Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rakkaudesta kaneihin

Eikö mies voi tykätä kaneista ilman taka-ajatuksia?
Rakkaudesta kaneihin

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +154 (296 ääntä)
      Vituttaa tämmöiset jannet ja kumppaninsa :(

      Lainaa

    2. Äärivasemmistolainen Narkkari 13.7.2021 0:47
      Tulos: -95 (313 ääntä)
      Persuthan eivät toki tähän liittyneet mitenkään mutta kyllä he yleisesti ottaen ihan pruukaavat itse itsestään syyllisiä (ja tuomittujakin!) tehdä.

      Lainaa

    3. Vyölaukkuun pukeutunut hirmulisko 13.7.2021 0:57
      Tulos: +141 (155 ääntä)
      Mikon kommentit 2-4 sopisivat tuohon kanikuvaan. Ehkä tuo kakkoskommentti parhaiten. ”Mikä sä oot, päiväkodin lapsi?” t. närkästynyt pupujussi

      Lainaa

    4. Rimppakinttu bataatti 13.7.2021 1:02
      Tulos: +389 (431 ääntä)
      Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman töksähtää tuo 8kk vanha. Kanin luovutusikä on 8-10 viikkoa eli 2-3kk. Tämä pupu oli otettu lemmikiksi vain 5-6 kuukauden ajaksi ja sitten jätetty heitteille? Kuulostaa vahvasti kesäkissalta kaniversiona eikä kyllä paljoa taidettu suunnitella tulevaisuutta kun pupua hommattiin.

      Lainaa

    5. Fucking hostile 13.7.2021 1:45
      Tulos: -55 (145 ääntä)
      Ilmainen kanipaisti.

      Lainaa

    6. Tulos: -17 (59 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Pitäähän se nyt Fuengorilassa asuessa näyttää rikkaammalta kuin muut turistit.

      Lainaa

    7. Tornipöllö 13.7.2021 4:28
      Tulos: +92 (128 ääntä)
      Osui Marja naulan kantaan tai ei, Mikko kyllä veti palkokasvin nenään harvinaisen nopeasti.

      Lainaa

    8. Apinaattori 13.7.2021 4:40
      Tulos: -165 (187 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Mitä ihmettä ensin selität että joo periaatteessa ihan ok toiminta ja samassa käännät ikään kuin takkia ja kuitenkin syyllistä häntä.
      Ja puput on ällöttäviä, syövät suoraa hanuristaan omaa torttuaan. Ja tiedän se kuuluu niiden elintapoihin mut silti se on oksettavaa.

      Lainaa

    9. Elämäm kova koulu 13.7.2021 4:50
      Tulos: +73 (149 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Niin, siis tuleehan niitä perhe- tms. syitä joskus, mitä ei voi millään lailla ennustaa. Eikä ne kysy, että onko sun lemmikkipupusi 8 kuukauden vai 8 vuoden ikäinen.

      Lainaa

    10. Paranormaali nektariini 13.7.2021 5:12
      Tulos: -112 (264 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA.
      Itsekkäät kusipäät.

      Lainaa

    11. Tulos: +78 (88 ääntä)
      Paranormaali nektariini: Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA. Itsekkäät kusipäät.
      Ei! Ei saakeli tuoda yhtään lasta tänne - muutto, tai ei!

      Lainaa

    12. Tulos: +141 (173 ääntä)
      Paranormaali nektariini: Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA. Itsekkäät kusipäät.
      Älä viitsi. Suosittelen sinulle empatiakyvyn opettelua, vakavia syitä todella voi olla muitakin kuin allergia. Ja eikö lopulta tärkeintä ole se että eläin pääsee rakastavampaan kotiin, kuin että jää omistajalle joka ei ole syystä tai toisesta enää kovin sitoutunut hommaan.

      Lainaa

    13. Tukintolvana 13.7.2021 8:06
      Tulos: +164 (176 ääntä)
      Paranormaali nektariini: Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA. Itsekkäät kusipäät.
      Eli jos vaikka halvaantuu tai iskee lamaannuttava mielenterveyshäiriö, on vaikka koiraa pidettävä kotona kynsin ja hampain sen sijaan, että etsisi koiralle kodin jossa sen lajityypillisiin tarpeisiin voitaisiin vastata paremmin? Kunhan vaan ei ole allergiaa.

      Lainaa

    14. Viitteetön manaatti 13.7.2021 8:40
      Tulos: +143 (155 ääntä)
      Tukintolvana: Eli jos vaikka halvaantuu tai iskee lamaannuttava mielenterveyshäiriö, on vaikka koiraa pidettävä kotona kynsin ja hampain sen sijaan, että etsisi koiralle kodin jossa sen lajityypillisiin tarpeisiin voitaisiin vastata paremmin? Kunhan vaan ei ole allergiaa.
      Joo ei. Parempi ilmeisesti on, että eläin kärsii ja kukaan ei sitä hoida kuin antaa se rakastavaan kotiin ja tehdä samalla sekä eläin että uusi omistaja iloisiksi, koska sellaiset ihmiset ovat alinta pohjasakkaa eivätkä ansaitse eläimiä. Saat anteeksi vain jos kuolet ennen lemmikkiä. Ehkä. 
      Kommentoin joskus männävuosinakin erääseen mokaan, että en tajua miksi on paha luopua eläimestä silloin, jos oikeasti elämäntilanne niin edellyttää, kun eikö olisi parempi niille löytää silloin koti, jossa niistä voidaan huolehtia. Miinuksia sateli ja puhjennut allergiakaan ei ollut riittävä syy luopumiseen, koska olisihan sinun pitänyt etukäteen huomioida, että joskus voi allergia puhjeta. Ja mitä jos huomaat lemmikin ottamisen jälkeen vasta, että ehkä yliarvioitkin kykysi omistajana? Eikö silloinkaan voi todeta, että lemmikin on parempi jonkun osaavan käsissä ja sen jälkeen vain todeta, ettei hanki enää uudelleen kuin väkisin pitää itsellä, koska nyt vaan menit sen ottamaan. Tietenkään luopumista (eikä toki ottamistakaan) ei voi tehdä kevein perustein, mutta kyllä se minusta joskus on paljon vastuullisempaa lemmikin omistamista kuin väkisin pitäminen.
      Tämä lemmikkiasia tuntuu olevan vähän sama kuin lasten kasvatus nykyään, jokainen käy nokittelemassa toisilleen joka käänteessä, kuinka minä olen paljon parempi kasvattaja / lemmikin omistaja jne. vaikka ei tiedä koko jutun taustasta yhtään mitään ja tietenkin aina unohtuu kuinka itsekin tekee joskus virheitä ja virhearviointeja asioiden suhteen.
      Miinuksia varmasti satelee tähänkin, koska lemmikit ja lapset ja ennustaminen.

      Lainaa

    15. Käsitetty vesinokkaeläin 13.7.2021 8:57
      Tulos: +114 (132 ääntä)
      Mitenkäs helppo kania on saada vietyä Espanjasta Britteihin? Minulle ainakin tuli ensimmäisenä se käsitys, että kani ei olisi päässyt jonkun maan rajan yli... Eläinhän on hoidossa, ja sille etsitään aktiivisesti uutta kotia. En tajua, miksi kaikki vihaavat Jannea. Riippumatta siitä, mistä syistä Janne on kanista luopunut, hän toimii ihan oikein huolehtiessaan siitä, että kani pääsisi hyviin käsiin. Vai olisiko parempi, jos kani olisi hylätty tien poskeen, tai käyty lopettamassa? Varmasti jokainen eläinrakas on sitä mieltä, että uuden kodin etsiminen on parempi vaihtoehto. Joten miksi sheimaatte Jannea oikeasta toiminnasta? Älkää rankaisko ihmisiä kun he tekevät sitä, mitä haluatte heidän tekevän.

      Lainaa

    16. Säädötön kyyhky 13.7.2021 9:38
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Eihän sitä pupua heitteille jätetty? Tai sit heitteillejättämisen tarkotus on muuttunut. Pupuhan on ystävällä hoidossa.
      Muuten olen sun kanssa samaa mieltä.

      Lainaa

    17. Tulos: -8 (26 ääntä)
      Persukortti pöydässä - game over.

      Lainaa

    18. Tulos: +81 (81 ääntä)
      Toj Karin: Pitäähän se nyt Fuengorilassa asuessa näyttää rikkaammalta kuin muut turistit.
      Pupun omistaminenko on nykyään se vaurauden merkki? Jo on ajat muuttuneet.

      Lainaa

    19. Tulos: +76 (98 ääntä)
      Toki eläimen saa antaa pois, jos ei enää pysty huolehtimaan siitä, mutta kieltämättä vähän tökkii tuo ilmoituksen huolettomuus. Olisi ehkä aiheuttanut vähemmän närää jos ilmoitus olisi enemmän tyyliä "annetaan kani hyvään kotiin, minulta saa ystäväni yhteystiedot jota voi asiassa lähestyä", ja sitten kaveri vähän katsoo että kenelle kani menee. Nyt tulee vähän sellainen fiilis että kunhan joku vain hakee äkkiä pois, viis siitä kuka ja minne.

      Lainaa

    20. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Mikko sen sijaan voisi vähän rauhoittua - vaikka omat kommenttinsahan sopisivat hyvin tuon "huutavan" kanin kuvaan :)

      Lainaa

    21. Kimeä lohikäärme 13.7.2021 11:09
      Tulos: -21 (57 ääntä)
      Joskus toki muuttaessa käy tilanne, että lemmikkiä ei voi ottaa mukaan. Mutta miksi ottaa lemmikki lähellä muuttoa, jos tietää että joutuu hylkäämään sen? Todella vastuutonta käytöstä.

      Lainaa

    22. Mäntylahti-Piiras 13.7.2021 16:35
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      oli kyse persuista tai ei, tosiasia on että tämäkin riita sai syntynsä maahan (tarkalleenottaen Englantiin-) muuton seurauksena.

      Lainaa

    23. Mäntylahti-Piiras 13.7.2021 16:37
      Tulos: +42 (52 ääntä)
      Kimeä lohikäärme: Joskus toki muuttaessa käy tilanne, että lemmikkiä ei voi ottaa mukaan. Mutta miksi ottaa lemmikki lähellä muuttoa, jos tietää että joutuu hylkäämään sen? Todella vastuutonta käytöstä.
      ehkä syy muuttoon on ilmaantunut vasta kanin ottamisen jälkeen?

      Lainaa

    24. Tulos: -11 (37 ääntä)
      Eläinten hylkääjät ovat ällöttäviä ihmisiä, ei muuta.

      Lainaa

    25. Reseptivapaa satuhahmo 13.7.2021 19:12
      Tulos: -83 (87 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Haisteleppa sinä *****. Mikään - siis mikään - ei ole hyväksyttävä syy jättää elävää eläintä taakseen tms. Miksi ottaa vastuulleen jos ei ole valmis siihen? Ja ne perinteiset työ,opiskelu, muutto, parisuhde yms paskaselitykset ei vaan riitä. Capi... Ime porkkanaa.

      Lainaa

    26. Reseptivapaa satuhahmo 13.7.2021 19:15
      Tulos: -51 (55 ääntä)
      Viitteetön manaatti: Joo ei. Parempi ilmeisesti on, että eläin kärsii ja kukaan ei sitä hoida kuin antaa se rakastavaan kotiin ja tehdä samalla sekä eläin että uusi omistaja iloisiksi, koska sellaiset ihmiset ovat alinta pohjasakkaa eivätkä ansaitse eläimiä. Saat anteeksi vain jos kuolet ennen lemmikkiä. [...]
      Diipadaapa ja silleen, selitä vaan.

      Lainaa

    27. Reseptivapaa satuhahmo 13.7.2021 19:15
      Tulos: -63 (63 ääntä)
      Paranormaali nektariini: Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA. Itsekkäät kusipäät.
      Just näin!

      Lainaa

    28. Roskasakkia 13.7.2021 20:31
      Tulos: +6 (40 ääntä)
      Persut on jännää porukkaa, itse vetävät hallituspuolueet iltapaskojen uutisten kommenteissa mukaan aiheeseen kuin aiheeseen mutta sitten jaksavat itkeä jos joku tekee heistä samaa. Yksinkertainen puolue yksinkertaisille elämänkoululaisille.

      Lainaa

    29. Tahdistamaton keiju 13.7.2021 20:43
      Tulos: -12 (40 ääntä)
      Aika äkkiä on muutto tullut, kani vasta 8kk ja jo keretty muuttaa eri maahan... Eikä tietenkään voitu ottaa lemmikkiä mukaan. Miksi se piti alunperin edes hankkia?

      Lainaa

    30. Sopimaton pomelo 13.7.2021 21:10
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Haisteleppa sinä *****. Mikään - siis mikään - ei ole hyväksyttävä syy jättää elävää eläintä taakseen tms. Miksi ottaa vastuulleen jos ei ole valmis siihen? Ja ne perinteiset työ,opiskelu, muutto, parisuhde yms paskaselitykset ei vaan riitä. Capi... Ime porkkanaa.
      Ensin sanot, että mikään ei ole hyväksyttävä syy jättää eläintä taakseen, ja alempana komppaat kommenttia, jossa sanotaan, että hengenvaarallinen allergia on ainoa syy jättää eläin taakseen. Kumpaa mieltä nyt siis olet?
      Minulla diagnosoitiin 3 kk sitten syöpä ja kuolen seuraavien viikkojen kuluessa. Olin jo etsinyt 2 v vanhalle kissalleni uuden, rakastavan kodin, mutta ikävä kuulla, että syyni jättää kissa ei olekaan hyväksyttävä. Nyt minun on siis lopetettava kissa, jotta se kuolee kanssani, eikä jää taakse.

      Lainaa

    31. Sopimaton pomelo 13.7.2021 21:14
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Aika äkkiä on muutto tullut, kani vasta 8kk ja jo keretty muuttaa eri maahan... Eikä tietenkään voitu ottaa lemmikkiä mukaan. Miksi se piti alunperin edes hankkia?
      Mitä jos ihmisen kotimaa on esim. Englanti (joo, suomalaisenkin kotimaa voi olla), ja hänellä on ollut pysyvä työsuhde Espanjassa. Firma kaatuu esim. koronaan, työsuhdeasunto menee yön aikana alta, ja pitää muuttaa takaisin kotimaahan. Mikä osa tällaisesta tarinasta oli niin ennustettava, että kania ei olisi uskaltanut ottaa?

      Lainaa

    32. Tarkka sohvaperuna 13.7.2021 21:44
      Tulos: +58 (60 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Joskus tulevaisuus muuttuu hyvinkin äkisti. Esimerkiksi työnantaja ilmoittaa, että sun työpaikkasi on kahden kuukauden päästä Espoossa, ala pakata.
      Ne, joilla on harhaluulo elämän täydellisestä ennustettavuudesta, ovat harvinaisia tapauksia, joille ei ikinä ole yllätyksiä sattunut.
      Mutta tietenkin pupulaisen soisi saavan loppuelämäksi hyvät omistajat.

      Lainaa

    33. Mäntylahti-Piiras 14.7.2021 0:23
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Haisteleppa sinä *****. Mikään - siis mikään - ei ole hyväksyttävä syy jättää elävää eläintä taakseen tms. Miksi ottaa vastuulleen jos ei ole valmis siihen? Ja ne perinteiset työ,opiskelu, muutto, parisuhde yms paskaselitykset ei vaan riitä. Capi... Ime porkkanaa.
      Fuengirola on Espanjassa joka on EU-maa, Englanti on osa Yhdistynyttä Kuningaskuntaa joka EI ole EU-maa, tällä hetkellä ei taida olla voimassa mitään sopimusta brittien ja EU:n välillä jonka mukaan EU:sta voisi tuoda eläviä elikoita Britteihin ilman karanteenia, tarkoittaen että mitä luultavimmin brittien voimassaolevan lainsäädännön mukaan kani joutuisi Englannissa karanteeniin, mahdollisesti pitkäksikin ajaksi voimassaolevasta lainsäädännöstä riippuen.

      Lainaa

    34. Värikäs lehmä 14.7.2021 3:11
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mikko on ihmisenä turha vinkuja.

      Lainaa

    35. Tiedetty perhonen 14.7.2021 5:29
      Tulos: +58 (60 ääntä)
      Paranormaali nektariini: Hengenvaarallinen allergia on ainoa hyväksyttävä syy hylätä adoptoitu perheenjäsen. Vai jätätkö lapsetkin naapurin Janille ku nyt tuntuu vähän siltä että vois muuttaa vaikka Islantiin ja ei jaksais lapsia säätää mukaan? Eläinlapsi on ihan samanlainen vaikka sillä onkin hiukan erilainen DNA. Itsekkäät kusipäät.
      Olen ollut aiemmin kissatalolla vapaaehtoisena. Syitä, miksi kissoja on tullut sinne: Kuolema, palvelutaloon joutuminen, vakava sairaus, huonolla ennusteella, vankilaan joutuminen, pitkäaikainen psykiatrinen hoito. Eli nämä syyt ei sinulle kelpaa? Vankilatapauksesta en voi kertoa muita yksityiskohtia kuin sen, että vaikka tyypin elämä oli mitä oli  lemmikistä näki  heti, että huolta oli pidetty.  Eikä sekään huono syy ole  että eläin ei sopeudu johtuen esim. vilkkaista lapsista tai muita lemmikeistä ja stressaa. Silloin on parempi etsiä toinen koti.

      Lainaa

    36. Ajokortiton 14.7.2021 11:18
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      Tiedetty perhonen: Olen ollut aiemmin kissatalolla vapaaehtoisena. Syitä, miksi kissoja on tullut sinne: Kuolema, palvelutaloon joutuminen, vakava sairaus, huonolla ennusteella, vankilaan joutuminen, pitkäaikainen psykiatrinen hoito. Eli nämä syyt ei sinulle kelpaa? Vankilatapauksesta en voi kertoa muita [...]
      Samoin olen ollut myös eräällä eläinsuojalla töissä ja valtaosa kissoista oli kesäkissoja ja kissapopulaatioista syntyneitä jälkeläisiä. Harvoin kissaa tuotiin sinne edellä mainittujen syiden takia, jotka olisivat kyllä järkeviä. Harmillisesti tästä lemmikkieläin shoppailusta ei anneta puhua ja aina pitäisi riittää empatiaa ihmisten itsekkäälle halulle omistaa lemmikki.

      Lainaa

    37. Sopimaton pomelo 14.7.2021 11:45
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Ajokortiton: Samoin olen ollut myös eräällä eläinsuojalla töissä ja valtaosa kissoista oli kesäkissoja ja kissapopulaatioista syntyneitä jälkeläisiä. Harvoin kissaa tuotiin sinne edellä mainittujen syiden takia, jotka olisivat kyllä järkeviä. Harmillisesti tästä lemmikkieläin shoppailusta ei anneta puhua ja aina [...]
      Vastuuttomille lemmikinostajille ei tarvitse olla empatiaa, mutta lemmikin myyjää ei saa leimata heti vastuuttomaksi, jos hänen tilannettaan ei tiedetä.

      Lainaa

    38. Ajokortiton 14.7.2021 11:51
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Sopimaton pomelo: Vastuuttomille lemmikinostajille ei tarvitse olla empatiaa, mutta lemmikin myyjää ei saa leimata heti vastuuttomaksi, jos hänen tilannettaan ei tiedetä.
      Tästä olen samaa mieltä, kuten tossa aiemmassa kommentissa sanoin. On järkeviäkin syitä. Silti valitettavasti useimmiten lemmikin hylkäämisen taustalla on se, ettei lemmikin ottoa olla harkittu ja sen työläys yllättää ja lemmikkiä kierrätetään kodista toiseen. Liian monta tapausta tiedän.

      Lainaa

    39. Väkivallaton valas 14.7.2021 12:24
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Mikko maksaa 50€/nainen että saa itselleen naisia Facebook-kavereiksi. Tämä on oikeasti.

      Lainaa

    40. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Asun itsekin Fuengirolassa ja täällä on valitettavan yleistä ottaa ("pelastaa") lemmikkejä, erityisesti koiria, jotka sitten kiertävät omistajalta toiselle, kun lemmikki ei täysin yllättäen sovikkaan jatkuvasti muuttuviin elämäntilanteisiin eikä sitä varsinkaan jaksa ottaa mukaan enää maasta muuttaessa. Oon joutunut toppuuttelemaan useammankin ihmisen lemmikki-ideat kertomalla kuinka monta vuotta se eläin voi elää. Ei nuo tampiot ymmärrä miettiä, että se on oikeasti useamman vuoden vastuu eikä mikään hauska yhden kesän juttu, jota voi esitellä baareissa kiertämällä. Kaikille se järjen puhuminenkaan ei harmi kyllä auta.

      Lainaa

    41. Tulos: -16 (26 ääntä)
      Tarkka sohvaperuna: Joskus tulevaisuus muuttuu hyvinkin äkisti. Esimerkiksi työnantaja ilmoittaa, että sun työpaikkasi on kahden kuukauden päästä Espoossa, ala pakata. Ne, joilla on harhaluulo elämän täydellisestä ennustettavuudesta, ovat harvinaisia tapauksia, joille ei ikinä ole yllätyksiä sattunut. Mutta tietenkin pupulaisen soisi saavan loppuelämäksi hyvät omistajat.
      Kyllä sen eläimen saa pidettyä, vaikka miten tulisi yllättäviä maastamuuttoja. Vähintään joku sen voi toimittaa myöhemmin, jos ei samaan lentokoneeseen mahdu. Jos siis on motivaatiota siihen vastuunkantoon, mutta eipä noilla eläinten hupiostajilla ole.

      Lainaa

    42. Ankara krokotiili 14.7.2021 21:59
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Vähän tökkii, kun tuomitaan "eläinten ostamista huvin vuoksi". Onhan niitä maitolehmiä, sijoitushevosia, vahtikoiria ja hiirikissoja, mutta kyllä aika monet lemmikit nimenomaan hankitaan sen huvin vuoksi. Ihmiset hankkivat lemmikkejä seuralaisiksi, ajan kuluksi ja kiinnostavaksi seurattavaksi, eikä siinä ole mitään väärää. Monet lemmikkejä huvikseen ostavat ovat ihan vastuullisia ihmisiä, jotka huolehtivat eläimistään viimeiseen saakka. Ne ihmiset ovat sitten oma ryhmänsä, jotka kahmivat eläimistä vain sen huvin, olematta valmiina sitoutumaan huvin tuomiin velvollisuuksiin.

      Lainaa

    43. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Tää on surkuhupaisaa, miten meidän yhteiskunnassa eriarvotetaan eläimiä. Yhden pupun jättö hyvään hoitoon nostattaa hurjan äläkän. Samaan aikaan lautaselle lastataan nautaa tai broileria ja niiden kehnot elinolot ja elämä, jonka ainut tarkoitus on päätyä siihen lautaselle, ei kiinnosta pätkääkään.

      Lainaa

    44. Kaareva jääkarhu 15.7.2021 12:37
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      Tötterö: Tää on surkuhupaisaa, miten meidän yhteiskunnassa eriarvotetaan eläimiä. Yhden pupun jättö hyvään hoitoon nostattaa hurjan äläkän. Samaan aikaan lautaselle lastataan nautaa tai broileria ja niiden kehnot elinolot ja elämä, jonka ainut tarkoitus on päätyä siihen lautaselle, ei kiinnosta pätkääkään.
      Whataboutismia pahimmillaan. "Et saa välittää pupusta koska LEHMÄT!!!" Jos sinua ei kiinnosta naudat ja broilerit niin älä kuvittele että se olisi kaikkien näkökulma.

      Lainaa

    45. Letittämätön kyyhky 16.7.2021 10:42
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Vanhempieni joutuessa muuttamaan ulkomailta takaisin kotimaahan äkillisen työtilanteen takia, jäi heiltä lemmikki ulkomaille. Lemmikki olisi joutunut olemaan monta kuukautta karanteenissa. Eli yksin jossain kopperossa. Huomattavasti inhimillisempi vaihtoehto oli antaa lemmikki hyvään rakastavaan uuteen kotiin lähtömaassa. Oman kissani annoin aikoinaan lapsettomaan perheeseen, koska kissa ei koskaan sopeutunut syntyneeseen lapseen, ja käyttyätyi agressiivisesti ahdistuksessaan. Olisi ollut todella itsekästä jättää kissa väkisin meille "koska ei saa koskaan hylätä". Kissa sai loppuelämän kodin vanhemmalta ihmiseltä, joka sai seuraa ja kissa huolenpitoa sopivalta omistajalta. Ihmiset usein haluavat kokea olevansa lemmikille täysin korvaamaton, ja inhimillistävät lemmikkejä liikaa ja jopa verrataan suoraan lapsiin. Lapsen psyyke kuitenkin kärsii aivan eri tasolla hylkäyksestä kuin eläin.

      Lainaa

    46. Semmonen hanhi 16.7.2021 12:38
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Rimppakinttu bataatti: Olen Mikan kanssa samaa mieltä, että lemmikistä riippuen joskus ikävä kyllä ei ole mahdollista saada lemmikkiä mukaan. Lemmikistä joudutaan luopumaan erilaisista syistä ja silloin parasta mitä omistaja voi tehdä, on etsiä uusi huoltaja lemmikille, jossa tämän on hyvä olla. Mutta silti hieman [...]
      Joskus joutuu muuttaa esimerkiksi työn perässä maasta toiseen lyhyelläkin varoitusajalla, kuten ensin totesit. Ei välttämättä ollut tietoakaan muutosta 5-6kk aiemmin. Ärsyttää nää kun tuomitaan toisia asiasta mitään tietämättä.

      Lainaa

    47. Harmaa kivi 16.7.2021 17:42
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Soma omena: Kyllä sen eläimen saa pidettyä, vaikka miten tulisi yllättäviä maastamuuttoja. Vähintään joku sen voi toimittaa myöhemmin, jos ei samaan lentokoneeseen mahdu. Jos siis on motivaatiota siihen vastuunkantoon, mutta eipä noilla eläinten hupiostajilla ole.
       Jyrsijöitä ei oteta lentokoneisiin. Vain koiralle, kissalle, tai fretille jostain syystä, voi saada muuttopaperit. Muut pitäisi toimittaa eläimiä muuttavan yhtiön kautta, mikä taas voi käydä ihan vähäsen kalliiksi. Britteihin muuttaessa, nyt kun ovat EU'n ulkopuolella, puhuttaisiin myös kuukausien karanteenista, joka on ihmisiin tottuneelle eläimelle aivan kauhea tilanne. 
        Olen jättänyt yhden geriatrisen kesyhiiren ystäväni huomaan: sen muuttaminen olisi maksanut lähemmäs tuhat puntaa, ja se ei luultavasti olisi edes selvinnyt. (Tiesin hankkiessani sen ja sen sisaruksen, että muuttaisimme taas, mutta kukapa arvaisi, että hyvin hoidettu hiiri ottaa ja elää neljä vuotta). Kissani olen muuttanut, mutta se on vaatinut aika paljon: olen ajanut autolla läpi Euroopan, olen jättänyt yhden kissan pariksi kuukaudeksi vanhempieni huomaan koska rabies-testi ei mennytkään läpi vaikka rokotus oli annettu ajallaan, ja olen ilmoittanut miehelleni että sorries, emme voi muuttaa urasi perään maahan x koska kissat joutuisivat karanteeniin. Jos muutamme maahan y, voipi olla, että lähdemme rahtilaivalla, koska en oikein uskaltaisi laittaa kissoja monen vaihdon mannertenväliseen lentosokkeloon.
        En tunne lainkaan sympatiaa ihmisiä kohtaan jotka konmarittavat koiransa, kyllä parhaansa pitää tehdä jos on kerran aloittanut. Mutta on olemassa myös Tehtävä: Mahdoton, ilman Tom Cruisea. 

      Lainaa

    48. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Meillä on koira, joka tuli meille 4-vuotiaana, kun entiseen perheeseen tuli vauva eivätkä sitten halunneet enää koiraa siihen tilanteeseen. Aivan taatusti haukulla on ollut meidän huomassa paremmat yhdeksän vuotta kuin nuo ensimmäiset vuotensa. Ei vaikuttanut traumatisoituvan, vaan heti ensimmäisenä päivänä oli kuin kotonaan. Joskus se vaan on parempi antaa lemmikki muualle.

      Lainaa

    49. Kumara liitu 18.7.2021 21:59
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Roskasakkia: Persut on jännää porukkaa, itse vetävät hallituspuolueet iltapaskojen uutisten kommenteissa mukaan aiheeseen kuin aiheeseen mutta sitten jaksavat itkeä jos joku tekee heistä samaa. Yksinkertainen puolue yksinkertaisille elämänkoululaisille.
      Öyhöttäminen on perseestä kuka tahansa sitä tekee.

      Lainaa

    50. Apea Mandariini 24.7.2021 23:37
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Harmaa kivi:  Jyrsijöitä ei oteta lentokoneisiin. Vain koiralle, kissalle, tai fretille jostain syystä, voi saada muuttopaperit. Muut pitäisi toimittaa eläimiä muuttavan yhtiön kautta, mikä taas voi käydä ihan vähäsen kalliiksi. Britteihin muuttaessa, nyt kun ovat EU'n ulkopuolella, puhuttaisiin myös kuukausien [...]
      Kani ei ole jyrsijä vaan jäniseläin ja niitä otetaan lentokoneisiin, omakohtaista kokemusta on. Siihen en ota kantaa paljonko sen vieminen britteihin olisi maksanut, mutta pienet kanit elävät jopa yli 10 vuotta, siis about saman verran kuin koirat ja ne myös kiintyvät omistajaansa. Jalkojeni juuressa nukkuu juuri kaksi pitkäkorvaa. Eivät ole verrattavissa mihinkään pikkujyrsijään. En itsessään kyllä demonisoi eläimestä luopumistakaan, mutta asiallinen omistaja ei sitä hoida tyyliin "jätin kaverille, hakekaa ilmaiseksi pois" vaan näkee edes vähän vaivaa että eläin ei päädy mille tahansa urpolle joka sen keksii haluta. Kani on yksi yleisimmin hylätyistä lemmikeistä Euroopassa.

      Lainaa

    51. Pitkänhuiskea pöllö 2.8.2021 9:42
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Persut ovat syypäitä näemmä ihan kaikkeen nykyään.

      Lainaa

    52. Täydennetty kettu 9.8.2021 9:27
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Pitkänhuiskea pöllö: Persut ovat syypäitä näemmä ihan kaikkeen nykyään.
      Eivät kaikkeen. Ainoastaan jokaiseen asiaan, jonka he voivat möhliä. Syitä voi arvailla, mutta tuskin persu sitä syytä itse keksii.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: fuengirola, kanit, kilpailu, kuva, kuvateksti, muutto, palkinto, suomalaiset espanjassa, ulkomailla