Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 563

Törmäsin viholliseeni Vintedissä.
Kirpputorin löytöjä, osa 563

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 39 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Paranormaali kiivi 20.5.2025 0:27
      Tulos: +70 (92 ääntä)
      En tiennytkään, että Mercedes-Benz valmistaa polkupyöriä.

      Lainaa

    2. Tulos: +86 (100 ääntä)
      Liekö tuo taas se yksi Tiia jonka moni tietää.. Tosi raskasta välillä seurata noita sen juttuja ja kun en ees yritä seuraa, ne vaan tulee etusivulle aina.

      Lainaa

    3. Kukkahattusukka 20.5.2025 0:59
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      Pylynalle: Liekö tuo taas se yksi Tiia jonka moni tietää.. Tosi raskasta välillä seurata noita sen juttuja ja kun en ees yritä seuraa, ne vaan tulee etusivulle aina.
      Juurikin se Tiia. Nukketiia, tarratiia, draamaa aina kaikesta 🙄

      Lainaa

    4. Kyllästynyt 20.5.2025 1:03
      Tulos: +93 (95 ääntä)
      Joo. Taitaa Tiialla olla lähestymiskielto tätä henkilöä kohtaan jonka mainitsi. Tai ainakin sitä on kai haettu.

      Lainaa

    5. Epälikvidi kilpikonna 20.5.2025 1:04
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      Kukkahattusukka: Juurikin se Tiia. Nukketiia, tarratiia, draamaa aina kaikesta 🙄
      No nyt se on saanu palkattua legendaarisen Petran serkun, se on juristi 😁

      Lainaa

    6. Aaltoileva puuma 20.5.2025 1:46
      Tulos: -29 (43 ääntä)
      Näistä jotenkin hauskoja vain kahvinkeittimen myynti-ilmoitus. Hö.

      Lainaa

    7. Sipulinhajuinen aasi 20.5.2025 2:52
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Kukkahattusukka: Juurikin se Tiia. Nukketiia, tarratiia, draamaa aina kaikesta 🙄
      Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen

      Lainaa

    8. Tulos: +55 (65 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen
        No ilmeisesti kerjää, jos lähestymiskieltoakin on haettu (miksi joku täyspäinen ylipäänsä haluaisi lähestyä jotakuta, joka toivoo, ettei lähesty?). Ja miten aikuisella ihmisellä ylipäänsä voi olla "vihollisia" -eräs eksäni oli tosi ikävä ihminen (siis yritti tuhota maineeni, väittämällä että syytän kaikkia turhaan raiskauksesta, en syytä ja kävi kimppuun -tason ikävä). En silti viitsisi väittää häntä vihollisekseni, koska reagoin tähän blokkaamalla hänet kaikesta mistä blokata voi, ja ilmoittamalla yhteisille tuttaville, etten halua kuulla hänestä mitään, missään yhteydessä, koskaan, ja uskomalla, että käyttäytymällä normaalisti maineeni kyllä puhdistuu, kuten tekikin. En ole nyt kohta kahteen vuosikymmeneen kuullutkaan, joten se siitä ongelmasta. 
        "Vihollisuus" vaatii jonkinlaista aktiivista vihanpitoa, ja sehän ei onnistu, jos pyrkii epämiellyttävästä/ vaarallisesta ihmisestä niin kauas kuin suinkin. Kouluikäiseltä ymmärtäisin, koska koulussa kiusaajasta on vähän vaikea päästä eroon, ja jos joutuu joka päivä näkemään niin alkaahan sitä pistää hanttiin, ja sitä sitten voisi sanoa vihanpidoksi josta ei ennen koulun loppua eroon pääse. Mutta en tajua, missä tilanteessa aikuisella voisi olla vihollinen, paitsi jos on James Bond. Tai ehkä, jos on todella, todella hankala naapuri, mutta jos on sitä tasoa ettei "ärsytys" ole riittävä kuvailu, niin muuttaisin jo muualle. Ei draama koskaan ole sen arvoista. 

      Lainaa

    9. Kahen kilon kalori 20.5.2025 6:32
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?

      Lainaa

    10. Kilokalori 20.5.2025 6:47
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Mersun fillari näyttäisi olleen jonkun tovin koristeena. Minullakin oli tuollaiset nousukahvat maastopyörässä, jonka ostin vuonna 1997. Myös keulan geometria viittaa aika kauas taakse, tai siis eteen, nykyään maastopyörien geometria suosii paljon takapainoisempaa ajoa jolloin alamäessä ei mene keulan yli. Tuossa fillarissa tanko näyttää olevan suunnilleen etuakselin päällä. Ehkä koronavuosina olisi saanut tuon hinnan kun fillareita ei saanut mistään...

      Lainaa

    11. Kilokalori 20.5.2025 6:48
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      Oikein. Olet tehnyt oikein.

      Lainaa

    12. Luha muurahainen 20.5.2025 7:11
      Tulos: +59 (59 ääntä)
      Vihollinen intternetissä. Tietenkin on selvää, että se voi olla vain ja ainoastaan ansa.

      Lainaa

    13. Puikea aprikoosi 20.5.2025 7:43
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      Pylynalle: Liekö tuo taas se yksi Tiia jonka moni tietää.. Tosi raskasta välillä seurata noita sen juttuja ja kun en ees yritä seuraa, ne vaan tulee etusivulle aina.
      Estäminen autto siihen, että ei Tiia nouse enää etusivulle 🙂

      Lainaa

    14. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Tuosta munamankelista en maksaisi kuin korkeintaan 200€ ja sekin vain uutena ja siinä tapauksessa että siihen pystyy vaihtamaan standardeja pyörän osia.

      Lainaa

    15. Itseasiassa 20.5.2025 8:49
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Pylynalle: Liekö tuo taas se yksi Tiia jonka moni tietää.. Tosi raskasta välillä seurata noita sen juttuja ja kun en ees yritä seuraa, ne vaan tulee etusivulle aina.
      En tunne tapausta (onneksi), mutta tuo sepustus vaikuttaa siltä, että kertomuksesta puuttuu kokonaisia lauseita, ellei jopa kappaleita.

      Lainaa

    16. Itseasiassa 20.5.2025 9:15
      Tulos: +1 (33 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      Mulla on. Päin aiemmin sellainen nössö, joka antoi kaikkien polkea itseään. Imin kuin magneetti aina uuden hyväksikäyttäjän itseeni. Tilaani kutsutaan läheisriippuvuudeksi, jossa on erilaisia pisteitä. Esim. ihmisiä, jotka eivät osaa pelon vuoksi asettaa rajoja (minä) toinen ääripää on narsistiset ihmiset. Muhun kohdistunut hyväksikäyttö on ollut enemmän henkistä, olen tullut esim. työpaikkakiusatuksi. Seurasi uupumus, josta toioumisaikana työstin näitä omia traumojani ihan lapsuudesta asti. Tämä on johtanut siihen, että nämä rajojani rikkoneet ihmiset eivät enää kuulu elämääni, mutta asiaan on suhtauduttu monin eri tavoin. Jotkut esim. vieläkin vuosien jälkeen yrittävät päästä seuraani, vaikka olen halunnut puhua meidän välisistä ongelmista ja he kieltäneet kaiken. Mutta he tarvitsevat sitä huomiota (kuten minäkin aiemmin) ja he yrittävät saada sitä aggressiivisin keinoin. Mutta on näissä välirikoissa tullut myös ihminen, jota itseni pitää oikeasti pelätä. Hänestä purkautui ulos kaikki kuona, myös traumaperäisiä, mikä näkyi kaikkien muiden syyttelynä omista ongelmista. No, en mä ainakaan oo kenenkään toisen aikuisen alkoholiongelmista tai ongelmista exän kanssa vastuussa. Aiemmin olin näitä ongelmia kuunnellut ja ymmärtänyt, mutta yhtenä päivänä kun sanoin oikean mielipiteeni, niin helvetti oli irti. Ja on edelleen. Mutta tämän jälkimmäisen nyt ainakin lasken vihamieheksi, edellä mainittu syitä, miksi Tiian kaltainen ihminen niitä saa. Tiialta todennäköisesti puuttuu itsereflektio ja rikkoo muiden rajoja.

      Lainaa

    17. Itseasiassa 20.5.2025 9:21
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Lisään vielä ylläolevaan, että niiden mun kahden ensimmäisen hyväksi käyttäjän kanssa en ole missään tekemisissä, mun äidin ja isän. Joista jälkimmäinen myös yrittää aggressiivisesti lähestyä aika ajoin. Harva tällaista tilannetta mielellään valitsee, pelkästään sen myöntäminen, että omat vanhemmat ovat pilanneet lapsuuden ja sitä myötä ison osan elämästä, on todella vaikeaa. Merkkejä muuten läheisriippuvuudesta ovat usein muut riippuvuudet, kuten alkoholi, huumeet, työ, raha, materia, peli, jne. Tämän kun oppi, niin maailma alkoi näyttää aika erilaiselta.

      Lainaa

    18. Höpö sitruuna 20.5.2025 10:46
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen
      Hän onkin lapsi aikuisen ruumiissa.

      Lainaa

    19. Peruuttamaton riikinkukko 20.5.2025 10:57
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen
      Se on autisti. Mutta ehkä myös jotain mt-ongelmaa tms., koska kyllä se poikkeaa huomattavasti myös autistiporukoissa noilla jutuillaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +6 (28 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      On sulla. Et vain tiedä keitä he ovat, joten he ovat niskanpäällä.

      Lainaa

    21. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Paranormaali kiivi: En tiennytkään, että Mercedes-Benz valmistaa polkupyöriä.
      Noi on Mersun valmistuttamia, ei niillä omaa fillaritehdasta oo. Ja hinnat on tosiaan tonneja, ei satasia. Fillaristit ei osta, mut autoharrastajia kiinnostaa. Jollain "Mercedes Benz mountain bike"-haulla löytyy pyöriä ja tarinaa, jos oikeasti kiinnostaa..

      Lainaa

    22. Rutiköyhä joutsen 20.5.2025 12:00
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen
      Autistinen ja kehitysvammainen, jää herkästi levy päälle ja on tosi jäykkä ajatusmaailma. Monet sen jutuista provosoituu tosi herkästi, enkä varsinaisesti ihmettele, mutta ainahan voisi estää tai skrollata ohi.

      Lainaa

    23. Suosittu orja 20.5.2025 13:00
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Kerjää huomiota ja draamaa? En kestä jos aikunen ihminen on vaa tollanen
      Tiia on jollain tasolla kehitysvammainen, ei ole ns. normaali aikuinen. (Kuka sitten määrittelee normaalin, sitä en tiedä. )

      Lainaa

    24. Paranormaali kiivi 20.5.2025 14:02
      Tulos: -7 (9 ääntä)
      MB: Noi on Mersun valmistuttamia, ei niillä omaa fillaritehdasta oo. Ja hinnat on tosiaan tonneja, ei satasia. Fillaristit ei osta, mut autoharrastajia kiinnostaa. Jollain "Mercedes Benz mountain bike"-haulla löytyy pyöriä ja tarinaa, jos oikeasti kiinnostaa..
      Sen verran jaksoi yöllä kiinnostaa, että googlasin MB pyörä, kun ei tullut yhtään valmistajaa mieleen, joka tekisi autoja ja pyöriä. Jotain Mercedes-Benz fillareita sieltä tuli.

      Lainaa

    25. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Eikös Peugeot tee autoja ja fillareita?

      Lainaa

    26. Tulos: +33 (49 ääntä)
      Ton Tiian jutut voisi jättää täältä pois. Kuten todettu, ei ole ihan täysivaltaisesta ihmisestä kyse. Kärsii siitä,että juttujaan riepotellaan milloin milläkin palstalla ja sivustolla (on löytänyt itsensä mm. Ylilaudalta). Ei kiusata häntä enempää.

      Lainaa

    27. Huumorintajuinen kameli 20.5.2025 15:16
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      Et ole sairastunut skitsofreniaan. En  tiedä onko Tiiakaan, mutta vähän harhaiselta vaikuttaa.
      Skitsofreenikolle koko maailma on vihollisia täynnä. Ne viholliset saattaisivat tehdä juurikin jotain tuollaista, että laittavat nettikirppikselle tavaraa houkutellakseen tätä sairasta ihmistä. Silloin kun eivät seiso seinän takana puhumassa pahaa tästä ihmisestä. 
      Terveisin skitsofreenikon läheinen. 

      Lainaa

    28. Paranormaali kiivi 20.5.2025 15:20
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Sukka hai: Ton Tiian jutut voisi jättää täältä pois. Kuten todettu, ei ole ihan täysivaltaisesta ihmisestä kyse. Kärsii siitä,että juttujaan riepotellaan milloin milläkin palstalla ja sivustolla (on löytänyt itsensä mm. Ylilaudalta). Ei kiusata häntä enempää.
      Olen samaa mieltä. Mielestäni kenekään diagnoosit eivät haittaa mokailua, kunhan henkilö pysyy anonyyminä. Tässä kuitenkin henkilö on aika helposti tunnistettavissa ja kommentit menevät asiattomuuksiin. Tämän on tarkoitus olla anonyymi sivusto, niin mitä jos vaan jätetään "lisätiedot" antamatta, vaikka lukijat mokailijoita tunnistaisivat.

      Lainaa

    29. Kopea hämähäkki 20.5.2025 16:54
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Ei polkupyörät yleensäkään erityisen kauniita ole, mutta tuo on kyllä aivan hirveän ruma. Toivottavasti on ollut "koristeena" vain jossain varastossa.

      Lainaa

    30. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Mersun kanssa on hyvä tullakin polkupyörä jotta pääsee perille.

      Lainaa

    31. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Pylynalle: Liekö tuo taas se yksi Tiia jonka moni tietää.. Tosi raskasta välillä seurata noita sen juttuja ja kun en ees yritä seuraa, ne vaan tulee etusivulle aina.
      Estä hänet, niin et nää niitä juttuja.

      Lainaa

    32. Intiimi peura 20.5.2025 19:22
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      Tavallisella ihmisellä jolla on käynyt huono tuuri.

      Lainaa

    33. Rapee kirsikka 20.5.2025 20:39
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      kivi:   No ilmeisesti kerjää, jos lähestymiskieltoakin on haettu (miksi joku täyspäinen ylipäänsä haluaisi lähestyä jotakuta, joka toivoo, ettei lähesty?). Ja miten aikuisella ihmisellä ylipäänsä voi olla "vihollisia" -eräs eksäni oli tosi ikävä ihminen (siis yritti tuhota maineeni, väittämällä että syytän kaikkia turhaan [...]
      Kannattaa huomata, että kyseessä on autistinen ja todennäköisesti myös kehitysvammainen henkilö. Autistin kommunikointi ja vuorovaikutus ovat usein neuronormaalien mielestä esimerkiksi kylmää, agressiivista tai tylyä, vaikka kyse on vain siitä, että autisti ei ulkoisesti reagoi tunteisiin neuronormatiivisella tavalla ja esimerkiksi uppoutuessaan syvällisesti ja kiihtyneesti selittämään jotain vaikkapa erityiskiinnostuksenkohteestaan, saattaa huutaa ja siksi vaikuttaa agressiiviselta.
      Joissakin harrastuksissa piirit ovat aika pienet, eli aikuisen ihmisen on vaikea hankkiutua toisesta mahdollisimman kauas, jos molemmat haluavat yhä jatkaa rakasta harrastustaan. Itse rotukoirapiireissä liikkuneena olen huomannut, että tietyt nimet tietää kaikki, tai että "olisin kiinnostunut ja sun narttu vaikuttaa hyvältä, mutta en voi antaa mun urosta sun nartulle käyttöön, kun olet hankkinut sen tuolta kasvattajalta ja mun koiran kasvattaja kielsi mua antamasta mun koiraa tosta kennelistä tulleen koiran käyttöön, koska henkilökemiat" (ja kyse ei siis ole uroksen ja nartun omistajien henkilökemioista, vaan uroksen ja nartun synnyttäneiden koirien omistajien välisestä henkilökemiasta). Tai, että "en voi antaa mun urosta sun käyttöön, kun käytit viime vuonna tuon kasvattajan urosta ja en voi sietää sitä kasvattajaa". Että sellaista aikuismaista, rentoa harrastamista, eli vihamiehiä saa ihan sillä, että hankit pentusi jostain tai olet käyttänyt joskus jonkun kennelin urosta omalle koirallesi. En kyllä itse tiedä, miten tällaista vihamiehien saantia voi välttää. Ja jos haluat puhdasrotuisia pentuja, etkä turvautua pakastespermaan, joudut luovimaan tässä viidakossa, etkä voi vain hankkiutua näistä kaikista kauas.

      Lainaa

    34. Vapaa seppä 21.5.2025 13:26
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Millaisella ihmisellä on oikeassa elämässä vihollisia? Olenko tehnyt jotain väärin, kun minulla ei ole?
      Vihollinen internetissä 🤣
      Joo onhan niitä henkilöitä joista ei tykkää, mutta että ihan vihollinen... 🙄

      Lainaa

    35. Myytteihin uskova sateenvarjo 24.5.2025 3:42
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Kyllähän sitä mainoskamaa on Mersulla jos jonkinmoista, ei se tarkoita, että ne olisi niitä lounasboxeja tai matkalaukkuja itse valmistaneet. Viimeksi näin tarjolla olevan sähköakuutteja. Todennäköisesti just antavat lahjoina uuden auton ostajalle. Nettikaupassa sitten on ylihinnoiteltu, jotta lahjansaaja luulisi näitä jonkin arvoisiksi. Samaa mieltä siitä, että Tiian juttuja ei kannattaisi täällä enää julkaista. Mitä hän sairaudelleen voi?

      Lainaa

    36. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Rapee kirsikka: Kannattaa huomata, että kyseessä on autistinen ja todennäköisesti myös kehitysvammainen henkilö. Autistin kommunikointi ja vuorovaikutus ovat usein neuronormaalien mielestä esimerkiksi kylmää, agressiivista tai tylyä, vaikka kyse on vain siitä, että autisti ei ulkoisesti reagoi tunteisiin neuronormatiivisella tavalla [...]
        Sukulaiseni on autismin kirjolla, ja olenselittänyt hänelle paljon asioita auki: "Ihmisille pitää esittäytyä ensin" "Miksi?" "Koska neurotyypilliset toimivat niin, ja ihmettelevät jos et sitä tee, joten oman elämäsi teet helpommaksi jos teet vaan niin, vaikka se sinulle vaikuttaisi älyttömältä. Se on helpointa eli kannaltasi loogista". 
        Rotukoirista en tiedä, mutta autismin kirjolla oleva ei ole samalla kertaa ilkeä taii tyhmä, asiat pitää vain avata. 

      Lainaa

    37. Intiimi peura 25.5.2025 9:46
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      kivi:   No ilmeisesti kerjää, jos lähestymiskieltoakin on haettu (miksi joku täyspäinen ylipäänsä haluaisi lähestyä jotakuta, joka toivoo, ettei lähesty?). Ja miten aikuisella ihmisellä ylipäänsä voi olla "vihollisia" -eräs eksäni oli tosi ikävä ihminen (siis yritti tuhota maineeni, väittämällä että syytän kaikkia turhaan [...]
      Eli ongelma on siis semanttinen? Vihollinen tarkoittaa ihmistä josta joku ei pidä. Sinullakin on vihollinen, et vain kutsu häntä sellaiseksi.

      Lainaa

    38. Silkka siili 25.5.2025 19:44
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Myytteihin uskova sateenvarjo: Kyllähän sitä mainoskamaa on Mersulla jos jonkinmoista, ei se tarkoita, että ne olisi niitä lounasboxeja tai matkalaukkuja itse valmistaneet. Viimeksi näin tarjolla olevan sähköakuutteja.
      Osuva typo. Aika monta sähköskuuttaajaa päätyy akuuttiin. Ei kypärää ja monta päällä 💀. Hyvä että tulee ikä- ja promillerajat. Kypäräpakko olisi paikallaan, se sama kyllä pyöräänkin. Ja useampi päällä ajamisesta aina 100€ sakko. Teinit harrastaa tuota että useammin näkee monta päällä kuin että yksin ajettaisiin 🤬

      Lainaa

    39. Siivottu keiju 30.5.2025 16:43
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Paranormaali kiivi: En tiennytkään, että Mercedes-Benz valmistaa polkupyöriä.
      Mieti, Peugeot valmistaa pippurimyllyjä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kahvinkeitin, kirppari, kirppis, kirpputori, polkupyörä, pyörä, renkaan potkijat, vihollinen, vinted