Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 571

Vain vahva lääke auttaa.
Sekalaisia, osa 571

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 88 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Can we not 12.5.2022 0:23
      Tulos: -345 (683 ääntä)
      Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? Mitkä sun taustat on? Aha mä oon kato italialainen mun mummon sekun puolelta". Just no. Jos oot syntyny tai integroitunu(täysin) johonkin maahan ja sen kulttuuriin, niin olet sen maalainen, näytit miltä näytit. Mielestäni vanhahtavaa sanoa, että jotkut "ihovärit" tekee asioita koska ne on sen värisii.

      Lainaa

    2. Tulos: -104 (392 ääntä)
      Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille samat lääkkeet edes auta! Ammattilais rikolliset on nyky ajan don quotet, tuulimyllyjä vastaan taistelee hyvää hyvyyttään ja uskaltaa nousta vastarintaan lääketeollisuutta ja hallitusta ja hyvä veli verkostoja, heille minäkin kättäni iloisesti vilkutan. Mikään ei vaan tule muuttumaan ikänä koska ihmiset on lampaita, minä olen loppen kyllästynyt tähän nykymaailman menoon ja vaikka kannantankin että kaikki saisi päihdyttäviä lääkkeitä syödä niin ainaskin minä söööisin niitä lääkkeitä jotka toimii vaan kipjuun, Ehkkk jotkutt niitä Saatttaisi väärin käyt5ääkin mttta Niin ja mitä ziitä 5ittenn? Ja sitä paitsi Si 5,5,5,5,,5,,5555.. 9xxx9 Öri öri eiku tarkoitin että mikä helv3tti tuolta NURKAST A MINUA vaaAn11 Auttakaa nyt Jum3laut a 9999 Mitään bahaa lääkgt ei oo tehnyt toisinkuinlääneteollisuus????

      Lainaa

    3. Valittu mestari 12.5.2022 0:39
      Tulos: +149 (163 ääntä)
      Alizad ei ole katsonut mm. Get out ja Us elokuvia.

      Lainaa

    4. MistrMistress 12.5.2022 0:43
      Tulos: +45 (109 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]
      Ootko hakenu liikaa pillereitä amatiliis rikoolisiltsta?

      Lainaa

    5. Sanaton sankari 12.5.2022 0:53
      Tulos: +159 (161 ääntä)
      Mairalla taitaa olla pienet reflat päällä.

      Lainaa

    6. Sanaton sankari 12.5.2022 0:53
      Tulos: +197 (259 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Hei kuule, se oli pelkkä vitsi.

      Lainaa

    7. Itsestäänselvä taistelija 12.5.2022 1:00
      Tulos: -39 (155 ääntä)
      Arman on ihan paras : )

      Lainaa

    8. Tulos: +192 (200 ääntä)
      Oikea suuri ajattelija tämä Maira! Onneksi sentään hän osaa ajatella ns. laatikon ulkopuolelta, vau!

      Lainaa

    9. Honottava huuhkaja 12.5.2022 1:08
      Tulos: +330 (338 ääntä)
      Pyrökratia.

      Lainaa

    10. heimosenkeimo 12.5.2022 1:12
      Tulos: +178 (182 ääntä)
      Tännekki on aivan turha lähettää työtarjouksia, olen vapaaherra.

      Lainaa

    11. Värikäs joutsen 12.5.2022 1:23
      Tulos: -17 (37 ääntä)

      Lainaa

    12. Voideltu mansikka 12.5.2022 1:26
      Tulos: +133 (143 ääntä)
      Sanaton sankari: Hei kuule, se oli pelkkä vitsi.
      Pelkkä vitsi, ja vieläpä vanha, jo pitkään netis kiertänyt. Googleen vaan ”white people in horror movies”.

      Lainaa

    13. Tulos: -48 (68 ääntä)
      Valittu mestari: Alizad ei ole katsonut mm. Get out ja Us elokuvia.

      Kumpi näistä kertoo maahanmuuttajista?

      Lainaa

    14. Kykenemätön peura 12.5.2022 1:36
      Tulos: +134 (138 ääntä)
      Mulle on turha tarjota töitä Helsingistä, asun Oulussa.

      Lainaa

    15. Hupsu ilves 12.5.2022 2:25
      Tulos: +47 (123 ääntä)
      Armanin mielestä mamut ei voi näköjään olla valkoihosia.

      Lainaa

    16. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Mutta Mairahan ei ole vielä läheltäkään 18v., eihän...?

      Lainaa

    17. Tulos: -54 (70 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]
      Kannattaa kirjoittaa ja lähettää se kommentti ennen ku lähtee niiskuttelemaan kokkelia.

      Lainaa

    18. Tulos: -34 (42 ääntä)
      Arman ottanut pienet överit, tai sitten feikki tunnus. Ei välttämättä kumpikaan.

      Lainaa

    19. Epäpyhä black metal -silli 12.5.2022 6:15
      Tulos: -35 (103 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Sinä taidat olla sitä porukkaa, joka päättää myös ulkomaalaisten vähemmistöjen puolesta mistä heidän kuuluu loukkaantua. Jos kyseisen vähemmistön edustaja sitten on kanssasi eri mieltä, on reaktiosi "Hiljaa siinä, senkin ***##**!"

      Lainaa

    20. Ohjeeton sankari 12.5.2022 6:45
      Tulos: -10 (26 ääntä)
      Pheebs: Kannattaa kirjoittaa ja lähettää kommentti ennen ku snorttaa sitä kokkelia.
      Meinaatko että "snorttaa" on jotenkin coolimpi kuin "lähtee niiskuttelemaan" ?

      Lainaa

    21. Tämmönen aprikoosi 12.5.2022 7:12
      Tulos: -26 (62 ääntä)
      Kyseiset elokuva ja kirja ovat nimeltään Pet Sematary, vaikka "semetery" on kieliopillisesti oikein. Joku syy sille taisi olla, en muista enää mikä

      Lainaa

    22. Syömäkelvoton ilonpilaaja 12.5.2022 7:30
      Tulos: +132 (134 ääntä)
      Tämmönen aprikoosi: Kyseiset elokuva ja kirja ovat nimeltään Pet Sematary, vaikka "semetery" on kieliopillisesti oikein. Joku syy sille taisi olla, en muista enää mikä
      Sen lemmikkien hautausmaan kyltin on kirjoittanut joku lapsi aikanaan, ja siihen on tullut kirjoitusvirhe. Sen takia myös kirjan nimi on kirjoitettu "väärin" :)

      Lainaa

    23. Suunnaton sakaali 12.5.2022 7:38
      Tulos: +110 (118 ääntä)
      Tämmönen aprikoosi: Kyseiset elokuva ja kirja ovat nimeltään Pet Sematary, vaikka "semetery" on kieliopillisesti oikein. Joku syy sille taisi olla, en muista enää mikä
      Cemetery on oikea muoto.

      Lainaa

    24. Kilokalori 12.5.2022 7:54
      Tulos: +14 (120 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]
      Traumcityn sarkasmi taisi mennä ohi suurimmalta osalta kommentoijista, vaikka tää oli paras kommentti 😂 No, olikin pitkä juttu ja suurin osa ei lue jos on yli 3 riviä.

      Lainaa

    25. Tulos: +114 (162 ääntä)
      Kilokalori: Traumcityn sarkasmi taisi mennä ohi suurimmalta osalta kommentoijista, vaikka tää oli paras kommentti 😂 No, olikin pitkä juttu ja suurin osa ei lue jos on yli 3 riviä.
      Niitä ei lueta siksi että sen jutut on ihan paskoja.

      Lainaa

    26. Lahkeeton vuohi 12.5.2022 8:17
      Tulos: +81 (87 ääntä)
      Joo kyllähän maailma paranisi kun ihmiset saisi ostella kolmiolääkkeitä vapaasti.

      Lainaa

    27. Tulos: +80 (84 ääntä)
      Kyllä, antakaa mulle kaikki vahvimmat insuliinit ja kipulääkkeet, ne auttaa mun astmaan ja hengenahdistukseen

      Lainaa

    28. Säädytön lehmä 12.5.2022 8:25
      Tulos: +99 (107 ääntä)
      ”Lähes kaikki muut lääkkeet on turhia millä ei oo mitään tehoa, poikkeuksia toki on mutta kuitenkin.” Jep, ihan turhia jotku astmalääkkeet. Jos ahdistaa hengitystä, niin rauhoittavia vaan naamaan, eipä enää ahdista! Varmasti toimii myös vittumaiseen allergiseen nuhaan, vieden vitutuksen pois.

      Lainaa

    29. Eksakti maksamato 12.5.2022 8:41
      Tulos: +54 (62 ääntä)
      Valkoisilla se on omistustalo? #lisäähuonojavitsejä

      Lainaa

    30. Tulos: -19 (47 ääntä)
      Irvikisu: Niitä ei lueta siksi että sen jutut on ihan paskoja.
      Hämmentävän monella menee ohi ne jutut, eli että ovat selkeitä trolliprovoja ilman mitään järkeä. Tästä kyllä paistoi sarkasmi, mutta toki monet muut niistä on semmosia, että voi heti arvata, miten jengi on reagoinut niihin.

      Lainaa

    31. Horjahtava keiju 12.5.2022 9:46
      Tulos: -31 (61 ääntä)
      Arman on rasisti.

      Lainaa

    32. Korea roska 12.5.2022 9:54
      Tulos: +66 (72 ääntä)
      Minä olen aina pelännyt ammattirikollisia siksi, etten halua menettää kotiani enkä henkeäni. Olenpa ollut ennakkoluuloinen. Kaikki nämä vuodet pelännyt kokonaista ihmisryhmää ihan väärästä syystä.

      Lainaa

    33. Itseasiassa 12.5.2022 9:59
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      JPT: Oikea suuri ajattelija tämä Maira! Onneksi sentään hän osaa ajatella ns. laatikon ulkopuolelta, vau!
      Maira on osunut oikeille salaliittoteoriasivustoille ja aikansa mietittyään lopputulos on tämä. Ja ammattirikollisethan tunnetusti vain ajattelevat kaikkien parasta tuolla anarkiallaan, moni on sen vuoksi jo vastustanut koulutusjärjestelmää.

      Lainaa

    34. Itseasiassa 12.5.2022 10:02
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Mairan päivityksestä tuli mieleen Jaakko Hämeen-Anttilan kirja Trippi ihmemaahan: huumeiden kulttuurihistoria. Suosittelen jos haluaa avartaa maailmaa laajemminkin kuin vain nykyisellä kannabiskeskustelulla.

      Lainaa

    35. Kahen kilon kalori 12.5.2022 10:15
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]
      Poistu luotani saatana!

      Lainaa

    36. Alennettu vadelma 12.5.2022 10:32
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Nyt vähän kiinnostaa ammattirikollisten hinnasto. Jos apteekki myy mulle seitsemänsadan euron arvosta lääkkeitä hintaan 2,50€ niin saakos ammattilaiset tehtyä paremman diilin? Ja saako neulat palauttaa näille ammattilaisille? HSY ei niitä kuulemma halua.

      Lainaa

    37. Heitettävä metsämarja 12.5.2022 10:54
      Tulos: +39 (65 ääntä)
      Kilokalori: Traumcityn sarkasmi taisi mennä ohi suurimmalta osalta kommentoijista, vaikka tää oli paras kommentti 😂 No, olikin pitkä juttu ja suurin osa ei lue jos on yli 3 riviä.
      Vittu näitä päästä keksittyjä faktoja oman egon pönkittämiseksi... "Suurin osa ei lue jos on yli 3 riviä, mutta minä luen eli olen parempi, kuin muut"

      Lainaa

    38. It's a deal 12.5.2022 11:09
      Tulos: +42 (42 ääntä)
      Eksakti maksamato: Valkoisilla se on omistustalo? #lisäähuonojavitsejä
      Ei kukaan kyllä soita tulikivenkatkuisena elokuvissa: "Tyyppi hei, tässä vuokrasopimuksessa ei mainita mitään demoneista!"

      Lainaa

    39. Joutava rotta 12.5.2022 11:10
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Alennettu vadelma: Nyt vähän kiinnostaa ammattirikollisten hinnasto. Jos apteekki myy mulle seitsemänsadan euron arvosta lääkkeitä hintaan 2,50€ niin saakos ammattilaiset tehtyä paremman diilin? Ja saako neulat palauttaa näille ammattilaisille? HSY ei niitä kuulemma halua.
      Myykö se apteekki ne lääkkeet sinulle vaikkei sinulla olisi reseptiä? Ei. "Ammattirikolliselle" annat muutaman kympin niin saat ne lääkkeet ilman reseptiä. Siihenhän se perustuu. Tietysti sille on ihan hyvä syy miksi et saa reseptittä esimerkiksi rauhoittavia, voimakkaita kipulääkkeitä, opioideja tai lihasrelaksantteja..
      Tuli tästä kommentista mieleen kun joskus pari vuotta sitten oli joku juttu niistä harvoista suomalaisista jotka saavat kipuun lääkekannabista ja siinä bisneksessä on kyllä katteet niin kohdillaan. Oli joku about 700e gramma, ja kela-korvaus tietysti juoksee niistäkin (muistaakseni silti jäi useita kymmeniä euroja itse maksettavaksi). Katukaupassa saat gramman parilla kympillä. Ei mitään aavistusta miten se hinta määräytyy, enkä itseasiassa tiedä onko ne hinnat muuttuneet. Voisi kuvitella että vähän olisi laskenut kun nykyään on niin helppoa saada kannabista että alaikäisetkin sitä saa milloin haluavat.

      Lainaa

    40. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Ensin ihmettelin mitä nämä Semete-ryssät ovat, joitain uusia venäläisiä oligarkkejako, kunnes sitten luin tarkemmin.

      Lainaa

    41. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Tämmönen aprikoosi: Kyseiset elokuva ja kirja ovat nimeltään Pet Sematary, vaikka "semetery" on kieliopillisesti oikein. Joku syy sille taisi olla, en muista enää mikä
      Syy on se että se kyltti on lapsen kirjoittama siinä tarinassa, muistaakseni.
      Aivan mahtava kirja, muuten. Leffaa en ole katsonut, yritin, mutta kaikki oli heti väärin niin piti lopettaa :p

      Lainaa

    42. Kalanhajuinen hirmulisko 12.5.2022 11:58
      Tulos: +15 (47 ääntä)
      Joutava rotta: Myykö se apteekki ne lääkkeet sinulle vaikkei sinulla olisi reseptiä? Ei. "Ammattirikolliselle" annat muutaman kympin niin saat ne lääkkeet ilman reseptiä. Siihenhän se perustuu. Tietysti sille on ihan hyvä syy miksi et saa reseptittä esimerkiksi rauhoittavia, voimakkaita kipulääkkeitä, opioideja [...]
      Katukaupassa aine voi olla mitä sattuu ja se kerta voi olla viimeinen. Apteekissa lääkkeet ovat sitä mitä paketin kyljessä lukee ja yliannostuksen riski on olematon. Lisäksi farmaseutti neuvoo lääkkeen käytössä ja lääkäri määrää lääkettä joka tutkitusti auttaa sairauteen. Tästä tulee alapeukkuja. Itse vastusta kannabiskahviloita Suomeen koska aiheuttavat lieveilmiöitä ja tiskin alta saa muutakin, koska kahvilat ovat rikollisjärjestöjen omistuksessa Hollannissa.

      Lainaa

    43. Vararenkaaton tiikeri 12.5.2022 11:59
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Tämä. Tämä on yksi syy miksi lopetin Armanin seuraamisen somessa, ton jätkän suusta tulee nykyään aina niin typeriä juttuja.

      Lainaa

    44. Tulos: -25 (25 ääntä)
      Tuo EI OLE Armanin päivitys. Tehty kuva.

      Lainaa

    45. Tulos: -46 (56 ääntä)
      Banaani: Syy on se että se kyltti on lapsen kirjoittama siinä tarinassa, muistaakseni. Aivan mahtava kirja, muuten. Leffaa en ole katsonut, yritin, mutta kaikki oli heti väärin niin piti lopettaa :p
      Vanha kunnon "Kirjana parempi"- idiootti :D

      Lainaa

    46. Tulos: +52 (52 ääntä)
      jukkapalmu: Tuo EI OLE Armanin päivitys. Tehty kuva.
      Jukkis hyvä, älä viitsi valehdella: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3482214125144445&id=114513708581187

      Lainaa

    47. Altis unikeko 12.5.2022 14:16
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Tämmönen aprikoosi: Kyseiset elokuva ja kirja ovat nimeltään Pet Sematary, vaikka "semetery" on kieliopillisesti oikein. Joku syy sille taisi olla, en muista enää mikä
      Koska kyseessä oli lasten tekemä kyltti eläimien hautausmaalle ja joku lapsi sen oli väärinkirjoittanut.

      Lainaa

    48. Tuttu pingviini 12.5.2022 14:25
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Kalanhajuinen hirmulisko: Katukaupassa aine voi olla mitä sattuu ja se kerta voi olla viimeinen. Apteekissa lääkkeet ovat sitä mitä paketin kyljessä lukee ja yliannostuksen riski on olematon. Lisäksi farmaseutti neuvoo lääkkeen käytössä ja lääkäri määrää lääkettä joka tutkitusti auttaa sairauteen. Tästä tulee alapeukkuja. [...]
      Vastustat kannabiskahviloita Suomeen, koska ne ovat Alankomaissa rikollisten hallussa? Suomessahan ei mitenkään voitaisi toteuttaa eri tavalla, jolloin ne olisivat esimerkiksi valtion pyörittämiä?

      Lainaa

    49. Tulos: +3 (37 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]
      Miinuksista päätellen kansa tarvitsee sarkasmintajunkohennuspillereitä.

      Lainaa

    50. Harmaa kivi 12.5.2022 15:01
      Tulos: +4 (34 ääntä)
      Kalanhajuinen hirmulisko: Katukaupassa aine voi olla mitä sattuu ja se kerta voi olla viimeinen. Apteekissa lääkkeet ovat sitä mitä paketin kyljessä lukee ja yliannostuksen riski on olematon. Lisäksi farmaseutti neuvoo lääkkeen käytössä ja lääkäri määrää lääkettä joka tutkitusti auttaa sairauteen. Tästä tulee alapeukkuja. [...]
        Aina parempi syy, miksi ne tökötit pitäisi ostaa apteekista. Maira nyt on vetänyt vähän liikaa ammattirikollisten hyväntekeväisyyttä, mutta on kyllä ihan pointti siinä, että kolmiolääkkeiden saanti on mahdotonta vaikka tarvittaisiin ihan aiheesta, ja muidenkin lääkkeiden takkuaa turhan takia. Miksi pitää käydä lääkäristä hakemassa resepti jos on syönyt samoja verenpainelääkkeitä viimeiset kymmenen vuotta? Toki, reseptin voi uusia verkossa, mutta jos esim. merkki on välillä vaihtunut koska sitä paremmin toimivaa ei saanut, niin sitten pitää taas käydä lääkärissä, vaikka tuttu farmaseutti ja minä molemmat tiedämme, kumpi verenpainelääke on parempi. Ei verenpainelääkettä voi väärinkäyttää. 
        Itse olen kaksi kertaa elämässäni todella halunnut opiaatteja: yhden pieleen menneen hammaskirurgian jälkeen, toisen keisarileikkauksen jälkeen. Buranalla ja parasetamolilla olisi pitänyt pärjätä, vaan kun saan molempien vähänkin pitkäaikaisemmasta syönnistä sellaisen päänsäryn, että alkuperäinen kipu (ei sekään lievä) olisi vitsi vain. Molempiin sain opiaatteja niin kauan kuin olin sairaalassa valvonnassa, mutta kotiutettaessa ei sitten mitään lääkitystä. Mikäs siinä kiroillessa. Kivaa oli. En siis tunne mitään halua käyttää kolmiotavaraa paitsi sietämättömään kipuun. 
        Ihan hyvin voitaisiin apteekissa pyytää näyttämään paperit (pyydetäänhän nytkin), ja jos käy kummia määriä hakemassa niin sitten järjestää joku interventio. Niin kauan kuin paperit näyttävät järkeviltä -ie "kotiutettiin sairaalasta eilen, mies kävi valtakirjalla hakemassa kolmen päivän annoksen kipulääkettä" eikä "haki kolmen viikon annoksen kipulääkettä toisen kerran kahden viikon sisällä, ei tunnettuja tauteja" niin miksi hitossa ei. Farmaseutti on joka tapauksessa se henkilö, joka lääkkeistä eniten ymmärtää. 

      Lainaa

    51. Hajuton haisunäätä 12.5.2022 15:07
      Tulos: -29 (59 ääntä)
      Armanille yks pikku huomio. Se mamu mies jättäis lapset ja vaimon sinne ja lähtis yksin pakoon. Muutoin ihan oikein.

      Lainaa

    52. Itseasiassa 12.5.2022 15:59
      Tulos: +27 (43 ääntä)
      Hajuton haisunäätä: Armanille yks pikku huomio. Se mamu mies jättäis lapset ja vaimon sinne ja lähtis yksin pakoon. Muutoin ihan oikein.
      Armanhan on lapsena tullut Suomeen perheensä kanssa, että meni jo siinä väärin tämä rasistinen kommentti.

      Lainaa

    53. Tosikko kiivi 12.5.2022 16:33
      Tulos: -6 (16 ääntä)
      Tuttu pingviini: Vastustat kannabiskahviloita Suomeen, koska ne ovat Alankomaissa rikollisten hallussa? Suomessahan ei mitenkään voitaisi toteuttaa eri tavalla, jolloin ne olisivat esimerkiksi valtion pyörittämiä?
      Valtiovalta se alunperinkin on huumekaupan rikollisten yksinoikeudeksi määrännyt.

      Lainaa

    54. Yrmeä gorilla 12.5.2022 17:30
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Nisti Mairaa harmittaa kun ei saa noin vaan ryynejä apteekista.

      Lainaa

    55. Yrmeä gorilla 12.5.2022 17:31
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      heimosenkeimo: Tännekki on aivan turha lähettää työtarjouksia, olen vapaaherra.
      Millä nickillä räbäät?

      Lainaa

    56. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Toi on vitsi.

      Lainaa

    57. Banaali hampurilainen 12.5.2022 18:35
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Näin unta, että olin löytänyt Helsingin keskustasta yli sadan neliön asunnon. Vuokra oli vain 200 euroa kuussa!! Hauskinta on, että unessa pohdin, että mikä tässä asunnossa on vikana. Kummitteleekohan siellä? Siis jos noin halvalla saisin keskustasta noin ison asunnon, asuisin siellä, vaikka paikka kuhisi demoneita. Pitäisin niiden kanssa bileitä. 😄🥳👹

      Lainaa

    58. Raikas karhu 12.5.2022 18:42
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Älä niuhota, huumorintajuton.

      Lainaa

    59. Mustanpuhuva lihapiirakka 12.5.2022 21:05
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Ei oo mitään jenkkilämeininkiä että me(tai tarkemmin ne) "valkoiset" kyselee kaikilta "ei-valkoisilta"  että mistä ovat, vaikka eivät samaa kysymystä muille esitä.

      Lainaa

    60. Tulos: +34 (38 ääntä)
      jukkapalmu: Vanha kunnon "Kirjana parempi"- idiootti :D
      Avaisitko hieman? Miten sellainen mielipide tekee ihmisestä idiootin?  
      Kirjamuodossa tarinoissa on usein sellaista syvyyttä ja niin erilainen dynamiikka, että muunnos elokuvaksi ei vain yleensä toimi. Äänikirjoiksi muutettuna (koska silloin kirjaa ja elokuvaa voidaan verrata ajassa) kirja voi olla vaikkapa 30 tunnin mittainen, ja siitä tehty elokuva 2 tunnin mittainen; onko ihme, jos sitä kirjan syvyyttä ja vaikuttavuutta, joka rakennetaan 30 tunnissa, ei saada tiivistettyä kahteen elokuvatuntiin niin, että pystyttäisiin samalla pysymään uskollisena sille kirjalle? Stephen Kingin ei tarvitsisi kirjoittaa satoja sivuja sellaista asiaa mikä muuttuisi kahden tunnin elokuvaksi vain toistamalla tarina visuaalisessa formaatissa. Sille on syy, miksi kirjat ovat kirjoja. Ja sille on syy, miksi puolestaan elokuvaa käsikirjoitettaessa se tarina kirjoitetaan niin, että sen kautta päästään hyödyntämään elokuvan keinoja.  
      Se ei ole elokuvien vika eikä sinänsä kirjojen voitto elokuvasta. Kirjasta muunnos elokuvaksi vain on usein tuomittu epäonnistumaan, ainakin osittain. Elokuvamuunnoksen lyttäämisen yleisyys johtuu uskoakseni juuri tästä. Ja jos sellainen mielipide on sinusta idioottimainen, niin minun arvaus olisi, ettei tämä asia vain satu koskettamaan juuri sinua, vaan sinulle kirjastakin ammennetut elokuvat palvelevat tarkoitustaan, ja se on totta kai ihan fine. Hyvä, että sellaisen näkemyksen kannattajille tehdään myös niitä elokuvia, ja kieltämättä todella suosittujahan ne on. Aika moni on katsonut vaikkapa Harry Potterit ja kokee ne tärkeiksi elokuviksi, ja arvostan sitä, vaikka oma mielipiteeni onkin että ne ovat aivan susia kirjoihin verrattuna. :D 
      Arvostan suurin piirtein tasapuolisesti elokuvaa ja kaunokirjallisuutta viihteen- ja taiteenlajeina, mutta minusta ne parhaat molemmista ovat kyllä sellaisia jotka on tehty sen oman alkuperäiseksi tarkoitetun formaattinsa ehdoilla. 

      Lainaa

    61. Kireä apina 12.5.2022 23:10
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Minusta on kyllä harmi että ongelmakäyttäjien vuoksi kipulääkkeitä eivät helposti saa nekään jotka oikeasti tarvitsisivat. Burana ja Panadol kun eivät auta kovaan kipuun yhtään. Ja ei, en ole itse vailla. Läheisiäni on ollut isoissa leikkauksissa eivätkä ole saaneet niiden jälkeen riittävää kivunhoitoa syystä että "voi tulla riippuvaiseksi".

      Lainaa

    62. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 12.5.2022 23:37
      Tulos: -3 (17 ääntä)
      Maira onnistuu sanomaan kaikki melkein oikein huimepolitiikasta mistä olen hänen kanssaan monin osin samaa mieltä. Mutta narkkina joka lausuu noita lauseita saadakseen päänsä enemmän sekaisin ilman mitään vaatimuksia itseltä se pilaa kaiken mitä tämä yrittää näennäisesti ajaa. Nämä ulostulot oikeasti vain haittaavat hyvin perusteltua järkevää mielipidekeskustelua joka olisi äärimmäisen tärkeää sekä nykyisyyden että tulevaisuuden kannalta. Tätä keskustelua ei käydä missään ylhäällä. Se on pystytty sivuuttamaan kokonaan koronan ja nyt Ukrainan tilanteen takia. En tarkoita että sen pitäisi mennä näiden edelle missään nimessä mutta sen katoaminen kokonaan on huono juttu. Nämä ongelmat eivät täällä parane sillä että niitä pidetään pois puheista. Koronan takia oli 1500 vankia jonoissa joka tarkoittaa sitä että nämä istuvat lyhyitä tuomioita. Eli sakkovankeja ja rattijuoppoja höystettynä muutamalla perushakkaajalla. Nämä on pääasiassa ihmisiä joilla päihdeongelma joka aiheuttaa näpistykset sekä ratit. Niistä kauppias saa korvauksen ja työtä tekevä maksaa. Niistä narkki saa tuomion ja työtä tekevä maksaa. Narkki käyttää kaikki rahansa jonka työtä tekevä maksaa huumeisìn (koska alkoholi on ilmaista taskualella ja halpaa kiljuna) ja tämä raha menee isoksi osaksi ulkomaille. Sitten kun nämä vankilaan joutuvat ja ulosmennessä joutuvat tyhjänpäälle samaan tilanteeseen niin miten luulet heidän pärjäävän. Kuinka moni näistä olisi otettavissa pois paremmin hoidetulla päihdepolitiikalla? Omasta mielestä haittoja pystyisi vähentämään ja pahoittelut pitkästä politiikkatilityksestä.

      Lainaa

    63. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Alennettu vadelma: Nyt vähän kiinnostaa ammattirikollisten hinnasto. Jos apteekki myy mulle seitsemänsadan euron arvosta lääkkeitä hintaan 2,50€ niin saakos ammattilaiset tehtyä paremman diilin? Ja saako neulat palauttaa näille ammattilaisille? HSY ei niitä kuulemma halua.
      Ei apteekki myy sulle seitsemänsadan euron lääkkeitä vaan mulle ja muille veronmaksajille. Sinä maksat jonkun omavastuuosuuden  (vaikka sitten sen 2,50€) ja me muut maksamme erotuksen.

      Lainaa

    64. Kaljapossu 13.5.2022 7:47
      Tulos: -23 (25 ääntä)
      Hupsu ilves: Armanin mielestä mamut ei voi näköjään olla valkoihosia.
      Ja missähän kohtaa tota Armanin netistä lainaamaa klassikkovitsiä on sun mielestä mainittu 'mamut'?

      Lainaa

    65. Kirpeä ahven 13.5.2022 9:50
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Heitettävä metsämarja: Vittu näitä päästä keksittyjä faktoja oman egon pönkittämiseksi... "Suurin osa ei lue jos on yli 3 riviä, mutta minä luen eli olen parempi, kuin muut"
      No. Tuon "vitsikkään" kommentin lukeminen tyhmentää jo itsessään sen verran että tunne on ymmärrettävä :D Kannattaa muuten perehtyä Martin Shkrelin ja hänen Turing companynsa lääkekauppoihin. Ensi alkuun kuulostaa aika jäätävältä. Firma osti Daraprim nimisen lääkkeen lisenssin, jonka jälkeen nosti kyseisen joillekin elintärkeän lääkkeen hinnan 13,50 dollarista 750 dollariin. Shkrelin mukaan kyseessä on lääke jota käytetään suhteellisesti erittäin vähän ja jonka tuotanto on rankasti tappiollista. Siksi sen lisenssin sai halvalla, eikä kukaan sitä ollut kehittänyt sitten 50-luvun. Hän perusteli korotuksia myös sillä että lääke sivuvaikutuksineen on hirveä, ja että firmansa halusi kehittää sitä paremmaksi, joka vaatii rahaa. Hän myös totesi kongressin kuulemisessa että hänen Turing companynsa kaltaiset firmat ovat syy siihen että Yhdysvaltain lääketeollisuus on maailman kärkeä. Huomattavaa on että korotuksista huolimatta lääkeyhtiö teki pelkkää tappiota. En ota kantaa asiaan, mutta erittäin mielenkiintoinen juttu pohtia molempia puolia tuossa oikeusjutussa. Shkreli kyllä hävisi tuon jutun ja tuomittiin toimintakieltoon lääkealalla, mutta en tiedä enkä ota kantaa oliko tuomio loppujen lopuksi väärä tahi oikein. (Hän sai myös vankilatuomion laittomista osakekaupoista, mutta se ei liittynyt mitenkään tuohon.)

      Lainaa

    66. Hajuton haisunäätä 13.5.2022 11:29
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Itseasiassa: Armanhan on lapsena tullut Suomeen perheensä kanssa, että meni jo siinä väärin tämä rasistinen kommentti.
      Kuten 2015 kun lapset ja naiset saapuivat miestensä kanssa suomeen runsaslukuisesti.

      Lainaa

    67. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Mimmi: Hämmentävän monella menee ohi ne jutut, eli että ovat selkeitä trolliprovoja ilman mitään järkeä. Tästä kyllä paistoi sarkasmi, mutta toki monet muut niistä on semmosia, että voi heti arvata, miten jengi on reagoinut niihin.
      Pitkään jatkuneen alamäen jälkeen traumcity on skarpannut hieman tällä viikolla.

      Lainaa

    68. Tosikko kiivi 13.5.2022 12:22
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Kaljapossu: Ja missähän kohtaa tota Armanin netistä lainaamaa klassikkovitsiä on sun mielestä mainittu 'mamut'?
      Toisen lauseen alussa.

      Lainaa

    69. Peitettävä peto 13.5.2022 12:44
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Kireä apina: Minusta on kyllä harmi että ongelmakäyttäjien vuoksi kipulääkkeitä eivät helposti saa nekään jotka oikeasti tarvitsisivat. Burana ja Panadol kun eivät auta kovaan kipuun yhtään. Ja ei, en ole itse vailla. Läheisiäni on ollut isoissa leikkauksissa eivätkä ole saaneet niiden jälkeen riittävää kivunhoitoa syystä että "voi tulla riippuvaiseksi".
      En allekirjoita tätä. Joka kerta leikkauksen jälkeen on lyöty mukaan reseptit sellaisiin myrkkyihin, että ovat jääneet minulta syömättä kun niistä on mennyt nuppi täysin sekaisin. Kipuun ovat kyllä auttaneet, mutta en voi sietää sellaista täysin sekaisin -oloa.

      Lainaa

    70. Saamelainen 13.5.2022 13:59
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Can we not: Arman hei, oot yhtä vaalee ku monet muut "valkoihoset". Voitaisko "värin" sijaan viitata johonkin muuhun tai parempi, jos ei viitata ollenkaan koska ollaa kaikki sen maan kansalaisia jossa ollaan kasvettu ja/tai jonka kulttuuri ollaan omaksuttu. Ei kyllä tarvita jenkkilän tyylistä "Mistä sä oot? [...]
      Alistavien valkoisten puhetta tällainen. Kaikkien on pakko assimiloitua tai muuten ei hyvä heilu.

      Lainaa

    71. Käsitetty minkki 13.5.2022 14:17
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Säädytön lehmä: ”Lähes kaikki muut lääkkeet on turhia millä ei oo mitään tehoa, poikkeuksia toki on mutta kuitenkin.” Jep, ihan turhia jotku astmalääkkeet. Jos ahdistaa hengitystä, niin rauhoittavia vaan naamaan, eipä enää ahdista! Varmasti toimii myös vittumaiseen allergiseen nuhaan, vieden vitutuksen pois.
      No jos on tarpeeksi rauhoittavia, niin ei siitä hengittämisestä enää tarvi murehtiakaan... Eiku.

      Lainaa

    72. Arkkienkeli 13.5.2022 14:30
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Arman! Vaatturimestari, joka joskus (MoonTV-aikoina) kohteliaasti mainitsi meikälle stadin menomestassa, ettei kauluspaidan ylintä nappia pidä kiinnittää solmion kanssa.

      Lainaa

    73. Arkkienkeli 13.5.2022 14:35
      Tulos: +3 (23 ääntä)
      Hajuton haisunäätä: Kuten 2015 kun lapset ja naiset saapuivat miestensä kanssa suomeen runsaslukuisesti.
      Mielestäsi siis miehet olisi pitänyt jättää taakse? Mites nyt, kun Ukrainasta tulee enemmän pakolaisia kuin herran vuonna 2015-16? Vieläkö rölli hankaa vastaan?

      Lainaa

    74. Palautettu ahma 13.5.2022 15:01
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      traumcity: Hyvä Maira, samaa mieltä olen Lääketeollisuus tekee rahaa ahneudella ja ihmisten sairastumiselta ja ne vaan corruptionin vuoksi käärii ne omaan taskuun. Siitä on todisteena sekin että jos niitä kiinnostaisi jokin muu kuin raha niin ne myisi yli 18-vuotiaille mitä tahansa lääkkeitä, koska ei kaikille [...]

      Jos lääketeollisuutta kiinnostaisi mahdollisimman paljon rahan teko, eikö ne silloin myisi kaikkia lääkkeitä ihan kenelle ne haluaa? Paljon enemmän rahaa ne tekisi jos kaikki voi ostaa lääkkeitä, kun vain silloin kun täytyy olla resepti lääkkeen saamiseen.

      Lainaa

    75. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Arkkienkeli: Mielestäsi siis miehet olisi pitänyt jättää taakse? Mites nyt, kun Ukrainasta tulee enemmän pakolaisia kuin herran vuonna 2015-16? Vieläkö rölli hankaa vastaan?
      Mutta nykyinen tilannehan on ihan eri juttu, kun niillä pakolaisilla on nyt oikea ihonväri.

      Lainaa

    76. Nuutunut kivi 14.5.2022 13:04
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Iso Hoo: Ei apteekki myy sulle seitsemänsadan euron lääkkeitä vaan mulle ja muille veronmaksajille. Sinä maksat jonkun omavastuuosuuden  (vaikka sitten sen 2,50€) ja me muut maksamme erotuksen.
      Sä meinaat ettei lääkkeitä tarvitsevat maksa veroja?

      Lainaa

    77. Jämerä liitu 15.5.2022 10:23
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Tylsimys: Miinuksista päätellen kansa tarvitsee sarkasmintajunkohennuspillereitä.
      Miinuksista päätelle kommenttisi on vain paskaa. Kuten tämäkin kommentti.

      Lainaa

    78. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Banaani: Syy on se että se kyltti on lapsen kirjoittama siinä tarinassa, muistaakseni. Aivan mahtava kirja, muuten. Leffaa en ole katsonut, yritin, mutta kaikki oli heti väärin niin piti lopettaa :p
      Jepjep! Kyltti oli viritetty lemmikkieläinten hautausmaan portille tms. Siitä nimi siis kirjalle ja elokuvalle. Lemmikkejen leposija taisi olla kirjassa ko. kyltin suomennos.

      Lainaa

    79. Lucky happy rider 15.5.2022 18:17
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Banaani: Avaisitko hieman? Miten sellainen mielipide tekee ihmisestä idiootin?   Kirjamuodossa tarinoissa on usein sellaista syvyyttä ja niin erilainen dynamiikka, että muunnos elokuvaksi ei vain yleensä toimi. Äänikirjoiksi muutettuna (koska silloin kirjaa ja elokuvaa voidaan verrata ajassa) kirja voi olla [...]
      Jep. Kun kirjoitin kirjan, tuttavat kyseli joskus ajatusleikkinä että ketkä haluaisin näyttelemään pääosaa siitä tehdyssä leffassa. Sanoin että kieltäisin leffan teon, koska kirjan pointteja ei vaan saisi mahtumaan leffaversioon, vaan siitä tulis väistämättä rääpäisy, jossa kärjistetään sen sijaan että harmaan sävyt näkyisi. Kun ne harmaan sävyt on vähän niinku idea koko tarinassa.

      Lainaa

    80. Kirpeä ahven 15.5.2022 22:53
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      foo: Mutta nykyinen tilannehan on ihan eri juttu, kun niillä pakolaisilla on nyt oikea ihonväri.
      Ukrainasta tulee nyt niitä naisia ja lapsia kun miehet on rintamalla puolustamassa kotimaata. Miten sieltä Afrikasta ja Lähi-Idästä?

      Lainaa

    81. Pöpi mandariini 16.5.2022 7:46
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Lucky happy rider: Jep. Kun kirjoitin kirjan, tuttavat kyseli joskus ajatusleikkinä että ketkä haluaisin näyttelemään pääosaa siitä tehdyssä leffassa. Sanoin että kieltäisin leffan teon, koska kirjan pointteja ei vaan saisi mahtumaan leffaversioon, vaan siitä tulis väistämättä rääpäisy, jossa kärjistetään sen sijaan [...]
      Ajatusleikeissä on aina helppoa esittää mielestään "parempaa" ihmistä. Ollaan kovasti jaloja ja periaatteellisia, koska tiedetään ettei se ajatusleikki ole koskaan mitään muuta. Todellisuudessa ne "harmaan sävyt" ja muut taiteelliset näkökohdat lehtävät romukoppaan ja unohtuisivat siinä vaiheessa jos ihan oikeasti alettaisiin puhua niistä rahasummista, mitä vähänkin menestynemmät kirjailijat leffaoikeuksista kuittaavat.

      Lainaa

    82. Kehittymätön kissa 16.5.2022 13:34
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Valittu mestari: Alizad ei ole katsonut mm. Get out ja Us elokuvia.
      Oli muuten huonoja.

      Lainaa

    83. Kehittymätön kissa 16.5.2022 13:34
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Kirpeä ahven: Ukrainasta tulee nyt niitä naisia ja lapsia kun miehet on rintamalla puolustamassa kotimaata. Miten sieltä Afrikasta ja Lähi-Idästä?
      Sitä ihmetellään vastaanosottokeskuksissakin.

      Lainaa

    84. Kehittymätön kissa 16.5.2022 13:37
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Banaali hampurilainen: Näin unta, että olin löytänyt Helsingin keskustasta yli sadan neliön asunnon. Vuokra oli vain 200 euroa kuussa!! Hauskinta on, että unessa pohdin, että mikä tässä asunnossa on vikana. Kummitteleekohan siellä? Siis jos noin halvalla saisin keskustasta noin ison asunnon, asuisin siellä, vaikka paikka kuhisi demoneita. Pitäisin niiden kanssa bileitä. 😄🥳👹
      Olet siis unityhmä, ei taitane selkounet onnistua.

      Lainaa

    85. Pelottava ahma 19.5.2022 0:46
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Banaani: Syy on se että se kyltti on lapsen kirjoittama siinä tarinassa, muistaakseni. Aivan mahtava kirja, muuten. Leffaa en ole katsonut, yritin, mutta kaikki oli heti väärin niin piti lopettaa :p
      Tähän "kirjana parempi" -sääntöön on kyllä olemassa poikkeus, ja se on Forrest Gump. 
      Tosin se voi johtua siitä, että näin elokuvan ensin, mutta kirjana se ei ollut minun mielestäni mistään kotoisin.
      Mitä tulee kirjan/äänikirjan pituuteen vs. elokuvan pituuteen, tottakai elokuva on lyhyempi, kun yhdellä silmäyksellä näet minkälaisia ovat esim. talo, ympäristö, ihmisten asema toisiinsa nähden ja heidän vaatteensa, joiden kuvailuun kirjassa voisi käyttää sivutolkulla tekstiä, jonka ääneen lukeminen kestäisi vaikka vartin. Tämä perustelu kirjojen paremmuuden puolesta ei siis ole kestävällä pohjalla.  

      Lainaa

    86. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tämä Maira on hyvä esimerkki tyhmästä teinitytöstä joka on kuullut jonkun puhuvan lääkeyhtiöiden pahuudesta mutta se jutun pointti on häneltä mennyt ihan kokonaan ohi eikä ole ymmärtänyt kuulemaansa että se olisi edes lähellä.😆 Eli jos lääke ei mene päähän niin lääkkeestä ei ole mitään hyötyä eikä tehoa.😆🤣 Älä Maira ikinä yritä esim sairaanhoitajaksi, mielellään älä edes lisäänny ettei tuommoinen aivotyöskentely leviä tässä maassa. Lääkeyhtiöt ovat ahneita ja ajavat usein voittoa mutta todellakin lääkkeistä on hyötyä vaikka ei mene päähän. Sano Maira Tämä sama jollekin joka tarvitsee esim insuliinia, tai muuta lääkettä joka vaikuttaa hengissä pysymiseen. Nämä päihdyttävät lääkkeethän ovat suurimmaksi osaksi kivunlievitykseen, unen saamiseen, ahdistukseen ja tuollaiseen, eli ne eivät edes ole lähelläkään kärkipäätä hyödyllisyyden osalta. Tuntuu pahalta jo että tässäkö on meidän tulevaisuus, näissä Mairoissa ja muissa yhtä hyvin koulutetuissa yksilöissä. Ihmiskunnan kehitys on tulossa tiensä päähän ja Tämä kertoo että suunta on vain alaspäin. Maira älä missään nimessä lopeta koulunkäyntiä kesken, sinä todellakin tulet tarvimaan sitä.

      Lainaa

    87. Hillitön Kuuri 20.5.2022 12:03
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ootte te väsyneitä

      Lainaa

    88. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Ihan vähän Mairan kanssa samaa mieltä, en nyt yhtä radikaalisti.esim. Tällä viikolla sukulaiselta poistettiin kohtu ja oikeesti melkeinpä järkytyin, kun kotiin palasi pelkän Panadolin kanssa. Suomalaisille tarjotaan kaikkeen mahdolliseen pelkkää Buranaa. Kyllä esim leikkauskipuihin olisi hyvä saada oikeesti kunnon lääkkeitä lyhytaikaisesti.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: apteekit, arman alizad, elokuvat, kauhuelokuvat, lääketeollisuus, lääkkeet, mamut, motonet, mummo, pet sematary, työtarjous, uinu uinu lemmikkini, valkoihoiset