Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 518

Pomo muistuttaa elämän tosiasioista tekstiviestillä.
Sekalaisia, osa 518

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Huikea kala 21.9.2021 0:22
      Tulos: -122 (198 ääntä)
      5 cm kokkelia maassa on aika julmettu määrä, ja siinä jää Vihreiden vihreät täysin kakkoseksi...

      Lainaa

    2. Mistr Mistrsss 21.9.2021 0:26
      Tulos: -329 (359 ääntä)
      Marjo, mua ei voi vaivata liikaa. Slurps slurps.

      Lainaa

    3. Aineeton karpalo 21.9.2021 0:51
      Tulos: +390 (454 ääntä)
      "Tämä meni nyt ihan pelleilyksi T. Sirkusohjaaja" ois ollut parempi. T:viisastelija

      Lainaa

    4. Seniori semiori 21.9.2021 1:59
      Tulos: +294 (336 ääntä)
      Mistr Mistrsss: Marjo, mua ei voi vaivata liikaa. Slurps slurps.
      Lopeta.

      Lainaa

    5. Sähköpostiton manaatti 21.9.2021 2:58
      Tulos: +228 (318 ääntä)
      Eiköhän se ois ihan hyvä että valtio korjais verot kannabiksesta ja huumerikokset siihen liittyen vähenee. Samalla kasvin laatu paranee ja pössyttelijät voi olla ihan rauhassa.

      Lainaa

    6. Puhuva orava 21.9.2021 6:09
      Tulos: +35 (57 ääntä)
      Seijan kanssa samaa mieltä kannabis-keissistä

      Lainaa

    7. King Arthur 21.9.2021 6:21
      Tulos: +67 (103 ääntä)
      Aleksinkin on hyvä kuulla viisauksia ihmiseltä joka on ainakin varmistetusti saanut, toisin kuin hän. (Oikealle Mr. Ällölle terkkuja, missä ikinä oletkaan)

      Lainaa

    8. Tulos: +170 (178 ääntä)
      Seniori semiori: Lopeta.
      Elä ruoki sitä kommenteilla tai edes peukuilla, niin se häviää.

      Lainaa

    9. Lorvaileva kilpikonna 21.9.2021 7:33
      Tulos: -34 (66 ääntä)
      Sähköpostiton manaatti: Eiköhän se ois ihan hyvä että valtio korjais verot kannabiksesta ja huumerikokset siihen liittyen vähenee. Samalla kasvin laatu paranee ja pössyttelijät voi olla ihan rauhassa.
      Paitsi verojen kanssa hinta nousee, ja ihmiset kasvattaa silti itse halvempaa.

      Lainaa

    10. Ihmiskunta 21.9.2021 8:03
      Tulos: +155 (171 ääntä)
      Lorvaileva kilpikonna: Paitsi verojen kanssa hinta nousee, ja ihmiset kasvattaa silti itse halvempaa.
      Silti tärkeimmät, eli poliisin resurssit sekä harmittomien pössyttelijöiden rekisteröinti vaarallisiksi H-merkintärikollisiksi loppuisi.

      Lainaa

    11. Ihmiskunta 21.9.2021 8:04
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      Ihmiskunta: Silti tärkeimmät, eli poliisin resurssit sekä harmittomien pössyttelijöiden rekisteröinti vaarallisiksi H-merkintärikollisiksi loppuisi.
      Suomen kielen kuolio... siis poliisin resurssit KASVAISIVAT.

      Lainaa

    12. Silkka paprika 21.9.2021 8:12
      Tulos: +26 (44 ääntä)
      Mistr Mistrsss: Marjo, mua ei voi vaivata liikaa. Slurps slurps.
      Kuvitteletko olevasi hauska? Sekaisin sinä olet.

      Lainaa

    13. Pesty katkarapu 21.9.2021 8:31
      Tulos: +53 (65 ääntä)
      Ihmiskunta: Suomen kielen kuolio... siis poliisin resurssit KASVAISIVAT.
      Eivät resurssit kasvaisi, vaan niiden käyttö vähenisi.

      Lainaa

    14. Pesty katkarapu 21.9.2021 8:35
      Tulos: -72 (162 ääntä)
      Sähköpostiton manaatti: Eiköhän se ois ihan hyvä että valtio korjais verot kannabiksesta ja huumerikokset siihen liittyen vähenee. Samalla kasvin laatu paranee ja pössyttelijät voi olla ihan rauhassa.
      Ottamatta kantaa juuri tähän tiettyyn kysymykseen, huomauttaisin että tuo ”rikokset vähenisivät” on argumenttina täysin järjetön. Totta kai rikokset vähenevät, jos jokin rikollinen teko muuttuu lailliseksi.
      Pitäisikö parisuhdeväkivalta ja veropetoksetkin laillistaa ihan vain, että rikokset vähenisivät?

      Lainaa

    15. Kiistaton mango 21.9.2021 8:45
      Tulos: +70 (76 ääntä)
      Lorvaileva kilpikonna: Paitsi verojen kanssa hinta nousee, ja ihmiset kasvattaa silti itse halvempaa.
      Ei välttämättä nouse. Nykyinen "hinta" perustuu käytäntöön, ei samanlaiseen kulujen ja katteen laskentaan kuin muissa hyödykkeissä. Hinnassa on todella paljon ilmaa, siitä jää siis joka yksiköstä useita satoja prosentteja tuotantokuluihin nähden voittoa.
      Coel Thomasilla taitaa tästäkin seikasta olla hyvää dataa jaettavana, kannattaa tutustua.
      Moni puhuu nyt aiheesta kuin laillistaminen ja "vapauttaminen" olisivat synonyymeja ja Vihreät ajaisi käytän vapauttamista. Se on harhaanjohtavaa, sillä tästä ei ole kyse vaan tavoite on nimenomaan ryhtyä sääntelemään jotain, mikä nykytilassa on hyvin matalalla riskillä vapaata.

      Lainaa

    16. Tulos: +106 (114 ääntä)
      Lorvaileva kilpikonna: Paitsi verojen kanssa hinta nousee, ja ihmiset kasvattaa silti itse halvempaa.
      Tupakassahan on ihan hirveästi veroa. Tupakan itse kasvattaminen on laillista ja vähintään yhtä helppoa kuin kannabiksen. Miksei kaikki sitten kasvata omaa tupakkaa?

      Lainaa

    17. Piilotettu vesinokkaeläin 21.9.2021 9:06
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Mistr Mistrsss: Marjo, mua ei voi vaivata liikaa. Slurps slurps.
      Tää vissiin on joku Mr. Ällö-wannabe. Huonolla menestyksellä.

      Lainaa

    18. jukkapalmu 21.9.2021 9:08
      Tulos: -29 (39 ääntä)
      Näyttäkää minulle 150W hehkulamppu E27- kannalla.

      Lainaa

    19. Kykenemätön peura 21.9.2021 9:34
      Tulos: +60 (60 ääntä)
      Odotin ekaan jotain pitkästyttävää juupas-eipäs-vääntöä, mutta sehän lähti ihan yllättäville laduille.

      Lainaa

    20. Kirjautuminen epäonnistui 21.9.2021 9:49
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Kykenemätön peura: Odotin ekaan jotain pitkästyttävää juupas-eipäs-vääntöä, mutta sehän lähti ihan yllättäville laduille.
      Noh se vääntö löytyy nyt täältä kommenteista…

      Lainaa

    21. It's a deal 21.9.2021 10:43
      Tulos: +36 (56 ääntä)
      Aineeton karpalo: "Tämä meni nyt ihan pelleilyksi T. Sirkusohjaaja" ois ollut parempi. T:viisastelija
      Olisin käyttänyt titteliä "tirehtööri", mutta saattaisi mennä osalta ohi. Aku Ankan opetuksia varmaan sekin.

      Lainaa

    22. Tulos: -4 (14 ääntä)
      jukkapalmu: Näyttäkää minulle 150W hehkulamppu E27- kannalla.
      150 wattista ei ole, mutta 100 w löytyy, tosin E14 kannalla.

      Lainaa

    23. Himoton maito 21.9.2021 10:50
      Tulos: -15 (61 ääntä)
      Niin kauan kuin on se Savuton Suomi -kampanja vetämässä niin niin kauan kannabista ei tulla laillistamaan. Vähän vaikea nähdä miten perusteltaisiin poltettavan aineen laillistaminen kun kovasti yritetään saada tupakkaa ja sähkötupakkaa (josta ei edes tule savua) poistoon.

      Lainaa

    24. Rampa meduusa 21.9.2021 10:54
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      jukkapalmu: Näyttäkää minulle 150W hehkulamppu E27- kannalla.
      https://www.valomania.fi/heavy-duty-bulb-e27-150w-230v/

      Lainaa

    25. Peruuttamaton riikinkukko 21.9.2021 11:19
      Tulos: +25 (43 ääntä)
      Aineeton karpalo: "Tämä meni nyt ihan pelleilyksi T. Sirkusohjaaja" ois ollut parempi. T:viisastelija
      Tai "Tämä meni nyt ihan sirkukseksi. T. Tirehtööri"

      Lainaa

    26. Harmaa kivi 21.9.2021 11:45
      Tulos: +97 (111 ääntä)
      Himoton maito: Niin kauan kuin on se Savuton Suomi -kampanja vetämässä niin niin kauan kannabista ei tulla laillistamaan. Vähän vaikea nähdä miten perusteltaisiin poltettavan aineen laillistaminen kun kovasti yritetään saada tupakkaa ja sähkötupakkaa (josta ei edes tule savua) poistoon.
        Voihan kannabiksen tarjoilla myös leivonnaismuodossa, ei sitä tarvitse polttaa. 
        Mutta tosiaan, mieluummin näkisin poliisin selvittämässä oikeita rikoksia kunnolla, kuin jahtaamassa jotain hamppuharrastelijoita. Esim. Helsingin nepalilaisravintoloiden orjatyöoloille ei käsittääkseni ole tehty mitään, ja Suomi on saanut EU'lta noottia perheväkivallan huonosta torjumisesta. Resurssit sellaisten rikosten torjuntaan, joista aiheutuu haittaa jollekulle toiselle kuin tekijälle itselleen.

      Lainaa

    27. Jalaton kultakala 21.9.2021 11:58
      Tulos: +79 (89 ääntä)
      Lorvaileva kilpikonna: Paitsi verojen kanssa hinta nousee, ja ihmiset kasvattaa silti itse halvempaa.
      Vähenisi ne huumerikokset silti, kun tulis pyörittyä kaikenlaisten hämärähemmojen seuran sijaan lähinnä puutarhakaupassa.

      Lainaa

    28. Jalaton kultakala 21.9.2021 12:00
      Tulos: -5 (23 ääntä)
      Harmaa kivi:   Voihan kannabiksen tarjoilla myös leivonnaismuodossa, ei sitä tarvitse polttaa.    Mutta tosiaan, mieluummin näkisin poliisin selvittämässä oikeita rikoksia kunnolla, kuin jahtaamassa jotain hamppuharrastelijoita. Esim. Helsingin nepalilaisravintoloiden orjatyöoloille ei käsittääkseni ole tehty [...]
      Valitettavasti poliisihan on itsekin myöntänyt olevansa epäpätevä tekemään mitään muuta kuin ahdistelemaan ihmisiä "kannabiksen hajun takia" toiveissaan löytää jotain oikeasti rikollista..

      Lainaa

    29. Jalaton kultakala 21.9.2021 12:03
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Hellu: Tupakassahan on ihan hirveästi veroa. Tupakan itse kasvattaminen on laillista ja vähintään yhtä helppoa kuin kannabiksen. Miksei kaikki sitten kasvata omaa tupakkaa?
      Sinällään ihan hyvä pointti, mutta käyttösuhde kyseisillä kasveilla on usein aika erilainen. Yhdestä kasvista saat kannabista koko vuoden satunnaiskäyttöön, tupakka on niin huono päihde, että harva sitä jaksaa kasvattaa satunnaiskäyttöön ja päivittäiskäytössä sais ollaki sit jo peltopinta-alaa.

      Lainaa

    30. Masentunut kukka (Pluri) 21.9.2021 12:31
      Tulos: +52 (64 ääntä)
      Pesty katkarapu: Ottamatta kantaa juuri tähän tiettyyn kysymykseen, huomauttaisin että tuo ”rikokset vähenisivät” on argumenttina täysin järjetön. Totta kai rikokset vähenevät, jos jokin rikollinen teko muuttuu lailliseksi. Pitäisikö parisuhdeväkivalta ja veropetoksetkin laillistaa ihan vain, että rikokset vähenisivät?
      No mielestäni uhrittomissa rikoksissa joita on tehnyt noin miljoona kansalaista pitääkin saada rikokset vähenemään lainsäädännöllä. Ota esimerkiksi joku uhriton rikos niin oma argumenttisi ei olisi myös järjetön. Tämä laki myös vähentäisi ns. oikeaa huumerikollisuutta. Sen selittäminen onkin sitten vähän pidempi prosessi joten jos kiinnostaa niin siitä löytyy halutessaan tietoa myös. Pidä mielessä että jos pöydässäsi istuu lisäksesi kolme muuta niin yksi porukasta on todennäköisesti huumerikollinen.

      Lainaa

    31. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 21.9.2021 12:34
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Riikan hyvyyden alla piilevä kapitalistipomo otti ohjat.

      Lainaa

    32. Töykeä mango 21.9.2021 12:48
      Tulos: +20 (38 ääntä)
      Naurattaa kannabis keskutelussa se ettei huumeita saa laillistaa, mutta ovatko ajatelleet sitä että huume = laiton päihde.Eli jos laillistetaan nih ei ole enää huume vaan laillinen päihde niinkuin kahvi ja alkoholi. Ei ole peniksen koolla väliä, hyvin saa itsensä tyydytettyä sillä millanen onkaan.

      Lainaa

    33. Töykeä mango 21.9.2021 12:53
      Tulos: -30 (30 ääntä)
      Töykeä mango: Naurattaa kannabis keskutelussa se ettei huumeita saa laillistaa, mutta ovatko ajatelleet sitä että huume = laiton päihde.Eli jos laillistetaan nih ei ole enää huume vaan laillinen päihde niinkuin kahvi ja alkoholi. Ei ole peniksen koolla väliä, hyvin saa itsensä tyydytettyä sillä millanen onkaan.
      On ikävä Mr.Ällöä lääh lääh

      Lainaa

    34. Alushousuton pulu 21.9.2021 15:17
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Jalaton kultakala: Sinällään ihan hyvä pointti, mutta käyttösuhde kyseisillä kasveilla on usein aika erilainen. Yhdestä kasvista saat kannabista koko vuoden satunnaiskäyttöön, tupakka on niin huono päihde, että harva sitä jaksaa kasvattaa satunnaiskäyttöön ja päivittäiskäytössä sais ollaki sit jo peltopinta-alaa.
      Aarilta saa reilun vuoden tupakat, jos askin verran päivässä kessuttelee. Itse olen muutaman vuoden paria aaria viljellyt.

      Lainaa

    35. Pehmeä jänis 21.9.2021 15:21
      Tulos: -37 (45 ääntä)
      Töykeä mango: Naurattaa kannabis keskutelussa se ettei huumeita saa laillistaa, mutta ovatko ajatelleet sitä että huume = laiton päihde.Eli jos laillistetaan nih ei ole enää huume vaan laillinen päihde niinkuin kahvi ja alkoholi. Ei ole peniksen koolla väliä, hyvin saa itsensä tyydytettyä sillä millanen onkaan.
      Vitut, muutakuin kovempia tuomioita vaan halluspidosta. Parista grammasta 5v vankeutta minimi!

      Lainaa

    36. Kiistaton mango 21.9.2021 16:36
      Tulos: +53 (61 ääntä)
      Pehmeä jänis: Vitut, muutakuin kovempia tuomioita vaan halluspidosta. Parista grammasta 5v vankeutta minimi!
      Singaporessa maksimi on 10 vuotta linnaa, kepitys ja kymppitonnien sakot. Joistakin aineista jopa kuolemantuomio. Käyttö lisääntyy koko ajan eli hyvin toimii.
      Kovilla rangaistuksilla vain ylläpidetään olemassa olevia ongelmia ja lisätään kustannuksia. Ääni saattaa muuttua kellossa jos muistaa myös hoksata, että jokainen vankilapäivä Suomessa kustantaa valtiolle (veronmaksajille) yli 200 euroa per nuppi.

      Lainaa

    37. Soinnukas kettu 21.9.2021 16:42
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): No mielestäni uhrittomissa rikoksissa joita on tehnyt noin miljoona kansalaista pitääkin saada rikokset vähenemään lainsäädännöllä. Ota esimerkiksi joku uhriton rikos niin oma argumenttisi ei olisi myös järjetön. Tämä laki myös vähentäisi ns. oikeaa huumerikollisuutta. Sen selittäminen onkin sitten [...]
      Eikö juuri tuo ollut arvoisan Pestyn Katkaravun kommentin pointti? Ei tällä hetkellä laittomia asioita laillisteta siksi, että rikollisuus vähenisi. Jos se olisi validi argumentti, aivan kaikki pitäisi laillistaa.
      Jos haluat laillistaa kannabiksen, mutta et heroiinia tai kansanmurhaa, niin sinulla on oltava argumentti, joka soveltuu kannabikseen, mutta ei heroiiniin tai kansanmurhaan.
      Ja juuri tuollaisen argumentinhan sinäkin esitit: kannabis pitäisi laillistaa, koska sen käyttö on niin yleistä ettei rangaistavuus ole mielekästä, ja koska kannabiksen käyttö on uhriton rikos. Kumpikaan noista ei päde heroiiniin tai kansanmurhaan. Onnittelut.
      Toki joku toinen (kuten minä) voi edelleen olla kanssasi eri mieltä siitä, riittääkö tuo perusteeksi laillistaa kannabis, mutta joka tapauksessa sinäkään et siis ole sitä mieltä, että kannabiksen käyttö pitäisi laillistaa, koska se vähentäisi rikollisuutta, vaan muista syistä.

      Lainaa

    38. Itseasiassa 21.9.2021 16:42
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      It's a deal: Olisin käyttänyt titteliä "tirehtööri", mutta saattaisi mennä osalta ohi. Aku Ankan opetuksia varmaan sekin.
      Eikö tirehtööri ole se johtaja, tuossa oli ohjaaja.

      Lainaa

    39. Harmaa kivi 21.9.2021 18:17
      Tulos: +39 (49 ääntä)
      Pehmeä jänis: Vitut, muutakuin kovempia tuomioita vaan halluspidosta. Parista grammasta 5v vankeutta minimi!
        Trollilol. Mutta ihan vakavissaan, poliisityö saati oikeudenkäynnit eivät ole ilmaisia. Haluaisin, että verorahani käytettäisiin syrjäytymisvaarassa olevien nuorten tukemiseen tai vaikka kirjastoihin; ei raskaisiin lakitoimiin. Resursseja ei ole loputtomasti, ja muiden ihmisten moraalin vartiointi on vain niin epätehokas tapa niitä käyttää. Kukaan ei hyödy paitsi Päivi Räsänen.

      Lainaa

    40. Sitkas karjalanpiirakka 21.9.2021 20:39
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Hehkulamput ovat EUssa olleet kiellossa jo kohta 10 vuotta, koskahan meinaavat nuo vertaukset paketeista poistaa?

      Lainaa

    41. Punerva puuma 21.9.2021 23:02
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Hehkulamput ovat EUssa olleet kiellossa jo kohta 10 vuotta, koskahan meinaavat nuo vertaukset paketeista poistaa?
      Tunnen ihmisiä jotka vieläkin kääntävät euroja markoiksi.

      Lainaa

    42. Ilmiselvä ahven 22.9.2021 0:20
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      Sähköpostiton manaatti: Eiköhän se ois ihan hyvä että valtio korjais verot kannabiksesta ja huumerikokset siihen liittyen vähenee. Samalla kasvin laatu paranee ja pössyttelijät voi olla ihan rauhassa.
      Juurikin tämä! Ja Poliiseja vapautuisi oikeasti tarpeellisiin ja tärkeämpiin tehtäviin. Mutta ehei monet haluaa et poliisit tuhlaa resursseja siihen et vie jazz tupakoivien jazz tupakit, sakottaa, kuin esim. parioisti kaduilla,estäen ilkivaltaa tai pääsisi lähtemään hiljentämään ne aivan ihanat naapurit, jotka mökää yöllä jatkuvasti kiireellisempänä tehtävänä. Mut ehei taitaa nämä vastustajat vain nauttia siitä, ettei saa tarpeeksi unta kalloon ilman et pumppaa laillisia huumausaineta unen saantiin

      Lainaa

    43. Masentunut kukka (Pluri) 22.9.2021 4:47
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Soinnukas kettu: Eikö juuri tuo ollut arvoisan Pestyn Katkaravun kommentin pointti? Ei tällä hetkellä laittomia asioita laillisteta siksi, että rikollisuus vähenisi. Jos se olisi validi argumentti, aivan kaikki pitäisi laillistaa. Jos haluat laillistaa kannabiksen, mutta et heroiinia tai kansanmurhaa, niin sinulla [...]
      Tekstissäsi on paljon asiaakin mutta...
      Kyllä rikollisuutta on hyvä saada vähennettyä mielellään monella eri tavalla. Jos se onnistuu lainsäädännöllä järkevästi niin se vapauttaa poliisivoimia muihin tehtäviin (Suomessa tosin luultavasti kortistoon mutta ainakin se olisi halvempi yhteiskunnalle). Joten tässä mielessä rikosten väheneminen on validi pointti kannabiksen laillistamisen puolesta. 
      Mielipiteellesi siitä että useista positiivisista ja vähistä negatiivisista asioista huolimatta et halua muutosta asiaan en voi mitään. Sinulla on siihen oikeus ja olet yhä enemmistöä jolloin asia ei tule muuttumaan vielä aikoihin. Useammat kun tutustuisivat asioihin muutenkin kuin koulussa kerrotun "huumeet on pahasta" mantran kautta niin uskon että asiaan suhtauduttaisiin myönteisemmin ja saataisi laki muutettua. 
      Itse olisin tyytyväinen jo dekriminalisointiin. Silläkin saataisi hyötyjä yksilötasolle sekä kansalaisten tasa-arvoon. Poliisikansanedustaja kertoi että osa jätetään nykyäänkin rankaisematta eli osalle yksittäinen käyttökerta saattaa johtaa pahimmillaan työn menettämiseen kun taas toisella poliisisedän nuhteluun. Kuulostaako reilulta? Mielestäni ei mutta näin mennään nykylainsäädännöllä ja käytännöillä. 
      Toivon tietysti että mietit näitä ja perehdyt aiheeseen lisää niin saattaa sinunkin mielesi muuttua. 
      Niin ja jotta asiani otettaisiin asiana eikä pilvipään huuteluna niin kerrottakoon että poltan ehkä kerran vuodessa. Oma työni ei ole vaarassa vaikka jäisin kiinni. Eli omaan kokemusta myös käytöstä mutten aja omana asianani tätä vaan enemmänkin kaikkien yhteisenä asiana. 

      Lainaa

    44. Himokas puhveli 22.9.2021 12:45
      Tulos: -11 (21 ääntä)
      Sähköpostiton manaatti: Eiköhän se ois ihan hyvä että valtio korjais verot kannabiksesta ja huumerikokset siihen liittyen vähenee. Samalla kasvin laatu paranee ja pössyttelijät voi olla ihan rauhassa.
      Ja me muut saamme sitten haistella sinä skeidaa, ei kiitos.

      Lainaa

    45. Himokas puhveli 22.9.2021 12:48
      Tulos: -15 (17 ääntä)
      Harmaa kivi:   Voihan kannabiksen tarjoilla myös leivonnaismuodossa, ei sitä tarvitse polttaa.    Mutta tosiaan, mieluummin näkisin poliisin selvittämässä oikeita rikoksia kunnolla, kuin jahtaamassa jotain hamppuharrastelijoita. Esim. Helsingin nepalilaisravintoloiden orjatyöoloille ei käsittääkseni ole tehty [...]
      Miksi et puhu siitä, että vihreät haluavat leikata poliisien määrärahoja entisestään?

      Lainaa

    46. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Hehkulamput ovat EUssa olleet kiellossa jo kohta 10 vuotta, koskahan meinaavat nuo vertaukset paketeista poistaa?
      Ehkä sitten kun vertaus ei enää palvele, eli sitten kun se ei enää kovin monille havainnollista sitä tehoa. Nyt se vielä havainnollistaa sillä moni muistaa hehkulamput. Eli vertailu hehkulamppuun on hyödyllinen mutta ei haitallinen. Miksi poistaa siis vielä.

      Lainaa

    47. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Ihmiskunta: Silti tärkeimmät, eli poliisin resurssit sekä harmittomien pössyttelijöiden rekisteröinti vaarallisiksi H-merkintärikollisiksi loppuisi.
      Pahoin pelkään, että "tärkein" on sitten pössyissään autoa ajavat.

      Lainaa

    48. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Hehkulamput ovat EUssa olleet kiellossa jo kohta 10 vuotta, koskahan meinaavat nuo vertaukset paketeista poistaa?
      Nykyään pitää ilmoittaa Lumenit. Ne on turhan usein "kiinan lumeneita".

      Lainaa

    49. Harmaa kivi 27.9.2021 16:45
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Himokas puhveli: Miksi et puhu siitä, että vihreät haluavat leikata poliisien määrärahoja entisestään?
        Miksi puhuisin? Resursseja, kuten sanottu, ei ole miten paljon tahansa, ja se mikä menee poliisille on jostain muusta pois. Jos ensin suljetaan kirjastot, karsitaan neuvoloista ja perheiden palveluista, vähennetään mielenterveyspalveluita, lastensuojelun tila on säälittävä, nuoria päästetään syrjäytymään, addiktit eivät pääse hoitoon vaikka haluaisivat, jne, niin sitten en tosiaankaan kannata sitä, että leikataan näiltä entisestään ja sitten lopuksi maksetaan poliisista ja vankeinhoidosta, hoitamaan tästä syntyvän sotkun. Oikeassa hyvinvointiyhteiskunnassa  ongelmiin puututtaisiin, ennen kuin ne ovat poliisitasoa. Ei kukaan hyödy siitä, että sammutetaan vasta ilmiliekeissä olevia taloja sen kustannuksella, että hankittaisiin palovaroittimia. 
        (Sinänsä, en kannata kannabiksen myynnin kansallistamista: Vihreät on kuitenkin vain Kokoomuksen puisto-osasto, ja lopputulema olisi, että joku tuottava bisnes *tyrkyttäisi* pössyä kansalle, vähän samaan tapaan kuin Alkon nyt pitäisi vähentää alkoholin haittaa kansanterveydelle samalla kuin mainostaa sitä, mikä on täysin skitsofreeninen tilanne. Eivät päihteet terveellisiä ole eikä niitä pitäisi tuoda paremmin saataville. Kannattaisin sitä, että ei haaskattaisi resursseja sen valvontaan mitä aikuiset ihmiset itse haluavat tehdä jos eivät vahingoita muita, ja kohdistettaisiin ne melkein mihin tahansa muualle. Vanhustenhoidostakin on paljon puhuttu. "Sota huumeita vastaan" hävittiin jo, ja turhaan tuhlataan siihen enää).

      Lainaa

    50. Kun kerran tähän lähdettiin.. 28.9.2021 22:30
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Pesty katkarapu: Eivät resurssit kasvaisi, vaan niiden käyttö vähenisi.
      Ei vähenisi, vaan sallittaisiin mahdollisuus kohdistaa paremmin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: esimies, koko, kuva, lamppu, lumi, poika, pomo, terveys, työnantaja, työntekijä, valaisin, vihreät, äiti