Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Askartelu ja sisustus

Voiko marmoria maalata?
Askartelu ja sisustus

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -98 (160 ääntä)
      Ruusulle ei tullut mieleen tappaa kärpästä? Ainahan niitä sisälle eksyy kuitenkin.

      Lainaa

    2. Maankuulu raadonsyöjä 15.9.2020 0:38
      Tulos: +287 (323 ääntä)
      Kärpästaulu isoäidin tapaan (1 annos) Ainekset: 1 kpl iso kärpänen 1 kpl kärpäslätkä 1 kpl kärpäätön taulu 1. Paikanna kärpänen (onnistuu parhaiten kesäkuukausina) 2. Lätkäise kärpästä lätkällä niin että tuntuu 3. Kiinnitä kärpänen tauluun 4. Nauti kärpästaulustasi

      Lainaa

    3. Tulos: +235 (269 ääntä)
      Kukapa ei valkoista persettä muutamaa päivää paina.

      Lainaa

    4. Viaton sonni 15.9.2020 0:45
      Tulos: +180 (436 ääntä)
      No nyt on kyllä todettava, että samaa mieltä Erkin kanssa. Sekopää saa olla jos ostaa talon marmoritakalla ja pilaa sen marmorin.

      Lainaa

    5. Välitön karhu 15.9.2020 0:54
      Tulos: +349 (485 ääntä)
      Olen Erkin kanssa vähän samoilla linjoilla. On sääli kun alkuperäisiä upeita ja hyvässä kunnossa olevia kalusteita mennään itse tuunailemaan ja pilataan arvo sillä. Vähän on mielikuvitukseton sisustus, jos ei sinne yksi rusehtava takka sovi. Toki on totta, että omistajalla on oikeus tehdä tavaralleen mitä lystää, mutta sääli on silti.

      Lainaa

    6. Tulos: +36 (288 ääntä)
      Pitää olla päästä pipi jos maalaa marmoritakan, melko hiton rahvasta puuhaa kaikki kallis luonnonmateriaali värjätä jollain pohjavärillä, jotta sopii innosisustukseen. Teille on myyty valkoiset seinät, koska on halvinta tehdä valkoiset huonekalut. Lampaan tunnistat valkoisesta maalista.

      Lainaa

    7. Tulos: +43 (157 ääntä)
      Viaton sonni: No nyt on kyllä todettava, että samaa mieltä Erkin kanssa. Sekopää saa olla jos ostaa talon marmoritakalla ja pilaa sen marmorin.
      Epäilen vahvasti että marmori menee lopullisesti pilalle maalista... Sitä varten kivestä rakennetaan asioita että se pakkaa olemaan aikas kestävää.

      Lainaa

    8. Säädytön lehmä 15.9.2020 1:33
      Tulos: -155 (193 ääntä)
      Dea: Ruusulle ei tullut mieleen tappaa kärpästä? Ainahan niitä sisälle eksyy kuitenkin.
      Jos satut eksymään vieraaseen taloon, on varmaan ok jos sinut myös listitään siitä hyvästä...?

      Lainaa

    9. Tulos: +358 (394 ääntä)
      "On kyllä juuri sellainen talo, jota ollaan vuosikaudet etsitty! Lähellä työpaikkaa, makuuhuoneita oikea määrä ja kaikki vielä samassa kerroksessa, sopivan isot ikkunat, hyväkuntoiset entisöidyt lattiat, keittiö juuri siellä, missä halutaan, erillinen ruokailusali, johon keittiön kolina ei kuulu liikaa, tilava takkahuone, kylppärissä ei mitään valitettavaa ja vessatkin juuri siellä, missä niitä tarvitsee. Ja hintakin on vielä budjetin sisällä! ...mutta ei nyt osteta kun tuo marmoritakka on väärän värinen"

      Lainaa

    10. Tulos: +178 (240 ääntä)
      Kieltämättä on kyllä ruman värinen takka. Ymmärrän varsin hyvin että julkaisija haluaa siitä hillitymmän näköisen.

      Lainaa

    11. Tahdikas omena 15.9.2020 5:49
      Tulos: +75 (137 ääntä)
      Eihän kalkkimaali kestä kuumaa, sen pitäis olla kuumuutta kestävää maalia.. Ja kalkkimaalin päälle pitäis muutenkin laittaa jotain lakkaa tms kun sen idea on se, että se patinoituu/kuluu pois. Ruskea marmoritakkahan sopii yllättävän moneen sisustukseen, joten mietin vain mikä se tuleva sisustus oikein on...

      Lainaa

    12. Tulos: +114 (140 ääntä)
      Minun mielestäni toi takka on jo niin ruma, että se on hieno.

      Lainaa

    13. Jänskä noita 15.9.2020 6:10
      Tulos: +15 (41 ääntä)
      Säädytön lehmä: Jos satut eksymään vieraaseen taloon, on varmaan ok jos sinut myös listitään siitä hyvästä...?
      Meidän taloon on eksynyt ja ovat oman kommuunin rakentaneet, joten on kai minulla talon omistajalla oikeus listiä talon valtaajat?
      Koiriakin häiritsee nämä vieraat, vaikka tykkäävät monista vieraista.

      Lainaa

    14. Konkurssikypsä matelija 15.9.2020 6:32
      Tulos: -73 (127 ääntä)
      Nämä Erkit on internetin syöpä. Jotain kysytään niin ihan pakko päästä mölisemään omia mielipiteitä joita EI KYSYTTY. Kaikkia erkkejä siis käsipallomailalla nenän varteen.

      Lainaa

    15. Estävä kana 15.9.2020 6:43
      Tulos: +8 (34 ääntä)
      Nyt on kyllä lähdettävä opintoretkelle Susannen luo! T. Ekaluokan ope

      Lainaa

    16. Spesifi kotka 15.9.2020 7:30
      Tulos: +143 (161 ääntä)
      Siis mitä nää kärpäsjutun dorkat kommentit on?!? Aloittaja hakee kaiketi sellaista itsekseen kuollutta, ”ehjää” kärpästä, eikä mitään lätkällä liiskattua. Ja vielä jos sen täytyy olla iso. Ennenku saa napattua ison kärpäsen ja odoteltua sen kuolemaa (myrkyttäminen toki nopeuttaa), niin voihan olla että täytyy ootella ens kesään asti. Kun taas jollakulla saattaa ikkunanvälissä tms olla valmiina. Ihan täysin legit aloitus.

      Lainaa

    17. Tulos: +196 (206 ääntä)
      Periaatteessa olen samaa mieltä, että surku lähteä peittämään arvosta materiaalia... mutta samaan aikaan ymmärrän tuskan, kun onhan tuo takka aika kauhea.

      Lainaa

    18. Tulos: -16 (64 ääntä)
      Maankuulu raadonsyöjä: Kärpästaulu isoäidin tapaan (1 annos) Ainekset: 1 kpl iso kärpänen 1 kpl kärpäslätkä 1 kpl kärpäätön taulu 1. Paikanna kärpänen (onnistuu parhaiten kesäkuukausina) 2. Lätkäise kärpästä lätkällä niin että tuntuu 3. Kiinnitä kärpänen tauluun 4. Nauti kärpästaulustasi
      Kommenttisi hämmenti mua vähän enemmän kuin itse moka. Miten ihmeessä kärpänen tai mikään muukaan nen-päätteinen  sana taivutetaan tuohon muotoon? Onko "kärpäätön" oikea muoto? Omassa nupissa saan sen käännettyä muotoon "kärpäiksetön" mutta se kuulostaa vielä enemmän väärältä(vai "vääremmältä"?). Nyt joku kielipoliisi yhtä nopeasti paikalle kuin edellisen mokan kansallispukupoliisi. Tarviin sun apua!

      Lainaa

    19. Tulos: +60 (60 ääntä)
      Harmi kun tuossa ei näy Susannen alkuoeräistä tekstiä. Kiinnostaisi nähdä, mistä sanoista tuo käännös tulee.

      Lainaa

    20. dazedconfused 15.9.2020 8:01
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Kivan säväyksen antaa kyllä mummutauluun semmoinen väkivaltaisesti liiskattu paskakärpänen.

      Lainaa

    21. Epämukava kivi 15.9.2020 8:10
      Tulos: -40 (54 ääntä)
      On kyllä niin ruma takka etten ikinä ostaisi taloa jossa on tuollainen.

      Lainaa

    22. Tulos: +111 (183 ääntä)
      Ostan talon, mahdollisesti ajatuksenani asua sielä loppuelämäni. Talossa on valuvirheisen proteesiraajan näköinen takka, joka nostaa niskakarvani ylös aina sen nähdessäni. En toisaalta voi maalata sitä piiloonkaan, koska se on _kallista_luonnonmateriaalia ja jostain syystä Erkille JA fb-mokien lukijoille on tärkeää, että kaikki talossani vierailevat tietävät takan olevan _kallista_luonnonmateriaalia.

      Lainaa

    23. Tulos: +54 (84 ääntä)
      Toi DIY ryhmä on ihan täynnä noita valehtelijoita. Aina, jos joku maalaa vaikka antiikkihyllyn uuden väriseksi, tulee kauhea lauma mielensäpahoittajia huutamaan että tyhmästi teit, nyt on kaikki pilalla. Ja siis en välttämättä itsekään niitä uudelleen maalaisi, mutta eikös ole parempi tuote maalattuna käytössä kuin alkuperäisenä jossain varaston nurkassa (ja taitaa olla myös ryhmän idea)?

      Lainaa

    24. Varaton alpakka 15.9.2020 9:53
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Onneksi Mikael ei sentään lateksilla mennyt takkaansa maalaamaan.

      Lainaa

    25. Särkymätön kiivi 15.9.2020 10:50
      Tulos: +115 (119 ääntä)
      Sekopäistä marmoritakan maalaamisessa on se, jos se on arvokasta antiikkia. Silloin kannattaisi irrottaa ja myydä takka hyvään hintaan sekä ostaa tilalle uusi mieleinen takka ja vaikka tv niillä rahoilla.

      Lainaa

    26. Lokeroton tuhatjalkainen 15.9.2020 11:09
      Tulos: -20 (52 ääntä)
      Tahdikas omena: Ruskea marmoritakkahan sopii yllättävän moneen sisustukseen, joten mietin vain mikä se tuleva sisustus oikein on...
      Jos kaikki huonekalut ovat vitivalkoisia, kuten nykytrendinä on, niin vaikea sinne on sommitella punaruskeaa takkaa. 

      Lainaa

    27. Pelkäämätön soturi 15.9.2020 11:17
      Tulos: +74 (74 ääntä)
      Toj Karin: Kommenttisi hämmenti mua vähän enemmän kuin itse moka. Miten ihmeessä kärpänen tai mikään muukaan nen-päätteinen  sana taivutetaan tuohon muotoon? Onko "kärpäätön" oikea muoto? Omassa nupissa saan sen käännettyä muotoon "kärpäiksetön" mutta se kuulostaa vielä enemmän väärältä(vai [...]
        "Kärpäsetön" pitäisi kelvata, vaikka se toki voisi tarkoittaa että useampiakin kärpäsiä voisi olla, vaan ei ole. En usko että on olemassa erikseen muotoa sille, että vain yksi tietty kärpänen puuttuu?

      Lainaa

    28. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Välitön karhu: Olen Erkin kanssa vähän samoilla linjoilla. On sääli kun alkuperäisiä upeita ja hyvässä kunnossa olevia kalusteita mennään itse tuunailemaan ja pilataan arvo sillä. Vähän on mielikuvitukseton sisustus, jos ei sinne yksi rusehtava takka sovi. Toki on totta, että omistajalla on oikeus tehdä tavaralleen mitä lystää, mutta sääli on silti.
      Mä en oo täysin samaa mieltä. Kyllä muakin vanhojen huonekalujen ystävänä harmittaa, kun niitä tuunataan, joten silleen tajuan kyllä pointin. Mutta ei kenenkään ole mitään järkeä pitää huonekalua alkuperäisenä vain sen arvon takia, jos ei siitä sellaisena tykkää. Sillon voi toki miettiä olisiko sen myyminen ja korvaaminen toisella vaihtoehto, mutta aina sekään ei syystä tai toisesta onnistu. Ja joskus huonekalulla on tunnearvoa, jolloin siitä ei haluakaan luopua, vaan mieluummin tekee siitä makuunsa sopivan. Kun vaihtoehtoina on huonekalun tuunaus tai sen pitäminen alkuperäisenä, niin ei se alkuperäisenä pito kuitenkaan ketään lämmitä, kerta se huonekalu ei sellaisen kotona ole, joka siitä alkuperäisenä pitäisi. Ne ketkä pitää, eivät siitä kuitenkaan pääsisi nauttimaan, joten ei sen tuunauksessa kukaan oikeesti mitään menetä, vaikka tunnerektiosta niin ehkä voisikin kuvitella (tai ainakin mua aina harmittaa, ihan kuin olisin menettänyt jotain tms).

      Lainaa

    29. Terästämätön lehmä 15.9.2020 13:29
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Lokeroton tuhatjalkainen: Jos kaikki huonekalut ovat vitivalkoisia, kuten nykytrendinä on, niin vaikea sinne on sommitella punaruskeaa takkaa. 
      Miten niin? Väriä maailmaan. 

      Lainaa

    30. Kursivoitu tohtori 15.9.2020 14:09
      Tulos: +22 (34 ääntä)
      Välitön karhu: Olen Erkin kanssa vähän samoilla linjoilla. On sääli kun alkuperäisiä upeita ja hyvässä kunnossa olevia kalusteita mennään itse tuunailemaan ja pilataan arvo sillä. Vähän on mielikuvitukseton sisustus, jos ei sinne yksi rusehtava takka sovi. Toki on totta, että omistajalla on oikeus tehdä tavaralleen mitä lystää, mutta sääli on silti.
      Monet vanhat talot varsinkin hirsitalot pilataan modernisoimalla lattiasta kattoon.Sitten ihmetellään, että arvo ei nousekaan vaan laskee. Pahimmassa tapauksessa upeat hirsiseinät peitetään ja lankkulattiat vaihdetaan ällölaminaattiin.

      Lainaa

    31. Kursivoitu tohtori 15.9.2020 14:10
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      Terästämätön lehmä: Miten niin? Väriä maailmaan. 
      Aivan ja kuka sitä trendien perässä pyörii? No sellainen tietysti jolla ei ole omaa mielikuvitusta.

      Lainaa

    32. Kursivoitu tohtori 15.9.2020 14:12
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Tahdikas omena: Eihän kalkkimaali kestä kuumaa, sen pitäis olla kuumuutta kestävää maalia.. Ja kalkkimaalin päälle pitäis muutenkin laittaa jotain lakkaa tms kun sen idea on se, että se patinoituu/kuluu pois. Ruskea marmoritakkahan sopii yllättävän moneen sisustukseen, joten mietin vain mikä se tuleva sisustus oikein on...
      Ei se onneksi sentään seinistä kulu helpolla pois.

      Lainaa

    33. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Miksi Mikael ei irrota tuota marmorista takan ympärystä (onko sillä suomen kielessä , myy hyvään hintaan ja hanki uutta omaan makuun sopivaa? Ihan hölmöä alkaa marmoritakkaa maalaamaan.

      Lainaa

    34. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Lokeroton tuhatjalkainen: Jos kaikki huonekalut ovat vitivalkoisia, kuten nykytrendinä on, niin vaikea sinne on sommitella punaruskeaa takkaa. 
      Itseasiassa valkoinen sisustus on poistunut muodista jo aikaa sitten.. Kerta haluaa olla trendikäs sisustaja, niin olisi hyvä seurata niitä trendejä sitten. 

      Lainaa

    35. Maistettu sitruuna 15.9.2020 22:54
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Onhan tuo takka semi ruma, mut näen kyl et sen saa toimimaan ihan hyvin- riippuen toki millasesta sisustuksesta pitää. Ehkei maalaisromanttiseen tyyliin sopis, mut tän hetkiseen trendiin tuon sais kyl menemään..

      Lainaa

    36. Tulos: +11 (23 ääntä)
      En nyt tiedä, kuuluuko Facebookin käännökset tänne, vaikka niissä mainittaisiinkin perse. Ja jos ei takasta tykkää, niin kyllä sille on sallittua tehdä mitä vaan. Ihmeellistä, että täälläkin avaudutaan siitä, onko oikein vai ei. Olisiko se talo pitänyt jättää ostamatta takan takia? Jokaisella on oma makunsa. Jos se ei silmää miellytä eikä muuhun sisustukseen sovi (joillekin todella tärkeää), niin miksi se pitäisi arvon takia pitää?

      Lainaa

    37. Mäntylahti-Piiras 15.9.2020 23:50
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Lokeroton tuhatjalkainen: Jos kaikki huonekalut ovat vitivalkoisia, kuten nykytrendinä on, niin vaikea sinne on sommitella punaruskeaa takkaa. 
      niin ne Ikean kalusteethan tunnetusti ON niin paljon kalliimpia kuin usean tonnin (eikä nyt puhuta massasta-) marmoritakka.

      Lainaa

    38. Mäntylahti-Piiras 15.9.2020 23:55
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Inkeri: Epäilen vahvasti että marmori menee lopullisesti pilalle maalista... Sitä varten kivestä rakennetaan asioita että se pakkaa olemaan aikas kestävää.
      ei maalista, vaan siitä kun sitä maalia yritetään myöhemmin saada pois, liuottimet syö myös marmoria ja raaputtamalla menee silloinkin pinta pilalle.

      Lainaa

    39. Mäntylahti-Piiras 16.9.2020 0:01
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Jooheh: Kieltämättä on kyllä ruman värinen takka. Ymmärrän varsin hyvin että julkaisija haluaa siitä hillitymmän näköisen.
      oletkos koskaan yrittänyt maalata kiiltävää pintaa? Siitä vasta ruma tulee, ja jos onnistutkin maalaamisessa, ei mene kauaa ennen kuin se maali alkaa karista pois ja kohta se pitää maalata uusiksi kun on niin karmean näköinen, lopulta kun annat periksi ja alat pohtia miten sen takan saisi entisen näköiseksi niin siitähän se riemu sitten repeääkin kun ammattimies lyö käteen nelinumeroisen kustannusarvion.

      Lainaa

    40. Vapaa lohikäärme 16.9.2020 1:11
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Öm: Ostan talon, mahdollisesti ajatuksenani asua sielä loppuelämäni. Talossa on valuvirheisen proteesiraajan näköinen takka, joka nostaa niskakarvani ylös aina sen nähdessäni. En toisaalta voi maalata sitä piiloonkaan, koska se on _kallista_luonnonmateriaalia ja jostain syystä Erkille JA fb-mokien [...]
      Sen voi myös purkaa ja myydä jollekin toiselle ja muurata sitten valkoisen takan tilalle. 

      Lainaa

    41. Innokas hämähäkki 16.9.2020 6:57
      Tulos: +10 (38 ääntä)
      Millekään ei saa tehdä mitään koska voi olla että JOKU tulee JOSKUS haluamaan sen alkuperäiseen kuntoon ja MITENKÄS SITTEN SUU PANNAAN!??

      Lainaa

    42. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Näin perinteisten tummuneiden hirsiseinien ihailijana ymmärrän kohtalaisen hyvin Erkkiä. Oma sydän itkee verta valkoisiksi maalatuista hirsiseinistä ja kattorakenteista, varsinkin kun petsiä ja lakkaa ei saa kuin oikeastaan valtavalla työllö hiomalla irti. Mutta toisaalta tuo takka on todellakin sellainen, että maalaisin sen itsekin valkoiseksi tai tummanharmaaksi. Kaikki eivät mummolatyyliä rakasta ja jokaisella on oma sisustusmakunsa.

      Lainaa

    43. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Innokas hämähäkki: Millekään ei saa tehdä mitään koska voi olla että JOKU tulee JOSKUS haluamaan sen alkuperäiseen kuntoon ja MITENKÄS SITTEN SUU PANNAAN!??
      Ihmisen mieli kun tuppaa kääntymään melko nopeasti, niin siksi on aina hyvä miettiä tuollaiset asiat varman päälle, ettei kaduta. Pelkkää turhamaisuuttahan se loppujenlopuksi on, että kaiken pitää miellyttää silmää ja olla huoliteltua.

      Lainaa

    44. Nukkavieru kirahvi 17.9.2020 9:28
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: oletkos koskaan yrittänyt maalata kiiltävää pintaa? Siitä vasta ruma tulee, ja jos onnistutkin maalaamisessa, ei mene kauaa ennen kuin se maali alkaa karista pois ja kohta se pitää maalata uusiksi kun on niin karmean näköinen, lopulta kun annat periksi ja alat pohtia miten sen takan saisi entisen [...]
      Eiköhän se siinä vaiheessa pureta pois ja hankita omaa silmää miellyttävä tilalle. (Ja onhan tuo nyt oikeasti aivan hirveä.)

      Lainaa

    45. Ronkeli lihapiirakka 21.9.2020 10:27
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Toj Karin: Kommenttisi hämmenti mua vähän enemmän kuin itse moka. Miten ihmeessä kärpänen tai mikään muukaan nen-päätteinen  sana taivutetaan tuohon muotoon? Onko "kärpäätön" oikea muoto? Omassa nupissa saan sen käännettyä muotoon "kärpäiksetön" mutta se kuulostaa vielä enemmän väärältä(vai [...]
      oisko "kärpäsetön" mitään?

      Lainaa

    46. Epätavallinen ihminen 22.9.2020 22:10
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Inkeri: Epäilen vahvasti että marmori menee lopullisesti pilalle maalista... Sitä varten kivestä rakennetaan asioita että se pakkaa olemaan aikas kestävää.
      Marmori on huokoinen ja pehmeähkö kivi. Siihen ei kannata kaataa esim. punaviiniä tai kurkumaa, mutta sehän selviää kun kokeilet.

      Lainaa

    47. Taltioitu susi 20.10.2021 9:44
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Aivan järkyttävän ruma takka. Joo yritäpä myydä tuommosta. Yöh Pajavasaraaaaa

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: askarrella, ikkuna, kuva, kärpänen, käännös, maalata, maali, marmori, remontti, sisustaa, sisustus, takka, talo

  • Uusimmat

  • Kategoriat