Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 146

Voiko Googlen antamiin aukioloaikoihin luottaa?
Kohtaamisia kaupoilla, osa 146

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kouluttamaton alpakka 17.3.2026 0:12
      Tulos: +110 (122 ääntä)
      Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    2. Itämainen kolibri 17.3.2026 0:14
      Tulos: -93 (117 ääntä)
      Toi neulon juttu liikkeestä ja valoista oli ihan hauska kun tollasen ekaa kertaa luki joskus 10 vuotta sitten. Sitten aina tasaisin väliajoin joku kuvittelee olevansa hauska ja jakaa samaa kaskua.

      Lainaa

    3. Aamukahvia kaipaava käärme 17.3.2026 0:23
      Tulos: -61 (119 ääntä)
      Tulipa sattumalta nimikoneesta osuva nimi. Ajattelin nimittäin tulla sanomaan, että surullisinta tossa kahvin varastamisessa on se, että suodatinkahvia varastavat ovat luultavasti kahviriippuvaisia eläkeläisiä. Eivät kai nistit mitään aamukahveja keittele? Eikö niillä ole muut piristeet. Muutenkin aina ihmetellyt, että kuka muka ostaa nistien pöllimät lihat ja juustot? Itse en ainakaan haluaisi syödä mitään pesemättömien hepatiittisten käpälien kautta käynyttä.

      Lainaa

    4. syömätön susi 17.3.2026 1:17
      Tulos: +112 (116 ääntä)
      Kouluttamaton alpakka: Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️
      Tosin kahvipaketti menee paljon helpommin piiloon kassin pohjalle, verrattuna mäyräkoiraan.

      Lainaa

    5. Liinaton metsämarja 17.3.2026 2:10
      Tulos: +47 (47 ääntä)
      Kouluttamaton alpakka: Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️
      Lähilidlissä oli aikanaan ananaslonkerosiksarit varustettu hälyillä! 😅

      Lainaa

    6. Diippi ilonpilaaja 17.3.2026 2:37
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Liinaton metsämarja: Lähilidlissä oli aikanaan ananaslonkerosiksarit varustettu hälyillä! 😅
      Lonkero onkin kallista ja helposti juotavaa "limuviinaa" 😄. 6 pack maksaa saman kuin 12 pack kaljaa.
      syömätön susi: Tosin kahvipaketti menee paljon helpommin piiloon kassin pohjalle, verrattuna mäyräkoiraan.
      Mäyris (12 pack) on ihan kynäniskavarkaille, koko salkku (24 pack) se pitää olla ja vielä molemmissa käsissä 😆. Vielä menee juosten kassan ohi. Suomi 100 oli se 100 pack niin semmoiset käsissä olisi ollut enempi jo voimailijoiden farmarikävelykaljat ne, perusrosvot älkööt vaivautuko 💪🏻.

      Lainaa

    7. Väsy siili 17.3.2026 3:41
      Tulos: -87 (109 ääntä)
      Pitäisköhän rangaistusten määräännostaa niin rikokset vähenee. Ja kyllä, asia on paljon monimutkaisempi kuin tämä ratkaisu, mutta kyllä se jotain asiaan auttaisi

      Lainaa

    8. Lupaava laama 17.3.2026 4:07
      Tulos: +70 (74 ääntä)
      Itämainen kolibri: Toi neulon juttu liikkeestä ja valoista oli ihan hauska kun tollasen ekaa kertaa luki joskus 10 vuotta sitten. Sitten aina tasaisin väliajoin joku kuvittelee olevansa hauska ja jakaa samaa kaskua.
      Tiedän kyl yhden liikkeen erääl pikkupaikal missä pari kesää sit törmäsin samaan. On siis totta ei vain kasku.

      Lainaa

    9. Jännä sateenvarjo 17.3.2026 5:00
      Tulos: +109 (111 ääntä)
      Itämainen kolibri: Toi neulon juttu liikkeestä ja valoista oli ihan hauska kun tollasen ekaa kertaa luki joskus 10 vuotta sitten. Sitten aina tasaisin väliajoin joku kuvittelee olevansa hauska ja jakaa samaa kaskua.
      Meinaat, että tuollaista ei voi tapahtua kun kerran, maailmanhistorian aikana? Suomessakin avataa tuhansia liikkeita joka aamu, niin eiköhän siellä joukossa ole aina yksi yritys, mikä ei jonakin aamuna saa laitettua valoja päälle samantien, kun liike aukeaa.

      Lainaa

    10. Likempi haltija 17.3.2026 5:05
      Tulos: -18 (38 ääntä)
      Kouluttamaton alpakka: Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️
      Niitä varteen otettavia kahvipaketti varkaita on varmasti enemmän, kun juoksukaljan hakijoita. Kun noita kahvipaketteja taitaa pölliä enemmän jännitystä elämäänsä hakevat eläkeläiset.

      Lainaa

    11. Raitti mandariini 17.3.2026 5:12
      Tulos: -35 (39 ääntä)
      Kouluttamaton alpakka: Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️
      Kalja halpa, elämä kallis. Tarkkaan olet varkauskohteet syynännyt. Ihan harrastukseksesi?

      Lainaa

    12. Tulos: +67 (95 ääntä)
      Aamukahvia kaipaava käärme: Tulipa sattumalta nimikoneesta osuva nimi. Ajattelin nimittäin tulla sanomaan, että surullisinta tossa kahvin varastamisessa on se, että suodatinkahvia varastavat ovat luultavasti kahviriippuvaisia eläkeläisiä. Eivät kai nistit mitään aamukahveja keittele? Eikö niillä ole muut [...]
      Puhut muista ihmisistä todella inhottavasti.

      Lainaa

    13. Kimakka avokado 17.3.2026 6:46
      Tulos: +22 (60 ääntä)
      Aamukahvia kaipaava käärme: Muutenkin aina ihmetellyt, että kuka muka ostaa nistien pöllimät lihat ja juustot? Itse en ainakaan haluaisi syödä mitään pesemättömien hepatiittisten käpälien kautta käynyttä.
      He tosiaan koskevat ainoastaan niihin pakkauksiin, jotka he varastavat. Eivät niihin, joita sinä ostat seuraavaksi siitä samasta hyllystä. Siinä sulle miettimistä.

      Lainaa

    14. Sovelias leopardi 17.3.2026 6:51
      Tulos: -46 (56 ääntä)
      Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.

      Lainaa

    15. Rankka päärynä 17.3.2026 6:51
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Kimakka avokado: He tosiaan koskevat ainoastaan niihin pakkauksiin, jotka he varastavat. Eivät niihin, joita sinä ostat seuraavaksi siitä samasta hyllystä. Siinä sulle miettimistä.
      Mutta jollekin ne niitä rahanpuutteessa myy. Oststko sä halpaa kahvia tai sisäfilettä torin kulmalla seisoskelevalta hepulta, vai missä niitä myydään ja kuka sellaista ostaa? Kahvipaketin nyt ehkä jostain tori.fistä voisin kuvitella jonkun ostavankin, mutta lihaa?

      Lainaa

    16. Toimelias mato 17.3.2026 7:13
      Tulos: +77 (81 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Tässäpä sinulle pohtimista: mitä jos se "vahvuus" onkin paahtoaste, ei kahvin kahvipitoisuus?

      Lainaa

    17. Räkäpää 17.3.2026 7:15
      Tulos: +85 (85 ääntä)
      Jännä sateenvarjo: Meinaat, että tuollaista ei voi tapahtua kun kerran, maailmanhistorian aikana? Suomessakin avataa tuhansia liikkeita joka aamu, niin eiköhän siellä joukossa ole aina yksi yritys, mikä ei jonakin aamuna saa laitettua valoja päälle samantien, kun liike aukeaa.
      "Heräsinpä tässä ja keitin kahvit." "ET OO VOINU KUN MINÄ TEIN NIIN VIIME VIIKOLLA!"

      Lainaa

    18. Haudanvakava kirahvi 17.3.2026 7:23
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Eihän se määrä makuprofiilia muuta. Ihan eri aromeita noilta haetaan

      Lainaa

    19. Hyppelevä bataatti 17.3.2026 7:59
      Tulos: -31 (65 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Eihän se ole vahvuus vaan paahtoaste. Mitä tummemaksi paahdettu, sen kitkerämpi ja vähemmän kahvin makuinen.

      Lainaa

    20. Tulos: +58 (70 ääntä)
      Kouluttamaton alpakka: Oho, onpas kahvi hinnoissaan jos pitää ihan hälyttimet laittaa 🙄. Ottaen huomioon että juoksukaljapakkauksissa ei ole hälyä 🤷🏻‍♀️
      Ei ole kyse siitä, vaan hallituksen leikkauspolitiikasta. Köyhyys ajaa epätoivoisiin tekoihin, ja kahvi voi olla yksi arjen asioista, josta ei halua luopua.

      Lainaa

    21. Kaasuttava ahma 17.3.2026 8:30
      Tulos: +71 (75 ääntä)
      Onpas moni keittänyt kitkerät kahvit tänään kapeakatseisista ja negatiivissävytteisistä kommenteista päätellen (itse haen täältä iloa päivään, en mitään paremmuudentunnetta, mutta myönnän että omakaan kahvi ei ole tänään parhaimmasta päästä). Kahvia kuluttaa tosiaan ihmiset laidasta laitaan, jopa päihdeongelmaiset voivat juoda mielellään kahvia, tai vaikka kaakaota ja katsoa elokuvia. Mikäpä sen parempi kuin hyvänä päivänä pystyä edes hetki vastustamaan riippuvuuksia ja löytää nautintoa ei-päihdyttävistä asioista.

      Lainaa

    22. Paljonpuhuva liitu 17.3.2026 9:02
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      Aamukahvia kaipaava käärme: Tulipa sattumalta nimikoneesta osuva nimi. Ajattelin nimittäin tulla sanomaan, että surullisinta tossa kahvin varastamisessa on se, että suodatinkahvia varastavat ovat luultavasti kahviriippuvaisia eläkeläisiä. Eivät kai nistit mitään aamukahveja keittele? Eikö niillä ole muut [...]
      Ravintolat. Ei niitä missään kadun kulmassa myydä, näillä addikteilla on yleensä omat vakioasiakkaansa jotka ostavat heiltä pimeänä elintarvikkeita. Eli, on olemassa mahdollisuus että olet jo näitä elintarvikkeita syönyt.

      Lainaa

    23. Tieteellistä tutkimusta tekevä kyyhky 17.3.2026 9:02
      Tulos: +37 (45 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Kahvissa ei ole tarkoitus lusikan pysyä pystyssä. Se ei ole mikään mokkavanukas.

      Lainaa

    24. Punavihreä leijona 17.3.2026 10:20
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      En ymmärtänyt neulon jutun hauskuutta

      Lainaa

    25. Peruuttamaton riikinkukko 17.3.2026 10:51
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Siinä taas ilmiantoi itsensä henkilö, joka ei ymmärrä, että kahvin vahvuus ja paahtoaste on kaksi aivan eri asiaa.

      Lainaa

    26. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Sovelias leopardi: Jotku pöllii jotain 2 ja puolen vahvuuden kahveja. Itse joskus ostanut 3 vahvuutta, mutta kyllä täytyy olla 4 tai 5 että maistuu kahvilat. Totta kai noilla pienemmilläkin vahvuuksilla saa kahvia kun lusikoi puoli pakettia kerralla.
      Paahtoaste? Vaaleassa kahvissa on enemmän kofeiinia.

      Lainaa

    27. Tulos: +42 (46 ääntä)
      Hyppelevä bataatti: Eihän se ole vahvuus vaan paahtoaste. Mitä tummemaksi paahdettu, sen kitkerämpi ja vähemmän kahvin makuinen.
      Tumma kahvi on usein nimenomaan pehmeämmän makuista. Toki myös kahvilaatu vaikuttaa siihen.

      Lainaa

    28. Tulos: -18 (48 ääntä)
      Siis minkälainen psykopaatti katsoo milloin Googlessa ilmoitetut aukioloajat on muokattu, sen sijaan että katsoisi suoraan aukioloajat liikkeen omilta sivuilta 😶😶😶

      Lainaa

    29. Kiistelty dinosaurus 17.3.2026 12:53
      Tulos: +87 (87 ääntä)
      Kaaleppi: Siis minkälainen psykopaatti katsoo milloin Googlessa ilmoitetut aukioloajat on muokattu, sen sijaan että katsoisi suoraan aukioloajat liikkeen omilta sivuilta 😶😶😶
      Olen samaa mieltä, mutta pakko silti kommentoida sitä, minkälainen helvetti toisinaan liikkeiden aukioloaikojen selvittäminen on. Monella kaupalla ei ole enää lainkaan verkkosivuja. Facebookissa on aukioloajat, mutta viimeinen päivitys on vuodelta 2018, joten alkaa epäilyttää, että onko koko sivusto enää käytössä.  Googlesta löytyy aukioloaikatiedot, mutta ovatko nekään ajan tasalla. Instagramissa on päivitys, että viime vuoden helatorstaina oltiin auki normaalisti. Normaalisti? Voisitteko kertoa jossakin selväsanaisesti, että mikä tämä "normaali" on?

      Lainaa

    30. Siivo mestari 17.3.2026 13:10
      Tulos: +94 (102 ääntä)
      Väsy siili: Pitäisköhän rangaistusten määräännostaa niin rikokset vähenee. Ja kyllä, asia on paljon monimutkaisempi kuin tämä ratkaisu, mutta kyllä se jotain asiaan auttaisi
      Rikosten määrää on kautta historian yritetty vähentää rangaistuksia koventamalla, eikä se ole koskaan toiminut. Edes Ateenassa kun Drakonin lakikokoelma määräsi suunnilleen jokaisesta rikoksesta kuolemanrangaistuksen.
      Ei vain paras, vaan _ainoa_ keino, jolla rikoksia on koskaan saatu vähennettyä, on niiden juurisyihin puuttuminen, eli köyhyyden vähentäminen, päihdeongelmien hoito, ja sosiaalisten turvaverkkojen rakentaminen. Kyllä, se kuulostaa aivan vassarihippien maailmanhalailulta, mutta tosiasiassa täysin kylmästi omaa etua ajatellen kannattaa tukea heikompiosaisia. Rikkaanakin on kummasti mukavampaa elää jos kadulla voi kulkea ilman henkivartijoita joutumatta nistien puukottamaksi.

      Lainaa

    31. Virtaava piirroshahmo 17.3.2026 13:10
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Väsy siili: Pitäisköhän rangaistusten määräännostaa niin rikokset vähenee. Ja kyllä, asia on paljon monimutkaisempi kuin tämä ratkaisu, mutta kyllä se jotain asiaan auttaisi
      On tutkittu juttu että tuomioita koventamalla rikollisuus muuttuu vain väkivaltaisemmaksi. Vai onko jenkeissä mielestäsi turvallisempaa kuin Suomessa?

      Lainaa

    32. Himmeä gaselli 17.3.2026 13:41
      Tulos: -17 (27 ääntä)
      Likempi haltija: Niitä varteen otettavia kahvipaketti varkaita on varmasti enemmän, kun juoksukaljan hakijoita. Kun noita kahvipaketteja taitaa pölliä enemmän jännitystä elämäänsä hakevat eläkeläiset.
      Mitä hemmettiä? Kuka on nähnyt eläkeläisten varastavan? Kyllähän ne punalappuja metsästää mutta näpistäjiä? 🙄

      Lainaa

    33. Kirjailtu kettu 17.3.2026 13:47
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Siivo mestari: Rikosten määrää on kautta historian yritetty vähentää rangaistuksia koventamalla, eikä se ole koskaan toiminut. Edes Ateenassa kun Drakonin lakikokoelma määräsi suunnilleen jokaisesta rikoksesta kuolemanrangaistuksen. Ei vain paras, vaan _ainoa_ keino, jolla rikoksia on koskaan saatu vähennettyä, on niiden [...]
      Varmaan kuukauden paras asiapostaus 👍🏻

      Lainaa

    34. It's a deal 17.3.2026 14:28
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Räkäpää: "Heräsinpä tässä ja keitin kahvit." "ET OO VOINU KUN MINÄ TEIN NIIN VIIME VIIKOLLA!"
      No tuo aamukahvinkeittokasku on niin vanha, että muistan isoäitini jo 1970-luvulla kertoneen sen tapahtuneen hänelle.

      Lainaa

    35. Intiimi peura 17.3.2026 21:19
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Aamukahvia kaipaava käärme: Tulipa sattumalta nimikoneesta osuva nimi. Ajattelin nimittäin tulla sanomaan, että surullisinta tossa kahvin varastamisessa on se, että suodatinkahvia varastavat ovat luultavasti kahviriippuvaisia eläkeläisiä. Eivät kai nistit mitään aamukahveja keittele? Eikö niillä ole muut [...]
      Syötkö useinkin lihat ja juustot paketteineen?

      Lainaa

    36. Jouheva metso 18.3.2026 5:35
      Tulos: -26 (28 ääntä)
      Mimmi: Ei ole kyse siitä, vaan hallituksen leikkauspolitiikasta. Köyhyys ajaa epätoivoisiin tekoihin, ja kahvi voi olla yksi arjen asioista, josta ei halua luopua.
      En kyllä hallitusta syyttäisi siitä että kahvin hinta on tuplaantunut parin vuoden takaisesta.
      Se että ei halua luopua jostain, ei ole syy varastaa. Ymmärtäisin jos varastaisi ruokaa nälkäkuoleman välttääkseen. Tällöinkin on toivottavaa jäädä kiinni, niin ehkä joku osaa auttaa oikean palvelun piiriin. Ilman kahvia pärjää jokainen.

      Lainaa

    37. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Kiistelty dinosaurus: Olen samaa mieltä, mutta pakko silti kommentoida sitä, minkälainen helvetti toisinaan liikkeiden aukioloaikojen selvittäminen on. Monella kaupalla ei ole enää lainkaan verkkosivuja. Facebookissa on aukioloajat, mutta viimeinen päivitys on vuodelta 2018, joten alkaa epäilyttää, että onko koko sivusto enää [...]
      Monet pikkukaupat/baarit päivittävät Facea paremmin kuin nettisivujaan. Hyvin mahdollisesti Google Mapsia myös.

      Lainaa

    38. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Siinä taas ilmiantoi itsensä henkilö, joka ei ymmärrä, että kahvin vahvuus ja paahtoaste on kaksi aivan eri asiaa.
      Mutta minkäs sille tekee kun on pakko yrittää päteä asioissa mistä ei ymmärrä alkeitakaan. Se vaatisi kuitenkin sen että lukisi paketista tuon tekstin paahtoaste niin ymmärtäisi sen mitä se numero tarkoittaa. No toki se vaatii myös sen että ymmärtäisi mitä se paahtoaste tarkoittaa joten joka tapauksessa aika outoa että oletettavasti aikuinen ihminen ei tuota ymmärrä kun kuitenkin selkeästi osaa lukea ja kirjoittaa. 
      Olisi mielenkiintoista tietää mihin kaikkeen hän käyttää samaa logiikkaa että isompi numero tuotteessa tarkoittaa pelkästään sen vahvuutta. Ainakin nyt opin käytännössä itse että miksi joissakin tuotteissa on nimissä iso numero joka ei perustu mihinkään. Sillä lisätään myyntiä juuri tämänkaltaisissa ihmisissä.
      Kahvissa kun vaikuttava aine on kofeiini niin tummapaahtoinen on käytännössä vähemmän "vahvaa" koska osa kofeiinista lähtee paahdon aikana joten mitä pidempään paahdetaan sitä vähemmän kofeiinia. 

      Lainaa

    39. Päätön alokas 18.3.2026 8:26
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      just: Tumma kahvi on usein nimenomaan pehmeämmän makuista. Toki myös kahvilaatu vaikuttaa siihen.
      Niinhän ne muka väittää, mutta pahaa se on. Maistuu pannunpohjalle käristyneeltä. Myös ne kalliimmat. Se on siis makuasia, ja väittäisin että tuo väitetty pehmeyskin on maistajan suussa.

      Lainaa

    40. Päätön alokas 18.3.2026 8:28
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Jouheva metso: En kyllä hallitusta syyttäisi siitä että kahvin hinta on tuplaantunut parin vuoden takaisesta.Se että ei halua luopua jostain, ei ole syy varastaa. Ymmärtäisin jos varastaisi ruokaa nälkäkuoleman välttääkseen. Tällöinkin on toivottavaa jäädä kiinni, niin ehkä joku osaa auttaa oikean palvelun piiriin. Ilman kahvia pärjää jokainen.
      Luepa uudestaan. Ei siinä niin väitetykään.

      Lainaa

    41. Seuraava hanki 18.3.2026 9:40
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Himmeä gaselli: Mitä hemmettiä? Kuka on nähnyt eläkeläisten varastavan? Kyllähän ne punalappuja metsästää mutta näpistäjiä? 🙄
      Ei olekkaan nähnyt, kun ne on niin ovelia.

      Lainaa

    42. Seuraava hanki 18.3.2026 9:41
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Pluri: Mutta minkäs sille tekee kun on pakko yrittää päteä asioissa mistä ei ymmärrä alkeitakaan. Se vaatisi kuitenkin sen että lukisi paketista tuon tekstin paahtoaste niin ymmärtäisi sen mitä se numero tarkoittaa. No toki se vaatii myös sen että ymmärtäisi mitä se paahtoaste tarkoittaa joten joka tapauksessa aika outoa [...]
      Tietysti kengännumeroissa on myös tämä vahvuuslogiikka!

      Lainaa

    43. Tuhoton minkki 18.3.2026 11:12
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      Himmeä gaselli: Mitä hemmettiä? Kuka on nähnyt eläkeläisten varastavan? Kyllähän ne punalappuja metsästää mutta näpistäjiä? 🙄
      Nehän kokoontuu aamuisin pelaamaan hedelmäpeliä, sen jälkeen kun rahat on hävitty, niin ne menee porukalla näpisteleen kahvipaketteja. Syyttäävät siitä sitten hallitusta, kun joutuvat näin tekemään :) Hallitus on ollut syyllinen jo viimeiset 60vuotta.

      Lainaa

    44. Väsy siili 18.3.2026 12:10
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Siivo mestari: Rikosten määrää on kautta historian yritetty vähentää rangaistuksia koventamalla, eikä se ole koskaan toiminut. Edes Ateenassa kun Drakonin lakikokoelma määräsi suunnilleen jokaisesta rikoksesta kuolemanrangaistuksen. Ei vain paras, vaan _ainoa_ keino, jolla rikoksia on koskaan saatu vähennettyä, on niiden [...]
      Oot kyllä tässä oikeassa. Tämänhetkinen rikollisuuden määrä vaan rupeaa helposti suututtaa ja tosi moni lankeaa siihen välittömästi uudestaan

      Lainaa

    45. Tyytymätön herukka 18.3.2026 12:19
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Liinaton metsämarja: Lähilidlissä oli aikanaan ananaslonkerosiksarit varustettu hälyillä! 😅

      Meidän litukassa näkyy olevan kaikki hartwallin lonkkumaut noilla samannäkösillä hälyttimillä varustettu. Ymmärrän toki joo kun päkin hinta on lähempänä 18e. Helposti varastettavissa.

      Lainaa

    46. Tinkimätön ylioppilas 18.3.2026 12:27
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Kiistelty dinosaurus: Olen samaa mieltä, mutta pakko silti kommentoida sitä, minkälainen helvetti toisinaan liikkeiden aukioloaikojen selvittäminen on. Monella kaupalla ei ole enää lainkaan verkkosivuja. Facebookissa on aukioloajat, mutta viimeinen päivitys on vuodelta 2018, joten alkaa epäilyttää, että onko koko sivusto enää [...]
      Firmojen facebook-sivut on ihan vihoviimeinen keksintö. No joo voi oikeatkin verkkosivut olla ihan suolesta ja päivitetty vuonna sota, mutta sellaisen olemassaolosta näkee huonoimmillaankin puljun ainakin olleen olemassa vielä edellisen laskun erääntyessä. Naamakirjasivut sen sijaan kummittelevat ilmaiseksi vuosikymmeniä konkurssin jälkeenkin.

      Lainaa

    47. Itseasiassa 18.3.2026 21:59
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Väsy siili: Pitäisköhän rangaistusten määräännostaa niin rikokset vähenee. Ja kyllä, asia on paljon monimutkaisempi kuin tämä ratkaisu, mutta kyllä se jotain asiaan auttaisi
      Ei auttaisi, sitäkin on tutkittu.

      Lainaa

    48. Itseasiassa 18.3.2026 22:01
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Likempi haltija: Niitä varteen otettavia kahvipaketti varkaita on varmasti enemmän, kun juoksukaljan hakijoita. Kun noita kahvipaketteja taitaa pölliä enemmän jännitystä elämäänsä hakevat eläkeläiset.
      Justiin tuossa keskustelin ihmisen kanssa, joka varastaa ruokaa. Kaikista tuista on leikattu ja rahat eivät enää riitä elämiseen. Onhan siitä kirjoitettu uutisiakin.

      Lainaa

    49. Itseasiassa 18.3.2026 22:04
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      just: Paahtoaste? Vaaleassa kahvissa on enemmän kofeiinia.
      Niin ln myls vihreässä teessä enemmän kuin mustassa. Ja ihan samasta syystä.

      Lainaa

    50. Silmuton satuhahmo 18.3.2026 22:15
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Seuraava hanki: Ei olekkaan nähnyt, kun ne on niin ovelia.
      No hemmetti! Ovatpa (vanhoja) kettuja 😆

      Lainaa

    51. Kursivoitu ananas 19.3.2026 8:13
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Seuraava hanki: Tietysti kengännumeroissa on myös tämä vahvuuslogiikka!
      Ja varsinkin molon koossa.

      Lainaa

    52. Kirpeä Ahven 19.3.2026 10:37
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Jännä sateenvarjo: Meinaat, että tuollaista ei voi tapahtua kun kerran, maailmanhistorian aikana? Suomessakin avataa tuhansia liikkeita joka aamu, niin eiköhän siellä joukossa ole aina yksi yritys, mikä ei jonakin aamuna saa laitettua valoja päälle samantien, kun liike aukeaa.
      Niin. Nimimerkillä useamminnkuin kerran itsekin pimeässä toimistossa töitä tehneenä aukioloaikana.

      Lainaa

    53. Tarinoita kertova neuvonantaja 19.3.2026 16:19
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Itämainen kolibri: Toi neulon juttu liikkeestä ja valoista oli ihan hauska kun tollasen ekaa kertaa luki joskus 10 vuotta sitten. Sitten aina tasaisin väliajoin joku kuvittelee olevansa hauska ja jakaa samaa kaskua.
      Sen sijaan tuo päivittely, kuinka joku arjen random sattumus ei ole maailmanhistoriassa ainutlaatuinen vaan sinä olet vastaavasta kuullut ennenkin, ei ollut hauska ensimmäisellä kerrallakaan. 🥱

      Lainaa

    54. Komia ilonpilaaja 25.3.2026 3:43
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mä olen tyhmä. Olen kuvitellut että ne jotka varastaa ruokaa, syö sen, että rahaa riittää muuhun. Mutta ilmeisesti päihteiden väärinkäyttäjät eivät koskaan syö?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aukioloajat, jalan koko, kahvi, kaupassa, kauppa, kengän koko, kengät, kiristyskalvot, kuristuskalvot, kuva, monot, pakkanen, pimeä, valot

  • Uusimmat

  • Kategoriat