Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 338

Toimivatko varmat päivät?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 338

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kiikkerä kookos 22.5.2025 0:14
      Tulos: -75 (213 ääntä)
      Noh, varmat päivät voi toimia, MUTTA vaativat ensin monen kuukauden kondomiehkäisyn ja samalla kehon lämpötilan joka aamuisen seurannan, omien tuntemusten seurannan (mm. mieliala, halut), kehon muutosten seuranta (valkovuodon koostumus, rintojen paino jne). Kondomin käyttö ennen ovulaatiota ja sen aikana (siittiöt elää eri lähteistä riippuen 3-7 vrk ja ovulaatio kestää 12-72h) ja lämpötila muuttuu vasta kun ovulaatio on ohi. Näillä tavoilla en ole itse tullut raskaaksi 5 vuoteen, mutta käytämmekin puolet kuukautiskierrostani kondomia. Eli vaatii perehtyneisyyttä ja ennen yhdyntää tarkistamista mikä päivä menossa. Siltikin en suositelle kellekään jos raskautuminen olisi ehdoton ei. Ja ärsyttävintä on että kun halut on suurimmat on käytettävä kondomia yhdynnässä 😅

      Lainaa

    2. Itsesiliävä panda 22.5.2025 0:18
      Tulos: +176 (196 ääntä)
      Okei no siis jos on kondomi+ei ovulaation aikaan+keskeytetty yhdyntä yhdessä kuulostaa jo ehkä turhankin varautumiselta. Eiköhän kondomi riitä, jos hajoaisi vahingossa niin jälkiehkäisypilleri. Toki siis eihän mikään oo 100% varma.

      Lainaa

    3. Kiikkerä kookos 22.5.2025 0:20
      Tulos: +3 (61 ääntä)
      Itsesiliävä panda: Okei no siis jos on kondomi+ei ovulaation aikaan+keskeytetty yhdyntä yhdessä kuulostaa jo ehkä turhankin varautumiselta. Eiköhän kondomi riitä, jos hajoaisi vahingossa niin jälkiehkäisypilleri. Toki siis eihän mikään oo 100% varma.
      Ymmärsin tuosta että hedelmällisenä aikana käyttää kondomia ja keskeytettyä yhdyntää muuna aikana?

      Lainaa

    4. Tulos: +142 (152 ääntä)
      Koskaan ennen seteliä näkemättä tai googlaamatta saatika että olisin maassa käynyt, veikkaan sen olevan Thaimaan 50 bhatia.

      Lainaa

    5. Paljas katkarapu 22.5.2025 2:44
      Tulos: -124 (182 ääntä)
      Abortti on aika loistava jälkiehkäisy, kun vahinko käy👌

      Lainaa

    6. Hieno kantojuhta 22.5.2025 2:56
      Tulos: -127 (171 ääntä)
      Mun suosima jälkiehkäisy on @bortti. Toimii joka kerta!

      Lainaa

    7. Ällö seuraeläin 22.5.2025 5:48
      Tulos: +250 (268 ääntä)
      Hieno kantojuhta: Mun suosima jälkiehkäisy on @bortti. Toimii joka kerta!
      Ehkäisy tarkoittaa keinoa ehkäistä raskauden alkaminen, kuten nimestä voi päätellä.  Abortilla keskeytetään jo alkanut raskaus. Takaisin koulunpenkille siitä.  En ole siis mitenkään aborttivastainen (päinvastoin), mutta nämä asialla provoilut on vähän säälittäviä.

      Lainaa

    8. Tulos: +75 (93 ääntä)
      Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.

      Lainaa

    9. Vaativa huonekalu 22.5.2025 6:32
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Ymmärsin tuosta että hedelmällisenä aikana käyttää kondomia ja keskeytettyä yhdyntää muuna aikana?
      Ymmärsit väärin, kuten Kivinen ja Irenekin.

      Lainaa

    10. Tulos: +106 (112 ääntä)
      Hieno kantojuhta: Mun suosima jälkiehkäisy on @bortti. Toimii joka kerta!
      Ei tämä ole mikään TikTok, ei sanoja tarvitse sensuroida.

      Lainaa

    11. Tulos: +74 (86 ääntä)
      Kiiwi: Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.
        Joo, ei mikään ole aivan satavarmaa, vaikka melkein (esim sekä kierukka että kortsu). Olen joskus miettinyt, että jos eläisin jossain kauhuvaltiossa (vaikkapa joissain Yhdysvaltain osavaltioissa) joissa ei saa ei jälkiehkäisyä eikä aborttia, niin ei taitaisi olla muuta kuin kieltäytyä yhdynnästä kokonaan. Toki kun sivistysvaltiossa elämme, ainakin toistaiseksi, niin melkein satavarma on riittävä. 
        Ja tosiaan abortilla provoilu ei ole kiva; vaikka moraalisesti mielestäni niitä saisi ottaa vaikka lounastauolla huvikseen jos haluaisi -jos se ei ole murha, niin sitten ei ole, olosuhteista vähät . Muttai kukaan käy mielikseen edes gynekologilla, saati sitten raskaammissa lääketieteellisissä toimenpiteissä, jos sen voi välttääkin. Itselleni eivät myöskään hormonit sovi, ei sitten yhtään, mutta kuparikierukka on mainio. (Ihmettelen, miksi lääkärikunta on niin omistautunut hormoneille -itse sain selvittää että kupari olisi varmaan hyvä, ja sitten vaatimalla sitä vaatia, ei tarjottu). Ja senkin asennus oli jo kurja päivä, vaikka olin sitä toivonut ja olen siihen tosi tyytyväinen, joten voin vain kuvitella miten ikurja aborttipäivä voisi olla. 

      Lainaa

    12. Sysimusta murmeli 22.5.2025 6:56
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Jimbo: Koskaan ennen seteliä näkemättä tai googlaamatta saatika että olisin maassa käynyt, veikkaan sen olevan Thaimaan 50 bhatia.
      Juuri näin. En ole itsekään koskaan Thaimaassa käynyt, mutta edellisen kuninkaan naaman tunnistin heti.

      Lainaa

    13. Trendikäs orava 22.5.2025 7:06
      Tulos: -43 (63 ääntä)
      kivi:   Joo, ei mikään ole aivan satavarmaa, vaikka melkein (esim sekä kierukka että kortsu). Olen joskus miettinyt, että jos eläisin jossain kauhuvaltiossa (vaikkapa joissain Yhdysvaltain osavaltioissa) joissa ei saa ei jälkiehkäisyä eikä aborttia, niin ei taitaisi olla muuta kuin kieltäytyä yhdynnästä kokonaan. Toki kun [...]
      Big pharma-meininki se Suomessakin. Määrätään suoraan lääkkeet, joista yritykset hyötyy parhaiten. Mihinkään tai kehenkään ei ole luottaminen.

      Lainaa

    14. Kilokalori 22.5.2025 7:15
      Tulos: +25 (55 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Noh, varmat päivät voi toimia, MUTTA vaativat ensin monen kuukauden kondomiehkäisyn ja samalla kehon lämpötilan joka aamuisen seurannan, omien tuntemusten seurannan (mm. mieliala, halut), kehon muutosten seuranta (valkovuodon koostumus, rintojen paino jne). Kondomin käyttö ennen ovulaatiota [...]
      Omaa kroppaa noin tarkasti seuraamalla on itse mahdollista tietää koska ovulaatio tapahtuu. Ruumiinlämmön aamuseuranta, kohdunkaulan liman koostumus, ja kohdunkaulan aukeaminen tuntuu sormin, mutta nuo pitää joka aamu ronklata. 3 vuorokautta ovulaation jälkeen ei enää fyysisesti voi tulla raskaaksi kun munasolu on kuollut, joten jos siihen asti kiertoa käyttää kumia, on ehkäisy loppukierron tarpeeton.
      Täsmälleen nuo tiedot kysyy monet ehkäisytietokoneet ja apit, joita esim. miljoonat ehkäisyä kieltävien uskontojen jäsenet maailmalla käyttää. Ne laskee sulle varmat päivät, jos annat sille nuo tiedot itse.
      Valitettavasti harvalla ihmisellä vaan on niin paljon kykyä, sinnikkyyttä, älyä tai mielenkiintoa asiaan, että tuosta voisi puhua järkevänä ehkäisykeinona massoille, kun paljon helpompia ehkäisyjä on saatavilla. Mutta jos asiaa seuraa ja ymmärtää mitä tekee ja mitä kroppa tekee, niin 3pv ovulaation jälkeen ei tule raskaaksi.
      Lisäksi asiasta on paljon väärää tietoa saatavilla, ja harva suostuu myöntämään ettei ymmärrä tai osaa. Esim. vanhan kansan väite että 2 päivää menkkojen jälkeen on turvallista, toimisi vain mikäli kierto on vähintään 28 vuorokautta tai pidempi. (menkat 5 + 2 varmaa päivää + 6 sperman elinaika + 1pv ovulaatio + 14 päivää loppukierto) Jos kierto on alle 26 vuorokautta tai vaihteleva, on varmoja päiviä vain ovulaation jälkeen.

      Lainaa

    15. Sinertävä mehiläinen 22.5.2025 7:25
      Tulos: -62 (94 ääntä)
      Hieno kantojuhta: Mun suosima jälkiehkäisy on @bortti. Toimii joka kerta!
      Ymmärrätkö kuinka traumatisouva toimenpide on hiljalleen tukahduttaa sikiö sisääsi, joka sitten pitää joko poistaa lääkärissä, tai sitten se saattaa tulla ulos itsestään?
      Todellakaan ei normaalin ihmisen psyyke kestä moista "ehkäisynä".

      Lainaa

    16. Kilokalori 22.5.2025 7:35
      Tulos: +103 (111 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Ymmärrätkö kuinka traumatisouva toimenpide on hiljalleen tukahduttaa sikiö sisääsi, joka sitten pitää joko poistaa lääkärissä, tai sitten se saattaa tulla ulos itsestään? Todellakaan ei normaalin ihmisen psyyke kestä moista "ehkäisynä".
      Abortilla trollaus ja ilakointi on noiden redpill-trollien uusin villitys. Levinnyt tuokin jenkkilästä. Ei kannata vastata.

      Lainaa

    17. Kiikkerä kookos 22.5.2025 7:35
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Kilokalori: Omaa kroppaa noin tarkasti seuraamalla on itse mahdollista tietää koska ovulaatio tapahtuu. Ruumiinlämmön aamuseuranta, kohdunkaulan liman koostumus, ja kohdunkaulan aukeaminen tuntuu sormin, mutta nuo pitää joka aamu ronklata. 3 vuorokautta ovulaation jälkeen ei enää fyysisesti voi tulla raskaaksi kun munasolu on [...]
      Harvalla tosiaan on tarpeeksi jaksamista, tietoa ja taitoa. Siksi en suosittele kellekään jolle raskaus olisi ehdoton ei. Olen ammattiani varten opiskellut ihmisen lisääntymisterveyttä ja useat hormonaaliset ehkäisyt eivät ole sopineet, jonka vuoksi viitseliäisyyttä on omalla kohdallani.

      Lainaa

    18. Kutsumaton eläin 22.5.2025 7:47
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      Kiiwi: Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.
      Jälkiehkäisy ei toimi, jos ovis on jo mennyt. Eli ei siinä edes hirveästi tarvitse onnistua. "Piuhat poikki" ei sekään ole 100 %, vaikka pieni todennäköisyys onkin. Toki jos vaikka munasarjat poistaa...

      Lainaa

    19. Työteliäs makkara 22.5.2025 8:05
      Tulos: +26 (34 ääntä)
      Paras hormoniton vaihtoehto on tietysti sterilisaatio. Se on samalla huoleton. Kerran kun tekee, se on siinä.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 22.5.2025 8:08
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      kivi:   Joo, ei mikään ole aivan satavarmaa, vaikka melkein (esim sekä kierukka että kortsu). Olen joskus miettinyt, että jos eläisin jossain kauhuvaltiossa (vaikkapa joissain Yhdysvaltain osavaltioissa) joissa ei saa ei jälkiehkäisyä eikä aborttia, niin ei taitaisi olla muuta kuin kieltäytyä yhdynnästä kokonaan. Toki kun [...]
      Kolme keskenmenoa saaneena voin kuvitella ettei abortti tunnu yhtään sen mukavammalta. Tietysti jos se on henkisesti helpottava kokemus, mutta mulla ainakin se suru liitettynä kaikkeen (huonosti lääkittyyn) kipuun ja se itsestä ulos valuva tavaran määrä, ei tehnyt asiasta mitenkään miellyttävää. Tietysti verrattuna kokonaiseen raskauteen ja synnytykseen, keskenmeno oli pikkujuttu. Raskaudesta meni vain 4 kk, että pahin osa palautumisesta oli takana.

      Lainaa

    21. Itseasiassa 22.5.2025 8:18
      Tulos: +41 (51 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Ymmärrätkö kuinka traumatisouva toimenpide on hiljalleen tukahduttaa sikiö sisääsi, joka sitten pitää joko poistaa lääkärissä, tai sitten se saattaa tulla ulos itsestään? Todellakaan ei normaalin ihmisen psyyke kestä moista "ehkäisynä".
      No, kuollut sikiö sinne menee, riippumatta onko se kuollut itse vai lääkkeillä. Joitakin se voi surettaa tai traumatisoida, ei kaikkia. Todennäköisesti et puhu edes kokemuksesta, koska aikaisilla viikoilla tuon tyhjennyksen saa tehdä kotona. Näin on ollut ainakin 10 vuotta.

      Lainaa

    22. Tulos: -34 (80 ääntä)
      Aikoinaan idässä keksittiin käyttää ehkäisyvälineenä lampaansuolta. Se levisi sitten Eurooppaankin mutta täällä sitä käytettiin niin että suoli otetaan pois lampaasta.

      Lainaa

    23. Fluorattu ampiainen 22.5.2025 8:37
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Kutsumaton eläin: Jälkiehkäisy ei toimi, jos ovis on jo mennyt. Eli ei siinä edes hirveästi tarvitse onnistua. "Piuhat poikki" ei sekään ole 100 %, vaikka pieni todennäköisyys onkin. Toki jos vaikka munasarjat poistaa...
      Riippuu miten sterilisaatio toteutetaan. Jos käytetään klipsejä tai leikataan vain palanen munanjohdinta pois, pieni riski on olemassa. Esimerkiksi jos klipsi on kiinnitetty huonosti tai se irtoaa, jolloin munasolu pääsee läpi. Sen sijaan jos koko munanjohtimet leikataan kokonaan pois (bilateraalinen salpingektomia), todennäköisyys raskautumiseen on tähtitieteellisen pieni. Jos päätyy raskaaksi sen jälkeen, sillä pääsee jo lääketieteelliseen julkaisuun. Sterilisaation jälkeiset raskaudet johtuvat todennäköisimmin siitä, että on harrastettu suojaamatonta yhdyntää sterilisaatiotoimenpiteen tienoilla, jolloin munasarja on vielä ollut siittiöiden saavutettavissa. Jos odottaisi yhden kuukautiskierron loppuun, voisi välttyä tältä riskiltä.

      Lainaa

    24. Heimosenkeimo 22.5.2025 9:04
      Tulos: -68 (76 ääntä)
      Perseeseen nussiessa ei kai tuu lapsia, vaikka ylläpito on esimerkki et joskus käy vahinko kuitenki.

      Lainaa

    25. Sukkahousuton karpalo 22.5.2025 9:10
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Itsesiliävä panda: Okei no siis jos on kondomi+ei ovulaation aikaan+keskeytetty yhdyntä yhdessä kuulostaa jo ehkä turhankin varautumiselta. Eiköhän kondomi riitä, jos hajoaisi vahingossa niin jälkiehkäisypilleri. Toki siis eihän mikään oo 100% varma.
      Jälkiehkäisypillerikään ei ole 100% varma.

      Lainaa

    26. Sukkahousuton karpalo 22.5.2025 9:17
      Tulos: -9 (37 ääntä)
      Heimosenkeimo: Perseeseen kun panee nii ei tuu kai vauvoja.
      Etkö sä tiedä että perseeseen panemalla syntyy insnöörejä?

      Lainaa

    27. Sukkahousuton karpalo 22.5.2025 9:20
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Fluorattu ampiainen: Riippuu miten sterilisaatio toteutetaan. Jos käytetään klipsejä tai leikataan vain palanen munanjohdinta pois, pieni riski on olemassa. Esimerkiksi jos klipsi on kiinnitetty huonosti tai se irtoaa, jolloin munasolu pääsee läpi. Sen sijaan jos koko munanjohtimet leikataan kokonaan pois (bilateraalinen salpingektomia), [...]
      Mulle suositeltiin sterilisaation jälkeen syömään kesken ollut pilleriliuska loppuun.

      Lainaa

    28. Höhlä patsas 22.5.2025 9:21
      Tulos: +37 (49 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Noh, varmat päivät voi toimia, MUTTA vaativat ensin monen kuukauden kondomiehkäisyn ja samalla kehon lämpötilan joka aamuisen seurannan, omien tuntemusten seurannan (mm. mieliala, halut), kehon muutosten seuranta (valkovuodon koostumus, rintojen paino jne). Kondomin käyttö ennen ovulaatiota [...]
      Ristus miten monimutkasta. Mulla menis halut jos pitäis omaa kehoa seurata ja tarkkailla noin paljon seksiä varten. Vaikka kai siihenkin tottuis ja olis tavallista, mutta oon sen verran hajamielinen, että ei sopis mulle.

      Lainaa

    29. Höhlä patsas 22.5.2025 9:28
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      Kutsumaton eläin: Jälkiehkäisy ei toimi, jos ovis on jo mennyt. Eli ei siinä edes hirveästi tarvitse onnistua. "Piuhat poikki" ei sekään ole 100 %, vaikka pieni todennäköisyys onkin. Toki jos vaikka munasarjat poistaa...
      Munasarjoja ei ehkä kannata poistaa, koska niitä hormoneja tarvitaan paljoon muuhunkin kuin raskauteen, esim. luiden ylläpitoon. Ennemmin kohunpoisto, sillä ei oikein tee muuta kuin lapsia. 
      Toki vaihdevuodet vie munasarjojen toimintakyvyn ennen pitkää muutenkin, mutta sitä ei suotta kannata aikaistaa. 

      Lainaa

    30. Peruuttamaton riikinkukko 22.5.2025 9:36
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Kiiwi: Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.
      "Vastoin yleistä käsitystä sterilisaatio ei ole pettämätön ehkäisymenetelmä. Munajohdinten sulkeminen pettää enintään 0,5 %:lla ja useimmiten ensimmäisen vuoden aikana. Sterilisaation jälkeen alkavista raskauksista osa on kohdunulkoisia raskauksia. Siemenjohdinten katkaisu pettää vielä harvemmin, kun toimenpiteen onnistuminen on varmistettu spermanäytteen tutkimisella."
      Veljeni naapuri tuli raskaaksi vielä sterilisaation jälkeenkin. Ainoa 100 % luotettava ehkäisykeino on siis olla harrastamatta seksiä.

      Lainaa

    31. Ventovieras kettu 22.5.2025 9:49
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: "Vastoin yleistä käsitystä sterilisaatio ei ole pettämätön ehkäisymenetelmä. Munajohdinten sulkeminen pettää enintään 0,5 %:lla ja useimmiten ensimmäisen vuoden aikana. Sterilisaation jälkeen alkavista raskauksista osa on kohdunulkoisia raskauksia. Siemenjohdinten katkaisu pettää vielä harvemmin, kun toimenpiteen [...]
      Vaikkei omasta tahdostaan panisikaan, niin ainahan on riski joutua raiskatuksi.

      Lainaa

    32. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Fluorattu ampiainen: Riippuu miten sterilisaatio toteutetaan. Jos käytetään klipsejä tai leikataan vain palanen munanjohdinta pois, pieni riski on olemassa. Esimerkiksi jos klipsi on kiinnitetty huonosti tai se irtoaa, jolloin munasolu pääsee läpi. Sen sijaan jos koko munanjohtimet leikataan kokonaan pois (bilateraalinen salpingektomia), [...]
      Mun sterilisaatio toteutettiin leikkaamalla munanjohtimet poikki ja polttamalla päät. Mahtaakohan kukaan enää nykyään käyttääkään pelkkiä klipsejä?

      Lainaa

    33. Tulos: -27 (39 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Ymmärrätkö kuinka traumatisouva toimenpide on hiljalleen tukahduttaa sikiö sisääsi, joka sitten pitää joko poistaa lääkärissä, tai sitten se saattaa tulla ulos itsestään? Todellakaan ei normaalin ihmisen psyyke kestä moista "ehkäisynä".
      En nyt tiiä. Se ykskin somejulkkis sai orgasmin aborttia tehdessään.

      Lainaa

    34. Pulssiton kiivi 22.5.2025 10:07
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: "Vastoin yleistä käsitystä sterilisaatio ei ole pettämätön ehkäisymenetelmä. Munajohdinten sulkeminen pettää enintään 0,5 %:lla ja useimmiten ensimmäisen vuoden aikana. Sterilisaation jälkeen alkavista raskauksista osa on kohdunulkoisia raskauksia. Siemenjohdinten katkaisu pettää vielä harvemmin, kun toimenpiteen [...]
      Nimenomaan tuossa munanjohtimien *sulkemisessa* on se riski, että käy noin. Se on vain yksi metodi tehdä sterilisaatio. Jos olisi tehty munanjohtimien kokonainen poisto, ei olisi tuota ongelmaa. Valitettavasti Suomen terveydenhoidossa vielä tarjotaan näitä huonompia metodeja vaikka "bisalp" olisi tutkitusti paras metodi. Potilaan pitää tajuta erikseen vaatia ja katsoa sairaalan toimenpideluettelosta/laskutuksesta toimenpidekoodi jos haluaa varmistaa ettei saa sterilisaatiota epäluotettavammalla tekniikalla.

      Lainaa

    35. Kiikkerä kookos 22.5.2025 10:17
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      Höhlä patsas: Ristus miten monimutkasta. Mulla menis halut jos pitäis omaa kehoa seurata ja tarkkailla noin paljon seksiä varten. Vaikka kai siihenkin tottuis ja olis tavallista, mutta oon sen verran hajamielinen, että ei sopis mulle.
      Kyllä siihen tottuu ja kun oma kierto ei heitä kuin max 2 päivällä, tietää jo omat varmat päivänsä kehon tuntemuksista eikä lämpötilaakaan tarvitse seurailla joka aamu. En erityisesti seuraa oloa, sen huomaa miettimättä. Tosin esim. koronasta meni kierto sekaisin ja piti taas pari kk mittailla lämpöä että tiesi missä mennään.

      Lainaa

    36. Räkäpää 22.5.2025 12:10
      Tulos: -34 (40 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Noh, varmat päivät voi toimia, MUTTA vaativat ensin monen kuukauden kondomiehkäisyn ja samalla kehon lämpötilan joka aamuisen seurannan, omien tuntemusten seurannan (mm. mieliala, halut), kehon muutosten seuranta (valkovuodon koostumus, rintojen paino jne). Kondomin käyttö ennen ovulaatiota [...]
      Ole trolli? Jooko?

      Lainaa

    37. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Kyllä siihen tottuu ja kun oma kierto ei heitä kuin max 2 päivällä, tietää jo omat varmat päivänsä kehon tuntemuksista eikä lämpötilaakaan tarvitse seurailla joka aamu. En erityisesti seuraa oloa, sen huomaa miettimättä. Tosin esim. koronasta meni kierto sekaisin ja piti taas pari kk mittailla lämpöä että tiesi missä mennään.
      En kyllä uskaltaisi lähteä jättämään lämpötilan seurailua pois (paitsi jos tosiaan se raskautuminen ei olisi katastrofi, tilanteita on erilaisia, joten mikäs siinä) pitkänkään ajan jälkeen, kun osalla ihmisistä kiertoon ja lämpöilyyn vaikuttaa pienikin sairastelu tai vaikka stressi, eikä pientä heittoa välttämättä huomaa olossaan. Tosin itse luotan hormoneihin jatkossakin Huomaa jälleen, miten yksilöllistä tämäkin on, täällä monelle ei sovi yhtään (minkä uskon kyllä hyvin, tiedän omastakin lähipiiristä tapauksia, joissa hormonit kerta kaikkiaan ei vain käy), itsellä taas ekan kuukauden jälkeen kaikki vaikutukset ovat olleet yksinomaan positiivisia: kuukautiskivut ovat poissa, itsetuhoisuuteen asti menevä PMS-ahdistus on poissa, kipeät rinnat ja reidet ja selkä ovat muisto vain ja lisäksi se ehkäisyteho päälle. Ja pienempi riski endometrioosiin.

      Lainaa

    38. Nurja jyrsijä 22.5.2025 12:49
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Pulssiton kiivi: Nimenomaan tuossa munanjohtimien *sulkemisessa* on se riski, että käy noin. Se on vain yksi metodi tehdä sterilisaatio. Jos olisi tehty munanjohtimien kokonainen poisto, ei olisi tuota ongelmaa. Valitettavasti Suomen terveydenhoidossa vielä tarjotaan näitä huonompia metodeja vaikka "bisalp" olisi tutkitusti paras [...]
      Periaatteessa on kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus jopa kohdunpoiston jälkeen. Mikään ei ole täysin varmaa.

      Lainaa

    39. Uutettu tiikeri 22.5.2025 13:14
      Tulos: +1 (13 ääntä)
      Jimbo: Koskaan ennen seteliä näkemättä tai googlaamatta saatika että olisin maassa käynyt, veikkaan sen olevan Thaimaan 50 bhatia.
      Tämähän se, mutta olisi ehkä kuitenkin varmuuden vuoksi ensin kannattanut laittaa kuva ryhmään ja kysellä tyhmiä netissä, ja sitten ilkkua ajan tuhlaamisesta niille jotka vinkkaavat että googlekin on olemassa, kuten tuo tarinan sankari teki.

      Lainaa

    40. Eheä kauris 22.5.2025 13:22
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Ymmärsin tuosta että hedelmällisenä aikana käyttää kondomia ja keskeytettyä yhdyntää muuna aikana?
      Ymmärsit väärin. Ihan selkeästi tuossa lukee, että nuo kaikki yhdessä.

      Lainaa

    41. Miellyttävä riepu 22.5.2025 13:48
      Tulos: -7 (13 ääntä)
      Kiiwi: Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.
      Sterilisaatio ei ole varma ehkäisy. Naisen sterilisaatio ehkäisee raskauksia huonommin kuin hormonikierukka.

      Lainaa

    42. Mustankipeä kilpikonna 22.5.2025 13:55
      Tulos: -46 (56 ääntä)
      Ällö seuraeläin: Ehkäisy tarkoittaa keinoa ehkäistä raskauden alkaminen, kuten nimestä voi päätellä.  Abortilla keskeytetään jo alkanut raskaus. Takaisin koulunpenkille siitä.  En ole siis mitenkään aborttivastainen (päinvastoin), mutta nämä asialla provoilut on vähän säälittäviä.
      On myös aika provokatiivista sanoa, että ei ole aborttivastainen, vaan päinvastoin. On siis aborttimyönteinen? 
      Valtaosa aborteista tehdään ihan vaan, kun ei se ehkäisy huvita tai sitä ei osata. Ikävä fakta, todella ikävä. Ja sitä on liian helppo käyttää abortin kategoriseen kieltämiseen ihan kaikissa tapauksissa, mikä taas on ongelma. 
      Se ei ole helppo pikkujuttu. Ja on ihan järkyttävän huomionhakuista alkaa mainostaa sen yhteydessä saatuja orgasmeja, kuten tässä taannoin joku. 
      Jos asia on vaikea, on tärkeää olla tarkka, kun puhuu. 

      Lainaa

    43. Terhakas tiikeri 22.5.2025 14:25
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      Fluorattu ampiainen: Riippuu miten sterilisaatio toteutetaan. Jos käytetään klipsejä tai leikataan vain palanen munanjohdinta pois, pieni riski on olemassa. Esimerkiksi jos klipsi on kiinnitetty huonosti tai se irtoaa, jolloin munasolu pääsee läpi. Sen sijaan jos koko munanjohtimet leikataan kokonaan pois (bilateraalinen salpingektomia), [...]
      Pitää olla melkoinen tiikeri, että saa siittiöt ruiskautettua munasarjaan.

      Lainaa

    44. Pahansuopa riepu 22.5.2025 14:37
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Nurja jyrsijä: Periaatteessa on kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus jopa kohdunpoiston jälkeen. Mikään ei ole täysin varmaa.
      Olet oikeassa. Hysterektomian jälkeen on myös mikroskooppisen pieni riski olemassa ektooppiselle raskaudelle. Näissäkin tapauksissa ongelma on ollut se, että on harrastettu suojaamatonta yhdyntää toimenpiteen tienoilla, jolloin munasolun hedelmöittyminen on ollut mahdollista. Jos odottaisi uuden kierron alkuun, voisi välttyä tältä riskiltä merkittävästi. Jos ei kestä tuota mikroskooppisen riskin mahdollisuutta, ehkä kannattaa harkita tuplaehkäisyä eli naiselle sterilisaatio ja miehelle vasektomia. Noin muutenkin jokaisen tulisikin huolehtia ensin omasta ehkäisystä.

      Lainaa

    45. Viehkeä vihannes 22.5.2025 14:43
      Tulos: +51 (57 ääntä)
      Mustankipeä kilpikonna: On myös aika provokatiivista sanoa, että ei ole aborttivastainen, vaan päinvastoin. On siis aborttimyönteinen?  Valtaosa aborteista tehdään ihan vaan, kun ei se ehkäisy huvita tai sitä ei osata. Ikävä fakta, todella ikävä. Ja sitä on liian helppo käyttää abortin kategoriseen kieltämiseen ihan kaikissa tapauksissa, [...]
      Aborttia pitääkin normalisoida, jotta se ei ole salamyhkäinen kielletty häpeän aihe. Abortti tehdään vapaasta valinnasta, koska toinen vaihtoehto (lapsen pitäminen) olisi huonompi. Se siis parantaa ihmisen elämänlaatua ja siksi siihen turvaudutaan. Miksi sitä rosiasiaa pitäisi piilotella? Kyllä ihminen voi ja saa olla aborttimyönteinen. Abortin ottaa ne, ketkä sen haluaa, ja se on hieno asia. Miksi toivoa jotain muuta, joka ei ole ihmiselle hyväksi? Maailmassa on paljon paikkoja, jossa aborttia ei saa, ja tätä oikeutta moni haluaisi varmaan Suomessakin rajata. Sen seurauksena tulisi paljon enemmän epätoivottuja lapsia, eroperheitä ja inhimillistä kärsimystä. Lapsi tietenkin suurin kärsijä siinä, koska kukaan ei ole pyytänyt syntyä maailmaan.

      Lainaa

    46. Vissi paprika 22.5.2025 15:35
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Ainoa 100 % luotettava ehkäisykeino on siis olla harrastamatta seksiä.
      Muitakin tapoja harrastaa seksiä kuin vaginayhdyntä löytyy, ja niistä ei pitäisi tulla raskaaksi, ellei roiskeet ajaudu vaginaan.

      Lainaa

    47. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Unpopular opinion, mutta meillä siirryttiin useamman vuoden parisuhteen jälkeen keskeytettyyn kun hormonit ei sopineet. Oltiin siis oltu jo useampi vuosi naimisissa ja todettiin että lapsi ei olisi katastrofi, mutta ei ollut tarkoitus kuitenkaan vielä aktiivisesti yrittää. Keskeytetty toimi useamman vuoden (ilman kortsua) ja sitten kun oli lasten aika saapua, toimittiin päinvastoin eli touhuttiin otollisena aikana. Kaksi lasta saatiin, molemmat kertalaakista, yhtään vahinkoa ei 20 vuoden aikana ole todettu. Kukin toki toimikoon elämäntilanteensa mukaan -irtosuhteissa ehkäisy on kuitenkin must ihan jo sairauksien vuoksi.

      Lainaa

    48. Tukkeutunut kotka 22.5.2025 18:12
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Keskeytetty ja varmat päivät on oikein hyvä tapa, jos vähän jaksaa nähdä vaivaa ja selvittää oman kiertonsa. Se, ettei se monelle sovi, ei tarkoita ettei sitä voisi kellekään koskaan suositella. On ihmisiä, joille mikään hormonaalinen ehkäisy ei ole vaihtoehto.

      Lainaa

    49. Viehkeä pussieläin 22.5.2025 18:51
      Tulos: -28 (28 ääntä)
      just: Ei tämä ole mikään TikTok, ei sanoja tarvitse sensuroida.
      Täällä itse asiassa on todella kova sensuuri. Voit kokeilla itse.

      Lainaa

    50. Järisyttävä katkarapu 22.5.2025 18:53
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Keskeytetty yhdyntä ei missään nimessä ole suositeltava ehkäisy tapa missään tapauksessa!

      Lainaa

    51. Järisyttävä katkarapu 22.5.2025 18:56
      Tulos: +35 (45 ääntä)
      Mustankipeä kilpikonna: On myös aika provokatiivista sanoa, että ei ole aborttivastainen, vaan päinvastoin. On siis aborttimyönteinen?  Valtaosa aborteista tehdään ihan vaan, kun ei se ehkäisy huvita tai sitä ei osata. Ikävä fakta, todella ikävä. Ja sitä on liian helppo käyttää abortin kategoriseen kieltämiseen ihan kaikissa tapauksissa, [...]
      Mistä olet tietosi saanut, että valtaosa aborteista tehdään koska ekäisy ei huvita? Ei varmasti pidä paikkaansa. Laita edes sitten, jotain tilastoja väiteesi tueksi, äläkä mene mutu-tuntunalla ja itsekeksityillä argumenteilla!

      Lainaa

    52. Huomionkipeä hirmulisko 22.5.2025 19:00
      Tulos: -28 (30 ääntä)
      Ällö seuraeläin: Ehkäisy tarkoittaa keinoa ehkäistä raskauden alkaminen, kuten nimestä voi päätellä.  Abortilla keskeytetään jo alkanut raskaus. Takaisin koulunpenkille siitä.  En ole siis mitenkään aborttivastainen (päinvastoin), mutta nämä asialla provoilut on vähän säälittäviä.
      Voisi väittää, että abortilla ehkäistään lisääntyminen, joten olet hitusen väärässä.

      Lainaa

    53. Soukka katkarapu 22.5.2025 19:18
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Mustankipeä kilpikonna: On myös aika provokatiivista sanoa, että ei ole aborttivastainen, vaan päinvastoin. On siis aborttimyönteinen?  Valtaosa aborteista tehdään ihan vaan, kun ei se ehkäisy huvita tai sitä ei osata. Ikävä fakta, todella ikävä. Ja sitä on liian helppo käyttää abortin kategoriseen kieltämiseen ihan kaikissa tapauksissa, [...]
      Abortti ei ole vaikea asia. Se voi olla henkisesti haastava jos raskaana olijasta siltä tuntuu. Se voi olla kivulias, erityisesti jos terveydenhoitoporukka on hihhulisadistista ja uskoo että abortin tekemisen on satuttava eikä siihen pidä tarjota kivunlievitystä. Mutta mitään vaikeaa siinä ei ole. Abortti on ihmisoikeus ja terveydenhoitoa. Yksinkertaista.

      Lainaa

    54. Jämäkkä kuormaeläin 22.5.2025 20:03
      Tulos: -9 (27 ääntä)
      Järisyttävä katkarapu: Mistä olet tietosi saanut, että valtaosa aborteista tehdään koska ekäisy ei huvita? Ei varmasti pidä paikkaansa. Laita edes sitten, jotain tilastoja väiteesi tueksi, äläkä mene mutu-tuntunalla ja itsekeksityillä argumenteilla!
      https://yle.fi/a/74-20002455
      Valtaosa aborteista tehdään, koska ehkäisy ei huvita, TAI SITÄ EI OSATA, kirjoitin ylempänä. 
      Tarkalleen ottaen oikeampi termi olisi ehkä, että yleisin syy. 
      Jutussa sanotaan, että yleisin abortin haluavien naisten kertoma ehkäisymenetelmä on ollut kondomiehkäisy. En jaksa uskoa, että niitä ihan vaan oikein käytettynä hajoaa niin paljon. Todennäköisesti ei ole osattu käyttää, tai sitten ei ole oikeasti käytetty, kuten Väestöliiton asiantuntija tuossa epäilee. On helpompaa sanoa vastaanotolla, että ”kondomi hajosi” kuin myöntää, että ei tullut käytettyä, tai ettei osata. 
      "Ai osata, no eihän se ole vaikeaa…”, ajattelee nyt joku. Mutta onhan siinä monta tekijää. Sitä pitää käsitellä varoen. Kynsillä (tai vaikka hampailla) voi vahingoittaa sitä. Lisäksi koon pitää olla oikea. Liian tiukka voi hajota ja liian iso valuu pois päältä ja pääsee vuotamaan. Joskus saattaa olla kiusaus myös ottaa se pois kesken kaiken. Tai sitten jotkut saattavat toimia niin, että ensin yhdytään vähän kokonaan ilman, sitten laitetaan kumi, ja ajatellaan, että se vastaa keskeytettyä yhdyntää, mutta ei muisteta, että siittiöitä kyllä saattaa erittyä ns. touhutippojen mukana jo ennen varsinaista siemensyöksyä, missä tahansa yhdynnän vaiheessa. 

      Lainaa

    55. Taivukas satuhahmo 22.5.2025 20:06
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Kiikkerä kookos: Noh, varmat päivät voi toimia, MUTTA vaativat ensin monen kuukauden kondomiehkäisyn ja samalla kehon lämpötilan joka aamuisen seurannan, omien tuntemusten seurannan (mm. mieliala, halut), kehon muutosten seuranta (valkovuodon koostumus, rintojen paino jne). Kondomin käyttö ennen ovulaatiota [...]
      Yllätyin että tällä on niin paljon miinusta. Tieteellisetkin lähteet kuvaavat asian kutakuinkin noin, että ns. fertility awareness method voi toimia mutta vaatii todellakin tarkkaa seurantaa ja tietoisuutta, eli ei mitään perus "näin ja näin mones kuukautiskierron päivä on 'varma'". Eikä sen käyttämisessä mitään vikaa ole, kunhan on tietoinen että se on epävarmempi raskauden ehkäisy kuin kondomi, kuparikierukka tai hormonaalinen ehkäisy.
      Kyseessä on siis yksi ehkäisymenetelmä muiden joukossa, ja kuten on useimpien ehkäisymenetelmien kanssa, se ei sovi kaikille kaikissa tilanteissa. 

      Lainaa

    56. Kateellinen norsu 23.5.2025 0:43
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Työteliäs makkara: Paras hormoniton vaihtoehto on tietysti sterilisaatio. Se on samalla huoleton. Kerran kun tekee, se on siinä.
      Eikä ole kallis. Muistaakseni 100e toimenpiteestä ja muutama kymppi jälkikontrolli. Ja lausuntokäynti jotain euroja. Tämä siis kunnallisella.

      Lainaa

    57. Intiimi peura 23.5.2025 0:44
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Viehkeä pussieläin: Täällä itse asiassa on todella kova sensuuri. Voit kokeilla itse.
      Abortti abortti abortti abortti abortti abortti abortti abortti abortti abortti
      Näetkö?

      Lainaa

    58. Intiimi peura 23.5.2025 0:47
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Julia on oikeassa, liian moni on ihan uusavuton.

      Lainaa

    59. Valmistautunut viikinki 23.5.2025 2:38
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Omassa parisuhteessa paras ehkäisy on mies, joka ei voi saada lapsia. Lottovoitto Vela-ihmiselle.

      Lainaa

    60. Kutsumaton eläin 23.5.2025 8:23
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Höhlä patsas: Munasarjoja ei ehkä kannata poistaa, koska niitä hormoneja tarvitaan paljoon muuhunkin kuin raskauteen, esim. luiden ylläpitoon. Ennemmin kohunpoisto, sillä ei oikein tee muuta kuin lapsia.  Toki vaihdevuodet vie munasarjojen toimintakyvyn ennen pitkää muutenkin, mutta sitä ei suotta kannata aikaistaa. 
      Ja saa vaihdevuodet riesaksi ajoissa. Lähinnä esitetty juurikin tänä ääripäänä tässä yhteydessä. Kumpaakaan ei hirveän herkästi noista saa ilman syytä, eikä aina silloinkaan. Sääliksi käy osaa endosta kärsiviä

      Lainaa

    61. Suova mestari 23.5.2025 11:20
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Rasittaa kyllä ihan vittuna nää jotka käyttää facen ryhmiä henkilökohtasena hakukoneena, noita ku on joka ryhmässä kymmeniä, ni face feedi on vaan aivan selauskelvoton ja yleensä myös itse ryhmät. Tuokin "vastaus tuli alle minuutissa" ni ihan hyvin joku voinu käyttää sitä googlea vastauksen saamiseks, just kokeilin että meni 12 sekunttia ku avasin puhelimesta kameran, otin kuvan, menin galleriaan, käytin google lensiä ja se sano thaimaa.

      Lainaa

    62. Katsastamaton haltija 23.5.2025 11:26
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Suova mestari: Rasittaa kyllä ihan vittuna nää jotka käyttää facen ryhmiä henkilökohtasena hakukoneena, noita ku on joka ryhmässä kymmeniä, ni face feedi on vaan aivan selauskelvoton ja yleensä myös itse ryhmät. Tuokin "vastaus tuli alle minuutissa" ni ihan hyvin joku voinu käyttää sitä googlea vastauksen [...]
      Menee vähemmän sähköä, kun ei tartte hakukoneen palvelimia kuormittaa. Miten se nyt voi niin rasittaa, keskustelu? Näinkö heikoksi on vuorovaikutus mennyt?

      Lainaa

    63. Pinttynyt avokado 23.5.2025 12:26
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Jämäkkä kuormaeläin: https://yle.fi/a/74-20002455 Valtaosa aborteista tehdään, koska ehkäisy ei huvita, TAI SITÄ EI OSATA, kirjoitin ylempänä.  Tarkalleen ottaen oikeampi termi olisi ehkä, että yleisin syy.  Jutussa sanotaan, että yleisin abortin haluavien naisten kertoma ehkäisymenetelmä on ollut kondomiehkäisy. En jaksa uskoa, että [...]
      Jännä, miten paljon alanuoletusta. 
      Tähän penättiin tilastoja, vaikka pienellä ajattelulla ymmärtää kyllä, ettei tätä voi mitenkään luotettavasti tilastoida. No okei, ehkä kierukan osalta, koska sitä kai ei itse pysty poistamaan. Mutta muutoin on mahdotonta tietää mitään ehkäisyn onnistumisesta. Se on ihan omien kertomusten varassa, ja niiden luotettavuus on tällaisessa tosi sensitiivisessä asiassa todella kyseenalainen. 

      Lainaa

    64. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: "Vastoin yleistä käsitystä sterilisaatio ei ole pettämätön ehkäisymenetelmä. Munajohdinten sulkeminen pettää enintään 0,5 %:lla ja useimmiten ensimmäisen vuoden aikana. Sterilisaation jälkeen alkavista raskauksista osa on kohdunulkoisia raskauksia. Siemenjohdinten katkaisu pettää vielä harvemmin, kun toimenpiteen [...]
      Juu on se kyl villiä vaikka melkein mitä tekis niin voi silti tulla raskaaks 😬 Multa poistettiin tuubit koko matkalta et onneks aaaaaika turvallisin mielin saa peuhata 👍🏼

      Lainaa

    65. Kuka, minäkö? 23.5.2025 21:12
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Valmistautunut viikinki: Omassa parisuhteessa paras ehkäisy on mies, joka ei voi saada lapsia. Lottovoitto Vela-ihmiselle.
      Meillä sama. Minä vela, miehellä sen verran kromosomit keturallaan ettei lapsensiemeniä tule. Helppoa elämää.

      Lainaa

    66. Ränsistynyt kala 23.5.2025 21:17
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Meidän varmat päivät täytti vastikään 15v. Keskeytetty yhdyntä täyttää 10v ja "ei kai se nyt kerrasta" täyttää 6v 🙈 nyt on hormoniehkäisy vaikkei se sovi mitenkään päin, mutta aika lapselle on todella epäsopiva.

      Lainaa

    67. Häpeämätön jääkarhu 24.5.2025 0:15
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Pinttynyt avokado: Jännä, miten paljon alanuoletusta.
      Minä sinulle alanuoletuksen näytän 🤣

      Lainaa

    68. Epäröivä kesyhanhi 24.5.2025 8:55
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Valmistautunut viikinki: Omassa parisuhteessa paras ehkäisy on mies, joka ei voi saada lapsia. Lottovoitto Vela-ihmiselle.
      Tuo on kyllä jackpot!

      Lainaa

    69. Luettu pulu 24.5.2025 8:57
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Itsesiliävä panda: Okei no siis jos on kondomi+ei ovulaation aikaan+keskeytetty yhdyntä yhdessä kuulostaa jo ehkä turhankin varautumiselta. Eiköhän kondomi riitä, jos hajoaisi vahingossa niin jälkiehkäisypilleri. Toki siis eihän mikään oo 100% varma.
      Vaativa huonekalu: Ymmärsit väärin, kuten Kivinen ja Irenekin.
      Eheä kauris: Ymmärsit väärin. Ihan selkeästi tuossa lukee, että nuo kaikki yhdessä.
      Siis miksi ihmeessä te luette, että nämä kaikki toteutuvat samaan aikaan? Eihän se ole mahdollista pidättäytyä seksistä ja käyttää kondomia samaan aikaan. :D
      Ihan selkä homma: hedelmälliseen aikaan kondomi tai yhdynnän välttäminen, hedelmättömään aikaan ilman kondomia ja ei laueta sisälle.
      Tällä meiningillä 0 lasta 11 vuoden aikana. Alkuun mittasin lämpöjä, nyt mennään ihan kalenterilla ja oman kehon tuntemuksilla. 
      Vaatii myös sataprosenttisen luottamuksen pariskunnan osapuolten välillä, se onkin varmaan se heikko kohta monella.

      Lainaa

    70. Harmittava käärme 24.5.2025 13:41
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Valmistautunut viikinki: Omassa parisuhteessa paras ehkäisy on mies, joka ei voi saada lapsia. Lottovoitto Vela-ihmiselle.
      Meillä toisinpäin mutta yhtälailla lottovoitto velalle.

      Lainaa

    71. Spekuloiva ankerias 25.5.2025 7:12
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Noora kohdun tai munasarjojen poisto, tosin yläasteel oli terkkari joka määräs mobilaattia joka vaivaan oli päänsärky tai sahannu sormen irti nih ehkä sitä suosittelen

      Lainaa

    72. Nurja jyrsijä 27.5.2025 12:05
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Pahansuopa riepu: Olet oikeassa. Hysterektomian jälkeen on myös mikroskooppisen pieni riski olemassa ektooppiselle raskaudelle. Näissäkin tapauksissa ongelma on ollut se, että on harrastettu suojaamatonta yhdyntää toimenpiteen tienoilla, jolloin munasolun hedelmöittyminen on ollut mahdollista. Jos odottaisi uuden kierron alkuun, voisi [...]
      Kyllä ne jäljelle jääneet munasarjat siellä niitä munasoluja ampuu. Ja siittiö voi löytää tiensä sisään, jos on pienikin aukko jäänyt. Hedelmöitys tapahtuu vatsaontelossa ja munasolu tarttuu jonkun sisäelimen pinnalle. Pointtina siis se, että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma ja siksi pitää aina olla mahdollisuus aborttiin.

      Lainaa

    73. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Ehkäisykeskuskusteluun viitaten, tutustukaahan pessaariin. Meillä on semmoinen käytössä, koska e-pillerit eivät minulle sopineet ja mies ei tykkää kumista.

      Lainaa

    74. Tulos: +1 (1 ääni)
      Kiiwi: Onnistuin kerran tulemaan raskaaksi jälkiehkäisypillerinkin kanssa vaikka sen otin heti seuraavana aamuna kun illalla oli kumi puhjennut, eli mikään ei ole varma ehkäisy paitsi nips naps tuubit poikki. Siitä kyllä joutuu taisteleen vuosia lääkäreiden kanssa et ne sen suostuu tekeen.
      Sama homma minulla. Hormonikierukka on kyllä muistaakseni varmempi kuin jälkiehkäisy, ja sellainen minulla on tuosta saakka ollutkin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: google, haku, hormoniton, lasku, raha, sairaala, seteli, usa, varmat päivät, vauva, yhdysvallat