Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Aprillia!

Miten lapset oikein tekivät tämän?
Aprillia!

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 60 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Memerento 2.4.2020 0:43
      Tulos: +525 (529 ääntä)
      Tulipa reaaliaikaiset mokat.

      Lainaa

    2. Aasiantuntija 2.4.2020 0:56
      Tulos: -192 (346 ääntä)
      Anterolle tuli paha mieli, mutta silti pitää olla ihmeissään, miksi pitää olla TV:n orja

      Lainaa

    3. Tulos: +888 (900 ääntä)
      Omasta mielestä tuo Wilman aprillipila oli täydellinen. Ajankohtainen, hauska ja harmiton. Loistava toteutus ja idea.

      Lainaa

    4. Tulos: +255 (263 ääntä)
      Pelkäsin jo Jasminin suuttuvan.

      Lainaa

    5. dazedconfused 2.4.2020 4:49
      Tulos: +319 (335 ääntä)
      Aktiivikoirat Ry:n puheenjohtaja laittaisi kyllä tuommoiset kikkailevat Wilmat kuriin ja nuhteeseen oitis.

      Lainaa

    6. Tulos: +257 (263 ääntä)
      Symppis reaktio Jasminilta :D

      Lainaa

    7. Tulos: -243 (507 ääntä)
      Siis... alkoi itkettämään koska pelkäsi ettei Netflix enää toimi... Ja koska puhuu vaimosta niin kyseessä ilmeisesti aikuinen ihminen. Eli aikuinen ihminen alkaisi itkemään jos ei saisi katsella Netflixiä. Ei hyvää päivää.

      Lainaa

    8. Perskissa 2.4.2020 7:00
      Tulos: +567 (605 ääntä)
      Valuvika: Siis… alkoi itkettämään koska pelkäsi ettei Netflix enää toimi… Ja koska puhuu vaimosta niin kyseessä ilmeisesti aikuinen ihminen. Eli aikuinen ihminen alkaisi itkemään jos ei saisi katsella Netflixiä. Ei hyvää päivää.
      Noh, ihmisillä voi olla monestakin syystä olla vaikeuksia tunnesäätelyn kanssa olivat he minkä ikäisiä takia. Joskus myös ihan vaan huonosti nukuttu yö tai huonosti syöminen päivän aikana tai vaikka stressi saa ihmisen mielentilaan, jossa näennäisesti pienen tuntuinen asia saa valtavat mittasuhteet. Kyllä tässä maailmassa on tilaa tunteille.

      Lainaa

    9. Perskissa 2.4.2020 7:01
      Tulos: +42 (64 ääntä)
      Perskissa: Noh, ihmisillä voi olla monestakin syystä olla vaikeuksia tunnesäätelyn kanssa olivat he minkä ikäisiä takia. Joskus myös ihan vaan huonosti nukuttu yö tai huonosti syöminen päivän aikana tai vaikka stressi saa ihmisen mielentilaan, jossa näennäisesti pienen tuntuinen asia saa valtavat mittasuhteet. Kyllä tässä maailmassa on tilaa tunteille.
      Oho, nyt tuli aika monta typoa. Pahoittelut.

      Lainaa

    10. Tulos: -72 (244 ääntä)
      Perskissa: Noh, ihmisillä voi olla monestakin syystä olla vaikeuksia tunnesäätelyn kanssa olivat he minkä ikäisiä takia. Joskus myös ihan vaan huonosti nukuttu yö tai huonosti syöminen päivän aikana tai vaikka stressi saa ihmisen mielentilaan, jossa näennäisesti pienen tuntuinen asia saa valtavat mittasuhteet. Kyllä tässä maailmassa on tilaa tunteille.
      Periaatteessa samaa mieltä mutta mielestäni tuo "olin valmistautunut raivariin" kertoo kyllä että Netflix on vähän turhan suuressa osassa elämää.

      Lainaa

    11. Tulos: +255 (267 ääntä)
      Valuvika: Siis… alkoi itkettämään koska pelkäsi ettei Netflix enää toimi… Ja koska puhuu vaimosta niin kyseessä ilmeisesti aikuinen ihminen. Eli aikuinen ihminen alkaisi itkemään jos ei saisi katsella Netflixiä. Ei hyvää päivää.
      No ehkä vaimolla on valmiiksi ikävää tässä kaiken karanteenin ja lomautusten keskellä. Ihmiset, jotka pahoittavat mielensä pikkuasioista usein ovat jo valmiiksi olleet hermot kireällä. En tosin tiedä, miksi tämäkin asia pitää jakaa Facebookiin.

      Lainaa

    12. Tulos: -34 (232 ääntä)
      En tiedä, mutta mua jotenkin ahdistaa toi nykyinen Netflix ynnä muu hypetys. "Jeee makasin kotona koko viikonlopun ja katoin Netflixii", "Siis mitä sul ei oo Netflixii mitä sä sit kotona muka teet??". Ei, en tuomitse sitä, että ihmiset katsovat sarjoja ja elokuvia, mutta tuntuu, että jotkut eivät oikeasti enää ymmärrä, että on muitakin mahdollisuuksia mitä voi tehdä kun tuijottaa ruutua. Voi käydä kävelyllä ja lukea kirjaa. Jos olen yksin kotona ja mies jossakin reissussa vaikka parikin viikkoa, en ikinä katso mitään ohjelmia, koska en itse vain yksinkertaisesti pidä siitä, eikä siinä pitäisi minun mielestäni olla mitään outoa. Oudompaa on se, että pitää outona sitä, etteivät kaikki jaksa seurata jotakin sarjoja telkkarista.

      Lainaa

    13. Tulos: +154 (172 ääntä)
      Valuvika: Periaatteessa samaa mieltä mutta mielestäni tuo “olin valmistautunut raivariin” kertoo kyllä että Netflix on vähän turhan suuressa osassa elämää.
      Ehkä raivariin piti valmistautua, koska väitteensä mukaan Antero oli jättänyt laskut maksamatta.

      Lainaa

    14. karvaturpa 2.4.2020 7:52
      Tulos: -126 (214 ääntä)
      Nykyään vaan on aika paljon ns mies/nais lapsia. Aikuisia ihmisiä jotka ovat aina saaneet haluamansa ja pienikin vastoinkäyminen tai jos ei saa haluamaansa/tahtoaan läpi, on maailmanloppu.

      Lainaa

    15. Tulos: -36 (78 ääntä)
      Suurin osa julkisen puolen piloista aiheuttaa vaan suurta myötähäpeää, mutta tuo Wilman pila oli yllättävän hyvä. Harmillisesti myötähäpeä tuli peliin kun avasi Facebookin ja näki että erinäisissä ryhmissä naiset kauhisteli kymmeniä ja kymmeniä kertoja tuota samaa asiaa uudelleen ja uudelleen..

      Lainaa

    16. Rutturusina 2.4.2020 8:57
      Tulos: +190 (222 ääntä)
      Dude: En tiedä, mutta mua jotenkin ahdistaa toi nykyinen Netflix ynnä muu hypetys. “Jeee makasin kotona koko viikonlopun ja katoin Netflixii”, “Siis mitä sul ei oo Netflixii mitä sä sit kotona muka teet??”. Ei, en tuomitse sitä, että ihmiset katsovat sarjoja ja elokuvia, mutta tuntuu, että jotkut eivät oikeasti enää [...]
      Olen kolmatta viikkoa kuumeessa ja kaikki kotona olevat kirjat on jo luettu. Uusia en voi mennä lainaamaan koska kirjastot on kiinni ja en voi myöskään mennä ostamaan, koska en saa mennä kauppaan (tai minnekään muuallekaan!). E-kirjapalvelu minulla on, mutta äänikirjojen kuunteleminen ei ole minun juttu, eikä oikein näytöltä lukeminenkaan, varsinkaan kuumeesta kirvelevillä silmillä. Kävelylle saisin mennä, kunhan pidän turvavälin muihin, mutta kun jo istuminen raastaa hengityselimiä kipeästi niin, että joutuu haukkomaan happea kynnet sinisinä, niin ei ole tullut mieleenkään lähteä kävelylle. Ja tosiaan, kuume on ollut välillä yli 39,5 astetta, niin ei ole voimia oikein edes pukeutua ulos lähteäkseen... Niin että kyllä, Netflixistä on tullut aika tärkeä tässä kuluneina viikkoina, vaikka normaalisti en juurikaan jaksa mitään ohjelmia seurata ja ko. suoratoistopalvelu on ollut tilattuna lähinnä muiden perheenjäsenten takia. Se myös helpottaa, että saan lapset hetkeksi rauhoittumaan sen ääreen ja voin ottaa päiväunet. Voi siis olla, että tässä valloillaan olevassa tilanteessani minäkin purskahtaisin itkuun, jos Netflix lakkaisi toimimasta.

      Lainaa

    17. Tulos: +188 (194 ääntä)
      karvaturpa: Nykyään vaan on aika paljon ns mies/nais lapsia. Aikuisia ihmisiä jotka ovat aina saaneet haluamansa ja pienikin vastoinkäyminen tai jos ei saa haluamaansa/tahtoaan läpi, on maailmanloppu.
      Itse sanoisin päinvastaista ihan omastakin kokemuksesta. Kun on jo paljon vastoinkäymisiä ja murheita se suhteellisen pienikin asia voi olla se, joka ns. katkaisee kamelin selän ja reagoidaan voimakkaasti.

      Lainaa

    18. Sprinkles 2.4.2020 9:56
      Tulos: +205 (253 ääntä)
      Valuvika: Siis… alkoi itkettämään koska pelkäsi ettei Netflix enää toimi… Ja koska puhuu vaimosta niin kyseessä ilmeisesti aikuinen ihminen. Eli aikuinen ihminen alkaisi itkemään jos ei saisi katsella Netflixiä. Ei hyvää päivää.
      Kyllä mulla ainakin tulisi itku, jos Netflix ei toimisi. Ihan korkeakoulutuksen saanut yli 30-vuotias aikuinen olen. Tällä hetkellä stressikuormitus (ei pelkästään koronan takia) on omassa elämässä vaan sattuneista syistä aika tapissa. Olen nähnyt aikuisten miesten paiskaavan 80€ ohjaimen paskaksi, kun on tullut häviö NHL-pelissä. Ja heittävän 150€ ongen jorpakkoon, kun siima on mennyt sotkuun. Olenpa myös nähnyt miehen pillastuvan suullisesta nuhtelusta niin paljon, että on kokenut tarpeelliseksi käyttää väkivaltaa nuhtelijaa kohtaan. Ikinä en ole nähnyt naisen provosoituvan niin, että on vetänyt toista ihmistä turpaan. Kommenttisi ei varmasti oltu tarkoitettu vastakkainasettelemaan sukupuolia, mutta tälleen streotypisesti kun naiset tuppaavat händläämään kuormitusta ilmaisemalla tunteitaan ja miehet taas aggressiolla, tunsin pientä ärtymystä kommenttiasi kohtaan, jossa avoimesti pilkataan tunnereaktioita. Me ei olla koneita. Ihmisen on pakko päästää paine pois, kun maksimikuormitus on täynnä. Joskus se viimeinen niitti voi tulla hajonneesta kodinkoneesta tai Netflixin näkymättömyydestä. Ja itkeminen on ihan hiton paljon järkevämpi reaktiovaste kuin tavaroiden paskominen.

      Lainaa

    19. Tulos: +104 (116 ääntä)
      Aasiantuntija: Anterolle tuli paha mieli, mutta silti pitää olla ihmeissään, miksi pitää olla TV:n orja
      Ehkäpä nyt on monen elämä hitusen suppeampaa kuin normaalisti. Sinäkin olet luonteesi orja, pakko vähätellä muita.

      Lainaa

    20. Tulos: -34 (84 ääntä)
      karvaturpa: Nykyään vaan on aika paljon ns mies/nais lapsia. Aikuisia ihmisiä jotka ovat aina saaneet haluamansa ja pienikin vastoinkäyminen tai jos ei saa haluamaansa/tahtoaan läpi, on maailmanloppu.
      Kyllä mä väittäisin että nykyään uudemmilla sukupolvilla on oikeasti vaikeampaa ja enemmän vastoinkäymisiä kuin jollain sinun boomer-sukupolvellasi :))

      Lainaa

    21. Tulos: +134 (146 ääntä)
      Kummallinen otus tuo Jasmin. Myöntää virheensä, on pahoillaan ja sitten vielä nauraa itselleen ja vitsille. Jos en olisi jo onnellisissa naimisissa niin lähtisin kosiomatkalle Jasminin suuntaan. Tavallisempi reaktiohan olisi pysyä vain väärässä kannassaan, haukkua kaikki jotka siitä mitään mainitsivat ja uhata puolta maailmaa kunnianloukkaussyytteellä.

      Lainaa

    22. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Perskissa: Oho, nyt tuli aika monta typoa. Pahoittelut.
      Ei se mitään. Asiaa kirjoitit kuitenkin.

      Lainaa

    23. Tulos: +19 (55 ääntä)
      Niin no: Kyllä mä väittäisin että nykyään uudemmilla sukupolvilla on oikeasti vaikeampaa ja enemmän vastoinkäymisiä kuin jollain sinun boomer-sukupolvellasi :))
      Hmm... Toi vaatisi kyllä hiukan perusteluja. Suunnilleen kaikki mitattavissa oleva hyvinvointi on mennyt reilusti parempaan suuntaan jo vuositsatoja. Vai onko sinulla jotain lähdettä vinkata josta voisi tuota väitettäsi tutkia.

      Lainaa

    24. Tulos: -66 (96 ääntä)
      Mikä pelleily tuo jälkiruokajuttu muka on? Uskokaa nyt jo, aprillipäivä EI ole mikään yleinen käytännön pila-päivä. Mistä ihmeestä tämmöinen hapatus on edes peräisin? Juttu toimii ainoastaan sillä tavalla jos esim. onnistut uskottelemaan jollekulle että tämmöinen jälkiruoka on nyt kovasti muodissa ja saat heidät _vapaaehtoisesti_ maistamaan sitä, tietäen mitä se on.

      Lainaa

    25. Tulos: +87 (103 ääntä)
      Kirjastot, elokuvateatterit, uimahallit, kuntosalit ja ravintolat on kiinni, kauppakeskuksiin ei saa mennä ja jos on flunssassa niin siihen vielä lisää rajoituksia päälle. Pääsisi kyllä itku, jos ei voisi enää telkkaria katsoa.

      Lainaa

    26. Diipadaapa 2.4.2020 13:29
      Tulos: -109 (145 ääntä)
      Suurin osa kommentoijista pitää sitä ihan ymmärrettävänä että tulee itku jos ei ole Netflixiä. Olkoon mitä tahansa selityksiä stressistä tai mistä hyvänsä niin pidän tätä ... Ei ole sanoja. Tai liikaa niitä. Pettynyt, vihainen, hämmentynyt...

      Lainaa

    27. Tulos: +65 (71 ääntä)
      Itse lukisin tosi mielelläni nyt kirjoja mutta kun kirjastot on kiinni eikä ole oikein varaa tilailla kirjoja nettikaupoista.

      Lainaa

    28. Diipadaapa 2.4.2020 13:45
      Tulos: -57 (77 ääntä)
      Kaisa: Itse lukisin tosi mielelläni nyt kirjoja mutta kun kirjastot on kiinni eikä ole oikein varaa tilailla kirjoja nettikaupoista.
      Googlaamalla löytyy paljon lukemista. Joko ihan laillisesti ladattavia (ehkei niin hyviä kaikki) tai sitten torrentteina (käytännössä kaikki Englanninkieliset kirjat mitä on julkaistu). Jopa suomeksi löytyy jos käyttää aikaa oikeiden sivustojen etsimiseen ja sisälle pääsyyn. Suosittelen. Kirjat on parasta ikinä.

      Lainaa

    29. Silakka haisee 2.4.2020 14:14
      Tulos: +14 (32 ääntä)
      Niin no: Kyllä mä väittäisin että nykyään uudemmilla sukupolvilla on oikeasti vaikeampaa ja enemmän vastoinkäymisiä kuin jollain sinun boomer-sukupolvellasi :))
      No kerro nyt ihmeessä väitteellesi joku peruste?

      Lainaa

    30. Tulos: -58 (76 ääntä)
      Rutturusina: Olen kolmatta viikkoa kuumeessa ja kaikki kotona olevat kirjat on jo luettu. Uusia en voi mennä lainaamaan koska kirjastot on kiinni ja en voi myöskään mennä ostamaan, koska en saa mennä kauppaan (tai minnekään muuallekaan!). E-kirjapalvelu minulla on, mutta äänikirjojen kuunteleminen ei ole minun juttu, eikä oikein [...]
      Sinun tilanteesi on poikkeuksellinen kuten Uudenmaan ja koko Suomenkin tilanne. Tarkoitin kommenttiani ihan yleisesti, tätä nimittäin kuulee aika paljon myös ihan "normaaleissa tilanteissa". Menee nyt ihmisillä liikaa ajattelu tähän koronan suuntaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Fiu: Ehkä raivariin piti valmistautua, koska väitteensä mukaan Antero oli jättänyt laskut maksamatta.
      Netflix ei lähetä laskua vaan maksu menee joka kuukausi suoraan tililtä. Eri asia tietenkin on se, ettei tilillä ole rahaa.

      Lainaa

    32. Tulos: +79 (101 ääntä)
      Diipadaapa: Suurin osa kommentoijista pitää sitä ihan ymmärrettävänä että tulee itku jos ei ole Netflixiä. Olkoon mitä tahansa selityksiä stressistä tai mistä hyvänsä niin pidän tätä … Ei ole sanoja. Tai liikaa niitä. Pettynyt, vihainen, hämmentynyt…
      Aika jännää, miten hyvin sanoitat omia tunteitasi, mutta annat kuitenkin vaikutelman kykenemättömyydestä empatiaan/asettumaan toisen henkilön aseman siinä määrin, että ymmärtäisit miten valmiiksi ahdistuneena vaikka se Netflix voi olla juuri se viimeinen pisara. Vai onko kyse siitä, että mieluummin oletat tarinan henkilön olevan kohtuuton ja hemmoteltu kakara, kuin annat mielessäsi mahdollisuuden inhimillisen, ymmärrettävän selitystekijän olemassaololle?

      Lainaa

    33. Tulos: +64 (68 ääntä)
      Meitsi: Omasta mielestä tuo Wilman aprillipila oli täydellinen. Ajankohtainen, hauska ja harmiton. Loistava toteutus ja idea.
      Jos pitäisi valita vuoden aprillipila niin tämä olisi kyllä ylivoimainen ykkönen. Voi vai kuvitella kuinka moni on ensin huutanut jeeeeeetä ja sitten yhden klikkauksen jälkeen jotain ihan muuta...

      Lainaa

    34. Tulos: +96 (122 ääntä)
      Valuvika: Siis… alkoi itkettämään koska pelkäsi ettei Netflix enää toimi… Ja koska puhuu vaimosta niin kyseessä ilmeisesti aikuinen ihminen. Eli aikuinen ihminen alkaisi itkemään jos ei saisi katsella Netflixiä. Ei hyvää päivää.
      Niin, aikuisen ihmisen pitää istua hiljaa ilme peruslukemilla 90 asteen kulmassa lukemassa kirjaa. Mitään tunteita ei sallita. Paitsi ehkä hymyily, mutta ääneen nauraminen on lapsellista. Samoin kaakaon juonti.

      Lainaa

    35. Tulos: +17 (35 ääntä)
      Kaisa: Itse lukisin tosi mielelläni nyt kirjoja mutta kun kirjastot on kiinni eikä ole oikein varaa tilailla kirjoja nettikaupoista.
      Pari vuotta sitten oli muotia konmarittaa kotikirjasto kierrätykseen (anteeksi mahdollisesti kielletty sana, mutta käytän sitä tarkoittamaan järjestämistä jota sanelee muoti, ei järki). "Mitä niitä pitää pölyä keräämässä, onhan Suomessa kirjastoja". Nyt olen iloinen etten ole ihan niin järjestelmällinen. Pari hyllymetriä ainakin jäljellä ennen kuin tarvitsee Netflixin takia itkeä...

      Lainaa

    36. Tulos: -80 (104 ääntä)
      Diipadaapa: Suurin osa kommentoijista pitää sitä ihan ymmärrettävänä että tulee itku jos ei ole Netflixiä. Olkoon mitä tahansa selityksiä stressistä tai mistä hyvänsä niin pidän tätä … Ei ole sanoja. Tai liikaa niitä. Pettynyt, vihainen, hämmentynyt…
      Juuri näin. Vaikka toisaalta voi ajatella että kyllä pitää elämän olla hyvin, jos Netflixin puute aiheuttaa itkut, niin kyllä vähän pelottavaakin ajatella sitä reaktiota jos tämä kyseinen pumpulissa elänyt vaimo kokee joskus ihan oikeita vastoinkäymisiä tai pettymyksiä. Nämä kommentit täällä mokissa taas kertovat myös karua kieltään siitä kuinka kaukana todellisuudesta jotkut oikeasti voivat olla.

      Lainaa

    37. Tulos: -3 (21 ääntä)
      Onneks Anteron vaimo ei tajunnut miten Netflixin laskutus toimii... Se maksuhan lähtee tililtä suoraan kuukausittain, ei sitä voi 'unohtaa' maksaa.

      Lainaa

    38. Tulos: -39 (77 ääntä)
      Sprinkles: Kyllä mulla ainakin tulisi itku, jos Netflix ei toimisi. Ihan korkeakoulutuksen saanut yli 30-vuotias aikuinen olen. Tällä hetkellä stressikuormitus (ei pelkästään koronan takia) on omassa elämässä vaan sattuneista syistä aika tapissa. Olen nähnyt aikuisten miesten paiskaavan 80€ ohjaimen paskaksi, kun on tullut [...]
      Turhaan vaahtoat. Huomasit varmaan itsekin tuossa kommenttisi loppupuolella että minun kommenttini ei ollutkaan millään tavalla sukupuolilatautunut vaikka niin ajattelitkin, vaan siinä mainittiin "aikuinen IHMINEN". Jopa kahdesti. Itse lähdit sen sijaan innoissasi stereotypioimaan asiaa ja esittämään vaihtoehtoja mitä tässä ei edes ollut. Sinulle luultavasti tuli ihan kiva fiilis tuosta itsesi nostamisesta ja sehän on aina positiivista. Ja vaikkei se asiaan liitykään, niin minä olen kyllä nähnyt naispuolisen ihmisen suuttuvan pleikkapelistä niin että ohjain on lentänyt ja useammankin kerran olen nähnyt naisen lyövän toista ihmistä. Olen myös useasi nähnyt miespuolisen itkevän pettymyksestä. Mutta minäpä en leimaakaan ihmisiä sukupuolen takia ;) Hali <3

      Lainaa

    39. Diipadaapa 2.4.2020 21:25
      Tulos: -56 (82 ääntä)
      bing: Aika jännää, miten hyvin sanoitat omia tunteitasi, mutta annat kuitenkin vaikutelman kykenemättömyydestä empatiaan/asettumaan toisen henkilön aseman siinä määrin, että ymmärtäisit miten valmiiksi ahdistuneena vaikka se Netflix voi olla juuri se viimeinen pisara. Vai onko kyse siitä, että mieluummin oletat tarinan [...]
      Kuten sanoin, olen sanaton. En siis osaa sanoittaa tunteitani olloenkaan kuten haluaisin. Ehkä en kykene empatiaan, pitänee oikein miettiä. Silti, edelleen, koen sen äärimmäisen vastenmieliseksi että ihmiselle voi televisio (tai jokin suoratoistopalvelu) olla noin tärkeä osa elämää. Enkä lähde nyt selittämään ja avaamaan mikä minun mielestäni on elämässä oikeasti tärkeää. Ilmeisesti kuulun hyvin pieneen vähemmistöön jossa netflix ei pääse top 20 listalle ja teille muille niiden oikeasti tärkeiden asioiden selittäminen on melko turhaa, ei ihmiset täällä ala arvojaan muuttamaan.

      Lainaa

    40. Tulos: -28 (48 ääntä)
      Kaisa: Itse lukisin tosi mielelläni nyt kirjoja mutta kun kirjastot on kiinni eikä ole oikein varaa tilailla kirjoja nettikaupoista.
      Mun kommentti ei ainakaan suoraa liittynyt nykyhetkeen vaan ihan yleisesti jos puhutaan normaaleista oloista. Poikkeusolot ovat asia erikseen. Kaikki tuntuvat nyt kierrättävän tämän asian tähän korona-hetkeen, jos vähänkään kritisoi Netflixiä.

      Lainaa

    41. Kusiluikkari 2.4.2020 23:26
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Mitä tuossa ekassa mokassa on? En tiiä eikö väsyneet silmät vaan näe kunnolla, kertokaa te paremmin näkevät, et mikä toi jälkiruokajuttu on.

      Lainaa

    42. Mr. Potato 2.4.2020 23:29
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Kusiluikkari: Mitä tuossa ekassa mokassa on? En tiiä eikö väsyneet silmät vaan näe kunnolla, kertokaa te paremmin näkevät, et mikä toi jälkiruokajuttu on.
      Peruna

      Lainaa

    43. Tulos: -41 (59 ääntä)
      Kuinka paljon pitää sutia, kun itkee jonkun Netflixin takia?

      Lainaa

    44. Tulos: -35 (53 ääntä)
      Ei hyvää päivää, kyllä ihmisillä on asiat hyvin kun aletaan parkumaan jos netflix ei toimi.

      Lainaa

    45. Tulos: +53 (55 ääntä)
      Tuntuu et osa kommentoijista pitää itkua jotenkin tosi erikoisena tai vahvana reaktiona. Ehkä jos itsellä harvoin tunteet purkautuu itkuna niin voi pitää Netflixin takia itkemistä täysin hölmönä reaktiona. Itse aikuisena itkupillinä voisin hyvin kuvitella stressaantuneena, just heränneenä, nälkäisenä, väsyneenä jne. tirauttavani kyyneleen paljon typerämmästäkin syystä ja varmaan oonkin. Mut ei se oo verrattavissa mihinkään pikkulapsen huutovollotukseen todellakaan.

      Lainaa

    46. Tulos: -35 (41 ääntä)
      Mä ymmärtäisin jos aamupuuro jää syömättä kun se on loppu (vaikka en syö puuroa) tai viimeiset aamukahvit menee hukkaan kun maito juoksettuu kuppiin (vaikken kahvia juo), mutta "en näe tän aamun Gejm of Thornesia" ...

      Lainaa

    47. Tulos: -27 (35 ääntä)
      Sprinkles: Kyllä mulla ainakin tulisi itku, jos Netflix ei toimisi. Ihan korkeakoulutuksen saanut yli 30-vuotias aikuinen olen. Tällä hetkellä stressikuormitus (ei pelkästään koronan takia) on omassa elämässä vaan sattuneista syistä aika tapissa. Olen nähnyt aikuisten miesten paiskaavan 80€ ohjaimen paskaksi, kun on tullut [...]
      Aika sukupuolittunut kuva sinulla miehistä ja naisista. Ja tietenkin vain sinun naisille jakamiesi tunteiden näyttäminen on hyväksyttävää ja miehille tuomittavaa. Aggressiokin on tunne. Olen sitä paitsi täysin varma, että silti näet miehesi mieluummin heittävän sen ohjaimen lattiaan, kuin alkavan itkeä hävityn änärin jälkeen

      Lainaa

    48. Tulos: -12 (20 ääntä)
      Unohdin, että TV toimii myös ilman Netflixiä. :o Joko porukka on lisäksi "konmarittanut" kaikki DVD:t ja Blurayt? Vai eikö modernissa Netflix-kodissa ole enää värkkiä (kuten pleikkari), jolla niitä voi katsoa, jos kaverilta lainaisi?

      Lainaa

    49. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Diipadaapa: Googlaamalla löytyy paljon lukemista. Joko ihan laillisesti ladattavia (ehkei niin hyviä kaikki) tai sitten torrentteina (käytännössä kaikki Englanninkieliset kirjat mitä on julkaistu). Jopa suomeksi löytyy jos käyttää aikaa oikeiden sivustojen etsimiseen ja sisälle pääsyyn. Suosittelen. Kirjat on parasta ikinä.
      Sama ihminen voi pitää sekä kirjoista, että Netflixistä. Uskomatonta, mutta totta. Hyvä tarina on hyvä, tuli se luettua tai katsottua. Ja voin sanoa, että kun päivän aikana kahlaa tarpeeksi monta sataa sivua vaikka tutkimuskirjallisuutta, ei välttämättä enää hupilukeminen huvita. Vaikka normaalisti olisi minkälainen lukutoukka. On ihan kivaa, että muitakin vaihtoehtoja on.

      Lainaa

    50. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Silakka haisee: No kerro nyt ihmeessä väitteellesi joku peruste?
      Vaikka sinänsä asiat ovat paremmin kuin 20 vuotta sitten, parin lama-ajan eläminen nuoruudessa helposti jättää jäljet, jos ei ole varakkaasta perheestä. Nuorten työllistyminen on myös vanhempaa sukupolvea hankalampaa ja eläkeiät lähinnä kaukainen toive. Politiikka on tosi lyhyessä ajassa polarisoitunut tosi paljon, mikä varmasti vaikuttaa sellaisten nuorten ajatusmaailmaan, joilla ei ole vuosikymmenten kokemusta muusta. Lukiot ja muu opiskelu ovat ihan mitattavasti haastavampia ja kuormittavampia kuin edes 10 vuotta sitten, mikä näkyy mielenterveydessä. Ilmastonmuutos jyllää ja nykynuoret on se viimeinen sukupolvi, joka asialle voi edes yrittää jotain. Ei nuorille nyt oikeastikaan kovin ruusuista tulevaisuuskuvaa lupailla. Toki buumerisukupolvella oli taas omat haasteensa. Se on ihmisluontoa, että omiaan pitää aina kaikista pahimpina. Ja sitten valitetaan nykyuorisosta/boomereista, kun ei haluta ymmärtää, että erilaiset haasteet ovat yhä haasteita.

      Lainaa

    51. Kummikäki 7.4.2020 7:22
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Kanerva: Unohdin, että TV toimii myös ilman Netflixiä. Joko porukka on lisäksi “konmarittanut” kaikki DVD:t ja Blurayt? Vai eikö modernissa Netflix-kodissa ole enää värkkiä (kuten pleikkari), jolla niitä voi katsoa, jos kaverilta lainaisi?
      Ei ole jos on käynyt samanlainen tuuri kuten enollani. Hän oli työmatkalla Saksassa kun vaimollensa iski pahanlaatuinen konmarituskohtaus. Aiempien reissujen aikana oli jo maritettu parittomat sukat, takavuosien lomakuvat ja aikuisten lasten ala-asteen koulukirjat. Nyt lähti kuvaputkitelevisio, videolaite ja kasetit, stereot ja cd:t (levysoitin, vinyylit ja kasetit oli hävitetty jo ajat sitten), venäläiset klassikot sekä Valittujen palojen kirjavaliot. Kun kaikki elokuvat, musiikki ja kirjat löytyy kumminkin netistä. No, vaimo sai sitten jonkin verran palautetta, eno ei itkenyt eikä paiskonut tavaroita kun ei ollut mitään paiskottavaa.

      Lainaa

    52. Ulla os. Korpela 7.4.2020 8:35
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Joo: Pari vuotta sitten oli muotia konmarittaa kotikirjasto kierrätykseen (anteeksi mahdollisesti kielletty sana, mutta käytän sitä tarkoittamaan järjestämistä jota sanelee muoti, ei järki). “Mitä niitä pitää pölyä keräämässä, onhan Suomessa kirjastoja”. Nyt olen iloinen etten ole ihan niin järjestelmällinen. Pari hyllymetriä ainakin jäljellä ennen kuin tarvitsee Netflixin takia itkeä…
      Sama! Hauskinta tässä on, että vaivuin epätoivoon kirjastojen sulkemispäivänä. Meni aika kauan tajuta, ettei multa luettavat lopu! Näytöltä lukiessa silmät alkaa puolessa tunnissa vuotaa ja kirvellä.

      Lainaa

    53. Tulos: +2 (4 ääntä)
      E-kirjojen lukemisesta: Kannattaa kokeilla nimenomaan lukemiseen tarkoitettuja sovelluksia, joissa näytön kirkkautta ja taustan/tekstin värejä voi säätää niin, ettei sokeudu. Niitä löytyy kyllä sovelluskaupasta kuin kaupasta, hakemalla vaikka sanoilla "ebook reader" tms. Tableteilla/puhelimilla lukeminen on huomattavasti mukavampaa niin! Toki siltikin kannattaa laittaa kosteuttavia silmätippoja ja muistaa leputtaa silmiään välillä! Jos silmät nimittäin vetistävät heti, ne ovat varmaan jo nyt aika kuivat. Jos on rahaa käytettävänä uuteen laitteeseen, niin erillinen lukulaite voisi myös olla hyvä hankinta. Niiden näytöt eivät ole joko ollenkaan valaistuja, tai jos ovat, valon saa asetuksista erikseen päälle. Mattapinta on miellyttävä katsoa ja lukeminen on yllättävän lähellä kirjan lukemista. E-kirjat on tosin hävyttömän hintaisia yksittäin ostettuina, mutta onhan niitä kuukausimaksullisiakin palveluita. Oikea kirja on oikea kirja, mutta lukulaitteella lukeminen on ihan hyvä kakkosvaihtoehto!

      Lainaa

    54. Tulos: -3 (19 ääntä)
      Mulla ei ole Netflixiä. En ole osannut kaivata. Telkkarista näkyy muutenkin toistakymmentä kanavaa, joista tulee ohjelmaa lähes vuorokauden ympäri. No sieltä ei tietenkään voi valita just sitä ohjelmaa jonka just nyt haluaisit katsoa. (kaikkimullenytheti) :)

      Lainaa

    55. ykä-kakstonninen 11.4.2020 18:38
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      On nuo nykyajan nuoret kyllä melkoisia taunoja. Vaikka wilma-sovellus poistettaisiinkin sovelluskaupasta, toimisi wilma täydellisesti selaimessa. Sovelluksenkin jakaminenkin onnistuisi ilman noita käyttöjärjestelmien valmiita sovelluskauppoja.

      Lainaa

    56. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Eka rupes naurattaan, kun tajusin et mulle olis oikeesti tullut hieman paha mieli tollasesta pilasta. :D Ois niin ihanaa jos joku tekis mulle yllärinä jotai makeaa, niin pettymys olis sit kans ihan yhtä kova.

      Lainaa

    57. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Niin no: Kyllä mä väittäisin että nykyään uudemmilla sukupolvilla on oikeasti vaikeampaa ja enemmän vastoinkäymisiä kuin jollain sinun boomer-sukupolvellasi :))
      Ehkä vastoinkäymiset ovat erilaisia mutta kuka niitä pisteyttää? Ja kuten jo joku aiemmista kommentoi me ollaan kaikki erilaisia eri elämän tilainteissa olevia, vain ja ainoastaan, ihmisiä. Venaa vaan muutaman kymmenen vuoden ajan jos hyvin käy niin sun vastoinkäymiset tulee vähättelee joku vuoden 2040 jonne-lissu tai kuka onkaan. 

      Lainaa

    58. Tulos: +1 (7 ääntä)
      En ymmärrä tuota Netflixin hypetystä? Miten edes teillä riittää siellä katsottavaa? Kun itse otan kerran pari vuodessa jonkun ilmaisen kokeilujakson, löydän pari kolme katsomisen arvoista sarjaa ja lopun aikaa saa väkisin keksiä katsottavaa. En maksaisi tuollaisesta tarjonnasta 10 e kuussa, saati sitten 120 euroa vuodessa.

      Lainaa

    59. Tulos: +1 (1 ääni)
      Kanerva: Unohdin, että TV toimii myös ilman Netflixiä. 😲 Joko porukka on lisäksi "konmarittanut" kaikki DVD:t ja Blurayt? Vai eikö modernissa Netflix-kodissa ole enää värkkiä (kuten pleikkari), jolla niitä voi katsoa, jos kaverilta lainaisi?
      Ei ole kun Tv ja Chromecast. Pleikkarin annoin pois joulun alla ja PC hoitaa pelikoneen virkaa.

      Lainaa

    60. Kuohittu perhonen 17.12.2021 10:02
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      ykä-kakstonninen: On nuo nykyajan nuoret kyllä melkoisia taunoja. Vaikka wilma-sovellus poistettaisiinkin sovelluskaupasta, toimisi wilma täydellisesti selaimessa. Sovelluksenkin jakaminenkin onnistuisi ilman noita käyttöjärjestelmien valmiita sovelluskauppoja.
      Näinpä, mutta mistä sinä ne nykyajan nuoret siihen repäsit? Nuo äitylithän sitä tuolla kauhistelevat. Itseä mietitytti kyllä myös tuo kommentti, että miten näin iso sovellus voi olla trollaamisen heiluteltavissa, aivan kuin se koko sovellus nyt olisi jotenkin tuosta kärsinyt vaikka olisikin storesta ajettu alas. Vai luuleeko jotkut oikeasti, että ne toimii jotenkin sen  storen kautta?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aprillipäivä, aprilli, aprillipila, kuva, peruna, jälkiruoka, Wilma, sovellus, lapset, koulu, Netflix, vaimo, itkeä, pila