Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Näin saat naisia kirpputorilta

En löytänyt etsimääni tuotetta kirpputorilta. Löysin naisen.
Näin saat naisia kirpputorilta

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Saasteeton lammas 27.8.2020 0:27
      Tulos: +528 (658 ääntä)
      Jälkimmäinen täyttä paskaa, ei jatkoon.

      Lainaa

    2. Tulos: +1417 (1489 ääntä)
      Voihan sitä kauneutta ihastella ihan oman päänsä sisällä.. Ihan tällänen vinkki tulevan varalle. Ihmeellisiä nämä Miikat joiden täytyy ilmoittaa kiimaisuutensa koko maailmalle ja etenkin niissä yhteyksissä, joissa se ei voisi muita vähempää kiinnostaa.

      Lainaa

    3. Eksakti avokado 27.8.2020 1:01
      Tulos: -957 (1139 ääntä)
      Kyllä hyvää persettä pitää saada kommentoida. Muuten on feminatsius mennyt liian pitkälle.

      Lainaa

    4. Tulos: +866 (1000 ääntä)
      Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit hiukset". Parhaat plussapisteet saat kuitenkin kehumalla naisen taikka miehen luonnetta.

      Lainaa

    5. Tulos: +756 (812 ääntä)
      Ketään ei kiinnosta Miikan mielipide kenenkään perseestä. Tuollainen tekee vaan sellaisen... kiusallisen olotilan.

      Lainaa

    6. Kypsynyt norppa 27.8.2020 1:37
      Tulos: +419 (479 ääntä)
      Yv olisi kyllä tossa tapauksessa pahempi

      Lainaa

    7. Tulos: -335 (517 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      Entäs jos kommentoija arvostaa enemmän kauniita rintoja tai takapuolta kuin silmiä tai hiuksia tms? Millä tavalla edellä mainittujen kehon ominaisuuksien kommentointi on väärin mutta jälkimmäinen ei? Ulkonäön kommentointi on ulkonäön kommentointia, ei se siitä miksikään muutu.
      Tuo on taas sitä kaksinaismoralistista poliitista korrektointia. Eli ulkonäköä ei saa kommentoida, paitsi jos sen tekee tavalla mikä sattuu miellyttämään vastaanottajaa, ja jos sen tekee oikeanlainen henkilö, esim. vastaanottajan mielestä haluttava mies, tai vaikkapa toinen nainen. Epäkiinnostavan miehen huomiosta kuitenkin pahastutaan. 
      Kauneuden arvostamisessa tai kehon seksualisoinnissa ei sinänsä ole mitään pahaa, naiset tekevät sitä siinä missä miehetkin. Se tulee ihmisille luonnostaan - ongelmia tulee kun seksin ja läheisyydenjanoiset miehet yrittävät lähestyä ei-kiinnostuneita naisia joka välissä. Syyt tähän probleemaan yhteiskunnassamme ovat moninaisia ja jokainen voi tahollaan niitä miettiä.
      Sinänsä olen kyllä sitä mieltä että tuollainen kommentointi ei kuulu noihin myynti-ilmoituksiin, ja on varmasti ahdistavaa jos tuollaisia kommentteja saa jatkuvasti ilmoituksissa, tai yksityisviesteinä. Ylläpitäjät tms. vastaavat henkilöt varmaan voivat luoda säännöt ja blokata asiattomat kommentit. Vaikka lakiin sananvapaus toki onkin kirjattu, niin aivan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Ajatukset voi joskus pitää myös omanaan.

      Lainaa

    8. Naulan kantaan 27.8.2020 2:00
      Tulos: +261 (331 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      Se on niinkin juurikin näin! Loistava tiivistys, joka sopisi yleiseksi ohjeeksi kaikenlaisiin Facebook-ryhmiin. Ja kaikkialle muuallekin.

      Lainaa

    9. Säädytön lehmä 27.8.2020 2:52
      Tulos: -628 (706 ääntä)
      nimi: Voihan sitä kauneutta ihastella ihan oman päänsä sisällä.. Ihan tällänen vinkki tulevan varalle. Ihmeellisiä nämä Miikat joiden täytyy ilmoittaa kiimaisuutensa koko maailmalle ja etenkin niissä yhteyksissä, joissa se ei voisi muita vähempää kiinnostaa.
      Mistä lähtien toisen kehuminen on ollut itsensä kiimaisuuden ilmoittamista? 
      Sit ihmetellään mistä meillä tulee järjettömät ulkonäköpaineet, kun enää ei saa edes kehua... 

      Lainaa

    10. Tulos: -215 (247 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      Onko antaa hyviä vinkkejä miten luonnetta voisi kehua ilman kiusaantuneisuutta?

      Lainaa

    11. Tulos: +459 (477 ääntä)
      Säädytön lehmä: Mistä lähtien toisen kehuminen on ollut itsensä kiimaisuuden ilmoittamista?  Sit ihmetellään mistä meillä tulee järjettömät ulkonäköpaineet, kun enää ei saa edes kehua... 
      Siitä lähtien kun kehut random perseitä asiayhteyksissä, joissa se ei ole millään tavalla oleellista tai edes sopivaa. Ja ne järjettömät ulkonäköpaineet tulee muunmuassa siitä, että ihmisille (etenkin naisille) aiheutetaan olo, että ulkonäkö (ja etenkin sen seksuaaliset piirteet) on niin hirveän tärkeä asia että siihen täytyy kiinnittää joka tilanteessa huomiota.

      Lainaa

    12. Tulos: -146 (194 ääntä)
      Neutraali perse.

      Lainaa

    13. Tulos: +72 (118 ääntä)
      VAikka ekassa joko vahva litseluottamus tai mielenvikaisuus, niin en näe suurempaa mokaa. Asiallinen kysymys ja hyväksyy vastauksen ilman ongelmia. Mikäli baarin tai deittipalstojen ulkopuolell ketään aikoisi lähestyä, niin "oletko vapaa/sinkku?" kysymyksellähän yleensä oletettavasti aloittaisi. Jälkimmäisessä taas sen peruskysymyksen ääressä eli miksi pitäisi kommentoida jonkun tuntemattoman ulkonäköä mitenkään?

      Lainaa

    14. Kimakka mansikka 27.8.2020 6:33
      Tulos: +238 (270 ääntä)
      Puuttuu "jos olis nainen joka sanoisi miheestä, niin sitten ei kyllä asia olisi näin!" ja "Kyllä mun persettä ainakin saa kehua!" -kommentit.

      Lainaa

    15. Miehekäs ampiainen 27.8.2020 7:01
      Tulos: +300 (312 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      Jos tähän ohjeeseen lisäisi vielä kehulle oikean tilanteen tunnistamisen niin sitten oltaisiin jo aika hyvillä vesillä. 

      Lainaa

    16. Tulos: +428 (454 ääntä)
      Toj Karin: Onko antaa hyviä vinkkejä miten luonnetta voisi kehua ilman kiusaantuneisuutta?
      Vähemmän mä siitä kiusaannun, jos joku kehuu mua fiksuksi tai hauskaksi, kuin möläyttää mulla olevan hyvät tissit tms.

      Lainaa

    17. Myötätunnoton hilleri 27.8.2020 7:26
      Tulos: +443 (457 ääntä)
      Mä en kyllä ymmärrä miksi sitä perseen ihailua ei voi tehdä oman päänsä sisässä? Miksi pitää kommentoida, jos se ei liity asiaan. Eri asia, jos joku laittaa kuvan että mitä mieltä ootte mun perseestä. Mutta jos joku myy vaatekappaletta ja ainoa mitä kykenee sanomaan, on ihana pylly

      Lainaa

    18. Tulos: +213 (255 ääntä)
      Säädytön lehmä: Mistä lähtien toisen kehuminen on ollut itsensä kiimaisuuden ilmoittamista?  Sit ihmetellään mistä meillä tulee järjettömät ulkonäköpaineet, kun enää ei saa edes kehua... 
      Jos "kehut toista" (tai siis hänen ulkonäköään) kehumalla vain tai ensisijaisesti hänen persettään, tulet tiivistäneeksi koko ihmisen ulkonäön pelkäksi perseeksi. Perse taas ei ole se ruumiinosa, josta ihminen ensisijaisesti tunnistetaan tai jolla hän ensisijaisesti esiintyy esim. kadulla. Se tekee tuosta tökeröä.

      Lainaa

    19. Haukotteleva tylsimys 27.8.2020 7:55
      Tulos: -136 (198 ääntä)
      Jenni: Vähemmän mä siitä kiusaannun, jos joku kehuu mua fiksuksi tai hauskaksi, kuin möläyttää mulla olevan hyvät tissit tms.
      Tuo oli Jenni hyvin sanottu. Oot fiksu ja hauska ihminen.
      Tissejäs en oo ehkä nähny.

      Lainaa

    20. Halaistu pupu 27.8.2020 8:19
      Tulos: -162 (246 ääntä)
      Toisaalta, eikö tollasen housujen kuin kuvassa oo tarkotuskin just kiinnittää kaikkien huomio siihen takamukseen?

      Lainaa

    21. Tulos: -138 (164 ääntä)
      Halaistu pupu: Toisaalta, eikö tollasen housujen kuin kuvassa oo tarkotuskin just kiinnittää kaikkien huomio siihen takamukseen?
      Tarkoitus on esittää, että kuvassa oleva henkilö on sukupuolineutraali, eikä halua, että häntä esineellistetään. Tämä on ihan helppoa.

      Lainaa

    22. Tulos: -171 (223 ääntä)
      Halaistu pupu: Toisaalta, eikö tollasen housujen kuin kuvassa oo tarkotuskin just kiinnittää kaikkien huomio siihen takamukseen?
      Kyllä, mutta katsoa ja kehua et saa tai sinut leimataan siaksi.

      Lainaa

    23. Tulos: +273 (299 ääntä)
      misogyn: Kyllä, mutta katsoa ja kehua et saa tai sinut leimataan siaksi.
      Jos et antaisi samaa kehua toiselle miehelle, se ei ole kehu.

      Lainaa

    24. Voitettu undulaatti 27.8.2020 9:21
      Tulos: +173 (201 ääntä)
      Halaistu pupu: Toisaalta, eikö tollasen housujen kuin kuvassa oo tarkotuskin just kiinnittää kaikkien huomio siihen takamukseen?
      Tarkoituksena on olla tyköistuvat housut jotka imartelevat kehonmuotoja. Ei tehdä takapuolesta maalitaulua. Vaikka joku haluaisikin käyttää housuja joissa tuntee itsensä seksikkääksi, ei välttämättä tarkoita että haluaa olla pantavan näköinen tai kuulla siitä kadulla (tai tässä tapauksessa nettikirpparilla vaikkei ne housut olleetkaan AP:n päällä). Jos on aivan pakottava tarve kommentoida vastaantulevaa ihmistä kivannäköisissä housuissa, kokeile nimimerkki Rauskun ehdottamaa vaihtoehtoa numero kaksi.

      Lainaa

    25. Kummikäki 27.8.2020 9:33
      Tulos: +116 (136 ääntä)
      Kymmenisen vuotta sitten kävin kaupassa Orimattilassa. Koska oli helle, oli päälläni suomalaisen keski-ikäisen naisen kansallispuku eli paituli, caprimittaiset legginsit sekä terveyssandaalit sukkien kera. Raahatessani kauppakassia huomasin minua lähestyvän muutaman yläkouluikäisen pojankoltiaisen joilla oli jo sellainen ilme että ”keksitäänpäs tässä ES-pöllyssä jotain hassunhauskaa”. Ja koska olen muodollisesti pätevä (etten sanoisi jopa ylipätevä), kiekaisivat pojat sitten minut ohitettuaan: ”Sullon muuten tosi hyvä perse!” Minä siihen: ”Kiitos! Niin sullakin!” Joskus on helpointa antaa suunsoittajille takaisin samalla mitalla. Ei ne valistamisesta mitään opi kuitenkaan.

      Lainaa

    26. jukkapalmu 27.8.2020 9:38
      Tulos: +191 (203 ääntä)
      Olkoonkin hyvä perse, mutta pitäis olla sen verran käytöstapoja että osais olla hiljaa.

      Lainaa

    27. Saamaton nahjus 27.8.2020 9:41
      Tulos: -143 (175 ääntä)
      Just: Jos et antaisi samaa kehua toiselle miehelle, se ei ole kehu.
      Jos en sanoisi miestä kauniiksi, niin se ei naisellekaan ole kehu?

      Lainaa

    28. Ääretön alpakka 27.8.2020 9:46
      Tulos: +35 (121 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      Pantavat silmät, saispa noita silmiä puristaa.

      Lainaa

    29. Tulos: +138 (144 ääntä)
      Saamaton nahjus: Jos en sanoisi miestä kauniiksi, niin se ei naisellekaan ole kehu?
      Kehuisitko kaunista miestä kauniiksi?

      Lainaa

    30. Sairas delfiini 27.8.2020 10:03
      Tulos: +78 (104 ääntä)
      Eksakti avokado: Kyllä hyvää persettä pitää saada kommentoida. Muuten on feminatsius mennyt liian pitkälle.
      No jos naisetkin sitten saavat estottomasti kommentoida miesten perseitä ja ulkonäköä ylipäänsä ja ahdistella miehiä niin siinä tapauksessa oon samaa mieltä. 

      Lainaa

    31. Valtaapitävä haltija 27.8.2020 10:49
      Tulos: +147 (175 ääntä)
      Eksakti avokado: Kyllä hyvää persettä pitää saada kommentoida. Muuten on feminatsius mennyt liian pitkälle.
      Sulla on kusta päässä.
      Tämä on yhtä asiallista kuin tuntemattomien perseiden kehuminen.

      Lainaa

    32. Valtaapitävä haltija 27.8.2020 10:53
      Tulos: +72 (98 ääntä)
      Halaistu pupu: Toisaalta, eikö tollasen housujen kuin kuvassa oo tarkotuskin just kiinnittää kaikkien huomio siihen takamukseen?
      Oletko siis niitä miehiä, jotka ostavat Ladan, jos konepeltiin nojailee hyvännäköinen nainen?

      Lainaa

    33. Valtaapitävä haltija 27.8.2020 10:56
      Tulos: +114 (120 ääntä)
      Saamaton nahjus: Jos en sanoisi miestä kauniiksi, niin se ei naisellekaan ole kehu?
      On eri asia kehua miehen persettä kuin sanoa, että onpa hän hyvännäköinen.
      Kumpi sinusta tuntuisi paremmalta tuntemattoman omaa sukupuoltasi olevan sanomana?

      Lainaa

    34. Terhakka keiju 27.8.2020 10:57
      Tulos: +209 (233 ääntä)
      Kylläpä on paljon setämiehiä tänne eksynyt. Tulleet varmaan puolustamaan lajitovereitaan.

      Lainaa

    35. Tulos: -71 (147 ääntä)
      Kun olin huoltomiehenä vaateliikeketjussa, päivittäin kuulin naismyyjiltä että mulla on hyvä perse. Parempi kuin Teemulla. Auta armias jos olisin erehtynyt sanomaan että Veeralla oli parempi perse kuin Saaralla. Minkä kaikki tiesivät sanomattakin. Siis muiden kuullen ei voinut sanoa. Kahden kesken saa tietenkin kehua molempien perseitä silloin kun on se hetki. Että miehille ohjeeksi: naisilla on aina hyvä perse joka näyttää heidän mielestään liian isolta joissakin vaatteissa mutta a) julkisesti ei saa kommentoida ja b) kysyttäessä mielipidettä se näyttää aina juuri sopivan kokoiselta/muotoiselta.

      Lainaa

    36. Todisteeton kauris 27.8.2020 11:17
      Tulos: -207 (241 ääntä)
      Jännää uuskonservatiivisuutta ja seksikielteisyyttä, että toista ei saa kehua. On todella typerää loukkaantua siitä. Sen sijaan voisi vain olla tyytyväinen, että joku tykkää ja jatkaa elämäänsä. Seksuaalisuus on kuitenkin perustarve ihmisille. Sen jatkuva torppaaminen on väkivaltaa. Mielestäni perustaitoihin kuuluu osata hoidella nämä tilanteet niin, ettei loukkaa toisen seksuaalista ilmaisua eikä joudu tekemään itse sellaisia seksuaalisia tekoja, joita ei tahdo.

      Lainaa

    37. Tulos: +165 (179 ääntä)
      Miksi pitää ylipäätänsä alkaa ääneen kommentoimaan toisen ulkonäköä, hyvässä tai pahassa.

      Lainaa

    38. Pelkäämätön soturi 27.8.2020 11:57
      Tulos: +233 (253 ääntä)
      Todisteeton kauris: Jännää uuskonservatiivisuutta ja seksikielteisyyttä, että toista ei saa kehua. On todella typerää loukkaantua siitä. Sen sijaan voisi vain olla tyytyväinen, että joku tykkää ja jatkaa elämäänsä. Seksuaalisuus on kuitenkin perustarve ihmisille. Sen jatkuva torppaaminen on väkivaltaa. Mielestäni [...]
        Seksuaalisen ilmaisun oikeus loppuu tasan siihen missä toisten itsemääräämisoikeus alkaa. Eli muiden perseet jätetään rauhaan ellei ole hyvää syytä olettaa että kommentoinnin kohde ottaisi kommentoinnin hyvällä. Ei ole kellään minkäänlaista oikeutta toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan muiden kustannuksella. 
        
        Mitä housujen muotojamyötäilevyyteen tulee, kyllähän ne niin tekevät. Se ei silti tarkoita että niiden omistaja on asettunut julkisesti esille -hän ehkä pukeutuu itseään varten, ehkä jotakuta erityistä tilannetta tai henkilöä varten, mutta löisin vaikka kauneimman kissani vetoa, että hän ei ole pukeutunut Miikaa varten. Ja sen tietää Miikakin. Olisi eri asia jos nämä persemiehet olisivat oikeasti niin naiiveja, että luulisivat että ovat vain kohteliaita -mutta kun tämä keskustelu on käyty niin saatanan sata kertaa ettei kellekään ole voinut jäädä epäselväksi, ettei kommentoinnin kohde käytännössä koskaan tunne itseään imarrelluksi. Eli he tietävät aiheuttavansa epämukavuutta tai tuohtumusta, mutta tekevät sen silti, koska "minulla on oikeus riivata muita koska MINÄ haluan, minäminäminä!". Tai ehkä he suorastaan nauttivat muiden riivaamisesta. No, mutta muilla on ihan sama oikeus sanoa heitä setämiehiksi ja poistaa heidät palstalta. (Samaan sarjaan persenaiset, heitä esiintyy harvemmin, mutta tuomitsen aivan yhtä jyrkästi jonkun pubiruusun joka toteaa 18-vuotiaalle baarimiehelle "onpas hyvä perse!" ja nauraa räkäisesti kun poikaparka nolostuu).
        Jollei osaa kehua kunnolla niin se on sitten erilainen sosiaalisen kyvyttömyyden muoto . "Kiitos että se paperi oli ajoissa! Pelastit projektini!" "onpas tosi hyvää voileipäkakkua!" tai mitä nyt onkaan ei voi mennä pieleen. Tekemisiä saa aina kehua jos aihetta löytyy. Tässä tapauksessa tietysti "hienot housut" olisi ollut se ilmeisin, jos jotain haluaa sanoa.

      Lainaa

    39. Tulos: +62 (64 ääntä)
      Eräsvaan: VAikka ekassa joko vahva litseluottamus tai mielenvikaisuus, niin en näe suurempaa mokaa. Asiallinen kysymys ja hyväksyy vastauksen ilman ongelmia. Mikäli baarin tai deittipalstojen ulkopuolell ketään aikoisi lähestyä, niin "oletko vapaa/sinkku?" kysymyksellähän yleensä oletettavasti [...]
      No joo, totta, mutta jos mulle tulis yv "kaunis ootko vapaa vois", niin ööh... Emme ole samalla aaltopituudella. 😬 Että kyllähän se vähän mokan puolelle menee kun 3 asiaa ei osaa erottaa toisistaan eikä kirjoittaa kokonaisia lauseita. Ja "vois" on tökerö, se kiinnostus tulee ilmi niistä 2 muustakin kommentista 😅 No, osas sentään kirjoittaa "entä sinä". 

      Lainaa

    40. Saastamoinen 27.8.2020 12:07
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Torspo: Entäs jos kommentoija arvostaa enemmän kauniita rintoja tai takapuolta kuin silmiä tai hiuksia tms? Millä tavalla edellä mainittujen kehon ominaisuuksien kommentointi on väärin mutta jälkimmäinen ei? Ulkonäön kommentointi on ulkonäön kommentointia, ei se siitä miksikään muutu. Tuo on taas sitä [...]
      "Se tulee ihmisille luonnostaan - ongelmia tulee kun seksin ja läheisyydenjanoiset miehet yrittävät lähestyä ei-kiinnostuneita naisia joka välissä." 
      Pakko tarrautua tuohon, että vain miehet tekisivät tuota. Kyllä minulla on miehenä ollut usein vastaavia tilanteita, jolloin nainen yrittää herättää huomioni joko puhumalla tai elehtimällä rivoja. Ja kun en ole naisesta ollut kiinostunut, niin silloin tilanteesta pitää selvitä puhumalla, ei sen kummempaa. Itse en tykkää tuon kaltaisesta huomion herättämisestä, mutta toisaalta voi olla että se ei kerro sen suorittajasta yhtään mitään ihmisenä. Hän ei vain ole keksinyt parempaa tapaa tuoda kiinostustaan esille tai luulee että niin se kuuluu tehdä. Siksi puhumalla selviäminen on hyvä taktiikka, sillä ihmisen kanssa keskustellessa ennakkoluulot voivat karista hyvinkin äkkiä.

      Lainaa

    41. Retro kurkku 27.8.2020 12:28
      Tulos: -50 (72 ääntä)
      dummy87: Jos "kehut toista" (tai siis hänen ulkonäköään) kehumalla vain tai ensisijaisesti hänen persettään, tulet tiivistäneeksi koko ihmisen ulkonäön pelkäksi perseeksi. Perse taas ei ole se ruumiinosa, josta ihminen ensisijaisesti tunnistetaan tai jolla hän ensisijaisesti esiintyy esim. kadulla. Se tekee tuosta tökeröä.
      Paitsi että kyseisessä kuvassa ei juuri muuta näy kuin takapuoli. Eri asia kehua kaverin olemusta kuin random poseerauskuvaa. Toki myynti-ilmoitukseen turha laittaa mitään kommenttia ulkonäöstä. 

      Lainaa

    42. Keveä mato 27.8.2020 12:29
      Tulos: +155 (165 ääntä)
      Tylsimys: Kun olin huoltomiehenä vaateliikeketjussa, päivittäin kuulin naismyyjiltä että mulla on hyvä perse. Parempi kuin Teemulla. Auta armias jos olisin erehtynyt sanomaan että Veeralla oli parempi perse kuin Saaralla. Minkä kaikki tiesivät sanomattakin. Siis muiden kuullen ei voinut sanoa. Kahden kesken [...]
      Työkavereidesi idioottimaisuus ei tee Miikan käytöksestä mitenkään hyväksyttävää. Yksi väärä ei kumoa toista väärää.

      Lainaa

    43. Soiva lihapiirakka 27.8.2020 13:17
      Tulos: +155 (165 ääntä)
      Todisteeton kauris: Jännää uuskonservatiivisuutta ja seksikielteisyyttä, että toista ei saa kehua. On todella typerää loukkaantua siitä. Sen sijaan voisi vain olla tyytyväinen, että joku tykkää ja jatkaa elämäänsä. Seksuaalisuus on kuitenkin perustarve ihmisille. Sen jatkuva torppaaminen on väkivaltaa. Mielestäni [...]
      Voi herramunjee oikeesti. Ei ole seksikielteisyyttä jos ei halua tulla seksualisoiduksi tilanteessa, jossa se ei ole mitenkään olennaista. Jos olen ruokakaupassa, en todellakaan halua kuulla kommentteja ”hyvästä rungosta” tai ”pantavasta pyllystä”. Sellainen loukkaa minun seksuaalisuuttani. Sosiaaliseen älykkyyteen kuuluu sekin, että tietää millaisia kehuja annetaan tietyissä tilanteissa. Sänkypuuhissa ”pantava pylly” on oikein kiva kommentti, feissarin marketplacessa se on ahdistava kommentti.
      Ja se, että seksuaalisuuden torppaaminen olisi jotenkin väkivaltaa... kai ymmärrät, että seksuaalisuutta loukkaava ahdistelu on myös väkivaltaa? Saa olla ihan niin seksuaalinen kuin haluaa, kunhan sen tekee tietyissä tilanteessa ihan oman päänsä sisällä. Jos ei osaa käyttäytyä ihmisten kuvalla, niin silloin saakin tulla torpatuksi. 

      Lainaa

    44. Voitettu undulaatti 27.8.2020 14:00
      Tulos: +81 (87 ääntä)
      Retro kurkku: Paitsi että kyseisessä kuvassa ei juuri muuta näy kuin takapuoli. Eri asia kehua kaverin olemusta kuin random poseerauskuvaa. Toki myynti-ilmoitukseen turha laittaa mitään kommenttia ulkonäöstä. 
      Juuri muuta kuin takapuoli? Siinähän on koko selkä ja esimerkiksi leuka, myös suu näkyy. Tissitkin jos tykkää tiirailla. Tottakai housujen istuvuuden on tarkoitus olla valokeilassa kun myydään housuja. Siinä olet oikeassa että myynti-ilmoitukseen on turha laittaa kommentteja ulkonäöstä, mutta se on enemmän kuin tarpeetonta ja ehdottomasti asiaan kuulumatonta.

      Lainaa

    45. Seläkkeetön lehmä 27.8.2020 16:43
      Tulos: +101 (101 ääntä)
      Kyllä toissakesän paras oli hieman nauttinut vanhempi mies, joka katsoi hetken mun ahteria ja kommentoi sitten: "kylläpä neidillä on hyvännäköiset farkut!"

      Lainaa

    46. Arkkienkeli 27.8.2020 18:07
      Tulos: -76 (88 ääntä)
      Eksakti avokado: Kyllä hyvää persettä pitää saada kommentoida. Muuten on feminatsius mennyt liian pitkälle.
      Ja yleensäkään miksi perseen pitää olla kuvassa, kun paidan esittelystä/myynnistä on kyse? Ei miestenkään myynti-ilmoituksissa olla esittelemässä puolilta kuvaa kiinteitä pakaroita tai etumusta.

      Lainaa

    47. Arkkienkeli 27.8.2020 18:11
      Tulos: -121 (137 ääntä)
      Voitettu undulaatti: Juuri muuta kuin takapuoli? Siinähän on koko selkä ja esimerkiksi leuka, myös suu näkyy. Tissitkin jos tykkää tiirailla. Tottakai housujen istuvuuden on tarkoitus olla valokeilassa kun myydään housuja. Siinä olet oikeassa että myynti-ilmoitukseen on turha laittaa kommentteja ulkonäöstä, mutta se [...]
      Ja sitten kun miehet eivät kommentoi naisen ulkonäköä (esim. menomestoissa), niin perään huudetaan/kavereiden kanssa väitetään homoksi. Kaksinaismoralismia, sanon minä. Jos ette halua että vartaloitanne katsotaan (miehet & naiset), niin burghia ja disdasoja päälle sitten.

      Lainaa

    48. Tulos: +106 (110 ääntä)
      "Minulla on mielipide ja minun on pakko kertoa se kaikille!"

      Lainaa

    49. Tulos: -35 (45 ääntä)
      Jenni: Vähemmän mä siitä kiusaannun, jos joku kehuu mua fiksuksi tai hauskaksi, kuin möläyttää mulla olevan hyvät tissit tms.
      Kysymykseni ei ollut sarkastinen kuittaus, kuten näköjään suurin osa sinä mukaan lukien luuli, vaan ihan vilpitön kysymys.

      Lainaa

    50. Tulos: -66 (92 ääntä)
      Sairas delfiini: No jos naisetkin sitten saavat estottomasti kommentoida miesten perseitä ja ulkonäköä ylipäänsä ja ahdistella miehiä niin siinä tapauksessa oon samaa mieltä. 
      Kyllähän naiset näin tekevätkin. 
      Esim kun lehdessä on kuva kaljamahaisesta miehestä on se hyihyi miten se on päässyt tuohon kuntoon mutta kun on lihava nainen niin hän on kehopositiivinen

      Lainaa

    51. Tulos: +71 (89 ääntä)
      JJsnake: Kyllähän naiset näin tekevätkin. Esim kun lehdessä on kuva kaljamahaisesta miehestä on se hyihyi miten se on päässyt tuohon kuntoon mutta kun on lihava nainen niin hän on kehopositiivinen
      Koska miehethän eivät katso kuvia lehdissä ja kommentoi että hyi hyi onpa lihava? Sitäpaitsi lehden kuvien arvostelu kavereiden kesken on ihan eri asia kuin möläytellä niitä kommenttipalstoilla tai vastaantulevalle ihmiselle.
      Ei tässä nyt ole kyseessä "naisetkin sanoo ikäviä juttuja niin kyllä miehetkin saa!!" -väittely, vaan se että kommentoidaan siinä mielessä että "uuh voisinpa sivellä tuota persettä". Aika hyvä ohjenuora edelleen on se että jos et sanoisi kyseistä ns. kehua ihmiselle josta et ole seksuaalisesti kiinnostunut, niin älä sano sitä kenellekään.
      Arkkienkeli: Ja sitten kun miehet eivät kommentoi naisen ulkonäköä (esim. menomestoissa), niin perään huudetaan/kavereiden kanssa väitetään homoksi. Kaksinaismoralismia, sanon minä. Jos ette halua että vartaloitanne katsotaan (miehet & naiset), niin burghia ja disdasoja päälle sitten.
      Mikäli huomio on molemminpuoleista ja seksuaalinen kiinnostus tulee molemmilta tahoilta, niin tottakai sillon on OK kehua toisen ihmisen ulkonäköä siinä mielessä. Mutta jos näet esimerkiksi baarissa joukon naisia viettämässä iltaa keskenään ja pitävän hauskaa selkeästi tiiviissä porukassa, ei siihen välttämättä tarvitse mennä kehumaan tissejä tai persettä.
      Ei täällä nyt laput silmillä tarvitse kulkea, pitää nyt ymmärtää ero siinä että näkee toisen ihmisen kuin se että töllöttää menemään ja ohimennen kuolaa perseen perään. Kyllä jokaisella on oikeus olla olemassa ihan missä vaatetuksessa tahansa (myös näillä uskonnon edustajilla), ilman että kommentoidaan päin naamaa tai internetissä mitään.
      Kaikelle on aikansa ja oma paikkansa, ja "hyvä perse"-kommentit voi esittää vaikka omalle kumppanilleen ja vain ja ainoastaan toiselle ihmiselle joka on kiinnostunut myös sinusta. Jos näkee kadulla kivan ihmisen, voi kokeilla vaikka sanoa "sulla on tosi kaunis hymy" tai "sun hiukset on tosi kivasti" tai "olet meikannut todella nätisti" tai jotain siihen suuntaan. Varmasti saa paremman vastaanoton kuin "minulla on oikeus katsoa sun pyllyä ja jos et tykkää siitä niin älä mene ulos!!!!".

      Lainaa

    52. Pohjaanpalanut papaija 27.8.2020 22:08
      Tulos: +43 (53 ääntä)
      Eräsvaan: VAikka ekassa joko vahva litseluottamus tai mielenvikaisuus, niin en näe suurempaa mokaa. Asiallinen kysymys ja hyväksyy vastauksen ilman ongelmia. Mikäli baarin tai deittipalstojen ulkopuolell ketään aikoisi lähestyä, niin "oletko vapaa/sinkku?" kysymyksellähän yleensä oletettavasti aloittaisi.
      En ole samaa mieltä. Musta tuo sinkkuuden tiedustelu on yks tylsimpiä tapoja lähestyä toista. Siinähän sinkkuna joutuu saman tien pattitilanteeseen: jos ei kiinnosta niin täytyy joko valehdella tai sitten olla muuten vaan tyly, jos taas kiinnostaa niin alkuflirtti katkeaa ennen kuin ehtii alkaakaan. Peli on jo selvä. Mielikuvituksen ja hienovaraisuuden puute paistaa tuosta lainista. 

      Lainaa

    53. Tulos: -37 (49 ääntä)
      Just: Jos et antaisi samaa kehua toiselle miehelle, se ei ole kehu.
      Mun on vaikea kuvitella sanovani toiselle miehelle, miten kauniit silmät tai hymy sillä on.

      Lainaa

    54. Tulos: +72 (82 ääntä)
      Hoh... Minä NIIN toivon, että karma toimii kuten pitäisi, ja näille "pitää saada kehua" -sedille osuu seuraavaksi kohdalle tilanne, jossa heidän persettään tulee kommentoimaan uimahallin saunassa sellainen mahdollisimman stereotyyppisen ilmeinen homoseksuaali mies. Pikkuisen liian lähelle tunkeva ja toooosi hitaasti katsova. Ja toivottavasti paikalla on yläkouluikäisiä jätkiä, jotka pitävät tilannetta huvittavana, ja tirskuvat sille.

      Lainaa

    55. Tulos: +81 (85 ääntä)
      Sairas delfiini: No jos naisetkin sitten saavat estottomasti kommentoida miesten perseitä ja ulkonäköä ylipäänsä ja ahdistella miehiä niin siinä tapauksessa oon samaa mieltä. 
      Eivät saa. Kukaan ei saa.
      Turha tästä vääntää mitään tasa-arvokysymystä, kun puhutaan ihan puhtaista käytöstavoista ja kunnioituksesta muita ihmisiä kohtaan.

      Lainaa

    56. Istuva kobra 28.8.2020 6:50
      Tulos: -43 (73 ääntä)
      Kyöpeli: Hoh... Minä NIIN toivon, että karma toimii kuten pitäisi, ja näille "pitää saada kehua" -sedille osuu seuraavaksi kohdalle tilanne, jossa heidän persettään tulee kommentoimaan uimahallin saunassa sellainen mahdollisimman stereotyyppisen ilmeinen homoseksuaali mies. Pikkuisen liian lähelle tunkeva [...]
      Miksi sellaisia toivot? Onko homous jotenkin huvittavaa ja tirskuttavaa? Kyllä minun persettäni saa kehua niin naiset kuin miehetkin. Ääneen tai salaa. Itse en ääneen ulkonäköä kommentoi, mutta ei minua haittaa jos joku minun ulkonäköä kehuu. Sitä en tiedä miten yläkouluikäiset pojat fantasiaasi liittyvät, enkä oikeastaan haluakaan tietää.

      Lainaa

    57. Kovera biisoni 28.8.2020 7:35
      Tulos: -65 (75 ääntä)
      Kaikille kukkahattukommentoijille, korjatkaa se itsetunto!

      Lainaa

    58. Tulos: +47 (59 ääntä)
      Kovera biisoni: Kaikille kukkahattukommentoijille, korjatkaa se itsetunto!
      Korjaa sinä ittes pois netistä. :D

      Lainaa

    59. Pelkäämätön soturi 28.8.2020 14:28
      Tulos: +80 (90 ääntä)
      Istuva kobra: Miksi sellaisia toivot? Onko homous jotenkin huvittavaa ja tirskuttavaa? Kyllä minun persettäni saa kehua niin naiset kuin miehetkin. Ääneen tai salaa. Itse en ääneen ulkonäköä kommentoi, mutta ei minua haittaa jos joku minun ulkonäköä kehuu. Sitä en tiedä miten yläkouluikäiset pojat fantasiaasi liittyvät, enkä oikeastaan haluakaan tietää.
       Se on huvittavaa, että miehet jotka ovat ensimmäisinä objektifioimassa naisia ja väittämässä ettei siinä ole mitään vikaa, saavat sätkyn jos joku objektifioi heidät. Teinipoikia tarvitaan todistajiksi; julkinen nolaus on nolompi. Huvittavuus on kaksoisstandardin paljastamisessa, ei homoudessa.  Jos kaksoisstandardia ei ole, ja setämiesoletettu kommentoi "oi, onpas kiva kun tykkäät" niin nolausta ei tapahdu, se voi tapahtua vain jos setämiehen oma käytös on pahantahtoista ja se tulee ilmi -hän on kuitenkin kohdellut muita kuten ei toivoisi itseään kohdeltavan, vaikka on muuta väittänyt. Jos hän oikeasti pitää moisia "kohteliaisuuksia" aivan asiallisina, hän ei nolaudu, joten vahinkoa ei tapahdu. 
      (Oikein ruma nainen jolla on valtaa kelpaisi yhtä hyvin kuin homo, tässä kun haetaan jotakuta jolta setämies ei kehuja halua, mutta jonka suhteen hän myös saattaa tuntea olonsa uhatuksi, kuten naiset usein päällekäyvien miesten kanssa. Mutta kauneus on katsojan silmässä joten rumuudesta ei voi tietää, ja "miehisen katseen valta" on ikään kuin sisäänrakennettua, naiselle pitäisi rakentaa joku taustatarina jonka takia hän olisi setämiehen mielestä myös potentiaalisesti pelottava, ei vain epämiellyttävä. Niinpä homomies on tarinallisesti helpoin ratkaisu). 
      En tosin ole alkuperäinen toivoja, korjatkaa jos tulkitsin väärin.

      Lainaa

    60. Tulos: +78 (80 ääntä)
      "Pakko tarrautua tuohon, että vain miehet tekisivät tuota. Kyllä minulla on miehenä ollut usein vastaavia tilanteita, jolloin nainen yrittää herättää huomioni joko puhumalla tai elehtimällä rivoja. Ja kun en ole naisesta ollut kiinostunut, niin silloin tilanteesta pitää selvitä puhumalla, ei sen kummempaa." Tässä on vain se ero, että jos mulle naisena tulee vieras mies elehtimään rivosti, mä yritän päästä turvaan mahdollisimman pian enkä todellakaan jää juttelemaan. Hakeudun ihmisten luo, juoksen karkuun, soitan hätäkeskukseen tms, tilanteesta ja paikasta riippuen.

      Lainaa

    61. Tulos: +57 (63 ääntä)
      Eksakti avokado: Kyllä hyvää persettä pitää saada kommentoida. Muuten on feminatsius mennyt liian pitkälle.
      Voithan sinä runkata niiden kuvien kanssa ilman kommentteja, kuten teet yleensäkin.

      Lainaa

    62. Höylätty ahma 28.8.2020 18:39
      Tulos: -86 (94 ääntä)
      Rausku: Miehille, ja miksei naisillekkin, joilla on hukassa ulkonäön kehumisen sääntökirja. Ei näin: "Pantava perse" "Saispa noita tissejä puristaa" "ihanan pehmeät reidet" jne. Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista. Kokeile sen sijaan: "Kauniit silmät" "Oletpa kaunis" "Nätit [...]
      mistäs vitusta kaivat luonteen tietoos jostai random fb ryhmän jäsenestä? hyvä perse tolla kieltämättä on, varmasti tosi pantavan näkönen ku asettuis doggyyn - sitä kaikki hetero miehet miettii vaikka ei sitä sanois - paineles takas lukee niit harlekiinei

      Lainaa

    63. Karmia maito 28.8.2020 23:13
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Saiskohan tommoset Miikat testotasojen testiin? Voisko olla vähän koholla? Miikallekin kun keski-ikä heilahtaa kunnolla niin ei jaksa setä enää huudella. Vielä nolompaa, ei ehkä häiritsevämpää, mutta nolompaa kuin muitten seksualisointi ja kommentointi on kissanhännän nosto, eli omien ruumiinosien kehuminen. "Mulla on muuten tosi hyvä perse."....

      Lainaa

    64. Tulos: +75 (77 ääntä)
      Mites ois tämmönen nyrkkisääntö: Jos et haluaisi kuulla kehua omilta isovanhemmiltasi, älä sano sitä.

      Lainaa

    65. Tulos: +34 (40 ääntä)
      Seksuaalinen häirintä ei ole koskaan ok. Ei netin kommenteissa. Ei naiset kaipaa läähätysviestejä tuntemattomilta. Tai no jos kaipaa niin sitten kannattaa jutella siitä asiasta jonkun ammattilaisen kanssa. Vaikuttaa itsetunto-ongelmilta.

      Lainaa

    66. Ei ole niin vaikeaa 31.8.2020 20:57
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Höylätty ahma: mistäs vitusta kaivat luonteen tietoos jostai random fb ryhmän jäsenestä? hyvä perse tolla kieltämättä on, varmasti tosi pantavan näkönen ku asettuis doggyyn - sitä kaikki hetero miehet miettii vaikka ei sitä sanois - paineles takas lukee niit harlekiinei
      Kun kerran kuvasta ei voi luonnetta tietää, eikä siitä puhuminen kuulu fb-kirpparille muutenkaan, niin voi ihan vain olla sanomatta mitään kehuja kuvan henkilöstä.

      Lainaa

    67. Eräsvaan 1.9.2020 6:44
      Tulos: -25 (27 ääntä)
      Sairas delfiini: No jos naisetkin sitten saavat estottomasti kommentoida miesten perseitä ja ulkonäköä ylipäänsä ja ahdistella miehiä niin siinä tapauksessa oon samaa mieltä. 
      Eikös naiset saakin? Mikäli Feministisen Puolueen pj:ltä kysytään, niin miestähän ei voi edes ahdisterlla, ainekaan naisen toimesta. Tarjoilijat ja baarityöntekijäthän usein ovat mediassa kertoneet millaisia kommentteja sekä koskettelua joutuvat kestämään naisten osalta.  

      Lainaa

    68. Puolueeton mestari 1.9.2020 7:51
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Todisteeton kauris: Jännää uuskonservatiivisuutta ja seksikielteisyyttä, että toista ei saa kehua. On todella typerää loukkaantua siitä. Sen sijaan voisi vain olla tyytyväinen, että joku tykkää ja jatkaa elämäänsä. Seksuaalisuus on kuitenkin perustarve ihmisille. Sen jatkuva torppaaminen on väkivaltaa. Mielestäni [...]
      Sinun seksuaalisuutesi ei kiinnosta ventovierasta enempää kuin jonkun itsensäpaljastelijan seksuaalisuus -20 asteen pakkasessa.
      Joten turpa kiinni ja toteuta itseäsi yksinäisyydessä, kun tuolla käytöksellä et tule ikinä elävää kumppania valloittamaan.
      Seksisuhde vaatii molemminpuolisen kiinnostuksen, kunnioituksen ja luottamuksen, eikä tuollainen käytös herätä niistä mitään.

      Lainaa

    69. Puolueeton mestari 1.9.2020 7:52
      Tulos: +41 (41 ääntä)
      Höylätty ahma: mistäs vitusta kaivat luonteen tietoos jostai random fb ryhmän jäsenestä? hyvä perse tolla kieltämättä on, varmasti tosi pantavan näkönen ku asettuis doggyyn - sitä kaikki hetero miehet miettii vaikka ei sitä sanois - paineles takas lukee niit harlekiinei
      Sulla jää doggy stylet kokematta tuolla luonteella.

      Lainaa

    70. Lila kobra 1.9.2020 7:56
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Ruma ankka: Mun on vaikea kuvitella sanovani toiselle miehelle, miten kauniit silmät tai hymy sillä on.
      Mutta pystyt varmaan nikottelematta kehumaan hänen työnsä jälkeä tai ammattitaitoaan.
      Pysy neutraaleissa asioissa, älä kilju kurkku suorana että sulla seisoo nyt, aah ja ooh.

      Lainaa

    71. Ruma ankka 1.9.2020 9:25
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Lila kobra: Mutta pystyt varmaan nikottelematta kehumaan hänen työnsä jälkeä tai ammattitaitoaan. Pysy neutraaleissa asioissa, älä kilju kurkku suorana että sulla seisoo nyt, aah ja ooh.
      En muista kiljuneeni seisokeistani sen enempää miehille, kuin naisillekaan. Noita silmiä ja hymyä vaan käytettiin aiemmin esimerkkeinä, kun yritettiin vääntää yksinkertaiseen muotoon, mitä naiselle saa sanoa ja mitä ei.
      Pointtini oli varmaan se, että nämä ovat tapauskohtaisia ja vaativat kommentoijalta tilannetajua, eikä sitä pysty kovin helposti tiivistämään mihinkään muistisääntöön. Toki vaikea kuvitella montaakaan tilannetta, jossa noi perus "hyvä perse" ja "ihanat tissit", tai edes toi stondiksesta kiljuminen on sopivaa.

      Lainaa

    72. Tulos: -34 (38 ääntä)
      Pena: Neutraali perse.
      En sanoisi edes neutraaliksi, suhteettoman suurihan tuo on muuhun vartaloon ja etenkin tisseihin nähden. En ymmärrä mikä XL-hanurimuoti naisiin on iskenyt.

      Lainaa

    73. Ajatukseton taikuri 1.9.2020 18:50
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      No nyt oli kyllä aivan perseestä tämä moka ja kommentit (pun intended)

      Lainaa

    74. Koroton alligaattori 1.9.2020 21:09
      Tulos: -33 (39 ääntä)
      Puolueeton mestari: Sinun seksuaalisuutesi ei kiinnosta ventovierasta enempää kuin jonkun itsensäpaljastelijan seksuaalisuus -20 asteen pakkasessa. Joten turpa kiinni ja toteuta itseäsi yksinäisyydessä, kun tuolla käytöksellä et tule ikinä elävää kumppania valloittamaan. Seksisuhde vaatii molemminpuolisen [...]
      Mistäköhän se johtuu että vanhemmalla sukupolvella tuppaa olemaan paljon pidempiä ja kestävämpiä suhteita kuin nuoremmilla, jotka pahoittavat mielensä kaikesta? Ja siitä huolimatta nuorempi sukupolvi vaahtoaa siitä miten heidän tapansa on oikea ja vanhalla tavalla mikään ei toimi eikä ketään muka kiinnosta. Voisiko tästä vetää jotain johtopäätöksiä, voisiko?

      Lainaa

    75. Voitettu undulaatti 2.9.2020 8:58
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Koroton alligaattori: Mistäköhän se johtuu että vanhemmalla sukupolvella tuppaa olemaan paljon pidempiä ja kestävämpiä suhteita kuin nuoremmilla, jotka pahoittavat mielensä kaikesta? Ja siitä huolimatta nuorempi sukupolvi vaahtoaa siitä miten heidän tapansa on oikea ja vanhalla tavalla mikään ei toimi eikä ketään muka [...]
      Vanhemman sukupolven aikaan oli erittäin tabua olla 30 ikävuoden tienoilla sinkkuna, joten tämä vanhempi sukupolvi on pariutunut erittäin nopealla aikataululla ja erotahan ei voi kun se on syntiä se. Sitten ihmetellään alkoholiongelmia ym. kun on pakko jakaa elämänsä jonkun kanssa josta ei pidä. Ei ole huono asia arvostaa itseään ja kumppaniaan niin että mikäli suhde ei toimi, niin molemmat jatkavat omille teilleen. Jos kahdelle ihmiselle sanoo että "tehän olette kuin vanha aviopari", niin se kuvastaa kahta ihmistä jotka riitelevät kaikesta ja koko ajan, mutta viettävät silti aikaa keskenään. Voikohan siitä vetää jotain johtopäätöksiä "vanhemman sukupolven" suhteiden mielekkyydestä?

      Lainaa

    76. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Rausku: Kehon seksualisointi ei ole kehu, vaan ahdistavaa kuolaamista.
      Tää on asian ytimessä.
      Torspo: Entäs jos kommentoija arvostaa enemmän kauniita rintoja tai takapuolta kuin silmiä tai hiuksia tms?
      Jos nyt ihan naiivisti uskotaan, että kommentoijan "arvostuksessa" ei ole mitään seksuaalista, niin niitä voi siltikin jättää kommentoimatta. Tai paremminkin pitää jättää. Kommentoijan suhtautumisesta riippumatta takapuolet, rinnat, reidet ja sääret ovat meidän kulttuurissa seksualisoituja, joten tarkoituksista huolimatta niiden kehu saa kuulijassa seksualiisia vivahteita. Ja se on kehun antajan vastuu, ei kuulijan, koska kehun antaja tietää tämän. Kun takapuolia ym. "kehutaan" jatkuvasti seksuaaliseen sävyyn, on mikä tahansa yksittäinen kehu, seksuaaliseksi tarkoituttu tai ei, vain yksi ei-tervetullut huomionosoitus lisää muiden päälle. Ja toinen, erittäin tärkeä syy tajuta: kehun tarkoitus on ilahduttaa kehun saajaa. Se on ainoa syy, miksi ketään tulisi kehua. Ja takapuolen kehuminen ei ilahduta, joten syytä sen kehumiseen ei ole.

      Lainaa

    77. Valmistettu soturi 2.9.2020 17:07
      Tulos: -31 (37 ääntä)
      Voitettu undulaatti: Vanhemman sukupolven aikaan oli erittäin tabua olla 30 ikävuoden tienoilla sinkkuna, joten tämä vanhempi sukupolvi on pariutunut erittäin nopealla aikataululla ja erotahan ei voi kun se on syntiä se. Sitten ihmetellään alkoholiongelmia ym. kun on pakko jakaa elämänsä jonkun kanssa josta ei pidä. [...]
      Höpsis. Keksi parempia satuja. - Sinkkuna olo ei ole ollut mikään tabu. Avioton lapsi oli kyllä ylemmässä yhteiskuntaluokassa jonkin sortin tabu. Sinkkuna olo ei todellakaan. - Alkoholiongelmia on nykyään enemmän kuin aiemmin, joten eipä päde tuokaan arvaus. - Sinkuilla on enemmän alkoholiongelmia kuin naimisissa olevilla. Eli päin peetä tuokin veikkauksesi. - Alkoholiongelmat lisääntyvät avioeron jälkeen, joten pieleen meni siinäkin kohdassa. Viimeisin päättelysi siitä mitä "kuin vanha aviopari" tarkoittaa menee myös niin täysin metsään ettei paljon enempää voisi mennä. Sillä tarkoitetaan useimmiten miehen ja naisen (miksei myös samaa sukupuolta olevienkin) välistä suhdetta, jossa ei tarvitse himmailla ja varoa puheitaan, vaan voidaan hoitaa ja puhua asiat asioina. Kuten vanhat avioparitkin silloin kun suhde on onnistunut. Lyhyesti voisi arvioida että kommentissasi ei ollut sanaakaan faktaa. Saavutus se on sekin.

      Lainaa

    78. Pelkäämätön soturi 15.9.2020 12:55
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Valmistettu soturi: Höpsis. Keksi parempia satuja. - Sinkkuna olo ei ole ollut mikään tabu. Avioton lapsi oli kyllä ylemmässä yhteiskuntaluokassa jonkin sortin tabu. Sinkkuna olo ei todellakaan. - Alkoholiongelmia on nykyään enemmän kuin aiemmin, joten eipä päde tuokaan arvaus. - Sinkuilla on enemmän [...]
        Sinkkuna ei todellakaan ollut kiva olla, vielä 60-luvulla olit sellaisena käytännössä lapsen asemassa. Vanhempani menivät naimisiin koska äitiäni korkeakoulutettuna naisena alkoi nyppiä asema nuorempien sisarusten lastenvahtina ja tiskikoneena ja hän halusi oman kodin. Siihen aikaan ei muutettu äidin luota kuin avioon. Äiti neuvoi aina asumaan sinkkuna niin kauan kuin suinkin ja välttämään hänen virheitään (naimisissa pysyivät silti). 
        Vanhanpojan- ja piian vero (siis haittavero siitä, että yli 24-vuotiaat kypsään ikään ehtineet eivät yhteiskunnanvastaisuuksissaan mene naimisiin) poistettiin 1975. 
        Korrelaatio ei myöskään ole kausaatiota: sinkkuja juoppoja saadaan siten, että naimisissa oleville kumppanin juoppous on yksi hyväksytyimmistä syistä ottaa ero. Selvissä liitoissa kärvistellään kauemmin, koska harvalla taviksella -naistenlehtien jutut itsensä löytämisestä jätettäköön omaan arvoonsa -on nokkaa sanoa "otan nyt eron koska en halua olla naimisissa, vaikka toinen ei ole huorannut, juopotellut tai hakannut". Sellainen näyttää nyky-yhteiskunnassakin kevytkenkäiseltä. Eli sinkuista ei tule juoppoja: juopoista tulee helposti sinkkuja.

      Lainaa

    79. Triviaali järvisieni 25.1.2024 8:11
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      pk: "Pakko tarrautua tuohon, että vain miehet tekisivät tuota. Kyllä minulla on miehenä ollut usein vastaavia tilanteita, jolloin nainen yrittää herättää huomioni joko puhumalla tai elehtimällä rivoja. Ja kun en ole naisesta ollut kiinostunut, niin silloin tilanteesta pitää selvitä puhumalla, ei [...]
      TÄMÄ!

      Lainaa

    80. Triviaali järvisieni 25.1.2024 8:12
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Siis ei todellakaan tämä vasn se kommentti joka oli kommentti tähän 😂

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kehua, kuva, miehet, naiset, seuranhaku, takapuoli, yksityisviesti, ylläpito, yp, yv