Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 11

Kolme syytä eroon: kotityöt, raha-asiat ja murha.
Parisuhdeterapiaa, osa 11

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Oletettava pomelo 8.12.2022 0:10
      Tulos: +610 (632 ääntä)
      Eihän se kiltti ja mukava mies oo mitää murhaa tehnyt joten miksi pitäis vaikuttaa?

      Lainaa

    2. Huokea karjalanpiirakka 8.12.2022 0:33
      Tulos: +126 (416 ääntä)
      Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....

      Lainaa

    3. Apea mandariini 8.12.2022 0:44
      Tulos: +390 (446 ääntä)
      Noh, jos lavuaari puhdistetaan säännöllisesti ja on lähinnä vain tavallisessa keittiökäytössä, en näe tuossa mitään kovin järkyttävää. Jotkut kuitenkin pesevät keittiön lavuaarissa mm. pikkukoiria, joten vaatisi vähän lisätietoja että voisi määritellä todellisen paskaisuuden tason. Eksäni aikanaan luonani käydessään nappasi tiskirätin ja pyyhki sillä kuraiset lahkeensa ja oli ihmeissään kun närkästyin. Ei tuntunut ymmärtävän että en halua sillä rätillä enää pyyhkiä tasoja joilla syödään ja laitetaan ruokaa. Eniten ihmettelen sitä, että ei käynyt mielessäkään kysyä minulta (olin viereisessä huoneessa) mitä voisi tähän operaatioonsa kämpästäni käyttää...

      Lainaa

    4. apinaattori 8.12.2022 0:53
      Tulos: +44 (66 ääntä)
      Nyt ollaan asioiden ytimessä. Kaikkea sitä ihmiset miettiikin.

      Lainaa

    5. Gabriel DJ 8.12.2022 0:54
      Tulos: +395 (495 ääntä)
      Naistenhuone ei taaskaan yllättänyt. Mitä eroa on likaantuneen tiskialtaan putsauksessa pesuharjalla siihen kauheuteen, että tiskaa siinä tiskialtaassa likaiset tiskit, joista se allas likaantuu. Herr siunaa.

      Lainaa

    6. Kyllästynyt pussieläin 8.12.2022 1:02
      Tulos: +146 (212 ääntä)
      En edes tiedä, mitä kaikki vanhat ystävät nykyään tekevät. Mitä se kertoo minusta, jos joku onkin vankilassa ja uskallanko nyt enää olla itseni lähellä? Erakkona ihmettelen, että onko kovinkin tavallista, että aviopari ei tiedä ollenkaan toistensa raha-asioista? Ei sillä, että Heidin avioliitto muutenkaan kuulostaa kauhean tasapainoiselta. En ole mikään siisteysintoilija, mutta en pesisi allasta samalla välineellä kuin tiskejä. Itse käytän ennemmin sieniä, mutta tkskaukseen puhdas, edellinen altaan pesuun ja siitä vielä kylpyhuoneen siivoukseen ennen kuin päätyy roskikseen.

      Lainaa

    7. Tulos: +158 (254 ääntä)
      Voe voe. Se, mitä jengi ei tajua, on, että myöskään ne tiskit eivät ole hygieenisiä. Milläs sitä tiskataan astia, johon on epähuomiossa päässyt jokin ruoka homehtumaan/mädäntymään? Oletettavasti tiskiharjalla. Vai eikö tuon lajin ihminen ole elämässään sellaista kokenut, ja kaikki tiskataan välittömästi aterian jälkeen poikkeuksetta aina? Ei se sen kummempaa scheissea ole, mitä siinä tiskialtaassakaan on. Tällaisilta tyypeiltä voisi myös kysyä, miten he voivat samalla kädellä syödä ja pyyhkiä takapuolensa. Kättä ei edes voi pestä yhtä kuumalla kuin tiskiharjan voi, ja silti onnistuu.

      Lainaa

    8. Heitettävä nauta 8.12.2022 1:26
      Tulos: +167 (189 ääntä)
      Totta kai jokaiseen vankeusrangaistukseen kuuluu olennaisena osana se, että kaikki sosiaaliset suhteet on katkaistava. Vapautumisen jälkeen on sitten hyvä lähteä pyrkimään uudelleen yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi kun uudessa kaveripiirissä on vain muita entisiä tai nykyisiä rikollisia.

      Lainaa

    9. Naulitseva nauta 8.12.2022 1:33
      Tulos: +281 (293 ääntä)
      Sen nyt ymmärtää, että jokainen on vastuussa omista tekemisistään mutta että vielä kaikkien muidenkin, joiden kanssa on ollut jollain tapaa yhteyksissä. Raukka mies, avautuu häntä "järkyttäneestä" tapahtumasta ja kumppani sitten yhdessä kavereiden kanssa pohtii että voiko tommosen ukon kanssa enää edes olla.

      Lainaa

    10. Innokas menninkäinen 8.12.2022 1:38
      Tulos: +222 (266 ääntä)
      Jos puoliso ottaa pikavipin, niin todellakin hälytyskellojen pitäisi soida ja kovaa, koska olet ilmeisesti päätynyt parisuhteeseen idiootin kanssa. Mutta ei se itsessään ole syy ottaa välittömästi ero, vaan käydä asiasta keskustelua ja selittää sille peruskoulun matematiikan säälipisteillä suorittaneelle läheisellesi, miksi on typerää lahjoittaa rahaa kusetusfirmoille. Toki jos hänellä on yleensäkin tapana tehdä typeryyksiä, niin kyllä siitä yhteisestä elämästä voi tulla aika raskasta, eikä sitä eroa kannata loputtomiin pitkittää jos elämäntavat eivät vain sovi yhteen.

      Lainaa

    11. Tulos: +89 (127 ääntä)
      Ei se mua haittaisi jos olisi kavereita vankilassa mutta selkeä eroon johtava syy omalla kohdalla olisi ennemmin se että kirjoittaa "ylä-aste"...

      Lainaa

    12. Liimattu seuraeläin 8.12.2022 3:36
      Tulos: +112 (128 ääntä)
      Mä en oikein ymmärrä ton ekan julkaisun kysyjää. Siis tolla logiikalla, jos mun mummo/veli/setä/aviomies/kaveri on sarjamurhaaja, niin sit mäki varmaan vähä oon, vai? Mä näin muksuna Speden huoltoasemalla, mä oon vähän koomikko?

      Lainaa

    13. Puolueeton noita 8.12.2022 4:31
      Tulos: +133 (167 ääntä)
      Eiks ne tiskit yleensä tiskataki siel lavuaaris? Sama kai se on sit puhistaa sillä samalla harjalla molemmat???

      Lainaa

    14. jukkapalmu 8.12.2022 5:27
      Tulos: +44 (74 ääntä)
      Huokea karjalanpiirakka: Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....
      Tiskiharja kannattaa myös käyttää astianpesukoneessa, mutta tossa tapauksessa niillä ei varmaan sellaista ole. Mutta siis jos keittiön lavuaaria sillä pesee niin samaa ruoanromuahan siinä on kun astioissakin.

      Lainaa

    15. Tulos: -33 (93 ääntä)
      Minulla tuppaa väkisin kertymään oranssia kasvustoa tiskialtaan pohjaan, ja kyllä mieluummin hinkkaan sitä pois jollain muulla välineellä kuin aktiivikäytössä olevalla tiskiharjalla.

      Lainaa

    16. Tulos: 0 (68 ääntä)
      Missä te sit pesette ja kuoritte perunat, jos ette lavuaarissa?

      Lainaa

    17. Jaettu kotka 8.12.2022 6:32
      Tulos: +20 (122 ääntä)
      Mä ymmärrän sanalla lavuaari aina vessan pesualtaan. Keittiön tiskiallasta sanon tiskialtaaksi. Kaikki tai ainakin melkein kaikki kai sen tiskialtaan tiskiharjalla putsaa, joten uskoisin että nyt puhutaan vessan pesualtaasta. Tosin siihen en pinnoitteen vuoksi suosittele harjausta, vaan säännöllistä puhdistusta rätillä ja sopivalla pesuaineella.

      Lainaa

    18. Tulos: +92 (114 ääntä)
      Jaettu kotka: Mä ymmärrän sanalla lavuaari aina vessan pesualtaan. Keittiön tiskiallasta sanon tiskialtaaksi. Kaikki tai ainakin melkein kaikki kai sen tiskialtaan tiskiharjalla putsaa, joten uskoisin että nyt puhutaan vessan pesualtaasta. Tosin siihen en pinnoitteen vuoksi suosittele harjausta, vaan säännöllistä puhdistusta rätillä ja sopivalla pesuaineella.
      Sama. Täytyi oikein lukea uudestaan, kun itselle jäi mielikuva vessan käsialtaan pesemisestä mutta kaikki muut kommentit koskee tiskiallasta, että luinko jotain väärin. Kuvittelisin tosiaan että kirjoittaja tarkoittaa vessan lavuaaria, mikä taas selittäisi koko viestin.

      Lainaa

    19. Pekka Kana 8.12.2022 7:07
      Tulos: +51 (99 ääntä)
      Pottu: Missä te sit pesette ja kuoritte perunat, jos ette lavuaarissa?
      Perunat syödään kuorineen. Kuorissa lähtee pois kaikki tärkeimmät hivenaineet.

      Lainaa

    20. Särötön ihminen 8.12.2022 7:33
      Tulos: -68 (102 ääntä)
      Pekka Kana: Perunat syödään kuorineen. Kuorissa lähtee pois kaikki tärkeimmät hivenaineet.
      Höpö höpö. Sä et vaan osaa kuoria.

      Lainaa

    21. Mäsä liitu 8.12.2022 7:37
      Tulos: +7 (35 ääntä)
      Pekka Kana: Perunat syödään kuorineen. Kuorissa lähtee pois kaikki tärkeimmät hivenaineet.
      Aivan kuoren alla sijaitsee nämä, eli lähtee raakaana kuoriessa pintakerroksen mukana. Kypsänä voi kuoria.

      Lainaa

    22. Suonensisäinen lokki 8.12.2022 7:49
      Tulos: +42 (72 ääntä)
      Kyllästynyt pussieläin: En edes tiedä, mitä kaikki vanhat ystävät nykyään tekevät. Mitä se kertoo minusta, jos joku onkin vankilassa ja uskallanko nyt enää olla itseni lähellä? Erakkona ihmettelen, että onko kovinkin tavallista, että aviopari ei tiedä ollenkaan toistensa raha-asioista? Ei sillä, että Heidin [...]
      Se on sellainen moderni aviolitto, missä on kaikki joko mun tai sun eikä yhteistä muu kuin osoite ja sänky ja jääkaappi.
      Mun rahat, mun harrastukset, mun tavarat, mun ystävät, ei kuulu sulle.
      Sitten parin vuoden jälkeen ihmetellään kun "ollaan kasvettu erilleen"
      Kyllä mä huolestuisin pikavipistä. Toki keskustelu olisi ensimmäinen vaihtoehto ennen sitä eroa.

      Lainaa

    23. Tulos: +22 (58 ääntä)
      Huokea karjalanpiirakka: Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....
      Aattele, se tiskiallas tulee likaiseksi niistä asioista, eli pitäisi olla jokaiselle tiskauskerralle oma tiskiharja. Tai oikeastaan ne astiathan on yleensä likaisempia kuin se allas.

      Lainaa

    24. Tulos: +42 (54 ääntä)
      Jaettu kotka: Mä ymmärrän sanalla lavuaari aina vessan pesualtaan. Keittiön tiskiallasta sanon tiskialtaaksi. Kaikki tai ainakin melkein kaikki kai sen tiskialtaan tiskiharjalla putsaa, joten uskoisin että nyt puhutaan vessan pesualtaasta. Tosin siihen en pinnoitteen vuoksi suosittele harjausta, vaan säännöllistä puhdistusta rätillä ja sopivalla pesuaineella.
      Sama ymmärrys mulla. Mulla on kyllä aina kaksi tiskiharjaa aktiivikäytössä, huonommalla pesen tiskialtaan ja esipesen likaisimmat astiat ennen varsinaista pesua (siis kun ei ole tiskikonetta). Uudempi ja siistimpi harja on sitten varsinaiseen tiskaamiseen. Ent. naisyst. ei ymmärtänyt ideaa että se huonompi harja oli edelleen käytössä. Heitti sen aina mun luona käydessään roskikseen. Ei tykännyt että pesin vanhalla harjalla tiskialtaan. Ei kyllä omaa tiskiallastaan pessyt millään harjalla ennenkun altaan reunaan ehti kertyä riittävän monivärinen rasvakerros.

      Lainaa

    25. Rikeä hai 8.12.2022 8:38
      Tulos: +82 (116 ääntä)
      Innokas menninkäinen: Jos puoliso ottaa pikavipin, niin todellakin hälytyskellojen pitäisi soida ja kovaa, koska olet ilmeisesti päätynyt parisuhteeseen idiootin kanssa. Mutta ei se itsessään ole syy ottaa välittömästi ero, vaan käydä asiasta keskustelua ja selittää sille peruskoulun matematiikan säälipisteillä [...]
      Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Oon korkeakoulutettu tekniseltä alalta, joten kyllä matikan perussäännöt on hyvin hanskassa.
      Silti läheisen kuoleman jälkeen aloin ostaa paljon kaikkea laskulle, josta siirryin lainoihin ja sitte pikavippeihin. Käsittelin läheisen kuolemaa terapiassaki, mut silti ostaminen oli se mikä sai ees vähäks aikaa onnelliseks.
      No liian myöhään heräsin siihen, että luottotiedot on lähtemässä ihan just. Oli tosi vaikea kertoa tästä ongelmastaan kellekkään, koska totta helvetissä pidin itseeni idioottina ja hävetti. Pää oli silti pysyny useemman vuoden pinnalla uusien lainojen "ansiosta". 
      Sain omasta pankista yhdistelylainan, mitä maksan vielä monta vuotta. Mutta luottotiedot ei onneksi menneet. Ja toki, olin idiootti, en sitä kiellä, mut siellä taustalla voi olla mitä vaan.

      Lainaa

    26. Nurja jyrsijä 8.12.2022 8:41
      Tulos: -6 (54 ääntä)
      Ei tiskiallas kyllä ole enempää käytössä sanana kuin keittiön lavuaari, eiköhän tässä ihan keittiön lavuaarista puhuttu. Ja kun en päivittäin tiskaa siinä enkä muutenkaan putsaa, en todellakaan tiskiharjalla pese. Ennen tiskausta rätillä ja pesuaineella. Ja perunat pestään erillisessä perunanpesuvadissa, tietysti. Miten muuten saisi pesuvedet kannettua ulos kukille?

      Lainaa

    27. Tulos: +55 (73 ääntä)
      Oletan, että kyse on tiskialtaasta, ei kylppärin lavuaarista? Itsekin sen pesen samalla fairylla ja samalla harjalla. Ei se rasvaista paistinpannua kummempi ole.

      Lainaa

    28. Köydetön hyönteinen 8.12.2022 9:15
      Tulos: +23 (57 ääntä)
      Jännä kyllä, itsekään en haluaisi tiskiharjalla hinkata lavuaaria, enkä osannut arvata tämän ilmeisesti olevan yleistä. Mulla on siihen hommaan oma rättinsä. Ja pari tiskiharjaa kerralla vähän eri käyttöön (mm. Lasit, todella rasvaiset/likaiset astiat). Lavuaariin menee kumminkin mulla (vihannesten) pesuvedet, pakkausten ylimääräiset nesteet, kissojen kuppien siivous, kahvinjämät ja sen sellaista. En kyllä siinä tiskaakaan kuin pannuja tai yksittäisiä astioita, niin ehkä se tulee sitten puhdistettua erilailla. Mutta en tiskiharjalla tykkään multavesiä tai kudosnesteitä putsata. Pitänee muistaa keskustella jos taas jossain vaiheessa on asuinkumppani, sopimusasioitahan nämä on

      Lainaa

    29. Kiinnostumaton norsu 8.12.2022 9:25
      Tulos: -14 (56 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Se on sellainen moderni aviolitto, missä on kaikki joko mun tai sun eikä yhteistä muu kuin osoite ja sänky ja jääkaappi.Mun rahat, mun harrastukset, mun tavarat, mun ystävät, ei kuulu sulle.Sitten parin vuoden jälkeen ihmetellään kun "ollaan kasvettu erilleen" Kyllä mä huolestuisin [...]
      No niin onkin, avioliiton kestävyys on täysin riippuvainen siitä, että kökötätkö toisen kyljessä 24/7 ja onko jokainen asia yhteistä. Jos toinen ei vaikka tykkää virkkaamisesta ja toinen taas tykkää niin on sitten parempi jättää menemättä naimisiin ollenkaan, kun muutenhan siitä ei mitään tule. Ystäviä nyt ei varsinkaan kannata olla yhtään omaa kun muutenhan sitä ei vois vahtia ollenkaan mitä se puoliso sen yhden oman ystävänsä kanssa juttelee tai miten viettää aikaa. Paha on kyllä se, jos toinen vuosien päästä haluaiskin lopettaa jonkun niistä yhteisistä harrastuksista, kun kiinnostus ja motivaatio siihen ei vaan enää riitä. Sehän on lähes pettämistä. Kyllä nykynuoriso on pilalla.

      Lainaa

    30. Innokas menninkäinen 8.12.2022 9:51
      Tulos: +61 (69 ääntä)
      Rikeä hai: Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Oon korkeakoulutettu tekniseltä alalta, joten kyllä matikan perussäännöt on hyvin hanskassa. Silti läheisen kuoleman jälkeen aloin ostaa paljon kaikkea laskulle, josta siirryin lainoihin ja sitte pikavippeihin. Käsittelin läheisen kuolemaa terapiassaki, mut [...]
      No korjataan nyt sitten sen verran, että jos puoliso KÄYTTÄYTYY kuin idiootti (ottamatta kantaa siihen, johtuuko käytös jostain sairaudesta, kuten masennuksesta, vai siitä, että hän on idiootti), niin hälytyskellojen tulisi soida ja asiasta olisi syytä keskustella.
      Siitä voinemme kuitenkin kaikki olla yhtä mieltä, että pikavippien ottaminen on idioottimaista käytöstä olosuhteista riippumatta.

      Lainaa

    31. Kenkku ampiainen 8.12.2022 10:39
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Tapailumies oli järkyttynyt kun en tiskannut tiskiharjaa tiskauksen jälkeen. Sopisivat hyvin yhteen.

      Lainaa

    32. Tulos: +13 (29 ääntä)
      Kyöpeli: Voe voe. Se, mitä jengi ei tajua, on, että myöskään ne tiskit eivät ole hygieenisiä. Milläs sitä tiskataan astia, johon on epähuomiossa päässyt jokin ruoka homehtumaan/mädäntymään? Oletettavasti tiskiharjalla. Vai eikö tuon lajin ihminen ole elämässään sellaista kokenut, ja kaikki tiskataan [...]
      Minja tuossa vielä mainitsee että poikaystävä pesee välineet ENNEN ruuanlaittoa, eli ne on maannut likaisena altaassa tai tiskipöydällä pitkään ennen sitä, joten senkään puolesta asian ei pitäisi hirveästi häiritä.

      Lainaa

    33. Hallitseva jääkarhu 8.12.2022 12:18
      Tulos: +12 (34 ääntä)
      Paskantaakohan Minja usein tiskialtaaseen🤔

      Lainaa

    34. Tulos: +11 (45 ääntä)
      Innokas menninkäinen: No korjataan nyt sitten sen verran, että jos puoliso KÄYTTÄYTYY kuin idiootti (ottamatta kantaa siihen, johtuuko käytös jostain sairaudesta, kuten masennuksesta, vai siitä, että hän on idiootti), niin hälytyskellojen tulisi soida ja asiasta olisi syytä keskustella. Siitä voinemme kuitenkin [...]
      Mä oon kyllä niin eri mieltä. Pikavippi ei ole mikään velkatuomio saman tien kun sellaisen otat. Mä olen ottanut nuorempana opiskelijana pikavipin totaaliseen pakkorakoon, kun opintotuen tms. tulemiseen on ollut muutama päivä ja oon ollut täysin peeaa. Ei ole ollut ketään jolta lainata muutamaksi päiväksi niin tää on ollu hyvä diili. Oon sit maksanut vipin pois sinä päivänä kun rahat tulleet tilille ja mitään ongelmaan kyseisestä lainasta ei ole aiheutunut ja "korko" ollut tuossa ajassa olematon. Täysin eri asia on sitten jos lähdet ratkomaan velkkierrettä pikavipeillä.

      Lainaa

    35. Esiintyvä salaatti 8.12.2022 12:26
      Tulos: -7 (23 ääntä)
      Meilläkin on vanhempi tiskiharja keittiön lavuaaria ja tosi likaisia kattiloita yms varten, mutta ei silti olisi katastrofi jos puhtaampaa harjaa noihin tarkoituksiin käyttäisi. Kyllä se siitä puhdistuu kun pesuainetta käyttää. Mutta kerran puoliso käytti juuresharjaa lavuaarin pesuun, ja se harja meni kyllä vaihtoon.

      Lainaa

    36. Arveluttava vadelma 8.12.2022 12:31
      Tulos: -13 (29 ääntä)
      Innokas menninkäinen:  Siitä voinemme kuitenkin [...]
      Joissain pikavipeissä on pienempi korko kuin luottokorteissa, joten en lähtisi pikavippejä kovin rankasti tuomitsemaan.

      Lainaa

    37. Hiukseton kani 8.12.2022 13:06
      Tulos: +41 (57 ääntä)
      Itse pyöräytän tiskiharjalla tiskialtaan puhtaaksi, enkä aio muuttaa tätä tapaa. Sehän puhdistaa myös rasvasen harjankin, kokeilkaa vaikka - lämmintä vettä harjalle, tiskiainetta altaaseen, kunnolla jynssää ja huuhtoo kaiken pois ja harjaa. Ei ole enää rasvanen tiskiharja.

      Lainaa

    38. Kristitty raadonsyöjä 8.12.2022 13:08
      Tulos: +5 (37 ääntä)
      Plöö: Mä oon kyllä niin eri mieltä. Pikavippi ei ole mikään velkatuomio saman tien kun sellaisen otat. Mä olen ottanut nuorempana opiskelijana pikavipin totaaliseen pakkorakoon, kun opintotuen tms. tulemiseen on ollut muutama päivä ja oon ollut täysin peeaa. Ei ole ollut ketään jolta lainata [...]
      Eihän Menninkäinenkään väittänyt, että pikavipin ottaminen johtaa välittömästi velkakierteeseen, vaan että pikavipin ottaminen on typerää.
      Ei se tilin tyhjeneminen minään yllätyksenä tule. Jos rahat ovat tiukilla, niin sitä suuremmalla syyllä käytettävissä olevasta saldosta on syytä olla tietoinen, ja huomioida se jo ennen kuin tili on nollilla. Pikavipin ottaminen tarkoittaa vain, että ensi kuussa on vielä vähemmän rahaa käytettävissä.
      Jos rahatilanne on tiukka ja opintotuki (tai palkka tai mikä hyvänsä) tulee vasta viikon päästä, on fiksumpaa elää koko viikko säästeliäästi kuin käyttää tili tyhjäksi neljässä päivässä ja ottaa pikavippi viimeisiä kolmea päivää varten.

      Lainaa

    39. Lumisateessa kastunut kyyhky 8.12.2022 13:43
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Kyllästynyt pussieläin: En edes tiedä, mitä kaikki vanhat ystävät nykyään tekevät. Mitä se kertoo minusta, jos joku onkin vankilassa ja uskallanko nyt enää olla itseni lähellä? Erakkona ihmettelen, että onko kovinkin tavallista, että aviopari ei tiedä ollenkaan toistensa raha-asioista? Ei sillä, että Heidin [...]
      Toivottavasti et kuitenkaan sitä pesusientä lähde kierrättämään heti ensimmäisen tiskauksen jälkeen, ei se siitä vielä likaannu.

      Lainaa

    40. Tulos: +32 (38 ääntä)
      Kristitty raadonsyöjä: Eihän Menninkäinenkään väittänyt, että pikavipin ottaminen johtaa välittömästi velkakierteeseen, vaan että pikavipin ottaminen on typerää. Ei se tilin tyhjeneminen minään yllätyksenä tule. Jos rahat ovat tiukilla, niin sitä suuremmalla syyllä käytettävissä olevasta saldosta on syytä olla [...]
      Katsos kun tilanteita vähävaraisena on monia, jossa saattaa tulla yllättäviä menoja. Aina niitä tilanteita, kuten elämää ylipäänsä ei voi ennakoida ja sitten niistä selvitään sen mukaan. Tätä varten monet käyttävät esimerkiksi luottokorttia, jota aikanaan eivät opiskelijat saaneet. Vaikka suunnittelisit kuinka tulevan kuukausibudjettisi vähävaraisena yksi yllättävä asia voi sen kaataa. Sitten sun kuuluu laskeskella ja punnita miten tästä parhaiten ja varsinkin mahdollisimman pienillä kuluilla selviän. Minun tapauksessa se oli pikavippi. 
      Monetkaan eivät selvästi tiedä, että ajoissa maksettuna niissä on edelleen kulut pienemmät kuin vaikka myöhästyneen laskun viivästyskorko. Ja tottakai tuo palanen on poissa tulevan kuukauden budjetista, mutta niinhän se olisi (riippuen tilanteesta) joka tapauksessa jos esimerkiksi lasku pitää maksaa eniveis siitä tulevastakin kuukausitulosta ja mahdollis. Mun mielestä on vaan typerää luulla ja ajatella todella musta-valkoisesti asioista joista ei selkeesti ole tarpeeksi tietoa.

      Lainaa

    41. Itseasiassa 8.12.2022 14:02
      Tulos: +7 (21 ääntä)
      Heitettävä nauta: Totta kai jokaiseen vankeusrangaistukseen kuuluu olennaisena osana se, että kaikki sosiaaliset suhteet on katkaistava. Vapautumisen jälkeen on sitten hyvä lähteä pyrkimään uudelleen yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi kun uudessa kaveripiirissä on vain muita entisiä tai nykyisiä rikollisia.
      Lisäksi kaikkien vangin perheenjäsenten, kavereiden ja muiden läheisten pitää lopuksi elämäksi laittaa kaikki sosiaaliset suhteet pois ja uusia ei hankita.
      Ihan tosissaan, luulen ettei Suomessa ole yhtään ihmistä, jonka joku tuttu ei olisi ollut vankilassa. Itse olen käynyt siellä tapaamassa yhtä tuttua henkilöä, koska hän kutsui (sinne ei muuten ollut edes menemistä). Mutta harvoin tuomioista huudellaan, jos ne eivät ole oikein julkisia, mutta aika hiljaista täällä olisi jos kaikki olisivat tuomittu olemaan lopun elämänsä yksin. 

      Lainaa

    42. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Plöö: Katsos kun tilanteita vähävaraisena on monia, jossa saattaa tulla yllättäviä menoja. Aina niitä tilanteita, kuten elämää ylipäänsä ei voi ennakoida ja sitten niistä selvitään sen mukaan. Tätä varten monet käyttävät esimerkiksi luottokorttia, jota aikanaan eivät opiskelijat saaneet. Vaikka [...]
      Lisään vielä, kun lähti kesken: mahdollisesti maksella viivästyskorkoa*. Ihan olen nimenomaan laskenut nämä aiemmin kuukausibudjettia silmällä pitäen. Ja en tosiaan ole idiootti mitenkään päin vaikka joku näin luulee. Ihan olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja hyvässä duunissa nykyisin :D Ei aiheuttanut pikavippi mulle minkäänlaisia ongelmia elämässä, päinvastoin pelasti kinkkisessä tilanteessa.

      Lainaa

    43. Sidottu raataja 8.12.2022 14:04
      Tulos: +16 (28 ääntä)
      Hiukseton kani: Itse pyöräytän tiskiharjalla tiskialtaan puhtaaksi, enkä aio muuttaa tätä tapaa. Sehän puhdistaa myös rasvasen harjankin, kokeilkaa vaikka - lämmintä vettä harjalle, tiskiainetta altaaseen, kunnolla jynssää ja huuhtoo kaiken pois ja harjaa. Ei ole enää rasvanen tiskiharja.
      Näinpä. Ja pääpointti on käyttää sitä pesuainetta harjatessa, sehän vie sen lian huuteluveden mukana viemäriin.

      Lainaa

    44. Sensori Seppo 8.12.2022 14:10
      Tulos: +8 (22 ääntä)
      Oishan se verrattavissa mikäli Minja paskantaa lavuaariin.

      Lainaa

    45. Tulos: +32 (42 ääntä)
      Tuossa ekassa ehkä sitten miettisin tarkkaan, jos mies edelleen olisi yhteyksissä sen linnassa olevan kanssa. Ja puolustelisi häntä ja pyörisi itsekin ns epäilyttävässä joukossa tms. Mutta tässähän mies sanoi ettei ole enää yhteydessä ja oli myös järkyttynyt/traumatisoitunut ex-kaverin teosta.

      Lainaa

    46. Nidottu puuma 8.12.2022 14:15
      Tulos: -4 (32 ääntä)
      Pekka Kana: Perunat syödään kuorineen. Kuorissa lähtee pois kaikki tärkeimmät hivenaineet.
      Perunamuusi onnistuukin tosi hyvin kuorellisista perunoista.

      Lainaa

    47. Nurja päärynä 8.12.2022 15:27
      Tulos: +30 (42 ääntä)
      Mitä ihmettä, mielestäni Heidi on ihan oikeilla jäljillä paristakin syystä. Vaikka kuinka olisi omat rahat, niin avioliitossa kuuluu mielestäni jutella asioista. Eli se että "jotain pikavippejä on vissiin otettu", ei anna kuvaa avoimesta kommunikaatiosta. Toiseksi, pikavipin pitäisi olla vihoviimeinen ratkaisu, eli ensin vaikka lainataan siltä luotettavalta puolisolta! Ja kyllä, ainakin omasta mielestäni pikavipin ottaminen on typerää. Muita vaihtoehtoja on aina.

      Lainaa

    48. Väistämätön sitruuna 8.12.2022 15:48
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Toimeentulotuen hakeminen on vaikeaa ja byrokraattista ja tiliotteet käydään suurennuslasilla läpi. Pikavipin saa helposti ja nopeasti. Joten ei ihme että moni niitä ottaa jos uupuu paperisotiin Kelan kanssa. Mutta onhan se nyt ihan eri asia onko niitä pikavippejä yksi vai viisitoista.

      Lainaa

    49. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Plöö: Mä oon kyllä niin eri mieltä. Pikavippi ei ole mikään velkatuomio saman tien kun sellaisen otat. Mä olen ottanut nuorempana opiskelijana pikavipin totaaliseen pakkorakoon, kun opintotuen tms. tulemiseen on ollut muutama päivä ja oon ollut täysin peeaa. Ei ole ollut ketään jolta lainata [...]
      Tuossa tilanteessa saa kunnan sosiaalitoimesta sellaisen lapun, jolla voi ostaa kaupasta ruokaa tyyliin muutamalla kympillä. Ja se on ilmainen, ei laina. Kaikki ei varmaan tiedä, joten kerron etteivät luule pikavipin olevan ainoa vaihtoehto.

      Lainaa

    50. Viime piimä 8.12.2022 16:37
      Tulos: -6 (18 ääntä)
      Plöö: Lisään vielä, kun lähti kesken: mahdollisesti maksella viivästyskorkoa*. Ihan olen nimenomaan laskenut nämä aiemmin kuukausibudjettia silmällä pitäen. Ja en tosiaan ole idiootti mitenkään päin vaikka joku näin luulee. Ihan olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja hyvässä duunissa [...]
      Jos laskun jättää maksamatta, siitä tulee viivästyskorkoa ja perintämaksuja.
      Jos laskun lähettäjään on jo etukäteen yhteydessä, eräpäivää voidaan ilman lisämaksua yleensä siirtää sen verran eteenpäin, että tilipäivä ehtii koittaa.
      Ne yllättävät kuukausibudjetin romuttavat menot ovat lähes poikkeuksetta nimenomaan sellaisia, joista laskun eräpäivä on siirrettävissä (hajonnut auto, tietokone tai pesukone, joka pitää huoltaa tai ostaa uusi). Elämiseen menevät kulut eivät tule kenellekään yllätyksenä, vaan ihan varmasti tiedät että kaupassa pitää käydä kun tarvitset ruokaa.

      Lainaa

    51. Jeesus Putlerilainen 8.12.2022 16:39
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      Lähinnä järkyttää se että joku kirjoittaa "ylä-aste".

      Lainaa

    52. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Tämmöistä tällä kertaa...

      Lainaa

    53. Hampaaton satuhahmo 8.12.2022 18:43
      Tulos: -4 (12 ääntä)
      Liimattu seuraeläin: Mä en oikein ymmärrä ton ekan julkaisun kysyjää. Siis tolla logiikalla, jos mun mummo/veli/setä/aviomies/kaveri on sarjamurhaaja, niin sit mäki varmaan vähä oon, vai? Mä näin muksuna Speden huoltoasemalla, mä oon vähän koomikko?
      Ja osittain myös seksuaalisaalistaja ja huono häviäjä.

      Lainaa

    54. Asuttu pöllö 8.12.2022 20:38
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Perunat voi kuoria pesemättä suoraan kompostikippoon. Huuhtelee sitten lopuksi. Eikä mene viemäri mullasta tukkoon. Omg!

      Lainaa

    55. Tulos: -2 (24 ääntä)
      Köydetön hyönteinen: Jännä kyllä, itsekään en haluaisi tiskiharjalla hinkata lavuaaria, enkä osannut arvata tämän ilmeisesti olevan yleistä. Mulla on siihen hommaan oma rättinsä. Ja pari tiskiharjaa kerralla vähän eri käyttöön (mm. Lasit, todella rasvaiset/likaiset astiat). Lavuaariin menee kumminkin mulla [...]
      Täytyy sanoa, että tää oli mullekin ihan tosi iso yllätys jo tuolla Naistenhuoneella. En meinannut uskoa lukemaani. Olin oikeasti siinä luulossa, että kaikki tiskaa tiskialtaan ja astiat eri harjoilla tai vaikka sienellä. En jotenkin vieläkään oo päässyt tästä yli, tuntuu ihan ihmeelliseltä ajatukselta vieläkin 😅 
      Jännä kun tajuaa jonkun itselle itsestäänselvän asian olevan sellainen, että oletkin itse muiden mielestä jotenkin outo. 

      Lainaa

    56. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Nurja päärynä: Mitä ihmettä, mielestäni Heidi on ihan oikeilla jäljillä paristakin syystä. Vaikka kuinka olisi omat rahat, niin avioliitossa kuuluu mielestäni jutella asioista. Eli se että "jotain pikavippejä on vissiin otettu", ei anna kuvaa avoimesta kommunikaatiosta. Toiseksi, pikavipin pitäisi olla [...]
      Jep, ja valitettavasti ne pikavipin ottajat tuppaa olemaan niitä, jotka sössivät raha-asiansa. Täysin ymmärsin Heidiä ajatuksen tasolla.

      Lainaa

    57. Kirpeä Ahven 8.12.2022 23:06
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Gabriel DJ: Naistenhuone ei taaskaan yllättänyt. Mitä eroa on likaantuneen tiskialtaan putsauksessa pesuharjalla siihen kauheuteen, että tiskaa siinä tiskialtaassa likaiset tiskit, joista se allas likaantuu. Herr siunaa.
      Tätä minäkin ihmettelin... Eikö ne tiskit pestä ihan siinä samassa altaassa. Eri asia, jos jotain vessan lavuaaria sillä tiskiharjalla putsaisi. Joku kommentoi koirien pesemisestä... Toivon tosiaan ettei kukaan KEITTIÖN tiskialtaassa koiriaan pese...

      Lainaa

    58. Kirpeä Ahven 8.12.2022 23:13
      Tulos: +4 (18 ääntä)
      Nidottu puuma: Perunamuusi onnistuukin tosi hyvin kuorellisista perunoista.
      Minä tein aikoinaan aina. Kunnes tein tyttöystävälle perunamuusia ja hän ei oikein ymmärtänyt... Kuorellisista tulee enemmän makua.

      Lainaa

    59. Apea mandariini 9.12.2022 0:20
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Tätä minäkin ihmettelin... Eikö ne tiskit pestä ihan siinä samassa altaassa. Eri asia, jos jotain vessan lavuaaria sillä tiskiharjalla putsaisi. Joku kommentoi koirien pesemisestä... Toivon tosiaan ettei kukaan KEITTIÖN tiskialtaassa koiriaan pese...
      Niinhän sitä luulisi, mutta kyllä pesee. Joissain maissa vauvoja kylvetetään tiskialtaassa. Joidenkin kissat istuksii altaissa ja osa myös pissailee niihin. Hygieniakäsityksiä ja tiskialtaan käyttötarkoituksia on laidasta laitaan, siksipä onkin niin vaikeaa määritellä kuinka "paha" asia on puhdistaa allas tiskiharjalla jos ei erikseen mainita minkä jälkeen ja monesko puhdistuskierros on menossa. Niinkin kaameita tiskialtaita on että jo pelkästään se, että ne astiat ylipäätään pestään siellä on riittävän paha hygieniakatastrofi, sitä ei mikään pesuväline enää pahenna. Paitsi ehkä se vessaharja...

      Lainaa

    60. Timmi makkara 9.12.2022 0:38
      Tulos: -13 (15 ääntä)
      Nidottu puuma: Perunamuusi onnistuukin tosi hyvin kuorellisista perunoista.
      Et vissiin imellettyä perunalaatikkoa ole tehnyt koskaan? Ja Alankomaissa muussattavat perunat keitettiin kuorineen ja ja kuorittiin vasta, kun olivat kypsiä. Varmaan siksi niiden puhe kuulostaakin sitä, kuin olisi kuumia perunoita hyppysissä. :-D

      Lainaa

    61. Juoppo omena 9.12.2022 7:51
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Timmi makkara: Et vissiin imellettyä perunalaatikkoa ole tehnyt koskaan? Ja Alankomaissa muussattavat perunat keitettiin kuorineen ja ja kuorittiin vasta, kun olivat kypsiä. Varmaan siksi niiden puhe kuulostaakin sitä, kuin olisi kuumia perunoita hyppysissä. :-D
      Kuoret eivät ole mitenkään olennainen osa imellettyä perunalaatikkoa, eikä teidän tapa jättää ne kuorimatta ole välttämättä niin yleinen kuin kuvittelette. Eikä kuorineen keittäminen ole niin harvinainen tai outo toimenpide kuin kuvittelet.

      Lainaa

    62. Pienennettävä hyönteinen 9.12.2022 8:17
      Tulos: -19 (31 ääntä)
      Mä olin poikaystävän luona ja järkytyin, ku se puhdisti likaisia astioita tiskiharjalla. Siis joku keittolautanen josta syöty kermaista kalakeittoa on ihan kammottava bakteeripesäke. Sit se käyttää samaa tiskiharjaa juomalasien tiskaamiseen! En mä tiiä ehkä mä jonku mielestä ylireagoin mut mua oikeesti ällöttää 🤮

      Lainaa

    63. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Ite en tiedä voisinko seurustella jonku kans joka on joskus seurustellut exlinnakundin entisen kaverin kanssa.

      Lainaa

    64. Muumiopeikko 9.12.2022 13:48
      Tulos: +5 (23 ääntä)
      Niistä astioistahan se lika sinne lavuaariin tulee… Eli se lavuaari on puhtaampi kuin ne tiskit..

      Lainaa

    65. Kyllästynyt pussieläin 9.12.2022 13:53
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Lumisateessa kastunut kyyhky: Toivottavasti et kuitenkaan sitä pesusientä lähde kierrättämään heti ensimmäisen tiskauksen jälkeen, ei se siitä vielä likaannu.
      En suinkaan. Kyllä siitä sienestä huomaa, kun se ei enää tunnu puhtaalta, jolloin on aika ottaa uusi ja laittaa vanhat kiertoon.

      Lainaa

    66. Talokas tonttu 9.12.2022 14:13
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Gabriel DJ: Naistenhuone ei taaskaan yllättänyt. Mitä eroa on likaantuneen tiskialtaan putsauksessa pesuharjalla siihen kauheuteen, että tiskaa siinä tiskialtaassa likaiset tiskit, joista se allas likaantuu. Herr siunaa.
      Siellä viemärissä muhii mätänevissä rasva-ja proteiinipitoisissa ruuantähteissä kaikenlaisia bakteereja, joita toivottavasti ei muhi siinä altaassa, joka välillä kuivahtaa.

      Lainaa

    67. Suomea puhuva kolibri 9.12.2022 14:50
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Nurja päärynä: Mitä ihmettä, mielestäni Heidi on ihan oikeilla jäljillä paristakin syystä. Vaikka kuinka olisi omat rahat, niin avioliitossa kuuluu mielestäni jutella asioista. Eli se että "jotain pikavippejä on vissiin otettu", ei anna kuvaa avoimesta kommunikaatiosta. Toiseksi, pikavipin pitäisi olla [...]
      Hyvin vahvasti tämä. Itsekin olen aikonaan törmännyt puolison pikavippilaskuihin, ja vaikka pikavippien ottaminen on jo itsessään red flag ja karmaisevaa urpoutta, niin eniten harmitti silti se, ettei se voinut kertoa asiasta. Toki oli sössinyt raha-asiansa muutenkin, ei suostunut ottamaan vastaan töitä (koska "ei kannata") ja pyysi jatkuvasti yli kolmekymppisenä rahaa äidiltään... Yllättävää kyllä tuli ero. Paha suunnitella yhteistä tulevaisuutta tuollaisessa tilanteessa.

      Lainaa

    68. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Oletettava pomelo: Eihän se kiltti ja mukava mies oo mitää murhaa tehnyt joten miksi pitäis vaikuttaa?
      Ja vaikka olis tappanut jonkun, ni ei se tekis siitä niin saastaista et lähtis käyttämään astiaharjaa lavuaarin putsaukseen! Hyi vattu!

      Lainaa

    69. Sovelias järvisieni 9.12.2022 21:58
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Mulla on astioille kolme eri tiskiharjaa ja niitä käytän sen mukaan, miten likaiset astiat on kyseessä. Lähes puhtaille, keskitason likaisille ja tosi rasvaisille on omat harjat ja ihmisten mielestä tä on outoa ja mulla on joku pakkomielle. Mutta eipähän mullakaan oo kyllä altaalle omaa harjaa 🙈

      Lainaa

    70. Sievistelevä mansikka 9.12.2022 23:41
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Nimi: Tuossa tilanteessa saa kunnan sosiaalitoimesta sellaisen lapun, jolla voi ostaa kaupasta ruokaa tyyliin muutamalla kympillä. Ja se on ilmainen, ei laina. Kaikki ei varmaan tiedä, joten kerron etteivät luule pikavipin olevan ainoa vaihtoehto.
      Joku saa, joku ei.

      Lainaa

    71. Arkkienkeli 10.12.2022 12:40
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Huokea karjalanpiirakka: Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....
      Xanax voisi auttaa.

      Lainaa

    72. Arkkienkeli 10.12.2022 12:44
      Tulos: -11 (11 ääntä)
      Simo: Ja vaikka olis tappanut jonkun, ni ei se tekis siitä niin saastaista et lähtis käyttämään astiaharjaa lavuaarin putsaukseen! Hyi vattu!
      Et taida ymmärtää lukemaasi.

      Lainaa

    73. Aurinkolasiton Noita 10.12.2022 17:21
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Oon ihan helvetin järkyttynyt! (Tai jopa "järkyttynyt", mokia lukiessa kun alkaa tähänkin jo tottumaan.) Miten typeriä juttuja ihmiset yleensä kelailee päässään? Onko nämä nyt niitä Oikeita Ongelmia?

      Lainaa

    74. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Miks kaikenmaailman Minjojen annetaan lisääntyä.

      Lainaa

    75. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Huokea karjalanpiirakka: Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....
      Upvoten arvoinen suoritus. Harvassa on sinun kaltaiset siivoushöntyilijät, jotka myös ymmärtävät sen olevan "ongelma"! 
      Ja tiskiharjaan sen verran, että jos sillä ei vessan lavuaaria pestä, vaan keittiön tiskiallasta, niin onko sen väliä? Samaa likaa samoista astioistahan se on.

      Lainaa

    76. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Joku saa, joku ei.
      Itse olen yrittänyt saada moista lappua kun kela tyri tukeni useammaksi kuukaudeksi ja en halunnut varastamaan ryhtyä ja voin sanoa ettei se ollut ihan niin helppoa kuin ilmeisesti moni luulee. Kyllä se irtosi lopulta mutta se oli ilmeisesti oma vikani olla ilman tukia kun niin nihkeästi minuun suhtauduttiin. No olenhan terveen näköinen niin tiedän että on kivempi arvostella ja arvuutella minut laiskaksi kuin ymmärtää ettei kaikki sairaudet näy heti päällepäin. Mitä näistä jutellut muiden kanssa ketkä ovat joutuneet hakemaan maksusitoumuksen kauppaan on se ihan arpapeliä saatko vai et, riippumatta tilanteestasi tai mistään muusta. 50/60 mä muutan Köpikseen ja haen Ruotsin kansalaisuutta.

      Lainaa

    77. Kunniaton pulu 13.12.2022 7:51
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Liimattu seuraeläin: Mä en oikein ymmärrä ton ekan julkaisun kysyjää. Siis tolla logiikalla, jos mun mummo/veli/setä/aviomies/kaveri on sarjamurhaaja, niin sit mäki varmaan vähä oon, vai? Mä näin muksuna Speden huoltoasemalla, mä oon vähän koomikko?
      Hahahah olet hauskamies ja sulla on oivaltavia tarinoita, mutta et koskaa tule saamaan valtiolta tukia elokuviin.

      Lainaa

    78. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Höpö: Itse olen yrittänyt saada moista lappua kun kela tyri tukeni useammaksi kuukaudeksi ja en halunnut varastamaan ryhtyä ja voin sanoa ettei se ollut ihan niin helppoa kuin ilmeisesti moni luulee. Kyllä se irtosi lopulta mutta se oli ilmeisesti oma vikani olla ilman tukia kun niin nihkeästi [...]
      Enpä tiennyt, että se on ilmeisesti joku naamakerroinjuttu, kun kyllä se pitäisi saada kaikkien ihan samoilla ehdoilla. Tai riippuunee kunnasta varmaan myös. Mutta silti kokeilisin ensin tuuriani kunnan maksusitoomuksen kuin pikavipin kanssa.
      Itsekin olen kerran joutunut turvautumaan kun tulot peruuntuivat päivä ennenkuin niiden piti tulla ja siinä kuussa oli muutenkin ollut tiukkaa. Tokihan ne syyllistivät, ilmeisesti pitäisi kaikilla olla joku viikon kotivara ruokaa kaapissa tai on täysi idiootti, mutta saatiin se lappu ilman mitään taistelua kuitenkin. 

      Lainaa

    79. Tulos: -7 (11 ääntä)
      Huokea karjalanpiirakka: Ymmärrän Minjaa, muakin ällöttää. Siksi mulla on kaksi tiskiharjaa: Toinen tiskeille ja toinen lavuaarin jynssäystä varten. Mutta mulla onkin ongelma siisyeyden kanssa. Esim. Jouduin luopumaan hapsullisista matoista muutama vuosi sitten, sillä saatoin kuluttaa koko päivän niitä hapsuja suoriksi kammaten. Et hyvin menee....
      Mua ällöttää kevytkenkäiset luntut, jotka hankkiutuu raskaaksi jollekin random tiskiharjajuipille.

      Lainaa

    80. Normaali kantojuhta 7.1.2023 10:58
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Mussoliini: Mua ällöttää kevytkenkäiset luntut, jotka hankkiutuu raskaaksi jollekin random tiskiharjajuipille.
      Ja sinä jäät ilman, vaikka olet niin viehättävä kaikkien naisten unelma. Eiliset soosit verkkopaidan rinnuksilla ja paskaiset kengät jaloissasi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: avioero, ero, lavuaari, likainen, luottotiedot, pikavipit, pikavippi, raha, raha-asiat, rahaongelmat, tappo, tiskiharja, vankila, velka