Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Aina on varaa valittaa

Suurenna näkymä

81 kommenttia

  1. tep kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1167 (1179 ääntä)

    Voi että on ongelma kun vauvalla ei olekkaan ilmaiseksi ne tämän vuoden geneeriset vauvva vaatteet vaan viime vuoden. So last season? Tehtiinkö nyt First world problemsin uusi ennätys

      Lainaa

  2. Katurotta kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +699 (741 ääntä)

    Ilmaisesta kitiseminen. Ah, niin white trash

      Lainaa

  3. Memerento kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +507 (513 ääntä)

    Ei sitä pakkausta oo pakko ottaa!

      Lainaa

  4. Anna kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +593 (605 ääntä)

    Kaikkien ihmisten pitäis nähdä köyhyys ja kurjuus omin silmin kerran elämässään.

      Lainaa

  5. yola kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +313 (323 ääntä)

    Voisinpa tykätä Liljan kommentista 1000x kertaa…

      Lainaa

  6. Mjoo kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +215 (239 ääntä)

    Miksi nämä epatot ovat menneet lisääntymään?

      Lainaa

  7. Emmanuel3 kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -1 (273 ääntä)

    Eikös niissä “tietyissä piireissä” pikemminkin alentuvasti todeta, että “ai teillä on noita äitiyspakkauksen ilmaisrääsyjä”, oli sitten minkä vuoden äitiyspakkaus tahansa. Samalla kun oma lapsi on puettu niihin kalliisiin merkkivaatteisiin, jotka eivät mahdu vauvalle edes paria kuukautta.

    Ymmärrän toki harmituksen, kun on tykästynyt uuteen pakkaukseen, jota ei sitten saakaan.

    Mitä jos menneen vuoden vanhat yli jääneet pakkaukset annettaisiin vaikka kehitysmaihin, jotta kaikki suomalaiset saman vuoden vauvat saisivat samanlaiset pakkaukset eikä yhtäkään äitiä/vanhempaa eriarvostettaisi so-last-season-äityispakkauksen takia?

    Mutta tosiaan, eihän ulkomaalaisia, lintuja, eläimiä tai maapalloa ja luontoa saa auttaa, ennenkuin kaikilla suomalaisilla ihmisillä on kaikki asiat hyvin. Ööh, jos ne jaettaisiin vaikka kodittomille. Onhan siellä sentään sakset ja joku pehmolelu ja laatikkoakin voi käyttää sänkynä.

      Lainaa

  8. Eli tästäki saa ongelman kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +370 (380 ääntä)

    Hävetkää kaikki vanhemmat jotka kehtaa tuollain kitistä. Monessa länsimaassaakin olisi miljoonittain äitejä ja isejä, joille tollasen pakkauksen, olkoonkin sitten vaikka 2017 -malli, olisi lottovoitto ja he olisivat ikuisesti kiitollisia että yhteiskunta haluaa auttaa.

      Lainaa

  9. purppurakruunu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +554 (556 ääntä)

    Jos “tietyissä piireissä katsotaan alentuvasti”, kun on väärän vuoden boxi, kannattaa ehkä vaihtaa piirejä.

      Lainaa

  10. Elukka kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +214 (222 ääntä)

    Voiko joku kertoa mitä eroa on 17 ja 18 pakkauksilla? Vähän epäilyttää että ei ole kosmeettisia eroja suurempaa

      Lainaa

  11. Tautiluokitus kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +130 (156 ääntä)

    Nean kannattaisi vaihtaa piirejään, jos noin häiritsevissä liikkuu. Tosin voi olla, että mikään muu piiri ei huoli tuollaista Neaa.

    Onneksi Lilja osui paikalle, niin naisten maine ei kokonaan ryvettynyt.

      Lainaa

  12. Poro kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +119 (133 ääntä)

    Tulisipa sade ja huuhtoisi saastan pois.

      Lainaa

  13. Epsku kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +202 (204 ääntä)

    Ilmaisia lapsenhoito tuotteita? Ei kiitos, palautan!

      Lainaa

  14. MFC kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +284 (284 ääntä)

    Ja nämä ihmiset ovat katsoneet olevansa tarpeeksi kypsiä kasvattamaan lapsia?

      Lainaa

  15. Perspillu ja hyvät vitut kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +87 (95 ääntä)

    First world problems.

      Lainaa

  16. were kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +38 (40 ääntä)

    Poro:
    Tulisipa sade ja huuhtoisi saastan pois.

    Ne kesä on tulossa että toivotaan parasta :D

      Lainaa

  17. Sesonkituote kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +181 (181 ääntä)

    Minulle kelpaisi vaikka vuoden 2008 boksi ja tuskin sitäkään huomaisin vanhaksi.

      Lainaa

  18. Tuleva isä kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +223 (229 ääntä)

    Ihme ulinaa. Meillä lapsi syntyy heinäkuussa ja saatiin vuoden 2017 äitiyspakkaus lisätuotteilla (etuutta nostettiin 140e -> 170e, jos laskettu aika on 1.6.2018 jälkeen). Tämän ja viime vuoden pakkauksissa on muuten samat tuotteet, mutta vaatteissa on eri kuosit. Ja tietenkin pakkaus on eri värinen. Meitä tosin miellyttää enemmän 2017 rauhallisempi väritys ja värikkäämmät vaatteet. Täytyy muuten kehua koko äitiyspakkausta, miten kattava se on. Ei paljon tarvii ostella vauvalle lisää vaatteita ensimmäisten kuukausien aikana.

      Lainaa

  19. Määpää kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +112 (116 ääntä)

    Pidin erään järjestön hyväksi kirppariloosia kuukauden ajan, siihen sai lahjoittaa kirpparitavaraa. Lahjoituksena tuli myös vauvan vaatteita (ylijäävät menee jonnekin Baltian maihin kirpparin kautta). Kuulemma osa on vanhoista äitiyspakkauksista ja moni on halunnut ostaa niitä. Joku on vähän moittinut, että kun ilmaiseksi saatua myydään. Me on saatu ne kaikki tavarat ilmaiseksi, joten ihan sama. Jos joku ostaa ja antaa tällä tavalla 50 senttiä hyväntekeväisyyteen samalla, niin ketä haittaa? Mutta tietyt tavarat on olleet kohtalaiset haluttuja.

    Ei noita äitiyspakkauksia kyllä halveksita eikä koskaan ole halveksittu. Enemmän on ihmiset saaneet selitellä, jos ottavat esikoisen pakkauksen rahana. Kuopuksille on se rahana ottaminen hyväksytty. Miehen sisko sai vauvan alle vuoden päästä siitä mitä itse ja kun heillä myös miehen puolelta oli vauvoja, niin he saivat niin paljon vanhojen pakkausten vaatteita, että ottivat rahana. Kuulemma sitä oli pitänyt neuvolassakin selitellä, että miksi esikoiselle ei pakkausta. Hyvin heille vanhat mallit kelpasivat.

      Lainaa

  20. Mimmi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +42 (64 ääntä)

    yola:
    Voisinpa tykätä Liljan kommentista 1000x kertaa…

    Tuhat kertaa kertaa?

      Lainaa

  21. Mitä kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +166 (170 ääntä)

    Aika uskomatonta kitinää! Pakkaus on paljon arvokkaampi kuin se 170€ ja sisältää vuosimallista riippumatta paljon laadukkaita tavaroita ja vaatteita. Todella kiittämätöntä ja uskomattoman junttimaista käytöstä! Tietyissä piireissä lapsi joutuu eriarvoiseen asemaan… Nää on kai niitä jotka joutuu maksuhäiriölistalle saadakseen jotain lettikuosileggareita jne.

      Lainaa

  22. Asdfg kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +113 (115 ääntä)

    Hah, mun lapsella tulee olemaan sen sitten tulevan äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi vuoden 1993 äitiyspakkauksen vaatteet (joita seki minä että miun sisko ollaan käytetty)

      Lainaa

  23. niimpä kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +79 (103 ääntä)

    Siis nyt en ymmärrä? Eikös se pakkauksen sisältö ole vuodesta toiseen aika lailla sama? Ja miten tyhjää elämä voi olla, jos vertaillaan jotain äitiyspakkauksia keskenään? Pusertaako jotkin naiset myös aivonsa pihalle synnytyksen yhteydessä?

      Lainaa

  24. Tepa kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -6 (72 ääntä)

    Mitä:
    Aika uskomatonta kitinää! Pakkaus on paljon arvokkaampi kuin se 170€ ja sisältää vuosimallista riippumatta paljon laadukkaita tavaroita ja vaatteita. Todella kiittämätöntä ja uskomattoman junttimaista käytöstä! Tietyissä piireissä lapsi joutuu eriarvoiseen asemaan… Nää on kai niitä jotka joutuu maksuhäiriölistalle saadakseen jotain lettikuosileggareita jne.

    Hitsi ne on rumia. Ja aikuiset naisetkin niitä käyttää! En ylipäätään tajua tätä trendiä, että mammat käyttää samoja mekko-legginsit virityksiä kuin taaperot.

      Lainaa

  25. WTF kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +22 (38 ääntä)

    Privileged white trash whining about free stuff. OMG

      Lainaa

  26. CC kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +123 (123 ääntä)

    Höh. Meille on tulossa vauva tänä vuonna ja minä ennen 2018 pakkauksen julkaisua ihastelin edellisvuoden vaatteita, että olipa kivan näköisiä ja harmi ettei me varmaan saada tätä kun vauva tulee sen verran myöhään. Eipä siinä, 2018 setti oli melko lailla yhtä nätti, ehkä pikkasen enemmän tykkäsin siitä edellisestä. Hakemus on laitettu viikko sitten, joten jännityksellä ootellaan kumpi tulee. :)

    Pakkaus on ilmainen, vaatteet kivoja ja suloisia. Miten joku voi edes kehdata valittaa? Itsekin voi kaupasta vaatetta ja tavaraa ostaa jos ei ilmainen kelpaa. Ne tavarat pakkauksessa on kuitenkin ihan tuliteriä eikä mitään vanhoja, eikä ne kai muodistakaan ehdi mennä puolessa vuodessa (ei sillä että tajuaisin mitään vauvamuodista, onko semmoista?). Ja tärkeimpänä: poisko ne kamat jäljelle jääneistä pakkauksista olis pitänyt heittää 1.1.2018?? Mikähän paskamyrsky siitäkin olis noussut, kun kela heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin.

      Lainaa

  27. Muumi (kopio) kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -37 (55 ääntä)

    Onneksi en enää maksa veroja Suomeen. Hukkaan ne menisivät.

      Lainaa

  28. lapanen kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +182 (182 ääntä)

    “Asettaa vauvat eriarvoiseen asemaan.” Käsittääkseni äitiyspakkauksen tarkoitus on juuri päinvastainen. Kiittämättömyyttä potenssiin sata.

      Lainaa

  29. p kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +137 (137 ääntä)

    Jos kaveripiirissä vⅰttuillaan että ai sulla on toi vanha paketti, niin olisko aika vaihtaa kaveripiiriä eikä kitistä netissä siitä että saa ilmaiseksi jotain mitä joku toinen sai jo viime vuonna.

      Lainaa

  30. Iini kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +100 (100 ääntä)

    “Laittaa samana vuonna syntyneet eriarvoiseen asemaan heti syntymästä”

    Kyllä menee tie korkeapalkkaisiin töihin heti tukkoon, jos on viime vuoden äitiyspakkauskamppeissa joutunut olemaan. Kyllä alkuvuoden vauvoja syrjitään… Mitenköhän ne edellisen vuoden vauvat sillä paketilla pärjää? No hyvin tietysti kun sillon se oli sen vuoden paketti. Ihan on eri olosuhteet ja lähtökohdat tänä vuonna.

    Itse asiassa alkuvuodesta syntyneet lapset on urheilussa edullisemmassa asemassa, kun ikäluokkajoukkueissa tammikuussa syntyneet on käytännössä vuoden joulukuussa samana vuonna syntyneitä vanhempia. Lasten kehitys on niin nopeaa, että alkuvuonna syntyneet on keskimäärin isompikokoisia ja paremmalla motoriikalla varustettuja kun loppuvuonna syntyneet.

      Lainaa

  31. zxc kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +9 (37 ääntä)

    Voisi jakaa suorilta vuoden 2076 äitiyspakkausta niin ei pääsisi kellään ass-burgerilla tulemaan paha mieli.

      Lainaa

  32. Inna kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +84 (84 ääntä)

    Sitten se vauva syntyy ja sattuukin olemaan vakavasti sairas:

    “Yäääääk, emmä kyllä tämmöstä! Mä niin palautan tän!”

      Lainaa

  33. totuuden_torvi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +42 (42 ääntä)

    Anna:
    Kaikkien ihmisten pitäis nähdä köyhyys ja kurjuus omin silmin kerran elämässään.

    Totta! Suomessaki on köyhyyttä ja kurjuutta, mutta ei juurikaan nähtävissä kadulla kulkiessa. Silti on äitiyspakkaukset (siitäkin nimestä oli hirveä haloo) ja monet muut saajalle ilmaiset tuet. Matkailu oikeasti avartaa niin paljon, että sitä ei voi vannoutunut kotonapysyjä edes uskoa.

      Lainaa

  34. Tuomari kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +47 (49 ääntä)

    On teillä kyllä saatana vie ongelmat.

      Lainaa

  35. Mery kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +45 (53 ääntä)

    Itse ihmettelen sitä, että jotkut myyvät kirpparilla äitiyspakkauksen tuotteita kalliilla hinnalla. Vasta näin, kun joku pyysi äitiyspakkauksen talvihaalarista 45 €! Ymmärtäisin edullisella hinnalla myynnin, kun kirppispöytä ei ole ilmainen…

      Lainaa

  36. Esa Lindqvist kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +27 (29 ääntä)

    Nuo ihmiset on ihan perseestä.

      Lainaa

  37. Seitsemän lapsen äiti kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +47 (49 ääntä)

    Tuleva isä:
    Ihme ulinaa. Meillä lapsi syntyy heinäkuussa ja saatiin vuoden 2017 äitiyspakkaus lisätuotteilla (etuutta nostettiin 140e -> 170e, jos laskettu aika on 1.6.2018 jälkeen). Tämän ja viime vuoden pakkauksissa on muuten samat tuotteet, mutta vaatteissa on eri kuosit. Ja tietenkin pakkaus on eri värinen. Meitä tosin miellyttää enemmän 2017 rauhallisempi väritys ja värikkäämmät vaatteet. Täytyy muuten kehua koko äitiyspakkausta, miten kattava se on. Ei paljon tarvii ostella vauvalle lisää vaatteita ensimmäisten kuukausien aikana.

    Muuten samaa mieltä, mutta ei teille tule ne äitiyspakkauksen vaatteet riittämään. Paitsi jos pesette joka päivä pyykkiä eikä vauva ole niskapaskoja- tai pulauttelijatyyppiä. Meillä on ollut pari lasta joilla on menny kolme-neljä vaatekertaa päivässä, toinen kakkasi aina niin että vaippamerkistä riippumatta meni vaatteet vaihtoon ja toinen oksenteli kaaressa useita kertoja päivässä. Muilla lapsilla on pääosin piisannut vaatekerta per päivä tai joskus jopa parikin päivää mennyt samat vaatteet. Mutta siis älkää ihmeessä jättäkö vaatevarastoa äitiyspakkauksen varaan tai saattaa tulla hyvin kiire kauppaan pari päivää kotiutumisen jälkeen… ne äitiyspakkauksen vaatteiden koot kun on melkoisella haitarilla, vastasyntynyt hukkuu johonkin 74cm asuun…

    Onnea odotukseen, teillä on edessä hieno aika!

      Lainaa

  38. JjJ kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +24 (40 ääntä)

    Kyllä lisääntymisellekin pitäisi olla jonkinlainen ajokortti, saataisin edes ne heikoimmat geenit pidettyä aisoissa.

      Lainaa

  39. Jekku kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +17 (17 ääntä)

      Lainaa

  40. jukkapalmu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +21 (21 ääntä)

    Memerento:
    Ei sitä pakkausta oo pakko ottaa!

    Ja sen saa rahanakin jos haluaa

      Lainaa

  41. Kolmas kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -47 (63 ääntä)

    Seitsemän lapsen äiti: Muuten samaa mieltä, mutta ei teille tule ne äitiyspakkauksen vaatteet riittämään. Paitsi jos pesette joka päivä pyykkiä eikä vauva ole niskapaskoja- tai pulauttelijatyyppiä. Meillä on ollut pari lasta joilla on menny kolme-neljä vaatekertaa päivässä, toinen kakkasi aina niin että vaippamerkistä riippumatta meni vaatteet vaihtoon ja toinen oksenteli kaaressa useita kertoja päivässä. Muilla lapsilla on pääosin piisannut vaatekerta per päivä tai joskus jopa parikin päivää mennyt samat vaatteet. Mutta siis älkää ihmeessä jättäkö vaatevarastoa äitiyspakkauksen varaan tai saattaa tulla hyvin kiire kauppaan pari päivää kotiutumisen jälkeen… ne äitiyspakkauksen vaatteiden koot kun on melkoisella haitarilla, vastasyntynyt hukkuu johonkin 74cm asuun…

    Onnea odotukseen, teillä on edessä hieno aika!

    Olipas kyllä taas passiivisaggressiivista sontaa. Ja ihan seitsemän lapsen äidiltä.

      Lainaa

  42. pulu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +64 (64 ääntä)

    Eli tästäki saa ongelman:
    Hävetkää kaikki vanhemmat jotka kehtaa tuollain kitistä. Monessa länsimaassaakin olisi miljoonittain äitejä ja isejä, joille tollasen pakkauksen, olkoonkin sitten vaikka 2017 -malli, olisi lottovoitto ja he olisivat ikuisesti kiitollisia että yhteiskunta haluaa auttaa.

    Just näin. Minä olin ja olen tosi kiitollinen edelleen omasta ekasta äitiyspakkauksesta, vaikka mekin saatiin aikanaan edellisvuoden “vanhaa mallia” kevätvauvalle.
    Oltiin parikymppisiä kun tuli ylläriraskaus ja vaikka ehdottomasti haluttiin pitää lapsi, oli siinä kahdella köyhistä lähtökohdista olevalla opiskelijalla vitsit vähissä. Esikoisen ainoat vaatteet olivat alkuun äitiyspakkauksesta ja niitä sitten täydennettiin kirppiksellä aina kun budjetti antoi myöten.

    Vaikka muut lapset saatiin sitten kun oli kummallakin työpaikat, olen aina kiitollisena ajatellut äitiyspakkauksia ja ihmetellyt aikuisia ihmisiä jotka vinkuu vääristä väreistä.

      Lainaa

  43. Aksu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +45 (45 ääntä)

    Mun mielestä 2017 vuoden pakkaus oli kivempi kuin uusi ja itse tulen taas saamaan sen 2018 pakkauksen. Mutta en valita, sillä on mahtava etuus saada ylipäänsä mitään noin hienoa ilmaiseksi!

      Lainaa

  44. Jep jep kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +33 (33 ääntä)

    Olisi kiva tietää, miten tämä keskustelu jatkui Liljan kommentin jälkeen. :)

      Lainaa

  45. JoJo kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +64 (64 ääntä)

    Eräs (entinen) tuttu ei suostunut käyttämään mitään äitiyspakkauksen sisällöstä, koska ne on kuulemma ihan nanso-neuvostokamaa ja on kuulemma noloo käyttää tollasia sosiaaliapuvaatteita lapsellaan. Hänen vauvansa pukeutuu vaan parempiin brändeihin! Joittenki jutuista vaan meinaa saada syövän.

      Lainaa

  46. Kanilainen kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +18 (20 ääntä)

    Tuleva isä:
    Ihme ulinaa. Meillä lapsi syntyy heinäkuussa ja saatiin vuoden 2017 äitiyspakkaus lisätuotteilla (etuutta nostettiin 140e -> 170e, jos laskettu aika on 1.6.2018 jälkeen). Tämän ja viime vuoden pakkauksissa on muuten samat tuotteet, mutta vaatteissa on eri kuosit. Ja tietenkin pakkaus on eri värinen. Meitä tosin miellyttää enemmän 2017 rauhallisempi väritys ja värikkäämmät vaatteet. Täytyy muuten kehua koko äitiyspakkausta, miten kattava se on. Ei paljon tarvii ostella vauvalle lisää vaatteita ensimmäisten kuukausien aikana.

    Ei itseasiassa ole samat tuotteet. Mm. 2018 pakkauksessa ei ole normaalisti kuumemittaria – nyt se tulee korvaamaan poisjääneen lautasen. 2017 paketin saaneet joilla la 1.6.2018 jälkeen saavat kaksi kuumemittaria.
    2018 pakkauksessa ei ole kestovaippaa eikä talkkia, jotka taas 2017 pakkauksessa oli. :)
    Ja suurimmalla osalla ei muuten ole mitään toiveita saada äitiyspakkauksen vaatteita riittämään pelkästään, kun kokohaitarit ja mitoitukset ovat suuria. :D Mutta muuten pakkaus on kyllä kattava ja siellä on kivasti tuotteita, joita ei välttämättä itse olisi ensimmäisen kohdalla tajunnut hankkia.

      Lainaa

  47. S kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +14 (16 ääntä)

    Sesonkituote:
    Minulle kelpaisi vaikka vuoden 2008 boksi ja tuskin sitäkään huomaisin vanhaksi.

    Mulla oli/on se pakkaus ja käytin sen vaatteita 2014 syntyneellä tokalla lapsella ja aion käyttää joitakin vielä tänä vuonna syntyvällä kolmannella.

      Lainaa

  48. S kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +41 (41 ääntä)

    JoJo:
    Eräs (entinen) tuttu ei suostunut käyttämään mitään äitiyspakkauksen sisällöstä, koska ne on kuulemma ihan nanso-neuvostokamaa ja on kuulemma noloo käyttää tollasia sosiaaliapuvaatteita lapsellaan. Hänen vauvansa pukeutuu vaan parempiin brändeihin! Joittenki jutuista vaan meinaa saada syövän.

    No miksi ihmeessä ei ottanut niitä rahoja ja ostanut niillä kahta luksusbodya?

      Lainaa

  49. ..... kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +50 (52 ääntä)

    Voi helvetti sain 100e ilmaiseksi mutta sain sen 20e seteleinä enkä 50e seteleinä, palautan!

      Lainaa

  50. Väsynyt kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -73 (77 ääntä)

    Te ette vain ymmärrä. Jos ostatte 2018 vuosimallin auton, niin ette hyväksy varmasti -17 mallin autoa. Saati käytettyä. Tai erimerkkistä.

      Lainaa

  51. Jjk kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +41 (41 ääntä)

    En voi uskoa mitä juuri luin.. Tällänen kiittämättömyys on sanoinkuvamattoman kuvottavaa. Kuinka joku kehtaa valittaa jostain kuoseista, kun saa valtiolta ilmaiseksi laadukkaita vauvan perustarvikkeita? Huhhuh, toivottavasti eivät kasvata lapsistaan samanlaisia ihmisiä mitä itse ovat.

      Lainaa

  52. Hihi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +56 (60 ääntä)

    Väsynyt:
    Te ette vain ymmärrä. Jos ostatte 2018 vuosimallin auton, niin ette hyväksy varmasti -17 mallin autoa. Saati käytettyä. Tai erimerkkistä.

    Ostatko äitiyspakkauksia useinkin? Paljonko olet joutunut pulittamaan moisesta?

      Lainaa

  53. Jo kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +64 (66 ääntä)

    Väsynyt:
    Te ette vain ymmärrä. Jos ostatte 2018 vuosimallin auton, niin ette hyväksy varmasti -17 mallin autoa. Saati käytettyä. Tai erimerkkistä.

    Jos saan ilmaseks, nii kelpaa vaikka -16 vuoden malli.

      Lainaa

  54. Lanttu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +14 (32 ääntä)

    Ei ne oikeasti hyvätuloiset tollasesta todellakaan valita tai tuo ilmi miten noloa äitiyspakkaukset ja halvemmat vaatteet on. Ne on noita lähiön valkoroskia, jotka haluaa vaan näyttää rikkaammalta kuin ovat vaikka tulot koostuu pikavipeistä.

      Lainaa

  55. Mäd maick kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -15 (21 ääntä)

    Vⅰtun köyhät

      Lainaa

  56. Tiina kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +31 (33 ääntä)

    Ei tässä minun silmään ollut mitään vihamielistä. Niin se vain on, että pakkauksessa on varsin vähän ihan vastasyntyneelle sopivia. Ja yksilöstä riippuen vaatetta voi likaantua yllättävän isoja määriä. Onneksi kirpparit on pullollaan hyväkuntoisia pikkuvaatteita.

    Kolmas: Olipas kyllä taas passiivisaggressiivista sontaa. Ja ihan seitsemän lapsen äidiltä.

      Lainaa

  57. Turvokki kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +36 (38 ääntä)

    Asdfg:
    Hah, mun lapsella tulee olemaan sen sitten tulevan äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi vuoden 1993 äitiyspakkauksen vaatteet (joita seki minä että miun sisko ollaan käytetty)

    Katson ja korotan: Esikoiseni käytti niin vuoden 2016, 1987, 1981 ja 1971 äitiyspakkauksen vaatteita (kiitos säilytyksestä, mummi ♥) Olihan osa ehkä hieman pesussa haalistuneita, mutta muuten kestäviä ja käytännöllisiä.

    En ikinä, ikinä, ikinä halua erehtyä liikkumaan sellaisissa “piireissä” (WTF?) joissa minun pitäisi murehtia sitä, missä vintagevaatteissa lapseni kulkee.

      Lainaa

  58. Kulinaristi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (10 ääntä)

    Minulle tulee vauvasta mieleen Liiterin pakastebroileri.

      Lainaa

  59. Jopas kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +24 (26 ääntä)

    Äitiyspakkaus ei ole kuten kännykkä, eli uusi malli ei välttämättä ole parempi kuin vanha. Sen parempaa tietoa ei ole että minkälaisia muutoksia pakkauksessa on nyt tapahtunut, mutta aina ne muutokset eivät ole olleet parannuksia.

      Lainaa

  60. ... kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +30 (34 ääntä)

    Kiittämättömyys on maailman palkka. Oikeasti ihan oksettaa näiden ihmisten itsekkyys ja ymmärtämättömyys. Äitiyspakkauksen pointti on pitää vauva terveenä ja elossa, mutta jos tulevan vanhemman suurin huoli on viime vuoden vaatteet niin ehkä niitä vauvoja ei kannata hankkia ennen kuin ollaan itse kasvettu aikuisiksi. Hävetkää.

      Lainaa

  61. Rampe&Naukkis kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (5 ääntä)

    Kun pyyhit uuden äidin silmäkulmasta kyyneleen.

      Lainaa

  62. Tataariukko kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -22 (30 ääntä)

    Se on joskus pienestä kiinni. Tiedän tunteen kun tilaa jotain mitä SUURESTI odottaa, ja se onkin pikkuisen erilainen. Ehkä olen hieman materialisti, mutta ymmärrän vastakkaisen sukupuolen edustajien pettymyksen tässä mokassa.

      Lainaa

  63. Ruma Elsa kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -6 (14 ääntä)

    Hihi: Ostatko äitiyspakkauksia useinkin? Paljonko olet joutunut pulittamaan moisesta?

    Verorahoilla kustannettu äitiyspakkaus ei ole kenellekään ilmainen.
    Äiti kustantaa sitä itsekin maksamalla veroja äitiyspäivärahastaan, kotihoidontuestaan ja lapsensa päivähoidosta, sekä palkastaan tietenkin, kun palaa työhön.

    Mikään ei ole ilmaista.

    (Siinä äitiyspakkauksessa oli mainio pieni makuupussi vauvalle, meillä on edelleen, vuosien jälkeen tallessa pari makuupussia, nykyisin kissankopan pehmusteena.
    Myös niitä pakkauksen sideharsoja käytin jälkeenpäin ikkunanpesussa).

      Lainaa

  64. Juunas kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +19 (21 ääntä)

    Suomalainen on kyllä äärettömän kekseliäs kun pitää keksiä mistä tänään pahoittaisi mielensä.

    Jos kaikki mielensäpahoittamiseen hukattu energia käytettäsiin johonkin järkevään ja rakentavaan, me olisimme varmasti maailman parhaita aivan missä tahansa.

      Lainaa

  65. Laura kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Weird Alin laulu ”First World Problems” on aika hauska!
    … tuli vaan nyt mieleen, ihan mihinkään liittymättä. ;)

      Lainaa

  66. John kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +31 (31 ääntä)

    Meneekö vauva pilalle jos sen pukee edellisvuoden potkupukuun? Mä oon lapseton, niin en ymmärrä tällaisista.

      Lainaa

  67. Sinttu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +15 (15 ääntä)

    Memerento:
    Ei sitä pakkausta oo pakko ottaa!

    NIIN MUTTA KUN PÄÄTÖS ON TEHTY TÄMÄN VUODEN TARJONNAN MUKAAN! Ei mitään viimevuotisia jämiä. Nih!

      Lainaa

  68. löpö kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +9 (9 ääntä)

    Iini:
    “Laittaa samana vuonna syntyneet eriarvoiseen asemaan heti syntymästä”

    Kyllä menee tie korkeapalkkaisiin töihin heti tukkoon, jos on viime vuoden äitiyspakkauskamppeissa joutunut olemaan. Kyllä alkuvuoden vauvoja syrjitään… Mitenköhän ne edellisen vuoden vauvat sillä paketilla pärjää? No hyvin tietysti kun sillon se oli sen vuoden paketti. Ihan on eri olosuhteet ja lähtökohdat tänä vuonna.

    Itse asiassa alkuvuodesta syntyneet lapset on urheilussa edullisemmassa asemassa, kun ikäluokkajoukkueissa tammikuussa syntyneet on käytännössä vuoden joulukuussa samana vuonna syntyneitä vanhempia. Lasten kehitys on niin nopeaa, että alkuvuonna syntyneet on keskimäärin isompikokoisia ja paremmalla motoriikalla varustettuja kun loppuvuonna syntyneet.

    ja entäs kun täyttää 18? silloin nuori toivoo että olisimpa syntynyt mieluuminen alkuvuodesta kuin loppuvuodesta. tuskin se lapsi sanoo että: elämä on pilalla kun joutui kulkemaan edellisvuoden äitiyspakkauksen vaatteissa!! minä itse halusin tilata pakkausken mahdollisimman nopeasti, vaikka tiesin että tulisi edellisvuoden laatikko, vuodesta viis, kunhan sain vain nopesti sen laatikon että pääsin fiilistelemään vaatteita :)

      Lainaa

  69. Sinttu kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -12 (18 ääntä)

    Väsynyt:
    Te ette vain ymmärrä. Jos ostatte 2018 vuosimallin auton, niin ette hyväksy varmasti -17 mallin autoa. Saati käytettyä. Tai erimerkkistä.

    anteeksi, piti painaa peukkua ylös mutta menikin alas!

      Lainaa

  70. löpö kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +6 (6 ääntä)

    Iini:
    “Laittaa samana vuonna syntyneet eriarvoiseen asemaan heti syntymästä”

    Kyllä menee tie korkeapalkkaisiin töihin heti tukkoon, jos on viime vuoden äitiyspakkauskamppeissa joutunut olemaan. Kyllä alkuvuoden vauvoja syrjitään… Mitenköhän ne edellisen vuoden vauvat sillä paketilla pärjää? No hyvin tietysti kun sillon se oli sen vuoden paketti. Ihan on eri olosuhteet ja lähtökohdat tänä vuonna.

    Itse asiassa alkuvuodesta syntyneet lapset on urheilussa edullisemmassa asemassa, kun ikäluokkajoukkueissa tammikuussa syntyneet on käytännössä vuoden joulukuussa samana vuonna syntyneitä vanhempia. Lasten kehitys on niin nopeaa, että alkuvuonna syntyneet on keskimäärin isompikokoisia ja paremmalla motoriikalla varustettuja kun loppuvuonna syntyneet.

    ja entäs kun täyttää 18? silloin nuori toivoo että olisimpa syntynyt mieluuminen alkuvuodesta kuin loppuvuodesta. tuskin se lapsi sanoo että: elämä on pilalla kun joutui kulkemaan edellisvuoden äitiyspakkauksen vaatteissa!! minä itse halusin tilata pakkausken mahdollisimman nopeasti, vaikka tiesin että tulisi edellisvuoden laatikko, vuodesta viis, kunhan sain vain nopesti sen laatikon että pääsin fiilistelemään vaatteita :)

    John:
    Meneekö vauva pilalle jos sen pukee edellisvuoden potkupukuun? Mä oon lapseton, niin en ymmärrä tällaisista.

    ei ymmärrä kukaan muukaan.

      Lainaa

  71. pinkki puudeli kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -19 (23 ääntä)

    John:
    Meneekö vauva pilalle jos sen pukee edellisvuoden potkupukuun? Mä oon lapseton, niin en ymmärrä tällaisista.

    No miksi lapsettomat sitten tulee kommentoimaan äitiyspakkausta?

    Musta se oli kiva yllätys, olin ihan otettu, kun se saapui kotiin. Ne värit oli harmaa-beige-vaaleansininen-akselilta, mutta kyllä ne varavaatteina meni, kun vauvan vaatteet pitää joka päivä vaihtaa, useampaankin kertaan.

      Lainaa

  72. Hihi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +12 (12 ääntä)

    Ruma Elsa: Verorahoilla kustannettu äitiyspakkaus ei ole kenellekään ilmainen.
    Äiti kustantaa sitä itsekin maksamalla veroja äitiyspäivärahastaan, kotihoidontuestaan ja lapsensa päivähoidosta, sekä palkastaan tietenkin, kun palaa työhön.

    Mikään ei ole ilmaista.

    Jos pilkkua viilataan, mikään verovaroilla kustannettu tuote tai palvelu ei silti ole jotain, josta veronmaksaja maksaisi, ts. suorittaisi suoran rahakorvauksen, ts. pulittaisi mitään. Ihan totta kuitenkin, että äitiyspakkauksia ei saataisi tarjolle kustannukstta; jos siis hintaa mietitään veronmaksajalle, niin Suomen viimevuotisten verotulojen ollessa lähemmäs 100 miljardia euroa ei yksittäisen, veroja maksavan keski- tai matalatuloisen äidin rahoista mene edes sentin tuhannesosaa yhteen äitiyspakkaukseen.

    No joo, verrattavissa siis alle vuoden ikäisen auton saamiseen upouuden auton maksua vastaan. Harmittaisi minuakin.

      Lainaa

  73. Mankku kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +19 (21 ääntä)

    Voi vee! Aina tästä asiasta kitistään.
    Toiset eivät saa lasta, vaikka kuinka haluaisivat ja jotkut turhamaiset bimbot (jotka raskautuvat kertalaakista) kehtaavat natista jostain hemmetin äitiyspakkauksesta.

      Lainaa

  74. Väsynyt kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (4 ääntä)

    Hihi: Ostatko äitiyspakkauksia useinkin? Paljonko olet joutunut pulittamaan moisesta?

    Mun kaikki äitiyspakkaukset on Porche-Shamppari (vuoden 1976 satoa), ja ne kuule maksaa.

      Lainaa

  75. ... kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +12 (14 ääntä)

    pinkki puudeli: No miksi lapsettomat sitten tulee kommentoimaan äitiyspakkausta?

    Musta se oli kiva yllätys, olin ihan otettu, kun se saapui kotiin. Ne värit oli harmaa-beige-vaaleansininen-akselilta, mutta kyllä ne varavaatteina meni, kun vauvan vaatteet pitää joka päivä vaihtaa, useampaankin kertaan.

    Kommentillasi ei ole mitään tekemistä sen kommentin kanssa, johon vastasit.

      Lainaa

  76. Äänestäjä kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (14 ääntä)

    Turvokki: Katson ja korotan: Esikoiseni käytti niin vuoden 2016, 1987, 1981 ja 1971 äitiyspakkauksen vaatteita (kiitos säilytyksestä, mummi ♥) Olihan osa ehkä hieman pesussa haalistuneita, mutta muuten kestäviä ja käytännöllisiä.

    En ikinä, ikinä, ikinä halua erehtyä liikkumaan sellaisissa “piireissä” (WTF?) joissa minun pitäisi murehtia sitä, missä vintagevaatteissa lapseni kulkee.

    Kas tässä esimerkki suomalaisuudesta! Mitään ei heitetä pois, etenkään ilmaiseksi saatua. Vaatteilla on tunneside, vaikka niitä on pidetty kuukausi. Vaatetta ei voi antaa niitä tarvitseville, vaan niitä hallitaan vuosikymmeniä vintillä.

    Telkkarista sitten katsellaan ja voivotellaan maailman köyhiä lapsia siellä sun täällä. Voivoi heitä kun ei tavallinen pulliainen voi mitenkään auttaa.

      Lainaa

  77. Tautiluokitus kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -7 (7 ääntä)

    : Kommentillasi ei ole mitään tekemistä sen kommentin kanssa, johon vastasit.

    Pudskulla on nyt _ne_ päivät meneillään. Sen huomaa yliaggressiivisesta reagoinnista muiden viesteihin. Kipu ja hormonit aiheuttavat tuollaista ylilyöntiä. Odotellaan me, että menee ohi ja kommenttipalsta pääsee palamaan vähän sivistyneemmäksi taas. Pudsku ei tälläisinä päivinä käy ihan syyntakeisena.

      Lainaa

  78. Turun murre kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +14 (14 ääntä)

    Ymmärtääkseni ennen syyskuuta 2018 syntyvät lapset on pääsääntöisesti tehty vuonna 2017, joten eikös heidän kuulukin saada kyseisen vuoden pakkaukset.

      Lainaa

  79. Kiittämättömyyden aatelia kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +5 (11 ääntä)

    Nean perheellä ei ilmiselvästi ole tarvetta tuelle, kun on vara kitistä pari kuukautta VANHASTA ilmaisesta tavarasta… Oksettaa yhtä paljon ku
    kotoutuskeskuksen asukkaat, jotka valittaa ilmaisesta ruuasta.

    Jos ei meidän verovaroilla teitä varten hankittu tavara kiinnosta, niin voi hankkia itse parempaa.

      Lainaa

  80. Nimesi kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (3 ääntä)

    Elukka:
    Voiko joku kertoa mitä eroa on 17 ja 18 pakkauksilla? Vähän epäilyttää että ei ole kosmeettisia eroja suurempaa

    Pääasiassa erot ovat vaatteiden väreissä ja kuvioissa. Vuoden 2018 pakkauksen vaatteet ovat ihan saatanan rumat, edellisvuoden värit taas ihanat. Mutta näköjään joku haluaa lapsensa rumiin vaatteisiin ihan vain siksi, että ne ovat uudemmat.

      Lainaa

  81. Mit vit... kirjoitti:
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Oon aina ollu sitä mieltä että hienoa kun suomessa kaikilla on äänioikeus, mutta en ookkaan enään ihan niin varma…

      Lainaa

  82. Mainos Mainoskissa kirjoitti:

Kommentoi

Avatar

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Avainsanat: , , , , , , ,