Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 414

Hääpari etsii sateenvarjoa.
Kirpputorin löytöjä, osa 414

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kankea sarvikuono 10.8.2021 0:12
      Tulos: +584 (598 ääntä)
      Haluan nähdä Marjan morsimena leppäkerttusateenvarjonsa kanssa.

      Lainaa

    2. Tulos: -342 (474 ääntä)
      Nimenomaan Saana, mikä tässä on niin vaikeeta? Laitoit vanhan romusi myyntiin ja sait siitä ostotarjouksen. Hyväksy tai ole hyväksymättä, mutta ihan normaalia kaupankäyntiä tämä oli siihen asti kunnes laitoit tuon oudon ja aiheettoman päivityksen asiasta.

      Lainaa

    3. Tulos: +274 (342 ääntä)
      traumcity: Nimenomaan Saana, mikä tässä on niin vaikeeta? Laitoit vanhan romusi myyntiin ja sait siitä ostotarjouksen. Hyväksy tai ole hyväksymättä, mutta ihan normaalia kaupankäyntiä tämä oli siihen asti kunnes laitoit tuon oudon ja aiheettoman päivityksen asiasta.
      Mene muualle trollaamaan.

      Lainaa

    4. Kaksipitkä vesinokkaeläin 10.8.2021 1:20
      Tulos: +85 (147 ääntä)
      Haista Venla paska.

      Lainaa

    5. Halpa keiju 10.8.2021 1:24
      Tulos: +247 (263 ääntä)
      Joku saa Venlasta vielä ihanan anopin.

      Lainaa

    6. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 10.8.2021 3:36
      Tulos: -141 (375 ääntä)
      Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan pianon, jonka otin mukaani, mutta muuten mööpelit ovat sieltä täältä, mistä sopivaa on käytettynä sattunut löytymään. Silti väri (tumma tumma ruskea) ja tyyli on yhdenmukainen! Mutta hyvä, että sentään yrittää päästä pöydästä kirpparilla eroon! Jospa vielä lykästäisi. Lopultahan asia ei kyllä minulle tai Venlalle kuulu, vaikka tämmöinen hieman oudoksuttelisikin.

      Lainaa

    7. Sniikki meduusa 10.8.2021 4:41
      Tulos: +311 (321 ääntä)
      Eikö se nyt ole kuitenkin erittäin hyvä, että itselle turhan ostoksen laittaa kiertoon ja halvalla.

      Lainaa

    8. Lenko monni 10.8.2021 5:26
      Tulos: -283 (317 ääntä)
      traumcity: Nimenomaan Saana, mikä tässä on niin vaikeeta? Laitoit vanhan romusi myyntiin ja sait siitä ostotarjouksen. Hyväksy tai ole hyväksymättä, mutta ihan normaalia kaupankäyntiä tämä oli siihen asti kunnes laitoit tuon oudon ja aiheettoman päivityksen asiasta.
      Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.

      Lainaa

    9. Käyttämätön tomaatti 10.8.2021 6:17
      Tulos: +279 (291 ääntä)
      Lenko monni: Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.
      Maailmassa on vaikka mitä vaaraa, mutta riskien minimointi kotona nyt vaan on järkevää. Terävät kulmat, veitset, pesuaineet, tulitikut jne nyt vaan kannattaa pikkulapsiperheissä poistaa lapsen ulottumattomiin. Tai vaikka olla vetämättä viinaa kaksin käsin, vaikka maailmassa juoppoja onkin.

      Lainaa

    10. Tulos: +180 (188 ääntä)
      Lenko monni: Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.
      Nii just. Vanhemmat ehtii kyllä käydä esim kusella tai kokata sitten kun lapsi on sen ikäinen ettei tarvii enää vahtia missä se on sekunnin päästä.

      Lainaa

    11. Tulos: +24 (74 ääntä)
      Lenko monni: Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.
      Moi Venla!

      Lainaa

    12. Terhakka preeriasusi 10.8.2021 8:33
      Tulos: +182 (216 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Onko satasen sohvapöytä tyyriihkö? Harvemmin tulee huonekaluja ostettua, mutta minusta tuo kuulostaa halvahkolta.

      Lainaa

    13. Kävelevä mango 10.8.2021 8:57
      Tulos: +157 (167 ääntä)
      Terhakka preeriasusi: Onko satasen sohvapöytä tyyriihkö? Harvemmin tulee huonekaluja ostettua, mutta minusta tuo kuulostaa halvahkolta.
      Ei se ole tyyriihkö. Edes ikean standardeilla. Jos ostaa huonekalunsa uutena ja / tai haluaa joskus nähdä ihan oikeaa puuta kalusteissa niin saa olla valmis pulittamaan enemmän.

      Lainaa

    14. Kirjautuminen epäonnistui 10.8.2021 9:03
      Tulos: +87 (103 ääntä)
      Jos ostaa sohvapöydän ja myy sen sitten eteenpäin jollekin, jolle se tulee käyttöön, kuinka paljon tilanne lopulta eroaa siitä, että hlö 2 olisi itse ostanut pöydän kaupasta? Aavistus enemmän kuljetusta siinä välissä ehkä?

      Lainaa

    15. Tulos: +107 (125 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Olisikohan Venlan sohfapöytä jäännyt käyttämättä, esim tälläisen elämänkäänteen takia. Venla on asunnut yksikseen ja samalla seurustellut. Ostanut tällöin uuden sohvapöydän, sitten tullutkin raskaaksi, muuttanut yhteen seurustelukumppanin kanssa, jolla myös on sohvapöytä, niin nyt sitten toisella ei tee mitään. Tämähän on vain arvaus.

      Lainaa

    16. Tulos: +69 (73 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Entäs jos ostaa halvahkon pöydän, mitä ei tarvitse? Ylikulutuksesta puheenollen.

      Lainaa

    17. Jorma Ralli-Kukkula 10.8.2021 9:46
      Tulos: +119 (121 ääntä)
      Hieno logiikka Venlalla; jos joku on hemmoteltu kakara, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi mennä kysymään rahan käytöstä omilta vanhemmiltaan?

      Lainaa

    18. Ahnas nektariini 10.8.2021 9:47
      Tulos: +94 (112 ääntä)
      Lenko monni: Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.
      Sulla ei taida olla vielä omia lapsia.

      Lainaa

    19. Päihteetön hirmulisko 10.8.2021 11:01
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Ei tule ikävä facebookiin kun näitä lukee. Venla, haista paska!

      Lainaa

    20. Tulos: +85 (93 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Kukaan tuskin on eri mieltä siitä, että länsimaiset kulutustottumukset ovat typeriä. Ulkopuolisia tämän pitäisi kiinnostaa ehkä korkeintaan maapallon kuormittumisen näkökulmasta, joten oletan niin. 
      Venlan puheenvuorossa on useita tökeryyksiä, joita ”liikakulutuksen” ongelma maapallon kannalta ei puolusta mitenkään: ensinnäkin julkinen keskustelunavaus yksittäisen ihmisen mustamaalaamiseksi tuollaisesta lähes kaikkia koskevasta asiasta on paitsi huonoa käytöstä, myös suhteetonta ja hyödytöntä, ja toisekseen on pelkkää egoilua kiinnittää huomio johonkin yksittäiseen asiaan kuten kalusteisiin, vain, koska saattaa juuri sen osa-alueen hoitaa itse yhteisvastuullisemmin tai ”järkevämmin”. Eiköhän se kulutus- tai muiden elintapatottumisten heikko kohta löydy lähestulkoon kaikilta joltain osa-alueelta, vaikka miten olisi itsellä käytetty sohva ja äitin vanha petauspatja ja vesilasina talon ainut kahvikuppi. 
      Sättiminen ei toimi. Se on todettu moneen kertaan. Jos oikeasti haluaa muuttaa maailmaa, tekee jotain aivan muuta kuin haukkuu yksittäistä ihmistä netissä.

      Lainaa

    21. Grillattu mäyrä 10.8.2021 11:18
      Tulos: +40 (56 ääntä)
      Nii-in, se koira älähti tosiaan. Venla ei vaan tainnut tajuta itsekään. Sata euroa sohvapöydästä ei kyllä ole mikään kovin kallis. Jos on totuttu ostamaan Jyskin pahvihuonekaluja niin kyllähän se sitten saattaa tuntua isolta summalta. Venlaa vaan vituttaa kun ei itsellä ole varaa ostaa.

      Lainaa

    22. Tulos: +78 (84 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Meinaat, että tiesivät jo ostohetkellä, etteivät tartte sitä, mutta ostetaan nyt silti pois kuleksimasta?

      Lainaa

    23. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 10.8.2021 12:17
      Tulos: -23 (43 ääntä)
      Terhakka preeriasusi: Onko satasen sohvapöytä tyyriihkö? Harvemmin tulee huonekaluja ostettua, mutta minusta tuo kuulostaa halvahkolta.
      Ei sohvapöytänä, mutta rahana _turhasta_ yksittäisostoksesta kyllä. Mutta varmaan oon jotain henkistä laihialaismummupolvea.
      Kirjautuminen epäonnistui: Jos ostaa sohvapöydän ja myy sen sitten eteenpäin jollekin, jolle se tulee käyttöön, kuinka paljon tilanne lopulta eroaa siitä, että hlö 2 olisi itse ostanut pöydän kaupasta? Aavistus enemmän kuljetusta siinä välissä ehkä?
      Ja ilmeisesti huomattavasti enemmän turhautumista nettikirppistelyyn. :D
      Sam: Olisikohan Venlan sohfapöytä jäännyt käyttämättä, esim tälläisen elämänkäänteen takia. Venla on asunnut yksikseen ja samalla seurustellut. Ostanut tällöin uuden sohvapöydän, sitten tullutkin raskaaksi, muuttanut yhteen seurustelukumppanin kanssa, jolla myös on sohvapöytä, niin nyt sitten toisella ei tee mitään. Tämähän on vain arvaus.
      Niin no, voihan sitä tällaistakin arvailla.
      Mimmi: Entäs jos ostaa halvahkon pöydän, mitä ei tarvitse? Ylikulutuksesta puheenollen.
      Eihän se tietenkään sen parempi ole, kyllä kaikkia ostoksia hinnasta riippumatta kannattaa pitkään harkita ja miettiä käyttökelpoisuutta myös muuttuvien elämäntilanteiden kannalta, ei pelkkä hetken estetiikka edellä. Laatu ja kestävyys on hyvä homma, jos esineelle tulee käyttöä. Jos väsyy nettikirppiksiin eikä saa tavaraa kulkemaan, se on kurja homma.
      Banaani: Kukaan tuskin on eri mieltä siitä, että länsimaiset kulutustottumukset ovat typeriä. Ulkopuolisia tämän pitäisi kiinnostaa ehkä korkeintaan maapallon kuormittumisen näkökulmasta, joten oletan niin.  Venlan puheenvuorossa on useita tökeryyksiä, joita ”liikakulutuksen” ongelma maapallon kannalta ei [...]
      Olen kanssasi ihan samaa mieltä! Puolustan sitä, että Venlalla on pointti, en esitystapaa tai -paikkaa.
      Leeppo: Meinaat, että tiesivät jo ostohetkellä, etteivät tartte sitä, mutta ostetaan nyt silti pois kuleksimasta?
      Tuskinpa sentään, mutta monenlaista vaikuttavat ihmiset ostavan mielijohteesta tai ~estetiikan~ takia miettimättä käyttöarvoa.

      Lainaa

    24. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Lenko monni: Vaikeaa hänellä tuntuu olevan kaikki, koska pöydätki pitää myydä, että lapsi ei näe teräviä kulmia. Jos olisin Saanan lapsi, pistäisin vanhemmat vaihtoon. Ihan pieni vinkki Saanalle, kun teet lapsia, niin ota vastuu ja katso sen perään. Maailma on täynnä teräviä kulmia, eikä lapsesi ei osaa väistää niitä, jos et opeta.
      Jestas, mikä tomppeli. Maailmassa on teräviä kulmia, mutta kovin teräväkulmaiset huonekalut eivät ole paras valinta lapsiperheeseen. Lasipöytien lisäksi oikeasti teräväkulmaisia huonekaluja on vähän. Käytännössä aina terävät kulmat on hiottu pyöreämmiksi. Jopa halvoissa kalusteissa kulmissa on pieni viiste. Neljän lapsen vanhempana väitän, että lapsilla on ihan riittävästi varottavaa, vaikka koti tehtäisiin lapsille turvallisemmaksi.
      1) terävimmät kulmat pois
      2) portit portaisiin
      3) lääkkeet lukolliseen lääkekaappiin
      4) suojaukset pistorasioihin (ovat onneksi pakollisia nykyään)
      5) todella myrkylliset kasvit pois asunnosta ja pihalta (onneksi suurin osa kasveista on vain lievästi myrkyllisiä, hyvin myrkyllisiä on vähän), 
      6) autoon turvaistuin, 
      7) pyöräillessä kypärä päähän, 
      8) lasten kanssa kuljettaessa noudatetaan liikennesääntöjä jne
      Erilaisia riskejä jää maailmaan ihan riittävästi, vaikka tekisi voitavansa poistaakseen täysin turhat riskit kotoa.

      Lainaa

    25. Tulos: -31 (45 ääntä)
      Karoliina: Mene muualle trollaamaan.
      Minkä asian sä koit viestissäni trollaamiseksi? Senkö että mun mielestäni on turhaa tehdä vinkupäivitys siitä että joku tinkasi kirppariromun hinnasta?

      Lainaa

    26. Tulos: -4 (36 ääntä)
      Jos jollain on tarve kertoa käytetyn tuotteen ov- hinta niin jättäisin ostamatta. Samoin jos myyjä päättää ostajan puolesta että tuote on "aivan ihana"

      Lainaa

    27. Tulos: +13 (23 ääntä)
      jukkapalmu: Jos jollain on tarve kertoa käytetyn tuotteen ov- hinta niin jättäisin ostamatta. Samoin jos myyjä päättää ostajan puolesta että tuote on "aivan ihana"
      Nämä myyjät usein muistavat myös kertoa, että tuote on ostettu Lontoosta tai USA:sta. Se on ”vain kerran käytetty”, minkä ostajakin havaitsee ainoastaan lievänä nukkaantumisena.

      Lainaa

    28. Kamala mansikka 10.8.2021 14:40
      Tulos: -8 (30 ääntä)
      Kävelevä mango: Ei se ole tyyriihkö. Edes ikean standardeilla. Jos ostaa huonekalunsa uutena ja / tai haluaa joskus nähdä ihan oikeaa puuta kalusteissa niin saa olla valmis pulittamaan enemmän.
      Erityisen paljon täytyy maksaa, jos haluaa lasisen sohvapöydän, joka on kuitenkin tehty puusta.

      Lainaa

    29. Venlaonhölmö 10.8.2021 16:23
      Tulos: +4 (34 ääntä)
      Mitä se köyhille kuuluu minkälaisia sohvapöytiä me rikkaat pidetään varastossa

      Lainaa

    30. Tarkoitukseton varis 10.8.2021 16:46
      Tulos: +21 (33 ääntä)
      Uudet tavaratkin olisi hyvä jo tehtaalla esikäyttää, jottei kukaan voisi ostaa mitään uutena, ja maapallo pelastuisi.

      Lainaa

    31. Itseasiassa 11.8.2021 0:15
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Jos ostaa sohvapöydän ja myy sen sitten eteenpäin jollekin, jolle se tulee käyttöön, kuinka paljon tilanne lopulta eroaa siitä, että hlö 2 olisi itse ostanut pöydän kaupasta? Aavistus enemmän kuljetusta siinä välissä ehkä?
      Näitä ostoksia vain on aika paljon, jotka eivät koskaan tule käyttöön. Jotkut makuuttavat varastoissa, jotkut heittävät suoraan roskiin. Ja kaikkiin kuitenkin käytetty luonnonvaroja. Itse ostan paljon kirppareilta, mutta surettaa kyllä ihan uudet tuotteet, joissa on vielä pakkauksia ja hintalappuja. Järkevää on ostaa vain tarpeeseen.

      Lainaa

    32. Epäluotettava persikka 11.8.2021 9:39
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      On siis hemmoteltu kakara jos itse tienaamillaan rahoilla ostaa tavaroita? Selvä homma.

      Lainaa

    33. Epäluotettava persikka 11.8.2021 9:43
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Grillattu mäyrä: Nii-in, se koira älähti tosiaan. Venla ei vaan tainnut tajuta itsekään. Sata euroa sohvapöydästä ei kyllä ole mikään kovin kallis. Jos on totuttu ostamaan Jyskin pahvihuonekaluja niin kyllähän se sitten saattaa tuntua isolta summalta. Venlaa vaan vituttaa kun ei itsellä ole varaa ostaa.
      Puhumattakaan Ikean pahvisista "huonekaluista"

      Lainaa

    34. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Epäluotettava persikka: Puhumattakaan Ikean pahvisista "huonekaluista"
      Mulla on Jyskistä pari huonekalua jotka näyttää siltä että taitavat kestää vain sen muutaman vuoden mitä huonekalusta voi vähimmillään odottaa, mutta pari Ikealaista näyttää kyllä kestävän koko elämän, ellen nyt kirveellä kokeile.

      Lainaa

    35. Tulos: +2 (4 ääntä)
      No nyt alkoi päässä soimaan "Sontsan Alla"

      Lainaa

    36. Arkkienkeli 11.8.2021 14:20
      Tulos: -23 (29 ääntä)
      Huoh! Miksi suomalainen nainen käyttäytyy kuin teini-ikäinen lapsi? Eipä ihmekään, kun heistä ei kukaan ole kiinnostunut.

      Lainaa

    37. Arkkienkeli 11.8.2021 14:29
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Woodrow: Mulla on Jyskistä pari huonekalua jotka näyttää siltä että taitavat kestää vain sen muutaman vuoden mitä huonekalusta voi vähimmillään odottaa, mutta pari Ikealaista näyttää kyllä kestävän koko elämän, ellen nyt kirveellä kokeile.
      Samaa mieltä. Ostin Jyskistä 299€ maksaneen TV-tuolin alle kaksi vuotta sitten. Viikon jälkeen hajosi selkähieronta ja 6kk jälkeen tekonahkapäällyste alkoi irotoamaan. Tuetevastuu Jyskiltä nolla. Maanantaina tuoli lähti kaatikselle. Ikean tavarat on jännästi kestäneet jo 2009 alkaen.

      Lainaa

    38. Limainen åsteri 11.8.2021 22:46
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Venla on juuri sellainen pula-ajan vanha kurttu, jolla ei ole koskaan ollut varaa ostaa mitään. Vittu 100€ on nykyään useimmille raha jolla voi pyyhkiä vaikka persettä. Luulisin että periaatteesta ei vain haluttu myydä puolella pyynnistä…

      Lainaa

    39. Limainen åsteri 11.8.2021 22:51
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Banaani: Kukaan tuskin on eri mieltä siitä, että länsimaiset kulutustottumukset ovat typeriä. Ulkopuolisia tämän pitäisi kiinnostaa ehkä korkeintaan maapallon kuormittumisen näkökulmasta, joten oletan niin.  Venlan puheenvuorossa on useita tökeryyksiä, joita ”liikakulutuksen” ongelma maapallon kannalta ei [...]
      Mitähän helvettiä, tuossahan yritti laittaa pöydän kiertoon roskiksen sijaan, joten ei nyt ekologisuus ehkä ole se ongelma tässä. IMO Venlan katkera vittumaisuus enemmänkin…

      Lainaa

    40. Kyseinen myyjä 12.8.2021 12:14
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      traumcity: Nimenomaan Saana, mikä tässä on niin vaikeeta? Laitoit vanhan romusi myyntiin ja sait siitä ostotarjouksen. Hyväksy tai ole hyväksymättä, mutta ihan normaalia kaupankäyntiä tämä oli siihen asti kunnes laitoit tuon oudon ja aiheettoman päivityksen asiasta.
      Itseasiassa kun tuossa näkyy vaan 10% koko keskustelusta 
      Mun oisi pitänyt tuoda 15€ pöytä Nokialle,Keski-Suomesta asti vaan koska hän on opiskelija

      Lainaa

    41. Sukaton kenguru 12.8.2021 14:33
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Aika paradoksaalista, että pitäisi suosia kirppistavaroita, mutta kuitenkin kirppiksellä turhia tavaroitaan myyviä ihmisiä pitäisi häpäistä siitä, että heillä on mitä myydä.

      Lainaa

    42. Tulos: +6 (18 ääntä)
      traumcity: Nimenomaan Saana, mikä tässä on niin vaikeeta? Laitoit vanhan romusi myyntiin ja sait siitä ostotarjouksen. Hyväksy tai ole hyväksymättä, mutta ihan normaalia kaupankäyntiä tämä oli siihen asti kunnes laitoit tuon oudon ja aiheettoman päivityksen asiasta.
      Mikä ihme sinua hiertää kun olet sormet hikisenä odottamassa näppiksen ääressä että pääset kommentoimaan jotain kauheaa paskaa feissarimokiin? Hanki vaikka joku harrastus. Syksy on tulossa, opettele kutomaan villasukat.

      Lainaa

    43. Lentävä lapamato 12.8.2021 23:17
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Mutta olivat kuitenkin "kiertoon" laittamassa kyseistä sohvapöytää, joten en öyhöttäisi tässä kohtaa ylikulutuksesta. Jos he olisivat paiskanneet tuon käyttämättömän pöydän kaatikselle tai vielä pahempaa, johonkin tien poskeen tai metsään, niin silloin asiassa olisi paheksuttavaa. Seuraava omistaja saattaa pitää pöytää käytössä vaikka 50 vuotta. Heräteostoksissa ei ole mitään pahaa, jos ne ovat laatukamaa eikä mitään pelkästään myyntiin tarkoitettuja halparojuja.

      Lainaa

    44. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Arkkienkeli: Samaa mieltä. Ostin Jyskistä 299€ maksaneen TV-tuolin alle kaksi vuotta sitten. Viikon jälkeen hajosi selkähieronta ja 6kk jälkeen tekonahkapäällyste alkoi irotoamaan. Tuetevastuu Jyskiltä nolla. Maanantaina tuoli lähti kaatikselle. Ikean tavarat on jännästi kestäneet jo 2009 alkaen.
      Aijai, tuo menee kyllä reilusti kohtuullisten odotusten alle, olisin sinuna jo yhteydessä kuluttajasuojeluun, tai ehkä sinäkin olit.

      Lainaa

    45. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Eikös se kummiski ole jokaisen oma asia miten ja mihin rahansa käyttää. Itellä kävi tossa toissapäivänä pieni vahinko ja käytin puolessatoista tunnissa kuukauden palkan. Seuraavaa palkkaa odotellessa. 😅

      Lainaa

    46. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Pakko vähän pitää Venlan puolia, vaikka asiansa tökerösti esittikin. On minustakin hieman kummallista, että ostetaan tyyriihkö sohvapöytä, jota ei tarvitse. Luonto ja ylikulutus ja niin edelleen. Teen kuten saarnaan: olen kotini kalusteista ostanut uutena vain sängyn. Vanhempani ostivat aikanaan [...]
      Ja mitä tulee kierrätykseen kyllä mää melko hyvin kierrätän aina toki vois parantaa mutta ei se yksittäisen henkilön tekeminen niin paljoa vaikuta. Sekä ostin taannoin sen verran metsää että minun hiilidioksidi päästöt pitäisi mennä kyseiseen metsään. Jos en väärin muista niin keskiverto ihmisen CO2e päästöt on vähän alle 11kg/y johon tarvitaan noin 14 kuutiota puuta. Joten jos luonto kiinnostaa sen vertaa niin voi sitä ostaa kaistaleen metsää. Jonka saa sitten verotuksessa vähenneltyä.

      Lainaa

    47. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 15.8.2021 20:02
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Lentävä lapamato: Mutta olivat kuitenkin "kiertoon" laittamassa kyseistä sohvapöytää, joten en öyhöttäisi tässä kohtaa ylikulutuksesta. Jos he olisivat paiskanneet tuon käyttämättömän pöydän kaatikselle tai vielä pahempaa, johonkin tien poskeen tai metsään, niin silloin asiassa olisi paheksuttavaa. Seuraava omistaja [...]
      Niinpä, toivottavasti kauppa käy.
      Falzon: Ja mitä tulee kierrätykseen kyllä mää melko hyvin kierrätän aina toki vois parantaa mutta ei se yksittäisen henkilön tekeminen niin paljoa vaikuta. Sekä ostin taannoin sen verran metsää että minun hiilidioksidi päästöt pitäisi mennä kyseiseen metsään. Jos en väärin muista niin keskiverto ihmisen [...]
      Vähän haiskahtaa käsien pesu tässä, mutta hyvä, että annat metsässäsi puiden kasvaa. :) Oma asiahan se on, kuten taisin itsekin sanoa. Tänne se on tuotu kuitenkin keskustelua herättämään, joten mielelläni pohdiskelen asian ulottuvuuksia.

      Lainaa

    48. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Miten ironista, että Venla sai itkupotkuraivarin tinkaamisyrityksen epäonnistumisesta kuin... hemmoteltu kakara! :D

      Lainaa

    49. Harteikas gerbiili 19.8.2021 23:32
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Venlalle vois kommentoida, että koiranhakkaajien mielipiteet ei kiinnosta.

      Lainaa

    50. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Kävelevä mango: Ei se ole tyyriihkö. Edes ikean standardeilla. Jos ostaa huonekalunsa uutena ja / tai haluaa joskus nähdä ihan oikeaa puuta kalusteissa niin saa olla valmis pulittamaan enemmän.
      Joo. Mun isä on puuseppä ja on tehnyt noin puolet mun kalusteista. Halvimmankin pöydän materiaalikustannukset on toista sataa - jos työstä laskutettais köyhtys vielä toisen mokoman. Satasen lasipöytä kuulostaa edulliselta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: heräteostos, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, leppäkerttu, pöytä, sateenvarjo, sohvapöytä, valkoinen