninkielisillä sanoilla ja puhe/teksti on tuollaista. Vähän ymmärrystä hänelle, ei ole asunut tietääkseni suomessa kovin kauaa

      Lainaa

    35. Tulos: +34 (50 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Kuka käski valitsemaan tyhmän miehen?

      Lainaa

    36. Risteytetty hirmulisko 21.12.2021 10:21
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Toj Karin: Mä en tiedä miksi, mutta kahdella ässällä kirjoitettu appelsiini nappaa mua ohimosta ihan saatanan lujaa joka kerta kun sen näen. Enemmän kuin mikään muu kirotusvire.
      Täällä kirotusvirettäkin enemmän kiristää kahdella ässällä lausuttu appelssiini. 🤯 Ja majoneessi. Ja foolio. Ja mitä näitä muita nyt onkaan, jotka kuulostaa joko hiton ärsyttävältä hienostelulta tai lässytykseltä.

      Lainaa

    37. Yliampuva raataja 21.12.2021 10:25
      Tulos: +3 (25 ääntä)
      Risteytetty hirmulisko: Täällä kirotusvirettäkin enemmän kiristää kahdella ässällä lausuttu appelssiini. 🤯 Ja majoneessi. Ja foolio. Ja mitä näitä muita nyt onkaan, jotka kuulostaa joko hiton ärsyttävältä hienostelulta tai lässytykseltä.
      Meedia ja Chiile ovat lausuttuina myös yleisiä. 🤯

      Lainaa

    38. Tulos: -17 (51 ääntä)
      Luulen että tuollainen ihminen saa spendailla anxietynsä kanssa ihan itsekseen, kun lopulta mies ymmärtää ottaa hatkat.

      Lainaa

    39. Tuhoton tomaatti 21.12.2021 11:56
      Tulos: +84 (110 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Joo siis tämähän on ihan oikeasti joidenkin tarkoituksella tekemä... Tehdään tarkoituksella päin persettä niin ei kysytä uudestaan. Onkohan sille suomenkielinen termi? Englanniksi weaponized imcompetence.
      Eikö tuo nyt ole aseellistettu osaamattomuus?
      Minun mummoni aviomies oli juuri tällainen. Oli aiemmin ollut ihan oma, aikuinen ihmisensä, mutta saatuaan mummoni avioansaan rupesi teeskentelemään holhousta vaativaa vammaista. Vaikka oli ihan fyysisesti ja henkisesti kykenevä mies, hänelle ei vain itsenäisyys maittanut.
      Mummo sitten kävi töissä, hoiti raha-asiat, kävi kaupassa, teki ruoat, siivosi, hoiti lapset. Hän teki ihan kaiken. Aviomies, joka nosti yhtä suurta palkkaa kuin mummo, myhäili pöydän ääressä, että miten hän onkaan tärkeä perheen pää, kun töissä käy ja perheensä elättää, samalla kun mummo kattoi pöytää hänen eteensä ja lappoi ruoka-annoksenkin valmiiksi hänen lautaselleen.
      Silloin heidän nuoruudessaan mummo ei joskus uskaltanut lähteä hetkeksi edes omille harrastuksilleen, kun kotiin saapuessa mies saattoi valittaa. "Miten sinulla noin kauan kesti, olit ainakin puolitoista tuntia poissa, minulle tuli täällä nälkä". Olisi luullut, että kun he saivat kännykät, mummon elämä olisi helpottanut. Kännykkäänhän mies voisi soittaa mummolle silloin, jos hänelle tulisi joku "hätä", ja tällöin mummo voisi siis rauhassa lähteä harrastamaan, eikö niin? No ei. Aina, kun mummo lähti ovesta ulos, kännykkä alkoi soida ja mieslapsi kutsui takaisin kotiin. Siihen jäi mummon harrastukset. Ennen kännyköitä hän sentään sai harrastettua rauhassa loppuun silloin, kun uskalsi kotoa lähteä.
      Minun kannaltani kuitenkin ihan hyvä, että mummo sattui saamaan noin huonon miehen. Kotona mummo ei ymmärrettävästi viihtynyt tuollaisen hyödyttömän tolvanan kuristuksessa, joten "töissä" ollessaan kävi sitten viettämässä aikaansa oikeiden, aikuisten miesten kanssa. Lopputuloksen voi arvata, nahjusmies ei lopulta paljastunut ainoankaan "lapsensa" biologiseksi isäksi :D Mahtoi miestä harmittaa, kun hänhän ei lapsista edes tykännyt, eikä olisi halunnut vetää isän roolia. Hän oli kuitenkin "uhrautunut" isyyteen, ja jaksamaan pikkulapsia "omassa" kodissaan, koska hänelle oli niin tärkeää saada itselleen perillisiä. Silloin kun totuus kävi ilmi, heille oli jo pitkälti liian myöhäistä hankkia lisää lapsia, eikä mies voinut tehdä mitään, koska kun hän oli omalla osaamattomuudellaan pakottanut mummon hoitamaan kaikki asiansa, hänen koko elämänsä oli päätynyt olemaan virallisesti mummoni nimissä.
      Nyt tuo maanvaiva on onneksi jo kuollut, ja mummo voi taas elää omaa elämäänsä sen vähän, minkä pystyy. Hän on kyllä aivan loppuun ajettu, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja on aika sairaana nyt, kun on koko aikuisen elämänsä joutunut hoivaamaan 90-kiloista sylivauvaa. Jotkut ihmiset on taitu luoda vain tekemään toisten elämästä kurjaa.

      Lainaa

    40. Löysä noita 21.12.2021 11:57
      Tulos: +108 (122 ääntä)
      L.: Miehen puolustuspuheenvuoro: kun riittävän monta kertaa hoitaa ostokset tuolla pieteetillä, jossain vaiheessa sitä saa vapautuksen palveluksesta. Välillä melkein itseäkin hävettää tunaroida ostoslistan kanssa - tähän helpottaa, että pitää tavoitteen kirkkaana mielessä! Teillä mies on jo näköjään saavuttanut tavoitteensa.
      Ärsyttää, kun miehet tekee tätä. Se kaikki kasaantuu naisten niskoille ja syntyy "added load". Naiset tekee muutenkin enemmän metatyötä ja tuolla asenteella vain kasvatetaan naisten kuormitusta. Todella pikkumaista ja suorastaan ällöttävää.

      Lainaa

    41. Pomminvarma vesinokkaeläin 21.12.2021 12:09
      Tulos: -5 (47 ääntä)
      Hohhoi: Tiedoksi kullekin että Janetten äidinkieli ei ole suomi, jonka vuoksi osa sanoista korvautuu englanninkielisillä sanoilla ja puhe/teksti on tuollaista. Vähän ymmärrystä hänelle, ei ole asunut tietääkseni suomessa kovin kauaa
      Sisältö on kuitenkin niin hirveätä huttua, että ei väliä millä kielellä on kirjoitettu. Ei kyllä liikene ymmärrystä, mutta nauru pääsi.

      Lainaa

    42. Sitkas karjalanpiirakka 21.12.2021 12:20
      Tulos: -81 (105 ääntä)
      Kompakti papaija: Tällainen ’taktinen avuttomuus’ on joidenkin miesten tapauksessa tosi yleistä. Ei rajoitu vain kauppareissuihin myöskään, vaan nämä miehet tekevät yksinkertaisetkin kotityöt (tai ainakin osan niistä) tarkoituksella päin persettä, jotta lopulta nainen luovuttaa ja tekee kaiken itse. Usein kyseessä on [...]
      Seksistinen teksti ei lakkaa olemasta seksistinen vain lisäämällä sana "joidenkin." Mitään oikeasti sukupuoleen liittyvää asiaa tuossa ei ollut.

      Lainaa

    43. Suippo piimä 21.12.2021 12:36
      Tulos: -36 (52 ääntä)
      Janette voisi käydä koulun loppuun niin saisi tuostakin avautumisesta jotain selvää.

      Lainaa

    44. Tulos: -77 (135 ääntä)
      On kyllä harvinaisen sukupuolittunutta ja stereotypioita ruokkivaa, seksististä kommenttia täällä. Pahaa tekee etenkin, kun kommentit saavat plussaa. Jos kyseessä olisi naisten ajotaitoa stereotypisesti ivaavat kommentit, olisi pelkkää miinusta ansaitusti. Nyt, kun sheimataan miehen kaupassakäyntiä stereotypisesti, niin se on ok. Tässä teille oppikirjaesimerkki kaksinaismoralismista.

      Lainaa

    45. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Eikö lapsella ole nimeä? Ymmärtäis jos olis monikko edes.

      Lainaa

    46. Tulos: -65 (109 ääntä)
      Tuhoton tomaatti: Eikö tuo nyt ole aseellistettu osaamattomuus? Minun mummoni aviomies oli juuri tällainen. Oli aiemmin ollut ihan oma, aikuinen ihmisensä, mutta saatuaan mummoni avioansaan rupesi teeskentelemään holhousta vaativaa vammaista. Vaikka oli ihan fyysisesti ja henkisesti kykenevä mies, hänelle ei vain [...]
      Ai saatana. Oli tämä pappa sitten millainen uusavuton mieslapsi tahansa niin sun mummu on täyden kympin kusipää ja kun makustelee miten hekumoit kuinka hänen elämänsä siinä kivasti pilattiin niin oot varmaan samat geenit saanut. Jos on paska suhde, sä eroat. Vain totaalinen psykopaatti painaa menemään kuten tämä pullantuoksuinen painajainen jonka kuvailit.

      Lainaa

    47. Tulos: -22 (36 ääntä)
      traumcity: Miten niin tietenkin tuli mukaan (yksityiselle) hammaslääkärille valkkaamaan silmälaseja?
      Olis ennemmin mennyt nuppitohtorille ( yksityiselle).

      Lainaa

    48. Päiväämätön lintu 21.12.2021 14:43
      Tulos: +28 (34 ääntä)
      Luin tuon Janetten "autoon odottamaan" monta kertaa "jään aina autoon dokaamaan" ja repesin holtittomasi. Olisihan se tuokin kyllä keino anxietya hoitaa.

      Lainaa

    49. Kökkö seppä 21.12.2021 15:55
      Tulos: +48 (70 ääntä)
      traumcity: Miten niin tietenkin tuli mukaan (yksityiselle) hammaslääkärille valkkaamaan silmälaseja?
      Janette kärsii sosiaalisesta ahdistuksesta, jolloin on normaalia ettei kykene hoitamaan tuollaisia asioita yksin.
      Kärsin itse samasta teini-iästä pitkälle aikuisuuteen ja voin sanoa että se osaa olla niin viheläinen vaiva ettei sitä toivoisi edes vihaamilleen ihmisille. Tai...eiku ei. Ei niillekään. Mulla on onneksi myös mies joka tuki, ymmärsi ja auttoi niinä vaikena vuosina. Ja jonka onneksi en kuitenkaan ollut aivan noin takertuva tapaus, kotona pärjäsin hyvin yksin. Ja nykyään pärjään hyvin missä vaan. 

      Lainaa

    50. Tulos: -66 (100 ääntä)
      Karoliina: Janette, kyllä ylireagoit. Mutta jos on muutenkin ahdistushäiriö ja menkat sotkee tunteita entistä enemmän, niin se on ihan ymmärrettävää. Toivottavasti saat apua ahdistukseen. P.S.: sun mies todellakin on ihana, kun jatkuvasti jaksaa yrittää ja tukea ❤
      Turha sitä on omaa huonoa käytöstä perustella jollain keksityillä "anxietyillä" eli ihan ahdistuksella, tai kuukautisilla.
      Sen sijaan jos miehellä on huono päivä kerran vuodessa, niin naiset on valmiita eroamaan ja lynkkaamaan miehen.
      Voi tätä kielen rappiota, ja tätä epätasa-arvoa, jossa naisten ei koskaan tarvitse kehittää normaalia itsehillintää ja tunteiden säätelyä, samalla kun miesten pitää olla aina vahvoja robotteja joille ei sallita heikkouden näyttöä.
      Ja kyllä, niitä tunteita voi hillitä vaikka hormonit heittää, jos vaan haluaa. Eihän se aina helppoa ole, mutta on naurettavaa miten usein naiset perustelee huonoa käytöstään niillä

      Lainaa

    51. Tulos: +37 (43 ääntä)
      Harmittaa, etten voi verta luovuttaa. Lääkitys ja sairastettu syöpä estävät. Minä jos kukaan osaan luovutettua verta arvostaa, pelastanut elämän…

      Lainaa

    52. Tekevä persikka 21.12.2021 17:31
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      traumcity: Ai saatana. Oli tämä pappa sitten millainen uusavuton mieslapsi tahansa niin sun mummu on täyden kympin kusipää ja kun makustelee miten hekumoit kuinka hänen elämänsä siinä kivasti pilattiin niin oot varmaan samat geenit saanut. Jos on paska suhde, sä eroat. Vain totaalinen psykopaatti painaa menemään kuten tämä pullantuoksuinen painajainen jonka kuvailit.
      Olen samaa mieltä siitä, että jos on noin huono suhde, jossa kumpikaan ei saa sitä mitä haluaa, niin olisi kaikille parempi erota. Onneksi se onkin nykyään mahdollista! Aina ei ole ollut, kun avioeron saaminen on joskus ollut aivan mahdottoman vaikeaa. Silloin avioerolle piti olla lainmukainen peruste, kuten puolison uskottomuus tai väkivaltaisuus. Mummoni ainoa (laillinen) tapa saada avioero olisi siis ollut se, että hänen aviomiehensä olisi eroa hakenut silloin, kun mummon uskottomuus tuli julki. Mutta mies ei silloin halunnut äitivaimostaan erota, joten mummo jäi satimeen.
      Toki mummoni olisi voinut vain hylätä miehensä (mikä olisi ollut myöskin yksi tapa saada avioero), mutta minnekäs mummo olisi lähtenyt, kun omaisuus oli asunnossa kiinni, ja työpaikkaa ja lapsia olisi ollut vaikea pitää mieheltä piilotellessa. Plus, hylkääjät stigmatisoitiin aina pahoiksi julmureiksi, ja hylätyt taas viattomiksi, hyväsydämisiksi uhreiksi. Kynnys hylkäämiseen oli siis korkea, vaikka puoliso olisi ollut kuinka huono. Ja sittenkin kun aviosta eroaminen tehdään laillisesti helpommaksi, niin eroaminen voi silti olla vaikeaa, jos on kuitenkin jo eletty se puoli vuosisataa yhdessä, puoliso ei ole väkivaltainen eikä muuten uhkaava, ja itsellä on huoli siitä, että miten tuo puoliso nyt yksin selviäisi, kun eihän se edes kaupassa osaa itse käydä.
      Heidän suhteensa oli ihan kamala, enkä haluaisi kenenkään joutuvan elämään tuollaista elämää. Mutta tietysti minä olen tyytyväinen siihen, että asiat menivät niin kuin menivät. Jos mummoni ei olisi kotiväsymyksissään käynyt heilastelemassa biologisen isoisäni kanssa, ei minuakaan tänä päivänä olisi :D
      Voi kuulostaa oudolta, miten puhun näin julmasti oman mummoni aviomiehestä, mutta ymmärtäisitte, jos olisitte tavanneet heidät. Minä en pikkulapsenakaan tykännyt käydä heidän luonaan, kun aistin, että siellä oli jotain pielessä. Tuntui aina tosi oudolta ja kiusalliselta vierailla heidän luonaan, kun he eivät tuntuneet miltään "mummolta ja papalta", vaan pikemminkin "pikkuprinssiltä ja orjapalvelijattarelta".

      Lainaa

    53. Jymäkkä orja 21.12.2021 17:31
      Tulos: +28 (40 ääntä)
      Ville: Janettelle tunti turpaan. Monestakin syystä. Piste.
      Sinulle 12 vuotta koppia. Opit olemaan.

      Lainaa

    54. Pakkattu kobra 21.12.2021 18:48
      Tulos: +7 (65 ääntä)
      Kompakti papaija: Tällainen ’taktinen avuttomuus’ on joidenkin miesten tapauksessa tosi yleistä. Ei rajoitu vain kauppareissuihin myöskään, vaan nämä miehet tekevät yksinkertaisetkin kotityöt (tai ainakin osan niistä) tarkoituksella päin persettä, jotta lopulta nainen luovuttaa ja tekee kaiken itse. Usein kyseessä on [...]
      Ja naiset tekee ihan samaa. Ei muka osata vaihtaa sulaketta, hehkulamppua, auton renkaita yms. tai ei edes viitsitä opetella. Heittäydytään blondiksi niin kyllä mies tekee.

      Lainaa

    55. Tulos: -60 (90 ääntä)
      Tekevä persikka: Olen samaa mieltä siitä, että jos on noin huono suhde, jossa kumpikaan ei saa sitä mitä haluaa, niin olisi kaikille parempi erota. Onneksi se onkin nykyään mahdollista! Aina ei ole ollut, kun avioeron saaminen on joskus ollut aivan mahdottoman vaikeaa. Silloin avioerolle piti olla lainmukainen [...]
      Joo en nyt silti ostaa yhtään tätä tarinaa missä pappa olisi jokin suurempi saatana tässä.
      Pappa oli laiska ja varmaan tyhmä ja saamaton, mutta mä en ymmärrä miten mummu ei muka saa harrastaa tms jos on aikaa käydä panemassa puolta Kemiä (en tiiä missä nää asuu, meen kemillä) sen lisäksi että käy töissä töissä hoitamassa poroja,  kaupoissa, huoltaa kotia ja miestä ja ihan kaiken. Ehkä pappa soitteli perään koska oli kartalla sun mummun lorttoilusta? Se on silti yhdentekevää.
      Pappa on joku rauhallinen perustoopejuntti joka halusi omia lapsia. Sun mummu sai vuosien ajan useita lapsia eikä niistä yksikään ollut papan :D Ja tieto pimitettiin häneltä siihen asti että papan oli myöhäistä toivomiaan perillisiä enää hankkia...
      Tiedän tätä wannabe-pappaa tuntematta hänen olevan rauhallinen, koska ihmisiä on tapettu niin paljon vähemmästäkin :D
      Loppuyhteenveto, pappa rip=lusmu mummu-Lucifer

      Lainaa

    56. T.Toljanteri 21.12.2021 21:07
      Tulos: -31 (41 ääntä)
      Wiltsu: Eikö lapsella ole nimeä? Ymmärtäis jos olis monikko edes.
      Feikkikuraa.. 🤷‍♀️ Ei kukaan kirjottas "Tuotko LAPSELLE mehua..." 🤡 Ja tarkottaa varmaan omaa lastaan kuitenkin.. 🤔
      Ylikulunut vitsi tää "miehet ei osaa käydä kaupassa" 🥱😴

      Lainaa

    57. Itseasiassa 21.12.2021 22:02
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Pakkattu kobra: Ja naiset tekee ihan samaa. Ei muka osata vaihtaa sulaketta, hehkulamppua, auton renkaita yms. tai ei edes viitsitä opetella. Heittäydytään blondiksi niin kyllä mies tekee.
      Kyllä mä oon saanut naisena käydä toisen naisen luona auttamassa näissä. Muistan sen ihmetyksen, kun avasin sulakekaapin ja kaveri kyseli silmät pyöreänä, että mitä nää on. Ja tämä oli sillon viisikymppinen, eli ei mikään juuri vanhemmilta muuttanut. Onneksi oli automaattisulakkeet, ettei tarvinnut lähteä kauppaan.

      Lainaa

    58. Tulos: -46 (82 ääntä)
      Arvoisa Feissarimokien toimitus, teette hemmetin hyvää työtä, kiitos. Näinä vihamielisyyttä lietsovan somemaailman aikoina, heitän teille kehitysidean: Mitä jos poistaisitte kaikesta kommentoinnista tuon miinus-äänien antamisen? Kokonaan. Jos kommentti on ihmisten mielestä huono, se ei saa plussaa (ainakaan montaa). Jos kommentti on hyvä, se saa plussaa. Vähemmän negaa, eikä kukaan jää mistään paitsi. Oisko mittään? t. Vakkarilukija vuodesta 2012 (vai millos tämä sivusto on aloittanutkaan)

      Lainaa

    59. Tulinen palo 21.12.2021 22:21
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      Meidän perheessä äiti oli se, joka aina osti vähän väärän. Oli kyse sitten pyydetystä askartelutarvikkeesta, joululahjasta tai musiikkikasetista. Lapsena oppi, että jos jotain tarvitsee, kannattaa itse mennä ostamaan. Isä ei ehkä sen vuoksi ostanut väärää, kun ei suostunut tuollaisia hankkimaan pyynnöstä.

      Lainaa

    60. Lokasuojaton koira 21.12.2021 22:58
      Tulos: +41 (59 ääntä)
      traumcity: Joo en nyt silti ostaa yhtään tätä tarinaa missä pappa olisi jokin suurempi saatana tässä. Pappa oli laiska ja varmaan tyhmä ja saamaton, mutta mä en ymmärrä miten mummu ei muka saa harrastaa tms jos on aikaa käydä panemassa puolta Kemiä (en tiiä missä nää asuu, meen kemillä) sen lisäksi että käy [...]
      Aika outoa vetää tuollaisia johtopäätöksiä ihmisistä, jotka minä olen tavannut ja sinä et. Mutta sanomasi perusteella olet sitä mieltä, että mummoni olisi pitänyt vain ottaa avioero siitäkin huolimatta, että se ei pitkään ollut hänelle edes lain mukaan mahdollista, ja että hänen aviomiehensä oli maailman paras ihminen, kun ystävällisesti suostui olemaan tappamatta mummoani. Keskustelua on turha jatkaa tällaisista lähtökohdista. Kuulostaa vähän siltä, kuin sinulla olisi tässä joku oma lehmä ojassa. Tyyliin että olet itseksesi hähätellyt oikein mielissäsi, kun olet saanut puolisosi pyyhkimään pyllysikin puolestasi kun itse et vain "osaa", ja sitten ihmetellyt, että mitenkäs tämä nyt kaatuikin omaan nilkkaan, kun puolisosi ottikin eron ja lähti toisen matkaan.
      Tarinan opetus: Ei kannata olla niin laiska ja mukavuudenhaluinen, että pyrit kaatamaan kaikki omat vastuusi puolisosi niskaan vakuuttamalla hänet siitä, ettet osaa tehdä yhtään mitään itse. Jos nimittäin onnistut vakuuttamaan puolisosi, niin saatat päätyä elättämään jonkun osaavamman ihmisen lapsia.
      Tarinan toinen opetus: Vaikka olisitkin niin laiska ja mukavuudenhaluinen, että haluat tahallasi teeskennellä vammaista, niin esim. pankkiin ja asuntokaupoille kannattaa siitä huolimatta vaivautua itse. Vaikka puolisosi voisikin (hyvin vaikeasti) saada yhteiset asianne hoidettua ilman sinun läsnäoloasi, niin mahdollinen ero tulee kuitenkin olemaan sinulle itsellesi paljon mukavampi, jos yhteisesti nauttimissanne omaisuuksissa on myös sinun allekirjoituksesi.
      PS. Vaikka tämä ei alkuperäiseen tarinaan liitykään, niin kerrotaan nyt vielä, että mummoni aviomies ei jäänyt kokonaan ilman omia lapsia. Hän ei saanut TOIVOMAANSA perillistä, sillä hän oli toivonut, että saisi perillisen avioliitossa, siis mummoni kanssa. Hieman ennen hänen kuolemaansa kävi kuitenkin ilmi, että hänellä on yksi omakin poika, josta muut eivät olleet aiemmin tienneet mitään.

      Lainaa

    61. Tulos: -64 (78 ääntä)
      Lokasuojaton koira: Aika outoa vetää tuollaisia johtopäätöksiä ihmisistä, jotka minä olen tavannut ja sinä et. Mutta sanomasi perusteella olet sitä mieltä, että mummoni olisi pitänyt vain ottaa avioero siitäkin huolimatta, että se ei pitkään ollut hänelle edes lain mukaan mahdollista, ja että hänen aviomiehensä oli [...]
      Blaa blaa blaa, kiinnostaa hevonkukun verran kaikki epäoleellinen. Pitäisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen psykomummelin jos on USEITA eri lapsia erehdyttänyt miehen luulemaan hänen omakseen vuosien ajan.
      Mitään avioeroa vaan saunan taakse.

      Lainaa

    62. Mäntylahti-Piiras 22.12.2021 5:03
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Raivokas mato: Spendanut, anxietyn. Nyt hiertää.
      ei taida suomi olla Janetten äidinkieli

      Lainaa

    63. Pelkäämätön Soturi 22.12.2021 7:31
      Tulos: +14 (30 ääntä)
      Jalapeno: Arvoisa Feissarimokien toimitus, teette hemmetin hyvää työtä, kiitos. Näinä vihamielisyyttä lietsovan somemaailman aikoina, heitän teille kehitysidean: Mitä jos poistaisitte kaikesta kommentoinnista tuon miinus-äänien antamisen? Kokonaan. Jos kommentti on ihmisten mielestä huono, se ei saa [...]
      Siis mitä vittua mä juuri luin. Aivopieru pohjois-Koreasta?
      Minuspeukut ovat ainoa keino havaita esim. toj Karinin, kilokalorin ja muiden vähän hönähtänempien kirjoittajien viestit, jotka useimmat haluavat suosiolla skipata 

      Lainaa

    64. Vitsikäs sonni 22.12.2021 10:23
      Tulos: +33 (57 ääntä)
      traumcity: Blaa blaa blaa, kiinnostaa hevonkukun verran kaikki epäoleellinen. Pitäisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen psykomummelin jos on USEITA eri lapsia erehdyttänyt miehen luulemaan hänen omakseen vuosien ajan. Mitään avioeroa vaan saunan taakse.
      Nainen on pettänyt miestä.
      traumcity: "Kauhea lortto, saunan taakse!!!!1!!"
      Mies on pettänyt naista. 
      traumcity: "Epäoleellista, ei kiinnosta."
      Vaikka aikuiset eivät näin lähtökohtaisesti olekaan toisilleen mitään velkaa, niin kyllä se puolison mielenkiinnittomuus sinua kohtaan on ihan luonnollinen ja odotettavissa oleva seuraamus siitä, jos sinä aseellistat oman osaamattomuutesi häntä vastaan.
      Toki traumcity näyttää olevan vielä sitä koulukuntaa, jonka mukaan nainen on miehen omaisuutta, joka on "heitettävä pois" eli tapettava heti, kun "se" eli hän "lakkaa toimimasta", eli tekee jotain miehensä tahdon vastaisesti. Mutta "omistaja" eli mies saa tehdä mitä lystää, kuten kiertää kylät läpi keräilemässä tartuntatauteja vaimolleen ja sitten hakata ja tappaa tämän, jos niin sattuu mieli tekemään.
      Toivottavasti olet tilkinnyt luolasi suuaukon huolellisesti sammaleella. Talvi on kylmä. 

      Lainaa

    65. Nelli, Nelli Tiikeri 22.12.2021 11:34
      Tulos: -28 (34 ääntä)
      Tuhoton tomaatti: Eikö tuo nyt ole aseellistettu osaamattomuus? Minun mummoni aviomies oli juuri tällainen. Oli aiemmin ollut ihan oma, aikuinen ihmisensä, mutta saatuaan mummoni avioansaan rupesi teeskentelemään holhousta vaativaa vammaista. Vaikka oli ihan fyysisesti ja henkisesti kykenevä mies, hänelle ei vain [...]
      Kaksi sosiopaattia löytävät toisensa, niin tuollaista on jälki.

      Lainaa

    66. Tuomittava tiikeri 22.12.2021 12:19
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Seuraavalla kerralla leivot tuoduista aineksista ja toteat, että sitä saa mitä tilaa.

      Lainaa

    67. Odottamaton orava 22.12.2021 15:33
      Tulos: -23 (33 ääntä)
      Kiiwi86: Totta! Meillä ainakin  pakko itse mennä kauppaan jos jtk tiettyä haluaa, viimeisimmät esimerkit miehen ostoksistta on kun kauppalapussa luki vispikerma sekä suklaa, niin tuli ruokakermaa ja salmiakkia 😅 ja ukko kuitenkin tiesi että leipomiseen tartti noita tuoda... Ja sit puhutaan naisenlogiikasta 🙄
      Valitsee idiootin mieheksee ja sit ihmettelee että se on idiootti. Se siitä naisen logiikasta.

      Lainaa

    68. Näpytön poro 22.12.2021 19:35
      Tulos: -5 (21 ääntä)
      Rapee monni: Tuntuu olevan aivan liian yleinen juttu, ettei miehiltä saa koskaan sitä mitä pyydetään, vaan ehkä jotain vähän sinnepäin. 🤭 Ainakin mitä nyt naistenhuoneketjuja seuraa, kaikkea on kokeiltu kuvista muistilappuihin ja ostoslistoihin, mutta silti se mustaherukka jostain syystä vaihtuu appelssiiniin.
      No sehän sanoi että "vaikka", jos kerran oli varaa valita olisin minäkin ottanut paljon paremman makuisen appelsiinimehun..

      Lainaa

    69. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Feminism: On kyllä harvinaisen sukupuolittunutta ja stereotypioita ruokkivaa, seksististä kommenttia täällä. Pahaa tekee etenkin, kun kommentit saavat plussaa. Jos kyseessä olisi naisten ajotaitoa stereotypisesti ivaavat kommentit, olisi pelkkää miinusta ansaitusti. Nyt, kun sheimataan miehen kaupassakäyntiä [...]
      Mitäpä nuilla unteloiden kommenteilla ja tykkäyksillä on merkitystä. Ei ne ainakaan minun maailmaa hetkauta.

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kulta: "Tästä mittarista näkee bensantarpeen.""Eikö se enneminkin näytä, kuinka paljon sitä on tankissa, eli käänteinen tarve?"
      En sano että Jukka-palmu olisi oikeassa mutta et sitä ole sinäkään tämän esimerkkisi kanssa. Minulle bensamittari nimittäin näyttää nimenomaan sen, paljonko bensaa tankissa on. Toki siitä näkee myös "bensan tarpeen" mutta ei sitä noin kömpelösti ajatteleva vaan ajattelee että "bensaa on paljon/vähän" ja jos on tarpeeksi vähän, niin pitää tankata. Missään vaiheessa ei käy mielessä että "mittari näyttää nyt bensan tarvetta" vaan sen tilanteen, minkä verran sitä on. Samalla tapaa muuten tuo veripalvelunkin "mittari" näyttää vain veren tilanteen kuin bensatankinkin mittari. Kaikki muu on tulkintaa. Voihan sen sanoa (tai otsikoida) että se näyttää "veren tarpeen" mutta yhtä hyvin voi sanoa sen näyttävän veren tämän hetkisen määrän, josta näkee onko sitä paljon vaiko vähän ja onko tarvetta "tankata". Veren tai bensan tarpeen näyttäminenhän olisi vähän typerä tapa edes asiaa ilmaista. Eli autossa olisi tällöin siis mittari, joka näyttäisi että "35 litraa tarvitsee että on täysi tankki" ja vastaavasti veripalvelussa olisi mitta-astiat/mitat, tyyliin "34 luovuttajaa tarvitsee että on riittävästi", sen sijaan että nämä mittarit näyttäisivät nykyiseen tapaan sen, minkä verran sitä tavaraa siellä on ja tästä tehdään itse johtopäätös onko lisäyksen tarvetta.

      Lainaa

    71. Likvidi marsu 24.12.2021 0:17
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Miten tuo mehuviestissä käytettävä fontti voi olla niin ärsyttävä. Sen valitsee kyllä jotenkin varmaan henkilöt, jotka ei halua että mikään näyttää miellyttävältä tai vahingossa esteettiseltä. Sekava.

      Lainaa

    72. Multainen varhaisperuna 24.12.2021 8:53
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tuon jälkimmäisen fontin käyttämisestä tulee seurata ankarin rangaistus.

      Lainaa

    73. Tilattava tuhatjalkainen 25.12.2021 0:21
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      traumcity: Miten niin tietenkin tuli mukaan (yksityiselle) hammaslääkärille valkkaamaan silmälaseja?
      Eikö teillä?

      Lainaa

    74. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Minä lähinnä ihmettelen miten keskoset saa luovutettua verta - nehän on niin pieniäkin, luulisi ettei niistä paljoa verta irtoaisi.

      Lainaa

    75. Viallinen kärpänen 27.12.2021 13:48
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Karvajalka: Harmittaa, etten voi verta luovuttaa. Lääkitys ja sairastettu syöpä estävät. Minä jos kukaan osaan luovutettua verta arvostaa, pelastanut elämän…
      Riippuu lääkkeestä

      Lainaa

    76. Pehmusteeton sakaali 29.12.2021 11:22
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      En vie 0+ vertani, että voivat myydä ne Viroon, kiitosta vaan.

      Lainaa

    77. Rottanpää 2.1.2022 1:05
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Luin bored pandassa (alun perin redditiin postattu) yhden naisen reaktion miehensä "weaponized incompetence" (suomeksi?). Nainen antoi miehensä tehdä asiat huonosti ja esitti ymmärtävänsä miehen tekevän parhaansa, mutta kuitenkin niin, että mies joutui itse kohtaamaan seuraukset. Tarkoittaa siis esimerkiksi sitä, että jos mies laittaa lasit astikseen pohja alas päin, niin mies joutuu sitten joko juomaan likaisesta lasista tai pestä lasin käsin puhtaaksi. Tai jos mies ei oma-alotteisesti vie likaisia sukkia pyykkikoriin, niin niitä ei sitten pestä jne. Toisaalta pikkumaista, mutta kyllä sellainen käytös sen mielestäni ansaitseekin. Ja ehkä tällainen on jopa paljon toimivampi tapa kuin monet muut. Naiselta menee helposti yhtä paljon energiaa ja aikaa siihen, että yrittää opastaa miestä kuin menisi siihen, että nainen hoitaisi homman itse. (Mikä taitaakin olla osa weaponized incompetence -ideaa: nainen tekee mieluummin itse kuin yrittää saada mies tekemään oikein). Jo joku kuvienkin liittäminen kauppalappuihin risois ainakin mua aika äkkiä. Mieluummin lähettäisin miehen saman tein takaisin kauppaan hakemaan mitä pyydettiin. (Siis jos on syytä epäillä tahallisuutta, kuten on esimerkiksi silloin, jos väärien tuotteiden ostaminen on tavallista. Rehelliset vahingot on sitten asia erikseen.) Eri asia tietysti katselisinko edes sellaista miestä kovin pitkään, joka näitä temppuja yrittää. Moni muu kuitenkin katselee, joten ehkä keinojakin on hyvä olla. Niin ja se juttu on muuten tämä, jos joku haluaa lukea: https://www.boredpanda.com/petty-response-to-boyfriends-fake-incompetence-chores/

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: dramaattinen, kaupassa, kauppa, kuva, lääkitys, lääkkeet, mehu, mustaherukka, verenluovutus, veri

  • Uusimmat

  • Kategoriat