Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kasvin takana on nainen

Oletko aina hoitanut kasveja väärissä vaatteissa?
Taustatietoja: Aloitus on tehty helteiden aikaan. Kasvin takana on nainen

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Absurdi mestari 4.8.2020 0:30
      Tulos: +333 (1129 ääntä)
      Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.

      Lainaa

    2. Tulos: -23 (67 ääntä)
      Voi teitä.

      Lainaa

    3. Tulos: +252 (546 ääntä)
      Nykyään monet naiset perustelee paljastavia kuviaan, sillä että se on voimaannuttavaa. Jokainen toki saa minun puolesta esiintyä kuvissaan miten haluaa, mutta tuo voimaantumishomma ei oikein aukea minulle.

      Lainaa

    4. Tulos: +265 (327 ääntä)
      Ihan vain perspektiivin (pun intended) vuoksi hakeutui kuvaan.

      Lainaa

    5. Turkoosi pingviini 4.8.2020 0:46
      Tulos: -92 (318 ääntä)
      Vaikka valkoritarointi onkin idioottimainen termi, niin olen kyllä muuten samoilla linjoilla Mikon kanssa

      Lainaa

    6. Oikaistu perhonen 4.8.2020 0:59
      Tulos: +323 (599 ääntä)
      Tuonkin kuvan takana on varmaan tunti poseerauksia ja kymmeniä kuvia #ihanvaantulinseisomaanmittapuuksiviereen Olisi hyvin ehtinyt heittää edes paidan päälle

      Lainaa

    7. Kannattamaton ahma 4.8.2020 1:07
      Tulos: +176 (376 ääntä)
      Koska jos olisi kuva rehusta ja sanottas et on parimetrinen traakki, niin kukaan ei ymmärtäis. Pitää olla keekoileva bikinipimu mittatikkuna.

      Lainaa

    8. Tulos: +77 (217 ääntä)
      Oikaistu perhonen: Tuonkin kuvan takana on varmaan tunti poseerauksia ja kymmeniä kuvia #ihanvaantulinseisomaanmittapuuksiviereen Olisi hyvin ehtinyt heittää edes paidan päälle
      Tuo kuva itseasiassa näyttää juuri sille! Kunpa kukaan ei olisi huomauttanut kommenteissa, olisi huomioh**raus mennyt hukkaan.

      Lainaa

    9. Tulos: +267 (375 ääntä)
      *lantio sivulle, polvi koukkuun, selkä kaarelle, vatsa sisään, käsi pään taakse ja ojennus* Ja näitä uusintaottoineen 200

      Lainaa

    10. Tulos: +164 (360 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Väitän, että jos taustalla olisi mies uimahousuissa, reaktio olisi aivan sama ihmisillä.

      Lainaa

    11. Tulos: +7 (427 ääntä)
      Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan terassille menis bikineissä, toisin ku miesten on ilmeisesti iha ok olla ilman paitaa missä huvittaa...

      Lainaa

    12. Kummikäki 4.8.2020 3:37
      Tulos: -10 (62 ääntä)
      Tämmösen kasvin pelastin/varastin (lepää rauhassa, Jope.).

      Lainaa

    13. Voi Ei Se On Taas Se 4.8.2020 6:02
      Tulos: +11 (193 ääntä)
      Oikaistu perhonen: Tuonkin kuvan takana on varmaan tunti poseerauksia ja kymmeniä kuvia #ihanvaantulinseisomaanmittapuuksiviereen Olisi hyvin ehtinyt heittää edes paidan päälle
      miksi olisi pitänyt?

      Lainaa

    14. Kämänen pussieläin 4.8.2020 6:22
      Tulos: +170 (342 ääntä)
      Milloinkohan ihmiset alkavat voimaantua ihan vaatteet päällä. Kyllähän se taitaa tarkoitushakuista olla että kuvaa itseään bikineissä, ei kai kukaan laita nettiin kuvia missä ei näytä mielestään hyvältä. T. Nainen (kun joku jo epäili kaikkia kritisoijia miehiksi)

      Lainaa

    15. Pöpipää lepakko 4.8.2020 6:37
      Tulos: 0 (148 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Ja poseerasit koko ajan kuin lihatiskillä?

      Lainaa

    16. Muovailtava pulu 4.8.2020 6:51
      Tulos: +84 (180 ääntä)
      Kasvin koon voi päätellä taulun ripustuskorkeudesta. Eihän kukaan tuntematon edes tiedä onko malli 150 cm vai 180 cm. Kyllä tästä kuvasta tulee mieleen toive saada kehuja kropasta - no kehun kun kukaan muu ei, mallin kroppa, jos on tarpeeksi pitkä, oikein nätti tyttö muutenkin vaikuttaa olevan. No niin asia hoidettu.

      Lainaa

    17. Jännittävä luovuttaja 4.8.2020 7:16
      Tulos: +100 (292 ääntä)
      Niin, mitä väliä sillä on, jos vaikka Tanja olisikin halunnut kehuja kropastaan? Mitä väliä sillä on, että joku täysin tuntematon ihminen on huomionhakuinen? Mitä väliä sillä syyllä on, miksi ihminen haluaisi laittaa bikinikuvan nettiin, oli se sitten voimaannuttavaa, huomionhakua tai täysin vaan sen takia, koska *gasp* omasta mielestään näyttää hyvältä?

      Lainaa

    18. Selkeä sammakko 4.8.2020 7:33
      Tulos: +216 (266 ääntä)
      Bikini- ja vaikka alastonkuvia saa tuutata nettiin niin paljon kuin haluaa. Kieltämättä ihmetyttää, miksi sellainen on pakko laittaa huonekasvit-ryhmään. Ja kuten joku jo sanoi, ihmetyttäisi uima-asuinen ukkokin huonekasvit-ryhmässä.

      Lainaa

    19. Tulos: -27 (259 ääntä)
      Kesäisin on paljon kuvia missä miehet on ilman paitaa grillaamassa tai tekemässä hommia takapihalla, ajamassa nurmikkoa. Miksi tämä on ok, mutta nainen bikineissä, eli vaatteet päällä, ei ole? En vaan pysty tajuamaan tätä asiaa. Nainen bikineissä ei esim. paljasta tissejään niin kuin mies ilman paitaa 🙄 (aivan, toisten tissit on hyväksytyt ja sallitut, mutta toisten ei 🙄). Huoh vaan kaikille.

      Lainaa

    20. Taitokseton sonni 4.8.2020 7:48
      Tulos: +82 (128 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Olen vissiin kyllä jotenkin sokea, kun en edes muista millon olisin nähnyt paidattoman miehen Helsingin keskustassa? Paitsi Hietsussa.

      Lainaa

    21. Kullattu sakaali 4.8.2020 8:20
      Tulos: +55 (79 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Siis joidenkin miesten mielestä on fine jos he ovat puolalasti ulkona. Mutta ite en just halua nähdä miehiä tahi naisia puolalasti tuolla ulkona. Ranta asia erikseen. 

      Lainaa

    22. Tulos: -38 (122 ääntä)
      Jengi esittää ihmettelevänsä tosissaan miksi miesten puolialastomuuteen reagoidaan eri tavalla kuin naisten puolialastomuuteen. En sano että taustalla olisi mitään rationaalista syytä, mutta jos siitä syystä ei jollakulla tosiaan ole mitään käryä niin paljon on vielä opittavaa maailmasta ja niistä ihmisistä keitä täällä asuu. Ja jos sitten vielä ihmetyttää miksei näissä asioissa koskaan edistytä niin tyhmän esittäminen on varmaan se paras tapa luoda toimivaa keskustelua aiheesta, juu.

      Lainaa

    23. Tulos: +152 (186 ääntä)
      Kukkuu: Kesäisin on paljon kuvia missä miehet on ilman paitaa grillaamassa tai tekemässä hommia takapihalla, ajamassa nurmikkoa. Miksi tämä on ok, mutta nainen bikineissä, eli vaatteet päällä, ei ole? En vaan pysty tajuamaan tätä asiaa. Nainen bikineissä ei esim. paljasta tissejään niin kuin mies ilman [...]
      Kyllä näissä em. toiminnoissa nainenkin voi hillua biksuissa tai muissa vähissä vaatteissa. Se on enemmän kuin normaalia, jopa mukavaa. En ole törmännyt kritisointiin naisten asusta nurmikonleikkuussa tai grillatessa (tiedän, että näitäkin valittajia on, ikävä kyllä). Kysymys on siitä, miksi huonekasvin kanssa pitää poseerata puolialasti. Oli kyseessä mies, nainen tai joku muu, mikä. Kumma konteksti, that's all.

      Lainaa

    24. urpo ja torpo 4.8.2020 9:06
      Tulos: +90 (168 ääntä)
      Kukkuu: Kesäisin on paljon kuvia missä miehet on ilman paitaa grillaamassa tai tekemässä hommia takapihalla, ajamassa nurmikkoa. Miksi tämä on ok, mutta nainen bikineissä, eli vaatteet päällä, ei ole? En vaan pysty tajuamaan tätä asiaa. Nainen bikineissä ei esim. paljasta tissejään niin kuin mies ilman [...]
      Et näe eroa paidattomaan mieheen grillaamassa tai leikkaamassa nurmikkoa omalla takapihallaan, versus naiseen postaamassa itsestään kuvia bikineissä huonekasviryhmään internetissä? Ok, et ehkä ole ihan välkky.

      Lainaa

    25. Tulos: +175 (209 ääntä)
      Siis eihän tämä ole mikään tasa-arvojuttu. Olen nainen, mutta onhan tuo kuva pirun huvittava. Puun koko ei liity tuohon naiseen millään tavalla ja bikineissä totaalisen poseeraten näyttää hyvin huomionhakuiselta -ei siinä mitään, mutta sille on omat ryhmänsä. Siis miten puolialaston mies olisi ollut sopiva tähän julkaisuun? Vaikka olisi kuinka helle, olisi feissarimokamatskua nähdä poseerausasennossa vaikka lihakset pullistelemassa oleva uimahousumies traakkipuuta esittelemässä.. Tässä kommenttikentässä ei olisi mitään tissiflashmoppimaista tasa-arvokeskustelua, vaan naureskelua. Grillatessa nainenkin voi olla bikineissä, se on elävää elämää. Mutta huonekasviryhmän teennäinen poseerauskuva ei ole verrattavissa ilman yläosaa kulkemiseen siellä, missä miehetkin sitä tekevät. Toki en ole ko. ryhmän jäsen. Onko siellä paljonkin miehiä uimahousuissa?

      Lainaa

    26. ihmiskunta 4.8.2020 9:18
      Tulos: -13 (147 ääntä)
      Oli kuvan postaamisen syy voimaantuminen, huonekasvin koon huomioiminen, helteet tai ihan vaan vaikka se huomioh*oraus, ei ole sinun eikä kenenkään muun tehtävä siitä tulla ruikuttamaan. Kuvassa ei ole mitään siveetöntä, ei mitään mistä pitäisi huomauttaa. Maailma olis paljon parempi paikka jos ihmiset lakkais pahottamasta mieltään turhista asioista ja lyttäämästä muita siksi, että itsellä on paha olla.

      Lainaa

    27. Raavas meduusa (pluri) 4.8.2020 9:24
      Tulos: +102 (144 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Mielestäni kyse on enemmän kokonaisuudesta. Siinä oikein poseerataan eikä anneta aidosti perspektiiviä seisomalla suorana siinä vieressä. Sama reaktio tulisi monilta jos siellä olisi esim. joku jätkä pullistelemassa hauberia. Turha sitä on kaikesta vääntää sukupuolikysymystä.

      Lainaa

    28. Tulos: +15 (37 ääntä)
      Kiitos Alex!

      Lainaa

    29. Tulos: -127 (147 ääntä)
      Kateelliset läskit ei halua nähdä tervettä nuorta naista. Tanja on selvästi pitänyt huolta niin kasvista kuin itsestäänkin, miksi hänen pitäisi sitä hävetä? Kaikki kauneus pitäisi peittää, säkkiin vain kaikki naiset. Menkää lenkille tai salille, opetelkaa kuvaamaan ja nauttimaan elämästä.

      Lainaa

    30. Hurskas hampurilainen 4.8.2020 9:39
      Tulos: -33 (67 ääntä)
      Oi Alex, ihana valkoritari! Kyllä tuollaisilla kommenteissa sataa tykkäyksiä. Mitään muuta sillä et saakaan, mutta ilmeisesti se riittää sinulle. Joo. Olen nainen, turha vinkua.

      Lainaa

    31. Tulos: +71 (103 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Moniko mies menis sinne Helsingin terasseille pelkissä speedoissa? Ei kovinkaan moni, ja niitä muutamaakin niin tekevää kyllä katottais vähän oudosti. Jos haluat käyttää rinnastuksia, vertaile edes vertailukelpoisia asioita keskenään.

      Lainaa

    32. Turkoosi pingviini 4.8.2020 10:31
      Tulos: +31 (91 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: Niin, mitä väliä sillä on, jos vaikka Tanja olisikin halunnut kehuja kropastaan? Mitä väliä sillä on, että joku täysin tuntematon ihminen on huomionhakuinen? Mitä väliä sillä syyllä on, miksi ihminen haluaisi laittaa bikinikuvan nettiin, oli se sitten voimaannuttavaa, huomionhakua tai täysin vaan sen takia, koska *gasp* omasta mielestään näyttää hyvältä?
      Öh.. mitä väliä on millään? 
      Se nyt vain on joidenkin mielestä surullista narsismia ja somekulttuurin syöpää.

      Lainaa

    33. Ansaittu viikuna 4.8.2020 10:58
      Tulos: +63 (95 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Ei siinä bikinikuvassa mitään vikaa ole jos se on asiayhteydessään (eli tyyliin rannalla, aurinkoa ottamassa, mökillä, uimahallissa tai uimassa muutenvaan). Kyllä se vaan menee vähän huomiohuoraukseksi jos pitää pistää bikinit päälle että voi antaa mittasuhdetta jonkun kasvin koolle. Jos tämä nyt sun mielestä on hirveää misogyniaa niin otan osaa, elämäsi on varmasti hyvin vaikeaa kun olkiukkoja löytyy jokaisen nurkan takaa.

      Lainaa

    34. ihmiskunta 4.8.2020 11:00
      Tulos: -16 (70 ääntä)
      Turkoosi pingviini: Öh.. mitä väliä on millään? Se nyt vain on joidenkin mielestä surullista narsismia ja somekulttuurin syöpää.
      Tsekkaisin sinuna termien 'narsismi' sekä 'syöpä' merkitykset.

      Lainaa

    35. Tulos: +75 (79 ääntä)
      Olen ko. ryhmässä, ja vastaiskuna tuohon joku hyväkroppainen mies julkaisi paidattoman ja housuttoman kuvan oman kasvinsa vieressä. Saa nähdä, päätyykö sekin tänne jatko-osana, nyt lienee jo poistettu ko. ryhmästä.

      Lainaa

    36. Turkoosi pingviini 4.8.2020 11:50
      Tulos: +11 (49 ääntä)
      ihmiskunta: Tsekkaisin sinuna termien 'narsismi' sekä 'syöpä' merkitykset.
      Somekulttuurin syöpä *
      Ja narsismiahan tuo on. En siis puhunut mitään narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, joka on eri asia.

      Lainaa

    37. Arkkienkeli 4.8.2020 11:53
      Tulos: +30 (64 ääntä)
      Kun kerran kasvista otetaan kuvia, niin mitä helvettiä itse pitää ängetä samaan kuvaan. Ei silloin ole kyse pelkästään kasvista. Laitankin heti kuvan naamahanuriin kasvatuslaarissa kasvattamastani munakoisosta. Ja otan sen sixpackin kanssa ilman paitaa.

      Lainaa

    38. Mukiinmenevä leopardi 4.8.2020 11:56
      Tulos: +75 (89 ääntä)
      Selkeä sammakko: Bikini- ja vaikka alastonkuvia saa tuutata nettiin niin paljon kuin haluaa. Kieltämättä ihmetyttää, miksi sellainen on pakko laittaa huonekasvit-ryhmään. Ja kuten joku jo sanoi, ihmetyttäisi uima-asuinen ukkokin huonekasvit-ryhmässä.
      Tämä ei edes ollut ainoa vastaava kuva kyseisessä ryhmässä. On ollut rehun takana poseeraavaa yläosatonta neitosta ja ties mitä. Jokainen saa jakaa puolialastomia kuviaan niin paljon kuin sielu sietää, mutta ei kannata ihmetellä, jos ne herättää huonekasviryhmässä kummastusta. 

      Lainaa

    39. Krottikala 4.8.2020 12:09
      Tulos: -14 (58 ääntä)
      Voimaantuminen on sähköallergiasta kärsivien, ITSELLISTEN, tiedostavien, vesisynnyttäjien, korvakynttilän käyttäjien ja afrotanssijoiden hommia. Tavikset vaan syö aamulla kaurapuuroa ja ottaa kupin kahvia ja lähtee töihin tekemään muuta kun miettimään omia aurojaan ja energiavirtojaan.

      Lainaa

    40. Pelkäämätön soturi 4.8.2020 12:21
      Tulos: +2 (68 ääntä)
      Pahoittelen tekstivyöryä... Muutin tätä lukiessa mieleni. Ensin ajattelin että mitä ihmettä tuo tekee vähissä vaatteissa kasvin takana, mutta selitys -bikinit koska kuuma, ja kasvin takana koska kasvi on suunnaton -on järkevä. Kasvin koosta saa paremmin vaikutelman kun se on ihmistä pidempi. Luulen että kyse on sukupolvi-erosta. Kuten joku tässä ketjussa sanoi, miksipä kukaan laittaisi itsestään nettiin kuvaa jossa *ei* näytä hyvältä, en laittaisi itsekään, omalla kohdallani se vain tarkoittaisi, että on hiukset kammattu eikä huulipunaa hampaissa. Mutta esim. Ylioppilaslehteä lukiessa huomaa että täysin järkevät, koulutetut nuoret naiset pohtivat Instagramiaan ja influensseri-asemaansa ja mitä se oikein kulttuurisesti tarkoittaa. Tai jos katsomme vaikkapa pääministeriämme, hän on kaiken aikaa niin tyylikkäästi puunattu että takavuosina olisi kuulunut naistenlehden kanteen, ei sanomalehteen. Eikä se johdu siitä että hän olisi tyhmä, vaan ilmeisesti siitä että kulttuuri on villisti visualisoitunut ja ihmisten käsitys siitä mikä on "normaalin hyvännäköinen" siinä mukana. Villiä visualisoitumista voi pitää sosiaalisen median syöpänä jos haluaa, mutta Tanja ei tämän perusteella ole huomiohuorannut, vaan käyttäytyy aivan standardisti. Huomiota herättäisi enemmän jo se jos nuori nainen laittaisi kuvan yrittämättä näyttää mahdollisimman hyvältä (a'la Iiu Susiraja vaikkapa).

      Lainaa

    41. Turta pussieläin 4.8.2020 12:38
      Tulos: -14 (42 ääntä)
      Feministit poltti rintaliivejään ihan vain sen takia, että nykyään voi julkaista kuvia itsestään keikistelemässä bikineissä huonekasviryhmässä.

      Lainaa

    42. Tulos: +57 (75 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Tässä pitää tietää että julkaisu on postattu fb kasviryhmään, jonka tarkoitus on ryhmän sääntöjen mukaan laittaa kuvia kasveista ja keskustella niiden hoitamisesta. 
      Bikinikuvaryhmät on erikseen. Siellä voit postata kuvasi bikineissä ilman että haey ylimääräistä huomiota

      Lainaa

    43. Karmia maito 4.8.2020 13:03
      Tulos: -45 (71 ääntä)
      Katsokaas kun se nyt vaan on väärin olla ylpeä omasta itsestään suomalaisten sosiaalisissa piireissä. Varsinkin jos omaa kroppaasi näytät niin se on väärin. Rahalla, älyllä, asemalla, hyvällä onnella saa leveillä, mutta ei kauneudella ja seksikkyydellä.

      Lainaa

    44. Brightburn 4.8.2020 13:25
      Tulos: +2 (64 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: Niin, mitä väliä sillä on, jos vaikka Tanja olisikin halunnut kehuja kropastaan? Mitä väliä sillä on, että joku täysin tuntematon ihminen on huomionhakuinen? Mitä väliä sillä syyllä on, miksi ihminen haluaisi laittaa bikinikuvan nettiin, oli se sitten voimaannuttavaa, huomionhakua tai täysin vaan sen takia, koska *gasp* omasta mielestään näyttää hyvältä?
      Amen to that. En itsekään ymmärrä, miten joitakin riipii toisten tekemiset, et on pakko ääneen paheksua/ihmetellä jne jne.. Tehköön kukin juuri niin kuin itselle sopii, tietty niin kauan kuin se ei vaikuita muihin, negatiivisesti ainakaan.
      Tässä kyseisessä kuvassa mimmin mahdollinen huomionhaku on vielä niin viatonta, et siinähän esittelee jos siltä tuntuu. Onhan hänellä pitkät sääret ja what not.
      Ikävää, jos tämmöisen perusteella joku leimaa huomiohuoraks, tai jopa ihan vaa huoraks, tyhmäksi tms. Äijät itse kekkuloi ihan yhtä lailla, heti jos vähänkin haba kasvaa, niin jo sitä pitää koko kansalle esitellä. Ja mikäs siinä. Mut kukaan ei oo vähä-älyinen vielä sillä perusteella.
      Eri asia ehkä sitten nämä feissarimokiinkin päätyneet herutuskuvat, joissa bikinimimmi on onnettomilla photoshoppaajan taidoillaan duunannu isommat boobsit ja feikkirusketuksen, eikä kiinni jäätyään kykene myöntämään, et joo iha ite tein. Niin, tai sit se poseerauskuva "Mä vaan", jonka kommenteissa poseeraaja itse kommentoi itseään kauniiksi tekaistun FB-tilin turvin.
      Näille saa jo hyväntahtoisesti vähän nauraakin.

      Lainaa

    45. Mustalaisnaamio 4.8.2020 13:37
      Tulos: +25 (41 ääntä)
      Oupp: Oikeesti. Miten te miehet täällä kommenttiosiossakin kehtaatte? Ootteko tosissanne? En siis pysty käsittämään tollasta reaktiota naisesta BIKINEISSÄ! Ite vietin helteillä lähes koko valveillaoloajan bikineissä ja niinpä oon monessa kesän valokuvassa ne päällä. Enpä silti Helsingin keskustan [...]
      Miten erotat kommentista, kumpaa sukupuolta sen kirjoittaja on?

      Lainaa

    46. Turkoosi pingviini 4.8.2020 14:25
      Tulos: +29 (55 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Pahoittelen tekstivyöryä... Muutin tätä lukiessa mieleni. Ensin ajattelin että mitä ihmettä tuo tekee vähissä vaatteissa kasvin takana, mutta selitys -bikinit koska kuuma, ja kasvin takana koska kasvi on suunnaton -on järkevä. Kasvin koosta saa paremmin vaikutelman kun se on ihmistä pidempi. [...]
      Jos Sanna Marin postaisi someen bikini-poseerauskuvan niin aivan varmasti sekin herättäisi huomiota, eikä taatusti pelkästään positiivista. Tosin melko ilmeisistä syistä Sanna Marin tuskin tekisi koskaan niin.
      Siihen on syynsä miksi toisista tulee pääministereitä ja poliitikkoja ja toisista "someinfluenssereita". On muuten eroa silläkin mitä sinne someen jakaa. Toiset laittaa pyllybikinikuvia, toiset laittaa päivityksiä ilmastokokouksista. Ne on muuten yleensäkin aika erityyppisiä ihmisiä keskenään.
      Ja turha vääntää tästä mitään sukupuolikysymystä, varmasti samanlainen ihmetys olisi herännyt speedoissa pullistelevasta miehestä.

      Lainaa

    47. Tulos: +19 (39 ääntä)
      Turta pussieläin: Feministit poltti rintaliivejään ihan vain sen takia, että nykyään voi julkaista kuvia itsestään keikistelemässä bikineissä huonekasviryhmässä.
      Huittikset. Minna Canth ja Margaretha Mickwitz pyörisivät haudoissaan, kun näkisivät mihin heidän työnsä hedelmät käytetään.

      Lainaa

    48. Tulos: +59 (69 ääntä)
      Karmia maito: Katsokaas kun se nyt vaan on väärin olla ylpeä omasta itsestään suomalaisten sosiaalisissa piireissä. Varsinkin jos omaa kroppaasi näytät niin se on väärin. Rahalla, älyllä, asemalla, hyvällä onnella saa leveillä, mutta ei kauneudella ja seksikkyydellä.
      Väitän, että saan vähintäänkin kyseenalaista huomiota, jos menen kasviryhmään postaamaan uuden traakkipuuni ja samalla avaudun hieman pankkitilini saldosta, sijoitusomaisuudestani, uudesta Porschestani sekä Mensan jäsenyydestä.

      Lainaa

    49. Toipuva vesinokkaeläin 4.8.2020 14:50
      Tulos: -14 (18 ääntä)
      Felix: Väitän, että jos taustalla olisi mies uimahousuissa, reaktio olisi aivan sama ihmisillä.
      Kyllä, nimenomaan ihmisillä. Elukoilla on eri reaktiot.

      Lainaa

    50. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Pahoittelen tekstivyöryä... Muutin tätä lukiessa mieleni. Ensin ajattelin että mitä ihmettä tuo tekee vähissä vaatteissa kasvin takana, mutta selitys -bikinit koska kuuma, ja kasvin takana koska kasvi on suunnaton -on järkevä. Kasvin koosta saa paremmin vaikutelman kun se on ihmistä pidempi. [...]
      Ei ole standardi. Jos olisi standardi, tästä ei olisi tullut mitään juttua. Ja konteksti on oleellista; ig:ssä tuo nyt olisi ihan peruskauraa, mutta ei näköjään fabon huonekasviryhmässä. Minkä toisaalta ymmärrän.

      Lainaa

    51. Tulos: +20 (34 ääntä)
      Mustalaisnaamio: Miten erotat kommentista, kumpaa sukupuolta sen kirjoittaja on?
      Siten että kirjoittajat on eri mieltä kuin on itse. Eri mielipide = eri sukupuoli. Näin jotkut oikeasti ajattelee. Joku kognitiivinen dissonanssi kai. Ja FM-tiimi: teidän kysely on typerä, koska kukaan ei ole sanonut etteikö bikinikuvat sopisi _facebookiin_. Huonekasviryhmässä ne vain ovat vähintäänkin outoja.

      Lainaa

    52. Kyllästynyt meduusa 4.8.2020 21:25
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      Mitä Suvi selittää perseilystä, eihän tuo Akun ihmettely mitään perseilyä ollut...

      Lainaa

    53. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Toi nainen poseeraa perse kaarella bikineissä kunnos parempikin malli. Jos hän ois vain kokoa esittelemässä. Niin miks ei seisois vaikka suorassa. Kyllä tänä on aika selvä huomiohuoraus

      Lainaa

    54. Apea nektariini 5.8.2020 3:41
      Tulos: -1 (47 ääntä)
      Öö, olenko ainoa jonka ensimmäinen ajatus kuvasta oli tyyliin "Heh, siinä on saatu korona-ajan etelänloma kasaan omaan kotiin jäätävän isoa eksoottista kasvia myöten. Hauskaa." Tosiasiassa jokainen joka omistaa sometilin ja joskus sinne jotain julkaisee on "huomiohuora" koska muiden huomiohan sillä halutaan. Siksi se on SOSIAALINEN media. Jos huomiota ei haluttaisi, ne ajatukset ja kuvat julkaistaisiin vain itselle ja sitä taas sanotaan päiväkirjaksi. Näillä somepoliiseilla ja huomiohuorittelijoilla täytyy olla itsellään aika huono olo kun sitä riittää muiden niskaan kaadettavaksi ihan tyhjästä. Somessa liikkuu kuitenkin aika paljon oikeasti kritisoitavaa materiaalia kuten kyseenalaisia koronaohjeita ja hassunhauskoja eläinvideoita jotka tosiasiassa ovat suoranaista rääkkäystä. Valitettava tosiasia on myös se että vaikka nainen ottaisi itsestään kuvan pyjamassa 5 min heräämisen jälkeen joku näkee siinäkin tyrkyn herutuksen, "vai että sängystä just nousit hehheh." Nainen ei saa varsinkaan olla edustava eikä tietentahtoen poseerata kameralle, halpaa huomionhaun makua, hyi! Hyväkroppainen mies kun ottaa itsestään kuvan vaikka liikennemerkin kanssa paidatta niin palaute on luokkaa "kyllä tuollaista kelpaa näyttää, vau, saat olla ylpeä, salilla on käyty!" eikä kukaan kyseenalaista sitä miten liikennemerkki liittyy mihinkään ja mihin paita jäi. Ei tarvitse tosiaan olla mikään pilkkua pakkorakasteleva äärifeministi että tämän eron näkee. Ketähän se nyt oikeasti niin haittaa että kehittyneessä länsimaassa bikiniasuinen nainen poseeraa jonkun rehun kanssa? On siinä sentään se kasvi etualalla joten eiköhän Huonekasviryhmän kriteeritkin täyty.

      Lainaa

    55. Tulos: +24 (42 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: Niin, mitä väliä sillä on, jos vaikka Tanja olisikin halunnut kehuja kropastaan? Mitä väliä sillä on, että joku täysin tuntematon ihminen on huomionhakuinen? Mitä väliä sillä syyllä on, miksi ihminen haluaisi laittaa bikinikuvan nettiin, oli se sitten voimaannuttavaa, huomionhakua tai täysin vaan sen takia, koska *gasp* omasta mielestään näyttää hyvältä?
      Ei siinä mitään kummallista olekaan, mutta laittaisi sitten niitä bikinikuvia ihan reilusti, eikä mitään "hupsista kun kännykkä otti *vahingossa* täydellisen poseerauskuvan" tai näitä "olen tässä mittatikkuna vieressä mutta herutusposeeraan tässä muutenvaan enkä kerro edes pituuttani, joten mittatikkuiluni on muutenkin täysin yhdentekevää"- kuvia. 

      Lainaa

    56. Turtunut norsu 5.8.2020 10:04
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Täällä nyt ei kukaan näytä ymmärtävän tätä, missä paikassa tämä kuva on julkaistu. Jos esim FB kotikokit -ryhmässä, joku on leipassut esim täytekakun ja ottaa siitä kuvan ja kuvan takana poseeraa uima-asussa, niin miten se liittyy siihen täytekakkuun? Oli sitten poseeraja nainen tai mies.

      Lainaa

    57. Raudaton puuma 5.8.2020 10:53
      Tulos: -18 (36 ääntä)
      2020 ja edelleen kommentoidaa niinku bikineissä oleva nainen ois uus asia... Ei missään ees sanottu et postaaja ei haluis huomiota, mut mitä hiton väliä?

      Lainaa

    58. Hapanimelä sorsa 5.8.2020 11:31
      Tulos: +5 (25 ääntä)
      Jepjoo: Nykyään monet naiset perustelee paljastavia kuviaan, sillä että se on voimaannuttavaa. Jokainen toki saa minun puolesta esiintyä kuvissaan miten haluaa, mutta tuo voimaantumishomma ei oikein aukea minulle.
      Se on sitä feminismiä, en minäkään naisena ymmärrä. Jo pelkkä sana voimaantuminen on kamala.

      Lainaa

    59. Avaruuskatti 5.8.2020 12:10
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Brightburn: Eri asia ehkä sitten nämä feissarimokiinkin päätyneet herutuskuvat, joissa bikinimimmi on onnettomilla photoshoppaajan taidoillaan duunannu isommat boobsit ja feikkirusketuksen, eikä kiinni jäätyään kykene myöntämään, et joo iha ite tein. Niin, tai sit se poseerauskuva "Mä vaan", jonka kommenteissa poseeraaja itse kommentoi itseään kauniiksi tekaistun FB-tilin turvin. Näille saa jo hyväntahtoisesti vähän nauraakin.
      Ei ole mun mielestä hyväntahtoista nauramista, koska onhan se vähän surullista touhua. 😞

      Lainaa

    60. Jerry Cotton ja sininen lavuaari 5.8.2020 13:19
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Kyl mä facepalmaisin siitäkin, jos mies julkaisis facebookissa kuvan "kattokaa, mimmosen kasvin löysin!" pelkissä boksereissa tai uikkareissa (paitsi jos se o rannalla). Ei tos oo sukupuolella merkitystä.

      Lainaa

    61. Tunnekylmä kesyaasi 5.8.2020 13:27
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      Raudaton puuma: 2020 ja edelleen kommentoidaa niinku bikineissä oleva nainen ois uus asia... Ei missään ees sanottu et postaaja ei haluis huomiota, mut mitä hiton väliä?
      Vuosi 2020 ja edelleen joku vetoaa vuosilukuun vaikka ei ole ymmärtänyt edes mistä asiassa on kyse. Ymmärrän toki että sinä et ymmärrä että huomiohoron ei tarvitse kertoa olevansa huomiohoro, mutta älä kuvittele että me muut olemme sinun tasollasi.

      Lainaa

    62. mitästätähän 5.8.2020 19:43
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Jepjoo:
      ... voimaannuttavaa...
      Itse korvaan tuon sanan mielessäni aina siihen törmätessäni sanalla "suivaannuttavaa". Tekstin asiasisältö ja merkitys ei juuri muutu, mutta lukeminen aiheuttaa sisäistä huutonaurua. 

      Lainaa

    63. Nyhtyri lokki 5.8.2020 19:49
      Tulos: +23 (39 ääntä)
      Miks niin monella menee pointti ohi? En mä jumalauta halua kasviryhmässä katsella jotain puolialastomia ihmisiä. Voitte mennä voimaantumaan jonnekin muualle, vaikka sit tissiflashmobiin ja samalla vaatia sitä tasa-arvoa. Mut jättäkää harrasteryhmät rauhaan.

      Lainaa

    64. Alaston anonyymi eikä se kuulu teille vittuakkaan 7.8.2020 12:03
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      On se nyt saatana ku alastomuus tuntuu niin hankalalta, että pittää tulla tänne kitkeröitymään. Tuliko maailmasta nyt pahempi paikka ku joku viihtyy vähissä vaatteissa? Vai tuliko siitä pahempi paikka vasta sitte, ku nämä massapöyristyvät kukkahattusedät rupes tupiseen?

      Lainaa

    65. Huolestuttava rotta 7.8.2020 13:10
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Alaston anonyymi eikä se kuulu teille vittuakkaan: On se nyt saatana ku alastomuus tuntuu niin hankalalta, että pittää tulla tänne kitkeröitymään. Tuliko maailmasta nyt pahempi paikka ku joku viihtyy vähissä vaatteissa? Vai tuliko siitä pahempi paikka vasta sitte, ku nämä massapöyristyvät kukkahattusedät rupes tupiseen?
      Missasit pointin niin täydellisesti että voit taputtaa itseäsi olalle. Hieno uhriutuminen meni kyllä vähän hukkaan, mutta tuskin se sinua haittaa.

      Lainaa

    66. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Turta pussieläin: Feministit poltti rintaliivejään ihan vain sen takia, että nykyään voi julkaista kuvia itsestään keikistelemässä bikineissä huonekasviryhmässä.
      Juuri niin. Jotta jokainen saisi olla mitä haluaa - ilman että muut vähättelee.

      Lainaa

    67. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Kukkuu: Kesäisin on paljon kuvia missä miehet on ilman paitaa grillaamassa tai tekemässä hommia takapihalla, ajamassa nurmikkoa. Miksi tämä on ok, mutta nainen bikineissä, eli vaatteet päällä, ei ole? En vaan pysty tajuamaan tätä asiaa. Nainen bikineissä ei esim. paljasta tissejään niin kuin mies ilman [...]
      No kyllä minä kysyisin miksi grillaat ilman paitaa huonekasviryhmässä

      Lainaa

    68. Sisustettu kuguaari 31.8.2021 13:35
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Kannattamaton ahma: Koska jos olisi kuva rehusta ja sanottas et on parimetrinen traakki, niin kukaan ei ymmärtäis. Pitää olla keekoileva bikinipimu mittatikkuna.
      Saatanaperkele homostelua ja naisvihaa valittaa hoikan muijan juuri ja juuri näkyvästä vartalosta jonkun rehun takana.

      Lainaa

    69. Kiistelty raadonsyöjä 10.9.2022 10:06
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      Absurdi mestari: Mies ilman paitaa kesällä julkaistussa kuvassa: kukaan ei räpäytä silmiään. Nainen bikineissä (tai rinnat paljaana, oho!) kesällä julkaistussa kuvassa: "huomiohuora öyh möyh! ja kaikki puolustelevat miehet on cuck ja valkoritareita! Misogynia voi näemmä edelleen turhan hyvin.
      Samaa mieltä, mutta kyllä usein ilman paitaa oleva mies (näin nuoren urheilullisen miehen viiteryhmään kuuluvana jopa hihatonta pitävä mies) nähdään huomiota hakevana. Mutta varmaan pienempi ongelma kun naisilla vastaava.

      Lainaa

    70. Normaali Nainen 20.7.2023 23:10
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      mitästätähän: Itse korvaan tuon sanan mielessäni aina siihen törmätessäni sanalla "suivaannuttavaa". Tekstin asiasisältö ja merkitys ei juuri muutu, mutta lukeminen aiheuttaa sisäistä huutonaurua. 
      Joo, tää on hyvä! Käyttöön.

      Lainaa

    71. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kaunis kuvahan tuo on. Ensin ajattelin postaajan leikkivän olevansa palmun alla tms. Onhan tuo hänenkin selitys hyvä :D

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bikinit, huonekasvit, kasvit, kuva, miehet, nainen, naiset, pelastaa, vaatetus, vaatteet, valkoritari