Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 516

Vesala odottaa, Kristiina antaa palautetta.
Kuvakooste, osa 516

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Arvokas ananas 30.10.2025 0:11
      Tulos: +399 (421 ääntä)
      Wau. Nuo kaapit. Ei omaan kotiin sopiva tyyli, mutta herttileijakkaa, miten joku osaa ja jaksaa tehdä. Mahtavia.

      Lainaa

    2. Intravenoosi kivi 30.10.2025 0:19
      Tulos: +222 (228 ääntä)
      Arvokas ananas: Wau. Nuo kaapit. Ei omaan kotiin sopiva tyyli, mutta herttileijakkaa, miten joku osaa ja jaksaa tehdä. Mahtavia.
      Oiskohan näin 😜 On ne oikeasti kyllä hienot.

      Lainaa

    3. Intravenoosi kivi 30.10.2025 0:23
      Tulos: +156 (180 ääntä)
      Ja antakaa Vesalan esitellä mahaansa jos haluaa. Siinä ei tulevan lapsen yksityisyyttä loukata ☺️.

      Lainaa

    4. Tulos: +185 (191 ääntä)
      Haaveilen pienestä lottovoitosta et vois kans tilaa puustikilta jotain! Ihaillu noita töitä usein.

      Lainaa

    5. Mietitty gorilla 30.10.2025 3:03
      Tulos: +102 (110 ääntä)
      On kyllä Puustiikilla upeita teoksia, toivottavasti saavat riittävästi töitä ulkomailtakin tilauksia!

      Lainaa

    6. Tohlo apina 30.10.2025 4:53
      Tulos: +208 (238 ääntä)
      Onko muita alkanut turhauttamaan se kun jokaiseen hienoon, todelliseen kuvaan tai videoon tulee joku vinkumaan AI:sta tai muuten sisällön aitoudesta?

      Lainaa

    7. Ylistävä tomaatti 30.10.2025 5:13
      Tulos: -22 (60 ääntä)
      Tohlo apina: Onko muita alkanut turhauttamaan se kun jokaiseen hienoon, todelliseen kuvaan tai videoon tulee joku vinkumaan AI:sta tai muuten sisällön aitoudesta?
      Internetissä riittää sijaiskärsijöitä tai -epäilijöitä jotka eivät liity alkuperäiseen asiaan mitenkään. Se on vaan nykyinen trendi netissä, eiköhän tuo 10 vuoden sisällä kehity taas johonkin muuhun suuntaan. Vuosituhannen alun netin kun saisi takaisin, siellä osattiin käyttäytyä.

      Lainaa

    8. Tottunut mestari 30.10.2025 6:11
      Tulos: +186 (190 ääntä)
      Puustikin työt vetää sanattomaksi. Ollut ilo päästä yhtä sänkyä kerran ihan livenä ihmettelemään ja melkein raavasta miestä itketti se komeus mikä siinä oli. Vähän olin myös päissäni. Mutta silti!

      Lainaa

    9. Tulos: +100 (110 ääntä)
      Tohlo apina: Onko muita alkanut turhauttamaan se kun jokaiseen hienoon, todelliseen kuvaan tai videoon tulee joku vinkumaan AI:sta tai muuten sisällön aitoudesta?
      Sinänsä oon kyl positiivisesti yllättynyt, että ihmisiltä löytyy taitoa kyseenalaistaa internetissä nähtyjä asioita. Aito artistihan helposti todistaa työnsä aitouden, mutta AI roskan tuottajat siihen eivät.

      Lainaa

    10. Tulos: +57 (65 ääntä)
      Tohlo apina: Onko muita alkanut turhauttamaan se kun jokaiseen hienoon, todelliseen kuvaan tai videoon tulee joku vinkumaan AI:sta tai muuten sisällön aitoudesta?
      Kai se pitää ottaa kohteliaisuutena 😅 Töissä nauratti kun oli telkkarissa joku visailuohjelma päällä mitä Katrie Daler juonsi, vanhempi väki oli sitä mieltä että oli tekoälyn tuotos. Jouduin oikeesti vakuuttelemaan niille, että kyllä Katrie Daler on oikea ihminen :D

      Lainaa

    11. Kepeä apina 30.10.2025 7:40
      Tulos: -31 (59 ääntä)
      Intravenoosi kivi: Ja antakaa Vesalan esitellä mahaansa jos haluaa. Siinä ei tulevan lapsen yksityisyyttä loukata ☺️.
      Ihme, ettei vauva.fissä riehuva raskausrunkkari osunut kommentoimaan. Tiesittekö, että sellainenkin fetissi on? Ei varmaan ole mitään, mikä ei pervoja yllyttäisi.

      Lainaa

    12. Uneton kärpänen 30.10.2025 7:49
      Tulos: +49 (63 ääntä)
      Kepeä apina: Ihme, ettei vauva.fissä riehuva raskausrunkkari osunut kommentoimaan. Tiesittekö, että sellainenkin fetissi on? Ei varmaan ole mitään, mikä ei pervoja yllyttäisi.
      En tiennyt ja ilman tätäkin tietoa olisin voinut elää onnellsena. Tai no, ainakin onnellisempana.

      Lainaa

    13. Pakastettu ankerias 30.10.2025 7:53
      Tulos: -7 (65 ääntä)
      Mistä tunnistaa valo- tai elokuvassa raskaan naisen? Se pitää yhtä kättä vatsan alla tai etualla. Sitä ihmettelee, miksi kuvaajilla on tällainen fiksaatio, ei suinkaan ihmettele niitä naisia, jotka poseeraavat käsketysti.

      Lainaa

    14. Ovela jääkarhu 30.10.2025 8:03
      Tulos: +95 (103 ääntä)
      Kepeä apina: Ihme, ettei vauva.fissä riehuva raskausrunkkari osunut kommentoimaan. Tiesittekö, että sellainenkin fetissi on? Ei varmaan ole mitään, mikä ei pervoja yllyttäisi.
      Kaikesta ne ihmiset kiihottuu, mutta ei se silti tarkoita että pitäisi heidän takia mustaan säkkiin piiloutua. Kesälläkin kävelen kyllä sandaaleissa vaikka monikin runkkaa jaloille. Eihän se ole multa pois.

      Lainaa

    15. Työkyvytön orava 30.10.2025 8:19
      Tulos: +42 (68 ääntä)
      Kepeä apina: Ihme, ettei vauva.fissä riehuva raskausrunkkari osunut kommentoimaan. Tiesittekö, että sellainenkin fetissi on? Ei varmaan ole mitään, mikä ei pervoja yllyttäisi.
      No en mä kyllä silti tiedä, mikä ero sillä on normirunkkariin, kuin että sattumoisin innostuu siunatussa tilassa olevasta naisesta. Kyllähän sitä tupataan raskaana seksiä harrastamaan sen oman miehenkin kanssa eli selvästi se oma mieskin silloin haluaa raskaana olevaa naista. Onko se oma mieskin silloin joku sairas pervo?

      Lainaa

    16. Läpäisemätön kilpikonna 30.10.2025 8:40
      Tulos: -62 (72 ääntä)
      Onko noi kaapit tekoälyä vai ei!?

      Lainaa

    17. Anonyymi Anakonda 30.10.2025 8:51
      Tulos: +88 (94 ääntä)
      Oikeita on. Voit käydä Puustikin sivuilla ja somesivuilla. Jakavat paljon myös tekovaiheita. Olen heiltä juttuja ostanut ja käynyt verstaallakin. Sekä tuon korkean kaapin että lohikäärmeen olen nähnyt myös livenä. Lohikäärme on kierrellyt myös keskiaikamarkkinoita joitain vuosia sitten.

      Lainaa

    18. Hifikissan_Wifi 30.10.2025 8:54
      Tulos: -103 (109 ääntä)
      Jos se, että pitää elokuvia hyllyssä näytillä on ensimmäinen "Ei kai kukaan ole sellainen"- ajatus. Toinen on se, että teettää niille erikseen hyllyn. Tosin ei porukka osaa ottaa lippiksistäkään tarroja pois, niin eikai tuokaan sen kummempi moka ole.

      Lainaa

    19. Poropietari norsu 30.10.2025 9:16
      Tulos: +101 (105 ääntä)
      Hifikissan_Wifi: Jos se, että pitää elokuvia hyllyssä näytillä on ensimmäinen "Ei kai kukaan ole sellainen"- ajatus. Toinen on se, että teettää niille erikseen hyllyn. Tosin ei porukka osaa ottaa lippiksistäkään tarroja pois, niin eikai tuokaan sen kummempi moka ole.
      Missä sinä sitten elokuviasi säilytät? Jos niitä on kertynyt sen verran, että tarvitsee tuon kokoisen hyllyn, ei ne mihinkään tv-tason laatikkoon mahdu.

      Lainaa

    20. Kloorattu muovipussi 30.10.2025 9:18
      Tulos: +46 (58 ääntä)
      Arvokas ananas: Wau. Nuo kaapit. Ei omaan kotiin sopiva tyyli, mutta herttileijakkaa, miten joku osaa ja jaksaa tehdä. Mahtavia.
      On kyllä. Tosin luulen, että pidemmän päälle nuo lohikäärmeenpäät aiheuttaa vitutusta. Kolahtavat sopivasti joka kerta polveen, kun kävelet hyllyn editse. (Ja tuossa jälkimmäisessä kaapissa vastaavasti otsaan.)
      Käytettävyyden näkökulmasta sopisivat paremmin jonnekin yläreunaan, tai vaihtoehtoisesti tuohon mutta litteinä vaakunakuvina tuollaisen ulokkeen sijaan.

      Lainaa

    21. Itselatautuva avokado 30.10.2025 10:10
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      Hifikissan_Wifi: Jos se, että pitää elokuvia hyllyssä näytillä on ensimmäinen "Ei kai kukaan ole sellainen"- ajatus. Toinen on se, että teettää niille erikseen hyllyn. Tosin ei porukka osaa ottaa lippiksistäkään tarroja pois, niin eikai tuokaan sen kummempi moka ole.
      Hylly on kyllä tarpeen. Mutta lippistarroista samaa mieltä. Samat ei varmaan ota niitä läpinäkyviä suojakalvojakaan pois elektroniikasta jne.?

      Lainaa

    22. Itseasiassa 30.10.2025 10:14
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Tohlo apina: Onko muita alkanut turhauttamaan se kun jokaiseen hienoon, todelliseen kuvaan tai videoon tulee joku vinkumaan AI:sta tai muuten sisällön aitoudesta?
      Mun mielestä tota Vesalan vauvaa vois vähän terävöittää AI:lla, kun mä en erota.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 30.10.2025 10:15
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      Kepeä apina: Ihme, ettei vauva.fissä riehuva raskausrunkkari osunut kommentoimaan. Tiesittekö, että sellainenkin fetissi on? Ei varmaan ole mitään, mikä ei pervoja yllyttäisi.
      Joo, olen kuullut sairaalassa työskentelevältä, että sairaalan ulkopuolella on joskus pörrännyt tyyppi raskaana olevien naisten perässä. Vallan ihanaa.

      Lainaa

    24. Ventti kovakuoriainen 30.10.2025 10:16
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Hieno hylly. Perinteisten käsityötaitojen yhdistäminen nykyaikaiseen 3D-tekemiseen luo näköjään mahdollisuuksia tehdä vaikka mitä. Harmittaa hyllyn tulevan omistajan puolesta ettei hyllyissä ole lasiovia. Niillä säästyisi paljolta pölyjen pyyhkimiseltä.

      Lainaa

    25. Ventti kovakuoriainen 30.10.2025 10:21
      Tulos: +69 (73 ääntä)
      Hifikissan_Wifi: Jos se, että pitää elokuvia hyllyssä näytillä on ensimmäinen "Ei kai kukaan ole sellainen"- ajatus. Toinen on se, että teettää niille erikseen hyllyn. Tosin ei porukka osaa ottaa lippiksistäkään tarroja pois, niin eikai tuokaan sen kummempi moka ole.
      Hyllyt ei ole tarkoitettu "esillä pitämiseen" vaan kirjojen/elokuvien säilyttämiseen niin että on helppo löytää haluamansa.

      Lainaa

    26. Puhekyvytön tomaatti 🍅 30.10.2025 10:21
      Tulos: -31 (53 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Kaikesta ne ihmiset kiihottuu, mutta ei se silti tarkoita että pitäisi heidän takia mustaan säkkiin piiloutua. Kesälläkin kävelen kyllä sandaaleissa vaikka monikin runkkaa jaloille. Eihän se ole multa pois.

      Mielestäni yhteiskunnassa kaikki voisivat paremmin jos yleisesti julkisilla paikoilla pukeuduttaisiin siistimmin ja siveellisemmin.

      Onneksi emme kuitenkaan ole muslimimaa, niin jokainen saa itse päättää. 🇫🇮

      Lainaa

    27. Tulos: -63 (67 ääntä)
      Arvokas ananas: Wau. Nuo kaapit. Ei omaan kotiin sopiva tyyli, mutta herttileijakkaa, miten joku osaa ja jaksaa tehdä. Mahtavia.
      Nei ei ole eikeitä. AI kuvia ja kaappeja.

      Lainaa

    28. Tulos: -17 (47 ääntä)
      Työkyvytön orava: No en mä kyllä silti tiedä, mikä ero sillä on normirunkkariin, kuin että sattumoisin innostuu siunatussa tilassa olevasta naisesta. Kyllähän sitä tupataan raskaana seksiä harrastamaan sen oman miehenkin kanssa eli selvästi se oma mieskin silloin haluaa raskaana olevaa naista. Onko se oma mieskin silloin joku sairas pervo?
      Kuka sen naisen on "siunannut"? Te hihhulit olette kummallisia.

      Lainaa

    29. Tulos: -50 (64 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Mielestäni yhteiskunnassa kaikki voisivat paremmin jos yleisesti julkisilla paikoilla pukeuduttaisiin siistimmin ja siveellisemmin.Onneksi emme kuitenkaan ole muslimimaa, niin jokainen saa itse päättää. 🇫🇮
      Ei hätää, sharia tulee ennemmin tai myöhemmin :)

      Lainaa

    30. Tulos: +29 (59 ääntä)
      Pakastettu ankerias: Mistä tunnistaa valo- tai elokuvassa raskaan naisen? Se pitää yhtä kättä vatsan alla tai etualla. Sitä ihmettelee, miksi kuvaajilla on tällainen fiksaatio, ei suinkaan ihmettele niitä naisia, jotka poseeraavat käsketysti.
      Oletko ikinä nähnyt raskaanaolevia naisia luonnossa. He pitävät hyvin usein käsiään vatsansa edessä, koska he vaistonvaraisesti suojaavat syntymätöntä lastaan. On hyvin luonnollista, että tätä ilmiötä kuvataan myös kuvissa ja elokuvissa, koska se symboloi äidin hoivaviettiä.

      Lainaa

    31. Tulos: -26 (54 ääntä)
      Arvokas ananas: Wau. Nuo kaapit. Ei omaan kotiin sopiva tyyli, mutta herttileijakkaa, miten joku osaa ja jaksaa tehdä. Mahtavia.
      Puu on kyllä tyylikästä ja jopa sopisi hyvin omaan kämppään, mutta ei helvata noi saatanan muovipäät. Miten noin hienoja puukalusteita tekevälle voi tulla mieleenkään tulostaa siihen jotain koristeita halvasta muovista?

      Lainaa

    32. Punerva laama 30.10.2025 11:57
      Tulos: +58 (66 ääntä)
      Fetisseistä kauhistujat ovat ihan oma ihmislajinsa. Ihan kuin kukaan voisi valita sitä, mistä kiihottuu. (Sen voi valita, missä sitä ilmaisee ja hakee.)

      Lainaa

    33. Itseasiassa 30.10.2025 11:59
      Tulos: +46 (54 ääntä)
      Pakastettu ankerias: Mistä tunnistaa valo- tai elokuvassa raskaan naisen? Se pitää yhtä kättä vatsan alla tai etualla. Sitä ihmettelee, miksi kuvaajilla on tällainen fiksaatio, ei suinkaan ihmettele niitä naisia, jotka poseeraavat käsketysti.
      Hyvin usein raskaana olevan naisen käsi on vatsalla. Välillä sitä vauvaa silittelee tai rauhoittelee, kun potkut eivät tunnu mukavilta.

      Lainaa

    34. Pakasteankerias tietokoneella 30.10.2025 12:51
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Itseasiassa: Hyvin usein raskaana olevan naisen käsi on vatsalla. Välillä sitä vauvaa silittelee tai rauhoittelee, kun potkut eivät tunnu mukavilta.
      Nyt olen sivistetympi. Oletin kyseessä olevan samanlaisen fiksaation kuin esimerkiksi muotokuvissa 30 asteen (tai jotain sinne päin) pään kääntö kohti kameraa ja torson 30 asteen kulma kameraan nähden. En ajatellut raskaana olevien naisten pitävän kättä muusta olotilasta poikkeavan paljoa vatsalla, koska en itse lihavana miehenä ole niin tehnyt. Ele on ennen tätä sinulta saamaani ihan hyvää sivistystä vaikuttanut yhtä mielekkäältä kuin esimerkiksi rintojen, takapuolen, tai vaikkapa poikkeuksellisen ison klyyvarin toistuva siveleminen: ne ovat kaikki kantajansa ominaisuuksia, joihin en ole kuvitellut kantajan kiinnittävän huomiota.

      Lainaa

    35. Soinnukas kana 30.10.2025 13:45
      Tulos: +51 (57 ääntä)
      Ylistävä tomaatti: Vuosituhannen alun netin kun saisi takaisin, siellä osattiin käyttäytyä.
      No ei kyllä osattu. Habbohotellissa kyttäävät pedot ja silloistenkin keskustelupalstojen, ircin ja newsien trollit olivat voimissaan. Kyllä ennen FB:tä ja vastaaviakin oli jäätävää paskaa.

      Lainaa

    36. Kirpeä Ahven 30.10.2025 16:29
      Tulos: -18 (30 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Mielestäni yhteiskunnassa kaikki voisivat paremmin jos yleisesti julkisilla paikoilla pukeuduttaisiin siistimmin ja siveellisemmin.Onneksi emme kuitenkaan ole muslimimaa, niin jokainen saa itse päättää. 🇫🇮
      Nyt on ehkä enemmän arvosteltu kommentin esittäjää kuin itse kommenttia. Erinomaisesti todettu.

      Lainaa

    37. Ikääntyvä sirkka 30.10.2025 17:06
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Ylistävä tomaatti:  Vuosituhannen alun netin kun saisi takaisin, siellä osattiin käyttäytyä.
      Vähänpä tiedät, jos noin luulet.

      Lainaa

    38. Epäonnistunut leppäkerttu 30.10.2025 17:44
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      Itselatautuva avokado: Hylly on kyllä tarpeen. Mutta lippistarroista samaa mieltä. Samat ei varmaan ota niitä läpinäkyviä suojakalvojakaan pois elektroniikasta jne.?
      Miksi ottaisin kun se suojakalvo on suojannut näyttöä jo yli vuoden ja ottanut kaikki naarmut vastaan itse näytön sijasta? Sitten kun se jossain vaiheessa lähtee irti, voi ostaa tilalle "oikean" suojakalvon/lasin

      Lainaa

    39. Epäonnistunut leppäkerttu 30.10.2025 17:50
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Ja kerran puoliso peri isoisänsä vanhan tietokoneen, jossa oli myös ulkokuoren päällä olevat suojamuovit jäljellä. Oli muuten aivan kuin uusi tietokone alla kun otti ne pois. 😅

      Lainaa

    40. Kiipeilevä kirsikka 30.10.2025 22:17
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Soinnukas kana: No ei kyllä osattu. Habbohotellissa kyttäävät pedot ja silloistenkin keskustelupalstojen, ircin ja newsien trollit olivat voimissaan. Kyllä ennen FB:tä ja vastaaviakin oli jäätävää paskaa.
      Jep, ihmisperseet ei muuksi muutu. Vain välineet ajan myötä muuttuu. Kohta ei tarvi ihmisiäkään perseilyyn kun AI hoitaa senkin.

      Lainaa

    41. Yliherkkä paarma 30.10.2025 22:49
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Kaikesta ne ihmiset kiihottuu, mutta ei se silti tarkoita että pitäisi heidän takia mustaan säkkiin piiloutua. Kesälläkin kävelen kyllä sandaaleissa vaikka monikin runkkaa jaloille. Eihän se ole multa pois.
      Itsekin olen aika vähäpukeinen, tietenkin lain ja hyvän maun sallimalla rajoilla, kesällä. Jos joku siitä kiihottuu (jos näkee fetissinsä kohteita) ja runkkaa niin ihan sama, kun ei tarvitse nähdä itse toimitusta 🙅🏻. Minä en ala muiden takia omaa pukeutumista rajoittamaan. Enkä häpeä itseäni.

      Lainaa

    42. Räkäpää 31.10.2025 8:26
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      -x-x-: Oletko ikinä nähnyt raskaanaolevia naisia luonnossa. He pitävät hyvin usein käsiään vatsansa edessä, koska he vaistonvaraisesti suojaavat syntymätöntä lastaan. On hyvin luonnollista, että tätä ilmiötä kuvataan myös kuvissa ja elokuvissa, koska se symboloi äidin hoivaviettiä.
      Lisäksi se maha painaa ja jos ei satu olemaan tukivyötä jne niin se toimii samalla keventimenä kun käsillä vähän tukee. Tiedä sitten kumpi on ensisijainen syy, mutta eiköhän siinä ole molempia.

      Lainaa

    43. Tulos: -19 (23 ääntä)
      Oon ehdottoman samaa mieltä ekan kuvan Kristiinan kanssa. Ihmiset ei tunnu miettivän yhtään kun laittavat kuvia vuavasta/lapsesta/raskausmahasta someen.

      Lainaa

    44. Arvokas ananas 31.10.2025 9:59
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Pakasteankerias tietokoneella: Nyt olen sivistetympi. Oletin kyseessä olevan samanlaisen fiksaation kuin esimerkiksi muotokuvissa 30 asteen (tai jotain sinne päin) pään kääntö kohti kameraa ja torson 30 asteen kulma kameraan nähden. En ajatellut raskaana olevien naisten pitävän kättä muusta olotilasta poikkeavan paljoa vatsalla, koska en itse [...]
      Eihän sitä useimmiten osaa samaistua siihen, jota ei ole kokenut tai ainakin läheltä vierestä seurannut. Oma kokemus antaa montakin syytä vatsan pitelyyn, eivätkä useimmat todellakaan ole huomion vetämistä siihen, että tässä nyt olen raskaana. Vatsa painaa ja on ensimmäinen asia, joka vaikkapa ovesta astuessa tai portaissa siirtyessä on keulilla. Kuvittele kantavasti raskasta pakettia vain toisesta päästä kiinni pitäen. Se olisi hyvin vaikeaa. Raskaus muuttaa kehoa nopeasti hyvin erilaiseksi kuin tavallisesti, luultavasti nopeampaa kuin juuri kukaan lihomalla pystyy muuttumaan. Lihoessa paino sitä paitsi jakautuu tasaisemmin kehoon, mutta raskausvatsa on lähinnä siinä edessä. Yksilöllisiä eroja on tietysti siinäkin. Ihan tasapainon, ja siten oman ja vauvan turvallisuuden vuoksi on helpompi liikkua, jos muuttuvaan kehoon ja sen rajoihin on fyysinen kontakti. Silloin hahmottaa itsekin kehonsa paremmin. Raskaus tuottaa myös monen laista kipua ja osa vauvan liikkeistä aiheuttaa kipua tai epämukavaa painetta milloin mihinkin kohden. Niinhän ihminen tuppaa pitelemään kipeää kohtaa, olipa se iskias, tyrä tai melkein mikä vaan.

      Lainaa

    45. Orpo ankerias 31.10.2025 15:38
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Mielenkiintoista, miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on raskausvatsasta. Itse kaksi kertaa raskaana olleena ajattelen, että käden tai käsien pitäminen vatsalla on vähän niinkuin sen vauvan pitämistä sylissä. Vaikka vauva on vielä niin "sylissä" kuin mahdollista kohdun sisällä, niin sen lisäksi häntä tekee mieli halata, silitellä ja pidellä myös käsillä. Sama jatkuu helposti vauvan synnyttyä kantoliinojen ja -reppujen kanssa. Vaikka vauva ihan varmasti pysyy kyydissä pitämättäkin, niin aikalailla aina, kun käsillä ei tee jotain muuta, niin kädet tulee laitettua vauvan ympärille.

      Lainaa

    46. Piiritetty sankari 31.10.2025 21:41
      Tulos: +3 (17 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Kaikesta ne ihmiset kiihottuu, mutta ei se silti tarkoita että pitäisi heidän takia mustaan säkkiin piiloutua. Kesälläkin kävelen kyllä sandaaleissa vaikka monikin runkkaa jaloille. Eihän se ole multa pois.
      Kukin tyylillään. Itseäni eittämättä häiritsisi, jos kesällä kävellessä olisi sandaalini täynnä useamman runkkaajan soppaa.

      Lainaa

    47. Vakuuttava jääkarhu 31.10.2025 22:38
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Piiritetty sankari: Kukin tyylillään. Itseäni eittämättä häiritsisi, jos kesällä kävellessä olisi sandaalini täynnä useamman runkkaajan soppaa.
      😆 Onneksi oman kokemuksen perusteella ei oo kukaan vielä kaduilla ruikkinut päälle. Jos joku puskassa vatkaa niin vatkatkoon, luulisin silti että eiköhän ne kuitenkin kotona tumputa niin kuin muutkin sivistyneet 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    48. Sillisalaattia Sisiliasta 1.11.2025 2:12
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Orpo ankerias: Mielenkiintoista, miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on raskausvatsasta. Itse kaksi kertaa raskaana olleena ajattelen, että käden tai käsien pitäminen vatsalla on vähän niinkuin sen vauvan pitämistä sylissä. Vaikka vauva on vielä niin "sylissä" kuin mahdollista kohdun sisällä, niin sen [...]
      Itselläni käden tai käsien vatsalla pitelyn syynä on ollut kaikkea edellä mainittuja: epämukavuutta, kipua, potkuja tai venytystä tyynnyttävää. Vatsaa ulkoisesti suojaavaa kosketusta. Painoa helpottavaa kannattelua. Kuitenkin myös ihan tietoista hellyttelyä vauvalle, joka kuulee ääneni ja tuntee kosketukseni omalla tavallaan. Yhteyden luomista tulevaan lapseeni. Aika paljon myös alitajuista, ilman syytä tapahtuvaa sivelyä, johon itsekin havahtuu, että näin se luonto on varmaan tarkoittanut naisen muuttuvan äidiksi. 
      Mutta sitten lapsi syntyy ja reilun puolen vuoden muutosta toipuvat sisuskalut etsivät paikkaansa vatsassa ja huomaan edelleen piteleväni kättä ajoittain vatsallani ja ihmiset tulkitsevat sen jälleen yhdeksi vauvauutiseksi. Vaivaantuneena tunnustan vain hellineeni kovan urakan suorittanutta vatsaani ilman parempaa tietoani. Kun viimeisimmästä raskaudesta on kulunut nyt muutama vuosi on vatsa ulkoisesti ja sisäisesti lähes ennallaan ja kaikki hellät eleetkin on nyt muistoja vain.

      Lainaa

    49. Transrasvaton mango 3.11.2025 18:34
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Nykyään: Kai se pitää ottaa kohteliaisuutena 😅 Töissä nauratti kun oli telkkarissa joku visailuohjelma päällä mitä Katrie Daler juonsi, vanhempi väki oli sitä mieltä että oli tekoälyn tuotos. Jouduin oikeesti vakuuttelemaan niille, että kyllä Katrie Daler on oikea ihminen 😁
      Onhan se. Toki vähän eksoottisen näköinen, huoliteltu ja hyvin meikattu ja puuteroitu, kokonaisuutena vähän liian täydellisen näköinen, niin voihan sitä erehtyä. Pieni epätäydellisyys on inhimillistä.

      Lainaa

    50. Sus siunatkoon 3.11.2025 18:40
      Tulos: +1 (1 ääni)
      kekkers: Kuka sen naisen on "siunannut"? Te hihhulit olette kummallisia.
      Hihhulointi ja siunaaminen, not even once 🙏🏻

      Lainaa

    51. Primööri metsämarja 3.11.2025 20:01
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Ylistävä tomaatti: Internetissä riittää sijaiskärsijöitä tai -epäilijöitä jotka eivät liity alkuperäiseen asiaan mitenkään. Se on vaan nykyinen trendi netissä, eiköhän tuo 10 vuoden sisällä kehity taas johonkin muuhun suuntaan. Vuosituhannen alun netin kun saisi takaisin, siellä osattiin käyttäytyä.
      Normot pilasi internetin, sanonta kuuluu.

      Lainaa

    52. Primööri metsämarja 3.11.2025 20:05
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      On aivan aiheellinen nosto, että lapsillakin on yksityisyyden suoja, kun lapset ovat syntyneet. On ihmisiä, jotka postaavat syntyneistä lapsestaan kuvia someen, vaikka lapselta ei voi mitenkään saads suostumusta siihen. Kuka haluaa, että oma elämä on julkistettu nettiin ennen kuin on edes päässyt yläateelle? Kumma, ettei näistä ole noussut enemmän oikeustapauksia. Somevanhenmat tekevät haittaa lapsilleen. Mutta mitäpä sitä ei tekisi somesuosion ja validaation eteen. Huoh.

      Lainaa

    53. Luvuton makkara 3.11.2025 22:06
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Primööri metsämarja: On aivan aiheellinen nosto, että lapsillakin on yksityisyyden suoja, kun lapset ovat syntyneet. On ihmisiä, jotka postaavat syntyneistä lapsestaan kuvia someen, vaikka lapselta ei voi mitenkään saads suostumusta siihen. Kuka haluaa, että oma elämä on julkistettu nettiin ennen kuin on edes [...]
      Vauvakuvista harvaa edes tunnistaa että se on ihan se ja sama niille. Mutta sen mitä itse somesta näen kuvia mitä vanhemmat lapsistaan jakaa, niin aika monesti on naama sumennettu jollain sydämenkuvalla tai kuvattu niin ettei kasvot näy. Sitten ne lapset jotka on jo isompia ja voi itse päättää, voi olla omalla naamallaan esim. äidit ja tyttäret jossain shoppailemassa ja samat lapset jakaa ne samat kuvat "mutsin kanssa shoppailemassa", niin sehän on täysin ok. En näe tässä ongelmaa.

      Lainaa

    54. Matkustava kivi 4.11.2025 5:20
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Primööri metsämarja: On aivan aiheellinen nosto, että lapsillakin on yksityisyyden suoja, kun lapset ovat syntyneet. On ihmisiä, jotka postaavat syntyneistä lapsestaan kuvia someen, vaikka lapselta ei voi mitenkään saads suostumusta siihen. Kuka haluaa, että oma elämä on julkistettu nettiin ennen kuin on edes [...]
       Niin, mutta tuossa oli raskausvatsasta kyse. En laita lapsestani tunnistettavia kuvia someen lainkaan, en edes mainitse häntä nimeltä, vain lempinimellä, ettei joku koulukiusaaja sitä sitten tulevaisuudessa nimihaulla löydä. Mutta se nyt on julkista tietoa, että olen äiti, joten en näe, mitä piiloteltavaa olisi raskausvatsassa. Siitä on paha lasta tunnistaa. (Omien vanhan kansan sukulaisten mielestä vatsa olisi pitänyt piilottaa burkatyypin mekkoihin, se oli säädytön, mutta kun vuosikymmenen yrittämisen jälkeen todella saimme onnistuneen raskauden aikaan, en kokenut olevani säädytön, vain iloinen ja ylpeä, kai nyt kaikki tietávät, ettei haikara heitä tuo. Joten pukeuduin niin, että se näkyi, ja sehän tosiaan näkyi kun minä olen kittana ja vauva suuri -en sillä teorialla, että ketään ulkopuolista kiinnostaisi, vain sillä, että kun minulla nyt kerran on hauskaa niin olkoon).

      Lainaa

    55. Hiekoittamaton apina 4.11.2025 6:39
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Primööri metsämarja: On aivan aiheellinen nosto, että lapsillakin on yksityisyyden suoja, kun lapset ovat syntyneet. On ihmisiä, jotka postaavat syntyneistä lapsestaan kuvia someen, vaikka lapselta ei voi mitenkään saads suostumusta siihen. Kuka haluaa, että oma elämä on julkistettu nettiin ennen kuin on edes [...]
      Tarkennas vähän se,mitä todellista haittaa tuosta noin pääsääntöisesti on. Jätetään poikkeustapaukset pois ja puhutaan yleisellä tasolla.

      Lainaa

    56. Boheemi ahma 4.11.2025 7:24
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Ylistävä tomaatti: Internetissä riittää sijaiskärsijöitä tai -epäilijöitä jotka eivät liity alkuperäiseen asiaan mitenkään. Se on vaan nykyinen trendi netissä, eiköhän tuo 10 vuoden sisällä kehity taas johonkin muuhun suuntaan. Vuosituhannen alun netin kun saisi takaisin, siellä osattiin käyttäytyä.
      Osattiinko? Onko joskus ollut sellainen aika. Itse käyttänyt internetiä vuodesta 1993 päivittäin.
      Lehdet voisivat poistaa kommenttiosionsa. Siellä mummut, vaarit ja incelit möyhäävät ja pitävät tyhmyyskisaa.
      Eilen YLEn jutussa sekasoluun joutuneesta 15-v. tytöstä setämiehet uhriutuivat porukalla, että mikä ongelma siinä on kun solussa asui myös ventovieras aikuinen mies.
      Setämiehet eivät tietenkään näe asioita pikkutytöstä saakka ahdisteltujen naisten näkökulmasta. Not all men but always men. Eikä ole passista kiinni.

      Lainaa

    57. Kypsä liitu 4.11.2025 15:00
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Naurattaa kun mietin, että tuolla upeassa lohikäärmevaatekaapissa on sitten sisällä jotain kulahtaneita kalsareita ja parit verkkarit. Tuossahan pitäisi säilyttää pelkkiä haarniskoja ja lumileoparditurkkeja. Kaikki muu olisi loukkaus kaapin tekijää kohtaan.

      Lainaa

    58. Toistuva kameli 4.11.2025 23:15
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Eikö muita ihmetytä miksi leffojensäilytyskaappi on niin syvä? 30 senttiseen hyllyyn leffat menee kahdessa rivissä, mikä toki säästää tosi paljon tilaa, kun saa kaksinverroin leffoja yhteen hyllyyn, mutta eikö niitä ole sitten vaikea löytää? Itse olen juuri karsinut kirjastoani, jotta pääsisin eroon tuplariveistä, koska unohdin, mitä omistin. Ei, en ole huonomuistinen, päinvastoin, mutta kirjoja ja leffoja ei ihan jokaista joka päivä tarvitse, ja tarpeeksi kauan kun ovat piilossa silmistä, niin kyllä sitä unohtaa omistavansa jotain tai ei löydä etsimäänsä. Ainakin itse harmittelin välillä, että tämänkin olisin voinut lukea uudestaan, jos olisin löytänyt sen silloin, kun sitä teki mieli. Joo, mulla on valtavasti kirjoja sekä livenä että e-kirjoina. E-kirjasto sentään pysyy järjestyksessä aika automaattisesti. Älyttömän hieno hylly kyllä! Ystävällä on kaksi esinettä tuolta firmalta ja ovat mahtavaa työtä! Omaan silmään nuo lohikäärmeen päät eivät materiaalistaan huolimatta näytä muovisilta, mikä on itselle tärkeää. Puusta ei olisi edes saanut aidon kallon näköistä, joten jos sitä efektiä haluttiin eikä pelkkää kallomaista patsasta, niin sitten oikea valinta, vaikka muovia muuten karsastankin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: epäillä, kirjahylly, passikuvat, paula vesala, pettynyt, poliisi, puuseppä, raskaana, raskaus, raskauskuva, some