Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 597

Mistä tunnistaa 40-vuotiaan?
Sekalaisia, osa 597

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +137 (243 ääntä)
      Mä en kyllä tiedä mistä käsimerkistä Jorma puhuu. Joku kummallisesti heiluva peace-merkki?

      Lainaa

    2. Kimakka paprika 17.11.2022 0:58
      Tulos: +308 (346 ääntä)
      En osaa päättää, kumpi on kovempi jätkä: Jorman isotteleva sählypoju vai pikkuhousut suussa laukkaava Arttu-poni 😂

      Lainaa

    3. Tulos: -135 (229 ääntä)
      Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.

      Lainaa

    4. Patalaiska lohikäärme 17.11.2022 1:20
      Tulos: +416 (422 ääntä)
      Kimakka paprika: En osaa päättää, kumpi on kovempi jätkä: Jorman isotteleva sählypoju vai pikkuhousut suussa laukkaava Arttu-poni 😂
      Arttu ehdottomasti. Tekoja eikä pelkkää puhetta.

      Lainaa

    5. Äveriäs dinosaurus 17.11.2022 1:28
      Tulos: +133 (143 ääntä)
      Arttu, mikä veijari 😄

      Lainaa

    6. Älä selitä 17.11.2022 3:17
      Tulos: -238 (328 ääntä)
      Taas näitä heteropervoiluja. Koittakaa nyt naamamokailijat tajuta että tuo on todella ahdasmielistä. Oon niin väsynyt tähän paskaan.

      Lainaa

    7. Paperiton lepakko 17.11.2022 4:11
      Tulos: +366 (434 ääntä)
      On se kyllä surullista että nuorten poikien pitää leveillä ja naureskella seksijutuilla ja selittää ties mitä satuja ja änkeä pukukoppiin pervoilemaan.

      Lainaa

    8. Tallennettu soturi 17.11.2022 4:23
      Tulos: -259 (349 ääntä)
      Paperiton lepakko: On se kyllä surullista että nuorten poikien pitää leveillä ja naureskella seksijutuilla ja selittää ties mitä satuja ja änkeä pukukoppiin pervoilemaan.
      Mikähän siinä on niin pahaa? Ilmiö, joka tapahtunu kivikaidelta asti :D
      Kyllähän sitä pienenä tuli vaikka minkälaisia seksitarinoita valehdeltua kavereille. 

      Lainaa

    9. Tulos: +229 (235 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Tai sit se ehkä tuntee historian. Eihän se millään tavalla mollannut "Kisulin" ikäluokkaa vaan piti omaansa hassuna. Ja totesi perään, että aikamme kuva.

      Lainaa

    10. Lahjoava fretti 17.11.2022 5:48
      Tulos: +67 (77 ääntä)
      traumcity: Mä en kyllä tiedä mistä käsimerkistä Jorma puhuu. Joku kummallisesti heiluva peace-merkki?
      Mäki haluun tietää tän käsimerkin

      Lainaa

    11. Tulos: +105 (117 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Itsellä ainakin gmail-tunnus sieltä lähtien kun sinne pääsi vain ja ainoastaan jonkun kutsumana. Kyllä siellä sai tunnuksessa käyttää pistettä ja hyvin pitkäkin on sukunimestäni johtuen.

      Lainaa

    12. Kiinnostumaton maito 17.11.2022 6:05
      Tulos: -80 (228 ääntä)
      Älä selitä: Taas näitä heteropervoiluja. Koittakaa nyt naamamokailijat tajuta että tuo on todella ahdasmielistä. Oon niin väsynyt tähän paskaan.
      Älä tuu tänne wokeilemaan.

      Lainaa

    13. Vento metso 17.11.2022 6:10
      Tulos: -72 (342 ääntä)
      Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin varmaan siitäkin olisi haaveillut. Myös 13-vuotias käy jos sillä on tissit. Voisko nää pervojormat jäädä jo pois yhteiskunnasta ja olla opettamatta nuorille samoja kaavoja.

      Lainaa

    14. apinaattori 17.11.2022 6:10
      Tulos: +122 (132 ääntä)
      Meni ohi mutta mistä sen 40 vuotiaan tunnistaa?

      Lainaa

    15. Tulos: +114 (124 ääntä)
      Pekka Kana: Itsellä ainakin gmail-tunnus sieltä lähtien kun sinne pääsi vain ja ainoastaan jonkun kutsumana. Kyllä siellä sai tunnuksessa käyttää pistettä ja hyvin pitkäkin on sukunimestäni johtuen.
      "Kana" on aika lyhyt sukunimi.

      Lainaa

    16. Kirpeä Ahven 17.11.2022 6:26
      Tulos: +275 (301 ääntä)
      Tallennettu soturi: Mikähän siinä on niin pahaa? Ilmiö, joka tapahtunu kivikaidelta asti :D Kyllähän sitä pienenä tuli vaikka minkälaisia seksitarinoita valehdeltua kavereille. 
      En ymmärrä. Minusta tuollainen oli äärettömän noloa jo silloin. Uskoisin että suurin osa lienee ollut samaa mieltä, mutta kukaan ei ilkeä saoa noille mölisijöille.

      Lainaa

    17. Paperiton lepakko 17.11.2022 6:49
      Tulos: +244 (264 ääntä)
      Tallennettu soturi: Mikähän siinä on niin pahaa? Ilmiö, joka tapahtunu kivikaidelta asti :D Kyllähän sitä pienenä tuli vaikka minkälaisia seksitarinoita valehdeltua kavereille. 
      No onko kivaa kun lapsuus ja teini-ikä pyörii seksin ja painostuksen ympärillä ja oot paska jätkä ku et häiriköi tyttöjä ja selitä panotarinoita. Isommassa mittakaavassa neitsyyden "vieminen" ja kaikki muu on ihan turhaa paskaa jota jengi edelleen ylläpitää elossa kuin jotain maagista yksisarvista. Nuoret harrastavat seksiä liian aikaisin, monesti rikkoen omat rajat koska seksi on cool ja on noloa olla 18v neitsyt. Ihan omista teiniajoista muistan, kun jengin piti väkisin panna kännissä ettei vaan ole enää neitsyt. Tästä on aikaa 25v. Toivoisin, että ajat muuttuisivat, ettei tartte siinä öhjöjöjöjöj kivikauden ajoissa enää mennä.

      Lainaa

    18. Tulos: +3 (39 ääntä)
      Vento metso: Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin [...]
      Eikö pojat ja tytöt käyttäneet samaa pukuhuonetta? Poika kävi pukuhuoneessa puolivälissä poikien vuoroa eli tuskin kukaan tyttö oli paikalla.

      Lainaa

    19. Työläs ahven 17.11.2022 7:08
      Tulos: +331 (375 ääntä)
      Pakko todeta, että kyllä se sählykerholaisen toiminta oli puhdasta häirintää ja sellaiseen pitäisi puuttua nuoresta asti. Lentiskerholaisilla on täysi oikeus käydä harrastamassa ilman että tulevaisuuden limasedät käyvät häiriköimässä seksuaalisilla eleillä. Se että niin on tehty kautta aikojen tmsp ei tarkoita että se olisi ollut silloin ok saati että se olisi nykyaikana hyväksyttävää.

      Lainaa

    20. Matala bataatti 17.11.2022 7:25
      Tulos: +115 (117 ääntä)
      apinaattori: Meni ohi mutta mistä sen 40 vuotiaan tunnistaa?
      Sen sähköpostiosoitteesta.

      Lainaa

    21. Altis kantojuhta 17.11.2022 7:41
      Tulos: +117 (131 ääntä)
      Kyllä se yleensä tuossa 11 vuoden iässä alkaa tuo "Tiiäkkö mikä on 69"ym. jutut. Voi sivuuttaa vastaamatta tai jos nokkelan vastauksen keksii, kunhan ei ala lisää vettä myllyyn heittämään. Mietin, millä tavalla juomatauko oli ajoitettu, jos seuraavat salin käyttäjät olivat jo pukuhuoneessa. Tietysti sählykerholaisten pitää päästä pukuhuoneeseensa, mutta ei siellä nyt muita häiriköidä. Jorma pikkusen nolo.

      Lainaa

    22. Leuto seppä 17.11.2022 7:48
      Tulos: -62 (148 ääntä)
      Tuo on näköjään jo 7 vuotta vanha postaus mutta Jormasta jos joku tietää enemmän kuin pelkän etunimen ja hän edelleen työskentelee lasten kanssa niin olisi asiallista ilmoittaa asianomaisille tahoille tästä. Todella kuvottavaa toimintaa puhua lapsille (vaikka keksitystäkin) seksielämästään ja olla puuttumatta seksuaaliseen häirintään.

      Lainaa

    23. Puli paarma 17.11.2022 8:09
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Kisulilla on hotmail-osoite. Gmail on suhteellisen tuore keksintö.

      Lainaa

    24. Mäsä liitu 17.11.2022 8:53
      Tulos: +33 (63 ääntä)
      Mä ymmärsin ton Jorman jutun silleen, et tää junnu oli väittänyt käyneensä sormeileen koko tyttöjen joukkuetta, mikä ei tietenkään ollut totta. Ymmärsin käsimerkin näin että keski- ja etusormi alhaalta ylös, edestakaisin.

      Lainaa

    25. Tulos: +112 (114 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Noi sähköpostit on jäänne (teini)ajoilta kun sähköpostia ei tarvinnut kaiken maailman virallisiin lomakkeisiin ja viralliseen yhteydenpitoon, vaan niitä käytettiin kavereiden kesken. Silloin ne olikin mitä sattuu. Itsellä oli ihan samanlaisia ihmeellisyyksiä, mutta loin uuden virallisen osoitteen kun tajusin että sähköpostiosoitetta saatetaan tarvita vaikkapa työnhaussa, ***@vampiremail ei ollut ihan työhakemuksiin sopivin :D

      Lainaa

    26. Itseasiassa 17.11.2022 9:52
      Tulos: +94 (96 ääntä)
      Tallennettu soturi: Mikähän siinä on niin pahaa? Ilmiö, joka tapahtunu kivikaidelta asti :D Kyllähän sitä pienenä tuli vaikka minkälaisia seksitarinoita valehdeltua kavereille. 
      Ehkä vanhempien on hyvä keskustella lasten kanssa asioista AJOISSA ja asiallisesti. Karsii näitä tarinointeja kun kaverit tietävät ettei ne ihan voi pitää paikkaansa. Ja jos se mielikuvitus ohjautuisi niillä keskusteluilla oikeaan suuntaan, eikä siihen mitä netin syöverit ekana antavat hakutuloksina.
      Työkaverini oli juuri aloittanut nämä keskustelut sen jälkeen, kun 8-vuotiaan jäljiltä löytyi Googlen hakutuloksista "isot tissit". Tätä isää nauratti, mutta oli todennut lapsen uteliaisuuden olevan jo dotö tasoa, että parempi antaa oikeaa tietoa kun antaa kavereiden täyttää tiedonjanoa. 

      Lainaa

    27. Itseasiassa 17.11.2022 9:55
      Tulos: +67 (69 ääntä)
      P: Noi sähköpostit on jäänne (teini)ajoilta kun sähköpostia ei tarvinnut kaiken maailman virallisiin lomakkeisiin ja viralliseen yhteydenpitoon, vaan niitä käytettiin kavereiden kesken. Silloin ne olikin mitä sattuu. Itsellä oli ihan samanlaisia ihmeellisyyksiä, mutta loin uuden virallisen [...]
      Tän pitää olla totta. Oli mullakin akoimasn joku Hotmail-osoite jollain sen ajan lempinimellä, joka taisi viitata päihteisiin. Mutta ajanmyötä tuli työnhakua ja erilaisia järjestövastuita, joita ei oikein voinut vakavasti hoitaa pelkällä rookimarsu@hotmail.com tyyppisellä osoitteella.

      Lainaa

    28. Peitettävä albatrossi 17.11.2022 9:59
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      P: Noi sähköpostit on jäänne (teini)ajoilta kun sähköpostia ei tarvinnut kaiken maailman virallisiin lomakkeisiin ja viralliseen yhteydenpitoon, vaan niitä käytettiin kavereiden kesken. Silloin ne olikin mitä sattuu. Itsellä oli ihan samanlaisia ihmeellisyyksiä, mutta loin uuden virallisen [...]
      sama ! tajusin että tarvitsen virallisemman osoitteen kun käytössä silloin ollut murmeliaATvituttaa.com :D eihän tota voinut mihinkään virallisiin papereihin laittaa. Sitten tulikin tylsä etunimi.sukunimiATgmaili

      Lainaa

    29. Pysyvästi järvisieni 17.11.2022 10:06
      Tulos: +130 (146 ääntä)
      Jorman juttu oli tosi ahdistava, muistui mieleen samanikäisten poikien sikailut yläasteella. Ei ole ok eikä hauskaa.

      Lainaa

    30. Rakastettu nuija 17.11.2022 10:20
      Tulos: -87 (165 ääntä)
      Tähänastiset kommentoijat eivät selvästikään ole esiteinipoikien vanhempia, joten sanonpa nyt vaan ennen kuin Jorma on kuohittu: Ei, Jorma ei ole tehnyt mitään väärin. Ei, kukaan ei tässä häirinnyt ketään. Jos ei ymmärrä lukemaansa huumoripitoista tekstiä, kannattaa lukea hitaammin uudestaan.

      Lainaa

    31. Naulitseva joutsen 17.11.2022 10:21
      Tulos: +8 (64 ääntä)
      Vento metso: Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin [...]
      Jossakin on kyllä vikaa jos ei noin selvää sarkasmia tunnista.

      Lainaa

    32. Jorma Ralli-Kukkula 17.11.2022 10:43
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Periaatteessa joo, mutta veikkaan että sekoitat Gmailin nyt johonkin toiseen postipalveluun; siellä nimittäin sai laittaa pisteitä alusta alkaen ja se on hädin tuskin täysi-ikäinen palvelu, beta-versio tuli 2004 ja varsinainen julkaisu vasta 2009. Muistan kyllä sinällään tuon max. kahdeksan(?) merkin rajoituksen meiliosoitteen tunnusosassa, itselläkin oli sellainen @dlc.fi osoite (Data Link Connection, Rytsölän veljesten perustama firma josta tuli myöhemmin parin muun firman kanssa Saunalahden serveri ja jonka Elisa osti lopulta itselleen).

      Lainaa

    33. Mäsä liitu 17.11.2022 10:51
      Tulos: +21 (59 ääntä)
      Vento metso: Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin [...]
      Kuinka vanhana tätä Jormaa pidät? Parikymppiset jätkät varmaan näitä säbäkerhoja vetää.

      Lainaa

    34. Mäsä liitu 17.11.2022 10:54
      Tulos: +2 (42 ääntä)
      Vento metso: Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin [...]
      Eikä kukaan pojista tuossa tarinassa mennyt tyttöjen pukuhuoneeseen. Luitko edes tuota?

      Lainaa

    35. Järkyttävä alpakka 17.11.2022 10:55
      Tulos: +83 (87 ääntä)
      Vento metso: Jorma aiheutti kyllä vain ällötystä eikä yhtään naurua *oksuhymiö* Ihastelee pojan rohkeutta mennä tyttöjen pukuhuoneeseen häiriköimään. Tämä on niin monella tasolla väärin, että ei pitäisi ihastella millään tavalla. Sitten vielä haaveilee 19-vuotiaista. Jos olisi ollut 16-vuotias niin [...]
      Ei tuo teksti tainnut olla ihastellen vaan naureskellen kirjoitettu. Silleen että voi idioott*ja.
      Toki tyttöjen pukkariin sormimerkkejä näyttämään menoon olosi pitänyt puuttua, jos niin oikeasti tapahtui.

      Lainaa

    36. Vitsikäs riesa 17.11.2022 10:58
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Puli paarma: Kisulilla on hotmail-osoite. Gmail on suhteellisen tuore keksintö.
      Mulla on vielä käytössä hotmail-osoite, joka on muotoa etunimi.sukunimi. Oli mun ensimmäinen s-postiosoite, että kyllä aika kauan on hotmailissakin voinut käyttää pistettä.

      Lainaa

    37. Hartiakas vadelma 17.11.2022 11:07
      Tulos: -40 (54 ääntä)
      Työläs ahven: Pakko todeta, että kyllä se sählykerholaisen toiminta oli puhdasta häirintää ja sellaiseen pitäisi puuttua nuoresta asti. Lentiskerholaisilla on täysi oikeus käydä harrastamassa ilman että tulevaisuuden limasedät käyvät häiriköimässä seksuaalisilla eleillä. Se että niin on tehty kautta [...]
      Tyttöjen lentopallo ja sählyjoukkueissahan tuo seksuaalinen häirintä on viety todella pitkälle. Ihan naisten toimesta... Ainakin mitä olen uutisista lukenut.

      Lainaa

    38. Vihanta soturi 17.11.2022 11:13
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Altis kantojuhta: Kyllä se yleensä tuossa 11 vuoden iässä alkaa tuo "Tiiäkkö mikä on 69"ym. jutut. Voi sivuuttaa vastaamatta tai jos nokkelan vastauksen keksii, kunhan ei ala lisää vettä myllyyn heittämään. Mietin, millä tavalla juomatauko oli ajoitettu, jos seuraavat salin käyttäjät olivat jo pukuhuoneessa. [...]
      Jos olis tuore juttu, olisin heittäny:" Tiedän, se on Kalle Rovanperän auton numero"

      Lainaa

    39. Impotentti kurkku 17.11.2022 12:10
      Tulos: -19 (45 ääntä)
      Paperiton lepakko: No onko kivaa kun lapsuus ja teini-ikä pyörii seksin ja painostuksen ympärillä ja oot paska jätkä ku et häiriköi tyttöjä ja selitä panotarinoita. Isommassa mittakaavassa neitsyyden "vieminen" ja kaikki muu on ihan turhaa paskaa jota jengi edelleen ylläpitää elossa kuin jotain maagista [...]
      On aika luonnollista, että nuoria alkaa seksi kiinnostamaan, mutta ei se automaattisesti tarkoita että siihen liittyisi painostusta. Sinänsä on hyvä jos nuoret oppivat varhain puhumaan seksistä ja seksuaalisuudesta, mutta tietenkään ei tarvitsisi valehdella. Tuollaisten noin 11-12-vuotiaiden kohdalla se esittäminen valitettavasti kuuluu asiaan.
      Ja en kyllä usko, että kukaan esiteini-ikäinen koskaan näihin juttuihin uskoi. Sehän oli aina aivan selvää, että ne huutelee joilla on vähiten mitään käsitystä asioista. Siihen on syynsä miksi seksuaalikasvatus kannattaa aloittaa varhaisessa iässä; vältyttäisiin ehkä näiltä tarinoilta ja ymmärrettäisiin paremmin koko konseptia.
      Itse kasvoin ympäristössä jossa vain kourallinen nuoria oli harrastanut seksiä millään tasolla kun täyttivät 18-vuotta. Kai jokaisella nuorella on sen verran järkeä päässä, että ymmärtää oman arvonsa ja oman päätäntävaltansa.
      Itse myös pidin turvallisena sitä, että seksistä sai puhua kavereiden kanssa. Vielä näin aikuisenakin kaveripiirissäni saa puhua seksistä jos kokee jostain keskustelemisen tärkeänä, mutta siitä myös ei puhuta jos joku ei halua. Koen tärkeänä sen, että olen aina voinut puhua itseä mietityttäneistä asioista niiden kanssa keihin luotan.

      Lainaa

    40. Sievistelevä mansikka 17.11.2022 12:15
      Tulos: -19 (37 ääntä)
      Ne etunimi.sukunimi osoitteet on huonoja, koska sellaisella ei voi mihinkään antaa sähköpostiosoitetta kertomatta samalla oikeaa nimeään.

      Lainaa

    41. Tuulinen tupa 17.11.2022 12:30
      Tulos: +67 (67 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Ne etunimi.sukunimi osoitteet on huonoja, koska sellaisella ei voi mihinkään antaa sähköpostiosoitetta kertomatta samalla oikeaa nimeään.
      Sitä varten on myös toinen, epävirallinen, s-posti.

      Lainaa

    42. Tulos: +41 (41 ääntä)
      Kimakka paprika: En osaa päättää, kumpi on kovempi jätkä: Jorman isotteleva sählypoju vai pikkuhousut suussa laukkaava Arttu-poni 😂
      Arttu-poni tietenkin! 🐎👙

      Lainaa

    43. Kolari Pussimäyrä 17.11.2022 13:38
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Itselle tuli mieleen se miten vielä 2000-luvun alkupuolella puhuttiin aina ettei netissä saa missään tapauksessa käyttää omaa kokonimeään, vaan aina pitää olla joku nimimerkki josta koko maailma ei tunnista. Nykyäänhän homma on kääntynyt päälaelleen ja teinien instagram-nimimerkitkin on luokkaa etunimitoinennimi tai etunimisukunimi. Nopeasti se maailma muuttuu.

      Lainaa

    44. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Ne etunimi.sukunimi osoitteet on huonoja, koska sellaisella ei voi mihinkään antaa sähköpostiosoitetta kertomatta samalla oikeaa nimeään.

      Gmailissa saa ainakin tehtyä toisia s-postiosotteita, joita pääsee lukemaan parilla klikkauksella, ilman uudelleenkirjautumista.

      Vaihdoin etunimeni, eikä tehnyt mieli ilmoittaa joka ikiseen someen ja kanta-asiakaskirjastoon, että näin on tehty, joten nyt tärkeät menee tähän "toissijaiseen" sähköpostiin, nettisivukirjautumiset tms. menee siihen vanhaan, ja kolmannessa sähköpostissa ei ole nimeä ollenkaan, vaan online-alias, jotta erinäisissä Miroissa ja muissa ryhmätyötyökaluissa ei näy omaa nimeä.

      Lainaa

    45. Vastuuton hämähäkki 17.11.2022 13:58
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Täytyy tuohon sähköposti-käyttäytymiseen ottaa kantaa: Ennen sähköposti oli vaan sellainen toissijainen viestittelykanava. Nykyään KAIKKI tehdään sähköpostilla. Nuoria opetetaan ottamaan digitaalista identiteettiä haltuun 80-luvun sankareita paremmin. Itse kuulun 80-luvun poikasiin ja itselläni oli eka sähköposti jotain muotoa butcherer666, koska se oli vaan jonnekkin keskustelupalstalle rekisteröitymistä varten. Ja osaa nää nykyajan koijjaritkin. Yksi sukulaispoika on tehnyt varmaan 10 eri tiliä ja yhteenkään ei salasanaa muista. Kaikki jollain Kakkapökäle99 -tyylillä.

      Lainaa

    46. Tulos: +55 (59 ääntä)
      Hartiakas vadelma: Tyttöjen lentopallo ja sählyjoukkueissahan tuo seksuaalinen häirintä on viety todella pitkälle. Ihan naisten toimesta... Ainakin mitä olen uutisista lukenut.
      No sehän antaakin sitten ulkopuolisille pojille oikeuden jatkaa juttua!

      Lainaa

    47. Tulos: -25 (33 ääntä)
      Paperiton lepakko: On se kyllä surullista että nuorten poikien pitää leveillä ja naureskella seksijutuilla ja selittää ties mitä satuja ja änkeä pukukoppiin pervoilemaan.
      No sen tyttöjen pukuhuoneeseen änkemisen sais lopettaa mut noi muut nyt on perus 5-6-luokkalaisten poikien juttuja. Tossa iässä niiden kiinnostus just alkaa heräilemään noihin asioihin.

      Lainaa

    48. Arkkienkeli 17.11.2022 16:55
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tylsimys: Aku ei ehkä tunne historiaa. Kisuli lienee sitä ikäluokkaa joka loi oman gmail-osoitteensa jo silloin kun osoitteeseen ei kelpuutettu pisteitä ja tunnuksella oli vieläpä naurettavan pieni maksimipituus. Omakin gmail-osoite on jäänne niiltä ajoilta.
      Ei ole. Kun GMail tuli betatestaukseen niin etunimi.sukunimi@gmail.com oli hyväksyttävä muoto. Oma osoite on niiltä ajoin.

      Lainaa

    49. Arkkienkeli 17.11.2022 16:59
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Mäsä liitu: Eikä kukaan pojista tuossa tarinassa mennyt tyttöjen pukuhuoneeseen. Luitko edes tuota?
      Nyt täytyy kysyä että luitko itse?

      Lainaa

    50. Rättiväsynyt alligaattori 17.11.2022 17:45
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Älä selitä: Taas näitä heteropervoiluja. Koittakaa nyt naamamokailijat tajuta että tuo on todella ahdasmielistä. Oon niin väsynyt tähän paskaan.
      PaBa

      Lainaa

    51. Rättiväsynyt alligaattori 17.11.2022 17:48
      Tulos: -35 (47 ääntä)
      Paperiton lepakko: On se kyllä surullista että nuorten poikien pitää leveillä ja naureskella seksijutuilla ja selittää ties mitä satuja ja änkeä pukukoppiin pervoilemaan.
      Aivan normaalia tuon ikäisenä.

      Lainaa

    52. Pehmeä jänis 17.11.2022 17:52
      Tulos: -26 (38 ääntä)
      Älä selitä: Taas näitä heteropervoiluja. Koittakaa nyt naamamokailijat tajuta että tuo on todella ahdasmielistä. Oon niin väsynyt tähän paskaan.
      Niin just, kunnon saksalaista kahden kääpiön miehen homo pervoilua se pitää olla, siintähä  sä tykkäisit

      Lainaa

    53. Normi neuvonantaja 17.11.2022 18:41
      Tulos: +35 (59 ääntä)
      Hyi hemmetti, alkoi ahdistaa tuo Jorman juttu🙄 Oon ohjannut kerhoja niin kauan, että aloittaessani olin vain pari vuotta isoimpia kerholaisia vanhempi. Ja vaikka mulla ei mitään iän tuomaa auktoriteettia ollutkaan, niin olen kyllä aina pitänyt huolen ettei mun kerholaiset käyttäydy noin. Jos joku on udellut seksielämästä niin se on kyllä ollut ensimmäinen ja viimeinen kerta. Ja tuo pukuhuonetilanne kuulosti jo ahdistelulta tai seksuaaliselta häirinnältä. Paljon pienemmästäkin soittaisin kotiin! Oon sanaton ja mua ällöttää, miten (oletettavasti aikuinen) Jorma tuohon suhtautui ja missä sävyssä hän sen kertoi😶

      Lainaa

    54. Tulos: -54 (76 ääntä)
      Normi neuvonantaja: Hyi hemmetti, alkoi ahdistaa tuo Jorman juttu🙄 Oon ohjannut kerhoja niin kauan, että aloittaessani olin vain pari vuotta isoimpia kerholaisia vanhempi. Ja vaikka mulla ei mitään iän tuomaa auktoriteettia ollutkaan, niin olen kyllä aina pitänyt huolen ettei mun kerholaiset käyttäydy noin. Jos [...]
      Ite vanhempana repeilisin jos sählykerhon vetäjä soittaisi kotiin että kävi sitten poika tekemässä peace-merkkejä pukuhuoneessa, ja että jonkinlainen meetoo-juttu tästä on nyt vireillä.
      Sitten voidaan porukalla viedä ylivilkas vähän sähläävä pikkupoika torille jalkapuuhun seksuaalisesta häirinnästä. "Isi, mitä seksi tarkoittaa?" hän saa hihkaistua ruoskaniskujen välissä.

      Lainaa

    55. Kenkku ampiainen 17.11.2022 20:05
      Tulos: +27 (41 ääntä)
      Normi neuvonantaja: Hyi hemmetti, alkoi ahdistaa tuo Jorman juttu🙄 Oon ohjannut kerhoja niin kauan, että aloittaessani olin vain pari vuotta isoimpia kerholaisia vanhempi. Ja vaikka mulla ei mitään iän tuomaa auktoriteettia ollutkaan, niin olen kyllä aina pitänyt huolen ettei mun kerholaiset käyttäydy noin. Jos [...]
      Tää on just näin. Ihmettelen miten lungisti täällä asiaan suhtaudutaan. Yksi on vielä se mitä siellä esiteinit keskenään hölmöilee, mutta miten joku voi tehdä tuosta vielä "höhöhö" hörötys julkaisun. Ajattelin, että näin juntti jutut olis jo taakse jäänyttä aikakautta.
      Samalla ihmettelen missä ihmeen uimahalleissa nuo toisen jutun ihmiset oikein käy. Toi peppusuihku tarina oli mun mielestä täällä feissarimokissa jonkun miehen kertomana, mutta ehkäpä oli joku muu taho.

      Lainaa

    56. Kasapäin simpanssi 17.11.2022 23:22
      Tulos: -9 (19 ääntä)
      Tietyn ikäiset naiset pesevät itsensä kyykkyvatkauksella. Kauhea lotina kuuluu, kun Kauhavan vettä alapäähänsä kyykyssä.

      Lainaa

    57. Väritön kameli 18.11.2022 0:36
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kertokaa joku mistä käsimerkistä Jorma puhui???!?!!!

      Lainaa

    58. Sulkeutunut katkarapu 18.11.2022 12:15
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Komppaan Akua. Vastailen duunissani toisinaan sähköpostitse tuleviin asiakaspalautteisiin, ja siellä saattaa asiallisen ja selkeästi aikuisen henkilön kirjoittaman viestin lopussa lukea "ystävällisin terveisin Matti Meikäläinen", mutta emailina on sitten juurikin joku "JuZaN69Gulkuset@hotmail.com". Parasta on jos asiakas ei ole ilmoittanut oikeaa nimeään ja voi aloittaa vastausviestin "Heipä hei JuZaN69Gulkuset, kiitos yhteydenotostasi..."

      Lainaa

    59. Rimppakinttu ihminen 18.11.2022 20:37
      Tulos: -3 (13 ääntä)
      Varttuneempaan ikään ehtineet naisihmiset ja KYYKKYVATKAUS. Niin että läiskyy ja lotisee. Siis opetettiinkohan se jossain kansakoulun liikuntatunneilla…? 😶

      Lainaa

    60. Kesävihanta sateenvarjo 18.11.2022 20:52
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Väritön kameli: Kertokaa joku mistä käsimerkistä Jorma puhui???!?!!!
      Ilmeisesti siitä, missä näytetään vähän niin kuin rauhanmerkkiä, mutta kämmenselkä itsestä poispäin. Siitä sormien välistä työnnetään ulos kieli ja sitten heilutellaan kieltä taikka mokan mukaisesti myös kättä.

      Lainaa

    61. Mäntylahti-Piiras 19.11.2022 0:41
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tallennettu soturi: Mikähän siinä on niin pahaa? Ilmiö, joka tapahtunu kivikaidelta asti :D Kyllähän sitä pienenä tuli vaikka minkälaisia seksitarinoita valehdeltua kavereille. 
      näistä satuilijoista tuli itselle omana kouluaikana sellainen kuva että ÄO oli sama kuin kengän numero, nykyään vahva veikkaus että kyllä se kengännumero on se isompi luku.

      Lainaa

    62. Sätöstäjä 19.11.2022 0:47
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Arkkienkeli: Ei ole. Kun GMail tuli betatestaukseen niin etunimi.sukunimi@gmail.com oli hyväksyttävä muoto. Oma osoite on niiltä ajoin.
      Gmail ei varsinaisesti salli pistettä osoitteeseen, vaan jättää pisteet kokonaan huomiotta. etunimisukunimi@gmail.com, etunimi.sukunimi@gmail.com tai vaikka e.t.u.n.i.m.i.s.u.k.u.n.i.m.i@gmail.com -osoitteisiin lähetetyt viestit menee kaikki samaan osoitteeseen.

      Lainaa

    63. Massaton ylioppilas 19.11.2022 6:11
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Rättiväsynyt alligaattori: Aivan normaalia tuon ikäisenä.
      Ei meidän luokka ala-asteella ollu vielä ton ikäsenä noin vajakkeja. Ylä-asteella sitäkin enemmän.

      Lainaa

    64. Väliseinätön tomaatti 19.11.2022 9:31
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Älä selitä: Taas näitä heteropervoiluja. Koittakaa nyt naamamokailijat tajuta että tuo on todella ahdasmielistä. Oon niin väsynyt tähän paskaan.
      Yhyy niisk

      Lainaa

    65. Oikaistu kookos 19.11.2022 16:44
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Mäsä liitu: Kuinka vanhana tätä Jormaa pidät? Parikymppiset jätkät varmaan näitä säbäkerhoja vetää.
      Aika epätodennäköistä, Jorma-niminen on parikymppinen. Edes vuonna 2015.

      Lainaa

    66. Uneton meduusa 19.11.2022 23:11
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Sama kokemus kuin Annella. Yritän karata ties mihin nurkkaan, mutta vanhemman naisihmisen haarovälistä metrin-kahden päähän sinkoava vesisuihku päättäväisesti seuraa perässä. Voi miksei ole väliseiniä??

      Lainaa

    67. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Väritön kameli: Kertokaa joku mistä käsimerkistä Jorma puhui???!?!!!
      Siitä kun nainen hivelee itseään kahdella sormella etupyllyään, tai ehkä että se kundi olisi hiplannut näin. Mä sain kuvan kyllä ensin mainitusta. Ns sormetus ele. 
      Ja oli poliittisesti korrekti tai ei niin traumcityn läppä "isi mitä seksi on" sai mut nauramaan huolella. Kiva kun jengi on valveutunutta ja täällä monella on hyviä kommentteja usein vakavista aiheista mutta kannattaa muistaa että huumoriryhmä tämä kuitenkin on. Ei ehkä helppoa muistaa jos on läppää seksuaalisuuteen liittyen tms mut se ei poista sitä tosiasiaa että huumoria täällä ollaan viljelemässä, joskus tulee parempaa satoa joskus vähän huonompaa. 

      Lainaa

    68. Hallitseva haukka 20.11.2022 14:06
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Arkkienkeli: Ei ole. Kun GMail tuli betatestaukseen niin etunimi.sukunimi@gmail.com oli hyväksyttävä muoto. Oma osoite on niiltä ajoin.
      Höpsis.

      Lainaa

    69. Nuutunut kivi 20.11.2022 18:12
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Missä uimahalleissa nämä ihmiset käyvät? Itse käyn kerta-pari viikossa uimahallissa, eikä ikuna koskaan ole vastaava tullut vastaan.

      Lainaa

    70. Tyvekäs satuhahmo 20.11.2022 22:37
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      P: Noi sähköpostit on jäänne (teini)ajoilta kun sähköpostia ei tarvinnut kaiken maailman virallisiin lomakkeisiin ja viralliseen yhteydenpitoon, vaan niitä käytettiin kavereiden kesken. Silloin ne olikin mitä sattuu. Itsellä oli ihan samanlaisia ihmeellisyyksiä, mutta loin uuden virallisen [...]
      Sätöstäjä: Gmail ei varsinaisesti salli pistettä osoitteeseen, vaan jättää pisteet kokonaan huomiotta. etunimisukunimi@gmail.com, etunimi.sukunimi@gmail.com tai vaikka e.t.u.n.i.m.i.s.u.k.u.n.i.m.i@gmail.com -osoitteisiin lähetetyt viestit menee kaikki samaan osoitteeseen.
      En tiedä miksi tämä on saanut alapeukkuja, koska näin Gmail on tosiaan toiminut jo pitkän aikaan. Kokeilkaa vaikka lähettää omaan osoitteeseen mailia toisesta osoitteesta versioilla etunimi.sukunimi@gmail.com, etunimisukunimi@gmail.com ja vaikka etu.nimi.suku.nimi@gmail.com. Kunhan kirjaimet on oikein, niin kaikki tulevat perille sinne samaan osoitteeseen.

      Lainaa

    71. Tottelematon kauris 20.11.2022 22:43
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tyvekäs satuhahmo: En tiedä miksi tämä on saanut alapeukkuja, koska näin Gmail on tosiaan toiminut jo pitkän aikaan. Kokeilkaa vaikka lähettää omaan osoitteeseen mailia toisesta osoitteesta versioilla etunimi.sukunimi@gmail.com, etunimisukunimi@gmail.com ja vaikka etu.nimi.suku.nimi@gmail.com. Kunhan [...]
      Ei ainoastaan pitkään aikaan, vaan aina.

      Lainaa

    72. Sovittamaton persikka 21.11.2022 7:24
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Pekka Kana: Itsellä ainakin gmail-tunnus sieltä lähtien kun sinne pääsi vain ja ainoastaan jonkun kutsumana. Kyllä siellä sai tunnuksessa käyttää pistettä ja hyvin pitkäkin on sukunimestäni johtuen.
      Itsekin niistä ajoista lähtien käyttänyt ja piti oikein kaverilta kinuta kutsua mutta itse asiaan. Silloin meidän ikäluokka ei halunnut tehdä emailis josta tunnistaa. Mullakin ihan randomi ja sen tiedoissa feikki tiedot. Anonyymisyys oli silloin jo tiedossa.

      Lainaa

    73. Nimikoneeni ei toimi 22.11.2022 7:41
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Impotentti kurkku: On aika luonnollista, että nuoria alkaa seksi kiinnostamaan, mutta ei se automaattisesti tarkoita että siihen liittyisi painostusta. Sinänsä on hyvä jos nuoret oppivat varhain puhumaan seksistä ja seksuaalisuudesta, mutta tietenkään ei tarvitsisi valehdella. Tuollaisten noin 11-12-vuotiaiden [...]
      Sulla on kova luotto nuorten järjenkäyttöön.

      Lainaa

    74. Suuri dinosaurus 22.11.2022 16:06
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Johtunee siitä että genX-sukupolven edustajat opiskeltiin peruskoulun yläasteella ehkä muutama viikkotunti ATK:ta, eikä jatko-opinnoissakaan nettihommia juuri painotettu ennen 2000-lukua (jos ei ko. alaa opiskellut). Me tehtiin sitten erittäin epäviralliset sähköpostiosoitteet että päästiin käyttämään galtsua jne. Nykyään Veeteille opetetaan varmaan ekalla miten tehdään asiallinen sähköpostiosoite. Terv. helvetinisodino79 at jahuu pistecom

      Lainaa

    75. Ravitseva albatrossi 23.11.2022 0:56
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Aikoinaan hotmail-osoitteeseen ei etuosaan pisteitä voinut laittaa. Piste.

      Lainaa

    76. Pimeä paprika 21.3.2023 18:54
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pekka Kana: Itsellä ainakin gmail-tunnus sieltä lähtien kun sinne pääsi vain ja ainoastaan jonkun kutsumana. Kyllä siellä sai tunnuksessa käyttää pistettä ja hyvin pitkäkin on sukunimestäni johtuen.
      Jep. Ja niitä pisteitä voi sitten viljellä melko vapaasti. Kokeilkaa itse, lähettäkää oman gmail-osoitteeseen postia ja vaihtakaa sen pisteen paikkaa, siis tyyliin etun.imisukunimi@gmail.com, etu.nimi.suku.nimi@gmail.com, tai jättäkää vaikka pois. Toimii. Tai kokeilkaa plusmerkkiä ja jotain tekstiä sen tunnuksen jälkeen mutta ennen @-merkkiä, tähän tapaan: etunimi.sukunimi+puppua@gmail.com. Onhan näitä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: gmail, hotmail, kutsunnat, nuoret, poni, pyykkinaru, suihku, sähköpostiosoite, sähköpostiosoitteet, sähly, uimahalli

  • Uusimmat

  • Kategoriat