Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ruusukulta vai pinkki?

Maali oli väärän väristä ja vaadin korvauksia.
Ruusukulta vai pinkki?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 61 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +642 (662 ääntä)
      Google: "Rose gold is considered by many to be the most romantic metal due to its pinkish-red color." Ja ihan ilman googlea... ruusukulta... RUUSU... en väitä olevani väriexpertti, tai kukkaexpertti, mutta ei voi olla totta että ihminen on noin tyhmä.

      Lainaa

    2. Mitäkummaa 11.10.2018 4:11
      Tulos: -80 (140 ääntä)
      Mahtavaa, juuri näin Emilia!!!!!!!!

      Lainaa

    3. Tulos: +859 (871 ääntä)
      Hahahaha Emilian ruusukultainen kuvake :D Kiva piristys

      Lainaa

    4. Tulos: +82 (94 ääntä)
      Ketk'

      Lainaa

    5. Tulos: +195 (209 ääntä)
      Emilian nimimerkki on just sopivan värinen.

      Lainaa

    6. Tulos: +59 (79 ääntä)
      Taitaa olla nyt ruususuola en fiilis :(

      Lainaa

    7. Tulos: +396 (400 ääntä)
      Kiinnostaisi tietää millä tavalla menestynyt Emilia on.

      Lainaa

    8. Tulos: +277 (287 ääntä)
      Vielä sympatiat Emilialle, koska noi isot maalit ja työkalut on just niitä pahimpia firmoja.

      Lainaa

    9. Tulos: +325 (337 ääntä)
      Emilia tulee pian kommentoimaan ettei hänen kuvakkeensa tässä mokassa ole ruusukullan värinen, vaan aika vaaleanpunainen.. :D

      Lainaa

    10. Tulos: +204 (216 ääntä)
      Sekoittikohan maalia kunnolla ennen maalausta? Kiillehippuset maaleissa tuppaa joko painumaan pohjaan tai nousemaan pintaan. Myös kilikalipulloissa.

      Lainaa

    11. Tulos: +410 (482 ääntä)
      Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien varrella saanut satoja valituksia kahvin kuumuudesta, mutta johto ei ollut vain välittänyt laskea 80 asteisen kahvin lämpötilaa oikeasti juomakelpoisen tasolle. Halusin oikaista tätä epäoikeutettua väärin käsitystä Stella Liebeckistä, 79-vuotiaasta naisesta, jolla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin saada rahat leikkaukseen ainoalla mahdollisella tavalla. Halusin myös hieman päteä ja pistää päiväni kivasti käyntiin.

      Lainaa

    12. yövuorolainen 11.10.2018 7:30
      Tulos: +112 (118 ääntä)
      Emilia, ei - tyhmyydestä ei saa korvausta.

      Lainaa

    13. niimpä niin 11.10.2018 7:46
      Tulos: +228 (232 ääntä)
      On Emilialla varmaan mielenkiintoisen näköinen koti: valkoista ja kultaa pelkästään kaikki. Toisekseen, vaikka ei kirjoitusasu toisesta mitään kerrokkaan niin naurahdin lauseelle "olen menestynyt". Etenkin, kun avaustekstissä ei ole yhtään pilkkua, pistettä, isoa kirjainta(no joo, on pari) ja työkalu firma. Eikä tosissaan tullut mieleen purkkia avatessa tutkia, että "piru kun on pinkin näköistä". Varmaan menee ravintolaan syömään ja valittaa rahojaan takaisin huonosta ruuasta vasta, kun kaikki on jo syöty.

      Lainaa

    14. Tulos: +114 (124 ääntä)
      Paras logiikka ikinä: "ruusu + kulta eli sen pitää sopii mun kultaseen sisustukseen!" Olisi kannattanut käyttää sisustuksessaan myös ruusuja. :D Vaaleanpunaisen sävyhän tuo näyttää olevan värimaailmassa. Ei näytä sen vähempää punaiselta DIY-videoissakaan nopean googlaamisen perusteella.

      Lainaa

    15. Tulos: +152 (158 ääntä)
      'Haluan ruusukullan mutta se ei saa olla ruusukullan värinen vaan eri värinen' :(((( itku tulee ja lujaa

      Lainaa

    16. Tulos: +85 (87 ääntä)
      Ehkä tuolleen maalattuna näyttää aika peruspinkiltä joo, itse nään mielessäni just semmosen metallihohtoisen pinkkiin vivahtavan, niinku noissa googletetuissa kuvissa. Tosin aika sama sävy oli tuoasa lampussa vai mikä olikaan

      Lainaa

    17. Tulos: +115 (117 ääntä)
      "Vanha roosa" metallisävytettynä

      Lainaa

    18. Tulos: +84 (96 ääntä)
      Napael: Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien [...]
      Lisäisin vielä, että jenkkien oikeusjärjestelmä toimii erilaisen harkinnan kautta. Meillä Suomessa ja monessa muussa maassa korvaukset maksetaan tapahtuneen tappion mukaan, mutta USA:n oikeusjärjestelmä kysyy, paljonko sinulle pitäisi maksaa, että hyväksyt tämän tapahtuneen. Willingness to pay vastaan Willingness to accept.

      Lainaa

    19. Tulos: +86 (100 ääntä)
      Kilokalori: Lisäisin vielä, että jenkkien oikeusjärjestelmä toimii erilaisen harkinnan kautta. Meillä Suomessa ja monessa muussa maassa korvaukset maksetaan tapahtuneen tappion mukaan, mutta USA:n oikeusjärjestelmä kysyy, paljonko sinulle pitäisi maksaa, että hyväksyt tämän tapahtuneen. Willingness to pay vastaan Willingness to accept.
      Lähti liian aikaisin. Eli kun Suomessa katsotaan, mitä kävi ja paljonko lääkärikuluihin meni ja korvaus toteutuneesta kivusta ja särystä (eli tämä on paljonko ihminen itse on halukas maksamaan ettei tapahtumaa tulisi tapahtumaan), USA:n järjestelmä kysyy, paljonko sinulle pitäisi maksaa, että syliisi saa kaataa kupillisen tulikuumaa kahvia. Suomen järjestelmässä henkilö kompensoidaan takaisin alkupisteeseen todellisilla kuluilla, USAssa henkilölle annetaan vaihtoehto valita, miten paljon todellisten kulujen lisäksi olisi maksettava, että henkilö suostuu moiseen kohteluun. Tämä muodostaa suuren eron oikeusjärjestelmiemme välille. Lisäksi USA:n järjestelmä on rakennettu ennakkotapausten varaan, jolloin yhden suuren määrätyn korvauksen ajatellaan estävän koko joukon tuleviakin tapauksia, koska toimijat ottavat opikseen yhden virheistä ja sama korvaus olisi tiedossa seuraavillekin identtisille onnettomuuksille, meillä jokainen oikeusjuttu käsitellään yksilöllisesti.

      Lainaa

    20. Il Capitano 11.10.2018 9:03
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Emilia on menestynyt? Emiliasta tulee ennemminkin mieleen Zinzino-yrittäjä pyramidin alemmilla portailla.

      Lainaa

    21. Tulos: -14 (44 ääntä)
      Napael: Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien [...]
      Jos haluat päteä niin päde kokonaan. Kyseisen pisteen kone oli hajonnut ja se ylikuumensi kahvin normaalia korkeammalle tasolle.

      Lainaa

    22. Tulos: +64 (72 ääntä)
      Kilokalori: Lisäisin vielä, että jenkkien oikeusjärjestelmä toimii erilaisen harkinnan kautta. Meillä Suomessa ja monessa muussa maassa korvaukset maksetaan tapahtuneen tappion mukaan, mutta USA:n oikeusjärjestelmä kysyy, paljonko sinulle pitäisi maksaa, että hyväksyt tämän tapahtuneen. Willingness to pay vastaan Willingness to accept.
      On siinä vähän sitäkin että korvaukset tulkitaan usein firman maksukyvyn mukaan, samoin kuin Suomessa sakot yksilön -jos Mäkkärille ilmoittaa että ette saa kaltata ihmisiä elävältä, soosoo, tuhat dollaria kiitos, niin ei se niitä hetkauta mihinkään. Mutta omankin lukemani mukaan täti pyysi vain sairaalalaskujen korvausta koska tosiaan paloi pahasti -pitäähän kahvin olla kuumaa mutta noutokahvin ehkei niin kuumaa että joutuu saamaan ihonsiirtoja, kun ainahan se välillä kaatuu. Kun Mäkkäriä ei kiinnostanut ja USAlaiset sairaalalaskut ovat mitä ovat, niin pakkohan oli mennä oikeuteen?

      Lainaa

    23. Tulos: -1 (27 ääntä)
      Suomalaisten degeneroituminen on jo täydessä vauhdissa.

      Lainaa

    24. Tulos: +97 (109 ääntä)
      Napael: Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien [...]
      Tämä on myös esimerkki siitä, miten USA:ssa isot firmat voi lobata lehdistön täysin puolelleen: juttu uutisoitiin koko maassa isona vitsinä ja sen jälkeen kahvikuppeihin painettiin se "sisältö on kuumaa" -teksti. Vasta nykyään jutun todellinen laita on alkanut nousta esiin.

      Lainaa

    25. Tulos: -43 (85 ääntä)
      Eihän tuo väri ole lähelläkään ruusukultaa, saa siis tehdä reklamaation. Eri asia tietysti alkaa vaatimaan kaikenlaisia hulluuksia. Asiakkaat tekevät aivan liian harvoin valituksia huonoista tuotteista. Siksi myydään niin paljon paskaa!

      Lainaa

    26. purppurakruunu 11.10.2018 10:54
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Aapeli: Jos haluat päteä niin päde kokonaan. Kyseisen pisteen kone oli hajonnut ja se ylikuumensi kahvin normaalia korkeammalle tasolle.
      Ei, se oli ihan käytäntö. Työntekijät olivat useita kertoja valittaneet ja yrittäneet saada omia palovammojaan (ko. tapausta vähemmän pahoja, mutta palovamma on palovamma) korvatuksi ja ohjeet muutetuiksi, mutta Mäkkäriä kiinnosti enemmän se, että kahvin ei tarvitse olla niin tuoretta, jos se on tarpeeksi kuumaa.

      Lainaa

    27. Tulos: -23 (35 ääntä)
      *punakulta

      Lainaa

    28. Tulos: +53 (73 ääntä)
      Pisti silmään toi "haastaisitko mäkkärin kun kahvi oli kuummaa" kommentti. Lukekaapa huviksenne vähän että mitä siinä kuuluisassa kahvikeississä oikeasti kävi. Kysessä ei TODELLAKAAN ole mikään ahne kuluttaja joka kitisi kun kahvi oli pikkasen kuumaa.

      Lainaa

    29. One Flew Over The Cockoo's Nest 11.10.2018 11:26
      Tulos: +38 (44 ääntä)
      Aapeli: Jos haluat päteä niin päde kokonaan. Kyseisen pisteen kone oli hajonnut ja se ylikuumensi kahvin normaalia korkeammalle tasolle.
      Eikös mäkkäri nimenomaan perustellut myyvänsä sitä lähes kiehuvaa kahvia take-awayna siksi, että se olisi kuumaa vielä siinä vaiheessa, kun asiakas pääsee määränpäähänsä. Eli tuskin oli "vahinko" kyseessä.

      Lainaa

    30. Tulos: +130 (140 ääntä)
      Mery: Eihän tuo väri ole lähelläkään ruusukultaa, saa siis tehdä reklamaation. Eri asia tietysti alkaa vaatimaan kaikenlaisia hulluuksia. Asiakkaat tekevät aivan liian harvoin valituksia huonoista tuotteista. Siksi myydään niin paljon paskaa!
      Mutta väri oli maalaajankin mukaan sama, mikä värimalli purkin kannessa oli. Sen värin nimi on vaan myyntinimi, ei Keiju-margariinikaan ole keijuista rutistettu. Katsoppa vaikka Tikkurilan väriviuhkan nimettyjen maalien nimiä, siellä on Kauraa, Syysaamua ja Laventelia, oma suosikki on "Kontiainen". Jos se kaikille sama myytävä väri, jolle on annettu vähän väriä kuvaava nimi, ei vastaakaan _sinun_ käsitystäsi maamyyrän turkin vivahteista, niin vika ei ole värissä tai valmistajassa, vaan sinussa, kun et selvittänyt väriä itsellesi tarpeeksi ennen sen ostamista.

      Lainaa

    31. Antakaa keppana 11.10.2018 12:11
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Napael: Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien [...]
      Samalla mielellä tänne kommenttiosioon syöksähdin. Kolmannen asteen palovammat ja korvauspyyntö sairaalakuluista ei kuitenkaan vielä oikein osoita kuinka vakava tämä tilanne oli. Se kahvi oli niin kuumaa, että ko. rouvan ulkosynnyttimet sulivat yhteen. Ja tosiaan, rouva itsehän ei lähtenyt perimään muuta kuin omat kulunsa, miljoonakorvaukset tuli peliin vasta oikeusprosessin aikana.

      Lainaa

    32. Tulos: +53 (61 ääntä)
      Aapeli: Jos haluat päteä niin päde kokonaan. Kyseisen pisteen kone oli hajonnut ja se ylikuumensi kahvin normaalia korkeammalle tasolle.
      Ei tämä seikka tee ylikuumaa kahvia tarjoilleesta Mäkkäristä vähemmän korvausvelvollista. "Emme ole huoltaneet keitintä, eli oikeastaan tämä ei ollut kenenkään vika." :)

      Lainaa

    33. Tulos: +23 (41 ääntä)
      Kilokalori: Mutta väri oli maalaajankin mukaan sama, mikä värimalli purkin kannessa oli. Sen värin nimi on vaan myyntinimi, ei Keiju-margariinikaan ole keijuista rutistettu. Katsoppa vaikka Tikkurilan väriviuhkan nimettyjen maalien nimiä, siellä on Kauraa, Syysaamua ja Laventelia, oma suosikki on “Kontiainen”. Jos se kaikille sama [...]
      Ihan totta ettei värien nimissä edes tule olla mitään johdonmukaisuutta ensinkään, mutta tässä ruusukullan tapauksessa nimi tulee ihan olemassaolevasta, vaaleasävyisestä punakullasta, jota ruusukullaksi kutsutaan. Siinä on siis oikeasti jotain järkeä. Löytyy niitä ihan absurdejakin nimiä, esim. "absoluuttinen nollapiste" (eng. absolute zero), eli tummansininen. :D

      Lainaa

    34. Tulos: -20 (24 ääntä)
      Leon: Google: “Rose gold is considered by many to be the most romantic metal due to its pinkish-red color.” Ja ihan ilman googlea… ruusukulta… RUUSU… en väitä olevani väriexpertti, tai kukkaexpertti, mutta ei voi olla totta että ihminen on noin tyhmä.
      Puhutko nyt niistä sinisistä ruusuista?

      Lainaa

    35. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Jos Emilia nyt on niin menestynyt kuin antaa ymmärtää, niin ei luulisi olevan tarvetta hakea korvausta yhdestä kilikoli pullosta(minkä vielä itse kaiken lisäksi mokasi). ärsyttää ihmisten tyhmyys ja ahneus, varsinkin kun ne on vielä samassa paketissa..huoh

      Lainaa

    36. Tulos: +73 (81 ääntä)
      Samalla logiikalla voisin reklamoida kynsilakan, jonka nimi oli Sugar Daddy. Ei ollut yhtään sugar daddyn värinen vaan muistutti hattaraa :(

      Lainaa

    37. Tulos: +7 (43 ääntä)
      Kilokalori: Mutta väri oli maalaajankin mukaan sama, mikä värimalli purkin kannessa oli. Sen värin nimi on vaan myyntinimi, ei Keiju-margariinikaan ole keijuista rutistettu. Katsoppa vaikka Tikkurilan väriviuhkan nimettyjen maalien nimiä, siellä on Kauraa, Syysaamua ja Laventelia, oma suosikki on “Kontiainen”. Jos se kaikille sama [...]
      Sitä vain tähdentäisin, että ruusukulta on väri eikä myyntinimi. Punaista väriä ostaessa olettaa sen olevan punaista, eikä vaikka oranssia.

      Lainaa

    38. Tulos: +8 (22 ääntä)
      One Flew Over The Cockoo’s Nest: Eikös mäkkäri nimenomaan perustellut myyvänsä sitä lähes kiehuvaa kahvia take-awayna siksi, että se olisi kuumaa vielä siinä vaiheessa, kun asiakas pääsee määränpäähänsä. Eli tuskin oli “vahinko” kyseessä.
      No, nykyäänhän se takeaway muovikuppi (huom "pahvikupissa" on myös muovipinnoite) juodaan jo paikan päällä, ja viimeistään autoon istuessa kun selfiet on otettu. Lopuksi kenties osutaan tyhjällä kupilla roskikseen, usein ei. Kuvitelkaapa joku päivä millaisen miljoonien kuppien roskakeon ihmiskunta muodostaa pelkästään tällä tapaa päivässä.

      Lainaa

    39. Tulos: +64 (72 ääntä)
      Mery: Sitä vain tähdentäisin, että ruusukulta on väri eikä myyntinimi. Punaista väriä ostaessa olettaa sen olevan punaista, eikä vaikka oranssia.
      Niin, mutta onhan sitä punaistakin enemmän kuin yksi sävy.

      Lainaa

    40. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Odotan innolla pamahtaako Emilia asiakkaaksi t. K-raudan myyjä. Tosin kyllä tosta syystä mielestäni hyvitys voitaisi ihan hyvin tehdä. Tiedä sitten haluaisinko, jos Emilian asenne on asiakkaanakin tuollainen. :D

      Lainaa

    41. Tulos: -5 (29 ääntä)
      Apina: Niin, mutta onhan sitä punaistakin enemmän kuin yksi sävy.
      Sitten voisi vielä tarkentaa, että ruusukulta on tietty sävy!

      Lainaa

    42. Tulos: +41 (53 ääntä)
      Mery: Sitä vain tähdentäisin, että ruusukulta on väri eikä myyntinimi. Punaista väriä ostaessa olettaa sen olevan punaista, eikä vaikka oranssia.
      Olet väärässä. Vain perusväreillä on oikeat nimet. Perusväreillä tarkoitan päävärejä, välivärejä ja paria muuta. Näistä muodostetuilla erilaisillä sävyasteilla ei ole enää virallisia nimiä. Ainoastaan kauppanimiä, tuotenimiä, brändinimiä tai muita vastaavia. Osa näistä on vakiintunut käyttöön, kuten vaikkapa persikka, mutta tästäkään esimerkistä ei ole yhtenäistä konsensusta mikä sävy oikeasti on kyseessä.

      Lainaa

    43. Tulos: +22 (36 ääntä)
      Antakaa keppana: Samalla mielellä tänne kommenttiosioon syöksähdin. Kolmannen asteen palovammat ja korvauspyyntö sairaalakuluista ei kuitenkaan vielä oikein osoita kuinka vakava tämä tilanne oli. Se kahvi oli niin kuumaa, että ko. rouvan ulkosynnyttimet sulivat yhteen. Ja tosiaan, rouva itsehän ei lähtenyt perimään muuta kuin omat kulunsa, miljoonakorvaukset tuli peliin vasta oikeusprosessin aikana.
      Jep. Naiselle korvattiin lääkäri- ja hoitokulut. Näiden lisäksi oikeus määräsi McDonaldsin maksamaan rangaistusmaksuna ensin 2.5 miljoonaa, myöhemmin se alennettiin 640 000$. Yhdysvaltain malli on periastteessa toimivampi, koska vain riittävän suuri taloudellinen menetys toimii isoilla yrityksillä rikollisen toiminnan esteenä.

      Lainaa

    44. Tulos: -8 (38 ääntä)
      geg: Olet väärässä. Vain perusväreillä on oikeat nimet. Perusväreillä tarkoitan päävärejä, välivärejä ja paria muuta. Näistä muodostetuilla erilaisillä sävyasteilla ei ole enää virallisia nimiä. Ainoastaan kauppanimiä, tuotenimiä, brändinimiä tai muita vastaavia. Osa näistä on vakiintunut käyttöön, kuten vaikkapa persikka, [...]
      No tämä on tietysti totta. Mutta olisi aika tylsää, jos ei voisi puhua kuin tietyistä väreistä ja uusia ei koskaan keksittäisi tai tultaisi uudestaan esille. Ruusukulta on kuitenkin enemmän tietty värisävy kuin pelkkä mainoskikka. Jos ostaa ruusukultaa, on oikeus odottaa tiettyä sävyä. Muuten se huijausta.

      Lainaa

    45. Tulos: -19 (35 ääntä)
      Veikkaan että Emilia halusi maalata kuparinsävyllä, sitä kutsutaan toisinaan vahingossa ruusukultaisen sävyiseksi.

      Lainaa

    46. Tulos: +44 (50 ääntä)
      Sinänsä Emilia on edes siinä oikeilla jäljillä, että tuo pinkin sävy mitä ruusukultaiseksi nykyään yleensä nimitetään on kaukana oikeasta ruusukullasta, joka on kullan ja kuparin seos ja siten väriltään niiden välimaastossa. Tyhmyyttä kyllä vaatii ostaa maali pelkän nimen perusteella ja sitten itkeä kun sävy oli eri kuin jonkun jenkin yt-videossa.

      Lainaa

    47. Turun Murre 11.10.2018 19:15
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Mery: Sitten voisi vielä tarkentaa, että ruusukulta on tietty sävy!
      Itse asiassa ruusukultaa on monen sävyistä. Ruusukultahan on on kullan, kuparin ja hopean seos. Näistä metalleista kupari tunnetustikin patinoituu, joten vanhemmat ruusukultakorut ovat sävyltään tummempia kuin uudet.

      Lainaa

    48. Tulos: +51 (53 ääntä)
      "Mulle riittää et esim lamppu korvataan ja ehkä uus maali", mitä hittoa oikeasti? Jotenkin vielä voin kuvitella että oikein napakalla reklamaatiolla voisi onnistuakin hyvitys "väärästä" maalista, vaikka oma moka olikin, mutta että lamppukin pitäisi korvata? Hyvä ettei taloa maalannut niin ei maalifirma joudu uutta taloa ostamaan Emilialle.

      Lainaa

    49. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Mery: Sitten voisi vielä tarkentaa, että ruusukulta on tietty sävy!
      Voit esimerkisi laittaa googlen hakuun "ruusukulta" tai "rose gold" niin näet miten siitäkin löytyy kultaisempia sekä punaisempia variaatioita.

      Lainaa

    50. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Koti pelkkää kultaa ja valkoista..tuokaa mulle ämpäri!

      Lainaa

    51. Tulos: +40 (40 ääntä)
      Ilq: “Mulle riittää et esim lamppu korvataan ja ehkä uus maali”, mitä hittoa oikeasti? Jotenkin vielä voin kuvitella että oikein napakalla reklamaatiolla voisi onnistuakin hyvitys “väärästä” maalista, vaikka oma moka olikin, mutta että lamppukin pitäisi korvata? Hyvä ettei taloa maalannut niin ei maalifirma joudu uutta taloa ostamaan Emilialle.
      Mietin just samaa! Mikä muka estää arvon neitiä sprayaamasta sitä lamppua uudelleen sillä oikealla sävyllä????

      Lainaa

    52. Värisilimä 13.10.2018 11:38
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kilokalori: Mutta väri oli maalaajankin mukaan sama, mikä värimalli purkin kannessa oli. Sen värin nimi on vaan myyntinimi, ei Keiju-margariinikaan ole keijuista rutistettu. Katsoppa vaikka Tikkurilan väriviuhkan nimettyjen maalien nimiä, siellä on Kauraa, Syysaamua ja Laventelia, oma suosikki on “Kontiainen”. Jos se kaikille sama [...]
      Juuri näin! Itsellänikin ensimmäinen ajatus Ruusukullan sävystä oli eri, kun mitä postauksessa esiteltiin. Melkein koen ymmärtäväni, mistä aloittaja puhuu. :D Mutta kyllä noitakin sävyjä kutsuisin ruusukullaksi, ei siinä!

      Lainaa

    53. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Miks näist nykyää poistetaan ne ryhmien nimet? Tääki oli Naistenhuone (Sensuroimaton) ryhmässä :D

      Lainaa

    54. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Niin no ongelma varmaan on siinä, että jotkut ajattelee et "kiiltävä" on joku väri. Eihän se tietenkään ole. Myöskään "läpinäkyvä" ei ole väri. Kultahan kiiltää, mutta kun otetaan se kiilto pois, niin mitä jää jäljelle? Jotain keltaisen ja ruskean välimaastosta. Sama tämän ruusukullan kanssa tietenkin.

      Lainaa

    55. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Ilq: “Mulle riittää et esim lamppu korvataan ja ehkä uus maali”, mitä hittoa oikeasti? Jotenkin vielä voin kuvitella että oikein napakalla reklamaatiolla voisi onnistuakin hyvitys “väärästä” maalista, vaikka oma moka olikin, mutta että lamppukin pitäisi korvata? Hyvä ettei taloa maalannut niin ei maalifirma joudu uutta taloa ostamaan Emilialle.
      Toimisikohan tuo talon kohdalla? Meidän pitäisi saada talo myytyä, niin jos maalaisi sen punamullalla ja valittaisi, kun ei ole yhtään mullan värinen.

      Lainaa

    56. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Huvittaa nämä korvauksen vaatijat. Eletään kuin jossain yhdysvaltalaisessa juristisarjassa :) Suomessa "korvaus" on maksimissaan se tuote joka ei vastannut odotuksia, eikä todennäköisesti edes sitä. Eli jos maali mielestään väärän värinen, niin hyvällä tuurilla saa uuden maalin, ei todellakaan sitä tuotetta, minkä sillä on maalannut, eikä mitään työstä tai vaivasta minkä käytti väärää väriä sutiessaan.

      Lainaa

    57. Epäpoliitikko 14.10.2018 21:16
      Tulos: -36 (42 ääntä)
      Napael: Hieman aiheen vierestä, mutta niille jotka ei vielä tiedä, niin Rosan mainitsema Mäkkäri-tapaus oli aivan oikeutettu. Kyseinen vanhus sai kahvista 3. Asteen palovammat ja tarvitsi rahaa lääkäriin, mutta jenkkien järjestelmässä on aina pakko vaatia korvauksia liikaa tai ei saa sitä minimisummaakaan. Mäkkäri oli vuosien [...]
      Oli oikeutettu? OIKEUTETTU? Kahvin tulee olla kuumaa, suodatettaessa veden kuuluu olla 93-asteista aromien säilymiseksi. Höpö höpö. Naurettavaa amerikkalaista potaskaa, ainoana tarkoituksena lypsää rahaa isolta firmalta.

      Lainaa

    58. purppurakruunu 15.10.2018 0:53
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      ok: Miks näist nykyää poistetaan ne ryhmien nimet? Tääki oli Naistenhuone (Sensuroimaton) ryhmässä
      Sitä ei välttämättä poisteta, monesta ei ole, mutta jos julkaisu on otettu ryhmän seinältä niin, että ryhmän nimi ei näy screenshotissa, ja postaaja ei lähetä taustatietoja sähköpostilla Feissarimokille, niin nimi jää puuttumaan.

      Lainaa

    59. Arthur Brown 15.10.2018 10:52
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Mery: Sitä vain tähdentäisin, että ruusukulta on väri eikä myyntinimi...
      Ruusukulta on kuparin ja kullan lejeerinki. Se voi olla väriltään mitä tahansa kullan ja kuparin väliltä.

      Lainaa

    60. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Epäpoliitikko: Oli oikeutettu? OIKEUTETTU? Kahvin tulee olla kuumaa, suodatettaessa veden kuuluu olla 93-asteista aromien säilymiseksi. Höpö höpö. Naurettavaa amerikkalaista potaskaa, ainoana tarkoituksena lypsää rahaa isolta firmalta.
      Onnittelut! Olet McDonaldsin media-aivopesun uhri. Haasteen voittanut mummeli sai kolmannen asteen palovammat genitaaleihin ja melkein kuoli, ja pyysi alun perin rahaa vain sairaalakulujen kattamiseen.

      Lainaa

    61. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Maalin ei kuulu olla sen väristä kuin maalin valmistaja ilmoittaa, kyllä pitää olla samaa sävyä kuin juutuubissa! Tai rahat takaisin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ruusukulta, värit, maali, spraymaali, pinkki, vaaleanpunainen, sävy, reklamaatio, valitus, korvaus

  • Uusimmat

  • Kategoriat