Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Heterotuputus

"En minäkään huutele olevani hetero!"
Heterotuputus

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 99 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +533 (707 ääntä)
      Aika monta kertaa se Sami kuitenkin heterouttaan huutelee. Keskittäisi energiansa hitto johonkin kehittävänpään.

      Lainaa

    2. pasi kustaa 24.7.2018 1:29
      Tulos: -362 (796 ääntä)
      Suosittelen menemään myös Lähi-Itään marssimaan prideja. Saa niitä täälläkin marssia, mutta menkääpä tasapuolisuuden nimissä sinnekin, missä ne isoimmat ongelmat on.

      Lainaa

    3. Tulos: +466 (620 ääntä)
      pasi kustaa: Suosittelen menemään myös Lähi-Itään marssimaan prideja. Saa niitä täälläkin marssia, mutta menkääpä tasapuolisuuden nimissä sinnekin, missä ne isoimmat ongelmat on.
      Moro, Sami!

      Lainaa

    4. #ei kiinnosta 24.7.2018 1:37
      Tulos: -103 (337 ääntä)
      Homo sitä, lesbo tätä ja hetero tota. Henkilöitä täsä kaikki vaan ollaan.

      Lainaa

    5. Hevonkukka 24.7.2018 1:39
      Tulos: +511 (549 ääntä)
      ”Tuli vieraita pitää lopettaa”

      Lainaa

    6. Tulos: -22 (88 ääntä)
      Voi pride sentään...

      Lainaa

    7. Tulos: +503 (597 ääntä)
      pasi kustaa: Suosittelen menemään myös Lähi-Itään marssimaan prideja. Saa niitä täälläkin marssia, mutta menkääpä tasapuolisuuden nimissä sinnekin, missä ne isoimmat ongelmat on.
      Niin, koska jossain muualla on vielä isompi ongelma niin ei voida keskittyä omiin ongelmiin? Muistathan ettet ikinä valita mistään, jossain on kuitenkin Afrikan lapsia ilman ruokaa.

      Lainaa

    8. Hairysteed 24.7.2018 1:51
      Tulos: -90 (188 ääntä)
      No siinäs kuultiin! Kasvisruoka on epäterveellistä XD

      Lainaa

    9. fruttidinightmare 24.7.2018 1:55
      Tulos: -48 (128 ääntä)
      Samin luona käy vain vieraita, ei tuttuja

      Lainaa

    10. Tulos: -87 (297 ääntä)
      Kyllähän sitä heteropride -tapahtumaa jotkut yritti järjestää, mutta homoyhteisö nosti siitä niin ison metelin vihapuheena, että tapahtuma peruttiin. Tai osaltaan peruttiin senkin takia että aika moni ymmärsi asian väärin ja tapahtumaan oli osallistumassa kaikenlaista rasistia. Mutta tuohon Helsinki-pride tapahtumaan on kyllä kaikki tervetulleita iloisella mielellä juhlimaan sitä omaa seksuaalista vapautta. Itsekin olen osallistunut vaikken vähemmistöön kuulu.

      Lainaa

    11. Tulos: +195 (273 ääntä)
      Täytyy kyllä sanoa, että mun mielestä myös sen äärioikeiston täytyy ehdottomasti saada marssia. Siinä vaiheessa kun aletaan rajoittaa sitä kellä saa olla mielipide tai millaisia mielipiteitä on sallittua ilmaista, ollaan jo askel totalitarismin puolella. Niin oikealta kuin ne rajoitukset tuntuisivatkin, valtion tehtävä ei ole rajoittaa sananvapautta, ja demokratian perusoikeuksiin kuuluu saada osoittaa mieltään. Jokainen voi ihan itse miettiä miksi. Itse osallistun silti jatkossakin prideihin ja jätän äärioikeiston marssimaan keskenään. :) PS. Prideille saa osallistua myös heterot erittäin mielellään.

      Lainaa

    12. Tulos: +211 (235 ääntä)
      MrT: Kyllähän sitä heteropride -tapahtumaa jotkut yritti järjestää, mutta homoyhteisö nosti siitä niin ison metelin vihapuheena, että tapahtuma peruttiin. Tai osaltaan peruttiin senkin takia että aika moni ymmärsi asian väärin ja tapahtumaan oli osallistumassa kaikenlaista rasistia. Mutta tuohon Helsinki-pride tapahtumaan on kyllä kaikki tervetulleita iloisella mielellä juhlimaan sitä omaa seksuaalista vapautta. Itsekin olen osallistunut vaikken vähemmistöön kuulu.
      Heteropride järjestettiin kyllä. Paikalle saapui noin 50 osallistujaa. ;)

      Lainaa

    13. Heimo Ralminen 24.7.2018 2:21
      Tulos: -189 (275 ääntä)
      Suomessahan seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat käsittääkseni oikein hyvällä tasolla. Ei minua marssiminen häiritse. Tykkään heittää lättyjä pannulla. Mutta miksi pitää keskustelupalstoilla pitää kauheaa meteliä?

      Lainaa

    14. Tulos: -230 (342 ääntä)
      Ai oikeisto rajoittaa ihmisoikeuksia? No nyt on vasemmistolaisilla mustamaalaamiset tulilla.

      Lainaa

    15. PörssiHai 24.7.2018 3:44
      Tulos: +217 (275 ääntä)
      Ei kyllä uppoa kaaliin mikä siinä Pride-kulkueessa niin vimmatusti risoo. Toisin kuin esim. Vastarintaliike tai Antifa, he eivät liiemmin uhoa, heittele savuräjähteitä tai pahoinpitele provosoivia ohikulkijoita.

      Lainaa

    16. Tulos: +259 (287 ääntä)
      Kansainvälistä miestenpäivää vietetään 19.11. vuosittain. Ihan Samille tiedoksi vastauksena argumenttiin "on Naistenpäivä, miksei miesten...", joka sinällään ei liity mitenkään sukupuolivähemmistöjen oikeuksiin.

      Lainaa

    17. Tulos: +114 (142 ääntä)
      niin no, tasa-arvo ei ole aate tai mielipide. Että jos siitä lähtee liikkeelle.

      Lainaa

    18. Minäminä 24.7.2018 7:58
      Tulos: +33 (67 ääntä)
      Mymmeli: Kansainvälistä miestenpäivää vietetään 19.11. vuosittain. Ihan Samille tiedoksi vastauksena argumenttiin “on Naistenpäivä, miksei miesten…”, joka sinällään ei liity mitenkään sukupuolivähemmistöjen oikeuksiin.
      Koska muuten on muunsukupuolisten päivä?

      Lainaa

    19. Tulos: -119 (205 ääntä)
      Ei kyllä ole yhtään voittajaa tässä keskustelussa. Sami tuntuu kyllä vähän yksinkertaiselle tapaukselle, mutta ei tuo muiden harrastama olkiukkojen rakentelu sen fiksumpaa ole. Oikeastaan yhtäkään asiallista ja perusteltua argumenttia ei tule, vaan pelkkää haukkumista ja halveerausta poislukien Marian kommentti. Janne ja Jaakko pahimmpina idiooteina.

      Lainaa

    20. Tulos: +189 (213 ääntä)
      En ymmärrä tuota, miksi joku ihmisryhmän marssi voi ärsyttää noin kovin paljon. Hyvä kun keskustellaan, mutta tuntuu kuin pelättäisiin osuvan marssin keskelle ja ne homot hyökkää viattoman pikku heteron kimppuun. Miksi se koetaan tuputtamisena kun suurin osa ei ole edes paikalla ja lukevat vain uutisista tapahtumasta. Ymmärtäisin, jos homot ja lesbot kiertäisivät ovelta ovelle kertomassa oman elämänsä paremmuudesta. Silloin se olisi tuputtamista. Uutisointi on vain toimittajien työtä kertoa meneillään olevista tapahtumista. Ei ne homot niitä uutisia tee. Itsekkin jätän lukematta ne uutiset, jotka eivät minua kiinnosta. En turhaan kuluta energiaani ärsyyntymällä turhasta. Uutiset eivät ole ainoastaan minua varten tai ainoastaan minulle suunnattuja.

      Lainaa

    21. Tulos: +21 (49 ääntä)
      Jukolauta mikä riemuidiootti.

      Lainaa

    22. Semmoset psykoosit siellä 24.7.2018 9:28
      Tulos: +119 (193 ääntä)
      Apustuja: Ai oikeisto rajoittaa ihmisoikeuksia? No nyt on vasemmistolaisilla mustamaalaamiset tulilla.
      Kannattaisiko opetella lukemaan? Puhe oli äärioikeistosta,jonka kannattajat tosiaan haluavat rajoittaa ihmisoikeuksia. Vai tuliko tämä kaltaisellesi natsisymppaajapersulle yllätyksenä?

      Lainaa

    23. Tulos: +40 (56 ääntä)
      Tämä ketju pitäs jokaisella keskustelupalstalla ensimmäisenä luettavana ennenku pääsee kirjottamaan mitään. Ihan näin niinku perehdytysmateriaalina netinmaailmaan. Säästytään monilta turhilta väännöiltä

      Lainaa

    24. Muumi (kopio) 24.7.2018 10:15
      Tulos: -130 (174 ääntä)
      Pride meni pois muodista heti sen jälkeen kun kaiken maailman oman elämänsä Annikat alkoivat käydä siellä. Voiko nolompaa olla kuin pride?

      Lainaa

    25. Tulos: -43 (91 ääntä)
      Muuten asiallista vittuilua, mutta miksi käyttää argumenttina BJ & Steak -päivää? Se vertautuu naisten päivään aivan yhtä hyvin, kuin mainittu äärioikeiston marssi bride-marssiin. https://www.dailydot.com/unclick/steak-and-bj-day/

      Lainaa

    26. Tulos: -104 (200 ääntä)
      Jotenkin huvittavaa, että juuri täällä länsimaissa ihmiset vauhkoo ongelmista, joita ei juurikaan länsimaissa ole. Esim, Feministien kannattaisi keskittää energiansa musliminaisten oikeuksien puolesta. Samoin homoudesta olisi syytä puhua enemmän lähi-idässä. Täällä meillä on jo tasa-arvo. Mielestäni Pride kulkue tekee aika paljon hallaa homoille länsimaissa. Koska, jos haluaa tuoda tietoisuutta ja näyttää että "olemme normaaleita", niin ei kannata laittaa straponia päällä ja lähtee läskimään kadulle helvetinmoinen dildo heiluen. Siellä hullujen seassa on lapsiakin :/

      Lainaa

    27. Tulos: +30 (84 ääntä)
      pasi kustaa: Suosittelen menemään myös Lähi-Itään marssimaan prideja. Saa niitä täälläkin marssia, mutta menkääpä tasapuolisuuden nimissä sinnekin, missä ne isoimmat ongelmat on.
      Isoimmat ongelmat ovat uusnatsin korvien välissä.

      Lainaa

    28. Tulos: -21 (107 ääntä)
      Jore: Isoimmat ongelmat ovat uusnatsin korvien välissä.
      Uusnatseja on tässä maassa vähemmän kuin fundamentalistisia muslimeita. Maailman mittakaavassa fundamentalistimuslimeita on vähintäänkin toistasataa miljoonaa. Missähän se isoin ongelma nyt ihan oikeasti on...

      Lainaa

    29. Tulos: -25 (83 ääntä)
      https://www.youtube.com/watch?v=47gQDbTaWqA <- tuosta voi itse päätellä, että onko tuo pride porukka nyt niin suvaitsevaisia, kun väittäävät.

      Lainaa

    30. Tulos: -42 (112 ääntä)
      Jore: Isoimmat ongelmat ovat uusnatsin korvien välissä.
      En ymmärrä, että missä te niitä natseja näette? Olen telkkarissa nähnyt muutaman hengen joukon, kun media siitä jauhoi, mutta en näkisi, että he olisivat jotenkin iso ongelma Suomessa. Isompi ongelma mielestäni nämä tuhatpäiset äärivassari anarkistit, jotka ovat väkivaltaisia ja arvaamattomia. Pistävät kaupungin remonttiin, kun lissassa syödään kakkua.

      Lainaa

    31. Tulos: -76 (140 ääntä)
      Annika:"Niin kauan kuin homoja tapetaan ..." Valitettavasti se homon tappaja on pääsääntöisesti toinen homo. Tällä saa varmasti miinuksia. Totuus kun ei aina ole kovin suvaitsevaista.

      Lainaa

    32. Tulos: -84 (138 ääntä)
      Suomessa näitä vähemmistöjä ei syytetä yhtään mistään, eikä heitä rangaista yhtään mitenkään. Saavat olla aivan rauhassa omia itsejään. Uhriutumista nuo harrastaa, oikeat ongelmat eivät kiinnosta, koska se ei ajaisi omaa etuaan uhriutua.

      Lainaa

    33. Tulos: +67 (129 ääntä)
      Heterojen, miesten, lihansyöjien ja valkoihoisten päivä onki noin niinku kaikki muut päivät vuodessa.

      Lainaa

    34. Tulos: +42 (64 ääntä)
      Hairysteed: No siinäs kuultiin! Kasvisruoka on epäterveellistä
      Liharuoka se tuntuu olevan epäterveellistä. Liekö jää aivot kehittymättä jos argumentit on tuota luokkaa. T. Sekasyöjä, jola ei kuitenkaan kuvittele kasvisruokavalion olevan epäterveellistä.

      Lainaa

    35. Tulos: -10 (46 ääntä)
      Profiili: https://www.youtube.com/watch?v=47gQDbTaWqA <- tuosta voi itse päätellä, että onko tuo pride porukka nyt niin suvaitsevaisia, kun väittäävät.
      No joo. Väkivaltaa en ymmärrä, mutta muutoin pitäisi olla ihan kenellä tahansa syytä häiriköidä sellaista mielenilmausta jossa yritetään rajoittaa toisten oikeuksia.

      Lainaa

    36. Semmoset psykoosit siellä 24.7.2018 11:55
      Tulos: +38 (82 ääntä)
      Profiili: En ymmärrä, että missä te niitä natseja näette? Olen telkkarissa nähnyt muutaman hengen joukon, kun media siitä jauhoi, mutta en näkisi, että he olisivat jotenkin iso ongelma Suomessa. Isompi ongelma mielestäni nämä tuhatpäiset äärivassari anarkistit, jotka ovat väkivaltaisia ja arvaamattomia. Pistävät kaupungin remonttiin, kun lissassa syödään kakkua.
      Lueppas natsisymppaaja tuolta väkivallanteoista. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomen_vastarintaliike Ainiin kyllähän porukkaa saa yrittää tappaa, se on okei mutta ikkunoiden hajottaminen on suuri synti.

      Lainaa

    37. Tulos: +72 (90 ääntä)
      Apustuja: Ai oikeisto rajoittaa ihmisoikeuksia? No nyt on vasemmistolaisilla mustamaalaamiset tulilla.
      Oikeisto ja äärioikeisto eivät ole sama asia. Kokoomus ja uusnatsit ovat molemmat oikeistoa, mutta vain toinen näistä äärioikeistoa. On surullista jos et näe näissä mitään eroa. Ja aivan yhtä surullista on jos et näe eroa vasemmiston (esim. Vasemmistoliitto) ja äärivasemmiston (esim. stalinistit) välillä.

      Lainaa

    38. Tulos: -65 (135 ääntä)
      Komppaan Samia 100%. Sami on tavallinen suomalainen, ja on vaa iha kuutamolla miks nykyaikana täytyy tehä kaikesta haloo. Ihan niinkuin todella moni muukin, jotka vaan haluaisivat elää omaa elämää ilman et tarvitsisi, joka paikassa törmätä näihin itseään jatkuvasti esiin tuoviin urpoihin. Ketäään ei oikeasti kiinnosta onko joku homo tai hetero tai lesbo. Omaan kaveripiiriini kuuluu kaikkia, mutta ihan yhtälailla minua kuin heitä ärsyttää tämä nykyinen tapa hakea huomiota kokoajan eri tapahtumilla..

      Lainaa

    39. Tulos: +58 (66 ääntä)
      Sami kysyy, missä on miestenpäivä. Vastaus on marraskuussa, 19. päivä. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_miestenpäivä

      Lainaa

    40. Vihaan elämänkoulupersuja 24.7.2018 13:33
      Tulos: +43 (73 ääntä)
      Profiili: En ymmärrä, että missä te niitä natseja näette? Olen telkkarissa nähnyt muutaman hengen joukon, kun media siitä jauhoi, mutta en näkisi, että he olisivat jotenkin iso ongelma Suomessa. Isompi ongelma mielestäni nämä tuhatpäiset äärivassari anarkistit, jotka ovat väkivaltaisia ja arvaamattomia. Pistävät kaupungin remonttiin, kun lissassa syödään kakkua.
      Turvallisuusviranomaiset totesivat natsijärjestön uhaksi ja vaativat laukkauttamista. Antifasta ynnä muista anarkisteista sanoivat, että näiden toiminta ei ole järjestäynyttä eikä yhtä suurta kuin natseilla. Mahtuuneekohan tämä oikeistopopulistiseen maailmankuvaasi?

      Lainaa

    41. Tulos: +78 (92 ääntä)
      Loppujen lopuksi Pride-viikon idea on tuoda esille seksuaalivähemmistöjen koskevia ongelmia, seksuaalisuuteen liittyviä asioita ja opettaa seksuaalisesta terveydestä. Pride paraati on vain yksi osa sitä, mutta uutisointi keskittyy melkein aina vain paraatiin koska se on kaikesta näkyvin. Helsinkiläinen ystäväni joka on osa seksuaalivähemmistöä ei koskaan ole osallistunut itse Pride paraatiin, mutta hän on käynyt aktiivisesti eri puhetilaisuuksissa ja muissa samantyyppisissä ohjelmissa mitä järjestetään priden aikaan.

      Lainaa

    42. Leipäressu 24.7.2018 14:34
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Pitkänen: No joo. Väkivaltaa en ymmärrä, mutta muutoin pitäisi olla ihan kenellä tahansa syytä häiriköidä sellaista mielenilmausta jossa yritetään rajoittaa toisten oikeuksia.
      Mielenilmaus oli kylläkin suunnattu katukuvan Suitsupply-mainoksia vastaan. Kyseinen firma on harrastanut eroottisia ja seksistisiä mainoksia, aiemmin naisia halventavia (https://www.cosmopolitan.com/uk/fashion/news/a25427/suitsupply-naked-women-campaign/), ja mielenilmauksen syynä olivat homoeroottisuuteen viittaavat mainokset (https://www.businessinsider.com/suitsupply-ad-gay-men-backlash-2018-2?r=US&IR=T&IR=T). Mutta joo, kyllä siinä taustalla oli varmasti näkemys naisen ja miehen välisestä avioliitosta. Ei siinä mun nähdäkseni haluttu rajoittaa kenenkään muun kuin mainosfirman oikeuksia, ja tuo iso joukko naamioituneitakin muutaman katolilaisen kimpussa oli vastenmielistä katseltavaa. Pitänee vissiin alkaa puolustamaan myös katolilaisten oikeutta uskonnollisiin näkemyksiinsä muiden vähemmistöjen lisäksi...

      Lainaa

    43. Tulos: -42 (80 ääntä)
      Vihaan elämänkoulupersuja: Turvallisuusviranomaiset totesivat natsijärjestön uhaksi ja vaativat laukkauttamista. Antifasta ynnä muista anarkisteista sanoivat, että näiden toiminta ei ole järjestäynyttä eikä yhtä suurta kuin natseilla. Mahtuuneekohan tämä oikeistopopulistiseen maailmankuvaasi?
      Liikuttavaa, kun vasemmistonatsi vetoaa turvallisuusviranomaisten lausuntoihin, kun ne sattuvat omaan pirtaan sopivan. Muutoinhan te pakkaatte heitä vihaavaan. Eihän tuossa sanottu muuta, kuin että vasemmisto on huonompaa järjestäytymään. Ei siinä pesty antifaa mitenkään puhtaaksi. Demokratialle vaarallinenhan se on.

      Lainaa

    44. Tulos: +31 (49 ääntä)
      isoimmat dinosaurukset oli kasvissyöjiä.

      Lainaa

    45. Tulos: +29 (37 ääntä)
      Mikä hemmetin viellä? Tai proteiiniÄ? Tai kokoajan??

      Lainaa

    46. Tulos: -78 (120 ääntä)
      On koomista miten aina nämä gay/trans/pedopride tyypit hokee miten marssia tarvitaan koska heitä vainotaan. Silti marssitaan maissa missä vainoa ei ole. Sama feministeillä. Huudetaan peräsuoli pitkänä tasa-arvoa maissa joissa se on jo. Voisivat oikeasti mennä taistelemaan siitä tasa-arvosta Afrikkaan ja Lähi-itään joissa on oikeasti ongelmia. Tai kauko-itään taistelemaan prostituoitujen oikeusturvasta.

      Lainaa

    47. Vihaan elämänkoulupersuja 24.7.2018 17:09
      Tulos: +47 (83 ääntä)
      Dirlandaa: Liikuttavaa, kun vasemmistonatsi vetoaa turvallisuusviranomaisten lausuntoihin, kun ne sattuvat omaan pirtaan sopivan. Muutoinhan te pakkaatte heitä vihaavaan. Eihän tuossa sanottu muuta, kuin että vasemmisto on huonompaa järjestäytymään. Ei siinä pesty antifaa mitenkään puhtaaksi. Demokratialle vaarallinenhan se on.
      Aivan kuin te persunatsisymppaajat huudatte sananvapautta mutta vain silloin kun itselle sopii =D Auta armias, jos joku on eri mieltä, silloin ei sananvapaus teille enää maistukkaan =)

      Lainaa

    48. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Toj Karin: Muuten asiallista vⅰttuilua, mutta miksi käyttää argumenttina BJ & Steak -päivää? Se vertautuu naisten päivään aivan yhtä hyvin, kuin mainittu äärioikeiston marssi bride-marssiin. https://www.dailydot.com/unclick/steak-and-bj-day/
      Varsinkaan kun cake & cunnilingus -päivä on kuukausi steak & bj -päivästä

      Lainaa

    49. Tulos: +35 (59 ääntä)
      Muumi (kopio): Pride meni pois muodista heti sen jälkeen kun kaiken maailman oman elämänsä Annikat alkoivat käydä siellä. Voiko nolompaa olla kuin pride?
      Voiko nolompaa olla kuin Muumikopio?

      Lainaa

    50. Tulos: +81 (99 ääntä)
      Kansainvälistä miestenpäivää vietetään 19.11. Jostain syystä "miesoikeusaktivistit" eivät juurikaan juhlista sitä, vaan viettävät naistenpäivän valittamalla "miksei ole miestenpäivää". Googlen hakutuloksista näkyy, että miestenpäivää etsitään eniten juuri naistenpäivänä. Kertoo aika paljon näistä "aktivisteista" joiden pääasiallinen vaikuttamiskeino on feministien kanssa riiteleminen.

      Lainaa

    51. Tulos: +8 (20 ääntä)
      Mitä jos kielletään kaikki, niin kaikilla on yhtä kivaa / ankeeta? Tasa-arvoa!

      Lainaa

    52. Tulos: -48 (72 ääntä)
      Tässä just ilmenee se minkä takia inhoan pride kulkueita :)

      Lainaa

    53. Murmurmurmeli 24.7.2018 18:21
      Tulos: +76 (80 ääntä)
      Toj Karin: Se vertautuu naisten päivään aivan yhtä hyvin, kuin mainittu äärioikeiston marssi bride-marssiin.
      Onko tuo bride-marssi joku morsianten oma marssi?

      Lainaa

    54. Tulos: -44 (78 ääntä)
      Haluaisko joku selventää, että missä kohti on epätasa-arvoa ja syrjintää? Ei mulla oo mitään seksuaalivähemmistöjä, miehiä, naisia, transsukupuolisia tai mitään muitakaan ihmisiä vastaan, ihmettelen vain aina, että mikä näillä on huonosti. Asiallinen kysymys, toivon myös asiallista vastausta.

      Lainaa

    55. Pääskynen 24.7.2018 20:22
      Tulos: +52 (76 ääntä)
      ?: Haluaisko joku selventää, että missä kohti on epätasa-arvoa ja syrjintää? Ei mulla oo mitään seksuaalivähemmistöjä, miehiä, naisia, transsukupuolisia tai mitään muitakaan ihmisiä vastaan, ihmettelen vain aina, että mikä näillä on huonosti. Asiallinen kysymys, toivon myös asiallista vastausta.
      Nythän kun toi tasa-arvoinen avioliitto (en tykkää termistä "homoavioliitto", koska kaikki samaa sukupuolta olevat naijat eivät ole homoja, t. biseksuaali) on saavutettu niin ilmeisesti seuraava isompi hanke on translain muuttaminen. Suomen translaki on saanut huomautuksia useilta ihmisoikeusjärjestöiltä ja sitä on verrattu jopa kidutukseen. Se nyt ainakin on yks hyvä esimerkki.

      Lainaa

    56. Tulos: -11 (49 ääntä)
      En ymmärrä miksi sain alapeukun kysymykselleni :D Olen vain tietämätön, kun eivät kosketa mun elämää juurikaan. Mitä suomen translaissa on väärin? Millä tavalla se syrjii transsukupuolisia ja saako jonkun lähteen näille ihmisoikeusjärjestön huomautuksille.

      Lainaa

    57. purppurakruunu 24.7.2018 22:46
      Tulos: +16 (40 ääntä)
      Dirlandaa: Eihän tuossa sanottu muuta, kuin että vasemmisto on huonompaa järjestäytymään. Ei siinä pesty antifaa mitenkään puhtaaksi. Demokratialle vaarallinenhan se on.
      Fasismin vastaisuus on aate, jonka kuka tahansa ryhmä tai yksilö voi omaksua, ja sen nimissä tehdä, mikä oikealta ratkaisulta tuntuu. Antifa ei ole mikään superorganisaatio tai anarkistijärjestö, se on lyhyempi tapa kirjoittaa "fasismin vastainen", ja niitä ideoita toteuttaa sitten kukin tyylillään. Jotkut ryhmät rikkoo suuryritysten ikkunoita protestiksi, toiset ryhmät kitkevät rasismia larppiyhteisöissä, suurin osa äänestää ja jakaa informaatiota. Nämä ryhmät ei välttämättä ikinä tapaa tai kommunikoi keskenään. Antifa ei ole järjestö. Sillä ei ole johtajahahmoja, tiloja, värvääjiä; se on fasismin vastustamista.

      Lainaa

    58. purppurakruunu 24.7.2018 22:51
      Tulos: +33 (57 ääntä)
      ?: En ymmärrä miksi sain alapeukun kysymykselleni Olen vain tietämätön, kun eivät kosketa mun elämää juurikaan. Mitä suomen translaissa on väärin? Millä tavalla se syrjii transsukupuolisia ja saako jonkun lähteen näille ihmisoikeusjärjestön huomautuksille.
      Siinä ajassa, kun kirjoitit nämä kaksi kommettia, olisit jo ehtinyt googlettaa "translaki", ja saanut vastauksia. Ekat kaksi linkkiä on Amnestylta.

      Lainaa

    59. Vassari Natsisymppaaja 24.7.2018 23:00
      Tulos: +5 (43 ääntä)
      Semmoset psykoosit siellä: Lueppas natsisymppaaja tuolta väkivallanteoista.
      Täälläkin kommenttiosiossa natsisympparit viuhuu. Ja yhdessäkään kommentissa, johon tätä trenditermiä kohdistetaan, ei mitään natsisymppausta tapahdu. Opettelehan sinäkin lukemaan muiden kommentteja muutoinkin kun piru raamattua. Se, että joku ei näe järjestäytynyttä natsismia yhtä suurena nykyaikaisena vaaratekijänä, kuin vaikka niitä Antifoja, ei tarkoita, että kyseessä on natsi. Se voi tarkoittaa myös vaikkapa sitä, että hän ei lue uutisia tai on asiasta tietämätön. Sinä vahvistat kiukkuilullasi ja nimittelylläsi ihmisten kuvaa siitä, että vassarit haukkuvat natseiksi kaikki eri meiltä olevat, asioista kyselevät tai asioita kyseenalaistavat ihmiset. Pienintäkään positiivista vaikutusta natsiksi/symppariksi huutelullasi ei ole. Et säikäytä sillä natsisminalkua pois kenestäkään. Päätähän, että kumpi on tärkeämpi: sinun oikeutesi kiukkuilla, vai asioiden vieminen oikeaan suuntaan. Jos et jaksa väitellä tai sivistää ihmisiä, älä osallistu keskusteluihin ollenkaan. Viet asiaasi taaksepäin. :) (Toki voit olla myös trolli, jolloin teet onnistunutta työtä vasemmiston mustamaalaamiseksi.)

      Lainaa

    60. Tulos: -23 (43 ääntä)
      PörssiHai: Ei kyllä uppoa kaaliin mikä siinä Pride-kulkueessa niin vimmatusti risoo. Toisin kuin esim. Vastarintaliike tai Antifa, he eivät liiemmin uhoa, heittele savuräjähteitä tai pahoinpitele provosoivia ohikulkijoita.
      Niin miten se menikään? Suora lainaus Kalevasta: "Kulkueen matkan varrella seisoi Ervastin mukaan kaksi henkilöä pitelemässä Pohjoismaisen Vastarintaliikeen lippua. He saivat osakseen pilkallisia huomionosoituksia kulkueelta"

      Lainaa

    61. Tulos: -25 (65 ääntä)
      Taidan olla nyt vähemmistönä sitä mieltä että Samillakin on ihan järkeenkäypä pointti, mitä ei osaa vain ilmaista kunnolla. Tasa-arvoa ei tulla saavuttamaan sillä että ruvetaan tappamaan heteroita, sillä ne on heteroita, tai että naiset on ainoita ketkä ansitsevat johtoaseman, tai valkoisten pitäisi ruveta orjiksi mustille. Tuntuu (ylipäätään kaikissa keskusteluissa Tasa-arvosta) että joka keskustelussa on mukana ainakin yksi joka osoittaa mielipiteensä juuri näin äärellisesti, eikä yhtään mietitä mikä on nyt se asia mitä oikeasti haetaan. Tottakai Tasa-arvon saavuttaminen on tärkeää, mutta se ei tarkoita et se täytyisi hakea "koston" kautta. Tässä kyseessä olevassa moassa on mukana juuri tyypilliset kommentoijat, kun ei edes yritetä ymmärtää mitä toinen tarkoittaa, vaan syytetään heti suvaitsemattomaksi/suvakiksi ja perustellaan oma mielipide aiheen ohi tai huonosti.

      Lainaa

    62. Tulos: +50 (80 ääntä)
      Suurin osa netissä kommentoivista pride-ulisijoista näyttää olevan miehiä ja ilmeisesti älyllisesti rajoittuneita, kun ei jakseta ottaa selvää mistä on oikeasti kyse, mutta kun täytyy päästä kitisemään kuin keskenkasvuset kakarat koska joillakin toisilla on kiva kesäjuhla. Osoitus siitä kuinka etuoikeutettua on ollut ja on edelleenkin monessa paikka olla heteromies. Pride on nykypäivänä muutakin kuin vain mielenosoitusmarssi. Sillä on konkreettisten merkitysten lisäksi symbolista arvoa ja se on vaakintunut kesäjuhla, jolla on historiallinen merkitys seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kannalta riippumatta maasta ja siitä kuinka hyvin oikeudet toteutuvat jo nyt. Jos jokin tapahtuma vakiintuu ja siihen riittää osallistujia, ei sitä lopeteta, vaikka alkuperäistä tarkoitusta ei olisi enää. Pride on samalla kunnianosoitus ja muistojuhla kaikille niille henkilöille, jotka tekivät paljon töitä oikeuksien parantamiseksi ja niille, jotka teloitettiin/murhattiin/pakotettiin kirurgisiin ja muihin lääketieteellisiin toimenpiteisiin vasten tahtoaan seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Ennen kuin joku ulisee, että eihän Suomessa mitään tapahtunut niin kannattaa tutustua esim. rotuhygieniaan Suomessa 1900-luvulla. Pahimmat tapaukset on todennäköisesti muualla, mutta kyllä täälläkin homoja hakattiin vielä systemaattisesti muutama vuosikymmen sitten. Huvittaa aina kun joku tulee ulisemaan, ettei Suomessa ole koskaan ketään syrjitty tai väkivallalla käsitelty. Mistä lähtien heteromiehistä on tullut asiantuntijoita koskien homoseksuaalien kokemaa väkivaltaa ja kaltoinkohtelua? Siitä on ihmiskunnan historiaan verrattuna kovin vähän aikaa kun homoseksuaalisuus oli vielä sairausluokituksessa ja rikoslaissa rangaistavana tekona. Jos ei kykene ymmärtämään mitä elämä ennen lainsäädännön muuttumista oli seksuaalivähemmistössä eläville, niin suosittelen olemaan ottamatta kantaa, jos ei ole muuta tarjolla kuin "mutupäätelmiä". Jotta historia ei tule toistamaan itseään niin on hyvä, että meillä on asioita, jotka muistuttavat meitä siitä, että joskus asiat olivat erittäin huonosti, mutta niiden eteen taisteltiin ja voitettiin, jotta nykyinen väestö voisi olla edes hieman tyytyväisempi elämäänsä siitäkin huolimatta, että nykyajan erilaiset ikävät ilmiöt ja kehitykset ovat tuoneet omat haasteensa. Jos pitää toisten tapahtumasta vetää herneet nokkaa niin vika ei ole kenenkään muun kuin valittajan korvien välissä. Maailmassa on niin paljon asioita, joista voi ärsyyntyä. Terve ja kypsä aikuinen ihminen osaa suodattaa pois tarvittaessa mielestään häiritseviä asioita, koska muussa tapauksessa elämä on aika vaikeaa, jos joku mitätön ärsyke aiheuttaa valtavan reaktion joka kerta.

      Lainaa

    63. Jussi Pattitussi 25.7.2018 6:44
      Tulos: +35 (63 ääntä)
      Feminismi ja pride-liike on molemmat sellaisia, joille ei täydellisessä maailmassa olisi mitään tarvetta. Meidän maailmassa molemmat on tärkeitä.

      Lainaa

    64. Vamitettavasti 25.7.2018 9:04
      Tulos: +13 (33 ääntä)
      Vassari Natsisymppaaja: Täälläkin kommenttiosiossa natsisympparit viuhuu. Ja yhdessäkään kommentissa, johon tätä trenditermiä kohdistetaan, ei mitään natsisymppausta tapahdu. Opettelehan sinäkin lukemaan muiden kommentteja muutoinkin kun piru raamattua. Se, että joku ei näe järjestäytynyttä natsismia yhtä suurena nykyaikaisena vaaratekijänä, kuin vaikka niitä Antifoja, ei tarkoita, että kyseessä on natsi. Se voi tarkoittaa myös vaikkapa sitä, että hän ei lue uutisia tai on asiasta tietämätön. Sinä vahvistat kiukkuilullasi ja nimittelylläsi ihmisten kuvaa siitä, että vassarit haukkuvat natseiksi kaikki eri meiltä olevat, asioista kyselevät tai asioita kyseenalaistavat ihmiset. Pienintäkään positiivista vaikutusta natsiksi/symppariksi huutelullasi ei ole. Et säikäytä sillä natsisminalkua pois kenestäkään. Päätähän, että kumpi on tärkeämpi: sinun oikeutesi kiukkuilla, vai asioiden vieminen oikeaan suuntaan. Jos et jaksa väitellä tai sivistää ihmisiä, älä osallistu keskusteluihin ollenkaan. Viet asiaasi taaksepäin. (Toki voit olla myös trolli, jolloin teet onnistunutta työtä vasemmiston mustamaalaamiseksi.)
      Jos joku sanoo, että väkivaltaisen natsijärjestön toiminta ei ole haitallista/ uhkaavaa niin kyllä se vaan on symppaamista. Sama toki pätee anarkisteihinkin, toisten omaisuuden hajottaminen ei ole okei eikä sitäkään tule kannattaa.

      Lainaa

    65. Partamuumi 25.7.2018 9:27
      Tulos: +68 (90 ääntä)
      Pera: On koomista miten aina nämä gay/trans/pedopride tyypit hokee miten marssia tarvitaan koska heitä vainotaan. Silti marssitaan maissa missä vainoa ei ole. Sama feministeillä. Huudetaan peräsuoli pitkänä tasa-arvoa maissa joissa se on jo. Voisivat oikeasti mennä taistelemaan siitä tasa-arvosta Afrikkaan ja Lähi-itään joissa on oikeasti ongelmia. Tai kauko-itään taistelemaan prostituoitujen oikeusturvasta.
      Niputtamalla gay- ja transihmiset yhteen pedofiilien kanssa todistit juuri hyvin simppelisti miksi prideä tarvitaan yhä myös Suomessa.

      Lainaa

    66. Tulos: -8 (34 ääntä)
      purppurakruunu: Fasismin vastaisuus on aate, jonka kuka tahansa ryhmä tai yksilö voi omaksua, ja sen nimissä tehdä, mikä oikealta ratkaisulta tuntuu. Antifa ei ole mikään superorganisaatio tai anarkistijärjestö, se on lyhyempi tapa kirjoittaa “fasismin vastainen”, ja niitä ideoita toteuttaa sitten kukin tyylillään. Jotkut ryhmät rikkoo suuryritysten ikkunoita protestiksi, toiset ryhmät kitkevät rasismia larppiyhteisöissä, suurin osa äänestää ja jakaa informaatiota. Nämä ryhmät ei välttämättä ikinä tapaa tai kommunikoi keskenään. Antifa ei ole järjestö. Sillä ei ole johtajahahmoja, tiloja, värvääjiä; se on fasismin vastustamista.
      Antifa ei välttämättä ole Suomessa rekisteröitynyt järjestö, mikä ei tarkoita etteikö se olisi järjestäytynyt rekisteröimätön verkosto. Tavallaan se on rekisteröimätön järjestö. Etymologinen tulokulmasi ilmiöön on liian suppea. Minäkin vastustan fasismia, mutta Antifan kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Antifa on omanlaatuistaan fasismia jo itsessään. Siksi vastustan sitäkin.

      Lainaa

    67. Tulos: -14 (42 ääntä)
      Vihaan elämänkoulupersuja: Aivan kuin te persunatsisymppaajat huudatte sananvapautta mutta vain silloin kun itselle sopii =D Auta armias, jos joku on eri mieltä, silloin ei sananvapaus teille enää maistukkaan =)
      Sinä se näemmä käyt täällä ihan omaa kulttuurisotaasi, johon ole ylhäisessä yksinäisyydessäsi kirjoittanut kaikkien vuorosanatkin ihan itse. En mina viitannut sananvapauteen millään tavalla, mutta sinä ilmeisesti olet joskus törmännyt johonkin viittaukseen ja nyt myöhäsyntyisesti siihen reagoit.

      Lainaa

    68. Arthur Brown 25.7.2018 11:19
      Tulos: +34 (52 ääntä)
      amt: Täytyy kyllä sanoa, että mun mielestä myös sen äärioikeiston täytyy ehdottomasti saada marssia. Siinä vaiheessa kun aletaan rajoittaa sitä kellä saa olla mielipide tai millaisia mielipiteitä on sallittua ilmaista, ollaan jo askel totalitarismin puolella. Niin oikealta kuin ne rajoitukset tuntuisivatkin, valtion tehtävä ei ole rajoittaa sananvapautta, ja demokratian perusoikeuksiin kuuluu saada osoittaa mieltään.
      Tämä on sinänsä hyvä periaate, mutta oletko kuullut Popperin suvaitsevaisuuden paradoksista? Lainaus Wikipediasta artikkelista Suvaitsevaisuusparadoksi: "Vähemmän hyvin tunnettu on suvaitsevaisuusparadoksi: rajoittamattoman toleranssin pitää johtaa toleranssin katoamiseen. Jos me laajennamme rajoittamatonta toleranssia myös niihin, jotka ovat suvaitsemattomia, jos me emme ole valmiina puolustamaan suvaitsevaista yhteiskuntaa suvaitsemattomien hyökkäystä kohtaan, niin silloin suvaitseva tulee tuhotuksi ja suvaitsevaisuus tämän mukana." Syykin on hyvin yksinkertainen: ihmiset ovat älykkäitä, joukko on yleensä hyvin typerä. Jos tarpeeksi esimerkiksi tuputetaan, mikä nyky SoMe-aikana on hyvin helppoa, että maahanmuuttajat ovat , niin siitä tulee ihmisten mielessä totta. Tästä taas seuraa me-he asettelu, joissa heistä tuleekin äkkiä niitä, joilla ei oikeastaan pitäisi olla mitään ihmisoikeuksia. Tämä johtaa joskus hyvinkin "hauskoihin" ristiriitoihin, kognitiivisiin dissonansseihin. Esimerkkinä vaikkapa Timo Soini, Laura Huhtasaari, yms ja heidän kantansa vaikkapa aborttilainsäädäntöön: Ihmiselämä on arvokasta, joten abortit on oltava kiellettyjä! ...verrattuna heidän kantaansa lapsikuolemiin Välimerellä, Gazassa tai vaikkapa syvään hiljaisuuteen kun Trumpin hallitus erottaa lapsia vanhemmistaan. Tämä on OK, kun nehän ovat vähemmän ihmisiä kuin länsimaisen, valkoisen naisen sikiöt. Kaikki tämä vain sen takia, koska me suvaitsevat suvaitsemme ensin itsemme vähemmistöön, ja myöhemmin pahimmassa tapauksessa hengiltä ekokatastrofin tai ydinsodan seurauksena. Toisin sanoen: Idiotismia ei tarvitse suvaita, ja paras tapa turvata suvaitsevaisuus on rajoittaa ihmisoikeuksien vastaista polittista vapautta.

      Lainaa

    69. Vihaan elämänkoulupersuja 25.7.2018 11:30
      Tulos: +17 (33 ääntä)
      Dirlandaa: Sinä se näemmä käyt täällä ihan omaa kulttuurisotaasi, johon ole ylhäisessä yksinäisyydessäsi kirjoittanut kaikkien vuorosanatkin ihan itse. En mina viitannut sananvapauteen millään tavalla, mutta sinä ilmeisesti olet joskus törmännyt johonkin viittaukseen ja nyt myöhäsyntyisesti siihen reagoit.
      Et niin. Vertasin vain sitä kun sanoit, että anarkisteille kelpaa turvallisuusviranomaisten lausumat silloin kuin itselleen sopii. Totesinpa vain, että persuilla homma toimii samalla tavalla sananvapauden kanssa. En kyllä yhtään ihmettele ettet sitä vähää tajunnut =D

      Lainaa

    70. Vihaan elämänkoulupersuja 25.7.2018 11:33
      Tulos: +14 (30 ääntä)
      Vassari Natsisymppaaja: Täälläkin kommenttiosiossa natsisympparit viuhuu. Ja yhdessäkään kommentissa, johon tätä trenditermiä kohdistetaan, ei mitään natsisymppausta tapahdu. Opettelehan sinäkin lukemaan muiden kommentteja muutoinkin kun piru raamattua. Se, että joku ei näe järjestäytynyttä natsismia yhtä suurena nykyaikaisena vaaratekijänä, kuin vaikka niitä Antifoja, ei tarkoita, että kyseessä on natsi. Se voi tarkoittaa myös vaikkapa sitä, että hän ei lue uutisia tai on asiasta tietämätön. Sinä vahvistat kiukkuilullasi ja nimittelylläsi ihmisten kuvaa siitä, että vassarit haukkuvat natseiksi kaikki eri meiltä olevat, asioista kyselevät tai asioita kyseenalaistavat ihmiset. Pienintäkään positiivista vaikutusta natsiksi/symppariksi huutelullasi ei ole. Et säikäytä sillä natsisminalkua pois kenestäkään. Päätähän, että kumpi on tärkeämpi: sinun oikeutesi kiukkuilla, vai asioiden vieminen oikeaan suuntaan. Jos et jaksa väitellä tai sivistää ihmisiä, älä osallistu keskusteluihin ollenkaan. Viet asiaasi taaksepäin. (Toki voit olla myös trolli, jolloin teet onnistunutta työtä vasemmiston mustamaalaamiseksi.)
      Mielenkiintoista, kuinka saarnaat ettei ihmisiä saa leimata sanomisien perusteella mutta itse vedät minut vasemmistolaiseksi vaikken ole missään sellainen väittänyt olevani.

      Lainaa

    71. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Vamitettavasti: Jos joku sanoo, että väkivaltaisen natsijärjestön toiminta ei ole haitallista/ uhkaavaa niin kyllä se vaan on symppaamista. Sama toki pätee anarkisteihinkin, toisten omaisuuden hajottaminen ei ole okei eikä sitäkään tule kannattaa.
      Jos joku sanoo, että ei henkilökohtaisesti koe suomen natsipoppoon olevan yhtä haitallista, kuin suomen äärivasemmiston ei kyse silloinkaan VÄLTTÄMÄTTÄ ole kyseessä "natsisymppaaminen". Jo lainaamassasi viestissäkin sanotaan näin: "Se, että joku ei näe järjestäytynyttä natsismia yhtä suurena nykyaikaisena vaaratekijänä, kuin vaikka niitä Antifoja, ei tarkoita, että kyseessä on natsi. Se voi tarkoittaa myös vaikkapa sitä, että hän ei lue uutisia tai on asiasta tietämätön." Esimerkiksi juuri tuo tiedon puute asiasta voi vaikuttaa. Tällaisessa tapauksessa ei ainakaan suoraan natsiksi haukkuminen auta asiaa, vaan päinvastoin voi sysätä kyseistä henkilöä oikeasti huonompaan suuntaan. Luonnollisesti myös omakohtaiset kokemukset vaikuttavat asiaan, ja monesti juuri tämä subjektiivisuus vääristää kuvaa erityisen paljon. Uskoisin myös, että tämä oma mielipide korostuu vääristävänä tekijänä erityisesti näissä natsi/antifakeskusteluissa, sillä loppupeleissä äärioikeiston ja äärivasemmiston aiheuttamat potentiaaliset ongelmat eivät ole mielipidekysymys. Internetin ja sosiaalisen median aikaansaamat kuplat myöskin taitavat vääristää yksilöiden hahmottamaa kokonaiskuvaa entisestään: siinä missä toisen kuplassa natsejeja näkyy kaikkialla toinen ei niihin välttämättä ole vielä juurikaan törmännyt. Todellisuudessa suomessa olevat natsit ja äärivasemmisto taitavat kuitenkin olla edelleen melko pieniä ryhmiä. Toivoisin itse malttia näihin natsi/vassarikorttejen heittelemiseen, jotta ne ryhmät myös pieninä pysyisivätkin.

      Lainaa

    72. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Kukakohan tän on lähettäny? Tuulan tokavikassa kommentissa lähettäjä on klikannu ”ihastu” ja siinä tykkääjiä/ihastujia on 5kpl. Rajaa hippasen ”syyllisiä”

      Lainaa

    73. Tulos: +26 (42 ääntä)
      Jos Samia oikeasti kiinnostaisi tasa-arvoasiat, hän tietäisi että miestenpäivää vietetään 19.11. Hyvä esimerkki etuoikeutetusta nillittäjästä: kun asia ei koske häntä itseään, on syytä pahoittaa mielensä.

      Lainaa

    74. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Sananvapauteen kuuluu myös tyhmät mielipiteet.

      Lainaa

    75. Rampe&Naukkis 26.7.2018 2:29
      Tulos: -6 (24 ääntä)
      MrT: Kyllähän sitä heteropride -tapahtumaa jotkut yritti järjestää, mutta homoyhteisö nosti siitä niin ison metelin vihapuheena, että tapahtuma peruttiin. Tai osaltaan peruttiin senkin takia että aika moni ymmärsi asian väärin ja tapahtumaan oli osallistumassa kaikenlaista rasistia. Mutta tuohon Helsinki-pride tapahtumaan on kyllä kaikki tervetulleita iloisella mielellä juhlimaan sitä omaa seksuaalista vapautta. Itsekin olen osallistunut vaikken vähemmistöön kuulu.
      Miten heteropride-kulkueen voi ymmärtää väärin, joka on siis pride-kulkueen vastatoimena perustettu, silti pride-joukkojen mustamaalaama ja henkilö pystyy silti hehkuttamaan pride-kulkueen tasa-arvon teemaa. Pride vs heteropride, siinä saattaa olla jotain natsahtavaa, jos vähääkään miettii.

      Lainaa

    76. Rampe&Naukkis 26.7.2018 2:32
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Täh: Rampe
      Ei ole. Ei ole oikeuksia ilman vastuuta sanoistaan.

      Lainaa

    77. Pikku-Ayeesha 26.7.2018 10:13
      Tulos: -17 (29 ääntä)
      Arthur Brown: Tämä on sinänsä väyrysmäinen periaate, mutta oletko kuullut Popperin homovaisuuden paradoksista? [...]
      Minä määritän sinut ihmisoikeuksien vastaiseksi ja rupean rajoittamaan sinun vapauttasi. Sinähän tykkäät siitä, koska se on sinun ja Popperin periaatteiden mukaista.

      Lainaa

    78. Tulos: -16 (34 ääntä)
      Milloin Suomessa on viimeksi tapettu homoseksuaali suuntautumisensa takia? Tietääkseni useissa maissa tapetaan pävittäin, mutta ne eivät ole kristittyjä/sekulaareja maita. Sairasta touhua kyllä.

      Lainaa

    79. Tulos: +8 (28 ääntä)
      jepu: Jos Samia oikeasti kiinnostaisi tasa-arvoasiat, hän tietäisi että miestenpäivää vietetään 19.11. Hyvä esimerkki etuoikeutetusta nillittäjästä: kun asia ei koske häntä itseään, on syytä pahoittaa mielensä.
      Sekä naisten, että miestenpäivä-hössötys on naurettavaa. En tiedä ketään joka näitä jotenkin juhlisi.

      Lainaa

    80. Tulos: +3 (23 ääntä)
      jepu: Jos Samia oikeasti kiinnostaisi tasa-arvoasiat, hän tietäisi että miestenpäivää vietetään 19.11. Hyvä esimerkki etuoikeutetusta nillittäjästä: kun asia ei koske häntä itseään, on syytä pahoittaa mielensä.
      Eipäs muuten Suomessa vietetäkkään. Monissa muissa maissa kyllä, mutta Suomessa tuo puuttuu kalenterista edelleen.

      Lainaa

    81. Tulos: +12 (32 ääntä)
      amt: Täytyy kyllä sanoa, että mun mielestä myös sen äärioikeiston täytyy ehdottomasti saada marssia. Siinä vaiheessa kun aletaan rajoittaa sitä kellä saa olla mielipide tai millaisia mielipiteitä on sallittua ilmaista, ollaan jo askel totalitarismin puolella. Niin oikealta kuin ne rajoitukset tuntuisivatkin, valtion tehtävä ei ole rajoittaa sananvapautta, ja demokratian perusoikeuksiin kuuluu saada osoittaa mieltään. Jokainen voi ihan itse miettiä miksi. Itse osallistun silti jatkossakin prideihin ja jätän äärioikeiston marssimaan keskenään. PS. Prideille saa osallistua myös heterot erittäin mielellään.
      Väärin. Jos vapaa yhteiskunta antaa sijaa niille, jotka vastustavat vapautta, se lakkaa lopulta olemasta vapaa, koska vapauden vastustajat öykkäröimällä ja uhkalla alistavat muut. Tätä kutsutaan vapauden paradoksiksi. Silloin kun natsit luopuvat tavoitteestaan tasa-arvoisen demokraattisen yhteiskunnan kumoamisesta voidaan heidät ottaa mukaan vakavasti otettavaan yhteiskumnalliseen keskusteluun. Toisaalta silloin he myös ovat lakanneet olemasta natseja "Suvaitsevaisen yhteiskunnan tulee olla suvaitsematon yhtä ainutta asiaa kohtaan: suvaitsemattomuutta itseään" -Sir Karl Raimund Popper

      Lainaa

    82. Tulos: -17 (37 ääntä)
      Jussi Pattitussi: Feminismi ja pride-liike on molemmat sellaisia, joille ei täydellisessä maailmassa olisi mitään tarvetta. Meidän maailmassa molemmat on tärkeitä.
      Mihin feminismiä tarvitaan suomessa tai länsimaissa? Naisilla on enemmän oikeuksia ja vähemmän vastuuta kuin miehillä, ja suurin osa feministeistä eivät ole kiinnostuneet muuttamaan näitä asioita ja pyrkimään tasa-arvoon koska naiset hyötyvät nykyisestä tilanteesta. Priden olemassaolon kyllä ymmärrän, monissa länsimaissa seksuaalivähemmistöillä ei vieläkään ole mahdollisuutta mennä naimisiin yms.

      Lainaa

    83. Tulos: -21 (49 ääntä)
      Ketään ei kiinnosta toisten seksuaalisuus, mutta kun lgbt yhteisön on pakko hieroa sitä muiden naamaan tuolla lailla. Breaking new: ketään ei kiinnosta seksuaalisuutesi. Ongelma on sen tuputtaminen. Ja vaikka kuinka porukka ulisee siitä että "yhyy lgbt henkilöt kokee syrjintää" jne niin missähän tälläst sitten on olevinaan kun ei oo sattumoisin tullu vastaan? Ja länsimaissa noin yleisesti on aika hyvät olot kaikilla seksuaalisuudestas riippumatta. Pride on kyllä taas yks täysin turha tapahtuma muiden joukossa.

      Lainaa

    84. Tulos: -22 (44 ääntä)
      Mihin teikäläiset sitten näitä marsseja ja tuputuksia tarvii? Olkaa sellaisia kun olette mutta älkää häiritkö sillä valtaväestöä. Ei mene aikaakaan kun tämän varjolla ruetaan marssimaan muiden oikeuksien puolesta,esim pedofiilit tai nekrofiilit.

      Lainaa

    85. tai sitten näin 26.7.2018 17:40
      Tulos: +9 (25 ääntä)
      MrT: Kyllähän sitä heteropride -tapahtumaa jotkut yritti järjestää, mutta homoyhteisö nosti siitä niin ison metelin vihapuheena, että tapahtuma peruttiin. Tai osaltaan peruttiin senkin takia että aika moni ymmärsi asian väärin ja tapahtumaan oli osallistumassa kaikenlaista rasistia. Mutta tuohon Helsinki-pride tapahtumaan on kyllä kaikki tervetulleita iloisella mielellä juhlimaan sitä omaa seksuaalista vapautta. Itsekin olen osallistunut vaikken vähemmistöön kuulu.
      ...tai sitten tajusivat marssinsa koomisuuden ja passiivis-aggressiivisen taustamotiivin ajoissa ja siksi peruutettiin. Tosiaan, Prideen ovat tervetulleita myös cis-heterot, ainakin heteroille on olemassa ihan oma pride-lippunsakin!

      Lainaa

    86. Tulos: +16 (30 ääntä)
      P_R_I_D_E: Suurin osa netissä kommentoivista pride-ulisijoista näyttää olevan miehiä ja ilmeisesti älyllisesti rajoittuneita, kun ei jakseta ottaa selvää mistä on oikeasti kyse, mutta kun täytyy päästä kitisemään kuin keskenkasvuset kakarat koska joillakin toisilla on kiva kesäjuhla. Osoitus siitä kuinka etuoikeutettua on ollut ja on edelleenkin monessa paikka olla heteromies. Pride on nykypäivänä muutakin kuin vain mielenosoitusmarssi. Sillä on konkreettisten merkitysten lisäksi symbolista arvoa ja se on vaakintunut kesäjuhla, jolla on historiallinen merkitys seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kannalta riippumatta maasta ja siitä kuinka hyvin oikeudet toteutuvat jo nyt. Jos jokin tapahtuma vakiintuu ja siihen riittää osallistujia, ei sitä lopeteta, vaikka alkuperäistä tarkoitusta ei olisi enää. Pride on samalla kunnianosoitus ja muistojuhla kaikille niille henkilöille, jotka tekivät paljon töitä oikeuksien parantamiseksi ja niille, jotka teloitettiin/murhattiin/pakotettiin kirurgisiin ja muihin lääketieteellisiin toimenpiteisiin vasten tahtoaan seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Ennen kuin joku ulisee, että eihän Suomessa mitään tapahtunut niin kannattaa tutustua esim. rotuhygieniaan Suomessa 1900-luvulla. Pahimmat tapaukset on todennäköisesti muualla, mutta kyllä täälläkin homoja hakattiin vielä systemaattisesti muutama vuosikymmen sitten. Huvittaa aina kun joku tulee ulisemaan, ettei Suomessa ole koskaan ketään syrjitty tai väkivallalla käsitelty. Mistä lähtien heteromiehistä on tullut asiantuntijoita koskien homoseksuaalien kokemaa väkivaltaa ja kaltoinkohtelua? Siitä on ihmiskunnan historiaan verrattuna kovin vähän aikaa kun homoseksuaalisuus oli vielä sairausluokituksessa ja rikoslaissa rangaistavana tekona. Jos ei kykene ymmärtämään mitä elämä ennen lainsäädännön muuttumista oli seksuaalivähemmistössä eläville, niin suosittelen olemaan ottamatta kantaa, jos ei ole muuta tarjolla kuin “mutupäätelmiä”. Jotta historia ei tule toistamaan itseään niin on hyvä, että meillä on asioita, jotka muistuttavat meitä siitä, että joskus asiat olivat erittäin huonosti, mutta niiden eteen taisteltiin ja voitettiin, jotta nykyinen väestö voisi olla edes hieman tyytyväisempi elämäänsä siitäkin huolimatta, että nykyajan erilaiset ikävät ilmiöt ja kehitykset ovat tuoneet omat haasteensa. Jos pitää toisten tapahtumasta vetää herneet nokkaa niin vika ei ole kenenkään muun kuin valittajan korvien välissä. Maailmassa on niin paljon asioita, joista voi ärsyyntyä. Terve ja kypsä aikuinen ihminen osaa suodattaa pois tarvittaessa mielestään häiritseviä asioita, koska muussa tapauksessa elämä on aika vaikeaa, jos joku mitätön ärsyke aiheuttaa valtavan reaktion joka kerta.
      Hyviä pointteja. Lisäksi vaikka nykyisin asiat olisivat Suomessa jo joiltain osin paremmin, ei Pridestä mene ikinä pointti vertaistuen tapahtumana. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt nyt kuitenkin on VÄHEMMISTÖJÄ. Mikä tarkoittaa, että he eivät välttämättä muualla tapaa usein jos koskaan ketään kaltaistaan kuin prideissä. On todella voimauttavaa nähdä ettei olekaan niin yksin kuin miltä arjessa näyttää.

      Lainaa

    87. Tulos: -6 (30 ääntä)
      purppurakruunu: Fasismin vastaisuus on aate, jonka kuka tahansa ryhmä tai yksilö voi omaksua, ja sen nimissä tehdä, mikä oikealta ratkaisulta tuntuu. Antifa ei ole mikään superorganisaatio tai anarkistijärjestö, se on lyhyempi tapa kirjoittaa “fasismin vastainen”, ja niitä ideoita toteuttaa sitten kukin tyylillään. Jotkut ryhmät rikkoo suuryritysten ikkunoita protestiksi, toiset ryhmät kitkevät rasismia larppiyhteisöissä, suurin osa äänestää ja jakaa informaatiota. Nämä ryhmät ei välttämättä ikinä tapaa tai kommunikoi keskenään. Antifa ei ole järjestö. Sillä ei ole johtajahahmoja, tiloja, värvääjiä; se on fasismin vastustamista.
      Ai antifa vastustaa väkivaltaa? Nimessään ehkä mutta valitettavasti näyttää siltä että antifa on se ensimmäinen joka väkivaltaa käyttää. Eiku niinjuu, vasemmistolainen väkivalta kun nyt on vaan hytväksyttävää ja parempaa. Vielä joku päivä, joskus kauniissa tulevaisuudessa sade lakaisee kaduiltamme tuon rappeuttavan likaisen syövän.

      Lainaa

    88. Vihaan elämänkoulupersuja 27.7.2018 14:41
      Tulos: +6 (24 ääntä)
      grogrgrgrg: Ai antifa vastustaa väkivaltaa? Nimessään ehkä mutta valitettavasti näyttää siltä että antifa on se ensimmäinen joka väkivaltaa käyttää. Eiku niinjuu, vasemmistolainen väkivalta kun nyt on vaan hytväksyttävää ja parempaa. Vielä joku päivä, joskus kauniissa tulevaisuudessa sade lakaisee kaduiltamme tuon rappeuttavan likaisen syövän.
      Heh, alkuperäisesti se oli "erilainen väkivalta", ei parempi. Oikeistopopulistit vajaassa mielessään sen muuttivat "paremmaksi" =D

      Lainaa

    89. Tulos: -9 (27 ääntä)
      Vihaan elämänkoulupersuja: Turvallisuusviranomaiset totesivat natsijärjestön uhaksi ja vaativat laukkauttamista. Antifasta ynnä muista anarkisteista sanoivat, että näiden toiminta ei ole järjestäynyttä eikä yhtä suurta kuin natseilla. Mahtuuneekohan tämä oikeistopopulistiseen maailmankuvaasi?
      Ongelmana on, että Antifa on huomattavasti suurempi ja jo monessa todettu terroristijärjestöksi, mutta silti sitä katsotaan läpi sormien. Media tunnetusti keskittyy olemattomien natsien uutisointiin sen sijaan, että antaisi totuuden mukaista kuvaa kansalle.

      Lainaa

    90. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Cake & cunnilingus -päivä on Huhtikuun 14.

      Lainaa

    91. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Vihaan elämänkoulupersuja: Heh, alkuperäisesti se oli “erilainen väkivalta”, ei parempi. Oikeistopopulistit vajaassa mielessään sen muuttivat “paremmaksi” =D
      Yritätkö olla näppärä? Oliko Lin mukaan vasemmistolainen väkivalta erilaista hyvällä vai huonolla tavalla? Jos se ei ollut erilaista paremmuutensa johdosta, niin miksi edes ruveta selittämään erilaisuudesta? Ihanko vaan akateemisesta mielenkiinnosta? Melkoisen vajaa käsityskyky pitää olla, jos sinua enempää osaa lukea miksi Li sanoo mitä sanoo ja jää vain pyörittelemään mitä hän sanoi. https://m.youtube.com/watch?v=NpbjmoDQt0g

      Lainaa

    92. Tulos: -13 (23 ääntä)
      Vihaan elämänkoulupersuja: Heh, alkuperäisesti se oli “erilainen väkivalta”, ei parempi. Oikeistopopulistit vajaassa mielessään sen muuttivat “paremmaksi” =D
      Sanaa "erilainen" Li käytti kyllä merkityksessä "parempaa". Ei siihen ketään muita tarvittu. Youtubessa lienee yhä k.o. klippi. Kiekkovieraat oli erinomainen esimerkki tästä "erilaisesta" väkivallasta. Homma lienee yhä anarkokommarien mielestä ok, kun poliisia vastaan mellakoitiin (ja hevosia hakattiin, mutta mitä pienistä). Vasta parin polttopulloiskun jälkeen natsit ovat "päässeet" pahemmiksi ja vaarallisemmiksi. Inhoan molempia sydämeni pohjasta.

      Lainaa

    93. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Ottamatta kantaa omaa seksuaalista suuntautumista kohtaan, olen monessakin pridessa käynyt marssimassa nimenomaan tasa-arvon vuoksi, en huutaakseni homojen olevan ihquja jeejee. Ilokseni olen huomannut näillä marsseilla runsaasti heteroita samalla asialla. Olkaamme kaikki mitä ollaan ja Jukka Takalon biisiä lainatakseni "jokainen on vähän homo"

      Lainaa

    94. Laura Calmer 30.7.2018 22:05
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      fruttidinightmare: Samin luona käy vain vieraita, ei tuttuja
      Jehovat tuli.

      Lainaa

    95. Tulos: -12 (26 ääntä)
      Suomessa on muka sananvapaus, mutta kaikki ns. oikeasta virallisesta mielipiteestä poikkeavat näkemykset sensuroidaan tai mustamaalataan. Minun mielestäni tämä on kaukana sananvapaudesta. Suvaitsevaisuus koskee vain poliittisesti korrekteja mielipiteitä.

      Lainaa

    96. Tulos: -18 (30 ääntä)
      Ketuttaa tuo PRIDE-meininki. Jos siellä olis normaaleja ihmisiä marssimassa omien oikeusiensa puolesta, niin ok. Yleensä se ei ole niin. Toisekseen, miksi kaikkeen pitää tunkea LGBT-juttuja. Uusi Anna Ystävämme filmatisointikin on tungettu täyteen feminismiä, homosuhteita ja ajan kuvasta poikkeavaa kamaa, vaikka näitä ei kirjassa ole millään tavalla tuotu esille. Oikeesti. Alkaa jo riittää.

      Lainaa

    97. Tulos: +21 (35 ääntä)
      Yhyy voi miksi heteroutta pitää tuputtaa joka tuutista mun naamalle? Joka leffassa, videopelissä, kirjassa ja tv-sarjassa vaan heterot toisiaan nuoleskelee ja paneskelee! Eikö kukaan ymmärrä että eivät kaikki oo heteroita eivätkä halua nähdä tätä tuputusta! Jos heteroille annetaan vielä vähänkään periksi niin kohta laillistetaan jo jotain pedofiliaa tai nekrofiliaakin! Eikö KUKAAN ajattele lapsia?! Heteroiden ei pitäis antaa lisääntyä, kun ne kuitenkin kasvattavat lapsistaan myös heteroita ja käyttävät näitä hyväksi ja ylikansoittavat Maan lisääntymällä! Ei mulla kyllä noin yleensä oo mitään heteroja vastaan, MUTTA kunhan vain pysyisivät pois mun silmistä ja olisivat hiljaa! Ei KETÄÄN kiinnosta niiden seksuaalisuus! Miksi sitä pitää tuputtaa?? Uskaltaakohan sitä enää edes kävellä tuolla kadulla kun hetero saattaa koska tahansa tulla iskemään??? Hyi helvetti, luonnotonta! Perkeleen hetsut; heidän takiaan Jumalan viha laskeutuu meidän kaikkien päälle! Sodoma ja Gomorra jne jne.!

      Lainaa

    98. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Jussi: Komppaan Samia 100%. Sami on tavallinen suomalainen, ja on vaa iha kuutamolla miks nykyaikana täytyy tehä kaikesta haloo. Ihan niinkuin todella moni muukin, jotka vaan haluaisivat elää omaa elämää ilman et tarvitsisi, joka paikassa törmätä näihin itseään jatkuvasti esiin tuoviin urpoihin. Ketäään ei oikeasti kiinnosta [...]
      Tämä x 1000000

      Lainaa

    99. Nimimerkki 7.11.2019 7:35
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Näitä marsseja soisi olevan Esim lähi-idässä ja Afrikassa. Siellä kun homot ovat oikeasti vaarassa. Suomessa ketään ei kiinnosta jos olet homo tai et. Ja se että ei voisi vähempää kiinnostaa, ei ole mitään homofobiaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: heterot, homot, naistenpäivä, tasa-arvo, pride, kasvisruoka, proteiini, ruokavalio