Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Löytötavaratoimisto Facebook, osa 46

Hei taksikuski! Tiedät kyllä mitä...
Löytötavaratoimisto Facebook, osa 46

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 35 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +54 (188 ääntä)
      Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä itse hyötynyt tästä mitään. Tai toinen vaihtoehto on että hän on täysin kädetön ja sitä taas epäilen.

      Lainaa

    2. Tulos: +393 (397 ääntä)
      Tippui vissiin Aapinen Tarjalta taksiin.

      Lainaa

    3. Reseptivapaa dinosaurus 14.12.2021 3:23
      Tulos: -30 (210 ääntä)
      Höpö: Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä [...]
      Nythän tuota umpisurkeaa taksiuudistusta ollaan jo purkamassa täyttä vauhtia. Onneksi huulipunahallitus on kunnostautunut perskekohallituksen möhläyksiä korjatessa kaiken koronakriiseilyn keskelläkin!

      Lainaa

    4. Elävä taistelija 14.12.2021 4:53
      Tulos: +176 (178 ääntä)
      Nyt kaikki Suomen taksikuskit yrittää miettiä mitä pitäisi tietää.

      Lainaa

    5. Isä viiden, joka olet töissä. 14.12.2021 6:26
      Tulos: -18 (38 ääntä)
      Höpö: Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä [...]
      Älä oleta pahantahtoisuudeksi, jos asia voidaan selittää riittävän hyvin typeryydellä. Ihmiset toimii niin, että se mitä itse pitää tärkeänä saa suuremman painoarvon, kuin vähemmän tärkeät asiat. Tällöin ne "vähemmän tärkeät" asiat jäävät huomiotta, vaikka niille aiheuttaisikin hallaa. Tähän kannattaa vain tottua, koska vaihtoehtoja ei ole.

      Lainaa

    6. Syöty persoona 14.12.2021 6:50
      Tulos: -141 (181 ääntä)
      Höpö: Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä [...]
      Morjens persu!  Öyh öyh, öyhön öyhön öö vaan sinnekin!

      Lainaa

    7. Tulos: +111 (117 ääntä)
      "Sain kiitokset." "Joo antaa olla." Kursailu nextillä levelillä.

      Lainaa

    8. Ilmava pulu 14.12.2021 9:02
      Tulos: -118 (138 ääntä)
      Höpö: Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä [...]
      Eli sulle ei käy työpaikkojen lisääminen? Se että työntekijät on huonokäytöksisiä uusissa työpaikoissaan/ammateissaan, ei ole entisen liikenne- ja viestintäministerin vika. Vika löytyy siitä penkin ja ratin välistä, tai ennemminkin henkilön korvien välistä.

      Lainaa

    9. Tunteeton sitruuna 14.12.2021 10:24
      Tulos: +137 (145 ääntä)
      Ilmava pulu: Eli sulle ei käy työpaikkojen lisääminen? Se että työntekijät on huonokäytöksisiä uusissa työpaikoissaan/ammateissaan, ei ole entisen liikenne- ja viestintäministerin vika. Vika löytyy siitä penkin ja ratin välistä, tai ennemminkin henkilön korvien välistä.
      Taksiuudistus ei lisännyt yhden yhtä työpaikkaa. Täällä Savossa tippui taksiyrittäjien määrä n. 80 %, kyytien hinta nousi, ja saatavuus romahti surkeaksi. No joo, työläisten määrä auton ratissa kyllä kaksinkertaistui, jos saivarrellaan. Mutta ei se yrittäjien hävitystä korvaa millään. Paikallisille yrittäjille aiemmin jäänyt tuotto valuu nyt isoissa kaupungissa toimiville isoille firmoille. Mikä tietysti olikin Bernerin uudistuksen perimmäinen ideologinen tarkoitus.

      Lainaa

    10. Pahvikampela 14.12.2021 10:27
      Tulos: +76 (100 ääntä)
      Höpö: Jee hyvä Berner. Meni ihan putkeen taksi uudistus. Hinnat on noussut ja taso laskenut. Itse en käytä muuta kuin taksihelsinkiä ja jos tahdot varmasti hyvää palvelua niin suosittelen samaa. No onneksi meillä Suomessa ei ole korruptiota sillä tottakai berberi ajoi vain meidän kansalaisten asiaa eikä [...]
      Muista kiittää myös kaikkia niitä 25 perussuomalaista, jotka äänestivät uudistuksen puolesta.

      Lainaa

    11. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 14.12.2021 10:31
      Tulos: +183 (183 ääntä)
      Vinkki oman elämänsä löytötavaratoimistoille: löytötavaraa ei kannata ruveta kotiinsa kuskaamaan, jos ei ole valmis toimittamaan sitä asianmukaisesti eteenpäin. Kadulla löytöpaikassa maaten kortti olisi voinut jo löytää omistajansa.

      Lainaa

    12. Ilmava pulu 14.12.2021 11:03
      Tulos: -86 (96 ääntä)
      Tunteeton sitruuna: Taksiuudistus ei lisännyt yhden yhtä työpaikkaa. Täällä Savossa tippui taksiyrittäjien määrä n. 80 %, kyytien hinta nousi, ja saatavuus romahti surkeaksi. No joo, työläisten määrä auton ratissa kyllä kaksinkertaistui, jos saivarrellaan. Mutta ei se yrittäjien hävitystä korvaa [...]
      Teillä siellä Savossa on siis yrittäjien määrä pienentynyt. Mutta jos oikeen saivarrellaan niin työpaikkojen määrä on tuplaantunut. Täh? Enkös tuossa justiinsa kysyny että eikö työpaikkojen luominen kelpaa? Meillä täällä Helsingissä ainakin on enemmän valintaa takseista ja silminnähden enemmän takseja liikenteessä. Mutta se ei ole Bernerin vika että ne tuolla steissillä keskenään tappelee tai että markkinoille on jos jonkinlaista koijaria. Taksiuudistusta ei edelleenkään ole tehty huijareita varten, vaan lisäämään tarjontaa kuluttajalle. Vielä kerran. Berneri ei ole palkannut yhdenyhtä taksisuharia liikennöimään. Ei edes niitä huijareita tai muita tappelioita.

      Lainaa

    13. Häikäilemätön hyönteinen 14.12.2021 11:15
      Tulos: +130 (132 ääntä)
      Olen ihmetellyt näitä paikallisen puskaradioryhmän löytötavarasäilyttelijöitä. Ymmärtävätköhän nämä ihmiset, kuinka harva lopulta edes kuuluu noihin ryhmiin tai aktiivisesti lukee ryhmään tulleita postauksia? Joskus bussikortin kadottaneena olisin ollut todella kiukkuinen, jos joku olisi päivätolkulla jemmaillut korttiani. Sen olisi helposti voinut jättää lähimmälle bussipysäkille, jos ei jaksa venailla bussia, jotta voisi antaa kortin suoraan kuskille.

      Lainaa

    14. Tulos: +65 (75 ääntä)
      Syöty persoona: Morjens persu!  Öyh öyh, öyhön öyhön öö vaan sinnekin!
      Hämmentävää. Persut ja muu oikeisto oli enimmäkseen tämän asian puolesta ja vasemman puoliskon puolueet enimmäkseen vastaan. Kansalaisten keskuudessa tämä jako oli todella vahva oikeiston ja vasemmiston välillä. Siinä ei siis ole mitään järkeä että olisit vasemmiston kannattaja. Kokkaritkaan ei puhu persuista noin, joten olet itse joko persun tai kokkarin rääpäle ja yrität säälittävästi kylvää riitaa. Ei tainnut onnistua..? :D

      Lainaa

    15. Sätöstäjä 14.12.2021 11:59
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Ilmava pulu: Teillä siellä Savossa on siis yrittäjien määrä pienentynyt. Mutta jos oikeen saivarrellaan niin työpaikkojen määrä on tuplaantunut. Täh? Enkös tuossa justiinsa kysyny että eikö työpaikkojen luominen kelpaa? Meillä täällä Helsingissä ainakin on enemmän valintaa takseista ja silminnähden enemmän [...]
      Tarkoitti varmaan että työläiset saa nyt ajella taksin sijasta omalla autollaan.
      Nykyään ei voi enää täällä savossa voi luottaa siihen että taksia löytyy.
      Saattaa tulla ilmoitus että "sori, ei yhtään autoa liikenteessä. Kokeile parin tunnin päästä uudestaan."
      Tai sit auton saa tulossa kestää se pari tuntia.
      Homma toimi paljon paremmin ennen uudistusta. Hinnatkaan ei varmasti ole laskeneet.

      Lainaa

    16. Ilmava pulu 14.12.2021 13:29
      Tulos: -40 (46 ääntä)
      Sätöstäjä: Tarkoitti varmaan että työläiset saa nyt ajella taksin sijasta omalla autollaan. Nykyään ei voi enää täällä savossa voi luottaa siihen että taksia löytyy.Saattaa tulla ilmoitus että "sori, ei yhtään autoa liikenteessä. Kokeile parin tunnin päästä uudestaan."Tai sit auton saa tulossa kestää se pari [...]
      Hinnat noussu mutta ei kannata olla taksiyrittäjä. Tiesin et savolaiset on kieroja, mutta että...

      Lainaa

    17. Ilmava pulu 14.12.2021 13:38
      Tulos: -47 (51 ääntä)
      Sätöstäjä: Tarkoitti varmaan että työläiset saa nyt ajella taksin sijasta omalla autollaan. Nykyään ei voi enää täällä savossa voi luottaa siihen että taksia löytyy.Saattaa tulla ilmoitus että "sori, ei yhtään autoa liikenteessä. Kokeile parin tunnin päästä uudestaan."Tai sit auton saa tulossa kestää se pari [...]
      Ja oliko ennen taksilakiuudistusta kovinkin yleistä savossa mennä taksilla töihin yms.  arjen rientoihin? Jos hinnat on siellä takseissa noussu niin suuriksi että sinikauluksilla ei enää ole varaa liikkua shaföörin kyydilllä, luulisi katteet olevan vossikoilla kohdillaan, ja yritäjiä jonoksi asti. Sen jo luulisi hintoihin ja taas olis...

      Lainaa

    18. Surkea gaselli 14.12.2021 13:41
      Tulos: +50 (50 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Olen ihmetellyt näitä paikallisen puskaradioryhmän löytötavarasäilyttelijöitä. Ymmärtävätköhän nämä ihmiset, kuinka harva lopulta edes kuuluu noihin ryhmiin tai aktiivisesti lukee ryhmään tulleita postauksia? Joskus bussikortin kadottaneena olisin ollut todella kiukkuinen, jos joku olisi [...]
      Yksi maailman ärsyttävimmistä asioista mitä tiedän!
      Ei mitään suhteellisuudentajua näillä tyypeillä.

      Lainaa

    19. Stressitön banaani 14.12.2021 15:15
      Tulos: -27 (45 ääntä)
      Niin että mikä nahkalaukku numero 8?

      Lainaa

    20. Sitkas karjalanpiirakka 14.12.2021 17:34
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Säännöstelyn puutteessa yrittäjät siirtyvät tietenkin sinne, missä kysyntää on. Eli kaupunkikeskuksiin. Onhan se harmi jos ei kyytiä saa jos tarvii, mutta toisaalta kun menee pikkupaikkakunnalla taksiin lauantai-iltana ja kuski kertoo että olet koko päivän toinen asiakas, ei liene kenenkään kovin vaikea kuvitella miksei kylällä takseja montaa ole. Nämä Helsingissä uutisoidut asiakkaista ja reviireistä kirjaimellisesti tappelevat hämäräkuskit ovat sitten ihan eri ongelma. Taitaa mennä enempi rikoslain puolelle.

      Lainaa

    21. Obeesi preeriasusi 14.12.2021 18:54
      Tulos: +59 (59 ääntä)
      Surkea gaselli: Yksi maailman ärsyttävimmistä asioista mitä tiedän!Ei mitään suhteellisuudentajua näillä tyypeillä.
      Nämä ovat henkilöitä, jotka haluavat nostaa omaa egoaan tekemällä hyvän työn julkisesti netissä, mutta sitten kun pitääkin oikeasti tehdä jotain muutakin kuin kirjoittaa faceen viesti, päättävät nämä heittää tavaran järveen, ojaan tai roskikseen. Kumma, että se hyvä teko muuttuu omaisuuden tuhoamiseksi niin helposti näillä ihmisillä.

      Lainaa

    22. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Syöty persoona: Morjens persu!  Öyh öyh, öyhön öyhön öö vaan sinnekin!
      Itseasiassa viimeksi taisin äänestää demaria. Sitä ennen muistaakseni vasemmiston edustajaa mutta oli miten oli niin en osaa loukkaantua siitä että luulet minun olevan perusteellinen. Jos tahdot saada muutkin kannattamaan omaa puoluettasi (joka on mikä?) ei tuo öyhmöyh ole mikään perustelu.

      Lainaa

    23. Validi mansikka 14.12.2021 21:11
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Stressitön banaani: Niin että mikä nahkalaukku numero 8?
      Nahkalaukku numero 7 oli jäänyt ratikkaan.

      Lainaa

    24. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 14.12.2021 23:04
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Ilmava pulu: Eli sulle ei käy työpaikkojen lisääminen? Se että työntekijät on huonokäytöksisiä uusissa työpaikoissaan/ammateissaan, ei ole entisen liikenne- ja viestintäministerin vika. Vika löytyy siitä penkin ja ratin välistä, tai ennemminkin henkilön korvien välistä.
      Itse ajattelen asian enemmänkin niin että minulle ei käy se että työpaikat lisääntyy hieman mutta jaettava potti pysyy suurinpiirtein samana mikäli homma tarkoittaa lisääntynyttä riskiä joutua raiskauksen uhriksi ja sitä että asiakas joutuu tekemään osan työstä kuten ilmeisesti tässä asiassa nykyään tapahtuu. Kartellimainen järjestelmä ei yleensä ole hyvä mutta jos sillä taataan toimiva palvelu ympäri Suomen voin sen jotenkuten hyväksyä. Nykyään pikkupaikkakunnilla ei saa palvelua jos viereisellä paikkakunnalla on isompi tapahtuma samaan aikaan. Jossain päin matkat saattavat olla niin pitkiä että ne ajetaan oli kuski selvinpäin oleva taksari tai sitten se huonompi vaihtoehto. Isolla kirkolla kuskit taas taistelee niistä harventuneista (suhteutettuna kuskimäärään) asiakkaista. Se että tilanne on tämä johtuu lakiuudistuksesta ja on jokseenkin absurdia väittää että uudistuksen ajajalla ei olisi osaa eikä arpaa tässä asiassa. Olen ajanut taksia aikanani ja koulutuksessa tämä oli hienosti kerrottu. Lakiuudistuksen jälkeen olen nähnyt ettei se ollut paskapuhetta. Niin ja ei ne hinnatkaan monella alueella ole tippuneet. Useammilla alueilla ovat tainneet vain nousta. Kerro minulle mitkä asiat paranivat mielestäsi niin saadaan järkevääkin keskustelua aikaan. Mielestäni ainoastaan ns. kartellin loppuminen oli hyvä asia mutta kun siihen suhteuttaa haittavaikutukset niin puhutaan katastrofaalisesta virheestä.

      Lainaa

    25. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Säännöstelyn puutteessa yrittäjät siirtyvät tietenkin sinne, missä kysyntää on. Eli kaupunkikeskuksiin.
      Säännöstely on se surkein teko, sen jälkeen "puolueen toimiston" edessä on jono, muualla ei. Ei, kapitalismi on tällä hetkellä aivan varmasti paras tapa saada taksi "oikeisiin" paikkoihin. Niin, tätä Bernerin typykkä ei edes yrittänyt saada, vaan ihan jotain satunnaista, tiedä mitä (en ikinä ole ymmärtänyt Sipilä/Berneriä)

      Lainaa

    26. Kesy viikuna 15.12.2021 0:22
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Ilmava pulu: Teillä siellä Savossa on siis yrittäjien määrä pienentynyt. Mutta jos oikeen saivarrellaan niin työpaikkojen määrä on tuplaantunut. Täh? Enkös tuossa justiinsa kysyny että eikö työpaikkojen luominen kelpaa? Meillä täällä Helsingissä ainakin on enemmän valintaa takseista ja silminnähden enemmän [...]
      Missäs v*tun Helsingissä sä asut kun meidän muiden kokemus on päinvastainen??

      Lainaa

    27. Ilmava pulu 15.12.2021 10:36
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kesy viikuna: Missäs v*tun Helsingissä sä asut kun meidän muiden kokemus on päinvastainen??
      Taksi Helsingin automäärä on pysyny lähes tulkoon samana, ja samaan aikaan markkinoille on tullut lisää uusia yrityksiä. Taksi helsingin yrittäjien määrä on tippunut, johtuen siitä että niitä lupia (vanha taksilupa muuttui HT:n osakkeeksi) on myyty keskenään. Entiset yhden auton luvat on pääsääntöisesti myyty kavereille, niille jotka halusi uudistuksen myötä liiketoimintaa laajentaa. Kilpailuun on samaan aikaan tullu useampia isoja yrityksiä, Yango, Lähitaksi, Fixutaxi ja siihen vielä kaikki pienemmät suhailijat kehyskunnista yms. Helsingin Taksi oli ennen uudistusta vain kyydinvälityskeskus, jonka alla toimi kaikki Helsingissä (kaupungin rajojen sisäpuolelta tilatut) liikkuvat taksit. Kaikilla entisen taksiluvan omaavilla oli mahdollisuus saada "uudesta" Helsingin taksista osake, jonka kautta edellen kyydit hoidetaan, mutta vain Helsingin Taksin osakkaille. Muilla on oma järjestelmä. Luulisi että noinkin monen uuden ison yrityksen mukaantulo markkinoille lisäävän kapasiteettiä niin, että kysyntä ylittää tarjonnan, eikä tuolla esim. steissillä niitä autojonoja tai tappeluita eri yritysten kuljettajien välillä asiakkaista syntyisi.

      Lainaa

    28. Ilmava pulu 15.12.2021 13:51
      Tulos: -10 (20 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse ajattelen asian enemmänkin niin että minulle ei käy se että työpaikat lisääntyy hieman mutta jaettava potti pysyy suurinpiirtein samana mikäli homma tarkoittaa lisääntynyttä riskiä joutua raiskauksen uhriksi ja sitä että asiakas joutuu tekemään osan työstä kuten ilmeisesti tässä asiassa nykyään [...]
      Ei se edelleenkään tarkoita lupaa raiskata tai muuten perseillä, että saanut luvan tietyn ammatinharjoittamiseen. Tästä ollaan varmaan samaa mieltä. Taksikartellin poiston tarkoitus oli luoda lisää tarjontaa kuluttajalle. Se ei mitenkään päin voi olla lainlaatijan harteilla että jotkut yksittäiset henkilöt on ammattiaan harjoittaessaan rikkonut muita lakeja. Minusta kuullostaa se hieman absurdilta, että syyttävä sormi osoittaa työnmahdollistajan suuntaan eikä rikoksen tekijään itse. Vähän niinkuin nämä taksiraiskarit on uhreja uuden taksilain myötä. Se kuljettaja on nämä rikokset tehnyt, ei Sipilän hallitus. En tiedä miten se ennen uudistusta oli kannattavaa liiketoiminta kun "isolta kirkolta" ei tilauksia saanut vastaan ottaa. Maksettiinko siitä jokin korvaus että kyytejä odoteltiin taksikeskuksissa, jos joku nyt sattui kyytiä terveyskeskukseen/sairaalaan tarvitsemaan. Koulukyyteihin tämä uudistus tuskin on vaikuttanut. Tai kuinka kannattavaa se oli niinä päivinä kun ei ajettu metriäkään laskutettavaa ajoa. Tosin matkat haja-asutusalueilla on yleensä pitempiä, joten määräällisesti vähemmillä ajoilla siinä saattoi tienata saman verran kuin kasvukeskuksissa useammalla kyydillä. En tiedä. Siitäkään ei yksittäisiä elinkeinonharjoittajia voi syyttää että lähtee paremmin palkattuihin paikkoihin tiliä tekemään. Jokainen meistä varmasti haluaa turvata sekä itselleen, ja myös perheelleen taloudellisesti mahdollisimman turvallista elämää jos mahdollista. Se mitä tulee noihin koulutuksissa esitettyihin väitteisiin, kuuntelisin itse niitä hieman skeptisesti. Onhan heillä "oma lehmä ojassa" ja kertoo mitä asiakas haluaa kuullaa. "Te olette niitä oikeita taksikuskeja mutta nämä uudet on niitä mistä ongelmat alkavat." Taksiuudistuslain myötä on kuskien perseily lisääntynyt sen myönnän, mutta ei se silloin alkanut. Verovaroin tuetut päivystävät "taksit" sairaala kuljetuksiin haja-asutusalueille olisi yksi ratkaisu, mutta sotepussi taittaa olla jo tyhjä.

      Lainaa

    29. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 15.12.2021 22:46
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Ilmava pulu: Ei se edelleenkään tarkoita lupaa raiskata tai muuten perseillä, että saanut luvan tietyn ammatinharjoittamiseen. Tästä ollaan varmaan samaa mieltä. Taksikartellin poiston tarkoitus oli luoda lisää tarjontaa kuluttajalle. Se ei mitenkään päin voi olla lainlaatijan harteilla että jotkut yksittäiset [...]
      Kommentistasi paistoi yksi lause yli muiden. Se oli "en tiedä". On mielenkiintoista miten voi olla noin vahva argumentti jonkun asian puolesta jos kysyessä pointtia vastaus on niinkin hyvä kuin että en tiedä.
      Mietin itsekin sitä ns. kartelli asiaa ennen kuin menin kurssille (ennen lakiuudistusta). Silloin sain ymmärryksen mutta kyseenalaistin yhä hiukan. Muutos osoitti että turhaan.
      Se että asiat on laissa kiellettyä ei tosiaan tarkoita ettei sitä tapahtuisi. Eri asia on kun tiettyjä rikoksia tekevät työllistetään alalle jota ennen käytettiin välttääkseen kyseiset rikokset. Se muuttaa perustavanlaatuisesti koko alaa. Käytän vertauskuvana ääripäätä että pedofiilit työllistetään päiväkotiin koska sillä luodaan uusia työpaikkoja ja hyljeksityille mahdollisuus työllistyä. Toiminee hetken ok mutta pitkässä juoksussa ei varmasti hyvä juttu.
      Mukava kuitenkin että vaivauduit vastaamaan. Järkevästä keskustelusta yleensä jää molemmille jotain käteen. 

      Lainaa

    30. Sitkas karjalanpiirakka 16.12.2021 1:23
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Kommentistasi paistoi yksi lause yli muiden. Se oli "en tiedä". On mielenkiintoista miten voi olla noin vahva argumentti jonkun asian puolesta jos kysyessä pointtia vastaus on niinkin hyvä kuin että en tiedä. Mietin itsekin sitä ns. kartelli asiaa ennen kuin menin kurssille (ennen lakiuudistusta). [...]
      Tuolla perustelullahan voisi kilpailun rajoittamista vaatia ihan joka alalle. Ettei vaan kukaan työllistäisi rikollisia. Sellainen ei kuitenkaan liene toimiva ratkaisu.

      Lainaa

    31. Ilmava pulu 16.12.2021 7:56
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Kommentistasi paistoi yksi lause yli muiden. Se oli "en tiedä". On mielenkiintoista miten voi olla noin vahva argumentti jonkun asian puolesta jos kysyessä pointtia vastaus on niinkin hyvä kuin että en tiedä. Mietin itsekin sitä ns. kartelli asiaa ennen kuin menin kurssille (ennen lakiuudistusta). [...]
      Tekstini oli käsittääkseni jäsennelty jonka lukutaitoinen olisi ymmärtänyt mihin se "En tiedä" viittasi. EI KOKO AIHEESEEN! Itse halusit keskustelua mutta tartuit lillukanvarsiin.

      Lainaa

    32. Hiivaton timantti 16.12.2021 18:44
      Tulos: -8 (8 ääntä)
      Olisiko jäänyt pikkarit tai rinulit taksiin.

      Lainaa

    33. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 16.12.2021 23:01
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Tuolla perustelullahan voisi kilpailun rajoittamista vaatia ihan joka alalle. Ettei vaan kukaan työllistäisi rikollisia. Sellainen ei kuitenkaan liene toimiva ratkaisu.
      Jos luit tarkasti saatoit huomata muitakin perusteluita. Teit kuitenkin juuri kuten minä eli tartuit lillukan varsiin.

      Lainaa

    34. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 16.12.2021 23:02
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ilmava pulu: Tekstini oli käsittääkseni jäsennelty jonka lukutaitoinen olisi ymmärtänyt mihin se "En tiedä" viittasi. EI KOKO AIHEESEEN! Itse halusit keskustelua mutta tartuit lillukanvarsiin.
      Käsi pystyyn virheen merkiksi. Näin pääsi käymään. Pahoittelen. Olisi mukava kuunnella kumminkin lisää perusteluitasi vaikka olinkin provokatiivinen.

      Lainaa

    35. Kirpeä Ahven 30.6.2022 12:09
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ilmava pulu: Teillä siellä Savossa on siis yrittäjien määrä pienentynyt. Mutta jos oikeen saivarrellaan niin työpaikkojen määrä on tuplaantunut. Täh? Enkös tuossa justiinsa kysyny että eikö työpaikkojen luominen kelpaa? Meillä täällä Helsingissä ainakin on enemmän valintaa takseista ja silminnähden enemmän [...]
      Siis; ennen taksiyrittäjät ajoivat jokainen omaa autoaan, ja jollakin saattoi olla työntekijä tai kaksi ja toinen auto. Nykyään lähes kaikki yrittäjät on lopetaneet ja niitä 4-5 parin eri henkilön omistamaa taksia ajaa ne 4 työntekijää surkealla palkalla. (yrittäjän lisäksi). Kun vapautettiin kilpailu, niin loppui kyläpäivystys, ja kaupunkitaksit pääsivät kuorimaan paluukyytejä. Vaikka hinta on noussut, niin se ei enää kannata yrittäjälle omistaa yhtä autoa ja ajaa sitä itse. Miljoonasijoittajat pyörittävät isoa määrää autoja (Oulun taksit Kuusamossa, Kajaanissa jne...) ja maksaa minimipalkkaa kuskeille. Kun ennen yrittäjä (nykyinen työtön) pärjäsi kohtuullisesti.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bussikortti, kuva, laukku, löytötavarat, pimeänä, taksi