Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 439

Myydään aito Georgio Arman.
Kirpputorin löytöjä, osa 439

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Alice Wonderland 8.2.2022 0:17
      Tulos: +212 (332 ääntä)
      Mikä tuollaisen muka-nokkelasti kryptatun kirppisilmoituksen tarkoitus Juhalla on? Tietenkään tuollaista liikennemerkkiä ole olemassa, saati jollakin lojumassa varaston perillä tai ainakin tyhmän pitäisi olla natsikirppis. Ehkä Juhaa nyt vaan harmitti niin, että halusi sympatiaa tai huomiota, vaikka sitten negatiivista sellaista.

      Lainaa

    2. Tornipöllö 8.2.2022 0:32
      Tulos: +322 (326 ääntä)
      Kai se on ihan ymmärrettävää, ettei merkkejä tunnista, jos ei osaa edes erottaa että myykö puhelinta vai rannekelloa.

      Lainaa

    3. Valittu mestari 8.2.2022 0:42
      Tulos: +167 (189 ääntä)
      Juha voisi laittaa Tikkurilan maalikartan kiinni tolppaan ja merkitä siihen tontilla kielletyt värisävyt.

      Lainaa

    4. Irstas jääkarhu 8.2.2022 0:44
      Tulos: +126 (126 ääntä)
      Todellakin vaihtaisin tuollaiseen Mersuun.

      Lainaa

    5. Kilokalori 8.2.2022 0:53
      Tulos: +80 (190 ääntä)
      Voisinpa jotenkin estää Juhaa tulemasta omistamalleni tontille. Voinko kieltää kaikki Juha-nimiset? Olisi ainakin varma ettei tuu Juha eksyisi mestoille.

      Lainaa

    6. Tulos: +222 (230 ääntä)
      Kilokalori: Voisinpa jotenkin estää Juhaa tulemasta omistamalleni tontille. Voinko kieltää kaikki Juha-nimiset? Olisi ainakin varma ettei tuu Juha eksyisi mestoille.
      :(

      Lainaa

    7. Sisustettu haukka 8.2.2022 2:24
      Tulos: -33 (73 ääntä)
      "Ja juuri tulleen tiedon mukaan Juha Loviisasta on voittanut ihka aidon tykistökeskityksen omalle pihalleen! Paljon onnea Juha! Muista Juha jakaa kuva räjähdyksestä hästägillä #viheltää!"

      Lainaa

    8. Nyhtösuvakki 8.2.2022 3:31
      Tulos: +50 (184 ääntä)
      Kiitos feissarimokille kun laittoi disclaimerin rasistisista kirjotuksista! Tätä oon aikasemmin kaivannu ja tekee lukemisesta huomattavasti viihtyisämpää.

      Lainaa

    9. Takkuinen kilpikonna 8.2.2022 3:48
      Tulos: -44 (222 ääntä)
      Miksi tarvitsee erikseen varoittaa, että mokassa on rasismia? Somessa on rasismia, rasismi on moka, täällä on somen mokia. Onhan se nyt itsestään selvää, että täällä voi tulla vastaan rasismia. Jos rasismista pistetään jotain sisältövaroituksia, niin eikö samalla täytyisi varoittaa myös rikoksista, päihteistä, seksismistä ja lasten kaltoinkohtelusta, mitä täällä myös esiintyy vähän väliä? Mutta tylsähän näitä olisi lukea, jos kaikessa on koko ajan "varoitus varoitus varoitus".

      Lainaa

    10. Häävi kookos 8.2.2022 3:56
      Tulos: +115 (157 ääntä)
      Juha, jos nilviäiset on kielletty, niin mites ajattelit päästä omalle tontilles?

      Lainaa

    11. Epäpyhä black metal -silli 8.2.2022 5:55
      Tulos: +9 (85 ääntä)
      Allanilla tietysti on jo Mersu. Ja sen peräluukussa on joka torstai tarjoushulinapäivät. Myynnissä tutun näköistä tavaraa.

      Lainaa

    12. Rääkivä ahven 8.2.2022 6:07
      Tulos: -4 (176 ääntä)
      Pakko sanoa että menee ihan naurettavaksi jos tuollaisesta Juhan kirjoituksen tasoisesta jutusta pitää muka antaa ennakkovaroitus. Tuo ei ole edes rankemmasta päästä nettikirjoittelua ja muutenkin huono suunta tuollainen.

      Lainaa

    13. MajuriVSOP 8.2.2022 6:47
      Tulos: -27 (59 ääntä)
      Kuinka pitkään nää rasistiset äijäjutut vielä jatkuu? Halla-ahon Scripta muutti niitä vähän siistimmäksi melkein 20 vuotta sitten, mutta sekun meni jossain kohtaa överiksi. Ei tätä oikein enää jaksa.

      Lainaa

    14. Pahvikampela 8.2.2022 7:10
      Tulos: +49 (91 ääntä)
      Juhaa harmittaa, kun Volvo on hinattu Tattarisuolle ja bensan hintakin on yhä korkealla, hallituksesta puhumattakaan.

      Lainaa

    15. Kelvoton ananas 8.2.2022 8:53
      Tulos: +43 (71 ääntä)
      Eikös ihan suomalainen "jalankulku kielletty" merkki aja saman asian, kun siinä on rasti mustan hahmon päällä?

      Lainaa

    16. Päiväämätön mustikka 8.2.2022 9:08
      Tulos: -48 (148 ääntä)
      Lol rasismi varoitus. Kai joku jo sai sydärin kun missasi varoituksen

      Lainaa

    17. Tulos: -48 (76 ääntä)
      Mitä "Ihmiset, joiden miespuolisilla edustajilla on aina suorat housut" ees tarkottaa???

      Lainaa

    18. Ontuva pelikaani 8.2.2022 9:49
      Tulos: +8 (94 ääntä)
      Miksi tuollainen turha rasistinen typeryys pitää täälläkin julkaista?

      Lainaa

    19. Kohtuuton majava 8.2.2022 10:14
      Tulos: +64 (96 ääntä)
      Edelleen on ihmisiä jotka kehtaa suoltaa puhtaan rasistista paskaa internettiin muiden nähtäville. Omalla nimellä ja naamallaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +56 (56 ääntä)
      Irstas jääkarhu: Todellakin vaihtaisin tuollaiseen Mersuun.
      Jos se on sellainen lasten sähkömoottoriauto, niin on todennäköisesti paljon arvokkaampi kuin Arman7. Hyväkuntoiseltakin näyttää.

      Lainaa

    21. Tulos: +44 (84 ääntä)
      Ikirouta: Mitä "Ihmiset, joiden miespuolisilla edustajilla on aina suorat housut" ees tarkottaa???
      Hakee ilmeisesti romania, mutta voi tarkottaa myös poliitikkoa, virkamiestä, puolustusvoimien upseeria, ja monta muutakin ammattia, joten aivan nolla-arvonen rajaus. Juhan viesti jättää muutenkin erittäin paljon tulkinnanvaraa, esimerkiksi "ihmiset joiden tummuusaste on totuttua tummempi" on ihan ihmisestä riippuvainen käsite, nykypäivänä suurimman osan mielestä tuohon määritelmään pääsee vain avaruusolennot, jos nekään. En ymmärrä tuon viestin tarkotusta feissarimokissa, lähinnä säälittävä yritys kalastella huomiota...

      Lainaa

    22. Tuhoisa harakka 8.2.2022 10:27
      Tulos: +14 (46 ääntä)
      Ikirouta: Mitä "Ihmiset, joiden miespuolisilla edustajilla on aina suorat housut" ees tarkottaa???
      Mietin samaa. Ehkä Juhaa vaan harmittaa siististi pukeutuvat ihmiset ja suorat housut, jos ei itsellä ole minkäänlaisia? Tai ollut joskus kauan kauan sitten, muttei niitä voi enää pitää syystä x.

      Lainaa

    23. ihmiskunta 8.2.2022 10:47
      Tulos: +56 (140 ääntä)
      Nyhtösuvakki: Kiitos feissarimokille kun laittoi disclaimerin rasistisista kirjotuksista! Tätä oon aikasemmin kaivannu ja tekee lukemisesta huomattavasti viihtyisämpää.
      Pakko kyllä olla eri mieltä. Jos on niin herkkä lukemalleen kontentille, että kirjoitettu teksti menee ihon alle niin pahasti, että se tarvitsee ennakkovaroituksen, niin pitäisi tehdä töitä ihan oman henkisen hyvinvointinsa jatkuvuuden vuoksi itsensä kanssa.
      En sano tätä pahalla, en sano tätä vittuilulla. Olen pesunkestävä vassari ja kaikenlaisen rasismin ym. vähemmistöjen sortamisen vastustaja, mutta yksilön vastuu omista tunteista on nykyään jätetty kokonaan jonkun muun kun yksilön vastuulle.
      Tällainen suunta on huolestuttavaa ja aiheuttaa ennen pitkää ennakkosensuuria ja kielen sekä kulttuurin rapistumisen.

      Lainaa

    24. Sukkahousuton ankka 8.2.2022 10:55
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Alice Wonderland: Mikä tuollaisen muka-nokkelasti kryptatun kirppisilmoituksen tarkoitus Juhalla on? Tietenkään tuollaista liikennemerkkiä ole olemassa, saati jollakin lojumassa varaston perillä tai ainakin tyhmän pitäisi olla natsikirppis. Ehkä Juhaa nyt vaan harmitti niin, että halusi sympatiaa tai huomiota, vaikka sitten negatiivista sellaista.
      Itseasiassa kyllähän aika tummia hahmot ovat Suomen liikennemerkeissä :D
      Eli pistää vain normaalin liikennemerkin pihaansa. 

      Lainaa

    25. Sukkahousuton ankka 8.2.2022 10:56
      Tulos: +16 (86 ääntä)
      ihmiskunta: Pakko kyllä olla eri mieltä. Jos on niin herkkä lukemalleen kontentille, että kirjoitettu teksti menee ihon alle niin pahasti, että se tarvitsee ennakkovaroituksen, niin pitäisi tehdä töitä ihan oman henkisen hyvinvointinsa jatkuvuuden vuoksi itsensä kanssa. En sano tätä pahalla, en sano tätä [...]
      Tämä... jos oma psyyke ei kestä negatiivisia asioita, niin silloin niitä ei pidä todellakaan vältellä ja piilotella, vaan hakea ammattiapua.

      Lainaa

    26. Sukkahousuton ankka 8.2.2022 10:58
      Tulos: -33 (97 ääntä)
      Toivottavasti tuo ennakkovaroitus on tehty vitsinä ja eräänlaisenä hattuiluna tietyille ihmisille. Eräänlaisena jutunkeventäjänä lisätty?

      Lainaa

    27. Mäntylahti-Piiras 8.2.2022 11:29
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      nimi on Antero ja kirjoitustaito tuolla tasolla, mitä v***ua kouluissa oikein tehdään äidinkielentunneilla?

      Lainaa

    28. Syömäkelvoton siili 8.2.2022 11:39
      Tulos: +47 (87 ääntä)
      ihmiskunta: Pakko kyllä olla eri mieltä. Jos on niin herkkä lukemalleen kontentille, että kirjoitettu teksti menee ihon alle niin pahasti, että se tarvitsee ennakkovaroituksen, niin pitäisi tehdä töitä ihan oman henkisen hyvinvointinsa jatkuvuuden vuoksi itsensä kanssa. En sano tätä pahalla, en sano tätä [...]
      Täällä voi käydä lukemassa myös ihmisiä jotka jatkuvasti on rasismin kohteena.

      Lainaa

    29. Tulos: +77 (115 ääntä)
      Takkuinen kilpikonna: Miksi tarvitsee erikseen varoittaa, että mokassa on rasismia? Somessa on rasismia, rasismi on moka, täällä on somen mokia. Onhan se nyt itsestään selvää, että täällä voi tulla vastaan rasismia. Jos rasismista pistetään jotain sisältövaroituksia, niin eikö samalla täytyisi varoittaa myös rikoksista, [...]
      Kyllä, myös esimerkiksi lasten ja eläinten kaltoinkohtelua tai väkivaltaa sisältäviin postauksiin on hyvä laittaa sisältövaroitukset. Näin 1) ihmiset, jotka ovat esimerkiksi lapsuuden kaltoinkohtelun takia herkkiä sellaiselle sisällölle, voivat kuitenkin lukea esimerkiksi näitä mokia kuten me muutkin ja 2) sisältövaroitukset saattavat vähentää väkivaltaisen ja rasistisen sisällön normalisoitumista: kun se merkitään, se on merkki ihmisille siitä, että sisältö ei ole kuin mikä tahansa muu sisältö. Itse olen valkoinen eikä minulla ole traumataustaa, mutta varoitukset eivät lainkaan häiritse minua. Ne auttavat joitakin ihmisiä, eivätkä millään lailla estä minua lukemasta mitään, joten miksi ihmeessä valittaisin niistä?

      Lainaa

    30. Tulos: +30 (56 ääntä)
      Mistäköhän saisi rasisti-setämiehet kieltävän kyltin? 🤔

      Lainaa

    31. Tulos: -21 (71 ääntä)
      Nyhtösuvakki: Kiitos feissarimokille kun laittoi disclaimerin rasistisista kirjotuksista! Tätä oon aikasemmin kaivannu ja tekee lukemisesta huomattavasti viihtyisämpää.
      Jätitkö sen siis disclaimerin takia lukematta vai millä tavalla viihtyisämpää? Ehdit istahtaa alas siltä varalta jos sydänalasta alkaa ottaa? 
      Jollain netin urvelolla on ahdaskatseinen asenne ja sen jakamiseen tarvitaan varoitus alkuun? Alkaako anteeksipyyntöjen aikakausi siis saavuttaa viimein Feissarimokatkin, joka kuitenkin ilman vastaavia varoituksia on muun muassa nauranut vammaisille ja mielisairaille julkaistessaan heidän juttujaan ”mokina” ja ”sosiaalisen median helminä”? On se kehitystä tämäkin, kai.

      Lainaa

    32. Harmaa kivi 8.2.2022 12:48
      Tulos: +65 (91 ääntä)
      ihmiskunta: Pakko kyllä olla eri mieltä. Jos on niin herkkä lukemalleen kontentille, että kirjoitettu teksti menee ihon alle niin pahasti, että se tarvitsee ennakkovaroituksen, niin pitäisi tehdä töitä ihan oman henkisen hyvinvointinsa jatkuvuuden vuoksi itsensä kanssa. En sano tätä pahalla, en sano tätä [...]
        Ei se, että on ennakkovaroitus, tarkoita, että kaikki oltaisiin sensuroimassa. On hyvä vain ihan voida valmistautua siihen, että seuraava sisältö ei ole kiva. Kirjallisuudenopiskelijana sitä saa lukea kaikenlaista todella outoa -esim. apartheidin aikainen eteläafrikkalainen kirjallisuus on joskus aika kaameaa -eikä ole mahdollista jättää sitä lukematta, jos on ajatellut kurssista selviytyä. On kuitenkin mahdollista valita sopiva päivä.
        Ottaen huomioon, että Feissarimokat on huvisivusto, en todellakaan käsitä, miksi kenenkään pitäisi vahingossa altistua sisällölle joka ketuttaa eikä naurata. Hyvä että varoittavat, lukemistahan saa halutessaan jatkaa. 

      Lainaa

    33. ihmiskunta 8.2.2022 13:10
      Tulos: -19 (71 ääntä)
      Harmaa kivi:   Ei se, että on ennakkovaroitus, tarkoita, että kaikki oltaisiin sensuroimassa. On hyvä vain ihan voida valmistautua siihen, että seuraava sisältö ei ole kiva. Kirjallisuudenopiskelijana sitä saa lukea kaikenlaista todella outoa -esim. apartheidin aikainen eteläafrikkalainen kirjallisuus on joskus [...]
      Ei vielä, mutta fiksuna korkeakouluopiskelijana varmasti näet suunnan olevan menossa enemmän ja enemmän siihen suuntaan.
      Olen edelleen sitä mieltä, että jos lukemasi teksti saa ketutuksen aikaiseksi, niin sinun on tehtävä silloin se työ itsesi kanssa, koska sellaista kuplaa ei ole mahdollista saada aikaiseksi koskaan, missä välttyisit kaikelta sisällöltä joka ei ole sinulle 1. optimaalisinta ja 2. kivaa ja hauskaa lukea.

      Lainaa

    34. Nopeutettu preeriasusi 8.2.2022 13:21
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Alice Wonderland: Mikä tuollaisen muka-nokkelasti kryptatun kirppisilmoituksen tarkoitus Juhalla on? Tietenkään tuollaista liikennemerkkiä ole olemassa, saati jollakin lojumassa varaston perillä tai ainakin tyhmän pitäisi olla natsikirppis. Ehkä Juhaa nyt vaan harmitti niin, että halusi sympatiaa tai huomiota, vaikka sitten negatiivista sellaista.
      Ompas olemassa. Se on semmonen työmaa merkki..

      Lainaa

    35. Avaamaton manaatti 8.2.2022 13:33
      Tulos: +3 (25 ääntä)
      En kyllä kaipaa mitään rasistista "huumori"mölinää feissarimokiin. Riittähän noita vitsiniekkoja toki joka sormelle, mutta tarvitseeko niille antaa vielä lisää näkyvyyttä.

      Lainaa

    36. Tulos: +112 (126 ääntä)
      Varoituksesta. Varoituksen tarkoituksena on ehkäistä mielikuvaa, että Juha olisi meidän mielestä hauska, tai että julkaisun pointti olisi "Hahahaa, kyltti, joka kieltä tummaihoiset 😂". Varoituksen ideana on korostaa sitä, että Juha on ensin tehnyt rasistisen ilmoituksen, jonka Facebookin algoritmi on poistanut – kaikki varmaankin tietävät, mitkä sanat tähän ovat johtaneet – mutta hänellä oli kuitenkin niin pakottava tarve saada tämä kyltti, että hän teki uuden ilmoituksen "nokkelin" kiertoilmauksin. Kaikkia rasistisia öyhötyksiä tänne ei todellakaan jaksa laittaa, mutta aina välillä on hyvä muistaa, mitä kaikkea maa päällään kantaa ja facepalmata* näille tapauksille. Osa lukijoistamme ohittaa mielellään tämänkaltaiset julkaisut kokonaan, joten varoituksesta on heille myös tämä hyöty. Osa taas triggeröityy sanasta "varoitus", mutta kaikkia ei voi miellyttää samaan aikaan. Mistään muusta ei ole kyse. Sensuuri ei ole lisääntymässä, eikä varoituksia ole tulossa joka asiaan. --- *kielletään facepalmaus?

      Lainaa

    37. Harmaa kivi 8.2.2022 14:03
      Tulos: +40 (50 ääntä)
      ihmiskunta: Ei vielä, mutta fiksuna korkeakouluopiskelijana varmasti näet suunnan olevan menossa enemmän ja enemmän siihen suuntaan. Olen edelleen sitä mieltä, että jos lukemasi teksti saa ketutuksen aikaiseksi, niin sinun on tehtävä silloin se työ itsesi kanssa, koska sellaista kuplaa ei ole mahdollista saada [...]
        Niin, ei ole mahdollista. (En ole ollut korkeakouluopiskelija enää moneen vuoteen, eikä omana aikanani ollut mitään sisältövaroituksia). Mutta olisi mahdollista valita sellainen päivä jolloin ei ole jo muutenkin rankkaa -esim. seksuaalisesta väkivallasta voi olla hankalampi lukea jos kävi eilen ilmoittamassa poliisille itse kokemastaan. Se ei tarkoita, ettei hankalampaa kirjallisuutta tarvitsisi lukea, vain sitä että ehkä ei juuri tänään. Kurssit kestävät yleensä puolisen vuotta, ensi kuussakin ehtii. Ja Feissarimokat on joka tapauksessa huumorisivusto; sitä ei tarvitse lukea ollenkaan jos tulee tukala olo.

      Lainaa

    38. ihmiskunta 8.2.2022 14:14
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Harmaa kivi:   Niin, ei ole mahdollista. (En ole ollut korkeakouluopiskelija enää moneen vuoteen, eikä omana aikanani ollut mitään sisältövaroituksia). Mutta olisi mahdollista valita sellainen päivä jolloin ei ole jo muutenkin rankkaa -esim. seksuaalisesta väkivallasta voi olla hankalampi lukea jos kävi eilen [...]
      Sulla on hyvä pointti tässä kyllä. Kiitos hyvästä argumentista, aion tutkia omaa suhtautumistani asiaan uudestaan.

      Lainaa

    39. Takkuinen kilpikonna 8.2.2022 14:46
      Tulos: -11 (31 ääntä)
      S: Kyllä, myös esimerkiksi lasten ja eläinten kaltoinkohtelua tai väkivaltaa sisältäviin postauksiin on hyvä laittaa sisältövaroitukset. Näin 1) ihmiset, jotka ovat esimerkiksi lapsuuden kaltoinkohtelun takia herkkiä sellaiselle sisällölle, voivat kuitenkin lukea esimerkiksi näitä mokia kuten me [...]
      Ei minuakaan häiritse sisältövaroitus, mutta minusta on outoa, että näin "kevyestä" rasismiöykkäröinnistä annetaan sisältövaroitus, vaikka täällä on vähän väliä muitakin ikäviä asioita käsitteleviä mokia, joissa ei ole sisältövaroituksia.
      Räikeimmissä lapsiin ja eläimiin kohdistuneissa rikosmokissa on ollut varoitus, ja liian rajut kuvat on tavattu pistää klikkimuurin taa. Se on hyvä asia. Mutta sitten yhtäkkiä tuleekin vastaan näin pliisu moka, jossa on sisältövaroitus, vaikka muissa "saman tasoisissa" mokissa sitä ei ole ollut.
      En valita siitä, että sisältövaroituksia on, vaan ihmettelen niiden epäjohdonmukaisuutta.

      Lainaa

    40. moka-addikti 8.2.2022 16:13
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Alice Wonderland: Mikä tuollaisen muka-nokkelasti kryptatun kirppisilmoituksen tarkoitus Juhalla on? Tietenkään tuollaista liikennemerkkiä ole olemassa, saati jollakin lojumassa varaston perillä tai ainakin tyhmän pitäisi olla natsikirppis. Ehkä Juhaa nyt vaan harmitti niin, että halusi sympatiaa tai huomiota, vaikka sitten negatiivista sellaista.
      Ilmeisesti tosiaan harmitti. 
      Myöskään oman tontin läpikulkua ei saa kieltää itse tehdyllä tai FB:n randomeilta ostetuilla kylteillä tai liikennemerkeillä, jos oman tontin läpi kulkee tie, joka ei ole yksityistie. Ja luonnollisesti ei voi myöskään syrjiä, että jotkut saa mennä ja jotkut ei.

      Lainaa

    41. Epäkypsä preeriasusi 8.2.2022 16:31
      Tulos: +44 (44 ääntä)
      Suomen kieli on englanti vau -Antero

      Lainaa

    42. Vararenkaaton sarvikuono 8.2.2022 16:58
      Tulos: +44 (56 ääntä)
      ihmiskunta: Pakko kyllä olla eri mieltä. Jos on niin herkkä lukemalleen kontentille, että kirjoitettu teksti menee ihon alle niin pahasti, että se tarvitsee ennakkovaroituksen, niin pitäisi tehdä töitä ihan oman henkisen hyvinvointinsa jatkuvuuden vuoksi itsensä kanssa. En sano tätä pahalla, en sano tätä [...]
      Eli jos ihmisellä on ongelmia oman henkisen hyvinvointinsa kanssa (ja monilla on, se ei ole mikään marginaalinen ryhmä), niin hänen hyvinvointiaan ei saisi millään tavalla edesauttaa, koska se on hänen omalla vastuullaan? Monet traumoista kärsivät hoidattavat henkistä hyvinvointiaan esimerkiksi terapioilla, jotka kestävät usein vuosia. Eikä mikään terapia takaa, että traumoista päästään eroon. On jopa todennäköistä, ettei pääse, niitä vaan vähän saadaan toivottavasti helpotettua. Pitääkö koko terapia-aika olla lukematta mitään, mikä saattaa olla itselle hankalaa?
      Minun mielenterveyttäni ei ainakaan mitenkään hetkauta se, että joku huomioi toisia varsinkaan asiassa, mihin se toinen ei voi kovin helposti ja nopeasti itse vaikuttaa. Jos varoituksesta on jollekin hyötyä, niin sitten on ihan hyvä, että se on siinä. Jos siitä ei ole kenellekään hyötyä, mutta ei haittaakaan, niin sitten on ihan sama, onko se siinä vai ei. Jos siitä varoituksesta on jollekin haittaa, niin sen jonkun, joka siitä häiriintyy, voisi olla syytä punnita omaa mielenterveyttään ja pohtia, olisiko syytä hoidattaa henkistä hyvinvointiaan. Huomaavaisiin ihmisiin kun voi törmätä koska vain ja missä vain.

      Lainaa

    43. Riskaabeli noita 8.2.2022 17:42
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Eli jos on valkoihoinen eikä käytä suoria housuja, niin on tervetullut Juhan tontille. Tämä selvä. En voi luvata ettei kuulu käsittämätöntä mölinää.

      Lainaa

    44. Tulos: +2 (2 ääntä)
      moka-addikti: Ilmeisesti tosiaan harmitti.  Myöskään oman tontin läpikulkua ei saa kieltää itse tehdyllä tai FB:n randomeilta ostetuilla kylteillä tai liikennemerkeillä, jos oman tontin läpi kulkee tie, joka ei ole yksityistie. Ja luonnollisesti ei voi myöskään syrjiä, että jotkut saa mennä ja jotkut ei.
      Painoa ja pituutta voit rajoittaa. Jos kyseessä on yksityistie jonka ylläpitoon on haettu valtion rahoitusta, on tie pidettävä auki kaikelle liiienteelle

      Lainaa

    45. Heijastuva ananas 9.2.2022 9:37
      Tulos: +21 (31 ääntä)
      Jos sisältövaroituksen läsnäolo aiheuttaa noin paljon huolta ja ahdistusta, kannattaisi mennä terapiaan pohtimaan miksi niin on. Enkä sano tätä pahalla, vaan iha olen huolissani ihmisistä, jotka reagoivat yhteen neutraaliin, heitä koskemattomaan tekstiriviin noin voimakkaasti. Toki tunnistan että terapiaa on lähes mahdotonta saada.

      Lainaa

    46. Lapseton lörtsy 9.2.2022 12:05
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      FMteam: Varoituksesta. Varoituksen tarkoituksena on ehkäistä mielikuvaa, että Juha olisi meidän mielestä hauska, tai että julkaisun pointti olisi "Hahahaa, kyltti, joka kieltä tummaihoiset 😂". Varoituksen ideana on korostaa sitä, että Juha on ensin tehnyt rasistisen ilmoituksen, jonka Facebookin algoritmi [...]
      Kerrankin hyvä että luin kommentteja pidemmällekin ja olittekin tämän asian selventäneet, olin nimittäin juuri tulossa kommentoimaan että eiköhän tän disclaimerin idea juurikin ollut tää mitä tässä kerroitte. Kaikesta sitä voikin jengi vetää herneen nenään, nyt on jengillä ihan vaan uhriutuminen uhriutumisen vuoksi menossa täällä tosta disclaimerista. :D

      Lainaa

    47. Litimärkä maito 9.2.2022 14:50
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Pahvikampela: Juhaa harmittaa, kun Volvo on hinattu Tattarisuolle ja bensan hintakin on yhä korkealla, hallituksesta puhumattakaan.
      Hallitus vielä korkeammalla?

      Lainaa

    48. Sotilasarvoltaan herkkuruoka 9.2.2022 15:06
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Useimmat ihmiset ovat yleensä hyvin tottuneita omaan tummuusasteeseensa, elleivät ole juuri pikarusketusta hankkineet.

      Lainaa

    49. Tulos: +4 (6 ääntä)
      miten mahtaa Juha määritellä "totuttua tummemman"? ihan kantasuomalaisiiki on aika montaa sävyy, meneeks saamelaiset tummuusrajan yli?

      Lainaa

    50. Älä selitä 11.2.2022 7:46
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      "Varoitus: rasismia". WTF? Ai niin, woke.

      Lainaa

    51. ihmiskunta 11.2.2022 9:25
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Vararenkaaton sarvikuono: Eli jos ihmisellä on ongelmia oman henkisen hyvinvointinsa kanssa (ja monilla on, se ei ole mikään marginaalinen ryhmä), niin hänen hyvinvointiaan ei saisi millään tavalla edesauttaa, koska se on hänen omalla vastuullaan? Monet traumoista kärsivät hoidattavat henkistä hyvinvointiaan esimerkiksi [...]
      Ymmärrät nyt pointtini päälaelleen. En puhu spesifisti tästä sivusta ja tästä kyseisestä nootista. Puhun kokonaisvaltaisesti siitä, mihin suuntaan olemme menossa. Artistien taiteen- ja ilmaisunvapautta rajoitetaan pikkuhiljaa, tekstejä jotka sisältävät pienelle ryhmälle herkkää sisältöä sensuroidaan helpommin kuin ennen, ym. 
      Otin kantaa siihen, että ihmisten pitäisi tehdä itse töitä oman henkisen hyvinvointinsa eteen sen sijaan, että ulkoistavat kaiken loukkaantumisensa muiden toimien varaan. 

      Lainaa

    52. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: nimi on Antero ja kirjoitustaito tuolla tasolla, mitä v***ua kouluissa oikein tehdään äidinkielentunneilla?
      Siellä harjoitellaan mm. kielioppia, oikeinkirjoitusta, lukemista ja luetunymmärtämistä, puheviestintää, mediataitoja, kirjallisuutta ja kulttuuria sekä jopa kriittistä ajattelua.
      Mutta sitten on nää anterot, joiden mielestä äikkä on turhaa paskaa, jokainen nyt omaa äidinkieltään osaa joten ei sitä tarvii opiskella. Sen verran vaivautuu kirjoittamaan/lukemaan/puhumaan, että saa todistukseen vitosen.
      Ja näitä anteroita on nykyisin koko ajan enemmän ja enemmän. Valitettavasti peruskoulun päättötodistuksen voi saada, vaikka oman äidinkielen kirjoitus- ja lukutaito on käytännössä täysi nolla.

      Lainaa

    53. Viimi eläin 12.2.2022 21:03
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Loviisa mainittu. Voi itku!

      Lainaa

    54. Massiivinen hyttynen 13.2.2022 9:48
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kyllähän ne suorahousuuset tarkoittaa manneja, ei ole epäselvää, kun tämänkaltaisista juhista on kerran kyse...

      Lainaa

    55. Ailahteleva bataatti 13.2.2022 10:18
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kommenttien perusteella olisi ilmeisesti pitänyt olla varoitus varoituksesta.

      Lainaa

    56. Tulos: -1 (1 ääni)
      Tuli kyllä tosi paska fiilis mokasta ja kommenteista. Olen usein pyytänyt Feissarimokiin sisältövaroitusta eläinten kärsimystä näyttäviin kuviin. Toiset kommentoijat ovat lällätelleet tästä minulle, että "voi hellanlettas kun ollaan niin herkkää", ja FMteam ei ole reagoinut pyyntöihini mitenkään, vaikka olen ihan tahallani käyttänyt kommenteissani esim. sanaa "FMteam", joka tartuttaa kommenttini suodattimeen ja täten FMteam on siis pakosti nähnyt kommenttini ennen kuin ovat päästäneet ne julkaistavaksi. Nyt sitten saatiin ihan pyytämättä sisältövaroitus näin kevyestä rasismista, ja kun kysytään, että "miksi he saavat sisältävaroituksen pyytämättä, mutta minä en saa edes pyytämällä", niin lällättelyä vain jatketaan. Väännetään asia niin päin, että valittajat mukamas olisivat jotain ilkimyksiä, jotka haluavat poistaa kaikki sisältövaroitukset kaikkialta, vaikka oikeasti minä valitan siksi, koska haluaisin lisää sisältövaroituksia. Jos tässä kerran oli sisältövaroitus siksi, koska FMteam haluaa tehdä selväksi, etteivät pidä rasismia hauskana, niin tämä on sitten tulkittava niin, että FMteam nauttii eläinrääkkäyksestä ja esim. eläinten tapaturmaisista kuolemista, ja pitää niitä hulvattoman hauskoina. Kun niihin ei sisältövaroituksia saada. Pitäkää iljettävä eläinrääkkäyssivustonne, ja kieriskelkää täällä ihan keskenänne, te vastenmieliset, eläinten kärsimystä rakastavat kiusaajalällättelijät. Täällä ei ole enää hauska olla.

      Lainaa

    57. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kala: Tuli kyllä tosi paska fiilis mokasta ja kommenteista. Olen usein pyytänyt Feissarimokiin sisältövaroitusta eläinten kärsimystä näyttäviin kuviin. Toiset kommentoijat ovat lällätelleet tästä minulle, että "voi hellanlettas kun ollaan niin herkkää", ja FMteam ei ole reagoinut pyyntöihini mitenkään, [...]
      Kala? Aito Kala? 😮
      Sisältövaroitukset ovat aina hankala juttu. Viime viikolla saimme paljon palautetta julkaisusta, jossa ei varoitettu hämähäkistä, mikä yllätti meidät täysin. Näihin on vaikea löytää yhtenäistä linjaa, mutta mietimme asiaa.
      Sen voimme kuitenkin taata, ettemme millään tasolla nauti eläinrääkkäyksestä tai eläinten kärsimyksestä.  
      Kiitos, kun kävit pitkästä aikaa kommentoimassa, vaikkakin näin ikävissä merkeissä. Älä vielä luovuta. 

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (2 ääntä)
      FMteam: Kala? Aito Kala? 😮 Sisältövaroitukset ovat aina hankala juttu. Viime viikolla saimme paljon palautetta julkaisusta, jossa ei varoitettu hämähäkistä, mikä yllätti meidät täysin. Näihin on vaikea löytää yhtenäistä linjaa, mutta mietimme asiaa. Sen voimme kuitenkin taata, ettemme millään tasolla nauti [...]
      Aito Kala. Ei minua kertakäyttönimimerkeillä kuunnella, mutta tällä sitten näköjään kuunnellaan.
      Miten olisi sisältövaroitusten kanssa sellainen linja, että laitetaan varoitus sinne, minne yleisö niitä toivoo? Yleisöännehän varten te tätä pyöritätte, vai? 
      Muistan hämähäkkijulkaisun, se pompautti minutkin araknofobiassani. En itse vaadi sellaiseen sisältöön sisältövaroitusta, mutta ymmärrän kyllä, miksi se halutaan, ja se tekisi omankin käyttökokemukseni paremmaksi. Mutta se, mitä täydellisesti pilaa päiväni, on kuvat verisistä, huonovointisista, kaltoinkohdelluista tai kuolleista eläimistä. Tai yksityiskohtaiset kirjoitukset sellaisista tapahtumista. Samoin käärmekammoiset ja lasten kaltoinkohtelusta pahoinvointia saavat varmaan arvostaisivat omia sisältövaroituksiaan. Minne jäi se hyvä linja, että annatte näistä teksteistä varoituksen, ja kuvat piilotatte klikin taakse? 
      Jos teillä on munaa varoittaa rasismista, niin pitäisi olla munaa varoittaa muistakin pahoinvointia aiheuttavista aiheista.

      Lainaa

    59. Tulos: -1 (3 ääntä)
      No ei sitten näköjään. Se, että sanotte, ettette rakasta eläinten pahoinvointia, ei merkitse mitään, jos ette käyttäydy sanojenne mukaisesti. Täällä tulee vain paha olo, hyvästi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: armani, feikki, kello, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, kyltti, rannekello, rasismi, yksityisviesti, yv

  • Uusimmat

  • Kategoriat