Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 207

Tuttu ongelma auton vilkun kanssa?
Vanhempainilta, osa 207

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 49 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Jonkinmoinen dimangi 💎 28.5.2026 1:50
      Tulos: +148 (154 ääntä)
      Jeren toiveesta tulee mieleen klassikko "influenssa kestää hoidettuna kaksi viikkoa, hoitamatta 14 päivää"

      Lainaa

    2. Mauton ahven 28.5.2026 7:40
      Tulos: +18 (32 ääntä)
      kk:n poikahan on sivistynyt 6-vuotias. Pisteet molemmille!

      Lainaa

    3. Lohduton kissa 28.5.2026 7:58
      Tulos: -23 (69 ääntä)
      Voiko joku kertoa mitä hauskaa on sika-vitsissä?

      Lainaa

    4. Tulos: +102 (112 ääntä)
      Lohduton kissa: Voiko joku kertoa mitä hauskaa on sika-vitsissä?
      Varmaan ihan vain se, että se oli vitsin nuoren kertojan mielestä niin hauska. Eikä ainoastaan hauska, vaan klassikko.

      Lainaa

    5. Jänskä viikuna 28.5.2026 9:44
      Tulos: +55 (65 ääntä)
      Lohduton kissa: Voiko joku kertoa mitä hauskaa on sika-vitsissä?
      Menee samaan kategoriaan "Arvaa mitä? Länttä vastapäätä on itä." kanssa. Tuon kaltaisen huumorin joko ymmärtää tai ei.

      Lainaa

    6. Näppärä makkara 28.5.2026 9:48
      Tulos: -27 (49 ääntä)
      ”Ei tarvitse soitella joka viikko. Riittää kun soitat kerran viikossa.” Matematiikka ei taida olla Jeren vahvin aine koulussa.

      Lainaa

    7. Nuorekas panda 🐼 28.5.2026 10:59
      Tulos: +40 (54 ääntä)
      Jänskä viikuna: Menee samaan kategoriaan "Arvaa mitä? Länttä vastapäätä on itä." kanssa. Tuon kaltaisen huumorin joko ymmärtää tai ei.
      Ja kun lapsi itse hoksaa ja alkaa kertoa juttuja. Vielä tuo "klassikko" perään, ihan kuin olisi luullut jonkun kertoman "iskävitsin" ja sen perään joku kommentoinut noin, niin otti sitten omaan itse keskittyyn saman. Näin sitä oppii, matkimalla.

      Lainaa

    8. Siveä kurkku 28.5.2026 11:47
      Tulos: +22 (40 ääntä)
      Nuorekas panda 🐼: Ja kun lapsi itse hoksaa ja alkaa kertoa juttuja. Vielä tuo "klassikko" perään, ihan kuin olisi luullut jonkun kertoman "iskävitsin" ja sen perään joku kommentoinut noin, niin otti sitten omaan itse keskittyyn saman. Näin sitä oppii, matkimalla.
      Ei ole sikasipsijuttu tuon lapsen keksimä, se on oikeasti klassikko. Tai ainakin omasta lapsuudestani tuttu.

      Lainaa

    9. Ajaton luovuttaja 28.5.2026 12:55
      Tulos: -10 (38 ääntä)
      Siveä kurkku: Ei ole sikasipsijuttu tuon lapsen keksimä, se on oikeasti klassikko. Tai ainakin omasta lapsuudestani tuttu.
      Aikaisemmat sukupolvet ajatteli että klassikkovitsin täytyy naurattaa myös kuulijaa. Nykyään somekulttuurissa ajattelutapa on erilainen. Vitsin klassikkoasema ei perustu vitsiin vaan sen kertojaan. Kun somevaikuttaja on muodissa, tykkäyksiä tulee joka vitsiin vaikkei kukaan edes lue sitä. Sit kun ei ole enää muodissa, ei saa tykkäyksiä vaikka sipsin söisi käärijä tms.

      Lainaa

    10. Tulos: +68 (72 ääntä)
      Ajaton luovuttaja: Aikaisemmat sukupolvet ajatteli että klassikkovitsin täytyy naurattaa myös kuulijaa. Nykyään somekulttuurissa ajattelutapa on erilainen. Vitsin klassikkoasema ei perustu vitsiin vaan sen kertojaan. Kun somevaikuttaja on muodissa, tykkäyksiä tulee joka vitsiin vaikkei kukaan edes lue sitä. Sit kun ei ole enää muodissa, ei saa tykkäyksiä vaikka sipsin söisi käärijä tms.
      No ainakin meillä 80-luvun lapsilla oli klassikkovitsi: "Mies meni kauppaan. Lapio." En sitten tiedä, oliko se objektiivisesti arviotuna merkittävästi sikavitsiä älyllisempi tai edes hauskempi.

      Lainaa

    11. Leikkisä unikeko 28.5.2026 14:54
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      Siveä kurkku: Ei ole sikasipsijuttu tuon lapsen keksimä, se on oikeasti klassikko. Tai ainakin omasta lapsuudestani tuttu.
      Oikea antivitsi. Ei naurata yhtään.

      Lainaa

    12. Kihditön puolukka 28.5.2026 15:05
      Tulos: 0 (22 ääntä)
      -x-x-: No ainakin meillä 80-luvun lapsilla oli klassikkovitsi: "Mies meni kauppaan. Lapio." En sitten tiedä, oliko se objektiivisesti arviotuna merkittävästi sikavitsiä älyllisempi tai edes hauskempi.
      Tuhahdin huvittuneesti lapiovitsille, sipsi sai aikaan vain hämmentyneen olon että mikä tässä oli olevinaan se vitsi tai sanaleikki. Joten kyllä on ainakin hauskempi. Sanoisin että se tulee odotusten rikkomisesta, kun järkevänä alkanut juttu hyppää johonkin ihan muualle. (Absurdismi on enemmän visuaalisen median juttu mutta näköjään sit sanallisestikin toimii aina välillä.)

      Lainaa

    13. Puiseva kolibri 28.5.2026 16:03
      Tulos: +41 (49 ääntä)
      Lohduton kissa: Voiko joku kertoa mitä hauskaa on sika-vitsissä?
      Se rimmaa. Kerro se jollekin kaverillesi ja muista tiukka ajoitus vastauksen kanssa. Ja siis se alkuosa on yhtä tärkeä kuin loppuosa. -Haluatko kuulla vitsin? -Sika söi sipsin. Hauskuus on usein absurdia.

      Lainaa

    14. Eksakti kuormaeläin 28.5.2026 16:17
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      -x-x-: No ainakin meillä 80-luvun lapsilla oli klassikkovitsi: "Mies meni kauppaan. Lapio." En sitten tiedä, oliko se objektiivisesti arviotuna merkittävästi sikavitsiä älyllisempi tai edes hauskempi.
      Jepjep. Myös näkyi muodossa "Mies meni kauppaan. Peruna" näin ysärillä Mutta vitsejä on monenlaisia, usein myös näin tekstinä vaikeampi toteuttaa niitä

      Lainaa

    15. Rypistynyt kesyhanhi 28.5.2026 16:40
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Nelli: Varmaan ihan vain se, että se oli vitsin nuoren kertojan mielestä niin hauska. Eikä ainoastaan hauska, vaan klassikko.
      Tuohan on kahden klassikon risteytys. Minun lapsuudessa ne meni "Haluatko kuulla vitsin? Kuningas söi sipsin" ja "Arvaa mitä? Sika söi sitä".
      Mies meni kauppaan ja lapio.

      Lainaa

    16. Rypistynyt kesyhanhi 28.5.2026 16:44
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Jänskä viikuna: Menee samaan kategoriaan "Arvaa mitä? Länttä vastapäätä on itä." kanssa. Tuon kaltaisen huumorin joko ymmärtää tai ei.
      Arvaa mitä? Lännessä on itä.
      Eihän se vitsi toimi ollenkaan vastapäätä-sanalla, ainakin itse tulkitsin tuon aina tulevan siitä, että maapallo on pyöreä.

      Lainaa

    17. Kapea korvasieni 28.5.2026 17:31
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Leikkisä unikeko: Oikea antivitsi. Ei naurata yhtään.
      Voi ei! Jaxuhali.

      Lainaa

    18. Eilinen hirmulisko 28.5.2026 17:41
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Minun nuoruudessa versio oli Haluutko kuulla vitsin? Kuningas söi sipsin. Ja myös aiemmin kommenteissa mainittu Arvaa mitä, lännes on itä.

      Lainaa

    19. Suurin piirtein majava 28.5.2026 18:12
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Eksakti kuormaeläin: Jepjep. Myös näkyi muodossa "Mies meni kauppaan. Peruna" näin ysärillä Mutta vitsejä on monenlaisia, usein myös näin tekstinä vaikeampi toteuttaa niitä
      Omassa lapsuudessa vuosituhannen taitteessa vitsi oli kehittynyt omalla kotiseudulla jo haravaksi. "Mies meni kauppaan ja harava." Näin se klassikkokin muuttaa muotoaan.

      Lainaa

    20. Kisakireä mato🐛 28.5.2026 19:10
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Eksakti kuormaeläin: Jepjep. Myös näkyi muodossa "Mies meni kauppaan. Peruna" näin ysärillä Mutta vitsejä on monenlaisia, usein myös näin tekstinä vaikeampi toteuttaa niitä
      Joka toiselle kuoppaa kaivaa. Joka toiselle ei.

      Lainaa

    21. Kuuma broileri 28.5.2026 21:08
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Olisin laittanut musiikin pois, jos eritahtisuus häiritsi.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 28.5.2026 22:22
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Rypistynyt kesyhanhi: Arvaa mitä? Lännessä on itä. Eihän se vitsi toimi ollenkaan vastapäätä-sanalla, ainakin itse tulkitsin tuon aina tulevan siitä, että maapallo on pyöreä.
      Arvaa mitä muuta? Sun pää on puuta.

      Lainaa

    23. Kuutamokka 29.5.2026 2:17
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Meillä oli myös: Arvaa mitä? Suomes on länsi ja itä. Arvaa mitä muuta? Oli lounaski mutta Kekkonen söi sen.

      Lainaa

    24. Lila kobra 29.5.2026 7:52
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Itseasiassa: Arvaa mitä muuta? Sun pää on puuta.
      Jep. 
      Arvaa mitä? Lännes on itä. Arvaa muuta. Sun pääs on puuta. 

      Lainaa

    25. Punahilkka perhonen 29.5.2026 9:51
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Nelli: Varmaan ihan vain se, että se oli vitsin nuoren kertojan mielestä niin hauska. Eikä ainoastaan hauska, vaan klassikko.
      Lasten mielestä tuollaset jutut joissa jokainen sana alkaa samalla kirjaimella ovat hauskoja. Bonuksena alussa ja lopussa si-alku, mutta keskellä onkin sö! Lisäksi lyhyt ja ytimeikäs.

      Lainaa

    26. Punahilkka perhonen 29.5.2026 9:52
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jänskä viikuna: Menee samaan kategoriaan "Arvaa mitä? Länttä vastapäätä on itä." kanssa. Tuon kaltaisen huumorin joko ymmärtää tai ei.
      Paitsi että esimerkkisi pointti on riimitys mitä - itä.

      Lainaa

    27. Komea koala 29.5.2026 11:52
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Nuorekas panda 🐼: Ja kun lapsi itse hoksaa ja alkaa kertoa juttuja. Vielä tuo "klassikko" perään, ihan kuin olisi luullut jonkun kertoman "iskävitsin" ja sen perään joku kommentoinut noin, niin otti sitten omaan itse keskittyyn saman. Näin sitä oppii, matkimalla.
      Oma poika kertoi ehkä suunnilleen saman ikäisenä, noin 20 vuotta sitten lähes vastaavan . Se tosin meni näin:"Haluutko kuulla vitsin? Kuningas söi sipsin". Joten oletan, että tämä on joku ehkä päiväkodeissa kiertävä vitsi lapselta toiselle ja näemmä on hiukan muuttunut ajan saatossa.

      Lainaa

    28. Satuloitu kirjohylje 29.5.2026 12:05
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Punahilkka perhonen: Paitsi että esimerkkisi pointti on riimitys mitä - itä.
      Hyvä se on riimit osata ja sanojen samankaltaisuus. Jossain kohti oppii kikkailemaan eri merkityksillä. Luovuus vaatii jotain pohjaa olemassa olevasta.

      Lainaa

    29. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Viimeksi eilen ekaluokkailaiselta kuultua: Kato alas. Sä oot valas. Kato tonne. Sä oot Jonne. Myös sian sipsiä täällä viljelty. Huumorin kukka on nuorena väännettävä.

      Lainaa

    30. Kirkas robotti 29.5.2026 20:56
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Punahilkka perhonen: Paitsi että esimerkkisi pointti on riimitys mitä - itä.
      Haluatko kuulla vitsin? Sika söi sipsin! 
      Väittäisin riimiksi

      Lainaa

    31. Ilmeikäs puuma 30.5.2026 0:15
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Olinkin jo ihan unohtanut miehen ja lapion. Tuulahdus nostalgiaa pyyhälsi yli. Ah. Oli myös joku mummo ja mustikka, mutta en kuollakseni muista enää, miten se meni.

      Lainaa

    32. Puhuva kirjohylje 🦭 30.5.2026 0:19
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Ilmeikäs puuma: Olinkin jo ihan unohtanut miehen ja lapion. Tuulahdus nostalgiaa pyyhälsi yli. Ah. Oli myös joku mummo ja mustikka, mutta en kuollakseni muista enää, miten se meni.
      Taisi olla kaksikin mummoa? Vai sittenkin mustikkaa? Joku meni johonkin tai sitten ei mennytkään koska joku syy? 🤔 Klassikko anyways 😅

      Lainaa

    33. marsipaanimauriainen 30.5.2026 1:08
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Ilmeikäs puuma: Olinkin jo ihan unohtanut miehen ja lapion. Tuulahdus nostalgiaa pyyhälsi yli. Ah. Oli myös joku mummo ja mustikka, mutta en kuollakseni muista enää, miten se meni.
      Kaks mummoo meni mustikkaan, mut toinen ei mahtunukkaan. Kenties tämä?

      Lainaa

    34. Tietämätön vuohi 30.5.2026 1:18
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mitä eroa on kravatilla? Se on toisesta päästä leveämpi.

      Lainaa

    35. Kuka, minäkö? 30.5.2026 12:35
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Mitä eroa on sorsalla? Se ui paremmin kuin kävelee.

      Lainaa

    36. Kupera panda 30.5.2026 18:42
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Oli kaksi kananpoikaa. Ja sillä toisellakin oli näkkileipä. Vitsissä on olennaista, että ensin kerrotaan toiselle että aikoo kertoa vitsin ja luo sillä tietyn odotusarvon. Yllätys tulee sitten tämän odotuksen rikkomisesta. Tällä kananpoikavitsillä saimme aikanaan äitimme purskahtamaan nauruun niin että kahvit lensi piitkälle keittiön pöydän toiselle puolelle.

      Lainaa

    37. Karkaileva kettu 31.5.2026 19:26
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Kupera panda: Oli kaksi kananpoikaa. Ja sillä toisellakin oli näkkileipä. Vitsissä on olennaista, että ensin kerrotaan toiselle että aikoo kertoa vitsin ja luo sillä tietyn odotusarvon. Yllätys tulee sitten tämän odotuksen rikkomisesta. Tällä kananpoikavitsillä saimme aikanaan äitimme purskahtamaan [...]
      Ai että 🤣

      Lainaa

    38. Siisti hedelmä 1.6.2026 0:43
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Kisakireä mato🐛: Joka toiselle kuoppaa kaivaa. Joka toiselle ei.
      Joka toiselle kuoppaa kaivaa, musta kylki kummallakin 😁

      Lainaa

    39. Tervattu maito 1.6.2026 7:16
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Kupera panda: Oli kaksi kananpoikaa. Ja sillä toisellakin oli näkkileipä. Vitsissä on olennaista, että ensin kerrotaan toiselle että aikoo kertoa vitsin ja luo sillä tietyn odotusarvon. Yllätys tulee sitten tämän odotuksen rikkomisesta. Tällä kananpoikavitsillä saimme aikanaan äitimme purskahtamaan [...]
      Hysteerisen hauska.
      Vitsille tyypillinen rakenne, mutta suurin osa vitsiä ikäänkuin puuttuu. Aivot hämmentyy ja jää etsimään vitsiä, hämmennyksessään nauraa. 

      Lainaa

    40. Mädäntynyt hyttynen 1.6.2026 10:54
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Tämä ei ole klassikko, mutta lapsen keksimä ja kertoma joskus pari-kolmekymmentä vuotta sitten, kun hän oli kuullut uutisista tilastofaktan. - Kolme suomalaista miestä käveli peräkkäin. Ensimmäisellä oli lapio, toisella vasara. Mitä kolmannella oli? - No? - Ientulehdus. (Koska joka kolmannella suomalaisella miehellä on ientulehdus.)

      Lainaa

    41. Vaivaton viikinki🗡️ 1.6.2026 11:18
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Mädäntynyt hyttynen: Tämä ei ole klassikko, mutta lapsen keksimä ja kertoma joskus pari-kolmekymmentä vuotta sitten, kun hän oli kuullut uutisista tilastofaktan. - Kolme suomalaista miestä käveli peräkkäin. Ensimmäisellä oli lapio, toisella vasara. Mitä kolmannella oli? - No? - Ientulehdus. (Koska joka kolmannella suomalaisella miehellä on ientulehdus.)
      Mites se meni että "viisi kuudesta ei ehkä nauti ripulista" eli se kuudes ehkä nauttii? 🤣

      Lainaa

    42. Auringonnousua odottava ilves 1.6.2026 21:24
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Siisti hedelmä: Joka toiselle kuoppaa kaivaa, musta kylki kummallakin 😁
      Joka toiselle kuoppaa kaivaa, jonka juurella asunto.

      Lainaa

    43. Ainut sonni 2.6.2026 1:02
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Vaivaton viikinki🗡️: Mites se meni että "viisi kuudesta ei ehkä nauti ripulista" eli se kuudes ehkä nauttii? 🤣
      Sehän oli tyyliin "Yksi kuudesta kärsii ripulista - nauttiiko siis loput viisi siitä?"  eri versioita tästä tietysti liikkuu millon milläkin lukumäärillä

      Lainaa

    44. rottanpää 2.6.2026 13:02
      Tulos: +1 (1 ääni)
      marsipaanimauriainen: Kaks mummoo meni mustikkaan, mut toinen ei mahtunukkaan. Kenties tämä?
      Meillä oli myös tästä kehittynyt versio "Kaks mummoo meni mustikkaan. Ihme!"

      Lainaa

    45. rottanpää 2.6.2026 13:05
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Lapsi toivottamassa äidilleen "Ja syöhän hyvin että pysyt terveenä" on musta aivan tosi hellyyttävää. Siis varmaan just jotain, jota Jeren äiti/mummo/tms. on sanonut paljon Jerelle.

      Lainaa

    46. Sopimaton henkilö 3.6.2026 2:08
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Sika söi vitsin. Parempi sekin kuin parivuotta vanhempoen six seven blessaus fressaus hokemat.

      Lainaa

    47. Tulos: -3 (3 ääntä)
      Jonkinmoinen dimangi 💎: Jeren toiveesta tulee mieleen klassikko "influenssa kestää hoidettuna kaksi viikkoa, hoitamatta 14 päivää"
      Flunssa. Ei influenssa.

      Lainaa

    48. Murehduttava lihapulla 8.6.2026 11:22
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Olisinpa osannut olla nuorempana yhtä jämpti kuin Jere. Olen vasta aikuisena yrittänyt opettaa äitiä rajoittamaan soittamista ja ei oikein mene oppi perille, kun tuo edelleen soittaa 4-10 kertaa viikossa.

      Lainaa

    49. Ylisuuri leppäkerttu 🐞 13.6.2026 0:29
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Mimmi: Flunssa. Ei influenssa.
      Ei flunssa viikkoa pidempää ruukaa kestää. 3-7 päivää. Yleensä viikonloppu omaan piikkiin ja 3 päivää saikkua ja se on siinä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autot, joka viikko, kerran viikossa, kirje, klassikko, kuva, lappu, sika söi sipsin, vilkku, vitsi, äiti

  • Uusimmat

  • Kategoriat