Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 38

Miksi naisten seurassa ei saa näyttää tunteitaan?
Parisuhdeterapiaa, osa 38

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Reseptivapaa satuhahmo 7.11.2024 0:44
      Tulos: +394 (406 ääntä)
      Ensimmäiselle: joku on harrastanut seksiä tyttöystäväsi kanssa. Jan meinas saada, mutta onneksi selvisi ihan vaan puhumalla tilanteesta. Montakohan vuotta menee ennen kuin itse tajuaa?

      Lainaa

    2. Sukukypsä kärpänen 7.11.2024 0:58
      Tulos: +210 (228 ääntä)
      Ei hätää nimetön jäsen. Jo reilu 2000 vuotta sitten eräs Maria tuli raskaaksi samalla Tavalla.

      Lainaa

    3. Sukukypsä kärpänen 7.11.2024 0:59
      Tulos: +406 (416 ääntä)
      Jan, nyt jotenkin tuntuu, että eroottisen leffan tarkoituksena oli nimenomaan saada aikaan se reaktio, jota pelkäsit...

      Lainaa

    4. Tulos: +232 (244 ääntä)
      Joona on tainnu oppia nuo tunnetaitonsa juuri äidiltään.

      Lainaa

    5. Hiuspantoja myyvä hiiri 7.11.2024 2:22
      Tulos: +276 (396 ääntä)
      Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös oikeus tuntea ja näyttää tunteitaan oli se sitten vihaa, surua tai muuta, niin eikös siellä ole ensimmäisenä MIEHET valittamassa, kun nykyään halutaan vain pullamössömiehiä ja yhteiskunta on pilalla.

      Lainaa

    6. Hurjistunut katkarapu 7.11.2024 4:01
      Tulos: +242 (246 ääntä)
      Tietämättä tietenkään mitään yksityiskohtia, tuosta Janin kokemuksesta tuli lähinnä sellainen fiilis että treffikumppani ehkä loukkaantui kun Jan niin yllättäen häipyi kesken illan. Eli ehkä vastaamattomuus ei niinkään liittynyt siihen leffamakuun vaan treffikumppani koki tulleensa torjutuksi.

      Lainaa

    7. Vakuudeton mango 7.11.2024 4:16
      Tulos: +133 (143 ääntä)
      Nimetön jäsen, sinä et ole harrastanut seksiä. Tyttöystäväsi on.

      Lainaa

    8. Dekadentti lohikäärme 7.11.2024 4:57
      Tulos: +200 (208 ääntä)
      Jan olisit saanu pesää. Mutta jos seisokki noin paljon pelottaa oli ehkä ihan hyvä lähteä kotiin.

      Lainaa

    9. Tulos: +161 (203 ääntä)
      Kyllähän Joona kertoo myös kilahtamisen olevan hänelle tuttu tunne, tuon panetusvalittamisen lisäksi. On se jännä että "naiset ei arvosta". Ihan oikeesti, miksi tällaista paskaa täällä.

      Lainaa

    10. Syövyttävä flamingo 7.11.2024 5:28
      Tulos: +162 (198 ääntä)
      Voin vaan kuvitella Joonan "näyttämässä tunteitaan" = itkemässä kun ei saa seksiä. Täytyy kyllä sanoa että jos oma mies alkaisi itkeä kun ei saa pesää niin voisin kyllä olla kohtalaisen hämmentynyt. Mutta semmosiahan me naiset ollaan - mitään tunteita ei saa mies näyttää.

      Lainaa

    11. Liittoutumaton pussieläin 7.11.2024 5:48
      Tulos: +58 (60 ääntä)
      Ja tämän takia katson roskaelokuvani nimen yksin. Ei tarvii sitten kun korkeintaan itse pettyä että taas tuhlasi elämästään pari tuntia.

      Lainaa

    12. Syövyttävä muovipussi 7.11.2024 7:16
      Tulos: +93 (119 ääntä)
      If men suffer in silence why am I always hearing about it...

      Lainaa

    13. Ilmaapitävä susi 7.11.2024 7:29
      Tulos: +204 (204 ääntä)
      Tuli vähän paha mieli Tommin puolesta. Ei kuulosta puoliso aivan tasapainoiselta ihmiseltä. Ehkä on muuten huippu tyyppi ja katsovat elokuvia hyvin harvoin jolloin arki voi olla aivan mukavaa.. ehkä

      Lainaa

    14. Tulos: +193 (195 ääntä)
      Kaikenlaista omanlaatuista vitsiä voi parisuhteessa heittää, mutta jos vielä seuraavina päivinä otetaan puheeksi paska leffa ja asetetaan minkään mittakaavan rangaistus, kuulostaa vähän huolestuttavalta. Tulee mieleen sellaiset ihmiset, jotka ajattelevat läheistensä olevan vastuussa heidän tunteidensa säätelystä ja aidosti ajattelevat heidän ansaitsevan rangaistuksen, jos jokin heidän tekonsa on millään tapaa aiheuttanut hänessä negatiivisen reaktion. Tommi tosin antaa kommentissaan ymmärtää, että tämä on ainut tämän tyyppinen käyttäytyminen vaimolta, joten ehkä ajattelen tätä liian pitkälle.

      Lainaa

    15. Nurja päärynä 7.11.2024 7:43
      Tulos: +93 (101 ääntä)
      Eihän Janilla ollut erilainen elokuvamaku, eihän tuossa ollut edes kyse siitä ettei hän tykkäisi eroottisesta elokuvista vaan siitä, että pelästyi mahdollista erektiota. Eihän se liity leffamakuun millään tavalla, ellei jokainen hyvä leffa saa aikaan erektion, se olisi vähän hassua.

      Lainaa

    16. Nurja päärynä 7.11.2024 7:44
      Tulos: +112 (120 ääntä)
      Tommin puoliso kuulostaa kauhealta :(

      Lainaa

    17. Miksi aina roska 7.11.2024 8:10
      Tulos: -155 (209 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Feministit haluaa, että miehet näyttää tunteita ja sitten se onkin "ick", kun niin tekee. Ei voi aktivistien kanssa voittaa, pitää vain pelata heidän pelejään. Sama muiden vassarihihhulien kanssa.

      Lainaa

    18. Sovelias majava 7.11.2024 8:11
      Tulos: +145 (157 ääntä)
      Outoa pohdintaa viimeisen mokan äijiltä, sillä itse olen erittäin kiitollinen että vihdoin löysin miehen, joka osaa näyttää muitakin tunteita kuin vitutusta. Tämän kanssa uskaltanee tehdä lapsiakin, kun tunnetaidot ovat korkeammalla tasolla kuin se, että on nälkä tai panettaa, mikä purkautuu joko kitinänä tai mökötyksenä.

      Lainaa

    19. Tulos: +157 (165 ääntä)
      Kyllä tunteitaan saa näyttää, mutta on eri asia kilahtaa, huutaa, paiskoa, se on huonoa käytöstä ja itsensä pitäisi pystyä hillitsemään. Ei se tarkoita, että pitäisi esittää iloista. Kannattaa ihan vaan puhua niistä tuntemuksistaan, vaikka olisikin naama nurinpäin ja vituttaa. Eikä kilahtelua tarvitsekaan antaa anteeksi.

      Lainaa

    20. Hemmoteltu ahma 7.11.2024 8:30
      Tulos: +79 (99 ääntä)
      Mun on todella vaikea sympatisoida omaakaan ukkoa jos se suuttuu tai alkaa kitisemään siitä, kun mua nyt ei vaan sattumalta juuri silloin haluta. Siitä vaan tulee väkisinkin fiilis, että mua painostetaan, kun se vihastuminen on niin syvää ja joskus jopa järjettömän lapsellista, vaikka ei hänkään sitä varmaan niin tarkoita. Haluaisin yrittää ymmärtää, mutta kun itselle toisen haluamattomuus kun itseä haluttaisi ei herätä mitään muita tunteita kuin että no katsotaan sitten toiste, niin onhan se todella vaikeaa. Onneksi tuo ukko osaa kyllä muutenkin näyttää tunteitaan kuin vain noissa tilanteissa ja on muilta osin loistotyyppi.

      Lainaa

    21. Meikattu hiiri 7.11.2024 8:34
      Tulos: +114 (120 ääntä)
      Mistähän ihme temptation islandeista ja muista roskarealityistä jotkut ihmiset oikein muodostaa käsityksensä "nykynaisista"

      Lainaa

    22. Tulos: -22 (48 ääntä)
      Siis ottiko joku ihan todesta tuon eroottinen leffa - erektiopelkojutun??

      Lainaa

    23. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Erään tutkimuksen mukaan neitseellisiä raskauksia tapahtuu noin kahden tuhannen vuoden välein.

      Lainaa

    24. Tulos: +117 (133 ääntä)
      Hemmoteltu ahma: Mun on todella vaikea sympatisoida omaakaan ukkoa jos se suuttuu tai alkaa kitisemään siitä, kun mua nyt ei vaan sattumalta juuri silloin haluta. Siitä vaan tulee väkisinkin fiilis, että mua painostetaan, kun se vihastuminen on niin syvää ja joskus jopa järjettömän lapsellista, vaikka ei [...]
      Tuo on henkistä väkivaltaa. Olkoonkin muutoin huippu tyyppi. Seksialoitteen torjumisesta suuttuminen ja lapsellisesti asiaan suhtautuminen on asia, mitä ei tarvi katella yhtään. Ei ole tervettä ajatella, että on oikeus seksiin ja olla vihainen, jos tämä oikeus ei toteudu.

      Lainaa

    25. Kilokalori 7.11.2024 9:47
      Tulos: +43 (57 ääntä)
      Olen ihmetellyt että mikä niitä nuorisolaisia vaivaa kun ei sekshommat suju ja nuoret miehet valittaa ettei pääse eroon neitsyydestään. Jan selvensi ongelman ydintä. Jos nainen kutsuu selvästi häneen ihastuneen miehen luokseen sohvalle kuhertelemaan ja katsomaan eroottista elokuvaa, ja tämä selvästi ihastunut mies poistuu paikalta peläten että alkaa stondata, niin ok. Nyt vaan joukolla pitää hyväksyä että meillä ei ole tulossa niitä seuraavan sukupolven veronmaksajia. Seksistä kieltäytyminen toki on ok, mutta sen jälkeen olisi hyvä jättää henkilö rauhaan, ettei tule väärinkäsityksiä. Näin naisille ainakin sanotaan.

      Lainaa

    26. Tulos: +124 (136 ääntä)
      "Muija ei anna seksiä". Joona hyvä, ei seksi ole mitään sellaista, mitä nainen antaa, koska sinulla on siihen mielestäsi oikeus. Sitä pitää molempien haluta.

      Lainaa

    27. Siivottu keiju 7.11.2024 10:00
      Tulos: +86 (88 ääntä)
      Ilmaapitävä susi: Tuli vähän paha mieli Tommin puolesta. Ei kuulosta puoliso aivan tasapainoiselta ihmiseltä. Ehkä on muuten huippu tyyppi ja katsovat elokuvia hyvin harvoin jolloin arki voi olla aivan mukavaa.. ehkä
      Mun on todella vaikea kuvitella, että kyseisen puolison käytös rajautuu vain elokuvavalintoihin.

      Lainaa

    28. Kehittynyt piirroshahmo 7.11.2024 10:45
      Tulos: +42 (48 ääntä)
      On totta, että on tuollaisia miehiä, kuten mokassakin näkyy. Toisaalta väite siitä, että vain ja ainoastaan miehet käyttäytyvät noin tuntuu aika ikävältä, jos on kokemusta esim. lähisuhdeväkivallasta, johon liittyy myös tunteista rankaiseminen. Terv. väkivaltaisesta äidistä ja myöhemmin äitinsä kaltaisesta vaimosta selviytynyt.
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      On totta, että on tuollaisia miehiä, kuten mokassakin näkyy. Toisaalta väite siitä, että vain ja ainoastaan miehet käyttäytyvät noin tuntuu aika ikävältä, jos on kokemusta esim. lähisuhdeväkivallasta, johon liittyy myös tunteista rankaiseminen. Terv. väkivaltaisesta äidistä ja myöhemmin äitinsä kaltaisesta vaimosta selviytynyt.

      Lainaa

    29. Uskomaton kultakala 7.11.2024 10:58
      Tulos: +101 (109 ääntä)
      Aggressiivisuus siitä, että ei saa seksiä, ei kyllä ole sitä tunteiden näyttämistä mitä kaivataan. Sehän nimenomaan on se ongelman ydin, että miehille ei ole opetettu tunnetaitoja, niin lopputulos on vihan kautta purkaminen. Vihan takana kun on usein muita tunteita, joita ei tunnisteta. Ihan sukupuolestakin riippumatta olisi hyvä pysähtyä miettimään omia keskustelu- ja tunnetaitojaan, jos kiukuttelu, mököttäminen, kostaminen (viitaten Tommin vaimoon)) yms on jatkuvasti reaktiosi toisen käytökseen. Seksin puutteesta suhteessa saa olla turhautunut, seksuaalisuus on kuitenkin osa ihmisen hyvinvointia. Eikä ole mitenkään stabiilia kuinka paljon himottaa milloinkin, halut voi vähentyä esim stressaavan elämäntilanteen seurauksena. Tai sitten seksi ei tyydytä kumppania, mutta hän ei osaa tai uskalla kertoa sitä, vaan pidättäytyy kokonaan. Siksi asiasta voi keskustella ilman syyllistämistä ja kertoa omista tarpeistaan ilman aggressivisuutta. Tätä me feministit halutaan, miehiä (ja muitakin), jotka puhuvat tunteistaan ja ilmaisevat tarpeitaan, huomioden myös muiden tarpeet ja tunteet. Ei raivoavia miehiä.

      Lainaa

    30. Punerva laama 7.11.2024 10:58
      Tulos: -31 (37 ääntä)
      Huono (lue: pahan mielen) elokuva menee kyllä tunteisiin, jotka saattavat näkyä puolisollekin, etenkin jos puoliso on sen elokuvan valinnut. Seuraavana päivänä asia on sentään ehtinyt unohtua.

      Lainaa

    31. Käypä gorilla 7.11.2024 11:51
      Tulos: -55 (61 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Perkeleen mies kun meni tunteistaan kertomaan, eikö tajua että on ihan oma vika ettei niistä kukaan välitä. Oikeastaan suututtaa kun joutuu tekemään palkatonta työtä ja toimimaan terapeuttina tunnevammaisille

      Lainaa

    32. Aseeton kobra 7.11.2024 12:53
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Muhveli: Kaikenlaista omanlaatuista vitsiä voi parisuhteessa heittää, mutta jos vielä seuraavina päivinä otetaan puheeksi paska leffa ja asetetaan minkään mittakaavan rangaistus, kuulostaa vähän huolestuttavalta. Tulee mieleen sellaiset ihmiset, jotka ajattelevat läheistensä olevan vastuussa heidän [...]
      Mä vähän veikkaan että ei ole ainoa tämän tyyppinen käyttäytyminen. Tommi varmaan kertoi vaan tästä käytöksestä siksi, että juuri se liittyi keskustelun aiheeseen (elokuvakonfliktit).

      Lainaa

    33. Mahtava puhveli 7.11.2024 14:32
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Jan ei nyt tainnut ihan ymmärtää sitä syytä sen eroottisen elokuvan katsomiseen.. Jos elokuvaa vartavasten mainostetaan eroottisena niin aika harva sitä juonen takia katsoo. Voi pösilö.. Tommi on naimisissa exäni sielunsisaren kanssa. Varmasti on monessa muussakin asiassa ihan samanlainen. Todella raivostuttavaa käytöstä pitemmän päälle, kun oletetaan että kyllä se kumppani osaa lukea sinun ajatuksesi ja sitten loukkaannutaan kun ei siihen pystykään.

      Lainaa

    34. Vihanhallintaongelmainen 7.11.2024 14:48
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Vihanhallintaongelmaisena vinkki Joonalle: kaverit harvemmin huomaa näitä ongelmia. Vihanhallintaongelmat ei ole sitä, että pistetään nyrkillä toista naamaan, vaan vihan määrä suhteessa tilanteeseen menee yli ja sitä ei osata käsitellä rakentavasti vaan esim. huutamalla naama punaisena. Yksittäisenä tällaiset tilanteet menevät vielä huonosta päivästä, mutta jos joka kerta suuttuessa toistuu sama kaava, niin kyseessä on ongelma. Siksi kaverit ei yleensä näitä ongelmia huomaa, koska todistavat tilanteita yleensä sen verta harvakselta, että voivat ajatella sen olevan vielä normaalii. Ne jotka nää ongelmat huomaa, ovat ne jotka asustaa ongelmaisten kaa ja pääsevät todistaan vihanhallintaongelman kaavamaisuuden. Jos siis parisuhteessa ollessa naiset ei kestä sun tunteiden näyttämistä, niin on hyvä hetki alkaa miettiä, että onko vika ehkä sussa. Ja se ei ole mikään selitys, että suuttumiselle löytyy hyvä syy. Kaikilla vihanhallintaongelmaisilla on hyvä syy suuttumiselleen, niilläkin joilla ongelmat on jo pahentuneet väkivallan puolelle. Vihainen saa olla, mutta ongelma on se, miten niitä tunteita näyttää ja jäätkö sä siihen tilanteeseen niitä näyttämään. Ja kerron tän ihmisenä, jonka pitää välillä vetää rauhoittavia suuttuessaan. Siitäkään huolimatta kavereistani varmaan kukaan ei osais sanoo mulla olevan ongelmia vihan kanssa.

      Lainaa

    35. Tulos: +42 (42 ääntä)
      Jaan vielä yhden jutun liittyen päivän kyselyyn ja aiheeseen muuten... Elokuvamaulla on sattumoisin tietyllä tapaa ollut syvällinen vaikutus omaan parisuhteeseen. :D Juuri ennen kuin ehdotin nykyiselle pitkäaikaiselle poikaystävälle, silloiselle kaverille, seurustelua, katsoimme Hamilton-musikaalin. Se, että hän ymmärsi miten hyvä se oli, oli rohkaisu siihen että otin tämän askeleen. Nykyään katsomme sen jokaisena seurustelun vuosipäivänä. No, tiedä häntä olisiko voinut käydä hyvin vaikka hän ei olisi siitä tykännyt. En sillä tavalla ajattele että sama elokuvamaku on ehdoton vaatimus... Mutta se että tässä parisuhteessa maku menee aika yksi yhteen on kyllä mukava lisäys siihen, millä eri tavoilla olemme samalla aallonpituudella ja voimme viettää aikaa yhdessä. Se auttamatta vaikuttaa myös siihen, että pidän kumppaniani sitäkin älykkäämpänä, kun hänellä on se "oikea" maku. :D Mikään hänen ehdottamansa elokuva tähän asti ei ole ollut huono... Ja tiedän että hän on antanut rehellisen mielipiteen omista elokuvistani/sarjoistani, koska joskus hän on aloittanut katsomisen vähän negatiivisilla odotuksilla, ja lopussa sanonutkin että se oli paljon parempi kuin hän luuli.

      Lainaa

    36. Märehtivä ankka 7.11.2024 16:02
      Tulos: +51 (51 ääntä)
      Ehkä se tunteista puhuminen riippuu myös siitä miten asioista puhuu. Jos lähtee syyllistämään,että "sinä et ikinä anna ja siks suutun, niin luulen, että vastaanotto on aika eri, kuin jos sanois että "olen huomannut seksin määrän vähentyneen,ja se harmittaa, voidaanko puhua miten voitaisiin korjata asia molemmille sopivalla tavalla?".Jos ei kompromissia löydy, niin onpahan sekin sitten selvillä. esimerkki äidin kanssa on hyvä esimerkki siitä, että kyseisen henkilön pitäisi itse asettaa rajat ja sanoa, että hän ei halua kuunnella äitinsä ongelmia. Tod. näk. äiti siitä hetkeksi suuttuu, mutta ei se tilanne kuulosta hyvältä noinkaan. Jokaisella on kuitenkin vastuu omasta hyvinvoinnistaan ja rajoistaan.

      Lainaa

    37. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Miksi aina roska: Feministit haluaa, että miehet näyttää tunteita ja sitten se onkin "ick", kun niin tekee. Ei voi aktivistien kanssa voittaa, pitää vain pelata heidän pelejään. Sama muiden vassarihihhulien kanssa.
      Miksi "pelaisit heidän pelejään", jos arvostus kyseistä ryhmää kohtaan ei ilmeisesti ole kovin korkealla? Mitä jos vaan hankkisit itsellesi sellaisen kumppanin, joka ei vituta ja jonka kanssa olette samalla aallonpituudella esim. juuri politiikasta?

      Lainaa

    38. Itseasiassa 7.11.2024 18:49
      Tulos: +50 (50 ääntä)
      Syövyttävä flamingo: Voin vaan kuvitella Joonan "näyttämässä tunteitaan" = itkemässä kun ei saa seksiä. Täytyy kyllä sanoa että jos oma mies alkaisi itkeä kun ei saa pesää niin voisin kyllä olla kohtalaisen hämmentynyt. Mutta semmosiahan me naiset ollaan - mitään tunteita ei saa mies näyttää.
      Kyllä mulle on mies itkenyt, kun ei saa riittävästi seksiä. Se vain ei ollut mun mies, mutta mun olis pitänyt tasoittaa tilannetta. Luulen ettei ollut sen vaimon idea.

      Lainaa

    39. rottanpää 7.11.2024 19:26
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Ei mitään hätää, nimetön jäsen. Muistelen joskus kuulleeni, että jonkun aika vanhan teoksen perusteella tätä toista tulemista on jo kovasti odoteltukin!

      Lainaa

    40. Kuohittu papukaija 7.11.2024 20:20
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Miehet ovat kyllä pääsyyllisiä, mutta samalla tavalla näen kyllä usein, ja tänne feissarimokiinkin on päätynyt usea nainen, jotka puhuvat kuin mitkäkin Adrew Tate Incelit.

      Lainaa

    41. Kämänen liitu 7.11.2024 21:09
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Nuupas: Siis ottiko joku ihan todesta tuon eroottinen leffa - erektiopelkojutun??
      Kommenteista päätellen näköjään :'D En tiä miks, mutta ite oletin että kyseessä on se sama kaveri, joka on joskus aiemminkin ollut feissarimokissa tällaisilla päästään keksityillä "hauskoilla" tarinoilla.

      Lainaa

    42. Kovakoodattu ankka 7.11.2024 21:18
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      Mä tulin kans raskaaksi, vaikka ei oltu exän kanssa harrastettu seksiä. Ei muuten oltu hedelmöityshetkellä edes samassa kaupungissa. Eikä edes sen alkion kanssa samassa kaupungissa.. Sitä kutsutaan koeputkihedelmöitykseksi.

      Lainaa

    43. Tulos: -15 (25 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Olisi erittäin kiinnostavaa tietää, onko tälle kommenteille miinuksia antaneiden enemmistö miehiä vai naisia. Tuossahan ollaan asian ytimessä: miehillä on valta-asema "vahvoina johtajina" jotka eivät näytä heikkouksiaan, saati tunteitaan. Sitten näitä tunnelukkoja padotaan ja puretaan paha olo "heikkojen" naisten alistamisella.
      Sukukypsä kärpänen: Jan, nyt jotenkin tuntuu, että eroottisen leffan tarkoituksena oli nimenomaan saada aikaan se reaktio, jota pelkäsit...
      Aivan. Mutta oleellisempaa on se, että miksi nainen loukkaantui? Ainiin! Miehen olisi tietenkin pitänyt taas olla vahva alfauros-himonussija.
      Jaa. Ehkä ne naisetkin yhtälailla ylläpitää epätasa-arvoa ja tuollaista haitallista maskulismia.

      Lainaa

    44. Joidenkin mielestä fretti 7.11.2024 22:10
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Onkohan kyseessä sama Jan, jonka hyvin samantyyppisiä juttuja on julkaistu täällä jo useampikin 🤔

      Lainaa

    45. Pyörätön riepu 7.11.2024 22:22
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Tai sitten voisi olla niin, että ei ole olemassa mitään kollektiiveja nimeltä "miehet" ja "naiset", joille voisi attribuoida yhtään mitään tekoja, ajatuksia, tunteita tms. ja joita voisi pitää syyllisinä yhtään mihinkään.

      Lainaa

    46. Pyörätön riepu 7.11.2024 22:25
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Olen jokseenkin varma, että Janin juttu oli vitsi. Joskin melko pitkästi kerrottu, ja siksi ilmeisen laajasti jäi lukijoilta ymmärtämättä.

      Lainaa

    47. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Hurjistunut katkarapu: Tietämättä tietenkään mitään yksityiskohtia, tuosta Janin kokemuksesta tuli lähinnä sellainen fiilis että treffikumppani ehkä loukkaantui kun Jan niin yllättäen häipyi kesken illan. Eli ehkä vastaamattomuus ei niinkään liittynyt siihen leffamakuun vaan treffikumppani koki tulleensa torjutuksi.
      Niin. Jos halailee hiprakassa sohvalla ja tyttöystävä ehdottaa eroottista elokuvaa niin on hiukan väärä johtopäätös lähteä pois sen takia ettei tule reaktiota. Antais seistä vaan, kyllä tyttöystävät sellaseen äkkiä tottuu.

      Lainaa

    48. Tunnekylmä myyrä 8.11.2024 7:19
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Miten täälläkin suuri osa tuntuu lankeavan ilmiselviin vitseihin?

      Lainaa

    49. Intiimi peura 8.11.2024 10:27
      Tulos: -6 (8 ääntä)
      Syövyttävä muovipussi: If men suffer in silence why am I always hearing about it...
      Koska sitä on nimenomaan pyydetty ettei niin tehtäisi?

      Lainaa

    50. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Kylä se on jämpti, että suomalaisella miehellä on kolme tunnetta: vitutus, panetus ja paskahätä. Nih!

      Lainaa

    51. Tukkeutunut kotka 8.11.2024 11:34
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Kyllä se tietyssä määrin on totta, että miesten pitää ehkä liikaakin hillitä tunteitaan ja höyryjä ei saa päästellä. Mun mielestä sitäkin voisi normalisoida, että joskus pääsee perkele ja nyrkki voi pamahtaa pöytään, tai kun harmittaa niin volyymi nousee. Aika usein siihen suhtaudutaan asiana, joka pitää korjata ja muuttaa. Tunteet pitäisi ilmaista puheella ja selittäen, ei fyysisesti tai minkäänlaisen aggression kautta. Tietenkään ei koskaan saa toiseen ihmiseen sitä kohdistaa, ei saa olla toiselle aggressiivinen. Tää on ihan selkeä. Mutta on tilanteita kun voisi antaa sen miehen sanoa kovaa (vaikka se ois ihan yksinään vessassa kiroomassa) tai "kilahtaa" hetken omassa rauhassa ilman että sit suositellaan terapiaa ja katsotaan pahasti. Tosin luulen myös, että miesten on vaikea tehdä tota kilahdusta tai purkamista terveellä tavalla ja niin ettei se vaikuta muihin. Kai se pitäs jossain ihan opettaa. Tunteiden hallintaa pitäs pienestä asti opettaa. Ja muutakin kuin sanallistamista ja kaunista puhetta (esim pienelle lapselle voi sopia fyysinen tunteiden purkaminen, kuten juokseminen/hyppiminen/pyöriminen yms).

      Lainaa

    52. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Melkoisia tohveleita koko sakki

      Lainaa

    53. Kaakeloitu ampiainen 8.11.2024 16:02
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Tommin jutusta sain käsitysen, että vaimo ei vaan tykkää elokuvista yleensä, kun ei kerran itsekkään saa mieluistaan valittua. Kannattaisi varmaan katsoa leffat yksin ja tehdä vaimon kanssa jotain muuta.

      Lainaa

    54. Nurja hedelmä 8.11.2024 22:24
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      -x-x-: Kylä se on jämpti, että suomalaisella miehellä on kolme tunnetta: vitutus, panetus ja paskahätä. Nih!
      Mutta mihin vittuun raivo ja nälkä jäi?

      Lainaa

    55. Uneton meduusa 9.11.2024 10:45
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Olen hämmentynyt, kuinka tosissaan kommenttiosio ottaa Janin läpänheiton.

      Lainaa

    56. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Nurja hedelmä: Mutta mihin vittuun raivo ja nälkä jäi?
      Vitutuksen alalajeja.

      Lainaa

    57. Myrkytön katkarapu 10.11.2024 11:17
      Tulos: -16 (22 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä hiiri: Jos totta puhutaan niin miehet ovat aivan itse tuon kuopan kaivaneet, että eivät voi näyttää tunteitaan: "Naiset ovet herkkiä ja ylitunteellisia, me miehet järkeviä ja vakavia ja siksi sopivia ohjaamaan naisia." Ja sitten kun feministit yrittää keskustella asiasta ja herätellä ihmisiä siihen, että miehillä on myös [...]
      Kuka feministi ikinä missään on väittänyt, että miehillä olis jotain oikeuksia?

      Lainaa

    58. Suunnaton hyönteinen 11.11.2024 2:50
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Miksi aina roska: Feministit haluaa, että miehet näyttää tunteita ja sitten se onkin "ick", kun niin tekee. Ei voi aktivistien kanssa voittaa, pitää vain pelata heidän pelejään. Sama muiden vassarihihhulien kanssa.
      Ootko koskaan kelannut, että ehkäpä se ick-reaktio tulee nimenomaan naisilta, jotka ei ole feministejä? Sanomasi perusteella et varmaankaan vietä lainkaan aikaa feministien kanssa ja siten et todellisuudessa voi tietää, miten feministi reagoi esimerkiksi puolisonsa tunteisiin. Juuri ne ei-feministit, esim. Persu-naiset vihaa itkeviä miehiä - eihän ne ole heidän mielestään miehiä ollenkaan. Suosittelen aidosti tutustumaan feminismiin sen sijaan, että mallailee olkiukkoja.

      Lainaa

    59. Suunnaton hyönteinen 11.11.2024 2:55
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Tukkeutunut kotka: Kyllä se tietyssä määrin on totta, että miesten pitää ehkä liikaakin hillitä tunteitaan ja höyryjä ei saa päästellä. Mun mielestä sitäkin voisi normalisoida, että joskus pääsee perkele ja nyrkki voi pamahtaa pöytään, tai kun harmittaa niin volyymi nousee. Aika usein siihen suhtaudutaan [...]
      Nyrkillä pöytään lyöminen on hemmetin aggressiivista. Ei kiroilu mitään ja tunteiden näyttäminen ok, mutta nyrkillä pöytään lyöminen on todella uhkaavaa käytöstä. Myös toisen naamalle karjuminen ja kiroaminen on aggressiivista. Kyllä miehillä pitää olla muita, terveempiä keinoja ilmaista myös vihan tunteita - ja onneksi monilla onkin. Mutta kuvailemasi käytös on uhkaavaa ja pahimmillaan väkivaltaista. Myös henkinen väkivalta ja pelon ilmapiirin luominen on väkivaltaa.

      Lainaa

    60. Korvamerkitty matelija 11.11.2024 9:08
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Ihan oikeastiko Jan ei tajunnut että treffikumppanin tavoite oli juuri se että Janilla tulee erektio? Mitä vi.. ihmettä, Tommin vaimo?

      Lainaa

    61. Tosikko kantojuhta 11.11.2024 12:56
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Tukkeutunut kotka: ...[Mutta on tilanteita kun voisi antaa sen miehen sanoa kovaa (vaikka se ois ihan yksinään vessassa kiroomassa) tai "kilahtaa" hetken omassa rauhassa ilman että sit suositellaan terapiaa ja katsotaan pahasti. Tosin luulen myös, että miesten on vaikea tehdä tota kilahdusta tai purkamista terveellä tavalla ja niin ettei se vaikuta muihin.]
      Siksi on se TERAPIA.

      Lainaa

    62. Uneton meduusa 11.11.2024 16:58
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Suunnaton hyönteinen: Nyrkillä pöytään lyöminen on hemmetin aggressiivista. Ei kiroilu mitään ja tunteiden näyttäminen ok, mutta nyrkillä pöytään lyöminen on todella uhkaavaa käytöstä. Myös toisen naamalle karjuminen ja kiroaminen on aggressiivista. Kyllä miehillä pitää olla muita, terveempiä keinoja ilmaista myös vihan tunteita - ja [...]
      Näin. Ex-kumppanini tapa reagoida stressiin oli nimenomaan suuttua ja huutaa. Mitä useammin hän suuttui, sitä enemmän hän myös tottui suuttumaan, kunnes mikä tahansa pienikin vastoinkäyminen sai aikaan suuttumusta ja huutamista. Se on käytösmalli, joka ajan mittaan vahvistaa itseään. Kun tottuu reagoimaan joka huolenaiheeseen suuttumalla, sitten saman tekee aina.
      Eihän se ole kivaa olla esimerkiksi surullinen, mutta on se silti terveempää tunnustaa ja tunnistaa huolensa ja surunsa kuin kanavoida kaikki stressi, suru ja ahdistus suuttumiseen. Ja kumppaniin.

      Lainaa

    63. Sillaton liitu 12.11.2024 14:12
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Miksi aina roska: Feministit haluaa, että miehet näyttää tunteita ja sitten se onkin "ick", kun niin tekee. Ei voi aktivistien kanssa voittaa, pitää vain pelata heidän pelejään. Sama muiden vassarihihhulien kanssa.
      Hmm, en haluais vastata trollille, mut tää on enemmän yleistä pohdintaa aiheesta.
      Oon huomannu (varsinki netissä) että on olemassa ihmisiä jotka kutsuu itseään feministeiksi (ehkä koska se monissa piireissä nähdään moraalisesti hyvänä asiana), ja ehkä yleisesti saattaa olla aatteen kannalla, mutta ei oikeasti halua sen näkyvän omassa elämässään. Esim. henkilö puhuu siitä kuinka miestenkin pitäisi saada vapaasti näyttää tunteitaan ja olla avoin, mutta samalla haluaa että hänen oma puolisonsa on "aito" mies joka ei ikinä itke yms.
      Samanlaisia tapauksia on mm. HLBTQ+ piireissä. Oon useammin tavannu henkilöitä, jotka kannattaa sateenkaariväen oikeuksia ja on kannustavia, kunnes ne kuulee että oma lapsi on homo tms, ja sitten vetää ihan hirveät kilarit...
      Eli lainatussa kommentissa kuvattuja tapauksia voi valitettavasti olla olemassa. Toivottavasti ei kovin montaa kuitenkaan 

      Lainaa

    64. Tukkeutunut kotka 12.11.2024 22:57
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Suunnaton hyönteinen: Nyrkillä pöytään lyöminen on hemmetin aggressiivista. Ei kiroilu mitään ja tunteiden näyttäminen ok, mutta nyrkillä pöytään lyöminen on todella uhkaavaa käytöstä. Myös toisen naamalle karjuminen ja kiroaminen on aggressiivista. Kyllä miehillä pitää olla muita, terveempiä keinoja ilmaista myös vihan tunteita - ja [...]
      No mä olen tästä edelleen samaa mieltä kuin aiemmin kirjoitin. Ja silti samaa mieltä kuin tämä kommentti. Noin se helposti tulkitaan, että tarkoittaisin "naamalle karjumista" tai toisen uhkaamista. Mä en tarkoittanut että toisen ihmisen tarvitsisi olla siinä läsnä tai että oman aggression purkaminen kohdistuu MILLÄÄN tavalla toiseen ihmiseen. Se, että joskus kuitenkin purkaa aggressiotaan, no, aggressiivisesti EI ole automaattisesti toista uhkaavaa. Ehkä me pelätään jo sitä ajatustakin huutavasta miehestä (luonnollista, siinä piilee iso vaara) liikaakin. Se kun on yksi tapa purkaa, jollekin se sopivin jopa. 
      Mainitsin myös ne tunnetaidot. Yksi on se, että tuntee omat tapansa käsitellä tunteita ja kertoo niistä kumppanille. Voi sanoa että "nyt tekee mieli mennä lyömään tyynyä, haluan fyysisesti purkaa pettymyksen tunnetta kun töissä meni aivan persiilleen". 
      En suosittele, että riitatilanteessa huudetaan toiselle, en halua että kukaan isottelee ja uhkaa ketään. Mutta kaikki aggression ilmaisu ei ole vaarallista ja ratkaisu ei ole tehdä kaikkea tunneilmaisua just niin kuin toinen osapuoli haluaa.

      Lainaa

    65. Pinkee Hemppi 13.11.2024 7:07
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Jan meinas saada, mutta onneksi selvisi ihan vaan puhumalla tilanteesta. Montakohan vuotta menee ennen kuin itse tajuaa?
      Tämä 🤣

      Lainaa

    66. Albiino orja 13.11.2024 9:03
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Tommille jaksamista naislapsen kanssa elämiseen.

      Lainaa

    67. Team Ahma, Alpo Kurkinen 13.11.2024 11:17
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Ensimmäiselle: joku on harrastanut seksiä tyttöystäväsi kanssa. Jan meinas saada, mutta onneksi selvisi ihan vaan puhumalla tilanteesta. Montakohan vuotta menee ennen kuin itse tajuaa?
      Eiku nythän mä vasta hokasin että meinasin silloin kerran pillua saada. T. Alpo

      Lainaa

    68. Lukuisa muovipussi 15.11.2024 15:06
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Ensimmäiselle: joku on harrastanut seksiä tyttöystäväsi kanssa. Jan meinas saada, mutta onneksi selvisi ihan vaan puhumalla tilanteesta. Montakohan vuotta menee ennen kuin itse tajuaa?
      Jospa ne olikin himopäissään n*^sineet eikä harrastaneet. Harrastuksestahan tässä oli kyse.

      Lainaa

    69. It's a deal 18.11.2024 14:37
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Onkohan kyseessä sama Jan, jonka hyvin samantyyppisiä juttuja on julkaistu täällä jo useampikin 🤔
      Käsiala täsmää:
      https://www.feissarimokat.com/2023/08/parisuhdeterapiaa-osa-23/
      https://www.feissarimokat.com/2023/09/vanhempainilta-osa-121/

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: elokuvat, kostaa, kosto, maku, parisuhde, raskaana, raskaus, tunteet