Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Löytötavaratoimisto Facebook, osa 70

Erityislahjakkuus, jolla voi tienata löytöpalkkion.
Löytötavaratoimisto Facebook, osa 70

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 77 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vaaleanruskea hampurilainen 21.12.2023 0:10
      Tulos: +296 (354 ääntä)
      Meinasin kysyä että mikä helkkarin puffi mutta googlasin ja tulin samaan johtopäätökseen kuin Riku eli hyvä että roskitti sen. Ida saa kyllä odotella Volvolla, laiskuus huipussaan siinä odotellessa.

      Lainaa

    2. Hiuksenhieno marsu 21.12.2023 0:12
      Tulos: +342 (346 ääntä)
      Vai on Konstalla erikoislahjakkuus. Toisille se on vaan Google-tilin ominaisuuksien käyttämistä. No on se hyvä että Tuula on ylpeä pojastaan.

      Lainaa

    3. Kovalentti hämähäkki 21.12.2023 0:19
      Tulos: +327 (329 ääntä)
      Hiuksenhieno marsu: Vai on Konstalla erikoislahjakkuus. Toisille se on vaan Google-tilin ominaisuuksien käyttämistä. No on se hyvä että Tuula on ylpeä pojastaan.
      Varsinkin jos vanhempia ihmisiä kyseessä, niin "erityislahjakkuuteen", ei paljoa vaadita.
      Kerran poistin mummon tietokoneesta jotain turhaa rojua, niin tämä facebookissa kävi levittämään, kuinka iso tietokone-ekspertti olen, ja kuinka minua kannattaa aina kysyä apuun.

      Lainaa

    4. Tulos: +376 (378 ääntä)
      Toimin erään rouvan henkilökohtaisena avustajana, niin hän kutsui mua "tietokoneavustajakseen" ja markkinoi mua kaikille kavereilleen kovana teknisenä osaajana, koska olin niin taitava. Todellisuudessa käytin verkkopankkia, sähköpostia, wordia ja tulostin braille-tulostimella. Tilasinpa pari kertaa hänelle jotain kirjoja ja levyjäkin, eli käytännössä IT-ammattilainen!

      Lainaa

    5. Mahtava hauki 21.12.2023 4:15
      Tulos: +91 (115 ääntä)
      Ei puffit varmaan "hengenvaarallisia" ole, mutta parempi roskiksessa kuin jonkun lapsen käsissä. Lisäksi ovat yleensä niin halpoja että ei viitsi infopisteelle kiikuttaa, kun tuskin omistaja jaksaa paljoa etsiä.

      Lainaa

    6. Maksuunpantava hevonen 21.12.2023 4:40
      Tulos: -161 (257 ääntä)
      Eikö minkä tahansa toisen omaisuuden roskikseen heittäminen olekaan rikos…? Eipä kai kenellekään tuntemattomalle kuulu toisten terveydestä hössöttäminen ja elämäntapojen vahtiminen, tuskinpa kukaan on Juhonkaan burgereita tai lihoja heittämässä roskikseen ja viemässä vihanneksia tilalle.

      Lainaa

    7. Tulos: +249 (251 ääntä)
      Itse en tiennyt asiasta mitään, joten googletuksen säästäjä muille kaltaisilleni: puff on sähkösavuke

      Lainaa

    8. Tulos: +43 (105 ääntä)
      Vaaleanruskea hampurilainen: Meinasin kysyä että mikä helkkarin puffi mutta googlasin ja tulin samaan johtopäätökseen kuin Riku eli hyvä että roskitti sen. Ida saa kyllä odotella Volvolla, laiskuus huipussaan siinä odotellessa.
      No kyllä, googlasin ja palveluksen Riku teki, kun heitti roskiin

      Lainaa

    9. Tulos: +180 (182 ääntä)
      Jyväskylä kaksi kertaa mainittu! Ekassa mokassa "Ronsuntaipaleentie 204" on jätekeskus Mustankorkean osoite.

      Lainaa

    10. Armeijan käynyt pulu 21.12.2023 7:32
      Tulos: -26 (66 ääntä)
      Vaaleanruskea hampurilainen: Meinasin kysyä että mikä helkkarin puffi mutta googlasin ja tulin samaan johtopäätökseen kuin Riku eli hyvä että roskitti sen. Ida saa kyllä odotella Volvolla, laiskuus huipussaan siinä odotellessa.
      Puff taisi sisältää jotain muutakin kuin nikotiiniä. Selittäisi miksi ei itse hakenut sitä.

      Lainaa

    11. Onnistunut pelikaani 21.12.2023 7:39
      Tulos: +40 (56 ääntä)
      Armeijan käynyt pulu: Puff taisi sisältää jotain muutakin kuin nikotiiniä. Selittäisi miksi ei itse hakenut sitä.
      Ei kyllä toi on nimenomaan nikotiinivapE. VapO eli vaporisaattori on sit se terveellisempi vaihtoehto, mut niitä ei esiladattuna täällä paljon liiku.

      Lainaa

    12. Tinkimätön unikeko 21.12.2023 7:42
      Tulos: +121 (123 ääntä)
      Luulin tähän päivään asti että puffi on sellainen tuubihuivi

      Lainaa

    13. Jämtti sakaali 21.12.2023 7:58
      Tulos: +164 (164 ääntä)
      ❤️Mä olin tätini mielestä erityislahjakkuus, kun osasin käyttää verkkopankkia ja ajaa autolla Hämeenlinnan keskustassa...

      Lainaa

    14. Sysimusta murmeli 21.12.2023 8:05
      Tulos: +14 (62 ääntä)
      Onnistunut pelikaani: Ei kyllä toi on nimenomaan nikotiinivapE. VapO eli vaporisaattori on sit se terveellisempi vaihtoehto, mut niitä ei esiladattuna täällä paljon liiku.
      Eiköhän tuossa tarkoitettu, että on pössytelty vähemmän laillisia aineita.

      Lainaa

    15. Toivoton kultakala 21.12.2023 8:30
      Tulos: +33 (41 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Luulin tähän päivään asti että puffi on sellainen tuubihuivi
      Se on buffi. Tuotemerkin mukaan, eli sinällään joidenkin mielestä ei ole buffi.

      Lainaa

    16. Toivoton kultakala 21.12.2023 8:31
      Tulos: +61 (75 ääntä)
      Maksuunpantava hevonen: Eikö minkä tahansa toisen omaisuuden roskikseen heittäminen olekaan rikos…? Eipä kai kenellekään tuntemattomalle kuulu toisten terveydestä hössöttäminen ja elämäntapojen vahtiminen, tuskinpa kukaan on Juhonkaan burgereita tai lihoja heittämässä roskikseen ja viemässä vihanneksia tilalle.
      Jos Juhon burgerit on maassa niin tuskin se niitä jäisi kaipaamaan.

      Lainaa

    17. Konstikas panda 21.12.2023 8:39
      Tulos: +41 (47 ääntä)
      Sysimusta murmeli: Eiköhän tuossa tarkoitettu, että on pössytelty vähemmän laillisia aineita.
      Sitähän tuossa lainaamassasi kommentissakin haettiin.. Tuo ei ole sen tyylinen vaporisaattori, jolla niitä "vähemmän laillisia aineita" ihan sellaisenaan käytettäisiin. On kyllä olemassa jotain THC nesteitä, jotka noihinkin varmaan menisivät, mutta ne on kohtalaisen harvinaisia Suomessa..

      Lainaa

    18. Tinkimätön unikeko 21.12.2023 8:44
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Toivoton kultakala: Se on buffi. Tuotemerkin mukaan, eli sinällään joidenkin mielestä ei ole buffi.
      Aina oppii uutta, en tiennytkään että nimitys tulee tuotemerkistä.

      Lainaa

    19. Itseasiassa 21.12.2023 8:58
      Tulos: +47 (61 ääntä)
      Ida "mulle kaikki heti nyt". Tuokaa mulle 20 € yöhön autolle, kun on vähän kiire kun odottelin jo yli puoli tuntia. Ei varmaan voi tuoda Volvolle, jos ei tiennyt sun edes istuvan siellä Volvossa.

      Lainaa

    20. Peitettävä albatrossi 21.12.2023 9:10
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Jämtti sakaali: ❤️Mä olin tätini mielestä erityislahjakkuus, kun osasin käyttää verkkopankkia ja ajaa autolla Hämeenlinnan keskustassa...
      Hämeenlinna on kyllä veemäinen ajaa, pelkkiä yksisuuntaisia täynnä :D

      Lainaa

    21. Tulos: -2 (96 ääntä)
      Maksuunpantava hevonen: Eikö minkä tahansa toisen omaisuuden roskikseen heittäminen olekaan rikos…? Eipä kai kenellekään tuntemattomalle kuulu toisten terveydestä hössöttäminen ja elämäntapojen vahtiminen, tuskinpa kukaan on Juhonkaan burgereita tai lihoja heittämässä roskikseen ja viemässä vihanneksia tilalle.
      Olet saanut mittavasti alapeukkuja, mutta samaa mieltä. Jeesus nyt oikeasti. Se on tupakkaa, ei joukkotuhoase.
      Olen tietoinen tupakan vakavistakin terveyshaitoista pitkällä tähtäimellä enkä itse polta. Silti yksittäisen sähkötupakan kutsuminen hengenvaaralliseksi on täysin kajahtanutta touhua. Porukalla tuntuu lähtevän mopo täysin käsistä näissä, kun kyse on oletettavasti nuorista. (Tässähän tosin ikää ei tosiasiassa ollut ilmoitettu.)
      Sama homma kuin emergiajuomien kanssa. Vaikuttava aine on sama kuin kahvissa (ja määrät samaa suuruusluokkaa), mutta jotenkin ihmeellisesti juuri ED tapaa talossa ja puutarhassa, kun keski-ikäisen latten kittaus on lähes puuduttavan arkista toimintaa.
      Ja kyllä, tuntuu epämiellyttävältä, kun ventovieras rupeaa poliisina manageroimaan toisten elämäntapojen riskejä. Ihmisillä on jännä tarve tähän. Kai se on jonkinlaista vallan ja auktoriteetin hakua, halu tuntea itsensä tärkeäksi. Törmään itse vielä näin nelikymppisenä pelokkaiden hössöjen kontrollointiyrityksiin koskien mm. sitä, voiko mennä yksin uimaan.

      Lainaa

    22. Intiimi peura 21.12.2023 10:47
      Tulos: -26 (84 ääntä)
      Joku heittää toisen omaisuutta roskiin ja täällä hurrataan. Noloa.

      Lainaa

    23. Tulos: +132 (134 ääntä)
      Puff on lohikäärme!

      Lainaa

    24. Intiimi peura 21.12.2023 10:52
      Tulos: +45 (55 ääntä)
      "Miten pystyy kun puhelin hukassa?" Kätevää, kun puhelimen löytämiseen tarkoitettua palvelua käyttääkseen tarvitsee sitä hävitettyä puhelinta.

      Lainaa

    25. Tulos: +32 (48 ääntä)
      Onnistunut pelikaani: Ei kyllä toi on nimenomaan nikotiinivapE. VapO eli vaporisaattori on sit se terveellisempi vaihtoehto, mut niitä ei esiladattuna täällä paljon liiku.
      Tämä ei hirveästi auttanut. Mikä on vapE, mikä vapO? Ja edelleen mikä on puffi?

      Lainaa

    26. Tulos: +60 (88 ääntä)
      Maksuunpantava hevonen: Eikö minkä tahansa toisen omaisuuden roskikseen heittäminen olekaan rikos…? Eipä kai kenellekään tuntemattomalle kuulu toisten terveydestä hössöttäminen ja elämäntapojen vahtiminen, tuskinpa kukaan on Juhonkaan burgereita tai lihoja heittämässä roskikseen ja viemässä vihanneksia tilalle.
      Roskat kuuluvat roskikseen. Saanko laittaa maasta löytämäni epämääräisen muoviputkilon roskiin? Totta helvetissä. Tytöille sakot roskaamisesta.

      Lainaa

    27. Iloton hirvi 21.12.2023 11:24
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Teme: Puff on lohikäärme!
      Jes, joku toinenkin tietää hippiajan laulun. Koulussa laulettiin.

      Lainaa

    28. Lihaton metso 21.12.2023 11:26
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      Voi Tuula! Minäkin sain vielä vuoden päästä sukujuhlissa hävetä pää punaisena kun täti kehui kaikille miten olen tietokonesuperitmies siitä kun asensin hänen tulostimensa. Eli laitoin kaksi piuhaa kiinni, ok, ok, jatka, ok ja asenna....

      Lainaa

    29. Lyhennetty seepra 21.12.2023 11:32
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Mahtava hauki: Ei puffit varmaan "hengenvaarallisia" ole, mutta parempi roskiksessa kuin jonkun lapsen käsissä. Lisäksi ovat yleensä niin halpoja että ei viitsi infopisteelle kiikuttaa, kun tuskin omistaja jaksaa paljoa etsiä.
      Niin jos joku tommonen on lattialla lähellä roskista, niin sinnehän se on helppo nostaa. Mistä noita tietää mitä ne on ja onko ollut jokin kertakäyttöinen ja tippunut roskiksesta ohi. Kaikenlaisia vapO/E hommia sitä onkin. Ennen sähkötupakka oli semmoinen metallinen pötkylä.

      Lainaa

    30. Voittoisa monni 21.12.2023 11:34
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Asuin aikanaan Jyväskylässä Ronsuntaipaleentien lähellä, ja se oli minusta erittäin söpö nimi tielle

      Lainaa

    31. Eri lohikäärme 21.12.2023 11:35
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      tonique: Jyväskylä kaksi kertaa mainittu! Ekassa mokassa "Ronsuntaipaleentie 204" on jätekeskus Mustankorkean osoite.
      Onko todellista? Ronsu kuulostaa lähinnä hauskasti väärin kirjoitetulta norsulta 😆. Mutta jos tuo tosiaan on jätekeskuksen osoite niin sitten tuo osuu 100% maaliin.

      Lainaa

    32. Voittoisa monni 21.12.2023 11:35
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Asuin aikanaan Jyväskylässä Ronsuntaipaleentien lähellä, ja se oli minusta erittäin söpö nimi tielle. Mihin lie oikeasti viittaa, mutta mieleen tulee vain taivaltaan taivaltava ronsu eli norsu.

      Lainaa

    33. Tulos: -9 (31 ääntä)
      Kyöpeli: Olet saanut mittavasti alapeukkuja, mutta samaa mieltä. Jeesus nyt oikeasti. Se on tupakkaa, ei joukkotuhoase. Olen tietoinen tupakan vakavistakin terveyshaitoista pitkällä tähtäimellä enkä itse polta. Silti yksittäisen sähkötupakan kutsuminen hengenvaaralliseksi on täysin kajahtanutta touhua. Porukalla tuntuu [...]
      Samaa mieltä. Taidat kyllä olla joku kriminaali tai muu underground og kun yksin uimaan meinaat. Huh, mä luulin että mulla on tullut tehtyä tyhmyyksiä elämässäni mutten kyllä noin hc ole. Mad respect. Mitkä fakin anglismit.

      Lainaa

    34. Pulska kameli 21.12.2023 12:56
      Tulos: -3 (39 ääntä)
      Ymmärrän kyllä, ettei Konstan taidot niin erityisiä ole, mutta kai nuo olisi voineet antaa äidin olla ylpeitä pojastaan. Kuitenkin tarjoutui ilmaiseksi auttamaan ja poika olisi asian osannut (niinkuin melkein kuka tahansa, joka vähän viitsii), niin olisivat antaneet Tuulan olla ylpeitä. Aina ei tarvitse olla tosikko.

      Lainaa

    35. Intiimi peura 21.12.2023 13:33
      Tulos: -19 (61 ääntä)
      Kyöpeli: Olet saanut mittavasti alapeukkuja, mutta samaa mieltä. Jeesus nyt oikeasti. Se on tupakkaa, ei joukkotuhoase. Olen tietoinen tupakan vakavistakin terveyshaitoista pitkällä tähtäimellä enkä itse polta. Silti yksittäisen sähkötupakan kutsuminen hengenvaaralliseksi on täysin kajahtanutta touhua. Porukalla tuntuu [...]
      Miinusta paukkuu sullekkin mutta minkäänlaista vasta-argumenttia ei osaa kukaan muodostaa. Nää ihmiset heittää varmaan hanskatkin roskiin jos kadulta löytää. Tai esimerkiksi kahden kympin hiustenleikkuukoneen joka on ostosreissulla bussipysäkille unohtunut.

      Lainaa

    36. Reseptivapaa Dinosaurus 21.12.2023 13:54
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Eri lohikäärme: Onko todellista? Ronsu kuulostaa lähinnä hauskasti väärin kirjoitetulta norsulta 😆. Mutta jos tuo tosiaan on jätekeskuksen osoite niin sitten tuo osuu 100% maaliin.
      On ihan todellista, Mustankorkea lajittelupiha, Ronsuntaipaleentie 204 40500 Jyväskylä on osoite.
      Ronsu on pieni asuinalue/pitäjä Jyväskylän ja Muuramen rajalla, siitä tien nimi. Itse pitäjän nimestä en mene takuuseen, mutta Ronsu on myös harvinainen sukunimi ja moni paikkahan on nimetty muinaisen asukkaansa mukaan.

      Lainaa

    37. Sankka lohikäärme 21.12.2023 14:54
      Tulos: -27 (63 ääntä)
      Vaaleanruskea hampurilainen: Meinasin kysyä että mikä helkkarin puffi mutta googlasin ja tulin samaan johtopäätökseen kuin Riku eli hyvä että roskitti sen. Ida saa kyllä odotella Volvolla, laiskuus huipussaan siinä odotellessa.
      Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin yleensä noi maksaa mitä tahansa viidenkympin ja kahdensadan euron välillä. On kyllä pakko taas kerran ihmetellä että kaikkea se leipä elättää.

      Lainaa

    38. Priima peura 21.12.2023 15:01
      Tulos: -12 (26 ääntä)
      Onnistunut pelikaani: Ei kyllä toi on nimenomaan nikotiinivapE. VapO eli vaporisaattori on sit se terveellisempi vaihtoehto, mut niitä ei esiladattuna täällä paljon liiku.
      Vaporisaattorilla pystyy vetämään kannabisöljyä ja ne on niitä vehkeitä ja nesteitä mitkä aiheutti niitä äkillisiä kuolemia jenkeissä pari vuotta sitten. Että en itse mitenkään erityisen terveelliseksi niitä sanoisi kun ottaa huomioon että "vapella" ei ole ollut tuollaisia ongelmia kertaakaan näiden kahdenkymmenen vuoden aikana kun ne ovat olleet olemassa, missään päin maailmaa. Mutta ymmärrän toki että joidenkin mielestä kannabis on ihmelääke joka parantaa kaikki sairaudet syövästä lähtien joten kaipa sitä sitten uskoo mihin tahansa.

      Lainaa

    39. Lukematon kotka 21.12.2023 15:09
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Luulin tähän päivään asti että puffi on sellainen tuubihuivi
      Se on Buff. Tai sen niminen firma on yksi niiden nimekkäimmistä valmistajista. Minulle puffi on se muoviverkosta tehty pallero jolla voi pestä itsensä suihkussa. 😄

      Lainaa

    40. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Onnistunut pelikaani: Ei kyllä toi on nimenomaan nikotiinivapE. VapO eli vaporisaattori on sit se terveellisempi vaihtoehto, mut niitä ei esiladattuna täällä paljon liiku.
      Nikotiini itsessään ei ole vähäisissä määrin käytettynä kovin haitallinen aine (vaikkakin erittäin koukuttava). Terveyshaitat liittyvät lähinnä siihen, että se pitäisi saada imeytymään nopeasti, jotta siitä saisi mitään iloa. Tämä onnistuu keuhkojen kautta, mutta silloin se pitää saada ensin kaasumaiseen muotoon, ja silloin siihen yleensä tulee mukaan terveydelle huomattavan haitallisia aineita kuten tupakassa savu tai sähkötupakassa höyry (joka saattaa sisältää höyrytinosasta irtoavia raskasmetalleja). Imeyttäminen onnistuu myös suun limakalvojen kautta (nikotiinipurkat, nuuska), mutta silloin määrien pitää olla huomattavasti isompia kuin keuhkojen kautta nautittuna, jotta minkäänlaista "päihdyttävää" vaikutusta saadaan.

      Lainaa

    41. Kiinnitetty katkarapu 21.12.2023 15:40
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Priima peura: Vaporisaattorilla pystyy vetämään kannabisöljyä ja ne on niitä vehkeitä ja nesteitä mitkä aiheutti niitä äkillisiä kuolemia jenkeissä pari vuotta sitten. Että en itse mitenkään erityisen terveelliseksi niitä sanoisi kun ottaa huomioon että "vapella" ei ole ollut tuollaisia ongelmia kertaakaan näiden kahdenkymmenen [...]
      Useimmilla vaporisaattoreilla ei pysty öljyjä tai nesteitä höyrystämään, yrttejä/kukintoa vain. Jenkeissä hengenvaaraa aiheuttanut oli muistaakseni neste tai öljy, johon oli lisätty THC:tä. Eli ei tekemistä kannabisöljyn kanssa. Ja eikös sitä nimenomaan nautittu vapella/e-röökillä, ei vaporisaattorilla(?)
      Nopea Googletus tuottaa paljon uutisia naamalle, käsiin ja taskuun räjähtäneistä vapeista/e-röökeistä, sekä e-röökien aiheuttamista keuhko-ongelmista. Yleensä näissä on toki kyse huonolaatuisista tuotteista niin itse vapeissa, kuin nesteissäkin, oletan.

      Lainaa

    42. Kaita hamsteri 21.12.2023 16:43
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Dinosaurus: Tämä ei hirveästi auttanut. Mikä on vapE, mikä vapO? Ja edelleen mikä on puffi?
      Vape on vapaaehtoinen pelastuspalvelu ja vapo on valtion polttoaine.

      Lainaa

    43. Maistettu nektariini 21.12.2023 18:12
      Tulos: +13 (49 ääntä)
      Sankka lohikäärme: Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin [...]
      Yhyy, sitten ehkä ei pitäis pudotella niitä kahdensadan euron vapeja pitkin katuja. Jalustalle nostettu tupakka. Joutaa roskiin jos kadulla lojuu.

      Lainaa

    44. Väkivahva orava 21.12.2023 18:28
      Tulos: +45 (59 ääntä)
      Sankka lohikäärme: Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin [...]
      Tuo ei näytä mitenkään hyödylliseltä vaan lähinnä kertakäyttöiseltä serpentiinin poksauttajalta. Jonkun vanhemman silmissä voi näyttää joltain laittomalta nuorisolaisten jutulta mihin voi olla jopa parempi ettei edes koske. Hui mitä huimausainejuttuja lienee. Ei tarvitse esittää tyhmempää kuin onkaan, kaikki tietävät että avaimet, puhelimet ja lompakot ovat tärkeitä. Suurin osa ihmisistä ymmärtää viedä ne liikkeen infoon.

      Lainaa

    45. Itselatautuva maksamato 21.12.2023 18:31
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Peitettävä albatrossi: Hämeenlinna on kyllä veemäinen ajaa, pelkkiä yksisuuntaisia täynnä 😁
      Onneksi ne oppii kerrasta. Joko ajaa heti oikein tai sitten kerran väärin :D Sitten voikin kutsua itseään Hämptonin katujen erikoislahjakkuudeksi.

      Lainaa

    46. Aukia soturi 21.12.2023 19:58
      Tulos: +12 (26 ääntä)
      Mahtava hauki: Ei puffit varmaan "hengenvaarallisia" ole, mutta parempi roskiksessa kuin jonkun lapsen käsissä. Lisäksi ovat yleensä niin halpoja että ei viitsi infopisteelle kiikuttaa, kun tuskin omistaja jaksaa paljoa etsiä.
      Jos se on nyt sitä e-tupakkia, niin kyllä se on hengenvaarallisempaa kuin tavanomainen tupakka. Se pukkaa keuhkosyövän nopeammin. 
      Ei voi suositella. 
      Se nopea tuhoisuus johtuu kai siitä, että ne haitta-aineet höyrystyessään käyttäytyy kehossa eri tavalla. 

      Lainaa

    47. Aukia soturi 21.12.2023 20:00
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Väkivahva orava: Tuo ei näytä mitenkään hyödylliseltä vaan lähinnä kertakäyttöiseltä serpentiinin poksauttajalta. Jonkun vanhemman silmissä voi näyttää joltain laittomalta nuorisolaisten jutulta mihin voi olla jopa parempi ettei edes koske. Hui mitä huimausainejuttuja lienee. Ei tarvitse esittää tyhmempää kuin onkaan, kaikki [...]
      Kyllä. 
      Ja avainten tai lompakon hukkaamisesta tulee kuluja vähintään 200 €. 

      Lainaa

    48. Toivoton kultakala 21.12.2023 20:53
      Tulos: +16 (32 ääntä)
      Sankka lohikäärme: Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin [...]
      Voi nyt vittu, ensin pitää verrata tätä burgerin roskiinheittåmiseen ja nyt lompakon ja avainten.
      Uikaa roskissanne sitten, ei siivota mitään mistään.

      Lainaa

    49. Tulos: +31 (31 ääntä)
      Idasta tuli mieleen yksi toinen Iida, joka yritti ostaa minulta käytetyn iphonen torissa. Olin ilmoitukseen kirjannut että nouto keskustasta ja maksu vain mobilepay. Iidalla ei ollut mobilepaytä, ja puhelin olisi pitänyt viedä 20km päähän hänelle kun hän ei jaksanut tulla keskustaan. Yksi eikä kaksi "ei" sanaa ei mennyt Iidalle kalloon. Tinkasi ja vänkäsi. Ehkä se oli sama Iida 🤔

      Lainaa

    50. Vitsikäs hirmulisko 21.12.2023 23:19
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Maksuunpantava hevonen: Eikö minkä tahansa toisen omaisuuden roskikseen heittäminen olekaan rikos…? Eipä kai kenellekään tuntemattomalle kuulu toisten terveydestä hössöttäminen ja elämäntapojen vahtiminen, tuskinpa kukaan on Juhonkaan burgereita tai lihoja heittämässä roskikseen ja viemässä vihanneksia tilalle.
      No tuo esine näyttää ihan siltä että joku pikkulapsi kiinnostuu siitä varmasti jos sattuu löytämään. Just sellanen mukavan hassunnäköinen.

      Lainaa

    51. Vitsikäs hirmulisko 21.12.2023 23:22
      Tulos: +36 (36 ääntä)
      Teme: Puff on lohikäärme!
      Niin iloinen!

      Lainaa

    52. Esteetön maito 21.12.2023 23:33
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Intiimi peura: "Miten pystyy kun puhelin hukassa?" Kätevää, kun puhelimen löytämiseen tarkoitettua palvelua käyttääkseen tarvitsee sitä hävitettyä puhelinta.
      Jos on laite millä pääsee Facebookkiin kyselemään sitä luuria, samalla laitteella pääsee myös sinne Googlen palveluun.

      Lainaa

    53. Kyllästynyt myyrä 22.12.2023 2:17
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Vitsikäs hirmulisko: No tuo esine näyttää ihan siltä että joku pikkulapsi kiinnostuu siitä varmasti jos sattuu löytämään. Just sellanen mukavan hassunnäköinen.
      Ja sehän ei ole hyvä asia. Imaisee vielä myrkyt sisäänsä. Ja kenen lie bakterit ja virukset myöskin. Muutenkin noista on stailattu niin nuorisoa kiinnostavia ja vissiin on saatavilla kaikenlaisia tuunausosia, makuja, lisäosia ja kaikenlaista että nuoriso laittaisi noihin paljon rahaa kiinni. Tupakkiaskeihin kyllä laitetaan syöpäkeuhkoja, tuhoutuneita ikeniä ja keskenmenneitä sikiöitä, mutta miksi noihin ei?

      Lainaa

    54. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Itselläni oli puhelimen jäljitys jota kerran olisin puhelimen hukatessani tarvinnut, mutta yllätys yllätys siihen tarvitsi google varmistuksen. Ja eikös se googlen kirjautuminen vaatinut vahvistusta mikä toimii puhelimella :)

      Lainaa

    55. Intiimi peura 22.12.2023 8:39
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Esteetön maito: Jos on laite millä pääsee Facebookkiin kyselemään sitä luuria, samalla laitteella pääsee myös sinne Googlen palveluun.
      Niin?

      Lainaa

    56. Intiimi peura 22.12.2023 8:42
      Tulos: -19 (25 ääntä)
      Väkivahva orava: Tuo ei näytä mitenkään hyödylliseltä vaan lähinnä kertakäyttöiseltä serpentiinin poksauttajalta. Jonkun vanhemman silmissä voi näyttää joltain laittomalta nuorisolaisten jutulta mihin voi olla jopa parempi ettei edes koske. Hui mitä huimausainejuttuja lienee. Ei tarvitse esittää tyhmempää kuin onkaan, kaikki [...]
      Sinun ei ehkä tarvitse esittää, sillä vaikutat olevan valmiiksi tarpeeksi tyhmä. Roskiinheittäjä oli tunnistanut laitteen.

      Lainaa

    57. Konstikas panda 22.12.2023 10:42
      Tulos: -7 (17 ääntä)
      Aukia soturi: Jos se on nyt sitä e-tupakkia, niin kyllä se on hengenvaarallisempaa kuin tavanomainen tupakka. Se pukkaa keuhkosyövän nopeammin.  Ei voi suositella.  Se nopea tuhoisuus johtuu kai siitä, että ne haitta-aineet höyrystyessään käyttäytyy kehossa eri tavalla. 
      Höpöhöpö... Tiedossa olevat Keuhkosyöpä- ja muut keuhkosairausriskit perustuvat siihen, että sähkösavukkeet sisältävät osittain samoja syöpää aiheuttavia ainesosia kuin tupakka. Joskin huomattavasti pienemmissä määrin. Mistään kohonneesta sairastumisriskistä ei ole olemassa minkäänlaista tutkimusnäyttöä. Pikemminkin päinvastoin. Toki tutkimustietoa on "vain" n. 15 vuoden ajalta, joten lopullisia pitkäaikaisvaikutuksia ei ole vielä nähtävissä.

      Lainaa

    58. Hiuspantoja myyvä piirroshahmo 22.12.2023 11:39
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Konstikas panda: Höpöhöpö... Tiedossa olevat Keuhkosyöpä- ja muut keuhkosairausriskit perustuvat siihen, että sähkösavukkeet sisältävät osittain samoja syöpää aiheuttavia ainesosia kuin tupakka. Joskin huomattavasti pienemmissä määrin. Mistään kohonneesta sairastumisriskistä ei ole olemassa minkäänlaista tutkimusnäyttöä. Pikemminkin [...]
      Sähkötupakan edut verrattuna normitupakkaan: 
      - ei tervaa eikä häkää
      Sähkötupakan haitat verrattuna normaalitupakkaan ainakin nämä: 
      - sähkösavukkaiden höyryä vedetään syvemmälle keuhkoihin ja pidetään siellä pidempään
      - makunesteissä on myrkyllisiä/haitallisia aineita
      - nuoria houkuttelevat pakkaukset ja markkinointi
      Johtopäätös: Ei voi suositella. Ilmeisesti ketjupolttajan saattaa kannattaa vaihtaa. 

      Lainaa

    59. Avaimeton paprika 22.12.2023 21:46
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Sankka lohikäärme: Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin [...]
      Mä tunnistaisin tuollaisen kyllä sähkösavukkeeksi jos tulisi vastaan, mutta sen verran pihalla olen näistä, että en tietäisi ulkonäön perusteella, onko heitetty maahan tarkoituksella (roskaamisen ilosta) vai vahingossa. Noita on aina välillä näkynyt silppuna pitkin bussipysäkin pientareita. En ole vienyt minkään marketin infoon.

      Lainaa

    60. Upea tohtori 22.12.2023 22:53
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Dinosaurus: Tämä ei hirveästi auttanut. Mikä on vapE, mikä vapO? Ja edelleen mikä on puffi?
      Vape on käsittääkseni sama kuin puffi. Tai puffi on yhdenlainen vape. Ne on ties minkä karkin makuisia kertakäyttöisiä sähkökessuja joita teinit ostaa pimeiltä markkinoilta. Vapo on vaporisaattori, eli väline joka muuttaa palavan aineen vesihöyryksi, ja sillä mm kannabista käytetään.

      Lainaa

    61. Vanhahko sonni 23.12.2023 3:32
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Upea tohtori: Vape on käsittääkseni sama kuin puffi. Tai puffi on yhdenlainen vape. Ne on ties minkä karkin makuisia kertakäyttöisiä sähkökessuja joita teinit ostaa pimeiltä markkinoilta. Vapo on vaporisaattori, eli väline joka muuttaa palavan aineen vesihöyryksi, ja sillä mm kannabista käytetään.
      Mitä ne vesipiipun näköiset sitten on? Bongit vai miksi niitä kutsutaan?

      Lainaa

    62. Myöhä krokotiili 23.12.2023 13:35
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Hiuspantoja myyvä piirroshahmo: Sähkötupakan edut verrattuna normitupakkaan:  - ei tervaa eikä häkää Sähkötupakan haitat verrattuna normaalitupakkaan ainakin nämä:  - sähkösavukkaiden höyryä vedetään syvemmälle keuhkoihin ja pidetään siellä pidempään - makunesteissä on myrkyllisiä/haitallisia aineita - nuoria houkuttelevat pakkaukset ja [...]
      "ilmeisesti ketjupolttajan kannattaa vaihtaa".... No sehän noiden ainoa tarkoitus on... Olla korvikkeita tupakalle. Eikai niitä kukaan miksikään terveystuotteiksi luule, että alkaisi käyttämään muuten kuin tupakan korvikkeena.

      Lainaa

    63. Palava orava 23.12.2023 14:54
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Teme: Puff on lohikäärme!
      Niin iloinen!

      Lainaa

    64. Tulos: -10 (18 ääntä)
      Maistettu nektariini: Yhyy, sitten ehkä ei pitäis pudotella niitä kahdensadan euron vapeja pitkin katuja. Jalustalle nostettu tupakka. Joutaa roskiin jos kadulla lojuu.
      Olishan jumaleissön hieno paikka jos tässä tupakin käryttämisen lopettamista sillä kahden sadan vapella yrittäessä onnistuisi pudottamaan kyseisen apuvälineen ja joku kukkahattutäti kokisi tarpeelliseksi heittää sen roskiin koska "myrkkyä ja varmaan ganjabistä yhy yhy". Varmaan astmaatikkojen inhalaattorit ja allergisten epipenitkin sais heittää roskiin koska mitäs sitä toisten apuvälineillä väliä.

      Lainaa

    65. Taivutettu metsämarja 24.12.2023 13:51
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Upea tohtori: Vape on käsittääkseni sama kuin puffi. Tai puffi on yhdenlainen vape. Ne on ties minkä karkin makuisia kertakäyttöisiä sähkökessuja joita teinit ostaa pimeiltä markkinoilta. Vapo on vaporisaattori, eli väline joka muuttaa palavan aineen vesihöyryksi, ja sillä mm kannabista käytetään.
      No nyt päästiin jo lähemmäs totuutta. Mutta vaporisaattoreissa se tavara ei ole palavaa. 
      Tyypillisesti kai nykyään vapeiksi sanotaan kaikkia öljyvaporisaattoreita, jotka useimmiten nikotiiniöljyjen höyrystämistä varten. Vapoiksi sanotaan vaporisaattoreita joissa höyrystetään kuivattua yrttiä, useimmiten kannabiksen kukintoa. 
      Öljyvapeissa on ollut haasteena öljyn sekaan liukenevat metallit. Yrttivapoista en muista vastaavista ongelmista lukeneeni. 

      Lainaa

    66. Armeijan käynyt pulu 24.12.2023 15:58
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kiinnitetty katkarapu: Useimmilla vaporisaattoreilla ei pysty öljyjä tai nesteitä höyrystämään, yrttejä/kukintoa vain. Jenkeissä hengenvaaraa aiheuttanut oli muistaakseni neste tai öljy, johon oli lisätty THC:tä. Eli ei tekemistä kannabisöljyn kanssa. Ja eikös sitä nimenomaan nautittu vapella/e-röökillä, ei vaporisaattorilla(?) Nopea [...]
      Pikkukunnan koulusta löytyi ”kannabisvapea”, ja rehtori huolestui – aikuiset ilmiöstä ihan pihalla
      Yhdysvalloissa markkinoilla on kahdenlaista kannabisvapea, joista toisessa on päihdyttävää THC:tä ja toisessa ei-päihdyttävää CBD:tä eli kannabidiolia

      Lainaa

    67. Kujeileva apina 25.12.2023 12:28
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Väkivahva orava: Tuo ei näytä mitenkään hyödylliseltä vaan lähinnä kertakäyttöiseltä serpentiinin poksauttajalta. Jonkun vanhemman silmissä voi näyttää joltain laittomalta nuorisolaisten jutulta mihin voi olla jopa parempi ettei edes koske. Hui mitä huimausainejuttuja lienee. Ei tarvitse esittää tyhmempää kuin onkaan, kaikki [...]
      Ulkonäöllisesti oisin veikannut jotain kirpeetä karkkijauhetta tms. Näin äkkivilkaisulla ja roskiin olisin heittänyt.

      Lainaa

    68. Sinertävä kultakala 27.12.2023 0:42
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Aukia soturi: Jos se on nyt sitä e-tupakkia, niin kyllä se on hengenvaarallisempaa kuin tavanomainen tupakka. Se pukkaa keuhkosyövän nopeammin.  Ei voi suositella.  Se nopea tuhoisuus johtuu kai siitä, että ne haitta-aineet höyrystyessään käyttäytyy kehossa eri tavalla. 
      Ja vasta tänä syksynä Yle teki jutun siitä, että noissa laitteissa on mm. lyijyä, joka liukenee mukaan nesteeseen. Taisi olla muitakin vaarallisia raskasmetalleja.  Eli ei se, mitä siinä poltetaan (tupakka toki on haitallinen itsessään, kannabis - jos huumaavia aineita ei oteta lukuun - vähän vähemmän ainakin tervan osalta) vaan kaikki ne muut jutut.

      Lainaa

    69. Neulottu ilonpilaaja 28.12.2023 8:14
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Sankka lohikäärme: Pitääpä pitää mielessä seuraavalla kerralla kun löytyy jotain avaimia tai puhelimia/lompakoita että roskiin voi heittää. Kiitos tästä neuvosta, toivottavasti sattuu olemaan juuri sinun. Vittu mikä maailma kun toisten hukkaamia tavaroita hävitetään tuolla tavalla. Eihän toi ollut kuin 20e arvoinen mutta noin niinkuin [...]
      Kyllä. Ja sehukannut istuu autossa odottamassa että joku nyt kiikuttaisi sinne ne avaimet/puhelimen. Jos tuo laite on kermaperseelle niin tärkeä, niin kannattaisiko lähtä etsimään eikä oottaa valmista pöytää. Vai ruukaatko olla monestikin tuollaisten juoksupoikana?

      Lainaa

    70. Nesteytetty riesa 28.12.2023 18:29
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Itsehän en tolla googlen find android systeemillä tee mitään, kun google ei pääse urkkimaan ainakaan omaa puhelinta, vaikka kirjautuminen olisikin päällä. Minä itse päätän milloin se paske pääsee nettiin hakemaan edes päivitykset appeihin, tai muutenkaan nettiin. Täytyy vaan pitää omasta luurista huolta. Oon muuten testannu, eikä se sitä löydä, kun on oikein säädetty puhelin.

      Lainaa

    71. Vedessäelävä katkarapu 28.12.2023 21:08
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Nesteytetty riesa: Itsehän en tolla googlen find android systeemillä tee mitään, kun google ei pääse urkkimaan ainakaan omaa puhelinta, vaikka kirjautuminen olisikin päällä. Minä itse päätän milloin se paske pääsee nettiin hakemaan edes päivitykset appeihin, tai muutenkaan nettiin. Täytyy vaan pitää omasta [...]
      Ei halua Googlea urkkimaan puhelinta ➡️ ostaa Androidin 😅
      Kai olet tietoinen, että Google on tehnyt koko käyttöjärjestelmän?

      Lainaa

    72. Toivoton kultakala 28.12.2023 21:17
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Vedessäelävä katkarapu: Ei halua Googlea urkkimaan puhelinta ➡️ ostaa Androidin 😅 Kai olet tietoinen, että Google on tehnyt koko käyttöjärjestelmän?
      Google ei ole sitä luonut, vaan Android.

      Lainaa

    73. Kurvikas perhonen 28.12.2023 22:45
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Toivoton kultakala: Google ei ole sitä luonut, vaan Android.
      Jos emme olisi jo Feissarimokissa, lähettäisin tämän sinne.

      Lainaa

    74. Ärtyisä huonekalu 30.12.2023 17:15
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Vedessäelävä katkarapu: Ei halua Googlea urkkimaan puhelinta ➡️ ostaa Androidin 😅 Kai olet tietoinen, että Google on tehnyt koko käyttöjärjestelmän?
      Mitähän väliä tuolla on kuka sen on tehnyt, jos pystyt estämään sen älyttömän tiedonkeruun?

      Lainaa

    75. Ärtyisä huonekalu 30.12.2023 17:22
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Ärtyisä huonekalu: Mitähän väliä tuolla on kuka sen on tehnyt, jos pystyt estämään sen älyttömän tiedonkeruun?
      Siis omalle kohdalle jokainen voi ainakin vähentää sitä tiedonkeruuta ihan säätämällä puhelimen asetuksia tarpeeksi järkeväksi (Tosin silloin ei höpöhöpö somesovellukset välttämättä toimi oikein, mutta mitä sitte, kuka sellasia käyttää? :D). Roottaamalla luurin ja asentamalla custom softia vielä paremmin.

      Lainaa

    76. Ompeleeton ankka 1.1.2024 21:55
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Jeppis: Toimin erään rouvan henkilökohtaisena avustajana, niin hän kutsui mua "tietokoneavustajakseen" ja markkinoi mua kaikille kavereilleen kovana teknisenä osaajana, koska olin niin taitava. Todellisuudessa käytin verkkopankkia, sähköpostia, wordia ja tulostin braille-tulostimella. Tilasinpa pari [...]
      Jos saat siitä palkkaa, olet ammattilainen 😉

      Lainaa

    77. Punnittu mustikka 5.11.2024 12:32
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Dinosaurus: Tämä ei hirveästi auttanut. Mikä on vapE, mikä vapO? Ja edelleen mikä on puffi?
      Vapo on entinen valtio-omisteinen energiafirma, tunnetaan turvetuotannosta. Nykyään nimellä Neova.
      Puffi on mainos. Tai sit sellanen pallohiha. Vähän kuin Käärijän vihressä bolerossa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: android, erityislahjakkuus, jäljittää, jäljitys, kadonnut, kuva, kännykkä, löytötavarat, oikeinkirjoitus, puffi, puhelin, vape, välilyönti