Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 347

Minkä nimen näet tässä nimikirjoituksessa?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 347

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Itsesiliävä panda 27.8.2025 23:45
      Tulos: +197 (219 ääntä)
      Kyseisen Marikan instagramin löytää aika helposti, ja on tehnyt erillisen julkaisun vielä kyseisestä tapahtumasta, ja jakaa linkkejä seiskan uutiseen jossa asiasta. Taisi kuitenkin mennä vähän enemmän ihon alle mitä myöntää. En pidä kylläkään ulkonäön kommentoinnista, se ei ole ok, mutta kyllä tässä vähän metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos menee itse kommentoimaan ikävästi toiselle (olkoonkin julkkis), ei pidä pöyristyä jos sulle kommentoidaan takaisin. Mutta tää on vähän tätä samaa, kun ”sananvapaus”, mut sit kun se kohdistuu itseen, se onkin ”kunnianloukkaus”.

      Lainaa

    2. Kirkas greippi 28.8.2025 0:12
      Tulos: +340 (346 ääntä)
      Tekoäly keksii usein ihan omiaan ja silti ihmiset lukee vain sen luoman vastauksen 🤦‍♀️ Missä lähdekritiikki!?

      Lainaa

    3. Neuloutuva sohvaperuna 28.8.2025 0:21
      Tulos: +246 (264 ääntä)
      Ai saakeli jos mä olisin yp noissa ryhmissä, lähtis bannit jokaiselle joka laittaa kuvakaappauksia tekoälyvastauksista.

      Lainaa

    4. Jyreä rätti 28.8.2025 0:31
      Tulos: +133 (137 ääntä)
      Eipä tuota archie cruzin eli kuosmasen artun nimeä olisi tarttenut piilotella.

      Lainaa

    5. Tulos: -122 (156 ääntä)
      Eli ja siis tarkoittaa samaa asiaa. Miksi kukaan sanoisi eli eli tai siis siis? Voisitteko lopettaa käyttämästä sanontaa "eli siis"?

      Lainaa

    6. Vaimea pähkinä 28.8.2025 0:38
      Tulos: +54 (76 ääntä)
      Sanoisin että Marja Faksia.

      Lainaa

    7. Joustava meduusa 28.8.2025 0:43
      Tulos: -16 (58 ääntä)
      Jyreä rätti: Eipä tuota archie cruzin eli kuosmasen artun nimeä olisi tarttenut piilotella.
      Onko Marika joku julkkis? Miksi Archie tavisten päivityksiä seuraisi saati kommentoisi? Vai onko sen jetset- ja rokkilaiffi romahtanut ja siitä tullut tavallinen lähiö-Arttu? 🤯

      Lainaa

    8. Rönsyilevä norppa 28.8.2025 1:07
      Tulos: +126 (132 ääntä)
      Kirkas greippi: Tekoäly keksii usein ihan omiaan ja silti ihmiset lukee vain sen luoman vastauksen 🤦‍♀️ Missä lähdekritiikki!?
      Ja välillä se tekoälyn vastaus on kaikenlisäksi aivan uskomatonta puutaheinää, mutta kun asiasta ei ole mitään tietoa niin ei edes ymmärretä mittasuhdetta.
      Viimeaikaisin esimerkki on Redditissä vastaan tullut henkilö, joka surutta vänkäsi, kuinka hänen asuntonsa kuluttaa vuodessa 500 MWh, koska tekoäly niin hänelle oli sanonut.
      Keskustelu oli, kuinka paljon talvella iso omakotitalo vie sähköä.

      Lainaa

    9. Katkaistu hirvi 28.8.2025 1:33
      Tulos: +16 (56 ääntä)
      Joustava meduusa: Onko Marika joku julkkis? Miksi Archie tavisten päivityksiä seuraisi saati kommentoisi? Vai onko sen jetset- ja rokkilaiffi romahtanut ja siitä tullut tavallinen lähiö-Arttu? 🤯
      Tainnut olla joko vauhti päällä tai päihtyneenä - tai jopa molempia - ja laukonut asiattomia kommentteja vähän sinne sun tänne. Tietenkin myöhemmin poistanut ne ja kieltänyt kaiken. Onneksi jotkut ehtivät nappaamaan kuvankaappauksia. Että semmoista perseilyä Perse-Artulta :D

      Lainaa

    10. Kuolematon hyttynen 28.8.2025 2:25
      Tulos: -3 (75 ääntä)
      Katkaistu hirvi: Tainnut olla joko vauhti päällä tai päihtyneenä - tai jopa molempia - ja laukonut asiattomia kommentteja vähän sinne sun tänne. Tietenkin myöhemmin poistanut ne ja kieltänyt kaiken. Onneksi jotkut ehtivät nappaamaan kuvankaappauksia. Että semmoista perseilyä Perse-Artulta 😁
      Tuosta Artulle laittamastaan kommentista se jakaa itse kuvakaappauksia. On muistanut tehdä kuvasta julkaisun myös Facebookiin. Onhan Kuosmanen täys pelle, mutta vaikuttaa kohdanneen vertaisensa Marikassa. Moni keski-iän ylittänyt nainen pitäisi bannata netistä, koska he ovat täysin unohtaneet käytöstavat.
      Kuka ihme on tuollaisen kanssa lisääntynyt kuusi kertaa?

      Lainaa

    11. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Eiköhän nuo tuopit ole harrastajan tekemiä, ja jutun alla lukee henkilön oikea nimi. Rakennusalalla näyttää olevan.

      Lainaa

    12. Haiseva norppa 28.8.2025 3:26
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Vois olla myös Marja Fabrio
      Kuolematon hyttynen: Tuosta Artulle laittamastaan kommentista se jakaa itse kuvakaappauksia. On muistanut tehdä kuvasta julkaisun myös Facebookiin. Onhan Kuosmanen täys pelle, mutta vaikuttaa kohdanneen vertaisensa Marikassa. Moni keski-iän ylittänyt nainen pitäisi bannata netistä, koska he ovat täysin unohtaneet käytöstavat. Kuka ihme on tuollaisen kanssa lisääntynyt kuusi kertaa?
      No mitä se Marika nyt on kommentoinut, että ansaitsee noin paljon kritiikkiä?

      Lainaa

    13. Kiivas kirahvi 28.8.2025 4:44
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Pienten i- ja j-kirjainten pisteiden lukumäärästäkin näkee heti, että ainakin etunimi on Marja eikä Maija.

      Lainaa

    14. Kiivas kirahvi 28.8.2025 4:49
      Tulos: +93 (103 ääntä)
      Ärsyttävä ilmaisu tuo "tietäjät tietää".

      Lainaa

    15. Puolisuppea ahma 28.8.2025 4:49
      Tulos: -96 (172 ääntä)
      Voisiko tarpeettomat etuudet lakkauttaa? Tuo äitiyspakkaus on selvästi saajilleen tarpeeton jos sitä myydään pitkin nettiä.

      Lainaa

    16. Häpeämätön manaatti 28.8.2025 5:13
      Tulos: +74 (80 ääntä)
      Oli se Archien kommentti edelleen näkyvillä Instagramissa, kun äsken katsoin. Marika varmaan vain luuli, että se on poistettu, jos kommentti ei enää näy hänelle, kun Archien tili on estänyt hänet. Mitähän tuo Marika on itse alunperin kommentoinut?

      Lainaa

    17. Tulos: -10 (90 ääntä)
      Olen jo unohtanut mitä Marikan alkuperöisissä kommenteissa luki, taisi liittyä Archien eroilmoitukseen, joka tuli puolisollekin yllärinä. En nyt sano että on järkevää ja tahdikasta kommentoida muiden ihmisten asioita mutta täytyy myös muistaa että Archie on itse valinnut julkisen elämän, pyrkii julkisuuteen ja hänen sekoilunsa ovat tasaisin väliajoin julkisuudessa. Silloin yksityisyyden suoja on huomattavasti matalammalla kuin jollain perheenäidillä ja täytyy hyväksyä että kritiikkiäkin tulee. Että kyllä Archie Cruz on tässä se moka.

      Lainaa

    18. Neiti Knatterton 28.8.2025 6:49
      Tulos: -66 (90 ääntä)
      Posliiniastiasuunnittelija Maija Louekari- Faber- Fiebig- Fakria- Laksio? Ok. Taiteilijoilla on oikeus olla vähän omituisia. Jäi kaivelemaan, onko Maija-rouva itse vaihtanut väestörekisterissä nimensä 4 kertaa, vai onko hän niin intohimoinen, että on rynninyt naimisiin 4 kertaa? Itselläni on nyt ns. tyttönimi taas sukunimenä, vaikka olenkin käynyt maimisissa 3 kertaa. 🙃 Pari lapsuuskaveriani on kritisoinut minua ilmoittamalla, että se on merkki mielen järkkymisestä, jos vaihtaa nimeään useasti (etenkin kuulemma etunimeään).

      Lainaa

    19. Keanno Knowles 28.8.2025 6:59
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      Kuka Marikan pakotti tekemään tuon julkaisun?

      Lainaa

    20. Neiti Knatterton 28.8.2025 6:59
      Tulos: +78 (96 ääntä)
      Puolisuppea ahma: Voisiko tarpeettomat etuudet lakkauttaa? Tuo äitiyspakkaus on selvästi saajilleen tarpeeton jos sitä myydään pitkin nettiä.
      No ei ole tarpeeton. Äitiyspakkaus on upea kädenojennus Kelalta äidille ja isälle, ettei ihan kaikkea tarvitse maksaa heti itse. Vastasyntyneen hoitaminen on pelottavaa ensivanhemmille muutenkin. 
      Jos ei satu olemaan samassa tilanteessa olevia muita äitejä(tai isiä) kaveripiirissä, töissä tai naapurissa, se on pirun kovaa ja yksinäistä työtä olla vauvassa täysin kiinni ensimmäinen vuosi. 
       Ja jos on jotain ylimääräisiä murheita, esim. pomo antoi potkut, mies juoksi karkuun, tai isoäiti elää uutta nuoruuttaan, eikä laita tikkua ristiin lapsenlapsensa eteen - voi äitiyspakkauksen muuttaminen rahaksi auttaa edes hiukan. Etenkin jos lapsia on ennestääm, ja vauva perii isosisaren tavarat, ei kaikkia potkupukuja välttis tarvitse.

      Lainaa

    21. jukkapalmu 28.8.2025 7:03
      Tulos: -38 (70 ääntä)
      Jos saat jotain ilmaiseksi mitä et tarvitse niin miksi pyytää siitä rahaa? Voitin telkkarin keväällä ja kun en sitä tarvitse niin ilmoitin, että antakaa jollekin muulle. Sellanen iso laatikko on hankala säilyttää ja kun sitä ei tarvitse niin helpommalla pääsee kun ei ota vastaan. Ja kyseessä oli Kerkkovauppa.tom (nimi muutettu) eli ei ollut mikään "Voitit Ipodin, maksa 2€ saat sen voucher ihanaa!"

      Lainaa

    22. Taltioitu päärynä 28.8.2025 7:22
      Tulos: +87 (101 ääntä)
      Pirkko: Olen jo unohtanut mitä Marikan alkuperöisissä kommenteissa luki, taisi liittyä Archien eroilmoitukseen, joka tuli puolisollekin yllärinä. En nyt sano että on järkevää ja tahdikasta kommentoida muiden ihmisten asioita mutta täytyy myös muistaa että Archie on itse valinnut julkisen elämän, [...]
      Se, että joku on julkisessa ammatissa, ei oikeuta loukkaaviin kommentteihin. Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, voi olla myös hiljaa.

      Lainaa

    23. Vaivaton muovipussi 28.8.2025 7:27
      Tulos: -15 (95 ääntä)
      Neiti Knatterton: No ei ole tarpeeton. Äitiyspakkaus on upea kädenojennus Kelalta äidille ja isälle, ettei ihan kaikkea tarvitse maksaa heti itse. Vastasyntyneen hoitaminen on pelottavaa ensivanhemmille muutenkin. Jos ei satu olemaan samassa tilanteessa olevia muita äitejä(tai isiä) kaveripiirissä, töissä tai naapurissa, se on pirun [...]
      Miksi kenenkään pitäisi hoitaa toisen lasta? Oli kyseessä isoäiti, isoisä tai vaikka veli.

      Lainaa

    24. Jäävi mustikka 28.8.2025 7:30
      Tulos: -16 (112 ääntä)
      Neiti Knatterton: No ei ole tarpeeton. Äitiyspakkaus on upea kädenojennus Kelalta äidille ja isälle, ettei ihan kaikkea tarvitse maksaa heti itse. Vastasyntyneen hoitaminen on pelottavaa ensivanhemmille muutenkin. Jos ei satu olemaan samassa tilanteessa olevia muita äitejä(tai isiä) kaveripiirissä, töissä tai naapurissa, se on pirun [...]
      Isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta osallistua lastenlasten kasvatukseen tai elatukseen. Se velvollisuus on vain ja ainoastaan vanhemmila, jotka on se lapsen päättäneet tehdä. Isovanhemmat ovat jo omansa tehneet ja kasvattaneet.
      Kummallista nykyajattelut että isovanhemmat kasvattaa omat lapsensa ja sitten vielä pitäisi kasvattaa lapsenlapset kun ne aikuiset lapset haliaa vaan hummata.

      Lainaa

    25. Jäävi mustikka 28.8.2025 7:35
      Tulos: +97 (103 ääntä)
      Rönsyilevä norppa: Ja välillä se tekoälyn vastaus on kaikenlisäksi aivan uskomatonta puutaheinää, mutta kun asiasta ei ole mitään tietoa niin ei edes ymmärretä mittasuhdetta. Viimeaikaisin esimerkki on Redditissä vastaan tullut henkilö, joka surutta vänkäsi, kuinka hänen asuntonsa kuluttaa vuodessa 500 MWh, koska tekoäly niin hänelle oli sanonut. Keskustelu oli, kuinka paljon talvella iso omakotitalo vie sähköä.
      Tekoäly käyttää ihan poskettomasti energiaa/sähköä ja ihmiset käyttää sitä ihan v*tun typeriin asioihin. 
      Kysyy, pitäisikö kissa viedä eläinlääkäriin tai mitä tehdä kun tyttöystävä on oikeestaan ruma.
      Some on jo valmiiksi pilannut monen ajatuskyvyn ja tehnyt meistä tyhmempiä ja nyt tekoäly tuhoaa loput. Hyväksytään vastaus sellaisenaan ilmat mitään lähdekritiikkiä (Hesarissa taisi yksi opettaja kertoa, että sai oppilaalta esitelmän, jossa sanottiin että Suomi aloitti talvisodan. Kun opettaja kysyi miten moiseen päätelmään oli tullut, oppilas kertoi että niin tekoäly sanoi)
      Sit viel mediatalot siirtyy siihen yhä enemmän, vaikka vuosia (esim YLE) on rummuttanut kuinka sähköä ja energiaa pitää säästää (siis en ole YLEvastainen, mut mua kyrsii tekoälyn tunkeminen joka paikkaan)

      Lainaa

    26. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Neiti Knatterton: No ei ole tarpeeton. Äitiyspakkaus on upea kädenojennus Kelalta äidille ja isälle, ettei ihan kaikkea tarvitse maksaa heti itse. Vastasyntyneen hoitaminen on pelottavaa ensivanhemmille muutenkin. Jos ei satu olemaan samassa tilanteessa olevia muita äitejä(tai isiä) kaveripiirissä, töissä tai naapurissa, se on pirun [...]
        Äitiyspakkaus on ensiäidille ihana, en olisi myynyt sitä mistään rahasta (tai no, varmaan mistään, mutten ihan helpolla). Varsinkin kun suvussa ei pahemmin lapsia ole, ei sitä edes ihan tiedä, mitä kaikkea tuleekaan tarvitsemaan, ja vastasyntyneen kanssa ei shoppailemaan lähdetä. Juuri sellainen etu, jonka takia muistaa, miksi veroja kannattaakaan maksaa: äitiyspakkaus ja kirjastot. Sitä ei missään tapauksessa pidä peruuttaa, vaikka joku sen myisikin -itselleni se oli myös tunneasia joten vaikuttaa vähän kylmältä, mutta toisaalta joku ulkosuomalainen tai ulkosuomalaisen sukulainen voi sellaisen haluta, ja jostain ihme syystä niitä ei voi ostaa suoraan (miksei voi? Varmasti niille olisi ulkosuomalaisten ja ulkosuomalaisten sukulaisten toimesta kysyntää, vaikka sitten myytäisiinkin tavaroiden todellisella hinnalla, mikä olisi enemmän kuin se 170 E tai mitä sen sijasta nyt saakaan).

      Lainaa

    27. Altis kantojuhta 28.8.2025 7:51
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      Vaimea pähkinä: Sanoisin että Marja Faksia.
      Itse en niin hyvin kaunoa ymmärrä, mutta Marja Fuksia tuli mieleen.
      Kerran tekoälyltä pyysin analyysia tekstistä, joka näkyy kuvassa hieman vinossa. En muista, kuinka hyvin se yritti, mutta esimerkiksi annoin oman mielipiteeni, mitä mitkäkin kirjaimet ovat.

      Lainaa

    28. Kunnioitettu paarma 28.8.2025 8:05
      Tulos: +62 (68 ääntä)
      Tietääkö joku, kuka Suomessa ostaa äitiyspakkauksia? Ruotsiin tms. ostamisen ymmärrän, mutta Suomessahan kaikki saavat saman - mihin niitä tarvitsee kahta?

      Lainaa

    29. Soittamaton henkilö 28.8.2025 8:07
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Kirkas greippi: Tekoäly keksii usein ihan omiaan ja silti ihmiset lukee vain sen luoman vastauksen 🤦‍♀️ Missä lähdekritiikki!?
      Koska Internet on aina oikeassa, samat ihmiset uskoo ensimmäiseen juutuubi öyhöttäjään että maaima on litteä.

      Lainaa

    30. Vuoren huipulla mietiskelevä lokki 28.8.2025 8:15
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Välillä ihmetyttää mihin käytöstavat ovat kadonneet somesta? Huonosti käyttäytyvät ihmiset jatkavat samaa käytöstä netissä vai katoaako jossain järki kun päästään solvaamaan muita ihmisiä netissä?

      Lainaa

    31. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Taltioitu päärynä: Se, että joku on julkisessa ammatissa, ei oikeuta loukkaaviin kommentteihin. Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, voi olla myös hiljaa.
      Marikan kommentti oli tiivistettynä että lopeta huomiohuoraaminen, keskity lapseen, jos vanhemmat ei sovi yhteen niin sitten ei sovi yhteen. En itse kirjoittelisi julkkiksille tuollaisia kommentteja mutta huomioiden että archie ja Iida pitää parisuhdepodcastia ja archie itse toi eron julkisuuteen, ei tämä ole minusta kovin loukkaavaa. Ainakin vähän eri tasolla kun että etsii yksityishenkilön kuvan ja sanoo lihavaksi.

      Lainaa

    32. Lässy sakaali 28.8.2025 9:03
      Tulos: +110 (112 ääntä)
      "Kysyin tekoälyltä ja-" Minä kysyin pihakiven alla olevalta etanalta ja se sanoi, että käyttäkää omia aivojanne

      Lainaa

    33. Pilaantunut taistelija 28.8.2025 9:15
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Aika varmasti on Marja Laksio, sen niminen oli lukiossa samalla luokalla ja hyvin taiteellinen

      Lainaa

    34. Lähin norppa 28.8.2025 9:22
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Kunnioitettu paarma: Tietääkö joku, kuka Suomessa ostaa äitiyspakkauksia? Ruotsiin tms. ostamisen ymmärrän, mutta Suomessahan kaikki saavat saman - mihin niitä tarvitsee kahta?
      Ainakin ne, joiden laskettu aika osuu pakkauksien vuosimallien vaihtumisväliin ja syystä x haluavat vuoden 2025 pakkauksen. Omassa kuukausiryhmässä tätä uutta pakkausta on kuolattu ja himoittu, hakemukset jätetty viime tinkaan että saattaisivat saada uuden. No, lopputuloksena "kikkailulle" oli se, että moni teki samoin (ja laskeneen syntyvyyden takia jaettiin vähemmän)  ja pakkauksen jakaminen on tänä vuonna viivästynyt. Eivätpä edes syksyn vauvat saaneet tätä pakkausta, joten moni on ilmoittanut vaihtavansa pakkauksen. Jos on myöhempi la, siinä on helppo sauma tehdä rahaa myymällä -25 pakkaus aikaisemmin synnyttäville. 
      Joitakin ilmeisesti kiinnostaa uuden pakkauksen vaatekuosit ja viltit. 

      Lainaa

    35. Saamaton nektariini 28.8.2025 9:36
      Tulos: -35 (41 ääntä)
      Selvästi tuo viimeinen tekoälyn vastaus on oikea. Näkyy selvästi iin pisteet eli Maija ja sukunimessäkin i eli Fakria.

      Lainaa

    36. Addiktoiva simpanssi 28.8.2025 9:38
      Tulos: +36 (48 ääntä)
      Taltioitu päärynä: Se, että joku on julkisessa ammatissa, ei oikeuta loukkaaviin kommentteihin. Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, voi olla myös hiljaa.
      Tämä varmaan koskee myös Archieta? Joka on julkkis ainoastaan sekoilujensa takia.

      Lainaa

    37. Addiktoiva simpanssi 28.8.2025 9:39
      Tulos: +46 (54 ääntä)
      Ai niin ja puolisokeakin näkee tavisnaisella olevan vain löysät vaatteet ja pusero roikkumassa olkapäiltä.

      Lainaa

    38. Itseasiassa 28.8.2025 10:02
      Tulos: +5 (19 ääntä)
      Joustava meduusa: Onko Marika joku julkkis? Miksi Archie tavisten päivityksiä seuraisi saati kommentoisi? Vai onko sen jetset- ja rokkilaiffi romahtanut ja siitä tullut tavallinen lähiö-Arttu? 🤯
      Tuntevatko julkkikset pelkkiä julkkiksia? Vähän niin kuin Suomen aateli, siellä on sitten hyvä hengailla, lisääntyä ja pariutua vain keskenään, kun ei Suomessa ihan hirveän isot piirit ole. Jokainen syntyvä vauvakin pitää kuvineen julkaista heti Seiskassa ja lööpeissä, muuten hänet pitää hylätä synnärille.

      Lainaa

    39. Itseasiassa 28.8.2025 10:11
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Puolisuppea ahma: Voisiko tarpeettomat etuudet lakkauttaa? Tuo äitiyspakkaus on selvästi saajilleen tarpeeton jos sitä myydään pitkin nettiä.
      Niitä jaetaan yli 10 000 joka vuosi, joten jos niitä joku muutama sata myydään, niin ei se ihan hirveä otos ole kaikista saajista. Ja nyt moni halusi tuon 2025 pakkauksen ja sen vuoksi on itketty ympäri internetin, joten moni,joka ei olisi sitä muuten ottanut, myy omansa sellaisen haluaville. Äitiyspakkauksen  kun saa tilata vain tietyssä aikaikkunassa raskautta, oli yli kuukausi ennen laskettua aikaa. Muuten moni ottaa pakkauksen jonkun yhden tavaran vuoksi ja myy loppu paketin. Jotkut taas sen vuoksi, että myyvät ulkomaille, kun siellä asuu mm. suomalaisia, joillain ole oikeutta pakkaukseen. Mun mielestä hyvä ele,vaikka siitä vaivasta nyt muutaman kympin tienaisi.
      En ymmärrä tuota itkua kun edellinen pakkaus ei ole miellyttänyt. Itselle tuli lähinnä itku puolison kanssa viime vuonna, kun ylipäätään saatiin koko pakkaus. Koko sisältö on käytetty ja tavarat hyvin valittu. Ei olisi haitannut vaikka olisi ollut "vanha" pakkaus. Nyt on nähty internetissä jo isoäitejä myöten tuota väninää, ymmärrän vielä vähemmän kuin niiden hormonihuuruissa olevien äitien valitusta. 

      Lainaa

    40. Puhekyvytön tomaatti 🍅 28.8.2025 10:17
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Saamaton nektariini: Selvästi tuo viimeinen tekoälyn vastaus on oikea. Näkyy selvästi iin pisteet eli Maija ja sukunimessäkin i eli Fakria.

      Itse luin Maija Faksia mutta siinä on vain yksi iin piste, siksi ehkä Marja eikä Maija vaikka muuten enemmän Maijan näköinen. Sukunimeä Faksia tai Fakria ei löydy mutta Laksio on olemassa 🧐 Olen tuijottanut tätä liian kauan ja ärsyttää

      Lainaa

    41. Väsymätön kovakuoriainen 28.8.2025 10:23
      Tulos: -2 (28 ääntä)
      Pirkko: Marikan kommentti oli tiivistettynä että lopeta huomiohuoraaminen, keskity lapseen, jos vanhemmat ei sovi yhteen niin sitten ei sovi yhteen. En itse kirjoittelisi julkkiksille tuollaisia kommentteja mutta huomioiden että archie ja Iida pitää parisuhdepodcastia ja archie itse toi eron julkisuuteen, ei tämä ole minusta [...]
      Kyllä minusta vähintäänkin outoa (hieman myös loukkaavaa) on olettaa, että jos työ nyt vaan sattuu olemaan julkisuudessa esiintymistä, että se tarkoittaisi sitä ettei lapseen ehdittäisi tai haluttaisi keskittyä ollenkaan. Vai tuleeko se kuvitelma siitä, että joka tuutista jotenkin sataa uutisia, kommentteja yms. aiheesta ja sitten jotkut alitajuisesti luulee, että se julkisuuden henkilö niitä itse tehtailee koko ajan mikä on ajasta lapsen kanssa pois eikä tajua, että samasta (ilmeisesti tässä podcast jaksosta?) tehdään vaan useamman muun tahon toimesta omat uutisensa, keskustelunaloituksena jne.

      Lainaa

    42. Siro seppä 28.8.2025 10:38
      Tulos: +52 (58 ääntä)
      jukkapalmu: Jos saat jotain ilmaiseksi mitä et tarvitse niin miksi pyytää siitä rahaa? Voitin telkkarin keväällä ja kun en sitä tarvitse niin ilmoitin, että antakaa jollekin muulle. Sellanen iso laatikko on hankala säilyttää ja kun sitä ei tarvitse niin helpommalla pääsee kun ei ota vastaan. Ja kyseessä [...]
      Ei kai tätä pähkinää niin vaikeaa ole ratkaista: saattaa tarvita rahaa, muttei telkkaria.

      Lainaa

    43. Viskoosi ankka 28.8.2025 10:39
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Pirkko: Marikan kommentti oli tiivistettynä että lopeta huomiohuoraaminen, keskity lapseen, jos vanhemmat ei sovi yhteen niin sitten ei sovi yhteen. En itse kirjoittelisi julkkiksille tuollaisia kommentteja mutta huomioiden että archie ja Iida pitää parisuhdepodcastia ja archie itse toi eron julkisuuteen, ei tämä ole minusta [...]
      Eli tavis kettuili Artulle ja Arttu kävi ad hominem. Perusmeno internetissä.

      Lainaa

    44. Viskoosi ankka 28.8.2025 10:42
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Addiktoiva simpanssi: Tämä varmaan koskee myös Archieta? Joka on julkkis ainoastaan sekoilujensa takia.
      Oli se aikoinaan hyvässä bändissä ja soitti hyvin. Olivat hyvässä noususuhtaisessa suosiossakin. Sitten kesken nousun jenkkirundilla alkoi sekoilu ja bändikaverit jätti Archien tienposkeen bussista ja lähtivät koko porukka bändistä. Sen jälkeen A on ollut omillaan ja koittanut jatkaa ostosoittajilla mutta eihän siitä muuta tullut kuin lisää sekoilua. Ja sitten vielä Kulta-Ida... ja lapsikin. Ihan Nykäs-Masa menoa mutta ilman olympiamitaleita 😀

      Lainaa

    45. Puhekyvytön tomaatti 🍅 28.8.2025 10:52
      Tulos: +26 (50 ääntä)
      Miksi jengiä ärsyttää äitiyspakkauksen myyminen? Senhän voi ottaa suoraan rahana eli saisi sen 170 euroa, mutta se sisältöhän on paljon arvokkaampi koska valtio ostaa tukkuhintaan ja yritykset sponssaavat myös mainostusmielessä sisältöä. Siispä jos on vaikka edelliseltä lapselta jo tarpeeksi roinaa ja pakkauksen saa myytyä, niin onhan se fiksumpaa myydä kuin tyytyä siihen 170 euroon. Ei se ole keneltäkään muulta pois ja lapsiperheillä rahat tiukassa. Lisäksi jokuhan sen pakkauksen myös jostain syystä ostaa eli katsoo "ylihinnan" arvoiseksi, siispä hyötyy diilistä ja kaikilla on mukavaa. Miksi minua pidetään taas kusipäänä? 🙄

      Lainaa

    46. Mauton ahven 28.8.2025 10:52
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Akrasia: Eli ja siis tarkoittaa samaa asiaa. Miksi kukaan sanoisi eli eli tai siis siis? Voisitteko lopettaa käyttämästä sanontaa "eli siis"?
      Elikkäs siis juu ei.

      Lainaa

    47. Itseasiassa 28.8.2025 10:54
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Kunnioitettu paarma: Tietääkö joku, kuka Suomessa ostaa äitiyspakkauksia? Ruotsiin tms. ostamisen ymmärrän, mutta Suomessahan kaikki saavat saman - mihin niitä tarvitsee kahta?
      Äitiyspakkauksen saa, jos on käynyt neuvolassa. Ollut alusta asti sama vaatimus, mutta siellä siis ei ole pakko käydä. Eli tämä voisi olla yksi syy.

      Lainaa

    48. Itseasiassa 28.8.2025 11:56
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Miksi jengiä ärsyttää äitiyspakkauksen myyminen? Senhän voi ottaa suoraan rahana eli saisi sen 170 euroa, mutta se sisältöhän on paljon arvokkaampi koska valtio ostaa tukkuhintaan ja yritykset sponssaavat myös mainostusmielessä sisältöä. Siispä jos on vaikka edelliseltä lapselta jo [...]
      "Miksi minua pidetään taas kusipäänä? 🙄"
      Ei, kun sä olit ihan oikeassa. 

      Lainaa

    49. Puhekyvytön tomaatti 🍅 28.8.2025 12:14
      Tulos: -13 (25 ääntä)
      Itseasiassa: "Miksi minua pidetään taas kusipäänä? 🙄" Ei, kun sä olit ihan oikeassa. 
      Avatuminen perustui siihen että enemmistö tällä sivulla on kyselyssä äänestänyt että "tuomitsee" äitiyspakkauksen myymisen.

      Lainaa

    50. Tulos: +47 (49 ääntä)
      Väsymätön kovakuoriainen: Kyllä minusta vähintäänkin outoa (hieman myös loukkaavaa) on olettaa, että jos työ nyt vaan sattuu olemaan julkisuudessa esiintymistä, että se tarkoittaisi sitä ettei lapseen ehdittäisi tai haluttaisi keskittyä ollenkaan. Vai tuleeko se kuvitelma siitä, että joka tuutista jotenkin sataa uutisia, kommentteja yms. [...]
      Ei se Marikan kommentti Archien ammattiin liittynyt, vaan siihen, että ko. sankari oli laittanut someen eroilmoituksen kertomatta siitä puolisolleen, ja puoliso kiiruhti omaan someensa kertomaan, että ei olla erottu. Turhahan se on toisille kertoa miten elää, mutta mielestäni tässä kyllä Archie veti taas kerran pohjat noilla läskikommenteillaan.

      Lainaa

    51. It's a deal 28.8.2025 13:24
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Rönsyilevä norppa: Viimeaikaisin esimerkki on Redditissä vastaan tullut henkilö, joka surutta vänkäsi, kuinka hänen asuntonsa kuluttaa vuodessa 500 MWh, koska tekoäly niin hänelle oli sanonut.
      TV:ssä oli joskus hybridiauto, joka tarvitsi 1.21 gigawattia. Tuollaiset poikkeukset varmaan sotkevat tekoälyn laskukaavoja.

      Lainaa

    52. Hajuton panda 28.8.2025 13:56
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      S: Ei se Marikan kommentti Archien ammattiin liittynyt, vaan siihen, että ko. sankari oli laittanut someen eroilmoituksen kertomatta siitä puolisolleen, ja puoliso kiiruhti omaan someensa kertomaan, että ei olla erottu. Turhahan se on toisille kertoa miten elää, mutta mielestäni tässä kyllä Archie veti taas kerran pohjat noilla läskikommenteillaan.
      Totta. Melkoista perseilyä Archielta alkuunsakin.
      Viskoosi ankka: Eli tavis kettuili Artulle ja Arttu kävi ad hominem. Perusmeno internetissä.
      Ja sitten hyökätään kommentoijan kimppuun kun itse on perseilty. Ei, siitä ei tuu parempi mieli. Ja ei, se ei poista alkuperäistä perseilyä.

      Lainaa

    53. Tulos: -9 (33 ääntä)
      Neiti Knatterton: Posliiniastiasuunnittelija Maija Louekari- Faber- Fiebig- Fakria- Laksio? Ok. Taiteilijoilla on oikeus olla vähän omituisia. Jäi kaivelemaan, onko Maija-rouva itse vaihtanut väestörekisterissä nimensä 4 kertaa, vai onko hän niin intohimoinen, että on rynninyt naimisiin 4 kertaa? [...]
      Mä olen vaihtanut nimeäni useammin kuin 4 kertaa, ja olen naimisissa neljättä kertaa. 
      En mielestäni ole omituinen, enkä arvosta tuntemattomien keittiöpsykologiaa saati tuomitsemista.

      Lainaa

    54. Kökkö appelsiini 28.8.2025 16:08
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Medialukutaitoa on tarvittu aina, mutta AI:n yleistymisen myötä tuntuu, että se vähäinenkin medialukutaito on kadonnut.

      Lainaa

    55. Sarvekas ananas 28.8.2025 16:27
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Pirkko: Olen jo unohtanut mitä Marikan alkuperöisissä kommenteissa luki, taisi liittyä Archien eroilmoitukseen, joka tuli puolisollekin yllärinä. En nyt sano että on järkevää ja tahdikasta kommentoida muiden ihmisten asioita mutta täytyy myös muistaa että Archie on itse valinnut julkisen elämän, [...]
      Jos et kestä sitä että joku saattaa sanoa sinulle rumasti, niin kannattaa miettiä mitä sanoo muille. Tämä nykypäiväinen "minulla on sananvapaus, minulla on oikeus loukata sinua mutta sinulla ei ole mitään oikeutta vastata samalla tavalla" on niin vähä-älyistä meininkiä.

      Lainaa

    56. Murjottava kyyhky 28.8.2025 17:20
      Tulos: -44 (48 ääntä)
      Puolisuppea ahma: Voisiko tarpeettomat etuudet lakkauttaa? Tuo äitiyspakkaus on selvästi saajilleen tarpeeton jos sitä myydään pitkin nettiä.
      Todella pimeetä että myydään eteenpäin, täysin jutkua toimintaa. Vielä on varaa leikata ilmeisesti.

      Lainaa

    57. Neiti Knatterton 28.8.2025 19:55
      Tulos: 0 (16 ääntä)
      Akrasia: Mä olen vaihtanut nimeäni useammin kuin 4 kertaa, ja olen naimisissa neljättä kertaa. En mielestäni ole omituinen, enkä arvosta tuntemattomien keittiöpsykologiaa saati tuomitsemista.
      Ahaa... Hienoa kun kerroit.🫡

      Lainaa

    58. Kaksipitkä laama 28.8.2025 21:15
      Tulos: -2 (18 ääntä)
      Lähin norppa: Ainakin ne, joiden laskettu aika osuu pakkauksien vuosimallien vaihtumisväliin ja syystä x haluavat vuoden 2025 pakkauksen. Omassa kuukausiryhmässä tätä uutta pakkausta on kuolattu ja himoittu, hakemukset jätetty viime tinkaan että saattaisivat saada uuden. No, lopputuloksena "kikkailulle" oli se, että moni teki [...]
      Kun mikään ei riitä...🤦

      Lainaa

    59. Pelottava ahma 28.8.2025 22:47
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Kunnioitettu paarma: Tietääkö joku, kuka Suomessa ostaa äitiyspakkauksia? Ruotsiin tms. ostamisen ymmärrän, mutta Suomessahan kaikki saavat saman - mihin niitä tarvitsee kahta?
      Minä ostin saksalaiselle ystävälleni vauvalahjaksi. Tosin ostin työkaverilta, joka odotti kaksosia ja olisi ottanut muuten toisen paketin rahana. Maksoin sen, mitä olisi Kelalta saanut. Mielestäni ihan reilu diili.

      Lainaa

    60. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 28.8.2025 23:13
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Noille äitiyspakkauksille on varmasti ihan rajalliset markkinat ja suoraan sanottuna olen yllättynyt että ostajia löytyy, vaikka todellakin pidän pakkausta hyvänä ja jatkamisen arvoisena. Toisen lapsen kohdalla vain huomasin, että se ei ole niin ekologinen valinta, sillä meillä oli jo kynsisakset, kuumemittarit sun muut ja edellisen vauvan vauvavaatteet säilössä. Ne uudet kuosit tietty on kivoja, mutta ostin sitten ne muutamat tarvittavat tavarat sillä 170€ rahallisella avustuksella. Mielestäni olisi hyvä jos vaihtoehtoina olisi äitiyspakkaus, rahallinen korvaus tai turvakaukalo. Turvavarusteet voi nimittäin olla vähävaraisille tosi tiukka ostos johon rahallinen korvaus ei esimerkiksi riitä, sitten näkee turhan luovia ratkaisuja autojen kyydissä. Tähän(kin) tarkoitukseen kalliimmalla myyty äitiyspakkaus on varmasti osalla perheistä iso helpostus, sillä vaatteita saa kirppikseltä parilla eurolla.

      Lainaa

    61. Paranormaali kiivi 28.8.2025 23:23
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Jäävi mustikka: Kummallista nykyajattelut että isovanhemmat kasvattaa omat lapsensa ja sitten vielä pitäisi kasvattaa lapsenlapset kun ne aikuiset lapset haliaa vaan hummata.
      Taitaa olla kummallista nykyajattelua se, etteivät isovanhemmat auta lasten kanssa. Suurimman osan ihmiskunnan historiasta ihmiset ovat eläneet isommissa perhekunnissa ja kaikki ovat auttaneet pystymisensä mukaan.

      Lainaa

    62. Kuivakas omena 29.8.2025 0:42
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Anna asiaton (neuvoa ei pyydetty) ja turha (ventovieraan näsäviisaita ohjeita ei noudata kukaan) neuvo niin ansaitset ihan samanlaisen takaisin.

      Lainaa

    63. Kirpeä Ahven 29.8.2025 6:56
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kunnioitettu paarma: Tietääkö joku, kuka Suomessa ostaa äitiyspakkauksia? Ruotsiin tms. ostamisen ymmärrän, mutta Suomessahan kaikki saavat saman - mihin niitä tarvitsee kahta?
      Minäkin tuota ihmettelin. Ja miksi kukaan noin paljon siitä sitten vielä maksaisi?

      Lainaa

    64. Tukkeutunut kotka 30.8.2025 0:57
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Neiti Knatterton: Posliiniastiasuunnittelija Maija Louekari- Faber- Fiebig- Fakria- Laksio? Ok. Taiteilijoilla on oikeus olla vähän omituisia. Jäi kaivelemaan, onko Maija-rouva itse vaihtanut väestörekisterissä nimensä 4 kertaa, vai onko hän niin intohimoinen, että on rynninyt naimisiin 4 kertaa? [...]
      Apua. Sano että vitsailet vain, hyvä ihminen.

      Lainaa

    65. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Avatuminen perustui siihen että enemmistö tällä sivulla on kyselyssä äänestänyt että "tuomitsee" äitiyspakkauksen myymisen.
      Enemmistö tuomitsee äitiyspakkauksen myymisen ja sinun suora johtopäätös on että sinua pidetään tämän vuoksi kusipäänä. Mielenkiintoista jos asiat on niin huonosti että pitää loukkaantua etukäteen siitä että joku saattaa mahdollisesti olla asiasta eri mieltä. Pidätkö sinä itse ihmisiä kusipäinä jotka ovat eri mieltä kanssasi? Ei sekään kovin helpolta elämältä kuulosta eikä se sinulla ilmeisesti sitä olekaan kun saamme seurata oireiluasi viikosta toiseen. Uskon että me pärjätään sen kanssa mutta itsesi takia suosittelen jonkinlaista avun hakemista ongelmiin. Sinusta on vaikea sanoa että oletko tosissasi vai ihan täysin pelkkä trolli joka nauraa itsekseen omille sekoiluilleen ja meille vastanneille mutta mietipä hetki onko sekään ihan normaalia touhua vaikka teitä on toki muitakin.

      Lainaa

    66. Puhekyvytön tomaatti 🍅 30.8.2025 11:06
      Tulos: -8 (16 ääntä)
      Pluri: Enemmistö tuomitsee äitiyspakkauksen myymisen ja sinun suora johtopäätös on että sinua pidetään tämän vuoksi kusipäänä. Mielenkiintoista jos asiat on niin huonosti että pitää loukkaantua etukäteen siitä että joku saattaa mahdollisesti olla asiasta eri mieltä. Pidätkö sinä itse ihmisiä kusipäinä jotka ovat eri mieltä [...]

      En ole loukkaantunut mistään 😅 Yleensä jos jokin asia "tuomitaan" niin sitä tuomittua asiaa tekeviä pidetään kusipäinä. Sitä vaan ihmettelin että mitä tuomittavaa siinä on että tiukoilla oleva lapsiperhe yrittää tienata muutaman lisäkympin. Muistakaa että jos sen pakkauksen myy vaikka 200 eurolla niin siitä ei tule voittoa kuin 30 euroa kun sen 170 olisi saanut joka tapauksessa. 

      Ja käytin sanaa "taas" koska jotenkin olen aina enemmistön kanssa eri mieltä vaikka kuinka mielestäni asia olisi yksiselitteinen ja looginen. Täällä oli siis kysely joka on nyt poistunut jossa selkeä enemmistö vastasi että tuomitsee. Taisi olla vain 20-30 prosenttia jotka hyväksyi.

      Sitten vielä vaikka kuinka perustelen miksi olen sitä mieltä mitä olen, minua aina syytetään trolliksi.

      Että kyllä selvästi olette tottuneet elämään kuplassa jossa kukaan ei hyvin perusteluin kyseenalaista mitään ja nyt kun minä teen niin, menee teillä pasmat sekaisin.

      Lainaa

    67. Keanno Knowles 30.8.2025 16:18
      Tulos: -15 (15 ääntä)
      jukkapalmu: Jos saat jotain ilmaiseksi mitä et tarvitse niin miksi pyytää siitä rahaa? Voitin telkkarin keväällä ja kun en sitä tarvitse niin ilmoitin, että antakaa jollekin muulle. Sellanen iso laatikko on hankala säilyttää ja kun sitä ei tarvitse niin helpommalla pääsee kun ei ota vastaan. Ja kyseessä [...]
      Kai se on köyhien ihmisten tapa, että jos saa jotain niin otetaan vastaan tarvitsee sitä tai ei. Sitten niillä on kaikenlaista turhaa rojua kotona mikä vaan hankaloittaa elämää.

      Lainaa

    68. Tuore majava 31.8.2025 17:53
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Yhden lapsen kohdalla otin pakkauksen vain myydäkseni sen. Pyysin just sen verran, mitä netistä käytettynä ostetut, aiemmin ehdottomasti parhaiksi meidän perheeseen sopineet vaunut maksoi. Edelliset kun olin tullut lahjoittaakseni vastasyntyneiden teholle, koska vuosiin ei ollut tulossa vauvoja. Sit kun taas saatiin mahdollisuus kasvattaa perhettä, halusin samanlaiset, ja joku halusi ostaa pakkauksen Suomen ulkopuolella asuvalle sisarukselleen. Saatiin erinomaiset vaunut nuorimmille (jotka taidettiin sitten taas lahjoittaa eteenpäin, kun ei enää itse tarvittu),rahat käytettiin joka senttiä myöten vauvan hyväksi, mikä äitiysavustuksen tarkoitus onkin, ja ulkosuomalainen sai aloittaa kotimaansa kulttuurikasvatuksen jo vastasyntyneelle lapselleen ihan äitiyspakkauksesta lähtien. Veronmaksajat ei hävinneet senttiäkään. Missä vika? Olisko se ollut kunnollisempaa, että ois ottanut sen 170 euroa rahana ja nipistänyt loput 80e vaunuihin vaikka omista tai isompien lasten ruuasta? Vai ostaa jotkut sellaiset vankkurit, joita käyttäessä ois aina harmitellut että ois ollu saatavilla ne Täydelliset, mut kun maksoivat inasen liikaa? Ja ulkosuomalaiselle ois vaan näyttänyt pitkää nenää, että mitäs läksit, oisit lisääntynyt suomalaisen kans tai vähintään tullu tänne kuluttamaan meidän veroeuroja siksi aikaa, että oisit oikeutettu saamaan sen äitiyspakkauksen, jota mä taas en tarvitse, koska puen lapseni mieluiten retrovaatteisiin. Muistan itsekin joskus lähtökohtaisesti ajatelleeni paheksuen äp:n myyjiä, kunnes ajattelin asiaa järkevästi ja totesin, että kenellekään ei koidu vahinkoa, mutta kahdelle perheelle suuresti hyötyä ja hyvää mieltä.

      Lainaa

    69. Tuore majava 31.8.2025 17:55
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      No ni, ja taas aivot + kännykän oikoluku tuottaa kakkoslaatuista tekstiä. 😮‍💨 Ei uskois, että joskus on tullut ihan kustannettuja romskujakin kirjoiteltua.

      Lainaa

    70. Neiti Knatterton 1.9.2025 1:28
      Tulos: -9 (13 ääntä)
      Akrasia: Mä olen vaihtanut nimeäni useammin kuin 4 kertaa, ja olen naimisissa neljättä kertaa. En mielestäni ole omituinen, enkä arvosta tuntemattomien keittiöpsykologiaa saati tuomitsemista.
      "Minä minä minä"...  Sinulla ei taida olla oikein kavereita?

      Lainaa

    71. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Neiti Knatterton: No ei ole tarpeeton. Äitiyspakkaus on upea kädenojennus Kelalta äidille ja isälle, ettei ihan kaikkea tarvitse maksaa heti itse. Vastasyntyneen hoitaminen on pelottavaa ensivanhemmille muutenkin. Jos ei satu olemaan samassa tilanteessa olevia muita äitejä(tai isiä) kaveripiirissä, töissä tai naapurissa, se on pirun [...]
      Muuten hyvin asiallinen kommentti mun mielestäni, mutta mikä velvollisuus isovanhemmilla on hoitaa lapsenlapsiaan? Jos haluaa elää uutta nuoruuttaan, niin sitten elää. Ei lapsia kannata hankkia sillä ajatuksella, että isovanhemmat automaattisesti auttavat. Toki monet niin tekevät ja haluavatkin viettää aikaa lastenlasten kanssa, mutta mitään velvollisuutta siihen ei ole.

      Lainaa

    72. Vieraskorea hyönteinen 2.9.2025 8:36
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Tekoäly kertoi minulle, että takapihalla kuvaamani otus oli ruskea viinikäärme (Oxybelis Aeneus). Minä pöljänä ajattelin, että se olisi ollut rusakko.

      Lainaa

    73. Tulos: -1 (1 ääni)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: En ole loukkaantunut mistään 😅 Yleensä jos jokin asia "tuomitaan" niin sitä tuomittua asiaa tekeviä pidetään kusipäinä. Sitä vaan ihmettelin että mitä tuomittavaa siinä on että tiukoilla oleva lapsiperhe yrittää tienata muutaman lisäkympin. Muistakaa että jos sen pakkauksen myy vaikka 200 eurolla niin siitä ei tule [...]
      No uhriutuminen olisi ollut osuvampi termi mitta yritin olla kohtelias kun ajattelin loukkaantumisen olevan vähemmän provosoiva ilmaisu. Pahoittelut siitä. Se että uhriutuu ennen vastaväitteitä provosoidakseen muita on yksi trollien toimintamalli eikä se ole ainoa vastaava toimintamalli jota käytät. Annetaan nyt esimerkiksi että käyttäydyt kuin ihminen joka pelaa päivittäin tennistä mutta sanoo että ei harrasta tennistä. Jos et oikeasti tiedosta omia toimintamallejasi ja sitä miltä ne vaikuttavat ulospäin vaikka muut siitä mainitsevat tarkoittaisi sitä että ongelmasi on sitä sorttia joka ei välttämättä apua hakemalla edes korjaannu vaan saat todennäköisesti pelkästään lisää epäedullisia toimintamalleja pelata tennistä netissä.

      Lainaa

    74. Puhekyvytön tomaatti 🍅 4.9.2025 23:38
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Pluri: No uhriutuminen olisi ollut osuvampi termi mitta yritin olla kohtelias kun ajattelin loukkaantumisen olevan vähemmän provosoiva ilmaisu. Pahoittelut siitä. Se että uhriutuu ennen vastaväitteitä provosoidakseen muita on yksi trollien toimintamalli eikä se ole ainoa vastaava toimintamalli jota käytät. Annetaan nyt [...]
      En provosoitunut ennen vastaväitteitä vaan reagoin kyselyn tuloksiin. Ihmettelin siis miksi suurin osa tuomitsee mielipiteeni. Mutta yritän olla vähemmän ärsyttävä jatkossa.

      Lainaa

    75. Tulos: -1 (1 ääni)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: En provosoitunut ennen vastaväitteitä vaan reagoin kyselyn tuloksiin. Ihmettelin siis miksi suurin osa tuomitsee mielipiteeni. Mutta yritän olla vähemmän ärsyttävä jatkossa.
      No en minä pidä heitä kusipäinä jotka myynnin tuomitsevat. Tämä on mielipide tasan yhdestä asiasta jota äkkiseltään kysyttynä ei välttämättä ajatella täysin loppuun asti ja sanotaan sen hetkinen mielipide. Minä en pidä ihmistä missään nimessä kusipäänä vaikka tuomitsisin yhden hänen mielipiteistään tai vaikka useamman. Tämä toki on hyvinkin riippuvainen asiasta.
      En minä pidä sinuakaan kusipäänä vaikka olen monesta asiasta eri mieltä ja niissäkin joissa samaa mieltä tuomitsen tavan jolla asiasi tuot esille. Puhut sivistyneestä keskustelusta mutta ainakin ilmestyessäsi tänne omasi ei ollut millään mittapuulla sellaista. Kommentointisi on useimmiten erittäin kärkästä ja minun on vaikea uskoa ettei se olisi tarkoituksenmukaista vaikka yrität muuta väittää.
      Voit tottakai jatkaa kommentointia haluamallasi tavalla mutta antaa hieman vajavaisen kuvan ihmisestä joka provosoi ja ihmettelee jos joku provosoituu siitä. Se kun on ihmiskäyttäytymisen yksi helpoiten todettavissa oleva seuraus jos toista provosoi eikä sen pitäisi tulla yllätyksenä ihmiselle joka tekee sitä jatkuvasti.

      Lainaa

    76. Epäsuosittu henkilö 23.9.2025 14:51
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Jyreä rätti: Eipä tuota archie cruzin eli kuosmasen artun nimeä olisi tarttenut piilotella.
      Sehän haukkuu kaikkia ja on vieläpä itse ylipainoinen.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ai, allekirjoitus, arvo, hinta, instagram, kirppari, kirppis, kirpputori, kommentti, laihduttaa, laksio, loukkaus, maija, marja, myydä, nimikirjoitus, signeeraus, tekoäly, ylipaino, äitiyspakkaus

  • Uusimmat

  • Kategoriat