Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 142

Häpäisin itseni Telian asiakaspalvelussa.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 142

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Peeaa vadelma 9.2.2021 0:16
      Tulos: +452 (506 ääntä)
      Pieriä!? Pieriä? 😳 - ja samalla tahallaan jättää toisen sormet oven väliin.. mut pieriä!?? 😳😳😳

      Lainaa

    2. Pohjaanpalanut papaija 9.2.2021 0:46
      Tulos: +280 (346 ääntä)
      Oli pakko vastata galluppiin ei, koska en yksinasujana koe tarpeelliseksi sulkea ovea, mutta en kyllä huolisi ketään kumppania sinne hammaspesun ajaksi paskomaan hyi helvetti

      Lainaa

    3. Auttamaton juhta 9.2.2021 1:21
      Tulos: +245 (421 ääntä)
      Hmm. Siis oltu 1,5v yhdessä ja nyt alkanut ilmeneen tällaista ”outoa käytöstä.” Miten toi musta kuulostaa vaan siltä et mies alkanut enempi rentoutuun ja tunteen olonsa kotoisaksi parisuhteessa, jolloin sit nämä normaalit ruumiintoiminnot, no, normalisoituu. Tarkoitan, että ehkä aivastuksiin ym liittyvät äänet eivät olekaan nyt ”teatraalisia”, vaan just sellaisia ääniä millaisia ne hällä on aikaisemmin ollutkin, mutta joita on pyrkinyt himmaamaan parisuhteen alkuvaiheessa? Itsellä ainakin muistaisin menneen juuri ehkä tuo about puolitoista vuotta, ennen kun pystyin ilman nolotusta pierrä heilan seurassa – onhan se parisuhteen alku vähän sellainen ymmärtääkseni monilla, että tuollaiset hommat helposti nolottaa ja niitä sit haluaa piilotella tai kaunistella. Mutta kai sitä nyt, kunhan perheen kesken ollaan, täytyy voida käydä kusella ovi auki!

      Lainaa

    4. Sprinkles 9.2.2021 1:25
      Tulos: -101 (157 ääntä)
      Veikkaan, että Mian teesi on todennäköisin, mutta ”äkillisesti” alkavat käytöshäiriöt voivat johtua myös mm. aivovauriosta. Muistaakseni etuaivolohkoon kohdistuneet vammat voivat aiheuttaa jopa sosiopaattista käytöstä aiemmin täysin normaalisti käyttäytyneessä ihmisessä. En tiedä, onko mitenkään mahdollista, että aivoissa ollut infektio tai aneurysma voisi vaikuttaa noin. (Tai ainakaan niin, etteikö olisi yhtikäs mitään muita oireita ilmennyt.)

      Lainaa

    5. Tulos: -148 (188 ääntä)
      Peeaa vadelma: Pieriä!? Pieriä? 😳 - ja samalla tahallaan jättää toisen sormet oven väliin.. mut pieriä!?? 😳😳😳
      Pierrä? Piereä? Pieruilla?
      Kyllä mä ainakin pierin sillon ku pierettää.

      Lainaa

    6. Kilokalori 9.2.2021 1:29
      Tulos: -148 (180 ääntä)
      Pohjaanpalanut papaija: Oli pakko vastata galluppiin ei, koska en yksinasujana koe tarpeelliseksi sulkea ovea, mutta en kyllä huolisi ketään kumppania sinne hammaspesun ajaksi paskomaan hyi helvetti
      Tuskin ketään yllätti, että asut yksin.

      Lainaa

    7. Kummikäki 9.2.2021 1:43
      Tulos: -198 (260 ääntä)
      En tiedä millaisessa asiakaspalvelussa Pauliina on töissä, mutta mielestäni asiakaspalvelutyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu huudella asiakkaiden käyttäjätunnuksia pitkin nettiä. Varsinkin, kun vaikuttaa sille että vaarin asiakastilin on auttanut tekemään omasta mielestään huumorintajuinen, vähän kusipäinen lapsenlapsi.

      Lainaa

    8. Soinniton ananas 9.2.2021 1:52
      Tulos: -87 (123 ääntä)
      Jos mies hakee jonkinlaista huomiota? Suhde niin arkistunut naiselle, että keskityyy enemmän omiin asioihinsa, ja mies haluaa osansa huomiosta vaikka inhemman avulla? Ps. Miten nostetaan / lasketaan aivastuksen volyymia? :D

      Lainaa

    9. Tukintolvana 9.2.2021 2:20
      Tulos: +46 (68 ääntä)
      Pauli ja peukalo rimmaa aika hyvin.

      Lainaa

    10. Tasoitettu kyyhky 9.2.2021 2:41
      Tulos: +27 (73 ääntä)
      Kummikäki: En tiedä millaisessa asiakaspalvelussa Pauliina on töissä, mutta mielestäni asiakaspalvelutyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu huudella asiakkaiden käyttäjätunnuksia pitkin nettiä. Varsinkin, kun vaikuttaa sille että vaarin asiakastilin on auttanut tekemään omasta mielestään huumorintajuinen, vähän kusipäinen lapsenlapsi.
      Moka oli hauska mielestäni mutta komppaan todellakin tuota alkua, työntekijöiden (ei myöskään entisten) ei kuulu vuotaa asiakkaiden tunnuksia julkisesti, vahvasti veikkaan että se on myös rikollista toimintaa. Toivottavasti julkaisussa kerrottu käyttäjätunnus ei ollut oikea vaan joku sinne päin viittaava.

      Lainaa

    11. Luvuton karhu 9.2.2021 4:09
      Tulos: +218 (234 ääntä)
      Peukalo, etusormi, keskisormi, Pauli, pikkusormi

      Lainaa

    12. Tulos: +238 (240 ääntä)
      "Tämä sormi on pienempi, eli nimetään se pikkurilliksi. Tämä on tietenkin peukalo ja tässä keskellä keskisormi. Tämä etummainen on etusormi ja sitten tuo viimeinen... öö... nyt ei kyllä keksi enää"

      Lainaa

    13. Innostunut noita 9.2.2021 5:45
      Tulos: +40 (112 ääntä)
      Itsekin käyn kusella ovi auki ja pierrä miehen kuullen nykyään huoletta, mies sitä on tehnyt aika nopeasti suhteen alusta jo, eikä asia häiritse. Allekirjoittaneella kun on suolistosairaus niin on ollu sinut noiden normaalien elämisen äänien kanssa kun itsellä on välillä kaukana normaalista ja joskus on omat äänitehosteet hävettäneet, turhaan. Isommalla hädällä kumpikin käy ovi kiinni, se on pyhä toimitus, että rauha pitää antaa, mutta vessasta voi hakea tarvittavaa vaikka toinen olisikin siellä istumassa täysitunnolla.

      Lainaa

    14. Tytöntyllerö 9.2.2021 5:58
      Tulos: +82 (150 ääntä)
      Minua ällöttäisi suunnattomasti nähdä ukkoni kakalla tai katsella hänen pissaamistaan avoimesta ovesta, vaikka ollaankin oltu yhdessä 10 vuotta ja rakastan häntä valtavasti. Vessarauha pitää olla!

      Lainaa

    15. Luihu maito 9.2.2021 6:33
      Tulos: +160 (166 ääntä)
      Prööt: Pierrä? Piereä? Pieruilla? Kyllä mä ainakin pierin sillon ku pierettää.
      Miksi et piere jos pierettää?

      Lainaa

    16. Tulos: +28 (44 ääntä)
      Tota nimetön Pauliksi lukiessä kuulin päässäni vaan "Why not Zoidberg?". Jalkoihin laitettavissa vaatteissa on tosiaan kotain outoa. Tossa oli toi "kengät jalkaan. Mutta miksi housut on aina monikossa?

      Lainaa

    17. King Arthur 9.2.2021 6:54
      Tulos: +359 (383 ääntä)
      Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen syödessä. Tuntuu siltä ettei kukaan ole kokenut suhdetta jossa toinen alkaa henkisen hyväksikäytön juurikin tuollaisilla "pienillä" jutuilla, ja puoliso on hullu ja nipottaja jos jotain sanoo. Siitä se sitten mukavasti eskaloituu ja nämä samat vähättelijät ihmettelee että mikset tollasta väkivaltaista pettäjäsikaa jättänyt jo alussa.

      Lainaa

    18. Tulos: +145 (157 ääntä)
      Jos koitan mennä yksin vessaan niin kissat alkaa rääkyä kuorossa ja rynkyttää ovea. Mielummin ovi raolleen ja intensiivinen möllötys heiltä, kun istun pöntöllä :D

      Lainaa

    19. Jussi Pattitussi 9.2.2021 7:19
      Tulos: -19 (51 ääntä)
      Oispa itekin noin "läppä äijä" ja keksis kaikkee läppää eläinten värkeistä.

      Lainaa

    20. Tulos: +117 (153 ääntä)
      Puolentoista vuoden seurustelun jälkeen ei tavallisia ruumiin toimintoja pidä enään peitellä, jos toiseen luottaa, mutta tuo sormien jättäminen oven väliin on vähän outo kohta tuossa tarinassa.

      Lainaa

    21. Televisioitu hyönteinen 9.2.2021 7:59
      Tulos: +170 (178 ääntä)
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Kiitos! Itellä oli samat ajatukset, ja kommenteissa keskityttiin lähinnä tohon ”no mitä outoo on piereskelyssä” -päivittelyyn... :/

      Lainaa

    22. Jäykkä poro 9.2.2021 8:00
      Tulos: +75 (85 ääntä)
      Sprinkles: Veikkaan, että Mian teesi on todennäköisin, mutta ”äkillisesti” alkavat käytöshäiriöt voivat johtua myös mm. aivovauriosta. Muistaakseni etuaivolohkoon kohdistuneet vammat voivat aiheuttaa jopa sosiopaattista käytöstä aiemmin täysin normaalisti käyttäytyneessä ihmisessä. En tiedä, onko mitenkään [...]
      Tätä miettisin itekkin jos se muutos tosiaan on ollu radikaali. Ei toi piereminen nyt mitään, mutta sormien jättäminen ovenväliin ilman mitään sympatiaa vois helposti vihjata vaikka kasvaimeen jossain etulohkon läheisyydessä. Mut todennäköintä tosiaan että samanlainen tää mies on koko ajan ollu, suhteen alussa sitä vaan tuppaa käyttäytymään vähä nätimmin.
      En ymmärrä miksi sun kommenttia on miinustettu, tää on myös asia mistä pitäis puhua useammin jotta ihmiset tajuais et jos luonne yks-kaks muuttuu niin paree mennä lääkäriin ja vaatia päätä kuvattavaks. 

      Lainaa

    23. Hillitty ananas 9.2.2021 8:00
      Tulos: +144 (146 ääntä)
      Auttamaton juhta: Hmm. Siis oltu 1,5v yhdessä ja nyt alkanut ilmeneen tällaista ”outoa käytöstä.” Miten toi musta kuulostaa vaan siltä et mies alkanut enempi rentoutuun ja tunteen olonsa kotoisaksi parisuhteessa, jolloin sit nämä normaalit ruumiintoiminnot, no, normalisoituu. Tarkoitan, että ehkä aivastuksiin ym [...]
      Tää mullekin tuli mieleen, mutta se että just sillon pitää piereksiä siinä vieressä kun toinen syö ei oikein sovi tuohon... Jos niin tekee tahallaan niin sitten on ihan oikeasti vaan kusipää.

      Lainaa

    24. Tulos: +90 (94 ääntä)
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Tämä just. Ymmärrän, että feissarimokien luonteen takia yleensä syvennytään kaivelemaan epäkohtia kirjoituksissa, mutta saman ilmiön oon huomannut muuallakin. Siis että lähtökohtaisesti epäillään kertojaa (onkohan sukupuolittunutta?) ja kuvitellaan osaavamme arvioida toisen käytöstä paremmin kuin kirjoittaja, joka elää kyseisen ihmisen kanssa.

      Lainaa

    25. Tulos: +154 (166 ääntä)
      Sam: Puolentoista vuoden seurustelun jälkeen ei tavallisia ruumiin toimintoja pidä enään peitellä, jos toiseen luottaa, mutta tuo sormien jättäminen oven väliin on vähän outo kohta tuossa tarinassa.
      Tämä on varmaan yksilöllistä. Itse en hoida mitään vessa-asioita tyttöystävän nähden tässä neljän vuoden kohdallakaan. Kyse ei mielestäni ole siitä, että peittelisin noita toimintoja, vaan siitä, että peittelemättäkin eri asiat sopivat eri tilanteisiin. 
      Mutta sitä ihmettelen, mitä luottamuksella on asian kanssa tekemistä? Pitäisikö minun luottaa siihen, että tyttöystäväni haluaa nähdä minut paskalla? Itse nimittäin luotan siihen, että ei halua. :D 

      Lainaa

    26. Kiinnostunut pomelo 9.2.2021 8:30
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Keijotar: Tota nimetön Pauliksi lukiessä kuulin päässäni vaan "Why not Zoidberg?". Jalkoihin laitettavissa vaatteissa on tosiaan kotain outoa. Tossa oli toi "kengät jalkaan. Mutta miksi housut on aina monikossa?
      Housut olivat ennen vanhaan kaksi erillistä housua (tai lähinnä lahjetta), jotka sitten käyttöä varten yhdistettiin yhdeksi vaatteeksi. Housut taas laitetaan jalkaan eikä jalkoihin (eikä jalkoja housuihin), koska niin on tehty jo kantakielessä: https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/miksi_housut_laitetaan_jalkaan_eika_housua_jalkoihin

      Lainaa

    27. Kuivakas vihannes 9.2.2021 9:01
      Tulos: -18 (46 ääntä)
      Kummikäki: En tiedä millaisessa asiakaspalvelussa Pauliina on töissä, mutta mielestäni asiakaspalvelutyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu huudella asiakkaiden käyttäjätunnuksia pitkin nettiä. Varsinkin, kun vaikuttaa sille että vaarin asiakastilin on auttanut tekemään omasta mielestään huumorintajuinen, vähän kusipäinen lapsenlapsi.
      En ymmärrä alapeukkujen määrää, ellei se sitten johdu tuosta arvelusta lapsenlapsen källistä. Kyllähän se voi itseluotukin nimimerkki olla. Pauliinalta kuitenkin iso moka ilmoittaa nimimerkki, vaikka ei tuosta tokikaan vielä käy ilmi juuri muuta, mutta salassapitoa silti räikeästi rikottu.

      Lainaa

    28. Ruokahaluton seppä 9.2.2021 9:03
      Tulos: +60 (94 ääntä)
      Kun netissä kysyy parisuhteeseen liittyvää neuvoa, niin ohjeeksi ei kyllä koskaan saa: "oletko kertonut miehellesi, että nämä asiat loukkaavat sinua?" Ihan rauhallisella, riidattomalla hetkelle, ilman syytöksiä sanoisi, että "rakas, olen varmaan aika yliherkkä, etkä tarkoita näillä mitään pahaa, mutta minusta tuntuu tosi ikävältä, kun... Tuntuu, että et ehkä enää väliä minusta. " Eihän kyse ole siitä pidetäänkö meillä ovia auki paskoessa, vaan siitä, miten nämä kaksi kommunikoivat ja viestivät välittämistä keskenään. Ei tämä nainen ole oikeasti huolestunut vessan ovesta, vaan siitä, mitä tuo mies sillä hänelle mahdollisesti yrittää viestiä. Puhuminen voisi oikeasti auttaa, mutta kyllä "jätä se narsisti" tai "vitun nalkuttava akka" on paljon raflaavampi (lue: suositumpi) vastaus.

      Lainaa

    29. Tulos: -34 (62 ääntä)
      Meidän suhteessa ainakin pieritään menemään niin että raikaa ja nauretaan päälle. Vessan ovea ei olla lukittu vuosiin.

      Lainaa

    30. Spesifi orava 9.2.2021 10:01
      Tulos: +122 (126 ääntä)
      En ymmärrä miks se ovi pitää jättää auki jos toista se häiritsee. Lasten tulon jälkeen jätin vessan oven useammin auki iha vaa että voi valvoa ettei taapero tee mitään vauvalle silläaikaa ku oon vessassa. Nyt ku vauvaki on isompi, olen laittanu oven jopa lukkoon asti, jotta saan hetken rauhaa. Ja komppaan aiemmin kommentoineita tuosta sormet ovenväliin jutusta. Kuulostaa oudolta. Normaalimpi reagointi mun mielestä ois anteeksi pyytäminen- ja itse olisin huolissani siitä että olisin satuttanu omaa rakasta. Ja muutenki tuntuu et toi kumppani ärsyttää toista vasiten🤔

      Lainaa

    31. Tulos: +93 (95 ääntä)
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Toivottavasti se alkuperäisen julkaisun kirjoittaja lukee tämän! Vaikka nyt olisikin vahingossa ne sormet jääneet oven väliin, niin kyllähän silloin pyydetään anteeksi, että vahingossa satutti toista. Että ei ollut tarkoitus. Saati sit jos tahallaan pamautti oven toisen sormille 😳
      Tuossa julkaisussa mainitaan vain esimerkkejä miehen muuttuneesta käytöksestä, eli voisi olettaa että käytös on muuttunut enemmänkin. Toivon todella, että tajuaa erota / saa apua ennen kuin tilanne muuttuu pahemmaksi, sillä niin kuin sanoit, tilanne voi eskaloitua nopeastikin.

      Lainaa

    32. Validi paimen 9.2.2021 10:02
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Pohjaanpalanut papaija: Oli pakko vastata galluppiin ei, koska en yksinasujana koe tarpeelliseksi sulkea ovea, mutta en kyllä huolisi ketään kumppania sinne hammaspesun ajaksi paskomaan hyi helvetti
      En minäkään. Haju on ainetta.

      Lainaa

    33. Tulos: +70 (76 ääntä)
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Näinpä. Jos olisi kyse vain tuosta piereskelystä, niin kuulostaisi siltä, että poikaystävä kärsii jonkinlaisesta eroahdistuksesta, kun on tajunnut, että on kohta aikuinen. Sormien jättäminen oven väliin kuulostaa kuitenkin jo siltä, että takana on muutakin. Ja äänekkäästi piereskely: kyllä siinä on selkeä ero, jos päästää töräyksen luontevasti tai jos tarkoituksella tikistää sen mahdollisimman äänekkäästi.

      Lainaa

    34. Tulos: +102 (106 ääntä)
      Huolestuneille tiedoksi että cumslut999 ei tosiaan ollut oikea nimimerkki vaan hämärä muistikuvani siitä, mitä se oikeasti oli. Numerosarjan 999 keksin päästäni koska en muistanut alkuperäistä.

      Lainaa

    35. Tulos: +74 (86 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Kun netissä kysyy parisuhteeseen liittyvää neuvoa, niin ohjeeksi ei kyllä koskaan saa: "oletko kertonut miehellesi, että nämä asiat loukkaavat sinua?" Ihan rauhallisella, riidattomalla hetkelle, ilman syytöksiä sanoisi, että "rakas, olen varmaan aika yliherkkä, etkä tarkoita näillä mitään pahaa, [...]
      Rakas, olen varmaan aika yliherkkä, etkä tarkoita näillä mitään pahaa, mutta voisitkohan mitenkään olla vähän hellempi seuraavalla kerralla, kun jätät sormeni oven väliin. Toivottavasti en vaadi liikaa enkä pahoita mieltäsi.

      Lainaa

    36. Lehdetön paimen 9.2.2021 11:00
      Tulos: +66 (72 ääntä)
      Kuivakas vihannes: En ymmärrä alapeukkujen määrää, ellei se sitten johdu tuosta arvelusta lapsenlapsen källistä. Kyllähän se voi itseluotukin nimimerkki olla. Pauliinalta kuitenkin iso moka ilmoittaa nimimerkki, vaikka ei tuosta tokikaan vielä käy ilmi juuri muuta, mutta salassapitoa silti räikeästi rikottu.
      Jos jutusta ei voi päätellä kenestä henkilöstä on kyse, eikä siinä käsitellä mitään arkaluonteisia henkilökohtaisia asioita, ei se riko mitään hemmetin salassapitovelvollisuuksia. Valoja päälle siellä.

      Lainaa

    37. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Nimettömän "nimi" tulee siitä, että ennen ajateltiin siihen liittyvän jotain mystisiä voimia, minkä takia sitä nimeä ei tietenkään saanut sanoa ääneen. Niinku Voldemort. En tiedä, liittyykö tähän myös tää sormus nimettömään juttu.

      Lainaa

    38. Leuto satuhahmo 9.2.2021 11:11
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Mä ainakin sanon vaimolle, kun se käy kakalla, että jättää oven reilusti auki.

      Lainaa

    39. Humaani vihannes 9.2.2021 11:13
      Tulos: +32 (40 ääntä)
      Zippo: Jos koitan mennä yksin vessaan niin kissat alkaa rääkyä kuorossa ja rynkyttää ovea. Mielummin ovi raolleen ja intensiivinen möllötys heiltä, kun istun pöntöllä :D
      Sama, mutta kissojen tilalla kaksi taaperoa. 
      Parhaimmillaan oven raon alta vessaan tunkee pienet sormet tai kissankäpälä. 

      Lainaa

    40. Humaani vihannes 9.2.2021 11:21
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Sprinkles: Veikkaan, että Mian teesi on todennäköisin, mutta ”äkillisesti” alkavat käytöshäiriöt voivat johtua myös mm. aivovauriosta. Muistaakseni etuaivolohkoon kohdistuneet vammat voivat aiheuttaa jopa sosiopaattista käytöstä aiemmin täysin normaalisti käyttäytyneessä ihmisessä. En tiedä, onko mitenkään [...]
      Eräässä työpaikassa vanhempi työntekijä alkoi yhtäkkiä laukoa rivouksia asiakkaille. Käytös muuttui yks kaks yllättäen ja joutui tietenkin jättämään pestinsä, kun kommentoi esim rintojen kokoa lasten kanssa liikkeellä oleville äideille.
      Tässä oli joku vamma tai sairaus kyseessä. En enää vuosien jälkeen tarkkaan muista mikä. Koomista, surullista ja säälittävää samaan aikaan. Toivottavasti kyseinen heppu pääsi hyvälle eläkkeelle. 

      Lainaa

    41. Stressitön banaani 9.2.2021 11:27
      Tulos: -19 (45 ääntä)
      Kyl meil ukon ja pojan kaa on sen verran avoin ilmapiiri, että vessan ovi voi olla auki ja saa rampata tekemässä asioita vaikka toinen pytyllä istuiskin. Harvoin jos vessarauhaa erityisesti kaipaa, niin sit ovi lukkoon tai pyytää sitä, jos joku tulee häiritsee. Toisaalta kaks meistä on ADHD ja ovet tuppaa jäämään auki noin muutenkin.

      Lainaa

    42. Tulos: -31 (35 ääntä)
      Pikkurillin ja keskarin välissä on peppusormi

      Lainaa

    43. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Innostunut noita: Itsekin käyn kusella ovi auki ja pierrä miehen kuullen nykyään huoletta, mies sitä on tehnyt aika nopeasti suhteen alusta jo, eikä asia häiritse. Allekirjoittaneella kun on suolistosairaus niin on ollu sinut noiden normaalien elämisen äänien kanssa kun itsellä on välillä kaukana normaalista ja joskus [...]
      Muuten sama, mut jos jompikumpi on istunnolla, ei sinne sillon tulla eikä mennä.

      Lainaa

    44. Päättävä kirahvi 9.2.2021 13:38
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kuka laittaisi niille edes kengät pieniin jalkoihin.

      Lainaa

    45. Pelkäämätön soturi 9.2.2021 13:59
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Humaani vihannes: Sama, mutta kissojen tilalla kaksi taaperoa.  Parhaimmillaan oven raon alta vessaan tunkee pienet sormet tai kissankäpälä. 
        Parhaimmillaan olohuoneesta kuuluu kauhea kolina ja pitää lähteä selvittämään tilannetta ns. kesken kaiken. Yksin kotona ollessa on pakko kantaa muksu syöttötuoleineen mukaan, ei häntä voi valvomattakaan jättää. Jos on niin hyvä tilanne että mies on myös kotona, ojennan toki taaperon hänelle, vetäydyn ylhäiseen yksinäisyyteen ja lukitsen oven kun kerran voin.

      Lainaa

    46. Tulos: +38 (82 ääntä)
      Useamman kommentoijan mukaan kumppanin läsnäollessa saa piereskellä mielensä mukaan. Mikä teitä oikein vaivaa? Ei toisten edessä kuulu tarkoituksella piereskellä vaikka olisi kuinka pitkä ja läheinen ihmissuhde takana. Se on yksinkertaisesti epäkohteliasta pakottaa joku toinen hengaamaan paskan hajussa. Toki jos vahingossa lipsahtaa niin ei sille voi mitään, mutta tarkoituksella? Hyi!

      Lainaa

    47. Tulos: +47 (65 ääntä)
      blaah: Useamman kommentoijan mukaan kumppanin läsnäollessa saa piereskellä mielensä mukaan. Mikä teitä oikein vaivaa? Ei toisten edessä kuulu tarkoituksella piereskellä vaikka olisi kuinka pitkä ja läheinen ihmissuhde takana. Se on yksinkertaisesti epäkohteliasta pakottaa joku toinen hengaamaan paskan [...]
      Minäkään en ymmärrä tätä ajatusmallia, että jos jokin on "luonnollista", niin sitä pitäisi sitten saada tehdä tilanteesta riippumatta kaikkien edessä.

      Lainaa

    48. Tulos: +6 (18 ääntä)
      Innostunut noita: Itsekin käyn kusella ovi auki ja pierrä miehen kuullen nykyään huoletta, mies sitä on tehnyt aika nopeasti suhteen alusta jo, eikä asia häiritse. Allekirjoittaneella kun on suolistosairaus niin on ollu sinut noiden normaalien elämisen äänien kanssa kun itsellä on välillä kaukana normaalista ja joskus [...]
      Allekirjoittaneella? Eli sinulla itselläsi?

      Lainaa

    49. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Tukintolvana: Pauli ja peukalo rimmaa aika hyvin.
      Jos ei yhtään on aika hyvin niin siinä tapauksessa aika hyvin nuo rimmaa.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 9.2.2021 14:15
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      yy: "Tämä sormi on pienempi, eli nimetään se pikkurilliksi. Tämä on tietenkin peukalo ja tässä keskellä keskisormi. Tämä etummainen on etusormi ja sitten tuo viimeinen... öö... nyt ei kyllä keksi enää"
      Pakko nauraa ääneen takasormelle.
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Sama. Olisi ollut hyvä saada tietää tilanteesta enemmän. Jos sormet oven välissä oli vahinko, asian suurenteleminen on turhaa, vaikka myös sillon on toivottavasti pyydetty anteeksi. Muuten kannattaa olla todella huolestunut. Kylläkin jos suhteessa ilmenee jatkuvaa toisen ärsyttämistä ja tinttailua, kannattaa miettiä aikuisempi toimintatapoja.

      Lainaa

    51. Hämärä maahinen 9.2.2021 14:59
      Tulos: +3 (37 ääntä)
      Miksi valtaosa olettaa heti että se on tahallisesti suljettu se ovi niille sormille? Tuo vois ihan hyvin olla eksän tekstiä ja sillä oli tapana ensin valittaa kaikesta tapahtuneesta kaikille muille muutama päivä. Sitten parin päivän jälkeen vasta voitiin selvittää asiaa ja muisti että pyysin kyllä anteeksi kaapin kiinni laittoa ja että oli täysi vahinko. Hän kun laittoi käden väliin kun oli jo menossa kiinni ja oma huomio tiskeissä. Sitten se olikin tahallinen kun oishan se pitäny nähdä se selän takaa tuleva käsi. Muilta osin ei kyllä eksältä kuulosta tuo teksti. Mutta nimenomaan kaappi tapauksesta sain Itekki kuulla pitkää ei että aloittava naistenhakkaaja kuitenkin... Kaikki vaan sen takia että ensimmäinen reaktio oli huutaa olla kuuntelematta anteeksipyyntöä ja alkaa kertomaa kaikille omaa kauhutarinaa.

      Lainaa

    52. Introvertti harakka 9.2.2021 15:16
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Prööt: Pierrä? Piereä? Pieruilla? Kyllä mä ainakin pierin sillon ku pierettää.
      Kyllä se on pierrä.

      Lainaa

    53. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Kuivakas vihannes: En ymmärrä alapeukkujen määrää, ellei se sitten johdu tuosta arvelusta lapsenlapsen källistä. Kyllähän se voi itseluotukin nimimerkki olla. Pauliinalta kuitenkin iso moka ilmoittaa nimimerkki, vaikka ei tuosta tokikaan vielä käy ilmi juuri muuta, mutta salassapitoa silti räikeästi rikottu.
      Voin luvata sinulla, että maailmassa on tuhansilla eri sivustoilla rekisteröitynyt tuhansia eri cumslutteja. Eli tuosta ei käy ilmi yhtään mitään, eikä kenenkään salaisuuksia ole paljastettu.

      Lainaa

    54. Hämärä maahinen 9.2.2021 15:27
      Tulos: +22 (32 ääntä)
      Hämärä maahinen: Miksi valtaosa olettaa heti että se on tahallisesti suljettu se ovi niille sormille? Tuo vois ihan hyvin olla eksän tekstiä ja sillä oli tapana ensin valittaa kaikesta tapahtuneesta kaikille muille muutama päivä. Sitten parin päivän jälkeen vasta voitiin selvittää asiaa ja muisti että pyysin kyllä [...]
      Siis pointti oli se että tuon kommentin perusteella kukaan ei voi tietää mitä oikeasti tapahtui, niin vaikka onkin hauskaa spekuloida niin lienee turhaa touhua. Ja jos haluatte lisää jatkoa tarinalle niin suhde loppui siihen että eksä yritti heittää kaveriaan tuolilla humalassa. Ensin ei osunut ja toista heittoa ehdin estämään. Kaatui sitten humalassa kun otin tuolin pois kädestä. Erosin tämän jälkeen ja sain kuukausia myöhemmin uhkauksia satunnaisilta ihmisiltä koska olin "paiskonut eksää ympäri kämppää" ei siinä vaiheessa kun hyvä tarina tarpeeksi levinnyt paljon auttanut että kaikki muut paikalla olleet näki tilanteen samalla lailla kuin minä. Tarpeeksi kun maine pilattu pienessä kylässä nii helpompi oli muuttaa pois. Sillai tietenkin hauska että oli terveen oloinen ihminen kunnes muutettiin yhteen. Ja suhteen lopettamisen hetkellä ja monta viikkoa painosti jäämään tai tappaa itsensä. Kerran veti jotain pillereitä kourallisen. 
      Tiivistetysti tarinalla aina monta puolta ja pienistä tiedon muruista ei kannata lähteä hirveesti miettimään.

      Lainaa

    55. Captain Obvious 9.2.2021 16:52
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      Elviran ystävämies tuskin on ammatiltaan professori.

      Lainaa

    56. Kuivakas vihannes 9.2.2021 17:19
      Tulos: -27 (39 ääntä)
      Lehdetön paimen: Jos jutusta ei voi päätellä kenestä henkilöstä on kyse, eikä siinä käsitellä mitään arkaluonteisia henkilökohtaisia asioita, ei se riko mitään hemmetin salassapitovelvollisuuksia. Valoja päälle siellä.
      Sinänsä itsessään tuolla ei tee yhtään mitään, mutta loppujen lopuksi tietoja yhdistelemällä voisi kuitenkin saadakin tietoonsa enemmän. Pauliinan tuntevat tietänevät esim. mistä työpaikasta oli kyse.  Toisekseen kysymys on siitäkin, että ei ole työntekijän asia rajata sitä, mitä tietoa asiakkaista saa kertoa julkisesti ja mitä ei. Käyttäjätunnus on kuitenkin voimakkaasti yksilöivä, joten luulisin, että sen paljastaminen yksinkään, ilman muita tunnistetietoja, ei ole ok.  Ps. Valoja päälle -sanonnan saisi lailla kieltää. Pps. Yllä ilmoittautuu näköjään myös mokassa esiintyvä Pauliina. Olisi varmaan kannattanut sitten mainita, että käyttäjätunnus oli tyyliin Cumslut999, niin väärinkäsityksiä ei olisi syntynyt. Ei anna kovin professionaalia kuvaa nimittäin moinen.

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Keijotar: Tota nimetön Pauliksi lukiessä kuulin päässäni vaan "Why not Zoidberg?". Jalkoihin laitettavissa vaatteissa on tosiaan kotain outoa. Tossa oli toi "kengät jalkaan. Mutta miksi housut on aina monikossa?
      Etymologisesti monikko viittaa useampaan kuin yhteen jalkojen ympärille kääriytyvään lahkeeseen tai helmaan. Nykyään kuulostaa hölmöltä ja epäloogiselta, mutta ei ole aina ollut sitä.

      Lainaa

    58. Soinniton ananas 9.2.2021 23:54
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      King Arthur: Miten te keskitytte noihin ruumiintoimintoihin? Enemmän huolestuttaa tuo sormien jättäminen oven väliin ja senjälkeinen syyllistävä kuittailu. Ja kyllä kaikki varmaan tietää eron sen välillä että ei tarvitse hävetä jos tasaa vähän painetta, ja sen että tulee tahallaan piereskelemään toisen [...]
      Siis tämäpä just oli munkin pointti. Että on huomion tarpeen takia pakko alkaa hiljalleen tekemään "läpällä" henkistä väkivaltaa kumppanille niin pienestä alkaen, ettei niin pienestä "saa suuttua". Itekin tän tapaisen kuvion aika ikävän kautta kokenut enkä voi suositella. Omien asioiden olemassaolo estetään vaikka väkisin ja mahdollisimman inhottavasti.

      Lainaa

    59. Kolea puhveli 10.2.2021 0:58
      Tulos: -29 (33 ääntä)
      "Ryhmän jäsen" taisi kuvata juuri about puolet miehistä kun on oltu vähän aikaan yhdessä ja uskaltaa olla oma rento ittensä, ilman että tarvii enää häpeillä ja miettiä että mitä mahtaa nyt musta ajatella. Eihän kukaan normaaliälyllä oleva nyt tahallaan jätä toisen sormia oven väliin, mut jos vahingossa ite sattusin jättämään ja toinen reagoisi siihen jotenkin täysin älyttömällä tavalla, niin yhtä hyvin voisi reagoida älyttömällä tavalla takaisin huumorin pilke silmässä että "no anteeks, mut mitäs pistit ne siihen".

      Lainaa

    60. Pelkkä mäyrä 10.2.2021 1:18
      Tulos: -15 (29 ääntä)
      blaah: Useamman kommentoijan mukaan kumppanin läsnäollessa saa piereskellä mielensä mukaan. Mikä teitä oikein vaivaa? Ei toisten edessä kuulu tarkoituksella piereskellä vaikka olisi kuinka pitkä ja läheinen ihmissuhde takana. Se on yksinkertaisesti epäkohteliasta pakottaa joku toinen hengaamaan paskan [...]
      Vaikka sinä ja mahdollinen kumppanisi ehkä olisittekin näissä asioissa estyneitä, eivät kaikki ole. Kaikkia ei ihan totta tosiaankaan normaalit, päivittäiset ruumiintoiminnot haittaa tai häiritse; onpa niitäkin pariskuntia, joille nämä ovat lähinnä hupia tuova asia. Ainakin itse tunnen montakin pariskuntaa ja perhettä joissa näitä asioita ei piilotella (tai siis pidätellä), eikä se tunnu ketään häiritsevän. 
      Eli ehkäpä kyse ihan ihmis-/perhekohtaisesta ilmiöstä. 
      Huomautetaan nyt vielä samalla rahalla sekin, että jos ne pierut jatkuvasti todella haisevat paskalta, niin kannattaa joko vaan mennä sinne vessaan tai sitten vähentää ruokalistastaan ne kaikista sulfaattipitoisimmat ainekset. 
      Hattu: Minäkään en ymmärrä tätä ajatusmallia, että jos jokin on "luonnollista", niin sitä pitäisi sitten saada tehdä tilanteesta riippumatta kaikkien edessä.
      Ehkä jokainen kuitenkin ymmärtää, että se, että omassa kodissaan piereskely on täysin ok ja luvallista, se ei tarkoita sitä että se olisi täysin ok ”tilanteesta riippumatta kaikkien edessä.” Aika monetkin asiat ovat kotona oman perheen kesken ok, mutta koulussa, duunipalaverissa, kirkossa tai Riitta-tädin rapujuhlissa eivät.

      Lainaa

    61. Moitittava keiju 10.2.2021 1:27
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Jäykkä poro: Tätä miettisin itekkin jos se muutos tosiaan on ollu radikaali. Ei toi piereminen nyt mitään, mutta sormien jättäminen ovenväliin ilman mitään sympatiaa vois helposti vihjata vaikka kasvaimeen jossain etulohkon läheisyydessä. Mut todennäköintä tosiaan että samanlainen tää mies on koko ajan ollu, [...]
      Joo-o...tämä tarina sai minut muistelemaan vuosien takaista exääni. Oli asioita, joita pyysin, ettei hän tekisi, koska ne esimerkiksi ällöttivät minua. Hän jatkoi samaan tapaan. Pyysin että hän sulkisi makuuhuoneen oven, jos nousee aikaisin sängystä lauantaina, koska olin aina työviikon jälkeen tosi väsynyt ja keittiö oli makuuhuoneen vieressä -> heräsin aina meluun. Jälleen, mies jatkoi samaan tapaan. Kerran kun löin itseni pahasti (mietin oikeasti, murtuiko jotain) ja kiroilin ääneen, hän alkoi nauraa antaumuksella kiroilulleni.
      Noh...sama kaveri sairastuikin sitten psyykkisesti ja kävi läpi pari psykoosiakin. Sairastumisen jälkeen kaikenlainen piittaamattomuus ja hajamielisyys lisääntyi rajusti. Jälkeenpäin ajatellen, mikä loppujen lopuksi oli miehen tavallista hajamielisyyttä, mikä ilkeyttä, ja mikä alkavia mielenterveysongelmia? Kuka tietää. Mutta äkillinen käytöksen muuttuminen voi aina olla oire jostain.

      Lainaa

    62. King Arthur 10.2.2021 11:29
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Hämärä maahinen: Siis pointti oli se että tuon kommentin perusteella kukaan ei voi tietää mitä oikeasti tapahtui, niin vaikka onkin hauskaa spekuloida niin lienee turhaa touhua. Ja jos haluatte lisää jatkoa tarinalle niin suhde loppui siihen että eksä yritti heittää kaveriaan tuolilla humalassa. Ensin ei osunut ja [...]
      Olen pahoillani että sinun kohdallasi on käynyt näin. Ei ollut oikein se. Tässä tapauksessa nainen kysyikin mitä ihmettä on voinut tapahtua kun äkisti mies on alkanut käyttäytyä siten että tuntuu tahallaan tekevän kiusaa. En osaa sanoa mikä tässä tapauksessa on mitäkin, mutta olen teini-iästä asti todistanut kavereiden suhteita joissa tosiaan mies kiusaa ensin tuolla tavoin, että ensin vahingossa satutetaan ja ärsytetään ja jos toinen sanoo mitään niin sitten se on nipo ja oma vika. Sen jälkeen alkaa kunnon satuttaminen. Se on ihan hyväksikäyttäjän kaava, ei mitään luulopuheita. Omallekin kohdalle sattui yksi joka oli ensin ihana, sitten yht'äkkiä teki "jekkuja", kuten asuntoni lavuaariin kusemista (jotta haju jäisi), pientä painiotetta, kaupassa kamppasi äkisti kun kuljin perässä jne. Tunnistin merkit ja käskin hevon kuuseen. Vaarallista peitellä ja silitellä näitä, kun kukaan ei nuorille naisille näistä puhu. Ainakaan ilman syyllistämistä.

      Lainaa

    63. Hämärä maahinen 10.2.2021 13:32
      Tulos: -2 (20 ääntä)
      King Arthur: Olen pahoillani että sinun kohdallasi on käynyt näin. Ei ollut oikein se. Tässä tapauksessa nainen kysyikin mitä ihmettä on voinut tapahtua kun äkisti mies on alkanut käyttäytyä siten että tuntuu tahallaan tekevän kiusaa. En osaa sanoa mikä tässä tapauksessa on mitäkin, mutta olen teini-iästä asti [...]
      Totta että asiasta pitäisi puhua enemmän. Ja näitä tapahtuu ihan liikaa, itsekkin tunnen naisen joka joutunut tällaisen miehen uhriksi.
      Mutta luettiinkohan me ihan samaa tekstiä? Toki kaikki lähtee jostakin mutta niin kauan kun puhutaan yhdestä tilanteesta jossa sormet jääneet väliin ilman sen kummempia tietoja kuin tunne että ollut tahallinen en vielä lähtisi ketään maalittamaan tuolla tavalla. Jos vaikka tuon tekstin lähettäjä lukee näitä juttuja ja sana lähtee leviämään että mies on naisten hakkaaja pelkästään tuon tilanteen perusteella joka edelleen on voinut olla täysin vahinko. Ei se maine koskaan putsaannu ja ei se tarina mistä se lähti pysy muistissa. Ja kun tarina lähtee kiertämään että x Eros y:stä koska oli väkivaltainen nii joka kierroksella tarina saanee lisää vauhtia. Ja lopulta siinä on perus urpo mies joka ei osannut käyttäytyä ja sen lisäks sulki yhden kaapin yllättäen päätynyt aika huonoon tilanteeseen. Kyllähän muakin moni uskoi, muttei halua selitellä niille ketkä eivät uskoneet että en ollut tehny mitään, ja alkoivat karttamaan. Oli kolme selkeää vaihtoehtoa, muuttaa, elää yksin tai viettää aikaa niiden otusten kanssa joiden mielestä mies on perheen pää ja "kuuluu pitää kuria". Se oli kans tuossa maineessa outoa kuinka paljon jostain viemäristä kömpi esiin jotai miehen tapaisia otuksia sanomaa että tein oikein. Se taas aiheutti ongelmia kun en voi sietää sellaisia vaan sanon aika vahvasti eriävän mielipiteen. 

      Lainaa

    64. King Arthur 10.2.2021 15:31
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Hämärä maahinen: Totta että asiasta pitäisi puhua enemmän. Ja näitä tapahtuu ihan liikaa, itsekkin tunnen naisen joka joutunut tällaisen miehen uhriksi.Mutta luettiinkohan me ihan samaa tekstiä? Toki kaikki lähtee jostakin mutta niin kauan kun puhutaan yhdestä tilanteesta jossa sormet jääneet väliin ilman sen [...]
      Luettiin me samaa tekstiä. Ehkä eri näkökulmista, Se voi tuntua uskomattomalta jos sitä ei ole kokenut tai nähnyt monta kertaa. En edes oikeastaan kärjistänyt, totesin vain miten se usein menee. Sinulla on selvästi erilainen kokemus ja se kuulostaa enemmän kuin epäreilulta. En todellakaan halua puhua miehistä yleisesti. Ei ole mitään motiivia siihen. Toivottavasti sinullakaan ei ole halua vähätellä naisten kokemaa vähittäin alkavaa parisuhdeväkivaltaa. En usko että on.

      Lainaa

    65. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 11.2.2021 8:34
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Moitittava keiju: Joo-o...tämä tarina sai minut muistelemaan vuosien takaista exääni. Oli asioita, joita pyysin, ettei hän tekisi, koska ne esimerkiksi ällöttivät minua. Hän jatkoi samaan tapaan. Pyysin että hän sulkisi makuuhuoneen oven, jos nousee aikaisin sängystä lauantaina, koska olin aina työviikon jälkeen tosi [...]
      Sama täällä. Mulla se lähti siitä, että mun lempimusiikkia ja mielenkiinnon kohteita alettiin muka läpällä pilkata (eli ei saa suuttua...). Tai jos pyysin lopettamaan tietyn tavan (kuten pumpulipuikkojen heittämisen vessanpönttöön) se tehtiin jatkossa oikein suurieleisesti (silloin en vielä edes tiennyt niiden päätyvän helposti mereen... ;_; nykyään tämä olisi ihan ilmiselvä red flag). Päättyi siihen, että pari kertaa hakattiin ja raiskattiin ennen kuin osasin lähteä. Ei kai tämä silti aina tällaista tietä kulje. Toivottavasti aloituksessa ei olisi tällaisesta kyse. Silti asiasta kannattaa yrittää ihan tosissaan puhua, jotta näkee vähän missä mennään.

      Lainaa

    66. Hämärä maahinen 11.2.2021 9:51
      Tulos: 0 (18 ääntä)
      King Arthur: Luettiin me samaa tekstiä. Ehkä eri näkökulmista, Se voi tuntua uskomattomalta jos sitä ei ole kokenut tai nähnyt monta kertaa. En edes oikeastaan kärjistänyt, totesin vain miten se usein menee. Sinulla on selvästi erilainen kokemus ja se kuulostaa enemmän kuin epäreilulta. En todellakaan halua [...]
      Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta tässä puhutaan nyt yhdestä pienestä tilanteesta joka on voinut olla tai olla olematta vahinko. Eri asia jos olisi tapahtunut enemmän. Toki nämä on hyvä huomata aikaisin ennenkuin on liian myöhäistä ja on sattunut vakavaa tai uhri on jo henkisesti siinä tilanteessa että pois pääsy on erittäin vaikeaa. Mutta edelleen kun puhumme nimenomaan mokan tilanteesta on ihmisen leimaaminen tuon yhden pienen tekstin pätkän perusteella mielestäni täysin kohtuutonta. Esim kertomasi esimerkit ovat huomattavasti erilaisia jolloin ei ole kyse taatusti yhdestä vahingosta.
      En ole mielestäni missään vaiheessa vähätellyt parisuhde väkivaltaa, ainoastaan tästä yhdestä oven sulkemisesta villiksi karanneita tulkintoja. Pelottavinta on se että esimerkiksi kaverini tapauksessa mies oli erittäin taitava manipuloimaan ja kärsivällinen. Sai siis lopulta kaverini uskomaan ihan selkeän rikoksen olleen hänen syynsä ettei ollut tarpeeksi selkeästi sanonut ei, vaikka toinen oli joutunut pitämään kiinni suorittakseen rikoksensa. Siinä vaiheessa on jo henkisesti niin toisen vallassa ja hänet oli saatu eristettyä läheisistään. Lopulta oli tuurista kiinni että onnistui pääsemään irti, silti kaikesta huolimatta oli lähellä palata. Ymmärrän siis kuinka vakavasti asiasta puhut. Mutta jos ei nyt silti leimattais mahdollisesti täysin syyttömiä yhden oven sulkemista koskevan Facebook kirjoituksen perusteella vakavilla syytöksillä. 
      Asiasta olisi hyvä puhua yleisesti paljon enemmän ja jakaa tietoa henkisen ja fyysisen väkivallan ensimerkeistä. Asiasta puhutaan vähän ja yleensä vain siitä pitkälle edenneestä tilanteesta eikä juurikaan varoitus merkeistä. Tämän tulisi kyllä muuttua, sillä kuten molemmat tunnumme ymmärtävän on se tilanne jo paha ja vaikeasti purettavissa kun perinteinen mediassa esitetty perheväkivalta tilanne on päällä. Sitä ennen on painettu villasella ja annettu anteeksi niin moni asia että tekijän ote uhrista on yleensä jo vaikea erottaa. Mutta puheen tulisi olla enemmän yleisellä tasolla eikä mahdollisesti syytöntä ihmistä leimaava tilanteessa jossa henkilöllisyys on varsin helposti selvitettävissä ja voidaan tehdä yhdestä vahingosta ihmiselle loppu elämän leima. 

      Lainaa

    67. King Arthur 12.2.2021 10:59
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Hämärä maahinen: Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta tässä puhutaan nyt yhdestä pienestä tilanteesta joka on voinut olla tai olla olematta vahinko. Eri asia jos olisi tapahtunut enemmän. Toki nämä on hyvä huomata aikaisin ennenkuin on liian myöhäistä ja on sattunut vakavaa tai uhri on jo henkisesti siinä tilanteessa [...]
      Hyvin sanottu ja näet asioiden molemmat puolet. Puhuit niistä red flag -jutuista. Siihen lähinnä viittasin että tuollainen aloittajan viestissä mainittu käytös on juuri sellainen punainen lippu. Tarkoitus ei ollut dumata henkilöä, vaikka hän pysyykin anonyymina sanoin minä mitä tahansa. Halusin tuoda esiin sen että mainitunlainen käytös on juuri sellaista joka on oman kokemukseni mukaan johtanut ikävyyksiin.

      Lainaa

    68. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Onkohan suhteessa tapahtunut jotain merkittävää hiljattain? Yhteenmuutto, kihlautuminen tms? JOS kyseessä on väkivaltainen mies, niin tuollainen käytös yleensä alkaa vasta jonkun tuollaisen tapahtuman yhteydessä, tai jos jotenkin muutoin kokee olevansa vahvoilla potentiaalisen uhrinsa suhteen. Ei ne teot heti ala, joskus voivat esittää hyvinkin pitkän ajan jotain mitä eivät ole, eikä se ala suoraan turpaan vetämisellä, vaan juurikin tuollaisilla pikkujutuilla. Leimaamista tai ei niin kommentoin tämän siltä varalta, että postauksen kirjoittaja lukee näitä kommentteja.

      Lainaa

    69. Hämärä maahinen 12.2.2021 16:49
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      King Arthur: Hyvin sanottu ja näet asioiden molemmat puolet. Puhuit niistä red flag -jutuista. Siihen lähinnä viittasin että tuollainen aloittajan viestissä mainittu käytös on juuri sellainen punainen lippu. Tarkoitus ei ollut dumata henkilöä, vaikka hän pysyykin anonyymina sanoin minä mitä tahansa. Halusin [...]
      Jep, ja hyvä näistä on toki puhua. Hesarissa henkisestä väkivallasta just juttua, pinta puoleinen mutta parempi sekin kuin ei mitään. 
      Pitäis kyllä saada asiantuntijat kiertämään kouluissa tms. Ja levittää tietoutta aiheesta.
       Oman kaverin kanssa siis kävi niin että jotain varoitus merkkejä oli ilmassa ja sen eräs toinen kaveri oli jo varoittanut heti suhteen alkupuolella kun oli itse käynyt sen läpi. Minäkin jostain sanoin että jotain epäilyttävää on ja kannattaako tuohon lähteä. No mut nyt kikkailtiin aika alkuun pois niin en edes tiedä kaikkea mitä tapahtui alkupäässä. Olin kuulemma uhkaillut sitä jätkää ja halunnut tän kaverin itselleni. Ikinä ehtinyt edes tavata koko oliota.
       Olin vasta sitten apuna kriisin hetkellä. Kun alkoi kuulla mitä kaikkea tapahtunut niin miettinyt että onneksi lähdin auttamaan muutossa alle vuorokauden varoitusajalla ihmistä joka oli ehtinyt kuitenkin sulkea jo yli puoleksi vuodeksi täysin pois elämästään syystä jota en ymmärtänyt. Niiden oli siis tarkoitus muuttaa yhteen ennenkuin vuorokautta ennen muuttoa tuli ero. Ja kaikki apu ja auto tottakai tän kontrolli friikin jätkän kautta ja kaverin ois ollu pakko pyytää siltä apua jos en ois sattunut mielenkiinnosta vastaamaan, vaikka ärsytti kun tosiaan välit poikki ilman mitään selitystä. Kylmäävintä oli kuulla sen hirveiden tekojen jälkeen se ettei se pyytänyt mitään tekojaan lopulta anteeksi vaan sanoi "että vielä hetken kun ois malttanut".  Kaikki alkoi siis kovalla lahjonnalla, kehuilla yms täydellinen hurmuri. Kunnes ensin vähän rajojen kokeilua ja kaksoispuhetta yms. Ja siitä sitten eskaloitu mitä paremmin sai otteeseensa. Ja jälkikäteen kylmää ajatella kuinka käytti esim kaverin sukulaisen kuolemaa ja siitä seurannutta surua häpeilemättä hyväkseen. Sori pakko johonkin avautua kun ärsyttää niin pahasti. Ja eniten se henkinen ote mikä säilyi pitkään kaiken muun loputtua ja vahinko mitä ehti aiheuttaa mikä tuskin kokonaan paranee.

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Jormis: Meidän suhteessa ainakin pieritään menemään niin että raikaa ja nauretaan päälle. Vessan ovea ei olla lukittu vuosiin.
      Nauraako molemmat vaan vain se joka pieree?

      Lainaa

    71. ketäkiinnostaa 15.2.2021 13:55
      Tulos: -24 (28 ääntä)
      Fakta on se, että parisuhteesi on perseestä, jos et pysty piereskellä tai paskata toisen aikana. Olen itse korkeapalkkaisessa työssä, korkeakoulutettu ja treenaan aktiivisesti, kuten myös vaimoni ja olemme täysin sinut asian kanssa. Nämä asiat kuuluu parisuhteeseen, jossa saa olla oma itsensä. Ymmärrän toki, että herne menee nokkaan, jos joku joutuu elämään roolissa parisuhteessaan.

      Lainaa

    72. Keljuilematon kotka 15.2.2021 16:49
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      ketäkiinnostaa: Fakta on se, että parisuhteesi on perseestä, jos et pysty piereskellä tai paskata toisen aikana. Olen itse korkeapalkkaisessa työssä, korkeakoulutettu ja treenaan aktiivisesti, kuten myös vaimoni ja olemme täysin sinut asian kanssa. Nämä asiat kuuluu parisuhteeseen, jossa saa olla oma itsensä. [...]
      Ihan totta. Omakin korkeakoulutettujen (koska koulutustason mainitseminen tuo parisuhdeasioista puhuessa paljon lisää vakuuttavuutta argumenttiin) parisuhde on kyllä ihan paska koska ei tykätä pitää vessanovea auki kun istutaan paskalla. Huomaa ettei toinen välitä musta paskaakaan kun ei halua mun haistavan hänen paskaansa. /s

      Lainaa

    73. seppo here again 22.2.2021 12:34
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Humaani vihannes: Sama, mutta kissojen tilalla kaksi taaperoa.  Parhaimmillaan oven raon alta vessaan tunkee pienet sormet tai kissankäpälä. 
      Eli sinulla ei ole kissoja vaan niiden TILALLA taaperoita. Melko pelottavaa että ne on jostakin repineet kissoilta käpäliä ja tunkevat niitä oven alta vessaan. Ilmeisesti vähän kuin voitonmerkkeinä?
      ketäkiinnostaa: Fakta on se, että parisuhteesi on perseestä, jos et pysty piereskellä tai paskata toisen aikana. Olen itse korkeapalkkaisessa työssä, korkeakoulutettu ja treenaan aktiivisesti, kuten myös vaimoni ja olemme täysin sinut asian kanssa. Nämä asiat kuuluu parisuhteeseen, jossa saa olla oma itsensä. [...]
      Varmasti myös paneskelet lastesi ja isovanhempiesi, veljiesi ja muun suvun edessä, onhan se luonnollista ja olet sinut asian kanssa. Joku roti tähän typeryyteen nyt. Asioiden kanssa voi olla sinut vaikka se olisi luonnollista. Teinitkin ohjataan yksityisempään tilaan masturboimaan vaikka se on luonnollista. Mutta ehkä teillä ei kun olette niin sinut asian kanssa.

      Lainaa

    74. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Olihan se moka tässä Millan vastaus, eikä "Ryhmän jäsenen" kysymys?

      Lainaa

    75. Laakeriton lihapulla 15.2.2023 18:27
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mulla tuli mieleen tosta pieruäänten tehostamisesta et se mies pieree ja huutaa samalla täysiä 😹😹

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asiakaspalvelu, chat, email, kengät jalkaan, käyttäjänimi, käyttäjätunnus, miehen sikailu, nimetön, sormet, sähköpostiosoite, telia, vessa, wc