Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 58

Kannattaako astianpesukone asentaa itse?
Puskaradio suhisee, osa 58

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Iljettävä järvisieni 14.3.2024 0:14
      Tulos: +353 (361 ääntä)
      Ihmisten tyhmyys naurattaa minua vähemmän nykyään. Harmi. Olis kivempi jos olis hauskaa.

      Lainaa

    2. Pehmisauto 14.3.2024 0:45
      Tulos: +231 (237 ääntä)
      Suvi olisi voinut ihan vaan kysyä niistä pehmisautoista ja rajata siten vastaukset, niin ei saisi ei-toivottuja vinkkejä. Pehmiksiähän saa eri mnyyntinimillä Mäkkäristä, Hesestä, Burger Kingistä jne. ympäri vuoden. Ja todellakin, jostain syystä Seinäjoen ympäristössä on jo pehmismyyntiautoja/koppeja/perävaunuja.

      Lainaa

    3. Tulos: +130 (140 ääntä)
      Suvi ei ole selkeästi saanut pehmiksiä lähiaikoina kun on noin hapan ja tyly heti kättelyssä.

      Lainaa

    4. Jeesus Putlerilainen 14.3.2024 1:19
      Tulos: -74 (150 ääntä)
      bleb: Suvi ei ole selkeästi saanut pehmiksiä lähiaikoina kun on noin hapan ja tyly heti kättelyssä.
      Suvilla taisi mennä aika paljon hiekkaa vanhaan pehmikseen.

      Lainaa

    5. Keksejä naposteleva haltija 14.3.2024 1:31
      Tulos: -66 (212 ääntä)
      Itselle tuo ilmaisu "saako JO pehmistä" jostain viittasi heti jäätelökioskeihin tai muuhun sesonkimyyntiin. Eikai kukaan kyselis saako jostain Mäkkäristä tms. jo pehmistä vaikka toki niien koneet usein rikki onkin.

      Lainaa

    6. Tulos: +46 (178 ääntä)
      bleb: Suvi ei ole selkeästi saanut pehmiksiä lähiaikoina kun on noin hapan ja tyly heti kättelyssä.
      Ai ennustat että Suvi ei saa lähitulevaisuudessa tarpeeksi pehmiksiä? Vai tarkoitatko ehkä ettei Suvi ole saanut VIIME AIKOINA tarpeeksi pehmiksiä?
      Lähiaikoina=tuleva aikamuoto
      Viime aikoina=mennyt aikamuoto

      Lainaa

    7. Karkea seuraeläin 14.3.2024 2:20
      Tulos: +215 (219 ääntä)
      Juhanin asennushomma eskaloitui nopeasti 🤦🏻‍♂️

      Lainaa

    8. Liittoutumaton öykkäri 14.3.2024 2:36
      Tulos: +33 (45 ääntä)
      Keksejä naposteleva haltija: Itselle tuo ilmaisu "saako JO pehmistä" jostain viittasi heti jäätelökioskeihin tai muuhun sesonkimyyntiin. Eikai kukaan kyselis saako jostain Mäkkäristä tms. jo pehmistä vaikka toki niien koneet usein rikki onkin.
      Ne tosiaan on mäkkärissä useasti rikki tai ainakin pois käytöstä, koska ne joko on just pesussa tai pastöroi. Hesessä ne toimii melkein aina.

      Lainaa

    9. Maustetu ämpäri 14.3.2024 2:40
      Tulos: -63 (89 ääntä)
      Keksejä naposteleva haltija: Itselle tuo ilmaisu "saako JO pehmistä" jostain viittasi heti jäätelökioskeihin tai muuhun sesonkimyyntiin. Eikai kukaan kyselis saako jostain Mäkkäristä tms. jo pehmistä vaikka toki niien koneet usein rikki onkin.
      Ei ne ole rikki vaan niissä on pakotettu pesuohjelma mikä ei kysele onko ruuhka-aika tai kesän kuumin päivä täälllä maassa mitä leikkisästi persereiäksikin voisi kutsua.

      Lainaa

    10. Kaikkitietävä gorilla 14.3.2024 3:00
      Tulos: +60 (62 ääntä)
      Maustetu ämpäri: Ei ne ole rikki vaan niissä on pakotettu pesuohjelma mikä ei kysele onko ruuhka-aika tai kesän kuumin päivä täälllä maassa mitä leikkisästi persereiäksikin voisi kutsua.
      Se pesu, täyttö ja pastörointi tapahtuu normaalisti yöllä, mutta jos ei onnistukaan, niin venyy aamulle tai jopa pidemmälle.

      Lainaa

    11. Tulos: +122 (134 ääntä)
      Keksejä naposteleva haltija: Itselle tuo ilmaisu "saako JO pehmistä" jostain viittasi heti jäätelökioskeihin tai muuhun sesonkimyyntiin. Eikai kukaan kyselis saako jostain Mäkkäristä tms. jo pehmistä vaikka toki niien koneet usein rikki onkin.
        "Ei kukaan kysele netissä älyttömyyksiä/ asian vierestä/ ilmiselvää"? 
        Ihailen viattomuuttasi, mutta ei se kauaa kestä jos täällä viihdyt :)

      Lainaa

    12. Veneetön huonekalu 14.3.2024 5:43
      Tulos: -42 (72 ääntä)
      Mitä. Eikä kukaan ole vielä sanonut ettei Mäkkäristä saa Pehmistä, koska se om Valion tuotemerkki. Muita jäätelöitä ei saisi myydä tuolla nimellä.

      Lainaa

    13. Tulos: +70 (86 ääntä)
      Kylmäketju tosiaan on katkennut kaupasta lähtiessään tuossa viimeisessä jutussa. Kauppa ei ota (tai ei pitäisi ottaa) takaisin enää mitään vahingossakaan mukaan lähtenyttä säilyteltäväksi toiselle asiakkaalle annettavaksi. Kauppa voi ottaa sen kyllä vastaan sinne roskiin heitettäväksi. 😄 Ilmoittakoon kauppaan että näin kävi, antakoon naapurille jogurtit tai kenelle tahansa muulle haluavalle, mutta juu, se kylmäketju oli ja meni.

      Lainaa

    14. Epäsiisti laama 14.3.2024 6:49
      Tulos: -35 (87 ääntä)
      Nallekari: Kylmäketju tosiaan on katkennut kaupasta lähtiessään tuossa viimeisessä jutussa. Kauppa ei ota (tai ei pitäisi ottaa) takaisin enää mitään vahingossakaan mukaan lähtenyttä säilyteltäväksi toiselle asiakkaalle annettavaksi. Kauppa voi ottaa sen kyllä vastaan sinne roskiin heitettäväksi. 😄 [...]
      Hyvin näsäviisasteltu. Se kylmäketjukommenttihan ei liittynyt kauppaan kuljettamiseen vaan kotiin kuljettamiseen.

      Lainaa

    15. Tulos: +52 (66 ääntä)
      Astianpesukoneen voi asentaa enimmäkseen itse (toki kannattaa tietää edes vähän mitä on tekemässä..), riittää että ammattilainen kiristää sen (poistovesi?)putken venttiilin ja tsekkaa ettei ole ihan päin ryteikköä asenettu. Ei maksa yhtä paljoa kuin koko asennus ja riittää kotivakuutukselle.. :) En ole itse ainoatakaan asennellut, mutta kätevältä ja pihiltä isältä oppii yhtä ja toista ✌️

      Lainaa

    16. Tulos: +70 (92 ääntä)
      Epäsiisti laama: Hyvin näsäviisasteltu. Se kylmäketjukommenttihan ei liittynyt kauppaan kuljettamiseen vaan kotiin kuljettamiseen.
      No kyllä minä ainakin oletin sen liittyvän siihen, että kauppa ei ota takaisin mitään tuollaisia elintarvikkeita, koska ei voi tietää, miten niitä on säilytettyä ja siten ottaa vastuuta niistä tuotteista.

      Lainaa

    17. Lannistava lohikäärme 14.3.2024 7:29
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Veneetön huonekalu: Mitä. Eikä kukaan ole vielä sanonut ettei Mäkkäristä saa Pehmistä, koska se om Valion tuotemerkki. Muita jäätelöitä ei saisi myydä tuolla nimellä.
      Ei ole ollut Valion tuotemerkki 20 vuoteen. Pingviini ja Pehmis myytiin Nestlélle vuonna 2004.

      Lainaa

    18. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Nimi: Astianpesukoneen voi asentaa enimmäkseen itse (toki kannattaa tietää edes vähän mitä on tekemässä..), riittää että ammattilainen kiristää sen (poistovesi?)putken venttiilin ja tsekkaa ettei ole ihan päin ryteikköä asenettu. Ei maksa yhtä paljoa kuin koko asennus ja riittää kotivakuutukselle.. 😊 En ole itse ainoatakaan asennellut, mutta kätevältä ja pihiltä isältä oppii yhtä ja toista ✌️
      En ole ammattilainen mutta silti asentanut astianpesukoneen itse kun asunnossa on ollut valmius siihen. Siis paikat vesi- ja poistoletkujen kiinnitykselle. Enkä kyllä usko että yksikään ammattilainen suostuu lähtemään venttiilinkiristyskeikalle ottamaan vastuuta jonkun muun tekemästä asennuksesta. Eikä siinä edes säästä mitään kun suurin osa putkimiehen laskusta on tällaisessa varttitunnin hommassa matka korvausta.

      Lainaa

    19. Kumma paprika 14.3.2024 8:51
      Tulos: -26 (64 ääntä)
      Epäsiisti laama: Hyvin näsäviisasteltu. Se kylmäketjukommenttihan ei liittynyt kauppaan kuljettamiseen vaan kotiin kuljettamiseen.
      Vähän ristiriitaisesti näsäviisasteltu. Kyseessä on se sama matka eri suuntiin. Miten kylmäketju voi katketa vain toiseen suuntaan mentäessä?

      Lainaa

    20. Itseasiassa 14.3.2024 9:03
      Tulos: -13 (39 ääntä)
      Pehmis-Suvi on muuten sama, jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia. Mutta sen verran komppaan, ettei Mäkin sunday ole sama asia kun pehmis. Sunday on jotenkin vetisempää ja pehmis ehdottomasti kermaisempaa. Molempia olen viikon sisällä syönyt Vaasassa ja pehmistä löytyy Spice Icesta.

      Lainaa

    21. Rakkaudeton roska 14.3.2024 9:11
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Kaverillekin kävi äskettöin köpösti astianpesukoneen kanssa. Ilmeisesti säilytetty väärin ennen kuljetusta ja pakkanen hapersi poistoletkun, joka sitten repesi.

      Lainaa

    22. Ahkera päärynä 14.3.2024 9:17
      Tulos: +64 (72 ääntä)
      Itseasiassa: Pehmis-Suvi on muuten sama, jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia. Mutta sen verran komppaan, ettei Mäkin sunday ole sama asia kun pehmis. Sunday on jotenkin vetisempää ja pehmis ehdottomasti kermaisempaa. Molempia olen viikon sisällä syönyt Vaasassa ja pehmistä löytyy Spice Icesta.
      Mäkkärin Sundae ei tietenkään ole sama kuin Pehmis®, mutta se on silti pehmytjäätelö, eli pehmis.

      Lainaa

    23. Sitoutumaton nauta 14.3.2024 9:37
      Tulos: +93 (103 ääntä)
      En usko että vakuutusyhtiötä kiinnostaa Juhanin tapauksessa pätkän vertaa onko vika asennuksessa vai laitteessa. Jos on itse kikkailtu kiinni niin siihen vedoten korvataan pyöreät 0e, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

      Lainaa

    24. Tolkuton albatrossi 14.3.2024 10:21
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Nimi: Astianpesukoneen voi asentaa enimmäkseen itse (toki kannattaa tietää edes vähän mitä on tekemässä..), riittää että ammattilainen kiristää sen (poistovesi?)putken venttiilin ja tsekkaa ettei ole ihan päin ryteikköä asenettu. Ei maksa yhtä paljoa kuin koko asennus ja riittää kotivakuutukselle.. 😊 En ole itse ainoatakaan asennellut, mutta kätevältä ja pihiltä isältä oppii yhtä ja toista ✌️
      Joo, letkujen paikalleen laitto ei varsinaisesti ole mitään rakettitiedettä. Varoo vaan ettei väännä niitä kupariputkia solmuun liitoksia kiristäessä. Alussa kannattaa seurata vähän aikaa ettei liitokset vuoda.

      Lainaa

    25. Nurja jyrsijä 14.3.2024 10:39
      Tulos: +69 (71 ääntä)
      Kumma paprika: Vähän ristiriitaisesti näsäviisasteltu. Kyseessä on se sama matka eri suuntiin. Miten kylmäketju voi katketa vain toiseen suuntaan mentäessä?
      Siren, että kauppa ei voi ottaa vastuuta tuotteesta joka ei ole sen hallussa. Mistä sitä tietää, vaikka purkki olisi ollut monta tuntia keittiössä pöydällä. Tai jopa ilkeyttään joku lämmittänyt sitä.

      Lainaa

    26. Altis kantojuhta 14.3.2024 10:40
      Tulos: +10 (32 ääntä)
      bleb: Suvi ei ole selkeästi saanut pehmiksiä lähiaikoina kun on noin hapan ja tyly heti kättelyssä.
      *viimeaikoina

      Lainaa

    27. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Rakkaudeton roska: Kaverillekin kävi äskettöin köpösti astianpesukoneen kanssa. Ilmeisesti säilytetty väärin ennen kuljetusta ja pakkanen hapersi poistoletkun, joka sitten repesi.
      No kiva! 🙁 saiko mitään korvausta jos myymälä kerran säilyttänyt väärin varastossa?

      Lainaa

    28. Jauhopussista löytynyt mehiläinen 14.3.2024 11:27
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Ahkera päärynä: Mäkkärin Sundae ei tietenkään ole sama kuin Pehmis®, mutta se on silti pehmytjäätelö, eli pehmis.
      Juuri näin. Kansankielellä "pehmis" kattaa kaikki nuo tuotemerkit ja varmasti ne myy tiskillä ja jäätelökopeilla sulle pehmiksen eikä rupea saivartelemaan. Esim. Ingmanin jätskikopilla se on virallisesti Softis, Mäkissä Sundae, Hesessä Pehmyt jne. Kaikissa voi olla (R) perässä tai olla olematta, mutta ovat vakiintuneita tavaramerkkejä.
      Kännykkäkin on virallisesti Nokian lanseeraama termi, mutta hyvin nopeasti siitä tuli yleiskieltä. Jenkeissä Hoover on imurimerkki, todennäköisesti niitä ensimmäisiä, mutta "hoover" sanana on myös yleiskielellisesti imuri.

      Lainaa

    29. Jauhopussista löytynyt mehiläinen 14.3.2024 11:31
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Nurja jyrsijä: Siren, että kauppa ei voi ottaa vastuuta tuotteesta joka ei ole sen hallussa. Mistä sitä tietää, vaikka purkki olisi ollut monta tuntia keittiössä pöydällä. Tai jopa ilkeyttään joku lämmittänyt sitä.
      Tai injektoinut sinne jotain. Eli tommoisia tuotteita kauppa ei ota takaisin annettavaksi kellekään. Jätteeseen menee.
      Eri asia jos "apupakkaajat" olisivat vaikka jonkin esineen, niinkuin vasaran, pakanneet kassiin niin sen voisi viedä kauppaan, niin oikea omistaja voisi sitä sieltä kysellä.
      Myös kannattaa miettiä minkä arvoisia nuo on. Euron välipala vai satasen partakone on eri asia. Voi myös oikea omistajakin isommalla vimmalla etsiä sitä partakonetta kuin jogurttia 😁

      Lainaa

    30. Keksejä naposteleva haltija 14.3.2024 11:54
      Tulos: -29 (57 ääntä)
      Itselle tuo ilmaisu "saako JO pehmistä" jostain viittasi heti jäätelökioskeihin tai muuhun sesonkimyyntiin. Eikai kukaan kyselis saako jostain Mäkkäristä tms. jo pehmistä vaikka toki niien koneet usein rikki onkin.
      Kivi:   "Ei kukaan kysele netissä älyttömyyksiä/ asian vierestä/ ilmiselvää"?   Ihailen viattomuuttasi, mutta ei se kauaa kestä jos täällä viihdyt :)
      En ole viaton tai naivi, en vain ole tyhmä :) Ymmärrän kyllä, että netissä voi kysellä mitän vaan. Tuo kysely oli vain täysin selkeä, että mitä haettiin.

      Lainaa

    31. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Tylsimys: En ole ammattilainen mutta silti asentanut astianpesukoneen itse kun asunnossa on ollut valmius siihen. Siis paikat vesi- ja poistoletkujen kiinnitykselle. Enkä kyllä usko että yksikään ammattilainen suostuu lähtemään venttiilinkiristyskeikalle ottamaan vastuuta jonkun muun tekemästä asennuksesta. Eikä siinä edes [...]
      Kyllä ne lähtee, kahdesti olen astianpesukoneen asennuksen näin hoidattanut! Maksoi 60€, en tiedä paljonko ois maksanut koko homma, mutta luulen kuitenkin, että enemmän (aikaa sillä meni viime kerralla ehkä alle 10min?)

      Lainaa

    32. Kiero salaatti 14.3.2024 12:18
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Tylsimys: En ole ammattilainen mutta silti asentanut astianpesukoneen itse kun asunnossa on ollut valmius siihen. Siis paikat vesi- ja poistoletkujen kiinnitykselle. Enkä kyllä usko että yksikään ammattilainen suostuu lähtemään venttiilinkiristyskeikalle ottamaan vastuuta jonkun muun tekemästä asennuksesta. Eikä siinä edes [...]
      Tämäpä se. Sama tilata koko asennus niin on varmasti hyvä.

      Lainaa

    33. Kiero salaatti 14.3.2024 12:24
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Itseasiassa: Pehmis-Suvi on muuten sama, jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia. Mutta sen verran komppaan, ettei Mäkin sunday ole sama asia kun pehmis. Sunday on jotenkin vetisempää ja pehmis ehdottomasti kermaisempaa. Molempia olen viikon sisällä syönyt Vaasassa ja pehmistä löytyy Spice Icesta.
      Pingviinin Pehmis on kermaisemman makuista kuin Ingmanin Softia. Noita kesällä kuluu ja tulee käytyä molemmilla kopeilla. Suklaa ja mansikka molemmissa ok, pelkkä vanilja kermaisemman fiiliksen takia parempi Pinkulla. Näin omasta mielestä.

      Lainaa

    34. Peruuttamaton riikinkukko 14.3.2024 12:34
      Tulos: -35 (37 ääntä)
      Kiero salaatti: Pingviinin Pehmis on kermaisemman makuista kuin Ingmanin Softia. Noita kesällä kuluu ja tulee käytyä molemmilla kopeilla. Suklaa ja mansikka molemmissa ok, pelkkä vanilja kermaisemman fiiliksen takia parempi Pinkulla. Näin omasta mielestä.
      Mansikan makuisia pehmytjäätelöitä ei ole myyty moneen vuoteen.

      Lainaa

    35. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Marsu: Ai ennustat että Suvi ei saa lähitulevaisuudessa tarpeeksi pehmiksiä? Vai tarkoitatko ehkä ettei Suvi ole saanut VIIME AIKOINA tarpeeksi pehmiksiä? Lähiaikoina=tuleva aikamuotoViime aikoina=mennyt aikamuoto
      Hupsista! Pistän tuollaisen aivopierun väsymyksen piikkiin, mutta toisaalta en kyllä tiedä onko sellaista tulevaisuuden pehmisannosta olemassakaan, jolla saa tuon Suvin känkkäränkkäilyn leppymään.

      Lainaa

    36. Tulos: +13 (15 ääntä)
      bleb: Hupsista! Pistän tuollaisen aivopierun väsymyksen piikkiin, mutta toisaalta en kyllä tiedä onko sellaista tulevaisuuden pehmisannosta olemassakaan, jolla saa tuon Suvin känkkäränkkäilyn leppymään.
      Ehkä Suvi voisi laittaa pehmiksiä hattuun ettei kiukuttaisi niin paljoa 😂

      Lainaa

    37. Jutteleva kirahvi 14.3.2024 13:18
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Mansikan makuisia pehmytjäätelöitä ei ole myyty moneen vuoteen.
      Mitä hemmettiä, viime syksynä kun loppuunmyivät kioskista viimeisiä puoleen hintaan oli jäljellä enää mansikkaa, vaniljaa ja niiden sekoitusta. Suklaata, mikä oma lemppari, ei enää ollut vaan se oli myyty loppuun. Joten otin mansikka-vanilja-sekoituksen. Että kummasti sitä sitten kuitenkin myydään.

      Lainaa

    38. Monenlaenen sotilas 14.3.2024 13:25
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Joka puskaradiossa on vissiin oma Suvinsa 😁 Ei tietenkään kauppa voi ottaa jugurttia takaisin toiselle asiakkaalle luovutettavaksi. Mutta ei ole syy heittää jugurttia roskiin, että kylmäketju on katkennut kotiinkuljetuksen aikana. Vai nakkaatteko muutkin kylmätuotteet roskiin heti kassia purkaessa?

      Lainaa

    39. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Mansikan makuisia pehmytjäätelöitä ei ole myyty moneen vuoteen.
      Valikoima vaihtelee eri myyntipisteissä, uskomatonta kyllä.

      Lainaa

    40. Alustavasti jääkarhu 14.3.2024 14:44
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Nimi: Kyllä ne lähtee, kahdesti olen astianpesukoneen asennuksen näin hoidattanut! Maksoi 60€, en tiedä paljonko ois maksanut koko homma, mutta luulen kuitenkin, että enemmän (aikaa sillä meni viime kerralla ehkä alle 10min?)
      Koko homma maksoi 50€. Kerran olen asennuttanut eli laajaa hintavertailua tässä ei pääse tekemään.

      Lainaa

    41. Kiinteä riikinkukko 14.3.2024 14:50
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Veneetön huonekalu: Mitä. Eikä kukaan ole vielä sanonut ettei Mäkkäristä saa Pehmistä, koska se om Valion tuotemerkki. Muita jäätelöitä ei saisi myydä tuolla nimellä.
      Pehmis on arkikielessä lyhenne sanasta "pehmytjäätelö". Olen aika varma että Valiolla ei ole tuotemerkki-suojaa tuotteelle joka on keksitty muualla kuin Suomessa. Mäkkäristäkin saa "pehmistä", mutta ei "Pehmistä".

      Lainaa

    42. Tupakaton timantti 14.3.2024 17:47
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      -x-x-: No kyllä minä ainakin oletin
      Älä oleta.

      Lainaa

    43. Uusiutumaton harakka 14.3.2024 17:49
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Kiinteä riikinkukko: Pehmis on arkikielessä lyhenne sanasta "pehmytjäätelö". Olen aika varma että Valiolla ei ole tuotemerkki-suojaa tuotteelle joka on keksitty muualla kuin Suomessa. Mäkkäristäkin saa "pehmistä", mutta ei "Pehmistä".
      Wikipedian opettamalla varmuudella painetaan läpi harmaan kiven. Ei se tuotemerkin suoja siitä miksikään muutu, että se kirjoitetaan pienellä, saati siitä mitä se arkikielessä tarkoittaa.

      Lainaa

    44. Esteetön maito 14.3.2024 18:45
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Maustetu ämpäri: Ei ne ole rikki vaan niissä on pakotettu pesuohjelma mikä ei kysele onko ruuhka-aika tai kesän kuumin päivä täälllä maassa mitä leikkisästi persereiäksikin voisi kutsua.
      Kyllä ne on rikki. Ne mäkkärin käyttämät koneet ovat kuuluisia epäluotettavuudestaan. Jenkeissä on tehty jopa verkkosivu joka seuraa rikkinäisiä jäätelökoneita. Esimerkiksi tätä kirjoittaessa 13.35% Yhdysvaltain mäkkäreistä jätskikone on rikki.

      Lainaa

    45. Massaton piimä 15.3.2024 0:08
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Sitoutumaton nauta: En usko että vakuutusyhtiötä kiinnostaa Juhanin tapauksessa pätkän vertaa onko vika asennuksessa vai laitteessa. Jos on itse kikkailtu kiinni niin siihen vedoten korvataan pyöreät 0e, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.
      Kyllä muuten kiinnostaa. Kuinka moni säilyttää asennuskuitteja vuosia? Tai muistaa mikä firma asennuksen teki? Vakuutustarkastaja voi tarkastaa koneen, joten sitä ei kannata irrottaa liitoksistaan tai hävittää. Vakuutusyhtiö ei korvaa virheellisestä asennuksesta johtuvaa vahinkoa. Koneen vian kattaa. Uudehkon koneen kohdalla saattaa penätä saatavia valmistajalta.
      Itse olen käyttänyt asentajaa (yleensä) koska hinta ei päätä huimaa. Keittiöremppaa tehdessä irrotin ja asensin koneen itse. Kuittihan oli kuitenkin olemassa.

      Lainaa

    46. Ajatteleva seuraeläin 15.3.2024 1:42
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Itseasiassa: Pehmis-Suvi on muuten sama, jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia. Mutta sen verran komppaan, ettei Mäkin sunday ole sama asia kun pehmis. Sunday on jotenkin vetisempää ja pehmis ehdottomasti kermaisempaa. Molempia olen viikon sisällä syönyt Vaasassa ja pehmistä löytyy Spice Icesta.
      ”jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia.”
      Siis… eihän se olekaan kaupunki eikä Aasia ole edes maa? Pitikö tässä nyt olla jotain muuta, vai miksi näinkin itsestäänselvä ja asiaankuulumaton juttu piti tuoda ilmi…?

      Lainaa

    47. Mäsä luumu 15.3.2024 3:57
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Esteetön maito: Kyllä ne on rikki. Ne mäkkärin käyttämät koneet ovat kuuluisia epäluotettavuudestaan. Jenkeissä on tehty jopa verkkosivu joka seuraa rikkinäisiä jäätelökoneita. Esimerkiksi tätä kirjoittaessa 13.35% Yhdysvaltain mäkkäreistä jätskikone on rikki.
      Ne ei ole oikeasti rikki. Niin vain sanotaan asiakkaalle. Ei tarvitse alkaa lisäselittelyyn mitä hankala asiakas on yleensä vailla. Epäkunnossa on epäkunnossa ja siihen jää jankkaus.

      Lainaa

    48. Siisti metsämarja 15.3.2024 5:44
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Vakuutus ei korvaa mitään, mikä johtuu asennusvirheestä, vaikka tekijä olisi ammattilainen. Tällöin pitää korvausta hakea tekijältä, joka voi hakea korvauksen omasta vastuuvakuutuksestaan. Puutteellinen kannakointi jo katsotaan asennusvirheeksi. Tämä on tieto, ei luulo eikä arvaus.

      Lainaa

    49. Taktiili siili 15.3.2024 6:40
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Esteetön maito: Kyllä ne on rikki. Ne mäkkärin käyttämät koneet ovat kuuluisia epäluotettavuudestaan. Jenkeissä on tehty jopa verkkosivu joka seuraa rikkinäisiä jäätelökoneita. Esimerkiksi tätä kirjoittaessa 13.35% Yhdysvaltain mäkkäreistä jätskikone on rikki.
      Ja koska se on netissä, niin asiahan on oltava fakta... Kuten tämäkin: "So when McDonald's employees tell you the machine is down, it may just be getting cleaned." https://www.allrecipes.com/article/the-real-reason-mcdonalds-ice-cream-machines-are-always-broken/

      Lainaa

    50. Kaikkitietävä ahven 15.3.2024 6:41
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Ajatteleva seuraeläin: ”jonka mielestä Japani ei ole kaupunki maassa Aasia.”Siis… eihän se olekaan kaupunki eikä Aasia ole edes maa? Pitikö tässä nyt olla jotain muuta, vai miksi näinkin itsestäänselvä ja asiaankuulumaton juttu piti tuoda ilmi…?
      Tästä oli kysymys: 
      https://www.feissarimokat.com/2024/03/mita-tanaan-syotaisiin-osa-111/

      Lainaa

    51. rottanpää 15.3.2024 8:01
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      Suvin kysymyksen "jo" paljasti toki ainakin itselleni, että puhutaan varmaankin kesän jätskikojusta. Mutta olisi sen silti saanut siihen viestiin ihan oikeasti kirjoittaa. Varsinkin Facebookissa, koska siellä ihmiset eivät tunnu lukevan, saatika ymmärtävän, paljo mitään muutenkaan. Tosin ehkä juuri sitä syystä se olis ollut ihan turhaa kuitenkin. 🤔

      Lainaa

    52. Moitittava kultakala 15.3.2024 19:14
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Mäsä luumu: Ne ei ole oikeasti rikki. Niin vain sanotaan asiakkaalle. Ei tarvitse alkaa lisäselittelyyn mitä hankala asiakas on yleensä vailla. Epäkunnossa on epäkunnossa ja siihen jää jankkaus.
      Näinhän se on. Minulle kerran vastattiin että yöllä oli joku ongelma ja kone vasta pastöroi pehmistaikinaa että siksi ei McFlurryä saa, mutta se taisi olla joku harjoittelija :D . Kokeneemmat toteavat vain että pehmiskone on nyt rikki.

      Lainaa

    53. Jäävi hyttynen 16.3.2024 11:58
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Altis kantojuhta: *viimeaikoina
      *viime aikoina

      Lainaa

    54. Jäävi hyttynen 16.3.2024 12:01
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Tolkuton albatrossi: Joo, letkujen paikalleen laitto ei varsinaisesti ole mitään rakettitiedettä. Varoo vaan ettei väännä niitä kupariputkia solmuun liitoksia kiristäessä. Alussa kannattaa seurata vähän aikaa ettei liitokset vuoda.
      Seuraaminen kannattaa tehdä myös siinä tapauksessa, että asennuksen on tehnyt ammattilainen.
       
      Itse asiassa oikea ammattilainen kehottaa tekemään näin.

      Lainaa

    55. Kaikkivaltias koira 16.3.2024 14:53
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      Kyllä Lahdessa ainakin "lähiaikoina" voi viitata myös menneeseen. Esimerkiksi: "Oletko nyt lähiaikoina käynyt kuntosalilla X, miltä siellä remontin jälkeen näyttää?"

      Lainaa

    56. Kaikkivaltias koira 16.3.2024 15:01
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Kaikkivaltias koira: Kyllä Lahdessa ainakin "lähiaikoina" voi viitata myös menneeseen. Esimerkiksi: "Oletko nyt lähiaikoina käynyt kuntosalilla X, miltä siellä remontin jälkeen näyttää?"
      Lainaan itseäni ja nostan käden virheen merkiksi. Tarkistin asian kielitoimistosta ja neämmä tuo ilmaisu todella on väärin, vaikka mun korvaan oikealta kuulostaakin.

      Lainaa

    57. Valtionhoitaja 16.3.2024 21:03
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      "Varastin vahingossa, voi ei! Voinko korvata vahingon?" -"Mitä väliä, heitä roskiin, älä yritä esittää, että sulla on omatunto!" Siis roskiin? Miksei edes syö itse? Kauppa ei huoli, mutta toisen ihmisen jogurtin varastaminen ei ole oikein ja on hyvä, että se yritetään palauttaa.

      Lainaa

    58. Jäävi hyttynen 17.3.2024 8:00
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Siisti metsämarja: Vakuutus ei korvaa mitään, mikä johtuu asennusvirheestä, vaikka tekijä olisi ammattilainen. Tällöin pitää korvausta hakea tekijältä, joka voi hakea korvauksen omasta vastuuvakuutuksestaan. Puutteellinen kannakointi jo katsotaan asennusvirheeksi. Tämä on tieto, ei luulo eikä arvaus.
      Melkoinen ”ammattilainen” jos hänellä ei ole vakuutusta.

      Lainaa

    59. Suojaton sirkka 19.3.2024 7:13
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Laura: No kiva! 🙁 saiko mitään korvausta jos myymälä kerran säilyttänyt väärin varastossa?
      Juu, saihan siitä. Ajatus on selkeästi kulkenut jähmeästi, tarkoitus oli mainita ettei esim tässä asennuksella ollut väliä. Joutuu se vakuutuskin osoittamaan ongelman olleen siinä

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asennus, asentaa, astianpesukone, jogurtti, jäätelö, kuva, kylmäketju, mcdonald's, pehmis, ruoka, tiskikone, vakuutus, vesivahinko