Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Löytötavaratoimisto Facebook, osa 15

Pankkikortin palautus menee tunteisiin, totta kai.
Löytötavaratoimisto Facebook, osa 15

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 45 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +516 (536 ääntä)
      En ymmärrä :D Miksi Helsinkiin?

      Lainaa

    2. Tulos: +409 (431 ääntä)
      Lizan viimenen kommentti

      Lainaa

    3. Tulos: +1298 (1314 ääntä)
      Suuttuu tuntemattomalle facebookissa -> heittää syyttömän ihmisen pankkikortin roskiin Liza nyt hei.

      Lainaa

    4. Tulos: -214 (242 ääntä)
      Jännä kun nämä kommenttien aikaleimat on jostain tulevaisuudesta. Ehkä FM-tiimi voisi kurkata koodausta/koodien käännöksiä, ettei kaksi tuntia vanhat kommentit ole "kahden tunnin päästä".

      Lainaa

    5. Määäääää 19.2.2019 3:50
      Tulos: +366 (390 ääntä)
      Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.

      Lainaa

    6. Muumi (kopio) 19.2.2019 7:00
      Tulos: +52 (78 ääntä)
      Määäääää: Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.
      Olet pätevä.

      Lainaa

    7. Kortti, Kela Kortti 19.2.2019 7:55
      Tulos: +241 (253 ääntä)
      Tuo pankkikorttijuttu on ylipäätään outo. Jos on yhtään järkeä päässä, omistaja on jo kuolettanut sen. Melkeinpä yksi ja sama, mitä tekee (vaikka pankki toki arvostaa, ettei jää korttia maailmalle), omistaja ei tee kortilla enää yhtikäs mitään. Toiseksi kortissahan on nimi, mitä sitä puskaradiossa huutelemaan ilman nimeä?

      Lainaa

    8. Tulos: +229 (235 ääntä)
      Jos joku löytää Lizalle kuuluvan tavaran (pankkikortti tai jokin muu, ihan sama), sen voi varmaan heittää suoraan lähimpään roskakoriin.

      Lainaa

    9. Tulos: -33 (129 ääntä)
      Määäääää: Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.
      No tota entä jos on vaikka sellainen tilanne, että saman henkilön postit (ei mahdollisuutta hoitaa asiaa kyseisen henkilön kanssa) tulevat jatkuvasti omaan luukkuusi, ja Postin ainoa vastaus on, että he toimittavat siihen osoitteeseen, jonka henkilö on heille ilmoittanut, vaikka oletkin kertonut henkilön asuvan nykyään jossain muualla..? Pitääkö sitoutua loppuelämäksi tämän henkilön postintoimittajaksi vain koska tämä henkilö ei hoida asioitaan ja Posti ei suostu pistämään henkilön osoitetietojen kohdalle vaikka tietoa "nykyinen osoite ei tiedossa"? Sori nyt vaan, heitän suorilta roskiin. Postinkantaja pistää muutenkin vähän väliä meille toisen rapun ja naapurin kirjeet, vaikkei asiassa pitäisi olla mitään epäselvyyttä ja siitä on useasti otettu Postiin yhteyttä. Niitä olen vielä toimittanut oikeaan osoitteeseen, kun samassa talossa kerta asutaan. Haittaa silti erittäin paljon, että Postilla on monopoli ja hoitavat työnsä noin paskasti, pitää välttää kirjepostilla asiontia viimeiseen asti kun ei lähes kaikki omatkaan kirjeet tule perille.

      Lainaa

    10. Tulos: +86 (88 ääntä)
      Mutta tähän mokaan ei kommenttini tietenkään liity, Liza nyt vaan toimii kuin täysi dorka. Olisi jättänyt kortin vaikka mieluummin sinne mistä löysikin, jos on noin vaikeaa toimittaa eteenpäin. :P

      Lainaa

    11. Kilokalori 19.2.2019 8:23
      Tulos: +129 (137 ääntä)
      Alinna: En ymmärrä Miksi Helsinkiin?
      Siellä on takana ohje että löytäessä vie lähimpään OP tai postita osoitteeseen, joka on Helsingissä. Sikäli tämä voi olla historiallinen keskustelu, kun postimerkin hinta alkaa lähestyä bussilipun hintaa. Eroa ei ole enää edes euroa monella paikkakunnalla, jos lippuappin kautta ostaa matkan.

      Lainaa

    12. jukkapalmu 19.2.2019 8:39
      Tulos: -182 (236 ääntä)
      Miten voi olla noin vähissä rahat että pitää laskea onko postimerkki halvempi kun bussimatka. Lähinnä ilman omaa tyhmyyttään. Tolla varmaan rahat ihan loppu kun tilas just jostain Booztista kuution vaatteita.

      Lainaa

    13. Hööpölööpö 19.2.2019 9:04
      Tulos: +211 (249 ääntä)
      jukkapalmu: Miten voi olla noin vähissä rahat että pitää laskea onko postimerkki halvempi kun bussimatka. Lähinnä ilman omaa tyhmyyttään. Tolla varmaan rahat ihan loppu kun tilas just jostain Booztista kuution vaatteita.
      Jos edestakainen bussimatka keskustaan on vaikkapa 4€, voi tuo summa olla parinkin päivän ruokabudjetti. Vaikka rahat eivät olisikaan nyt loppu, niin kyllä kuun lopussakin tarvitsee vielä syödä. Syitä köyhyyteen voi olla monia, eikä niistä läheskään kaikki ole henkilön itsensä vikaa, vaikka kuinka Kokoomus ja Keskusta niin väittävätkin.

      Lainaa

    14. Tulos: +66 (72 ääntä)
      Mikä mielensäpahoittajien kokoontimispaikka facebook nykyään on? Näittä 'mokissa' tuntuu kaikki aina loukkaantuvan tai valittavan.

      Lainaa

    15. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Alinna: En ymmärrä Miksi Helsinkiin?
      Koska Porvoo on liian kaukana? Sen voi pudottaa pankin yösäilöluukusta tai kylmästi Postin oranssiin lootaan. Niitä luulis jopa Vaasassa olevan.

      Lainaa

    16. Tulos: +77 (77 ääntä)
      Olen saanut postissa pankin lähettämänä pudottamani pankkikortin. Kiitos Nordealle joka kerrankin hoiti homman hyvin, ja kiitos sinulle tuntematon, joka veit korttini pankkiin.

      Lainaa

    17. yli opisto hörhö 19.2.2019 11:34
      Tulos: +129 (135 ääntä)
      jukkapalmu: Miten voi olla noin vähissä rahat että pitää laskea onko postimerkki halvempi kun bussimatka. Lähinnä ilman omaa tyhmyyttään. Tolla varmaan rahat ihan loppu kun tilas just jostain Booztista kuution vaatteita.
      Niin, tai sitten rahat on loppu sen takia että tulot on niin pienet? Vaan eihän toki tällainen ole Suomessa mahdollista! Että jos sulla on menojen jälkeen vaikka 4.päivä kutakin kuuta 100€ käyttörahaa loppukuuksi niin aika usein sulla on siinä about 25.päivä n. 5-10€ tilillä vaikka et olisikaan "tilannut booztista kuutiota vaatteita".

      Lainaa

    18. Tulos: +123 (129 ääntä)
      Voisiko joku feissarimokapsykiatri selittää mulle, mikä laukaisee Lizan kaltaisissa ihmisissä tuollaisen puolustusreaktion? Ei ole meinaan ensimmäinen kerta mokissa, kun joku heittää löytötavarat roskiin, koska joku neuvoi niitä toimittamaan eteenpäin eri tavoin kuin aloittaja alunperin itse aikoi. Johtuuko se liian kylmästä ja vähättelevästä kasvatuksesta vai jostain erityisen traumatisoivasta esim. nöyryyttävästä koulumuistosta, että joidenkin psyyke ei yksinkertaisesti kestä sitä, että heidän toimintaansa kritisoidaan? Haluaisin ihan aidon vilpittömästi ymmärtää, että mikä ihmisen päässä naksahtaa niin pahasti siinä kohtaa, kun henkilö tajuaa olleensa väärässä, mutta ei mitenkään kykene sitä myöntämään vaan siihen retalioidaan lapsentasoisella kiukuttelulla. Lizakin olisi pankin löytöpalkkiolla luultavasti jäänyt kuitenkin plussan puolelle bussilipusta huolimatta kuin taas postittamalla niistä kuluista ei olisi tullut mitään korvausta. Kai hän itsekin sen tajusi, mutta kun oma hauras ego ei kestä mitenkään väärässä olemisen ajatusta.

      Lainaa

    19. Tulos: +64 (70 ääntä)
      Kyllä kortti kannattaa palauttaa. Jos sen on ehtinyt kuolettaa, sen voi... öö... antikuolettaa, ja sitten ei tarvitse uutta hankkia ja säästyy ruljanssilta. Minulla ainakin on joskus kuoletettu kortti herätetty eloon.

      Lainaa

    20. Tulos: +46 (48 ääntä)
      : Jännä kun nämä kommenttien aikaleimat on jostain tulevaisuudesta. Ehkä FM-tiimi voisi kurkata koodausta/koodien käännöksiä, ettei kaksi tuntia vanhat kommentit ole “kahden tunnin päästä”.
      Voisiko olla, että koneesi kello / sinä itse olet eri aikavyöhykkeellä? Esim. Briteissä?

      Lainaa

    21. Tulos: +23 (55 ääntä)
      nimi: No tota entä jos on vaikka sellainen tilanne, että saman henkilön postit (ei mahdollisuutta hoitaa asiaa kyseisen henkilön kanssa) tulevat jatkuvasti omaan luukkuusi, ja Postin ainoa vastaus on, että he toimittavat siihen osoitteeseen, jonka henkilö on heille ilmoittanut, vaikka oletkin kertonut henkilön asuvan nykyään [...]
      Tämä. Oon itse asunut samassa kämpässä kohta seitsemän vuotta ja tänne tulee edelleenkin postia viiden eri ihmisen nimillä. Kirjeissä usein perintöfirmojen logoja tms. Monta vuotta niitä kuskasin postille takaisin ilmoittaen ettei kyseiset henkilöt täällä enään asu mutta kyllä ne nykyään menee paperinkeräykseen. Tuntuu että nyt on joku muu jättänyt asiansa hoitamatta.

      Lainaa

    22. Tulos: +62 (68 ääntä)
      Määäääää: Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.
      Ja postille riittää kun laittaa ruksin osoitteen päälle ja nakkaa lähimpään postilaatikkoon. Niitä ei siis tarvitse viedä edes konttoriin asti niin kuin moni luulee.

      Lainaa

    23. Tulos: +9 (41 ääntä)
      Sprikles: Voisiko joku feissarimokapsykiatri selittää mulle, mikä laukaisee Lizan kaltaisissa ihmisissä tuollaisen puolustusreaktion? Ei ole meinaan ensimmäinen kerta mokissa, kun joku heittää löytötavarat roskiin, koska joku neuvoi niitä toimittamaan eteenpäin eri tavoin kuin aloittaja alunperin itse aikoi. Johtuuko se liian [...]
      Ai liian kylmästä ja vähättelevästä kasvatuksesta? Mä veikkaisin että nimenomaan päinvastoin, kuulostaa pilalle hemmotellulta kakaralta. Liza vaikuttaa sellaselta, että on tottunu siihen, että on aina oikeassa, äiskä ja iskä on silkkihansikkain vaan kehunu omaa pikkuprinsessaa, joten tyttö ei ole tottunu kestämään minkäänlaista kritiikkiä.

      Lainaa

    24. Tulos: +57 (57 ääntä)
      Määäääää: Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.
      Uskomatonta että tollaisia ihmisiä löytyy. Minä taas jouduin väittelyyn yhden kanssa joka oli sitä mieltä että kaikki omalle tilille tulleet rahat on sinun omaisuuttasi olkoon kuinka aiheettomasti maksettu. Tällä henkilöllä oli maksettu liikaa palkkaa jota yritys peri takaisin ja otti hepulit siitä. Jotkut vain ovat yksinkertaisia. :D

      Lainaa

    25. Tulos: +20 (44 ääntä)
      nimi: No tota entä jos on vaikka sellainen tilanne, että saman henkilön postit (ei mahdollisuutta hoitaa asiaa kyseisen henkilön kanssa) tulevat jatkuvasti omaan luukkuusi, ja Postin ainoa vastaus on, että he toimittavat siihen osoitteeseen, jonka henkilö on heille ilmoittanut, vaikka oletkin kertonut henkilön asuvan nykyään [...]
      Siis et kai sä nyt oikeasti luule, että sun tehtävä on toimittaa ne postit oikealle omistajalleen? (Viitaten kommenttiin "Pitääkö sitoutua loppuelämäksi tämän henkilön postintoimittajaksi") Vedät kynällä ison ruksin osoitteen päälle ja tiputat lähimpään postilaatikkoon seuraavan kerran kun sellaisen ohi kävelet, ei vie varmaan edes kokonaista minuuttia sun aikaa.

      Lainaa

    26. Postin tuo Pate, joka sen postin luo. 19.2.2019 20:43
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      nimi: No tota entä jos on vaikka sellainen tilanne, että saman henkilön postit (ei mahdollisuutta hoitaa asiaa kyseisen henkilön kanssa) tulevat jatkuvasti omaan luukkuusi, ja Postin ainoa vastaus on, että he toimittavat siihen osoitteeseen, jonka henkilö on heille ilmoittanut, vaikka oletkin kertonut henkilön asuvan nykyään [...]
      Postilla ei oo ollut monopolia pitkään aikaan

      Lainaa

    27. totuuden_torvi 19.2.2019 20:47
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Peris: Jos joku löytää Lizalle kuuluvan tavaran (pankkikortti tai jokin muu, ihan sama), sen voi varmaan heittää suoraan lähimpään roskakoriin.
      Paitsi, jos löytää Liisa Puotilan pankkikortin, ei järkeväkään ihminen osaa arvata sen kuuluvan Facebookista löytyvälle Liza Bütenille. Cannan caveri.

      Lainaa

    28. Tulos: +11 (51 ääntä)
      riesa: Ai liian kylmästä ja vähättelevästä kasvatuksesta? Mä veikkaisin että nimenomaan päinvastoin, vaikuttaa sellaselta, että on tottunu siihen, että on aina oikeassa, äiskä ja iskä on silkkihansikkain vaan kehunu omaa pikkuprinsessaa, joten tyttö ei ole tottunu kestämään kritiikkiä.
      Ei se toimi noin. Sprikles osui oikeaan: torjuva ja laiminlyövä, ehkä jopa väkivaltainen kasvatus saa aikaan katkeran ja epäluuloisen ihmisen, joka on aina puolustuskannalla, valmiina kuulemaan uusia loukkauksia ja hyväksikäyttöyrityksiä. Hyväksyvä ja kannustava kasvatus taas antaa lapselle vahvan itsetunnon ja luottamusta elämään. Tuollainen "siltä inhottavalta kakaralta ei ole kielletty mitään"-rutina muiden lasten ollessa kyseessä kertoo vain lapsivihasta.

      Lainaa

    29. Tulos: +29 (47 ääntä)
      Ruma Elsa: Ei se toimi noin. Sprikles osui oikeaan: torjuva ja laiminlyövä, ehkä jopa väkivaltainen kasvatus saa aikaan katkeran ja epäluuloisen ihmisen, joka on aina puolustuskannalla, valmiina kuulemaan uusia loukkauksia ja hyväksikäyttöyrityksiä. Hyväksyvä ja kannustava kasvatus taas antaa lapselle vahvan itsetunnon ja [...]
      Huh! Oho. Voi tuokin toki olla mahdollista, se mun analyysi oli vaan omaa päättelyä. Mutta sä puhut niin kuin tuo sun päätelmä olis faktaa ja yhtäkkiä minusta, joka on eri mieltä, tuli lapsivihaaja. Vaude.

      Lainaa

    30. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Postin tuo Pate, joka sen postin luo.: ,
      No mut et sä kyllä virallisia papereita voi muuta kautta pyytää kuin Postin toimittamana tai mahdollisesti sähköisenä. Netistä tavaraa tilatessa jne asia on eri

      Lainaa

    31. Tulos: +33 (43 ääntä)
      amt: Siis et kai sä nyt oikeasti luule, että sun tehtävä on toimittaa ne postit oikealle omistajalleen? (Viitaten kommenttiin “Pitääkö sitoutua loppuelämäksi tämän henkilön postintoimittajaksi”) Vedät kynällä ison ruksin osoitteen päälle ja tiputat lähimpään postilaatikkoon seuraavan kerran kun sellaisen ohi kävelet, ei vie varmaan edes kokonaista minuuttia sun aikaa.
      Luitko kommenttiani ollenkaan? Tämän tein heti ensimmäisellä kerralla, mutta ei siitä ole apua kun meidän osoite on ilmeisesti ainoa johon osaavat niitä toimittaa. Seuraavalla kerralla kun hänen kirjeitään tuli, avasin oven ja pyysin postinkantajaa lukemaan ovessani olevan lapun, jossa kiellän toimittamasta tämän henkilön posteja osoitteeseni. Sen tapauksen jälkeen kaikki oli OK pari viikkoa, kunnes meille taas tuli henkilön kirje, jossa oli tällä kertaa osoitteen alla lisämerkintä "posti toimittaa kirjeet siihen osoitteeseen, joka meille on ilmoitettu". Seuraava askel oli se, että tein netissä asiasta yksityiskohtaisen valituksen, ja koitin ottaa Postiin sähköpostilla yhteyttä. Ei vastausta. Nyt ollaan siinä pisteessä, etten ala kantelemaan tyypin kirjeitä postilaatikkoon jokaisella kauppareissulla, vaan nakkaan roskiin.

      Lainaa

    32. Löytänyt kadottaja 20.2.2019 9:01
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Kyöpeli: Kyllä kortti kannattaa palauttaa. Jos sen on ehtinyt kuolettaa, sen voi… öö… antikuolettaa, ja sitten ei tarvitse uutta hankkia ja säästyy ruljanssilta. Minulla ainakin on joskus kuoletettu kortti herätetty eloon.
      Ai, mikähän pankki? Omaa korttiani ei voinut herättää henkiin, vaikka ilmoitin minuuttien sisällä katoamisilmoituksesta, että se on löytynyt hallustani.

      Lainaa

    33. It's a deal 20.2.2019 10:48
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Nettikiukkukommentit eivät aina ole totta, mutta kun järkevä sanottava loppuu... Ei siis välttämättä ole korttia roskiin laittanut.

      Lainaa

    34. Maistraatti 20.2.2019 11:36
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Frodo: Tämä. Oon itse asunut samassa kämpässä kohta seitsemän vuotta ja tänne tulee edelleenkin postia viiden eri ihmisen nimillä. Kirjeissä usein perintöfirmojen logoja tms. Monta vuotta niitä kuskasin postille takaisin ilmoittaen ettei kyseiset henkilöt täällä enään asu mutta kyllä ne nykyään menee paperinkeräykseen. Tuntuu että nyt on joku muu jättänyt asiansa hoitamatta.
      Jos jaksaa olla yhtään viitseliäs (itse siis en jaksaisi ehkä olla vaan saattaisin heittää vaan roskiin) niin maistraatissa voi käydä selvittämässä, ketkä ovat kirjoilla omaan asuntoon. Jos edellinen vuokralainen ei tee itse ilmoitusta, hän jää "ikuisesti" kirjoille kyseiseen asuntoon. Maistraattiin kun ilmoittaa, että on yksin kirjoilla osoitteeseen, pitäisi sen jälkeen postien automaattisesti mennä muualle/lakata tulemasta osoitteeseen. (Näin ainakin siis kaverin tapauksessa oli käynyt.)

      Lainaa

    35. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Alinna: En ymmärrä Miksi Helsinkiin?
      Onneksi sinä ja muut plussaajat saivat selityksen :)

      Lainaa

    36. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Ei ole mahdollista sanoa mikä kasvatus tuottaa tietynlaisia lapsia ja edelleen aikuisia. Joitain yleisiä linjoja voi toki vetää mutta mitä pitemmälle yleistetään, sitä syvemmälle pöpelikköön päädytään. Ihmiset kun ovat jo syntyessään hyvin erilaisia ja samoissa olosuhteissa varttuneina heistä silti tulisi aikuisenakin erilaisia. Tärkeintä kaikkien suurien ongelmien torjunnassa olisi tuntea oma lapsi ja tukea niiltä osin joilta tukea tarvitsee. Yhdellä se on itseluottamus, toisella toisten huomiointi, kolmannella taas jotain muuta. Kasvatusvirheet ovat inhimillisiä ja ns normaali lapsi kyllä selviää vähän puutteellisessakin ympäristössä. Vakavammat puutteet ja kaltoinkohtelu tietysti tuottaa suurta vahinkoa lapselle kuin lapselle, mutta alkuperäisestä luonteesta riippuu kasvaako hänestä esimerkiksi hiljainen psykopaatti, pahoin masentunut ja itseinhoinen aikuinen, joka ajautuu itsemurhaan vai ehkä näennäisesti sosiaalinen henkilö, joka pönkittää omaa egoaan vähättelemällä kaikkia muita. Virheen myöntämisen vaikeus voisi juontaa liian täydellisyyttä vaativasta tai myöskin liian pettymyksiltä suojaavasta eli liian sallivasta kasvatuksesta, tai näiden yhdistelmästä. Tai jostain muusta.

      Lainaa

    37. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Epäkohteliasta jäädä inttämään toimitustavasta, kun toinen on jo sanonut ettei voi maksaa bussista kortin vuoksi. Postitus on pankin itsensä ohjeistama toimintatapa. En mäkään tekisi tunnin bussimatkaa tuon takia kun vaihtoehtoinen tapa on paljon kätevämpi ja halvempikin.

      Lainaa

    38. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Maistraatti: Jos jaksaa olla yhtään viitseliäs (itse siis en jaksaisi ehkä olla vaan saattaisin heittää vaan roskiin) niin maistraatissa voi käydä selvittämässä, ketkä ovat kirjoilla omaan asuntoon. Jos edellinen vuokralainen ei tee itse ilmoitusta, hän jää “ikuisesti” kirjoille kyseiseen asuntoon. Maistraattiin kun ilmoittaa, että [...]
      Ainakin Oulussa pari vuotta sitten riitti kun lähetti maistraattiin sähköpostia, että asunnossa ei asu muita. Kiittivät tiedosta ja edelliselle asukkaalle kuuluvien perintäkirjeiden tulo loppui.

      Lainaa

    39. Ei pysty ymmärtämään 22.2.2019 18:18
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Määäääää: Yks tyyppi intti vauvalla kerran pitkän ketjun verran, että heittää menemään kaikki hänelle tulleen väärän postin, ettei hänellä ole mitäön velvollisuutta toimittaa sitä mihinkään. Laitoin sit, että siinä tapauksessa häntäkään ei tietenkään haittaa, että muut tekevät hänen posteilleen saman. Ketju loppui siihen.
      Frodo: Tämä. Oon itse asunut samassa kämpässä kohta seitsemän vuotta ja tänne tulee edelleenkin postia viiden eri ihmisen nimillä. Kirjeissä usein perintöfirmojen logoja tms. Monta vuotta niitä kuskasin postille takaisin ilmoittaen ettei kyseiset henkilöt täällä enään asu mutta kyllä ne nykyään menee paperinkeräykseen. Tuntuu että nyt on joku muu jättänyt asiansa hoitamatta.
      Sama homma. Tulee kirjeitä verotoimistosta ja kuukausittain teleoperaattorilta. Aikani kuskailin ja aloin heittää kylmästi roskiin. Soitin jopa sille entiselle asukkaalle, että hoida asias ja vien vielä kerran, mutta sitten riittää. Nyt niitä ei oo tullut puoleen vuoteen. Puhelun jälkeen vielä muutaman kuukauden tuli.

      Lainaa

    40. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Löytänyt kadottaja: Ai, mikähän pankki? Omaa korttiani ei voinut herättää henkiin, vaikka ilmoitin minuuttien sisällä katoamisilmoituksesta, että se on löytynyt hallustani.
      Pankeilla on erilaisia tapoja sulkea kortti, osan voi perua, osaa ei.

      Lainaa

    41. Tulos: -2 (6 ääntä)
      riesa: Huh! Oho. Voi tuokin toki olla mahdollista, se mun analyysi oli vaan omaa päättelyä. Mutta sä puhut niin kuin tuo sun päätelmä olis faktaa ja yhtäkkiä minusta, joka on eri mieltä, tuli lapsivihaaja. Vaude.
      Ruma Elsa on tunnettu trolli Feissarimokien kommenttipalstoilla.

      Lainaa

    42. Tulos: +10 (12 ääntä)
      amt: Siis et kai sä nyt oikeasti luule, että sun tehtävä on toimittaa ne postit oikealle omistajalleen? (Viitaten kommenttiin “Pitääkö sitoutua loppuelämäksi tämän henkilön postintoimittajaksi”) Vedät kynällä ison ruksin osoitteen päälle ja tiputat lähimpään postilaatikkoon seuraavan kerran kun sellaisen ohi kävelet, ei vie varmaan edes kokonaista minuuttia sun aikaa.
      Tää vaan on ikiliikkuja. Jos su osoittees on viimeinen tyypin käyttämä, postilaatikkoon palautetut postit löytyy omasta postilaatikosta taas alle viikossa. Ihan sama mitä siihen päälle kirjottaa, silti ne palaa takaisin. Jostain kumman syystä posti ei koskaan edes hukkaa niitä ;) Maistraatissa käynti auttaa virallisten tahojen postiin, ei muuhun. Perintäkirjeet jatkavat tuloaan. Kun toisen ihmisen postien kanssa on sählännyt vuodenkin, ei enää viitsi. Noin ylipäätään oon sitä mieltä, että jos ihminen itse ei tee mitään saadakseen (selvästi eitoivotun) postinsa, miksi mun pitäis vuosi toisensa jälkeen sykkiä niiden roskien kanssa.

      Lainaa

    43. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Teukka: Ruma Elsa on tunnettu trolli Feissarimokien kommenttipalstoilla.
      Tunnettu? Voi kiitos kohteliaisuudesta. :)

      Lainaa

    44. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Muutettuani asuntooni tuli edellisen asukkaan postit. Joukossa oli reilusti karhukirjeitä, ja mm kalanmaksaöljykapseleita (niitä, jotka toimitetaan kuukausittain postitse). Roudasin kirjeet kuuliaisesti postiin, mutta samat kirjeet tulivat aina vaan uudestaan. Postikonttorissa jo tunnistivat minut kun roudasin sinne viikottain enenevän kasan postia. Ovellani kävi myös kolme kertaa poliisisedät etsimässä edellistä asukkia (yhden kerran huumepoliisi). Vasta kolmannet poliisit keksivät kertoa, että ilmoitus maistraattiin auttaa poistamaan posti- ja poliisiongelmat. Ilmoitin maistraatille ja nakkasin jatkossa kirjeet roskiin. Ja vaivanpalkkana pidin ne parin kuukauden kalaöljykapselit, kun ei niitä kehdannut roskiin lykätä.

      Lainaa

    45. Nulkun Pissijä 10.6.2021 15:14
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Hyvä Liza, onneks oot päässy Suomeen toteuttaan vihervasemmiston unelmaa ja nakkeleen ihmisten omaisuutta roskikseen! Kiitos Pekka Haavisto!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, pankki, kortti, Kela-kortti, pankkikortti, OP, posti, postimerkki, löytötavarat

  • Uusimmat

  • Kategoriat