Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 45

Tulinen rakkaus, piinaava epäilys – ja jääkaappimagneetti.
Parisuhdeterapiaa, osa 45

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 100 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -107 (327 ääntä)
      Jos mies vaan tunkee munansa sisälle ees kysymättä ehkäsystä nii eikös siinä oo tapahtunu nii, että on olettanu naisen hoitavan ehkäsyn, jos ei kerta paljaalla pelkää panna (kun monet vaan sitä raskautta miettii). Et jotenki outoo tossa heti ruveta huutelee ja muistuttelee kuinka naisenki vastuulla. Usein miehet nimenomaan ajattelee just että naisen vastuulla se on.

      Lainaa

    2. Nätti puhveli 15.5.2025 0:23
      Tulos: +95 (119 ääntä)
      Jännä että mies ihan _liimasi_ magneetin jääkaapin oveen, mutta ei olis varmasti kehdannut, jos pettäisi 😅👌.

      Lainaa

    3. Kostea karjalanpiirakka 15.5.2025 0:26
      Tulos: +141 (155 ääntä)
      Jos pettämisluuloihin loikkaaminen on noin herkässä, on ne tuntosarvet aika tanassa valmiiksi - oli siihen aihetta tai ei.

      Lainaa

    4. Takimmaisempi kivi 15.5.2025 0:54
      Tulos: +369 (483 ääntä)
      On se kumma jos ei vuonna 2025 aikuisen miehen mieleen juolahda edes kysyä ekalla seksikerralla, että haluaako toinen kondomin. Kyllä nimetön nainen, saat olla asiasta pahoillasi, ja sekin on normaalia, että tilanteessa lamaantuu eikä saa siinä sanottua mitään. Olen pahoillani, että sinulle kävi näin. Testeihin nyt vaan aikaa varaamaan, jotka toivottavasti on negat, ja miehen kanssa kannattaa puhua tilanne läpi. Jos on yhtään fiksu mies niin ymmärtää mokanneensa ja oppiipahan ensi kertaan, että suu pitää avata, ei voi olettaa. Ja jos on niin keskenkasvuinen, ettei ymmärrä, niin pistä takas pihalle kasvamaan semmonen.

      Lainaa

    5. Tulos: +99 (147 ääntä)
      jokuvain: Jos mies vaan tunkee munansa sisälle ees kysymättä ehkäsystä nii eikös siinä oo tapahtunu nii, että on olettanu naisen hoitavan ehkäsyn, jos ei kerta paljaalla pelkää panna (kun monet vaan sitä raskautta miettii). Et jotenki outoo tossa heti ruveta huutelee ja muistuttelee kuinka naisenki [...]
        Miehet olisivat tällä teorialla aika tyhmiä. Onneksi en, niin tapahtuvainen kuin nuorena olinkin, koskaan hyväksynyt sänkyyni miehiä jotka eivät tajua, että vain kondomi estää taudit, ja jos olettaa jonkun muun huolehtivan ehkäisystä, seurauksena saattaa olla yhdeksän kuukauden kuluttua huoltajuusjuttu. Pysyin taudittomana ja lapsiluku on mitä aioinkin, koska vaikka muuten olen aika avomielinen suhteiden suhteen, tyhmät eivät kelpaa. Täyspäisiä miehiä on viljalti, miksi huolia sekundaa!

      Lainaa

    6. Juovikas kuguaari 15.5.2025 2:00
      Tulos: +149 (285 ääntä)
      No ei se mitenkään ole naisen vastuulla käyttääkö mies kortsua vaiko ei. Voi sitä aina kysyä mutta vaikka ei kysyiskään... MIEHEN tehtävänä on huolehtia sen kumin laitosta ihan itse. Ja ihan hyvin mies voi myös avata sen suunsa ja kysyä, sopisko paljaalla vai laitanko kumin? Minkä takia se olisi naisen _vastuulla_? Tässä on jotain samaa kuin siinä että raiskatulta naiselta kysytään mitäs sulla oikein oli päällä...

      Lainaa

    7. Rei'ikäs metsämarja 15.5.2025 2:02
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Anssi, Aila, mitä näitä nyt on 🤷‍♀️🤣

      Lainaa

    8. Pinkee Hemppi 15.5.2025 3:21
      Tulos: -55 (57 ääntä)
      Aila ja Toni ovat samalla alueella. Ailan kysymys on vastuuton ja Tonin muuten vaan titityy.

      Lainaa

    9. Hidastettu raataja 15.5.2025 3:43
      Tulos: +146 (228 ääntä)
      hei FM team, kuuluukohan tuo naistenhuoneen nimettömän jäsenen juttu tänne? tuossa ei ole mitään hauskaa, päinvastoin.

      Lainaa

    10. Uhattu lihapiirakka 15.5.2025 3:46
      Tulos: +36 (86 ääntä)
      Juovikas kuguaari: No ei se mitenkään ole naisen vastuulla käyttääkö mies kortsua vaiko ei. Voi sitä aina kysyä mutta vaikka ei kysyiskään... MIEHEN tehtävänä on huolehtia sen kumin laitosta ihan itse. Ja ihan hyvin mies voi myös avata sen suunsa ja kysyä, sopisko paljaalla vai laitanko kumin? Minkä takia se [...]
      Minkä takia yhteisessä, yhteisymmärryksessä aloitetussa aktissa toinen osapuoli olisi automaattisesti enemmän tai vähemmän vastuussa yhtään mistään? Fiksut ottaa keskeisimmät asiat puheeksi jo ihan hyvissä ajoin ennen kuin kiihko vie mennessään ja täysin riippumatta sukupuolesta, ihan juuri siksi ettei tule turhaa murhetta kesken kaiken tai myöhemmin. Mutta saahan tyhmätkin bylsiä.
      Jälempi osa tekstistäsi taisi olla ihan vaan trollausta, analogiana käsittelyssä olleeseen asiaan yhtä toimiva kuin perämoottori voilepägrillissä.

      Lainaa

    11. Tulos: +98 (130 ääntä)
      Eiköhän se ehkäisy ole ihan molempien vastuulla. Ei kukaan multakaan erikseen kysy, että onko mulle tehty vasektomia. Pitää tietää mihin lähtee, niin miehen kuin naisen.

      Lainaa

    12. Dekadentti lohikäärme 15.5.2025 5:21
      Tulos: +97 (121 ääntä)
      Ronde: Eiköhän se ehkäisy ole ihan molempien vastuulla. Ei kukaan multakaan erikseen kysy, että onko mulle tehty vasektomia. Pitää tietää mihin lähtee, niin miehen kuin naisen.
      Samaa mieltä. Jos ei asioista voi keskustella ennen kun on jo tositoimissa, kannattaa jättää kokonaan väliin.

      Lainaa

    13. Pistävä kotieläin 15.5.2025 5:28
      Tulos: +60 (116 ääntä)
      Hidastettu raataja: hei FM team, kuuluukohan tuo naistenhuoneen nimettömän jäsenen juttu tänne? tuossa ei ole mitään hauskaa, päinvastoin.
      Samaa mieltä, nyt on kyllä harkinta pettänyt.

      Lainaa

    14. Ydinaseeton viikinki 15.5.2025 6:31
      Tulos: +181 (197 ääntä)
      Joo, olisivat molemmat osapuolet voineet olla etupäässä aktiivisempia kortsumieltymyksistä, mutta imho sisään tuleminen mitään varottamatta tai kysymättä on se, mikä tässä on 100% mennyt pieleen.

      Lainaa

    15. Tulos: +88 (146 ääntä)
      Pistävä kotieläin: Samaa mieltä, nyt on kyllä harkinta pettänyt.
      Joo poistoon kiitos tää juttu, selkeesti ollut aloittajalle vaikea tilanne ja kommentit vaan taas syyllistää että mitäs lähdit miehen kanssa sänkyyn. Jos ainoa hauskuus tulee tuosta "muna tanassa" niin pliis, pystytte FM-tiimi parempaan!

      Lainaa

    16. Turvaton hyönteinen 15.5.2025 7:04
      Tulos: -7 (81 ääntä)
      Ihan kreisiä, että vielä 2025 miehet uskaltaa tuikkia paljaalla ilman (tupla)ehkäisyä. Mitä jos kumppani tuleekin raskaaksi ja haluaa pitää lapsen? Tämä on erittäin yleistä maailmassa. Se on game over elämän osalta sitten. Ei vaan voi käsittää. Jokainen huolehtii (tai pitäisi) omasta ehkäisystään eikä se voi olla toisen vastuulla. Siksi vasektomia on erittäin hyödyllinen vaihtoehto.

      Lainaa

    17. Epäonnistunut leppäkerttu 15.5.2025 7:28
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Mä mietin et ehkä Anssi on rajoittanut Tonin profiilia tai ei avaa tämän viestejä ja tuossa on joku lähestymisyritys ryhmän kautta, johon kummatkin ovat liittyneet.

      Lainaa

    18. Juotava jyrsijä 15.5.2025 7:28
      Tulos: -16 (106 ääntä)
      Kortsu asiassa on molemmat osapuolet yhtä syyllisiä tapahtuneeseen. Ehkäisy on molempien vastuulla aina! Jos asia on itselle noin tärkeä, miksi ei varmista kortsun käyttöä? Me ei nyt tiedetä miehen tilannetta oliko tyyliin ihan eka kerta, onko käynyt testeissä ja puhtaan tuloksen jälkeen ajatellut asian olevan ok, kun ei kumppanikaan toivo kortsua. Ja kaikista eniten ihmetyttää ettei tilannetta olla läpikäyty panokumppanin kanssa jälkikäteen, kerta noin järkyttää! Puhukaa!

      Lainaa

    19. Tulos: +88 (102 ääntä)
      Janiinjoo, olen tosiaan Nimettömän Jäsene puolesta pahoillani. Muistakaamme kaikki, että suostumus pitää ilmaista selkeästi ja innokkaasti, ja jos sellaista suostumusta ei tule, on paras antaa olla. Olen itse ysärin kasvatteja, jolloin meidäm vielä piti tapella kynsin ja hampain jos joku lähestyi ns. "muna tanassa" ja aikein, joita ei oikein hyväksynyt, mutta #metoon jälkeen olemme havainneet, että kaikille osallisille on paras jos suostumus on laatua "kyllä, todellakin!!!". Jos kaikki on hyvin, kyllätodellakin tulee aivan luonnostaan, ja jos ei, niin ei yhdynnän puutteeseen kukaan vielä ole kuollut.

      Lainaa

    20. Pizzaa rakastava jääkarhu 15.5.2025 7:44
      Tulos: +110 (144 ääntä)
      En oikein jaksa uskoa, että jos mies kysymättä aina olettaisi, että kortsu laitetaan, että yksikään tai lähes yksikään nainen alkaisi sanomaan, että älä laita, pannaanpa paljaalla. Voisko miehet vaan jatkossa olettaa ensimmäisenä aina, että koskaan ei oo ok panna paljaalla ja toimia sitten sen mukaan jos erikseen sovitaan, että se onkin ok.

      Lainaa

    21. Nirso gerbiili 15.5.2025 7:48
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Lapsuuden traumojen aiheuttamana oli itsellä elämä aika sekaisin pitkään nuoruudessa ja silloin juuri näin ihan kaikki mitättömät asiatkin merkkinä siitä, että puoliso tietenkin pettää. Olisin varmaan hyvinkin miettinyt samoja asioita löytäessäni tuon jääkaappimagneetin. Tiedostin kyllä, että epäilys on vain oman pääni sisällä, mutta silloin niihin kauhuskenaarioihin jäi vellomaan, koska jotenkin sitä kuvitteli, että mitä enemmän pelkää kaikkea tapahtuvaksi ja negailee, niin sitä todennäköisemmin ne pelot ei tule toteen. Mitään järkeähän siinäkään ei tietenkään ollut, koska asiat vaan tapahtuu jos on tapahtuakseen, mutta se oli silloin jonkinlainen selviytymiskeino jatkuvan tuskan ja ahdistuksen keskellä.

      Lainaa

    22. Trendikäs orava 15.5.2025 7:53
      Tulos: -55 (85 ääntä)
      jokuvain: Jos mies vaan tunkee munansa sisälle ees kysymättä ehkäsystä nii eikös siinä oo tapahtunu nii, että on olettanu naisen hoitavan ehkäsyn, jos ei kerta paljaalla pelkää panna (kun monet vaan sitä raskautta miettii). Et jotenki outoo tossa heti ruveta huutelee ja muistuttelee kuinka naisenki [...]
      Molempien vastuulla, olet vain misandristi.

      Lainaa

    23. Trendikäs orava 15.5.2025 7:55
      Tulos: -87 (113 ääntä)
      Turvaton hyönteinen: Ihan kreisiä, että vielä 2025 miehet uskaltaa tuikkia paljaalla ilman (tupla)ehkäisyä. Mitä jos kumppani tuleekin raskaaksi ja haluaa pitää lapsen? Tämä on erittäin yleistä maailmassa. Se on game over elämän osalta sitten. Ei vaan voi käsittää. Jokainen huolehtii (tai pitäisi) omasta [...]
      Suurempi todennäkösyys on saaha sutturalta joku tauti kun ei muija itekään huolehdi ja kommunikoi. Eipä yllätä että kommenteissa se on aina miehen vika. Ihme misandristeja kaikki.

      Lainaa

    24. Trendikäs orava 15.5.2025 7:56
      Tulos: -76 (106 ääntä)
      Juovikas kuguaari: No ei se mitenkään ole naisen vastuulla käyttääkö mies kortsua vaiko ei. Voi sitä aina kysyä mutta vaikka ei kysyiskään... MIEHEN tehtävänä on huolehtia sen kumin laitosta ihan itse. Ja ihan hyvin mies voi myös avata sen suunsa ja kysyä, sopisko paljaalla vai laitanko kumin? Minkä takia se [...]
      Ihanaa miesvihaa taas.

      Lainaa

    25. Äänioikeudeton avokado 15.5.2025 8:31
      Tulos: +93 (107 ääntä)
      Trendikäs orava: Ihanaa miesvihaa taas.
      Hauskaa, että ekassa kommentissasi peräänkuulutat molempien vastuuta, mutta sitten tulkitset miesvihaksi, kun joku sanoo, että myös miehen pitäisi ottaa vastuu eikä myöskään vain olettaa, että nainen on ehkäisyn hoitanut. Ja samalla tavalla hassu on vähän sinun mainintasi "sutturalta" tulevista taudeista, kun eikö juuri se yksistään olisi jo hyvä syy miehen huolehtisa siitä kortsun käytöstä ihan itse? :D En ole koskaan ymmärtänyt näiden trollailujen ideaa.

      Lainaa

    26. Kellanruskea marja 15.5.2025 8:34
      Tulos: +44 (64 ääntä)
      Trendikäs orava: Suurempi todennäkösyys on saaha sutturalta joku tauti kun ei muija itekään huolehdi ja kommunikoi. Eipä yllätä että kommenteissa se on aina miehen vika. Ihme misandristeja kaikki.
      Ei se miesvihaa ole, että miehiä kannustetaan hankkimaan ehkäisy ITSENSÄ takia. Ettei sitten saa niitä sp-tauteja tai 18+ vuoden elatusvelvoitetta. On nimenomaan miesten etu, että käytetään kondomia ja vielä parempi jos hankkii vasektomian, niin ei tule isyyshuijausta yms. ylläriä. Tonni yksityisellä vasektomiasta on pientä verrattuna lapsen kasvattamisen hintaan (arviolta 150k€ per lapsi). Ihan venäläistä rulettia antaa vastuu täysin toiselle ehkäisystä huolehtimisessa. Mitä sitten kun tapailukumppani/pysyvä kumppani haluaakin pitää lapsen, vaikka itse on sanonut ettei halua? Näitä tapauksia on. Onko mukavaa/reilua lapselle, että ennen kuin lapsi on edes syntynyt, isä on jo valmiiksi pois pelistä? Eli heti saa elämäänsä huonommat kortit. Täysin epäreilua lasta kohtaan. Paras tilanne: naisella sterilisaatio/kierukka ja miehellä vasektomia. Silloin asia on hoidettu kunnolla.

      Lainaa

    27. Tulos: +16 (34 ääntä)
      Kyllä sanoisin miehelle suoraan tuossa vaiheessa, että "Näkemiin, laiska roska"

      Lainaa

    28. Apua tarvitseva raparperi 15.5.2025 8:37
      Tulos: -14 (54 ääntä)
      Ihme ongelmia ihmisillä seksin suhteen. Kai ehkäisy asiat on jo selvillä ennenkuin kukaan menee kenenkään sisään.

      Lainaa

    29. Itseasiassa 15.5.2025 8:37
      Tulos: +82 (82 ääntä)
      kivi:   Miehet olisivat tällä teorialla aika tyhmiä. Onneksi en, niin tapahtuvainen kuin nuorena olinkin, koskaan hyväksynyt sänkyyni miehiä jotka eivät tajua, että vain kondomi estää taudit, ja jos olettaa jonkun muun huolehtivan ehkäisystä, seurauksena saattaa olla yhdeksän kuukauden kuluttua huoltajuusjuttu. Pysyin [...]
      Olin vähän vanhempana sinkku, ja kyllä, näitä taukkeja löytyy kyllä vanhemmastakin väestä. Ihan sellaisia, joilla on jo lapsia, mutta silti eivät tajua käyttää kumia. Itse en ilman kumia suostu, sellainen mies lensi ulos koko kämpästä. Jotkut miehet kuvittelevat olevansa teflonia, jotta ei taudit tartu. Mutta tiedän myös tapauksia, joita ei ole kiinnostanut, kun siihen mennessä on antibiootit toimineet. Tiedän esim. miehen, joka käytännössä toi meidän kaupunkiin kupan takaisin ja onnistui vielä levittämään sitä ympäriinsä. Ja vielä kännissä baarissa kertoi tästä. Joten joo, löytyy tyhmiä miehiä, mutta myös naisia, jos kupan saa levitettyä ainakin kolmelle. Nämä ovat varmaan niitä elämän kovan korkeakoulun käyneitä.

      Lainaa

    30. Tittelintuure 15.5.2025 8:40
      Tulos: +95 (97 ääntä)
      jokuvain: Jos mies vaan tunkee munansa sisälle ees kysymättä ehkäsystä nii eikös siinä oo tapahtunu nii, että on olettanu naisen hoitavan ehkäsyn, jos ei kerta paljaalla pelkää panna (kun monet vaan sitä raskautta miettii). Et jotenki outoo tossa heti ruveta huutelee ja muistuttelee kuinka naisenki [...]
      Ja siis kyllä nyt kuvittelis miesten olevan vastuussa OMASTA SEKSUAALITERVEYDESTÄÄN. Ei ole naisen vastuulla huolehtia, että kundin oma terveys on kunnossa.  Jos mulle tekis jätkä näin, se ei enää mun iholle pääsis. Kertoo ihan tarpeeksi siitä, että tyyppi ei paljon taudeista välitä, ei välitä omasta terveydestään (jolloin ei myöskään minun terveydestäni) eikä myöskään kunnioita minua.  Ja siis, jäätyminen tuollaisessa tilanteessa on ihan normaalia.

      Lainaa

    31. Itseasiassa 15.5.2025 8:40
      Tulos: +17 (57 ääntä)
      Turvaton hyönteinen: Ihan kreisiä, että vielä 2025 miehet uskaltaa tuikkia paljaalla ilman (tupla)ehkäisyä. Mitä jos kumppani tuleekin raskaaksi ja haluaa pitää lapsen? Tämä on erittäin yleistä maailmassa. Se on game over elämän osalta sitten. Ei vaan voi käsittää. Jokainen huolehtii (tai pitäisi) omasta [...]
      Game over? Ootko sä 15?

      Lainaa

    32. Tittelintuure 15.5.2025 8:43
      Tulos: +92 (104 ääntä)
      Ja miten hemmetissä täällä väännetään miesvihaa siitä, että miehen halutaan olevan vastuussa OMASTA seksuaaliterveydestään ja OMASTA ehkäisystään?! Mitä aktuualista xittua?? Oikeesti taas jätkät haluaa livetä kaikesta vastuusta ja sit väännetään miesvihaa siitä, kun ei onnistu.

      Lainaa

    33. Kyllästynyt matelija 15.5.2025 8:48
      Tulos: +77 (77 ääntä)
      Kellanruskea marja: Ei se miesvihaa ole, että miehiä kannustetaan hankkimaan ehkäisy ITSENSÄ takia. Ettei sitten saa niitä sp-tauteja tai 18+ vuoden elatusvelvoitetta. On nimenomaan miesten etu, että käytetään kondomia ja vielä parempi jos hankkii vasektomian, niin ei tule isyyshuijausta yms. ylläriä. Tonni yksityisellä vasektomiasta on [...]
      "asia hoidettu kunnolla" — paitsi niiltä seksitaudeilta suojauduttu mitenkään.

      Lainaa

    34. Kyllästynyt matelija 15.5.2025 9:06
      Tulos: +119 (127 ääntä)
      Itselläni omakohtainen kokemus tilanteesta, jossa petikaveri sujautti ihan yhtäkkiä alkulämmittelyjen tiimellyksessä ja bokserit vielä jalassaan paljaalla sisään. Itse en tosin lamaantunut vaan työnsin kaverin pois ja kysyin, että mitä helvettiä. Jotain se mussutti siinä vasektomiasta ja siitä, ettei uskonut mulla olevan tauteja. Mun "uskomuksista" tai tahdosta ei kysytty. Kyllä siinä tuli tosi paha ja turvaton olo. Ts ei sitä aina näe miten hassun hauskasti 'tana ojossa' se muna lähestyy, vaikka ehkäisystä huolehtiminen olisikin kummankin osapuolen velvollisuus.

      Lainaa

    35. Suojaisa öykkäri 15.5.2025 9:11
      Tulos: +12 (48 ääntä)
      Itseasiassa: Game over? Ootko sä 15?
      Aika monille se on game over, jos lapset ei kuulu elämänsuunnitelmiin = vapaaehtoisesti lapsettomille. Ja vaikka kuuluisi suunnitelmiin, niin jos ei ole vakiintunutta parisuhdetta tai jos on PA? Ei se ole lapselle oikein, että lapsi tuodaan olosuhteisiin, jossa välttämättömistä perustarpeista (raha, molempien vanhempien läsnäolo, jne) on puutetta. Sellainen on erittäin itsekästä, koska siinä välitetä lapsen tarpeista joiden tulisi olla aina etusijalla. Mikään näistä syistä ei liity ihmisen ikään. Ja 15-vuotiaskin voi jo tietää, ettei halua lapsia. Moni vela tietää sen jo alle 10-vuotiaana, ettei aio hankkia koskaan lapsia.

      Lainaa

    36. Suojaisa öykkäri 15.5.2025 9:13
      Tulos: -16 (24 ääntä)
      Kyllästynyt matelija: "asia hoidettu kunnolla" — paitsi niiltä seksitaudeilta suojauduttu mitenkään.
      Tässä kommentissa oletus oli, että on vakiintunut suhde ja testit tehty ja tuloksena on, että partnerit ovat tautivapaita.

      Lainaa

    37. Moottoroitu karpalo 15.5.2025 9:16
      Tulos: -3 (31 ääntä)
      Kellanruskea marja: Ei se miesvihaa ole, että miehiä kannustetaan hankkimaan ehkäisy ITSENSÄ takia. Ettei sitten saa niitä sp-tauteja tai 18+ vuoden elatusvelvoitetta. On nimenomaan miesten etu, että käytetään kondomia ja vielä parempi jos hankkii vasektomian, niin ei tule isyyshuijausta yms. ylläriä. Tonni yksityisellä vasektomiasta on [...]
      Paras tilanne: sekaisin olevat lisääntymisikäiset tuijottavat lisää Tiktokia ja muuta epäsosiaalista mediaa eivätkä lisäänny eivätkä elä kovin kauaa. Lopputuloksena väkimäärä vähenee ja ekosysteemi kiittää.

      Lainaa

    38. Seuraava muurahainen 15.5.2025 9:29
      Tulos: -8 (26 ääntä)
      Moottoroitu karpalo: Paras tilanne: sekaisin olevat lisääntymisikäiset tuijottavat lisää Tiktokia ja muuta epäsosiaalista mediaa eivätkä lisäänny eivätkä elä kovin kauaa. Lopputuloksena väkimäärä vähenee ja ekosysteemi kiittää.
      Miten TikTok ja some liittyy mihinkään? xD

      Lainaa

    39. Kehittynyt paarma 15.5.2025 9:53
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      Trendikäs orava: Molempien vastuulla, olet vain misandristi.
      Jokaisen omalla vastuulla huolehtia omasta ehkäisystä. Happinaamari ensin itselle jne... Jos ei ole itsellä kondomia tai vasektomiaa, eikä ole kysynyt toiselta, onko hänellä e-pillerit/kierukka/steri/laastari, sitten on turha sanoa, että on hoitanut oman ehkäisyn. Se on välinpitämättömyyttä itseä ja kumppania kohtaan.

      Lainaa

    40. Puhekyvytön tomaatti 🍅 15.5.2025 9:54
      Tulos: -36 (36 ääntä)
      Ymmärsinkö väärin vai onko tuossa ensimmäisessä kyseessä miespari? 😮

      Lainaa

    41. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Juovikas kuguaari: No ei se mitenkään ole naisen vastuulla käyttääkö mies kortsua vaiko ei. Voi sitä aina kysyä mutta vaikka ei kysyiskään... MIEHEN tehtävänä on huolehtia sen kumin laitosta ihan itse. Ja ihan hyvin mies voi myös avata sen suunsa ja kysyä, sopisko paljaalla vai laitanko kumin? Minkä takia se [...]
      Ehkäisy on aina molempien vastuulla, täysin riippumatta siitä minkälaista ehkäisyä käyttää, sillä seksin pitäisi aina olla molempien tahdonalaista ja yhteisymmärryksessä tehtyä. Jos molemmat haluavat ehkäisyä mutta kumpikaan ei tee asialle mitään, on molemmat syyllisiä sen käyttämättä jättämisestä. Jos toinen haluaa mutta toinen ei, silloin ei seksiä pitäisi harrastaa.

      Lainaa

    42. Nirso preeriasusi 15.5.2025 10:02
      Tulos: +45 (59 ääntä)
      Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..

      Lainaa

    43. Hifikissan_Wifi 15.5.2025 10:13
      Tulos: -15 (23 ääntä)
      Muna- sanan käyttö tuossa yhteydessä pitäis kieltää.

      Lainaa

    44. Tittelintuure 15.5.2025 10:44
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Britanniassa mies tuomittiin raiskauksesta 4 vuoden rangaistukseen, koska hän oli tökkinyt reikiä käyttämiinsä kondomeihin. Hänellä oli vakituinen partneri, joka oli vaatinut kondomin käyttöä eikä halunnut tulla raskaaksi. Mies oli suostunut kondomeihin, mutta tökki niihin reikiä siinä toivossa, että ne hajoilisivat ja partneri sitten suostuisi seksiin ilman kondomeja - ei edes halunnut lapsia! (Oli siis paitsi rikollinen niin täysi idiootti.) Jos/kun mies huijaa naisen sellaiseen seksiin, jota nainen ei halua niin se voidaan katsoa raiskaukseksi. Ainakin tiettyjen maiden lakien mukaan.  Tässä nimenomaisessa tilanteessa me emme tiedä, oliko asiasta keskusteltu etukäteen ja mitä. Että tää on ehkä harmaata aluetta. Mutta en ihmettele, että Facebookissa noin sanottiin ja itsekin tosiaan pidän vähintään harmaana alueena - mies toimi todella törkeästi ja epäeettisesti naista kohtaan.

      Lainaa

    45. Pramea raparperi 15.5.2025 11:09
      Tulos: +49 (59 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Ei siellä kyllä yhtään kommenttia ollut raiskauksesta, suurin osa kommenteista syyllisti naista.
      Henkilökohtaisesti koen että kondomin käytön pitäisi AINA olla oletusarvo ja pois jättäminen yhdessä sovittu asia.

      Lainaa

    46. Mehevä vesimeloni 15.5.2025 11:11
      Tulos: +94 (104 ääntä)
      Tuo nimettömän julkaisuhan on vain hirveän surullinen. Olipa syy mikä vaan niin toi nainen on nyt hajalla, pesee itseään itkien ja etsii apua netistä. En tiedä miksi hänen reaktionsa oli niin voimakas ja mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa, mutta tuntuu aika ikävältä että teksti on täällä naureskeltavana vain koska toi vastaus "muna tanassa--" on hupaisa.

      Lainaa

    47. Kiikkerä lokki 15.5.2025 11:14
      Tulos: +47 (79 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Se on raiskaus. Ei ole hauska juttu, eikä kuulu tänne.

      Lainaa

    48. Tulos: +8 (24 ääntä)
      jokuvain: Jos mies vaan tunkee munansa sisälle ees kysymättä ehkäsystä nii eikös siinä oo tapahtunu nii, että on olettanu naisen hoitavan ehkäsyn, jos ei kerta paljaalla pelkää panna (kun monet vaan sitä raskautta miettii). Et jotenki outoo tossa heti ruveta huutelee ja muistuttelee kuinka naisenki [...]
      Ei se nyt noin mene. Molempien vastuulla on hoitaa ehkäsy ja varsinkin puhuminen siittä ennenkuin edetään sen pidemmälle. Olettamalla ei saada aikaiseksi kuin vahinkoraskauksia.

      Lainaa

    49. Epäkypsä kalkkuna 15.5.2025 11:38
      Tulos: +10 (26 ääntä)
      Seuraava muurahainen: Miten TikTok ja some liittyy mihinkään? xD
      Passivoi, epäsosialisoi, aivot taantuu, syö ajan oikealta oppimisesta jne. Siellä nuoret jätkät kuolaa ICIW pöksyissä pyllistelijöitä eikä opi kohtaamaan naisia oikeasti, eli niistä tulee niitä i:llä alkavia selibaatissa eläviä jotka ei pariudu ja jatka sukua - mikä taas on hyvä.

      Lainaa

    50. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Minua häiritsee erikoisen paljon jääkaapin ovessa sana "kysymy". Kysymy!

      Lainaa

    51. Höylätty albatrossi 15.5.2025 11:56
      Tulos: +76 (82 ääntä)
      Hidastettu raataja: hei FM team, kuuluukohan tuo naistenhuoneen nimettömän jäsenen juttu tänne? tuossa ei ole mitään hauskaa, päinvastoin.
      Jep. Surullista erityisesti se miten tuolla naistenhuoneella asiaan reagoitiin, naureskeltiin ja vähäteltiin. Viestin alkuperäinen postaaja oli mielestäni harvinaisen hereillä omista rajoistaan kun koki tilanteen noin ahdistavana ja haki siihen vertaistukea. Moni olisi vain vähätellyt ja ajattellut että ei se ollut niin paha juttu, vaikka sitten loukatuksi tulemisen tunne jäisi sisälle pyörimään epämääräisenä. Ja sitten siellä naistenhuoneessa nauretaan asialle... Ahdistavaa.

      Lainaa

    52. Kofeiiniton raataja 15.5.2025 11:57
      Tulos: -19 (41 ääntä)
      Juovikas kuguaari: No ei se mitenkään ole naisen vastuulla käyttääkö mies kortsua vaiko ei. Voi sitä aina kysyä mutta vaikka ei kysyiskään... MIEHEN tehtävänä on huolehtia sen kumin laitosta ihan itse. Ja ihan hyvin mies voi myös avata sen suunsa ja kysyä, sopisko paljaalla vai laitanko kumin? Minkä takia se [...]
      Ehkäisy on MOLEMPIEN vastuulla. Nainen on yhtä vastuussa suojaamattomasta seksistä, kuin mieskin.

      Lainaa

    53. Itseasiassa 15.5.2025 12:02
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Ainakin kortsun salaa pois jättäminen on ollut joissain maissa oikeudessa asti raiskaus. Tästä en osaa sanoa, mutta toinen selkeästi kokee vastaavasti kuin raiskatut.

      Lainaa

    54. It's a deal 15.5.2025 12:11
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Jos se mies pettäisi, hän olisi luultavasti laittanut löytämänsä magneetin taskuunsa jääkaapin oven sijasta. Mitä, jos se olikin vuokralaisten viesti miehelle? Meillä on nyt valmiina psykologisen trillerin ensimmäinen kohtaus. Toisessa makuukamarin piirongin laatikosta löytyy kondomeja ja ullakolta pistooli.

      Lainaa

    55. Nerokas raparperi 15.5.2025 12:29
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      Epäkypsä kalkkuna: Passivoi, epäsosialisoi, aivot taantuu, syö ajan oikealta oppimisesta jne. Siellä nuoret jätkät kuolaa ICIW pöksyissä pyllistelijöitä eikä opi kohtaamaan naisia oikeasti, eli niistä tulee niitä i:llä alkavia selibaatissa eläviä jotka ei pariudu ja jatka sukua - mikä taas on hyvä.
      Mutta miten tämä liittyi mitenkään alkuperäiseen postaukseen tai velauteen? Yritän vain ymmärtää asiayhteyttä, miten nämä liittyy toisiinsa.

      Lainaa

    56. Urbaani fretti 15.5.2025 12:30
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Anssi hei sun täytyy muuttuu.

      Lainaa

    57. Kofeiiniton raataja 15.5.2025 12:54
      Tulos: -44 (72 ääntä)
      Kiikkerä lokki: Se on raiskaus. Ei ole hauska juttu, eikä kuulu tänne.
      No eikä ole raiskaus.

      Lainaa

    58. Jäähdytetty sateenvarjo 15.5.2025 13:26
      Tulos: +26 (52 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Mehevä vesimeloni: Tuo nimettömän julkaisuhan on vain hirveän surullinen. Olipa syy mikä vaan niin toi nainen on nyt hajalla, pesee itseään itkien ja etsii apua netistä. En tiedä miksi hänen reaktionsa oli niin voimakas ja mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa, mutta tuntuu aika ikävältä että teksti on [...]
      Koska se oli raiskaus.

      Lainaa

    59. Jäähdytetty sateenvarjo 15.5.2025 13:27
      Tulos: +44 (56 ääntä)
      Kofeiiniton raataja: Ehkäisy on MOLEMPIEN vastuulla. Nainen on yhtä vastuussa suojaamattomasta seksistä, kuin mieskin.
      Ei tässä tapauksessa kun mies on vaan olettanut ja toiminut sen mukaan, väärin.

      Lainaa

    60. Naseva lintu 15.5.2025 13:58
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Kofeiiniton raataja: Ehkäisy on MOLEMPIEN vastuulla. Nainen on yhtä vastuussa suojaamattomasta seksistä, kuin mieskin.
      Miesten e-pillerit ja vasalgeelit olisi tärkeää saada pian markkinoille, jotta miehet voisivat enemmän päättää omasta ehkäisystään. Vaikka eihän kortsu/vasektomiakaan edes ole mikään iso juttu. Näin tulisi vähemmän "vahinkolapsia" (johtuen puutteellisesta suunnittelusta). On vaan niin kummallista, että se vastuu jätetään naiselle, vaikka aivan valtavat panokset pelissä (uuden elämän synnyttäminen, elatusvelvollisuus). Tuo gameover-viittaus on ihan totta. Missään muussa elämän asiassa ihmiset ei toimi yhtä välinpitämättömästi ja allekirjoita hetken mielijohteesta 18v määräaikaisia maksusitoumuksia.

      Lainaa

    61. Nolostunut monni 15.5.2025 14:51
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Joo, olisivat molemmat osapuolet voineet olla etupäässä aktiivisempia kortsumieltymyksistä, mutta imho sisään tuleminen mitään varottamatta tai kysymättä on se, mikä tässä on 100% mennyt pieleen.
      Kannattaa olla takapäässä ihan yhtä aktiivinen. Voi tulla muuten pöpö sitäkin kautta.

      Lainaa

    62. Huoltovapaa persoona 15.5.2025 14:51
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Kaaleppi: Minua häiritsee erikoisen paljon jääkaapin ovessa sana "kysymy". Kysymy!
      Noihin sanamagneetteihin kuuluu erikseen suomen taivutuspäätteitä ja tarvittavia yksittäisi kirjaimia, jotta voi tehdä oikeita suomenkielisiä lauseita. Kysymys on varmaan jätetty kesken, koska sen vartalo muuttuu taivutuksissa. Sanan voi täydentää erillisellä s-kirjaimen magneetilla perusmuotoon.

      Lainaa

    63. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Täältä ajantasaista tietoa: https://protukipiste.fi/stealthing-on-seksuaalisuutta-loukkaavaa-vakivaltaa/ "Suomessa kondomin pois ottaminen tai sen pois jättäminen ilman partnerin lupaa voitaisiin tulkita raiskaukseksi, koska yhdyntään ilman suojausta ei ole ollut suostumusta. Tulevat oikeustapaukset tulevat muokkaamaan oikeuskäytäntöä ja näyttämään, tulkitaanko stealthing raiskaukseksi suomalaisessa oikeusjärjestelmässä." Ja täältä: https://www.minilex.fi/q/kondomin-pois-ottaminen-ilman-kumppanin-lupaa

      Lainaa

    64. Vanhahtava kesyaasi 15.5.2025 16:28
      Tulos: -37 (43 ääntä)
      Takimmaisempi kivi: On se kumma jos ei vuonna 2025 aikuisen miehen mieleen juolahda edes kysyä ekalla seksikerralla, että haluaako toinen kondomin. Kyllä nimetön nainen, saat olla asiasta pahoillasi, ja sekin on normaalia, että tilanteessa lamaantuu eikä saa siinä sanottua mitään. Olen pahoillani, että sinulle [...]
      Heti hyökkäsit miestä vastaan. Voihan sillä naisellakin olla joku tauti.

      Lainaa

    65. Loppumaton koala 15.5.2025 16:49
      Tulos: -16 (52 ääntä)
      "Alkulämmittelyt" ovat osa seksiä. Seksi ei ala vasta penetraatiosta. Jos kumpikaan ei ole ottanut ehkäisyä puheeksi ennen omien vaatteidensa riisumista, niin silloin molemmat ovat toimineet tyhmästi. Mikä järki on hoitaa alkulämmittelyt siihen pisteeseen, että ollaan valmiita yhdyntään, ja sitten vasta kysyy kortsusta? Entä jos kummallakaan ei ole kortsuja? Kiva siinä sitten pukea takaisin päälle ja lähteä kauppaan. Jos sulla ei ole kortsuja etkä tiedä onko toisella niitä, niin jätä ne vaatteet päälle.

      Lainaa

    66. Vetoketjuton raadonsyöjä 15.5.2025 16:54
      Tulos: 0 (22 ääntä)
      Ongelman juurisyy on olettamisessa. Kun mies olettaa, että nainen hoitaa ehkäisyn, eikä itse tarvitse siksi käyttää kondomia/vasektomiaa, siinä jätetään vastuu toiselle. Kun nainen olettaa, että mies hoitaa ehkäisyn (kondomi/vasektomia), eikä itse käytä kierukkaa/pillereitä/sterilisaatiota/ym., siinä jätetään vastuu toiselle. Kummatkin ajattelumallit johtavat vaaratilanteisiin. Ei pidä olettaa. Pahinta tietysti on se, että aikuisten kommunikaatio-ongelmista voi joutua kärsimään täysin sivullinen ihminen. Eli se lapsi, joka syntyy "vahingossa" (ei ole vahinko), ja vanhemmat tulevat pahimmillaan katumaan lastaan ja eroperhe saadaan aikaiseksi jo ennen lapsen syntymää.

      Lainaa

    67. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Itseasiassa: Olin vähän vanhempana sinkku, ja kyllä, näitä taukkeja löytyy kyllä vanhemmastakin väestä. Ihan sellaisia, joilla on jo lapsia, mutta silti eivät tajua käyttää kumia. Itse en ilman kumia suostu, sellainen mies lensi ulos koko kämpästä. Jotkut miehet kuvittelevat olevansa teflonia, jotta ei taudit tartu. Mutta tiedän [...]
        Varmasti idiootteja naisia löytyy myös, he vain eivät heteronaisena ole oma ongelmani. Uutispläjäys: vähän kuin pettäjät pettävät (jos lähde pettäjän matkaan, hän kyllä pettää sinua myös), tyhmyrit tekevät tyhmyyksiä. Jos joku lässyttää, että uskoo kyllä, ettei sinulla ole tauteja, hän lässyttää samaa muille myös. Ellei kyseessä ole avioliitto tai siihen verrattava suhde, järkevä ihminen itse kertoo, miten on ajatellut huolehtia ehkäisystä ja koska testattiin viimeksi ja mitä.

      Lainaa

    68. Myrkytön kauris 15.5.2025 18:04
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Juuri tätä raiskauksen määritteleminen suostumuksen kautta tarkoittaa. Jos lupaa paljaalla panemiseen ei ole, kyseessä ON raiskaus, oli kyseessä sitten kysymättä tuikkaaminen tai kesken aktin kortsun pois ottaminen. Jos kysymättä paljaalla vetelijällä olisi lisäksi joku tauti, voisi tuomio tulla myös vammantuottamuksesta. Inhottavaahan näissä on se, että suostumuksen todistaminen on vaikeaa. Puhukaa hyvät ihmiset sen seksikumppanin kanssa asiat etukäteen halki, tai yhden illan jutullekin vähintään pikakelaus omista rajoista. Ja jos jotain silti sattuu, niin vähintään kertokaa asiasta heti jollekin! Mielellään myös rajat ylittäneelle kumppanille, jos se on turvallista. Ja menkää seksitautitesteihin.

      Lainaa

    69. Hytitön peura 15.5.2025 18:51
      Tulos: -38 (50 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Joo, olisivat molemmat osapuolet voineet olla etupäässä aktiivisempia kortsumieltymyksistä, mutta imho sisään tuleminen mitään varottamatta tai kysymättä on se, mikä tässä on 100% mennyt pieleen.
      Ainoa mikä tässä on 100% pielessä on todella monen kommentoijan luetunymmärtämisen puutteellisuus. Naishenkilö ei sanonut etteikö olisi lupaa työntyä sisään, hän valitti sitä ettei mies käyttänyt tai kysynyt käytetäänkö kortsua. Nämä on aika hemmetin eri asioita. Jos on molemminpuolinen yhteisymmärrys (mitä on aika oleellista olettaa tässä tapauksessa koska henkilö ei sanonut etteikö olisi ollut), niin sitten olisi aika oleellista myös kertoa että halutaan että jokaisessa vaiheessa kysytään lupaa "edetä". Ei kaikki naiset (tai miehet) edes halua että aina jäädään miettimään että voiko nyt tehdä näin tai noin, koska siinä häviää se "spontaanius". Ja on aika hemmetin luonnollista olettaa että se kumppani sanoo jos jokin ei miellytä. Kukaan ei kuitenkaan pysty lukemaan toisten ajatuksia.

      Lainaa

    70. Nuutunut pehmelö 15.5.2025 19:14
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Naseva lintu: Miesten e-pillerit ja vasalgeelit olisi tärkeää saada pian markkinoille, jotta miehet voisivat enemmän päättää omasta ehkäisystään. Vaikka eihän kortsu/vasektomiakaan edes ole mikään iso juttu. Näin tulisi vähemmän "vahinkolapsia" (johtuen puutteellisesta suunnittelusta). On vaan niin kummallista, että se vastuu [...]
      Koska miehet ovat rationaalisia ja ajattelevat järjellä, kun taas naiset ovat tunteiden vietävissä ja siksi pätevämpiä tällaisiin päätöksiin, eikun hetkinen...

      Lainaa

    71. Sinertävä mehiläinen 15.5.2025 20:11
      Tulos: +12 (26 ääntä)
      Takimmaisempi kivi: On se kumma jos ei vuonna 2025 aikuisen miehen mieleen juolahda edes kysyä ekalla seksikerralla, että haluaako toinen kondomin. Kyllä nimetön nainen, saat olla asiasta pahoillasi, ja sekin on normaalia, että tilanteessa lamaantuu eikä saa siinä sanottua mitään. Olen pahoillani, että sinulle [...]
      Kyllä se kortsu minulla miehenä on ollut aina pakollinen.
      Parit pakit saanut yhdenillan juttujen kanssa, kun en ole suostunut paljaalla touhuamaan tuntemattomien kanssa.
      Paras oli kun minut heitettiin rappukäytävään ja nainen huusi perään kuinka voi leikkiä kumileluilla jos aion kortsua käyttää.

      Lainaa

    72. Karu sankari 15.5.2025 20:54
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Kyllä se kortsu minulla miehenä on ollut aina pakollinen.Parit pakit saanut yhdenillan juttujen kanssa, kun en ole suostunut paljaalla touhuamaan tuntemattomien kanssa.Paras oli kun minut heitettiin rappukäytävään ja nainen huusi perään kuinka voi leikkiä kumileluilla jos aion kortsua käyttää.
      Luoti väistetty. Parempi näin. Ajattele, jos kortsu olisi mennyt rikki näin epävakaan henkilön kanssa ja se olisi johtanut raskautumiseen. Ajatuksena jo painajaismainen.

      Lainaa

    73. Intiimi peura 15.5.2025 21:09
      Tulos: -10 (22 ääntä)
      Äänioikeudeton avokado: Hauskaa, että ekassa kommentissasi peräänkuulutat molempien vastuuta, mutta sitten tulkitset miesvihaksi, kun joku sanoo, että myös miehen pitäisi ottaa vastuu eikä myöskään vain olettaa, että nainen on ehkäisyn hoitanut. Ja samalla tavalla hassu on vähän sinun mainintasi "sutturalta" tulevista taudeista, kun eikö [...]
      Lukiko siinä "myös"? No ei lukenut.

      Lainaa

    74. Kristitty hiiri 15.5.2025 21:13
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Odotin jääkaappimagneettijutusta mehevää yliluonnollisuusjuttua, mutta vuokramökkikäyttö lässäytti kerralla sekä sen, että uskottomuusteorian.

      Lainaa

    75. Uneton meduusa 16.5.2025 0:22
      Tulos: +41 (51 ääntä)
      Keskimmäinen juttu on ällöttävä. Feissarimokat, nyt tuli kyllä virhearvio, Nimetöntä jäsentä ei tarvitsisi riepotella yhtään enempää. Jos asiasta EI ole mitä puhuttu, kyllähän nyt uusissa suhteissa käytetään oletuksena kondomia. Suostumukseen kuuluu se, että vaikka henkilö on suostuvainen seksiin, hänen ei voi olettaa antaneen suostumuksen kaikkiin mahdollisiin seksitapoihin.

      Lainaa

    76. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Lähinnä herää kysymys, kuka panee paljaalla ilman, että on vakikumppani ja tiedossa, että tauteja ei ole ja muusta mahdollisesta ehkäisystä huolehdittu? Kondomin käytön pitäisi olla itsestään selvyys ainakin lähtökohtaisesti. Kuka haluaa riskin HIVistä, tippurista ja mistä lie ja mahdollisesta epätoivotusta lapsesta sattumanvaraisen henkilön kanssa?

      Lainaa

    77. Monokkelia käyttävä noita 16.5.2025 5:10
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Vaalasta (Kymenlaakso) Kirkkonummelle on 200 km. Niin pitäisi onnistua toimitus ilman välikäsiäkin, jos toinen voi viedä 100km ja toinen voi hakea 150km. Sen kun sopivat tapaamispaikan puoleen väliin matkaa

      Lainaa

    78. Valpas kameli 16.5.2025 9:14
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Nirso preeriasusi: Keskimmäiseen juttuun tuli facessa myös kommentteja, jotka olivat sitä mieltä että tuossa on tapahtunut raiskaus..
      Epäsomessa tulee kuule ihan kaikkia kommentteja ihan kaikkeen. Otetaan nyt vaikka ne hörhöt, jotka tosissaan mesoavat, että rokotteet tappavat, ja vaativat rokottajien päitä vadille. Ai niin, nehän ei puhu rokotteista vaan pistoksista.

      Lainaa

    79. Valpas kameli 16.5.2025 9:19
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Nerokas raparperi: Mutta miten tämä liittyi mitenkään alkuperäiseen postaukseen tai velauteen? Yritän vain ymmärtää asiayhteyttä, miten nämä liittyy toisiinsa.
      Se liittyy asiaan tällä tavoin: kommentissa luki "Paras tilanne: naisella sterilisaatio/kierukka ja miehellä vasektomia.", ja siihen minä puolestani vastasin, että paras tilanne on se, jossa ihmiskunta lakkaa lisääntymästä, mikä Tiktokin ja muun epäsomen kanssa tapahtuu.

      Lainaa

    80. Valpas kameli 16.5.2025 9:24
      Tulos: -23 (37 ääntä)
      Kielinero: Täältä ajantasaista tietoa: protukipiste.fi/stealthing-on-seksuaalisuutta-loukkaavaa-vakivaltaa "Suomessa kondomin pois ottaminen tai sen pois jättäminen ilman partnerin lupaa voitaisiin tulkita raiskaukseksi, koska yhdyntään ilman suojausta ei ole ollut suostumusta. Tulevat oikeustapaukset tulevat muokkaamaan [...]
      Kyseessä ei ole tieto vaan mielipide. Olen samaa mieltä, että kortsua on käytettävä, kun sen käytöstä on sovittu tai on perusteltua olettaa, että sen käyttöä odotetaan. Mutta Pro-tukipisteen "tieto" on mielipide aivan samalla tavalla kuin Minilexistä löytyvä "tieto". Lain osalta auktoriteetti ei ole Minilex vaan Finlex. Minilex on kaupallinen palvelu. Pro-tukipiste on aatteellinen järjestö.

      Lainaa

    81. Heleä appelsiini 16.5.2025 21:06
      Tulos: -39 (49 ääntä)
      Kiikkerä lokki: Se on raiskaus. Ei ole hauska juttu, eikä kuulu tänne.
      Jäähdytetty sateenvarjo: Koska se oli raiskaus.
      Käsittämätöntä, että jotkut mieltää tuon raiskaukseksi. Nykyään kannattaa pyytää kirjallinen todistus seksiin suostumisesta, jotta ei myöhemmin joudu vastaamaan perättömään raiskaussyytökseen.

      Lainaa

    82. rottanpää 17.5.2025 2:09
      Tulos: +32 (40 ääntä)
      Heleä appelsiini: Käsittämätöntä, että jotkut mieltää tuon raiskaukseksi. Nykyään kannattaa pyytää kirjallinen todistus seksiin suostumisesta, jotta ei myöhemmin joudu vastaamaan perättömään raiskaussyytökseen.
      You're the problem. Järjellisillä ihmisillä ei ole vaikeuksia ymmärtää, onko kumppani antanut suostumusta.

      Lainaa

    83. Huomattava peruna 17.5.2025 7:51
      Tulos: +22 (32 ääntä)
      Heleä appelsiini: Käsittämätöntä, että jotkut mieltää tuon raiskaukseksi. Nykyään kannattaa pyytää kirjallinen todistus seksiin suostumisesta, jotta ei myöhemmin joudu vastaamaan perättömään raiskaussyytökseen.
      Ainakin bdsm-piireissä osapuolet pitävät ns. sopimusneuvottelut, kun alkaa uusi suhde ja samalla määritellään kummankin rajat. Käsitykseni mukaan siitä on vain pelkkää hyötyä kun suhteen osapuolet neuvottelevat asiat etukäteen, vaikka näillä sopimuksilla ei oikeudellista arvoa olisikaan. En siksi pitäisi sitä kovin radikaalina ajatuksen että "tavalliset" ihmisetkin hyödyntäisivät tätä. Parantaisivat samalla suhteensa laatua, kun ei tarvitse arvailla, mistä toinen tykkää tai ei tykkää.

      Lainaa

    84. Täys maito 17.5.2025 9:39
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Mulla on noita sanamagneetteja eli jääkaappirunoja ollut ikuisesti. Kerran yksi oli tippunut. Siinä luki "nosta".

      Lainaa

    85. Viehättävä konna 17.5.2025 10:02
      Tulos: -39 (47 ääntä)
      kivi: Janiinjoo, olen tosiaan Nimettömän Jäsene puolesta pahoillani. Muistakaamme kaikki, että suostumus pitää ilmaista selkeästi ja innokkaasti, ja jos sellaista suostumusta ei tule, on paras antaa olla. Olen itse ysärin kasvatteja, jolloin meidäm vielä piti tapella kynsin ja hampain jos joku [...]
      Metoon jälkeen olemme havainneet että "kyllä, todellakin" voi huomenna tarkoittaa "ei vaineskaan". Varsinkin, jos kyseinen "kyllä, todellakin" olikin pettämässä puolisoaan.

      Lainaa

    86. Lehdetön marja 17.5.2025 18:55
      Tulos: -20 (28 ääntä)
      Viehättävä konna: Metoon jälkeen olemme havainneet että "kyllä, todellakin" voi huomenna tarkoittaa "ei vaineskaan". Varsinkin, jos kyseinen "kyllä, todellakin" olikin pettämässä puolisoaan.
      Tämähän juuri korostaa etukäteen sopimisen tärkeyttä ja että se tapahtuu aukottomasti. Tätä varten voisi olla mobiilisovellus, jossa vahvalla tunnistautumisella voisi osapuolet allekirjoittaa sopimuksen/suostumuksen. Sopimuspankissa voisi olla perusmuotoinen sopimus valmiina ("suostun aktiin, lisävalinnat: käytetään kondomia / ei käytetä kondomia"), jota osapuolet voisivat halutessaan laajentaa lisäehdoilla. Allekirjoittaminen voisi tapahtua pyyhkäisemällä ruutua (mallia mobilepay) ja allekirjoituksessa menisi max. 20 sekuntia. Jokainen sopimus tallentuisi kummankin osapuolen tietokantaan ja säilyisi siellä määräajan. Vakiintuneet kumppanit voisivat puolestaan allekirjoittaa toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen. Tällä tavoin jos tulisi seuraavana aamuna "en mä halunnutkaan" -kommentteja, kumpaakin osapuolta suojelisi oikeudellisesti sitova asiakirja ja sitä voitaisiin käyttää tuomioistuimessa todisteena. Samalla kummatkin ymmärtävät mitä sopimusoikeus tarkoittaa - myös velvollisuutta pysyä sopimuksessa.

      Lainaa

    87. Veljetön minkki 17.5.2025 20:50
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Hidastettu raataja: hei FM team, kuuluukohan tuo naistenhuoneen nimettömän jäsenen juttu tänne? tuossa ei ole mitään hauskaa, päinvastoin.
      Komppaan, ei ole hauskuutusainesta

      Lainaa

    88. Täys maito 18.5.2025 8:49
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Lehdetön marja: Tämähän juuri korostaa etukäteen sopimisen tärkeyttä ja että se tapahtuu aukottomasti. Tätä varten voisi olla mobiilisovellus, jossa vahvalla tunnistautumisella voisi osapuolet allekirjoittaa sopimuksen/suostumuksen. Sopimuspankissa voisi olla perusmuotoinen sopimus valmiina ("suostun aktiin, lisävalinnat: käytetään [...]
      Miten ihmeessä vakkareiden ei tarvitsisi noudattaa joka kerta suostumusta? Siis tekstistäsi ainakin sain ymmärtää, että mielestäsi tuo suostumuspaperi estää joutumasta vaikeuksiin, jos joskus on solminut toistaiseksi voimassa olevan suostumuksen - eikä "vahingon" sattuessa voisikaan tehdä mitään... toivottavasti ymmärsin väärin.
      Avioliitossakaan ei saa raiskata, laki tuli voimaan Suomessa jo 1994.

      Lainaa

    89. Vajoava mango 18.5.2025 11:12
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Naistenhuoneella kyselijä kohtasi seksuaalista väkivaltaa ja se julkaistaan tänne sillee että se olis hauskaa?? FM tiimi vois vähän käyttää harkintaa onko julkaisu sopiva tai edes millään tasolla hauska. Onko tänne tullut joku uusi mode?

      Lainaa

    90. Intiimi peura 18.5.2025 11:59
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      rottanpää: You're the problem. Järjellisillä ihmisillä ei ole vaikeuksia ymmärtää, onko kumppani antanut suostumusta.
      Lueppas uudestaan kommentti jota lainaat.

      Lainaa

    91. Suonensisäinen karhu 18.5.2025 14:47
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Lehdetön marja: Tämähän juuri korostaa etukäteen sopimisen tärkeyttä ja että se tapahtuu aukottomasti. Tätä varten voisi olla mobiilisovellus, jossa vahvalla tunnistautumisella voisi osapuolet allekirjoittaa sopimuksen/suostumuksen. Sopimuspankissa voisi olla perusmuotoinen sopimus valmiina ("suostun aktiin, lisävalinnat: käytetään [...]
      Onko lainsäädäntö tuttua? Siellä viitataan mm painostamiseen, humalatilaan yms. Milläs tollaisen sopimustodisteen kanssa todistat, että sitä ei ole hankittu oikeudettomasti? Eli samat ongelmat pysyy, mitä nyt jo on. En usko, että tilanne ratkeaa edes tuomalla mukaan todistajat. Tässäkin esimerkissä, josta kommentointimme ponnistaa, nainen on kokenut olonsa raiskatuksi, mutta samaan aikaan jatkanut seksin harrastamista. Mitä todistajat voisivat tältä pohjalta todistaa?

      Lainaa

    92. Säikky vesimeloni 18.5.2025 21:59
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Joo, olisivat molemmat osapuolet voineet olla etupäässä aktiivisempia kortsumieltymyksistä, mutta imho sisään tuleminen mitään varottamatta tai kysymättä on se, mikä tässä on 100% mennyt pieleen.
      Mä käsitin ton niin, että se penis oli pistetty sisään sinne vaginaan ilman mitään suojausta, sitten oli lamaannuttaa ja laitettu siihen se kumi päälle ja jatkettu sinne "loppuun". Eli siis mun käsitykseni mukaan ei varsinaisesti tultu kenenkään sisään

      Lainaa

    93. Tulos: -23 (25 ääntä)
      Dekadentti lohikäärme: Samaa mieltä. Jos ei asioista voi keskustella ennen kun on jo tositoimissa, kannattaa jättää kokonaan väliin.
      Tämä. Pitää jättää ne seksihommat aikuisille, jos ei voi reilusti etukäteen puhua ehkäisystä. Jutun kertoja ei selkeästi ollut seksiin vielä henkisesti valmis :/

      Lainaa

    94. Tulos: -28 (32 ääntä)
      Takimmaisempi kivi: On se kumma jos ei vuonna 2025 aikuisen miehen mieleen juolahda edes kysyä ekalla seksikerralla, että haluaako toinen kondomin. Kyllä nimetön nainen, saat olla asiasta pahoillasi, ja sekin on normaalia, että tilanteessa lamaantuu eikä saa siinä sanottua mitään. Olen pahoillani, että sinulle [...]
      Toivottavasti myös nainen ymmärtää pyytää anteeksi mokaansa. Seksi on kahden kauppa ja nainen ei ole vapautettu vastuusta.

      Lainaa

    95. Luettu pulu 19.5.2025 8:43
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Säikky vesimeloni: Mä käsitin ton niin, että se penis oli pistetty sisään sinne vaginaan ilman mitään suojausta, sitten oli lamaannuttaa ja laitettu siihen se kumi päälle ja jatkettu sinne "loppuun". Eli siis mun käsitykseni mukaan ei varsinaisesti tultu kenenkään sisään
      No "tulla sisään" tarkoitti kai tuossa kommentissakin sitä sisään laittamista, ei laukeamista.

      Lainaa

    96. Pilvetön keiju 20.5.2025 8:59
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Toivottavasti on kyse tulisesta rakkaudesta eikä hyvin itsetuhoisesta ihmisestä ensimmäisessä :(

      Lainaa

    97. Suljettu hylje 20.5.2025 17:44
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Joo meikän kommentti jossa kyseenalaistin fm-tiimin arvostelukykyä jäi näköjään sensuurin hampaisiin, sellaiset naisvihat tällä kertaa. Ootte kyllä säälittäviä ja luultavasti tääkin jää julkaisematta samasta syystä.

      Lainaa

    98. Sanaton pöllö 20.5.2025 21:53
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Suljettu hylje: Joo meikän kommentti jossa kyseenalaistin fm-tiimin arvostelukykyä jäi näköjään sensuurin hampaisiin, sellaiset naisvihat tällä kertaa. Ootte kyllä säälittäviä ja luultavasti tääkin jää julkaisematta samasta syystä.
      Juu ei jostain syystä kritiikki pääse läpi... :D

      Lainaa

    99. Oireeton kirsikka 24.5.2025 8:42
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      No, nyt oppitunti kaikille feissarimokien miehille ja naisille: kondomi käytössä aina satunnaisissa suhteissa. Sä et tiedä missä tautilähteessä toisen sukuelimet on aiemmin dipattu ja se, että toinen sanoo ettei usko sulla olevan tauteja ja haluaa panna paljaalla tarkoittaa luultavasti että niin on tehty kaikkien muidenkin petikavereiden kanssa. Tuosta esimerkkitapauksesta nyt ei tiedä vaikka se kortsu olis ollu valmiiksi esiinotettunakin. Kyllä järkevien ihmisten maailmassa se esiasetus on aina kondomin käyttö, molemmin puoleisella suostumuksella voi olla ilman (mutta edelleen täysin vastuuton valinta satunnaisilla seksisuhteilla, mutta niinhän se kuppa leviää nykyisin eikä itämaisiin versioihin meinaa enää edes antibiootit tehota).

      Lainaa

    100. Intiimi peura 25.5.2025 9:52
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Suljettu hylje: Joo meikän kommentti jossa kyseenalaistin fm-tiimin arvostelukykyä jäi näköjään sensuurin hampaisiin, sellaiset naisvihat tällä kertaa. Ootte kyllä säälittäviä ja luultavasti tääkin jää julkaisematta samasta syystä.
      Kenen perseestä revit naisvihan?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ehkäisy, epäillä, kuva, magneetti, mökki, parisuhde, pettää, väärä ryhmä