Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 77

Ruokajonot ovat pidentyneet – Ristolla on ratkaisu.
Uutiskatsaus, osa 77

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 60 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Alistettu hamsteri 22.10.2024 0:38
      Tulos: +87 (115 ääntä)
      Eihän venemies voinut kuolla kun Darwin-palkinto oli tiedossa. Eihän hän muuten sitä palkintoa olisi voinut noutaa.

      Lainaa

    2. Tarkkaileva minkki 22.10.2024 0:40
      Tulos: +323 (337 ääntä)
      Tietääköhän Risto, ettei niitä Hurstin ruoka-apuja valtion rahoilla maksella. Ja mistä saa eurolla monta kiloa riisiä?

      Lainaa

    3. Apea mandariini 22.10.2024 0:43
      Tulos: +333 (345 ääntä)
      Risto on tainnut elää kultalusikkakuplassa koko ikänsä, jos kuvittelee että Suomessa köyhäksi ja nälkäiseksi voi päätyä vain huumeita käyttämällä ja että varakkaat käyvät huvikseen pitkässä ruokajonossa "protestoimassa" ja viemässä Suomea konkurssiin hamstraamalla hyväntekeväisyydestä leipää ja puurohiutaleita. Pointsit mielikuvituksesta, mutta aimo annos realismia ja faktoja kauhalla jaettuna tekisi hyvää. Pahinta on se, että kansanedustajien joukostakin löytyy ihan liian monta Ristoa, joilta ei löydy yhtään empatiaa mutta paskoja leikkausideoita senkin edestä...

      Lainaa

    4. Läsnä oleva paarma 22.10.2024 0:51
      Tulos: +141 (151 ääntä)
      Tarkkaileva minkki: Tietääköhän Risto, ettei niitä Hurstin ruoka-apuja valtion rahoilla maksella. Ja mistä saa eurolla monta kiloa riisiä?
      Joo ei Ristolla nyt oikein leikkaa. Hurstin ruoka-apu ei ole se mihin tämä maa velkaa on ottanut vaan ihan perusyhteiskunnan pyörittämiseen. Eihän Hurstin budjetti ole kuin hyttysen kusi Itämeressä valtion kuluihin nähden.

      Lainaa

    5. Itseasiassa 22.10.2024 1:14
      Tulos: +173 (179 ääntä)
      Omia faktoja keksimällä maailmasta voi tulla kivemman oloinen Ristolle itselleen, mutta ei yhdellekään niistä ihmisistä, joilla ei ole rahaa ruokaan. Risto voisi kertoa, milloin Afrikasta poistui nälänhätä?

      Lainaa

    6. Pelimies25Senttiä 22.10.2024 1:23
      Tulos: +2 (176 ääntä)
      Työnantajalla pelottelu ei ollut asiallista. Risto puhui politiikkaa, eikä puhe ollut loukkaavaa tai vaarallista. En ole Riston kanssa samaa mieltä, mutta asioista pitää voida keskustella.

      Lainaa

    7. Rapea makrilli 22.10.2024 1:31
      Tulos: -100 (186 ääntä)
      Eihän tuota ruoka-apua pitäisi jakaa ulkomaalaisille opiskelijoille. Niiden pitää pystyä elättämään itsensä kun tulevat tänne.

      Lainaa

    8. Pyörätön riepu 22.10.2024 3:15
      Tulos: +128 (138 ääntä)
      Rapea makrilli: Eihän tuota ruoka-apua pitäisi jakaa ulkomaalaisille opiskelijoille. Niiden pitää pystyä elättämään itsensä kun tulevat tänne.
      Yleensä noissa jakeluissa on kai ideana, että ei niistä ketään käännytetä pois. Olisi myös aika nöyryyttävää siinä jonossa todistella köyhyyttään (ja suomalaisuuttaan).

      Lainaa

    9. Sitkas tomaatti 22.10.2024 5:55
      Tulos: -144 (204 ääntä)
      Apea mandariini: Risto on tainnut elää kultalusikkakuplassa koko ikänsä, jos kuvittelee että Suomessa köyhäksi ja nälkäiseksi voi päätyä vain huumeita käyttämällä ja että varakkaat käyvät huvikseen pitkässä ruokajonossa "protestoimassa" ja viemässä Suomea konkurssiin hamstraamalla hyväntekeväisyydestä leipää [...]
      Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.
      Surkein mittari hyvinvoinnille on se kuinka paljon ilmaiseksi annettavaa hyödykettä jonotetaan. 
      Myöskään ne tuhannet pienituloiset jotka asuvat niin kaukana leipäjonoista, etteivät voi niissä käydä, eivät kuole nälkään.

      Lainaa

    10. Räjähdysaltis hiiri 22.10.2024 6:27
      Tulos: +144 (164 ääntä)
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Siis hetkinen, sun mielestä pitäis olla absoluuttisesti köyhä ennen kuin saa apua? Siis ettei ole lainkaan ruokaa, vettä, hygieniatarpeita? Suhteellista köyhyyttä on Suomessa hyvinkin paljon, kuten myös muissa länsimaissa.

      Lainaa

    11. Tulos: +137 (145 ääntä)
      Ristoko siis ajattelee, että kun ruokaa jaetaan ilmaiseksi, niin köyhät käyttävät ruokakuluissa säästyneet rahat huumeisiin? ja jos Hurstin apu lakkautetaan, niin köyhät lopettavat huumeiden käytön, ja ostavat ruokaa huumeiden sijaan? Entä miten Hesburger liittyy asiaan, kun kyseessä on voittoa tavoitteleva yritys, eikä mikään hyväntekeväisyysjärjestö? Yleensä tuonkaltaisia kommentteja lukiessani toivon, että kyseessä on keskenkasvuinen nuori, tai sitten trollitehtaan luoma hahmo. Sitten kuitenkin muistan, että onhan meillä vastaavasti ajattelevia ihmisiä jopa kansanedustajina, kuten joku muukin jo huomautti.

      Lainaa

    12. Jämäkkä alligaattori 22.10.2024 7:11
      Tulos: +111 (143 ääntä)
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Väärinkäytökset on pieni ongelma tässä sopassa. Niiden takia ei pidä hyväntekeväisyyttä lopettaa. 
      Hirveä ihmisperse tuo Risto. Onko sussakin vähän samaa vikaa?

      Lainaa

    13. Tulos: +87 (99 ääntä)
      Vähän alakuloinen olo näin syyspimeällä ja sitten lukee Riston kommentit. Ei helvetti miten kyvytön voi ihminen olla ymmärtämään köyhyyttä ja kasautuvia ongelmia. Luen feissarimokia aamuisin että olisi jotain hauskaa ennen töihin menoa. Tuli huono olo. Tämäkö on maa jossa asun? Ei jatkoon. Ja lopetan näiden lukemisen jos tuollaista joutuu lukemaan useamminkin. Iltalehtien kommenttipalstat on tuota paskaa varten, lukekaa sieltä.

      Lainaa

    14. Tinkimätön unikeko 22.10.2024 7:48
      Tulos: +75 (95 ääntä)
      Riston höpinät jätän omaan arvoonsa, mut onko toi työnantajalla uhkailu aikuisten versio ”tietääkö sun äitis mitä puuhailet” -uhkauksesta?

      Lainaa

    15. Tulos: +53 (65 ääntä)
      Jämäkkä alligaattori: Väärinkäytökset on pieni ongelma tässä sopassa. Niiden takia ei pidä hyväntekeväisyyttä lopettaa.  Hirveä ihmisperse tuo Risto. Onko sussakin vähän samaa vikaa?
      Luulenpa, että hän saattaa olla tarinan Risto.

      Lainaa

    16. Ikivihreä riikinkukko 22.10.2024 8:00
      Tulos: +141 (145 ääntä)
      Itsellä on sukulainen joka on ryypännyt itsensä perikatoon ja käy leipäjonossa. Hänellä on kuitenkin pari lasta, joten mielestäni aivan erinomaista, että ruoka-apua on saatavilla myös heille, vaikka kuinka kuka tahansa olisi inisemässä omasta syystä. Lasten vika se ei kuitenkaan ole ja olen sitä mieltä, että muutenkin parempi auttaa heikossa tilanteessa olevia (kyllä, myös narkkareita ja juoppoja) kuin että jätetään heidät vielä epätoivoisempaan tilaan tunkemaan väkisin toisten asuntoihin tai varastoihin kylmien iltojen tullessa tai ryöstelemään ihmisiä ruoka-, huume- tai ryyppyrahan toivossa.

      Lainaa

    17. Kaukaa viisas maksamakkara 22.10.2024 8:03
      Tulos: +18 (42 ääntä)
      Pelimies25Senttiä: Työnantajalla pelottelu ei ollut asiallista. Risto puhui politiikkaa, eikä puhe ollut loukkaavaa tai vaarallista. En ole Riston kanssa samaa mieltä, mutta asioista pitää voida keskustella.
      Seuraamukset työpaikalla paskastakin mielipiteestä on syrjintää, se on hyvä muistaa. Nollatoleranssi tosiaan on kaikille sama.

      Lainaa

    18. Tulos: -87 (91 ääntä)
      Tarkkaileva minkki: Tietääköhän Risto, ettei niitä Hurstin ruoka-apuja valtion rahoilla maksella. Ja mistä saa eurolla monta kiloa riisiä?
      Joskus maksettiin ja kaupasta.

      Lainaa

    19. Saatanan vajaaälyinen lehmä 22.10.2024 8:28
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Risto, haista paska.

      Lainaa

    20. Nurja jyrsijä 22.10.2024 8:40
      Tulos: +113 (115 ääntä)
      Koivu: Joskus maksettiin ja kaupasta.
      Oikein googlasin. Prismassa Xtra pitkäjyväinen riisi 0,85 € kilo, kaikki muut yli euron kilo. Että mistä saa monta kiloa eurolla?

      Lainaa

    21. Kynätön kenguru 22.10.2024 8:48
      Tulos: +94 (104 ääntä)
      Tuo venemies.. Ei kannata nauraa. USAssa on nykyään paljon asunnottomia, joiden ainoa majapaikka on jokin kulkuneuvo. Mies näkyy käyttävän kainalosauvaa, eli on työkyvytön. Silloinhan jenkkilässä todella voi joutua kadulle ja kukaan ei auta. Tässä tapauksessa hurrikaanin tullen veneeseen asumaan, kun se on ainoa koti. Olkaa hemmetin iloisia, että Suomessa löytyy edes joku majoitus käytännössä kaikille! Siihen ei haluta mennä, että kapitalistinen valtio tarjoaa pelkkää telttaa perheelle? Ymmärtäkää nyt pikkuhiljaa, että Suomessa niin suosittu kokoomus on kapitalistipuolue.

      Lainaa

    22. Talviasuttava mustikka 22.10.2024 8:54
      Tulos: +76 (80 ääntä)
      Olisi ehkä syytä tarkentaa, että kyseinen sankari on elossa, koska lopulta suostui kuitenkin evakuoitavaksi.

      Lainaa

    23. Tulos: +73 (79 ääntä)
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Absoluuttinen köyhyys on idiootti käsite kun puhutaan yhden valtion tilanteesta. Tämä siksi koska absoluuttisen köyhyyden raja on Maailman Pankin määrittämä kiinteä rahamäärä ja riippuen mitä valtiota arvioit, se riittää hyvin erilaiseen toimeentuloon. 
      Esimerkiksi Suomessa absoluuttisesti köyhä ei pysyisi pitkään hengissä ilman omavaraistaloutta. Sen sijaan jossain made-in-halpamaassa summa riittäisi melko mukavaan eloon, koska absoluuttiset elinkustannukset ovat niin paljon pienemmät kuin Suomessa. 
      Suhteellinen köyhyys on se asia jolla yhden valtion asioita pitää tarkastella, sillä se kertoo suoraan henkilön toimeentulon mahdollisuuksista kyseisessä valtiossa. Lisäksi se on vertailukelpoinen muihin valtioihin kun arvioidaan samalla tavalla toimeentulevia ihmisiä.

      Lainaa

    24. Subwooferilla höystetty muurahainen 22.10.2024 9:05
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Oman kaupungin ruoka-apuun ei tarvitse edes olla ns. köyhä, vaan pienituloisuus riittää perusteeksi. Tulot tarkastetaan seurakunnan diakonin toimesta ja esim. takuueläke oikeuttaa avun saamiseen, vaikka ei sieltä pienimmästä päästä tukia olekaan.

      Lainaa

    25. Rapee kirsikka 22.10.2024 9:36
      Tulos: +82 (84 ääntä)
      Ei Suomessa tosiaan tarvitse mikään huumeidenkäyttäjä olla ollakseen köyhä. Esimerkiksi vuosikymmenen tai parin taistelu työkyvyttömänä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsystä työttömän statuksella syö kummasti tuloja ja myös sitä tulevaa eläkekertymää. Leikkuri leikkaa tuloja, koska käytännössä työkyvyttömänä et pääse mihinkään, mutta vakuutusyhtiön kaikkitietävä lääkäri on sitä mieltä, että täysin työkykyinen olet

      Lainaa

    26. Maukas raparperi 22.10.2024 9:44
      Tulos: -16 (48 ääntä)
      Tuollaiset valpurit, aina valmiina känselöimään, ovat kyllä syvältä. Jos ei mielipide somessa miellytä uhkaillaan pomolle kantelemisella.

      Lainaa

    27. Matta hyeena 22.10.2024 9:53
      Tulos: -13 (29 ääntä)
      Kynätön kenguru: Tuo venemies.. Ei kannata nauraa. USAssa on nykyään paljon asunnottomia, joiden ainoa majapaikka on jokin kulkuneuvo. Mies näkyy käyttävän kainalosauvaa, eli on työkyvytön. Silloinhan jenkkilässä todella voi joutua kadulle ja kukaan ei auta. Tässä tapauksessa hurrikaanin tullen veneeseen [...]
      Ihan asiaa puhut, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että tuo floridamies on idiootti (tai huomiohuora, riippuen siitä oliko alunperinkin aikonut lopulta suostua evakuointiin päästyään ensin uutisiin vai kuvitteliko tosiaan veneen pärjäävän hurrikaania vastaan).

      Lainaa

    28. Räkäpää 22.10.2024 9:54
      Tulos: +64 (66 ääntä)
      Rapee kirsikka: Ei Suomessa tosiaan tarvitse mikään huumeidenkäyttäjä olla ollakseen köyhä. Esimerkiksi vuosikymmenen tai parin taistelu työkyvyttömänä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsystä työttömän statuksella syö kummasti tuloja ja myös sitä tulevaa eläkekertymää. Leikkuri leikkaa tuloja, koska käytännössä [...]
      Vakuutusyhtiön lääkärit on kyllä ihmeitten tekijöitä. Vaikka olisi jalka kirjaimellisesti poikki ja pää irtonaisena pöydällä niin potilasta näkemättä saavat siitä työkykyisen. Jumalasta seuraavia voimissaan ja ylöspäin.

      Lainaa

    29. KissaKuustinen 22.10.2024 9:55
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Se, että menee jonottamaan riittää siihen mitä Risto vinkuu. Jos on varaa ja kaikki muuten hyvin, mutta silti menee niin mielen köyhyys riittää köyhyyteen. Eikä sieltä saa mitään oikeasti laadukasta vaan ne on niitä halvimpia tuotteita mitä siellä jaetaan. Ei ne huonoja ole varsinkaan tuohon tarkoitukseen ja varmasti ihan hyviä, mutta ei ne ole tuotteita itä itse ostaisi kaupasta.

      Lainaa

    30. Läsnä oleva mandariini 22.10.2024 10:18
      Tulos: -29 (43 ääntä)
      Toj Karin: Absoluuttinen köyhyys on idiootti käsite kun puhutaan yhden valtion tilanteesta. Tämä siksi koska absoluuttisen köyhyyden raja on Maailman Pankin määrittämä kiinteä rahamäärä ja riippuen mitä valtiota arvioit, se riittää hyvin erilaiseen toimeentuloon.  Esimerkiksi Suomessa absoluuttisesti köyhä ei pysyisi pitkään [...]
      Ei suhteellinen köyhyys kerro elinoloista kyseisessä valtiossa, vaan se kertoo tuloerojen suuruudesta. Kun keskitulo nousee, nousee suhteellisen köyhyyden raja. Sillä tavalla "köyhyys" ei lopu koskaan ellei koko kansa ole "keskituloisia". Joka haluaa että suhteellinen köyhyys poistuu, haluaa että tuloerot poistetaan. Mikä saatanallinen autuus.
      Absoluuttinen köyhyys voidaan määritellä perustarpeiden kautta, kuten YK sen tekee. Siten se on käypä mittari. Wikipedia tietää kertoa että maailmanpankin raja-arvo on pienempi kuin mitä suurimmassa osassa maailman maista käytetään. Vaikka wikipedia ei mikään lähde olekaan, en jaksa tämän kommenttikentän takia etsiä lähteitä.

      Lainaa

    31. Unohtumaton hevonen 22.10.2024 10:28
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Pyörätön riepu: Yleensä noissa jakeluissa on kai ideana, että ei niistä ketään käännytetä pois. Olisi myös aika nöyryyttävää siinä jonossa todistella köyhyyttään (ja suomalaisuuttaan).
      Jos on pokeria mennä hyvätuloisena jonoon niin siitä vaan. Luulen että suurin osa ei vaivaudu kun ei tosissaan tarvi. Kortteleita kiertävät jonotukset vielä kestää että aikaa siinä vain tuhlaa. Ja työssäkäyvät ei edes ehtisi. Eli turha kuvitella että siellä kovin moni semmoinen jonka ei siellä tarvisi olla olisi. Itse asiassa moni jolla olisi syykin mennä jättää menemättä koska suomalaiseen tyyliin ei kehtaa tai luonto ei anna periksi.

      Lainaa

    32. Kestävä lokki 22.10.2024 10:57
      Tulos: -58 (60 ääntä)
      USA on sekatalous kuten Eurooppa, eli siellä ihmiset saa food stamppeja sekä rahallista sosiaaliturvaa yms julkisia palveluita. Kapitalistinen maa se on ollut *ehkä* 1700- ja 1800-lukujen taitteessa, kun valtio ei juurikaan puuttunut ihmisten elämään. USA:n väittäminen kapitalistimaaksi on älyllistä epärehellisyyttä. "Red teippiä" on vähintään yhtä paljon kuin EU:ssa.

      Lainaa

    33. Hidastettu hedelmä 22.10.2024 11:18
      Tulos: +67 (69 ääntä)
      En ole ikinä kokenut olevani niin tiukilla että olisi pitänyt käydä ruokajonossa, enkä henkilökohtaisesti tunne ketään joka olisi käynyt (voi olla ettei sitä kehdata myöntää), mutta silti osaan ja kykenen ajattelemaan asiaa niiden kantilta joiden pitää käydä. Risto ja hänen kaltaisensa ovat hyvin hyvin typeriä. Näitä on nähty eduskunnassa vuosien ajan. "Jos on rahat tiukilla niin osta kaappi täyteen riisiä tai makaronia", mikä on toki ihan ok neuvo mutta ei noissa kyllä ravintoarvot kovin kummoisia ole. Jos miettii siltä kantilta että oletetaan ihmisen syövän pelkkää riisiä tai pelkkää makaronia kuukausien ajan. Kun ei muuhun ole varaa. Osa ruokajonoissa käyvistä on joko eläkeläisiä, opiskelijoita tai pienituloisia perheellisiä. Helppo heitellä näitä kommentteja jos itse voi syödä silloin kun nälkä on, melkeinpä mitä tahansa sattuu mieli tekemään. Absoluuttista köyhyyttä ei juurikaan ole, mutta köyhyyttä on.

      Lainaa

    34. syömätön susi 22.10.2024 11:22
      Tulos: +62 (66 ääntä)
      Pyörätön riepu: Yleensä noissa jakeluissa on kai ideana, että ei niistä ketään käännytetä pois. Olisi myös aika nöyryyttävää siinä jonossa todistella köyhyyttään (ja suomalaisuuttaan).
      Jep, varsinkin kun monelle on jo tosi kova paikka ylipäätään mennä hakemaan kyseistä apua.

      Lainaa

    35. Hihaton leijona 22.10.2024 11:47
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Kestävä lokki: USA on sekatalous kuten Eurooppa, eli siellä ihmiset saa food stamppeja sekä rahallista sosiaaliturvaa yms julkisia palveluita. Kapitalistinen maa se on ollut *ehkä* 1700- ja 1800-lukujen taitteessa, kun valtio ei juurikaan puuttunut ihmisten elämään. USA:n väittäminen kapitalistimaaksi on älyllistä epärehellisyyttä. "Red teippiä" on vähintään yhtä paljon kuin EU:ssa.
      Tuo on aika naiivia. Yhdysvallat on huomattavasti lähempänä kolmannen maailman yhteiskuntia kuin muita länsimaita, ja suurin syy sille on se miten kapitalistinen koko yhteiskunta on. Suuryritykset saavat temmeltää miten haluavat, koska kongressijäsenillä on omaa rahaa kiinni firmoissa tai niiden osakkeissa. Esimerkiksi mainitsemasi ruokaleimat eivät käy tuoreisiin elintarvikkeisiin kaikissa osavaltioissa. Säilykkeet ovat halvempia. Rahallinen sosiaaliturva on Yhdysvalloissa niinkin hyvää että siellä on satojatuhansia kodittomia. Järjen köyhyyttä väittää että jokainen koditon olisi joku päihteiden käyttäjä, kun samalla tiedostetaan että pelkkä ambulanssikyyti sairaalaan voi maksaa tuhat dollaria. Kaksi päivää osastolla, leikkaus, kuvat, lääkkeet (jäät vaikka auton alle eikä kuljettajalla ole vakuutusta) helposti satatuhatta dollaria. Kapitalisen yhteiskunnan esimerkiksi Amazonin varastoissa saatat tehdä kahdeksan tunnin työpäivää ilman että siihen kuuluu ruoka- tai edes vessataukoja, ja sen jälkeen teet vielä ylitöitä 2-4 tuntia myös ilman taukoja. Teknologiafirmoissa on hyvin yleistä se että työntekijöille ei ilmoiteta irtisanomisesta mitenkään. Käyt tänään töissä normaalisti ja huomenna kun olet menossa takaisin niin kulkukortti on mitätöity ja vastaanottotiskillä sanotaan että et enää ole töissä täällä. Ihan sama miten monta vuotta olet ollut töissä. Walmart yritti laajentua Eurooppaan muutama vuosi sitten (Saksa), mutta joutui lopettamaan "kannattamattomana" koska heille tuli yllätyksenä että työntekijöillä on oikeus taukoihin eikä heidän tarvitse tehdä ylitöitä, tai olla valmiina tulemaan töihin milloin tahansa työnantaja sitä haluaisi. Eli vaikka 8h työpäivän jälkeen tekemään toinen samanlainen vuoro. Puhumattakaan siitä miten hirveässä tilanteessa asuntomarkkinat ovat tällä hetkellä. Yhdysvallat on matkalla lamaan. Uusi asunto (tai pelkkä kuukausivuokra) maksaa keskimäärin kymmenen kertaa enemmän kuin vaikka kymmenen vuotta sitten. Yleisesti kun puhutaan esineiden arvosta niin se mikä "ennen oli 99 dollaria", "ennen" tässä tapauksessa tarkoittaa ennen koronaa, maksaa nyt 160 dollaria.

      Lainaa

    36. Tulos: -36 (54 ääntä)
      Cancel-valpurit on yhteiskunnan syöpä numero 1.

      Lainaa

    37. Joidenkin mielestä fretti 22.10.2024 13:04
      Tulos: +55 (67 ääntä)
      teppola: Cancel-valpurit on yhteiskunnan syöpä numero 1.
      Täysin empatiakyvyttömät ristot ovat yhteiskunnan syöpä numero 1.

      Lainaa

    38. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Hidastettu hedelmä: En ole ikinä kokenut olevani niin tiukilla että olisi pitänyt käydä ruokajonossa, enkä henkilökohtaisesti tunne ketään joka olisi käynyt (voi olla ettei sitä kehdata myöntää), mutta silti osaan ja kykenen ajattelemaan asiaa niiden kantilta joiden pitää käydä. Risto ja hänen kaltaisensa ovat [...]
        Luulen, että Risto on siinä 15 vuotta vanha ja asuu vanhempiensa nurkissa, kun kuvittelee, että kotitaloutta pyöritetään Hesellä ja ämpäreillä. Itsekin olin opiskelijana "köyhä" -en toki olisi mennyt ruokajonoon, koska se ruoka on tarkoitettu todella tarvitseville (täällä kommenteissakin oli joku, jonka mielestä ruokajonoja ei tarvita, koska itsekin oli hakenut kun sellainen kerran oli, vaikkei tarvinnut. No onko ihme, että luulee muitakin ihmisperseiksi, jos itse on halukas varastamaan ruokaa joka on hädänalaisille tarkoitettu? Kuten artikkelissakin lukee, ei sitä ruokaa määrättömästi ole, eikä sitä pidä hakea, ellei tarvitse. Tarvitsevuutta ei tietenkään pidä tarkistaa, sen sanoo jokaisen omatunto, tai ainakin pitäisi sanoa!).
        Mikäs siinä kun on nuori, terve, eikä mikään sido mihinkään. Hätätilassa voi soittaa äidille. 
        Jos pitää ajatella sellaisia asioita kuin lapsen talvitakki, verenpainelääkeet, ja asuntolaina, niin siinä ei joku euron riisikilo paljoa lohduta. Ei se haittaa, että joku Risto ei vielä ole oivaltanut millaisia kulueriä perheellä on, mutta aika pelottavaa, että kansanedustajaksikin pääsee vaikkei ollenkaan oivaltaisi miten edes niin pientä taloudellista yksikköä kuin perhe pyöritetään. 

      Lainaa

    39. heimosenkeimo 22.10.2024 14:24
      Tulos: -30 (48 ääntä)
      Risto on nyt vähän hakoteillä ja tuo valpuri on perinteinen vasemmistolainen, jos et ole samaa mieltä hänen kanssaan niin hän ilmottaa siitä työnantajallesi.

      Lainaa

    40. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Tyypillinen Floridaman.

      Lainaa

    41. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Miten hitossa sieltä köyhyydestä olisi tarkoitus nousta, jos viimeinennkin euro pitää käyttää ennen kuin saa apua? Taitaisi pitää huolen vaan siitä, että tarvitsee ruoka-apua ja tukia myös tulevaisuudessa.

      Lainaa

    42. Tulos: -30 (42 ääntä)
      Rapea makrilli: Eihän tuota ruoka-apua pitäisi jakaa ulkomaalaisille opiskelijoille. Niiden pitää pystyä elättämään itsensä kun tulevat tänne.
      Kukakohan tätäkin alapeukuttanut...

      Lainaa

    43. Tulos: +29 (37 ääntä)
      Läsnä oleva mandariini: Ei suhteellinen köyhyys kerro elinoloista kyseisessä valtiossa, vaan se kertoo tuloerojen suuruudesta. Kun keskitulo nousee, nousee suhteellisen köyhyyden raja. Sillä tavalla "köyhyys" ei lopu koskaan ellei koko kansa ole "keskituloisia". Joka haluaa että suhteellinen köyhyys poistuu, haluaa että tuloerot poistetaan. [...]
      No ei. Sana köyhyys viittaa nimenomaan elintasoon. Ei tuloeroihin. Sen sijaan sana "tuloero" viittaa tuloeroihin. Nuo kaksi asiaa eivät ole sidoksissa toisiinsa. Molempia voi esiintyä täysin toisesta riippumatta. 
      Jos tuloerot ovat nolla, mutta kenelläkään ei ole mahdollisuuksia inhimillisen tasoiseen elämään, silloin suhteellinen köyhyys on 100%. Jos taas kaikille tulee elämiseen tarvittavia resursseja ovista ja ikkunoista, silloin suhteellinen köyhyys on 0% vaikka tuloerotkin on edelleen myös 0. Toisaalta tuloerotkin voi olla korkeimman ja matalimman tuloluokan välillä vaikka triljoona euroa, mutta jos matalin tuloluokka on miljoona euroa vuodessa, silloin ei myöskään ole suhteellista köyhyyttä. Tuloeroja tosin senkin edestä.

      Lainaa

    44. Kaakeloitu ampiainen 22.10.2024 17:35
      Tulos: -16 (28 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Täysin empatiakyvyttömät ristot ovat yhteiskunnan syöpä numero 1.
      Ei jonkun Riston tyhmillä somekommenteilla ole yhteiskunnalle paskankaan väliä.

      Lainaa

    45. Digitaalinen luumu 22.10.2024 18:46
      Tulos: -1 (23 ääntä)
      Tuollasten Valpureiden takia oli pakko ottaa oma työpaikka pois julkisesti näkyviltä joka paikasta somesta, kun jotain Jonneakin vähän ohjas oikeeseen suuntaan facessa atk-romun hinnottelussa, ni johan joku puolestamielenpahottaja oli kaivanu mun maininnan työpaikasta Linkedinistä ja pistäny itkuviestiä firmalle miten kiusaan lapsia netissä :D :D Toinen oli soitellu toimistolle, että tekee musta rikosilmotuksen, kun kritisoin kirpputorin omamyynnissä olevaa WC-paperin hintaa, oli nimittäin kalliimpaa kun paikallisessa Prismassa.

      Lainaa

    46. Vuoteenoma kauris 22.10.2024 19:54
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Risto on sikäli oikeassa, että avustusjonoissa kyllä seisoo myös varsin hyvin toimeen tulevaa väkeä. Asunnottomien yössä näin entiset naapurit, joiden autotallissa seisoo puolen millin auto ja rahaa on vaikka muille jakaa. Vaan eivätpä jaa, vaan veivät avustusteltoista kaiken irti lähtevän toppatakeista kuulakärkikyniin.

      Lainaa

    47. Nidottu puuma 22.10.2024 21:37
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Vuoteenoma kauris: Risto on sikäli oikeassa, että avustusjonoissa kyllä seisoo myös varsin hyvin toimeen tulevaa väkeä. Asunnottomien yössä näin entiset naapurit, joiden autotallissa seisoo puolen millin auto ja rahaa on vaikka muille jakaa. Vaan eivätpä jaa, vaan veivät avustusteltoista kaiken irti lähtevän toppatakeista kuulakärkikyniin.
      Aivan varmasti. Sitten heräsit ja päästit kissan ulos.

      Lainaa

    48. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Miten hitossa sieltä köyhyydestä olisi tarkoitus nousta, jos viimeinennkin euro pitää käyttää ennen kuin saa apua? Taitaisi pitää huolen vaan siitä, että tarvitsee ruoka-apua ja tukia myös tulevaisuudessa.
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Pitkään jatkunut heikkolaatuinen ravitsemus harvemmin näkyy minään dramaattisena nälkään kuolemisena. Ennemmin sen seurauksena alkaa kasaantua terveysongelmia, kuten yli- tai alipainoa, diabetestä ja erilaisia puutostiloja. Jotka taas maksavat sekö yksilölle että yhteiskunnalle.

      Lainaa

    49. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Kaakeloitu ampiainen: Ei jonkun Riston tyhmillä somekommenteilla ole yhteiskunnalle paskankaan väliä.
      Viha ruokkii vihaa. Ei se eräs viiksivallukaan yhdessä yössä valtaan noussut tekemään hirmutekojaan, vaan se alkoi pienestä ja vähästä. Juurikin Riston kaltaisten ihmisten vihan ruokkimisesta. 
      Joo, jonkun yksittäisen Riston kommentti on vain merkityksetön pisara Itämeressä, mutta se koko Itämeri koostuu niistä merkityksettömistä pisaroista. Toisinsanoen siis, vaikka tuolla yksittäisellä kommentilla ei ole paljoa vaikutusta, kommentin edustamalla ilmiöllä on massiivinen potentiaali merkittäville yhteiskunnallisille vaikutuksille.

      Lainaa

    50. rottanpää 22.10.2024 22:06
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Kun vaan Risto tietäisi, että iso osa leipäjonojen ruuista on ruokakappojen, suurkeittiöiden ym. lahjoittamaa tavaraa, jota ei syystä tai toisesta voi tai haluta myydä, kuten esim. punalaputettuja tuotteita. (Siis yleisellä tasolla. Juuri Hurstin leipäjonon systeemeistä en tiedä.)

      Lainaa

    51. Joidenkin mielestä fretti 22.10.2024 23:19
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kaakeloitu ampiainen: Ei jonkun Riston tyhmillä somekommenteilla ole yhteiskunnalle paskankaan väliä.
      Toj Karin jo vastasi sinulle hyvin, mutta lisäksi vaikka tämän tietyn Riston yksittäisillä kommenteilla ei olisikaan sen suurempaa merkitystä, niin samalla tavalla ajattelevia "ristoja", jotka eivät ehkä ole juuri ristoja, löytyy ihan hallituksesta asti.

      Lainaa

    52. Pyörätön riepu 22.10.2024 23:52
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Kaukaa viisas maksamakkara: Seuraamukset työpaikalla paskastakin mielipiteestä on syrjintää, se on hyvä muistaa. Nollatoleranssi tosiaan on kaikille sama.
      Paskan mielipiteen ilmaiseminen paskalla tavalla sosiaalisessa mediassa voi hyvinkin olla työntekijän lojaliteettivelvoitteen rikkomista. Riippuu työtehtävästä ja asemasta työnantajan organisaatiossa. Yleensä mitä näkyvämpi ja vastuullisempi asema, sitä suurempi lojaliteettivelvoite. Jos työnantaja kärsii mainehaittaa työntekijän someperseilystä, niin kyllä se on ihan laillinen peruste ensin varoitukselle ja pitkään jatkuessaan jopa irtisanomiselle. Tällaista on tapahtunutkin myös Suomessa, toki yleensä vain vastuullisessa asemassa oleville kuten johtajille, jollainen Risto tuskin on.

      Lainaa

    53. Altis hirmulisko 23.10.2024 9:25
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Sitkas tomaatti: Pitää myös olla todella naivi, jos kuvittelee että leipäjonoissa käy vain todella apua tarvitsevat. Absoluuttista köyhyyttä suomessa ei ole. Ja ämpärivertaus on osuva. Olen itsekkin käynyt nuorempana, kun asuin jakelupisteen lähellä. Mitään pakottavaa tarvetta ei ollut, mutta säästi ruokakuluissa.Surkein mittari [...]
      Pitää olla todella naiivi, että kuvittelee kovinkaan monen ihmisen lähtevän huvin vuoksi jonottamaan tuntikausiksi vain saadakseen muutamalla eurolla ruokaa. Ja jos siellä nyt joku "rikas" seisookin jonossa neljäkin tuntia saadakseen sen pienen muutaman euron kassillisen makkaraa ja päiväysvanhaa leipää niin on kyllä sen sitten jo ansainnutkin. Ne jonot on nykyään aika reippaasti pidempiä kuin sinun nuoruudessasi, ja kyllä siellä ihan melkein kaikki on niitä jotka sitä ruokaa ihan oikeasti tarvitsee.

      Lainaa

    54. Tulos: +20 (22 ääntä)
      rottanpää: Kun vaan Risto tietäisi, että iso osa leipäjonojen ruuista on ruokakappojen, suurkeittiöiden ym. lahjoittamaa tavaraa, jota ei syystä tai toisesta voi tai haluta myydä, kuten esim. punalaputettuja tuotteita. (Siis yleisellä tasolla. Juuri Hurstin leipäjonon systeemeistä en tiedä.)
      Tätä olin tulossa sanomaan. Lisäksi Hurstinapu sai juuri syytteet siitä, että olivat tarjoilleet pilaantunutta ruokaa (esim. vanhaksi mennyttä mozzarella jonka kylmäketju oli katkennut). Tuskin tahallaan aiheuttaneet tuon, mutta hyväntekeväisyyden resurssit ovat yleensä vähäiset ja se näkyy tietysti avun laadussa. Että sinne vaan jonottamaan jos kateeksi käy, en usko että kovin moni hyvätuloinen viitsii.

      Lainaa

    55. Haudankaivaja 23.10.2024 20:02
      Tulos: -20 (24 ääntä)
      Risto on oikeassa, sanokaa mitä sanotte. Olen ollut ruokajakelussa sekä asiakkaana että työntekijänä ja nähnyt mitä tuo touhu on. Rahat työnnetään alkoon tai kaljakauppaan ja ruokakassia pidetään itsestäänselvyytenä. Jonon kärjessä aina ne samat kovaääniset ammattimeuhkaajat häätämässä oikeasti apua tarvitsevia pois.

      Lainaa

    56. perse suomalainen 24.10.2024 17:57
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Pyörätön riepu: Yleensä noissa jakeluissa on kai ideana, että ei niistä ketään käännytetä pois. Olisi myös aika nöyryyttävää siinä jonossa todistella köyhyyttään (ja suomalaisuuttaan).
      Olisiko kovin paha jos hallituspuoleiden kannattaja käännytettäisiin pois?  No ei olisi kyllä

      Lainaa

    57. Ihku patsas 25.10.2024 18:12
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Tapahtui vuosituhannen alussa. Kun oli nälkä, niin hain leipää kaupan roskiksesta. Joskus joutui tiirikoimaan, mutta koskaan en mitään rikkonut. Tuntui silloin vähemmän pahalta kuin leipäjonossa käynti.

      Lainaa

    58. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Alistettu hamsteri: Eihän venemies voinut kuolla kun Darwin-palkinto oli tiedossa. Eihän hän muuten sitä palkintoa olisi voinut noutaa.
      Se myönbetään postuumisti geeninsä geenipoolista typerimmällä tavalla poistaneelle.
      Suomeksi: typerimmin oman kuolemansa aiheuttanut voittaa.

      Lainaa

    59. Paljasjalkainen hyttynen 27.10.2024 22:45
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ihku patsas: Tapahtui vuosituhannen alussa. Kun oli nälkä, niin hain leipää kaupan roskiksesta. Joskus joutui tiirikoimaan, mutta koskaan en mitään rikkonut. Tuntui silloin vähemmän pahalta kuin leipäjonossa käynti.
      Kyllä minäki yhtenä kesänä kaupungissa asuessa dyykkasin leivät ja hevit. Ruokakauppaan kului silti varmaan saman verran rahaa, tohti vain ostaa välissä juustoaki tai muuta arvokkaampaa. Ei se kauppa siinä todellisuudessa mittään häviä, että joku käy roskia tonkimassa.

      Lainaa

    60. Juoppo kolibri 1.11.2024 5:45
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Risto ei taida olla keittiön terävin veitsi. Ei sitä pelkällä riisillä kukaan elä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: afrikka, hesburger, hese, hurrikaani, ilmainen, köyhyys, milton, ruoka, ruoka-apu, ruokajono, uutiset, vene, ämpärit