Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 47

Millä todennäköisyydellä näin tapahtuu?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 47

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -104 (244 ääntä)
      Suvakki jolla on rasistinen likainen kikkeli :o

      Lainaa

    2. Tulos: -60 (202 ääntä)
      Toi Rosan kommentti kruunasi tämän. :D

      Lainaa

    3. Tulos: +486 (580 ääntä)
      Naistenhuoneen mielipidejakauma. 533 ajattelevat: "TIETYSTI hyönteiset ovat eläimiä, siis haloo. Mikä idiootti tuolla onkaan kumppanina!" 1300 ajattelevat: "Näin yksinkertaiseen ja ilmiselvään kysymykseen pitää ehdottomasti vastata väärin, koska tämä on Naistenhuone ja haluan säilyttää tämän paikan maineen online-hullujenhuoneena."

      Lainaa

    4. Tulos: +282 (328 ääntä)
      Onnetonta, puolitoista tuhatta ihmistä on sitä mieltä ettei hyönteiset ole eläimiä.

      Lainaa

    5. Tulos: +374 (382 ääntä)
      Osa vastasi Ilonan kysymykseen varmasti väärin tarkoituksella, mutta pelottaa ajatella kuinka moni vastasi väärin tosissaan.

      Lainaa

    6. Tulos: +53 (69 ääntä)
      Napael: Osa vastasi Ilonan kysymykseen varmasti väärin tarkoituksella, mutta pelottaa ajatella kuinka moni vastasi väärin tosissaan.
      Siis vastasi varmasti huvin vuoksi väärin.

      Lainaa

    7. Tulos: +68 (176 ääntä)
      Liki 1,5t naista aattelee et hönteiset ei oo eläimiä, eikä kasveja. Onko ne sit jotain helvetin kiviä?

      Lainaa

    8. Tulos: -211 (363 ääntä)
      diddidii: Liki 1,5t naista aattelee et hönteiset ei oo eläimiä, eikä kasveja. Onko ne sit jotain helvetin kiviä?
      Miten ois vaikka tuo hyönteinen

      Lainaa

    9. Kummallista 29.1.2019 1:53
      Tulos: +367 (375 ääntä)
      Hyönteiset kuuluvat eläinkuntaan.

      Lainaa

    10. Muistelija 29.1.2019 2:38
      Tulos: +142 (168 ääntä)
      Hyönteisktsymykseen taisi tyypit olla vastanneet jotakuinkin "kyl mä nyt tiiän et ne virallisesti on eläimii mut ei ne musta niinku jos oikeessa elämässä puhutaan nii oo niin siks vastasin et ei oo" eli ihan tosissaan olivat vastanneet suurin osa näin...

      Lainaa

    11. Tilppitappi 29.1.2019 6:31
      Tulos: +184 (184 ääntä)
      muulimaa: Miten ois vaikka tuo hyönteinen
      Mikäs se hyönteinen sitten on?

      Lainaa

    12. Tulos: +161 (331 ääntä)
      Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?

      Lainaa

    13. Tulos: -19 (195 ääntä)
      Säde: Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?
      Kyllä. Myös suvakkien määrä huolettaa. Ja jyrkkä kahtiajako myös. On muitakin vaihtoehtoja olla kuin nämä kaksi ääripäätä. Mielestäni ainakaan se, että haluaa seuloa maahanmuuttajia motivaatioiden ja tarpeiden perusteella ihonväriin tai kansalaisuuteen katsomatta ei ole rasistista, vaan järkevää. Tämä seulominen muuttuu rasistiseksi vasta, kun jonkin väriset ihmiset vapautetaan siitä.

      Lainaa

    14. Tulos: +70 (70 ääntä)
      Kyllä hengitystä täytyi pidättää kun scrollasin tuon "onko hyönteiset eläimiä" kyselyn ohitse, sillä aina niitä olen eläimiä pitänyt mutta eivät ne sitä ilmeisesti olekaan, miten voin olla näin tyhmä... Kiitos kommentit että korjasitte tilanteen. Olin niin järkyttynyt omasta "erehdyksestäni" että unohdin etsiä koko mokaa kyseisestä kyselystä.

      Lainaa

    15. Tulos: -131 (159 ääntä)
      Jos kerran ihmisten mielestä hyönteiset on eläimiä, miksi sitten sieni ei ole kasvi?

      Lainaa

    16. Tulos: +187 (193 ääntä)
      muulimaa: Miten ois vaikka tuo hyönteinen
      Niin että linnutkaan ei ole eläimiä, kaloista puhumattakaan. Nehän ovat lintuja ja kaloja.

      Lainaa

    17. Tulos: -49 (177 ääntä)
      Säde: Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?
      Ei

      Lainaa

    18. Tulos: +95 (103 ääntä)
      Tuohon hyönteiskommenttiin sen verran, että siinä oli satoja naurureagointeja, jotka kuitenkin näkyvät tuossa tykkäyksinä, eli noin moni ei todellakaan pidä hyönteisiä muina kuin eläiminä.

      Lainaa

    19. Tulos: +186 (190 ääntä)
      Vaakku: Jos kerran ihmisten mielestä hyönteiset on eläimiä, miksi sitten sieni ei ole kasvi?
      Koska sienen solurakenne poikkeaa kasvin solurakenteesta niin huimasti.

      Lainaa

    20. Tulos: +144 (148 ääntä)
      Vaakku: Jos kerran ihmisten mielestä hyönteiset on eläimiä, miksi sitten sieni ei ole kasvi?
      Sienet kuuluvat omaan aitotumaisten kuntaansa, eli kehitys on poikennut kasvien kehityksestä. Yksinkertaisesti sanottuna sienet kuuluvat sieniin ja kasvit kasveihin, mutta molemmat ovat aitotumaisia.

      Lainaa

    21. Hölömörkö 29.1.2019 8:16
      Tulos: +83 (141 ääntä)
      Ja miksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin rasisti ja suvakki? Kaksi ihan ääripäätä, musta ja valkoinen, ei harmaan sävyjä? Uskon, että suurin osa on näitä harmaita.

      Lainaa

    22. Tulos: +160 (170 ääntä)
      Hölömörkö: Ja miksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin rasisti ja suvakki? Kaksi ihan ääripäätä, musta ja valkoinen, ei harmaan sävyjä? Uskon, että suurin osa on näitä harmaita.
      tulihan siihen kolmaskin vaihtoehto...

      Lainaa

    23. Reima Ungas 29.1.2019 8:31
      Tulos: +77 (121 ääntä)
      Se, ovatko hyönteiset eläimiä eläintieteen taksonomian mukaan, ei tietenkään ratkea missään Facebook-ryhmässä äänestämällä, ei perheriidalla eikä baarivedonlyönnillä. Ei sen kummemmin kuin se, onko maa pyöreä vai litteä tai onko Pluto planeetta. Eri asia on sitten se, mitä arkikielessä eläimellä tarkoitetaan. Ihmisen arkiajattelu, toisin kuin tieteen luokitukset, ei pelaa kategorioilla, jotka määritellään tiettyjen kriteerien avulla, vaan ns. prototyypeillä. Meillä on siis jossain ajattelun pohjalla mielikuva siitä, millainen on "tavallinen" eläin, lintu, talo, auto jne., ja mitä kauempana jokin olio on tästä prototyypistä, sen vaikeampi sitä on sijoittaa. Tätä on oikeasti tutkittukin, esimerkiksi testeillä, joissa koehenkilöiden pitää vaikkapa salamannopeasti reagoida semmoisiin kuin "pingviini on lintu, oikein vai väärin?" – ja tähän vastaaminen vie muutaman sekunnin murto-osan enemmän kuin "varpunen on lintu". Varmaan meistä useimmille prototyyppinen eläin on karvainen nisäkäs. Siinä mielessä Ilonan kysymys ei ole ollenkaan niin tyhmä kuin äkkiseltään ajattelisi.

      Lainaa

    24. Tulos: -82 (184 ääntä)
      Ns. rasismi kukoistaa aika monen tytön ja naisen mielessä nykyään, eikä vähiten sen takia että monet joutuvat uussuomalaisten ahdisteltaviksi likimain päivittäin, jotkut saaneet maistaa heidän vieraanvaraisuuttaan vielä pahemmin, joten ei, ei ihmetytä tulokset.

      Lainaa

    25. Tulos: +11 (153 ääntä)
      Säde: Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?
      Nykyään taitaa olla rasisti jo, kun pikkuisenkin kyseenalaistat laittomat maahanmuuttajat lähi-idästä ja afrikasta. Kerran minut haukuttiin natsiksi kun mainitsin, että maahanmuuton kustannukset ovat jo nyt enemmän, mihin Suomella olisi varaa.

      Lainaa

    26. Tulos: +105 (111 ääntä)
      Vaakku: Jos kerran ihmisten mielestä hyönteiset on eläimiä, miksi sitten sieni ei ole kasvi?
      Esim. siksi että sieni ei yhteytä, ja biologisessa taksonomiassa kasvit on määritelty ominaisuudeltaan yhteyttäviksi.

      Lainaa

    27. niimpä niin 29.1.2019 9:59
      Tulos: +45 (67 ääntä)
      Profiili: Nykyään taitaa olla rasisti jo, kun pikkuisenkin kyseenalaistat laittomat maahanmuuttajat lähi-idästä ja afrikasta. Kerran minut haukuttiin natsiksi kun mainitsin, että maahanmuuton kustannukset ovat jo nyt enemmän, mihin Suomella olisi varaa.
      Enemmän varmaan porukka ärsyttää, kun jaottelu on joko Suvakki tai Rasisti ja ei mitään väliltä. Jokainen vähänkin järkevää maahanmuuttoa kannattava on joko suvakki tai sitten rasisti, riippuen kummalta ääripäältä kysyt.

      Lainaa

    28. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Hihi: Esim. siksi että sieni ei yhteytä, ja biologisessa taksonomiassa kasvit on määritelty ominaisuudeltaan yhteyttäviksi.
      No, tähänkin tietysti on poikkeuksia, kotimainen esimerkki mäntykukka. https://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4ntykukka

      Lainaa

    29. Tulos: +71 (83 ääntä)
      Ensimmäiseen kysymykseen kuinka todennäköistä asia on, on vaikea vastata suoraan. Pitäisi tietää kuinka todennäköisiä seuravat asiat on 1) Posteljooni tiputtaa kirjeen 2) Kuinka suuri osuus posteljoonin jakamista kirjeistä on Eevalle 3) Kuinka usein Eeva valitsee tämän poikkeusreitin 4) Kuinka paljon peräkärryn ohi kulkee ihmisiä jotka sekä huomaavat kirjeen ja päättävät auttaa lähimmäistään

      Lainaa

    30. Jouko Salming 29.1.2019 10:45
      Tulos: +97 (99 ääntä)
      Faktoista äänestäminen on kyllä aina hedelmällistä touhua.

      Lainaa

    31. Tulos: +51 (69 ääntä)
      1300 ihmistä "äänesti", että hyönteiset ei ole eläimiä???? Ja vielä oletan että suurin piirtein kaikki tuolla naistenhuoneella on aikuisia? Älkää nyt sitten kertoko näille, että ihminenkin on eläin. Niiden pääthän räjähtää tästä tiedosta.

      Lainaa

    32. Tulos: -41 (43 ääntä)
      Jouko Salming: Faktoista äänestäminen on kyllä aina hedelmällistä touhua.
      Tuossa ei ollut yhtään fiktioon perustuvaa kysymystä.

      Lainaa

    33. Tulos: -7 (45 ääntä)
      Säde: Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?
      Ei, mikä vittu edes on suvakki? Siellä on kolmas järkevä vastausvaihtoehto, joka onkin saanut selvästi eniten ääniä.

      Lainaa

    34. Runo-Rööpe 29.1.2019 11:57
      Tulos: +47 (57 ääntä)
      Kala: Naistenhuoneen mielipidejakauma. 533 ajattelevat: “TIETYSTI hyönteiset ovat eläimiä, siis haloo. Mikä idiootti tuolla onkaan kumppanina!” 1300 ajattelevat: “Näin yksinkertaiseen ja ilmiselvään kysymykseen pitää ehdottomasti vastata väärin, koska tämä on Naistenhuone ja haluan säilyttää tämän paikan maineen online-hullujenhuoneena.”
      Kala on Palannut Oisin sua halannut Jos mun juomaveteen et ois kakannut

      Lainaa

    35. Paskapallero 29.1.2019 11:58
      Tulos: -121 (133 ääntä)
      No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko linnut sitten kiviä, jos hyönteiset ei ole eläimiä) Ei aina tarvitse lukion oppien mukaan ajatella, vaan saa olla omiakin mielipiteitä. Mutta sitten kokeissa kannattaa vastata mitä kirjoissa lukee, ei oman mielipiteen mukaan. T. Lukion käynyt, jolla on päässä muutakin kuin sana tarkat opit lukiosta.

      Lainaa

    36. Tulos: +96 (146 ääntä)
      Hölömörkö: Ja miksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin rasisti ja suvakki? Kaksi ihan ääripäätä, musta ja valkoinen, ei harmaan sävyjä? Uskon, että suurin osa on näitä harmaita.
      Rasisteja olen tavannut paljonkin mutta missä piileskelevät suvakit? Teidättehän, ne tarunhohtoiset feministit, jotka haluavat ottaa 100 % maailman pakolaisista Suomeen ja kertovat islamin olevan ihastuttava uskonto, jotka haluavat vähentää hoitajia palvelutaloista, jotta saadaan maahanmuuttajille palveluita ja joilla ei ole kriittisyyden häivääkään missään asiassa. En ole koskaan nähnyt yhtäkään, kuullut vain juttuja rasistien puheissa. Olisi kiva joskus tavata.

      Lainaa

    37. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Mitenköhän kävisi tuolla Naistenhuoneessa (tai joistain kommenteista päätellen täällä FB-mokissa), kun kertoisi kaikkien näiden hyönteiset = eläimiä, linnut = eläimiä, sienet = sieniä, kasvit = kasveja jne. faktojen jälkeen vielä, että lisäksi kaikkia näitä yllä mainittuja nimitetään yhteisnimikkeellä "eliöt"?

      Lainaa

    38. Tulos: +20 (34 ääntä)
      Mikko: Ensimmäiseen kysymykseen kuinka todennäköistä asia on, on vaikea vastata suoraan. Pitäisi tietää kuinka todennäköisiä seuravat asiat on 1) Posteljooni tiputtaa kirjeen 2) Kuinka suuri osuus posteljoonin jakamista kirjeistä on Eevalle 3) Kuinka usein Eeva valitsee tämän poikkeusreitin 4) Kuinka paljon peräkärryn ohi kulkee ihmisiä jotka sekä huomaavat kirjeen ja päättävät auttaa lähimmäistään
      Hyvää pohdintaa. Riittävästi parametreja sisältävän tapahtuman todennäköisyyden etukäteen arvioiminen johtaa todennäköisyyteen joka on likimain nolla. Mutta arvelen, että tässä tapauksessa oikea kysymys todennäköisyyksistä on muotoa: "Millä todennäköisyydellä tapahtuu jotakin, joka ylittää Eevan facebookviestin lähettämiskynnyksen?" tai vähemmän provosoivasti: "Mikä on todennäköisyys sille, että tapahtuu jotain yllättävää?". Henkilöstä riippuen, todennäköisyys voi hyvinkin saada arvon 1.

      Lainaa

    39. Tulos: +105 (113 ääntä)
      Paskapallero: No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko [...]
      Tämän kommentin lukeminen sattui aivoihin.

      Lainaa

    40. Tulos: +30 (48 ääntä)
      Voi vastata olevansa sekä rasisti että suvakki, mikä lienee suurimmalle osalle ihmisistä oikea vaihtoehto, kun katsoo millä kriteereillä näitä leimoja heitellään.

      Lainaa

    41. Tulos: +109 (113 ääntä)
      Paskapallero: No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko [...]
      mitäh.... Jotkut asiat nyt vaan ei oo mielipidekysymyksiä :D Eikä tässä nyt ”lukion oppien mukaan” ajatellakaan, vaan satojen vuosien taksonomisen tutkimuksen mukaan :)

      Lainaa

    42. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Paskapallero: No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko [...]
      Tämä pitää paikkansa, sanat ovat vain sosiaalisia konstruktioita, joista jokainen voi poiketa ihan oman mielen mukaan. Tietysti jos halutaan pitää kieli toimivana kommunikaation välineenä, kannattaa pyrkiä käyttämään sanoja niiden yhdessä sovittujen käyttötapojen mukaan. Tällöin kansankielinen sanojen käyttökin on ok, mutta epäselvyyksien ilmentyessä kannattaa sen keskustelun ajaksi siirtyä käyttämään sanoja virallisten määritysten mukaan, jotka tieteellisissä piireissä syntyvät ja joita esimerkiksi niissä lukioissa opetetaan. Sana- ja tietokirjoista tai -nettisivuiltakin ne löytyvät.

      Lainaa

    43. yli opisto hörhö 29.1.2019 12:31
      Tulos: +51 (57 ääntä)
      Tilppitappi: Mikäs se hyönteinen sitten on?
      Kasvihan se. Ihmisetkään ei ole eläimiä. Olemme sairaus.

      Lainaa

    44. yli opisto hörhö 29.1.2019 12:36
      Tulos: +15 (59 ääntä)
      Woodrow: Voi vastata olevansa sekä rasisti että suvakki, mikä lienee suurimmalle osalle ihmisistä oikea vaihtoehto, kun katsoo millä kriteereillä näitä leimoja heitellään.
      Jep. "Suvakkien" mielestä olet rasisti mutta oikeiden rasistien mielestä suvakki. Itsekin olen huomannut että ns. "rajakit" heittelee kaikille jotka ei ole heidän kanssaan 100% samaa mieltä sitä "suvakkipelle" leimaa, ja sitten taas ne edesvastuuttomat "rajat auki" -tyypit leimaa sut "rajakkirasistiksi" jos et ole heidän kanssaan samaa mieltä. Lievästi huvittavaa miten voit olla sekä "äärisuvaitsevainen" että "rasisti" samaan aikaan.

      Lainaa

    45. Tulos: +65 (73 ääntä)
      Paskapallero: No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko [...]
      Mutta esim. strutsi on kuulemma tyhmä lintu, eikö tää periaatteessa nollaa tän sun teorian että linnut kuuluu eläimiin koska korpit on viisaita? Tai jos joku korppi sattuukin olemaan tyhmä, eikö se silloin ole eläin?

      Lainaa

    46. Paskapallero 29.1.2019 13:09
      Tulos: -21 (45 ääntä)
      Miu: Mutta esim. strutsi on kuulemma tyhmä lintu, eikö tää periaatteessa nollaa tän sun teorian että linnut kuuluu eläimiin koska korpit on viisaita? Tai jos joku korppi sattuukin olemaan tyhmä, eikö se silloin ole eläin?
      Miten tunteet ja tyhmyys liittyy toisiinsa? Ai jos ihminen on tyhmä hän ei tunne mitään..?

      Lainaa

    47. Tulos: +38 (44 ääntä)
      Profiili: Nykyään taitaa olla rasisti jo, kun pikkuisenkin kyseenalaistat laittomat maahanmuuttajat lähi-idästä ja afrikasta. Kerran minut haukuttiin natsiksi kun mainitsin, että maahanmuuton kustannukset ovat jo nyt enemmän, mihin Suomella olisi varaa.
      Tuossahan kuitenkin siis kysyttiin, että oletko omasta mielestäsi enemmän rasisti kuin suvakki, ei että oletko jonkun muun mielestä.

      Lainaa

    48. Tulos: -25 (85 ääntä)
      Profiili: Nykyään taitaa olla rasisti jo, kun pikkuisenkin kyseenalaistat laittomat maahanmuuttajat lähi-idästä ja afrikasta. Kerran minut haukuttiin natsiksi kun mainitsin, että maahanmuuton kustannukset ovat jo nyt enemmän, mihin Suomella olisi varaa.
      Tää on kyllä totta ja niin naurettavaa touhua Suomessa. Ihmisiä ei kiinnosta yhtään että miten päin pidetään rajat auki kunhan saadaan "lisää halpaa työvoimaa" tai jotain shittiä. Sitä vastoin maahantunkeutujien (sanon tunkeutuja koska -muuttaja on enemmän sellainen joka oikeasti tulee työn perässä tms) argumentit yleensä on paljon järkevämpiä. Ei minullakaan ole mitään noita vastaan mutta kun näkee että suurin osa niistä on nimenomaa näitä jotka ei kunnioita meitä tai meidän kulttuuria. Tiesittekö muuten että näiden herrojen lähtömaassa, joita tänne roudataan, naisen asema on huonompi kuin eläimillä? Ja sitten kummastellaan kun ei tänne sopeutuneetkaan hyvin ja raiskaukset vaan lisääntyy. Huhhuh mitä touhua.

      Lainaa

    49. Tulos: -56 (62 ääntä)
      Janni: Rasisteja olen tavannut paljonkin mutta missä piileskelevät suvakit? Teidättehän, ne tarunhohtoiset feministit, jotka haluavat ottaa 100 % maailman pakolaisista Suomeen ja kertovat islamin olevan ihastuttava uskonto, jotka haluavat vähentää hoitajia palvelutaloista, jotta saadaan maahanmuuttajille palveluita ja joilla [...]
      Eli oot tavannu paljon sellaisa, tiedäthän, mustan miehen tavatessaan vetää turpaa. Kotona aina kännissä ja muijaa hakkaamassa. Miksi liikut tällaisten ihmisten kanssa? Tai edes tapaat niitä ihmisiä, jos kerta tiedät että he käyttäyvät näin?

      Lainaa

    50. Tulos: +36 (56 ääntä)
      no jopas?: Eli oot tavannu paljon sellaisa, tiedäthän, mustan miehen tavatessaan vetää turpaa. Kotona aina kännissä ja muijaa hakkaamassa. Miksi liikut tällaisten ihmisten kanssa? Tai edes tapaat niitä ihmisiä, jos kerta tiedät että he käyttäyvät näin?
      Kuuluu työn varjopuoliin. (ja ei, kaikkien ei ole mahdollista vaihtaa työpaikkaa, ettei tarvitsisi olla rasistien kanssa tekemisissä)

      Lainaa

    51. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Paskapallero: No varmaan on ihan siitä kyse miten ajattelee. Minä ajattelen niin, että eläimet on niitä joilla on tunteet, joten hyönteiset ovat ihan vain hyönteisiä. Linnut kuuluvat eläimiin, koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset, ne osaavat myöskin suunnitella elämäänsä, toisin kuin jotkut ihmiset. (Kun joku mietti onko [...]
      Tää on just se mikä nyky-yhteuskuntaa vaivaa. "Mihin mitään faktoja tai tiedettä tarvii ku mul on mun oma mielipide joka on ihan yhtä hyvä."

      Lainaa

    52. Pen is Power 29.1.2019 16:20
      Tulos: -20 (54 ääntä)
      Säde: Eikö ketään muuta huoleta se, että Naistenhuoneella useampi nainen vastasi avoimesti olevansa rasisteja enemmin kuin suvakkeja?
      Ei sitten yhtään, näinhän se oikeasti menee. Se, ettei ole suvakki ei oikeasti tarkoita, että olisi rasisti... paitsi suvakkien mielestä. Suurin osa suomalaisista ei ole suvakkeja, mutta ketään ei enää nykypäivänä hetkauta, vaikka sanottaisiinkin rasistiksi. Tämä on oikea suunta.

      Lainaa

    53. Tulos: -32 (50 ääntä)
      Janni: Kuuluu työn varjopuoliin. (ja ei, kaikkien ei ole mahdollista vaihtaa työpaikkaa, ettei tarvitsisi olla rasistien kanssa tekemisissä)
      Oho. Olikin eka kerta internetissä kun argumentin vahvistukseksi ollaan "töissä alalla". No pakko sen on olla totta.

      Lainaa

    54. Arkkienkeli 29.1.2019 17:53
      Tulos: -45 (51 ääntä)
      Kala: Naistenhuoneen mielipidejakauma. 533 ajattelevat: “TIETYSTI hyönteiset ovat eläimiä, siis haloo. Mikä idiootti tuolla onkaan kumppanina!” 1300 ajattelevat: “Näin yksinkertaiseen ja ilmiselvään kysymykseen pitää ehdottomasti vastata väärin, koska tämä on Naistenhuone ja haluan säilyttää tämän paikan maineen online-hullujenhuoneena.”
      Hyönteiset ovat ihan oma eliölajinsa. Eivät kuulu eläimiin.

      Lainaa

    55. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Paskapallero: Miten tunteet ja tyhmyys liittyy toisiinsa? Ai jos ihminen on tyhmä hän ei tunne mitään..?
      Tuo tyhmästrutsi voisi opetella luetunymmärtämistä...

      Lainaa

    56. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Paskapallero: Miten tunteet ja tyhmyys liittyy toisiinsa? Ai jos ihminen on tyhmä hän ei tunne mitään..?
      Ei vaan jos "linnut kuuluu eläimiin koska korpit ovat yhtä viisaita kuin ihmiset", erittäin läpällä huomautin että entäs kun on olemassa myös tyhmiä lintuja, eivätkö ne kuulu eläimiin? Totta kai kaikki elävät olennot tuntee jotakin. Myös tyhmät.

      Lainaa

    57. Tulos: +45 (45 ääntä)
      Ja ei, se ei ole mielipide että mikä on eläin ja mikä ei ole.

      Lainaa

    58. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Vaakku: Jos kerran ihmisten mielestä hyönteiset on eläimiä, miksi sitten sieni ei ole kasvi?
      Sienet ovat tieteellisestä näkökulmasta lähempänä eläinkuntaa kuin kasveja. Solujen rakenne jne, en muista tarkemmin kun BBC:ltä jotain katselin. Sienet eivät siis kuulu kumpaankaan, kuten eivät viruksetkaan.

      Lainaa

    59. Tulos: -18 (44 ääntä)
      riesa: Tuossahan kuitenkin siis kysyttiin, että oletko omasta mielestäsi enemmän rasisti kuin suvakki, ei että oletko jonkun muun mielestä.
      Mutta ongelmana kuitenkin on, kun vastapuoli väittää kaikkia vähänkin eriävää mieltä olevia rasisteiksi. Keskustelua ei synny. On lukuisia yksittäisiä toimittajia, jotka yrittää avata keskustelua, näiden "suvakkien" kanssa, mutta he eivät suostu puhumaan. Kertoo kyllä paljon heistä, ketkä niitä fasisteja oikeasti ovatkaan.

      Lainaa

    60. Tulos: +34 (42 ääntä)
      tenpura: Ns. rasismi kukoistaa aika monen tytön ja naisen mielessä nykyään, eikä vähiten sen takia että monet joutuvat uussuomalaisten ahdisteltaviksi likimain päivittäin, jotkut saaneet maistaa heidän vieraanvaraisuuttaan vielä pahemmin, joten ei, ei ihmetytä tulokset.
      Ihme juttu että olin 14 kun ensimmäisen kerran edes näin ei-valkoihoisen miehen oikeassa elämässä (en kasvanut edes mitenkään hevonkuusessa, lähestyn vain keski-ikää) ja siitä huolimatta namusedistä ja pahemmasta varoiteltiin ja itsensäpaljastajia -siis pikkutytöille -nähtiin siihen määrään ettei edes ymmärtänyt järkyttyä. Ihan luontevasti levisi ala-asteikäisten tyttöjen keskuudessa tieto että "älä sitten mene sitä ja sitä reittiä, siellä on taas se setä sadetakissa". (Silti pidän miehistä noin yleisesti, eihän se sadetakkiporukka enemmistöä edusta). Eiköhän kyse lie enemmän siitä että kasvava ulkomaalaisten määrä ja naisten/ tyttöjen "nyt todellakin riitti" tympääntyminen (tunnetaan muös nimellä #metoo) sattuivat samoihin aikoihin, joten molemmat asiat ovat olleet tapetilla.

      Lainaa

    61. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Naistenhuoneesta ja äityleistä ja muista mammapalstoista alkaa jo mokaa lukiessa soimaan se Kumman Kaa -sarjan tunnusmusiikki vaimeasti jostain kaukaa, yhä voimistuen mitä pidemmälle mokaa lukee kunnes se lopussa soi jo tärykalvoja halkovalla voimakkudeella ja sadan metrin säteellä kaikki vesi muuttuu siideriksi.

      Lainaa

    62. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Carl von Linné pyörii haudassaan

      Lainaa

    63. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Hölömörkö: Ja miksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin rasisti ja suvakki? Kaksi ihan ääripäätä, musta ja valkoinen, ei harmaan sävyjä? Uskon, että suurin osa on näitä harmaita.
      Mustan mielestä harmaa on valkoinen ja valkoisen mielestä musta, joten pakko näköjään valita molemmat vaihtoehdot.

      Lainaa

    64. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Janni: Rasisteja olen tavannut paljonkin mutta missä piileskelevät suvakit? Teidättehän, ne tarunhohtoiset feministit, jotka haluavat ottaa 100 % maailman pakolaisista Suomeen ja kertovat islamin olevan ihastuttava uskonto, jotka haluavat vähentää hoitajia palvelutaloista, jotta saadaan maahanmuuttajille palveluita ja joilla [...]
      Puhumattakaan siitä kuinka he haluavat sänkypuuhiin näiden kaikkien pakolaisten kanssa.

      Lainaa

    65. Tulos: -7 (9 ääntä)
      Kala: Naistenhuoneen mielipidejakauma. 533 ajattelevat: “TIETYSTI hyönteiset ovat eläimiä, siis haloo. Mikä idiootti tuolla onkaan kumppanina!” 1300 ajattelevat: “Näin yksinkertaiseen ja ilmiselvään kysymykseen pitää ehdottomasti vastata väärin, koska tämä on Naistenhuone ja haluan säilyttää tämän paikan maineen online-hullujenhuoneena.”
      Tämähän se juuri onkin mielipidekysymys

      Lainaa

    66. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Ihan kuin se olisi mielipidekysymys onko ötökkä eläin vai ei...

      Lainaa

    67. Tulos: +8 (8 ääntä)
      tep: Sienet ovat tieteellisestä näkökulmasta lähempänä eläinkuntaa kuin kasveja. Solujen rakenne jne, en muista tarkemmin kun BBC:ltä jotain katselin. Sienet eivät siis kuulu kumpaankaan, kuten eivät viruksetkaan.
      Oikeassa olet. Fun fact: Virukset ei itseasiassa ole eliöitä ollenkaan, vaan bakteerit, arkit, sienet, kasvit, alkueliöt ja eläimet muodostavat eliökunnan :)!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, kirje, kirjekuori, posti, rasisti, suvakki, eläimet, eläin, hyönteiset, hyönteinen, kysely