Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koiranomistajat, osa 45

Koirat kokeilevat filttereitä.
Koiranomistajat, osa 45

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Epäkurantti koira 10.11.2022 0:10
      Tulos: +386 (390 ääntä)
      Nenä on sielun silmät

      Lainaa

    2. Tulos: +452 (464 ääntä)
      Makin ajattelen ettei Jennin kantsii ikin ottaa omaa koiraa. Ainakaan elävää sellaista.

      Lainaa

    3. Salamannopea hilleri 10.11.2022 0:22
      Tulos: +337 (345 ääntä)
      Karoliina: Makin ajattelen ettei Jennin kantsii ikin ottaa omaa koiraa. Ainakaan elävää sellaista.
      Just mietin kans et pehmolelu sopis noihin kriteereihin parhaiten. Ei haise eikä kävele paskassa.

      Lainaa

    4. Kyllästynyt pussieläin 10.11.2022 0:22
      Tulos: +229 (239 ääntä)
      Hetken ehdin ihmetellä, mikä moka siinä on että haluaa selvittää asioita ennen kuin ottaa koiran, mutta joo. Ehkä Jennille sopisi parhaiten pehmolelu. Ei sotke, karvasta, haise tai tuo ulkoa mitään sisälle. En ole pitkään aikaan nauranut feissarimokalle niin kovin kuin Tian koiralle.

      Lainaa

    5. Mukava maksamakkara 10.11.2022 0:23
      Tulos: +208 (226 ääntä)
      Toivottavasti Jenni tiedostaa ettei kannata ottaa koiraa. Ei siinä, mäkään en päästä koiraa sänkyyn, mutta entä sitten kun pennulla kestää reilu puoli vuotta oppia sisäsiistiksi? Ja mun koira ei tosiaan kyllä haise miltään, mutta kyllä muakin näin marraskuussa ärsyttää toi hiekan määrä mitä toi tuo sisälle. Mulle vaan koira on tärkeämpi kuin putipuhdas lattia.

      Lainaa

    6. Tulos: +18 (164 ääntä)
      Allekirjoittaneella on taas sellainen koirakuume päällä, MUTTA NÄMÄ ASIAT arvelluttaa. Mä olen rapsutellut kaverien koiria välillä, ja aina on käsi haissut sen jälkeen kummalliselta. Voiko koiraan ruiskuttaa deodaranttia ja jos voi, niin minkä verran? Sitten mua vituttaa mennä ulos asunnosta, varsinkin jos on huono ilma ulkona, joten voiko koiran päästää yksin tarpeilleen pihalle? Jos jätän oven vaikka raolleen? Tarvitseeko koira kuinka paljon tilaa häkkiinsä johon aion sen sulkea sisätiloissa? Ja PÄÄSEE KYLLÄ HETI POIS SIELTÄ KUN ON KERÄNNYT OMAT LEGONSA LATTIALTA, mutta sitä ennen ei mitään asiaa. Minun talo, minun säännöt, tänne on turha minkään ruttukuonon tulla elvistelemään. Ja mikä on talven muotiväri ranskanbuldoggin legginsseille? En halua että näyttää miltään savolaiselta juntilta. Onko kuinka yleistä että koira polkupyöräilee takapihalla? Sitten on tietysti vielä eläinlääkärit, ja alvit ja palvit ja tellit ja lellit ja voi JUMALAUTA että mä vihaan kaikkia koiria ja muitakin eläimiä! PITÄKÄÄ TUNKKINNE PERKELE, minä lähden lahtaushommiin tästä.

      Lainaa

    7. Tallennettu soturi 10.11.2022 1:03
      Tulos: +38 (64 ääntä)
      Itsekkään en koiraa pysty ottamaan vaikka haluaisin, puhtaasti hajun takia.

      Lainaa

    8. Cozmo-srfer 10.11.2022 1:13
      Tulos: +1 (17 ääntä)
      Jenni: I Wanna Be Your Dog!!! 🎶

      Lainaa

    9. apinaattori 10.11.2022 2:19
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Cozmo-srfer: Jenni: I Wanna Be Your Dog!!! 🎶
      Iggy is so Pop!

      Lainaa

    10. Sievistelevä mansikka 10.11.2022 3:51
      Tulos: +234 (244 ääntä)
      Aavistan, että sertijutussa on jotain hauskaa mutta koska en ole näyttely- enkä edes oikein koiraihminen ei ole hajuakaan mitä. Voisiko joku ystävällisesti selittää?

      Lainaa

    11. Tittelintuure 10.11.2022 4:09
      Tulos: +68 (70 ääntä)
      Joo, pehmolelu. Se on ollut omakin ratkaisu, koska vaikka koirat ovat kivoja niin oon samaa mieltä kuin Jenni; ne haisevat, karvaa on joka paikassa, on epämiellyttävää, että hauva tassuttelee sit pitkin sänkyjä jne. Voi kouluttaa, tiedän, mut useimmat tietämäni koiranomistajat tyyliin nukkuvat koiriensa kanssa - mikä siis heille täysin suotakoon, ei mulla ole sen kanssa mitään ongelmaa. Ihmisillä on ihan eri fiiliksiä näistä ja se on täysin ok. Lisäksi ajatus, että käyttäisin hauvaa joka päivä monta kertaa ulkona: eiiii jaksa. Tulos: en todellakaan harkitsekaan hankkivani koiraa. Koira on elävä olento ja koiranomistajan tehtävä on huolehtia, että koira voi hyvin ja on onnellinen. Minusta ei siihen ole, joten en todellakaan aiheuta surua ja tuskaa jollekin koiralle pitämällä sitä ikävissä oloissa. Meillä on useampi pehmolelu. Ne sopivat meille hyvin. :) P.S. Hauvat siis ovat ihania! Mutta jonkun muun omistamina. :D

      Lainaa

    12. Tulos: +81 (85 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Aavistan, että sertijutussa on jotain hauskaa mutta koska en ole näyttely- enkä edes oikein koiraihminen ei ole hajuakaan mitä. Voisiko joku ystävällisesti selittää?
      Googlasin puolestasi: Sertifikaatti = koiranäyttelyn palkinto, joka annetaan parhaalle muotovalion arvoisena pidettävälle mutta ei vielä tätä arvoa saaneelle urokselle ja nartulle.

      Lainaa

    13. Tulos: +55 (57 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Aavistan, että sertijutussa on jotain hauskaa mutta koska en ole näyttely- enkä edes oikein koiraihminen ei ole hajuakaan mitä. Voisiko joku ystävällisesti selittää?
      Serti on koiralle annettava sertifikaatti.
      "Mikä on serti?
      Tuomari voi antaa sertifikaatin (SERT) parhaalle siihen oikeutetulle koiralle, jolla ei vielä ole Suomen muotovalion arvoon oikeuttavia näyttelytuloksia."

      Lainaa

    14. Ylipitkä simpanssi 10.11.2022 5:40
      Tulos: +5 (85 ääntä)
      "Ei ole näyttely- eikä edes oikein koiraihminenkään" miksi ottaa koiran jos ei ole koiraihminen?? Ei ole pakko ottaa lemmikkiä jos ei niistä pidä... Sama Jennille, miten voi olla koirakuume jos pitää koiria niin mahdottoman ällöttävinä? Mikä näitä ihmisiä vaivaa?

      Lainaa

    15. Tulos: +166 (176 ääntä)
      Tallennettu soturi: Itsekkään en koiraa pysty ottamaan vaikka haluaisin, puhtaasti hajun takia.
      Kyllä se koira siihen varmaan tottuis

      Lainaa

    16. Kouluttamaton muurahainen 10.11.2022 6:26
      Tulos: +107 (131 ääntä)
      Ehkä minäkään en ole riittävän koiraihminen tai ainakaan koiranäyttelyihminen, kun en oikein tajua, miksi tuomari kysyisi omistajalta, voiko koiralle antaa sertiä. Eikö se ole tuomarin tehtävä päättää? Ja jos omistaja ei missään tapauksessa halua koiralleen sertiä, niin ei kai se sitä vie sitten näyttelyynkään tai ainakin tuunaa sen mahdollisimman rumaksi.

      Lainaa

    17. Sokeriton orja 10.11.2022 6:35
      Tulos: +2 (40 ääntä)
      Kuinkakohan tylsää täytyy elämän olla, että alkaa kertomaan näitä vanhoja "kaverille kävi niin että..." - juttuja ihan tosina? Olen ajatellut että oma elämä on tosi tylsää, mutta ei ole vielä käynyt moinen mielessäkään. Serti-juttukin on tyhmä ja vuosia vanha.

      Lainaa

    18. Tulos: -23 (35 ääntä)
      No nyt oli kyllä niin tyhmä juttu. Ei ole oikein koiraihminen, vaikka omistaa koiran, jota käyttää näyttelyissäkin? Kyllä voi olla koiraihminen vaikkei olisikaan psykoosissa ja tiedä jotain typerää lyhennettä. (itse olen kissaihminen :D)

      Lainaa

    19. Tulos: +55 (79 ääntä)
      Toi eka on täyttä dogshittiä. Miks hitossa tuomari kysyisi omistajalta, voiko antaa SERTiä. Ei se niin toimi.

      Lainaa

    20. Kaikkitietävä kalkkuna 10.11.2022 7:40
      Tulos: +102 (112 ääntä)
      Itse menin juoksukilpailuun ja tulin viidenneksi, mutta onneksi tuomari tuli kysymään voiko minulle antaa kultamitalin. No kai se nyt sopii sitten.

      Lainaa

    21. Karmea greippi 10.11.2022 7:47
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      Ihminen voinee opetella luopumaan kovista siisteysvaatimuksistaan, vai voiko? Itse en ole super siisti. Meil on karvaa ja hiekkaa aina jonkun verran lattialla, mutta sänkyyn tai sohvalle koira ei hyppää. Noi samat sotkujutut pätee osin myös pikkulapsiin, jos lapsia harkitsee.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 10.11.2022 8:19
      Tulos: +111 (113 ääntä)
      Sokeriton orja: Kuinkakohan tylsää täytyy elämän olla, että alkaa kertomaan näitä vanhoja "kaverille kävi niin että..." - juttuja ihan tosina? Olen ajatellut että oma elämä on tosi tylsää, mutta ei ole vielä käynyt moinen mielessäkään. Serti-juttukin on tyhmä ja vuosia vanha.
      Hengasin joskus kaverin kanssa, jolle sattui aina kaikkea poikkeuksellisen hauskaa, kutsutaan häntä vaikka Matiksi. Mutta kyllä mulle alkoi selvitä miksi Matin elämä oli jotenkin poikkeuksellisen tapahtuma rikasta. Kerroin hänelle joskus tarinan, joka tapahtui mun kaverille mun ollessa paikalla. Myöhemmin tämä Matti kertoi tarinaa seuraavalle ihmiselle niin kuin olin siinä tarinassa paikalla ja se tapahtui sille kaverilleni. Ok. Seuraavalla kerralla Matti oli ilmestynyt siihen tarinaan mukaan. Kolmannella kerralla Matti oli mukana, mutta tarina tapahtui minulle ja se kaverini oli tipahtanut pois (ok, me oltais voitu istua vähemmän baarissa, kun yleisö vaihtui usein). Seuraavalla kerralla tekijä oli joku muu kuin minä ja minä olin tippunut tarinasta ulos, Matti oli kyllä mukana. Viimeisellä kerralla Matti olikin se jolle koko tarina tapahtui. Olihan tuon tarinan seuraaminen mielenkiintoista, mutta opetti myös että joitain ihmisiä kannattaa kuunnella aika varauksella.

      Lainaa

    23. Tulos: +58 (66 ääntä)
      Kaikkitietävä kalkkuna: Itse menin juoksukilpailuun ja tulin viidenneksi, mutta onneksi tuomari tuli kysymään voiko minulle antaa kultamitalin. No kai se nyt sopii sitten.
      Osallistuin varmaan samaan kisaan. Voitin ja minulta tuli tuomari kysymään, voiko minulle antaa kultamitalin. Tietysti kieltäydyin moisesta älyttömyydestä. Ehkä hän sen jälkeen tuli kysymään sinulta.

      Lainaa

    24. Tilaton albatrossi 10.11.2022 8:31
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Ihan heti ei tekoäly maailmaa valloita.

      Lainaa

    25. Terävä maahinen 10.11.2022 8:32
      Tulos: +89 (93 ääntä)
      Tosta serti-asiasta: ainakin joskus oli niin, että koira pystyi vastaanottamaan vain tietyn määrän sertejä eli se saattoi olla näyttelyssä, vaikka sertit oli ns. täynnä. En ole näyttelyissä käynyt yli 10 vuoteen, joten tästä on aikaa enkä ihan tarkkaan muista, mihin tilanteeseen liittyi, mutta on nultakin joskus tuomari kysynyt, että pystyykö koirani vastaanottamaan sertin.

      Lainaa

    26. Avoin hirmulisko 10.11.2022 8:44
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Joo: No nyt oli kyllä niin tyhmä juttu. Ei ole oikein koiraihminen, vaikka omistaa koiran, jota käyttää näyttelyissäkin? Kyllä voi olla koiraihminen vaikkei olisikaan psykoosissa ja tiedä jotain typerää lyhennettä. (itse olen kissaihminen :D)
      Serti on koiranruokamerkki ja näyttelyssä tuomari voi antaa koiralle sertifikaatin eli SERTin.

      Lainaa

    27. Tosikko sitruuna 10.11.2022 9:17
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Ehkä minäkään en ole riittävän koiraihminen tai ainakaan koiranäyttelyihminen, kun en oikein tajua, miksi tuomari kysyisi omistajalta, voiko koiralle antaa sertiä. Eikö se ole tuomarin tehtävä päättää? Ja jos omistaja ei missään tapauksessa halua koiralleen sertiä, niin ei kai se sitä vie [...]
      Jos koira on jo muotovalio (= 3 sertiä), se ei voi enää ottaa sertejä vastaan. Vara-sertin kyllä, ja niitä voi olla ihan kuinka paljon vaan.

      Lainaa

    28. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Jennin ei todellakaan kannata ottaa koiraa noilla specseillä, mutta koiria omistaneena oon huomannut (ainakin omalla kohdallani) sellasen ilmiön, että muiden koirat haisee huomattavasti pahemmalle kuin oma koira. Ehkä siihen just sen oman koiran ominaistuoksuun jotenkin tottuu ihan eri tavalla kuin sitten toisten koirien hajuun.

      Lainaa

    29. Validi mansikka 10.11.2022 9:24
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Juustjoo: Toi eka on täyttä dogshittiä. Miks hitossa tuomari kysyisi omistajalta, voiko antaa SERTiä. Ei se niin toimi.
      Koirani ekassa näyttelyssä tuomari retorisesti kysyi, voikohan hän antaa sertiä kun koira on hänen mielestään korkeampi kuin rotumääritelmä sallii. Että olisi heillä mittakin, mutta se on nyt tuolla toisessa kehässä. Että hänpä antaa nyt vain SA:n (sertin arvoinen eli paikka kyseisen rodun "finaalista", jossa max. neljän koiran joukosta valitaan sertifikaatin saaja) mutta serti jää saamatta, vaikka koira on näyttelyn ainoa rotuaan, koska koira nyt on hänen mielestään liian iso.
      Jälkeenpäin harmitti, etten ensikertalaisena älynnyt vaatia mittausta. Jäi ihan turhaan serti saamatta, koira kun oli ihan rotumääritelmän kokoinen niin kuin oli ollut kotimittauksenkin perusteella. Tuomari oli juuri arvostellut pienempää rotua, joten silmämääräinen arvio koiran korkeudesta heitti. No, koira sai kyllä sitten myöhemmin riittävästi sertejä muualta muotovalion arvoon.

      Lainaa

    30. Peruuttamaton riikinkukko 10.11.2022 9:57
      Tulos: +59 (59 ääntä)
      Koska SERTiä ei voi antaa muotovalion arvon saavuttaneelle, mutta tuomari ei voi tietää, mitkä kehää kiertävistä koirista on muotovalioita, hän kysyy koiran handlerilta, voiko koira ottaa SERTin vastaan. Kasvattaja olisi kyllä voinut tämän selittää etukäteenkin, kun kerta halusi koiran käyvän näyttelyssä.

      Lainaa

    31. Pöyhkeä nauta 10.11.2022 10:06
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Ei ole tullut vastaan sellaista koiraa joka ei märkänä haisisi ihan hirveälle. Tosin, jos on karvaton niin ehkä sitten? Kun taitaa se turkki olla se mikä haisee. En vaan itse välitä niistä rottakoirista. Tiedä sitten miten paljon niistä lähtee sitä karvaa, kun niilläkin kuitenkin on tassuissa, hännässä ja korvissa ainakin. Eikä niitä ole pakko laskea sohvalle tai sänkyyn. Hiekkaa ja kuraa aivan varmasti tulee sisälle, eikä todellakaan ole luonnollista pakottaa niitä pitämään jotain kenkiä.

      Lainaa

    32. Harjaamaton hedelmä 10.11.2022 10:54
      Tulos: +12 (22 ääntä)
      Jenni, Jenni. Olen ihan samaa mieltä kuin sinä, mutta en pidäkään koirista ja olen niille allerginenkin. Miksi ihmeessä haluat koiran jos tunne on tuo? Tapailin erästä miestä, jolla oli koira ja kyllä oli voi ällötys sen koiran sängyssä nukkuminen niine kakkaisine yms. tassuineen. Ehdottaisin vaikka kissaa, mutta ehkä joku robottikoira voisi olla parempi. Kissatkin oksentelee niitä karvapalloja ja karvoittaa joka paikan. Ei siivoushulluille. Kilpikonna?

      Lainaa

    33. Osaton alokas 10.11.2022 12:04
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Tallennettu soturi: Itsekkään en koiraa pysty ottamaan vaikka haluaisin, puhtaasti hajun takia.
      Koiran hengitys toki haisee, mutta harvoinpa sitä tulee haisteltua, oma koira haisee muutenkin vain silloin kun on likainen ja se on selvä merkki, että turkki pitäis joskus ehkä pestä. Päinvastoin, oma koira tuoksuu usein hyvältä, jotkut koirat erittää ilmeisesti tassuista ja päälaelta jotain hämärää hajua, joka tuoksuu eikä haise. En minäkään haluaisi haisevaa ja kuolaavaa koiraa, jonka turkin silityksestä käsi jää tahmaiseksi ja haisee. Koira ei saa nukkua sängyssä ja sen tassut pyyhitään pyyhkeeseen aina sisään tultaessa niin kura ja hiekka ei leviä ympäri ämpäri. Monista asioista kyllä selviää koirataloudessakin.

      Lainaa

    34. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Ylipitkä simpanssi: "Ei ole näyttely- eikä edes oikein koiraihminenkään" miksi ottaa koiran jos ei ole koiraihminen?? Ei ole pakko ottaa lemmikkiä jos ei niistä pidä... Sama Jennille, miten voi olla koirakuume jos pitää koiria niin mahdottoman ällöttävinä? Mikä näitä ihmisiä vaivaa?
      "Kyllästyin lasten kitinään" on varmaan yleisin syy maailmassa hankkia lemmikki... 
      Ei välttämättä paras, mutta yleisin.

      Lainaa

    35. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Ensin "pakotetaan" joku jonnekin mistä se ei tiedä mitään ja sitten nauretaan sille. haistakaa paska senkin Jounit.

      Lainaa

    36. Ikinuori hamsteri 10.11.2022 12:25
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Apina: Jennin ei todellakaan kannata ottaa koiraa noilla specseillä, mutta koiria omistaneena oon huomannut (ainakin omalla kohdallani) sellasen ilmiön, että muiden koirat haisee huomattavasti pahemmalle kuin oma koira. Ehkä siihen just sen oman koiran ominaistuoksuun jotenkin tottuu ihan eri tavalla kuin sitten toisten koirien hajuun.
      Entisenä frettien omistaja voin sanoa, että hajuihin todellakin tottuu. Hyvin usein kuuli meidän lähipiiristä, että meidän fretit haisee, mutta itse kun olin lapsi, en muista miltä ne haisi. Ainoastaan silloin kun ne "pieraisi" innoissaan/peloissaan, silloin se haju oli aivan kamala ja sen kyllä muistan varmaan loppuelämäni. Koirat todellakaan ei haise niin pahasti kuin fretit. Lisäksi, aika usein koirien hajua voi lievittää säännöllisellä pesulla ja koirille on oikeasti olemassa koiraystävällisiä hajuvesiä, joita esimerkiksi koirien turkinleikkaajat käyttävät. Todennäköisesti näitä nyt ei kannata joka päivä tai edes viikko käyttää, mutta kyllä ymmärrän, ettei välttämättä koiran hajusta pidä. Mutta siivoushullun varmaan kannattaa hankkia ennemmin aikuinen koira, joka on sisäsiisti, koska pennun kanssa se tuleekin olemaan sottaista...

      Lainaa

    37. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Aavistan, että sertijutussa on jotain hauskaa mutta koska en ole näyttely- enkä edes oikein koiraihminen ei ole hajuakaan mitä. Voisiko joku ystävällisesti selittää?
      Eka ei kuulu feissarimokiin, vaikkakin hauska juttu, joka menee suurimmalta osalta yli hilseen.

      Lainaa

    38. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Amerikankarvatonterrierillä ei oo karvoja ja ainakin kylmällä säällä sillä pitääkin olla kengät ja lämpöstä vaatetta ulkona. Lelujen levittelemisestä en sitte tiedä.

      Lainaa

    39. Harmaa kivi 10.11.2022 15:26
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Harjaamaton hedelmä: Jenni, Jenni. Olen ihan samaa mieltä kuin sinä, mutta en pidäkään koirista ja olen niille allerginenkin. Miksi ihmeessä haluat koiran jos tunne on tuo? Tapailin erästä miestä, jolla oli koira ja kyllä oli voi ällötys sen koiran sängyssä nukkuminen niine kakkaisine yms. tassuineen. [...]
        Ei todellakaan kissaa. Ne ovat siistimpiä kuin koirat eivätkä haise, mutta ne kyllä käyvät hiekkalaatikollaan ja menevät sitten sängyllesi nukkumaan (tai ainakin sohvalle jos suljet makkarin oven), eikä sille voi muuta kuin pitää se laatikko mahd. puhtaana.
        Ne julistavat myös satunnaisia esineitä leluiksi ja levittävät ne sitten pitkin. Kaksivuotiaan voi saada poimimaan lelunsa lelulaatikkoon, kissan kanssa voit unohtaa koko jutun. Kissat ovat herkkävatsaisia ja oksentavat joskus vaikka antaisit miten hyvälaatuista ruokaa -eivätkä ne ymmärrä oksentaa vessaan. Ja tietysti karvaa lähtee. Inhottaa kissoista pitävänä, kun ihmiset ottavat kissan "kun se on siisti", eivätkä tajua, että se on siisti koiraan verrattuna (tuttavani koira söi käytetyn kondomin ja ulosti sitä sitten päivätolkulla. Kissa ei tekisi sellaista). Mutta ei absoluuttisen siisti. Kissaa pitää hoitaa ja sietää, ei se pehmolelu ole.
        Toisaalta arvostan hiukan Jenniä. Ei se ole tavatonta (joskin Suomessa onneksi harvinaista), että porukka instavaikuttajien tai vastaavien innoittamana hankkii taskukokoisen koiran, sillä idealla että sitä voisi varmaan pitää laukussa, ja hämmästyy sitten, kun myös pieni koira on koira. Varmasti joku Tuksu tai ulkomaiset versionsa nimenomaan eivät ole ymmärtäneet seikkoja, jotka Jenni on ymmärtänyt, ja koira sitten kärsii. On se parempi meuhkata netissä kuin hankkia koira jota ei osaa hoitaa. 

      Lainaa

    40. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Salamannopea hilleri: Just mietin kans et pehmolelu sopis noihin kriteereihin parhaiten. Ei haise eikä kävele paskassa.
      Niin mut se varmaanki kerää pölyä?

      Lainaa

    41. Pula-ajan Hiltter 10.11.2022 17:09
      Tulos: -14 (14 ääntä)
      Itse ottaisin susikoiran ja nimeäisin sen Blondieksi.

      Lainaa

    42. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Koiran hengitys ei haise, jos suussa on kaikki kunnossa. Jos hengitys haisee, hampaista ei ole pidetty tarpeeksi hyvää huolta tai on ientulehdus tms. Tietysti sitten eri asia, jos koira on syönyt jotain pahalta haisevaa.

      Lainaa

    43. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Terävä maahinen: Tosta serti-asiasta: ainakin joskus oli niin, että koira pystyi vastaanottamaan vain tietyn määrän sertejä eli se saattoi olla näyttelyssä, vaikka sertit oli ns. täynnä. En ole näyttelyissä käynyt yli 10 vuoteen, joten tästä on aikaa enkä ihan tarkkaan muista, mihin tilanteeseen liittyi, [...]
      Entäs jos marketista ostan Sertiä? Eihän sitä toki hieno koira syö, kun on marketista.

      Lainaa

    44. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Harmaa kivi:   Ei todellakaan kissaa. Ne ovat siistimpiä kuin koirat eivätkä haise, mutta ne kyllä käyvät hiekkalaatikollaan ja menevät sitten sängyllesi nukkumaan (tai ainakin sohvalle jos suljet makkarin oven), eikä sille voi muuta kuin pitää se laatikko mahd. puhtaana.  Ne julistavat myös satunnaisia [...]
      Joo, kissa ei luultavasti syö kortsua, mutta lehtiä kukasta ja oksentaa. Jotkut pissaa vääriin paikkoihin jos sairastuu. Ja kakkaa jos vaan v-tuttaa. Mutta sitten se pirulainen tulee kehrään sun syliin ...

      Lainaa

    45. Nuutunut kivi 10.11.2022 21:54
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Mielestäni Jennillä on hyvää pohdintaa ja tajuaa itsekin, ettei koiran hankinta kannata monestakaan syystä. Hatunnoston paikka.

      Lainaa

    46. Kitkerä papukaija 11.11.2022 3:24
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      aww disney koira filtteri❤️

      Lainaa

    47. heimosenkeimo 11.11.2022 17:48
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Huvikseen koiran omistavat ihmiset on kyllä hulluja, ja tyhmiä. Ottavat rakin joka haisee, räkyttää, rikkoo paikat.

      Lainaa

    48. Vaivaton sohvaperuna 11.11.2022 18:47
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Pöyhkeä nauta: Ei ole tullut vastaan sellaista koiraa joka ei märkänä haisisi ihan hirveälle. Tosin, jos on karvaton niin ehkä sitten? Kun taitaa se turkki olla se mikä haisee. En vaan itse välitä niistä rottakoirista. Tiedä sitten miten paljon niistä lähtee sitä karvaa, kun niilläkin kuitenkin on [...]
      Mittelspitz ei haise "märälle koiralle" märkänäkään. Eikä sen turkista jää sormiin sitä rasvaista tuntua ja hajua. Ei ainakaan niistä yksilöistä mitä minä olen tavannut. Se on erikoista, koska kyseessä on tuuheaturkkinen rotu.

      Lainaa

    49. Kohonnut rakki 11.11.2022 21:52
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Pula-ajan Hiltter: Itse ottaisin susikoiran ja nimeäisin sen Blondieksi.
      Sen koiran nimi oli Blondi. Ei Blondie. Blondie on bändi. 
      Lisäks voitaisko jo luopua saksanpaimenkoiran kutsumisesta susikoiraksi, kun se ei sitä ole. Susikoirat (Irlannin-, Italian-, mitä näitä on) on susikoiria. Sakemanni on sakemanni. 
      Kyllä minä niin mieleni tästä taas pahoitin ja todellakin syytän Kurvista. 

      Lainaa

    50. Pyykkivuoreen hautautunut kiivi 12.11.2022 0:18
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Juustjoo: Toi eka on täyttä dogshittiä. Miks hitossa tuomari kysyisi omistajalta, voiko antaa SERTiä. Ei se niin toimi.
      Samalla tavalla kuin aikanaan C-inssiajon jälkeen kun inssisetä kysyi multa että haittaako mua hirveesti jos hän nyt kirjoittaa mulle kortin. Miks kaikki ottaa tän tuomarijutun niin tosissaan?

      Lainaa

    51. rottanpää 12.11.2022 2:12
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Jos Jenni on valmis tekeen kompromisseja ja/tai näkeen ihan tavattomasti vaivaa (esim. imuroimalla päivittäin ja pesemällä tassut joka lenkin jälkeen), niin ehkä joku oikeen lyhytkarvainen sopisi (kunhan rodun muutkin ominaisuudet sopivat). Ja kyllähän koirat tossuhinkin oppii. Monien lyhytkarvaisten täytyykin, kun ne pitää talvisin pukea kylmää vastaan joka tapauksessa. Eri asia sitten, onko tossuista jotain haittaa tassuille esim. lämpimällä säällä. Jos kamala vaivannäkö ja kompromissit taas ei Jennille käy, niin kyllä se vaan on iso "ei" koiran hankinnalle. Ei koiraa sänkyyn tai sohvalle tarvii päästää, mut hajulta, hiekkalta ja karvoilta ei pääse karkuun.

      Lainaa

    52. Tulos: -3 (5 ääntä)
      Kaikkitietävä kalkkuna: Itse menin juoksukilpailuun ja tulin viidenneksi, mutta onneksi tuomari tuli kysymään voiko minulle antaa kultamitalin. No kai se nyt sopii sitten.
      Eräissä olympialaisissa tuomaristo päätti antaa kultamitalin kuudenneksi tulleelle kilpailijalle, joka teki maansa ennätyksen. Kultamitaleita ei kuitenkaan ollut valmistettu tarpeeksi tällaista poikkeuksellista päätöstä varten, joten kilpailija sai hopeisen mitalin, joka vain merkittiin kultaiseksi virallisella tuloslistalla.
      Hyvät lukijat. Tämä tarina on tosi. Tiedän sen siitä, että tuo hopeisen kultamitalin saanut kilpailija olin minä.

      Lainaa

    53. Koroton ämpäri 12.11.2022 17:34
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Kohonnut rakki: Sen koiran nimi oli Blondi. Ei Blondie. Blondie on bändi.  Lisäks voitaisko jo luopua saksanpaimenkoiran kutsumisesta susikoiraksi, kun se ei sitä ole. Susikoirat (Irlannin-, Italian-, mitä näitä on) on susikoiria. Sakemanni on sakemanni. Kyllä minä niin mieleni tästä taas pahoitin ja todellakin syytän Kurvista. 
      Sakemanni = saksalainen

      Lainaa

    54. Puuton alpakka 13.11.2022 8:46
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      rottanpää: Jos Jenni on valmis tekeen kompromisseja ja/tai näkeen ihan tavattomasti vaivaa (esim. imuroimalla päivittäin ja pesemällä tassut joka lenkin jälkeen), niin ehkä joku oikeen lyhytkarvainen sopisi (kunhan rodun muutkin ominaisuudet sopivat). Ja kyllähän koirat tossuhinkin oppii. Monien [...]
      Tämä saattaa olla rotukohtaista, mutta minulla on ollut oikein lyhytkarvainen koira, ja kukaan muu koiristani ei ole koskaan karvastanut niin paljoa. Tai varmaan on, mutta sen lyhytkarvainen mustat, "kovat" karvat putosivat lattialle ja jäivät juuri siihen, mihin putosivat, joten koiran perään tuntui jäävän karvajana. Vaikka siis olisi juuri imuroinut, näytti heti karvaisesta, kun koira vähän liikkui. 
      Sen sijaan pidempi- ja pehmeämpikarvaisten karvat ovat kasaantuneet villakoiriksi jonnekin sohvien alle ja nurkkiin, joten kotona on näyttänyt huomattavasti siistimmältä, vaikka imuroisi harvemmin.
      Mutta ei kannata ottaa koiraa  jos karvat häiritsevät. Eikä varsinkaan, jos kaikki muukin häiritsee.

      Lainaa

    55. Tuottelias hirmulisko 14.11.2022 10:43
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Usko vain Jenni, olet onnellisempi ilman koiraa. Se että jotkut tykkää koirista, ei tarkoita että sun tarvii tykätä. En itsekkään tykkää, ja se on ihan fine.

      Lainaa

    56. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Sysäri: Eka ei kuulu feissarimokiin, vaikkakin hauska juttu, joka menee suurimmalta osalta yli hilseen.
      No jos kyseessä on hauska juttu, se nimenomaan kuuluu tänne. Ei täällä ole koskaan pelkkiä mokia ollut.

      Lainaa

    57. tajun_vie_haju 15.11.2022 15:15
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Jenni ÄLÄ OTA KOIRAA tai tee lapsia. Ne vain kärsisivät. Toiseksi meidän koirat haisee paljon paremmalle kuin monet ihmiset jotka läträä jollain hajusteella.

      Lainaa

    58. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Itseasiassa: Hengasin joskus kaverin kanssa, jolle sattui aina kaikkea poikkeuksellisen hauskaa, kutsutaan häntä vaikka Matiksi. Mutta kyllä mulle alkoi selvitä miksi Matin elämä oli jotenkin poikkeuksellisen tapahtuma rikasta. Kerroin hänelle joskus tarinan, joka tapahtui mun kaverille mun ollessa [...]
      Jäi kiinnostamaan, että mikä se niin hyvä tarina oli mitä kerrottiin yhä uudestaan? Voit itse päättää minä versiona sen kerrot, mut haluaisin kovasti kuulla!

      Lainaa

    59. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Tallennettu soturi: Itsekkään en koiraa pysty ottamaan vaikka haluaisin, puhtaasti hajun takia.
      Argh. Tämä triggeröi mussa oman koiran tuoksun vaikka on jo ollut yli vuoden vihreämmillä nurtseilla piehtaroimassa ja tuli uskomaton ikävä. Ja vanhemmiten se sai kyllä tulla sänkyynkin kun oli vähän jo epävarma, ilmeisesti alkavaa Alzheimeria, ja kun heräsin niin siinäpä vasta se tuoksuikin kyljessä kiinni tyytiksenä. Vois melkein ottaa uuden koiran ihan vaan että sais haistella sitä. No ehkä ei sentään.

      Lainaa

    60. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Niko: Kyllä se koira siihen varmaan tottuis
      Sun pitää lähettää tää Jarlalle, Fingerporin piirtäjä sikäli ettet tiedä, se nimittäin usein piirtää sille lähetettyjä ideoita. Ja tää on niin fingeriä tää. Jos sä et sitä tee niin sitten minä ja kunnia menköön FM sivustolle. Ihan oikeasti.

      Lainaa

    61. Virraton kurkku 27.11.2022 15:16
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Höpö: Sun pitää lähettää tää Jarlalle, Fingerporin piirtäjä sikäli ettet tiedä, se nimittäin usein piirtää sille lähetettyjä ideoita. Ja tää on niin fingeriä tää. Jos sä et sitä tee niin sitten minä ja kunnia menköön FM sivustolle. Ihan oikeasti.
      Eiköhän tuokin vanha vitsi ole jo Fingerporissakin kierrätetty aiemminkin.

      Lainaa

    62. Tilattava tuhatjalkainen 13.12.2022 20:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Niko: Kyllä se koira siihen varmaan tottuis
      En tiedä, koirilla on kyllä hyvä hajuaisti 🤔

      Lainaa

    63. Tilattava tuhatjalkainen 13.12.2022 20:34
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Itseasiassa: Hengasin joskus kaverin kanssa, jolle sattui aina kaikkea poikkeuksellisen hauskaa, kutsutaan häntä vaikka Matiksi. Mutta kyllä mulle alkoi selvitä miksi Matin elämä oli jotenkin poikkeuksellisen tapahtuma rikasta. Kerroin hänelle joskus tarinan, joka tapahtui mun kaverille mun ollessa [...]
      Matti ❤️

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: filtteri, haju, koiranäyttely, koirat, kuva, ruoka, serti, siivota, snapchat