Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 36

Voiko oma puoliso äänestää eri puoluetta?
Mielensäpahoittajat, osa 36

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 95 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1011 (1077 ääntä)
      olen ihan onnellinen siitä, ettei Marjan kanssa ole samalla aaltopituudella olevia ihmisiä

      Lainaa

    2. Tulos: +1053 (1117 ääntä)
      Lähtisin kyllä itsekin lätkimään jos treffeillä ensimmäisenä kysyttäisiin, että mitä puoluetta äänestit

      Lainaa

    3. Tulos: +748 (780 ääntä)
      Kysyykö joku oikeasti ekana treffeillä puoluetta?

      Lainaa

    4. Tulos: +848 (862 ääntä)
      "inhoan erimieltä olemista" Sitten on parempia sulkea internet ja heittää kone parvekkeelta

      Lainaa

    5. Tulos: +102 (130 ääntä)
      Voi Marja Marja Marja...

      Lainaa

    6. kardemumma 6.2.2018 0:47
      Tulos: +573 (581 ääntä)
      Voi tuskainen parahdus sentään, on Marjalla varmasti raskas elämä. (Ja vastauksia vain, jos olet samaa mieltä!)

      Lainaa

    7. Tulos: +676 (694 ääntä)
      On vaikea ottaa tosissaan ihmistä joka käyttää sanoja "Tuskainen parahdukseni" :D

      Lainaa

    8. Tulos: -111 (455 ääntä)
      Kyllä itsekin kysyisin puoluetta ensitreffeillä. En halua tuhlata aikaani jonkun fasistisia aatteita kannattavan kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa.

      Lainaa

    9. Tulos: +212 (228 ääntä)
      Tuskainen parahdus... hih hih

      Lainaa

    10. Tulos: +180 (238 ääntä)
      Huoh: Kyllä itsekin kysyisin puoluetta ensitreffeillä. En halua tuhlata aikaani jonkun fasistisia aatteita kannattavan kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa.
      Kukin tyylillään. Itse en koe erilaisten ihmisten mielipiteiden kuuntelua ajantuhlauksena, joskus on kiva edes yrittää ymmärtää mitä oman kuplan ulkopuolella tapahtuu ettei kaikki maailmassa tapahtuva tule *oikeasti* pyytämättä ja yllättäen. Joutuuhan muiden kanssa kuitenkin elämään. Treffitkin ovat siihen ihan hyvä tilaisuus, epäilemättä en haluaisi naimisiin jonkun kanssa jonka arvomaailma on ihan erilainen, mutta en myöskään jonkun kanssa joka olisi ensitreffeillä katsomassa puolisoa.

      Lainaa

    11. Saunantaakse 6.2.2018 2:17
      Tulos: +142 (182 ääntä)
      Tämmösiä ihmisiä kyllä näkee. Ne on just niitä pariskuntia jotka käy lenkillä samanlaisissa tuulipuvuissa.

      Lainaa

    12. pavemillkumaa 6.2.2018 2:31
      Tulos: -80 (130 ääntä)
      Itse äänestin niinnistöä pressaksi ja kunnallisvaaleissa äänestin SKPtä. Viime eduskunta vaaleissa ääni meni SKPlle. Ei mulla muuta.

      Lainaa

    13. Tulos: +167 (179 ääntä)
      Marja taitaa olla sinkkuna vielä hyvin pitkän aikaa

      Lainaa

    14. Nykyajan deittailu 6.2.2018 2:46
      Tulos: +65 (211 ääntä)
      ... epäilemättä en haluaisi naimisiin jonkun kanssa jonka arvomaailma on ihan erilainen, mutta en myöskään jonkun kanssa joka olisi ensitreffeillä katsomassa puolisoa. Mitä siellä sitten ollaan katsomassa jos ei puolisoa???

      Lainaa

    15. Tiu Tau Tulkku 6.2.2018 2:55
      Tulos: +119 (121 ääntä)
      Voi pyhä Sylvi sentään. Tällaista ihmistä on kyllä hyvin vaikea yrittää ymmärtää. Jokainen taaplaa tavallaan, mutta, nii. Onneks jokainen voi valita kenen kanssa aikaansa viettää.

      Lainaa

    16. Tulos: -16 (166 ääntä)
      Huoh: Kyllä itsekin kysyisin puoluetta ensitreffeillä. En halua tuhlata aikaani jonkun fasistisia aatteita kannattavan kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa.
      Mut fasistiset aatteet ei varmaan haittaa jos samaa puoluetta kannattaa kuin sinä?

      Lainaa

    17. Minäminä 6.2.2018 5:10
      Tulos: +264 (266 ääntä)
      Olipa harvinaisen hämmentävä keskustelu. Tajusin juuri, että minullakin on ystäviä, jotka odottavat minun sanovan oman mielipiteeni avoimesti kaikesta (koska muuten minuun ei voi luottaa), mutta sen pitää olla sama kuin heidän mielipiteensä. Nyt ymmärsin mistä on kysymys ja taidan vetäytyä näistä ihmissuhteista kokonaan.

      Lainaa

    18. PekkaKana 6.2.2018 6:07
      Tulos: -142 (260 ääntä)
      Puolueella ei niin suurta väliä, paitsi jos on vihervassari-linjastoa. Sillon ei tulisi toisia treffejä.

      Lainaa

    19. kuritushuoneenvartija 6.2.2018 6:34
      Tulos: +225 (231 ääntä)
      Mitä minä taas luin? (Tämä on retorinen kysymys. En kaipaa keskustelua.)

      Lainaa

    20. dazedconfused 6.2.2018 7:11
      Tulos: +101 (115 ääntä)
      Voi nyt hillitön kurvi ja tuskainen parahdus.

      Lainaa

    21. Tulos: -48 (140 ääntä)
      Huoh: Kyllä itsekin kysyisin puoluetta ensitreffeillä. En halua tuhlata aikaani jonkun fasistisia aatteita kannattavan kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa.
      Mutta kansanmurhataustaisen poliittisen aatteen kannattaja kyllä käy? On meinaan sosialismin/kommunismin nimissä tapettu hiukkasen enemmän porukkaa. Kukaan vasemmalle kallellaan oleva ei oikein tahdo muistaa että Stalin tapatti tuplaten enemmän ihmisiä kuin Hitler.

      Lainaa

    22. Tulos: +20 (56 ääntä)
      Marjalla varmasti hemmetin helppoa tämä elämä. Mistään ei saa olla eri mieltä, eikä edes perustella vaan heti verenpaineet räjähtää. Voisin kyllä lyödä vetoa, että MArja ei edes äänestä tai välitä mistään poliitiikasta, mutta kun rajat kiinni-ryhmässä käskettiin äänestää lauraa.

      Lainaa

    23. Tulos: +114 (116 ääntä)
      Leon: On vaikea ottaa tosissaan ihmistä joka käyttää sanoja “Tuskainen parahdukseni”
      niin, hetken jo luulin että Marjalla on sittenkin huumorintajua, mutta lopuksi hämmennyin.

      Lainaa

    24. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Voi Marja! Ei se rakkaus siihen kaadu että joskus on eri mieltä, eikä väittelyä tarvitse pelätä. <3

      Lainaa

    25. Tulos: +74 (84 ääntä)
      Käsiin räjähtävä verenpaine? No tottapa se on parempi, että käsiin räjähtää. Aivoissa vaikkapa aiheuttaa laajempaa tuhoa. Noin muuten niin yliherkkyys on tässä kyllä viety uudelle tasolle..

      Lainaa

    26. Ihmettelen vaan 6.2.2018 9:45
      Tulos: +15 (43 ääntä)
      Marja saa ulvoa ääneen niin paljon kuin haluaa, kukaan ei kuuntele.

      Lainaa

    27. Tulos: +168 (174 ääntä)
      Nämä ihmiset, jotka eivät halua kuulla eriäviä mielipiteitä, ovat usein ihmisiä, jotka eivät halua kohdata sitä mahdollisuutta, että he saattaisivat olla jossakin asiassa väärässä. Heidän mielipiteensä myös perustuvat useammin uskoon kuin tietoon, viittaamatta tässä mitenkään erityisesti uskovaisiin. Tieto lisää tuskan parahduksia.

      Lainaa

    28. Tulos: -23 (69 ääntä)
      Miten voi koskaan oppia mitään uutta, jos ei edes halua kuulla toisia mielipiteitä. Kyllä on kupla vahvana tässä naisessa. Väittely ja asioista puhuminen ovat tärkeitä. Yhtä tärkeää on se, että jos tulee todistetuksi olleensa itse väärässä, niin osaa myös vaihtaa omaa mielipidettään. Täydellinen esimerkki, Vihervasemmisto kielsi Vantaan uudistetussa polttolaitoksessa. Koska kuulivat vain sanan turve. Tämä päätös oikeasti vain vaihdittaa saastuttamista, mutta juhliivat sitä voittona kuitenkin, kun eivät ymmärrä mitä menivät tekemään. https://www.verkkouutiset.fi/kansanedustaja-tuohtui-vihervasemmisto-vauhdittaa-ilmastonmuutosta/

      Lainaa

    29. Tulos: +13 (17 ääntä)
      ggggg: olen ihan onnellinen siitä, ettei Marjan kanssa ole samalla aaltopituudella olevia ihmisiä
      On niitä. Yllättävän paljon. =D

      Lainaa

    30. Tulos: +76 (82 ääntä)
      Pege: Kysyykö joku oikeasti ekana treffeillä puoluetta?
      Ihmiset jotka sijoittuvat jompaan kumpaan poliittiseen ääripäähän tai ovat muuten poliittisesti aktiivisia.

      Lainaa

    31. Tulos: +85 (93 ääntä)
      Jännä juttu, että Marja tässä kuitenkin on se, joka on eri mieltä muiden kanssa. Kaksinaismoralismia ja marttyyriutta parhaimmillaan.

      Lainaa

    32. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Olen vieläkin vähän kiikun kaakun siitä, oliko Marja ihan tosissaan. Toisaalta olen kohdannut tuollaista ja pahempaakin somen ulkopuolellakin. Mutta toisaalta "tuskainen parahdus". Monet pitävät äänestyskohteensa ja muutkin poliittiset vakaumuksensa piilossa arkitilanteissa nimenomaan ollakseen pahoittamatta tuollaisten Marjojen mieltä tai omaa. Vaan eipä voi kaikkia miellyttää.

      Lainaa

    33. Tulos: +89 (101 ääntä)
      Elämän perusasioita: vaalisalaisuus. Jos ei sovi niin tuossa on ovi.

      Lainaa

    34. Vaniljankukka 6.2.2018 10:50
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Olipas...hämmentävä ja surullinen juttu. (.__.)

      Lainaa

    35. Tulos: +70 (78 ääntä)
      "Itken täällä nytkin, ulvon ääneen.." Joo niin mäkin, ulvon naurusta :D

      Lainaa

    36. Tulos: +102 (118 ääntä)
      No sepä se. Oon miettinyt kannattaako mun jatkaa viisi vuotta kestänyttä parisuhdetta ja suostua avion tielle, mutta tämä varmisti sen että ei kannata. Minä tulen kokoomuslaisesta perheestä, vaimo persulaisesta. Minä äänestän pääasiassa vasemmistoa, presidentiksi vihreää. Vaimo äänesti presidentiksi vihreää, mutta muusta en tiedä. Hän ei kuulu kirkkoon, minä kuulun vaikka olen ateisti. Sitäpaitsi hän pitää uunivihanneksista ja oluesta, minä makkarasta ja siideristä. Liian kaukana toisistamme olemme.

      Lainaa

    37. jukkapalmu 6.2.2018 11:43
      Tulos: -43 (67 ääntä)
      mä kerroin avoimesti ennen etten äänestä ikinä kun se on niin vitun turhaa, mutta sitten kyllästyin siihen lässytykseen mikä siitä aina seurasi niin en puhu asiasta enää ollenkaan.

      Lainaa

    38. Tulos: -21 (55 ääntä)
      Marjan tuskainen parahdus vaiko Marjan paskainen turahdus.

      Lainaa

    39. Tulos: +56 (82 ääntä)
      Nykyajan deittailu: … epäilemättä en haluaisi naimisiin jonkun kanssa jonka arvomaailma on ihan erilainen, mutta en myöskään jonkun kanssa joka olisi ensitreffeillä katsomassa puolisoa. Mitä siellä sitten ollaan katsomassa jos ei puolisoa???
      Lounasseuraa, mahdollista toista deittiä? Jos joku paukauttaa paukauttaa pöytään että minkäpituista kihlausta pidät sopivana, montako lasta haluat, mikä on uskonnollinen vakaumuksesi, ja ketä äänestät, raksi ruutuun kiitos, ennen kuin on ehtinyt tuskin sanoa hei, niin tekee kyllä mieli todeta että rauhoitupas nyt vähäsen, jos ensin katsotaan selviämmekö salaatista sovussa? Ellei sitten halua johonkin pöhköön tv-ohjelmaan.

      Lainaa

    40. yli opisto hörhö 6.2.2018 11:49
      Tulos: +93 (101 ääntä)
      Siis.. Mitä? Aika rasittavaa uhriutumista siellä. "itken ääneen kun olette kanssani eri mieltä".. Marjan unelmakotimaa voisi olla P-Korea, siellä kun kaikki ovat samaa mieltä kaikesta.

      Lainaa

    41. Tulos: +68 (120 ääntä)
      PekkaKana: Puolueella ei niin suurta väliä, paitsi jos on vihervassari-linjastoa. Sillon ei tulisi toisia treffejä.
      Vihreät ei ole vasemmistopuolue. Mutta tuo "vihervassari"-kertoo kaiken sun arvoista. Jos treffeillä kuulisin tuon sanan, niin toivottaisin hyvää loppuelämää ja lähtisin heti pois. Ks myös "suvakki".

      Lainaa

    42. Aimo Kanki 6.2.2018 12:17
      Tulos: +1 (33 ääntä)
      Itseltäkin pääsi kerran tuskainen parahdus, kun kuiskaaja tuli rajan takaa ja teki pekalle linnun. - nimim. "kunnollinen tullimies"

      Lainaa

    43. Tulos: +34 (44 ääntä)
      Haistan trollin. Treffikysymyksenä puolue ja kommenteissa tuskainen parahdus. Tuskainen parahdus ei tule vahingossa. Olisipa tylsää olla vain samanmielisten kanssa. Parasta on juurikin olla raivokkaasti eri mieltä ja silti pysyä kavereina/puolisoina/sukulaisina/naapureina. Rauhallisesti samaa mieltä ollaan vain haudassa.

      Lainaa

    44. Tulos: +80 (80 ääntä)
      Väittely ja keskustelu on hyväksi, siksi politiikka kiinnostaakin. Mutta puolisokseni en kyllä usko voivani ottaa ketään, jonka ajatus- ja arvomaailma eroaa radikaalisti omastani.

      Lainaa

    45. Tulos: 0 (16 ääntä)
      Miksi haistan erittäin vahvan sarkasmin Marjan suunnalta? When your sarcasm is too strong...

      Lainaa

    46. Tulos: +8 (24 ääntä)
      Marja tarvitsee safe spacen jonka koko on yksi (1) ihminen.

      Lainaa

    47. Tulos: -30 (72 ääntä)
      Mursu: Vihreät ei ole vasemmistopuolue. Mutta tuo “vihervassari”-kertoo kaiken sun arvoista. Jos treffeillä kuulisin tuon sanan, niin toivottaisin hyvää loppuelämää ja lähtisin heti pois. Ks myös “suvakki”.
      Kyllä vihreät ovat vasemmistopuolue, tai no mihin haluat kommunistit sijoittaa, mutta mielestäni ne ovat todellakin enemmän vasemmalla kuin oikealla...

      Lainaa

    48. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Totta on kyllä, että on vaikea kuvitella kovin eri arvomaailmojen ihmisten parisuhteen menestyvän pitkään. Sitä kun on muitakin ihmisiä tarjolla, ja ainakin meidän perheessä keskustellaan paljon ja suhtaudutaan aika tunteella politiikkaan ja maailman asioihin, joskin isä pitää kiinni vaalisalaisuudesta. Mutta siihen kannatettavaan puolueeseen itsessään ei asian pitäisi kaatua. :D Ja tosiaan on näiden asioiden kysely ensitreffeillä outoa. Jos nyt tapaa mukavan tyypin, niin siinä vaiheessa jos ja kun politiikka tulee puheeksi, selviää varmaan myös, törmätäänkö liian suuriin periaatteellisiin erimielisyyksiin, vai ovatko eroavat näkemykset senlaatuisia, että niitä voidaan kuitenkin kunnioittaa ja elää niiden kanssa.

      Lainaa

    49. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Nopeimman uhriutumisen maailmanennätys

      Lainaa

    50. nojohannyt 6.2.2018 14:26
      Tulos: +24 (46 ääntä)
      Täällä pariskunta, josta toinen perussuomalainen ja toinen vassari. väittelyitä tulee, silti rakkaus pysyy. kai se on ihmisestä kiinni, mitä jaksaa ja kuinka henkilökohtaisesti ottaa asiat.

      Lainaa

    51. Tulos: -24 (32 ääntä)
      ggggg: olen ihan onnellinen siitä, ettei Marjan kanssa ole samalla aaltopituudella olevia ihmisiä
      Miksi? Jos joku haluaa välttää konflikteja, niin se on sinusta hyvä? Ok, taidat olla mulkku.

      Lainaa

    52. Tulos: +7 (21 ääntä)
      Minähän en väitä vastaan ellen ole oikeassa... Tosin hyvin usein käy niin, että muut on väärässä.

      Lainaa

    53. Prööt sanoi aivopieru 6.2.2018 15:31
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Ei mahtaisi olla kovin seesteistä Marjan kanssa seurusteleminen kun jokainen eriävä mielipide jostain triviaalista asiasta johtaisi kolmanteen maailmansotaan. Että siinä mielessä vaan hyvä jos hänen maailmankatsomuksensa paljastuu jo ensimmäisillä treffeillä.

      Lainaa

    54. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Tää moka saa mut ulvomaan ääneen.

      Lainaa

    55. Tuulipukukansalainen 6.2.2018 15:45
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Saunantaakse: Tämmösiä ihmisiä kyllä näkee. Ne on just niitä pariskuntia jotka käy lenkillä samanlaisissa tuulipuvuissa.
      Minulla on puolisoni kanssa samanlaiset tuulipuvut ja olemme onnellisesti naimisissa. Äänestämme eri puolueita, kuulumme eri uskontokuntiin ja väittelemme usein rakentavastikin asioista...

      Lainaa

    56. Tulos: -17 (27 ääntä)
      Saunantaakse: Tämmösiä ihmisiä kyllä näkee. Ne on just niitä pariskuntia jotka käy lenkillä samanlaisissa tuulipuvuissa.
      eiks ne olekkaan pariskuntia jossa mies on tossun alla. Ainoa mikä ärsyttä enemmän kuin pariskunta samanlaisissa tuulipuvuissa on se, jos ne on pistänyt vielä pienille lapsilleen tyyliin sopivat vaattet.

      Lainaa

    57. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Marjalla on aika hauras ego jos hän ei kestä sitä, että joku voi olla eri mieltä. Nyt olisi hyvä hetki kasvaa aikuiseksi ja vahvistaa omaa minää. Herkkä voi olla, mutta ei kaikkea voi ottaa henkilökohtaisesti.

      Lainaa

    58. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Tuskainen parahdus tosiaan.

      Lainaa

    59. Tulos: +44 (50 ääntä)
      Kyllä mä ton pointin ymmärrän. Kyllä siinä voi joillakin pidemmän päälle tulla ongelmaa jos toinen on konservatiivinen harras kristitty ja kokoomuslainen ja toinen taas hyvinkin liberaari vasemmistolainen ateisti. En mä itse ainakaan jaksaisi olla ihmisen kanssa jolla on päinvastaset arvot kun mulla, vaikka ei meidän nyt kaikesta tarvitse eikä pidäkkään olla samaa mieltä.

      Lainaa

    60. Seppo Savoniemi 6.2.2018 18:04
      Tulos: +11 (35 ääntä)
      Aa-Pee: Kyllä vihreät ovat vasemmistopuolue, tai no mihin haluat kommunistit sijoittaa, mutta mielestäni ne ovat todellakin enemmän vasemmalla kuin oikealla…
      Vihreät = Kokoomus Lite

      Lainaa

    61. Tulos: +24 (74 ääntä)
      Kyllä mulle persulaisuus on ehdoton turn off. Tosin, empä kyllä paljon usko, että muutenkaan löytäisin mitään yhteistä "nyrkki, hella ja isäm maa" -henkisen ihmisen kanssa. Persujen äänestys on vain yksi sairauden oireista.

      Lainaa

    62. Tsägädägä 6.2.2018 19:28
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      No en itsekään kyllä minkään kokoomuslaisen kanssa edes seurustelisi. Johtuu ihan siitä, että kokoomuslaiset miehet ETTÄ naiset edustavat ihan erilaista arvomaailmaa kuin omani. Vihreän tai vasemmistoliittolaisen kanssa voisi ihan hyvin kuherrella, mutta paras olisi tietysti jos puoluekysymykseen toinen vastaisi ettei usko edustukselliseen demokratiaan <3. Uskonto ei ole ongelma kunhan ei ole kreationisti tai muuten vaan himouskovainen. Mielellään kirkkovastainen kumminkin.

      Lainaa

    63. Tulos: +33 (41 ääntä)
      Tsägädägä: No en itsekään kyllä minkään kokoomuslaisen kanssa edes seurustelisi. Johtuu ihan siitä, että kokoomuslaiset miehet ETTÄ naiset edustavat ihan erilaista arvomaailmaa kuin omani. Vihreän tai vasemmistoliittolaisen kanssa voisi ihan hyvin kuherrella, mutta paras olisi tietysti jos puoluekysymykseen toinen vastaisi ettei usko edustukselliseen demokratiaan ♥. Uskonto ei ole ongelma kunhan ei ole kreationisti tai muuten vaan himouskovainen. Mielellään kirkkovastainen kumminkin.
      Tässä vaiheessa haluaisin jo aika hyvän selityksen, ellei edustukselliseen demokratiaan niin mihin sitten? Suureen Johtajaan? Mutta voisi tulla ihan mielenkiintoinen lounas, ei siinä mitään =D

      Lainaa

    64. Tulos: -1 (3 ääntä)
      No nyt oli kyllä tuskainen parahdus.

      Lainaa

    65. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Mun mielestä on hienoa että jos joku on eri mieltä, niin hän kertoo sen. Tällä tavalla päästään vaihtamaan argumentteja ja sitten nähdään mitkä argumentit toimivat paremmin ja saa loistavan tilaisuuden vaihtaa mielipidettä jostain asiasta. Tällä tavalla kaikki viisastuu. :)

      Lainaa

    66. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Äänestäminen on ajanhukkaa. Saat paljon suuremman vaikutuksen maailmaan olemalla itse aktiivinen. "Be the change that you wish to see in the world." -Gandhi Olen nähnyt ihmisten suuttuvan, kun kerron heille etten äänestä. Entä, jos äänestän heidän mielestään väärää ehdokasta, he suuttuvat silloinkin. Vain saman ehdokkaan äänestäminen, jota he itse äänestävät, saavat heidän hyväksynnän.

      Lainaa

    67. Tulos: +3 (11 ääntä)
      En haluaisi olla Marjan kanssa tekemisissä, koska hän vie käräjäoikeuteen kaikki pienetkin erimielisyydet.

      Lainaa

    68. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Henk.koht. en deittailisi ihmistä, joilla on liian eriävät mielipiteet tietyistä asioista, mutta kukin tyylillään. Tämä päivitys sen sijaan... Hävetkää ihmiset, kun ette ymmärtäneet Marjan vain parahtaneen tuskaisesti ja että ainoat sallitut kommentit olisivat olleet "kyllä näin on" ja "oikeassa olet". Tsiisus sentään...

      Lainaa

    69. Tulos: -9 (25 ääntä)
      Tinka: Henk.koht. en deittailisi ihmistä, joilla on liian eriävät mielipiteet tietyistä asioista, mutta kukin tyylillään. Tämä päivitys sen sijaan… Hävetkää ihmiset, kun ette ymmärtäneet Marjan vain parahtaneen tuskaisesti ja että ainoat sallitut kommentit olisivat olleet “kyllä näin on” ja “oikeassa olet”. Tsiisus sentään…
      Marja nyt vaan on mielensäpahoittaja. Heidän kiusaaminen aiheuttaa mielihyväntunnetta sisimmässäni. Jos jollakin on noin vahvat mielipiteet, niin hän tarvitsee jo hieman ravistelua takaisin maanpinnalle paluuseen. Jos edustat äärilaitaa missään asiassa, olet todennäköisesti väärässä.

      Lainaa

    70. Tulos: -25 (35 ääntä)
      Tsägädägä: No en itsekään kyllä minkään kokoomuslaisen kanssa edes seurustelisi. Johtuu ihan siitä, että kokoomuslaiset miehet ETTÄ naiset edustavat ihan erilaista arvomaailmaa kuin omani. Vihreän tai vasemmistoliittolaisen kanssa voisi ihan hyvin kuherrella, mutta paras olisi tietysti jos puoluekysymykseen toinen vastaisi ettei usko edustukselliseen demokratiaan ♥. Uskonto ei ole ongelma kunhan ei ole kreationisti tai muuten vaan himouskovainen. Mielellään kirkkovastainen kumminkin.
      Kuulostat henkilöltä, jonka hylkäisin ensimmäiseen vastaantulevaan keräyslaatikkoon. Vihervassarin paremmin tietämistä en viitsisi pitkään katsella ja anarkisti tekopyhyydessään lakkaisi ajan mittaan naurattamasta.

      Lainaa

    71. Kouluttaja 7.2.2018 10:46
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Mä taas pidän itsestäänselvänä, ettei äänestämäänsä henkilöä tarvitse kertoa, jos ei halua. Toisaalta, jos ensitreffeillä selviäis toisen olevan henkeen ja vereen persu, niin ehkä toisia treffejä ei tulis, ainakaan, jos poliittisen suuntauksen syy on rasismi ja rajat kii, kertoo vaan liikaa ihmisestä. Tietyt arvot on varmaan ihan hyvä olla edes vähän samanlaiset.

      Lainaa

    72. Rototiltti 7.2.2018 10:57
      Tulos: -28 (44 ääntä)
      Minäkin kysyin ekoilla treffeillä nykyiseltä rouvaltani että äänestätkö virheitä. Vastaus oli "no en saatana tosiaankaan". Olin tyytyväinen ja lupasin että tarjoan koko illan.

      Lainaa

    73. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tsägädägä: No en itsekään kyllä minkään kokoomuslaisen kanssa edes seurustelisi. Johtuu ihan siitä, että kokoomuslaiset miehet ETTÄ naiset edustavat ihan erilaista arvomaailmaa kuin omani. Vihreän tai vasemmistoliittolaisen kanssa voisi ihan hyvin kuherrella, mutta paras olisi tietysti jos puoluekysymykseen toinen vastaisi ettei usko edustukselliseen demokratiaan ♥. Uskonto ei ole ongelma kunhan ei ole kreationisti tai muuten vaan himouskovainen. Mielellään kirkkovastainen kumminkin.
      Komppaan tätä, paitsi että vihreä ei oikein enää mene. Paitsi toki jos on tosi selkeästi vasemmalle kallellaan. Kirkkovastaisuuden kanssa on vähän niin ja näin, koska itse olen kirkossa töissä. Mutta kriittinen pitää tietenkin olla, kuten kaikkia valtarakenteita suhteen. Onneksi on tämmönen anarkokommunisti jo viereen löytynytkin. Ei ihan helppoo ollut kyllä tässä kepulandiassa.

      Lainaa

    74. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Nykyajan deittailu: … epäilemättä en haluaisi naimisiin jonkun kanssa jonka arvomaailma on ihan erilainen, mutta en myöskään jonkun kanssa joka olisi ensitreffeillä katsomassa puolisoa. Mitä siellä sitten ollaan katsomassa jos ei puolisoa???
      Seksikumppania?

      Lainaa

    75. Tulos: -13 (27 ääntä)
      Mitä nyt kommenttiosiota katseli niin näyttäisi että feissarimokien käyttäjäkunta on vahvasti kallellaan vihervasemmiston suuntaan (tämän tyypin kommentit plussalla ja näitä vastustavat miinuksella). Ei oikein suvaita eriäviä mielipiteitä, ellei olla samaa mieltä. Mutta mitä tuohon samojen mielipiteiden omaavien puolisoiden etsintään tulee, niin kyllä itseä ainakin hirvittäisi itseni kaltaisen ihmisen kanssa seurustella, toivottavasti löydän paremman.

      Lainaa

    76. Justsayin 8.2.2018 3:06
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Marjasta tulee mieleen siskoni, ja symppaan. M kuulostaa herkältä ihmiseltä. Se voi olla muiden silmään rasittavaa ja vaikea ymmärtää, mutta veikkaisin, että Marja ja muut herkät nauttivat näistä tilanteista vielä vähemmän kuin feissarimokien lukijat. Kuulemma herkkyys voi olla myös positiivinen asia.

      Lainaa

    77. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Ihan pakko: "Verenpaineeni rajähtää aina heti käsiin" "Minä otan kaiken henkilökohtaisesti ja itken täällä nytkin, ulvon ääneen" :D :D :D :D :D :D Kiitos tästä mielikuvasta, pyyhin minäkin juuri kyyneleitä!

      Lainaa

    78. Arthur Brown 8.2.2018 9:48
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Aa-Pee: Kyllä vihreät ovat vasemmistopuolue, tai no mihin haluat kommunistit sijoittaa, mutta mielestäni ne ovat todellakin enemmän vasemmalla kuin oikealla…
      Antero Vartia vasemmalla? Osmo Soininvaara vasemmalla? Ota pää pois pyllystä ja ala ajattelemaan sen sijaan että oksennat Somesta imettyjä valmiita iskulauseita. Vihreät ovat sekä oikealla, että vasemmalla. Erittäin hyvä apupuolue, joka on tyytyväinen mihin tahansa hallituskoalitioon, kunhan ministeripaikka aukeaa. Muutamalla korulauselisäyksellä ollaan valmiita mihin tahansa työläisen kyykyttämiseen tai kapitalistin kurittamiseen. Tämä ei eroa muista pienpuolueista mitenkään (RKP, KD, PS, Sin., jne..). Suuret linjat päätetään akselilla Kok-Keskusta vs. SDP-Vasemmisto. Viimeiset 20 vuotta ollaan menty ensimmäisellä.

      Lainaa

    79. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ilari: On niitä. Yllättävän paljon. =D
      Ilari: On niitä. Yllättävän paljon. =D
      Niin on. Yksi (FB-)kaveruuteni kaatui siihen, että erehdyin olemaan eri mieltä tämän kaverin kanssa ja mikä pahinta, kerroin sen kommentissani. Ensiksi tämä kaveri kertoi siinä ketjussa, että haluaa nyt vain samanmielisiä kommentteja omaa kantaansa vahvistaakseen, sitten sain yv:nä ihmettelyn negatiivisuudestani ja sen päälle minulle näytettiin ovea FB-kavereista. Toden sanoakseni se ei kyllä haitannut yhtään, en ole kaivannut yhtään häntä eikä minulla ole ollut tarvetta olla samaa tai eri mieltä hänen kanssaan. Livenä näimme jo ennen tätä tuskaisaa parahduseroa aika harvoin, nykyään emme enää ollenkaan. Pitäisikö sittenkin olla surullinen?

      Lainaa

    80. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Molemmat mokasivat. Tiina mokasi lähtemällä anteeksipyytelylinjoille. Marja... öö perun sanani. Marjan tapauksessa todennäköisesti vanhemmat mokasivat.

      Lainaa

    81. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Minulle tuli vähän surku Marjasta, jos tosissaan tuo ketju sai itkun aikaan. :( Internet ei kyllä sovi hänelle... Mun puoliso kysyi poliittisen kysymyksen treffeillämme. :D Ei tosin sitä, että mitä puoluetta äänestän. Vaihdettiin keskustelunaihetta sitten kyllä, kun ei oikein keskustelun lähtenyt siitä luistamaan. Ja "perustavanlaatuisia eroavaisuuksiahan" meistä löytyy ainakin: - Toinen äänestää Kokoomusta ja toinen Vihreitä - Toinen eronnut kirkosta ja toinen kuului (nykyisin tosin ei enää) - Toinen on kasvissyöjä ja toinen ei Sentään molemmat olemme koiraihmisiä ja kumpikaan ei halua lapsia. Noi on oikeastaan mun mielestä ne tärkeimmät! :D Ja toki muitakin yhteisiä asioita löytyy – ja eroavaisuuksia. Hyvä niin.

      Lainaa

    82. Tulos: -11 (11 ääntä)
      Jimbo: Mutta kansanmurhataustaisen poliittisen aatteen kannattaja kyllä käy? On meinaan sosialismin/kommunismin nimissä tapettu hiukkasen enemmän porukkaa. Kukaan vasemmalle kallellaan oleva ei oikein tahdo muistaa että Stalin tapatti tuplaten enemmän ihmisiä kuin Hitler.
      Tismalleen. Ja piti hirveän tarkkaa linjaa siitä mitä mieltä asioista saa olla, kuten tämä tuskainen nainen varmaan tekisi jos saisi päättää. Minkähänlainen trauma tms aiheuttaa tuollaisen ettei kestä jos joku on eri mieltä. Eihän sitä koskaan opikaan mitään jos ei suostu kuuntelemaan sen oman laatikon ulkopuolelta. Harmi vaan että tuntuu olevan useita tämän naisen kaltaisia ketkä eivät kestä jos joku ajattelee erilailla asioista. Aika paljon tulee haukkuja näiltä mutta on se vähän hauskaakin käydä härnäämässä. xD

      Lainaa

    83. Tulos: +20 (38 ääntä)
      No, Marja vetää kenties hieman överiksi, mutta symppaan silti. Itse en ainakaan voisi kokoomuksen, persujen, kristillisten, keskustan ja sinisten yleisesti inhoamana ja ylenkatsomana ihmisenä (seksuaalivähemmistöön kuuluvana, vajaakuntoisena pakanana) seurustella tai olla edes ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi jatkuvasti muistuttelemassa, kuinka - joudun helvettiin, ellen ala seurata HÄNEN uskomuksiansa - olen syntynyt luonnottomaksi ja vääränlaiseksi, ja minut täytyisi eheyttää - minulla ei saisi olla samoja oikeuksia kuin kaikilla muillakin - töitä tulvii ovista ja ikkunoista, ja on vain ja ainoastaan minun epäonnistuneen olemukseni syytä, etten ole sellaista kahteen vuoteen löytänyt - hänen mielestään ystäviäni pitäisi pakkopalauttaa vaarallisiin maihin jne. Olen kuunnellut näitä "eriäviä mielipiteitä, jotka vain tulisi hyväksyä" lyhyen elämäni ajan päivittäin, ja niitä tulee ulkopuolelta niin joka tuutista, etten todellakaan jaksaisi sitäkin, mikäli mahdollinen tuleva puolisoni alkaisi nakertaa jaksamistani sisältäpäin. Enkä ole näissä asioissa eri mieltä olevien ihmisten kuuntelemisesta oppinut mitään muuta kuin sen, että jotkut ihmiset ovat yksinkertaisesti sanoinkuvaamattoman julmia, enkä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Joten anteeksi vain jos mauttomasti saatan kysyä treffeillä puoluetta! :D Teen sen siksi, koska haluan tietää, pitääkö seuralainen minua samanarvoisena - ja ennen kaikkea ihmisenä - vaiko ei. Säästää molempien aikaa.

      Lainaa

    84. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Marja vaikuttaa tyypilliseltä vihreältä joka suvaitsee vain ja ainoastaan omat näkemyksensä. Näitä on nähty, kun eivät osaa vastata takaisin niin alkaa mykkäkoulu tai itkuputkuraivarit :D.

      Lainaa

    85. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Huoh: Kyllä itsekin kysyisin puoluetta ensitreffeillä. En halua tuhlata aikaani jonkun fasistisia aatteita kannattavan kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa.
      Nuo kaikki ovat fasistisia? Katso nyt hyvä ihminen kirjasta mitä se fasismi edes tarkoittaa. Maailmassa on tälläkin hetkellä kommunistisia puolueita, oletko niistä huolissasi? No etpä tietenkään.

      Lainaa

    86. Tulos: -11 (13 ääntä)
      pavemillkumaa: Itse äänestin niinnistöä pressaksi ja kunnallisvaaleissa äänestin SKPtä. Viime eduskunta vaaleissa ääni meni SKPlle. Ei mulla muuta.
      Olisko lääkäriin menon paikka?

      Lainaa

    87. No johan nyt! 13.2.2018 11:29
      Tulos: -10 (24 ääntä)
      "Itse en ainakaan voisi kokoomuksen, persujen, kristillisten, keskustan ja sinisten yleisesti inhoamana ja ylenkatsomana ihmisenä (seksuaalivähemmistöön kuuluvana, vajaakuntoisena pakanana) seurustella tai olla edes ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi jatkuvasti muistuttelemassa, kuinka..." Mitä ihmettä selität? Luuletko, että kaikki persuja äänestävät vihaavat homoja ja paasaavat heistä? Uskonnolliset puolueet ovat eri asia. Hyvä, että Soini jatkaa sinisissä, hän ei hyväksy homoja. Mitä mieltä olet siitä, että muslimit eivät hyväksy homoja ja heitä myös vainotaan, pahimmassa tapauksessa murhataan muslimimaissa? Saatat yllättyä, että myös homot äänestävät perussuomalaisia, he eivät tosin ole nuoria.

      Lainaa

    88. Tulos: +17 (27 ääntä)
      No johan nyt!: “Itse en ainakaan voisi kokoomuksen, persujen, kristillisten, keskustan ja sinisten yleisesti inhoamana ja ylenkatsomana ihmisenä (seksuaalivähemmistöön kuuluvana, vajaakuntoisena pakanana) seurustella tai olla edes ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi jatkuvasti muistuttelemassa, kuinka…” Mitä ihmettä selität? Luuletko, että kaikki persuja äänestävät vihaavat homoja ja paasaavat heistä? Uskonnolliset puolueet ovat eri asia. Hyvä, että Soini jatkaa sinisissä, hän ei hyväksy homoja. Mitä mieltä olet siitä, että muslimit eivät hyväksy homoja ja heitä myös vainotaan, pahimmassa tapauksessa murhataan muslimimaissa? Saatat yllättyä, että myös homot äänestävät perussuomalaisia, he eivät tosin ole nuoria.
      Jos äänestää persuja, hyväksyy homovastaisuuden vaikkei siitä välttämättä saarnaisikaan, koska persut ovat homovastainen puolue. Ja miksi ihmeessä teidän täytyy aina vetää maahanmuuttajat mukaan kaikkeen, ainoatakaan kommenttia ei voi jättää räpättämättä muslimeista vaikkeivät he liittyisi asiaan mitenkään.

      Lainaa

    89. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Marja on kyllä piristävän rehellinen ja suorapuheinen tuon mielenterveysongelmansa kanssa.

      Lainaa

    90. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Joo: Kukin tyylillään. Itse en koe erilaisten ihmisten mielipiteiden kuuntelua ajantuhlauksena, joskus on kiva edes yrittää ymmärtää mitä oman kuplan ulkopuolella tapahtuu ettei kaikki maailmassa tapahtuva tule *oikeasti* pyytämättä ja yllättäen. Joutuuhan muiden kanssa kuitenkin elämään. Treffitkin ovat siihen ihan hyvä tilaisuus, epäilemättä en haluaisi naimisiin jonkun kanssa jonka arvomaailma on ihan erilainen, mutta en myöskään jonkun kanssa joka olisi ensitreffeillä katsomassa puolisoa.
      Helkkarin hyvin sanottu

      Lainaa

    91. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Marjalta varmaan pääsee näitä paskanturahduksia useasti, sillä ihmiset ovat AINA eri mieltä keskenään. Jos ei tuota kestä niin pysyttele sisätiloissa ilman yhteyttä kenenkään.

      Lainaa

    92. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Ymmärrän tavallaan Marjaa. Poliittinen ja uskonnollinen kanta antaa aika ison arvopohjan elämälle, ja haluaisin kyllä mun omalle kumppanille samat perusarvot, kuin itselleni. Mielipiteet on asia erikseen. Mäkin kyllä hajosin tolle "vihaan olla erimieltä"-kommentille. :D

      Lainaa

    93. Sovelias järvisieni 28.7.2023 4:05
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Lodetsu: Ymmärrän tavallaan Marjaa. Poliittinen ja uskonnollinen kanta antaa aika ison arvopohjan elämälle, ja haluaisin kyllä mun omalle kumppanille samat perusarvot, kuin itselleni. Mielipiteet on asia erikseen. Mäkin kyllä hajosin tolle "vihaan olla erimieltä"-kommentille. 😁
      Samaa mieltä. Esimerkiksi näin ateistina en voisi olla kenenkään ääriuskovaisen kanssa parisuhteessa. Kavereina menee, mutta parisuhteessa ei, jos kumppani tosiaan ei esim haluaisi seksiä ennen avioliittoa, pitäisi käydä kirkossa joka sunnuntai ja olisi sitä mieltä, että homot saisivat palaa helvetissä. Toisaalta sitten tuskin hänkään haluaisi olla minun kanssani ellei ota projektiksi yrittää käännyttää minuakin 😂

      Lainaa

    94. Daiju ylioppilas 11.6.2024 8:12
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      pavemillkumaa: Itse äänestin niinnistöä pressaksi ja kunnallisvaaleissa äänestin SKPtä. Viime eduskunta vaaleissa ääni meni SKPlle. Ei mulla muuta.
      Ei kuulu tänne. Kerro vaikka puolisollesi.

      Lainaa

    95. Daiju ylioppilas 11.6.2024 8:17
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      trtr: Nuo kaikki ovat fasistisia? Katso nyt hyvä ihminen kirjasta mitä se fasismi edes tarkoittaa. Maailmassa on tälläkin hetkellä kommunistisia puolueita, oletko niistä huolissasi? No etpä tietenkään.
      Osaatko edes lukea? Kommentoija ei halua suhteeseen sellaisen kepulaisen, kokkarin tai persun kanssa, joka on fasisti. Toisaalta kommentoija ei sano mitään siitä kelpaisiko sellainen kepulainen, kokkari tai persu, joka ei ole fasisti, eikä myöskään mitään siitä ovatko nuo puolueet fasistisia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: politiikka, uskonto, parisuhde, väitellä, väittely, äänestää, vaalit