Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

15 litraa vettä päivässä

Miten sammuttaa jano? 15 litraa juotu, eikä loppua näy.
15 litraa vettä päivässä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 107 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Muumi (kopio) 24.1.2019 0:24
      Tulos: +1353 (1381 ääntä)
      15 litran jälkeen ei taitaisi olla enää elävien kirjoissa.

      Lainaa

    2. Tulos: +800 (822 ääntä)
      Hämmennyin viimeistään kunnolla siinä vaiheessa, kun random Kätrin tulee aukomaan päätään parin kommentin ajaksi, ja sit katoaa?

      Lainaa

    3. Tulos: +496 (570 ääntä)
      Miksei kukaan voi vaan selittää Edithille tuota yksinkertasta laskutoimitusta, vaan menee sen juttuihin mukaan? Idioottimaista.

      Lainaa

    4. Tulos: +721 (727 ääntä)
      Edithin pää täynnä nestettä, eikä se ole vettä.

      Lainaa

    5. Tulos: +600 (606 ääntä)
      Siis apua, tuollaisesta määrästä vettä tulis jo sairaaksi. En tiedä paljonko vettä pitäis juoda saadakseen vesimyrkytyksen, mut luulen että jo lähemmäs 10 litraa riittäisi siihen. Ei kukaan vaan yksinkertaisesti _voi_ juoda 15 litraa vettä ilman mitään ikäviä sivuoireita... ... Kuitenkin oletan, että Edithin käytös ei ole sivuoire vedenjuonnista, vaan se on ihan vaan Edithin luonne. Harmi sinänsä, koska jos kyse olis ensimmäisestä, asialle olis tehtävissä jotain. :P

      Lainaa

    6. Tulos: +322 (326 ääntä)
      Näyttää et se ei ollut vettä, vaan olutta

      Lainaa

    7. Tulos: +656 (658 ääntä)
      "Vain minä tiedän faktat" on ehkä paras argumentti jonka olen hetkeen nähnyt. Mitäpä siihen sitten enää lisäämään.

      Lainaa

    8. Tulos: +624 (628 ääntä)
      Klassinen "Olin väärässä mutta en voi myöntää sitä, joten menen henkilökohtaisuuksiin." Säälittävää.

      Lainaa

    9. Tulos: +142 (150 ääntä)
      Tuskin on siitä kyse, mutta tuollaisia juomismääriä voi diabetes insipiduksessa olla. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01011

      Lainaa

    10. Tulos: +126 (176 ääntä)
      Ace: Siis apua, tuollaisesta määrästä vettä tulis jo sairaaksi. En tiedä paljonko vettä pitäis juoda saadakseen vesimyrkytyksen, mut luulen että jo lähemmäs 10 litraa riittäisi siihen. Ei kukaan vaan yksinkertaisesti _voi_ juoda 15 litraa vettä ilman mitään ikäviä sivuoireita… … Kuitenkin oletan, että Edithin käytös ei ole [...]
      Itse asiassa kyllä voi juoda lähelle tuota määrää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mun vaari oli mennyt lääkäriin yli 80v ja lääkäri oli sitten ohjeistanut vaaria juomaan vähintään kaks litraa vettä päivässä. No, kävi niin että vaari oli huonokuuloisena kuullut 20 litraa ja oli tietty uskonut tuttua lekuria. Mentiin sit käymään mummolassa tästä parin päivän päästä ja vaari ihan hölmistyneenä kertoi kuinka häntä oli pyydetty juomaan 20 litraa vettä päivässä, mutta oli juonut "vaan" reilun kymmenisen litraa päivässä, kun oli k*settanut niin paljon. :D no vaarille kerrottiin sit oikeet ohjeet ja käytettiin varulta päivystyksessä, mutta kaikki oli ok ja naurulla selvittiin. Pikkutyttö olin silloin ja vaari jo enkelinä taivaassa. <3

      Lainaa

    11. Tulos: +288 (314 ääntä)
      10 x 5,9 (desilitraa) = 15,9 (litraa) Seems legit

      Lainaa

    12. Tulos: +205 (227 ääntä)
      Juu, millähän laskukaavalla Edith on mahtanu laskea tuon? 15l jälkeen ei olis enää inttämässä noin intona asiasta ja toisekseenkaan ei ne veriarvotkaan olisi normaaleja olleet, jos hän normaalisti joisi 5l vettä joka päivä. Mutta kun pitää olla niiiin uniikki lumihiutale.

      Lainaa

    13. Tulos: +116 (122 ääntä)
      Muumi (kopio): 15 litran jälkeen ei taitaisi olla enää elävien kirjoissa.
      Jep, kropasta ja juomisen tiheydestä riippuen jo 8 litraa päivässä voi olla liikaa. Edith puhuu ihan mitä sattuu, moni on kuollut jo vähemmästä kuin 15l.

      Lainaa

    14. Tulos: +211 (219 ääntä)
      Jotta Edith ei nyt ihan hämmenny edellisestä laskutoimituksesta, niin 10 x 5,9 dl = 59 dl ja se on litroina 5,9 l.

      Lainaa

    15. Tulos: -67 (107 ääntä)
      Jotenkin tulee mieleen noista kommenteista ettei tytöt ole olleet keskenään ennestäänkään väleissä.

      Lainaa

    16. Tulos: +107 (111 ääntä)
      Jotkut ei vaan tajua, vaikka yrittäisi rautalangasta vääntää. Huoh.

      Lainaa

    17. Tulos: +283 (295 ääntä)
      Tuskin kuppikaan on 5,9dl.

      Lainaa

    18. Tulos: +185 (193 ääntä)
      Näin tän jutun facebookissa, ja kyseinen tyyppi varaili aikaa lääkärille ja pääsikin aika nopeasti ihan sisätauteihn erikoistuneen lääkärin tutkimuksiin. Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä, ja vasta tämän kerrottuaan sulki kommentoinnin. Oli pitkä ketju ja tää vain hyvin pieni osa siittä

      Lainaa

    19. fakta on fakta 24.1.2019 6:38
      Tulos: +115 (133 ääntä)
      Kuuluu kyllä näihin ihmisiin, joita näkyi aiemmin feissarimokissa, jotka ovat olleet hereillä kuukausia eivätkä suostuneet uskomaan, etä keho on välillä nukkunut mikrounia henkilön tajuamatta. 6l vettä muutaman tunnin sisällä riittää aiheuttamaan vesimyrkytyksen ja 24h sisällä 10-20l voi tappaa (riippuen ihmisestä. Sukupuoli, paino, paljon nestettä on poistunut kehosta, jne jne). Vaikka ei olisi kuollut, kyllä olisi tullut muitakin oireita kuin jäätävä agressiivisuus ja haistattelu. Lievän vesimyrkytyksen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, päänsärky ja suonenvedot. Erityisesti kestävyysurheilijat saattavat tulkita oireet merkiksi nestehukasta ja lisätä vedensaantia entisestään pahentaen tilannetta. Aivojen toiminnan häiriintyessä lisää potilaasta tulee sekava, hänen puhekykynsä ja koordinaationsa heikkenee, saattaa esiintyä hallusinaatioita ja pahimmillaan hengityksen ja sydämen toiminnan häiriötä. Hoitamattomana potilas voi menettää tajuntansa ja kuolla. ~Wikipedia https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys Mutta vaikka tämän olisi selittänyt neidille, se ei muuta sitä faktaa, että 10x5,9dl ei ole 15l vaikka kuinka laskisi. Jos menee neidille liian vaikeksi, niin googlesta löytyy laskin, jolla voi laskea vaikean 10x5,9, jossa pilkkua vaan siirretään yhden kerran, jolla saadaan 59dl ja sitten muunnin, joka muuttaa desilitrat litroiksi. Muunnettava luku ja yksikkö 59 desilitra (dl) Muunnettu luku ja yksikkö 5,90 litra (l) Tulos 59 desilitra (dl) = 5,90 litra (l)

      Lainaa

    20. Näintäämenee 24.1.2019 7:09
      Tulos: +63 (81 ääntä)
      Petkele: Tuskin kuppikaan on 5,9dl.
      Ja vaikka olisikin, ei sitä koskaan laiteta piripintaan. Pojalla on Pentikin aamiaiskuppi, joka vetää tuota luokkaa, mutta se on piripintaan. Harvoi käyttää, mutta jos käyttää, käyttää teehen ja täyttöaste on 1/3. Mutta tuo laksutoimitus, taidetaan opettaa peruskoulun kolmannalla luokalla ja pelottaa ajatella, mitä tyyppi tekee työkseen. Melkeinpä pakko olla jotain oppimisvaikeuksia.

      Lainaa

    21. Tulos: +74 (78 ääntä)
      Justiinsa: Juu, millähän laskukaavalla Edith on mahtanu laskea tuon? 15l jälkeen ei olis enää inttämässä noin intona asiasta ja toisekseenkaan ei ne veriarvotkaan olisi normaaleja olleet, jos hän normaalisti joisi 5l vettä joka päivä. Mutta kun pitää olla niiiin uniikki lumihiutale.
      Luulenpa et on laskutoimituksessa laittanut kertomerkin sijaan plusmerkin

      Lainaa

    22. Tulos: +90 (90 ääntä)
      Näintäämenee: Ja vaikka olisikin, ei sitä koskaan laiteta piripintaan. Pojalla on Pentikin aamiaiskuppi, joka vetää tuota luokkaa, mutta se on piripintaan. Harvoi käyttää, mutta jos käyttää, käyttää teehen ja täyttöaste on 1/3. Mutta tuo laksutoimitus, taidetaan opettaa peruskoulun kolmannalla luokalla ja pelottaa ajatella, mitä tyyppi tekee työkseen. Melkeinpä pakko olla jotain oppimisvaikeuksia.
      Valitettavasti noi tilavuusmuutokset tuntuu tosi monelle olevan nykyään ihan hepreaa. Olen törmännyt tähän ihan ammattikorkeakoulussakin...

      Lainaa

    23. Tulos: +112 (118 ääntä)
      Kuulemma 4 litraa erittäin pienen ajan sisällä voi aiheuttaa hyponatremiaa ja 15 litraa päivässä on sitten jo hengenvaarallista. Mutta onneksi Edith ei osaakkaan laskea.

      Lainaa

    24. Mikä uskonto? 24.1.2019 7:53
      Tulos: -175 (231 ääntä)
      Emppu: Itse asiassa kyllä voi juoda lähelle tuota määrää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mun vaari oli mennyt lääkäriin yli 80v ja lääkäri oli sitten ohjeistanut vaaria juomaan vähintään kaks litraa vettä päivässä. No, kävi niin että vaari oli huonokuuloisena kuullut 20 litraa ja oli tietty uskonut tuttua lekuria. [...]
      Ihan mielenkiinnosta ja asiaan kuulumatta kiinnostaisi tietää, että missä uskonnossa kuolleista tulee enkeleitä?

      Lainaa

    25. Tulos: +189 (191 ääntä)
      "Väittelyä on hankala voittaa fiksua henkilöä vastaan, mutta mahdotonta idioottia vastaan"

      Lainaa

    26. Tulos: +76 (82 ääntä)
      Hirveä ihminen.

      Lainaa

    27. niimpä niin 24.1.2019 8:22
      Tulos: +50 (78 ääntä)
      Minulla on jano --> VERIKOKEISIIN! Pysähtyiköhän oikeasti missään vaiheessa miettimään tuota määrälaskentaansa.

      Lainaa

    28. Tulos: +226 (230 ääntä)
      Pings: Näin tän jutun facebookissa, ja kyseinen tyyppi varaili aikaa lääkärille ja pääsikin aika nopeasti ihan sisätauteihn erikoistuneen lääkärin tutkimuksiin. Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä, ja vasta tämän kerrottuaan sulki kommentoinnin. Oli pitkä ketju ja tää vain hyvin pieni osa siittä
      Mä luin kans ja se juttu haisi. Veriarvoista oli muka nähty tarkka vesimäärä ihan litralleen, tää on mahdotonta. Verensokeria ei oltu muka edes mitattu, se olis varmasti katottu tuollaisella juontimäärällä, janotus kun voi viitata diabetekseen. Kirjoittaja oli muka menettäny kahdesti tajun päivystyksessä mut oli laitettu melkein heti kotiin. Mä veikkaan että on käyny lääkärissä kyllä, mut laitettu kotiin ku ei oo mitään ollu ja ei voinu sitä myöntää, kuten ei sitäkään että oli laskenu juodun nestemäärän väärin.

      Lainaa

    29. Tulos: +57 (69 ääntä)
      Mikä uskonto?: Ihan mielenkiinnosta ja asiaan kuulumatta kiinnostaisi tietää, että missä uskonnossa kuolleista tulee enkeleitä?
      Nykysuomalaisessa kansanuskossa.

      Lainaa

    30. Tulos: +28 (36 ääntä)
      Näintäämenee: Ja vaikka olisikin, ei sitä koskaan laiteta piripintaan. Pojalla on Pentikin aamiaiskuppi, joka vetää tuota luokkaa, mutta se on piripintaan. Harvoi käyttää, mutta jos käyttää, käyttää teehen ja täyttöaste on 1/3. Mutta tuo laksutoimitus, taidetaan opettaa peruskoulun kolmannalla luokalla ja pelottaa ajatella, mitä tyyppi tekee työkseen. Melkeinpä pakko olla jotain oppimisvaikeuksia.
      Mulla on Indiskasta ostettu kuppi, joka vetää 9dl. En sitä piripintaan täytä, mutta kyllä siinä varmasti 7dl on kun kannan työnpöytäni ääreen ja pitkin päivää siemailen.

      Lainaa

    31. Tulos: +44 (58 ääntä)
      Nyt oli kyl niin turhanpäiväinen keskustelu etten ees nauranu. Laittakaa ihmiset välillä se face kiinni ja menkää ihan oikeesti ulos.

      Lainaa

    32. Tulos: +71 (75 ääntä)
      riesa: Miksei kukaan voi vaan selittää Edithille tuota yksinkertasta laskutoimitusta, vaan menee sen juttuihin mukaan? Idioottimaista.
      Eikös tuossa ihan alussa Miina todella selkeästi selittänyt tuon yksinkertaisen laskutoimituksen?

      Lainaa

    33. Tulos: +64 (66 ääntä)
      Maria: “Vain minä tiedän faktat” on ehkä paras argumentti jonka olen hetkeen nähnyt. Mitäpä siihen sitten enää lisäämään.
      Jep, otan tämän itselle käyttöön.

      Lainaa

    34. Tulos: -134 (144 ääntä)
      Emppu: Itse asiassa kyllä voi juoda lähelle tuota määrää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mun vaari oli mennyt lääkäriin yli 80v ja lääkäri oli sitten ohjeistanut vaaria juomaan vähintään kaks litraa vettä päivässä. No, kävi niin että vaari oli huonokuuloisena kuullut 20 litraa ja oli tietty uskonut tuttua lekuria. [...]
      Jos vaari oli enkelinä taivaassa niin miten olitte pystyneet keskustelemaan hänen kanssaan?

      Lainaa

    35. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Älkää nyt vaan menkö ainakaan itse koittamaan juoda mitään kymmentä litraa vettä. On ihan oikeasti hengenvaarallista!

      Lainaa

    36. EsaVeskinen 24.1.2019 10:31
      Tulos: +49 (59 ääntä)
      Jos ei ole kuullut vesimyrkytyksestä voi juoda ihan rauhassa miten paljon tahansa.

      Lainaa

    37. Tulos: +130 (152 ääntä)
      Väittely Edithin kanssahan on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa - se kaataa nappulat, paskoo laudalle ja lentää kertomaan kavereilleen voittaneensa pelin.

      Lainaa

    38. Kummallista 24.1.2019 11:27
      Tulos: +19 (35 ääntä)
      Vesijuoppous on sairaus ja vaarallista. 2 litraa per päivä on ihan ok ja riitävä.

      Lainaa

    39. Tulos: -86 (116 ääntä)
      Edith kirjoittaa tuossa "yli 10 kupillista", ei "10 kupillista". Laskutoimitusta ei käytännössä siis voi suorittaa tietämättä tarkkaa määrää. Edithin kommentoinnin ymmärrän, jos pieni paniikki päällä ja ihmiset tulevat pätemään laskutoimituksella.

      Lainaa

    40. Tulos: -2 (6 ääntä)
      https://www.youtube.com/watch?v=v6qoWL8hb6c

      Lainaa

    41. Tulos: +22 (34 ääntä)
      starbar: Eikös tuossa ihan alussa Miina todella selkeästi selittänyt tuon yksinkertaisen laskutoimituksen?
      Näyttääkö siltä, että se meni perille? Ilmeisesti Edith kuuluu siihen porukkaan, jolle pitää vääntää rautalangasta ja selittää asia hitaasti ja selkeästi. 10*5,9 dl=59 dl. 59 dl=5,9 l.

      Lainaa

    42. Tulos: +35 (49 ääntä)
      starbar: Eikös tuossa ihan alussa Miina todella selkeästi selittänyt tuon yksinkertaisen laskutoimituksen?
      Jos saa saivarrella, niin Miina kertoi laskutoimituksen tuloksen, muttei laskutoimituksen vaiheita, jotka Edith olisi vähintään tarvinnut ymmärtääkseen mikä meni väärin.

      Lainaa

    43. Reality check 24.1.2019 12:39
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Pings: Näin tän jutun facebookissa, ja kyseinen tyyppi varaili aikaa lääkärille ja pääsikin aika nopeasti ihan sisätauteihn erikoistuneen lääkärin tutkimuksiin. Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä, ja vasta tämän kerrottuaan sulki kommentoinnin. Oli pitkä ketju ja tää vain hyvin pieni osa siittä
      Haiskahtaa diabetekselle. Yksi oireista jatkuva jano ja siitä johtuva vessassa ramppaaminen. 5.9 litraakin on jo runsasta juomista.

      Lainaa

    44. Tulos: -71 (89 ääntä)
      En jaksa lukea aiempia kommentteja... Edithiltä oltiin päivystyksessä otettu veren vesipitoisuudesta testiä, mikä näytti selkeän liikanesteytyksen. Eli oli miten oli, Edith oli juonut liikaa ja hänellä lopulta todettiin sairaus (ei ole diabetes), mikä aiheuttaa pakonomaista juomista, koska tuntuu kuin keho kuivuisi.

      Lainaa

    45. Tulos: -12 (42 ääntä)
      Kummallista: Vesijuoppous on sairaus ja vaarallista. 2 litraa per päivä on ihan ok ja riitävä.
      2L on perus, mutta oikeasti on hyvin yksityiskohtainen tuo veden juonti. Nimittäin vettä pitäisi juoda 1-4L ihmisen massasta riippuen. Tämä on jopa perus tietoa biologiasta.

      Lainaa

    46. Tulos: -7 (27 ääntä)
      Jaiks mitä kirjoitusvirheitä mulla onkaan

      Lainaa

    47. Tulos: +38 (62 ääntä)
      Kyllähän lehmä voi helpostikin juoda jopa 50 L vettä vuorokaudessa, virhettä ei ole tapahtunut.

      Lainaa

    48. Tulos: +26 (42 ääntä)
      Diabetes insipidus eli vesitystauti. Nimestään huolimatta ei liity sokeritautiin. Voi saada ihmisen juomaan jopa yli 10 litraa päivässä, ja kyllä, siihen ei välttämättä kuole jos siemailee pitkin päivää. Huomattavasti vähempäänkin vesimäärään voi kuolla jos juo kerralla. Aiheuttaa tosin ongelmia pidemmän päälle, esim. Munuaisiin.

      Lainaa

    49. Luetun ymmärtäjä 24.1.2019 13:48
      Tulos: -80 (116 ääntä)
      Suurin moka tässä on pätijät jotka alkavat tekemään laskutoimituksia. Edith sanoi juoneensa kupistaan jopa yli 10 kupillista vettä päivässä. Missään hän ei sanonut, että nämä kupilliset olivat hänen ainoa juomansa vesi, vaan hän nimenomaan mainitsi juoneensa lähemmäs 15 litraa.

      Lainaa

    50. Tyhmästä päästä 24.1.2019 14:04
      Tulos: +102 (110 ääntä)
      fakta on fakta: Kuuluu kyllä näihin ihmisiin, joita näkyi aiemmin feissarimokissa, jotka ovat olleet hereillä kuukausia eivätkä suostuneet uskomaan, etä keho on välillä nukkunut mikrounia henkilön tajuamatta. 6l vettä muutaman tunnin sisällä riittää aiheuttamaan vesimyrkytyksen ja 24h sisällä 10-20l voi tappaa (riippuen ihmisestä. [...]
      Ei ollut hupia, kun joskus nuorempana yritin lopettaa alkoholin laihtuakseni. Kaverin bileissä lipitin sitten vettä ja turhautuneena alkoholittomuuteen imaisin yli 7 litraa. Olo oli kuin hurjassa humalassa, maailma pyöri ympärillä ja koko keho tuntui hyytelöltä. Oksensinkin, sitten alkoi tasaantua kun sen jälkeen meni pitkälleen ja söi suolaista. Paska kokemus, en suosittele. Juon taas viinaa.

      Lainaa

    51. Neiti Knatterton 24.1.2019 15:08
      Tulos: +36 (60 ääntä)
      Örrr: en ees nauranu. Laittakaa ihmiset välillä se face kiinni ja menkää ihan oikeesti ulos.
      Tonne yli 20 asteen pakkaseen vai? Mene keskenäs, Örri.

      Lainaa

    52. Tulos: +32 (44 ääntä)
      Emppu: Itse asiassa kyllä voi juoda lähelle tuota määrää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mun vaari oli mennyt lääkäriin yli 80v ja lääkäri oli sitten ohjeistanut vaaria juomaan vähintään kaks litraa vettä päivässä. No, kävi niin että vaari oli huonokuuloisena kuullut 20 litraa ja oli tietty uskonut tuttua lekuria. [...]
      Voi apua, vaari parka! :'D mut hyvä, että säikähdyksellä selvisitte. Ihana vaari <3

      Lainaa

    53. Tulos: +66 (90 ääntä)
      Pings: Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä,
      "Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä" Ei varmaan halunnut, kun hävetti liikaa. Edithin lääkäriltä saamat huonot uutiset: "Edith, olet laskenut juomasi vesimäärän väärin." Olisinpa halunnut kuulla, kun Edith vääntää lääkärin kanssa. :D "Senkin ihmispaska, oot väärässä ammatissa, vain minä tiedän faktat!!!" :D Ihmetyttää tommoset ihmiset, joiden pitää väenvängällä saada pitää kiinni omista vääristä laskelmista, vaikka kuinka kuka vääntäisi rautalangasta. Miksi Edithin mielestä oli niin hienoa kuvitella, että on juonut 16 l vettä, sen sijaan että olisi ollut helpottunut juotuaan "vain" 6 l? Edith, olet todella lapsellinen ja sekä sisäisesti että ulkoisesti ruma ihminen. Lopeta somen käyttö, heti.

      Lainaa

    54. Tulos: -20 (38 ääntä)
      Luetun ymmärtäjä: Suurin moka tässä on pätijät jotka alkavat tekemään laskutoimituksia. Edith sanoi juoneensa kupistaan jopa yli 10 kupillista vettä päivässä. Missään hän ei sanonut, että nämä kupilliset olivat hänen ainoa juomansa vesi, vaan hän nimenomaan mainitsi juoneensa lähemmäs 15 litraa.
      Tää on toki vaan katkelma alkuperäisestä postauksesta, mut sen alkuperäisen jutun lukeneena voin sanoa et nimenomaan vedestä oli puhe.

      Lainaa

    55. Arkkienkeli 24.1.2019 17:09
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Ace: Siis apua, tuollaisesta määrästä vettä tulis jo sairaaksi. En tiedä paljonko vettä pitäis juoda saadakseen vesimyrkytyksen, mut luulen että jo lähemmäs 10 litraa riittäisi siihen. Ei kukaan vaan yksinkertaisesti _voi_ juoda 15 litraa vettä ilman mitään ikäviä sivuoireita… … Kuitenkin oletan, että Edithin käytös ei ole [...]
      Kahdeksan (8) litraa vuorokaudessa on ihmiskeholle liikaa. Sen jälkeen kylään tulee Viikatemies.

      Lainaa

    56. Tulos: +1 (23 ääntä)
      Pari kertaa olen tähän kommentoinut ja nyt vasta huomasin, että kuvankaappauksessakin näkyi olevan Miina :D. Eri henkilö kuitenkin :).

      Lainaa

    57. Tulos: -10 (32 ääntä)
      Justiinsa: Juu, millähän laskukaavalla Edith on mahtanu laskea tuon? 15l jälkeen ei olis enää inttämässä noin intona asiasta ja toisekseenkaan ei ne veriarvotkaan olisi normaaleja olleet, jos hän normaalisti joisi 5l vettä joka päivä. Mutta kun pitää olla niiiin uniikki lumihiutale.
      Mä vedän 3x 1,5 litraa lidlin kivennäisvettä päivässä, plus 1,5 litraa ihan vettä työpäivän aikana. Veriarvot normit. Onko kivennäisvesi siis parempi vaihtoehto "normi" vedelle?

      Lainaa

    58. Tulos: +32 (38 ääntä)
      Reality check: Haiskahtaa diabetekselle. Yksi oireista jatkuva jano ja siitä johtuva vessassa ramppaaminen. 5.9 litraakin on jo runsasta juomista.
      Paitsi että verensokeria ei tarkistettu ja hän pääsi melkein heti kotiin, joten nämä kaksi asiaa pois sulkevat sen että olisi todettu diabetes.

      Lainaa

    59. Pullamössö 24.1.2019 18:43
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Myrsky vesilasissa

      Lainaa

    60. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Ziimind: Näyttää et se ei ollut vettä, vaan olutta
      Pissaa, sanoisin minä.

      Lainaa

    61. Tulos: +38 (46 ääntä)
      Janskuli: Mä vedän 3x 1,5 litraa lidlin kivennäisvettä päivässä, plus 1,5 litraa ihan vettä työpäivän aikana. Veriarvot normit. Onko kivennäisvesi siis parempi vaihtoehto “normi” vedelle?
      Ihan järkyttävä määrä tuokin, 6 litraa. Ellet juokse maratonia päivittäin, ei kroppa tarvitse tuollaista määrää päivässä vaan laskee sen kehosta sellaisenaan läpi, eli taidat ravata vessassa melko tiheään ja ulos tulee vettä...

      Lainaa

    62. Tulos: +8 (24 ääntä)
      Gaius: Ihan järkyttävä määrä tuokin, 6 litraa. Ellet juokse maratonia päivittäin, ei kroppa tarvitse tuollaista määrää päivässä vaan laskee sen kehosta sellaisenaan läpi, eli taidat ravata vessassa melko tiheään ja ulos tulee vettä…
      Lidlin kivennäisvedessä on myös natriumia.. Ehkä se vaikuttaa siihen, että sitä voi juoda enemmän? Ainaki itellä ei jano kivennäisvesistä lähde, vaikka 1,5l joisi.

      Lainaa

    63. Tulos: -32 (64 ääntä)
      Voisiko näitä naisten keskinäisiä, joutavia kinasteluja jättää pois? Viihdearvo nollissa.

      Lainaa

    64. Tulos: -35 (51 ääntä)
      Eli todellisuudessa Edith on juonut lähemmäs 25 kupillista (kupin tilavuuden ollessa 5,9 dl). Eikö törpöt kommentoijat osaa laskea? Kuinka paljon Edith on juonut, kun hän on juonut lähemmäs 15 L, mutta yli 10 kupillista? Kupin koko 5,9 dl.

      Lainaa

    65. Tulos: -8 (60 ääntä)
      Hyi: “Sai huonoja uutisia. Toki omien sanojensa mukaan, mutta ei halunnut kertoa että mitä” Ei varmaan halunnut, kun hävetti liikaa. Edithin lääkäriltä saamat huonot uutiset: “Edith, olet laskenut juomasi vesimäärän väärin.” Olisinpa halunnut kuulla, kun Edith vääntää lääkärin kanssa. “Senkin ihmispaska, oot väärässä [...]
      Kommenttisi tosin ei anna sinustakaan sisäisesti kaunista mielikuvaa, jotain rajaa tuon haukkumisen suhteen. Todella kieroa ja oksettavaa käytöstä, vedä hetki henkeä, jos et osaa hillitä itseäsi sen jälkeen, lopeta somen käyttö. Kommenttisi alusta olen tosin samaa mieltä mutta loppuosa hämmensi ilkeydellään.

      Lainaa

    66. Tulos: -23 (35 ääntä)
      Emppu: Itse asiassa kyllä voi juoda lähelle tuota määrää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mun vaari oli mennyt lääkäriin yli 80v ja lääkäri oli sitten ohjeistanut vaaria juomaan vähintään kaks litraa vettä päivässä. No, kävi niin että vaari oli huonokuuloisena kuullut 20 litraa ja oli tietty uskonut tuttua lekuria. [...]
      eli se kuoli sittenkin

      Lainaa

    67. Tulos: -23 (63 ääntä)
      Keskustelua reaaliaikaan seuranneena kävi ihan sääliksi aloittajaa. Noita haukkumis/pätemiskommentteja sateli sadoittain, ennen kuin aloittaja meni millään tapaa henkilökohtaisuuksiin. Vähemmästäkin palaa pinna. Meni lopulta lääkäriin ja sai ilmeisesti jonkun diagnoosinkin.

      Lainaa

    68. Tulos: +30 (38 ääntä)
      Jos kokoajalla on jano niin antakaa herranen aika hänelle vettä, että jaksaa taas koota!

      Lainaa

    69. Tulos: +62 (66 ääntä)
      Eikö ole muuten jännä homma, että pari litraa vettä päivän aikana tuntuu joskus isolta urakalta juoda, mutta parissa tunnissa huiviin heilahtaa kevyesti kaljalitra poikineen?

      Lainaa

    70. Tulos: -2 (14 ääntä)
      jn: Eikö ole muuten jännä homma, että pari litraa vettä päivän aikana tuntuu joskus isolta urakalta juoda, mutta parissa tunnissa huiviin heilahtaa kevyesti kaljalitra poikineen?
      Kyllä on jännä homma. Tosin minulla heilahtaa siinä parissa tunnissa huiviin vain yksi kaljalitra, tai ehkä puolitoista.

      Lainaa

    71. purppurakruunu 25.1.2019 1:27
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Näintäämenee: Ja vaikka olisikin, ei sitä koskaan laiteta piripintaan. Pojalla on Pentikin aamiaiskuppi, joka vetää tuota luokkaa, mutta se on piripintaan. Harvoi käyttää, mutta jos käyttää, käyttää teehen ja täyttöaste on 1/3. Mutta tuo laksutoimitus, taidetaan opettaa peruskoulun kolmannalla luokalla ja pelottaa ajatella, mitä tyyppi tekee työkseen. Melkeinpä pakko olla jotain oppimisvaikeuksia.
      Noissa 20 unssin mukeissa on melkein aina viiva, joka merkkaa, missä kohtaa se 20 tulee täyteen.

      Lainaa

    72. Tulos: +48 (50 ääntä)
      trägäm: eli se kuoli sittenkin
      Tove ja Lars Janssonin Muumi-sarjakuvissa Niiskuneiti saa kyvyn nähdä tulevaisuuteen ja ryhtyy ennustajaksi. Yksi asiakas kysyy häneltä "Sanokaa suoraan. Kuolenko minä?" Niiskuneiti vastaa "Kyllä te kuolette." Asiakas kysyy paljonko hänellä on aikaa. Niiskuneiti vastaa että noin 50 - 60 vuotta. Asiakas sanoo "Tätä pelkäsinkin. Ottakaa lääkkeeni, ne eivät kuitenkaan auta."

      Lainaa

    73. sanoppmuuta 25.1.2019 6:23
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      Petkele: Tuskin kuppikaan on 5,9dl.
      Ihan sama kävi mielessä. Tarinassa ei taida olla yhtään faktaa.

      Lainaa

    74. sanoppmuuta 25.1.2019 6:29
      Tulos: -1 (33 ääntä)
      foo: Kyllä on jännä homma. Tosin minulla heilahtaa siinä parissa tunnissa huiviin vain yksi kaljalitra, tai ehkä puolitoista.
      Ei ole mikään ongelma tissutella päivässä laatikollista olutta ja se on 8 litraa. Kome olutta juo vartissa.

      Lainaa

    75. Tulos: +51 (55 ääntä)
      Ehkä kupissa lukee "5,9 oz" ja se on Edithin mielestä 5,9 dl :)

      Lainaa

    76. Tulos: +21 (41 ääntä)
      "Mutta kun ne lääke_laskut on niiiiin vaikeita siel lähi_hoitaja_koulutuksessa!!!!!! Ette te voi ymmärtää!!!"

      Lainaa

    77. Tulos: +49 (57 ääntä)
      Purnau: En jaksa lukea aiempia kommentteja… Edithiltä oltiin päivystyksessä otettu veren vesipitoisuudesta testiä, mikä näytti selkeän liikanesteytyksen. Eli oli miten oli, Edith oli juonut liikaa ja hänellä lopulta todettiin sairaus (ei ole diabetes), mikä aiheuttaa pakonomaista juomista, koska tuntuu kuin keho kuivuisi.
      Joo, tämä oli joku verikoe josta lääkäri näki tarkasti myös juodun vesimäärän. (Se ei ole mahdollista.) Uskoitko siihen? Onkohan edes koko lääkärikäynti totta?

      Lainaa

    78. Tulos: -29 (51 ääntä)
      Edith ei kyllä missään vaiheessa sanonut, että tuo 15 litraa koostui noista kupeista. Hän sanoi juoneensa jopa yli 10 kpl 5,9 dl kupillista vettä. Varmasti tarkoitti juoneensa muun veden ohella ne. Kannattaisi opetella lukemaan..

      Lainaa

    79. Tulos: -13 (39 ääntä)
      sanoppmuuta: Ei ole mikään ongelma tissutella päivässä laatikollista olutta ja se on 8 litraa. Kome olutta juo vartissa.
      8 litraa vastaa 16 isoa ravintolatuoppia. Yhdessä päivässä tuo olisi minulle hengenvaarallinen määrä. Ne ihmiset jotka noita määriä vetävät kärsivät jo sairaalloisesta alkoholismista.

      Lainaa

    80. Hiton_dorka 25.1.2019 22:50
      Tulos: +7 (43 ääntä)
      foo: 8 litraa vastaa 16 isoa ravintolatuoppia. Yhdessä päivässä tuo olisi minulle hengenvaarallinen määrä. Ne ihmiset jotka noita määriä vetävät kärsivät jo sairaalloisesta alkoholismista.
      Itse asiassa tuoppi per tunti, ja raavas mies pysyy ajokunnossa. Ja kas - tuo "hengenvaarallinen" määrä tulikin tissuteltua päicän mittaan. En nyt halua puolustella juomista, mutta jos kerran vuoteen vaikkapa juhannuksena, niin tuskinpa se nyt on kovinkaan "sairaaloista alkoholismia"

      Lainaa

    81. Tulos: +12 (28 ääntä)
      Vettä on lähtis 10litraa vetämään päivän aikana, mutta esim kesällä mökillä ku kikkailee ja neppailee nii 36 oluttölkkiä voi mennä eikä siitä kipeeks tule. Hyvä fiilis vaan! Eli juokaa olutta, älkää vettä!

      Lainaa

    82. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Jaappo: Vettä on lähtis 10litraa vetämään päivän aikana, mutta esim kesällä mökillä ku kikkailee ja neppailee nii 36 oluttölkkiä voi mennä eikä siitä kipeeks tule. Hyvä fiilis vaan! Eli juokaa olutta, älkää vettä!
      Mitä ainetta sitten luulet oluen enimmäkseen sisältävän?

      Lainaa

    83. Tulos: +25 (43 ääntä)
      foo: Mitä ainetta sitten luulet oluen enimmäkseen sisältävän?
      Vaikka oluessa onkin vettä paljon, niin se on silti diureettinen aine, joka kuivattaa elimistöä. Nykyaikaisesta oluesta ei juurikaan ole hyötyä myöskään ravitsemuksellisesti. Eli jos juot yhden annoksen olutta, niin (internetin perusteella) pitäisi juoda 1dl vettä siihen lisäksi, että kehon nestetasapaino pysyisi samana. Käytännössä ei ole mitään järkevää syytä juoda alkoholijuomia, paitsi jos nyt joku pitää niiden aiheuttamaa myrkytystilaa toivottuna tilana. Itse en pidä.

      Lainaa

    84. Tulos: +28 (46 ääntä)
      sanoppmuuta: Ei ole mikään ongelma tissutella päivässä laatikollista olutta ja se on 8 litraa. Kome olutta juo vartissa.
      Kyllä toi hieman ongelmalta kuulostaa.

      Lainaa

    85. Kiltti tyttö 26.1.2019 11:45
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Justiinsa: Juu, millähän laskukaavalla Edith on mahtanu laskea tuon? 15l jälkeen ei olis enää inttämässä noin intona asiasta ja toisekseenkaan ei ne veriarvotkaan olisi normaaleja olleet, jos hän normaalisti joisi 5l vettä joka päivä. Mutta kun pitää olla niiiin uniikki lumihiutale.
      Muuten samaa mieltä, mutta omissa veriarvoissani ei ole ollut mitään poikkeavaa, vaikka juon muiden nesteiden lisäksi 3-4 litraa vettä päivässä (liikaa, tiedän). Tuskin se viisi litraakaan vielä näkyy muussa kuin pissan värissä. Ja määrässä.

      Lainaa

    86. Tulos: +28 (34 ääntä)
      Hiton_dorka: Itse asiassa tuoppi per tunti, ja raavas mies pysyy ajokunnossa. Ja kas – tuo “hengenvaarallinen” määrä tulikin tissuteltua päicän mittaan. En nyt halua puolustella juomista, mutta jos kerran vuoteen vaikkapa juhannuksena, niin tuskinpa se nyt on kovinkaan “sairaaloista alkoholismia”
      Ei muuten pysy. Raavas mies pysyy ajokunnossa jos juo 4.7% 0.33l oluita n. yhden tunnissa. 0.5l tuoppeja 16kpl 16 tunnissa ja veren alkoholipitoisuus huitelee 1.5 promillessa.

      Lainaa

    87. Tulos: -46 (80 ääntä)
      Ootteko feissarimokat nyt oikeesti tosissanne? Toinen juo melkein 20 litraa vettä, on vakavasti sairas ja hakee apua, saa vi**uilua kyseisestä ryhmästä ja sit vielä täältäkin!? Ja joo hän joutui päivystyksen kautta sisätautilääkärille ja tuli todella vakava diagnoosi mitä ei halunnut ees keskusteluun kertoa. Oksettavia ihmisiä.

      Lainaa

    88. Tulos: +9 (13 ääntä)
      : Jep, kropasta ja juomisen tiheydestä riippuen jo 8 litraa päivässä voi olla liikaa. Edith puhuu ihan mitä sattuu, moni on kuollut jo vähemmästä kuin 15l.
      Vesimyrkytykseen pitää juoda 8 litraa tunnissa, joten kyllä tuolla 15 litralla päivässä vielä on elävien kirjoissa.

      Lainaa

    89. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Luin tämän mokan alunperin puoliunessa, nukahdin ja näin unta jossa join vettä tyhjästä pippuripurkista Muumipeikko ja pyrstötähti -elokuvan loppumusiikin soidessa taustalla (sen joka soi kun meri tulee takaisin).

      Lainaa

    90. Faktat kuntoon 26.1.2019 21:11
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Näintäämenee: Ja vaikka olisikin, ei sitä koskaan laiteta piripintaan. Pojalla on Pentikin aamiaiskuppi, joka vetää tuota luokkaa, mutta se on piripintaan. Harvoi käyttää, mutta jos käyttää, käyttää teehen ja täyttöaste on 1/3. Mutta tuo laksutoimitus, taidetaan opettaa peruskoulun kolmannalla luokalla ja pelottaa ajatella, mitä tyyppi tekee työkseen. Melkeinpä pakko olla jotain oppimisvaikeuksia.
      Kuppi ja muki on eri asia

      Lainaa

    91. Ihmettelen vaan 27.1.2019 10:10
      Tulos: +27 (39 ääntä)
      Mia: Ootteko feissarimokat nyt oikeesti tosissanne? Toinen juo melkein 20 litraa vettä, on vakavasti sairas ja hakee apua, saa vi**uilua kyseisestä ryhmästä ja sit vielä täältäkin!? Ja joo hän joutui päivystyksen kautta sisätautilääkärille ja tuli todella vakava diagnoosi mitä ei halunnut ees keskusteluun kertoa. Oksettavia ihmisiä.
      Oliko Facebook oikea paikka hakea apua vai se lääkäri? Sairaus ei ole tekosyy olla kusipää.

      Lainaa

    92. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Kylläpäs Edith on "janoinen" nainen, jos tiedätte mitä tarkoitan. Vinks, vinks. :)

      Lainaa

    93. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Tämä Edit meni lääkäriin ja sai kaksikin diagnoosia. Seurasin tuota keskustelua.

      Lainaa

    94. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Helli: Edithin pää täynnä nestettä, eikä se ole vettä.
      No mitäs sitten?

      Lainaa

    95. Tulos: +12 (18 ääntä)
      : Jep, kropasta ja juomisen tiheydestä riippuen jo 8 litraa päivässä voi olla liikaa. Edith puhuu ihan mitä sattuu, moni on kuollut jo vähemmästä kuin 15l.
      Joo, se on jännä, että 8 litraa vettä voi koitua kohtaloksi, mutta kesälomalla saattaa päivän mittaan mennä 8 litraa olutta ja vettä päälle päivässä ja silti täällä tallaillaan. Suolan puutehan se siinä vedessä on ongelma.

      Lainaa

    96. Tulos: +12 (16 ääntä)
      fhhgfh: Vaikka oluessa onkin vettä paljon, niin se on silti diureettinen aine, joka kuivattaa elimistöä. Nykyaikaisesta oluesta ei juurikaan ole hyötyä myöskään ravitsemuksellisesti.
      Ei olut elimistöä kuivata, eikä muuten viinakaan. Kumpikin nesteyttää, vaikkei ihan veden lailla. Jos olet siis eksynyt aavikolle ja törmäät olut- tai kossupulloon, juo se (älä vaan välttämättä kerralla). Kyllä se nestehukkaan auttaa. Etanoli on alkoholijuomissa se diureetti, ja harvassa juomassa sitä on edes yli puolet. Jos törmäät aavikolla sen sijaan meriveteen, siihen ei kannata kajota.
      Eli jos juot yhden annoksen olutta, niin (internetin perusteella) pitäisi juoda 1dl vettä siihen lisäksi, että kehon nestetasapaino pysyisi samana.
      0,33 litran oluen päälle sopii siis juoda määrä X vettä, jotta kehosi nesteytyisi yhtä paljon kuin se nesteytyisi 0,33 litrasta pelkkää vettä. Ryypätessä vedenjuonnista on huolehdittava siksi, että vaikka alkoholijuomat eivät nesteytä yhtä hyvin kuin pelkkä vesi, ne vievät janon tunteen aivan yhtä nopsaan (ainakin miedot), joten keho ei kieli veden tarpeesta. Lisäksi elektrolyyteistä kannattaa pitää huolta, koska alkoholi diureettina sekä runsaat nestemäärät yleensäkin pistävät virtsaamaan niitä kehosta pois tavallista ripeämmin.

      Lainaa

    97. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Hihi: Ei olut elimistöä kuivata, eikä muuten viinakaan. Kumpikin nesteyttää, vaikkei ihan veden lailla. Jos olet siis eksynyt aavikolle ja törmäät olut- tai kossupulloon, juo se (älä vaan välttämättä kerralla). Kyllä se nestehukkaan auttaa. Etanoli on alkoholijuomissa se diureetti, ja harvassa juomassa sitä on edes yli [...]
      Kerran olin isäni kanssa Lapissa ja huomasin miten minulla on jatkuvasti jano vaikka juon vettä koko ajan. Sitten mietimme että olemme syöneet liian vähän suolaa joten vesi ei imeydy kunnolla elimistöön. Tuli kuitenkin mieleen Quantum of Solace -elokuvan loppukohtaus jossa Bond hylkää Graham Greenen aavikolle ja antaa hänelle yhden juomatölkin. Lopuksi osoittautuu että tölkissä olikin moottoriöljyä mutta Greene joi sen silti. Mitähän tuollainen tekee ihmisen elimistölle?

      Lainaa

    98. Tulos: 0 (18 ääntä)
      Riipsu: Joo, tämä oli joku verikoe josta lääkäri näki tarkasti myös juodun vesimäärän. (Se ei ole mahdollista.) Uskoitko siihen? Onkohan edes koko lääkärikäynti totta?
      Ehei. Voisitko olla vielä idiootimpi? Verestä saa testattua kehon nestetasapainon.

      Lainaa

    99. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Tinke: Vesimyrkytykseen pitää juoda 8 litraa tunnissa, joten kyllä tuolla 15 litralla päivässä vielä on elävien kirjoissa.
      Höpöhöpö, sen saa vähemmälläkin.

      Lainaa

    100. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Dille dong: Höpöhöpö, sen saa vähemmälläkin.
      Tai siis voi saada. :P

      Lainaa

    101. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Purnau: 2L on perus, mutta oikeasti on hyvin yksityiskohtainen tuo veden juonti. Nimittäin vettä pitäisi juoda 1-4L ihmisen massasta riippuen. Tämä on jopa perus tietoa biologiasta.
      <> Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitos Tässä sinulle päivitys "biologian perustiedosta", ole hyvä.

      Lainaa

    102. Tulos: +1 (5 ääntä)
      starbar: <> Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitos Tässä sinulle päivitys “biologian perustiedosta”, ole hyvä.
      Hienosti tuli tuo lainaus, uudestaan: " Aikuinen tarvitsee 2–3 litraa nestettä päivässä. Tästä noin puolet pitäisi saada juotuna ja toinen puoli ruoan mukana. Hikoilu tai saunominen lisäävät nesteen tarvetta"

      Lainaa

    103. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Purnau: Ehei. Voisitko olla vielä idiootimpi? Verestä saa testattua kehon nestetasapainon.
      Nestearvot saa mitattua kyllä. Niistä ei kuitenkaan mitenkään näe juotua vesimäärää tai elimistön vesipitoisuutta :D. Nestearvoilla mitataan veren elektrolyyttiarvoja, esim. natrium, kalium jne. Ei mitään nestemääriä.

      Lainaa

    104. Tulos: +21 (29 ääntä)
      Jos nyt ei jo kerrottu niin juttu huipentui siihen että Edith lähti päivystykseen illalla/yöllä ja pääsi siellä samantien päivystävän sisätautilääkärin pakeille. Ottivat häneltä verikokeet, joista tämä superpätevä päivystävä sisätautilääkäri kykeni näkemään tarkan juodun nesteen määrän. Lisäksi hän diagnosoi Edithillä hyvin vakavan sairauden (ei diabetes) ja Edith palasi samana iltana kotiin. En tiedä missä kunnassa Edith asuu mutta todella toivon että tuon kunnan päivystys saa jonkun palkinnon. En ole koskaan kuullut näin upeasti toimivasta päivystyksestä! Koskaan en ole itse saanut päivystyksessä diagnoosia, eikä verikokeistakaan ole näkynyt nestemääriä tai muuta vastaavaa, edes kun sairastuin aikanaan itse diabetekseen.

      Lainaa

    105. Tulos: +2 (2 ääntä)
      On mahdollista juoda noinkin paljon. Tässä 7min "dokkari" youtubesta henkilöstä joka juo 20L vettä päivässä ja siihenkin on syynsä. https://youtu.be/ap3A2G1GZI4

      Lainaa

    106. Zepi Sveitsistä 1.2.2019 12:49
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      cvo: Keskustelua reaaliaikaan seuranneena kävi ihan sääliksi aloittajaa. Noita haukkumis/pätemiskommentteja sateli sadoittain, ennen kuin aloittaja meni millään tapaa henkilökohtaisuuksiin. Vähemmästäkin palaa pinna. Meni lopulta lääkäriin ja sai ilmeisesti jonkun diagnoosinkin.
      Heippa Edith kiva nähdä sinua myös täällä.

      Lainaa

    107. Zepi Sveitsistä 1.2.2019 12:53
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      foo: Mitä ainetta sitten luulet oluen enimmäkseen sisältävän?
      Naishormooneita? Tai ainakin monet olutta enemmän juoneet kuvittelevat olevansa hyviä kuljettajia ja luulevat olevansa aina oikeassa?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: vesi, määrä, lasku, laskuvirhe, litra, terveys, juoda