Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Nuoriso vastaa väitteeseen

"Taas meitä aliarvioidaan"
Nuoriso vastaa väitteeseen

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 87 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +76 (100 ääntä)
      NIH!

      Lainaa

    2. Tulos: +193 (245 ääntä)
      Kim... taisin saada ekan cd-levyni ennen kuin täytit vuoden, tosin käytin kasetteja vielä euroaikanakin, mutta... tota... et kai ole tosissasi??!

      Lainaa

    3. Tulos: -81 (207 ääntä)
      Pakko myöntää että en kyllä tajunnu kans, ja oon 18 eli oikeessa on :DDd

      Lainaa

    4. Tulos: +354 (388 ääntä)
      Kertokaa nyt 1994 synttyneelle,onko se yhteys se että jos nauha meni solmuun sitä kelattiin pyörittämällä toista "telaa" jotta se piuha suoristuisi. Ja tosiaan kasetteja näin vain mummolassa ja lastentarhassa.

      Lainaa

    5. Tulos: -53 (81 ääntä)
      Lotta , Sherlock?

      Lainaa

    6. Tulos: +527 (561 ääntä)
      Minun nuoruudessani (kuulostanpa vanhalle :o ) kuuntelimme kasetteja ja itse omistan noita härpäkkeitä vieläkin, mutta pakko myöntää, että minulta(kin) meni hieman ohi... Sama kasetin-nimeämis-juttu mullekin tuli mieleen, mutta onko tässä nyt kyse siis tuosta nauhan kelaamisesta takaisin kasettikotelon sisään, jos se sieltä jostain syystä oli päässyt purkautumaan? Me kyllä kelasimme nauhan takaisin ihan vaan pyörittämällä sormea tuossa reiässä (nyt puolestaan kuulostaa vähän kinkyltä...)

      Lainaa

    7. Hirvivaara 2.8.2012 0:36
      Tulos: +131 (215 ääntä)
      Täällä perheen 12-vuotias tiesi...Eikä kukaan meillä omista yhtäkään kasettia.

      Lainaa

    8. nuoriso:D 2.8.2012 0:45
      Tulos: +84 (110 ääntä)
      eikse oo sillee et jos kasetin nauha tulee ulos nii se pitää kelata takasi sisään kynäl?

      Lainaa

    9. Tulos: +303 (337 ääntä)
      Mitä toi selittää, että nykyaikaset kasetit on kakspuoleisia? Onko ne joskus ollu ykspuoleisia? :D

      Lainaa

    10. Tulos: -170 (244 ääntä)
      Ketä kiinnostaa pätee tollasesta asiasta?? herätys.

      Lainaa

    11. Tulos: +255 (289 ääntä)
      Muistan kans ite pyöritelleeni noita kasettien nauhoja tonne sisään sormella (tai sit pyörittelin vaan sormee videokasetin rei'issä) ja siks tuli vaan mieleen se, että merkataan kynällä sen kasetin sisältö siihen. Paremmin se sormella kelautuu, kynä on liian ohut. Tuleepa likasta tekstiä.

      Lainaa

    12. Tulos: -16 (38 ääntä)
      Ei ne ole olleet. Vaikka käsitti kynällä olevan jotain merkitystä nauhan kelaamisen kanssa, niin onnistui silti saamaan aikaan kunnon epic failin.

      Lainaa

    13. kaktusmies 2.8.2012 1:09
      Tulos: +11 (31 ääntä)
      http://i.imgur.com/pvIk6.jpg alkuperänen :D ja täällä lisää näitä http://www.buzzfeed.com/daves4/25-things-kids-today-will-never-have

      Lainaa

    14. Tulos: +85 (97 ääntä)
      amis: Kertokaa nyt 1994 synttyneelle,onko se yhteys se että jos nauha meni solmuun sitä kelattiin pyörittämällä toista “telaa” jotta se piuha suoristuisi. Ja tosiaan kasetteja näin vain mummolassa ja lastentarhassa.
      Nimenomaan löysyyttä poistettiin. Tosin itse käytin sormea, koska sillä se luonnistuu paljon nopeammin.

      Lainaa

    15. Tulos: +93 (125 ääntä)
      No aika aliarvioivaa kyllä. Kyllä mä oon kuunnellu varsinki pienenä paljon kasetteja vaikka oon ysiseiska. :l

      Lainaa

    16. Tulos: +78 (90 ääntä)
      Kyllä mä aina vaan sormella pyöritin sen nauhan takasin sisään, et aika tyhmä juttu toi kynä. Mut huvittavaa ton Kimin päteminen kyllä. :D Kyllä niissä laitteissa on ihan se kelaustoiminto, et jos ei haluu toista puolta kuunnella, niin voi kyl kelata vaik A-puolen uudestaan ja uudestaan.

      Lainaa

    17. Tulos: +29 (41 ääntä)
      Mä kuuntelin myös nuoruudessa kasetteja, mutten tajunnut mikä tuossa oli ideana jos ei kasetin nimeäminen tai nauhan kelaaminen takaisin kasetin sisään?

      Lainaa

    18. Tulos: +42 (50 ääntä)
      kuvassa nimen omaan on kyse nauhan kelaamisesta takas kasetin sisään. Muutaman kerran lapsena kynän kanssa nauhaa kelailin, mutta sormella se luonnistui paljon nopeammin

      Lainaa

    19. Tulos: +47 (49 ääntä)
      No voi helvetti, olin väärässä. Kynällähän halkaistiin myös itse äänitettävästä kasetista ne yläsivun namikat rikki, jolloin siihen ei voinut enää nauhoittaa päälle. Muistelin tätä, koska itsekin kiristin nauhaa sormella :) Mutta ehkä kuvassa pitäisi olla kuivamustekynä, jos olisi kyse siitä mitä luulin.

      Lainaa

    20. Ministeri Nieminen 2.8.2012 5:40
      Tulos: +171 (181 ääntä)
      ghadfg: kuvassa nimen omaan on kyse nauhan kelaamisesta takas kasetin sisään. Muutaman kerran lapsena kynän kanssa nauhaa kelailin, mutta sormella se luonnistui paljon nopeammin
      En tiedä kuinka moni kommentoija on itse oikeasti käyttänyt tuota kuvan yhdistelmää, mutta kerronpa nyt sitten asian oikean laidan: jos nauha löystyi, siihen ei todellakaan mitään kynää tarvittu, vaan sormella pieni pyöräytys tai kaksi ja sillä selvä. Kynän tarkoitus vaatii hieman syvempää tietoutta ja mahdollisesti myös kokemuspohjaa. Katsokaas kun 80-luvulla korvalappustereot olivat kovinkin yleisiä. Nauhan kelaaminen söi paristoja ihan tuhottomasti, ja siksi säästeliäs koululainen kelasi nauhat alkuun kynän avulla. Kynä laitettiin reikään ja sitten pyöreiteltiin kuin räikkää konsanaan.

      Lainaa

    21. Tulos: +24 (42 ääntä)
      Ja kun käytettiin korvalappustereoita <3 niin kelaaminen alkuun/eteenpäin söi kauheesti pattereita, kynällä aina rullattiin eteen-/taaksepäin paristojen säästämiseksi :) Ihan yliarvostettuja kaikenmaailman mp3:t jne. ;)

      Lainaa

    22. Tulos: +15 (59 ääntä)
      mitä te selitätte, siis ton kuvan ideahan on et kynän voi tunkea tonne reikään ja sit sitä kasettia voi hienosti pyörittää siinä kynässä

      Lainaa

    23. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Ah niitä aikoja kun pyöriteltiin kynän varres kasetteja <3

      Lainaa

    24. Tulos: -15 (69 ääntä)
      Olen 13 ja olen kasetteja noita kasetteja ja käytän vielä päivittäin (vanhat vanhemmat), saanko keksin tai muun palkinnon?

      Lainaa

    25. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Itsekään en oikeastaan "tiedä" näiden yhteyttä, mutta helppo päätellä. Itse kun käytin aina vain sormea tarvittaessa enkä nähnyt kenenkään muunkaan käyttävän kynää.

      Lainaa

    26. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Ite kelailin kasetteja lyijykynällä sen takia, että pysty kuuntelemaan toista kasettia samalla kun kelasi toista. Tämä siis aikana ennen kuin kakspesäiset mankat yleistyi.

      Lainaa

    27. Tulos: -8 (26 ääntä)
      Mä tiesin ja olen alle 18

      Lainaa

    28. Neljäpistettä.... 2.8.2012 10:14
      Tulos: +52 (72 ääntä)
      Jokaisessa videopeleihin liittyvässä mokassa on teinitytöt kommentoimassa, kuinka hekin pelaavat. Nyt täälllä on puolet kommentoijista pätemässä kuinka he ovat nuoria mutta silti tiesivät. Tajuttu on. Hauskat kuvat syntyy yleistyksistä. Ei se koske kaikkia.

      Lainaa

    29. Tulos: -10 (26 ääntä)
      no kyllä mulla ainaki tuli ihan ekana mieleen että kasetti kelataan tolla alkuun :D ja ikää on 15

      Lainaa

    30. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Ite käytin ainakin kynää siin, että jos se nauha lähti purkautumaan, kelasin sen takasin kynällä.

      Lainaa

    31. Tulos: +26 (52 ääntä)
      se yhteys on ettei kukaan käytä niitä enää.. t. 18-vuotias..

      Lainaa

    32. Tulos: +68 (68 ääntä)
      Lovelli: Olen 13 ja olen kasetteja noita kasetteja ja käytän vielä päivittäin (vanhat vanhemmat), saanko keksin tai muun palkinnon?
      Et saa mitään, koska olet kasetteja kasetteja??

      Lainaa

    33. Tulos: -18 (42 ääntä)
      vastaus: se yhteys on ettei kukaan käytä niitä enää.. t. 18-vuotias..
      Mä käytän.. älä yleistä -.- huoh

      Lainaa

    34. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Muistelisin itse, että lyijykynä oli liian ohut noihin väleihin. Mustekynä oli parempi (sellanen missä oli korkki). Sormella myös pyörittelin nauhan tyhjät pois alusta, että eka biisi tuli äänitysvaiheessa kokonaan... Että tällästä...

      Lainaa

    35. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Itellä oli aina vaikeuksia kelata kasettia kynällä. Sormella sain aina helpommin ja nopeammin.

      Lainaa

    36. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Silloin kun nauha oikein kunnolla sumppasi (ei puhuta nyt siitä löysästä jonka saa helposti sormella takasin), niin silloin kynä tuli kyl tarpeeseen. Ja kynä ei todellakaan ole liian pieni tohon reikään, vaan se on just kuin sitä varten suunniteltu työkalu.

      Lainaa

    37. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Lyijykynällä todellakin kelattiin (pyöriteltiin) kasetti alkuun, kun soittimen kelaus oli niin hidas. Ja korvalappustereoissa varsinkin kelaus kulutti patterit loppuun aika nopsaan.

      Lainaa

    38. Tulos: -10 (22 ääntä)
      Mä oon 24v ja meni ohi. :D

      Lainaa

    39. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Jos nauha meni kuunnelessa "löysäksi" ja ulos mankasta ottaessa oli "epäkunnossa", se kelattiin tuolla kynällä taas "ehjäksi". Jotain tällaista muistelin. Aika legendaarisia juttuja. Myös Videokaseteille tehtiin sama sormella, ei kynällä.

      Lainaa

    40. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Olen 18, enkä tiennyt. Alapeukuttakaa siis mut helvettiin. Se riippuu ihan perheestä, että onko noihin törmännyt. Meillä isä tykkää kamalasti kaikista sähkövempaimista ja pysyy siis ajan tasalla varsinkin uusimpien ääniteknologioiden kanssa. Meillä ei siis tuollaisia kasetteja juurikaan käytetty enää silloin kun mä olin pieni.

      Lainaa

    41. Tulos: +1 (9 ääntä)
      amis: Kertokaa nyt 1994 synttyneelle,onko se yhteys se että jos nauha meni solmuun sitä kelattiin pyörittämällä toista “telaa” jotta se piuha suoristuisi. Ja tosiaan kasetteja näin vain mummolassa ja lastentarhassa.
      Jos nauhaa tuli kasetista ulos niin sen pystyi kelaamaan takaisin sisälle

      Lainaa

    42. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Lovelli: Olen 13 ja olen kasetteja noita kasetteja ja käytän vielä päivittäin (vanhat vanhemmat), saanko keksin tai muun palkinnon?
      Saat! Mulla on vielä yks tommonen Daim-keksi, tuu hakemaan.

      Lainaa

    43. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka sanovat lyijykynän olevan liian ohut tuohon tarkoitukseen. Ite taisin tyytyä vaan sormeen, jos ei ollut kyse mistään massiivisesta nauhapurkauksesta. Jos enemmän piti, joku tussi tms isompi kynä. Mutta ainakin mun lyijärit solahti tuosta reiästä vaan läpi!

      Lainaa

    44. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Lyijykynä on liian pieni noihin väleihin, tuli itse käytettyä korkillista tussia että sai pyöriteltyy.

      Lainaa

    45. Tulos: -8 (10 ääntä)
      Kymmenen pisteen kysymys: Mikä yhteys on lyijykynällä ja VHS-kasetilla?

      Lainaa

    46. Tulos: -14 (38 ääntä)
      Jotenkin ärsyttää tämä "meidän nuoruudessa oli sitä ja tätä ja käpylehmiä ja blaa blaa". So what?! Turha sen aikaisella teknologialla on egoilla millään tavalla kun kehitystä tapahtuu kokoajan ettei melkein perässä pysy. Samalla tavalla voisi päteä että "vähäks ootte peeloja kaikki jotka ette osaa tehdä tulta ilman sytkää tai tikkuja!"

      Lainaa

    47. Me, Myself and I 2.8.2012 16:12
      Tulos: -17 (23 ääntä)
      Ihan tosi, ite oon -97 ja tiedän harvinaisenkin hyvin ton yhteyden... o_ô

      Lainaa

    48. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Voi niitä aikoja kun mä kieltäydyin käyttämästä cd-soitinta ja mp3:sta ja käytin vain kasettisoitinta... 16-vuotiaaseen asti varmaan kunnes sitten menin ja päivitin musiikkiteknologiani.

      Lainaa

    49. Jummijammi 2.8.2012 18:09
      Tulos: +8 (20 ääntä)
      Ite ajattelin eka että ennen kirjoitettiin lyijykynällä koulun essee ja kuunneltiin kasetteja, nykyään kirjotellaan tietsikalla ja kuunneellaan mp3:sta.. Hmm...

      Lainaa

    50. Tulos: +7 (27 ääntä)
      Nemesis: Jotenkin ärsyttää tämä “meidän nuoruudessa oli sitä ja tätä ja käpylehmiä ja blaa blaa”. So what?!
      Olen samaa mieltä. Kuitenkin kaikki alle nelikymppiset on käytännössä aika pentuja verrattuna 60-80 vuotiaisiin, joiden ei todellakaan kuule kitisevän menneisyyden perään. Pahimmat "meidän nuoruudessa" -tyypit on noin kolmekymppisiä, melko kornia! :D

      Lainaa

    51. jukkapalmu 2.8.2012 18:54
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Lyijukyna oli kelauskäyttöön turhan ohut. Sekin oli kivaa että avas pesän kannen ja laitto kelauksen päälle ja sormeili sitä pyörivää "tappia". Joo olen hullu joo, mutten lusikan ja lakkapullon kans...

      Lainaa

    52. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Hmmm...olen siis vuosimallia 1981 ja meillä oli tapana nauhoitella kivoja biisejä radiosta kasetille. Kelaamisen lisäksi kynällä saatiin kasetin alusta "tyhjä" kohta pois niin, että kelattiin nauhassa ollut punainen viiva lukukohdan alkuun niin, että kun nauhoitus aloitettiin, biisi alkoi tallentumaan heti eikä sen alkuun tullut tätä "tyhjän" nauhakohdan pituista taukoa.

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Ite oon jo sen verran vanha, et kun noi kasetit tuli, niin mun sormet ei enää mahtunu tohon kasetin reikään.. Lyijykynä oli kyl pikkaisen pieni, mutta vinossa asennossa sekin toimi välttävästi :) Ja kelaukseenhan sitä tuli käytettyä yleensä sen jälkeen kun mankka oli "syönyt" pari metriä nauhaa sisälleen :( Ja tietenkin joskus joutu vielä teippaamaankin katkenneen nauhan ja taas kelattiin :)

      Lainaa

    54. Tulos: -12 (18 ääntä)
      kyl mä tiiän...ja oon -96 joten fail se joka teki ton+ itekki oon käyttäny ky pienenä kuuntelin jotain titi-nallea mun mankalla(siis jos vielä muistatte mikä mankka on)

      Lainaa

    55. Tulos: +3 (7 ääntä)
      olen 54-v ja olen 70-luvulla käyttäny kynää kasetin kelaamiseen :) niih!

      Lainaa

    56. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Korvalappustereoiden kanssa liikkuessa bicin kuulakärkikynä oli aina matkassa mukana. Omissa korvalappustereoissa tais olla kuus sormiparistoa ja maltiliisellakin volyymilla kesto oli laskettavissa pikemminkin minuuteissa kun tunneissa. :D

      Lainaa

    57. Lopputulos 2.8.2012 23:23
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Olen 12v ja tiesin, pienenä omistin lasten kasettinauhurin

      Lainaa

    58. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ite kans sormella aina tein tuonkin homman :D Kuuntelin aina kasetteja kersana ja oon vielökin katkera mun pikkuveljelle joka repi ulos mun lempparikasetista sen nauhanja leikki sillä ja se oli ihan pilalla sen jälkeen.. ;( Ja niin, oon -94 :P

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Seuraavaksi vaikeuskerrointa korkeammalle ja kuvaan Kuusnepan kasettiasema ja ruuvimeisseli.

      Lainaa

    60. Pöytä osaa puhua 3.8.2012 12:14
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      Jotenkin tämä nuorison jatkuva yleistäminen ja aliarvioiminen ärsyttää.

      Lainaa

    61. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Mulla oli pienenä vaikka kuinka paljon kasetteja, sellaisia joissa oli joku tarina ja sen kanssa tuli semmonen vihkonen ja se kasetti aina sano BLING kun piti kääntää sivua. Terv. 1994

      Lainaa

    62. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Mä nauhottelin kaseteille vielä vuonna 2006 (olin tuolloin vielä teini) ja niitä löytyykin monta monta kymmentä laatikoista. Vanhimmat on jotain sisarusten nauhottamia radiohittejä kasikytluvulta ja kyllä niitä kaikkia tulee vieläkin joskus kuunneltua, ihan pelkästään muistojen takia.

      Lainaa

    63. Tulos: -1 (7 ääntä)
      No johan on! Mä oon sentään -96 mut ymmärsin heti koska mulla oli pienenä (10v) vielä käytössä sellanen kasettisoitin ja hirvee kasa noit kasetteja :DD ihan tyhmää kun niit ei enää käytetä... Sillä soittimella pysty jopa nauhottamaan kasetille jos halus ;D

      Lainaa

    64. Tulos: -6 (8 ääntä)
      En tajunnut vikaa kommenttia, voisiko joku valaista??

      Lainaa

    65. Tulos: -16 (20 ääntä)
      Must tuntuu et täs ny haetaan ihan sitä että kumpaankaan ei nykypäivänä nuoriso kajoa, ei kasettiin eikä kynään....

      Lainaa

    66. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Muistan joskus ihan huvikseni löysyttäneeni nauhaa että voin pyörittää sen uudelleen kireäksi. :D Käytössä oli niin kynät kuin sormet.

      Lainaa

    67. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Cyone: No aika aliarvioivaa kyllä. Kyllä mä oon kuunnellu varsinki pienenä paljon kasetteja vaikka oon ysiseiska. :l
      same here

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (5 ääntä)
      ettikää vaikka joku ''Rewinding cassette with pen'' video hyvin pyörii eikä kauaa kestä.

      Lainaa

    69. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Hirvivaara: Täällä perheen 12-vuotias tiesi…Eikä kukaan meillä omista yhtäkään kasettia.
      Se on hyvä että tulevaisuudessa näkyy edes jotain valoa. Jotenkin tuntuu, ettei ole ainoa kerta kun lapset ovat nuorisoa viisaampia...

      Lainaa

    70. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Nauhan kelaaminen söi paristoja ihan tuhottomasti, ja siksi säästeliäs koululainen kelasi nauhat alkuun kynän avulla. Kynä laitettiin reikään ja sitten pyöreiteltiin kuin räikkää konsanaan.
      Tuota minä muistin tehneeni, tosin ihan 2000 -luvun alkupuolella kun minä taituroin kasettisoittimen kanssa. Kun ne hemmetin patterit kului niin nopeasti loppuun niin kynällä kelailin kasetin alkuun...

      Lainaa

    71. ahmiainen 6.8.2012 4:15
      Tulos: -8 (8 ääntä)
      asdfghjklöä mul tulee vanha olo, tiedän paremmin kuin minua vanhemmat ihmiset, vaikka olenkin pieni ysikutonen? :c :|

      Lainaa

    72. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Ei tuohon kelaamiseen mitään kynää tarvita...:) ihan hyvinhän se sormilllakin menee

      Lainaa

    73. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Jorma: Nimenomaan löysyyttä poistettiin. Tosin itse käytin sormea, koska sillä se luonnistuu paljon nopeammin.
      Kuulosti erittäin häröltä tämä :D

      Lainaa

    74. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Ite kelasin kyl pikkurillillä enkä kynällä.

      Lainaa

    75. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Iso P: Seuraavaksi vaikeuskerrointa korkeammalle ja kuvaan Kuusnepan kasettiasema ja ruuvimeisseli.
      Azimuuttikulmaahan siinä säädettiin, jotta toisella vekottimella tallennetut pelit saatiin toimimaan. Samaa toimintaa tuli harrastettua kovemman luokan hifikasettidekin kanssa, ja tuolla kyseinen vekotinkin on vielä käyttövalmiina. Kyseinen kulma lienee kuitenkin kalibroitu viimeksi noin vuonna 1998 :)

      Lainaa

    76. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Ministeri Nieminen: En tiedä kuinka moni kommentoija on itse oikeasti käyttänyt tuota kuvan yhdistelmää, mutta kerronpa nyt sitten asian oikean laidan: jos nauha löystyi, siihen ei todellakaan mitään kynää tarvittu, vaan sormella pieni pyöräytys tai kaksi ja sillä selvä.Kynän tarkoitus vaatii hieman syvempää tietoutta ja mahdollisesti myös kokemuspohjaa. Katsokaas kun 80-luvulla korvalappustereot olivat kovinkin yleisiä. Nauhan kelaaminen söi paristoja ihan tuhottomasti, ja siksi säästeliäs koululainen kelasi nauhat alkuun kynän avulla. Kynä laitettiin reikään ja sitten pyöreiteltiin kuin räikkää konsanaan.
      Juurikin näin tehtiin kynällä korvalappustereoaikaan oli kätevää, nopeaa ja patterit säästyi.

      Lainaa

    77. Tulos: -13 (13 ääntä)
      Vitun typerät horot -.-

      Lainaa

    78. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Itse olen 15 kesänen ja tajusin heti sekä pattereiden säästön että kiristämisen. Tosin se riippuu niin paljon perheestä, mut on opetettu pienestä lähtien varsinkin vinyyleihin (vietin paljon aikaa isovanhemmillani joilla ei ollut edes kasettisoitinta vaan vinyylit ja se toisenlainen kasetti, en muista nimeä) ja mulla on huoneessani yhä vaan videot, betamax, kasetti-cd yhdistelmä, mankka ja vinyylisoitin. Ja monet kaverit kun käy täällä niin ihmettelee että mitä ne on. Mulla on myöskin 30-luvun radio huoneessani eikä edes sitä tajuta. Meitä nuoria on moneksi, itse vain rakastan vanhempaa teknologiaa, varsinkin vinyyleitä.

      Lainaa

    79. Tulos: +2 (4 ääntä)
      ite tiiän hyvin sen että kynällä pyöritetään niitä ''hammasrattaita'' siinä kolossa ja sitte nauha palaa takasi. meilä on vieläkin kasetteja ja jopa toimiva kasettisoitin nii se on melekee jokapäivästä toimintaa. P.S. ikä 15 v

      Lainaa

    80. bäkinthedeis 16.9.2012 15:41
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Ah, vaikkei ikää kauheesti olekaan, silti; bäk in the deis.

      Lainaa

    81. Tulos: 0 (6 ääntä)
      fpalm: Se on hyvä että tulevaisuudessa näkyy edes jotain valoa. Jotenkin tuntuu, ettei ole ainoa kerta kun lapset ovat nuorisoaviisaampia…
      ja lähes kaikki n. vuonna 2010 tai myöhemmin syntyneet ovat poikkeuksetta tyhmempiä kuin aikaisemmin syntyneet, koska ei tiedä kaseteista mitään? tossa olisi enemmän järkeä jos olis yleisessä käytössä nykyäänkin, mut uudet (ja ehkä paremmat) teknologiat syrjäyttää vanhan lähes poikkeuksetta, eli kohta CD-levyä voi käyttää samassa yhteydessä. olen puhunut.

      Lainaa

    82. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Mä oon kymmen-vuotias ja tiedän...

      Lainaa

    83. Tulos: +1 (3 ääntä)
      no hohhoh.... kyllä se nauha kelattiin ton kynän avulla takas alkuun ja piste.

      Lainaa

    84. Narsipamppadollerpiuuu 7.11.2013 21:27
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Kaikki väärässä omien kokemuksieni mukaan! Itsehän pyörittelin myös sormella, mutta noita kahta yhdistävä tekijä on kuitenkin se, kun nauhoitit radiosta biisin kasetille, niin kirjoitit toki ylös kappaleen sanat lyijykynällä voidaksesi laulaa kyseistä kappaletta!

      Lainaa

    85. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Jees: Mitä toi selittää, että nykyaikaset kasetit on kakspuoleisia? Onko ne joskus ollu ykspuoleisia?
      Wanha... mutta mutta. Kasarilla ja vielä hiukan ysärilläkin markkinoilla oli esimerkiksi Alesis-merkkisiä kotistudioon tarkoitettuja neliraitaisia mikserinauhureita jotka käyttivät autoreverse-soittimen nelisydämistä äänipäätä ja pystyivät nauhoittamaan kasetille neljä rinnakkaista monokanavaa tai kaksi stereoparia. Kasetti oli sen tekniikan kannalta yksipuolinen. Kääntö olisi tuottanut takaperoisen äänen ja käänteisen kanavakuvion. Joitain laitteita on ollut kokeellisessa käytössä vielä 2000-luvulla. Myös nelikanavainen stereoääni kuuntelukäyttöä varten oli mahdollista, mutta erittäin harvinainen ratkaisu.

      Lainaa

    86. Tiedän missä asut 5.4.2017 15:56
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      14 vuotias ja tiesin tän

      Lainaa

    87. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tuon meemin keksijä taitaa itse olla nuorempaa sukupolvea jos ei tiedä, että tavallinen lyijykynä on liian ohut kasetin kelaamiseen. Kynällä tosiaan kelattiin nauhaa takaisin sisään, mikäli soitin veti nauhaa ulos kasetista, mutta kynän piti olla paksumpi.
      Jees: Mitä toi selittää, että nykyaikaset kasetit on kakspuoleisia? Onko ne joskus ollu ykspuoleisia?
      Kyllä. 8-raitakasetteja ei käännetä, eikä noita tunnetuimpiakaan kasetteja, mikäli käyttää niitä neliraitaisena.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: nuoriso, kasetti, kynä, kuva

  • Uusimmat

  • Kategoriat