Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 4

Kiitos, että rikoit meidän liiiton.
Puskaradio suhisee, osa 4

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 95 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Pesunkestävä simpanssi 1.7.2021 0:09
      Tulos: +295 (311 ääntä)
      Onneksi luottamus ihmisiin on ollut ohutta tähänkin asti.

      Lainaa

    2. Talokas mehiläinen 1.7.2021 0:09
      Tulos: +938 (1030 ääntä)
      Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla pettämättä. Ennen kuin joku väittää etten tiedä miltä tuntuu tulla petetyksi niin sanon, että kyllä tiedän. Siinä vaiheessa kun syrjähypyt selvisi minulle sanoin kiitos hei enkä missään välissä tuntunut tarvetta alkaa syyttämään sitä kolmattapyörää tai edes itseäni.

      Lainaa

    3. Toj Karin 1.7.2021 0:15
      Tulos: +167 (333 ääntä)
      Meinasin eka sanoa että eihän tuo ole Kimin vika, mutta kyllähän siitä tulee MYÖS Kimin vika asiinä vaiheessa kun tieten tahtoen tekee noin. En ota kantaa siihen onko asian käsittely puskaradiossa järkevää, vaikka luultavasti ansaittua onkin.

      Lainaa

    4. Peeaa vadelma 1.7.2021 0:19
      Tulos: +338 (366 ääntä)
      Ei tuossa ekassa kyl mitään hauskaa ollu 💔 Ei edes se, et lähti polkeen kaverin pyörääki..

      Lainaa

    5. Kummikäki 1.7.2021 0:21
      Tulos: +118 (136 ääntä)
      Minulla on Helkama Kolmikko -merkkinen aikuisten kolmipyörä, jonka nimi on Harri Taavitsainen. Voin lainata sitä jos saan pantiksi Carl Barksin sarjakuvia.

      Lainaa

    6. Kähärä albatrossi 1.7.2021 0:25
      Tulos: +384 (422 ääntä)
      En oo ihan varma onko toi ihmissuhdesoppa FM-kamaa. Ikäviä juttuja kaikin puolin, toivottavasti selvittävät asiansa lapsikulma edellä.

      Lainaa

    7. Laikukas kana 1.7.2021 1:11
      Tulos: -667 (717 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta.
      Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 

      Lainaa

    8. Nöyrä ilves 1.7.2021 1:17
      Tulos: -157 (235 ääntä)
      Mä kyllä luulen, että monikaan 50000€:n Harrikan omistaja ei anna pyöräänsä lainaksi kattilaa tai haravaa vastaan. Teemu on kyllä selkeästi sen paljon puhutun kom... eikun jakotalouden kannattaja. Sun on myös mun ja saat säkin lainata mun kattilaa tai haravaa.

      Lainaa

    9. traumcity 1.7.2021 1:41
      Tulos: +354 (488 ääntä)
      Ihan hirveetä katsottavaa tämä Kimin ja tytsyn kommunikointi. Puuttuu molempien pakasta kaikki ässät ja kuvakortit. "haluan sua todella paljon JA työntyä suhun" Mitä vittu Kimi? Se työntyminen, kuten asian nätisti ilmaisit, sisältyy oletuksena tuohon "haluan sua" kohtaan. Mä haluan syödä hampurilaisen ja laittaa sen mun suuhuni öyh öyh saatanan Kimi pilaat mun fiilikset kun ärsyttää tollanen separointi. Ja daanilta täysin randomi yläasteen ihastuminen sinne sekaan vielä ilman mitään järkevää kontekstia. Ameebat! Perkele! Ootte ansainneet toisenne, kaadu sillä pyörällä Kimi! Meinasi mennä tunteisiin huh... Ihan sama jotkut pettämiset mulle mutta kun ei päätä eikä häntää jutuissa.

      Lainaa

    10. Rasvaton hyeena 1.7.2021 2:00
      Tulos: +53 (61 ääntä)
      Kummikäki: Minulla on Helkama Kolmikko -merkkinen aikuisten kolmipyörä, jonka nimi on Harri Taavitsainen. Voin lainata sitä jos saan pantiksi Carl Barksin sarjakuvia.
      Missä päin?

      Lainaa

    11. Himoton leopardi 1.7.2021 2:14
      Tulos: +84 (108 ääntä)
      kauhee panetus

      Lainaa

    12. Taidokas ahven 1.7.2021 3:14
      Tulos: +200 (262 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Mutta millainen ihminen oikeasti touhuaa mitään varatun henkilön kanssa?
      Minua tuli kerran baarissa nainen iskemään, ja vasta kun oli aika lähteä jatkoille, nainen ohi mennen tokaisee, että toivottavasti ei haittaa että.tämä on varattu.
      En tiedä milloin viimeksi nähnyt niin punaista. Jatkoille ei lähdetty.

      Lainaa

    13. Tulos: +427 (445 ääntä)
      On kyllä niin ällön junttimaista kiimastelua, että ihmettelen miten halavatussa tuosta voi edes syttyä?

      Lainaa

    14. Pekka Kana 1.7.2021 6:28
      Tulos: +154 (178 ääntä)
      Itselleni eräs nainen selitti, että hän on eroamassa miehestään. Myöhemmin kävi ilmi, että ei ole suunnitelmissakaan erota. Haki vaan jännitystä elämäänsä touhuamalla minun kanssa. Ärsyttää olla tällainen, joka uskoo ja luottaa liian helposti ihmisiin.

      Lainaa

    15. Myötätunnoton hilleri 1.7.2021 6:36
      Tulos: +196 (212 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Tätä minäkin aina sanon.
      Eikös sen liiton riko se liitossa oleva, joka päättää pettää?
      Toki perseestä on ne, joiden pitää varattua panna ja ne, joiden pitää vieraissa rampata kun on liian pelkuri erotaksseen.

      Lainaa

    16. Vatupassikuva 1.7.2021 7:01
      Tulos: +152 (158 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Pettäminen rikkoo aina etenkin petettyä osapuolta ja voi aiheuttaa hyvinkin pahoja traumoja ja luottamusongelmia kaiken muun pahan olon lisäksi.
      Pettäminen on kuitenkin AINA valinta ja pettäminen on AINA sen suhteessa olevan vastuulla. Tai mikäli molemmat osapuolet siinä pettävät omia kumppaneitaan, niin tietenkin molemmat ovat tehneet sen valinnan pettää kumppaniaan ja siitä on sitten osattava kantaa myös vastuu. Kyse on valinnasta ja omasta halusta lähteä vieraan matkaan, mikäli se on vastentahtoista niin sitten kyse on rikoksesta. Eli jokainen joka pettää kumppaniaan on ihan itse valinnut tehdä ja toimia niin. On valinnut itse satuttaa kumppaniaan yhdellä pahimmista tavoista.
      Eihän se ole moraalisesti oikein lähteä varatun kanssa minkäänlaiseen kevytmieliseenkään puuhailuun, vaikka itse olisikin sinkku. Vähän voisi miettiä muutakin kuin omia haluja ja olla lähtemättä varatun kelkkaan. 
      Mutta kyllä se suurempi pahantekijä on se kumppaniaan pettävä osapuoli eikä se toinen mies/nainen/henkilö. Mutta onhan se helpompi kohdistaa petettynä se viha ja suru siihen jonka kanssa kumppani petti eikä suoraan kumppaniin. Etenkin alkuvaiheessa, ajan kuluessa saattaa nähdä metsää paremmin puilta. 

      Lainaa

    17. jukkapalmu 1.7.2021 7:14
      Tulos: +115 (131 ääntä)
      Jos meinaa tollasia kirjotella naiselle niin vetelee ensin omaan lapaan ja jos vielä tuntuu hyvältä idealta niin sitten voi laittaa. Laittamatta jää.

      Lainaa

    18. Tulos: +20 (82 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      No se on vähän tapauskohtaista. Henkilökohtaisesti en ole tietoisesti lähtenyt kolmanneksi pyöräksi, vaikka tilaisuuksia olisi ollut ja yleisellä tasolla sukupuolimoraalini ei todellakaan ole ollut perinteinen luterilainen. 
      Ei tuossa ole kyseessä kilpailu siitä, kuka on eniten/vähiten syyllinen. Siinä on kyse siitä, että paljastuessaan tuollainen pahimmillaan tuhoaa monta ihmistä. Tuon moraalisen valinnan tekee myös se vapaa osapuoli, vaikka hän ei sinänsä ketään petäkään.
      Harmaan sävyjä löytyy tietysti paljon. Esimerkiksi perinteinen pikkujoulupano on eri asia kuin suhteen virittely jonkun selän takana. Ei sekään fiksua ole, mutta yksittäinen kontrollin menetys on ymmärrettävämpää, kuin laskelmoitu seksisuhteen ylläpito. 
      Tuossa vaiheessa pitäisi se ero hoitaa ensin. Jos niin ei toimita, päädytään yllä kuvattuun tilanteeseen ennemmin, tai myöhemmin. 

      Lainaa

    19. Lyhennetty pähkinä 1.7.2021 7:27
      Tulos: -36 (42 ääntä)
      Tuossa tuo Jani minusta vaikuttaa siltä, että hän olettaa Kimille kerrotun, jonkun aikaisemman keskustelun jälkeen. Surullinen juttu.

      Lainaa

    20. Kummikäki 1.7.2021 7:37
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      Rasvaton hyeena: Missä päin?
      Ankkalinnasta 3 km Sorsakylään päin.

      Lainaa

    21. Tulos: +134 (146 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Näinhän se on. Tässä häiritsee ton miehen kysymys "mitäs se Jani", josta tulee fiilis että kertomisesta on sovittu, tai kyse on tuttavapiirin tapauksesta. Siinä vaiheessa se menee mulkkumaiseks on ne välit mitkä tahansa, mies tietää toisen olevan varattu, tietää satavarmasti, että siellä on lapsi kotona, joten pitäs osata asettaa ittensä siihen asemaan että mitäs jos joku tekis sulle noin...

      Lainaa

    22. Perinnötön kiivi 1.7.2021 7:48
      Tulos: -23 (81 ääntä)
      Olinkin jo ehtinyt vieraantua ihmisten typeryydestä. Ihmettelin, että miten lapsi voi itkeä isin ja äidin eroa, jos kerran Jani ja Kimi ovat lapsen kaksi isää. Sitten ajattelin, että ehkä lapsen vanhemmat ovat Kimi ja joku nimeltä mainitsematon nainen, ja tämä nainen on jostain syystä saanut käsiinsä sen kolmannen osapuolen (naisen) puhelimen, johon hänen puolisonsa, eli Kimin, lähettämät pettämisviestit on vastaanotettu. Ja nyt hän julkaisee kuvat jonkun täysin ulkopuolisen Janin tunnuksilla. Sitten vasta tajusin, että isi ja äiti ovat siis Jani ja tämä nainen, ja Kimi on kolmas pyörä. Ja että maailmassa todella on vielä ihmisiä, jotka ovat tarpeeksi typeriä syyttääkseen kolmatta osapuolta oman puolisonsa päätöksestä pettää. No, voihan se olla shokki. Toivottavasti Jani tulee shokin jälkeen järkiinsä ja tajuaa syyttää vaimoaan. Ei Kimikään mikään kiva tyyppi ole, kun tiesi osallistuvansa pettämiseen ja jatkoi silti, mutta se oli se vaimo kun ihan itse päätti rikkoa avioliittonsa.

      Lainaa

    23. Perinnötön kiivi 1.7.2021 7:48
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      No voi vittu siis Kim eikä Kimi.

      Lainaa

    24. Läpimätä laama 1.7.2021 8:04
      Tulos: +122 (122 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Todellakin. Kun on parisuhteessa, se on aina näiden kahden välinen juttu. Jos on oikeasti niin vaikeaa sanoa "anteeksi, mutta mulla on jo mies/nainen/kumppani." kun joku koittaa iskeä, niin ehkä ei kannata edes aloittaa parisuhdetta. Ja jos toinen ei usko hyvällä "ei tarkoittaa ei." niin kumppanille voi aina kertoa, että yksi tyyppi tuolla koko ajan yrittää iskeä eikä usko puhetta, voisitko vähän ärähtää sille. Tällöin sinä olet uskoutunut sinun kumppanillesi. Tässä tilanteessa Kim on tietoinen kyllä, että nainen on varattu ja silti touhuaa tämän kanssa, joten kyllä Kimikin saa kusipääpointseja siitä, mutta välillä kolmas osapuoli ei edes tiedä, että tapailee henkilöä, jolla on jo kumppani. Kumma kun se kumppanin mainitseminen unohtuu kun on pettämässä tätä. Itse olen kerran ollut "oikein hyviä ystäviä" erään miehen kanssa, jonka kanssa tulikin tehtyä asioita. Jossain kohtaa sitten kuukausien jälkeen muisti mainita, että tällä on muuten tyttöystävä. Minä en ole ikinä hyväksynyt pettämistä ja kun kuulin tästä, en tahtonut olla mukana siinä millään tapaa. Estin tämän ja poistin kaikki tiedot. Tämä yritti ottaa yhteyttä yhä sen jälkeen, mutta itse olin tehnyt päätökseni, että varattuihin en koske. Tuntui inhottavalta, että valehteli kumppanilleen ja minulle ja olin surullinen, etten tiennyt tästä tarpeeksi, että olisin voinut jäljittää tämän tyttöystävän ja kertoa tälle asiasta. Minusta hänen olisi kuulunut saada tietää.

      Lainaa

    25. Patalaiska lohikäärme 1.7.2021 8:53
      Tulos: +115 (119 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]

      Mä olen myös sitä mieltä että jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan. ei se suhteen hajoaminen ole sen kolmannen osa puolen vika vaan pettäjän, yhtä hyvin se pettäjä olisi voinut lähteä pettämään jonkun muun kanssa jos tää ei olis lähtenyt, ja lopputulos olisi edelleen ollut saman.

      näin sinkun kannalta syvältä on myös sellaset varatut pettäjät, jotka vierittää vastuuta kolmannelle osapuolelle. "mä haluun sua, mut ei pitäis kun oon varattu" ja sit jatketaan lähentelyä ilmeisesti sillä oletuksella, että se kolmas osapuoli viheltää pelin poikki, eikä itse tarvi harrastaa itsehillintää.

      Lainaa

    26. Tulos: +57 (59 ääntä)
      Nöyrä ilves: Mä kyllä luulen, että monikaan 50000€:n Harrikan omistaja ei anna pyöräänsä lainaksi kattilaa tai haravaa vastaan. Teemu on kyllä selkeästi sen paljon puhutun kom... eikun jakotalouden kannattaja. Sun on myös mun ja saat säkin lainata mun kattilaa tai haravaa.
      Olet toki oikeassa. Mutta harva Harrikan omistaja omistaa 50000€ Harrikkaa, harva malli on niin kallis. Toki itse 7000€ Harrikan omistaneena voin kertoa, etten olisi lainannut sitä kenellekään. Se oli mun kulta.

      Lainaa

    27. Tulos: -3 (59 ääntä)
      Laikukas kana: Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta. Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 
      Tuskinpa olisi kasassa. Jos ei sitä kolmatta olisi, nainen etsisi neljännen. Tai ei tiedä monesko olisi kysymyksessä. Niitä ulkopuolisia suhteitahan näillä naisilla on aina jonossa. Ei kukaan pettäjä yhteen tyydy.

      Lainaa

    28. Viehättävä lihapiirakka 1.7.2021 9:48
      Tulos: +115 (133 ääntä)
      Tuo kolmannen osapuolen syyllistäminen on jopa vähän hupsua. Koetan visioida maailmaa jossa kaikki parisuhteen ulkopuoliset ihmiset, sinkut ja muut, ovat yhteisestä sopimuksesta päättäneet suojella tuota suhdetta, eikä kukaan siis suostu mihinkään vaikka suhteessa olija kuinka yrittäisi pettää. Onko se tosiaan näiden kaikkien ulkopuolisten vastuulla pitää tuosta(kin) parisuhteesta huolta?

      Lainaa

    29. nocebo-efekti 1.7.2021 9:57
      Tulos: -91 (131 ääntä)
      Kähärä albatrossi: En oo ihan varma onko toi ihmissuhdesoppa FM-kamaa. Ikäviä juttuja kaikin puolin, toivottavasti selvittävät asiansa lapsikulma edellä.
      Tässäkin tapauksessa suurella todennäköisyydellä nainen saa lapsen huoltajuuden ja mies on ikuisessa velkavankeudessa sen jälkeen. Vaikka mies haluaisi lapsen huoltajuuden, Se on sitä Suomalaista Tasa-arvoa.

      Lainaa

    30. Rei’ikäs hedelmä 1.7.2021 9:58
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      öhmi: On kyllä niin ällön junttimaista kiimastelua, että ihmettelen miten halavatussa tuosta voi edes syttyä?
      yök.

      Lainaa

    31. It's a deal 1.7.2021 10:37
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Kummikäki: Minulla on Helkama Kolmikko -merkkinen aikuisten kolmipyörä, jonka nimi on Harri Taavitsainen. Voin lainata sitä jos saan pantiksi Carl Barksin sarjakuvia.
      Otan mieluummin rahat.

      Lainaa

    32. Tulos: +122 (128 ääntä)
      Kahdesti oon ollu tietämättäni toinen nainen. Eka selvisi kun sain baarissa yhtäkkiä tuopin niskaan tuntemattomalta naiselta. Huusi ja haukkui ja paineli miehensä viereen. Omistavasti kaivautui kylkeen kiinni ja mulkoili mua vihaisesti. Silloin vasta näin kenestä miehestä oli edes kysymys, jatkoilla oli kerran päädytty samaan sänkyyn. Minähän se olin tosiaan väärin tehnyt ja oma kulta oli edelleen yhtä ihana. Toisella kerralla tapailin kundia useita kertoja, käytiin paikoissa ja vietettiin koti-iltoja. Kunnes tyyppi täysin puskista lakkas vastaamasta ja katosi elämästäni. Vuos-pari myöhemmin mulle selvisi, että tyttöystävänsä oli ollut pidempään poissa kaupungista ja meidän "suhde" oli vain paikkaamassa kunnes hän palaa takaisin. Kerran näin molemmat baarissa ja päätin kertoa naiselle, mitä murusensa on puuhaillut. Ei uskonut ja kirosi mut alimpaan helvettiin koska yritin niin röyhkeästi varastaa hänen ukkonsa itselleni. Ei auttanut selittää, etten moista pettäjälurjusta todellakaan huolisi. Meni ehkä viikko, kun muija oli saanut vaadittua itselleen kihlasormuksen ja alle vuoden päästä oli vauvakin turvaamassa suhteen kestävyyttä. Jännä, että se ero silti tuli parin vuoden päästä. Kerran meinasin olla toinen nainen, kun ei mulle taas kerrottu totuutta, mutta jäbän vietyä mut kotiinsa huomasin naisen ja lapsen tavarat ja sain kuulla, että tyyppi tunsi sen jätkän ensimmäisestä tarinastani ja kuvitteli, ettei mua haittaisi panna varattua miestä vaimokkeen sängyssä sillä aikaa kun tämä on reissussa. Tilasin oitis taksin. Joskus nuorena on tullut lähdettyä turhan helposti miesten matkaan kun on kaivannut hauskanpitoa ja toivonut tapaavansa jonkun erityisenkin, mutta kyllä se on pettäjän vika ja valinta, mitä puolisolleen ja suhteelleen tekee, vaika olisikin helpompi vihata ja syyttää tuntematonta kuin sitä, jota kohtaan on rakastavia tunteita.

      Lainaa

    33. Kuurosokea raadonsyöjä 1.7.2021 11:02
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Laikukas kana: Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta. Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 
      Se "kolmas lihanhimoinen surkimus" on näissä tapauksissa potentiaalisesti kuka tahansa, joten on vähän turhaa syyttää sitä henkilöä. Tässä tapauksessa se nyt oli sitten joku tuttu joka todennäköisesti tiesi parisuhdestatuksesta, mutta jos ei olisi ollut tuo niin se olisi ollut joku täysin random tyyppi joka tavataan baarissa. Pettäjät pettää, joko tutun tai tuntemattoman kanssa.
      Enemmän se on petetyn egosta kiinni kumpaa syyttää enemmän, puolisoa vai sitä toista osapuolta. Miehet yleensä syyttävät ennemmin sitä tuntematonta miestä kuin kumppania ja siinä on varmaan osaltaan nimenomaan se ego kyseessä. En nyt väitä etteikö miehet osaisi ajatella rationaalisesti asiaa yleisesti ottaen, tai etteivät naiset voisi samalla tavalla syyttää sitä vierasta naista joka "houkutteli" hänen miehensä näihin tekoihin. Joka tapauksessa harvemmin tuollaiset ihmiset jäävät miettimään että ei sitä kumppania ole kukaan pakottanut käymään vieraissa, ja sitten pahimmassa tapauksessa uhkaillaan tai käydään käsiksi (jopa tapetaan), ei kumppania vaan se jonka kanssa kumppani on pelehtinyt.

      Lainaa

    34. Sammaleeton paprika 1.7.2021 11:14
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Nöyrä ilves: Mä kyllä luulen, että monikaan 50000€:n Harrikan omistaja ei anna pyöräänsä lainaksi kattilaa tai haravaa vastaan. Teemu on kyllä selkeästi sen paljon puhutun kom... eikun jakotalouden kannattaja. Sun on myös mun ja saat säkin lainata mun kattilaa tai haravaa.
      50000e Mistä ton hintanen HD on tehty? Kullasta vissiin...

      Lainaa

    35. Takkuinen hilleri 1.7.2021 11:26
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      öhmi: On kyllä niin ällön junttimaista kiimastelua, että ihmettelen miten halavatussa tuosta voi edes syttyä?
      Kiitos ihanasti sanottu kulta

      Lainaa

    36. Tulos: +14 (46 ääntä)
      Kuuluuko tämä pettämisviestittely nyt FM:ään? Pienehkö paikkakuntakin niin henkilöt lienee aika helppo tunnistaa.

      Lainaa

    37. Harmaa kivi 1.7.2021 11:57
      Tulos: +55 (71 ääntä)
      En näe varattuun sekaantumisessa välttämättä moraalista ongelmaa -pettäjät pettävät ja löytävät siihen kyllä jonkun jostain, ellei muuten niin valehtelemalla parisuhdestatuksensa. (Pettäen näin kätevästi kahta ihmistä samalla kertaa!) Käytännön ongelman näen: mitä ihmettä tekisin miehellä joka on juuri konklusiivisesti demonstroinut ettei kohtele kumppaneitaan kunnolla? "Ahaa, minusta on kiva tulla petetyksi, saanko olla seuraava jonossa?" Tuskin.

      Lainaa

    38. Kimeä lohikäärme 1.7.2021 11:59
      Tulos: -16 (78 ääntä)
      Pettämiseen tarvitaan kaksi osapuolta. Pettävä puoliso sekä se suhteen ulkopuolinen, jonka kanssa hän pettää. Molemmat ovat yhtä lailla syyllisiä pettämiseen. Poikkeus on silloin, jos tämä ulkopuolinen ei ole tiennyt pettäjän olevan suhteessa. Silloin hän tulee itsekin tietyllä lailla petetyksi.

      Lainaa

    39. Harras roska 1.7.2021 12:18
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Harmaa kivi: En näe varattuun sekaantumisessa välttämättä moraalista ongelmaa -pettäjät pettävät ja löytävät siihen kyllä jonkun jostain, ellei muuten niin valehtelemalla parisuhdestatuksensa. (Pettäen näin kätevästi kahta ihmistä samalla kertaa!) Käytännön ongelman näen: mitä ihmettä tekisin miehellä joka on [...]
      Se menee katsos niin että juuri SINÄ olet sen arvoinen että nykyistä puolisoa voi pettää. SINÄ olet parempi kuin kukaan muu jne... Jotkut sitten uskoo sen. Eikä se nyt ihan tavatonta ole, että tästä pettämiskumppanista tuleekin oikeasti elämänkumppani, jonka kanssa oikeasti jakaa elämänsä ja petetty löytää paremman puolison itselleen. Ei se silti oikein ole, en sitä tarkoita.

      Lainaa

    40. Tarvittava hanki 1.7.2021 13:08
      Tulos: -15 (45 ääntä)
      Toi eka pitää oikeasti poistaa kokonaisuudessaan täältä. Ei takasivulle jättäminen riitä. Eikä toi toinenkaan mikään hauska ole.

      Lainaa

    41. Sujut ahven 1.7.2021 14:39
      Tulos: -27 (39 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Onnellisessa suhteessa ei petetä. Älä siis ota yhtään opiksesi, jatka kuten tähänkin asti.

      Lainaa

    42. Tulos: -39 (43 ääntä)
      Sammaleeton paprika: 50000e Mistä ton hintanen HD on tehty? Kullasta vissiin...
      Jos pitäis omalle työlleen laskea hintaa niin ei alkuunkaan riittäisi 50K€ Sitten ihmetellään jos ei lainata kattilaa vastaan. Ajattelin ensin että Teemu on trolli mutta ilmeisesti se onkin vain jonkun sortin demari kun ei ole mitään käsitystä rahan arvosta, niin korkealentoista ideointia että pahaa tekee ja Harrikka vastaa arvoltaan muovilapiota. Jos vaikka hommataan velkarahalla veronmaksajien piikkiin pestyjä muovilapioita kaikille ja ministereille vastaavasti Harrikat koska "maan tapa"? X-D

      Lainaa

    43. Katuviisas mäyrä 1.7.2021 14:51
      Tulos: +93 (95 ääntä)
      Pekka Kana: Itselleni eräs nainen selitti, että hän on eroamassa miehestään. Myöhemmin kävi ilmi, että ei ole suunnitelmissakaan erota. Haki vaan jännitystä elämäänsä touhuamalla minun kanssa. Ärsyttää olla tällainen, joka uskoo ja luottaa liian helposti ihmisiin.
      Itse aikoinaan touhusin eronneen miehen kanssa. Sitä kesti muutaman viikon, kunnes vaimonsa otti yhteyttä kun oli kylillä kuullut juttuja. Ei ollut mies muistanut kertoa erosta vaimolle.
      Arvatkaapa kuka oli tarinan petollinen huora yms? 

      Lainaa

    44. Ajaton aprikoosi 1.7.2021 15:20
      Tulos: +19 (47 ääntä)
      Sujut ahven: Onnellisessa suhteessa ei petetä. Älä siis ota yhtään opiksesi, jatka kuten tähänkin asti.
      Ei se kyllä onnellisuuteen suoranaisesti liity. Kukaan ei pysty olemaan toiselle KAIKKI mitä se toinen haluaa/tarvitsee. Ei, vaikka kuinka onnellinen suhde olisi. Ja nämä kaunopuheet "Kyllä MEIDÄN SUHTEESSA ainakin on ihan joka asia täydellistä!!!" voidaan jättää omaan arvoonsa.

      Lainaa

    45. Harmaa kivi 1.7.2021 15:56
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      Ajaton aprikoosi: Ei se kyllä onnellisuuteen suoranaisesti liity. Kukaan ei pysty olemaan toiselle KAIKKI mitä se toinen haluaa/tarvitsee. Ei, vaikka kuinka onnellinen suhde olisi. Ja nämä kaunopuheet "Kyllä MEIDÄN SUHTEESSA ainakin on ihan joka asia täydellistä!!!" voidaan jättää omaan arvoonsa.
        Mistä tuon "ei pysty olemaan kaikki mitä tarvitsee" ajatuksen löysit tähän sopivaksi? Ei toki pysty, siksi ihmisellä on sellaista kuin omia harrastuksia, sydänystäviä, kaveriporukoita, työkavereita ja kuoroa ja vaikka mitä. (Epäilemättä viimeisen kuudentoista kuukauden aikana huonommin, ja kaikkien jaksamista se on koetellut). 
        Jos asiasta sovitaan, seksiä sisältäviä suhteitakin voi olla useampia ihan onnellisesti.
        Pettämisen voin antaa anteeksi ja olen joskus antanutkin, jos se on ollut muotoa "voi h-tti, onpas päänsärky ja mitä olenkaan tehnyt, paras soittaa kotiin" -mokailematonta ihmistä ei tästä maailmasta löydy, ja jos löytyisi, mitä sillä tekisin, kun itsekin olen inhimillinen.
        Mutta en halua elämääni ihmistä, en ystäväksi tai rakastajaksi, en mielellään edes työkaveriksi tai sukulaiseksi jos voin sen estää, enkä ikinä elämänkumppaniksi, joka pystyy kirkkain silmin valehtelemaan toiselle tärkeistä asioista saadakseen oman etunsa tai halunsa läpi. Seksiä en pidä jalustalla, mutta mitä muuta ne saattavat keksiä jos rehellisyys, omatunto ja häpeä puuttuu? 

      Lainaa

    46. Ilkkuva simpanssi 1.7.2021 16:22
      Tulos: +5 (31 ääntä)
      Harmaa kivi:   Mistä tuon "ei pysty olemaan kaikki mitä tarvitsee" ajatuksen löysit tähän sopivaksi? Ei toki pysty, siksi ihmisellä on sellaista kuin omia harrastuksia, sydänystäviä, kaveriporukoita, työkavereita ja kuoroa ja vaikka mitä. (Epäilemättä viimeisen kuudentoista kuukauden aikana huonommin, ja [...]
      Siinä haettiin sitä että mikäli ihminen ei saa kotoaan/puolisoltaan sitä mitä haluaa/tarvitsee, hän saattaa hakea sitä toisaalta. Eli pettää. Vaikka olisi onnellinen ja toimiva suhde. Itselle tosin pettäminen on muuta(kin) kuin seksiä vieraan kanssa, mutta jos tässä nyt siitä puhutaan, niin asia saattaa olla ihan niin yksinkertainen että suhteen ulkopuolinen tarjoaa sellaista seksiä, jollaista ei omassa suhteessa ole. Tuollainen "tarjous" vei nuorempana itseni mieron tielle ja tein asioita, jotka kyllä sain myöhemmin muilta osapuolilta anteeksi. Itselleni en sitä ole anteeksi antanut, enkä koskaan annakaan. Edelleen, monen monen vuoden jälkeen se asia on mielessä lähes joka ilta ennen nukahtamista. Mutta ei siitä sen enempää. Pointti oli siis että vaikka kaikki on onnellista ja hyvää, niin silti ei ole kaikkea. Ja se puuttuva asia voi houkutella heikon ihmisen perseilemään.

      Lainaa

    47. Vesisateeton papukaija 1.7.2021 16:54
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Kim kuulostaa ihan elämämkolulaiselta noissa kommenteissaan. Toinen kirjoittaa että on ikävä, ja tää vastaa että haluaa työntyä.

      Lainaa

    48. Letkeä munankuori 1.7.2021 17:04
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Ei tuossa pettämisjutussa ole mitään hauskaa. Siinä ollaan vereslihalla. Aivan sama kenen syy ja kuka maksaa.

      Lainaa

    49. Lakihenkilö 1.7.2021 17:12
      Tulos: -12 (48 ääntä)
      Janin kuvaamat viestit puolison ja Kimin välisestä viestinnästä ovat mahdollisesti viestintäsalaisuuden loukkauksia, joten niiden julkaisu feeissarimokissa on hieman arveluttavaa. En itse ainakaan ylläpitäjänä lähtisi salakuvattuja viestejä tallentamaan palvelimelleni.

      Lainaa

    50. Spesiaali ilves 1.7.2021 17:18
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      Taidan alkaa kanssa käyttämään tuota limaista repliikkiä: "Voisin tulla joku kerta täs panemaan kunnolla mitäs sanot"

      Lainaa

    51. Pelkäämätön soturi 1.7.2021 17:33
      Tulos: +48 (58 ääntä)
      Ilkkuva simpanssi: Siinä haettiin sitä että mikäli ihminen ei saa kotoaan/puolisoltaan sitä mitä haluaa/tarvitsee, hän saattaa hakea sitä toisaalta. Eli pettää. Vaikka olisi onnellinen ja toimiva suhde. Itselle tosin pettäminen on muuta(kin) kuin seksiä vieraan kanssa, mutta jos tässä nyt siitä puhutaan, niin asia [...]
        Niin kyllä. Kannatin yhdessä sovittua monisuhteisuutta, jo edellisessä postissani, ja jos nyt alamme avautua, niin voin yhtä hyvin kertoa että itsellänikin on aviomiehen lisäksi poikaystävä (osittain mainitsemistasi syistä). Sillä erolla, että kaikkien mielestä järjestely on hyvä tällaisenaan, se on kestänyt stabiilina vuosikymmenen ensi syksynä (olen vanha), ja he eivät vain tiedä toisistaan vaan pitävät toisistaan ja vietämme kolmisteen paljon aikaa. Olen varmaankin aika etuoikeutettu kun olen onnistunut sumplimaan elämäni näin, onnekas ainakin, ja pitää kai olla myötätuntoa jos kaikilla ei onnistu. Toisaalta en tilannut onnistumista postimyynnistä ja aika kaameita epäonnistumisia sattui oppiessa olemaan ja kommunikoimaan.
        Olen silti -tai oikeastaan siksi -sitä mieltä, että ihminen joka pystyy katsomaan oletettua rakastettuaan/ läheistään suoraan silmiin ja puhumaan täyttä puutaheinää, on jotenkin vakavasti vajaa kaikista niistä ominaisuuksista, jotka tekevät ihmisestä minkään sortin suhteeseen sopivan. Valehtelu on eräänlaista väkivaltaa -se on yritys väkisin pakottaa joku tekemään jotain (olemaan rauhallisesti, pysymään suhteessa, mitä onkaan) mitä hän ei vapaaehtoisesti tekisi (jos tietäisi todellisen tilanteen). 
        Tosin nyt kun olen julistanut etuoikeutetulta saippualaatikoltani miten asioiden tulee olla, niin kuulostan aika kusipäältä juuri sinua kohtaan. Et vaikuta siltä että petit iloisen psykopaattisesti, joten meuhkaukseni ei taida koskea sinua. 

      Lainaa

    52. Kyselevä kotieläin 1.7.2021 17:53
      Tulos: +14 (28 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Niin kyllä. Kannatin yhdessä sovittua monisuhteisuutta, jo edellisessä postissani, ja jos nyt alamme avautua, niin voin yhtä hyvin kertoa että itsellänikin on aviomiehen lisäksi poikaystävä (osittain mainitsemistasi syistä). Sillä erolla, että kaikkien mielestä järjestely on hyvä tällaisenaan, se [...]
      Aika lailla samoilla linjoillahan tässä kaiketi ollaan. Itse olen joskus varovaisesti ottanut puheeksi tietynlaisen samankaltaisen järjestelyn, mitä sinullakin on, mutta se ei saanut oikein kannatusta. Kun semi-vanhoillinen ja patavanhoillinen yrittävät keskustella tuollaisesta keskenään, niin voit vain kuvitella millainen suksee se keskustelu oli. Tuo mainitsemasi valehtelu on mun mielestäni pettämistä jo itsessään. Vähän siihen suuntaan tuossa jo aiemmin yritinkin viitata. Itse koen tulleen petetyksi monestikin, vaikka ei ole mitään syytä epäillä mitään seksi- tai muitakaan suhteita. Luottamuksestahan siinä on kyse. Itsekin jo hieman varttuneempana (lue: ikäloppuna) ihmisenä olen ehtinyt toivottavasti jo isoimmat mokani tekemään ja niistä jotain ehkä oppimaankin. Oman perseilyni otin itse puheeksi, kun "suhde" oli kestänyt joitain viikkoja. Jälkiseuraukset olivat... no, sillä hetkellä sattui toisiin enemmän, myöhemmin kaiketi itseeni. Etkä sä mitenkään kusipäiseltä vaikuta. Ollos huoleti. Mä ryven itsesäälissä ja pidän itseäni kusipäänä joka tapauksessa.

      Lainaa

    53. Sovelias orja 1.7.2021 18:19
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Lakihenkilö: Janin kuvaamat viestit puolison ja Kimin välisestä viestinnästä ovat mahdollisesti viestintäsalaisuuden loukkauksia, joten niiden julkaisu feeissarimokissa on hieman arveluttavaa. En itse ainakaan ylläpitäjänä lähtisi salakuvattuja viestejä tallentamaan palvelimelleni.
      Ensin ne on "mahdollisesti loukkauksia" ja kommentin lopussa jo "salakuvattuja viestejä" =)

      Lainaa

    54. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Nöyrä ilves: Mä kyllä luulen, että monikaan 50000€:n Harrikan omistaja ei anna pyöräänsä lainaksi kattilaa tai haravaa vastaan. Teemu on kyllä selkeästi sen paljon puhutun kom... eikun jakotalouden kannattaja. Sun on myös mun ja saat säkin lainata mun kattilaa tai haravaa.
      Veikkaanpa, että koko ilmoitus oli sarkasmia. Että hänelle vastaavanlaista ehdotettu.

      Lainaa

    55. Tulos: +37 (47 ääntä)
      Pettäminen. Hohhoi. Hei oikeasti, kaikki "syyt" ovat tekosyitä. Pettäminen nyt vain on väärin. Jätä, älä petä. Tai vielä parempi, mitä jostain syystä harva tulee ajatelleeksi: PUHU sille kumppanillesi, että nyt jokin suhteessa mättää, kun vieraat kiinnostelisi.

      Lainaa

    56. Sukka karhu 1.7.2021 19:28
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Kapu: Pettäminen. Hohhoi. Hei oikeasti, kaikki "syyt" ovat tekosyitä. Pettäminen nyt vain on väärin. Jätä, älä petä. Tai vielä parempi, mitä jostain syystä harva tulee ajatelleeksi: PUHU sille kumppanillesi, että nyt jokin suhteessa mättää, kun vieraat kiinnostelisi.
      Jep, ja älä syytä pettämisestä muita kuin sitä sun suhteessa olevaa osapuolta. Ihan kuin "sun pillunhaluissasi" ei olisi tällä naisella osaa eikä arpaa tässä asiassa. 
      Sekä ihmettelen miksi ihmiset eroaa jos suhteessa mättää, eikä koita korjata sitä suhdetta ensin, jos se ei ala korjaantumaan, niin sitten ero. 
      Ekana pitää koittaa korjata, koska niin teet varmasti muissakin elämän osa-alueissasi, etkä heti luovuta. 

      Lainaa

    57. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Sammaleeton paprika: 50000e Mistä ton hintanen HD on tehty? Kullasta vissiin...
      Ihan samoista materiaaleista kuin muutkin, teräksestä, nahasta, kumista yms. HD:n kalleimmat touring-mallit maksavat siellä 55000-60000€ haitarissa. Halvimmat rullaavat liikeestä uutena vähän alle 20000€ uutena.

      Lainaa

    58. Tulos: +47 (49 ääntä)
      Ilkkuva simpanssi: Siinä haettiin sitä että mikäli ihminen ei saa kotoaan/puolisoltaan sitä mitä haluaa/tarvitsee, hän saattaa hakea sitä toisaalta. Eli pettää. Vaikka olisi onnellinen ja toimiva suhde. Itselle tosin pettäminen on muuta(kin) kuin seksiä vieraan kanssa, mutta jos tässä nyt siitä puhutaan, niin asia [...]
      Toki jos seksi ei ole sellaista mitä haluaa, siitä voi kumppanin kanssa keskustella ja vaikka pyytää kokeilemaan josko se tuntuisi toisestakin hyvältä. Ja jos toinen ei ole myöntyväinen, voi miettiä tahollaan onko se "erilainen" seksi aivan välttämätöntä. Jos on, voi sitten koittaa keskustella josko sitä saisi luvan kanssa hakea muualta ja jos sekään ei käy, kannattaa harkita vakavasti eroamista. Pettäminen ei tulisi olla koskaan validi vaihtoehto. Sillä tuhotaan elämiä.

      Lainaa

    59. Kummikäki 1.7.2021 22:34
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      It's a deal: Otan mieluummin rahat.
      Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

      Lainaa

    60. Vakuuttava minkki 1.7.2021 22:54
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Itse olen useasti ollut toinen nainen. Ensimmäisessä tapauksessa olin seurustellut miehen kanssa jonkin aikaa, kun menin ensimmäisen kerran hänen kotiinsa ja huomasin heti sisustuksesta ja tavaroista että hän asuu naisen kanssa. Mies selitti että nainen on jättänyt hänet kuukausia sitten, mutta ulkomaille muuton takia naisen tavarat ovat vielä siellä säilytyksessä. Jatkoin ensin seurustelua, mutta lopulta mun epäilyt miehen rehellisyyttä kohtaan vei voiton ja suhde hiipui. Myöhemmin sain kuulla yhteiseltä tutulta, että nainen oli silloin työharjoittelussa ulkomailla mutta he eivät todellakaan olleet eronneet. Nykyään kyseinen mies on jonkun muun naisen kanssa naimisissa, mutta laittaa silti mulle joskus viestiä, että ikävöi ja kaipaa. En ole vastannut viesteihin mitään. Toisessa tapauksessa olin etäsuhteessa ja umpirakastunut mieheen, kun sain kuulla että hänellä on avovaimo. Mies kuitenkin vakuutti että he ovat eronneet ja asuvat vain käytönnön syistä yhdessä. Miehen ystävät tukivat tätä tarinaa. Jatkoin seurustelua muutaman kuukauden koska halusin uskoa miehen puheita, mutta lopulta mies myönsi ettei ole eronnut eikä eroamassa, ja lopetin suhteen siihen. Pian tämän jälkeen huomasin, että miehen avovaimo oli myös raskaana. Kolmannessa tapauksessa olin juuri alkanut tapailla miestä, kun aivan puskista hänen kihlattunsa alkoi soitella mulle ja jopa mun vanhemmille kertoen että on raskaana ja minä olen katala perheenrikkoja jonka pitää pitää näppinsä erossa hänen miehestään. Mulla ei siis ollut tästä naisesta tai tulevasta vauvasta mitään tietoa, mutta koko mun tuttavapiiri sai kuulla kuinka petollinen käärme ja luotettavien perheenisien viettelijä olen. Tämä onkin oletettavasti ainoa kerta kun se ensimmäinen nainen on saanut tietää pettämisestä, en ole itse koskaan käräyttänyt miestä koska tiedän että saisin kuitenkin vain itse syyt niskoilleni. Loput kerrat ovatkin olleet niitä, että ollaan tavattu Tinderissä tai baarissa ja 1-2 kertaa vietetty yö yhdessä, kunnes olen saanut jostain selville tai mies on itse kertonut olevansa parisuhteessa ja olen lopettanut jutun siihen. Jokaisessa näissä tapauksista varattu mies on itse etsinyt aktiivisesti seuraa ja ollut suhteessa aloitteellinen, useimmissa myös ihan suoraan valehdellut olevansa sinkku. Silti jopa osa mun ystävistä on syyllistänyt minua kun olen kertonut että mies olikin varattu!

      Lainaa

    61. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Pari kertaa tapailin sinkuksi luulemaani miestä, näin hän mulle väitti. Lopulta sain naisystävältään huorittelut ja kerroin että mies itse väitti olevansa sinkku ja olin pahoillani naisen puolesta. Mies jäi, sillä en luottanut enää häneen ja en todellakaan tykkää pettäjistä.

      Lainaa

    62. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Epätodellista että noilla jutuilla on päässy polkee muutaki ku kaverinsa pyörää...

      Lainaa

    63. Raihnas sohvaperuna 2.7.2021 0:58
      Tulos: -17 (37 ääntä)
      traumcity: Ja daanilta täysin randomi yläasteen ihastuminen sinne sekaan vielä ilman mitään järkevää kontekstia.
      Tämä, ja se että ukko vielä siihenkin vastaa "samoin" 😂 Kirkkoveneet kiiluu silmissä niin pahasti että tuskin ees näkee naisen viestejä. Kurjempana avautumisena, vielä totakin pahempi limanuljaska vietteli miulta avovaimon tossa 10 vuotta sitten. Kyllä joo syytän kolmatta osapuolta vähintään yhtä paljon kuin pippelinhimoista avokkia, koska tämäkin sankari varsin hyvin tiesi että muija on varattu ja kahden pienen lapsen äiti. Avokki itsekin yritti päästä äijästä eroon, mutta kun vonkausviestejä vaan sateli niin pippelinhimo vei voiton. Tosin sittenkin erottiin lopulta muista syistä. ...näitä muistellessa sitä onkin äkkiä ihan iloinen sinkkuudestaan 🙄

      Lainaa

    64. Silityskuiva laama 2.7.2021 1:06
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kummikäki: Minulla on Helkama Kolmikko -merkkinen aikuisten kolmipyörä, jonka nimi on Harri Taavitsainen. Voin lainata sitä jos saan pantiksi Carl Barksin sarjakuvia.
      Ota rah

      Lainaa

    65. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Spesiaali ilves: Taidan alkaa kanssa käyttämään tuota limaista repliikkiä: "Voisin tulla joku kerta täs panemaan kunnolla mitäs sanot"
      Ei muuta kun täydellä Leevi & The Leavings -tyylillä kysymään että itkisitkö onnesta.

      Lainaa

    66. Tulos: +6 (24 ääntä)
      Kähärä albatrossi: En oo ihan varma onko toi ihmissuhdesoppa FM-kamaa. Ikäviä juttuja kaikin puolin, toivottavasti selvittävät asiansa lapsikulma edellä.
      Niin, tuo yksityisviestien (joissa siis on merkityksellistä yksityiseksi tarkoitettua tietoa) julkaiseminen kun voi mennä sinne yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittämisen puolelle. Siis myös Feissarimokien osalta, vaikka yv:t olikin ensin julkaissut joku toinen; FM kautta nuo viestit saa ehkä hieman enemmän yleisöä, kuin jossain puskaradiossa. Nimitietojen osittainen peittäminen ei välttämättä riitä, se ei ole anonymisointia (anonymisointi vs pseudonymisointi), jos vaikkapa minä tai joku muu voi mennä kyseiseen puskikseen tämän nähtyäni ja yhdistää näkemäni feissarimokan koko nimeen siellä. En todellakaan ole mikään lakiasiantuntija mutta ettekö, Feissarimokat, ole mielestänne tässä vähän heikolla jäällä?

      Lainaa

    67. Soinnikas pelikaani 2.7.2021 11:40
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Likapyykkiä ei pestä julkisesti. Piste.

      Lainaa

    68. Kuohitsematon makkara 2.7.2021 12:21
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      Olenko ainut, joka onnistui lukemaan tuon ensimmäisen siten, että Jani ja Kim ovat pariskunta? XD En osannut heti ajatella, että Jani julkaisisi jonkun toisen viestejä kuin omiaan, joten kuvittelin, että poikaparin toinen osapuoli paljastui bi-seksuaaliksi ja lähti naisen perään.

      Lainaa

    69. MILLA MAGIA 2.7.2021 12:37
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Laikukas kana: Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta. Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 
      Mitämäjustluin

      Lainaa

    70. Hylätty sorsa 2.7.2021 13:36
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      Toj Karin: Meinasin eka sanoa että eihän tuo ole Kimin vika, mutta kyllähän siitä tulee MYÖS Kimin vika asiinä vaiheessa kun tieten tahtoen tekee noin. En ota kantaa siihen onko asian käsittely puskaradiossa järkevää, vaikka luultavasti ansaittua onkin.
      Ansaittua? Ei minusta. Nimittäin niiden lasten kannalta. Ikävää toki kokonaisuutena, mutta ihmiset eroaa ja pettää, niin se vaan menee. Toki pitkä parisuhde on minusta tavoittelemisen arvoinen, enkä itse mitenkään näe pettämistä perusteltuna, mutta ihmismieli on sellainen kuin on. Saa olla katkera, mutta mielestäni silti tuo julkaisun tehnyt isä on vähiten lasten etua ajamassa tekemällä asiasta julkisen näytelmän.

      Lainaa

    71. Hylätty sorsa 2.7.2021 13:43
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Raihnas sohvaperuna: Tämä, ja se että ukko vielä siihenkin vastaa "samoin" 😂 Kirkkoveneet kiiluu silmissä niin pahasti että tuskin ees näkee naisen viestejä. Kurjempana avautumisena, vielä totakin pahempi limanuljaska vietteli miulta avovaimon tossa 10 vuotta sitten. Kyllä joo syytän kolmatta osapuolta vähintään yhtä [...]
      Jos on itsetunto kunnossa ja osaa huolehtia parisuhteesta, ei kovin helposti petä, vaikka tulisi tarjouksia. Ei edes lähde flirttikeskusteluun. 
      Jostain syystä puolisosi lie kokenut tarvitsevansa sitä, ja lopulta sitten toteutustakin. Vaikka se tuntuu kamalalta, auttaisiko, jos et ottaisi sitä niin henkilökohtaisesti? Tavallaan tapahtuma johtuu ex-puolisosi oman pään sisäisistä prosesseista vähintään yhtä paljon kuin parisuhteen tilasta. Kaikki toki vaikuttaa kaikkeen. 
      En missään nimessä hyväksy pettämistä, kaunistele sitä, saati että pitäisin sitä hyödyllisenä tai väistämättömänä. Se on kuitenkin aika yleistä, joten ehkä sitä ilmiönä kannattaa ymmärtää? Siten voi itse paremmin väistää sudenkuopat omissa suhteissaan (myös olemalla parempi kumppani ylipäätään). 

      Lainaa

    72. Hylätty sorsa 2.7.2021 13:49
      Tulos: -20 (42 ääntä)
      traumcity: Ihan hirveetä katsottavaa tämä Kimin ja tytsyn kommunikointi. Puuttuu molempien pakasta kaikki ässät ja kuvakortit. "haluan sua todella paljon JA työntyä suhun" Mitä vittu Kimi? Se työntyminen, kuten asian nätisti ilmaisit, sisältyy oletuksena tuohon "haluan sua" kohtaan. Mä haluan syödä [...]
      Oho! Älä tukehdu ylemmyydentuntoosi. 
      En varsinaisesti ota muuhun kantaa, mutta ymmärsinkö oikein, että seksuaalinen virittyminen kielen kautta sinulla kulminoituu suurin piirtein toteamukseen ”Haluan olla kanssasi seksuaalisessa kanssakäymisessä”? Mitäs sitä menemään yksityiskohtiin, tuohan sisältää jo kaiken kuviteltavissa olevan toiminnan? 
      Ehkä viestien kieli ei ole kaikkein rikkainta tai edes loogista, mutta noin ylipäätään eroottinen kielenkäyttö on hyvin usein yksityiskohtia kuvaavaa. Vaikka sitten toistojen kautta. Me olemme vielä aika eläimiä ainakin sillä elämänalueella. 

      Lainaa

    73. Lakihenkilö 2.7.2021 14:20
      Tulos: +2 (20 ääntä)
      Sovelias orja: Ensin ne on "mahdollisesti loukkauksia" ja kommentin lopussa jo "salakuvattuja viestejä" =)
      Kyllä. Mahdollisesti loukkauksia, eli en voi tietää onko ne kuvattu ja julkaistu vaimon luvalla. Jos on, niin sitten ei ole loukkauksia. Jos olisin palvelun ylläpitäjä, en ottaisi riskiä ja julkaisisi salakuvattuja viestejä, jota nämä mahdollisesti ovat. Julkaisisin vasta kun olen varma että nämä saa jukkaista, siihen asti naureskelisin ylläpidon kesken itsekseni.

      Lainaa

    74. Tulos: +24 (32 ääntä)
      Laikukas kana: Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta. Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 
      En voisi enempää olla eri mieltä kanssasi. Minusta se on ihan sama, päätyykö homma petiin asti, jos kumppanini olisi ylipäätään valmis pettämään minua. Jos kuulisin hänen vikitelleen muita naisia, olisi parisuhde lopputuloksesta huolimatta siinä. Tai olleen ylipäätään valmis moiseen toimintaan.

      Lainaa

    75. Kilokalori 3.7.2021 10:54
      Tulos: -28 (32 ääntä)
      Minusta on todella yksioikoista syyttää aina yhtä osapuolta ja väittää että vain toinen tulee petetyksi. Seksuaalisuus on elämän suurimpia voimavaroja. Kokelileva, avoin ja monipuolinen seksi kuuluu ihmisen perusoikeuksiin. Ei se mene niin, että puoliso saisi päättää toisen puolesta miten saa itseään toteuttaa. Jos puoliso ei halua olla mukana saa seksinnälköänsä, tietysti toteuttaa myös muualla.

      Lainaa

    76. Tiedostava kärpänen 3.7.2021 12:10
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Näistä kommenteista on aistittavissa, miten varhaisiin tunnekokemuksiin pettämistilanteet yleensä ihmisen vievät. Ihan järkevistäkin ihmisistä voi tulla tässä asiayhteydessä uhmaikäisen lapsen tasoisia. Kai se kolmannen osapuolen syyllistäminen on jotain asian ulkoistamista, kun ajatus oman puolison petoksesta tuntuu jotenkin liian sietämättömältä. Tai ehkä se on jotain omistamishalua, joka jotenkin hämärästi jättää oman kumppanin vapaan tahdon huomioimatta.

      Lainaa

    77. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Hylätty sorsa: Ansaittua? Ei minusta. Nimittäin niiden lasten kannalta. Ikävää toki kokonaisuutena, mutta ihmiset eroaa ja pettää, niin se vaan menee. Toki pitkä parisuhde on minusta tavoittelemisen arvoinen, enkä itse mitenkään näe pettämistä perusteltuna, mutta ihmismieli on sellainen kuin on. Saa olla katkera, [...]
      Sinä puhut nyt siitä ansaitseeko lapset tuon puskaradiokäsittelyn. Vastasit ettei ansaitse, eikä ansaitse minunkaan mielestä. Kommentissani en kuitenkaan puhunut siitä mitä lapset ansaitsee, vaan siitä mitä Kim ansaitsee. Oikeutta ei voi jakaa tai arvioida sen mukaan mitä asiaan liittymättömät kolmannet osapuolet ansaitsee. Murhaajaa ei voi jättää tuomitsematta siksi että hänen lapset jäävät ilman vanhempaa, vaan rangaistus on arvioitava lapsista huolimatta. Tällä tavalla joskus saattaa tulla sijaiskärsijöitä, kuten mainitut lapset, mutta se on perusedellytys oikeudenmukaisille tuomioille. Rangaistusten määrittely sen mukaan onko tekijällä lapsia, ei ole oikeudenmukaista. Sen lisäksi sijaiskärsijöitä voi olla paljon muitakin, kuten työnantaja, ystävät, lähikaupan kauppias, jne. Siinä tulee vastaan ongelma, että mihin vetää raja ja millä perusteilla. Kaiken lisäksi se mitä Kim ansaitsee, on myöskin täysin eri asia, kuin että onko Janin järkevää tehdä tuota lastensa kannalta. Siinä asiassa ollaan myöskin samaa mieltä ja siksi mainitsinkin että en ole varma onko asian käsittely somekäräjillä järkevää.

      Lainaa

    78. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Harmaa kivi:   Mistä tuon "ei pysty olemaan kaikki mitä tarvitsee" ajatuksen löysit tähän sopivaksi? Ei toki pysty, siksi ihmisellä on sellaista kuin omia harrastuksia, sydänystäviä, kaveriporukoita, työkavereita ja kuoroa ja vaikka mitä. (Epäilemättä viimeisen kuudentoista kuukauden aikana huonommin, ja [...]
      Itse aikoinani sanoin silloiselle avokille että jos haluaa niin ymmärrän hänen hakevan seksiä myös muualta kuin meidän parisuhteesta. Kunhan ollaan rehellisiä toisillemme. Itse en moiseen kokenut tarvetta vaikka tilaisuus jos toinenkin oli. Tahdoin hänen olevan onnellinen ja etten minä ole poistumassa hänen elämästään jos seksiä pitää muualtakin saada kunhan ollaan rehellisiä toisillemme. Koska valheet ja salaisuudet ovat myrkkyä. Puhukaa ihmiset toisillenne ja silloin kun niistä ei tarvitse jälkikäteen selitellä on kaikilla parempi fiilis. Peace and love to you all. Ei mulla muuta.

      Lainaa

    79. Korventamaton hai 5.7.2021 12:10
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Kilokalori: Minusta on todella yksioikoista syyttää aina yhtä osapuolta ja väittää että vain toinen tulee petetyksi. Seksuaalisuus on elämän suurimpia voimavaroja. Kokelileva, avoin ja monipuolinen seksi kuuluu ihmisen perusoikeuksiin. Ei se mene niin, että puoliso saisi päättää toisen puolesta miten saa [...]
      Saa toki harrastaa mitä haluaa kenenkanssa haluaa.
      Mutta silloin saa myös kärsiä mahdollisista seurauksista.
      Jo pettämisen moraalittomuus on perseestä, mutta siihen sisältyy myös mahdollinen sukupuolitautejen riski kaikenlisäksi.

      Lainaa

    80. Verotettava pingviini 5.7.2021 15:17
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Korventamaton hai: Saa toki harrastaa mitä haluaa kenenkanssa haluaa.Mutta silloin saa myös kärsiä mahdollisista seurauksista. Jo pettämisen moraalittomuus on perseestä, mutta siihen sisältyy myös mahdollinen sukupuolitautejen riski kaikenlisäksi.
      Pettäminen = seksi?

      Lainaa

    81. Itselatautuva persoona 5.7.2021 20:38
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Laikukas kana: Valitettavasti se liitto olisi yhä kasassa ilman sitä kolmatta lihanhimoista surkimusta. Varsinkin toiset naiset ovat sitä alinta sakkia. He ovat huoria ja aina kun pettävät munanhimossaan syyllistyvät raiskaukseen. Eivät tyhmät edes tajua mitä tekevät kotona yksin odottavalle naiselle. 
      Se oma puolisohan siinä oli pillunhimoinen surkimus joka teki ihan itse päätöksen pettää ja rikkoa parisuhteensa, ja häneen se pettymys ja seuraukset tulisi kohdistaa. Usein pettäjät vielä valehtelee kolmannelle osapuolelle parisuhteensa tilasta.

      Lainaa

    82. traumcity 6.7.2021 6:12
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Hylätty sorsa: Oho! Älä tukehdu ylemmyydentuntoosi.  En varsinaisesti ota muuhun kantaa, mutta ymmärsinkö oikein, että seksuaalinen virittyminen kielen kautta sinulla kulminoituu suurin piirtein toteamukseen ”Haluan olla kanssasi seksuaalisessa kanssakäymisessä”? Mitäs sitä menemään yksityiskohtiin, tuohan [...]
      Oli joo oikein Fifty Shades of Kerava tämä eroottinen kielenkäyttö.

      Lainaa

    83. Ylempi leijona 6.7.2021 9:38
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kummikäki: Minulla on Helkama Kolmikko -merkkinen aikuisten kolmipyörä, jonka nimi on Harri Taavitsainen. Voin lainata sitä jos saan pantiksi Carl Barksin sarjakuvia.
      Harri Taavitsainen ❤

      Lainaa

    84. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Korventamaton hai: Saa toki harrastaa mitä haluaa kenenkanssa haluaa.Mutta silloin saa myös kärsiä mahdollisista seurauksista. Jo pettämisen moraalittomuus on perseestä, mutta siihen sisältyy myös mahdollinen sukupuolitautejen riski kaikenlisäksi.
      "Tautejen"...

      Lainaa

    85. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Viehättävä lihapiirakka: Tuo kolmannen osapuolen syyllistäminen on jopa vähän hupsua. Koetan visioida maailmaa jossa kaikki parisuhteen ulkopuoliset ihmiset, sinkut ja muut, ovat yhteisestä sopimuksesta päättäneet suojella tuota suhdetta, eikä kukaan siis suostu mihinkään vaikka suhteessa olija kuinka yrittäisi pettää. Onko [...]
      Tämäpä. Minä en ole vastuussa kenenkään parisuhteesta. Parisuhteesta on vastuussa vain ja ainoastaan siinä keskenään olevat henkilöt.
      Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen syyttää jotain parisuhteen ulkopuolista henkilöä pettämisestä. Ei hän ole minua pettänyt (siis miten hänellä olisi mitään velvollisuuksia minua kohtaan??). Sen sijaan puolisoni on se joka on minut pettänyt.

      Lainaa

    86. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Kähärä albatrossi: En oo ihan varma onko toi ihmissuhdesoppa FM-kamaa. Ikäviä juttuja kaikin puolin, toivottavasti selvittävät asiansa lapsikulma edellä.
      Ihmettelin juuri että onko tuossa nyt jotain hauskaa?

      Lainaa

    87. aitoavioliito 7.7.2021 3:35
      Tulos: -22 (24 ääntä)
      Perinnötön kiivi: Olinkin jo ehtinyt vieraantua ihmisten typeryydestä. Ihmettelin, että miten lapsi voi itkeä isin ja äidin eroa, jos kerran Jani ja Kimi ovat lapsen kaksi isää. Sitten ajattelin, että ehkä lapsen vanhemmat ovat Kimi ja joku nimeltä mainitsematon nainen, ja tämä nainen on jostain syystä saanut [...]
      hyvin on mädätys suhun toiminut kun kuvittelet ekana että homoista olisi perhettä perustamaan :D

      Lainaa

    88. Tuomittu myyrä 7.7.2021 9:31
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Miten kukaan itseään arvostava nainen kattelis tuommosta Kimin paskaa? Ei helvetti että ei tuon vertaa pysty asetteleen sanojaan. Ja nainen piipittää jostain Rakkaastaan. Sehän sopiikin kun toinen haluaa tulla oikein kunnolla jyystämään. Kuulostaa siltä, että toinen kaipaa romantiikkaa ja toinen haluaa vaan no, työntyä toiseen todella paljon kun on kauhea panetus. Tarpeet eivät ehkä kovin hyvin lopulta kohtaa.

      Lainaa

    89. Säteilevä lokki 9.7.2021 16:06
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Tämä Kim-juttu pitäisi mielestäni ehdottomasti poistaa. Syy: Noin 10 vuoden kuluttua tämä tällä hetkellä 3-vuotias lapsi voi joutua lukemaan tämän postauksen. Miltä tuntuisi jos olisit itse tämä lapsi? Vahinko on jo tosin tapahtunut, koska tämä on jo netissä, mutta en usko että juttu olisi vielä kovin laajalle levinnyt. Eli ehkä ei ole vielä täysin myöhäistä, jos tämän poistaa mahdollisimman pian. En välitä aikuisista ja heidän tavoistaan kommunikoida, mutta tehdään nyt kerrankin jotain suojellaksemme viattomia lapsia joutumasta näkemään tällaista.

      Lainaa

    90. Kuivakas kenguru 10.7.2021 9:48
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Talokas mehiläinen: Mikä ihme siinä on, että suhteen ulkopuolinen henkilö saa aina tuollasen määrän lokaa niskaan? Kyllä se on se suhteessa oleva tyyppi ihan itse valinnut pettää. Toki en väitä etteikö ole kyseenalaista lähteä säätämään varatun kanssa mutta on täysin sen varatun vastuulla laittaa suhde poikki tai olla [...]
      Ehkä tämä on joku psykologinen juttu. Nämä petetyt osapuolet tietävät sisimmässään varsin hyvin, että pettäjä on oikea syntipukki eikä kolmas osapuoli, joka hänkään ei todellakaan täysin viaton ole, jos tietää toisen parisuhteesta/avioliitosta ja mahdollisesta lapsesta jne.
      Tiedän meinaan perheen, jossa vanhemmat eronneet ja äiti on narsistisia piirteitä omaava henkilö, joka ei nää omissa toimissaan ikinä mitään väärää vaan kaikki on aina muiden syytä ja omat tarpeet menevät kaiken edelle. Hän oli seurustellut pitkään parin miehen kanssa, jotka osoittautuivat melko pian väkivaltaisiksi juopoiksi. Ko. äiti otti nämä molemmat miehet hyvin nopeasti hänen ja lähes täysi-ikäisten lastensa luo asumaan, jota molemmat lapset vastustivat, mutta koska mitään keskusteluita asiasta ei käyty niin valitus oli turhaa. En ole varma, ovatko nämä lasten kertomukset miesten väkivaltaisuudesta kuinka totta, koska muistaakseni se ei ikinä purkautunut heidän ollessaan lasten kanssa vaan aina kahden kesken. Äiti sitten valitti näistä miehistään lapsilleen, mutta ei jostain syystä suostunut eroamaankaan (nyt on eronnut molemmista, mutta molempia katteli vuoden ja seurustelu tapahtui että toinen vaihtui toiseen). Silti kaikesta huolimatta se oli nämä miehet, jotka lasten mielestä olivat täysiä hirviöitä ja jotka ovat pilanneet äidin elämän vaikka oikeasti se on tasan tarkkaan ollut tämä äiti, joka on valinnut olla heidän kanssaan ja ottaa heidät luokseen asumaan, kun ei yhtään kestä olla yksin.
      Mun nähdäkseni sama homma pätee avionrikkojiin: on paljon helpompi syyttää ensin jotain kasvotonta/tuntematonta ulkopuolista kuin sitä ihmistä, jota rakastaa (tai ainakin on luullut rakastavansa).

      Lainaa

    91. Puinen papukaija 10.7.2021 14:59
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kuivakas kenguru: Ehkä tämä on joku psykologinen juttu. Nämä petetyt osapuolet tietävät sisimmässään varsin hyvin, että pettäjä on oikea syntipukki eikä kolmas osapuoli, joka hänkään ei todellakaan täysin viaton ole, jos tietää toisen parisuhteesta/avioliitosta ja mahdollisesta lapsesta jne. Tiedän meinaan perheen, [...]
      Uhrin syyllistäminen vol.1: 
      "se oli nämä miehet, jotka lasten mielestä olivat täysiä hirviöitä ja jotka ovat pilanneet äidin elämän vaikka oikeasti se on ollut tämä äiti, joka on valinnut olla heidän kanssaan"...
        No tottakai väkivaltaan on syypää juuri se, joka lyö toista ihmistä. Lapsikin sen tajuaa. 

      Lainaa

    92. Kumea lisko 12.7.2021 17:32
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Ehkä ihmisen kehityshistoriassa yksiavioisuus ei ole ollut ollenkaan niin tärkeä piirre, että se olisi evoluutiossa muodostunut normiksi, vaikka sellaista kuvaa on koitettu uskontojen ja muiden yhteisöjen toimesta pönkittää. Veikkaan että kehitys jatkuu ja muutamien vuosikymmenten päässä tätä keskustelua luetaan lähinnä siltä pohjalta, että ihmeellinen omistushalu Janilla on toiseen ihmiseen.

      Lainaa

    93. Tiedostava kärpänen 20.7.2021 23:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      traumcity: Oli joo oikein Fifty Shades of Kerava tämä eroottinen kielenkäyttö.
      Toki, tyylilajin osuvasti kuvailit. Sun kritiikki meni vain vähän ohi. "Työntyminen sisältyy siihen haluamiseen..."

      Lainaa

    94. Tiedostava kärpänen 20.7.2021 23:34
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Toj Karin: Sinä puhut nyt siitä ansaitseeko lapset tuon puskaradiokäsittelyn. Vastasit ettei ansaitse, eikä ansaitse minunkaan mielestä. Kommentissani en kuitenkaan puhunut siitä mitä lapset ansaitsee, vaan siitä mitä Kim ansaitsee. Oikeutta ei voi jakaa tai arvioida sen mukaan mitä asiaan liittymättömät [...]
      Vedettäiskö raja vaikka siihen, että pidetään rikoslain alaiset asiat erillään parisuhdekärhämistä? Tai siis tuossahan tietysti tapahtui mahdollisesti rikoskin, mutta se ei ollut se seksuaalinen kanssakäyminen tai sen verbaalinen kuvailu. Ai menikö taas ohi? No meni, nimittäin sulta, kun aloit sotkea ihan oikeita rikosasioita siihen, että mies on pettynyt puolisoonsa. Kypsät aikuiset pyrkivät suojelemaan jälkeläisiään ihan kaikissa tilanteissa, ja tässä aloituksen tapauksessa on nyt henkilö asettanut oman pettymyksensä omien lastensa edun edelle ihan kirkkaasti. Se on mielestäni moraalisesti paljon tuomittavampaa kuin pettäminen. Voi toki keskustella erikseen siitä, että lasten äiti olisi voinut myös jättää pettämättä, mutta oikeastaan se on seikka, jonka ei edes pitäisi päätyä lasten tietoon, jos niin ikävä asia on päässyt tapahtumaan.

      Lainaa

    95. jukkapalmu 2.10.2023 9:14
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Jani, luepa noi viestit ihan ajatuksen kanssa ja mieti jos sun nainen olis sanonu vaan tiukasti "ei" ja "Nyt vittu lopetat tollasen" ja tarvittaessa estänyt hänet niin olisko tilanne ollu tuo? Eli ei se pelkkä pillunhimo aiheuta mitään jollei se pillun kantaja lähde siihen leikkiin mukaan. Varmaan jokaisella varatulla naisella on se joku "toinen mies" kuka joskus miettii miten siistiä olis häntä panna tietää naines sitä tai ei, mutta se on siitä naisesta kiinni jääkö se homma ajatusasteelle vai ei.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: harley-davidson, kuva, lainata, lapio, messenger, moottoripyörä, pettää, suhde, vaihtokauppa, yksityisviesti

  • Uusimmat

  • Kategoriat