Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 162

Kun vedät hieman pidemmät päikkärit historiantunnilla.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 162

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 82 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +580 (626 ääntä)
      Auschwitzin interrail-kuvat kuulostaa jotenkin väärältä.

      Lainaa

    2. Peittynyt kauris 10.6.2021 1:12
      Tulos: +447 (467 ääntä)
      Joku piste on ylitetty, kun kysytään somessa millainen keli ulkona on.

      Lainaa

    3. Vaikea nauta 10.6.2021 1:36
      Tulos: +404 (476 ääntä)
      Itse Auschwitz-Birkenaussa käyneenä ihmettelin sitä, kuinka jotkut hymyillen poseerasivat kuvissa..

      Lainaa

    4. Nukkuva metsämarja 10.6.2021 1:38
      Tulos: -661 (813 ääntä)
      Sitkeästi tuntuu elävän tuo 6 miljoonan valhe.

      Lainaa

    5. Kapeahko muurahainen 10.6.2021 3:30
      Tulos: +398 (410 ääntä)
      En ihan hahmota, mikä tuossa kampausjutussa oli sellaista, minkä vuoksi se on täällä.

      Lainaa

    6. Haluton karhu 10.6.2021 4:27
      Tulos: +275 (281 ääntä)
      Kapeahko muurahainen: En ihan hahmota, mikä tuossa kampausjutussa oli sellaista, minkä vuoksi se on täällä.
      Samaa mietin. Siinä ei ollut mitään erityistä mokaa eikä se ollut muutoin hauska. Oliko moka se, että Sara sanoi "parturi" kampaajan sijaan? Vai se ettei hän tiennyt että jokainen kampaaja ilmeisesti (ainakin kommentoijan mukaan) osaa tuollaisen kampauksen tehdä? Ei kai tuo nyt mitään yleistietoon kuuluvaa tietoa ole. Ei minulla ainakaan mitään käsitystä siitä millaiset kampaukset kuuluvat "joka kampaajaan" tuntemukseen, vaikka olen nainen jolla aina ollut pitkät hiukset ja kampaamokäytejäkin ehtinyt yksi jos toinenkin kertyä tähän ikään mennessä.

      Lainaa

    7. Kommentoin 10.6.2021 6:22
      Tulos: -102 (176 ääntä)
      Kapeahko muurahainen: En ihan hahmota, mikä tuossa kampausjutussa oli sellaista, minkä vuoksi se on täällä.
      Kyseisen kampauksen pystyis tekemään vaikka ihan normi ihminen katsomalla tutoriaalin netistä. Pohjana perus letti, missä jotenkin tiputetaan yksi aina alas. Waterfall braid haulla löytyy :)

      Lainaa

    8. Kommentoin 10.6.2021 6:23
      Tulos: +87 (129 ääntä)
      Vaikea nauta: Itse Auschwitz-Birkenaussa käyneenä ihmettelin sitä, kuinka jotkut hymyillen poseerasivat kuvissa..
      Mä en varmaan pystyis ottaa yhtään kuvia siellä :o

      Lainaa

    9. Tulos: +171 (201 ääntä)
      Peittynyt kauris: Joku piste on ylitetty, kun kysytään somessa millainen keli ulkona on.
      Jasmin on varmaan muuttanut ekaa kertaa korkeammalle kuin kolmanteen kerrokseen ja tuntee jostain syystä siitä nyt ylpeyttä. Näinpä hänellä olisi pakottava tarve päästä ilmoittamaan tarkemmin kerrosnumero somessa muttei ihan sitä kehdannut suorilta tehdä vaan yrittää saada jonkun kysymään sitä häneltä.

      Lainaa

    10. Raitis gerbiili 10.6.2021 7:16
      Tulos: +152 (178 ääntä)
      Vaikea nauta: Itse Auschwitz-Birkenaussa käyneenä ihmettelin sitä, kuinka jotkut hymyillen poseerasivat kuvissa..
      Samaa ihmettelin! 
      Iloisia pariskuntakuvia otettiin "arbeit macht frei" portin alla.. Ihana lomamuisto :(

      Lainaa

    11. Kuumeeton mansikka 10.6.2021 7:18
      Tulos: -83 (173 ääntä)
      Vaikea nauta: Itse Auschwitz-Birkenaussa käyneenä ihmettelin sitä, kuinka jotkut hymyillen poseerasivat kuvissa..
      Minua ihmettelen sitä miksi kukaa haluaa siellä käydä. Vaikka historialliset paikat kiinnostaa matkoilla, niin keskitysleirit jää väliin. Mulle riittää tieto siitä mitä on tapahtunut ja nähdyt kuvat.

      Lainaa

    12. Tulos: +124 (134 ääntä)
      Peeke: Jasmin on varmaan muuttanut ekaa kertaa korkeammalle kuin kolmanteen kerrokseen ja tuntee jostain syystä siitä nyt ylpeyttä. Näinpä hänellä olisi pakottava tarve päästä ilmoittamaan tarkemmin kerrosnumero somessa muttei ihan sitä kehdannut suorilta tehdä vaan yrittää saada jonkun kysymään sitä häneltä.
      Mietin kanssa, että ehkä yrittää rakennuksen korkeudella ja sataman läheisyydellä vihjata asuvansa jossain kalliilla alueella..

      Lainaa

    13. Tulos: -26 (50 ääntä)
      traumcity: Auschwitzin interrail-kuvat kuulostaa jotenkin väärältä.
      Junallahan sinne useimmat päätyivät, mutta millähän google-haulla tullut kuvat eteen ja kuinka houkuttelevia kuvat olisi matkailumielessä`Toki onhan näitä sanontoja "Näe Pariisi ja kuole"

      Lainaa

    14. Tulos: -171 (203 ääntä)
      Jos yhden ruumiin hävittäminen polttamalla vie 30min? eikö tuo ole aika tehotonta.Oliko noita uuneja satoja tuolla

      Lainaa

    15. Tuhoisa ankerias 10.6.2021 8:11
      Tulos: +300 (308 ääntä)
      Kuumeeton mansikka: Minua ihmettelen sitä miksi kukaa haluaa siellä käydä. Vaikka historialliset paikat kiinnostaa matkoilla, niin keskitysleirit jää väliin. Mulle riittää tieto siitä mitä on tapahtunut ja nähdyt kuvat.
      Harvemmalle se varmaankaan on mikään "hei jes mennään Auschwitziin" -kohde, mutta kyllä siellä käyminen teki ainakin minuun lähtemättömän vaikutuksen. Tieto ja kuvat ovat aina kuitenkin eri asia kuin nähdä paikka itse. Se tekee tapahtumat ihan eri tavalla todeksi. Ja sitä selkeästi tarvitaan kun tässäkin keskustelussa jo joku puhuu "6 miljoonan valheesta".

      Lainaa

    16. Nenäkäs hilleri 10.6.2021 8:12
      Tulos: -126 (142 ääntä)
      Ihmetyttää kyllä että jengi edes ottaa kuvia auschwitzista. Toi on kiellettyä 109 maassa. Googlaa "109 countries jews" jos haluut oppia lisää.

      Lainaa

    17. Tyyni tonttu 10.6.2021 8:13
      Tulos: +242 (264 ääntä)
      Nukkuva metsämarja: Sitkeästi tuntuu elävän tuo 6 miljoonan valhe.
      No, valhe ja valhe. Tarkan luvun antaminenhan on tietenkin mahdotonta puutteellisen tai olemattoman dokumentoinnin takia. Tuhoamisleireillä, kuten Auschwitz-Birkenaussa toki itsessään ei kuollut kuin "vain" arviolta 3 milj. juutalaista, mutta Hitlerin hallinnon alaisuudessa yhteensä kuolleiden määrässä ei tuo kuusi miljoonaa varmasti kovin pahasti väärässä ole.

      Lainaa

    18. Säädytön lehmä 10.6.2021 8:19
      Tulos: +73 (83 ääntä)
      Peittynyt kauris: Joku piste on ylitetty, kun kysytään somessa millainen keli ulkona on.
      Jasminin julkaisu menee yli omankin ymmärryksen… 
      Vaikka edellisessä asunnossa oli vähän samankaltainen ongelma; Aina kesäsin joutui tihrustamaan päivän säätä tarkkaan ja kysellä lähipiiriltä mitä niillä on päällä 😁
      Asunnon kaikki ikkunat itään, eli parvekkeella oli jo heti aamusta aikamoiset asteet. Iso talo, joten kun meni kadulle (länsi) missä ei paistanut aurinko vielä ollenkaan, oli siellä aivan jäätävän kylmä. Useamman vuoden siinä tuli asuttua ja monet kerrat pukeuduttua aivan väärin. 

      Lainaa

    19. Tulos: -27 (29 ääntä)
      Based Camilla

      Lainaa

    20. Kysyn vaan 10.6.2021 8:36
      Tulos: +190 (214 ääntä)
      Nukkuva metsämarja: Sitkeästi tuntuu elävän tuo 6 miljoonan valhe.
      Taas perinteinen tietäjä paikalla, koitappa vaikka perustella mistä sä otat tiedot kun holokaustin aikainen dokumentaatio ei ole parasta. Voit samalla toimittaa tiedot kaikille virallisille tahoille, he varmasti ovat kiinnostuneet juuri sinun täydellisistä tiedoista, ja voivat korjata asiat historian kirjoihin.

      Lainaa

    21. Puolikiero_savolainen 10.6.2021 8:54
      Tulos: +212 (238 ääntä)
      Nukkuva metsämarja: Sitkeästi tuntuu elävän tuo 6 miljoonan valhe.
      Vähemmän selkeästi tuntuu vielä elävän tuo holokaustin kieltäminen herran vuonna 2021. Mitäs jos ottaisit pään pois pyllystä ja lukisit enempi aiheesta? Ja ei, en tarkoita niitä jänniä nettisivuja joista olet tähän asti ”tietosi” ammentanut.

      Lainaa

    22. Tulos: -92 (136 ääntä)
      Tyyni tonttu: No, valhe ja valhe. Tarkan luvun antaminenhan on tietenkin mahdotonta puutteellisen tai olemattoman dokumentoinnin takia. Tuhoamisleireillä, kuten Auschwitz-Birkenaussa toki itsessään ei kuollut kuin "vain" arviolta 3 milj. juutalaista, mutta Hitlerin hallinnon alaisuudessa yhteensä kuolleiden [...]
      Mistä revit tuon 3 miljoonaa??? Tämän hetkiset arviot ovat 1,1-1,5 miljoonaa. Paljon sekin, mutta tuollainen valehtelu ja vääristely on juuri oikean historiankirjoituksen vastaista.

      Lainaa

    23. Tupakoimaton raparperi 10.6.2021 10:01
      Tulos: +90 (104 ääntä)
      Mimmi: Mietin kanssa, että ehkä yrittää rakennuksen korkeudella ja sataman läheisyydellä vihjata asuvansa jossain kalliilla alueella..
      Joudun vähän puolustamaan Jasminia. Itsekin olen asunut nyt vuoden verran varsin korkealla ja olen törmännyt aivan samaan ongelmaan. Koko päivän auringon porottamalla parvekkeella on paljon lämpimämpää mutta toisaalta myös tuulisempaa kuin maan tasolla. Ikkunat ovat sellaiseen suuntaan, ettei juurikaan näe ihmisiä, joiden pukeutumisesta saisi vinkkiä, miten itse kannattaisi pukeutua.
      Tosin somessa kyselyn sijasta olen tutkinut tarkkaan sääennusteita sekä hetkellistietoja lämpötilasta ja tuulisuudesta ja yrittänyt muistaa, missä vaiheessa on t-paitakeli. 

      Lainaa

    24. Kiinnitetty hyeena 10.6.2021 10:12
      Tulos: -155 (179 ääntä)
      Aina kun keskitysleirit mainitaan, tulee järkyttävät väittelyt puolilta toisin ihmisiltä jotka eivät asiasta mitään tiedä. Ne ihmiset jotka siellä poltettiin, olivat jo valmiiksi kuolleita ja ne poltettiin siksi ettei taudit leviäisi niistä muihin elossa oleviin vankeihin. Toki minäkään en asiasta mitään tiedä kuten ei kukaan muukaan täällä oleva, mutta yhtälailla yritän vakuuttaa tämän faktaksi koska olen sen jossain dokumentissa nähnyt, kuten kaikki muutkin omien "faktojensa" kanssa.

      Lainaa

    25. Makaaberi mandariini 10.6.2021 10:14
      Tulos: +147 (149 ääntä)
      Kuumeeton mansikka: Minua ihmettelen sitä miksi kukaa haluaa siellä käydä. Vaikka historialliset paikat kiinnostaa matkoilla, niin keskitysleirit jää väliin. Mulle riittää tieto siitä mitä on tapahtunut ja nähdyt kuvat.
      Vaikka itse nimenomaan halusin käydä siellä, en koskaan ajatellut meneväni sinne viihtymään, vaan oppimaan. Tämä reissupäivä ei ollut miellyttävä, mutta se oli tärkeä. Ymmärrän tosin kyllä, jos jostakusta vieraileminen keskitysleireillä on liian ahdistavaa.

      Lainaa

    26. Retro hedelmä 10.6.2021 10:15
      Tulos: +100 (150 ääntä)
      Yleensä feissarimokat on odotettu päivän piristys, mutta nyt kyllä masentaa pahasti nämä uusnatsihörhöilyt täällä ns. hyvän mielen (tai ainakin hyvien naurujen) saitilla:( Pitäis vissiin olla kiitollinen, että täällä tällasiin törmää ettei vaan kuplassaan erehdy luulemaan ettei mitään uusnatsiongelmaa tässä maassa olekaan...

      Lainaa

    27. Siirrettävä kobra 10.6.2021 10:21
      Tulos: +117 (121 ääntä)
      supo: Jos yhden ruumiin hävittäminen polttamalla vie 30min? eikö tuo ole aika tehotonta.Oliko noita uuneja satoja tuolla
      Hidastahan se oli, tuhoamisleirejä toki oli useita muitakin, eikä Auschwitz-birkenau edes ole pahamaineisin, kuuluisin kyllä. Ja siirryttiinhän tuosta polttamisesta jossain vaiheessa myös joukkohautaamiseen.

      Lainaa

    28. Alumiiniton haisunäätä 10.6.2021 10:33
      Tulos: -79 (103 ääntä)
      Camillasta tuli ihan mieleen se yksi feministipuolueen kuntavaaliehdokas joka vaahtosi natsien tulleen Helsinkiin kun joku oli maalauttanut Mannerheim-ristin rekkansa kylkeen.

      Lainaa

    29. Kiltti lammas 10.6.2021 10:40
      Tulos: -59 (95 ääntä)
      Tuhoisa ankerias: Harvemmalle se varmaankaan on mikään "hei jes mennään Auschwitziin" -kohde, mutta kyllä siellä käyminen teki ainakin minuun lähtemättömän vaikutuksen. Tieto ja kuvat ovat aina kuitenkin eri asia kuin nähdä paikka itse. Se tekee tapahtumat ihan eri tavalla todeksi. Ja sitä selkeästi tarvitaan kun tässäkin keskustelussa jo joku puhuu "6 miljoonan valheesta".
      Mikä se lopullinen luku nyt on? Porukka puhuu 3-7 miljoonan välistä.
      Surullista, että suuret massamurhat muuttuvat vain numeroiksi, joista saa heitellä mitä vain veikkauksia. 
      Saksa teki järkyttäviä hirveyksiä, mutta tapahtumia ja lukuja liioittelemalla vain ruokitaan antisemitismiä ja salaliittoja.

      Lainaa

    30. Kiltti lammas 10.6.2021 10:44
      Tulos: -75 (131 ääntä)
      Retro hedelmä: Yleensä feissarimokat on odotettu päivän piristys, mutta nyt kyllä masentaa pahasti nämä uusnatsihörhöilyt täällä ns. hyvän mielen (tai ainakin hyvien naurujen) saitilla:( Pitäis vissiin olla kiitollinen, että täällä tällasiin törmää ettei vaan kuplassaan erehdy luulemaan ettei mitään uusnatsiongelmaa tässä maassa olekaan...
      Mistä ihmeen uusnatseista puhut? Se että ihminen ei tunne historiaa facebookissa, tekee hänestä uusnatsin?
      Nyt varovasti sen leimakirveen kanssa. Edellä mainittu sana on menettänyt valtavasti tehoa, sillä varsinkin muutamien viimevuosien aikana sitä on alettu käyttämään aivan liikaa ja väärissä konteksteissa. 

      Lainaa

    31. Retro hedelmä 10.6.2021 10:58
      Tulos: +85 (117 ääntä)
      Kiltti lammas: Mistä ihmeen uusnatseista puhut? Se että ihminen ei tunne historiaa facebookissa, tekee hänestä uusnatsin?Nyt varovasti sen leimakirveen kanssa. Edellä mainittu sana on menettänyt valtavasti tehoa, sillä varsinkin muutamien viimevuosien aikana sitä on alettu käyttämään aivan liikaa ja väärissä konteksteissa. 
      Puhun kommenttipalstasta. Yksi kommentti täältä ainakin jo poistettiin. Näköjään jotakin muutakin suretti asia siis. Kommentissa oli sana, joka hyvin selkeästi viittaa juutalaisten kuolemien vähättelyyn ja uusnatseihin. Täällä edelleen on kommentti, jossa oleva numero viittaa valkoisen ylivallan harhoihin. Jos uskaltaa altistaa itsensä tällä vihalle, voi googletella menemään, mutta en suosittele:(

      Lainaa

    32. Tanakka kana 10.6.2021 11:38
      Tulos: +166 (182 ääntä)
      Kiinnitetty hyeena: Aina kun keskitysleirit mainitaan, tulee järkyttävät väittelyt puolilta toisin ihmisiltä jotka eivät asiasta mitään tiedä. Ne ihmiset jotka siellä poltettiin, olivat jo valmiiksi kuolleita ja ne poltettiin siksi ettei taudit leviäisi niistä muihin elossa oleviin vankeihin. Toki minäkään en asiasta [...]
      "Ne ihmiset jotka siellä poltettiin olivat jo valmiiksi kuolleita" No shit sherlock! Tiedätkös minkä takia ne oli jo kuolleita? Olisiko mahdollisesti sanoilla "suihku" ja "kaasu" jotain tekemistä asian kanssa? Vai meinaatko että vuosien saatossa yhdellä leirillä kuoli luonnollisista syistä reilu miljoona ihmistä? Ja itseasiassa ne poltettiin sen takia koska ei vaan ollut mahdollista haudata niin paljon ruumiita joka päivä. Polttaminen oli huomattavasti tehokkaampaa. Tietysti sitten sodan loppuvaiheilla alettiin heittämään porukkaa ihan joukkohautoihin koska todisteista piti päästä eroon. Tietämättömyytesi kyllä käy selväksi, mutta niin käy myös ylimielisyytesi.

      Lainaa

    33. Tulos: +79 (83 ääntä)
      Kävin Auschwitzissa kolmisen vuotta sitten, oli kyllä pysäyttävä käynti. Suosittelen, saa kummasti perspektiiviä elämään.

      Lainaa

    34. Tulos: +26 (32 ääntä)
      P.S. Venäläisiä poltettiin jonkin verran elävältä krematorioissa. Lähteenä kirja 'Kaasukammion Varjossa'..

      Lainaa

    35. Onnistunut kookos 10.6.2021 12:30
      Tulos: -153 (177 ääntä)
      Retro hedelmä: Puhun kommenttipalstasta. Yksi kommentti täältä ainakin jo poistettiin. Näköjään jotakin muutakin suretti asia siis. Kommentissa oli sana, joka hyvin selkeästi viittaa juutalaisten kuolemien vähättelyyn ja uusnatseihin. Täällä edelleen on kommentti, jossa oleva numero viittaa valkoisen ylivallan [...]
      Suosittelen lämpimästi terapiaa sinulle. Näyttää olevan niin pahat ahdistukset tyhjästä.

      Lainaa

    36. Epämukava kivi 10.6.2021 13:09
      Tulos: +76 (82 ääntä)
      Mutta mitä noi Kristan nuolet on ja mikä niissä on hauskaa?

      Lainaa

    37. Kiltti lammas 10.6.2021 13:22
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Retro hedelmä: Puhun kommenttipalstasta. Yksi kommentti täältä ainakin jo poistettiin. Näköjään jotakin muutakin suretti asia siis. Kommentissa oli sana, joka hyvin selkeästi viittaa juutalaisten kuolemien vähättelyyn ja uusnatseihin. Täällä edelleen on kommentti, jossa oleva numero viittaa valkoisen ylivallan [...]
      Aaivan. Pahoittelut. Luulin, että puhuit mokasta.

      Lainaa

    38. Onneton kivi 10.6.2021 13:24
      Tulos: +132 (144 ääntä)
      Onnistunut kookos: Suosittelen lämpimästi terapiaa sinulle. Näyttää olevan niin pahat ahdistukset tyhjästä.
        Taisi käydä selväksi miksi Auschwitzissa on hyvä käydä. Jos ja kun sellainen "no ei ne niin pahoja olleet ja ei kuutta miljoonaa varmaan kuollut, ja jos muutama kuoli niin sattuuhan sitä, älä nyt pienestä ahdistu" -tyyppinen ajattelu alkaa taas yleistyä, niin olisi todella hyvä joka sorkan muistaa, mitä tapahtui ja miten hirveää se oli, kun natsit viimeksi mellastivat. 
        Olen käynyt, se oli paljon pahempaa kuin mitenkään voi kuvitella. Ja opiksi. Siksihän se siellä on, ei turistikuvien poseerauspaikkana, vaan siksi, ettei unohtuisi.

      Lainaa

    39. Kiltti lammas 10.6.2021 13:27
      Tulos: +96 (104 ääntä)
      Onnistunut kookos: Suosittelen lämpimästi terapiaa sinulle. Näyttää olevan niin pahat ahdistukset tyhjästä.
      Ei suinkaan tyhjästä. Ihminen, joka vähättelee Saksan rikoksia, on erittäin harmaalla alueella, sillä siitä lipsahtaa helposti täyteen denialismiin ja valheisiin.
      Tämä on muuten yksi syy, minkä takia itse kannatan rakentavaa dialogia, myös ihmisten kanssa, joilla on erilaisia, jopa valheellisia mielipiteitä. Ihminen joka esim. epäilee Saksan uhrejen määrää, ei mieltään muuta, jos tätä tullaan haukkumaan. 

      Lainaa

    40. Onneton kivi 10.6.2021 13:27
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Suosittelen myös lukemaan kirjan "This way to the gas, ladies and gentlemen" (https://en.wikipedia.org/wiki/This_Way_for_the_Gas,_Ladies_and_Gentlemen) En suosittele lukemaan sitä jos tehtävänä on lähiaikoina jotain tarkkuutta vaativaa, koska sen jälkeen ei luultavasti saa kunnolla nukuttua viikkoon.

      Lainaa

    41. Onnistunut kookos 10.6.2021 13:38
      Tulos: -84 (110 ääntä)
      Onneton kivi:   Taisi käydä selväksi miksi Auschwitzissa on hyvä käydä. Jos ja kun sellainen "no ei ne niin pahoja olleet ja ei kuutta miljoonaa varmaan kuollut, ja jos muutama kuoli niin sattuuhan sitä, älä nyt pienestä ahdistu" -tyyppinen ajattelu alkaa taas yleistyä, niin olisi todella hyvä joka sorkan [...]
      Se oli historian yksi synkimmistä hetkistä. Kaikki kyllä sen tiedostaa. Jos ei niin ei. Se ei tehe ketään antisemiitiksi tai uusnatsiksi jos kyseenalaistaa määrän.
      Asioista pitää pystyä keskustelemaan. 
      Historia ja monumentit on sitä varten, että asiat ei unohdu,eikä menneisyyden virheitä tehdä uudelleen. Tämä taitaa monilta unohtua. 
      Kommenttini oli tarkoitettu tälle yhdelle joka ahdistuu feissarimokien kommenteista. Pitäiskö ehkä kasvattaa luonnetta. 

      Lainaa

    42. Karmia maito 10.6.2021 14:10
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      traumcity: Auschwitzin interrail-kuvat kuulostaa jotenkin väärältä.
      Kyllä vain. Interrail tarkoittaa välistä raideliikennettä, mutta Auschwitz oli päätepysäkki.

      Lainaa

    43. Tulos: +87 (93 ääntä)
      Nenäkäs hilleri: Ihmetyttää kyllä että jengi edes ottaa kuvia auschwitzista. Toi on kiellettyä 109 maassa. Googlaa "109 countries jews" jos haluut oppia lisää.
      "The number 109 is white supremacist numeric shorthand for an anti-Semitic claim that Jews have been expelled from 109 different countries. "
       Hahahaha "oppia"? :D Uusnatsien keksimä luku jonka idiootit ottavat tosissaan, kun faktat ovat liian mainstream ja tieteeseen uskovat ovat "lampaita".

      Lainaa

    44. Tulos: -124 (152 ääntä)
      Tyyni tonttu: No, valhe ja valhe. Tarkan luvun antaminenhan on tietenkin mahdotonta puutteellisen tai olemattoman dokumentoinnin takia. Tuhoamisleireillä, kuten Auschwitz-Birkenaussa toki itsessään ei kuollut kuin "vain" arviolta 3 milj. juutalaista, mutta Hitlerin hallinnon alaisuudessa yhteensä kuolleiden [...]
      Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän vihervasemmistolainen propagandakoneisto. JA hyvin samanlaista se politiikka silloinkin oli kuin tämän päivän vihreillä. Vihataan kaikkia eri mieltä olevia ja totuutta puhuvia. Vihataan kapitalismia, vihataan Israelia jne... Onneksi Liittoutuneet laittoivat Hitlerin kuriin. Hitlerhän oli kuuluisa vegaani ja muutenkin innokas vihreiden arvojen ajaja. Periaatteessa natsipuoluehan on perustettu virheän liikkeen tilalle aikanaan. Nämä kaikki tiedot löytyvät googlettamalla mutta on helpompi alapeukuttaa ja elää omassa kuplassaan.

      Lainaa

    45. Eloton gaselli 10.6.2021 16:45
      Tulos: +104 (108 ääntä)
      Kosmiikka: Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän [...]
      Jos luet kommentin tarkemmin, huomaat että sanamuoto oli ”...tuhoamisleireillä, KUTEN Auschwitz-Birkenaussa...”. Kommentoija ei siis väittänyt että kaikki tuhoamisleirien uhrit kuolivat nimenomaan Auschwitzissa. Päinvastoin Tyyni tonttu oli erittäin asiallinen ja objektiivinen, toisin kuin sinä.

      Lainaa

    46. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Tikkanen siis tukehtui johonkin nesteeseen mikä on melkein kaljaa, mutta ei ihan. Ihmettelen vain miten hän on vielä kirjoittamassa aiheesta. Harva pystyy kirjoittamaan itse oman kuolintodistuksensa.

      Lainaa

    47. Onneton kivi 10.6.2021 20:35
      Tulos: +60 (72 ääntä)
      Kosmiikka: Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän [...]
        Ei. Ei ei ei ei ja vielä kerran ei. 
        Se, että joku on kanssasi eri mieltä, ei tee heitä natseiksi. Eri mieltä saa olla ja on aina oltukin, siihen politiikka perustuu. Voit olla koko lailla eri mieltä vihreiden kanssa  (itsekin olen, hiton kokoomuksen puisto-osasto) -se on oikeutesi -mutta et pysty mistään löytämään vihreää joka haluaa ottaa sinut ja perheesi, ja toimittaa teidät jonkinlaiseen tuhoamislaitokseen. 
        On kerta kaikkiaan täysin eri asia olla asioista eri mieltä, tai toisaalta ryhtyä murhatöihin ja valheisiin. 

      Lainaa

    48. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Omien havaintojeni mukaan uusnatsien vihat kohdistuvat nykyään maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan, juutalaisvastaisuus korostuu enemmänkin holokaustin vähättelynä. Lähi-idästä lähtöisin olevien nuorien/nuorien aikuisten olen usein kuullut käyttävän juutalaista/jutkua pilkkanimenä, hieman samalla tavalla kuin kurdiakin. Ajoittain törmännyt hyvinkin vahvoihin antisemitistisiin mielipiteisiin jotka usein pohjautuvat vahvaan Israelin vastaiseen ajatusmaailmaan. Eli tl;dr uusnatseilla on lähinnä holokaustin puolustelua ja lähi-idästä lähtöisin olevilla nuorilla negatiivinen mielikuva juutalaisista.

      Lainaa

    49. Tarkka kala 10.6.2021 23:14
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      Voisko joku kertoa mitä nuo nuolet sitten noissa kirjaimissa on, ja miksi tästä pitää tukehtua kaljaan? T. Tumma blondi

      Lainaa

    50. Tulos: +23 (29 ääntä)
      supo: Jos yhden ruumiin hävittäminen polttamalla vie 30min? eikö tuo ole aika tehotonta.Oliko noita uuneja satoja tuolla
      Senpä vuoksi tuo polttaminen lopetettiin, kun uunien kapasiteetti ei riittänyt hävittämään tapettuja ihmisiä. Loppuvaiheessa käsittääkseni laittoivat suuriin joukkohautoihin suoraan.

      Lainaa

    51. Keuhkoton kalkkuna 11.6.2021 8:32
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Säädytön lehmä: Jasminin julkaisu menee yli omankin ymmärryksen… Vaikka edellisessä asunnossa oli vähän samankaltainen ongelma; Aina kesäsin joutui tihrustamaan päivän säätä tarkkaan ja kysellä lähipiiriltä mitä niillä on päällä 😁Asunnon kaikki ikkunat itään, eli parvekkeella oli jo heti aamusta aikamoiset asteet. [...]
      Itse asuin muinoin ihan vaan viidennessä kerroksessa, mutta ei sielläkään se päivän sää selvinnyt. Aurinko paistoi suoraan olohuoneeseen, jolloin keittiö jäi täysin varjoon. Lämpömittarit näyttivät näissä ikkunoissa luonnollisesti hyvin eri asteita. Meillä ei ollut edes parveketta, jolla olisi voinut vähän käydä tunnustelemassa. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun tuli lähdettyä vääränlaisissa vaatteissa ulos. Yritin kyllä aina ikkunasta tihrustella mitä muilla on päällä, koska silloin ei ollut vielä nettiä, josta kysellä, mutta nopeasti opin, että esimerkiksi vanhusten tai työmatkapyöräilijöiden pukeutuminen ei tarjonnut luotettavaa tietoa.

      Lainaa

    52. Tyhjä haltija 11.6.2021 9:09
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Onnistunut kookos: Suosittelen lämpimästi terapiaa sinulle. Näyttää olevan niin pahat ahdistukset tyhjästä.
      En ole se ihminen jolle vastasit, mutta kyllä minä menin terapiaan koska "ahdistuin ja masennuin ihan tyhjästä". Oli hyödyllistä, huomasin että masennukselle ja ahdistukselle on syy. Jos oma lapsuus on antanut huonot eväät elämään ihan vain vanhempien sotatraumojen vuoksi, niin miten luulet, että ihminen jonka tunteiden ilmaisua rangaistiin fyysisesti, pärjää elämässä? No ei se pärjää, koska negatiivisia tunteita tulee vastaan taukoamatta, eikä itseään voi enää lukita kaappiin hiuksista repien tai lyödä. Siinäpä sitten elelet elämääsi tietäen, että olet täysin arvoton ihminen jonka tunteilla ei ole minkäänlaista merkitystä. Tunteita ei saa olla, muiden tunteet ovat pelottavia ja aiheuttavat joko vihaa itseeni vastaan tai tarpeen vähätellä muiden tunnekokemuksia. Näistä lähtökohdista suosittelen meille kaikille terapiaa, varsinkin sinulle. Ei muuta kuin rohkeasti varaamaan vo-aikaa, vaikka se tuntuu äärimmäisen pelottavalta ja pelkoa ei saisi tuntea.

      Lainaa

    53. Naarmuton persoona 11.6.2021 9:48
      Tulos: +54 (66 ääntä)
      Kosmiikka: Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän [...]
      Hengitä välillä ja yritä ensin ymmärtää lukemasi ja laita vasta sitten tuo "niimmutkuvihervassarit..." - itkupotkuraivari käyntiin.

      Lainaa

    54. Itseasiassa 11.6.2021 10:13
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      Peeke: Jasmin on varmaan muuttanut ekaa kertaa korkeammalle kuin kolmanteen kerrokseen ja tuntee jostain syystä siitä nyt ylpeyttä. Näinpä hänellä olisi pakottava tarve päästä ilmoittamaan tarkemmin kerrosnumero somessa muttei ihan sitä kehdannut suorilta tehdä vaan yrittää saada jonkun kysymään sitä häneltä.
      Mun pikkusisar on just tällainen Jasmin. Pitää aina vähän huudattaa sitä, kun asioita pitää kertoa kierrellen, vaikka monen voisi kertoa ihan suoraan. Jos on esim. syystä ylpeä, että on päässyt vaik johonkin töihin tai opiskelemaan, niin ei tarvitse kierrellen vinkkailla "mitähän sosionomit niinku tekee töissä?" tai "onkohan kaupoissa aina kiire?". Hyviä tuollaiset kysymykset kun ei ole alasta kokemusta ja sitten kun vastaa etten tiedä, niin alkaa seuraavan kiemurtelu kysymyksen odottelu. Pitää antaa sille ens kerralla pölyhuiska käteen, kun se siinä ylpeyden ja salamyhkäisyyden ohessa aina kävelee ympäriinsä ja koskettelee kaikkea, tulis kerrankin hyllyt pyyhittyä :D

      Lainaa

    55. Itseasiassa 11.6.2021 10:22
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Säädytön lehmä: Jasminin julkaisu menee yli omankin ymmärryksen… Vaikka edellisessä asunnossa oli vähän samankaltainen ongelma; Aina kesäsin joutui tihrustamaan päivän säätä tarkkaan ja kysellä lähipiiriltä mitä niillä on päällä 😁Asunnon kaikki ikkunat itään, eli parvekkeella oli jo heti aamusta aikamoiset asteet. [...]
      Meilläkin on vähän samantyyppisiä ongelmia, talo on korkea (ja rannan läheisyydessä, ehhehee), joten meillä jostain syystä kaikki luonnonilmiöt tuntuvat aika reippaasti. Esim. yöukkosella meillä ei pysty nukkumaan, vaikka talo on jykevä. Pienikin tuuli ja lumisade näyttää lumimyrskyltä, vissiin, koska maisemat näkyvät aika pitkälle. Silti katson lämpötilan itse netistä (lämpömittari on myös itään) ja kurkin ihmisten vaatteita ihan kadulle ikkunasta. Mutta pitää koittaa ensi kerralla paikallisesta puskaradiosta varmistaa, etten pähde täältä kattojen yltä väärissä vaatteissa

      Lainaa

    56. Itseasiassa 11.6.2021 10:34
      Tulos: +53 (59 ääntä)
      Onnistunut kookos: Suosittelen lämpimästi terapiaa sinulle. Näyttää olevan niin pahat ahdistukset tyhjästä.
      Sinulle hyviä uutisia, empatiaa voi oppia myös aikuisena. Cheers!

      Lainaa

    57. riki sorsan veli 11.6.2021 10:38
      Tulos: -11 (21 ääntä)
      6 miljardia on oikea luku.

      Lainaa

    58. Tympiä mehiläinen 11.6.2021 12:00
      Tulos: +21 (33 ääntä)
      Olisi voinut vain asiallisesti kertoa, miten nuolet poistetaan. Ilkeää tuollainen, että ei voi vain kertoa, vaan pitää kiusata. Kaikki ei ole IT-neroja. Perkele kaikki höpöheikkejä

      Lainaa

    59. Muurattu konna 11.6.2021 12:34
      Tulos: +28 (34 ääntä)
      Mäki tapailin kerran yhtä mimmiä nuoruudessa. Katottii Inglourious Basterds leffaa telkkarista. Selvis sitä kattoessa että tää kyseinen henkilö oli täysin tietämätön niin Hitleristä kuin natseistakin... Humina vaa kuulu korvien välissä

      Lainaa

    60. Raukea karhu 11.6.2021 14:09
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Kiinnitetty hyeena: Aina kun keskitysleirit mainitaan, tulee järkyttävät väittelyt puolilta toisin ihmisiltä jotka eivät asiasta mitään tiedä. Ne ihmiset jotka siellä poltettiin, olivat jo valmiiksi kuolleita ja ne poltettiin siksi ettei taudit leviäisi niistä muihin elossa oleviin vankeihin. Toki minäkään en asiasta [...]
      "Ne ihmiset jotka siellä poltettiin, olivat jo valmiiksi kuolleita ja ne poltettiin siksi ettei taudit leviäisi niistä muihin elossa oleviin vankeihin"  
      Ei pidä paikkaansa. Kuolleita tuli sitä vauhtia että niitä ei ollut mahdollista haudata, eikä tila olisi riittänyt mitenkään. Toine syy oli se että hommasta ei haluttu jättää todisteita...

      Lainaa

    61. Tulos: +46 (48 ääntä)
      Joko joku kertois oliko niissä nuolisssa jotain hauskaa ja jos oli niin mitä? Vai oliko hauskuus siinä ettei se osannut ottaa niitä pois?

      Lainaa

    62. Tulos: +44 (54 ääntä)
      Kosmiikka: Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän [...]
      Vau. Että ihan Hitler oli Vihreiden arvojen ajaja. Suosittelen että käyt vielä lukemassa vihreiden arvoista vaikka jonkinlaisen yhteenvedon, ei siis persujen sivuilta vaan ihan Vihreiden omilta sivuilta.  Saatat huomata ettei ne ihan kuvasta Hitlerin aatemaailmaa. Ellet sitten väkisin halua elää siellä omassa pikku kuplassasi, alapeukuista voimaa imien.

      Lainaa

    63. Järkipuoli herkkuruoka 12.6.2021 19:07
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Kysyn vaan: Taas perinteinen tietäjä paikalla, koitappa vaikka perustella mistä sä otat tiedot kun holokaustin aikainen dokumentaatio ei ole parasta. Voit samalla toimittaa tiedot kaikille virallisille tahoille, he varmasti ovat kiinnostuneet juuri sinun täydellisistä tiedoista, ja voivat korjata asiat historian kirjoihin.
      Jostain syystä nää tietäjät ei tykkää debatoida holokaustista historiallisissa aikakausjulkaisuissa tai yliopistoissa, vaan netin keskustelupalstoilla.

      Lainaa

    64. Järkipuoli herkkuruoka 12.6.2021 19:13
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Lepakko: Mistä revit tuon 3 miljoonaa??? Tämän hetkiset arviot ovat 1,1-1,5 miljoonaa. Paljon sekin, mutta tuollainen valehtelu ja vääristely on juuri oikean historiankirjoituksen vastaista.
      Se sanoi tuhoamisleireillä. Niitä oli muitakin kuin Auschwitz.
      Kosmiikka: Karmeaahan tuo oli mutta ihan wikipediastakin selviää että tuolla kuoli "vain" max. 1,5 miljoonaa ihmistä. Tottakai tähänkin tulee joku vihervassari alapeukuttamaan koska hyvä valhe on parempi kuin totuus. Sen takia natsit aikanaan valtaan nousivatkin. Kansallissosialistinen = tämän päibän [...]
      Jos sä lukisit kommentin ja wikipedian vähän tarkemmin, niin huomiaist, että Auschwitzissä kuoli max 1.5 miljoonaa ihmistä Tuhoamisleirejä oli muitakin, ja kommentissa käytettiin monikkoa.

      Lainaa

    65. Kiltti lammas 13.6.2021 3:14
      Tulos: -11 (21 ääntä)
      Onneton kivi:   Ei. Ei ei ei ei ja vielä kerran ei.   Se, että joku on kanssasi eri mieltä, ei tee heitä natseiksi. Eri mieltä saa olla ja on aina oltukin, siihen politiikka perustuu. Voit olla koko lailla eri mieltä vihreiden kanssa  (itsekin olen, hiton kokoomuksen puisto-osasto) -se on oikeutesi -mutta et [...]
      Itseasiassa väite "Ei ole Vihreää joka haluaisi sinut ja perheesi..." ei pidä paikkaansa.
      Huonosti moderoituihin kommenttipalstoille on ilmestynyt äärivihreiden vihanpurkauksia kaikenlaista konservatismia vastaan.
      Myöskin eko-fasismia esiintyy pelottavan paljon uutisten kommenttiosioissa, joissa puhutaan esim. Ihmisen vaikutuksesta luontoon. Toivotaan mm. Thanoksen napsautusta oikeassa elämässä.
      Mutta olen siitä samaa mieltä, että alkuperäinen kommentoija on melko pihalla asioista, ja puhuu asioista, joista ei tiedä mitään.

      Lainaa

    66. Onneton kivi 13.6.2021 10:56
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Kiltti lammas: Itseasiassa väite "Ei ole Vihreää joka haluaisi sinut ja perheesi..." ei pidä paikkaansa.Huonosti moderoituihin kommenttipalstoille on ilmestynyt äärivihreiden vihanpurkauksia kaikenlaista konservatismia vastaan.Myöskin eko-fasismia esiintyy pelottavan paljon uutisten kommenttiosioissa, joissa [...]
        No hyvä, tarkennan "ei ole Vihreän puolueen edustajaa, joka...". Ekofasisteja on olemassa, mutta heille Vihreät on ihan liian pliisu. Vihreät nuoret ovat räväkimmillään yrittäessään laillistaa kannabiksen -säälittävää puuhastelua kun ekokatastrofi ympäröi meitä ja jotain radikaalimpaakin voisi ja pitäisi tehdä. En välitä Vihreistä puolueena juurikin siksi, ettei se tunnu saavan aikaan muuta kuin yleismyönteistä lässytystä pandojen ja salaatin hauskuudesta ja taksikuluja edustajilleen, ympäristötilanne kun on vakava -mutta inhoan "totuudenjälkeisyyttä" tai "vaihtoehtoisia faktoja" paljon enemmän kuin voimattomia puunhalaajia. Vihreät eivät aja kenenkään tai minkään eliminointia, voin ajatella vain yhtä Suomessa toimivaa puoluetta josta voisi jotenkin perustellusti sanoa muuta. Ja sitä puoluetta olisi syytä pelätä. Hauskaa vaalipäivää kaikille!

      Lainaa

    67. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Ilq: Vau. Että ihan Hitler oli Vihreiden arvojen ajaja. Suosittelen että käyt vielä lukemassa vihreiden arvoista vaikka jonkinlaisen yhteenvedon, ei siis persujen sivuilta vaan ihan Vihreiden omilta sivuilta.  Saatat huomata ettei ne ihan kuvasta Hitlerin aatemaailmaa. Ellet sitten väkisin halua elää siellä omassa pikku kuplassasi, alapeukuista voimaa imien.
      Minullakin kävi niin, että yksi Facebook-tuttuni joka on poliittiselta näkemykseltään aika lailla äärioikeistolainen, aloitti aivan täyden paskamyrskyn kun kerroin Hitlerin olleen oikeistolainen.

      Lainaa

    68. Tilattava tuhatjalkainen 13.6.2021 21:52
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Kiinnitetty hyeena: Aina kun keskitysleirit mainitaan, tulee järkyttävät väittelyt puolilta toisin ihmisiltä jotka eivät asiasta mitään tiedä. Ne ihmiset jotka siellä poltettiin, olivat jo valmiiksi kuolleita ja ne poltettiin siksi ettei taudit leviäisi niistä muihin elossa oleviin vankeihin. Toki minäkään en asiasta [...]
      Minä olen kuullut myös sellaisen perusteen juutalaisten polttamiselle, että kenellä oli jotain kultahampaita, saatiin helposti talteen polttamalla henkilö. En tiedä onko totta.

      Lainaa

    69. Masentunut kukka (Pluri) 13.6.2021 23:47
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Nenäkäs hilleri: Ihmetyttää kyllä että jengi edes ottaa kuvia auschwitzista. Toi on kiellettyä 109 maassa. Googlaa "109 countries jews" jos haluut oppia lisää.
      Auschwitzissa kuvan ottaminen on kielletty noin monessa maassa?

      Lainaa

    70. Tervetullut undulaatti 14.6.2021 10:29
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      foo: Minullakin kävi niin, että yksi Facebook-tuttuni joka on poliittiselta näkemykseltään aika lailla äärioikeistolainen, aloitti aivan täyden paskamyrskyn kun kerroin Hitlerin olleen oikeistolainen.
      Tavallaan ymmärrän. Nimi kansallissosialistinen puolue oli tarkoituksellinen ja kun otetaan pois natsien harjoittamat vainot niin ajettiinhan siinä sekä vasemmiston että oikeiston asioita.
      Wikipedia: "Kansallissosialismi on tyypillisesti luokiteltu äärioikeistolaiseksi politiikaksi. Aate käsittää kuitenkin sekä vasemmistolaisiksi että oikeistolaisiksi miellettyjä elementtejä."

      Lainaa

    71. Tulos: -55 (61 ääntä)
      Onneton kivi: Suosittelen myös lukemaan kirjan "This way to the gas, ladies and gentlemen" (en.wikipedia.org/wiki/This_Way_for_the_Gas,_Ladies_and_Gentlemen) En suosittele lukemaan sitä jos tehtävänä on lähiaikoina jotain tarkkuutta vaativaa, koska sen jälkeen ei luultavasti saa kunnolla nukuttua viikkoon.
      yhyy, sanat paperilla järkytti mua niin paljon että koko elämä meni sekasin.
      tässä näemme nykymilleniaalin jonka elämän suurin vastoinkäyminen oli kun poikaystävä jätti :D

      Lainaa

    72. Eloton gaselli 14.6.2021 17:15
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Tervetullut undulaatti: Tavallaan ymmärrän. Nimi kansallissosialistinen puolue oli tarkoituksellinen ja kun otetaan pois natsien harjoittamat vainot niin ajettiinhan siinä sekä vasemmiston että oikeiston asioita.Wikipedia: "Kansallissosialismi on tyypillisesti luokiteltu äärioikeistolaiseksi politiikaksi. Aate käsittää [...]
      Toki alunperin näin! Mutta ainakin mulle on jäänyt käsitys että natsipuolueen viimeisetkin sosialismin/vasemmistolaisuuden rippeet kuoli aika pitkälti Ernst Röhmin & kumppaneiden mukana pitkien puukkojen yön poliittisessa puhdistuksessa vuonna 1934. 
      (Ja viitaten aiempiin kommentteihin, Hitlerin kasvissyönti tai muu luomuilu ei kyllä paina vaa’alla käytännössä mitään verrattuna kaikkeen puolueen äärioikeistohörhöilyyn)

      Lainaa

    73. Jalaton kultakala 14.6.2021 21:52
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Kun erään puolueen suosiota katsoo, ei ole yllättävää että ihmisiltä on päässeet 30- ja 40-luvun Saksan tapahtumat unohtumaan.

      Lainaa

    74. Säväyttävä ahma 15.6.2021 2:53
      Tulos: -33 (35 ääntä)
      supo: Jos yhden ruumiin hävittäminen polttamalla vie 30min? eikö tuo ole aika tehotonta.Oliko noita uuneja satoja tuolla
      Mietin ihan samaa että yhdellä uunilla 6 miljoonan juutalaisen polttamiseen olis mennyt 342 vuotta yhdellä uunilla.. Ja sen aikaisen väestönlaskennan mukaan juutalaisia ei tainnut olla yhteensä maailmassa edes kuutta milliä, saati keskitysleireillä. Taitaa joku 1 miljoona olla paljon lähempänä, jos sitäkään..

      Lainaa

    75. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Jalaton kultakala: Kun erään puolueen suosiota katsoo, ei ole yllättävää että ihmisiltä on päässeet 30- ja 40-luvun Saksan tapahtumat unohtumaan.
      Ei välttämättä ole, vaan eräs puolue jonka nimikirjaimet ovat P ja S haikailee niitä takaisin.

      Lainaa

    76. Onnistunut kookos 15.6.2021 14:24
      Tulos: -18 (20 ääntä)
      Itseasiassa: Sinulle hyviä uutisia, empatiaa voi oppia myös aikuisena. Cheers!
      Cheers vaan sullekin. Ei tarvitse tehdä itsestä mitään uhria. Kuka meistä ei olisi kärsinyt jotenkin omassa elämässään. Tsemppiä!

      Lainaa

    77. Lainsuojaton hamsteri 17.6.2021 2:15
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Ne. Helvetin. Nuolet?

      Lainaa

    78. Vilkuton metsämarja 19.6.2021 13:34
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Nuolet! Eikö kukaan välitä nuolista?

      Lainaa

    79. Puukotettu avokado 30.6.2021 12:53
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Jusu: Omien havaintojeni mukaan uusnatsien vihat kohdistuvat nykyään maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan, juutalaisvastaisuus korostuu enemmänkin holokaustin vähättelynä. Lähi-idästä lähtöisin olevien nuorien/nuorien aikuisten olen usein kuullut käyttävän juutalaista/jutkua pilkkanimenä, hieman samalla [...]
      Tosin kurdeilla usein vastaavasti on hyvät välit juutalaisten/Israelin kanssa, paitsi ehkä uskonnollisimmilla. Irakin Kurdistanissa suurimmissa tiedotusvälineissäkin oli usein "ystävyysohjelmia". Itse pidän tätä aika mielenkiintoisena ilmiönä.

      Lainaa

    80. Tulos: +16 (18 ääntä)
      NE NUOLET?

      Lainaa

    81. Beige sonni 29.6.2022 2:02
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Jalaton kultakala: Kun erään puolueen suosiota katsoo, ei ole yllättävää että ihmisiltä on päässeet 30- ja 40-luvun Saksan tapahtumat unohtumaan.
      Muakin ihmetyttää vihreiden suosio.

      Lainaa

    82. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Nukkuva metsämarja: Sitkeästi tuntuu elävän tuo 6 miljoonan valhe.
      Sitkeästi tuntuvat kainalontuulettelijat edelleen elävän kuplassaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: auschwitz, historia, hitler, hiukset, holokausti, ilma, kampaaja, kampaus, kuva, nuolet, parturi, sää, säätiedot, uuni