Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 260

Pitääkö kukaan Iines Ankasta?
Sekalaisia, osa 260

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 102 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1663 (1723 ääntä)
      Martin on oikeessa. Iines on #ittumainen bimbo :D

      Lainaa

    2. Tulos: +1230 (1272 ääntä)
      Samaa mieltä Martin kanssa. Iines menee tosi usein tunteisiin.

      Lainaa

    3. Tulos: +623 (701 ääntä)
      Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin "Hana", voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. :D The more you know.

      Lainaa

    4. Tulos: +316 (364 ääntä)
      Mä niin yhdyn tohon Martiniin!

      Lainaa

    5. Urmas Käenpoikanen 29.9.2016 2:06
      Tulos: +854 (914 ääntä)
      : Mä niin yhdyn tohon Martiniin!
      Pics, or didn't happen.

      Lainaa

    6. Tulos: +647 (667 ääntä)
      Miehiin kohdistuva parisuhdeväkivalta pointti on kyllä ihan validi, sama on itsellänikin tullu monesti mieleen.

      Lainaa

    7. Tulos: +645 (741 ääntä)
      Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?

      Lainaa

    8. totuudensana 29.9.2016 2:42
      Tulos: +297 (363 ääntä)
      Iines on kyllä vittumainen. Kunnon lortto

      Lainaa

    9. Tulos: +197 (223 ääntä)
      Suskille pointsit! Niinjoo sai näin pienessä huppelissa hörähdyksen aikaan :)

      Lainaa

    10. Spurgugrammi 29.9.2016 2:58
      Tulos: +436 (550 ääntä)
      Itteäni otti aina Mikki aina eniten päähän, varsinkin kun se muka noin vaan onnistu jossain, minkä Aku oli ensin ryssinyt totaalisesti. Mut kaikkihan tietää et Tulppu on kusipää homo.

      Lainaa

    11. Tulos: -162 (244 ääntä)
      Spurgugrammi: Itteäni otti aina Mikki aina eniten päähän, varsinkin kun se muka noin vaan onnistu jossain, minkä Aku oli ensin ryssinyt totaalisesti. Mut kaikkihan tietää et Tulppu on kusipää homo.
      Pahoittelen että keski-ikäiset martat täällä ei arvosta sun huumoria ja antaa miinusta, saa tollasesta kielenkäytöstä...rytmihäiriöitä.

      Lainaa

    12. True story 29.9.2016 4:28
      Tulos: +451 (485 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      TÄMÄ. Siis mäkään en oo ikinä tykännyt kenestäkään naispuolisesta hahmosta Aku Ankassa. Minni on kans aika ärsyttävä, samoin Heluna vaikkakaan ei yhtä pahasti, mut ottaa vähän liikaa mallia Minnistä ja Iineksestä välillä ja pitää Pollea justiinamaisessa otteessa. Sit on kaikki Roopen heilat, Molli McKolikko, Riitta... Vaikeita tapauksia. Kultu Kimallus on kyl ihan kiva, Matami Mimmi on kans ihan söpö ja vaikka Milla Magia pahis onkin niin se ei nyt oo ihan menkkaperse 24/7 ja huiski puolisoaan taikasauvalla kirouksilla höystettynä, koska hänellä ei sitä puolisoa ole. Hän ei tartte miestä, vaan sinnikkäästi taistelee yksin Roopen ekasta kolikosta. Iines kuitenkin on pahin kaikista. Narsistinen ja itsekäs lortto, jolle kelpaa "vain paras" ja häntä pitää kohdella kuin kuningatarta. Aku saa kestää vaikka mitä siltä ja kun Aku töppää yrittäessään parhaansa, niin heti riennetään nokka pystyssä Hannun luo.

      Lainaa

    13. Tulos: +31 (57 ääntä)
      Martin, Aija ja Susanna oli parhaat! :D

      Lainaa

    14. Tulos: +213 (231 ääntä)
      Oon kyllä kanssa ollu hyvän tovin samaa mieltä Iineksestä. Käsittämätön ämmä.

      Lainaa

    15. Tulos: +159 (165 ääntä)
      JEP! Iines on munki inhokki vähäsen. Aika huono diili Akulle kaiken kaikkiaan tuo touhu.

      Lainaa

    16. Tulos: +241 (249 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Mä ainakin pikkulikkana samaistuin Akuun :D Milla Magia on kans aika kovis!

      Lainaa

    17. Haudankaivaja 29.9.2016 6:41
      Tulos: +113 (135 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Milla Magia?

      Lainaa

    18. Mother of Vile Excrement 29.9.2016 7:28
      Tulos: +189 (191 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Vielä yksi ääni Milla Magialle. Iineksestäkin on onneksi vuosien varrella ollut ihan järkeviäkin tarinoita, ikävä kyllä vähemmistönä tuohon Aku-kyykytykseen verrattuna.

      Lainaa

    19. Tulos: +203 (215 ääntä)
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Hana voi olla myös arabinaisen nimi, jolloin se merkitsee iloa.

      Lainaa

    20. Tulos: +106 (132 ääntä)
      Wili: Suskille pointsit! Niinjoo sai näin pienessä huppelissa hörähdyksen aikaan
      Kirjoitettaisiin Nino, jälkimmäisen ännän päällä aaltoviiva.

      Lainaa

    21. Tulos: +69 (153 ääntä)
      Miina ja Manu saduissa Manu on aina hölmö ja kömpelö, jolle nauretaan. Näin suomalaisten miesten itsetunto nujerretaan jo lapsena.

      Lainaa

    22. Tulos: +32 (48 ääntä)
      https://youtu.be/8DTmpwe4kr0 Aku menestyy ja menee eteenpäin elämässä, mut se ei käy Iinekselle.

      Lainaa

    23. Tulos: +194 (220 ääntä)
      Jos Iines on lortto niin mites Smurffiina? Koko kylässä ei edes ole toista naista.

      Lainaa

    24. Tulos: +28 (36 ääntä)
      iksu: Kirjoitettaisiin Nino, jälkimmäisen ännän päällä aaltoviiva.
      Ññ

      Lainaa

    25. Tulos: +326 (338 ääntä)
      Joskus, kun e-pillerit ei oikein sopinut ja luin Aku Ankkaa, aloin parkumaan, koska Iines oli niin ilkeä Akulle.. Tämä kertoo kaiken Iineksestä.. ja ehkä myös niistä pillereistä. #menitunteisiin

      Lainaa

    26. Nuori tyttö Ankalla kasvanut 29.9.2016 9:26
      Tulos: +198 (214 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Minä ainakin samaistuin tupuun, hupuun ja lupuun. Lapsia lapsien harrastuksilla, fiksussa partiossa ja pääsivät kaikenlaisiin seikkailuihin. Prinsessalikoille oli sit leenu liinu ja tiinu, jotka myöskin olivat kekseliäitä, eivätkä hävinneet poikakolmikolle sen enempää.

      Lainaa

    27. Tulos: +249 (261 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Ihan näin karkeaa yleistystä ei voi Aku Ankasta tehdä, koska sitä piirtää niin moni eri artisti. Esimerkiksi Don Rosa ja Carl Barks eivät ole lähteneet joka sarjakuvassa tuohon pelleilyyn vaan löytyy hienoja naishahmoja ja tasa-arvoa. Mutta Iinee on kyllä useimmiten lortto ja huono roolimalli. Jos roolit olisi toisinpäin, niin A.Ankka olisi tuomittu jo aika päivää sitten.

      Lainaa

    28. Vierailija 29.9.2016 9:36
      Tulos: +164 (172 ääntä)
      Asdf: Jos Iines on lortto niin mites Smurffiina? Koko kylässä ei edes ole toista naista.
      Joo tätä mä ihmettelin muksuna! Nykyään en ehkä jaksa ihmetellä mut kyllä se mieleen tulee kun asiasta puhutaan xD Missä kaikki muut naiset? Miten smurffit lisääntyy jos Smurffiina ei edes vilkasekaan poikasmurffeihin päin? Tuulipölytteisesti? Sienirihmastosta? :p

      Lainaa

    29. Tulos: -296 (328 ääntä)
      as: Miehiin kohdistuva parisuhdeväkivalta pointti on kyllä ihan validi, sama on itsellänikin tullu monesti mieleen.
      Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?

      Lainaa

    30. Tulos: +31 (53 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Mitenkäs Leenu, Liinu ja Tiinu? Vähemmän tietysti ovat mukana, mutta kuitenkin.

      Lainaa

    31. Tulos: +74 (82 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Kyllähän Milla Magia on hyvä esikuva nuorelle tytölle. Leikin lapsena häntä, kun samaistuin niin paljon. :D

      Lainaa

    32. Tulos: +136 (146 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Milla Magia kans. Tavallaan Riitta Hanhi sen puolesta, miten yrittäjähenkinen bisnesnainen se on, mutta tämäkin riippuu käsikirjoittajasta. Ja Kaino-Vieno Ankka (Mummo)

      Lainaa

    33. Tulos: +304 (312 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Ihan oikeasti, miehet kohtaavat parisuhdeväkivaltaa ja ovat uhreja. Kyllä me naisetkin osaamme. Feministinä vastustan miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ja sen pitämistä hassuna viihdekulttuurissa.

      Lainaa

    34. Tulos: +173 (201 ääntä)
      Toivottavasti tää "Aija" ei naureskele nimelle lapsensa kanssa. Näin taas kasvatetaan koulukiusaajia, ja: "Ei meidän lapsessa ole vikaa, mitäs on vaan tollanen *****" korvaa tähtien paikalle esimerkiksi joku seuraavista sanoista: Nimi, rillipää, ylipainoinen, ööö mistäs vielä voisi kiusata.

      Lainaa

    35. Tulos: -10 (88 ääntä)
      Iine on huore.

      Lainaa

    36. Tulos: +97 (97 ääntä)
      Vierailija: Joo tätä mä ihmettelin muksuna! Nykyään en ehkä jaksa ihmetellä mut kyllä se mieleen tulee kun asiasta puhutaan Missä kaikki muut naiset? Miten smurffit lisääntyy jos Smurffiina ei edes vilkasekaan poikasmurffeihin päin? Tuulipölytteisesti? Sienirihmastosta?
      Smurfiina ei oo ees aito smurffi, se on sen velhon tekele, kaikki "luonnoliset" smurffit on miehiä :P https://en.wikipedia.org/wiki/Smurfette

      Lainaa

    37. Tulos: +132 (150 ääntä)
      Carolin päivitys on oikein validi pointti uskonnoista. Muistan lukeneeni artikkelin, jossa mies muisteli lapsuuttaan, jossa hän oli noin viisivuotiaana menettänyt rakkaan sisaruksensa kuolemalle ja mennyt itse jokeen, koska siten pääsisi sisaruksensa luo taivaaseen. Hänelle oli koko ajan toisteltu, että Nönnönnöö:llä on nyt hyvä olla siellä taivaassa ja hänellä itsellään ei ollut hyvä olla maanpäällä, kun oli niin valtava ikävä. En muutenkaan ymmärrä, miksi kukaan yrittää elää, kun taivaassa on kuitenkin niin paljon paremmin...?

      Lainaa

    38. Tulos: +72 (74 ääntä)
      Klekko: Hana voi olla myös arabinaisen nimi, jolloin se merkitsee iloa.
      Hana on yleinen myös Tsekeissä. Ei aavistustakaan mitä se siellä tarkoittaa.

      Lainaa

    39. Tulos: +161 (169 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Vastaapa yhteen kysymykseen: miksi minkäänlaista väkivaltaa pitäisi ylipäätään harjoittaa? Kuulostaa juuri sellaisen ihmisen logiikalta, joka vittuilee miehelleen jatkuvasti, vähättelee, kiusaa... ja jos mies sanoo tähän vastaan mitään, niin sitten väännetään krokotiilinkyyneleitä: "Yhyy yhyy, kamalia syytöksiä sysäät väkivallasta vaikka en ole ikinä lyönyt sinua, yhyy yhyy, tajuatko kuinka loukkaat minua, yhyy yhyy." Kaikenlaisessa perheväkivallassahan on tyypillistä se, että jos suhteeseen ei ole koskaan liittynyt vaikka sitä fyysistä pahoinpitelyä, niin uhrin voi olla jopa vaikeampi lähteä kävelemään vahingollisesta suhteesta ("No tilanne voisi olla pahempikin, ainakaan mua ei hakata").

      Lainaa

    40. Tulos: +94 (96 ääntä)
      Asdf: Jos Iines on lortto niin mites Smurffiina? Koko kylässä ei edes ole toista naista.
      Alunperin ei tainnu olla sitä yhtäkää naista smurffikylässä. Smurffiinahan on velhon tekemä houkutuslintu ku se yritti napata niitä smurffeja. Eli lisääntymistavasta ei kyllä oo mitään havaintoo.

      Lainaa

    41. Tulos: +110 (124 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Kyllä mä tämmösenä 163cm paatintappina ilman itsepuolustus tai muuta taustaa voin sanoa ettei se lyöminen tai se, että sattuuko isku, ole ihmien koosta kiinni. Olen saanut tipautettua isompia ihmisiä. Eikä parisuhteessa pahoinpitely ole useasti pelkkää fyysistä.

      Lainaa

    42. Tulos: +61 (137 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Jokaisessa suhteessani on nainen jossain vaiheessa lyönyt tai yrittänyt lyödä. Naisten ei tarvitse pelätä, että saisi itse turpaan, kun mies ei yleisien normien mukaan saa ikinä lyödä naista. Nainen käyttää tätä julmasti hyväkseen. Nykyisessä suhteessani naiseni kerran löi. Sanoin, että jos tuo tapahtuu vielä kerrankin uudelleen, niin katson, että minut on haastettu tappeluun ja toimin sen mukaisesti. Ei ole toiste koittanut lyödä. Tasa-arvoa!

      Lainaa

    43. Tulos: +99 (101 ääntä)
      True story: TÄMÄ. Siis mäkään en oo ikinä tykännyt kenestäkään naispuolisesta hahmosta Aku Ankassa. Minni on kans aika ärsyttävä, samoin Heluna vaikkakaan ei yhtä pahasti, mut ottaa vähän liikaa mallia Minnistä ja Iineksestä välillä ja pitää Pollea justiinamaisessa otteessa. Sit on kaikki Roopen heilat, Molli McKolikko, Riitta… Vaikeita tapauksia. Kultu Kimallus on kyl ihan kiva, Matami Mimmi on kans ihan söpö ja vaikka Milla Magia pahis onkin niin se ei nyt oo ihan menkkaperse 24/7 ja huiski puolisoaan taikasauvalla kirouksilla höystettynä, koska hänellä ei sitä puolisoa ole. Hän ei tartte miestä, vaan sinnikkäästi taistelee yksin Roopen ekasta kolikosta. Iines kuitenkin on pahin kaikista. Narsistinen ja itsekäs lortto, jolle kelpaa “vain paras” ja häntä pitää kohdella kuin kuningatarta. Aku saa kestää vaikka mitä siltä ja kun Aku töppää yrittäessään parhaansa, niin heti riennetään nokka pystyssä Hannun luo.
      äidinkielen ylioppilaskokeen esseekysymys: millä lailla seksismi ilmenee aku ankka-sarjakuvalehdissä? anna esimerkkejä. ei, mutta ihan tosissaan. allekirjoitan kaiken ylläolevan pointit.

      Lainaa

    44. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Iinekseltä ol jiänä tämä lukematta ;) http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001018365.html

      Lainaa

    45. Tulos: +90 (106 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Eiks Minni Hiiri oo ihan fiksu ja kiva ja ihan muuta maata ku ne muut Ankkalinnan ämmät. :D Mäki oon aina vihannu Iinestä ja Mikkiä mut sit puolestaan tykänny Akusta ja Minnistä. Voisivat tehdä parinvaihdon :D Mikki ehkä pystyis handlaamaanki Iineksen paremmin.

      Lainaa

    46. Tulos: +134 (154 ääntä)
      Nuori tyttö Ankalla kasvanut: Minä ainakin samaistuin tupuun, hupuun ja lupuun. Lapsia lapsien harrastuksilla, fiksussa partiossa ja pääsivät kaikenlaisiin seikkailuihin. Prinsessalikoille oli sit leenu liinu ja tiinu, jotka myöskin olivat kekseliäitä, eivätkä hävinneet poikakolmikolle sen enempää.
      Paitsi, että niillä on jo pienestä pitäen korkokengät jalassa. Koska naisella on olatava korkkarit vissiin syntymästään asti. #meneetunteisiin2

      Lainaa

    47. Tulos: +100 (118 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Kyllä! Nyt kun oon aikuisena taas lukenut Aku Ankkaa niin on alkanut ottaa sen seksistisyys päähän aika lailla. Kuitenkin lapsille suunnattu lehti ja naishahmot usein todella negatiivisia stereotyyppejä. Saisivat kyllä päivittää vähän näitä hahmoja nykypäivään. Onneksi Milla Magia on mahtava ja itsenäinen.

      Lainaa

    48. Tulos: +59 (59 ääntä)
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Klekko: Hana voi olla myös arabinaisen nimi, jolloin se merkitsee iloa.
      hm: Hana on yleinen myös Tsekeissä. Ei aavistustakaan mitä se siellä tarkoittaa.
      Hana on myös Koreassa tytön nimi. Siellä taas tarkoittaa numeroa 1.

      Lainaa

    49. Tulos: +110 (120 ääntä)
      Totta! Iines on kyllä sellainen lortto että Akun housuissa (heh heh) en olisi sitä hommaa kauaa katsellut, vaan olisin todennut Hannu-serkulle että pidä hyvänäsi, paljon onnee vaan ja silleen. Ja niin meikä ankka olisi vapaa, tajuatteko te, VAPAA!!1!

      Lainaa

    50. Tulos: +62 (68 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Entä Poppi? Eipä sitä taida kyllä kukaan Romano Scarpan lisäksi olla käyttänyt, mutta siinä oli reipas ja fiksu tyttö eikä pelkkä miesten pelastettavaksi tarkoitettu damsel in distress, niinkuin suurin osa muista hahmoista. Ja toki Mummo on täyttä terästä.

      Lainaa

    51. Vaniljankukka 29.9.2016 16:01
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Tuossa on sitten niin moni asia pielessä. Kyllä, naiset kykenee tekemään pahaakin jälkeä. Ja joo, jos se mies edes yrittää torjua tai puolustaa itseään niin se on sitten se mies joka joutuu vastuuseen. Miehellä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin paeta paikalta jos pääsee ja koittaa sitten pärjäillä yksin kun monelle ei tule edes mieleen soittaa apua kun pelkää että nauretaan päin naamaa. Edelleen istuu tiukassa se yhteisymmärrys ja hiljainen hyväksyntä että nainen saa tarvittaessa itsepuolustukseksi potkia ja lyödä ja sitten jhuosta karkuun ja soittaa apua, mutta mies ei. Molemmilla kuuluisi olla samat oikeudet, eli vain tarvittava iytsepuolustus mikäli on ihan pakko ja heti karkuun ja apua paikalle. Sukupuolesta riippumatta. Jos taas olet sitä mieltä että tuossa tilanteessa se ns. vastustaja kuuluu niitata väkivallalla kenttään niin ettei se siitä enää nouse, on ajatusmaailmasi hyvin musta.

      Lainaa

    52. Tulos: -94 (150 ääntä)
      Eekoo: Ihan oikeasti, miehet kohtaavat parisuhdeväkivaltaa ja ovat uhreja. Kyllä me naisetkin osaamme. Feministinä vastustan miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ja sen pitämistä hassuna viihdekulttuurissa.
      En ymmärrä miten feminismi, ja miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaminen liittyy mitenkään toisiinsa. T. Miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaja, joka ei ole feministi, eikä sovinisti, vaan ihan tervettä järkeä käyttävä yksilö. Joka tapauksessa käytännössä kaikki väkivalta on paskaa.

      Lainaa

    53. Tulos: -12 (42 ääntä)
      Iinestä veemäisempiä on ainoastaan Touho ja Roope.

      Lainaa

    54. Tulos: +113 (157 ääntä)
      Seppo: En ymmärrä miten feminismi, ja miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaminen liittyy mitenkään toisiinsa. T. Miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaja, joka ei ole feministi, eikä sovinisti, vaan ihan tervettä järkeä käyttävä yksilö. Joka tapauksessa käytännössä kaikki väkivalta on paskaa.
      siten, että feminismi on tasa-arvoa ajava aate. mikä tahansa sanakirja määrittelee sen niin. se, että miehillä on sitä kohtaan joskus negatiivinen konnotaatio ei tee sen määritelmästä yhtään erilaista. eli kyllä, feminismissä ajetaan myös miesten oikeuksia.

      Lainaa

    55. Tulos: +76 (84 ääntä)
      Itsekin vihasin Iinestä aina lapsena, kun se oli niin julma Akulle. Mutta vihasin yhtälailla Akua, kun ei lähtenyt lätkimään. En voinut edes lapsena ymmärtää, miksi (edes fiktiivisen) miehen pitäisi kestää ja sietää kaikki mahdollinen ja naisella olisi oikeus kohdella kanssaihmisiä miten sattuu. Molemmat väärin.

      Lainaa

    56. Tulos: +131 (139 ääntä)
      Milla Magia on kieltämättä vahva naishahmo myös. Tosin itseäni on hänessä aina vähän häirinnyt ainainen epäonnistuminen ja nöyryytetyksi tuleminen. Ja välivalta korppiaan kohtaan... Ehkä myös tunnekylmyys joka itselläni esti samaistumista, mutta toisaalta mitä muuta odottaa pahikselta :) Mummo on kans hyvä, vaikkakin vähän perinteinen, mutta toisaalta täyttä rautaa! Itse olen myös samaistunut moneen mieshahmoon Aku Ankassa, kuten Lupuun (päätettiin veljen kanssa että minä olen Lupu ja hän on Tupu). Don Rosan nuoresta Roope Ankasta tykkäsin kovasti, vaikka näin vanhempana lukiessa Amerikkalaisen unelman yltiökapitalistinen ryysyistä rikkauksiin -arkkityyppi herättää ristiriitaisia tunteita. Toisaalta Roope on mahdollista nähdä myös nimenomaan tämän arkkityypin satiirina ja antiteesinä. Eräs sukupuolirooleihin liittyvä seikka taas häiritsee minua hirveästi Aku Ankkaa aikuisena lukiessa, nimittäin tarinan sivuhenkilöt. Sivuhenkilöinä on (lähes) aina oletuksena mies, ellei sivuhenkilön nimenomainen tarkoitus ole olla ylinaisellinen tai tanttamainen stereotyyppi tai jonkun miehen ihailun kohde. Ja johtavassa asemassa (varsinkin pormestarina) toimivat ovat aina miehiä, vieläpä keski-ikäisiä hyvin syöneitä miehiä. Joku voi nyt pitää tätä pikkuasiana, mutta kun lapsille jatkuvasti ja huomaamatta iskostetaan mitä naiset ja miehet yhteiskunnassa voivat tai eivät voi tehdä, niin kyllä se väkisinkin vaikuttaa.

      Lainaa

    57. Tulos: +29 (33 ääntä)
      ...siis väkivalta, ei välivalta.

      Lainaa

    58. Tulos: -57 (115 ääntä)
      pikseli: siten, että feminismi on tasa-arvoa ajava aate. mikä tahansa sanakirja määrittelee sen niin. se, että miehillä on sitä kohtaan joskus negatiivinen konnotaatio ei tee sen määritelmästä yhtään erilaista. eli kyllä, feminismissä ajetaan myös miesten oikeuksia.
      Ensimmäisen ja toisen aallon feminismi kyllä ajoi. Kolmas ei niinkään, ja se että juuri tätä uusinta feminismin aaltoa kohtaan on runsaasti negatiivisia konnonaatioita ei yllätä yhtään, en itsekään naisena halua olla sen kanssa missään tekemisissä. #egalitarismiftw

      Lainaa

    59. Tulos: +52 (64 ääntä)
      Jozz: Martin on oikeessa. Iines on #ittumainen bimbo
      No mut kelaa kuinka suolesta Mikki Hiiri sit on. Aina dissaa Hessua, ja se on sentään SuperHessu!Näsäviisas tuholainen prkl koko hiiri, loukuttaa pitäis. Siks mun sympatia oli aina Mustakaavun puolella. Niin ja Hessun ja muiden joita Mikki solvaa aina.

      Lainaa

    60. Tulos: +30 (40 ääntä)
      Jozz: Martin on oikeessa. Iines on #ittumainen bimbo
      Ja aina luulin olevani ainoa joka on huomannut Iineksen olevan pahoinpitelevä ja manipuloiva :D

      Lainaa

    61. Tulos: +64 (72 ääntä)
      Anneli: Minä olen myös lapsesta asti inhonnut Iinestä. Aku Ankka on muutenkin hirveän seksistinen siinä miten miehet ja naiset on esitetty, eikä siitä löydy juuri yhtään hyvää samaistumiskohdetta nuorelle tytölle. Matami Mimmi ehkä?
      Mummo Ankka ja Neiti Näpsä ovat myös vahvoja esimerkkejä

      Lainaa

    62. Tulos: +75 (77 ääntä)
      On Akkarissa yksi ihana naishahmo, ja sehän on Mummo Ankka! <3

      Lainaa

    63. Tulos: +94 (102 ääntä)
      Seppo: En ymmärrä miten feminismi, ja miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaminen liittyy mitenkään toisiinsa. T. Miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaja, joka ei ole feministi, eikä sovinisti, vaan ihan tervettä järkeä käyttävä yksilö. Joka tapauksessa käytännössä kaikki väkivalta on paskaa.
      Mulle oli useita eri syitä tuoda feminismini esille. Joo, kyllä kuka tahansa fiksu yksilö vastustaa miehiin kohdistuvaa väkivaltaa, mutta jengi tykkää aina ulista, etteivät feministit ajattele miesten ongelmia ja vihaavat miehiä. Emme vihaa, ja kyllä ajattelemme. Osittain sekin, ettei miehiä oteta tosissaan parisuhdeväkivallan uhreina johtuu siitä, että sukupuoliroolit ovat täällä niin kovia ja joustamattomia. Miehet nähdään voimakkaina ja naiset heikkoina. Feminismi on yksi aatesuunta, joka yrittää murtaa näitä rooleja ja helpottaa miestenkin elämää.

      Lainaa

    64. Tulos: -70 (114 ääntä)
      pikseli: siten, että feminismi on tasa-arvoa ajava aate. mikä tahansa sanakirja määrittelee sen niin. se, että miehillä on sitä kohtaan joskus negatiivinen konnotaatio ei tee sen määritelmästä yhtään erilaista. eli kyllä, feminismissä ajetaan myös miesten oikeuksia.
      Sanakirjamääritelmät eivät kerro mitään. Ei homoseksuaalisuuskaan ole perverssi sairaus vaikka se on sanakirjassa sellaiseksi joskus määriteltykin. Feminismi on 'de facto' naisten etuja ajava aate, näin siksi, että feministiset järjestöt puuttuvat vain niihin yhteiskunnan ongelmiin joissa naiset eivät ole tasa-arvoisia ja pyrkivät aktiivisesti estämään tasa-arvon toteutumista sellaisissa asioissa, joissa naiset ovat etuoikeutettuja miehiin nähden. Parhaimpana esimerkkinä juuri parisuhdeväkivalta. Feministiset järjestöt, myös unioni, toimivat aktiivisesti estääkseen esim. tutkimukset joilla pyritään selvittämään myös naisten suorittamaa väkivaltaa parisuhteissa miehiä ja lapsia kohtaan.

      Lainaa

    65. Tulos: +67 (73 ääntä)
      Ihanaa keskustelua. :D Aivan samaa mieltä Iineksestä. Roope Ankan nuoruudentarinat, Don Rosan kirjoittamat, ovat ihan parhaita. Niiden Roopelle ei raha ole tärkeintä, vaan ihan muut asiat.

      Lainaa

    66. Tulos: +80 (98 ääntä)
      Seppo: En ymmärrä miten feminismi, ja miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaminen liittyy mitenkään toisiinsa. T. Miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan vastustaja, joka ei ole feministi, eikä sovinisti, vaan ihan tervettä järkeä käyttävä yksilö. Joka tapauksessa käytännössä kaikki väkivalta on paskaa.
      Itse en ymmärrä miten feminismi eli tasa-arvon kannattaminen ei ole muka terveen järjen käyttöä. Muutoin parisuhdeväkivaltaan liittyen, 1) naiset eivät ole aina pienempiä tai heikompia 2) naisilla on yleensä terävät kynnet, 3) kuka estää käyttämästä kättä pidempää pahoinpitelyssä? Yhdenkään ihmisen ei pitäisi joutua kärsimään väkivallasta, eikä feminismi aatteena millään tavalla yritä vaatia muuta kuin tasa-arvoa sukupuolten välille. Myös mies saa olla herkkä, koska kaikilla on oikeus olla millainen haluaa sukupuolesta riippumatta. Pää pois tyhmyreiden valtaamilta keskustelupalstoilta jos aidosti luulette muuta.

      Lainaa

    67. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Iines. Pyrkyri ja lortto.

      Lainaa

    68. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Tarkoittaa se japaniksi myös nenää (riippuu kirjoitusmerkistä onko kyseessä kukka vai nenä).

      Lainaa

    69. Tulos: +81 (87 ääntä)
      Ajattelin vielä kirjoittaa, että myös Hortensia MacAnkka on mielenkiintoinen hahmo ja vahva nainen (vieläpä aikana jolloin sukupuoliroolit olivat paljon nykyistä tiukempia), mutta toisaalta kun mietin asiaa lisää, niin Hortensiakin on hyvin väkivaltainen hahmo. Ja mitä enemmän mietin Aku Ankan hahmoja ja tarinoita, sitä väkivaltaisemmilta ne tuntuvat - miettikää nyt, aina kun joku asia ei mene henkilön mielen mukaan niin turvaudutaan väkivaltaan, ja tämän pitäisi olla lukijasta hauskaa! Lukemattomat tarinat loppuvat siihen, että joku ajaa toista takaa kättä pidemmän kanssa, Aku uhkaa käyttää kuritusväkivaltaa, kansa haluaa lynkata jonkun (yleensä Akun), ja satunnaiset sivuhahmot pieksävät ihmisiä mitä pienimmistä syistä jos joku kehtaa heitä häiritä. Jotkut hahmot (kuten Pelle Peloton ja Mummo Ankka) ovat rauhanomaisempia kuin toiset, mutta suurin osa hahmoista on valmis turvautumaan väkivaltaan päästääkseen tavoitteisiinsa. Aika hullua, kun asiaa oikein miettii.

      Lainaa

    70. Turun murre 30.9.2016 4:20
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      hm: Hana on yleinen myös Tsekeissä. Ei aavistustakaan mitä se siellä tarkoittaa.
      Eiköhän se Tsekeissä ole Raamatullista perua Suomen tavoin. Me tosin kirjoitamme sen muotoon Hanna. Meillä yleisiä muunnoksia samasta nimestä ovat myös esim, Anna, Anja, Anne ja Hannele. Ja nimen merkitys on "armo".

      Lainaa

    71. King Arthur 30.9.2016 4:23
      Tulos: +72 (100 ääntä)
      Sargee: Sanakirjamääritelmät eivät kerro mitään. Ei homoseksuaalisuuskaan ole perverssi sairaus vaikka se on sanakirjassa sellaiseksi joskus määriteltykin. Feminismi on ‘de facto’ naisten etuja ajava aate, näin siksi, että feministiset järjestöt puuttuvat vain niihin yhteiskunnan ongelmiin joissa naiset eivät ole tasa-arvoisia ja pyrkivät aktiivisesti estämään tasa-arvon toteutumista sellaisissa asioissa, joissa naiset ovat etuoikeutettuja miehiin nähden. Parhaimpana esimerkkinä juuri parisuhdeväkivalta. Feministiset järjestöt, myös unioni, toimivat aktiivisesti estääkseen esim. tutkimukset joilla pyritään selvittämään myös naisten suorittamaa väkivaltaa parisuhteissa miehiä ja lapsia kohtaan.
      Jätiks yhtään folioo kauppaan? Pitäis saada perunat uuniin.

      Lainaa

    72. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Pakko yhtyä Iineksen ärsyttävyyteen ja lorttoiluun! Aina ärsyttänyt hänen toiminta pienestä pitäen. Kultu Kimallus oli kova mimmi ja varmaan tulee aina olemaan suosikkejani. Ei anna periksi, oppi kantapään kautta kovan työn ja on kova luonne muutenkin. Kaikin puolin upea hahmo! Don Rosa on mielestäni ehdottomasti parhain artisti Aku Ankassa.

      Lainaa

    73. Tulos: -38 (50 ääntä)
      Hana? Voi elämä..pisuaari olisi ollut hienompi.

      Lainaa

    74. Tulos: -84 (110 ääntä)
      "itse en ymmärrä miten feminismi eli tasa-arvon kannattaminen ei ole muka terveen järjen käyttöä" Suomessa on jo tasa-arvo joten mistä feministit täällä jaksavat möyhöttää? Sama porukka haluaa maahan miehiä jotka EIVÄT kunnioita naisia! Perin kummallista logiikkaa.

      Lainaa

    75. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Kalle: Entä Poppi? Eipä sitä taida kyllä kukaan Romano Scarpan lisäksi olla käyttänyt, mutta siinä oli reipas ja fiksu tyttö eikä pelkkä miesten pelastettavaksi tarkoitettu damsel in distress, niinkuin suurin osa muista hahmoista. Ja toki Mummo on täyttä terästä.
      Hienoa että joku muukin muistaa Poppin! Romano Scarpan loistavat tarinat on muutenkin edistyksellisempiä ja lennokkaampia kuin konservatiivisen Barksin, ja antavat myös naisille tilaa. Barksin tapa alleviivata 1920-luvun amerikkalaisten suihkuseurapiirinaisten oikullisuutta - ja rakentaa jokainen naishahmo, etenkin Iines tällaisella kaavalla - kertonee Barksin kaunaisuudesta nuoruutensa heiloja kohtaan? Iineksen harjoittama kosijansa raukkamainen hyljeksiminen ja oikuttelu vaikuttaa pahalta, kun se on siirretty koskemaan myös täysi-ikäistä vakituisesti seurustelevaa naista. Karl Barksin passiivisaggressiivinen naisviha näkyy hänen sarjakuvahahmojensa naisten käsittämättömän epäloogisena käytöksenä: niissä naiset ovat omavaltaisia, julmia, tunteettomia ja vapaita kaikesta vastuusta. Barks lienee kärsinyt kovasti nuoruudessaan hurjien jazz-tyttöjen kynsissä, kun hänellä oli tarve esittää naiset inhottavina vielä vuosikymmeniä jälkeenpäin. Sitä yleisempää, hengenvaarallista väkivaltaa ei Aku Ankassa koskaan näytetä: kun mies tyrannisoi ja lyö naista. Väkivaltainen miesystävä on liian pelottava tosielämän tilanne, eikä sovi minunkaan mielestäni rentoutumiseen tarkoitettuun sarjakuvalehteen, joka pyrkii hinnalla millä hyvänsä puolueettomuuteen ja kiihkottomuuteen.

      Lainaa

    76. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Kummallisia ajatuksia muuten joillakin, että se joka on fyysisesti heikompi, ei kyllä pärjäis toiselle parisuhteen osapuolelle. ...Niinku... miksi parisuhteessa pitää edes pärjätä toiselle? Miksi.. miten... kuka ajattelee niin? Ei nainen voi pahoinpidellä, kun se on heiveröisempi! tai Ei tuommonen rimpulamies mulle pärjää! Niinku.. PARISUHDE. IHMISSUHDE. Ei niissä painita niinku lähtökohtaisestikaan! Ihmiset!

      Lainaa

    77. neiti Knatterton 30.9.2016 9:56
      Tulos: -71 (85 ääntä)
      T: Pakko yhtyä Iineksen ärsyttävyyteen ja lorttoiluun! Aina ärsyttänyt hänen toiminta pienestä pitäen. Don Rosa on mielestäni ehdottomasti parhain artisti Aku Ankassa.
      Tarkoitat huonoin? Keno Don Rosa kertoo ja piirtää jäykästi ja kaavamaisesti, harvinaisen puisevia sarjoja joita on työlästä lukea. Sitä vastoin Romano Scarpa teki piirroselokuvamaisen notkeita, uskomattoman mielikuvituksellisia sarjakuvia, joissa päädyttiin usein mielettömiin, dadaistisiin tilanteisiin. Tähän ei kyennyt edes yliarvostettu Barks, vaikka hänkin osasi piirtää lennokkaasti. Scarpa on sikälikin parempi kuin Barks, koska hän osasi piirtää myös Mikkiä (esim. huikeat tarinat Kalhoan ikuinen tuli, Kalin kynsi, sekä uudet hahmot Atomiinus ja Riitta Hanhi). Scarpan ja Barksin sarjakuvaruuduista voisi tehdä hienoja animaatioita, mutta se Rosa... Rosan pökkelömäisistä ruuduista tulee korkeintaan jäykkä mobiilipeli 1990-luvun tekniikalla, ei ikinä animaatiota.

      Lainaa

    78. Satunnainen randomi 30.9.2016 15:47
      Tulos: +29 (39 ääntä)
      True story: TÄMÄ. Siis mäkään en oo ikinä tykännyt kenestäkään naispuolisesta hahmosta Aku Ankassa. Minni on kans aika ärsyttävä, samoin Heluna vaikkakaan ei yhtä pahasti, mut ottaa vähän liikaa mallia Minnistä ja Iineksestä välillä ja pitää Pollea justiinamaisessa otteessa. Sit on kaikki Roopen heilat, Molli McKolikko, Riitta… Vaikeita tapauksia. Kultu Kimallus on kyl ihan kiva, Matami Mimmi on kans ihan söpö ja vaikka Milla Magia pahis onkin niin se ei nyt oo ihan menkkaperse 24/7 ja huiski puolisoaan taikasauvalla kirouksilla höystettynä, koska hänellä ei sitä puolisoa ole. Hän ei tartte miestä, vaan sinnikkäästi taistelee yksin Roopen ekasta kolikosta. Iines kuitenkin on pahin kaikista. Narsistinen ja itsekäs lortto, jolle kelpaa “vain paras” ja häntä pitää kohdella kuin kuningatarta. Aku saa kestää vaikka mitä siltä ja kun Aku töppää yrittäessään parhaansa, niin heti riennetään nokka pystyssä Hannun luo.
      Roope ja Milla tykkäävät toisistaan, vaikka eivät sitä tunnusta. Roope on toisaalta ahne mulkku. Teettää haluttomilla sukulaisillaan mahdottomia, ilman aikomustakaan korvata mitenkään, paitsi pidentämällä Akun velkalistaa, johon vedotaan jos tämä kieltäytyy. Jos jotain menee pieleen niin vika ei ole missään tapauksessa itsessä.

      Lainaa

    79. Tulos: +48 (52 ääntä)
      sirjooo: Iinestä veemäisempiä on ainoastaan Touho ja Roope.
      Touho on vain hieman pöljä. Roope on pihi ja oman menneisyytensä vanki. Mutta Iines on selkeästi ilkeä. Opportunisti pyrkyri, joka nokka pystyssä kuvittelee olevansa muita parempi välittömästi kun siihen avautuu mahdollisuus. Unohtaa perusduunariystävänsä heti sillä sekunnilla kun tilalle löytyy ns. "parempaa" seuraa. IRL Touhon ja Roopen kaltaisten kanssa voisi aivan hyvin toimia, mutta Iineksen kaltaiset tapaukset minä kiertäisin todella kaukaa.

      Lainaa

    80. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Ronwe82: Paitsi, että niillä on jo pienestä pitäen korkokengät jalassa. Koska naisella on olatava korkkarit vissiin syntymästään asti. #meneetunteisiin2
      Meinasin jo tulla sanomaan että kyllähän Leenu, Liinu ja Tiinu on aina ollu paljain räpylöin mut sitte tajusin käydä ensi google kuvahaussa... :D: Enpä ookkaa tota huomannu koskaa.

      Lainaa

    81. Tulos: -35 (45 ääntä)
      Sargee: tutkimukset
      Mielenkiintoista tietää, että 38 äänestäneestä 22 (-16 ääntä) on yhä sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on perverssi sairaus.

      Lainaa

    82. King Arthur 1.10.2016 4:50
      Tulos: +39 (53 ääntä)
      Sargee: Mielenkiintoista tietää, että 38 äänestäneestä 22 (-16 ääntä) on yhä sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on perverssi sairaus.
      Mielenkiintoinen tulkinta "äänistä". P.S. "äänestäneistä" :D

      Lainaa

    83. Tulos: -27 (53 ääntä)
      pikseli: siten, että feminismi on tasa-arvoa ajava aate. mikä tahansa sanakirja määrittelee sen niin. se, että miehillä on sitä kohtaan joskus negatiivinen konnotaatio ei tee sen määritelmästä yhtään erilaista. eli kyllä, feminismissä ajetaan myös miesten oikeuksia.
      Ei, kyllä se on niin että sanakirjassa feminismi määritellään liikkeeksi, joka ajaa naisten oikeuksia. Tottakai feminismi on muuttunut 60-70-luvun jälkeen, mutta minun mielestäni huonompaan suuntaan. Monelta feministiltä puuttuu maalaisjärki kokonaan. Itse olen täysin tasa-arvon kannalla, ja laillisesti molemmilla sukupuolillahan on jo täysin samat oikeudet. Tietysti syrjintää vielä tapahtuu ja siihen pitää puuttua.

      Lainaa

    84. Satunnainen randomi 1.10.2016 12:20
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      King Arthur: Mielenkiintoinen tulkinta “äänistä”. P.S. “äänestäneistä”
      Äänestäneitä 38. Äänestäneistä 22... Tai 38 äänestänyttä... Ja jälkimmäisestä johtaen "38 äänestäneestä 22" jos hiuksia halutaan halkoa. Yksikkö taipuu yksikössä ja monikko monikossa.

      Lainaa

    85. Tulos: +41 (47 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      No huh... Kyllä ainakin omaan tuttavapiiriini on osunut useita tapauksia joissa nainen on joko ihan oikeasti ollut sekä isompi että paljon psykompi, tai vaihtoehtoisesti mies ei vain ole sen luontoinen että löisi takaisin, edes silloin kun pitäisi. Feministinä saan aina kuulla näistä -miehet eivät uskalla kertoa kavereilleen koska pelkäävät kuulostavansa vitsiltä: "haha etkö saa edes akkaa pidettyä kurissa". Tuollainen ajattelu kumpuaa juuri siitä että ajatellaan naisten olevan heikkoja ja vähän kyvyttömiä; ei kai sellaista tarvitse pelätä. Itse kun uskon että naiset pystyvät kaikkeen mihin miehetkin, myös pahassa, joudun uskotuksi koska miespuoliset ystäväni tietävät että otan vakavasti enkä naura. (Ja Iines on mahdoton narttu. Milla Magia for the win).

      Lainaa

    86. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Tarkoittaa muuten myös nenää.

      Lainaa

    87. Arthur Brown 1.10.2016 21:54
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Antaa aivan uuden merkityksen sanonnalle "Hanat tiskiin".

      Lainaa

    88. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Homonyymi: Tarkoittaa muuten myös nenää.
      Nykyään, kun kirakira-nimet on suosiossa, voi "hanan" kirjoittaa lähes miten tahansa. Muutamina esimerkkeinä 春名, 葉奈, 桜愛, 菜乃花, 波菜, 咲花, 羽那, jotka kaikki voitaisiin lukea "hana". Erikoismaininnan saa 笑顔, jonka ei osaa lukea oikein kuin omat vanhemmat.

      Lainaa

    89. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Oon aina vihannut iinestä. Kauhea bitch!:)

      Lainaa

    90. Tulos: +36 (38 ääntä)
      True story: TÄMÄ. Siis mäkään en oo ikinä tykännyt kenestäkään naispuolisesta hahmosta Aku Ankassa. Minni on kans aika ärsyttävä, samoin Heluna vaikkakaan ei yhtä pahasti, mut ottaa vähän liikaa mallia Minnistä ja Iineksestä välillä ja pitää Pollea justiinamaisessa otteessa. Sit on kaikki Roopen heilat, Molli McKolikko, Riitta… Vaikeita tapauksia. Kultu Kimallus on kyl ihan kiva, Matami Mimmi on kans ihan söpö ja vaikka Milla Magia pahis onkin niin se ei nyt oo ihan menkkaperse 24/7 ja huiski puolisoaan taikasauvalla kirouksilla höystettynä, koska hänellä ei sitä puolisoa ole. Hän ei tartte miestä, vaan sinnikkäästi taistelee yksin Roopen ekasta kolikosta. Iines kuitenkin on pahin kaikista. Narsistinen ja itsekäs lortto, jolle kelpaa “vain paras” ja häntä pitää kohdella kuin kuningatarta. Aku saa kestää vaikka mitä siltä ja kun Aku töppää yrittäessään parhaansa, niin heti riennetään nokka pystyssä Hannun luo.
      Milla Magiasta puheenollen; muistanpa erään tarinan Aku Ankan taskukirjasta (en muista mikä niistä kun omistan niitä n. 200). Kyseisessä tarinassa kuitenkin Milla itse asiassa rakastuu erääseen toiseen Ankkaan niin paljon, että on jo luopua taikavoimistaan rakkauden tähden. En spoilaa enempää, mutta se on yksi parhaista tarinoista, mitä Milla Magiasta on tehty ja iskee taatusti aikuisempaan makuunkin. Muutenkin olen aina tykännyt, että Milla on itsenäinen ja vahva nainen, sekä mielenkiintoinen hahmo Akkareissa. :)

      Lainaa

    91. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Todella vaarallinen ajatusmalli tuo täälläkin kommenteissa nähty "Naiset on heikompia, eikä ne pysty miestä fyysisesti satuttamaan". Tiedän kautta rantain yhden tapauksen, jossa nainen oli silittämässä vaatteita ja siinä tuli sitten riitaa miehen kanssa. Mies lähti kävelemään ja nainen nakkasi silitysraudalla perään. Silitysrauta osui miestä takaraivoon ja tuloksena oli aivovamma. Toinen ikävä tilanne on esimerkiksi se, jos nainen sattuu olemaan esim. raskaana ja alkaa tällöin riehumaan. Jokainen joka on yhtään vastaavaan tilanteeseen joutunut tietää, kuinka hankalaa on yrittää pidellä aloillaan riehuvaa ihmistä siten, ettei tähän riehuvaan ihmiseen sattuisi sen pahemmin. Helpostihan sitä varmaan pystyisi toisen taltuttamaan ihan vain vetämällä pleksiin tai pistämällä painiksi, mutta kynnys kumpaankaan vaihtoehtoon on melko korkealla erityisesti raskaana olevan naisen kohdalla.

      Lainaa

    92. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Kiva että täällä ollaan Milla Magian puolella. T. Milla

      Lainaa

    93. Tulos: +51 (51 ääntä)
      Asdf: Jos Iines on lortto niin mites Smurffiina? Koko kylässä ei edes ole toista naista.
      Miten se, että on kylän ainoa nainen tekee Smurffiinasta lorton? Jos kylässä on yksi mies, onko hän sitten arvoton gigolo, pelkkä naisten lelu? Eiköhän smurffiinaa kohdella kuin kuningatarta ;)

      Lainaa

    94. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Satunnainen randomi: Roope ja Milla tykkäävät toisistaan, vaikka eivät sitä tunnusta. Roope on toisaalta ahne mulkku. Teettää haluttomilla sukulaisillaan mahdottomia, ilman aikomustakaan korvata mitenkään, paitsi pidentämällä Akun velkalistaa, johon vedotaan jos tämä kieltäytyy. Jos jotain menee pieleen niin vika ei ole missään tapauksessa itsessä.
      Kyllähän nämä keskustelut todistaa sen miksi Aku Ankka on niin hyvä lehti. Stereotypioisista hahmoista huolimatta kommentoijat ovat aika yksiselitteisesti huomanneet hahmojen väliset ristiriidat, moraaliset ongelmat jne. Eli kehittänee lapsesta saakka jonkinlaista käsitystä siitä, minkälainen käytös on sopivaa. Onkohan siksi lie Iines pysytellyt lorttona ja Hannu laiskana, Aku vätyksenä ja välillä jopa ankanpojatkin kurittomina kakaroina kaikki nämä vuosikymmenet. Ps. Vanhoissa akkareissa näkyy mm kun Roopella on hirttoköysi kaulan ympärillä ja puukko kädessä, kun epätoivoissaan harkitsee itsaria kauppojen mentyä mönkään!!

      Lainaa

    95. Tulos: +13 (17 ääntä)
      En nyt muista mistä oli kotosin, mutta eräällä yhellä ulkomaalaisella työkaverilla on tytär nimeltä Ärinä ja sekin kuulemma tarkoittaa kukkaa. Siitä oli päiväkodissa valitettu niin olivat muuttaneet nimen Irinaksi, mutta tyttö ite sano, että haluaa et häntä kutsutaan Ärinäks.
      Kissa: Mikäli joku jäi ihmettelemään, mistä moinen nimi kuin “Hana”, voin vastata, että japaniksi kyseinen sana tarkoittaa kukkaa ja on alkuperämaassaan kauniiksi nimeksi. The more you know.
      Yk

      Lainaa

    96. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Tää pitäis lähettää aku ankan toimitukseen, josta ne vois tiedottaa eteenpäin disneyn päämajalle. Jos saatais vaikka iines ammuttua kuuhun!

      Lainaa

    97. Spurgugrammi 6.10.2016 17:58
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      itaK: Kyllähän nämä keskustelut todistaa sen miksi Aku Ankka on niin hyvä lehti. Stereotypioisista hahmoista huolimatta kommentoijat ovat aika yksiselitteisesti huomanneet hahmojen väliset ristiriidat, moraaliset ongelmat jne. Eli kehittänee lapsesta saakka jonkinlaista käsitystä siitä, minkälainen käytös on sopivaa. Onkohan siksi lie Iines pysytellyt lorttona ja Hannu laiskana, Aku vätyksenä ja välillä jopa ankanpojatkin kurittomina kakaroina kaikki nämä vuosikymmenet. Ps. Vanhoissa akkareissa näkyy mm kun Roopella on hirttoköysi kaulan ympärillä ja puukko kädessä, kun epätoivoissaan harkitsee itsaria kauppojen mentyä mönkään!!
      Ne on mahtavia ne vanhojen taskukirjojen riidat, joissa Roopen ja Akun käsiin ilmestyy kaikenmaailman sapeleita ja konekivääreitä. Yleensä vielä kiersivät kehää kyyryssä toisiaan kohti kuin verikoirat.

      Lainaa

    98. Tulos: +15 (27 ääntä)
      M: Jos järjellä ajattelet, niin hyvin vaikea on miestä pienemmän naisen harjoittaa minkäänlaista muuta väkivaltaa itseä isompaa, intissä tappokoulutuksen saanutta miestään kohtaan, kuin piikittelyä. Ja sekin yleensä reaktiivista, eli mies mokaa ja nainen kuittaa. Onko tuttavapiirissäsi paljonkin sinua isompia väkivaltaisia naisia, jotka oikeasti voisivat sinut rökittää?
      Jos nainen lyö miestä, ei miehellä ole oikein vaihtoehtoja tehdä mitään, eikä miehet monesti uskallakaan asiasta edes puhua. Jos ei tee mitään, on nössö kun sai naiselta turpaan ja jos yrittää puolustautua edes vähäsen niin sitten on naistenhakkaaja. Kyllä feministit kiukuttaa tällainen kaksinaismoralismi.

      Lainaa

    99. Tulos: +38 (42 ääntä)
      En yleensä kommentoi feissarimokiin ja nytkin tulin lähinnä kertomaan yhden tärkeän pointin naisten harjoittaman väkivallan vähättelyn seurauksista. Olen siis itse impulssikontrollin heikkouden vuoksi raivonhallinnan kanssa suoraan sanottuna kusessa. Se sitten purkautuu hallitsemattomana raivona milloin mihinkin ja tämä ongelma on ollut ihan jo alle kouluikäisestä saakka. Koska olen nainen, ongelmaani vähätellään enkä ole juurikaan saanut tukea aggression hallinnassa. Lapsena en senkään vertaa (miksi pikkulapsen, pikkutytön, väkivaltaiset raivokohtaukset olisivat ongelma? Vähän käytöshäiriöitä vaan, ei mitään vakavaa). Olen ollut suoraan sanottuna hämmästynyt, että ilmeisesti sukupuoleni takia en oikein tunnu saavan apua tähän asiaan, joka on kuitenkin yleisesti tiedossa ollut ihan ammattimaisillakin yli 10 vuotta. Lisäksi olen havainnut, että myös saamani kohtelu mm. poliiseilta ja vartijoilta on toisinaan jotakin, mitä en välttämättä uskoisi miehen ehkä saavan. Asiallista toki aina pitäisikin olla, mutta voisin kuvitella mieshenkilön saavan vähemmän sympatiapisteitä. Kohtelu on siis ollut ihan hyvää. Apua taas ei tunnu saavan, ei oteta tosissaan. Itselläni tämä on yksi ongelma lukuisten muiden ongelmien vyyhdissä, mutta vaikka raivokohtaukset on mielestäni vahingollisin ongelma, ei psyykkisen puolen hoidoissa ole koskaan painotettu ensisijaisesti aggressionhallintaa vaan muita asioita. Koen kuitenkin itse aggressionhallinnan tärkeämpänä kuin esimerkiksi uusien harrastusten hankkimista... Tämä tietenkin tekee parisuhteen vaikeaksi. Valitettavasti raivoni tielle on toisinaan osunut mieheni. Hän ei ole lyönyt takaisin, saisi minut varmasti kyllä hetkessä matalaksi. Olen antanut luvan vääntää tarvittaessa nippuun (eikä siihen oikeasti lupaa edes tarvita!) ja ollaan myös yhdessä tätä pohdittu. Olen ollut kannalla, että rikosilmoituksen voisi minusta tehdä, en siinä kehtaisi kiistää mitään. Ei ole tehnyt. Tilanne on hieman parempi kuin 10 vuotta sitten, mutta edelleen kismittää, kun haluaisi apua ja sitä ei tunnu saavan. Suomessa on peräti yksi avoin linja ja ryhmä väkivaltaisille naisille. _Yksi_ paikka, josta voisi saada apua. Valitettavasti se ei käytännön ongelmien takia sovellu minulle (on vahvat perustelut, mutten laita niitä julkiseksi). Lääkkeet ei auta, kyllä se käyttäytymisterapiaa vaatisi. Mutta tästä päästään taas siihen vähättelyyn. Kun olen nainen... En käsitä, miksi asia muuttuisi vähemmän vakavaksi siksi, että olen nainen! Jos ihmisellä on väkivaltaongelma, joka on alkanut jo lapsuudessa ja tämä henkilö haluaisi asiaan muutosta niin vittuako siinä esteeksi voi muodostua sukupuoli. Toki omalla kohdallani on paljon ongelmia kyljessä eli vyyhti on sekava. Mutta omalla asteikolla aggressio-ongelma on vaikein ongelma. Koska naisten väkivaltaongelmia ei oteta tosissaan, on vaikeaa saada apua. Itsellä meni vuosia ennen kuin kukaan ammattilainen edes uskoi, että nainen voi nyrkein käydä kimppuun ja kokonaisen huoneen saada paskottua rikki. Näkivät lopulta omin silmin kohtauksen ja johan alkoi tapahtua ammattilaisten toimesta ja asiaa edes käsiteltiin ongelmana. Väkivalta ei ole koskaan oikein. Itsekin sen tiedostan ja todellakin haluaisin apua. Asenteet on syvältä ja hyvin eriarvoistavia. Samasta asiasta puhutaan, sama se onko vihanhallintansa kanssa kysessa lapsi vai aikuinen, nainen vai mies. Aina väkivalta loukkaa toisen henkilön koskemattomuutta. Henkiset vaikutukset on myös todellinen ongelma. Ei vain uhrille vaan myös tekijälle. Alkaa aina ketuttamaan, jos joku alkaa lässyttämään, ettei naisten väkivaltaisuus ole ongelma. Kyllä se muuten ihan tasan just sitä on. Juuri tuollaisten asenteiden takia tekijäkään ei saa apua. Jos lapsi ei saa apua, koska lapsen aggressio-ongelma ei ole ongelma, teininä se kuuluu ikään ja aikuisena taas ongelmaa ei voi olla, koska sukupuoli on "väärä" niin milloin sitä apua sitten saa kukaan? Näistä asioista puhutaan onneksi jo enemmän, mutta saisi puhua lisääkin. Siksi tämänkin tänne nyt laitan vaikka mukavaa olisi vaieta. Vähän nyt eri vinkkelistäkin näkökulmaa, jos vaikka vähän jotakuta herättelisi. Ja kyllä, edelleen etsin tähän ratkaisua ja hoitotahoille aion vieläkin aiheesta vinkua. Tätä ei lakaista maton alle, minä haluan apua ja olen myös valmis tekemään töitä, sekä kokeilemaan melkein mitä tahansa (joskus vitsailen, että vetäisin vaikka syanidia jos se auttaisi. Ja tavallaanhan se auttaisikin, loppuis raivarit). Toivon apua myös kaikille muille samojen ongelmien kanssa painiville. Vähättely ei auta ketään. Ei uhreja, ei tekijää. Ei yhtään ketään.

      Lainaa

    100. Tulos: +2 (6 ääntä)
      piipis: Carolin päivitys on oikein validi pointti uskonnoista. Muistan lukeneeni artikkelin, jossa mies muisteli lapsuuttaan, jossa hän oli noin viisivuotiaana menettänyt rakkaan sisaruksensa kuolemalle ja mennyt itse jokeen, koska siten pääsisi sisaruksensa luo taivaaseen. Hänelle oli koko ajan toisteltu, että Nönnönnöö:llä [...]
      Tätä minäkin olen uskovaisissa aina ihmetellyt. Jos kerran he ehtimiseen toistelevat miten taivas on niin paljon parempi paikka, miksi he edes ovat elossa? Mikseivät he tapa itseään saman tien jotta pääsisivät sinne taivaaseen missä kaikki on aina hyvin?

      Lainaa

    101. Lentohärveli 23.1.2019 18:33
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Melko vanha julkaisuhan tämä on mutta tuli pakottava tarve liittyä tähän Iineksen ripitykseen. Jossain vanhassa Aku Ankan fanipostinurkassa oli lainaus jonkun tyttölukijan kirjeestä, jossa hän oli kehunut Iineksen maasta taivaaseen erinomaiseksi roolimalliksi ja toivoi että Ankkalinnaan saataisiin lisää "vahvoja" naisia. Hieman jopa kauhistuttaa ajatellakin että jonkun pikkutytön ajatus vahvasta naisesta on ollut narsistinen ämmä joka ei osaa tehdä mitään itse ja vaatii seurustelukumppaniltaan suunnilleen kuun taivaalta tai painuu suoraan toisen miehen kainaloon, siitä huolimatta että poikaystävä on setänsä velkavankeudessa kituva kolmen lapsen yksinhuoltaja. Kieltämättä siinä mielessä Iines voi olla (fyysisesti) vahva että kädet on treenattu huippukuntoon Aku-parkaa piestessä, mutta muut kommentoijat ovat jo tehneet selväksi mikä siinä on pielessä ja pahasti. Jossain Don Rosan tarinassahan Aku joutuu toivomushengen ansiosta johonkin "Ihmeellinen on elämä" -rinnakaisuniversumiin, jossa Iineksestä on tullut menestyvä kirjailija ja äkäinen aristokraattivanhapiika. Tarinan pointti on osoittaa Akulle, miten hän ei ole mikään turha jätkä ja että kaikkien hänen ystäviensä ja sukulaistensa elämät olisivat aivan päin helvettiä ilman hänen apuaan, mutta jos totta puhutaan niin omasta mielestäni tuo alternate universe Iines kuulosti paljon siedettävämmältä hahmolta kuin se alkuperäinen.

      Lainaa

    102. Alumiiniton gerbiili 23.6.2020 10:43
      Tulos: -15 (17 ääntä)
      iines on ihan normi akka...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: dinosaurukset, taivas, kuolla, Jyväskylä, xxl, aukiolo, nimi, Aku Ankka, Iines