Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 23

Paljonko sossusta saa rahaa lastenvaunuihin?
Vanhempainilta, osa 23

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vastarannan kiiski 18.2.2020 0:33
      Tulos: +501 (515 ääntä)
      Nyt vaan Mira sossusta kyselemään rahaa sekä omien että vauvan huulien täyttöön.

      Lainaa

    2. Tulos: +377 (459 ääntä)
      Merrillä on kyllä pointti. Tuntuu muutenkin että näitä huulitäytteitä, irtoripsiä ym harrastaa lähinnä köyhempi väki (vrt Maisa Torpat sun muut parin tonnin vuosituloineen). Välillä mietiyttää että mistä niille irtoaa rahaa mutta kai ne sitten säästävän sossun rahoista 300 euroa/kk kauneuden hoitoon? Tuntuu aika käsittämättömältä.. Ja myös typerältä.

      Lainaa

    3. Tulos: +204 (470 ääntä)
      …..: Merrillä on kyllä pointti. Tuntuu muutenkin että näitä huulitäytteitä, irtoripsiä ym harrastaa lähinnä köyhempi väki (vrt Maisa Torpat sun muut parin tonnin vuosituloineen). Välillä mietiyttää että mistä niille irtoaa rahaa mutta kai ne sitten säästävän sossun rahoista 300 euroa/kk kauneuden hoitoon? Tuntuu aika käsittämättömältä.. Ja myös typerältä.
      Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan hommissa milloin missäkin työsuhteessa, yleensä alle köyhyysrajan (netto reippaasti alle tonni lapaan). Läheiselle ystävälle tuotti aina hirveitä vaikeuksia ymmärtää, että miten saatoin (ja yhä edelleen saatan) käyttää rahani ostamalla kirjoja ja sarjakuvia. Että miten kehtaan ”valittaa” (eli ihan vaan todeta), etten pääse osallistumaan illanviettoihin tai reissuihin, koska ”hassaan” rahani mieluummin muihin kulttuurielämyksiin. Ko. ystävätär itse kulutti mielellään vaatteita ja kosmetiikkaa, joista itse en oikein ymmärrä mitään, enkä ainakaan pidä sen parempina kulutuskohteina kuin kirjallisuutta, mutta en koskaan häntä asiasta moralisoinut. Jos meistä jokainen istuisi kirstunsa päällä koko elämänsä, ei yhteiskunta pyörisi. Yhteiskunta vaatii kulutusta. (Ja en tarkoita kertakäyttökulttuuria. Hyviä kulutuskohteita voisivat olla myös ulkona syöminen, liikuntaharrasteet, teatterikäynnit, hierojalla käymiset, yms.) Mitä perkeleen väliä sillä on, millä tavoin joku toinen tukee kunkin yrittäjän elantoa, kunhan se nyt ei poskettomasti luontoa kuluta? Muistetaan nyt vielä se, että meistä kukaan ei sitä pankkitilin saldoa täältä lähtiessä mukaansa saa ja tilillä makuutettu rahakin syöpyy inflaation edessä ajan mittaan enemmän kuin joku kotimaiseen käsityötaiteeseen sijoitettu penni.

      Lainaa

    4. Tulos: +656 (684 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Ihan sama mihin köyhä kaupan kassa rahansa käyttää, mutta silloin kun tuleva työtön äiti miettii maksaako sossu lastenrattaat ja meinaa ottaa pistoksia jotka nopean googletuksen mukaan maksaa 200 € niin jotain on kyllä pielessä. Mieluummin toivoisin sen rahan menevän tosiaan vauvan tarvikkeisiin kuin _huulten täyttöön_, jotka ovat turhaakin turhempi asia.

      Lainaa

    5. Tulos: +71 (295 ääntä)
      …..: Ihan sama mihin köyhä kaupan kassa rahansa käyttää, mutta silloin kun tuleva työtön äiti miettii maksaako sossu lastenrattaat ja meinaa ottaa pistoksia jotka nopean googletuksen mukaan maksaa 200 € niin jotain on kyllä pielessä. Mieluummin toivoisin sen rahan menevän tosiaan vauvan tarvikkeisiin kuin _huulten täyttöön_, jotka ovat turhaakin turhempi asia.
      En ole eri mieltä, mutta tässä oletetaan, että se äidin itseensä panostaminen on lapselta pois. Jos näin on, se on yksiselitteisesti väärin. Mutta jos puhutaan ihan perusjärkevästä luottotiedot omaavasta nuoresta naisesta, joka hoitaa lapsensa hyvinvoinnin asiallisesti - mitä väliä sillä on, tunkeeko se liikenevät rahansa huuliinsa tai vaikka huonekasveihin, jos se parantaa elämänlaatua? Työttömilläkin on oikeus elää ja kuluttaa. Osa työttömistä myös säästää rahaa tällaisiin hankintoihin, jotka eittämättä vaikuttavat valtaosan silmiin ”järjettömiltä”, mutta silläkin maksetaan yhden kosmetologin vuokra ja lapsille talvihaalarit. (Ja joo, argumentoin nyt lähinnä urheilun vuoksi. Ei tuo Miran finanssikäyttäytyminen nyt vaikuta ihan loppuun asti ajateltulta, mutta itse entisenä, nykyisenä ja tod.näk. tulevana köyhänä kismittää, että yhteiskunnan mukaan köyhän ei soisi muuta kuin istuvan kotona kuuntelemassa radiota ja syömässä hapankorppua. Meistä ei kukaan Miran elämäntilannetta tiedä tai mitä tuossa kuukauden vaihteessa on tapahtunut.)

      Lainaa

    6. Tulos: +24 (110 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Eiköhän tuo ole aikalailla yleisesti hyväksyttävää vähän persettä kutitella muiden yksityisasioilla, kun on lapsen parhaasta puhe.

      Lainaa

    7. Tulos: +81 (121 ääntä)
      Sprinkles: miten saatoin (ja yhä edelleen saatan) käyttää rahani ostamalla kirjoja ja sarjakuvia. [...]
      Jos puhut totta Sprinkles (kuten oletan) olet oikeasti sankarini! Mahtavaa korkeakulttuuria arvostavia ihmisiä on vielä olemassa! Itse koetan vähistä varoista käydä mahd useasti teatterissa, oopperassa yms!

      Lainaa

    8. Mainos puree 18.2.2020 3:47
      Tulos: +20 (46 ääntä)
      kaalimato.com siellä se onni on

      Lainaa

    9. Tulos: +150 (184 ääntä)
      Mari keksinyt pikku mukaelman samasta tarinasta joka on kulkenut niin kauan kuin tuota mainosta on kuullut.

      Lainaa

    10. Tulos: +125 (155 ääntä)
      Sarjassamme asioita joita ei koskaan tapahtunut.

      Lainaa

    11. Rahaa kuin roskaa 18.2.2020 7:25
      Tulos: +240 (254 ääntä)
      Marin tekstistä saa sellaisen kuvan, että ihminen voi olla onnellinen vain jos hänellä on puoliso ja lapsia. Niitä kun ei kumpaakaan siunaannu vähävaraisemmillekaan ihmisille, mutta silti voi elää ihan hyvää ja onnellista elämää. Ja toisaalta, mistähän hän tietäisi jonkun Youtube-tähden yksinäisyydestä mitään? T. melko onnellinen lapseton sinkku

      Lainaa

    12. Tulos: +162 (196 ääntä)
      Sprinkles: Jos meistä jokainen istuisi kirstunsa päällä koko elämänsä, ei yhteiskunta pyörisi.
      Toimeentulotuki on se VIIMEINEN vaihtoehto, kun pakollisiin elinkustannuksiin ei omat rahat riitä. Esimerkiksi säästötilillä katetta ollessa ei toimeentulotuen tarpeet vielä (välttämättä) täyty. Jokainen käyttököön ehdottomasti OMAT itse tienatut rahat miten haluaa... mutta jos toimeentulotuella on mahdollista suunnitella 200-300e huulten täyttöjä, herää kysymys siitä toimeentulotuen todellisesta tarpeesta. ”Jos meistä jokainen istuisi kirstunsa päällä koko elämänsä, ei yhteiskunta pyörisi.” Et ihan ole tainnut ymmärtää ko. sanonnan todellista merkitystä.

      Lainaa

    13. Tulos: +66 (76 ääntä)
      Rahaa kuin roskaa: Marin tekstistä saa sellaisen kuvan, että ihminen voi olla onnellinen vain jos hänellä on puoliso ja lapsia. Niitä kun ei kumpaakaan siunaannu vähävaraisemmillekaan ihmisille, mutta silti voi elää ihan hyvää ja onnellista elämää. Ja toisaalta, mistähän hän tietäisi jonkun Youtube-tähden yksinäisyydestä mitään? T. melko onnellinen lapseton sinkku
      Voi tietääkin, jotkut Youtube-tähdet kertoo näistä jutuista videoillaan.

      Lainaa

    14. Isä neljän, joka olet töissä 18.2.2020 8:07
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Rahaa kuin roskaa: Marin tekstistä saa sellaisen kuvan, että ihminen voi olla onnellinen vain jos hänellä on puoliso ja lapsia. Niitä kun ei kumpaakaan siunaannu vähävaraisemmillekaan ihmisille, mutta silti voi elää ihan hyvää ja onnellista elämää. Ja toisaalta, mistähän hän tietäisi jonkun Youtube-tähden yksinäisyydestä mitään? T. melko onnellinen lapseton sinkku
      Marin tapauksessa voi ollakin niin. Halut ja prioriteetit on ihmisillä erit ja siksipä tuohon ei kannatakaan mennä sen enempää, vaikka monesti onkin vaikeaa muistaa, että me ollaan kaikki erilaisia. Whatever floats your boat.

      Lainaa

    15. Tulos: +66 (82 ääntä)
      Sprinkles: Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Ei reippaasti alle tonnin nettotulot ole mitään matalapalkka-alan töitä. Termisen matalapalkka-alan bruttoraja on 2400€ kk-ansioiden paikkeilla. Sinulla on kyllä suoraan sanottuna todella heikot vakiintuneet tulot, mutta olen iloinen että saat sen riittämään ja ilmeisesti jää ylikin mieleiseen harrastukseen.

      Lainaa

    16. Avaruusleijona 18.2.2020 8:58
      Tulos: +1 (31 ääntä)
      Kyllä mun korvat lävistettiin vaikka olin raskaana, ja olinkin ensin googlannut onko siitä jotain haittaa (ei ole).

      Lainaa

    17. Tohtori Gerhard 18.2.2020 9:12
      Tulos: +58 (100 ääntä)
      Sprinkles: En ole eri mieltä, mutta tässä oletetaan, että se äidin itseensä panostaminen on lapselta pois. Jos näin on, se on yksiselitteisesti väärin. Mutta jos puhutaan ihan perusjärkevästä luottotiedot omaavasta nuoresta naisesta, joka hoitaa lapsensa hyvinvoinnin asiallisesti – mitä väliä sillä on, tunkeeko se liikenevät [...]
      Omilla, itse tienatuilla rahoilla on fine tehdä mitä haluaa. Se, että yhteiskunnan rahoilla eletään ja tuhlataan tästä vielä suht suuri summa omaan turhamaisuuteen ja samalla pihistellään lapsen kohdalla on tosi syvältä. Botox-injektiot tuppaa usein olemaan ahdistunutta itse koettujen loputtomien virheiden korjailua ja turhamaisuutta, joiden en usko kummankaan tuova hyvää mieltä tai rauhaa. Eri asia kuin miellyttäviin kokemuksiin/harrastuksiin sijoittaminen. Botox on muuten maailman vahvin hermomyrkky, joten injektiot tekee yleensä plastiikkakirurgi tai yksityinen ihotautilääkäri, joskus asianmukaisen koulutuksen saanut sairaanhoitaja lääkärin ottaessa hoitovastuun. Kosmetologi on tässä korkeintaan asiakkaana.

      Lainaa

    18. Kilokalori 18.2.2020 9:38
      Tulos: +108 (116 ääntä)
      Tohtori Gerhard: Omilla, itse tienatuilla rahoilla on fine tehdä mitä haluaa. Se, että yhteiskunnan rahoilla eletään ja tuhlataan tästä vielä suht suuri summa omaan turhamaisuuteen ja samalla pihistellään lapsen kohdalla on tosi syvältä. Botox-injektiot tuppaa usein olemaan ahdistunutta itse koettujen loputtomien virheiden korjailua [...]
      Botoxia injektoidaan kasvojen ryppyihin rypistävien lihasten rentouttamiseksi, mutta huulten täyttäminen tapahtuu kosteutta kudokseen keräävillä hyaluronihapoilla ja kollageenilla, ei botoxilla. Mitä järkeä siinä sitten on - sitä en tiedä.

      Lainaa

    19. Tulos: +56 (64 ääntä)
      Tohtori Gerhard: Omilla, itse tienatuilla rahoilla on fine tehdä mitä haluaa. Se, että yhteiskunnan rahoilla eletään ja tuhlataan tästä vielä suht suuri summa omaan turhamaisuuteen ja samalla pihistellään lapsen kohdalla on tosi syvältä. Botox-injektiot tuppaa usein olemaan ahdistunutta itse koettujen loputtomien virheiden korjailua [...]
      Ei botoxia laiteta huuliin...

      Lainaa

    20. Tulos: -111 (169 ääntä)
      Jos työttömällä on varaa turhamaisuuteen, niin se kertoo vaan siitä, että työtön saa liikaa rahaa. Eipä ihme, ettei työt kelpaa, jos noin hyvin pystyy elämään ilmankin. Ja kyllä, olen sitä mieltä, että työttömillä ei kuulu olla varaa mihinkään muuhun kuin täysin välttämättömiin kuluihin, kuten asuminen ja ruoka (ja lasten kulut jos niitä on).

      Lainaa

    21. Tulos: -75 (121 ääntä)
      Lastenvaunut eivät ole mikään välttämättömyys, joka pitäisi sossun kustantaa. Valtaosa maailman äideistä kantavat lasta selässään. Mikään ei estä tekemästä sitä Suomessakin.

      Lainaa

    22. Tulos: +27 (45 ääntä)
      Joopajoo: Toimeentulotuki on se VIIMEINEN vaihtoehto, kun pakollisiin elinkustannuksiin ei omat rahat riitä. Esimerkiksi säästötilillä katetta ollessa ei toimeentulotuen tarpeet vielä (välttämättä) täyty. Jokainen käyttököön ehdottomasti OMAT itse tienatut rahat miten haluaa… mutta jos toimeentulotuella on mahdollista [...]
      Joskus se voi onnistua, mutta paino sanalla joskus. Hirveää kituuttamista se kyllä vaatii. Monen sattumuksen kautta päädyin toimeentulotuen saajaksi opiskeluaikoina, koska terveydenhuoltokustannukset olivat jättimäiset ja menetin vielä opintotuen ja -lainankin. Ostin itselleni uuden talvitakin tuon vuoden aikana vanhan mennessä rikki. Se 600 € kyllä kertyi, kun söi lähinnä puuroa, ei tehnyt mitään ylimääräistä joka maksaa, kulki kaikkialle fillarilla ja käytti rahaa vain asumiseen ja halpaan ruokaan. Sainpahan lämpimän ja kestävän takin, vaikka sen jälkeen kaurapuuro ei vieläkään meinaa mennä alas. Lasten kanssahan tämä on toki lähes mahdotonta, niitä kun ei voi ruokkia pelkällä puurolla ja makaroneilla tai todeta että talvikenkiä ei tarvita jos ne menevät rikki. Surkeaa se elämä tuon vuoden aikana kyllä oli, toki äärimmäinen kituuttaminen oli oma valinta.

      Lainaa

    23. anonyymi ameeba 18.2.2020 10:19
      Tulos: +59 (63 ääntä)
      Sprinkles: En ole eri mieltä, mutta tässä oletetaan, että se äidin itseensä panostaminen on lapselta pois. Jos näin on, se on yksiselitteisesti väärin.[...]
      Itseensä voi ja kannattaa panostaa, mutta myös miettiä mihin on varaa :)

      Lainaa

    24. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Ar…: Jos työttömällä on varaa turhamaisuuteen, niin se kertoo vaan siitä, että työtön saa liikaa rahaa. Eipä ihme, ettei työt kelpaa, jos noin hyvin pystyy elämään ilmankin. Ja kyllä, olen sitä mieltä, että työttömillä ei kuulu olla varaa mihinkään muuhun kuin täysin välttämättömiin kuluihin, kuten asuminen ja ruoka (ja lasten kulut jos niitä on).
      En itsekään suhtaudu kamalan suopeasti siihen, että lapsen rahoista pihistellään noinkin isoja summia ulkonäköönsä. Mutta ihan todella ikävä asenne muita ihmisiä kohtaan. Voi olla todella monia syitä, miksi työttömäksi joutuu, eikä kaikki ole aina omakaan vika. Toimeentulotuella on myös työssäkäyviä ihmisiä, joiden tulot ei riitä pakollisiin menoihin esimerkiksi lasten tai sairaudesta aiheutuvien kulujen vuoksi. Kyllä mun mielestä tuillakin elävällä pitäisi olla mahdollisuus hyvään elämään. Tietenkään mitään huultentäyttöjä tai ulkomaanmatkoja ei tarvitse yhteiskunnan kustantaa. Mutta sen verran, että saisi edes jonkun pikkusumman syrjään pahan päivän tai juhlapäivän varalle.

      Lainaa

    25. Tulos: -27 (105 ääntä)
      Kivaa moralisointia taas täällä kommenttipalstalla. Nyky-yhteiskunta vaatimalla vaatii ihmisiltä kauneutta, suorittamista, ostamista. Te ette edes tiedä, mistä hänelle huulten täyttöön rahat tulisi. Voi olla lahja, esimerkiksi kauneushoitolan lahjakortti. Joskus sitä vain on ihmisen pakko piristää itseään, mutta jos olet työtön ja/tai tuilla, ja varsinkin äiti, niin syyllistäminen on uskomatonta. Et saa edes MIETTIÄ laittavasi rahaa ripsiin, kynsiin tai huuliin, vaan ehdottomasti kaikki rahat tulee käyttää vauvaan. Ihan kaikki. Tuilla eläminen on aivan käsittämättömän raskasta. Ihmiset näyttävät kuvittelevan, että sossusta annetaan roppakaupalla sitä rahaa, kyselemättä. Ja että nämä sossupummit ja -elätit eivät vain viitsi etsiä töitä. (Joita siis on varsinkin nykyään todella hankala saada, ja edellinen hallitus vaikeutti entisestään asiaa vaikeuttamalla koulutuksen saamista.) Sitten valitetaan, kuinka niitä _minun_ ansaitsemiani verorahoja käytetään väärin.

      Lainaa

    26. Kaupan myyjä 18.2.2020 11:35
      Tulos: +17 (35 ääntä)
      Ihan suoraan sanottuna: Mira on suuremman luokan idiootti. Ja näemmä noita idiootteja sikiää täällä kommenttipalstallakin.

      Lainaa

    27. Tulos: +45 (59 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Hyvin kirjotettu. Olen samaa mieltä. Sinä olet käynyt töissä, ja jos olet noin matalan palkan päälle saanut toivottavasti tukiakin vielä niin hyvä, ovat menneet minusta oikeaan osoitteeseen huolimatta siitä mihin ne käytät. Mutta, mitä tohon mokaan tulee, niin yhteiskunnassa se moka minusta piilee jos vaunuihin voi hakea rahat sossusta ja sen jälkeen käyttää ”omat rahat” johonki huulitäytteeseen. Se nyt on aiheena tietenki ”vähän” isompi, eikä minulla siihen ole sen paremmin ratkaisua kuin muillakaan (ja jos jollain olisi niin se olisi ratkaistu jo), mutta kyseisen äitylin elämäntavoista ainakin vähän vihjaa jotakin tollanen että kaks kysymystä kuuluvat: - paljo sossu maksaa mulle? Ja - no mietin tässä huulitäytettä vaikka jo tiedän ettei suositella raskaana, ja kysyn jotta joku täällä ehkä puolustas mun mielitekoa? Kun on kyse tulevasta äidistä niin ainakin itse karsastan tuossa mokassa eniten sitä lapsen tarpeen laittamista toiselle sijalle (tai lapseen liittyvän vastuun delekoiminen sossulle), en sitä millaisia kulutusvalintoja kyseinen mamma ilman lasta tekisi.

      Lainaa

    28. Tulos: -61 (87 ääntä)
      Tinka: Kivaa moralisointia taas täällä kommenttipalstalla. Nyky-yhteiskunta vaatimalla vaatii ihmisiltä kauneutta, suorittamista, ostamista. Te ette edes tiedä, mistä hänelle huulten täyttöön rahat tulisi. Voi olla lahja, esimerkiksi kauneushoitolan lahjakortti. Joskus sitä vain on ihmisen pakko piristää itseään, mutta jos [...]
      Tuilla elämisessä on hyvä tuntipalkka. Oletetaan, että saaat eri tukia 1000 euroa kuussa. Oletetaan, että hakemusten teko kestää 2 työpäivää (eli 7,5 tuntia per päivä). Olet näin tienannut 15 tunnin ahertamisella 1000 euroa eli 1000/15 = 66,67 euroa per tunti. Minusta siinä on erittäin hyvä tuntipalkka. Suomalaisten mediaanipalkkaa saavan henkilön tuntiansio on 20 euroa tunnissa eli kolme kertaa pienempi.

      Lainaa

    29. Tulos: +33 (41 ääntä)
      Tiedän paljon tällaisia Miroja, rahaa ei ole järkeviin ostoksiin, mutta turhuuksiin kyllä löytyy.

      Lainaa

    30. Tulos: -6 (42 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Kyllä se siinä vaiheessa kiinnostaa kun työssä käyvät maksavat ne.

      Lainaa

    31. Tulos: +29 (49 ääntä)
      anonyymi ameeba: Itseensä voi ja kannattaa panostaa, mutta myös miettiä mihin on varaa
      Ankkahuulten ottaminen on siis itseensä panostamista?

      Lainaa

    32. yli opisto hörhö 18.2.2020 14:57
      Tulos: +54 (74 ääntä)
      Ar…: Jos työttömällä on varaa turhamaisuuteen, niin se kertoo vaan siitä, että työtön saa liikaa rahaa. Eipä ihme, ettei työt kelpaa, jos noin hyvin pystyy elämään ilmankin. Ja kyllä, olen sitä mieltä, että työttömillä ei kuulu olla varaa mihinkään muuhun kuin täysin välttämättömiin kuluihin, kuten asuminen ja ruoka (ja lasten kulut jos niitä on).
      Toivon totisesti että jäät muutamaksi vuodeksi työttömäksi kun tulee kenkää duunista eikä kukaan palkkaa sinua. Jos sulla ei ole omakohtaista kokemusta sun kommentti on täysin turha.

      Lainaa

    33. Tulos: -21 (59 ääntä)
      Toimeentulotuki ei ole mikään elintasoraha, vaan sen tarkoitus auttaa ihmisiä, jotta voi asua, syödä ja pitää yllään jonkinlaista vaatetusta, eli ylläpitää perusoikeuksia. Se on hieno systeemi estää ihmisiä joutumasta heitteille, kuten muissa maissa voi käydä. Se että valitetaan toimeentulon riittämättömyydestä, kun joku muu sen maksaa, on hävytöntä ulinaa. Se että köyhällä ei ole varaa sirkushuveihin on valitettavaa, mutta siinä kohtaa pätee sääntö, se piirtää jolla on liitua. Se että kaikilla ei ole yhtäläisiä oikeuksia johonkin on toki ikävää, mutta maailma on sen suhteen vähän rankka paikka, ja henkisesti helpoiten pääsee, kun hyväksyy asian heti kättelyssä ja unohtaa ne toivot paremmasta. Toivomalla täällä maailmassa mikään ei ole edennyt. Tekemällä kyllä. Tekemistä on esimerkiksi niiden sossulappujen kanssa plärääminen, jotta sitä rahaa saisi. Jäät ilman, jos vain toivot sossurahoja.

      Lainaa

    34. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Joopajoo: Toimeentulotuki on se VIIMEINEN vaihtoehto, kun pakollisiin elinkustannuksiin ei omat rahat riitä. Esimerkiksi säästötilillä katetta ollessa ei toimeentulotuen tarpeet vielä (välttämättä) täyty. Jokainen käyttököön ehdottomasti OMAT itse tienatut rahat miten haluaa… mutta jos toimeentulotuella on mahdollista [...]
      Juuri tämä. Ilmaisit sen mitä ajattelin todella paljon paremmin. (Ja en sitten todellakaan ole mikään kokoomuslainen. Susanna Kosken pitäisi myös mielestäni olla nostamatta sopeutumisrahaa, tai itse asiassa etenkin juuri hänen)

      Lainaa

    35. Tulos: +12 (40 ääntä)
      Banaani: Hyvin kirjotettu. Olen samaa mieltä. Sinä olet käynyt töissä, ja jos olet noin matalan palkan päälle saanut toivottavasti tukiakin vielä niin hyvä, ovat menneet minusta oikeaan osoitteeseen huolimatta siitä mihin ne käytät. Mutta, mitä tohon mokaan tulee, niin yhteiskunnassa se moka minusta piilee jos vaunuihin voi [...]
      Ei ihminen lakkaa olemasta ihminen siksi että on "mamma". Siitä huolimatta että en ole laittamassa raskausaikana täytettä huuliini tai ostamassa sossun rahoilla vaunuja, niin ketuttaa aivan suunnattomasti että pitäisi yhtäkkiä ruveta pyhimykseksi siksi että on lapsi tai sellainen tulossa, ja kaikki toimintani pitäisi arvostella äitiyden pyhyyden eikä terveen järjen kannalta. Keskustelin juuri aiheesta "voiko imettäessä juoda alkoholia". Vastaus: sitä on vaikea juoda niin paljoa että maidossa olisi mitään eroa ellei ole todella raivoalkoholisti ja ei oikein sittenkään. Hyperhuolellinen voi pumpata mahdollisesti saastuneen maidon ja heittää pois. Rajoitus on vain se että lapsesta vastuussa olevan, ja sitä ruokkivan, aikuisen pitää tietysti olla vesiselvä, eikä lasta saa käsitellä/ sen kanssa nukkua päihtyneenä. Ottaen huomioon että monilla lapsilla, mukaan lukien omallani, on isä jolle ei ole vaikeaa olla viikonloppuilta selvänä, ei ole mitään syytä miksei äiti saisi lähteä baariin tuulettumaan. _Sopiva_ vastaus: Ei sellainen nyt ole tyylikästä, ei nainen jolla on äidin vastuu saa juoda, ja millainen äiti edes haluaisi olla lapsensa luota poissa edes kahta tuntia käydäkseen baarissa, kauhea noita, ja alkoholi on kallistakin, nekin rahat voisi käyttää vauvaan (äidin tuloilla ei merkitystä). Mistä sen tietää jos Miralla kävi tuuri -itse sain lapselleni kaverin kautta käytetyt vaunut kolmella kympillä. Olin toki varannut rahaa kunnon vaunuihin, mutta nyt kun ei tarvitsekaan ostaa, voisin hankkia itselleni jotain kivaa. Hirveä äiti kun olen.

      Lainaa

    36. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Samalla kun sanot ettet moralisoi, silti paheksut kertakäyttökulttuuria, jota henkan ja maukan vaatteet ovat huulitäytteiden ohella. Joku ei nyt oikein täsmää.

      Lainaa

    37. Tulos: -15 (27 ääntä)
      Voihan olla että jolla kulla korkeasti koulutetulla on huulitäytteet ja jatkoa tukassa ja ripsissä, mutta epäilen. Jos on kouluja käynyt niin ehkä se pääoma jonka voi muuttaa rahaksi on jotain muuta kuin naama josta vellit on keitelty loppuun hyvinkin nopeasti.

      Lainaa

    38. Tulos: +20 (28 ääntä)
      Joo: Ei ihminen lakkaa olemasta ihminen siksi että on “mamma”. Siitä huolimatta että en ole laittamassa raskausaikana täytettä huuliini tai ostamassa sossun rahoilla vaunuja, niin ketuttaa aivan suunnattomasti että pitäisi yhtäkkiä ruveta pyhimykseksi siksi että on lapsi tai sellainen tulossa, ja kaikki toimintani pitäisi [...]
      Menit aika hyvin ohi aiheen. Kukaan ei ole väittänyt täällä että äidin pitäisi olla joku pyhimysnunna vain koska lapsi. Mutta kun se toimeentulotuki tosiaan on VIIMESIJAINEN tuki, sitä ei tulisi käyttää huulitäytteisiin, tai ehkä silloin tosiaan saa sitä toimeentuletukea turhaan tai liikaa. Ja vaikka Miralla olisi käynyt tuollainen tuuri rattaiden suhteen niin siltikään ei pitäisi olla mahdollista että on kuukauden päästä 200 euroa YLIMÄÄRÄISTÄ. On tietysti mahdollista että Mira on yhtäkkiä voittanut lotossa mutta epätodennäköistä se silti on. Olen edelleen sitä mieltä että yhteiskunnan ei tule mitään huulitäytteitä maksaa. Kukin kuitenkin tehköön itse tienaamillaan rahoillaan mitä lystää (kunhan se on laillista).

      Lainaa

    39. Diipadaapa 19.2.2020 0:16
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      qw: Lastenvaunut eivät ole mikään välttämättömyys, joka pitäisi sossun kustantaa. Valtaosa maailman äideistä kantavat lasta selässään. Mikään ei estä tekemästä sitä Suomessakin.
      Hmm... Itsellä ei ollut varaa vaunuihin enkä halunnut mistään sellaisia kerjätä. Päätin että saatu rintareppu riittää. Kyllä se kesä siinä meni, joinain päivinä hyvinkin. Joinain päivinä ei niin hienosti. Esimerkkinä kaupassakäynti; oli hankalaa pakata kasseja kun se rintareppu oli siinä edessä (kertaakaan ei kukaan auttanut - tosin en pyytänytkään) ja sitten kun kaatosateessa käveli vettä valuvana koska ei ollut kolmatta kättä varjolle sai muutamia kertoja paljon puhuvioa katseita koska se vauvakin oli tottakai sateesta märkä. Mutta pärjättiin. Sitten tuli syksy, lisää sateita ja vauva alkoi painaakin jo jonkin verran (esimerkiksi valittu kauppamatka oli suuntaansa noin 2km mutta matka se on sekin). Edelleen purin hammasta. Ja sitten, kuten syksyn jälkeen usein tapahtuu, tuli talvi. Kun sillä kauppamatkalla alkoi liukastella niin että oli kaatua eteenpäin lapsen päälle (ei ehkä kuulosta isolta asialta mutta se oli ihan hemmetin pelottavaa kävellä jäisillä teillä) oli pakko antaa periksi. Mennä sossuun ja pyytää rattaita/vaunuja. Olisiko mitenkään mahdollista saada jotain avustusta? Saatiin. Ja mikäli muistan oikein se avustus oli 40 euroa ja sen sai sen jälkeen kuin oli näyttää kuitti että rattaat on jostain ostettu. Hinnalla ei ollut merkitystä avustuksen määrään. Unohdin jo miks aloin tästä avautua.

      Lainaa

    40. Tulos: -25 (39 ääntä)
      yli opisto hörhö: Toivon totisesti että jäät muutamaksi vuodeksi työttömäksi kun tulee kenkää duunista eikä kukaan palkkaa sinua. Jos sulla ei ole omakohtaista kokemusta sun kommentti on täysin turha.
      Ja on tullutkin kenkää, vaan enpä ole pitkää pätkää työttömänä ollut, aina on töitä löytynyt kun niitä on oikeasti hakenut, eikä ole liian nirso. Ja jos minäkin töitä löydän, niin en ymmärrä miksei muutkin niitä saisi, jos oikeasti haluaa. Omista standardeista on vain joustettava sen verran, että työtä löytyy. Sen ymmärrän tietysti, jos on jo lähellä eläkeikää, silloin voi olla vaikea saada mitään hommaa mutta sitä ongelmaa pitäisikin ratkoa jotain toista kautta. Ja ne jotka ovat terveydellisistä syistä työttöminä, ei pitäisi ollakkaan työttömiä, vaan sairaseläkkeellä tai muulla vastaavalla. Ikävän paljon vain on näitä, joita ei työt nappaa syystä tai toisesta, ja heidän ei kuuluisi saada muuta kuin välttämättömät silloin alkaisi ne työt oikeasti maistumaan.

      Lainaa

    41. ihanmummovaan 19.2.2020 10:19
      Tulos: +42 (42 ääntä)
      Ar…: Ja on tullutkin kenkää, vaan enpä ole pitkää pätkää työttömänä ollut, aina on töitä löytynyt kun niitä on oikeasti hakenut, eikä ole liian nirso. Ja jos minäkin töitä löydän, niin en ymmärrä miksei muutkin niitä saisi, jos oikeasti haluaa. Omista standardeista on vain joustettava sen verran, että työtä löytyy. Sen [...]
      Siinähän se on, että sinä et tiedä kuka vaikkapa täällä somessa on se sairas, jo 40 vuotta työtä aikanaan tehnyt ja potkut saanut työtön jonka pitäisi olla sairaseläkkeellä, mutta kun ei vaan pääse millään ja joutuu olemaan työttömyyskoneiston orjana. Tai kuka on se joka oikeasti haluaa töitä saada, lähettää hakemuksia, joustaa niissä "standardeissaan" loputtomiin, mutta kun työtä ei vain löydy. Sinäkö olet vain "oikeasi hakenut" ja "oikeasti halunnut" töitä? Sinulla on käynyt myös tuuri, jos olet työttömäksi joutumisen jälkeen nopeastikin uusia töitä saanut. Siitä olen samaa mieltä että on myös niitä työn karttajia jotka vain haluavatkin yhteiskunnan elättäminä olla. Mutta en kenestäkään anonyymistä, tuntemattomasta henkilöstä osaa näin sanoa. Ja ihan pikku juttu vielä loppuun; suurin osa työttömistä ei "loju sohvalla päivät pitkät" niinkuin olettamus on, vaan huolehtii itsestään, kodistaan, lapsistaan, etsii niitä töitä ja jos joskus jotain hanttihommia hetkeksi saa, on niistä kiitollinen, ilmoittaa ne Kelalle vaikka se vähentääkin työttömyystuloja, maksaa niistä tuloista verot myös vaikka helpompi olisi pimittää ne ja hakea toimeentulotukea jne jne. Nimimerkillä kokemusta piisaa. Olipas vuodatus, täytyy itsekin myöntää. Mutta alkaa ottaa pikkuhiljaa kaaliin tää jatkuva työttömien halveksunta ja samojen oletusten jankkaaminen.

      Lainaa

    42. Tulos: -26 (34 ääntä)
      Ar…: Ja on tullutkin kenkää, vaan enpä ole pitkää pätkää työttömänä ollut, aina on töitä löytynyt kun niitä on oikeasti hakenut, eikä ole liian nirso. Ja jos minäkin töitä löydän, niin en ymmärrä miksei muutkin niitä saisi, jos oikeasti haluaa. Omista standardeista on vain joustettava sen verran, että työtä löytyy. Sen [...]
      Juuri näin. Itselläni on ollut tilanne, että olen tehnyt parhaimmillaan neljää yhtäaikaista hommaa. Olin mainostenjakaja, tein muuttomiehen keikkoja, toimin järjestyksenvalvojana ja sijaisopettajana. Tällä tavalla pystyi elättämään itsensä sen aikaa, että löysi pysyvää työtä ja CV kasvoi kohisten. Jokaiselle, jolla on neljä toimivaa raajaa, löytyy varmasti jotain hommaa aina.

      Lainaa

    43. Hattarapilvi 19.2.2020 21:45
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      qw: Tuilla elämisessä on hyvä tuntipalkka. Oletetaan, että saaat eri tukia 1000 euroa kuussa. Oletetaan, että hakemusten teko kestää 2 työpäivää (eli 7,5 tuntia per päivä). Olet näin tienannut 15 tunnin ahertamisella 1000 euroa eli 1000/15 = 66,67 euroa per tunti. Minusta siinä on erittäin hyvä tuntipalkka. Suomalaisten [...]
      Ei hyvä luoja mikä idiootti.... Tekisin mitä tahansa jos voisin oikeasti työskennellä ja saada oikeaa palkkaa. Sen sijaan mun "työ" on se että pääsen ehkä parilla hevosen kokoisella kipulääkeannoksella raahatutumaan sinne ruokakauppaan ja takaisin. Kerran herkkuja ostaessani huomasin kuinka selkeästi parempi-osainen katseli oikein inhoten minua ja ostoksiani, sattui olemaan herkkupäivä ja oli muutakin kuin köyhäilyruokaa. Menkää sinne töihin takas niin ei tartte kytätä mitä köyhät syö. Terveisin: sairas

      Lainaa

    44. Tulos: +27 (27 ääntä)
      Ar…: Ja on tullutkin kenkää, vaan enpä ole pitkää pätkää työttömänä ollut, aina on töitä löytynyt kun niitä on oikeasti hakenut, eikä ole liian nirso. Ja jos minäkin töitä löydän, niin en ymmärrä miksei muutkin niitä saisi, jos oikeasti haluaa. Omista standardeista on vain joustettava sen verran, että työtä löytyy. Sen [...]
      Esimerkiksi nuorena on nykyään vaikeaa löytää sitä ekaa työpaikkaa, sulla näemmä kuitenkin on sitä koulutusta ja kokemusta taustalla ja varmaan jokunen suosittelijakin. Vähän eri tilanne kuin jos on koulutus vielä kesken ja aiempi kokemus luokkaa marjanmyynti. On myös paljon osatyökykyisiä. En nyt näe mitään syytä jäädä sairauseläkkeelle vain, koska en pysty tekemään jotain varasto- yms. duunia. Kun esimerkiksi oman alan jutut onnistuu ihan hyvin. Se, ettei joka työtä voi ottaa vastaan ei tarkoita, etteikö mitään ottaisi. Noh, en onneksi ole työttömänä.

      Lainaa

    45. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Valuvika: Mari keksinyt pikku mukaelman samasta tarinasta joka on kulkenut niin kauan kuin tuota mainosta on kuullut.
      Ei huolta eiköhän se kohta ole jossain is/il lehdessä ihan totuutena taas "Lapsen suusta" jutussa kerrottuna.

      Lainaa

    46. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Kukaan ei tarttunut siihen että vaunut täytyy saada uutena sossun rahoilla. Me, töissä käyvä pariskunta, ollaan ostettu vaunumme tori.fi :stä.

      Lainaa

    47. Laskutaitoinen 20.2.2020 10:03
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Yleensä kritiikki kohdistuu siihen, että vähäisistä varoista on ensin hankittu jotain suhteellisen hinnakasta mutta ei kovin tarpeellista, ja sitten valitellaan kun rahat ei riitä ruokaan. Oma rahankäyttösi kuulostaa suhteellisen vastuulliselta, joskin säästämisen vähättely kuulostaa erikoiselta. Rahaa kun useimmat tarvitsevat huomennakin...

      Lainaa

    48. Tulos: -11 (25 ääntä)
      Hattarapilvi: Ei hyvä luoja mikä idiootti…. Tekisin mitä tahansa jos voisin oikeasti työskennellä ja saada oikeaa palkkaa. Sen sijaan mun “työ” on se että pääsen ehkä parilla hevosen kokoisella kipulääkeannoksella raahatutumaan sinne ruokakauppaan ja takaisin. Kerran herkkuja ostaessani huomasin kuinka selkeästi parempi-osainen [...]
      1) Kauppakassipalveluita löytyy lähes koko Suomesta, joten jos asut yhtään isommalla paikkakunnalla, ongelmaa ei ole. 2) Jos on noin pahoja lääketieteellisiä ongelmia, sinun oikea paikka ei ole työttömyysturva, vaan sairas/työkyvyttömyyseläke. On iso ongelma, että sellaiselle et pääse.

      Lainaa

    49. Köyhyysasenne 21.2.2020 2:35
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      …..: Merrillä on kyllä pointti. Tuntuu muutenkin että näitä huulitäytteitä, irtoripsiä ym harrastaa lähinnä köyhempi väki (vrt Maisa Torpat sun muut parin tonnin vuosituloineen). Välillä mietiyttää että mistä niille irtoaa rahaa mutta kai ne sitten säästävän sossun rahoista 300 euroa/kk kauneuden hoitoon? Tuntuu aika käsittämättömältä.. Ja myös typerältä.
      Köyhyys ei monesti johdu pelkästään huonoista tuloista vaan myös huonoista rahankäyttötavoista, kyvyttömyydestä priorisoida, suunnitella ja säästää. Omassakin tuttavapiirissä on ihmisiä, jotka valittelevat köyhyyttä ja kun taas joutuu loppukuun syömään kaurapuuroa & makaronia - ja seuraavassa lauseessa kerrotaan kuinka eilen ostin heräteostoksena tämän kalliin käsilaukun kun se nyt kuitenkin oli alennuksessa. Itselläkään ei ole mitkään kroisostulot, mutta silti en ikinä ole joutunut makaronilinjalle (edes opiskeluaikana) kun suunnittelen budjetin etukäteen, pysyn siinä, ja heräteostoksia suon itselleni vain harvoin. Samanlaisen käsilaukun ostamista olisin itse pohtinut varmaan ainakin useamman päivän ja todennäköisesti päätynyt siihen että se on minulle täysin turha. Tuhlailevien tuttavien ostostavat ovat minulle ihan absurdeja.

      Lainaa

    50. Tuttu tarina 21.2.2020 2:54
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Joo: Ei ihminen lakkaa olemasta ihminen siksi että on “mamma”. Siitä huolimatta että en ole laittamassa raskausaikana täytettä huuliini tai ostamassa sossun rahoilla vaunuja, niin ketuttaa aivan suunnattomasti että pitäisi yhtäkkiä ruveta pyhimykseksi siksi että on lapsi tai sellainen tulossa, ja kaikki toimintani pitäisi [...]
      Kaikkeen muuhun kommentoimatta, kaverin tarinoista on tuttua tuo kuinka oma itse pitäisi kokonaan unohtua kun vauva syntyy (jos olet nainen). Synnytyksen jälkeen yleinen oletus on, että koko minuutesi on nyt äiti. Haluat puhua vain vauvajutuista. Haluat ostaa/sinulle ostetaan vain vauvajuttuja. Vauvan elinpiiri on sinulle enemmän kuin riittävä. Jne. Näistä epärealistisista odotuksista sitten syntyy niitä epäluontevia kiintymyssuhteita, joissa on uhrina sekä lapsi että äiti.

      Lainaa

    51. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Hattarapilvi: Kerran herkkuja ostaessani huomasin kuinka selkeästi parempi-osainen katseli oikein inhoten minua ja ostoksiani, sattui olemaan herkkupäivä ja oli muutakin kuin köyhäilyruokaa.
      Mistä tiedät että oikein inhoten katseli, nyrpistikö nenäänsä vai sanoiko ääneen? Itse tuijottelen ajatuksissani milloin minnekin, joku tuote toisen kärryssä herättää mielenkiinnon jonossa odottaessa jne.

      Lainaa

    52. Gaius Blatar 21.2.2020 16:46
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Burned: Ei botoxia laiteta huuliin…
      Ei Tohtori Gerhard niin kirjoittanutkaan.

      Lainaa

    53. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Onko tubettajatkin nykyisin jotain tähtiä?

      Lainaa

    54. Hattarapilvi 24.2.2020 0:13
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      qw: 1) Kauppakassipalveluita löytyy lähes koko Suomesta, joten jos asut yhtään isommalla paikkakunnalla, ongelmaa ei ole. 2) Jos on noin pahoja lääketieteellisiä ongelmia, sinun oikea paikka ei ole työttömyysturva, vaan sairas/työkyvyttömyyseläke. On iso ongelma, että sellaiselle et pääse.
      1) Kauppakassipalvelut maksaa, aika hemmetin paljon, ja niin kauan kuin kykenen suinkin itse liikumaan sinne kauppaan niin todellakin itse liikun. Ymmärrän lisä-avun tarpeen sitten jos oikeasti ei liiku ei sitten millään. 2) Missä kohtaa sanoin olevani työttömuusturvan piirissä? En kuulu työkkäriin ollenkaan, olen sairauspäivärahalla ollut tähän kuukauteen asti ja ensi kuun alusta astuu sairauseläke voimaan.
      Skeptinen: Mistä tiedät että oikein inhoten katseli, nyrpistikö nenäänsä vai sanoiko ääneen? Itse tuijottelen ajatuksissani milloin minnekin, joku tuote toisen kärryssä herättää mielenkiinnon jonossa odottaessa jne.
      Niin noh, tiedän mitä tarkoitat mutta sen hienostorouvan ilme ei jättänyt arvailuille sijaa. Ei todellakaan itse mitenkään edes peitellyt käytöstään vaan ensin tuijotettuaan ostoksiani, siirsi katseensa suoraan minun silmiini silleen hyyyvin merkitsevästi. Rouvan nenä oli sen verran rutussa muutenkin etten tiennyt oliko se jo vakiintunut kasvojen piirre vai nyrpistikö nokkaansa, mutta sen verran tahallinen ilme se oli ettei tarvinnut arvailla tai kuvitella erehtyneensä. Suoraan sanottuna rouva näytti siltä kuin olisi ollut kasa haisevaa ulostetta nenän alla ja ilmeestä päätellen se uloste olin hänen mielestään minä. Että näillä kokemuksilla yrittää pitää omaa mielenterveyttään ja itsetuntoaan kasassa ja uskotella itselleen että "Ei se koko yhteiskunta minua inhoa, sattui olemaan vain yksi ääliö liikkeellä just silloin kun minäkin uskaltauduin kämpästäni pihalle..."

      Lainaa

    55. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Hattarapilvi: 1) Kauppakassipalvelut maksaa, aika hemmetin paljon, ja niin kauan kuin kykenen suinkin itse liikumaan sinne kauppaan niin todellakin itse liikun. Ymmärrän lisä-avun tarpeen sitten jos oikeasti ei liiku ei sitten millään. 2) Missä kohtaa sanoin olevani työttömuusturvan piirissä? En kuulu työkkäriin ollenkaan, olen [...]
      2) Anteeksi. Oletin, että olet työttömänä, koska työttömyydestä keskusteltiin.

      Lainaa

    56. OG Kilokalori 28.2.2020 10:03
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      Kyllä se niin vaan on että jos laitetaan rahaa palamaan niin kyllä siinä menee sitä luontoa ihan yhtälailla, mieluusti jopa reilusti enemmän. Jos moinen asia häiritsee tai jopa estää kuluttamasta/tekemästä jotakin niin eiköhän siinä olisi kallonkutistaja tai vähintään vakava itseheijastelu paikallaan. Lopettakaa jo moinen tyhjänpäiväinen nillittäminen ja kunnon ihmisten päivän pilaaminen.

      Lainaa

    57. Numeroimaton hylje 26.5.2020 10:30
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ja miksi ihminen tarvitsisi perheen tai kumppanin ollakseen onnellinen?

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kaalimato

      Lainaa

    59. Tupakkatauon äänekkäin marja 16.9.2023 21:50
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sprinkles: Ottamatta kantaa siihen, onko raskaana ollessa järkevää ottaa kosmeettisia injektioita, en kyllä ymmärrä miten voi kenenkään peräreikää niin kovin kaivella se, mihin kukin rahansa käyttää. Itse en ole yli 30 vuoden elinaikanani päivääkään ollut sossun rahoilla. Sen sijaan tehnyt pitkähkön uran matalapalkka-alan [...]
      No eihän se omiaan tuossa ollutkaan käyttämässä, vaan meidän veronmaksajien rahoja. Itse omalla työllään ansaitsemillaan kukin tehköön mitä tahtoo.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: jollyroom, vaunut, lapset, älypuhelin, älypuhelimet, onni, raha, rikkaat, rikas, raskaana, huulten täyttö, huulet, työtön, sossu