Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 78

Ikean kassi oli liikaa.
Mielensäpahoittajat, osa 78

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 87 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +405 (601 ääntä)
      Haluun ton kassin

      Lainaa

    2. Ruokahaluton seppä 3.11.2020 0:32
      Tulos: +735 (897 ääntä)
      Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.

      Lainaa

    3. Tulos: +635 (693 ääntä)
      En mäkään pidä kahvista, mutta en koe tarpeelliseksi mennä kiljumaan asiasta K-kaupan kahvitarjousmainokseen. Ymmärrän, että ikäihmisiä ahdistaa avoin puhe seksuaalisuudesta ja aiheeseen liittyvä symboliikka. Pidän heitä hieman aikansa ja ympäristönsä uhreina. Kaikesta ei tarvitse pitää tai olla samaa mieltä. Ongelma tulee siinä, kun ei voi jättää sinne oman päänsä sisälle sitä mielipidettä, jota kukaan ei pyytänyt.

      Lainaa

    4. Tulos: +235 (301 ääntä)
      Minä syrji ketään, mutta en minä ala mitään helvetin sateenkaariperheitä tukemaan. T: Tuija

      Lainaa

    5. Sarvekas keiju 3.11.2020 1:16
      Tulos: +242 (268 ääntä)
      Sprinkles: En mäkään pidä kahvista, mutta en koe tarpeelliseksi mennä kiljumaan asiasta K-kaupan kahvitarjousmainokseen. Ymmärrän, että ikäihmisiä ahdistaa avoin puhe seksuaalisuudesta ja aiheeseen liittyvä symboliikka. Pidän heitä hieman aikansa ja ympäristönsä uhreina. Kaikesta ei tarvitse pitää tai olla [...]
      Vois alkaa tekee tuota ja sitten kun joku kysyy että mitä sekoilen ni sanoo, että tältä se näyttää kun te kiljutte sitä että joku firma tukee ihmisoikeuksia.

      Lainaa

    6. Naiivi paprika 3.11.2020 1:30
      Tulos: +126 (168 ääntä)
      Nätti kassi, olisipa hyvä pyykkikassiksi tuommoinen.

      Lainaa

    7. Tulos: -472 (622 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?

      Lainaa

    8. Tulos: +150 (160 ääntä)
      renkeli: Haluun ton kassin
      Itse ostin tuon, koska ajattelin et eipä ainakaan mene pyykkituvassa sekaisin muiden ikea-kassien kanssa. Valitettavasti ikeassa tosiaan käy muitakin kuin minä, ja ainakin yhdellä naapurilla oli jo sama kassi...

      Lainaa

    9. Ajovaloton nektariini 3.11.2020 2:18
      Tulos: +435 (505 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Jep, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat kuitenkin olleet aina olemassa ja ovat aina olleet ihmisiä siinä missä cis-heterotkin, joten kyllähän ne varmaan jossain vaiheessa lakkaavat tarvisemasta ja haluamasta ihmisoikeuksia, right?
      Tasa-arvo ei myöskään ole mikään "uusi" villitys, vaan vähemmistöt ovat vaatineet oikeuksiaan jo ties kuinka kauan ja on surullista, miten nykyihminenkin haraa vastaan ja kokee oikeudekseen sortaa vähemmistöjä ilman syytä.

      Lainaa

    10. Auraamaton ankerias 3.11.2020 2:21
      Tulos: -365 (439 ääntä)
      Kiitoksia Hannu, Seija, Tuija ja Pirjo! Luulin että kaikki nykyään olisivat näitä vihervasemmiston sateenkaari-idiootteja, mutta onneksi teidän kaltaisianne ihmisiä on olemassa. :)

      Lainaa

    11. Tulos: +375 (413 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Joo olisihan se hienoa että taas-arvo villitys loppuisi ja alettaisiin taas polttamaan pokkuroivat naiset roviolla. Samoin kuin hitaat, homot, mielenterveysongelmaiset tai muuten vain vähän erilaiset ihmiset. Kyllähän tämä meno on mennyt aivan liian pitkälle kun mieskin voi rakastaa toista miestä. 

      Lainaa

    12. Addiktoiva ihminen 3.11.2020 3:49
      Tulos: -96 (144 ääntä)
      Nainen hiljaa seurakunnassa.

      Lainaa

    13. Näkyvä aasi 3.11.2020 6:29
      Tulos: -171 (269 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      Minua kiinnostaa toisten sukupuolielämä niin vähän, että en halua kulkea ympäriinsä minkään siihen edes epäsuorasti viittaavan kauppakassin kanssa. Ei sillä, että minua haittaisi, jos muut haluavat, mutta omituiselta se silti kuulostaa. En tajua, vaikka miten yritän.

      Lainaa

    14. Tukintolvana 3.11.2020 7:08
      Tulos: +302 (334 ääntä)
      Näkyvä aasi: Minua kiinnostaa toisten sukupuolielämä niin vähän, että en halua kulkea ympäriinsä minkään siihen edes epäsuorasti viittaavan kauppakassin kanssa. Ei sillä, että minua haittaisi, jos muut haluavat, mutta omituiselta se silti kuulostaa. En tajua, vaikka miten yritän.
      Kyllähän aika moni rintasyövätön kulkee roosanauha rintapielessä. Siinä on kyse tukemisesta ja tuen näyttämisestä, ei mistään asian mainostamisesta. Sama juttu sateenkaarikassin kanssa.

      Lainaa

    15. Tulos: +247 (261 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Naisten oikeuksia on paranneltu satoja vuosia, vielä ainakaan ei oo ykskään sukupolvi todennu että liian pitkälle ois menty.... vaikee nähdä että näin kävis minkään muunkaan ryhmän tasa-arvo oikeuksien kans

      Lainaa

    16. Ehyt hilleri 3.11.2020 7:50
      Tulos: -219 (261 ääntä)
      Tukintolvana: Kyllähän aika moni rintasyövätön kulkee roosanauha rintapielessä. Siinä on kyse tukemisesta ja tuen näyttämisestä, ei mistään asian mainostamisesta. Sama juttu sateenkaarikassin kanssa.
      Sateenkaarikassilla tuetaan vakavasti sairaita? 

      Lainaa

    17. Tulos: -249 (285 ääntä)
      Sellainen pervokassi. Juu ei ole mikään muotivillitys tämä niin niin... Mikä tahansa menee läpi idiooteille kun siihen liittää sateenkaaren ja kaikki uskotaan.

      Lainaa

    18. Ratkiriemukas maksamakkara 3.11.2020 7:52
      Tulos: -154 (204 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      Ei kiinnosta ollenkaan. Siksi alkaa jo kyllästyttää, kun sitä pursuaa joka tuutista. 

      Lainaa

    19. Tulos: +277 (319 ääntä)
      Ratkiriemukas maksamakkara: Ei kiinnosta ollenkaan. Siksi alkaa jo kyllästyttää, kun sitä pursuaa joka tuutista. 
      Sen sijaan heteroromantiikkaa ei ole oikein missään mediassa tarjolla. Disneyn saduissakin prinssi löytää aina prinssin ja kun tyttö leikkii tarhassa toisen tytön kanssa, alkavat vanhemmat leikkimielisesti arvuutella, josko tytöt menevät isona naimisiin keskenään. 

      Lainaa

    20. Sepposeponseponseppo 3.11.2020 8:05
      Tulos: +81 (101 ääntä)
      Ostin heti kun näin kaksi noita sateenkaarikasseja puunkantokasseiksi, suosittelen

      Lainaa

    21. Matalat tissit 3.11.2020 8:19
      Tulos: -40 (156 ääntä)
      Ostin tuon ikean kassin, kun se oli mun mielestä niin kivan värikäs, tämän harmaan syksyn keskellä. Mua vähän ärsyttää, ettei mikään voi enää olla vain värikäs, vaan kaikki ihanat raidalliset sateenvarjot ja kassit ovat heti kantaaottavia. Vaaleanpunaisesta mopistakin piti maksaa ekstraa, koska roosanauha. Värit eivät oo enää vain värejä.

      Lainaa

    22. Pariton flamingo 3.11.2020 8:24
      Tulos: +186 (218 ääntä)
      Täytyykin oman yrityksen mainonnassa tuoda ilmi lgbtq-myönteisyys, niin saa karsittua asiakaskunnasta tällaiset suvaitsemattomat idiootit.

      Lainaa

    23. Tulos: -73 (119 ääntä)
      Sprinkles: En mäkään pidä kahvista, mutta en koe tarpeelliseksi mennä kiljumaan asiasta K-kaupan kahvitarjousmainokseen. Ymmärrän, että ikäihmisiä ahdistaa avoin puhe seksuaalisuudesta ja aiheeseen liittyvä symboliikka. Pidän heitä hieman aikansa ja ympäristönsä uhreina. Kaikesta ei tarvitse pitää tai olla [...]
      Eivät he ole uhreja. Ihminen on siitä harvinainen eläin, että se kykenee luomaan itse omat ajatuksensa ja mielipiteensä. Vain todella vahva aivopesu pystyy ottamaan ihmiseltä itseltään tämän valinnan pois. He ovat siis idiootteja. Eivät uhreja.

      Lainaa

    24. Tulos: +103 (121 ääntä)
      Haluan kans tuon kassin, niin että Hannua, Seijaa, Tuijaa ja Pirjoa ärsyttäis vielä niiiiiiin paljon enemmän.

      Lainaa

    25. Tulos: +198 (218 ääntä)
      Hyi: Sellainen pervokassi. Juu ei ole mikään muotivillitys tämä niin niin... Mikä tahansa menee läpi idiooteille kun siihen liittää sateenkaaren ja kaikki uskotaan.
      Nyt on kyllä taas niin tasokasta argumentointia, ettei voi kuin ihailla. :D
      Ajatteletteko te kaikkia heterokavereitannekin sängyssä joka kerta, kun mitään parisuhteeseen liittyvää tulee esiin? Koska olen vähän sitä mieltä, että pervompia ovat nämä, jotka eivät voi nähdä mitään sateenkaariin tai homoihin liittyvää ilman, että ajattelevat heti sitä kuuluisaa sukupuolielämää.

      Lainaa

    26. Sillaton muurahainen 3.11.2020 9:02
      Tulos: -48 (82 ääntä)
      No onhan tuo ihan hiton ruma kassi. Se sininenkin on ruma.

      Lainaa

    27. Sillaton muurahainen 3.11.2020 9:06
      Tulos: -146 (178 ääntä)
      Pariton flamingo: Täytyykin oman yrityksen mainonnassa tuoda ilmi lgbtq-myönteisyys, niin saa karsittua asiakaskunnasta tällaiset suvaitsemattomat idiootit.
      Aika kieroutunut ajatus yrittäjältä, että pyöritetään tietynlaisia mainoksia, jotta mahdollimman moni asiakas kaikkoaisi. Ennustan lyhyttä yritystaivalta sinulle.

      Lainaa

    28. Mauton orava 3.11.2020 9:32
      Tulos: +149 (163 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Rehellisesti sanottuna ei ole käynyt mulla mielessäkään. Miksi ne niin ajattelisivat?

      Lainaa

    29. Köppänen leopardi 3.11.2020 9:35
      Tulos: -34 (40 ääntä)
      renkeli: Haluun ton kassin
      Mä haluan tietää, missä ryhmässä on noin paljon sarvikuonoja

      Lainaa

    30. Setä Tiramisu 3.11.2020 9:37
      Tulos: +109 (111 ääntä)
      Naiivi paprika: Nätti kassi, olisipa hyvä pyykkikassiksi tuommoinen.
      Vielä kun saisi mustana ja valkoisena, niin olisi kaikille pyykkityypeille kätsysti omansa.

      Lainaa

    31. Köppänen leopardi 3.11.2020 9:40
      Tulos: +111 (119 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      Jos oma elämä on ok, ei tarvitse koko ajan miettiä, mitä muut puuhaavat. No, näillä ei ole.

      Lainaa

    32. Tulos: +48 (62 ääntä)
      Auraamaton ankerias: Kiitoksia Hannu, Seija, Tuija ja Pirjo! Luulin että kaikki nykyään olisivat näitä vihervasemmiston sateenkaari-idiootteja, mutta onneksi teidän kaltaisianne ihmisiä on olemassa. :)
      Niin. Pelkkiä idiootteja

      Lainaa

    33. Tulos: +109 (125 ääntä)
      Juuri Hannun, Seijan, Pirjon ja Tuijan kaltaisten ihmisten vuoksi Prideja järjestetäänkin.

      Lainaa

    34. Puhuttu vadelma 3.11.2020 10:33
      Tulos: +125 (147 ääntä)
      Surullista, että nää Facen ja Twitterin homofoobikot ja vihervassarihomosateenkarista mielensä pahoittavat ovat eksyneet Feissarimokienkin kommenttipuolelle. Oon jotenkin aiemmin mieltänyt, että täällä on astetta fiksumpaa porukkaa kuin itse Facessa. Olinpa väärässä. Vastaavia kommentteja lukiessa vaan miettii, että montakos kertaa heterot on joutuneet kuuntelemaan homojen haukkuvan heteroita vaan heteroutensa vuoksi? Montako kertaa jossain iltiksen kommenteissa huudellaan, että hyi viddu, menis tääkin hetero takasin kaappiinsa/miten se kehtaa näyttää naamaansa. Tai että kyllä vaan tarttis tääkin heteromies kunnolla melaa, niin ymmärtäis, mistä on jäänyt paitsi... Niinpä. Niin kauan, kun homoja kohdellaan huonosti, on pridelle ja sen tukijoille tarvetta. Olkoon se sitten vaikka Ikean kassi tai lippu. Se on osoitus siitä, että haluaa ihmisiä kohdeltavan tasa-arvoisesti riippumatta siitä, kenen kanssa ne seurustelee.

      Lainaa

    35. Tulos: +119 (127 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Joo, varmaan joku sota tai yhteiskunnan luhistuminen saattaa johtaa siihen, että ihmiskunta palaa henkisesti keskiajalle ja naisista tulee jälleen miesten omaisuutta ja homoseksuaaleja lynkataan jonkun fanaattisen uskonnon nimissä. Se kuitenkin on tulevien sukupolvien ongelma ja toivon, etten enää itse ole tuolloin elossa, sillä se kuulostaa todella ankealta maailmalta elää ja mä itse tykkään todella paljon ihmisoikeuksista ja vapaudesta. 

      Lainaa

    36. Tulos: +88 (94 ääntä)
      Matalat tissit: Ostin tuon ikean kassin, kun se oli mun mielestä niin kivan värikäs, tämän harmaan syksyn keskellä. Mua vähän ärsyttää, ettei mikään voi enää olla vain värikäs, vaan kaikki ihanat raidalliset sateenvarjot ja kassit ovat heti kantaaottavia. Vaaleanpunaisesta mopistakin piti maksaa ekstraa, koska roosanauha. Värit eivät oo enää vain värejä.
      Ilman roosanauha-kampanjaa sitä moppia ei todennäköisesti olisi edes tehty vaaleanpunaisena. Ilmeisesti kuitenkin halusit sen värin niin kovasti, että olit valmis maksamaan siitä ekstraa. Eli roosanauha itseasiassa laajensi sun valinnanvaraasi kuluttajana. 

      Lainaa

    37. Tulos: +41 (75 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      On ihan tieteellisesti todistettu, että homofobiset ovat joko itse tavalla tai toisella kaapissa tai yhä samalla tasolla kuin 13-vuotiaat, eli heillä ei vielä ole seksuaali-identtiteettiä, koska seksi ja seksuaalisuus ovat liian pelottavia aiheita kohdata kunnolla. Eikä ihme, jos koko iän on suoraan tai epäsuoraan kerrottu, että seksi ja seksuaalisuus ovat pahoja tai saastaisia. Nämä raukat eivät osaa hakea apua tai tajua, että heidän olisi hyvä kyseenalaistaa seksuaalivastainen kulttuuri, jossa elävät. Itsensä hoitamisen sijaan he hyökkäävät viattomien normista poikkeavien kimppuun suojellakseen heikkoa itsetuntoaan.

      Lainaa

    38. Tornipöllö 3.11.2020 11:21
      Tulos: +123 (131 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      "Ootko koskaan harkinnut, että tää naisten äänioikeus saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      -joku linnnin esi-isä 1900-luvun alkupuolella

      Lainaa

    39. Tulos: +51 (63 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Kun ei kerran pollassa liiku muu kuin ilma, niin silloin olisi hyvä olla ihan hissuksiin. Tämä siis nimimerkille linn.

      Lainaa

    40. Tulos: +65 (69 ääntä)
      Toj Karin: Eivät he ole uhreja. Ihminen on siitä harvinainen eläin, että se kykenee luomaan itse omat ajatuksensa ja mielipiteensä. Vain todella vahva aivopesu pystyy ottamaan ihmiseltä itseltään tämän valinnan pois. He ovat siis idiootteja. Eivät uhreja.
      Nuivien arvojen tuputtaminen kehdosta lähtien on kyllä aika vahvaa aivopesua.

      Lainaa

    41. Pelkäämätön soturi 3.11.2020 12:25
      Tulos: +84 (98 ääntä)
      Nyt te tämän julkaisette, kun noita kasseja sai 31.10 asti. Olisin kanssa halunnut, kaikilla muillakin on sininen pyykkikassi ja siitä syntyy pesutuvassa sekaannusta. Homoseksuaalisuuden tuputtamisesta itkeville: miten te pystytte käymään sukulaistenne häissä? Kyllä itse ainakin pystyn kohtaamaan perheen, jopa rakastuneen parin, miettimättä että joku täällä varmaankin harrastaa jonkun kanssa seksiä, ja mitenköhän ne sen tekevät, ja jämähtämättä sitten siihen. Ei ole normaalia olla ihan noin seksikeskeinen, kaikessa tavallisessa elämässä joudumme kohtaamaan sen, että vaikkapa sisaruksemme oletettavasti harrastavat puolisoidensa kanssa seksiä, ja ihan sujuvasti emme uhraa asialle ajatustakaan.

      Lainaa

    42. Seurattu tiikeri 3.11.2020 12:37
      Tulos: +90 (96 ääntä)
      Aika perus: "Ei minua kiinnosta mitä ihmiset tekee keskenään, on ne sitten homoja tai ei, mutta silti ärsyttää tämä sateenkaarimeininki niin paljon että kirjoitan vihaisia kommentteja kaikkialle missä näenkään sateenkaaria, siis vain koska minua ei kiinnosta".

      Lainaa

    43. Tulos: +101 (103 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Nyt te tämän julkaisette, kun noita kasseja sai 31.10 asti. Olisin kanssa halunnut, kaikilla muillakin on sininen pyykkikassi ja siitä syntyy pesutuvassa sekaannusta.
      Anteeksi.

      Lainaa

    44. Naatti kivi 3.11.2020 13:00
      Tulos: +11 (33 ääntä)
      Jepjoo: Minä syrji ketään, mutta en minä ala mitään helvetin sateenkaariperheitä tukemaan. T: Tuija
      Off topic. Mistä lähtien tukematta jättäminen (rahallisesti) on ollut syrjintää? Meinaa aika paljon löytyy maailmasta syrjiviä ihmisiä.

      Lainaa

    45. Itara matelija 3.11.2020 13:13
      Tulos: -55 (71 ääntä)
      Sateenkaariperheet :D Voi hyvää päivää

      Lainaa

    46. Tulos: -37 (71 ääntä)
      Mua jäi tässä jutussa nyt mietityttään pelkästään se, että miksi noiden sateenkaariperheiden lapset ja nuoret tarvii tukea? Miksi he ei mene muiden lasten ja nuorten toimintaan mukaan?

      Lainaa

    47. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Nyt te tämän julkaisette, kun noita kasseja sai 31.10 asti. Olisin kanssa halunnut, kaikilla muillakin on sininen pyykkikassi ja siitä syntyy pesutuvassa sekaannusta. Homoseksuaalisuuden tuputtamisesta itkeville: miten te pystytte käymään sukulaistenne häissä? Kyllä itse ainakin pystyn [...]
      Saatika sitten ristiäisissä.. Hyi olkoon se lapsihan on tehty panemalla!! 

      Lainaa

    48. Leuaton hirvi 3.11.2020 14:10
      Tulos: -26 (44 ääntä)
      Setä Tiramisu: Vielä kun saisi mustana ja valkoisena, niin olisi kaikille pyykkityypeille kätsysti omansa.
      Ei käy. Black lives matter ja White power, kyllä mielet pahoittuu!

      Lainaa

    49. Tulos: +68 (74 ääntä)
      Paljonkohan noilla menee aikaa tohon, että erikseen kirjottelee mitä eivät käytä tai osta? Sama kun ne ketkä hakee youtubesta jonkun Ed Sheeranin biisin, avaa sen ja kommentoi miten paskaa se niiden mielestä on. Ei varmaan jää aikaa mihinkää muuhun kauheesti.

      Lainaa

    50. Tulos: -6 (42 ääntä)
      Kumma juttu miten moni antaa miinusta koska en suostu pitämään rasistisia ja muita ahdasmielisiä ihmisiä uhreina. Säälikää te. Minulta ei riitä sääliä epätasa-arvoa kannattaville ihmisille.

      Lainaa

    51. Tulos: +21 (39 ääntä)
      Sam: Mua jäi tässä jutussa nyt mietityttään pelkästään se, että miksi noiden sateenkaariperheiden lapset ja nuoret tarvii tukea? Miksi he ei mene muiden lasten ja nuorten toimintaan mukaan?
      Mua jäi tässä jutussa nyt mietityttään pelkästään se, että miksi noiden adoptioperheiden lapset ja nuoret tarvii tukea? Miksi he ei mene muiden lasten ja nuorten toimintaan mukaan?
      Puhumattakaan monikkoperheistä (kaksoset, kolmoset jne), nepsy-lapset, vammaisten lasten perheet, jne. Kyllä on KUMMALLISTA tämä vertaistuen halu, kun arjessa kohdataan tiettyjä asioita ja muut samanlaiset ymmärtää ja voi neuvoa. Gylä mää vallan ihmettelen! 

      Lainaa

    52. Tulos: +31 (41 ääntä)
      Toj Karin: Kumma juttu miten moni antaa miinusta koska en suostu pitämään rasistisia ja muita ahdasmielisiä ihmisiä uhreina. Säälikää te. Minulta ei riitä sääliä epätasa-arvoa kannattaville ihmisille.
      Kyllä minua ennemmin säälittää ahdasmielinen ihminen ja mieluummin haluaisin häntä kuunnella ja ymmärtää kuin silmittömästi vihata. (Muistetaan taas että ymmärtäminen ei ole sama asia kuin hyväksyminen ja hyväksyminen ei ole sama asia kuin ymmärtäminen. Minä hyväksyn korkokenkien käyttäjät, vaikka en sitä jalkojen tahallista ja pinnallista rikkomista ymmärräkään.)
      Kun sen eri mieltä olevan ihmisen kohtaa ilman vihaa, on helpompi keskustelussa saavuttaa piste, jossa se ”väärässä” oleva saattaa kallistua oman mielipiteesi puolelle.
      Esim. itse olen aikoinani ollut tolkuton ympäristövihollinen. Tilaillut kiinakrääsää ja syönyt suunnilleen päivän jokaisella aterialla nautaa. Vegaanien hysteriointi sai minut entistä kauemmas heidän aatemaailmastaan. Joidenkin aatteen ihmisten ääriaggressiivinen mielipiteiden esilletuominen, hyvänkin nimissä, on vastenmielistä. Ihmiselle on myös jännä defenssimekanismi, joka estää tiedon vastaanottamisen, kun se aloitetaan suunnilleen näin:
      ”Vitun kusipää. Tiesitkö olevasi murhaaja ja olet suunnilleen yksin vastuussa kaikesta maailman pahasta?”
      Minulla on ollut onneksi fiksuja vegaaniystäviä. He ovat tehneet omaa juttuaan ja minä omaani. Olen sitten kysellyt, että miksi henkilö ei käytä tiettyjä tuotteita tai syö eri tavalla ja olen saanut syylistämättömän faktapitoisen vastauksen.
      Silmitön viha, jopa näitä surullisia umpimielisiä ihmisiä kohtaan, ei auta ketään. Sinulle tulee itsellesi paha olo ja se ei edistä millään tavalla sitä, että homoihin varauksellisesti suhtautuva olisi valmis avaamaan ajatusmaailmaansa.
      Daryl Davis on aika kaunis esimerkki siitä, miten ystävällisyydellä voi voittaa viholliset puolelleen.

      Lainaa

    53. Tulos: -39 (63 ääntä)
      Ajovaloton nektariini: Jep, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat kuitenkin olleet aina olemassa ja ovat aina olleet ihmisiä siinä missä cis-heterotkin, joten kyllähän ne varmaan jossain vaiheessa lakkaavat tarvisemasta ja haluamasta ihmisoikeuksia, right? Tasa-arvo ei myöskään ole mikään "uusi" villitys, vaan [...]
      Sori rikkoo sun kupla, mutta tasa-arvo ja ihmisoikeudet on alle sata vuotta vanha käsite. Sitä ei löydy luonnosta, se on ihmisten itse kehittämä ja voi siksi myös kadota yhtä nopeasti kuin se tuli. Homot ja muut vähemmistöt varmaan nillittävät kohtelustaan joka tapauksessa, mutta se on meidän muiden päätös, haluammeko sitä heille suoda. Niin yksinkertaista se on. Enemmistö päättää, vähemmistö väittää. Täytyy muistaa, että orjuus oli tuhansia vuosia ihan normaalia. Siitä voi myös tulla vielä uudestaan ihan normaalia. Jos jotain olemme oppineet siitä, miten Washingtonia ja Mannerheimia on arvosteltu nykyajan näkökulmasta, on se, että moraali muuttuu eikö ihmisiä kiinnosta miettiä, miten heidän omat aikalaiset siihen suhtautuivat, vaan ainoastaan sillä tuntuu olevan väliä, mitä pari sataa vuotta myöhemmin syntyneet asiasta tuumaavat erilaisine moraalikäsityksineen.

      Lainaa

    54. Tulos: -4 (24 ääntä)
      Sprinkles: Kyllä minua ennemmin säälittää ahdasmielinen ihminen ja mieluummin haluaisin häntä kuunnella ja ymmärtää kuin silmittömästi vihata. (Muistetaan taas että ymmärtäminen ei ole sama asia kuin hyväksyminen ja hyväksyminen ei ole sama asia kuin ymmärtäminen. Minä hyväksyn korkokenkien käyttäjät, vaikka [...]
      Olet ehdottomasti oikeassa, mutta en ymmärrä miksi puhut silmittömästä vihasta. Puhut aidan seipäästä kun minä puhun ladon ovesta.

      Lainaa

    55. Naatti kivi 3.11.2020 21:11
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      linnn: Sori rikkoo sun kupla, mutta tasa-arvo ja ihmisoikeudet on alle sata vuotta vanha käsite. Sitä ei löydy luonnosta, se on ihmisten itse kehittämä ja voi siksi myös kadota yhtä nopeasti kuin se tuli. Homot ja muut vähemmistöt varmaan nillittävät kohtelustaan joka tapauksessa, mutta se on meidän [...]
      Nietzsche oli minunkin lempi opportunisti aikoinaan, mutta kyynistyin, kun kaikki ei mennytkään päin vittua.

      Lainaa

    56. Tulos: +15 (27 ääntä)
      linnn: Sori rikkoo sun kupla, mutta tasa-arvo ja ihmisoikeudet on alle sata vuotta vanha käsite. Sitä ei löydy luonnosta, se on ihmisten itse kehittämä ja voi siksi myös kadota yhtä nopeasti kuin se tuli. Homot ja muut vähemmistöt varmaan nillittävät kohtelustaan joka tapauksessa, mutta se on meidän [...]
      Löytyyhän se luonnosta jos luonnossa tapahtunut ihmisten evoluutio on nostanut asian esille ja siihen on puututtu. Jos se asia joskus muuttuu toiseen suuntaan niin se muuttuu. Mutta kuulut siihen vähemmistöön joka niin toivoo. Että väitä vaan siellä vähemmistössä. 

      Lainaa

    57. Eloton gaselli 3.11.2020 22:09
      Tulos: +21 (35 ääntä)
      linnn: Sori rikkoo sun kupla, mutta tasa-arvo ja ihmisoikeudet on alle sata vuotta vanha käsite. Sitä ei löydy luonnosta, se on ihmisten itse kehittämä ja voi siksi myös kadota yhtä nopeasti kuin se tuli. Homot ja muut vähemmistöt varmaan nillittävät kohtelustaan joka tapauksessa, mutta se on meidän [...]
      Näh. Historian perusteella moraalikäsitys on muuntuva mutta ottaa aika harvoin peruutusaskeleita. Ainoa asia jonka itse voisin kuvitella olevan riittävän vahva kääntääkseen moraalisen kelkan takaisin kohti keskiaikaa on uskonto. (Esim. poliittiset liikkeet ja karismaattiset johtajat tahtovat yleensä jäädä aika alueellisiksi.) Sen sijaan en osaa kuvitella mikä mullistus saisi sekulaarit länsimaalaiset hylkäämään tieteen ja vaihtamaan takaisin Raamattuun. Mutta mene tiedä. Ehkä meteoriitti iskee ja Oulunsalon lestadiolaiset jäävät ainoina jäljelle.

      Lainaa

    58. Tulos: -20 (34 ääntä)
      Pluri: Löytyyhän se luonnosta jos luonnossa tapahtunut ihmisten evoluutio on nostanut asian esille ja siihen on puututtu. Jos se asia joskus muuttuu toiseen suuntaan niin se muuttuu. Mutta kuulut siihen vähemmistöön joka niin toivoo. Että väitä vaan siellä vähemmistössä. 
      En kyllä missään sanonut, että toivoisin sitä. Sanoin vain, että moraali ei ole kiveenhakattu ja se kannattaa huomioida kun julistaa omaa totuuttaan. Ja taidat kyllä itse olla vähemmistössä kun katsoo, miten niin Suomessa (Perussuomalaiset) kuin muuallakin (äärioikeisto) on nostanut tasaisesti kannatustaan viime vuosikymmeninä. Vihervasemmisto on työntänyt omaa homomyönteisyyttään ja ihmiset, jotka eivät siitä pidä, ovat alkaneet työntää takaisin. Newtonin laki, voima ja vastavoima.

      Lainaa

    59. Tulos: -14 (30 ääntä)
      Eloton gaselli: Näh. Historian perusteella moraalikäsitys on muuntuva mutta ottaa aika harvoin peruutusaskeleita. Ainoa asia jonka itse voisin kuvitella olevan riittävän vahva kääntääkseen moraalisen kelkan takaisin kohti keskiaikaa on uskonto. (Esim. poliittiset liikkeet ja karismaattiset johtajat tahtovat [...]
      No jos tieteellisesti tarkastaa, niin homopositiivisuus on kasvanut sitä mukaa kun elintaso on noussut. Eli ei tarvita kuin seuraava maailmansota, jokin muu luonnonkatastrofi tai mikä tahansa yhteiskuntaa ravistava asia, niin ihmiset turvautuvat siihen mikä tulee ihmisiltä selkärangasta ja on auttanut ihmiskuntaa selviämään tuhansia vuosia: erilainen on uhka ja sitä on varottava

      Lainaa

    60. Ontto maksamato 4.11.2020 0:23
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Nyt te tämän julkaisette, kun noita kasseja sai 31.10 asti. Olisin kanssa halunnut, kaikilla muillakin on sininen pyykkikassi ja siitä syntyy pesutuvassa sekaannusta. Homoseksuaalisuuden tuputtamisesta itkeville: miten te pystytte käymään sukulaistenne häissä? Kyllä itse ainakin pystyn [...]
      Kyllä näitä saa vieläkin, ainakin Ikean nettisivuilta löytyy! Tuo lahjoitusaika vaan ilmeisesti ollut 31.10. asti. 

      Lainaa

    61. Bukkake Randelin 4.11.2020 1:38
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Näkyvä aasi: Minua kiinnostaa toisten sukupuolielämä niin vähän, että en halua kulkea ympäriinsä minkään siihen edes epäsuorasti viittaavan kauppakassin kanssa. Ei sillä, että minua haittaisi, jos muut haluavat, mutta omituiselta se silti kuulostaa. En tajua, vaikka miten yritän.
      Nyt on kyllä harvinaisen sopiva nimimerkki sulle osunut.

      Lainaa

    62. Tulos: -9 (25 ääntä)
      Muumi: Mua jäi tässä jutussa nyt mietityttään pelkästään se, että miksi noiden adoptioperheiden lapset ja nuoret tarvii tukea? Miksi he ei mene muiden lasten ja nuorten toimintaan mukaan? Puhumattakaan monikkoperheistä (kaksoset, kolmoset jne), nepsy-lapset, vammaisten lasten perheet, jne. Kyllä on [...]
      Tässähän ei puhuta mitään adoptioperheiden lapsista, vammaisista, jne.. Tosin todella outoa verratta sateenkaariperhieden lapsia heihin?
      Nythän on vuosia puhuttu, että näiden lasten kotiolot eivät poikkea mitenkään muista perheistä, mutta tästä saa nyt sen kuvan, että näin ei ole?
      Ne muutama sateekaariperhe minkä minä tunnen, niin ei heidän lapset ole syrjäytymässä tästä yhteyskunnasta, vaan heidän lapset saa leikiä ja harrastaa muiden lasten ja nuorten kanssa. Ilmeisesti näin ei sitten kaikilla perheillä ole?

      Lainaa

    63. Muovailtava pulu 4.11.2020 7:18
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      ITse asiassa, teen paljon töitä eläinsuojelutyössä. Mutta en halua käyttää mmitään eläintuotteita, missä on yhdistysten logoja, julkisesti. En siis ostele kissakasseja yms. Ostan vain sellaista, mikä on pelkässä kotikäytössä tai vaatteena jää piiloon. En halua minua yhdistettävän siihen julkisesti mitenkään, koska pelkään, että se heikentää töissä uskottavuutta. Eläinsuojeluihmisiä pidetään alallani vähän hihhuleina, eikä se väite tuulesta temmattu ole - hihhuleitahan me ollaan, mutta koetan sen ulkopuolella vaikuttaa normaalilta. Minulla on myös paljon poikkeavia mielipiteitä, tyyliin kissa tai koira ei kuulu kerrostaloon, mutta en voi sanoa tätä ääneen, vaan pidän omana tietonani. En ala julistaa tätä mitenkään palstoilla.

      Lainaa

    64. Tulos: +34 (34 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Tai tulevat sukupolvet miettivät seksuaalisesti täysin tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, että olipa outoa, kun tästäkin asiasta piti tapella suu vaahdossa ja sormet verillä. Ootko tätä harkinnut?

      Lainaa

    65. Kilokalori 4.11.2020 9:14
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      On kyllä hauska lukea näiden prideboikotoijien juttuja. Uskon, että boikotoivat kaikkea sanomaansa ihan oikeasti ja koko ikänsä. Ostavat ruokansa lähitiloilta, koska S K ja Lidl mainostivat sateenkaarituotteita, eivät juo kuin itse tehtyä raparperiviiniä koska panimot olivat mukana pridessä, lakanat ei ole finlaysonia ja iittalalta eivät hae sitä seuraavaa lautassettiä vaan liittyvät savenvalukurssille (ei kuitenkaan kansalaisopistolle). Miten maalaisromanttista ja rustiikkista elämää. Varmasti pitävät lupauksensa pysyä poissa Ikeastakin.

      Lainaa

    66. Tulos: +10 (14 ääntä)
      linnn: En kyllä missään sanonut, että toivoisin sitä. Sanoin vain, että moraali ei ole kiveenhakattu ja se kannattaa huomioida kun julistaa omaa totuuttaan. Ja taidat kyllä itse olla vähemmistössä kun katsoo, miten niin Suomessa (Perussuomalaiset) kuin muuallakin (äärioikeisto) on nostanut tasaisesti [...]
      Pahoittelut kärjistyksestä.
      En ymmärrä mitä tarkoitat sillä että olen vähemmistössä. Lause jossa laitat minut vähemmistöön perussuomalaisten kannattajana ja vastavuoroisesti vertaat perussuomalaisiin enemmistönä on kummallinen. 
      Onko käsityksesi siis että jos ajaa järkevämpää maahanmuuttopolitiikkaa niin automaattisesti vihaa homoja, maahanmuuttajia ja muita vähemmistöjä? 
      Ei ole ihme että keskustelu on haastavaa jos yleistys on tuota luokkaa. 

      Lainaa

    67. Pelkäämätön soturi 4.11.2020 12:00
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Sam: Tässähän ei puhuta mitään adoptioperheiden lapsista, vammaisista, jne.. Tosin todella outoa verratta sateenkaariperhieden lapsia heihin?Nythän on vuosia puhuttu, että näiden lasten kotiolot eivät poikkea mitenkään muista perheistä, mutta tästä saa nyt sen kuvan, että näin ei ole?Ne muutama [...]
        Kaikki ihmiset tarvitsevat vertaistukea. Itse kävin raskausaikana ryhmässä joka käsitteli monikulttuuristen perheiden haasteita. Kyse ei ole siitä, että lapsella olisi mitään riskiä joutua syrjityksi, sen isä (ja aviomieheni) on korkeakoulutettu saksalainen. Eli lapsi on jo alusta pitäen monikielisenä luultavasti paremmassa asemassa -hän voi esim. lähteä Saksaan yliopistoon jos Suomeen ei pääse haluamalleen alalle. 
        Siitä huolimatta meillä on haasteita, joita kokosuomalaisilla perheillä ei ole -esim. jos haluaa monikielisen eikä puolikielistä lasta, on lapselle puhuttaessa noudatettava OPOL-periaatetta, josta ei neuvolassa kerrota, ja jonka noudattaminen on lisäksi aika hankalaa (on puhuttava johdonmukaisesti omaa äidinkieltään, ei saa lipsua vaikka osaisi muitakin perheen kieliä). Tästä ja muusta sellaisesta voi keskustella muiden sekaperheiden kanssa. 
        Joo, tiedän ettette ole kiinnostuneita perheestäni, yritän tässä vertaamalla valaista että se, että perhe tarvitsee erilaista vertaistukea ei tarkoita että se on jotenkin huonompi, tai syrjäytymisvaarassa, tai muuten sorsittu, tai että lapsella olisi mitään hätää. On vain eri kysymyksiä kuin muilla perheillä. Eli olettaisin että myös sateenkaariperheillä on omat kysymyksensä joita muilla ei ole, vaikka perheinä onnistuvatkin sinänsä siinä kuin muutkin.

      Lainaa

    68. Ihkauusi hirvi 4.11.2020 12:34
      Tulos: -21 (21 ääntä)
      Tästä tulee itsensäpaljastjien muotivaate ens kesälle. Nyt kun ostaa pari kassia varastoon niin ens kesänä voi myydä Tori.fissä kunnon voitolla pervosedille, ja miksei tietysti tädeillekin näin tasa-arvon aikana.

      Lainaa

    69. Rutikuiva kivi 4.11.2020 13:30
      Tulos: -21 (25 ääntä)
      Miksi pitää rajata lasten ja nuorten tukeminen sateenkaariperheisiin?

      Lainaa

    70. Tulos: -9 (13 ääntä)
      Pluri: Pahoittelut kärjistyksestä. En ymmärrä mitä tarkoitat sillä että olen vähemmistössä. Lause jossa laitat minut vähemmistöön perussuomalaisten kannattajana ja vastavuoroisesti vertaat perussuomalaisiin enemmistönä on kummallinen.  Onko käsityksesi siis että jos ajaa järkevämpää [...]
      Ensinnäkin propsit tuosta viimeisen lauseen passiivisaggressiivisesta piikistä. Oli kuin suoraan oppikirjasta.
      Mutta sitten itse asiaan. Käytin lauseessani preesensiä, koska suomesta puuttuu futuuri, mutta oletin kontekstista ilmenevän, että puhuin tulevasta, koska käsittelin tulevaa kehitystä. Ja perussuomalaiset on nimenomaan kerännyt kannatusta valkoiselta kantaväestöltä, jotka eivät pidä homoista, maahanmuuttajista, ilmastovauhkoajista jne. Sama ilmiö on esiintynyt laajemmin maailmalla. Sama ilmiö ei ole tapahtunut uskonnollisilla puolueilla, mikä ajaa oksan koskeesi tuon alkuperäisen väittämäsi (vain uskonto voisi kääntää tuon kehityksen...). Näyttää pikemminkin siltä, että ihmisen normaaliin luontoon kuuluu syrjiä vähemmistöjä. Ja kun katsoo Etelä-Afrikan tilannetta, niin se ei ole pelkästään valkoihoisten ominaisuus. 

      Lainaa

    71. Tulos: -21 (21 ääntä)
      Donald T: Tai tulevat sukupolvet miettivät seksuaalisesti täysin tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, että olipa outoa, kun tästäkin asiasta piti tapella suu vaahdossa ja sormet verillä. Ootko tätä harkinnut?
      Aika jännä tulkinta näin lyhyellä otannalla. Historia kuitenkin tukee toisenlaista kestävää olotilaa.

      Lainaa

    72. Painava minkki 4.11.2020 13:37
      Tulos: -15 (17 ääntä)
      Pluri: Joo olisihan se hienoa että taas-arvo villitys loppuisi ja alettaisiin taas polttamaan pokkuroivat naiset roviolla. Samoin kuin hitaat, homot, mielenterveysongelmaiset tai muuten vain vähän erilaiset ihmiset. Kyllähän tämä meno on mennyt aivan liian pitkälle kun mieskin voi rakastaa toista miestä. 

      Ehkä enemmänkin viittasi noihin biologian ja siten tieteen vastaisiin sukupuoli-ilmentymiin jne. Nuohan ovat jo johtaneet aikamoisiin tragedioihin, kun ihminen tarvitsisi ihan muuta apua kuin uuden pissavärkin mutta sellaisen on sitten kuitenkin saanut. Muttei kaipaamaansa apua.

      Ja roviolla poltettiin varmaan enemmänkin niitä naisia ja miehiä, jotka nimenomaa eivät pokkuroineet. Valtaapitäviä pokkuroivat olivat varmasti innolla heittelemässä risuja kasaan. Niin miehet kuin naistetkin.

      Lainaa

    73. Pelkäämätön soturi 4.11.2020 15:02
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      linnn: Aika jännä tulkinta näin lyhyellä otannalla. Historia kuitenkin tukee toisenlaista kestävää olotilaa.
        Kaikki uudistukset eivät ole parannuksia, ei suinkaan, mutta on naurettavaa vedota netissä siihen että haluaisi palata 1950-luvun arvoihin, ne kun ovat parempia koska ovat 1950-luvulta. Miksei 550-luvun arvoihin, tai 1950-luvun teknologiaan?
          Historia tukee ihan mitä tahansa jos sitä haluaa lukea kuin piru Raamattua. Esim. keskiaikaisessa kirkossa homoseksuaalisuus (ja valitettavasti myös pederastia) oli aivan normaalia keskiajalla (http://rictornorton.co.uk/medieval.htm kun nyt kuulutin niitä lähdeviitteitä) eikä siitä kukaan välittänyt -samaan tapaan kuin paaveilla saattoi olla rakastajattaria vaikka joukoittain. Idea oli siinä ettei menty avioliittoon, ettei kukaan pääsisi laillisesti perimään jonkun muun etujen vastaisesti. Se miten seksiä harrastettiin oli useimmille se ja sama.Tällä ei ole yhtään mitään tekemistä oman perhekäsityksemme kanssa. Termi "nuclear family" (=ydinperhe) on Mirriam-Websterin mukaan vuodelta 1947, että niinkin historiallinen idea. Erilaista genderqueeria on eri kulttuureissa erilaisin versioin myös suunnilleen niin kauan kuin historiaa on kirjoitettu, egyptiläinen naisfaaraokin esiintyi irtoparrassa (esim. Hatshepsut). Tai tästä muunsukupuolisia: https://en.wikipedia.org/wiki/M%C4%81h%C5%AB
        Voisin jatkaa, mutta ei sillä oikeastaan ole väliä. "Nojaa, ei ennenkään ollut ihmisoikeuksia, se on luonnollista ja historiallisesti oikein" on suunnilleen yhtä järkevää kuin "nojaa, ei ennenkään ollut hammaslääkäreitä, menen tästä sepälle revittämään kipeän hampaani pihdeillä irti". Tai jos vielä pidemmälle halutaan, "ei ennen ollut mitään seppiä, luonnotonta, kuolen tästä luonnollisesti hammasmätään". Mutta kaikkein huvittavintahan tässä on se, ettei ennen ollut nettiäkään -jos ennen kaikki oli objektiivisesti paremmin, niin _internet_ ei oikein taida olla paras paikka sen julistamiseen. 

      Lainaa

    74. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Näkyvä aasi: Minua kiinnostaa toisten sukupuolielämä niin vähän, että en halua kulkea ympäriinsä minkään siihen edes epäsuorasti viittaavan kauppakassin kanssa. Ei sillä, että minua haittaisi, jos muut haluavat, mutta omituiselta se silti kuulostaa. En tajua, vaikka miten yritän.
      Kyse on siis SateenkaariPERHEISTÄ, eli esim. kaksi äitiä ja lapsi. Miksi tämä on häiritsevämpää sinusta, kuin se että annettaisiin rahaa heteroperheille? Nehän ovat harrastaneet seksiä, ja lapsi on siitä pysyvä todiste. Niinpä kaikki lapsiin liittyvä viittää epäsuorasti myös heterovanhempien väliseen seksiin. Paitsi että kukaan ei ajattele asiaa niin, vaan tästä tulee ongelma vain ei-heteroiden kohdalla.

      Lainaa

    75. Tulos: -11 (11 ääntä)
      jos löytyis kestokassi missä esimerkiksi kortsusta karannut tuure ottaisi maiharista naamaan ni ostaisin heti 20kpl :)

      Lainaa

    76. Tulos: +21 (21 ääntä)
      linnn: Ootko koskaan harkinnut, että tää seksuaalitasa-arvo saattaa olla vaan ohimenevä villitys? Että tulevat sukupolvet huomaa että "juu, noi meni vähän liian pitkälle ton kanssa"?
      Yleensä demokratioissa on niin, että kärsimystä vähentävät muutokset jäävät jälkipolvienkin iloksi - pitkäksikin ajaksi. Jos muutos taasen alkaisikin aiheuttaa kärsimystä enemmän kuin vähentää sitä, voisi ”villitys” tosiaan mennä ohi. Mutta niin tuskin on tässä asiassa; vai millaista kärsimystä homoseksuaalisten aseman tasa-arvoistaminen sinusta uhkaa tuottaa yhteiskunnalle? Mitä on se ”liian pitkälle”? 

      Lainaa

    77. Suvereeni peruna 5.11.2020 4:31
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      linnn: Ensinnäkin propsit tuosta viimeisen lauseen passiivisaggressiivisesta piikistä. Oli kuin suoraan oppikirjasta. Mutta sitten itse asiaan. Käytin lauseessani preesensiä, koska suomesta puuttuu futuuri, mutta oletin kontekstista ilmenevän, että puhuin tulevasta, koska käsittelin tulevaa kehitystä. Ja [...]
      Pakko kysyä, että missä ihmeen kuplassa sinä elät? Kuulostat samalta kuin ylilaudan syrjäytyneet äkäiset incelit, jotka asuvat itsemurhayksiöissään työttömänä tuhlaamassa saamiaan sosiaaliturvaetuuksia päihteisiin ja istuen takalisto homeessa koneen ääressä tuntitolkulla joka päivä syyttämässä yhteiskuntaa kaikista ongelmistaan sekä pitävät uhkana seksuaalivähemmistöjä, maahanmuuttajia, feministejä ym. äärioikeiston vihaamia ryhmiä. Vai oletko saanut tämän maalailemasi märkäuni-dystopian katsomalla Handmaid's talea? Käsityksesi ovat kovin mustavalkoisia ja vetelet historian mutkia suoriksi ottamatta yhtään huomioon sitä kehitystä mitä on tapahtanut useissa länsimaissa ja kuinka sen kehityksen nojalla olisi kovinkaan todennäköistä, että mentäisiin suuria harppauksia taaksepäin. Ihmiset ovat koulutetumpia ja sivistyneempiä kuin koskaan aiemmin ja asioista tiedetään enemmän, mikä vähentää esim. pelkoa erilaisuutta kohtaan. Luulenpa, että ennen kuin seksuaalivähemmistöt menettäisivät oikeutensa, pitäisi naisilta hävitä perusoikeuksia ja alistaa heidät jälleen kerran, koska naisten tuki seksuaalivähemmistöille on ollut huomattavasti suurempaa kuin heteromiesten, koska he ovat siirtäneet homovihaa isältä pojalle useiden sukupolvien ajan. Naisten aktivismin myötä inhimillisyys lisääntyi yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Joten epäilen vahvasti, että naiset kollektiivina tulevaisuudessa alkaisivat itse kannattamaan taantumista (takaisin hellan ja k*rvän väliin) ja omien sekä vähemmistöjen oikeuksien heikentämistä. Eikä tietenkään enää monia heteromiehiäkään kiinnosta sorsia vähemmistöjä, koska varsinkin nuorten piireissä sitä voidaan pitää säälittävänä öyhötyksenä. Vaikka syttyisi mainitsemasi maailmansota, epäilen vahvasti, että suurinta osaa ihmisistä kiinnostaisi alkaa pelkäämään pientä vähemmistöä, jonka olemassa olo tuskin haittaa kenenkään selviytymistä. Mitä tulee persuihin ja väitteeseesi siitä, ettei se olisi uskonnollinen puolue, niin saanen muistuttaa, että "koti, isänmaa ja uskonto (+konservatiivisuus)" oli sellainen slogan mitä persuissa viljeltiin vahvasti, mutta nykyisin asia on varsinkin uusien jäsenten osalta toisin, koska valta on vaihtunut. Persut myös vetivät puoleensa sellaisia kristittyjä, jotka eivät kokeneet KD:n ajavan täysin samaa agendaa kuin he. Nykyisinhän puolueessa on ateisteja, homoja jne. Sekä heitä äänestää monenlaisista taustoista tulevat, myös vähemmistöt.  "Näyttää pikemminkin siltä, että ihmisen normaaliin luontoon kuuluu syrjiä vähemmistöjä. Ja kun katsoo Etelä-Afrikan tilannetta, niin se ei ole pelkästään valkoihoisten ominaisuus. " Erilaisuuden pelko ei ole mikään sisäsyntyinen ominaisuus ihmisellä eikä kukaan synny syrjimään, mutta esim. luontainen käärmeiden pelko on asia erikseen, koska siihen vaikutta evolutiiviset seikat eikä tietenkään kaikki niitä pelkää. Syrjintä ja irrationaaliset pelot, mitä homofobiakin on, harvoin syntyy luonnostaan, vaan niihin vaikuttaa kasvuympäristö, sosio-kulttuurilliset tekijät ja indoktrinaatio. 

      Lainaa

    78. Tulos: +2 (2 ääntä)
      renkeli: Haluun ton kassin
      Mulla on kaksi! :D 

      Lainaa

    79. Pelkäämätön soturi 5.11.2020 13:59
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Suvereeni peruna: Pakko kysyä, että missä ihmeen kuplassa sinä elät? Kuulostat samalta kuin ylilaudan syrjäytyneet äkäiset incelit, jotka asuvat itsemurhayksiöissään työttömänä tuhlaamassa saamiaan sosiaaliturvaetuuksia päihteisiin ja istuen takalisto homeessa koneen ääressä tuntitolkulla joka päivä syyttämässä [...]
        Toivoisin että olisimme samaa mieltä, mutta on huomautettava että vähemmistöiltä ja naisilta voi kyllä mennä oikeudet alta. Ei sateenkaariporukalla ollut esim. Venäjällä kivaa ennenkään, mutta nyt menee huonommin kuin vuosikymmen sitten. Siinä olet kyllä oikeassa että naisten oikeudet tuppaavat kehittymään (tai ei) samalla lailla -samoihin aikoihinhan vaimonhakkaamisesta tuli Venäjällä myös taas laillis-ehkoa. Mutta niin siinä usein käy kun vallanpitäjä yrittää siirtää huomiota omista tekemisistään muualle: valitaan joku vähemmistöryhmä jota useimmat eivät kunnolla tunne, ja aloitetaan moraalinen paniikki. Kristityt murhaavat pikkulapsia eikun juutalaiset syövät vauvoja eikun homot ovat pedofiileja. Sillä mikä se ryhmä on tai mitä se on tehnyt tai jättänyt tekemättä ei ole merkitystä: sen mitä sen väitetään tekevän pitää olla niin järkyttävää (yleensä jotain pahaa lapsille) että se mitä vallanpitäjät oikeasti puuhailevat jää huomiotta -vrt, ei ole kovin paha juttu että Trump kourii naisia pillusta, jos Clintonilla on satanistikultti joka uhraa lapsia... Aina jos aloitetaan moraalinen kohu jostain mitä joko ei ole tapahtunut (pizzeriassa tapetaan lapsia) tai millä ei ole enemmistölle mitään väliä (homot menevät naimisiin) on hyvä kysyä itseltään, kenelle tästä on etua, ja mikä on se asia mistä halutaan huomiota pois. Mutta jos sattuu olemaan se ryhmä joka heitetään bussin alle kohun aikaansaamiseksi, niin sitä voi eräänä aamuna herätä ja havaita olevansa epäsuosittu vaikkei ole mitään tehnyt.

      Lainaa

    80. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Sprinkles: En mäkään pidä kahvista, mutta en koe tarpeelliseksi mennä kiljumaan asiasta K-kaupan kahvitarjousmainokseen. Ymmärrän, että ikäihmisiä ahdistaa avoin puhe seksuaalisuudesta ja aiheeseen liittyvä symboliikka. Pidän heitä hieman aikansa ja ympäristönsä uhreina. Kaikesta ei tarvitse pitää tai olla [...]
      Näkisin, että on jopa turhaa alkaa näissä asioissa vänkäämään, varsinkin vanhemman polven kanssa, tai kenen tahansa, jolla on vahva mielipide. Se mielipide tuskin tulee järkevälläkään keskustelulla muuttumaan, ja toisaalta mitä väliä sillä edes on, jos joku on jotain mieltä. Antaa heidän olla, jos kerran asiata puhuminen ärsyttää. Vaikka nuo tyypit keskustelupalstoilla möyhäävät, niin sen konkreettisempaa he tuskin asian eteen tekevät, joten eipä pääse suurta haittaa syntymään. Sitäpaitsi ignooraamalla se kovinkin möläyttelijä yleensä pikkuhiljaa lopettaa.

      Lainaa

    81. Mukava Norppa 6.11.2020 2:48
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Toj Karin: Eivät he ole uhreja. Ihminen on siitä harvinainen eläin, että se kykenee luomaan itse omat ajatuksensa ja mielipiteensä. Vain todella vahva aivopesu pystyy ottamaan ihmiseltä itseltään tämän valinnan pois. He ovat siis idiootteja. Eivät uhreja.
      Pieni psykologian oppitunti voisi muuttaa sinunkin mielesi siitä, kuinka "vapaasti" me oikeastaan mielipiteemme muodostammekaan. Siinä sitten onkin jo huomattavasti enemmän pelivaraa, kun päättää tuoko julki jokaisen aivopierunsa ja muita pilkkaavan ja vähättelevän näkemyksensä. Sellaista itsehillinnän puutetta ja empatian unohtamista kasvottomassa ympäristössä (koska kovinkaan moni ei kuitenkaan sanoisi näitä mielipiteitään kellekään päin naamaa) pidän minäkin idiotismina.

      Lainaa

    82. Mukava Norppa 6.11.2020 3:01
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Woodrow: Nuivien arvojen tuputtaminen kehdosta lähtien on kyllä aika vahvaa aivopesua.
      Ja laajemmin: ihan kaikki, mitä me opimme arvoista ja tavoista on "aivopesua". Ei kukaan meistä välty saamasta jonkinlaista peruspohjaa arvoillemme. Totta kai muutostakin tapahtuu, mutta yleisesti ottaen olemme kasvuympäristömme tuotteita. Onneksi kuitenkin voimme tietoisesti pyrkiä kehittymäänkin ja onneksi lähtökohtaisesti elämme ajassa, jossa suurimman osan arvoihin kuuluu vähintäänkin pyrkimys tasa-arvoon.

      Lainaa

    83. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Oho, päässy taas meininkeihin mukaan. 😁 Olkaapa hyvät.

      Lainaa

    84. Ärsyttää t 10.11.2020 12:56
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Ruokahaluton seppä: Millä vuosisadalla nää ihmiset oikein elää? Ja miksi heitä kiinnostaa toisten ihmisten sukupuolielämä niin paljon, että jokin siihen erittäin epäsuorasti viittaava kauppakassin väritys aiheuttaa noin voimakkaita tunteita? En tajua vaikka miten yritän.
      Ihan kuule tällä vuosituhannella ai jos et suvaitse olet vanhanaikainen, itseäni ärsyttää nää vähemmistöt joka paikkaan pitää tunkea ja kuuluttaa kuinka erinomainen on koska on joku Sukupuoleton hybridi

      Lainaa

    85. Ärsyttää t 10.11.2020 13:00
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Pariton flamingo: Täytyykin oman yrityksen mainonnassa tuoda ilmi lgbtq-myönteisyys, niin saa karsittua asiakaskunnasta tällaiset suvaitsemattomat idiootit.
      Ettekös te sukupuoli vähemmistöt ole samanlaisia suvaitsemattomia meitä heteroita ja perusarvoja kannattelevia kohtaan 

      Lainaa

    86. Suhteutettu hamsteri 13.11.2020 13:03
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Ärsyttää t: Ettekös te sukupuoli vähemmistöt ole samanlaisia suvaitsemattomia meitä heteroita ja perusarvoja kannattelevia kohtaan 
      Sukupuoli/seksuaalivähemmistöt: hei me haluttaisi olla olemassa ja rakastaa ja perustaa perheitä ja elää meidän elämää kaikessa rauhassa. heteroöyhöttäjä: Syrjintää! Minulta henkilökohtaisesti on pois se, että nämä ihmiset saavat elää omaa elämäänsä! Kyllä taas heteroita poljetaan! Mihin tämä maailma on menossa! Homot kaappiin! On vain kaksi sukupuolta, pinkki ja sininen! Itkuvonku!

      Lainaa

    87. Kaikuva seppä 16.11.2020 18:14
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Matalat tissit: Ostin tuon ikean kassin, kun se oli mun mielestä niin kivan värikäs, tämän harmaan syksyn keskellä. Mua vähän ärsyttää, ettei mikään voi enää olla vain värikäs, vaan kaikki ihanat raidalliset sateenvarjot ja kassit ovat heti kantaaottavia. Vaaleanpunaisesta mopistakin piti maksaa ekstraa, koska roosanauha. Värit eivät oo enää vain värejä.
      Tätä kans vähän miettiny, että ei sitä kohta kannata heteromiehen sateenkaaren väreissä mitään käyttää, ettei homot ala ehottelemaan ja mahdolliset naisehdokkaat saattaa jättää huomiotta, kun homoksi luulevat. Ja ei en ole homovastainen kun yksi sellanen perheestäkin löytyy, vaan ihan aikuisten oikeesti tuntuu että kaikki sateenkaareen liittyvä on nykyään vaan ja ainoastaan tätä lgmbtlglbgjgklgksawpjg esilletuontia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: homot, hyväntekeväisyys, ikea, kassi, kestokassi, lgbt, mainos, sateenkaari, sateenkaariperheet

  • Uusimmat

  • Kategoriat