Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 24

Meille on tulossa murhaaja. Mitä mieltä olette asiasta?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 24

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 68 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. death trooper 23.8.2018 0:56
      Tulos: +1226 (1244 ääntä)
      Suhtautuisin kyllä nihkeästi siihen, että avopuoliso lupailee yhteistä kotia ystäviensä asuinpaikaksi ilman että keskustelee siitä kanssani. Saati sitten silloin kun kyseessä on kolmoismurhaaja...

      Lainaa

    2. Tulos: +371 (467 ääntä)
      Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun "alettiin olemaan", oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?

      Lainaa

    3. Tulos: +252 (278 ääntä)
      Mikä ihmeen dickPICK? Eikös kuitenkin pic...

      Lainaa

    4. Picture this 23.8.2018 1:17
      Tulos: -179 (393 ääntä)
      mandi: Mikä ihmeen dickPICK? Eikös kuitenkin pic…
      Joo, mutta kun sanaa taivuttaa ja puhutaan pickeistä, kuten tässä, siihen on pakko lisätä se k, tai muuten tulee sana "piceistä", mikä lausuttaisiin piseistä... paitsi jos olet Canna.

      Lainaa

    5. totuuden_torvi 23.8.2018 1:22
      Tulos: +151 (159 ääntä)
      On tainnu olla varsinaisia asiantuntijoita siellä Googlessa.

      Lainaa

    6. Päriseväorava 23.8.2018 1:32
      Tulos: -212 (264 ääntä)
      Surrurrur, pärrärrär. Emilia, voit käyttää suihkua sateella, mutta älä käytä vibraattoria suihkussa, sillä se on sähkölaite. Surrurrur, pärrärrär.

      Lainaa

    7. Perspillu ja hyvät vitut 23.8.2018 1:56
      Tulos: +270 (284 ääntä)
      Anonyymi kysyjä:Juokse!

      Lainaa

    8. Rototiltti 23.8.2018 2:51
      Tulos: +78 (102 ääntä)
      Marjaana,kunnes kuolema meidät erottaa. Aamen.

      Lainaa

    9. Tulos: +103 (181 ääntä)
      Puppe: Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun “alettiin olemaan”, oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Ainakin omista aiemmista parisuhteista tasan 100% on päättynyt eroon.

      Lainaa

    10. Tulos: -45 (91 ääntä)
      Rototiltti: Marjaana,kunnes kuolema meidät erottaa. Aamen.
      Näin ilmoitin puolisolle hänen kosiessaan. Kunnes kuolema meidät erottaa tavalla tai toisella, hänelle annoin vallan päättää... :D

      Lainaa

    11. Tulos: +87 (193 ääntä)
      Mä en nyt ihan ymmärrä miks toi ensimmäinen juttu on täällä. Joo toi mies on mulkku mun kävi tota naista sääliksi. Mut mitään hauskaa en tuosta löytänyt. Valaiskaa mua?

      Lainaa

    12. Tulos: +55 (99 ääntä)
      Ace: Mä en nyt ihan ymmärrä miks toi ensimmäinen juttu on täällä. Joo toi mies on mulkku mun kävi tota naista sääliksi. Mut mitään hauskaa en tuosta löytänyt. Valaiskaa mua?
      Koska se on moka, joka on julkaistu facebookissa. Miksi sen pitäisi olla hauska?

      Lainaa

    13. Tulos: +50 (90 ääntä)
      Tuo suihkukysymys on ihan asiallinen, sillä salama voi iskeä myös vesiputken kautta. Googlella löytyy asiasta runsaasti tietoa. Se ei ole kovin todennäköistä, mutta ei salamaniskuun kuoleminen muutenkaan ole kovin todennäköistä. Tosin kerrostalossa uskoisin olevan vähän turvallisempaa, mutta samoista putkista vesi joka asuntoon sielläkin kulkee ja ne on aika hyvin maadoitettu ja pitänee ne omakotitaloissakin nykyään maadoittaa. Kyllä, vesiputketkin maadoitetaan. Silti ihmisiä Suomessakin siihen joka vuosi tilastojen mukaan keskimäärin yksi kuolee.

      Lainaa

    14. Tulos: +74 (102 ääntä)
      Mie: Tuo suihkukysymys on ihan asiallinen, sillä salama voi iskeä myös vesiputken kautta. Googlella löytyy asiasta runsaasti tietoa. Se ei ole kovin todennäköistä, mutta ei salamaniskuun kuoleminen muutenkaan ole kovin todennäköistä. Tosin kerrostalossa uskoisin olevan vähän turvallisempaa, mutta samoista putkista vesi [...]
      Kyllä, vesiputket maadoitetaan, mutta nykyään vesiputket ovat lähes poikkeuksetta muovia. Joten mahdollisuus saada salaman isku suihkussa on käytännössä mahdotonta.

      Lainaa

    15. Tulos: +57 (83 ääntä)
      Jepjoo: Kyllä, vesiputket maadoitetaan, mutta nykyään vesiputket ovat lähes poikkeuksetta muovia. Joten mahdollisuus saada salaman isku suihkussa on käytännössä mahdotonta.
      Ulkona kulkevat tosiaan ovat. Sisällä menevät ovat edelleen kuparia ja myös uusinnassa käytetään kupariputkia. Olen sellaisessa firmassa töissä, missä piirretään vesiputkia remonttikohteisiin, kerrostaloihin ja teollisuuslaitoksiin pääasiassa, ja sisällä kulkevia muoviputkia on laitettu tällä hetkellä yhteen kohteeseen, muut kuparia. En ole suunnittelija, mutta osaan lukea kuvia ja työhöni kuuluu osata. Uudisrakennuksissa, varsinkin omakotitaloissa, suositaan muoviputkia.Sekä uusimattomia putkia on vielä vaikka millä mitalla, eli putket eivät ole pääsääntöisesti muovia. Mutta taloista ulos lähtevät putket uusitaan lähes aina muovisina, se on totta. Mutta se ei tarkoita sitä, että ne ovat muovia ennen uusintaa. Joka tapauksessa ne eristetään läpimenokohdissa. Mutta silti kysymys ei ole mielestäni moka, koska teoriassa salamaniskun voi saada vesiputkista.

      Lainaa

    16. Toi jätkä 23.8.2018 7:34
      Tulos: +31 (53 ääntä)
      Mie: Ulkona kulkevat tosiaan ovat. Sisällä menevät ovat edelleen kuparia ja myös uusinnassa käytetään kupariputkia. Olen sellaisessa firmassa töissä, missä piirretään vesiputkia remonttikohteisiin, kerrostaloihin ja teollisuuslaitoksiin pääasiassa, ja sisällä kulkevia muoviputkia on laitettu tällä hetkellä yhteen kohteeseen, muut kuparia. En ole suunnittelija, mutta osaan lukea kuvia ja työhöni kuuluu osata. Uudisrakennuksissa, varsinkin omakotitaloissa, suositaan muoviputkia.Sekä uusimattomia putkia on vielä vaikka millä mitalla, eli putket eivät ole pääsääntöisesti muovia. Mutta taloista ulos lähtevät putket uusitaan lähes aina muovisina, se on totta. Mutta se ei tarkoita sitä, että ne ovat muovia ennen uusintaa. Joka tapauksessa ne eristetään läpimenokohdissa. Mutta silti kysymys ei ole mielestäni moka, koska teoriassa salamaniskun voi saada vesiputkista.
      Tämänkin pätkän voisi tiivistää siten, että viemäriputket ovat muovia, kun taas syöttöputket ovat mustaa rautaa ja/tai kuparia

      Lainaa

    17. Risto Räppääjä 23.8.2018 7:39
      Tulos: -29 (63 ääntä)
      Ei kannata varmaan alunperinkään seurustella sellaisen kusipään kanssa joka jakelee intiimejä kuvia eksistään. Ei sillä että se olisi niin helppo etukäteen tietää mutta kuitenkin.

      Lainaa

    18. Tulos: +154 (174 ääntä)
      sanoisin että ekan mies on toisaalta hyvä ihminen mutta toisaalta mulkku(tai vaan tyhmä). hyvä että auttaa kaveria kaikesta huolimatta mutta kyllä se perhe on ensimmäisenä ja sen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista huolehitaan ensin. kysytäänkö ensin toisen mielipide esm sohvavuokralaisuudesta jne jookos...

      Lainaa

    19. Tulos: +3 (41 ääntä)
      Picture this: Joo, mutta kun sanaa taivuttaa ja puhutaan pickeistä, kuten tässä, siihen on pakko lisätä se k, tai muuten tulee sana “piceistä”, mikä lausuttaisiin piseistä… paitsi jos olet Canna.
      Canna, oletko se sinä? Vieläkään et tajua.

      Lainaa

    20. Tulos: +89 (103 ääntä)
      Picture this: Joo, mutta kun sanaa taivuttaa ja puhutaan pickeistä, kuten tässä, siihen on pakko lisätä se k, tai muuten tulee sana “piceistä”, mikä lausuttaisiin piseistä… paitsi jos olet Canna.
      Mitä ihmettä mä just luin? :D Nyt lapset lopettakaa se vierasperäisten sanojen käyttö jos ette ymmärrä edes oletetun äidinkielenne kielioppia. K*ullikuva on hyvä suomen kielinen vastine! Dick pick on kikkeliplektra.

      Lainaa

    21. Tulos: +100 (104 ääntä)
      Joopajoo: Näin ilmoitin puolisolle hänen kosiessaan. Kunnes kuolema meidät erottaa tavalla tai toisella, hänelle annoin vallan päättää…
      Terveisin kolmoismurhaaja

      Lainaa

    22. Tulos: +179 (189 ääntä)
      Itteä saattaisi enemmänkin kuin vähän arveluttaa, jos poikaystävä haluaisi yhtäkkiä meille kolmoismurhaajan asumaan. Tai ylipäätään hengailisi ikinä yhtään missään murhaajan kanssa.

      Lainaa

    23. Tulos: +83 (89 ääntä)
      Sillä välin kun mies majailee murhaajan kanssa, nimettömän kannattaisi varmaan majailla jonkun oman kaverinsa luona – jos siis nimettömän miehen päätä ei saa käännettyä. Ja jos menee siihen asti, ehkä sitten voisikin harkita uutta miestä. :D

      Lainaa

    24. Tulos: +26 (44 ääntä)
      Suomessa salamaan kuolee keskimäärin yksi joka toinen vuosi. Eiköhän olisi jo aika lopettaa pelkääminen? Sikiöasennossa auton takapenkillä ei oo mukavaa. Keskellä peltoa mahallaan kaatosateessa ei ole järkevää, siellä puun alla on turvallisempaa pelkästään flunssan takia (johon kuolee vähän enemmän). Ukkosella istut kotona ja katsot telkkaa. Järkevää on irroittaa läppärit ja puhelimet latauksesta.

      Lainaa

    25. Tulos: -27 (47 ääntä)
      Ace: Mä en nyt ihan ymmärrä miks toi ensimmäinen juttu on täällä. Joo toi mies on mulkku mun kävi tota naista sääliksi. Mut mitään hauskaa en tuosta löytänyt. Valaiskaa mua?
      Ehkä se että pyytää facebookissa apua siihen minkä voi hoitaa vaikka avaamalla suu kotona

      Lainaa

    26. pinkki puudeli 23.8.2018 9:24
      Tulos: +135 (143 ääntä)
      123: Ehkä se että pyytää facebookissa apua siihen minkä voi hoitaa vaikka avaamalla suu kotona
      Ehkä vaimo ei voi avata suutaan tuossa kodissa? Kysyjälle pitäisi antaa Turvakodin osoite ja hyvän asianajajan puhelinnumero.

      Lainaa

    27. Tulos: +56 (66 ääntä)
      Puppe: Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun “alettiin olemaan”, oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Tämä käsitys, joka on jäänyt elämään, on kuitenkin aikuisiälläkin varsin totuudenmukainen. Kuinka moni parisuhde vaikkapa kymmenestä voi olla ”se pysyvä”? Realistiset odotukset eivät ole sama asia kuin se että ei toivoisi silti olevansa tällä kertaa väärässä. :D

      Lainaa

    28. Tulos: +90 (94 ääntä)
      Tavallaan on ihan tavallinen on toi ajatus, että kuvien lähettelyssä on varovainen senkin vuoksi, että jos sukset menee ristiin miehen kanssa ja se osoittautuukin isommaksi ääliöksi kuin olisi osannut kuvitella, niin voi olla inhottava tilanne jos sillä on jotain kuvia hallussaan. Se on vähän kuin avioehdon säätäminen liiton yhteydessä; ei ehkä viestitä suurta luottamusta suhteeseen mutta hyvä se voi olla yhteisymmärryksessä hoitaa. :D Mutta Marjaana saa sen tietysti kuulostamaan siltä että ero kuuluu jokaiseen parisuhteeseen sen sijaan, että lähtökohtaisesti oltaisiin ihmisen kanssa jonka kanssa nähdään yhteinen tulevaisuus.

      Lainaa

    29. Tulos: +68 (76 ääntä)
      123: Ehkä se että pyytää facebookissa apua siihen minkä voi hoitaa vaikka avaamalla suu kotona
      Toisinaan ns. normaalin rajat voi hämärtyä, jos päätyy erikoisempaan seuraan tai elämä muuten lähtee vauhdikkaille raiteille. Sillon on ihan hyvä ja ok, jos tajuaa hakea jostain heijastuspintaa. Varsinkin jos se sitten auttaa miettimään että mihin suuntaan sen elämänsä haluaa viedä.

      Lainaa

    30. Tulos: +15 (45 ääntä)
      Banaani: Tämä käsitys, joka on jäänyt elämään, on kuitenkin aikuisiälläkin varsin totuudenmukainen. Kuinka moni parisuhde vaikkapa kymmenestä voi olla ”se pysyvä”? Realistiset odotukset eivät ole sama asia kuin se että ei toivoisi silti olevansa tällä kertaa väärässä.
      En tarkoittanutkaan, että eroaminen tekisi kenestäkään huonoa. Oletus, että "täskin miehestä tulee ex" kuten Marjaana sanoi, tekee. Eihän mikään parisuhde pysy, jos siihen ei alunperinkään usko.

      Lainaa

    31. Tulos: +25 (39 ääntä)
      Puppe: En tarkoittanutkaan, että eroaminen tekisi kenestäkään huonoa. Oletus, että “täskin miehestä tulee ex” kuten Marjaana sanoi, tekee. Eihän mikään parisuhde pysy, jos siihen ei alunperinkään usko.
      Korjaus: oletus erosta heti alkuun ei tee jälleen kerran kenestäkään huonoa vaan antaa parisuhteelle heikon pohjan.

      Lainaa

    32. Tulos: +5 (33 ääntä)
      Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun “alettiin olemaan”, oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Ei siinä ole mitään harmillista, vaan tämä on ihan realismia. Noin puolet avioliitoista päättyy avioeroon (googlaa väestöliitto avioerot). Mielestäni tuo on jo aika suuri prosentti, joten ero voi käytännössä tulla ihan kelle tahansa, vaikka kuinka on vannottu rakkautta.

      Lainaa

    33. Tulos: -61 (101 ääntä)
      Puppe: miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan?
      No koska silloin saa säännöllisesti pillua. Itse en ole oikee parisuhdeihmisiä. Aina kun nykyisen akan rahat on ryypätty, niin akka menee vaihtoon. Näin tulee uutuudenviehätystä ja pysyy mielenkiinto yllä :D

      Lainaa

    34. Tulos: +68 (80 ääntä)
      Raino ei kyllä ryyppäis minun rahoistani yhtään tuopillista. Mitä tulee tuohon kolmoismurhaajaan, jo pelkkä ilmoitus siitä että sellainen tulisi minun kotiini saisi minut pakkaamaan tavarani ja poistumaan. Tuollaisesta asiasta en lähtisi edes keskustelemaan.

      Lainaa

    35. Seppo Saviniemi 23.8.2018 12:20
      Tulos: +106 (126 ääntä)
      Oli jotenkin hauska huomio tuo "kaksi uhreista on ollut naisia". Kyllä itseäni arveluttaisi ihan yhtä paljon oli uhrien sukupuoli mikä tahansa. Ylipäätään, jos joku on murhannut enemmän kuin 0 ihmistä niin en välttämättä haluaisi luokseni hengailemaan. Kyllä, niin ennakkoluuloinen olen.

      Lainaa

    36. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Puppe: Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun “alettiin olemaan”, oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Et tiedä kontekstia ollenkaan, kyseessä saattaa olla suhde joka on täynnä riitoja.

      Lainaa

    37. Tulos: +32 (38 ääntä)
      Toi jätkä: Tämänkin pätkän voisi tiivistää siten, että viemäriputket ovat muovia, kun taas syöttöputket ovat mustaa rautaa ja/tai kuparia
      No ei. Viemäriputki on määritelmän mukaan sellainen, johon paskavesi menee. Eli se, joka on jo mennyt vessan, suihkun tai altaiden läpi. Putki, jota pitkin puhdas käyttövesi tulee asuntoon, ei ole viemäriputki.

      Lainaa

    38. Tulos: +19 (37 ääntä)
      Picture this: Joo, mutta kun sanaa taivuttaa ja puhutaan pickeistä, kuten tässä, siihen on pakko lisätä se k, tai muuten tulee sana “piceistä”, mikä lausuttaisiin piseistä… paitsi jos olet Canna.
      Lausutko myös picturen pisture? En huomannut k:ta, enkä nimimerkiksesi Cannaa.

      Lainaa

    39. Picture this 23.8.2018 14:47
      Tulos: -26 (70 ääntä)
      Just: Lausutko myös picturen pisture? En huomannut k:ta, enkä nimimerkiksesi Cannaa.
      En. ca = ka co = ko cu = ku c + konsonantti = k_ ce = se ci = si Sana "piceistä" lausuttaisiin "piseistä". Sana "pic" lausutaan "pik". Siispä ainoa oikea tapa taivuttaa tuo suomeksi olisi joko pickeistä tai pikeistä, jotka kieltämättä molemmat näyttävät typeriltä. Parempi olisi tietysti olla väkisin käyttämättä englanninkielisiä sanoja suomen sijamuodoilla.

      Lainaa

    40. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Picture this: Karin
      Ei pidä paikkaansa. Kyseessä ei ole englanninkielinen sana, vaan lainasana englannista, johon on sovellettu taivutusmuotoa suomen kieliopista. Lainasanoissa ei noudateta alkuperäisen kielen kielioppia, vaan sen kielen, johon sana on lainattu.

      Lainaa

    41. Picture this 23.8.2018 16:16
      Tulos: -17 (45 ääntä)
      Toj Karin: Ei pidä paikkaansa. Kyseessä ei ole englanninkielinen sana, vaan lainasana englannista, johon on sovellettu taivutusmuotoa suomen kieliopista. Lainasanoissa ei noudateta alkuperäisen kielen kielioppia, vaan sen kielen, johon sana on lainattu.
      Sinä ja muut miinustelijat voitte olla mitä mieltä tahansa, mutta... "Suomen kielessä c-kirjainta käytetään ainoastaan sitaattilainoissa sekä vieraskielisissä erisnimissä. Tällöin se äännetään samoin kuin lainojen alkukielessä, tavallisimmin [s] tai [k], mutta esimerkiksi italialaisperäisessä cembalo-sanassa [tš]. Muutoin se korvataan lainasanoissakin yleensä s:llä tai k:lla." https://fi.wikipedia.org/wiki/C#C_suomen_kieless%C3%A4 Ja Helsingin kaupunginkirjasto: "Meilläkin olisi siis syytä noudattaa sellaista latinan ääntämystä, jossa c-kirjain "pehmenee" etuvokaalin edessä. Jos c-kirjainta seuraa välittömästi e, i, y (tai pitkää e-äännettä vastaava ae tai oe), se olisi ännettävä s-äänteeksi. "Centrum" ääntyy siis sentrum eikä kentrum, "circulus" ääntyy sirkulus eikä kirkulus" "Etuvokaalien edellä s:nä (esim. Cecilia ääntyy Sesiilia eilä Kekiilia) ja takavokaalien edellä k:na (esim Camilla ääntyy Kamilla eikä Samilla ja Nico Niko eikä Niso" http://www.kysy.fi/kysymys/milloin-c-kirjain-lausutaan-suomenkielessa-kna-ja-milloin-sna-tai-cna

      Lainaa

    42. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Toi jätkä: Tämänkin pätkän voisi tiivistää siten, että viemäriputket ovat muovia, kun taas syöttöputket ovat mustaa rautaa ja/tai kuparia
      Ei voi. Kommentoin vain vesiputkia tässä tapauksessa. Viemäriputket, uudet, ovat nykyään pääosin muovia, mutta valurautaa ei ole vielä täysin hylätty. Mutta vesiputket voivat olla muovia ja myös vesiputket tulevat taloon sisään, ne sisääntulevat putket ovat nykyään useimmiten suojattuja muoviputkia, käyttövesiputket siis. Sisällä olevat käyttövesiputket voivat olla myös muovia. Ohis.

      Lainaa

    43. Tulos: +68 (72 ääntä)
      Picture this:Sana “piceistä” lausuttaisiin “piseistä”. Sana “pic” lausutaan “pik”. Siispä ainoa oikea tapa taivuttaa tuo suomeksi olisi joko pickeistä tai pikeistä, jotka kieltämättä molemmat näyttävät typeriltä. Parempi olisi tietysti olla väkisin käyttämättä englanninkielisiä sanoja suomen sijamuodoilla.
      Ei. Ei suomen kielioppi vaadi, että sijapäätteet muuttaisivat sanan perusmuodon lausumista (ts. pic-sanan monikkoa picit ei lausuta "pisit"), eikä että perusmuodon lausumistavan säilyttämiseksi sen kirjoitusasua tulisi muuttaa sijapäätteen vokaalin mukaisesti (ts. "picit" on oikein ja "pickit" on väärin). Ihmiset eivät käy aerobickissa vaan aerobicissa. Eikä sitä lausuta "aerobisissa", joka olisi jo eri sana. Jos saan kutsukortin, jossa mainitaan avec, en tule juhliin "aveckin" vaan avecin kanssa, ja se lausutaan "avekin kanssa". Jos henkilöllä on nykimishäiriö, johon liittyy tic-oireita, hän ei saa "tickejä" vaan ticejä. Sitäkään ei lausuta "tisejä". Mitä dick picin (laus. "dik pikin") käyttöön tulee, kyseessä on vakiintunut ilmaus jolle ei ole suoraa suomenkielistä suomennosta. Jos haluaa käyttää kys. ilmaisua, sille ei tarvitse vääntää suomenkielistä vastinetta väkisin. Ei etenkään silloin kun ei kirjoita sitä osana esseetä tjsp.

      Lainaa

    44. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Hihi: Mitä dick picin (laus. “dik pikin”) käyttöön tulee, kyseessä on vakiintunut ilmaus jolle ei ole suoraa suomenkielistä suomennosta
      Siis suomenkielistä *käännöstä. Hyvä minä. :D

      Lainaa

    45. Epäpoliitikko 23.8.2018 21:22
      Tulos: +17 (29 ääntä)
      Pluri: Ainakin omista aiemmista parisuhteista tasan 100% on päättynyt eroon.
      Jos on seurustellut vähintään kerran, niin tämä pitää paikkansa jokaisella meistä, eikö?

      Lainaa

    46. Epäpoliitikko 23.8.2018 21:28
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      JoJo: Toisinaan ns. normaalin rajat voi hämärtyä, jos päätyy erikoisempaan seuraan tai elämä muuten lähtee vauhdikkaille raiteille. Sillon on ihan hyvä ja ok, jos tajuaa hakea jostain heijastuspintaa. Varsinkin jos se sitten auttaa miettimään että mihin suuntaan sen elämänsä haluaa viedä.
      Olipas fiksusti ja kauniisti kirjoitettu, kiitos.

      Lainaa

    47. Picture this 23.8.2018 22:39
      Tulos: +82 (82 ääntä)
      Hihi: Ihmiset eivät käy aerobickissa vaan aerobicissa. Eikä sitä lausuta “aerobisissa”, joka olisi jo eri sana. Jos saan kutsukortin, jossa mainitaan avec, en tule juhliin “aveckin” vaan avecin kanssa, ja se lausutaan “avekin kanssa”.
      Okei, näiden esimerkkien valossa voin myöntää olleeni väärässä. :) Harmi, että hyvät pätemiset meni pieleen. :(

      Lainaa

    48. Tulos: -32 (36 ääntä)
      Bros before hos!

      Lainaa

    49. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Asuin jonkin aikaa Jenkeissä trailerissa. Siellä käskettiin ettei ukkosella saa mennä suihkuun, ettei salama iske sitä kautta. En tiedä olisko realistisesti ollut mahdollista vai ollaanko siellä vaan vähemmän älykkäitä.

      Lainaa

    50. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Nnads: Asuin jonkin aikaa Jenkeissä trailerissa. Siellä käskettiin ettei ukkosella saa mennä suihkuun, ettei salama iske sitä kautta. En tiedä olisko realistisesti ollut mahdollista vai ollaanko siellä vaan vähemmän älykkäitä.
      On mahdollista. Sähkö kulkee kupariputkia pitkin hyvin.

      Lainaa

    51. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Totuushan on se että jokainen parisuhde loppuu jossain vaiheessa. Eroon tai kuolemaan

      Lainaa

    52. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Janni: Itteä saattaisi enemmänkin kuin vähän arveluttaa, jos poikaystävä haluaisi yhtäkkiä meille kolmoismurhaajan asumaan. Tai ylipäätään hengailisi ikinä yhtään missään murhaajan kanssa.
      Vain siinä tapauksessa voisi miestä jotenkin koittaa ymmärtää, jos kyseessä on lapsuudenkaveri tms. eli pitkä yhteinen historia takana. Ja sitten kaveri on jossain vaiheessa ajautunut väärään porukkaan, huumepiireihin tms. Mutta siinäkään tapauksessa en nukkuisi ks. kaverin kanssa saman katon alla D:

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Äijähän on varmaan jotenkin liittynyt kolmoismurhaajan bisneksiin jotenkin. Ja on nyt velkaa tavalla tai toisella.

      Lainaa

    54. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Puppe: Peruskoulussa seurustelu tarkoitti usein muutaman viikon tai kuukauden kokeilua parisuhteesta. Kun “alettiin olemaan”, oli vain ajan kysymys, milloin se päättyy. Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Kaikista ihmisistä ei enään tule aikuisia. Nelivitosena eletään vielä nuoruutta, eikä vielä edes mietitä miksi halutaan isona.

      Lainaa

    55. Tulos: +2 (14 ääntä)
      No nyt olisi mielenkiintoista nähdä asiantuntijalausunto, jossa sanotaan suihkussa käymisen olevan vaarallista ukkosella.

      Lainaa

    56. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Mie: Ulkona kulkevat tosiaan ovat. Sisällä menevät ovat edelleen kuparia ja myös uusinnassa käytetään kupariputkia. Olen sellaisessa firmassa töissä, missä piirretään vesiputkia remonttikohteisiin, kerrostaloihin ja teollisuuslaitoksiin pääasiassa, ja sisällä kulkevia muoviputkia on laitettu tällä hetkellä yhteen [...]
      No meillä kyllä oli muoviputket jo 80-luvulla rakennetussa talossa, että ei tuo nyt niin kovin uusi ole.

      Lainaa

    57. Juuhjuuhjuuh 25.8.2018 9:37
      Tulos: +18 (36 ääntä)
      Miesystävä toi kolmoissurmaajan kylään meille ja nyt se vetää nahkahanskoja käteen, silmät kiiluen. Ylireagoinko kun tää ei tunnu ihan turvalliselta ja nyt se tuli tuohonngg ihanggggg.gg..g......

      Lainaa

    58. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Pluri: Ainakin omista aiemmista parisuhteista tasan 100% on päättynyt eroon.
      minulla vain 2/3

      Lainaa

    59. mikko-maria 26.8.2018 19:14
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      juu: minulla vain 2/3
      Mihin se kolmas aiempi suhde sitten päättyi? Osanottoni, ilmeisesti kuolemaan.

      Lainaa

    60. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Mulle on pari kertaa tullu joku vanha äijä selittää kännissä että on just päässy vankilasta ku tappoi yhen tyypin, toki voi myös olla kännisatuja, mutta silloin ku joku tulee tollasta sanomaan nii siinäki vaihees on ollu jo varuillaan. Joten se että joku murhaaja tulis asumaan..... Ei.

      Lainaa

    61. Tulos: -33 (43 ääntä)
      "Kolme ihmistä joista kaksi naisia" siis yksi ihminen ja kaksi naista :)

      Lainaa

    62. Tulos: +18 (24 ääntä)
      “Kolme ihmistä joista kaksi naisia” siis yksi ihminen ja kaksi naista
      Siis kolmesta ihmisestä kaksi naista, mikä tässä on vaikeaa?

      Lainaa

    63. purppurakruunu 28.8.2018 8:01
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Nnads: Asuin jonkin aikaa Jenkeissä trailerissa. Siellä käskettiin ettei ukkosella saa mennä suihkuun, ettei salama iske sitä kautta. En tiedä olisko realistisesti ollut mahdollista vai ollaanko siellä vaan vähemmän älykkäitä.
      Googletin vähän, ja löysin saksalaisen oppaan, jossa varoitetaan myös. Löytyi myös juttu Ausseista, jossa oli poika saanut väärin maadoitetussa talossa salamaniskun suihkun aikana todennäköisesti siksi, että putket eivät ole olleet kokonaan metallia tai kokonaan muovia. Ulkomailla saa näköjään olla vähän varoivaisempi. Opas: https://www.campingplatz-deutschland.de/fileadmin/campingplatz-deutschland/7_Ratgeber/GUIDELINES_Thunderstorms_Korrektur.pdf Australia: http://www.abc.net.au/news/2018-02-12/can-you-get-shocked-by-lightning-in-the-shower/9421718

      Lainaa

    64. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Puppe: Harmillista, että niin monelle tämä käsitys parisuhteesta on jäänyt elämään aikuisikään. Jos jokaisesta tulee kuitenkin ex, miksi alunperinkään seurustelua aloitetaan? Millainen käsitys tällaisella ihmisellä on parisuhteesta?
      Miksi suotta tehdä mitään kivaa, leffaa katsoo pari tuntia ja se kuitenkin loppuu. Ei kaikilla ole tarve tavoitella hautaan asti kestävää rakkaussuhdetta. Kukin tavallaan, en minä näe asiassa mitään väärää.

      Lainaa

    65. Tulos: -9 (11 ääntä)
      Miksi se murhaaja pitää heille kotiin ottaa asumaan? Valtio hoitaa vapautuville vangeille asunnot ja auttaa työpaikan kanssa. Ihan heti en tätä juttua usko.

      Lainaa

    66. Tulos: -6 (10 ääntä)
      Mitä ihmettä te selitätte muoviputkista ja sähköiskuista? Se sähkö kulkee sitä vitun VETTÄ pitkin, aivan irrelevanttia mitä materiaalia ne vitun putket on. Saatanan vajakit.

      Lainaa

    67. Epämiellyttävä mango 14.9.2020 7:45
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      höh: Mitä ihmettä te selitätte muoviputkista ja sähköiskuista? Se sähkö kulkee sitä vitun VETTÄ pitkin, aivan irrelevanttia mitä materiaalia ne vitun putket on. Saatanan vajakit.
      Tutkis vielä hetkinen tuota maadoitusasiaa, mitä tuolla mainittiin. Sen jälkeen mietit hetkisen ja... AIVAN!!! Kukas se vajakki olikaan... :D

      Lainaa

    68. pinkki puudeli 4.8.2021 17:16
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      ....: Bros before hos!
      Chics before dicks!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ukkonen, salama, suihku, kuva, parisuhde, ex, murha, vanki, vankila, kolmoismurha

  • Uusimmat

  • Kategoriat