Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Yhteiskunnan rasite

Maahanmuutosta epäilty saa kuulla muutaman valitun sanan.
Yhteiskunnan rasite

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 153 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -1147 (1737 ääntä)
      ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin

      Lainaa

    2. Minäpä minä 25.8.2016 0:42
      Tulos: +2191 (2391 ääntä)
      Jos tilanne meni oikeasti näin niin oli kyllä loistava vastaus. Nostan hattua! Tollaset sossulla elelijät on kyllä ne, jotka elää meiän verorahoilla

      Lainaa

    3. Tulos: +1156 (1246 ääntä)
      Apply cold water on burned area

      Lainaa

    4. tilipitappi 25.8.2016 0:44
      Tulos: -1274 (1724 ääntä)
      Työssäkäyvä mamu.. Vau! No tämä kyllä onkin sen verran hupaisaa feissarimoka herkkua että tänne sopii! Kumma juttu että suomalaiset lähes aina tämän tyyppisissä postauksissa on just näitä kalja kädessä rilluttelevia perushetero juntteja. Koska suvaitsevaiset on yläluokkaa, eivätkä ajattele pahaa kenestäkään, varsinkaan mamuista ;)

      Lainaa

    5. Muumi (kopio) 25.8.2016 0:56
      Tulos: -1235 (1635 ääntä)
      Osman on varmaan töissä valtiolla matujen tulkkina. Se jos mikä nostaa Suomen nousuun. Lisää matuja ja Osmaneja tulkkaamaan niin Suomen vaihtotase nousee äärettömyyksiin.

      Lainaa

    6. Tulos: -385 (627 ääntä)
      Kiva, että sai vanhukset näpäytyksen ennakkoluuloistaan. Ei nyt kuitenkaan ehkä "Facebookin parhaat mokat"-materiaalia.

      Lainaa

    7. Abdelrahman 25.8.2016 1:13
      Tulos: -411 (711 ääntä)
      Näinhän se tapaus meni...

      Lainaa

    8. Tulos: -419 (661 ääntä)
      Yksittäistapaus

      Lainaa

    9. Tulos: +1187 (1325 ääntä)
      Peppukipeys on käsinkosketeltavaa kommenteissa. Hyvä! :D

      Lainaa

    10. Tulos: +195 (247 ääntä)
      Jes.

      Lainaa

    11. Tulos: +800 (972 ääntä)
      tilipitappi: Työssäkäyvä mamu.. Vau! No tämä kyllä onkin sen verran hupaisaa feissarimoka herkkua että tänne sopii! Kumma juttu että suomalaiset lähes aina tämän tyyppisissä postauksissa on just näitä kalja kädessä rilluttelevia perushetero juntteja. Koska suvaitsevaiset on yläluokkaa, eivätkä ajattele pahaa kenestäkään, varsinkaan mamuista
      Kummasti nää "suvakit" kyllä tuppaa olemaan niitä, jotka ovat koulunsa käyneet kunnialla loppuun.

      Lainaa

    12. Tulos: +958 (1080 ääntä)
      Siis nämä kommentit "mokan" alla... Ei kai tosissaan nuo ihmiset ole? Ei kai? Missään kohdin ei mainita, että kyseinen Osman edes olisi maahanmuuttaja. Ihan oikeastiko yleisin reaktio nykyään on noin ennakkoluuloinen, tietämätön, sivistymätön, todellisuudesta vieraantunut? Tulin surulliseksi.

      Lainaa

    13. Vääränvärinen 25.8.2016 2:27
      Tulos: +398 (472 ääntä)
      Hienoa Osman! Se on ihan mukava tunne kun välillä vastaa noille huutelijoille takaisin ja ne ei sen jälkeen osaa muutakuin v****illa takaisin.

      Lainaa

    14. Vääränvärinen 25.8.2016 2:32
      Tulos: +300 (352 ääntä)
      mmhm.: Siis nämä kommentit “mokan” alla… Ei kai tosissaan nuo ihmiset ole? Ei kai? Missään kohdin ei mainita, että kyseinen Osman edes olisi maahanmuuttaja. Ihan oikeastiko yleisin reaktio nykyään on noin ennakkoluuloinen, tietämätön, sivistymätön, todellisuudesta vieraantunut? Tulin surulliseksi.
      Osa on trolleja, osa on tosissaan. Ennakkoluuloja on ollut Suomessa koko pienen elämäni, mutta nyt yhä useampi uskaltaa huudella kadulla ja kommenttipalstoilla ennakkoluulojaan. Sitä ei vaan huomaa, jos ei itse joudu kokemaan. Sama kun en miehenä voi ymmärtää kuinka paljon naiset saattavat päivän aikana joutua ns. "catcallingin" uhreiksi.

      Lainaa

    15. jukkapalmu 25.8.2016 5:33
      Tulos: +282 (376 ääntä)
      "meidän/minun verorahoilla"- lauseen käyttö pitäis kieltää lailla.

      Lainaa

    16. Tulos: -412 (488 ääntä)
      Eivät vereemme sekoitu, olkoon siis ulkolaisia. Silmissäni arvottomia.

      Lainaa

    17. Tulos: -198 (436 ääntä)
      Vähän kuulostaa nyt keksityltä tarinalta, tai vähintään kovasti väritetyltä.

      Lainaa

    18. Tulos: +179 (237 ääntä)
      mmhm.: Siis nämä kommentit “mokan” alla… Ei kai tosissaan nuo ihmiset ole? Ei kai? Missään kohdin ei mainita, että kyseinen Osman edes olisi maahanmuuttaja. Ihan oikeastiko yleisin reaktio nykyään on noin ennakkoluuloinen, tietämätön, sivistymätön, todellisuudesta vieraantunut? Tulin surulliseksi.
      On ne tosissaan. Ne elävät jossain omassa häiriintyneessä maailmassaan. Sairaita ovat. Omasta mielestä lähinnä uhreja.

      Lainaa

    19. totuudensana 25.8.2016 7:09
      Tulos: +184 (256 ääntä)
      renspa: ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin
      No voi vittu nyt. Jos ite kuulisin tollasta paskaa ni kyl mäki sanoisin takas, ja itseasiassa vielä paljon rumemminkin. Ite just yritän sanoa aina mahdollisimman rumasti takas jos joku vittuilee jne, itteä ärsyttää nii paljon jos joku aukoo päätä ettei tulis mieleeenkään vaan olla ignoraamatta.

      Lainaa

    20. Omenamehujuoma 25.8.2016 7:17
      Tulos: -132 (344 ääntä)
      Hieno tarina ja mukava että olisi totta, mutta tämäkin taitaa olla keksitty juttu. Ei sillä, etteikö ulkomaalaistaustainen työllistyisi, itsekään en ole kokonaan suomalainen mutta tuo oli epäuskottava jo ihan siksi, ettei kukaan viisikymppinen joka puhuu mamuista tuohon sävyyn vastaisi kysymykseen "olen työtön".

      Lainaa

    21. Mainoskissa 25.8.2016 7:42
      Tulos: +130 (200 ääntä)
      tilipitappi: Työssäkäyvä mamu.. Vau! No tämä kyllä onkin sen verran hupaisaa feissarimoka herkkua että tänne sopii! Kumma juttu että suomalaiset lähes aina tämän tyyppisissä postauksissa on just näitä kalja kädessä rilluttelevia perushetero juntteja. Koska suvaitsevaiset on yläluokkaa, eivätkä ajattele pahaa kenestäkään, varsinkaan mamuista
      Moi elämäm kovan korkea koulun käynyt! Kuten tossa jo vastaus tuli, "suvakit" jne sattuu tosiaan olemaan niitä jotka, ovat käyneet koulun loppuun ja vähän enemmän kouluttautuneita. Tämä someotannalla

      Lainaa

    22. Mainoskissa 25.8.2016 7:43
      Tulos: +138 (178 ääntä)
      renspa: ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin
      Paras mahdollinen vastaushan tuo on mitä tuollaisille elämäm koulu laisille voisi vastata

      Lainaa

    23. tilipitappi 25.8.2016 8:12
      Tulos: -172 (292 ääntä)
      No. Itse hyvin korkeakoulutettuna, salli minun sanoneen, että olet hyvin väärässä ;)
      Mä vaan: Kummasti nää “suvakit” kyllä tuppaa olemaan niitä, jotka ovat koulunsa käyneet kunnialla loppuun.

      Lainaa

    24. Tulos: +57 (131 ääntä)
      50 vuotias ei ole vanhus,sorry vaan teinit !

      Lainaa

    25. Mörökölli 25.8.2016 8:17
      Tulos: +106 (186 ääntä)
      Semmosta. Kommentointi alkaa olemaan kuin rajakkien facebook-sivuilla konsanaan. Ylläpidolle pienen mietinnän paikka. Oisko moderointi mittää?

      Lainaa

    26. Tulos: -288 (410 ääntä)
      Onpas Osmanilla hyvä mielikuvitus. Keksi saman tarinan kuin 99% muista Suomea osaavista työttömistä elintasopakolaisista. Ja Osmanille tiedoksi: Se että olet poliisilla/kunnanvirastolla tulkkaamassa arabiaa muille elintasopakolaisille ei ole arvokasta työtä eikä tule kestämään kunhan saadaan haittamaahanmuutto loppumaan. Tuolla lyhyellä tulkkipestillä et maksa edes yhteiskunnalle aiheuttamiasi kuluja veroina takaisin.

      Lainaa

    27. Vartia / lukijon käyny 25.8.2016 8:44
      Tulos: -168 (258 ääntä)
      Keksitty tarina, Vihreän Langan toimittelija pakkosyöttänyt ja sitten tehdään sankarijuttu.

      Lainaa

    28. Puolikiero_savolainen 25.8.2016 8:44
      Tulos: +149 (217 ääntä)
      tilipitappi: No. Itse hyvin korkeakoulutettuna, salli minun sanoneen, että olet hyvin väärässä
      Mä vaan-nimimerkki lienee viittasi enempi yleiseen tasoon kuin harvinaiseen vajakkiin, jolla on koulutus. Onhan Halla-Ahollakin hyvin koulut käyty ja korkealle asti, mutta se ei silti anna mitään kuvaa vajakeista: suurin osa on minun kokemusteni mukaan työttömiä tai duunareita ilman koulutusta, tai nippanappa amiska pohjalla (mitä en siis missään nimessä halveksu, koska he ovat ihan yhtä tärkeitä tälle yhteiskunnalle kuin pankinjohtajakin vaikka). Mitä tulee julkisuuteen, niin kuinka monen ns. älymystön edustajan olet kuullut vaatineen mamuja ulos Suomesta? Kyllä se koulutus yleensä korreloi myös suvaitsevaisuutta ja hyvä niin.

      Lainaa

    29. Puolikiero_savolainen 25.8.2016 8:46
      Tulos: +128 (172 ääntä)
      Itse tarina on loistava! Näin sen pitääkin mennä, ja huvittaa kun jengi meuhkaa meidän verorahoilla loikoilevista mamuista, vaikka itse syyttäjällä on aika varattuna fattan luukulle. Ihminen on ihminen, ja sossupummi on sossupummi, sillä ei ole väliä minkä värinen tai mitä etnistä taustaa tämä pummi on.

      Lainaa

    30. Tulos: -116 (180 ääntä)
      Mä vaan: Kummasti nää “suvakit” kyllä tuppaa olemaan niitä, jotka ovat koulunsa käyneet kunnialla loppuun.
      Mistäs tällainen päätelmä? Kovasti on erilaista tietoa mulla. Ellei sit kuulu hyvään koulutukseen viettää itsenäisyyspäivää huivi naamalla ja kommandopipo päässä.

      Lainaa

    31. Rampe&Naukkis 25.8.2016 8:58
      Tulos: -96 (166 ääntä)
      Miksi näissä kommenteissa haisee punaviherkuplasuvakakkivassari syytökset? Koskeeko niin tunteisiin?

      Lainaa

    32. Tulos: +37 (113 ääntä)
      Eipä juuri heterogeenisempää porukkaa voisi olla kuin maahanmuuttajat. Mahtuu monenlaista vipeltäjää mukaan. Yksi jako voisi olla haitan mukaan jaetut maahanmuuttajat. Minulla on kavereina ja työkavereina vain hyödyllisiä tai erittäin hyödyllisiä mamuja. En ole työkavereita erikseen valikoinut, mutta tuo sana "työ" tekee sen valikoinnin automaattisesti. Tiedostan toki, että otos on tavattoman vino, kun mukaan ei mahdu kuin muutama ei-tohtori ja hekin ovat korkeakoulun käyneet. Tiesittehän, että hyödylliset mamut eivät pidä haitallisista tai erittäin haitallisista mamuista?

      Lainaa

    33. Tulos: +101 (163 ääntä)
      renspa: ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin
      Ehkä kannattaa, kun ei se rasistipaska muunlaista suomea ymmärrä. En usko että rasisteilla on yli sadan sanan sanavarastoa, yleisin verbi niillä on "vituttaa" ja yleisin genetiiviattribuutti "saatanan".

      Lainaa

    34. Tulos: -122 (210 ääntä)
      Joo kyllä työssäkäyvä mamu aina ihmisenä paljon arvokkaampi on kuin suomalainen sosiaalipummi, niin kauan kun kyse ei ole tosiaan jostain muiden mamujen tulkkaamisesta tms. Maahanmuutto islamilaisista maista pitäisi silti lopettaa kokonaan, koska en halua terroristeja tai ketään muutakaan keskiajalla edelleen elävää kamelikuskia tänne.

      Lainaa

    35. Tulos: +127 (193 ääntä)
      Heti kun joku ulkomaalaistaustainen tekee jotain oikein, täällä kommenteissa herää heti oikea vyöry latoa paskaa niskaan, ja tarinaa väitetään heti keksityksi. Ihme rasismia.

      Lainaa

    36. Tulos: +113 (159 ääntä)
      Itseäni ihmetyttää suomalaisten kommentointi. Aina, kun jollekin on sattunut jotain mielenkiintoista/hauskaa/erikoista/on itse osannut avata suunsa oikeassa paikassa oikeaan aikaan, tulee kateelliset kommentoimaan "keksitty juttu", "väritetty", "olipa hauska". Miksi? Mitä, jos juttu onkin totta? Mitä väliä, jos ei ole? Pitääkö kaikkeen kommentoida negatiivisesti ja ottaa se itseensä? Onko se Sinulta pois? Juttu oli hyvä ja itse uskon, että Osman puhuu totta ja on sillä jutun Facebookiin asti kirjoittanut.

      Lainaa

    37. Tulos: +129 (155 ääntä)
      Pariskunta olisi varmaan seuraavaksi haukkunut miten ne "terroristimutiaiset" vie niiden työt. Tuollaiselle ihmistyypille ei vaan koskaan mikään ole hyvin, aina kaikki on häneltä pois.

      Lainaa

    38. Tulos: +78 (128 ääntä)
      Kylläpä te ihmiset olette muukalaisvihanne kanssa perseestä. Miten jonkun ihmisen kotimaa tai ihonväri tekee siitä heti huonomman? En vaan pysty ymmärtämään. En myöskään pysty ymmärtään täysin kritiikitöntä hyväksymistä ja suvaitsevaisuutta. Mutta ennemmin sitä kuin rasismia vain koska itse on sivistymätön tynnyrissä elänyt aivokuollut ihmisjäte. Ettekö te oikeasti löydä mitään puoliväliratkaisua tähän ongelmaan? Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista, vaikka teidän älykkyysosamäärä ei sitä riittäisi ymmärtämään.

      Lainaa

    39. Tulos: +60 (96 ääntä)
      No joo! Näissä kommenteissa jo tiivistyy pyöreästi Suomen valkoisen väen eri laidat. Nämä rasistit huutelee kuramunaa ja ties mitä kamelikuskia, kun toinen väki edes argumentoi esimerkein kuten "suvakit" yleensä käyvät koulunsa ja että itse jutussa verorahoilla elätti oli suomalainen kaljanjuoja. En ymmärrä miten näiden rasistien silmissä he itse näyttäytyvät muille jotenkin parempana tai fiksumpana jenginä. Tai kai siinä vaan toveruutta haetaan kun ei pää pysty parempaan.

      Lainaa

    40. Paroni Puolipallo 25.8.2016 10:06
      Tulos: +70 (100 ääntä)
      Mahdollista toki, että värikynää on käytetty. Ei tämä nyt kuitenkaan mitenkään erityisen epäuskottava juttu ole. Maailmassa tapahtuu niin paljon asioita päivittäin, että olisi epätodennäköistä että tämänkaltaista tilannetta ei koskaan olisi missään syntynyt. Oli juttu totta tai ei, Osmanin hyvä asenne paistaa postista läpi.

      Lainaa

    41. Tulos: +118 (150 ääntä)
      Eiköhän tää Osman oo ihan suomalainen, ku sen verran virheetöntä suomea puhuu, paljo parempaa kuin monet kommentoivista. ;) Etniseltä taustalta muualta peräisin olevat Suomen kansalaiset ei oo yhtään sen vähempää suomalaisia ku me muutkaa, mikäli itsensä suomalaisiks tuntevat.

      Lainaa

    42. Tulos: -90 (132 ääntä)
      Ja taas suomalainen saatiin syylliseksi. Kaikki suomalainen rasismi.

      Lainaa

    43. tilipitappi 25.8.2016 10:31
      Tulos: -41 (107 ääntä)
      Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.
      Puolikiero_savolainen: Mä vaan-nimimerkki lienee viittasi enempi yleiseen tasoon kuin harvinaiseen vajakkiin, jolla on koulutus. Onhan Halla-Ahollakin hyvin koulut käyty ja korkealle asti, mutta se ei silti anna mitään kuvaa vajakeista: suurin osa on minun kokemusteni mukaan työttömiä tai duunareita ilman koulutusta, tai nippanappa amiska pohjalla (mitä en siis missään nimessä halveksu, koska he ovat ihan yhtä tärkeitä tälle yhteiskunnalle kuin pankinjohtajakin vaikka). Mitä tulee julkisuuteen, niin kuinka monen ns. älymystön edustajan olet kuullut vaatineen mamuja ulos Suomesta? Kyllä se koulutus yleensä korreloi myös suvaitsevaisuutta ja hyvä niin.

      Lainaa

    44. Tulos: +3 (57 ääntä)
      Nää mamu-kriittiset ihmiset on vaa kyl nii hauskoi.. Eiköhän ne ymmärrä jossai vaihees että tämmöset ei auta enää mitään tässä vaihees. Yhtälailla löytyy kusipäitä mamuista kuin suomalaisista. ..Ja sinne töihin vois vittu mennä jos ei muuta tärkeempää tekemistä oo ku syyttää toisii ja haukkuu siivelläeläjiks ku ite on sellanen!

      Lainaa

    45. Tulos: +114 (140 ääntä)
      Kävikö kellään mielessä, että Osman saattaa olla Suomen kansalainen ja syntynyt Suomessa? Tapana kun tuntuu olevan niputtaa kaikki vähänkään tummemmat ja nimeltään ei-niin-suomalaiset maahanmuuttajiksi ja pakolaisiksi, vaikka tosi asiassa näin ei ole?

      Lainaa

    46. Tulos: -24 (72 ääntä)
      Minä inhoan ihan jokaista sosiaalipummia. Mamuja sekä niitä kantaväestön valkoisia, joiden mielestä heillä on oikeis elää muiden siivellä tekemättä mitään. Paitsi juoda kaljaa. Ja nuoremalla polvella pelata pleikkaa ja juoda kaljaa. "Minun verorahoillani". Joo. Entä jos se sinun koulutuksesi on kuitattu niillä SINUN verorahoilla? Ei, minä en halua että MINUN verorahoillani hoidetaan alkoholisteja saatika tupakoitsijoita. Ehkä MINUN verorahani kuittaavat sen, mitä opintaipaleelleni kului.

      Lainaa

    47. VaniljaKukkanen 25.8.2016 11:01
      Tulos: +25 (41 ääntä)
      Tuota...mun mielestä on todellakin vain hyvä että tälläisen keskustelun yhteydessä moderoidaan astetta tarkemmin kuin ns. normaali-tilanteessa. Mutta jostain kumman syystä minunkin aikaisempi kommentti on poistettu kokonaan, vaikka kirjoitin mielestäni asiallisesti ja olin selkeästi kirjoituksen kirjoittaneen kundin puolella. Kirjoitinko jotenkin epäselvästi? Tapanani ei ole kirjoittaa mitenkään kovinkaan kryptisesti, pahoitteluni mikäli kommenttini kuulosti joltain muulta. Hämmentävää vaan että miten ihmeessä sen edes saa kuulostamaan miltään muulta kuin siltä että keski-ikäinen pariskunta on ollut törkeä käytökseltään, nuori kaveri ollut todella fiksu jne. ....tai sitten teillä on modeilla niin tuhoton kiire siellä että mun kommentti on vielä ison kasan keskellä siellä jossain. Surullista muuten että on niin suurta vihaa että se johtaa sitten tähän että on pakko sensuroida/poistaa/moderoida. Voisko ihmiset millään oppia käyttäytymään?

      Lainaa

    48. St. Vitus Dance 25.8.2016 11:05
      Tulos: +36 (56 ääntä)
      jukkapalmu: “meidän/minun verorahoilla”- lauseen käyttö pitäis kieltää lailla.
      Ehdottomasti samaa mieltä. Yleensä jos näen jossain tuollaisen kommentin, tulee mielihalu kirjoittaa takaisin että mikään ei ole niin itsekäs kuin suomalainen veronmaksaja.

      Lainaa

    49. Tulos: +5 (23 ääntä)
      Missä voi tykätä tästä!? :-)

      Lainaa

    50. Tulos: +75 (101 ääntä)
      Pera: Onpas Osmanilla hyvä mielikuvitus. Keksi saman tarinan kuin 99% muista Suomea osaavista työttömistä elintasopakolaisista. Ja Osmanille tiedoksi: Se että olet poliisilla/kunnanvirastolla tulkkaamassa arabiaa muille elintasopakolaisille ei ole arvokasta työtä eikä tule kestämään kunhan saadaan haittamaahanmuutto loppumaan. Tuolla lyhyellä tulkkipestillä et maksa edes yhteiskunnalle aiheuttamiasi kuluja veroina takaisin.
      Mikä ihme teitä vaivaa? Tyypit vetää aikamoisia päätelmiä tällasesta lyhyestä stoorista, jossa ei avata kirjoittajan taustoja millään lailla. Ketä te ootte noin vakuudella sanomaan, että nyt on kyseessä joku mamu, elintasopakolainen, ja jolla on duuni, josta te ette tiiä mitään, mutta joka kuitenkin on teidän mielestä jotenkin halveksittavaa? Hei oikeesti... Keksitte ite päästänne juttuja, joiden pohjalta käytte sitte kirjottajaa arvostelemaan. Tosi reilua, kunnon sikoja ootte ite. Ettekä tiedä mitään siitä, millasista oloista pakolaiset tulee. Päivä jossain Syyriassa, niin itkisitte kotiin äidin tissin luo. Nämä ihmiset sen sijaan on joutuneet elämään sitä todellisuutta vuosia, ja kyllä siinä alkaa pelkää perheensä puolesta. Itse toimisitte ko. tilaneessa samoin, ja vaatisitte apua muilta. Tarinassa esiintyvän pariskunnan tyylisiä kusipäitä tosiaan tulee vastaan ihan säännöllisesti, menepä ajelemaan metrolla ni ei kauaa mee, kun siellä joku urpo mussuttaa ohikulkevalle somaliäidille vaikka mitä törkeyksiä! Ja huutelijat on olleet lähes poikkeuksetta tollasia huonosti elämässä pärjänneitä, katkeran oloisia porsaita ja bissen kittaajia. Sanoisin takaisin ihan samoin. Olen tutustunut muutamaan, vuosi sitten Suomeen tulleeseen pakolaiseen, jotka eivät edes tunnusta mitään uskontoa, ovat siitä syystä kuoleman vaarassa kotimaassan, ja ihan koulutettuja ihmisiä ovat, toiveenaan saada töitä ja elää oikeaa elämää. Te katkerat idiootit ette vaan sitä kykene käsittämään, kun ite ootte jotain työnvieroksujia, jotka syyttää muita, yhteiskuntaa, maahanmuuttajia tai vaik omaa äitiään, omasta epäonnistumisestaan, sen sijaan et kantaisitte vastuun omista mokistanne. Hävetkää. Ottaa niin päähän tollanen.

      Lainaa

    51. Tulos: -22 (64 ääntä)
      St. Vitus Dance: Ehdottomasti samaa mieltä. Yleensä jos näen jossain tuollaisen kommentin, tulee mielihalu kirjoittaa takaisin että mikään ei ole niin itsekäs kuin suomalainen veronmaksaja.
      Näin yleensä sanovat juuri ne jotka eivät ole päivääkään työtä tehneet. Missä anarkomarkot muuten käyvät töissä? Aivan..

      Lainaa

    52. Tulos: -40 (102 ääntä)
      Ville: Nää mamu-kriittiset ihmiset on vaa kyl nii hauskoi.. Eiköhän ne ymmärrä jossai vaihees että tämmöset ei auta enää mitään tässä vaihees. Yhtälailla löytyy kusipäitä mamuista kuin suomalaisista. ..Ja sinne töihin vois vittu mennä jos ei muuta tärkeempää tekemistä oo ku syyttää toisii ja haukkuu siivelläeläjiks ku ite on sellanen!
      Joukkoraiskarit harvemmin ovat suomalaisia, onko sekin niin vaikea käsittää?

      Lainaa

    53. Tulos: -35 (79 ääntä)
      Neutri: Mistäs tällainen päätelmä? Kovasti on erilaista tietoa mulla. Ellei sit kuulu hyvään koulutukseen viettää itsenäisyyspäivää huivi naamalla ja kommandopipo päässä.
      Tämä paikka on viherpunaisten suosiossa, kannattaa siis jättää naiivit kommentit lukematta ja katsoa vaan mokat.

      Lainaa

    54. Tulos: +8 (62 ääntä)
      tilipitappi: Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.
      Niinistö on myös lakimies joten on myös korkeakoulutettu. Halla-aho on filosofian tohtori, joten ei ihan tyhmä mies voi hänkään olla. Tutkimusten mukaan älykkäämmät ihmiset osaavat katsoa asioita viileän analyyttisesti eivätkä tunteen palolla. Maahanmuutto on sellainen asia mitä pitäisi ehdottomasti tarkastella järjellä eikä suinpäin sulloa rahaa menemään ja avata rajoja koska ei uskalleta rasistiksi leimaamisen pelossa muutakaan sanoa. Sanomattakin selvää että maahanmuutto tulee uskomattoman kalliiksi vaikka osa heistä onkin töissä.

      Lainaa

    55. Tulos: +73 (91 ääntä)
      Mikä siinä on että niin moni kommentoija repäs jostakin hevonkuusesta "kuitenkin joku tulkki. Ihan arvoton työ" -sontaa. Jos Osman nyt oliskin työkseen tulkki, ei se automaattisesti tarkoita, että se olisi esim. lähi-idän kieliä taitava tulkki. Ihan hyvin voi olla vaikka ruotsin, venäjän taikka ranskan kielen tulkki. Kieliä joita valtaosa nykysuomalaisista paskaakaan osaa. Muutenkin, mikä sitten on oikea työ, jos tulkki ei ole? Oletan kuulevani samanlaista argumentointia kuin siinä ikivanhassa "kaupan kassa ei oo oikea työ. Olet automaattisesti arvoton ihmissonta, jos sinne joudut".

      Lainaa

    56. Puolikiero_savolainen 25.8.2016 11:55
      Tulos: +50 (80 ääntä)
      tilipitappi: Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.
      Luehan Niinistön puhe uudestaan: ei hänkään kiellä apua tarvitsevilta tuloa Suomeen. Viittasi muistaakseni kansainvälisiin sopimuksiin ja tarkoittaa siis sitä, että meidän on sopimusten mukaan autettava sotaa pakenevia. Lähtökohtaisesti suurin osa yritysjohtajista (viimeksi eilen L&T:n rekrypäällikkö toivotti mamut tervetulleiksi), kirjailijoista, taiteilijoista ja edelleen ns. älymystöstä, ketkä ovat ilmaisseet mielipiteensä, on se ollut suvaitsevainen kaikkia ihmisiä kohtaan, myös mamuja tietenkin. Koska viisas ihminen tietää että IHMINEN ARVIOIDAAN TEKOJENSA, EI ETNISEN TAUSTAN PERUSTEELLA. Piste. "Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen?" Itse asiassa olen vähän liikaakin nyt kesän/loppukesän aikana pörrännyt stadin yössä. Meidän seurueesta ei ole ketään lähennelty häiritsevästi. Jos niin kävisi, niin reaktio olisi varmasti sama kuin suomalaiselle vastineelle. "Ählyt" ovat myös ihmisiä ja heistäkin löytyy rikollisia. Vai meinaatko että kaikki "ählyt" ovat rikollisia? Käytät muuten rasistista ilmausta näistä ihmisistä.

      Lainaa

    57. Puolikiero_savolainen 25.8.2016 12:02
      Tulos: +15 (57 ääntä)
      Milla: Niinistö on myös lakimies joten on myös korkeakoulutettu. Halla-aho on filosofian tohtori, joten ei ihan tyhmä mies voi hänkään olla. Tutkimusten mukaan älykkäämmät ihmiset osaavat katsoa asioita viileän analyyttisesti eivätkä tunteen palolla. Maahanmuutto on sellainen asia mitä pitäisi ehdottomasti tarkastella järjellä eikä suinpäin sulloa rahaa menemään ja avata rajoja koska ei uskalleta rasistiksi leimaamisen pelossa muutakaan sanoa. Sanomattakin selvää että maahanmuutto tulee uskomattoman kalliiksi vaikka osa heistä onkin töissä.
      Niinistö on älykäs mies. Hänhän nimenomaan pyysi vihaa vähentämään. Halla-Aho on myös älykäs, mutta hän on myös tuomittu rikollinen. Ihminen joka on tuomittu rasistista kirjoituksistaan, ei ole enää kovin vakavasti otettava. "Sanomattakin selvää että maahanmuutto tulee uskomattoman kalliiksi vaikka osa heistä onkin töissä." No ei ole. Olet väärässä. Jos kerran peräät järkeä ja tosiasioita kun tarkastellaan maahanmuuttoa, niin sitten sinun on aika muuttaa kantaa faktojen edessä: http://www.hs.fi/kotimaa/a1371505625246 http://www.vatt.fi/file/vatt_publication_pdf/j67.pdf http://www.eva.fi/wp-content/uploads/2015/01/Tulevaisuuden-tekij%C3%A4t.pdf

      Lainaa

    58. Tulos: +24 (40 ääntä)
      Sossun elätit ne kaikkein kriittisimpiä yleensä on. Ei ymmärretä että ollaan täysin samalla viivalla kaikenmaailman pakolaisten kanssa. Mutta täytyy silti todeta tähän, että vuodessa mennyt 130mil euroa ja lisärahoitusta kaivataan. Jos EU osaisi pitää kiinni sopimuksistaan, olisi meilläkin yksi rahareikä vähemmän.

      Lainaa

    59. tilipitappi 25.8.2016 12:25
      Tulos: -33 (85 ääntä)
      Puhetyylistäsi päätellen olet mies, joten todella jäävi sanomaan mitä naiset saavat kokea maahanmuuttajien toimesta. Joten älä edes lähde sille tielle. Äläkä vedä rasistikorttia esiin, todistaa vain sinun olevan päättelykykyinesi torakan tasolla, niin nähty. Niinistö kyllä myös sanoi, että kaikkia emme voi auttaa. Jokainen empatiaan kykenevä haluaa auttaa, siihen vastavuoroisesti luulisi kuuluvan myös tietynlainen kiitollisuus. Olenko väärässä? Turhautuminen ja tylsistyminen EI käy tekosyyksi täysin oksettavalla käyttäytymiselle jota MONET uusista tulokkaista harrastaa. Kapisch.
      Puolikiero_savolainen: Luehan Niinistön puhe uudestaan: ei hänkään kiellä apua tarvitsevilta tuloa Suomeen. Viittasi muistaakseni kansainvälisiin sopimuksiin ja tarkoittaa siis sitä, että meidän on sopimusten mukaan autettava sotaa pakenevia. Lähtökohtaisesti suurin osa yritysjohtajista (viimeksi eilen L&T:n rekrypäällikkö toivotti mamut tervetulleiksi), kirjailijoista, taiteilijoista ja edelleen ns. älymystöstä, ketkä ovat ilmaisseet mielipiteensä, on se ollut suvaitsevainen kaikkia ihmisiä kohtaan, myös mamuja tietenkin. Koska viisas ihminen tietää että IHMINEN ARVIOIDAAN TEKOJENSA, EI ETNISEN TAUSTAN PERUSTEELLA. Piste. “Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen?” Itse asiassa olen vähän liikaakin nyt kesän/loppukesän aikana pörrännyt stadin yössä. Meidän seurueesta ei ole ketään lähennelty häiritsevästi. Jos niin kävisi, niin reaktio olisi varmasti sama kuin suomalaiselle vastineelle. “Ählyt” ovat myös ihmisiä ja heistäkin löytyy rikollisia. Vai meinaatko että kaikki “ählyt” ovat rikollisia? Käytät muuten rasistista ilmausta näistä ihmisistä.

      Lainaa

    60. Toimistovosu 25.8.2016 12:27
      Tulos: +41 (67 ääntä)
      Onko joku ihminen jollain tavalla ennen syntymäänsä pystynyt vaikuttamaan siihen mihin hän syntyy? Miten rasistisen umpihetero kantapeikon tyhmyys eroaa jotenkin jalolla tavalla muslimisovinistin tyhmyydestä? En käsitä. Eikä tarvitse nähdä vaivaa selittääkään. Menkääpä suomalaiset katsomaan sinne ulkomaille, niin yllätytte. Kyllä ne ulkomaan pellet siellä tekee töitä, ei ne meidän veroeuroilla siellä elä. Meidän ulkomaanavulla ei pyöritettäisi edes Ahvenanmaan kokoista ylikansoittunutta kehitysmaata, saati kaikkia kravunkääntöpiirin eteläpuolella sijaitsevia valtioita. Siellä työssä käyvät sellaiset jotka ovat saaneet opiskella. Ne jotka eivät ole saaneet opiskelleet nuokkuvat kakkamajojensa seinää vasten ihan niin kuin täällä Arska lähikuppilan terassilla, unelmoimassa lottovoitosta. Eronahan on, että Arskalla oli mahdollisuus koulutukseen, ilmaiseen terveydenhuoltoon ja ties mihin muihin palveluihin, mutta Arska hukkas ne tuoppiin, eli oikeastaan Arska on paitsi kakkamajan Abdullahia laiskempi myös häntä tyhmempi. Mutta eipä siitä sen enempää. Turha on kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu ja jos äiti on samalla täti, sisko ja tyttöystävä.

      Lainaa

    61. Tulos: -20 (50 ääntä)
      foo: Heti kun joku ulkomaalaistaustainen tekee jotain oikein, täällä kommenteissa herää heti oikea vyöry latoa paskaa niskaan, ja tarinaa väitetään heti keksityksi. Ihme rasismia.
      Ei sillä ole väliä onko ulkomaalainen vai suomalainen. Sinisilmäinen voi olla ja uskoa kaiken mitä ihmiset facebookiin kirjoittaa, mutta ei se tarkoita sitä että se olisi totta. Ihmiset kun tuppaa liioittelemaan on ne minkä värisiä tahansa. Mutta tottakai se on rasismia. Tietysti. Jos et pidä jonkun ihmisen juttuja uskottavina, sinun tulee aina varmistaa onko henkilö mahdollisesti ulkomaalaistaustainen, koska jos näin on, sinun on pakko uskoa tarina koska olet muuten rasisti. Jos henkilö ei ole ulkomaalaistaustainen, voit vapaasti olla myös uskomatta. Ja huom. En ota kantaa siihen onko Osmanin tarina totta vai ei, kivahan se olisi jos on totta, mutta.

      Lainaa

    62. Tulos: -45 (71 ääntä)
      Mä vaan: Kummasti nää “suvakit” kyllä tuppaa olemaan niitä, jotka ovat koulunsa käyneet kunnialla loppuun.
      Mutta siltikin täysiä idiootteja joilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta? Mitenhän he ovat päässeet sen koulun läpi? Ja kun lopputulos on tuollainen niin pistää miettimään että minkälaista propagandaa koulut opettaa nykyään vai oliko nämä sivistyneet ja koulut loppuun käyneeet ihmiset vain syntyneet idiooteiksi ja lampaiksi?

      Lainaa

    63. Tulos: -27 (61 ääntä)
      Just, eka vie toisten työt ja sitten keljuilee päälle...

      Lainaa

    64. Tulos: +31 (51 ääntä)
      Just: Just, eka vie toisten työt ja sitten keljuilee päälle…
      Jos kyseinen henkilö olisi ollut täysin arjalainen valkoihoinen suomalainen, olisitko silloinkin sanonut "eka vie toisten työt"?

      Lainaa

    65. Tulos: +26 (56 ääntä)
      grt: Näin yleensä sanovat juuri ne jotka eivät ole päivääkään työtä tehneet. Missä anarkomarkot muuten käyvät töissä? Aivan..
      Morjesta! Olen "anarkomarko" samoin kuin puolisoni. Itse työskentelen henkilöstökonsulttina ja työstän väikkäriä. Puolisoni on arkkitehti. Suurella osalla anarkistikavereistamme ovat korkeakoulutettuja ja työelämässä. Aivan...

      Lainaa

    66. VaniljaKukkanen 25.8.2016 15:00
      Tulos: +36 (48 ääntä)
      y.ö.h: Sossun elätit ne kaikkein kriittisimpiä yleensä on. Ei ymmärretä että ollaan täysin samalla viivalla kaikenmaailman pakolaisten kanssa. Mutta täytyy silti todeta tähän, että vuodessa mennyt 130mil euroa ja lisärahoitusta kaivataan. Jos EU osaisi pitää kiinni sopimuksistaan, olisi meilläkin yksi rahareikä vähemmän.
      No voihan nyt... Annas kun selitän hieman: Me "sossun pummit" eli köyhyysrajan alapuolella elävät sosiaaliturvaan tukeutuvat, olemme suhteellisen kirjava joukko. Ihan jo siitä syystä että meitä on tässä maassa aika hälyttävän suuri määrä. Kyllä, olen itsekin nähnyt yksilöitä jotka eivät ainakaan kohtaamishetkellä olleet kovinkaan fiksuja asenteissaan. Mutta tuota noin, sun kommenttisi on jokseenkin syrjivä kun ottaa huomioon että surutta tuomitset ja kritisoit todella isoa joukkoa ihmisiä yhtenä massana. Mitä minä olen sivusta seuraillut, niin rasistisia vihapuhureita kouhkaavia ihmisiä on lähes kaikissa ihmisryhmissä. Pelottavan monissa piireissä, yhteiskunnalliseen statukseen tai koulutukseen katsomatta. Tiedän todella hyvin sen vähemmistön johon viittaat puhumalla "sossun eläteistä". Pyydän kuitenkin kohteliaasti, että ottaisit huomioon ihmisarvon ja inhimillisyyden etkä kohtelisi isoa ihmisryhmää yhtenä massana. Myös meissä kouluttamattomissa ja rahattomissa hylkiöissä on suvaitsevaisuutta, halua oppia ja ymmärtää. Kuten on maahanmuuttajissakin. Osa maahanmuuttajista yrittää ehkä hyötyä väärin perustein sosiaaliturvasta, hyvin pieni osa isosta joukosta. Loput porukasta, se enemmistö, on kiitollisia saamastaan avusta ja pistää uskomattomalla vauhdilla koko elämänsä kertalaakista kuosiin. Täsmälleen niin toimii suomalaisetkin. Eli toisin sanoen olen pakolaisista ja maahanmuuttajista kanssasi samaa mieltä, siitä että olemme samalla viivalla. Ainoa vain että meidän sukupolvi täällä Suomessa ei tiedetä sotaoloista sitten yhtikäs mitään, konkreettisesti. Että siinä mielessä pakolaisella on aika paljon suurempi taakka edes lähteä rakentamaan sitä uutta elämää. Noin. Tässäpä tälläinen raapustus "sossun elätiltä". Halveksimaltasi yhteiskunnan hylkiöltä.

      Lainaa

    67. VaniljaKukkanen 25.8.2016 15:09
      Tulos: +15 (43 ääntä)
      tilipitappi: Puhetyylistäsi päätellen olet mies, joten todella jäävi sanomaan mitä naiset saavat kokea maahanmuuttajien toimesta. Joten älä edes lähde sille tielle. Äläkä vedä rasistikorttia esiin, todistaa vain sinun olevan päättelykykyinesi torakan tasolla, niin nähty. Niinistö kyllä myös sanoi, että kaikkia emme voi auttaa. Jokainen empatiaan kykenevä haluaa auttaa, siihen vastavuoroisesti luulisi kuuluvan myös tietynlainen kiitollisuus. Olenko väärässä? Turhautuminen ja tylsistyminen EI käy tekosyyksi täysin oksettavalla käyttäytymiselle jota MONET uusista tulokkaista harrastaa. Kapisch.
      Sun kanssa olisi upeeta koittaa kehitellä järkevää keskustelua. Käytännössä päällepäsmäröit ja komennat. Sun tekstistä käy selväksi tasan yksi viesti: "Älä tee näin ja älä ees yritä tehä noin! Minä käsken ja minähän se jumaliste olen auktoriteeti ettäs niih!" Ihan mielenkiinnosta: Millähän sä meinasit tuota toista osapuolta käskeä ja komentaa täällä internetissä? (Tai muuallakaan...) Ei nyt ihan taida sujua jos keskustelutaitosi rajoittuvat komenteluun. :D

      Lainaa

    68. Tulos: +14 (42 ääntä)
      Sen enempää kantaa ottamatta asiaan voin vaan kertoa, että se tulkkien työkään ei mitään herkkua ole(niillä ketkä hoitaa pakolaisten tulkkausta). Kaverini(asunut nyt 15vuotta Suomessa) sattuu olemaan tulkki juurikin näille pakolaisille ja paljon saa kuulla tappouhkauksia. Tulkin työ pakolaisiin liittyen ei pelkästään ole sanojen kääntämistä suomeksi vaan tulkin pitää antaa virkailijoille oma näkemys kyseisestä henkilöstä. Siinä sitten kertoa totuus virkailijoille ja samalla saada tappouhkauksia niskaan pakolaiselta. Vitun juntit ottakaa asioista selvää ennen kuin päätätte syytää tuollaista paskaa tänne internettiin.

      Lainaa

    69. Tulos: -24 (38 ääntä)
      Fading: Mikä ihme teitä vaivaa? Tyypit vetää aikamoisia päätelmiä tällasesta lyhyestä stoorista, jossa ei avata kirjoittajan taustoja millään lailla. Ketä te ootte noin vakuudella sanomaan, että nyt on kyseessä joku mamu, elintasopakolainen, ja jolla on duuni, josta te ette tiiä mitään, mutta joka kuitenkin on teidän mielestä jotenkin halveksittavaa? Hei oikeesti… Keksitte ite päästänne juttuja, joiden pohjalta käytte sitte kirjottajaa arvostelemaan. Tosi reilua, kunnon sikoja ootte ite. Ettekä tiedä mitään siitä, millasista oloista pakolaiset tulee. Päivä jossain Syyriassa, niin itkisitte kotiin äidin tissin luo. Nämä ihmiset sen sijaan on joutuneet elämään sitä todellisuutta vuosia, ja kyllä siinä alkaa pelkää perheensä puolesta. Itse toimisitte ko. tilaneessa samoin, ja vaatisitte apua muilta. Tarinassa esiintyvän pariskunnan tyylisiä kusipäitä tosiaan tulee vastaan ihan säännöllisesti, menepä ajelemaan metrolla ni ei kauaa mee, kun siellä joku urpo mussuttaa ohikulkevalle somaliäidille vaikka mitä törkeyksiä! Ja huutelijat on olleet lähes poikkeuksetta tollasia huonosti elämässä pärjänneitä, katkeran oloisia porsaita ja bissen kittaajia. Sanoisin takaisin ihan samoin. Olen tutustunut muutamaan, vuosi sitten Suomeen tulleeseen pakolaiseen, jotka eivät edes tunnusta mitään uskontoa, ovat siitä syystä kuoleman vaarassa kotimaassan, ja ihan koulutettuja ihmisiä ovat, toiveenaan saada töitä ja elää oikeaa elämää. Te katkerat idiootit ette vaan sitä kykene käsittämään, kun ite ootte jotain työnvieroksujia, jotka syyttää muita, yhteiskuntaa, maahanmuuttajia tai vaik omaa äitiään, omasta epäonnistumisestaan, sen sijaan et kantaisitte vastuun omista mokistanne. Hävetkää. Ottaa niin päähän tollanen.
      Mikä ihme sinua vaivaa? Tyyppi vetää aikamoisia päätelmiä tällasesta lyhyestä stoorista, jossa ei avata kirjoittajan taustoja millään lailla. Kuka sä olet noin vakuudella sanomaan, että nyt on kyseessä joku natsi, matalastikoulutettu, ja jolla ei oo duunia, josta sä et tiiä mitään, mutta joka kuitenkin on sun mielestä jotenkin halveksittavaa? Hei oikeesti… Keksit ite päästäs juttuja, joiden pohjalta käyt sitte kirjottajaa arvostelemaan. Tosi reilua, kunnon sika oot ite. Etkä tiedä mitään siitä, millasista oloista köyhät tulee. Päivä jossain Kaketsulla, niin itkisit kotiin äidin tissin luo. Tää ihminen sen sijaan on joutunut elämään sitä todellisuutta vuosia, ja kyllä siinä alkaa pelkää perheensä puolesta. Itse toimisit ko. tilaneessa samoin, ja vaatisit apua muilta. Tarinassa esiintyvän suvakin tyylisiä kusipäitä tosiaan tulee vastaan ihan säännöllisesti, menepä ajelemaan metrolla ni ei kauaa mee, kun siellä joku urpo mussuttaa ohikulkevalle rantojen miehelle vaikka mitä törkeyksiä! Ja huutelijat on olleet lähes poikkeuksetta tollasia huonosti elämässä pärjänneitä, katkeran oloisia porsaita ja pilven polttajia! Sanoisin takaisin ihan samoin. Olen tutustunut muutamaan, vuosi sitten Raksilaan tulleeseen kaketsulaiseen, jotka eivät edes tunnusta mitään uskontoa, ovat siitä syystä kuoleman vaarassa kotikaupunginosassaan, ja ihan koulutettuja ihmisiä ovat, toiveenaan saada töitä ja elää oikeaa elämää. Te katkerat idiootit ette vaan sitä kykene käsittämään, kun ite ootte jotain työnvieroksujia, jotka syyttää muita, yhteiskuntaa, työttömiä tai vaik omaa äitiään, omasta epäonnistumisestaan, sen sijaan et kantaisitte vastuun omista mokistanne. Hävetkää. Ottaa niin päähän tollanen.

      Lainaa

    70. tilipitappi 25.8.2016 15:37
      Tulos: -32 (50 ääntä)
      Itseasiassa kehoitin, en komentanut. Mutta osaan toki komentaakin, tosin epäilen vahvasti, että eipä se teihin tiettyyn osaan juuri tehoa. Ja olet oikeassa, olen upeaa keskusteluseuraa ;) eikä lasejani ole hämärtänyt punavihreä usva. Katseles uutisia, niin näet kuinka suuri osa tästä 30 000 rikastuttaa meitä, joka päivä, joka viikko. Koska viimeksi kuulit suomalaisten joukkoraiskauksesta? Tai edes kaksin tehdystä sellaisesta? Aivan. Yksittäistapauksia, mutta osallisisia enemmän kuin se yksi..
      VaniljaKukkanen: Sun kanssa olisi upeeta koittaa kehitellä järkevää keskustelua. Käytännössä päällepäsmäröit ja komennat. Sun tekstistä käy selväksi tasan yksi viesti: “Älä tee näin ja älä ees yritä tehä noin! Minä käsken ja minähän se jumaliste olen auktoriteeti ettäs niih!” Ihan mielenkiinnosta: Millähän sä meinasit tuota toista osapuolta käskeä ja komentaa täällä internetissä? (Tai muuallakaan…) Ei nyt ihan taida sujua jos keskustelutaitosi rajoittuvat komenteluun.

      Lainaa

    71. Tulos: +44 (60 ääntä)
      tilipitappi: Puhetyylistäsi päätellen olet mies, joten todella jäävi sanomaan mitä naiset saavat kokea maahanmuuttajien toimesta. Joten älä edes lähde sille tielle. Äläkä vedä rasistikorttia esiin, todistaa vain sinun olevan päättelykykyinesi torakan tasolla, niin nähty. Niinistö kyllä myös sanoi, että kaikkia emme voi auttaa. Jokainen empatiaan kykenevä haluaa auttaa, siihen vastavuoroisesti luulisi kuuluvan myös tietynlainen kiitollisuus. Olenko väärässä? Turhautuminen ja tylsistyminen EI käy tekosyyksi täysin oksettavalla käyttäytymiselle jota MONET uusista tulokkaista harrastaa. Kapisch.
      - Oletus - Oletukseen perustuva negatiivinen päätelmä - Oletukseen perustuvan negatiivisen päätelmän kieltäminen, koska se on negatiivinen ja kielto pönkittää itseään korkeammalle - Kielto päätelmän teosta - Perusteluna "koska olet tyhmä jos teet niin" - Perusteluna ei miksi se ei pitäisi paikkaansa - Implikoitu loukkaus - Niinistön sanoman vääristäminen - Kenties tahallisesti - Mikäli ei, niin hän ei tarkoittanut ettäkö jättäisimme tieten tahtoen ihmisiä ilman apua - Luulisi ehkä, mutta ei kuulu - He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia? (Vrt. sinut lähetetään tästä nyt Islantiin, et saa mahdollisuutta oppia kieltä, et saa töitä koska et osaa kieltä ja tämän lisäksi paikalliset vihaavat sinua koska viet rahaa. Vituttaisi pienempikin.) - Monet, epäselvä termi. Kolme voi olla monta. - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi. Tuossa nyt ranskalaisin viivoin virheitä argumentaatiossasi. Yrittäisit edes.

      Lainaa

    72. Tulos: +19 (27 ääntä)
      2/10: - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi.
      Ja sekin väärin. Se kirjoitetaan "capisce". https://en.wiktionary.org/wiki/capisce

      Lainaa

    73. VaniljaKukkanen 25.8.2016 15:56
      Tulos: +25 (39 ääntä)
      2/10: - Oletus - Oletukseen perustuva negatiivinen päätelmä - Oletukseen perustuvan negatiivisen päätelmän kieltäminen, koska se on negatiivinen ja kielto pönkittää itseään korkeammalle - Kielto päätelmän teosta - Perusteluna “koska olet tyhmä jos teet niin” - Perusteluna ei miksi se ei pitäisi paikkaansa - Implikoitu loukkaus - Niinistön sanoman vääristäminen - Kenties tahallisesti - Mikäli ei, niin hän ei tarkoittanut ettäkö jättäisimme tieten tahtoen ihmisiä ilman apua - Luulisi ehkä, mutta ei kuulu - He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia? (Vrt. sinut lähetetään tästä nyt Islantiin, et saa mahdollisuutta oppia kieltä, et saa töitä koska et osaa kieltä ja tämän lisäksi paikalliset vihaavat sinua koska viet rahaa. Vituttaisi pienempikin.) - Monet, epäselvä termi. Kolme voi olla monta. - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi. Tuossa nyt ranskalaisin viivoin virheitä argumentaatiossasi. Yrittäisit edes.
      Olen uusi fanisi. :D Pahoitteluni kaikille tuosta minun hyvin tönkeröstä yrityksestä selventää tämä näin upeasti pilkottuihin selkeisiin osiin. Toisin sanoen kirjoitit asian huomattavasti paremmin kuin mihin itse olisin kyennyt ja kiitän syvästi siitä. Hero of the day! :)

      Lainaa

    74. TapioRautaWaara 25.8.2016 16:10
      Tulos: -7 (21 ääntä)
      Paskapuhetta Mutta uskon :)

      Lainaa

    75. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Minäpä minä: Jos tilanne meni oikeasti näin niin oli kyllä loistava vastaus. Nostan hattua! Tollaset sossulla elelijät on kyllä ne, jotka elää meiän verorahoilla
      Niin myös kantasuomalaiset, jotka kaikkensa tekee et sais töitä! En oo suvakki enkä rasisti!

      Lainaa

    76. Tulos: -22 (48 ääntä)
      Osman on todellisuudessa erään kukkahattuhenkilön alter ego ja tarina on keksitty ihan omasta päästä.

      Lainaa

    77. Tulos: +40 (54 ääntä)
      tilipitappi: No. Itse hyvin korkeakoulutettuna, salli minun sanoneen, että olet hyvin väärässä
      Salli minun sanoa, että oletettu koulutuksesi ei käy ilmi kirjallisesta ulosannistasi.

      Lainaa

    78. Tulos: +15 (21 ääntä)
      tilipitappi: Työssäkäyvä mamu.. Vau! No tämä kyllä onkin sen verran hupaisaa feissarimoka herkkua että tänne sopii! Kumma juttu että suomalaiset lähes aina tämän tyyppisissä postauksissa on just näitä kalja kädessä rilluttelevia perushetero juntteja. Koska suvaitsevaiset on yläluokkaa, eivätkä ajattele pahaa kenestäkään, varsinkaan mamuista
      Ero on ehkä siinä että yläluokkaiset huutelee/sanoo (kännipäissään) kadulla vähemmän tollasia ja siksi junttirasistit pääsee paremmin esille. Noilla yläluokkaisilla on ehkä muut kanavat vaikuttaa, ei tarvi huudella kaduilla. (ei mitenkään varmaa tietoa, mutta näin voisin veikata)

      Lainaa

    79. Tulos: +17 (19 ääntä)
      vai vanhukset :(
      Santtu: Kiva, että sai vanhukset näpäytyksen ennakkoluuloistaan. Ei nyt kuitenkaan ehkä “Facebookin parhaat mokat”-materiaalia.

      Lainaa

    80. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Mamut oppii yhteiskunnan varoilla elämisen vasta Suomessa. Ja työssäkäyvät mamut eivät alkuunkaan käsitä miksi heidän verovaroilla elätetään työtävieroksuvia ihmisiä. Minä en alkuunkaan käsitä miksi minun verorahoilla elätetään virkamiestä joka määrää jokaiseen rekan ohjaamoon tupakointikieltokyltin pakolliseksi. Miksi se vitun virkamies ei määrää kylttiä pakolliseksi omaan työhuoneeseensa?

      Lainaa

    81. Tulos: +13 (25 ääntä)
      tilipitappi: Työssäkäyvä mamu.. Vau! No tämä kyllä onkin sen verran hupaisaa feissarimoka herkkua että tänne sopii! Kumma juttu että suomalaiset lähes aina tämän tyyppisissä postauksissa on just näitä kalja kädessä rilluttelevia perushetero juntteja. Koska suvaitsevaiset on yläluokkaa, eivätkä ajattele pahaa kenestäkään, varsinkaan mamuista
      Itse en kuulu mihinkään yläluokkaan. Itse työskentelen ihan perus duunissa. Itse pidän itteeni kuitenkin erittäin maahanmuutto myönteisenä.

      Lainaa

    82. Vääränvärinen 25.8.2016 18:27
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      Paroni Puolipallo: Mahdollista toki, että värikynää on käytetty. Ei tämä nyt kuitenkaan mitenkään erityisen epäuskottava juttu ole. Maailmassa tapahtuu niin paljon asioita päivittäin, että olisi epätodennäköistä että tämänkaltaista tilannetta ei koskaan olisi missään syntynyt. Oli juttu totta tai ei, Osmanin hyvä asenne paistaa postista läpi.
      Ihan uskottava juttu mielestäni, tosin hyvää tsägää on vaatinut se, että on tullut puhe työllisyystilanteesta. Se on todennäköisin väritetty asia tässä. Noita huuteluja kyllä nykyään kuulee normaalia enemmän, joten todennäköisyys tämänlaiselle tilanteelle on kasvanut.

      Lainaa

    83. Vääränvärinen 25.8.2016 18:32
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Katariina: Kävikö kellään mielessä, että Osman saattaa olla Suomen kansalainen ja syntynyt Suomessa? Tapana kun tuntuu olevan niputtaa kaikki vähänkään tummemmat ja nimeltään ei-niin-suomalaiset maahanmuuttajiksi ja pakolaisiksi, vaikka tosi asiassa näin ei ole?
      Itse olen syntyperäinen suomalainen ja äiti on täysin suomalainen. Olen saanut suomalaisen kasvatuksen ja kulttuurillisesti olen finski. Isoisäni kuoli jatkosodassa rintamalla jne. Ihan samalla tavalla minut niputetaan turvapaikanhakijaksi ja mamuksi. Ihmiset ei voi tietää noita yllämainittuja asioita päältä päin, joten mut tuomitaan pigmentin ja etnisyyden perusteella.

      Lainaa

    84. Tulos: -13 (41 ääntä)
      Yleensä nämä urbaanilegendat tapahtuvat täydessä linja-autossa jonka matkustajat rupeavat spontaanisti taputtamaan.

      Lainaa

    85. tilipitappi 25.8.2016 19:25
      Tulos: -40 (48 ääntä)
      Älä ole naurettava :D tai no olethan sinä..
      2/10: - Oletus - Oletukseen perustuva negatiivinen päätelmä - Oletukseen perustuvan negatiivisen päätelmän kieltäminen, koska se on negatiivinen ja kielto pönkittää itseään korkeammalle - Kielto päätelmän teosta - Perusteluna “koska olet tyhmä jos teet niin” - Perusteluna ei miksi se ei pitäisi paikkaansa - Implikoitu loukkaus - Niinistön sanoman vääristäminen - Kenties tahallisesti - Mikäli ei, niin hän ei tarkoittanut ettäkö jättäisimme tieten tahtoen ihmisiä ilman apua - Luulisi ehkä, mutta ei kuulu - He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia? (Vrt. sinut lähetetään tästä nyt Islantiin, et saa mahdollisuutta oppia kieltä, et saa töitä koska et osaa kieltä ja tämän lisäksi paikalliset vihaavat sinua koska viet rahaa. Vituttaisi pienempikin.) - Monet, epäselvä termi. Kolme voi olla monta. - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi. Tuossa nyt ranskalaisin viivoin virheitä argumentaatiossasi. Yrittäisit edes.

      Lainaa

    86. tilipitappi 25.8.2016 19:28
      Tulos: -32 (38 ääntä)
      Sehän ei sinänsä ole minun vikani mitä sinä oletat.
      E: Salli minun sanoa, että oletettu koulutuksesi ei käy ilmi kirjallisesta ulosannistasi.

      Lainaa

    87. tilipitappi 25.8.2016 19:34
      Tulos: -44 (52 ääntä)
      Oletko nyt varmasti argumentoinut tarpeeksi?? Sen minkä argumenttien argumentoinnilta ehdit?? :D ei taida kirjoituksen sisältö sanoa mitään.. Jätä tuo lastentarha meininki sinne työpaikallesi, missä kaikesta päätellen, ups taas tuli oletettua, työskentelet ;) hyvää syksyä!
      2/10: - Oletus - Oletukseen perustuva negatiivinen päätelmä - Oletukseen perustuvan negatiivisen päätelmän kieltäminen, koska se on negatiivinen ja kielto pönkittää itseään korkeammalle - Kielto päätelmän teosta - Perusteluna “koska olet tyhmä jos teet niin” - Perusteluna ei miksi se ei pitäisi paikkaansa - Implikoitu loukkaus - Niinistön sanoman vääristäminen - Kenties tahallisesti - Mikäli ei, niin hän ei tarkoittanut ettäkö jättäisimme tieten tahtoen ihmisiä ilman apua - Luulisi ehkä, mutta ei kuulu - He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia? (Vrt. sinut lähetetään tästä nyt Islantiin, et saa mahdollisuutta oppia kieltä, et saa töitä koska et osaa kieltä ja tämän lisäksi paikalliset vihaavat sinua koska viet rahaa. Vituttaisi pienempikin.) - Monet, epäselvä termi. Kolme voi olla monta. - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi. Tuossa nyt ranskalaisin viivoin virheitä argumentaatiossasi. Yrittäisit edes.

      Lainaa

    88. tilipitappi 25.8.2016 19:36
      Tulos: -42 (48 ääntä)
      Mahtaa olla rankka elämä sinullakin. Etsimällä etsiä "virheitä" toisten kirjoituksista ja siihen päälle vielä klikata pari linkkiä " oikean tiedon lähteeseen" :D hyvää syksyä sinnekin!
      foo: Ja sekin väärin. Se kirjoitetaan “capisce”. https://en.wiktionary.org/wiki/capisce

      Lainaa

    89. Tulos: -32 (48 ääntä)
      Vahvasti haisee Osmanilla vilkas mielikuvitus. Miksi kummassa ukko olisi välittänyt vastata terroristimutiaisen kysymykseen?

      Lainaa

    90. Tulos: +30 (44 ääntä)
      tilipitappi: Oletko nyt varmasti argumentoinut tarpeeksi?? Sen minkä argumenttien argumentoinnilta ehdit?? ei taida kirjoituksen sisältö sanoa mitään.. Jätä tuo lastentarha meininki sinne työpaikallesi, missä kaikesta päätellen, ups taas tuli oletettua, työskentelet hyvää syksyä!
      Olen, haluaisitko kenties vastata siihen, yrittää uudestaan edes kohtuullisella retoriikalla vai tyydytkö puhumaan ilman että sanot mitään? Olen töissä logistiikka-alalla, en lastentarhassa. Tuskin sekään liittyy asiaan millään tavalla. PS. sisältösi oli aivan yhtä paskaa, nimenomaan retoriikan vuoksi. Jos asiaa on noin vaikea tuoda esille loogisesti ja rationaalisesti, pitäisi ehkä miettiä asiansa uusiksi.

      Lainaa

    91. Tulos: +46 (50 ääntä)
      tilipitappi: Älä ole naurettava tai no olethan sinä..
      "Älä ole naurettava" on retorisesti sama kuin "minulla ei ole vastausta, joten tyydyn vähättelemään sinua tunteakseni itseni sinua paremmaksi".

      Lainaa

    92. Tulos: +18 (24 ääntä)
      tilipitappi: Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.
      Sinänsä hassua kun tuli sivuvirne tätä lukiessa kun mietin et mitenkähän tämä poikkeaa täällä korvessa kantalaisten huuteluista. Ai niin... Kello kaheksan jälkeen keskustassa, eli ei mitenkään. (Ja jos nyt vakavissaan ollaan, ahdistelu on perseestä, kyllä. Surullisinta on että sen varjolla harjotetaan rasismia).

      Lainaa

    93. Mie täältä 25.8.2016 21:29
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      grt: Joukkoraiskarit harvemmin ovat suomalaisia, onko sekin niin vaikea käsittää?
      Hassu juttu. Itäsuomessa on ainakin kaksi tapausta vähälle aikaa, jossa nuoret SUOMALAISET miehet ovat joukkoraiskanneet naisen, ja vielä molemmissa tapauksissa reilusti alaikäisen.

      Lainaa

    94. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Oliskohan alkupään kommenteissa ainesta postata ne Feissarimokiin?

      Lainaa

    95. Tulos: -36 (46 ääntä)
      Minäpä minä: Jos tilanne meni oikeasti näin niin oli kyllä loistava vastaus. Nostan hattua! Tollaset sossulla elelijät on kyllä ne, jotka elää meiän verorahoilla
      jännästi mamut on enemmistöö sossun luukulla... ja tempasee 2000etoimeentulotukia+ sossu maksaa vuokra... ja mitäs me ihan kantasuomalaiset saahaa? 650-1000e/kk ja vuokra maksetaa ite siitäki summasta... nii joo ja matuilla ei oo Suomessa vielkää töihin haku pakkoo...

      Lainaa

    96. Tulos: +23 (31 ääntä)
      Pera: Onpas Osmanilla hyvä mielikuvitus. Keksi saman tarinan kuin 99% muista Suomea osaavista työttömistä elintasopakolaisista. Ja Osmanille tiedoksi: Se että olet poliisilla/kunnanvirastolla tulkkaamassa arabiaa muille elintasopakolaisille ei ole arvokasta työtä eikä tule kestämään kunhan saadaan haittamaahanmuutto loppumaan. Tuolla lyhyellä tulkkipestillä et maksa edes yhteiskunnalle aiheuttamiasi kuluja veroina takaisin.
      Kiinnostaisi tietää mitkä työt sitten ovat mielestäsi arvokkaita?

      Lainaa

    97. tilipitappi 25.8.2016 22:59
      Tulos: -25 (39 ääntä)
      Ja väinämöinenkin ahdisteli! Älä vaan unohda sitä.
      Mie täältä: Hassu juttu. Itäsuomessa on ainakin kaksi tapausta vähälle aikaa, jossa nuoret SUOMALAISET miehet ovat joukkoraiskanneet naisen, ja vielä molemmissa tapauksissa reilusti alaikäisen.

      Lainaa

    98. tilipitappi 25.8.2016 23:05
      Tulos: -24 (42 ääntä)
      Ei ole tarpeen harjoittaa rasismia yhtään minkään varjolla.. Tämä on ihan koettua elämää miten islamin uskossa olevat naisia kohtelee. Entisenä muslimina luulisin tämänkin tietävän. Kertokaa toki te lapsettomat unelmahörhöt meille miten suhtautua tähän. Oi kertokaa te kaikkitietävät yli-ihmiset!
      : Sinänsä hassua kun tuli sivuvirne tätä lukiessa kun mietin et mitenkähän tämä poikkeaa täällä korvessa kantalaisten huuteluista. Ai niin… Kello kaheksan jälkeen keskustassa, eli ei mitenkään. (Ja jos nyt vakavissaan ollaan, ahdistelu on perseestä, kyllä. Surullisinta on että sen varjolla harjotetaan rasismia).

      Lainaa

    99. VaniljaKukkanen 26.8.2016 2:38
      Tulos: +25 (43 ääntä)
      duppiduu: jännästi mamut on enemmistöö sossun luukulla… ja tempasee 2000etoimeentulotukia+ sossu maksaa vuokra… ja mitäs me ihan kantasuomalaiset saahaa? 650-1000e/kk ja vuokra maksetaa ite siitäki summasta… nii joo ja matuilla ei oo Suomessa vielkää töihin haku pakkoo…
      Mistä satukirjasta tuollaisia summia sait lukea? Oliko luotettavaakin luotettavampi MV-lehti? Tuo totuuden sana. :D Vai löysitkö nämä "faktat" kaverisi fb-seinältä joka oli bongannut sen kaverin kaverin seinältä joka oli sitten kuitenkin MV-lehdestä? Toisaalta ihan hemmetin surullista että uskot moista sontaa mutta ei kyllä mahda mitään, huvittunut hymy tuosta irtosi. :D Ei me muutkaan toimeentulotukea anovat mitään eri summia saada. Kyllä se on aika sama homma kaikille. Paitsi että maahanmuuttajalla ei ole kirjaimellisesti mitään, toisin kuin meillä muilla sossun asiakkailla. Toimeentulotuen perusosa (se mitä jää itselleen käytettäväksi asuinmenojen jälkeen) on aina kaikilla sama. Joitakin heittoja on suuntaan ja toiseen paikkakunnittain mutta sekin määräytyy kunkin kunnan ns "kalleudesta". Eli minkä hintaista noin keskinmäärin milläkin paikkakunnalla on asua ja elää. En mä ainakaan valita että en sairauteni takia kuole katuojaan. Sosiaalitoimisto ts. valtio kustantaa mun terveydenhuollon, tutkimukset, lääkkeet, keskeisimmät asumismenot (vuokra/sähkö/vesi) ja joskus todella tarpeeseen harkinnanvaraisen tuen päätöksellä jotain kivaa extraa kuten vaikkapa silmälasit etten puolisokeana kävele auton alle ja kuole. Ainoa seikka missä sosiaalitoimistoja moitin ja rajusti, on siellä asioivien ihmisten tarpeeton kyykytys, mollaaminen, nöyryytys ja pahimmassa tapauksessa ihan kiusaaminen. Käytöksen kun saisi vielä inhimilliselle tasolle niin olisi upeaa. Hyvä check list ihan itsellenikin kun tulee se heikko hetki ja haluan kirota hyvin epäsiveellisiä sanoja ilmoille. Muutamat jenkit on kertoneet kuinka koko elämä muuttui suhteellisen kovaksi helvetiksi. Tuli joku sairaus tai vamma ja ei ollut riittävästi rahaa ja kuinka se käsi on ihan hyvä vaikkei se oikein toimikkaan niinkuin pitäisi ja meneehän se tuossa roikkuen niin mikäs siinä. Vähän hävetti sitten vastailla kysymyksiin siitä että mitenkäs meillä Suomessa toi terveydenhuolto on järjestetty. Ja lopulta ihan aiheeseen: Ei, en sitten millään kykene uskomaan että maahanmuuttajat jotenkin vaikuttaisivat minun toimeentulotukeni määrään. Tai kenenkään muunkaan tuen määrään. Ihmisillä on lähtökohtaisesti hieman erilaisia tilanteita ja kuvioita, syitä ja seurauksia. Niin suomalaisilla kuin maahanmuuttajilla.

      Lainaa

    100. VaniljaKukkanen 26.8.2016 2:45
      Tulos: +22 (34 ääntä)
      tilipitappi: Ei ole tarpeen harjoittaa rasismia yhtään minkään varjolla.. Tämä on ihan koettua elämää miten islamin uskossa olevat naisia kohtelee. Entisenä muslimina luulisin tämänkin tietävän. Kertokaa toki te lapsettomat unelmahörhöt meille miten suhtautua tähän. Oi kertokaa te kaikkitietävät yli-ihmiset!
      Hei, mä sanon tämän nyt ihan oikeasti vilpittömän ystävällisesti. Musta jotenkin tuntuu näitten sun tekstien perusteella et tuo asia jollain tasolla vaivaa sua pikkusen liikaa ja sun omat henkilökohtaiset kokemukset hieman liikaa vaikuttaa kokonaiskuvaan todella isosta ja laajasta asiasta. Tätä heitellään ilmoille tosi usein kettuiluna mutta mä en tarkoita sitä ollenkaan sellaisena: Mun mielestä sun olis hyvä purkaa toi tilanne/asia jonkun ammattilaisen kanssa. Se ihan oikeasti vois olla sellanen rauhoittava kokemus. Ja hei, en tunne sua enkä sen takia alakaan pätemään. Tää mun kommentti kertoo pelkästään sen mitä just mulle sattu tulemaan mieleen noista sun kirjoitteluista, ihan tälleen vakavissaan.

      Lainaa

    101. Tulos: +17 (29 ääntä)
      tilipitappi: Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.
      Minäkin olen liikkunut siellä mm. perjantaisin välillä 23-04. Eikä muuten yhden yhtäkään huutoa. Paitsi harvinaisen kantasuomalaisen näköisiltä ja alkoholin alaisilta henkilöiltä.

      Lainaa

    102. piipuupiipuu 26.8.2016 7:46
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Mun blondi kaveri muutti Kanadasta Suomeen ja kutsuu itseään mamuksi. Koska se on totta.

      Lainaa

    103. aöorighaöoerhnfjsdö 26.8.2016 8:44
      Tulos: +15 (31 ääntä)
      Pera: elintasopakolaisista.
      Voisikko nyt selittää, miksi se on niin väärin, että on elintasopakolaisia? Tietysti se on aika surullista, että ne tän viimesen aallon mukana lähti pakolaisten joukossa liikkeelle ja pakolaiset sai sen takia turhia epäilyksiä niskaansa, mutta noin niin kuin yleisellä tasolla? What's up? Onhan Suomestakin lähdetty mm. Amerikkaan ja Ruotsiin aikoinaan elintason perässä, vai oliko se ihan eri asia? Kyllä kai kaikki nyt tajuaa, ettei ulkomaalaiset muutenkaan saa tässä maassa mitään muuta työtä kuin sitä, mitä meidän kermaperseet ei suostu tekemään.

      Lainaa

    104. tilipitappi 26.8.2016 9:19
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      Kiitos.
      VaniljaKukkanen: Hei, mä sanon tämän nyt ihan oikeasti vilpittömän ystävällisesti. Musta jotenkin tuntuu näitten sun tekstien perusteella et tuo asia jollain tasolla vaivaa sua pikkusen liikaa ja sun omat henkilökohtaiset kokemukset hieman liikaa vaikuttaa kokonaiskuvaan todella isosta ja laajasta asiasta. Tätä heitellään ilmoille tosi usein kettuiluna mutta mä en tarkoita sitä ollenkaan sellaisena: Mun mielestä sun olis hyvä purkaa toi tilanne/asia jonkun ammattilaisen kanssa. Se ihan oikeasti vois olla sellanen rauhoittava kokemus. Ja hei, en tunne sua enkä sen takia alakaan pätemään. Tää mun kommentti kertoo pelkästään sen mitä just mulle sattu tulemaan mieleen noista sun kirjoitteluista, ihan tälleen vakavissaan.

      Lainaa

    105. Juuh elikkäs 26.8.2016 9:30
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Muumi (kopio): Osman on varmaan töissä valtiolla matujen tulkkina. Se jos mikä nostaa Suomen nousuun. Lisää matuja ja Osmaneja tulkkaamaan niin Suomen vaihtotase nousee äärettömyyksiin.
      Facebookin mukaan Osman on töissä ihan pankissa, OP:lla. Että näin.

      Lainaa

    106. Tulos: -15 (17 ääntä)
      foo: Jos kyseinen henkilö olisi ollut täysin arjalainen valkoihoinen suomalainen, olisitko silloinkin sanonut “eka vie toisten työt”?
      Ai, enpä tajunnut että täällä on tuollaisia, joille tämä on joku rotuasia.

      Lainaa

    107. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Just: Ai, enpä tajunnut että täällä on tuollaisia, joille tämä on joku rotuasia.
      Käytin termiä "arjalainen" sarkastisesti.

      Lainaa

    108. Sirkku-Liisa 26.8.2016 9:55
      Tulos: +15 (27 ääntä)
      Ällöttävää rasistisuutta, kukaan ei tiedä onko tuo mies vaikka vuohineuvos, aivokirurgi tai savimajainsinjööri, lopettakaa ällöttävät rasistiset höpöhöpönne ja keskittykää rakastamaan ja auttamaan.

      Lainaa

    109. Tulos: -9 (15 ääntä)
      foo: Käytin termiä “arjalainen” sarkastisesti.
      Okei, no en tajunnut, että tämä on sinulle ihonväriasia.

      Lainaa

    110. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Just: Okei, no en tajunnut, että tämä on sinulle ihonväriasia.
      Tarkoitukseni oli kysyä: "Ihan samoin se vie työpaikan joltain oli se sitten minkälainen tahansa. Miksi asiasta mainitaan vain kun kyseessä on ulkomaalaistaustainen ihminen? Mitä eroa sillä on?"

      Lainaa

    111. Puolikiero_savolainen 26.8.2016 11:11
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      tilipitappi: Oletko nyt varmasti argumentoinut tarpeeksi?? Sen minkä argumenttien argumentoinnilta ehdit?? ei taida kirjoituksen sisältö sanoa mitään.. Jätä tuo lastentarha meininki sinne työpaikallesi, missä kaikesta päätellen, ups taas tuli oletettua, työskentelet hyvää syksyä!
      Damn! Nyt tuli kovaa settiä, ei varmasti olisi itselläkään riittänyt aika ja hermot tuollaisen vääntämiseen, well done. Niinhän tuossa keskustelussa kävi, kun koitin vastata hänen esittämiin kysymyksiin, tuoda omaa kantaani esille ja vieläpä huomautuin "ähly"-sanan olevan rasistista kielenkäyttöä toisesta ihmisestä, niin mitä sain? Henkilöön käyvän hyökkäyksen, ad hominemin eli argumentaatiovirheen pahimmillaan. Miksi et pysy asiassa vaan keskityty muiden solvaamiseen? Kerran olet korkeastikoulutettu, mitä EPÄILEN TODELLA VAHVASTI NYT, niin varmaan tunnistit vastauksesi naurettavuuden.

      Lainaa

    112. Tulos: -1 (11 ääntä)
      foo: Tarkoitukseni oli kysyä: “Ihan samoin se vie työpaikan joltain oli se sitten minkälainen tahansa. Miksi asiasta mainitaan vain kun kyseessä on ulkomaalaistaustainen ihminen? Mitä eroa sillä on?”
      En minä tiedä, minä vain mainitsin asiasta, kun henkilö jolla on töitä keljuilee työttömälle. Sen enempää taustoista välittämättä.

      Lainaa

    113. Tulos: -33 (37 ääntä)
      Vääränvärinen: Osa on trolleja, osa on tosissaan. Ennakkoluuloja on ollut Suomessa koko pienen elämäni, mutta nyt yhä useampi uskaltaa huudella kadulla ja kommenttipalstoilla ennakkoluulojaan. Sitä ei vaan huomaa, jos ei itse joudu kokemaan. Sama kun en miehenä voi ymmärtää kuinka paljon naiset saattavat päivän aikana joutua ns. “catcallingin” uhreiksi.
      Joo kyllä se on varmaan kovaa naisille :D Oikein uhreja XD

      Lainaa

    114. Tulos: +23 (29 ääntä)
      hohhoijaa: Joo kyllä se on varmaan kovaa naisille Oikein uhreja
      Asian rasittavuus ei ollut oleellista, vaan se ettei sitä välttämättä voi ymmärtää kokematta itse.

      Lainaa

    115. Paroni Puolipallo 26.8.2016 21:06
      Tulos: -15 (27 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Hei, mä sanon tämän nyt ihan oikeasti vilpittömän ystävällisesti. Musta jotenkin tuntuu näitten sun tekstien perusteella et tuo asia jollain tasolla vaivaa sua pikkusen liikaa ja sun omat henkilökohtaiset kokemukset hieman liikaa vaikuttaa kokonaiskuvaan todella isosta ja laajasta asiasta. Tätä heitellään ilmoille tosi usein kettuiluna mutta mä en tarkoita sitä ollenkaan sellaisena: Mun mielestä sun olis hyvä purkaa toi tilanne/asia jonkun ammattilaisen kanssa. Se ihan oikeasti vois olla sellanen rauhoittava kokemus. Ja hei, en tunne sua enkä sen takia alakaan pätemään. Tää mun kommentti kertoo pelkästään sen mitä just mulle sattu tulemaan mieleen noista sun kirjoitteluista, ihan tälleen vakavissaan.
      Käännös: Anekdoottiset todisteet kelpaavat argumentiksi vain jos ne vahvistavat minun ennakkoluuloni. Jos lainaamallasi kirjoittajalla on omakohtaisia negatiivisia kokemuksia Islamista, miksi ohitat sen vain kehoittamalla hankkimaan ammattiapua? Yksittäistapaukset eivät tosiaan kelpaa yleisen ilmiön todisteeksi, mutta ilmeisesti kirjoittajalla on syvempää ja laajempaa tietoa asiasta kuin sinulla, ja silti luulet tietäväsi enemmän. Kyllä Islamia ideologiana saa arvostella, ja siinä on paljonkin arvosteltavaa.

      Lainaa

    116. Paroni Puolipallo 26.8.2016 22:44
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      2/10: - Oletus - Oletukseen perustuva negatiivinen päätelmä - Oletukseen perustuvan negatiivisen päätelmän kieltäminen, koska se on negatiivinen ja kielto pönkittää itseään korkeammalle - Kielto päätelmän teosta - Perusteluna “koska olet tyhmä jos teet niin” - Perusteluna ei miksi se ei pitäisi paikkaansa - Implikoitu loukkaus - Niinistön sanoman vääristäminen - Kenties tahallisesti - Mikäli ei, niin hän ei tarkoittanut ettäkö jättäisimme tieten tahtoen ihmisiä ilman apua - Luulisi ehkä, mutta ei kuulu - He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia? (Vrt. sinut lähetetään tästä nyt Islantiin, et saa mahdollisuutta oppia kieltä, et saa töitä koska et osaa kieltä ja tämän lisäksi paikalliset vihaavat sinua koska viet rahaa. Vituttaisi pienempikin.) - Monet, epäselvä termi. Kolme voi olla monta. - Lopuksi vielä ylimielinen termi, jolla pyritään muuntamaan kaikki itse sanottu totuudeksi. Tuossa nyt ranskalaisin viivoin virheitä argumentaatiossasi. Yrittäisit edes.
      Pitää paikkansa, että lainaamasi tekstin argumentaatio oli kaukana täydellisestä. On tosin huomautettava, että tämän sivuston kommenttipalstalla on oikeaoppista väittelyä kautta aikojen harrastettu puolin ja toisin varsin vähän. En ole listaamiesi huomioiden kanssa eri mieltä, ainoastaan tuo kohta "He eivät saa tarvitsemaansa apua, joten mistä he olisivat kiitollisia?" vähän särähti. Itse olin ollut siinä käsityksessä, että apu jota turvapaikanhakijat tarvitsevat on turvapaikka ja sellaisenhan saa, jos sellaista katsotaan tarvittavan. Kyllä, virheellisiä päätöksiä sattuu varmasti, mutta tavoite on tämä. Eikö siitä voisi odottaa hieman kiitollisuutta? Eikö oletus ole, että turvapaikan hakijat tulevat palaamaan kotiinsa, kun tilanne siellä rauhoittuu, eli massiivinen investoiminen kotouttamiseen on hukkaan heitettyä rahaa? Vai onko tästä lähtökohdasta jo luovuttu? Jos itse tupsahdat yllättäen Islantiin ja rupeat vaatimaan kielikursseja veronmaksajien piikkiin sekä apua duunipaikan hommaamisessa, saattaisivat islantilaisetkin vähän kohottaa kulmakarvoja. Olet itse päättäänyt lähteä Islantiin, ja nyt esität vaatimuksia yhteiskunnalta omien odotustesi pohjalta. Itse olen hyvinkin maahanmuuttajille järjestettävien kielikurssien ja kotouttamisen kannalla, mutta turha syyllistää ketään, jos siihen ei saada tässä taloustilanteessa ja näillä maahantulijoiden määrillä järjestettyä välittömästi tarpeellista määrää resursseja. Turha myöskään tällä perusteella puolustella rikollisia, vitutus ei ole mikään peruste rötöstellä, eikä sen pitäisi herättää edes ymmärrystä.

      Lainaa

    117. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Jusu: Kiinnostaisi tietää mitkä työt sitten ovat mielestäsi arvokkaita?
      Varmaankin mikä tahansa työ jota kantasuomalaiset tekevät ja mamut eivät?

      Lainaa

    118. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Kyllä minä uskon, että tuo on voinut tapahtua. Omasta puolestani myös Suomeen on tervetullut kuka vain, joka on valmis olemaan ihmisiksi. Ja miten niin tulkkaus ei ole muka arvokasta työtä? Ei ruveta erottelemaan, mikä on arvokasta työtä ja mikä ei.

      Lainaa

    119. VaniljaKukkanen 27.8.2016 0:27
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Paroni Puolipallo: Käännös: Anekdoottiset todisteet kelpaavat argumentiksi vain jos ne vahvistavat minun ennakkoluuloni. Jos lainaamallasi kirjoittajalla on omakohtaisia negatiivisia kokemuksia Islamista, miksi ohitat sen vain kehoittamalla hankkimaan ammattiapua? Yksittäistapaukset eivät tosiaan kelpaa yleisen ilmiön todisteeksi, mutta ilmeisesti kirjoittajalla on syvempää ja laajempaa tietoa asiasta kuin sinulla, ja silti luulet tietäväsi enemmän. Kyllä Islamia ideologiana saa arvostella, ja siinä on paljonkin arvosteltavaa.
      Käännöksesi kompuroi nyt hieman. Kyllä mun kommentti ihan vilpittömästi tarkoitti sitä mitä siinä lukee, eli kyllä mulle ihan totta alkoi tulemaan fiilis että kyseisellä henkilöllä olisi ihan hänen omassa elämässään tapahtunut suurempi/vakavampi järkyttävä omakohtainen kokemus. En millään tavalla alkanut puolustelemaan tai paapomaan islamin uskontoa. Se miksi tuli ammattiapu mieleen, oli tuo kirjoittelun taso. Oikeasti, jos olisi mun omasta läheisestä kysymys niin koittaisin jutella vakavissaan ja saada edes käymään sen kerran siellä terapeutilla tms. Ei tollasia aina vittuillakseen sanota, voi olla oikeasti joskus vilpittömästi empaattinenkin. Mitä mielipide-eroihin tulee niin on vaikeaa olla hänen kanssaan samaa mieltä näissä hyvin agressiivissa kommenteissa jotka lähinnä pyrkivät niittaamaan kenen tahansa keskustelijan täällä. Tuli mieleen satutettu, nurkkaan jahdattu eläin joka puree sitten vähän kaikkia tajuamatta onko ne hyviä tyyppejä vai ei. Esimerkki: Itse jouduin seksuaaliväkivallan uhriksi. Meni vuosia kun lähinnä vihasin kaikkia miehiä enkä millään meinannut ymmärtää että käyttäydyn ihan kunnollia ihmisiä kohteen aivan liian jyrkästi ja epäreilusti. Sain siihen apua ja palauduin normaalin tasolle. Koen ton islami-homman vähän samalla tavalla. Että mitä ite olen lukenut niin nimenomaan tänne juoksee karkuun pääasiassa ne jotka a) ei joko usko ollenkaan samaan touhuun ja ovat vainottuja sen takia tai b) uskovat kyllä mutta silleen lievimmästä päästä ja ovat noin muuten ihan okei. Ja mitä taas olen ylipäänsä lukenut niin ihmiset näyttää vahvasti ja pelottavan mallikkaasti sekoittavan isis-sekopäät ihan tavallisiin perheisiin jotka haluavat olla mahdollisimman kaukana tuollaisesta tappajajoukosta. Tästä syystä en mitenkään osaa olla samaa mieltä henkilön kanssa joka suoltaa ilmoille lähinnä pelon kourissa kirjoitettua vihapuhetta. Vihapuhe ei ole siltikään se syy miksi juuri tälle kyseiselle henkilölle vinkkasin tarpeesta jutella jollekkin joka ihan totta antaisi mahdollisuuden siihen tunteiden purkamiseen ja kertoisi miten siitä sitten eteenpäin. Syy oli ihan toi tapa jolla kyseinen henkilö kirjoitti. Toivon vilpittömästi että hän löytäisi keinon rauhoittumiseen ja että olo helpottaisi. Enkä keksi sitten mitenkään että millä hitolla siitä toiveesta voisi saada sen kuvan että ilkeilläkseni sen sanon.

      Lainaa

    120. Paroni Puolipallo 27.8.2016 1:01
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Käännöksesi kompuroi nyt hieman. Kyllä mun kommentti ihan vilpittömästi tarkoitti sitä mitä siinä lukee, eli kyllä mulle ihan totta alkoi tulemaan fiilis että kyseisellä henkilöllä olisi ihan hänen omassa elämässään tapahtunut suurempi/vakavampi järkyttävä omakohtainen kokemus. En millään tavalla alkanut puolustelemaan tai paapomaan islamin uskontoa. Se miksi tuli ammattiapu mieleen, oli tuo kirjoittelun taso. Oikeasti, jos olisi mun omasta läheisestä kysymys niin koittaisin jutella vakavissaan ja saada edes käymään sen kerran siellä terapeutilla tms. Ei tollasia aina vittuillakseen sanota, voi olla oikeasti joskus vilpittömästi empaattinenkin. Mitä mielipide-eroihin tulee niin on vaikeaa olla hänen kanssaan samaa mieltä näissä hyvin agressiivissa kommenteissa jotka lähinnä pyrkivät niittaamaan kenen tahansa keskustelijan täällä. Tuli mieleen satutettu, nurkkaan jahdattu eläin joka puree sitten vähän kaikkia tajuamatta onko ne hyviä tyyppejä vai ei. Esimerkki: Itse jouduin seksuaaliväkivallan uhriksi. Meni vuosia kun lähinnä vihasin kaikkia miehiä enkä millään meinannut ymmärtää että käyttäydyn ihan kunnollia ihmisiä kohteen aivan liian jyrkästi ja epäreilusti. Sain siihen apua ja palauduin normaalin tasolle. Koen ton islami-homman vähän samalla tavalla. Että mitä ite olen lukenut niin nimenomaan tänne juoksee karkuun pääasiassa ne jotka a) ei joko usko ollenkaan samaan touhuun ja ovat vainottuja sen takia tai b) uskovat kyllä mutta silleen lievimmästä päästä ja ovat noin muuten ihan okei. Ja mitä taas olen ylipäänsä lukenut niin ihmiset näyttää vahvasti ja pelottavan mallikkaasti sekoittavan isis-sekopäät ihan tavallisiin perheisiin jotka haluavat olla mahdollisimman kaukana tuollaisesta tappajajoukosta. Tästä syystä en mitenkään osaa olla samaa mieltä henkilön kanssa joka suoltaa ilmoille lähinnä pelon kourissa kirjoitettua vihapuhetta. Vihapuhe ei ole siltikään se syy miksi juuri tälle kyseiselle henkilölle vinkkasin tarpeesta jutella jollekkin joka ihan totta antaisi mahdollisuuden siihen tunteiden purkamiseen ja kertoisi miten siitä sitten eteenpäin. Syy oli ihan toi tapa jolla kyseinen henkilö kirjoitti. Toivon vilpittömästi että hän löytäisi keinon rauhoittumiseen ja että olo helpottaisi. Enkä keksi sitten mitenkään että millä hitolla siitä toiveesta voisi saada sen kuvan että ilkeilläkseni sen sanon.
      Ymmärrän. Ehkä tuli väsyneenä vastattua vähän terävämmin kuin olisi ollut tarpeen, ja pieksettyä vähän olkiukkoakin. Lainaamasi henkilön kirjoitustyyli on kieltämättä turhan aggressiivinen, eikä ollut sitä tarkoitus puolustaa, mutta tuon perusteella en vielä ammattiavun tarvetta itse pystynyt diagnosoimaan.

      Lainaa

    121. Tulos: -8 (22 ääntä)
      Höhö: Minä inhoan ihan jokaista sosiaalipummia. Mamuja sekä niitä kantaväestön valkoisia, joiden mielestä heillä on oikeis elää muiden siivellä tekemättä mitään. Paitsi juoda kaljaa. Ja nuoremalla polvella pelata pleikkaa ja juoda kaljaa. “Minun verorahoillani”. Joo. Entä jos se sinun koulutuksesi on kuitattu niillä SINUN verorahoilla? Ei, minä en halua että MINUN verorahoillani hoidetaan alkoholisteja saatika tupakoitsijoita. Ehkä MINUN verorahani kuittaavat sen, mitä opintaipaleelleni kului.
      Haista paska. Moon ihan tarkkaan maksanu joka-iki-hoitoni mitä tarvitsen tupakkaverossa. Teikäläisen letkuihin niistei laiteta saatanan latia. Alle 30sairaspäivää 2003-2015 (edellinen työrupema) ja kohta taas jatketaan kun löytyy sopiva mesta.

      Lainaa

    122. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Pena: Mutta siltikin täysiä idiootteja joilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta? Mitenhän he ovat päässeet sen koulun läpi? Ja kun lopputulos on tuollainen niin pistää miettimään että minkälaista propagandaa koulut opettaa nykyään vai oliko nämä sivistyneet ja koulut loppuun käyneeet ihmiset vain syntyneet idiooteiksi ja lampaiksi?
      :,D Koska ei ole mahdollista että ne on älykkäämpiä kuin elämäm loulun reh tori Pena grillin terdel. Myönnän että rajakkeja on muitakin kuin elämässä epäonnistuneet katkerot. Maaseudun pöljempi ja ennakkoluuloisempi väki ja kaupunkien huonon itsetunnon omaavat ja valitettavan monet vähävaraiset jotka on huijattu pitämään vihollisena köyhiä mamuja eikä kokkaripellejä. Pitää olla vähän yksinkertainen jos se tauhka uppoaa. Ja järkytyksenä varmaan tulee, että anarkistien lisäksi "suvakkipunaviherkuplaan" kuuluu poliitikkoja, virkamiehiä, viihde- ja kulttuuriväkeä, businessväkeä, opiskelijoita, luonnontieteilijöitä,insinöörejä, lääkäreitä... Itse asiassa valtaosa ihmisistä. Rajakkiforumeilla sen sijaan on aika selvästi sitä kansan sakeaa pohjaa. Ja nekin yhtään sivistyneemmät rajakit joita varmaan tilastollisen poikkeaman verran on, ei kehtaa leimautua mölymystön kanssa samaan räkänokkaiseen, harittavakatseiseen, alkoholiongelmaiseen, kaljamahaiseen, verkkariasuiseen, käkkäräblondattuun, suomileijonaa kaulassa kantavaan, makkaraa mutustavaan porukkaan.

      Lainaa

    123. Tulos: -12 (22 ääntä)
      Mä vaan: Kummasti nää “suvakit” kyllä tuppaa olemaan niitä, jotka ovat koulunsa käyneet kunnialla loppuun.
      Ai sisi meinaat, että ne, jotka on maahanmuuttokriittisiä, on koulunsä keskeyttäneitä? Millä perusteella? :D Huono argumentti olemattomilla perusteilla. Siinähän suvaitsette mitä suvaitsette, mutta mun mielestä toi matujen meininki on jotain todella väärää. On toki muutamia hyviäkin tapauksia. Silti ihmetyttää miksi suvakkien mielestä on OK ottaa tänne kassa matuja, muuttaa meijän yhteiskunta semmoseks, että niillä on kiva olla, ja unohtaa oman maan kansalaiset.

      Lainaa

    124. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Hirveetä argumentointia täällä taas. Kummasti nää maahanmuuttojutut saa ihmiset ihan palasiks. Jep, asialla on puolensa. On olevassa äärikriittisiä ihmisiä ja on olemassa äärisuvaitsevaisia ihmisiä. Ei kannata olla noista kumpikaan. Yhteiskunnan järjestelmiä on liki mahdotonta rakentaa niin, etteikö joku siitä voisi hyötyä jollain väärällä tavalla. Niinpä joku sillä tavalla aina tekee. Koittakaa ymmärtää toisella tavalla eläviä ihmisiä. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse hyväksyä. Suomessa on omat lakinsa, joita pitää noudattaa.

      Lainaa

    125. Tulos: -13 (25 ääntä)
      Eihän tää juttu ollut edes totta ja kuka edes vastaa mamulle että on ollut työttömänä. Nyt vähän sitä järkeä käteen ihmiset.

      Lainaa

    126. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Mun duunikaveri mamut on kyllä just noin sanavalmiita, useimmat on olleet aika kauan ihan alusta alkaen osana yhteiskuntaa. Ei nekään arvosta loisimaan tulevia -eikä kantaväestöä loisimassa. Reilu jako ois pistää rahahanat kiinni syntyperään katsomatta kaikilta vapaamatkustajilta. Jos suomalainen ei voi huolehtia itestään vastaanottokeskuksen tapaseen paikkaan hakee ajatusta mitä vois asialleen tehä. Uskomatonta et ylipäätänsä kenenkään kokoelämistä rahotetaan yhteisestä pussista ja elämänsä itse maksavat ei pääse lääkärille kun ei oo resursseja palkata tarpeeks väkeä -ainoa tapa maksaa yksityisellä itte, johon taas ei pienpalkkasilla oo varaa kun kaikki menee asumiseen, ruokaan jne. kun taas osa saa tukina kaiken. Ketuttaa kaikki..paitsi työssäkäyvät mamut ja työssäkäyvät kantaväestön edustajat. Ja opiskelun runnastan työssäkäyntiin niin kukaan valmistuva tekijä ei loukkaannu :)

      Lainaa

    127. Erkki Posti 28.8.2016 21:04
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Allah-aho on ehkä korkeasti koulutettu, mutta väärin. Ehkä vanhojen kirkkokirjoitusten tutkiminen syö todellisuudentajua eikä lisää sitä. Turhanpäiväisempää hommaa on vaikea keksiä.

      Lainaa

    128. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Totuus: Eihän tää juttu ollut edes totta ja kuka edes vastaa mamulle että on ollut työttömänä. Nyt vähän sitä järkeä käteen ihmiset.
      Ei tämä ole mikään huutoäänestys, missä kuusikossa asiat tuolla tavalla ratkaistaan? Jos esität väitteen, niin todistat väitteesi. Tällä hetkellä suurin osa todisteista vaikuttaisi osoittavan kyseisen kertomuksen olevan ainakin pääpiirteittäin totta.

      Lainaa

    129. Tulos: -7 (19 ääntä)
      Erkki Posti: Allah-aho on ehkä korkeasti koulutettu, mutta väärin. Ehkä vanhojen kirkkokirjoitusten tutkiminen syö todellisuudentajua eikä lisää sitä. Turhanpäiväisempää hommaa on vaikea keksiä.
      Halla-aho on kansanedustaja ja nykyinen EU-parlamentin jäsen. Hän on kirjoittanut paljon paskaa, mutta myös jotkut hänen kirjoittamistaan kritiikeistä on erittäin osuvia ja niitä kannattaisi kuunnella.

      Lainaa

    130. Tulos: +9 (13 ääntä)
      sfsdfds: Halla-aho on kansanedustaja ja nykyinen EU-parlamentin jäsen. Hän on kirjoittanut paljon paskaa, mutta myös jotkut hänen kirjoittamistaan kritiikeistä on erittäin osuvia ja niitä kannattaisi kuunnella.
      Kannattaisi varmaan mainita mitä hänen kritiikistään tarkoittaa, kun väittää noin. :)

      Lainaa

    131. Tulos: +3 (7 ääntä)
      2/10: Kannattaisi varmaan mainita mitä hänen kritiikistään tarkoittaa, kun väittää noin.
      Esimerkiksi hänen mv-lehteä kohtaan osoittamansa kritiikki on asiallista. Lisäksi aseenkantolupiin liittyvä keskustelu on hyvä pitää pinnalla. Niiden poistaminen ei varsinaisesti ole ratkaisu esim terrori-iskuihin, vaikka kyseisen kaltaisia päättelyketjuja paljon levotelläänkin.

      Lainaa

    132. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Lähinnä mitä haluaisin sanoa, mikäli joku vielä tätä ketjua lukee: Ei kukaan voi olla 100% kaikessa väärässä, niinkuin ei voi olla täydellisen oikeassakaan. Mikäli joku ajallelee jostain ihmisryhmästä, että he ovat kaikessa väärässä, niin voisi olla asiallista katsoa peiliin ja miettiä omia vaikuttimiaan. Kaikilta voi oppia jotain. Tässä pitäisi rakentaa tulevaisuuden Suomea, missä meille kaikille on tilaa asua ja elää. Mutta nykyinen koventunut mielipide-ilmasto näyttää johtavan meitä lähinnä kohti jotain ihan erilaista, tuntematonta, vihamielistä Suomea, missä kenellekään ei ole tilaa.

      Lainaa

    133. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ja sori kirjoitusvirheistä, väsyneenä tein. :)

      Lainaa

    134. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Sfsgjsf: Esimerkiksi hänen mv-lehteä kohtaan osoittamansa kritiikki on asiallista. Lisäksi aseenkantolupiin liittyvä keskustelu on hyvä pitää pinnalla. Niiden poistaminen ei varsinaisesti ole ratkaisu esim terrori-iskuihin, vaikka kyseisen kaltaisia päättelyketjuja paljon levotelläänkin.
      Tarkoittanet Amerikan Yhdysvaltojen aseenkantolupia? Suomessahan niitä ei ole, on vain aselupa. :) Mutta kiitos tarkennuksesta, pikaisesti katsottuna olet aivan oikeassa.

      Lainaa

    135. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Sfsgjsf: Lähinnä mitä haluaisin sanoa, mikäli joku vielä tätä ketjua lukee: Ei kukaan voi olla 100% kaikessa väärässä, niinkuin ei voi olla täydellisen oikeassakaan.Mikäli joku ajallelee jostain ihmisryhmästä, että he ovat kaikessa väärässä, niin voisi olla asiallista katsoa peiliin ja miettiä omia vaikuttimiaan. Kaikilta voi oppia jotain. Tässä pitäisi rakentaa tulevaisuuden Suomea, missä meille kaikille on tilaa asua ja elää.Mutta nykyinen koventunut mielipide-ilmasto näyttää johtavan meitä lähinnä kohti jotain ihan erilaista, tuntematonta, vihamielistä Suomea, missä kenellekään ei ole tilaa.
      Ihanaa. Totta on, että Suomeen (noh, oikeastaan kaikkialle mediaan) on ilmestynyt täysin synteettinen vastakkainasettelu. "Rasistit v. suvakit". "Natsit v. anarkistit". "Rikkaat v. köyhät". Kun taas todellisuudessa valtaosa väestöstä kuuluu sinne välimaastoon.

      Lainaa

    136. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Pera: Mikä ihme sinua vaivaa? Tyyppi vetää aikamoisia päätelmiä tällasesta lyhyestä stoorista, jossa ei avata kirjoittajan taustoja millään lailla. Kuka sä olet noin vakuudella sanomaan, että nyt on kyseessä joku natsi, matalastikoulutettu, ja jolla ei oo duunia, josta sä et tiiä mitään, mutta joka kuitenkin on sun mielestä jotenkin halveksittavaa? Hei oikeesti… Keksit ite päästäs juttuja, joiden pohjalta käyt sitte kirjottajaa arvostelemaan. Tosi reilua, kunnon sika oot ite. Etkä tiedä mitään siitä, millasista oloista köyhät tulee. Päivä jossain Kaketsulla, niin itkisit kotiin äidin tissin luo. Tää ihminen sen sijaan on joutunut elämään sitä todellisuutta vuosia, ja kyllä siinä alkaa pelkää perheensä puolesta. Itse toimisit ko. tilaneessa samoin, ja vaatisit apua muilta. Tarinassa esiintyvän suvakin tyylisiä kusipäitä tosiaan tulee vastaan ihan säännöllisesti, menepä ajelemaan metrolla ni ei kauaa mee, kun siellä joku urpo mussuttaa ohikulkevalle rantojen miehelle vaikka mitä törkeyksiä! Ja huutelijat on olleet lähes poikkeuksetta tollasia huonosti elämässä pärjänneitä, katkeran oloisia porsaita ja pilven polttajia! Sanoisin takaisin ihan samoin. Olen tutustunut muutamaan, vuosi sitten Raksilaan tulleeseen kaketsulaiseen, jotka eivät edes tunnusta mitään uskontoa, ovat siitä syystä kuoleman vaarassa kotikaupunginosassaan, ja ihan koulutettuja ihmisiä ovat, toiveenaan saada töitä ja elää oikeaa elämää. Te katkerat idiootit ette vaan sitä kykene käsittämään, kun ite ootte jotain työnvieroksujia, jotka syyttää muita, yhteiskuntaa, työttömiä tai vaik omaa äitiään, omasta epäonnistumisestaan, sen sijaan et kantaisitte vastuun omista mokistanne. Hävetkää. Ottaa niin päähän tollanen.
      Oliks Elämäm koulussa kivaa? Taisit olla siitäkin "oppilaitoksesta" suurimman osan ajasta ihan pihalla, hengailemassa siel Kaketsun tosi kovilla ghetto-kulmilla, mis uhoukses perusteella on iha salee jokainen iha kauheessa kuolemanvaarassa. :D :D Ei voi ku nauraa.... Oma mielipiteeni nyt vaan on se, että nää maahanmuutto-vastaiset valitettavasti monet antaa itsestään sen kuvan, että heidän mielestään pelkkä ihonväri tai kansallisuus tekee ihmisestä automaattisesti jonkun terroristin, raiskarin, elintasopakolaisen tai minkä lie. He siis tuomitsevat täysin tuntemattoman ihmisen näiden seikkojen perusteella, tehden sen lisäksi erittäin töykeästi ja rumasti, pitäen omaa käytöstään täysin oikeutettuna, mutta suuttuvat silmittömästi, jos joku kritisoi heitä itseään tämän käytöksen seurauksena, jolloin esiin tulee just näitä "sä et tiiä musta mitään" ja "älä yleistä" tyylisiä ininöitä. Millä tavoin nämä ko. Rajat kiinni-ihmiset ovat ansainneet ennakkoluulotonta ja reilua kohtelua tässä asiassa, kun itse käyttäytyvät niinkin ahdasmielisesti muita kohtaan? Useimmat ovat kritiikin ansainneet. Minä puolustan jatkossakin ennemmin näitä maahanmuuttajia, ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja jotka ovat vilpittömästi kiittäneet siitä pienimmästäkin avusta, kuin yhtäkään tuollaista omien ennakkoluulojensa ja ahdasmielisyytensä sokeuttamaa isänmaantoivoa, joka on syntynyt näköjää siinä uskossa, että yhteiskunta on heille velkaa ja he ansaitsevat kaiken antamatta itse kenellekään yhtään mitään.

      Lainaa

    137. Tulos: -12 (18 ääntä)
      Menehän nyt takaisin tekemään kiljua ja parantamaan maailmaa omalta sohvalta. Netissä itkeminen on pahaksi avohoitopotilaille. Oletko muuten huomannut että olet ainoa meistä kahdesta joka jatkuvasti puhuu ihonväristä?
      Fading: Oliks Elämäm koulussa kivaa? Taisit olla siitäkin “oppilaitoksesta” suurimman osan ajasta ihan pihalla, hengailemassa siel Kaketsun tosi kovilla ghetto-kulmilla, mis uhoukses perusteella on iha salee jokainen iha kauheessa kuolemanvaarassa. Ei voi ku nauraa…. Oma mielipiteeni nyt vaan on se, että nää maahanmuutto-vastaiset valitettavasti monet antaa itsestään sen kuvan, että heidän mielestään pelkkä ihonväri tai kansallisuus tekee ihmisestä automaattisesti jonkun terroristin, raiskarin, elintasopakolaisen tai minkä lie. He siis tuomitsevat täysin tuntemattoman ihmisen näiden seikkojen perusteella, tehden sen lisäksi erittäin töykeästi ja rumasti, pitäen omaa käytöstään täysin oikeutettuna, mutta suuttuvat silmittömästi, jos joku kritisoi heitä itseään tämän käytöksen seurauksena, jolloin esiin tulee just näitä “sä et tiiä musta mitään” ja “älä yleistä” tyylisiä ininöitä. Millä tavoin nämä ko. Rajat kiinni-ihmiset ovat ansainneet ennakkoluulotonta ja reilua kohtelua tässä asiassa, kun itse käyttäytyvät niinkin ahdasmielisesti muita kohtaan? Useimmat ovat kritiikin ansainneet. Minä puolustan jatkossakin ennemmin näitä maahanmuuttajia, ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja jotka ovat vilpittömästi kiittäneet siitä pienimmästäkin avusta, kuin yhtäkään tuollaista omien ennakkoluulojensa ja ahdasmielisyytensä sokeuttamaa isänmaantoivoa, joka on syntynyt näköjää siinä uskossa, että yhteiskunta on heille velkaa ja he ansaitsevat kaiken antamatta itse kenellekään yhtään mitään.

      Lainaa

    138. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Ohhoh, mitä puppua, 7 vuotta pääkaupunkiseudulla yöaikaan töistä pääsevänä, en ole koskaan vielä joutunut ulkomaalaisen ahdistelemaksi. Suomalaisilta ne kaikista pelottavimmat tilanteet ovat tulleet, ja suomalaiset ovat niitä, jotka haluavat kokoajan häiritä, vaikka olisi junassa kuulokkeet korvissa ja puhelimen pläräys/kirjan lukeminen menossa.
      tilipitappi: Tulos: -33 (73 ääntä) Itse presidenttihän on tästä haittamaahanmuutosta jo sanansa sanonut, joten se siitä argumentista. Ja monet ovat vain hiljaa, siis vielä. Missä kuplassa sinä elät? Oletko liikkunut pääkaupunkiseudulla viikonloppuisin noin klo.20 jälkeen? Minä olen, ja se on jatkuvaa huutelua ja ällöttäviä lähestymisyrityksiä täynnä näiltä ählyiltä.

      Lainaa

    139. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Piupau: Ohhoh, mitä puppua, 7 vuotta pääkaupunkiseudulla yöaikaan töistä pääsevänä, en ole koskaan vielä joutunut ulkomaalaisen ahdistelemaksi. Suomalaisilta ne kaikista pelottavimmat tilanteet ovat tulleet, ja suomalaiset ovat niitä, jotka haluavat kokoajan häiritä, vaikka olisi junassa kuulokkeet korvissa ja puhelimen pläräys/kirjan lukeminen menossa.
      Omalle kohdalle osuu aina suomalaiset juopot. ❤️

      Lainaa

    140. Tulos: -1 (5 ääntä)
      renspa: ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin Eihän tuo lapsellista oo, hauska comeback vaan

      Lainaa

    141. No näinhän se on 1.9.2016 22:39
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Sossuelätin verorahojahan ne mamut vie.

      Lainaa

    142. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Haha, aivan loistava!!! :D Hatunnosto!

      Lainaa

    143. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Olen nainen, 36, ja olen liikkunut vaihtelevassa määrin Helsingin keskustassa iltaisin ja öisin vuodesta 1999 lähtien. Olen tehnyt kolmea eri työtä, joiden vuoksi liikkunut ulkona Helsingin kantakaupungin alueella yöaikaan: lehdenjakoa ja kahta myyntityötä. En ole myöskään arkaillut kävellä kotiin yöllä Kaisaniemen puiston halki. Näiden vuosien aikana en juuri koskaan ole tuntenut oloani uhatuksi. Kieltämättä olen kuullut kaikenlaisia ehdotuksia tavallisilta suomalaisilta (kännissä olevilta) miehiltä. Näitä on ollut satoja. Yhden (1) kerran, muutama vuosi sitten, yksi tummaihoinen mies teki rasvaisen ehdotuksen. Oikein hämmästyin: sekin on siis mahdollista. :)

      Lainaa

    144. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Haluisin tykätä tästä.

      Lainaa

    145. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Ihan harmittaa etten pääse tykkäämään Osmanin jutusta.

      Lainaa

    146. Tulos: 0 (4 ääntä)
      renspa: ihan oikein pariskunnalle mutta ei lapsellisuuteen kannata vastata samalla mitalla takaisin
      YLEinen mielipide näyttää olevan että kyllä saa.. ainakin jos tykkäämisiä katsoo

      Lainaa

    147. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Kyöpeli: Olen nainen, 36, ja olen liikkunut vaihtelevassa määrin Helsingin keskustassa iltaisin ja öisin vuodesta 1999 lähtien. Olen tehnyt kolmea eri työtä, joiden vuoksi liikkunut ulkona Helsingin kantakaupungin alueella yöaikaan: lehdenjakoa ja kahta myyntityötä. En ole myöskään arkaillut kävellä kotiin yöllä Kaisaniemen puiston halki. Näiden vuosien aikana en juuri koskaan ole tuntenut oloani uhatuksi. Kieltämättä olen kuullut kaikenlaisia ehdotuksia tavallisilta suomalaisilta (kännissä olevilta) miehiltä. Näitä on ollut satoja. Yhden (1) kerran, muutama vuosi sitten, yksi tummaihoinen mies teki rasvaisen ehdotuksen. Oikein hämmästyin: sekin on siis mahdollista.
      Nämä jutut aina menee "oon aina saanut olla rauhassa" ja "sikamaisia ehdotuksia en ole kuullut muilta kuin suomalaisilta kännissä olevilta miehiltä" Se nyt vaan on kumma että kun nuita seksuaalirikoksia vertaillaan eri väestöryhmien kesken niin todennäkoisempää se on silti joutua tummempihipiäisen uhriksi.

      Lainaa

    148. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Just: Ai sisi meinaat, että ne, jotka on maahanmuuttokriittisiä, on koulunsä keskeyttäneitä? Millä perusteella? Huono argumentti olemattomilla perusteilla. Siinähän suvaitsette mitä suvaitsette, mutta mun mielestä toi matujen meininki on jotain todella väärää. On toki muutamia hyviäkin tapauksia. Silti ihmetyttää miksi suvakkien mielestä on OK ottaa tänne kassa matuja, muuttaa meijän yhteiskunta semmoseks, että niillä on kiva olla, ja unohtaa oman maan kansalaiset.
      ihmetyttäähän se.. mutta kun järjellä siinä ei ole mitään tekemistä.. Se on vaan se sokea usko ja "unelma".. asia ei ole ongelma ennenkuin se sattuu omalle kohdalle.. nähtiinhän se kempeeleessäkin.. miksiköhän se sipilän asunto ei mennytkään maahanmuuttajille..

      Lainaa

    149. Petäjävaara 5.8.2018 15:40
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Pitäisi sitä toiseutta kunnioittaa eikä puhua mitä sattuu missä sattuu. Toisaalta myös maahanmuuttajien pitäisi ymmärtää, mitä heidän tänne tulonsa merkitsee kantaväestölle. Mutta ihmiset unohtavat kunnioituksen, kun kokevat, että heitä kohtaan on tehty vääryyttä.

      Lainaa

    150. Careful with that axe Eugene 30.10.2019 16:08
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Petäjävaara: Pitäisi sitä toiseutta kunnioittaa eikä puhua mitä sattuu missä sattuu. Toisaalta myös maahanmuuttajien pitäisi ymmärtää, mitä heidän tänne tulonsa merkitsee kantaväestölle. Mutta ihmiset unohtavat kunnioituksen, kun kokevat, että heitä kohtaan on tehty vääryyttä.
      Ihmiset "unohtaa" kunnioituksen koska pelkäävät - pelko on yleensä suurin syy joka ohjaa ihmisen käyttäytymistä.

      Lainaa

    151. Tulos: +1 (1 ääni)
      jukkapalmu: "meidän/minun verorahoilla"- lauseen käyttö pitäis kieltää lailla.
      Itse asiassa voisin sallia tän suomen top10 tai max top100 veronmaksajille. Mutta en niille perus 2500/kk kuussa tienaaville, jonka verorahoilla ei elätä edes yhtä "sossupummia" :) tai varsinkaan noille jotka itse elää työttömyystuella 😂

      Lainaa

    152. Tulos: +1 (1 ääni)
      Ja koko bussi nousi taputtamaan…

      Lainaa

    153. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Katariina: Kävikö kellään mielessä, että Osman saattaa olla Suomen kansalainen ja syntynyt Suomessa? Tapana kun tuntuu olevan niputtaa kaikki vähänkään tummemmat ja nimeltään ei-niin-suomalaiset maahanmuuttajiksi ja pakolaisiksi, vaikka tosi asiassa näin ei ole?
      Saattaa olla Suomen kansalainen ja syntynyt Suomessa, ei se silti siitä suomalaista tee. Tosiasiassa on nimenomaan näin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: maahanmuuttajat, maahanmuutto, mamut, muslimit, terrorismi, terroristit, verot, työtön