Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirotut raskauskilot

Airi ei ole tyytyväinen herttuatar Meghanin raskauden jälkeiseen vatsaan.
kirotut-raskauskilot-tbd

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1415 (1453 ääntä)
      Sano ensin itse jotain todella tylyä, ja sitten loukkaannu kun sinulle asiasta topakammin huomautetaan. Klassikko!

      Lainaa

    2. Tulos: +588 (628 ääntä)
      Airi on vaan ikävä ihminen.

      Lainaa

    3. Salapoliisi 4.6.2019 0:48
      Tulos: -555 (751 ääntä)
      Ei ollut todellakaan järkeviä Airin kommentit, MUTTA on se kyllä vähän eri asia tarkastella/kommentoida superjulkkiksen ulkonäköä - lähes kaikkihan sitä tekee. Ei ollut mielestäni ”todella tylyä” sanoa Meghanin olevan ”pulskassa kunnossa”, tökeröä vain. Mervin kommentti oli aika paljon pahempi.

      Lainaa

    4. Tulos: +280 (350 ääntä)
      Kuvan perusteella Meghan näyttäisi ihan normaalipainoiselta. Ehkä Airi on sitten ollut supermallin mitoissa synnytystensä jälkeen.

      Lainaa

    5. Mastodontti 4.6.2019 1:33
      Tulos: -323 (471 ääntä)
      Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.

      Lainaa

    6. Tulos: +323 (331 ääntä)
      Zx: Kuvan perusteella Meghan näyttäisi ihan normaalipainoiselta. Ehkä Airi on sitten ollut supermallin mitoissa synnytystensä jälkeen.
      Aika kultaa muistot

      Lainaa

    7. Kissamies2 4.6.2019 2:47
      Tulos: -336 (444 ääntä)
      Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.

      Lainaa

    8. liian tuttua 4.6.2019 3:17
      Tulos: +85 (93 ääntä)
      Ihan kuin oma äitini....

      Lainaa

    9. Tulos: +606 (628 ääntä)
      Nykyään edes raskaus/lapsen synnyttys ei oikeuta pyöreyteen. "Vauva syntyi 5 min sitten, nyt on parempi lähteä sinne punttisalille hankkiutumaan eroon raskauskiloista, ennen kuin ihmiset alkavat arvostelemaan. Vähät toipumisesta tai lapsen kanssa siteen luomisesta, ihmiset alkavat kohta haukkumaan läskiksi!" Kuulostaa ihan hyvältä ajatustavalta, not.

      Lainaa

    10. Määäääää 4.6.2019 5:05
      Tulos: +47 (59 ääntä)
      Aika kultaa muistot muutenkin.

      Lainaa

    11. Tulos: +708 (740 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Ihanko oikeasti kuvittelet että jos kroppa on kasvattanut vauvaa 9 kk ja venynyt ja vanunut joka suuntaan, että se palautuu heti kun vauva on ulos pullahtanut o_O oppia ikä kaikki, ei palaudu

      Lainaa

    12. Tulos: +545 (569 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Onneksi suomalaiset miehet ovat timmissä kunnossa.

      Lainaa

    13. Tulos: +326 (344 ääntä)
      Nanne: Ihanko oikeasti kuvittelet että jos kroppa on kasvattanut vauvaa 9 kk ja venynyt ja vanunut joka suuntaan, että se palautuu heti kun vauva on ulos pullahtanut oppia ikä kaikki, ei palaudu
      Miksi tämä kommentti on saanut miinusta näin paljon? Tottahan tämä oli, ei se nahka entiselleen heti palaudu.

      Lainaa

    14. Paskapallero 4.6.2019 6:57
      Tulos: +357 (363 ääntä)
      Mahalla kestäähieman pitempään palautua paikoilleen, ette ole tainneet nähdä raskausvatsaa juuri synnyttäneillä. Vaikka se vauva sieltä ulos putkahtaa se vatsa ei hoikistu vaan palautuu hiljakseen.

      Lainaa

    15. Tulos: +304 (312 ääntä)
      Sen vatsan kuuluukin olla pömppö synnytyksen jälkeen. Viis kiloista. Joillakin se on alempi kuin ennen raskautta, joillakin enempi. Mitä helvetin väliä sillä on?

      Lainaa

    16. Tulos: +97 (125 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Mitä sitten?

      Lainaa

    17. Isä neljän, joka olet töissä 4.6.2019 7:29
      Tulos: +325 (329 ääntä)
      Nanne: Ihanko oikeasti kuvittelet että jos kroppa on kasvattanut vauvaa 9 kk ja venynyt ja vanunut joka suuntaan, että se palautuu heti kun vauva on ulos pullahtanut oppia ikä kaikki, ei palaudu
      Eikä kyllä tarvikkaan. Parempi se on äidillä keskittyä lapsen hoitoon, kuin omaan kehonkuvaansa tässä vaiheessa. Terveillä elämäntavoilla vartalo kyllä palautuu ajan kanssa sen minkä on palautuakseen, ja jos ei palaudu niin mitä sitten? Ei meistä miehistäkään kaikki ole adoniksia ja se on ok.

      Lainaa

    18. Kilokalori 4.6.2019 7:35
      Tulos: +353 (367 ääntä)
      Tuo ihmistyyppi, ketkä kehuvat raskauden ja synnytyksen kestollaan vielä 20 vuotta synnytyksen jälkeenkin. Puistatus. Eikä muuten rajoitu naisiin. Miesvastine on siitä varusmiesajan pakkasleiristä ja sammuneesta kaminasta ja 27km marssista jauhavat.

      Lainaa

    19. Tulos: +254 (264 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Se maha kun ei vetäydy heti kuin taikaiskusta. Kiva että Megan näyttää, miten asia on, eikä esim ole kuronut korsetilla itseään kasaan. Sektion jäkkeen se ei tietysti onnistuisikaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +346 (352 ääntä)
      Olisihan se kyllä kauheaa, jos naisella olisi oikeus keskittyä esim. kaksi päivää iloitsemaan terveestä lapsestaan sen sijaan, että tulee pahalle mielelle ulkonäöstään. Synnyttäneen on ehdottomasti näytettävä samalta kuin ennen raskautta tai mielellään 17-vuotiaana koska ööö vyötärönympäryksellä äidin arvo mitataan? Airi on vastenmielinen ihminen.

      Lainaa

    21. Tulos: +241 (249 ääntä)
      Nih, ja minun synnytykseni kesti 2 tuntia ja mahan kohdalla oli kuoppa synnytyksen jälkeen, ja paino vähemmän kuin raskauden alussa. En minä silti näyttänyt samalta kuin ennen synnytystä, se kuoppa oli löysää nahkaa, vatsalihakset täysin venyneet ja erkauma grand kanjonin kokoinen. Palautuminen kesti yli vuoden, ja hyvää tuuria sekin, jotkut saavat sellaisia vammoja, etteivät palaudu ikinä. Aivan puhdasta tuuria miltä näyttää heti synnytyksen jälkeen, siihen ei itse voi mitenkään vaikuttaa. Samoin kuin synnytyksen kestokin on aivan puhdasta tuuria. Nopea synnytys on vaarallisempaa kaikille osapuolille, koska kroppa ei ehdi mukaan (eikä sairaalan henkilökunta) ja nopeassa synnytyksessä repeämiä tulee useammin, samoin lapsen vammoja. Hölmöä arvostella synnyttäneen ulkonäköä.

      Lainaa

    22. Tulos: +207 (219 ääntä)
      Airin logiikka on jokseenkin huvittava; hän saa itse haukkua muita, mutta häntä itseään ei saa kritisoida mitenkään. Parempi sitä olla muutama raskauskilo kuin törkeä käytös.

      Lainaa

    23. Vastarannan kiiski 4.6.2019 8:18
      Tulos: -334 (374 ääntä)
      Onhan tolla rouvalla melkonen pömppis tossa kuvassa. Onko kuvakulma sitten väärä, en tiedä. Mutta isolta näyttää. Mutta huvittavia nää puolustelut, että kyllä sitä kuuluu maha olla vielä viikkoja, kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen. Kai sitä mahaa onkin, jos on raskauden aikana vedellyt ikäänkuin luvalla niihin legendaarisiin raskauden aikaisiin mielitekoihin kaikenlaista höttöä parinkymmenen lisäkilon verran. Taitaa puolustelijoilla olla oma lehmä ojassa ja maha edelleen turvoksissa. Sen verran tullut lähipiirissä vauvamahoja katseltua ennen ja jälkeen synnytyksen, että puheet jostain raskautta muistuttavasta pömpötyksestä lähinnä naurattaa. Omaa lihomistaan voi perustella monenlaisilla tekosyillä ja lasten saaminen on yksi suosituimmista. Menee samaan kategoriaan isojen luiden kanssa.

      Lainaa

    24. Tulos: -63 (79 ääntä)
      Jaa: Sano ensin itse jotain todella tylyä, ja sitten loukkaannu kun sinulle asiasta topakammin huomautetaan. Klassikko!
      Niin tai sit Airia häiritsee se kaksinaismoraali jonka mukaan totuuden sanojia saa haukkua, moittia ja vainota koska muh tunteet mutta sitten kun he itse aiheuttavat pahaa mieltä, niin se onkin ok. Kuten Lindasy Shephardin tapaus osoitti. https://www.youtube.com/watch?v=DvdTiVbvvaA Kuka teille on opettanut, että valehteleminen on oikein? Saatana?

      Lainaa

    25. Tulos: +207 (217 ääntä)
      "Olen mummo ja vaimo joten minua pitää kohdella kunnioittavasti" - Airi hetki sen jälkeen kun arvostelee Britannian prinssin puolison mahaa

      Lainaa

    26. Tulos: -134 (170 ääntä)
      Mia: Onneksi suomalaiset miehet ovat timmissä kunnossa.
      Suuri(n) osa suomalaisista IHMISISTÄ on ylipainoisia. Sukupuoleen katsomatta. Mutta jännä juttu että kun joku täällä kommentoi naisten tilaa, miinustetaan se alimpaan helvettiin mutta vastaava kommentti miehistä plussataan lähes yksipuolisesti. Olisiko tässä osoitus tasa-arvon puutteesta sukupuolien välillä? Naisten bodyshaming ei ole ok, mutta miesten on?

      Lainaa

    27. Nti. Näpsä 4.6.2019 8:47
      Tulos: +134 (150 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Nyt puhut kyllä paskaa. :D Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan neljäsosa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia. Miehillä keskimääräinen painoindeksi on 27.7, ja naisilla 27.5. Että otahan faktat talteen ennen kuin rupeat laukomaan tuollaista.

      Lainaa

    28. MazdaLeena 4.6.2019 8:53
      Tulos: +46 (78 ääntä)
      Kuvan perusteella myös Harryn miehinen elin on jäänyt synnytyksen jäljiltä lerpattamaan. Toivottavasti löytää vielä miehisen kuntonsa, vaikka voi olla vaan huono kuvaaja.

      Lainaa

    29. traumcity 4.6.2019 9:03
      Tulos: -107 (117 ääntä)
      JoJo: “Olen mummo ja vaimo joten minua pitää kohdella kunnioittavasti” - Airi hetki sen jälkeen kun arvostelee Britannian prinssin puolison mahaa
      No eikö se vähän noin mene? Ei kuninkaallisten arvostelua voi verrata taviksen arvosteluun. Moka oli toi päteminen ja omakehu siinä.

      Lainaa

    30. Tulos: +151 (157 ääntä)
      Todennäköisesti Airi on itse elämänsä aikana kamppaillut oman painonsa ja ulkonäkönsä kanssa, koska kiinnittää muiden ulkonäköön niin paljon huomiota. Sellaisen ihmisen, joka on sinut itsensä kanssa, ei tarvitse arvostella muita.

      Lainaa

    31. traumcity 4.6.2019 9:22
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Jeps: Todennäköisesti Airi on itse elämänsä aikana kamppaillut oman painonsa ja ulkonäkönsä kanssa, koska kiinnittää muiden ulkonäköön niin paljon huomiota. Sellaisen ihmisen, joka on sinut itsensä kanssa, ei tarvitse arvostella muita.
      A real nigga don't brag about being real as long as he knows it.

      Lainaa

    32. Kissamies2 4.6.2019 9:50
      Tulos: -33 (63 ääntä)
      Nti. Näpsä: Nyt puhut kyllä paskaa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan neljäsosa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia. Miehillä keskimääräinen painoindeksi on 27.7, ja naisilla 27.5. Että otahan faktat talteen ennen kuin rupeat laukomaan tuollaista.
      "Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän)" www.thl.fi

      Lainaa

    33. Tulos: +117 (121 ääntä)
      Salapoliisi: Ei ollut todellakaan järkeviä Airin kommentit, MUTTA on se kyllä vähän eri asia tarkastella/kommentoida superjulkkiksen ulkonäköä – lähes kaikkihan sitä tekee. Ei ollut mielestäni ”todella tylyä” sanoa Meghanin olevan ”pulskassa kunnossa”, tökeröä vain. Mervin kommentti oli aika paljon pahempi.
      Ihmisiä ne julkimotkin ovat. Ja typerä kritiikki on aina typerää kritiikkiä siitä riippumatta, kehen se kohdistetaan. Jos sellaista nakkelee muita kohti, pitää olla valmis siihen, että roiskuu takaisin. Airi-mummo muistelee raskaudenjälkeisiä aikojaan vaaleanpunaisten silmälasien läpi eikä tunnista realiteetteja, jos hän väittää että parin päivän jälkeen synnytyksestä kroppa voisi näyttää kaikin puolin siltä kuin se ei olisikaan synnyttänyt vähän aikaa sitten.

      Lainaa

    34. Ihmettelen vaan 4.6.2019 10:22
      Tulos: +50 (70 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Tyypillinen nuoren pitkän miehen kommentti, jolla palaa paljon kaloreita vaikka lojuisi sohvalla.

      Lainaa

    35. Tulos: +128 (136 ääntä)
      Ja Airi ja muut hänen kaltaisensa voisivat pitää mahdollisimman paljon turpansa kiinni. Se ei ole KENENKÄÄN asia miltä kukakin vastasynnyttänyt äiti näyttää synnytyksen jälkeen. Se on täysin hänen oma asiansa. Ja siks toisekseen se miltä KUKAAN näyttää ei kuulu yhtään kenellekään. Piste.

      Lainaa

    36. Neiti Knatterton 4.6.2019 10:35
      Tulos: -33 (65 ääntä)
      Ihmettelen vaan: Tyypillinen nuoren pitkän miehen kommentti, jolla palaa kaloreita vaikka lojuisi sohvalla.
      Minusta noin puhuu ennemminkin alle 160-senttinen nuori mies, joka pelkää itseään isompia naisia, eli melkein kaikkia naaraita. Minua on haukuttu usein muka liian laihaksi. Ei, kenelläkään ei kalorit pala sohvalla maatessa: pitää jättää joskus ne iltamässyt väliin ja käydä välillä jossain pelaamassa tai salilla tms. urheilun tapaisessa.

      Lainaa

    37. Henri Forss 4.6.2019 10:35
      Tulos: -52 (72 ääntä)
      Nti. Näpsä: Nyt puhut kyllä paskaa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan neljäsosa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia. Miehillä keskimääräinen painoindeksi on 27.7, ja naisilla 27.5. Että otahan faktat talteen ennen kuin rupeat laukomaan tuollaista.
      1. Kyseessä oli keskiarvo, ei keskihajonta. Jos yhden ihmisen painoindeksi on 10 miljardia ja muun joukon 24,9, ei se tarkoita, että ko. ryhmässä olisi enemmän ylipainoisia. 2.Miten miehet liittyivät tähän keissiin, jos puhuttiin naisista? Henkilöautoissa on muuten pakollisena varusteena turvavyöt. Nice to know, mutta eipä liittynyt tähän asiaan.

      Lainaa

    38. Tulos: +85 (91 ääntä)
      Nää on näitä ihmisiä jotka luulee että äitiys ja perhe on luonteenpiirre.

      Lainaa

    39. No johan nyt! 4.6.2019 10:44
      Tulos: +44 (58 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Eivät muuten ole, koskee vain suomalaisia miehiä.

      Lainaa

    40. Tulos: +180 (182 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Onhan tolla rouvalla melkonen pömppis tossa kuvassa. Onko kuvakulma sitten väärä, en tiedä. Mutta isolta näyttää. Mutta huvittavia nää puolustelut, että kyllä sitä kuuluu maha olla vielä viikkoja, kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen. Kai sitä mahaa onkin, jos on raskauden aikana vedellyt ikäänkuin luvalla [...]
      Siis kysehän ei yleensä ole mistään lisäkilouöista tai painosta ylipäätään. Mutta kun iho ja kohtu ovat venyneet (ja samalla mm puskevat osan sisäelimistä eri kohtaan), niin tämä vetäytyminen myös tapahtuu pikkuhiljaa. Ei se vauva vaan pullahda ulos ja maha yhtäkkiä ponnahda takaisin kuin puhkottu ilmapallo. Palautuminen vie hetken ja kyllä ne sisuskalutkin sieltä ryömivät takaisin. Toki moni myös saa lisää painoa, mutta ei se raskausvatsa suvereenisti kaljamahaksi vaan vaihdu...

      Lainaa

    41. Tulos: +140 (142 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Synnytyksestä toipuminen on kovin yksilöllistä. Meghan on toki superjulkkis eikä välitä siitä mitä joku suomalainen Airi ajattelee, mutta tuollainen kommentointi on silti törkeää -sen voi hyvinkin lukea joku vastasynnyttänyt jolla on muutenkin tekemistä kehossa tapahtuneiden muutosten kanssa. Siihen ei tarvita vielä jotakuta pätemään miten lähti lenkkipolulle kaksi päivää synnytyksen jälkeen. Osa lähtee, osa ei. Ja on huvittavaa ryhtyä itsejulistetuksi superäidiksi jos huolehtii äidin vatsan kutistumisesta, eikä siitä että äiti ja lapsi voivat hyvin. "Olen hyvä äiti: painan 63 kiloa". Joo koska sehän juuri on puuhaan vaadittava ominaisuus.

      Lainaa

    42. Tulos: -106 (122 ääntä)
      Itse varmaan olen sitten joku luonnonoikku kun olin heti synnäriltä päästessä samoissa farkuissa ja samassa kropassa kun ennen raskautta. Painoa tuli raskausaikana 20kg josta suurin osa turvotusta, nesteitä joita raskausmyrkytys oikein keräsi. Mutta synnytyssaliin jäi ne kaikki 20kg. Luulin silloin että niin käy kaikille, mutta ei näköjää.

      Lainaa

    43. Tulos: +99 (101 ääntä)
      On se jännä, mitenkä raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeinen elämä on yhtä kilpaurheilua.

      Lainaa

    44. Masuasukki 4.6.2019 16:33
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Onhan tolla rouvalla melkonen pömppis tossa kuvassa. Onko kuvakulma sitten väärä, en tiedä. Mutta isolta näyttää. Mutta huvittavia nää puolustelut, että kyllä sitä kuuluu maha olla vielä viikkoja, kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen. Kai sitä mahaa onkin, jos on raskauden aikana vedellyt ikäänkuin luvalla [...]
      Trolololoo. Latteaa. Käy joskus synnärillä.

      Lainaa

    45. Masuasukki 4.6.2019 16:35
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Joo: Synnytyksestä toipuminen on kovin yksilöllistä. Meghan on toki superjulkkis eikä välitä siitä mitä joku suomalainen Airi ajattelee, mutta tuollainen kommentointi on silti törkeää -sen voi hyvinkin lukea joku vastasynnyttänyt jolla on muutenkin tekemistä kehossa tapahtuneiden muutosten kanssa. Siihen ei tarvita vielä [...]
      Tää on totta. Synnärillä itseruskettavaa levittävä supermutsi voisi ehkä kuitenkin perehtyä vaikkapa varhaisen vuorovaikutuksen konseptiin, jahka somesta kerkeää.

      Lainaa

    46. Tulos: +117 (121 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Onhan tolla rouvalla melkonen pömppis tossa kuvassa. Onko kuvakulma sitten väärä, en tiedä. Mutta isolta näyttää. Mutta huvittavia nää puolustelut, että kyllä sitä kuuluu maha olla vielä viikkoja, kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen. Kai sitä mahaa onkin, jos on raskauden aikana vedellyt ikäänkuin luvalla [...]
      Kyllä kaks päivää synnytyksestä se kohtu on vielä niin iso, että helposti pömpöttää, ihme kommentti. Ei kait kohdun palautuminen läskeihin liity.

      Lainaa

    47. Tulos: +108 (110 ääntä)
      .SL3087: Itse varmaan olen sitten joku luonnonoikku kun olin heti synnäriltä päästessä samoissa farkuissa ja samassa kropassa kun ennen raskautta. Painoa tuli raskausaikana 20kg josta suurin osa turvotusta, nesteitä joita raskausmyrkytys oikein keräsi. Mutta synnytyssaliin jäi ne kaikki 20kg. Luulin silloin että niin käy kaikille, mutta ei näköjää.
      Kyllä miullaki jäi kaikki kilot synnärille, mutta kohtu oli iso ja vatsalihasten erkauma korosti vatsan pömpötystä, vaikkei ylimäärästä läskiä ollukaan. Jonkun kahden viikon päästä oli kohtu kutistunu. Eli taitaa olla vaan yksilöllistä, miten nopeasti palautuu, 2 päivää synnytyksestä on vaan tosi lyhyt aika.

      Lainaa

    48. Tulos: +94 (100 ääntä)
      Itseltäni kuopus söi kiloja, juuri ennen synnytystä painoin vain puoli kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Synnytyksen jälkeen kymmenisen kiloa vähemmän. Lihakset käsistä ja muodot lantiosta olivat hävinneet, olin luuta, nahkaa ja maidolla täyteen pönkätyt rinnat (norm A-B:stä C-D-kuppiin). Yhtään hyvä olo ei ollut siitä, etten ollut "lihonut", päin vastoin todella vieras, epämukava ja epänaisellinen olo oli. Eikä laihtuminen ollut omaa vikaani, sen enempää kuin ansiotanikaan. Nämä asiat ovat yksilöllisiä ja voivat vaihdella samalla naisellakin kovasti eri raskauden ja elämänvaiheen ollessa kyseessä. Onnellista oli (näin jälkikäteen ajateltuna) ettei juuri kukaan läheiseni ottanut asiakseen kommentoida ulkonäköäni sen enempää. Kiitos siitä! Kriitikoiden olisi hyvä huomioida sekin että itsestään "huolen pitäminen" voi olla erittäin vaikeaa raskaana, tai muutoinkin jos on sairauksia, voimakasta pahoinvointia, lonkkien raju aukeaminen, raskausmyrkytys tms. Pelkästään kohtuullinen ravitsemus ja liikunta voi olla mahdoton toteuttaa ja täytyy keskittyä vain selviytymään hengissä ja edes puolissa järjissään synnytyksen yli. Itsessään huolehtiminen EI siis ole sitä että muokataan oma keho ja elintavat vastaamaan utopistisia kauneus/naiseus/äitiysihanteita ja stressataan kelpaako nyt varmasti kaikille.

      Lainaa

    49. Tulos: +68 (68 ääntä)
      Aanskuu: Kyllä miullaki jäi kaikki kilot synnärille, mutta kohtu oli iso ja vatsalihasten erkauma korosti vatsan pömpötystä, vaikkei ylimäärästä läskiä ollukaan. Jonkun kahden viikon päästä oli kohtu kutistunu. Eli taitaa olla vaan yksilöllistä, miten nopeasti palautuu, 2 päivää synnytyksestä on vaan tosi lyhyt aika.
      Muuten sama homma mulla, paitsi että kilot ei jääny synnärille, vaan olin laihtunut raskausaikana 11 kiloa. Ensinhän vaaka näytti samaa, parin viikon päästä vasta sen sai huomata, kun turvotus oli poistunut. Siihen mennessä kohtu oli vihdoin supistunut ja sain laittaa 2 kokoo pienemmät housut jalkaan. Jotkut oli kateellisia, mutta nepä ei tienneetkään siitä roikkuvasta ihopussistani... joka on siinä edelleen eikä lähe ilman veistä >_< Että miten sen nyt ottaa, oliko niin kivaa kun kilot läks tosta vaan.

      Lainaa

    50. Tulos: +117 (123 ääntä)
      Ärsyttää aivan jumalattomasti puhe raskauskiloista ja läskeistä ja herkkujen mättämisestä kahden edestä, kun selkeästi tuo(kaan) nainen ei ole lihonut yhtään! Se on jumankauta täysin eri asia kerätä vararengasta ympärilleen, jota sitten pitää laihdutella pois, kuin olla kuin kuka tahansa synnyttänyt nainen, jonka kohdun ja muun kropan palautumisessa kestää ja turvotusta on semmosen elefantin verran kehossa.

      Lainaa

    51. Tulos: +102 (104 ääntä)
      Voiko oikeasti olla olemassa aikuisia ihmisiä jotka ei tiedä ettei kroppa palaudu synnytyksen jälkeen kuin taikaiskusta?? Synnytys on keholle iso ponnistus ja voi aiheuttaa ihan hirveää turvotusta millä ei ole mitään tekemistä lihavuuden tai raskaukilojen jäämisen kanssa. Lisäksi on aika naiivia ajatella että 9 kk venynyt kohtu vain imaisisi itsensä takaisin ennalleen kun vauva sieltä putkahtaa. Itse pukkasin pihalle lähes neljä kiloa vauvaa ja siihen päälle lapsivedet, istukan sun muut. Silti 2 päivää synnytyksen jälkeen paino oli vain pari kiloa vähemmän kuin ennen synnytystä. Mutta mulla oli jalatkin niinkuin puunrungot, semmoset turvonneet pökkelöt. :D Viikko synnytyksen jälkeen paino olikin tippunut jo 15 kiloa. Kyllä tosiaan pari päivää synnytyksen jälkeen voi näyttää ihan siltä että kyytiläinen on vielä sisällä.

      Lainaa

    52. Tulos: -18 (40 ääntä)
      Mervi alensi itsensä samalle tasolle Airin kanssa hyökkäämällä tämän persoonaan itse asian sijaan. Näitä tämän tasoisia väitteitä heittäviä ihmisiä on netissä aivan liikaa. Asiallista keskustelua on vaikea saada aikaan, kun yksi idiootti avaa suunsa, niin siinä on kymmenen lisää väittämässä vastaan. Kaikesta huolimatta Merville pisteet siitä, että jätti hölmöilynsä yhteen kommenttiin. Se on harvinainen näky. Muut saavat täydet kymmenen pistettä ja papukaijamerkin moitteettomasta käytöksestään.

      Lainaa

    53. Tulos: -69 (77 ääntä)
      Ämmät kuorossa määkyy raskauskiloistansa. Missä se moka on?

      Lainaa

    54. Tulos: +39 (43 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Ja miehistä hiukan useampi. Luuletko joskus pääseväsi lähelle naista tuolla luonteella? Ehkä joudut tyytymään kissoihin.

      Lainaa

    55. Tulos: +38 (50 ääntä)
      CC: Voiko oikeasti olla olemassa aikuisia ihmisiä jotka ei tiedä ettei kroppa palaudu synnytyksen jälkeen kuin taikaiskusta?? Synnytys on keholle iso ponnistus ja voi aiheuttaa ihan hirveää turvotusta millä ei ole mitään tekemistä lihavuuden tai raskaukilojen jäämisen kanssa. Lisäksi on aika naiivia ajatella että 9 kk [...]
      Olet oikeassa. Nuo "aikuiset" ovat 12-vuotiaan tasolla. Samoin osa kommentoijista tyyliin "Meghanin vatsa ---> suomalaisnaiset ovat lihavia". Osa on lihavia, osa laihoja, mutta aivoistakin suurin osa on rasvaa, joten alhainen rasvaprosentti voi tarkoittaa, että aivokudosta puuttuu. Mikä PAKKOMIELLE typerimmillä on muiden painoon, ei heidän tartte muita kantaa. Mutta fiksut raahaavat hitto näitä mänttejä mukana yhteiskunnassa, kuin niitä muka johonkin tarvittaisiin. Kiintiötyöttömiksi ja persuiksi?

      Lainaa

    56. Tulos: +47 (47 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Aivan normaali vatsa Meghanilla juuri synnyttäneeksi! Minä painoin molempien lasten synnytyksen jälkeen jo sairaalassa vähemmän, kuin ennen raskautta (vaikea raskauspahoinvointi koko raskauden ajan), mutta vatsa oli vielä monta päivää hyvin turvonnut ja sen näköinen, kun olisin yhä raskaana.

      Lainaa

    57. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Itsehän laihduin raskausaikana noin 10 kiloa, mutta silti näytin hyllyvän ameeban ja norsun risteytykselta. Raskauskilot kun tarkoittavat muutakin kuin syömisestä johtuvaa painonnousua. Tuolle minunkin mahani näytti synnytyksen jälkeen vaikka laihtuminen olikin aika rajua.

      Lainaa

    58. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Lähdettä en muista, mutta luin joskus, että naisen keholla menee 2 vuotta palautua yhdestä raskaudesta. Mahalla menee vähemmän aikaa, mutta tuskin kenelläkään ulkonäkö palautuu 100% entiselleen parissa päivässä.

      Lainaa

    59. Tulos: +46 (46 ääntä)
      Eikös Meghan vielä joutunut keisarinleikkaukseen, vaikka siitä ei hirveästi uutisoitu. Mut just sen takia spekuloitiin kun yleensä näissä tilaisuuksissa äidit kantaa vauvan mutta nyt vauvaa toi näytille isä. Joten johtuneeko myös siitä tuo turvotus, mutta on kumminkin yksilöllistä miten naisten kehot palautuu. Aika hemmetin tökeröä ruveta arvostelemaan toisen kehoa kumminki.

      Lainaa

    60. Tulos: -17 (29 ääntä)
      Aijemman kommenttini äänistä päätellen vähän yli puolet pitää henkilöön kohdistuvaa hyökkäystä asiallisena argumenttina. Tämä kertoo juuri siitä surullisesta keskustelun laadusta netissä, josta kommentissani puhuin. Vaikka 11 äänen otanta on aika pieni, se on kuitenkin tutkimani trendin mukainen. Asiallinen keskustelu netissä on kuolemassa sukupuuttoon.

      Lainaa

    61. Raskaus muuttaa ihmistä 5.6.2019 19:55
      Tulos: -24 (34 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      En tajua miksi oot saanut niin paljon alapeukkuja, mutta niin näyttää. Se saattaa tosin johtua sektiosta, se meinaan kerää nestettä tosi paljon vartaloon.

      Lainaa

    62. Raskaus muuttaa ihmistä 5.6.2019 19:59
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Itsekin kiinnitin huomiota meghanin vatsanseutuun, mutta enemmänkin terveydellisestä kuin esteettisestä näkökulmasta. Mietin vain saiko hän lapsen sektiolla, koska turvotus kertoisi sen puolesta. Olen silti hyvilläni siitä, että maailma liikkuu tähän suuntaan eikä salli enää samanlaista naisen ulkonäön arvostelua. Tätä olisi kaivattu jo ajat sitten, että tähän keskustelukulttuuriin puututaan tiukemmin. Synnytyksestä ei edes pidä tehdä kilpailua kuka toipuu nopeimmin, koska se on luonnollista ja luonnollisesta ei pidä tehdä epäluonnollista jollain dieettijumpalla. Tärkeintä on se lapsi ja molempien eloonjääminen, muu kaikki on ihan turhaa hifistelyä. Toisekseen äitiys on ensimetreillään herkkää aikaa, joten annetaan sille rauha kaikelta ulkonäköroskalta.

      Lainaa

    63. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Mä en olisi huomannu edes koko mahaa, ellen olis lukenu kommentteja..

      Lainaa

    64. Paskapallero 6.6.2019 4:37
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Miehet mietikkää jos teidän mahaanne venyttää 9kk vauva, palautuuko sinun mahasi siitä heti, vai jääkö vatsanahkat roikkumaan kunnes palautuu? Toi on vaan sitä maharöllykkää mikä roikkuu, ei mitään muuta. Paljon laihduttajillakaan iho ei ihan heti palaudu, joillakin ei ikinä.

      Lainaa

    65. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Toj Karin: Aijemman kommenttini äänistä päätellen vähän yli puolet pitää henkilöön kohdistuvaa hyökkäystä asiallisena argumenttina. Tämä kertoo juuri siitä surullisesta keskustelun laadusta netissä, josta kommentissani puhuin. Vaikka 11 äänen otanta on aika pieni, se on kuitenkin tutkimani trendin mukainen. Asiallinen keskustelu netissä on kuolemassa sukupuuttoon.
      Jos henkilö käyttäytyy henkilönä tympeästi muita kohtaan niin siitä hänelle ei voi huomauttaa kuin "henkilöön kohdistuvalla hyökkäyksellä". Kenen asia siihen puuttuminen on onkin asia erikseen mutta mielestäni se kuuluu samaan keskusteluun osallistuville tai itse pidän sitä hiljaisena hyväksyntänä mikäli siihen ei puutu. Tässäkään ei nyt ihan törkeästi kumminkaan sanottu verrattuna henkilön omaan aloitukseen. Toisaalta jossain määrin myös samaa mieltä tuosta asiallisen keskustelun haastavuudesta netissä.

      Lainaa

    66. Mastodontti 7.6.2019 2:17
      Tulos: -29 (33 ääntä)
      Nanne: Ihanko oikeasti kuvittelet että jos kroppa on kasvattanut vauvaa 9 kk ja venynyt ja vanunut joka suuntaan, että se palautuu heti kun vauva on ulos pullahtanut oppia ikä kaikki, ei palaudu
      Kyllä minä tiedän miltä se maha näyttää ennen ja jälkeen synnytyksen. Itse vain näen tuon mahan tuossa kuvassa semmoisena raskausmahana ennen synnytystä.

      Lainaa

    67. Mastodontti 7.6.2019 2:34
      Tulos: -26 (28 ääntä)
      : Se maha kun ei vetäydy heti kuin taikaiskusta. Kiva että Megan näyttää, miten asia on, eikä esim ole kuronut korsetilla itseään kasaan. Sektion jäkkeen se ei tietysti onnistuisikaan.
      Voi pyhä yksinkertaisuus.

      Lainaa

    68. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Mutta eikö tää kyseinen kuva oo otettu jotain kaks päivää synnytyksen jälkeen. Ja synnytyksestäkin puhuttiin, että oli sektiosynnytys, jolloin vaatteiden alla on normaalin nahan venymisen lisäksi vielä haavan siteitä. Isoltahan Meghan tässä näyttää mutta pitäisikö vähän miettiä järjellä, ennen kuin alkaa sitä kommentoida.

      Lainaa

    69. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Voiluoja: Mutta eikö tää kyseinen kuva oo otettu jotain kaks päivää synnytyksen jälkeen. Ja synnytyksestäkin puhuttiin, että oli sektiosynnytys, jolloin vaatteiden alla on normaalin nahan venymisen lisäksi vielä haavan siteitä. Isoltahan Meghan tässä näyttää mutta pitäisikö vähän miettiä järjellä, ennen kuin alkaa sitä kommentoida.
      Ei siellä mitään siteitä ole :'D Eikä joku harsotaitos mitään lisämassaa edes toisi. Pitäisköhän miettiä järjellä ensin? Sektion jälkeen keho on aivan järkyttävän turvonnut. That's it. T: 3 sektiota läpikäynyt

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Mastodontti: Hyvältähän toi Meghan tuossa näyttää, mutta yllättävän isolta tuo maha kuitenkin tuossa kuvassa näyttää synnyttäneeksi.
      Ette kai te luule että kuva on vahinko? Vatsa näkyy suurena, koska niin halutaan.

      Lainaa

    71. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Jokainen palautuu yksilöllisesti. Synnytin kolme ja puoli viikkoa sitten ja synnytyksen jälkeisen viikon vatsani näytti siltä kun olisin edelleen raskaana ehkä kuudennella kuulla. Ennen raskautta painoin 56kg ja raskauden aikana kiloja tuli 20, jotka oli näkyvissä vain isona mahana. Vauva oli yliaikainen ja suurikokoinen. Nyt vatsani on palautunut jo lähes kokonaan ja ei, en kerännyt läskiä raskauden aikana, enkä suuremmin herkutellut. Osastolla näin muita synnyttäineitä ja toisilla ihan sama tilanne ja toisten vatsat oli palautuneet nopeammin. Kohtuhan palautuu alkuperäisiin mittoihin noin kuudessa viikossa.

      Lainaa

    72. Kommentoija 15.6.2019 3:05
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Onhan tolla rouvalla melkonen pömppis tossa kuvassa. Onko kuvakulma sitten väärä, en tiedä. Mutta isolta näyttää. Mutta huvittavia nää puolustelut, että kyllä sitä kuuluu maha olla vielä viikkoja, kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen. Kai sitä mahaa onkin, jos on raskauden aikana vedellyt ikäänkuin luvalla [...]
      "Huvittavia nää puolustelut" Huvittavaa tässä on, että näin moni ei tajua ettei kohtu niin vain vetäydy samaan kokoon mitä se oli ennen raskautta. Siellä on kuitenkin lapsi ja istukka venyttänyt sitä n. 9 kk, joten siinä menee jonkin aikaa, että kohtu palautuu vanhoihin mittoihinsa.

      Lainaa

    73. Töttöröö 15.6.2019 13:38
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Toj Karin: Aijemman.
      Oot niin pälli ettei sun kommenteista jaksa lukea kuin nimimerkin, siksi miinusta.

      Lainaa

    74. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Kissamies2: Melkein kaikki suomalaiset naiset ovat joko lievästi ylipainoisia tai lihavia.
      Ja tämä tärkeä huomiosi liittyi asiaan miten?

      Lainaa

    75. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Kilokalori: Tuo ihmistyyppi, ketkä kehuvat raskauden ja synnytyksen kestollaan vielä 20 vuotta synnytyksen jälkeenkin. Puistatus. Eikä muuten rajoitu naisiin. Miesvastine on siitä varusmiesajan pakkasleiristä ja sammuneesta kaminasta ja 27km marssista jauhavat.
      Eihän 16 tuntia ole edes kovin pitkä aika synnytykselle.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Meghan Markle, Prinssi Harry, kuninkaalliset, lapsi, vauva, raskaus, raskaana, synnyttää, ylipaino, painonhallinta, ulkonäkö, uutiset, kuva, maha, vatsa

  • Uusimmat

  • Kategoriat