Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parempi ihminen äänessä

Oletko käsitellyt koiraasi aina väärin?
Taustatietoja: Uutisjutun koira karkasi omistajaltaan heikoille jäille ja putosi veteen. Koiran pelastettuaan omistaja putosi itse jäihin ja jäi vuorostaan koiran pelastettavaksi. Lue koko juttu tästä. Parempi ihminen äänessä

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +939 (967 ääntä)
      Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

      Lainaa

    2. Tulos: +1405 (1421 ääntä)
      Se on hyvä että on olemassa Aijan kaltaisia ihmisiä, joille ei koskaan, missään tilanteessa käy vahinkoja tai virheitä. Kaikki on valmiiksi suunniteltua, ja ne suunnitelmat toteutuvat aina ongelmitta. Eihän ihminen nyt missään nimessä voi liukastua -koiran vetäsemänä tai jopa ilman koiraa! Eikä koskaan missään maailman tilanteessa voi käydä niin, että ote lipeää hihnasta. Tällä logiikalla Aija ei ilmeisesti ole koskaan myöskään tiputtanut mitään, kaikesta pystytään pitämään kiinni pelkällä tahdonvoimalla!

      Lainaa

    3. Tulos: +323 (335 ääntä)
      Aija, nyt jumalauta, kerää ittes!

      Lainaa

    4. Tulos: +284 (294 ääntä)
      ninni: Se on hyvä että on olemassa Aijan kaltaisia ihmisiä, joille ei koskaan, missään tilanteessa käy vahinkoja tai virheitä. Kaikki on valmiiksi suunniteltua, ja ne suunnitelmat toteutuvat aina ongelmitta. Eihän ihminen nyt missään nimessä voi liukastua -koiran vetäsemänä tai jopa ilman koiraa! Eikä koskaan missään maailman tilanteessa voi käydä niin, että ote lipeää hihnasta. Tällä logiikalla Aija ei ilmeisesti ole koskaan myöskään tiputtanut mitään, kaikesta pystytään pitämään kiinni pelkällä tahdonvoimalla!
      Eihän siinä mitään, elämä on varmasti järjestää niin säännönmukaiseksi ja yksinkertaiseksi, että vahingot ovat hyvin epätodennäköisiä, mutta vaihtokaupassa menee mm. kaikki elämänilo ja muu tällainen pieni. Vaikuttaisi kuvaavan Aijaa varsin hyvin...

      Lainaa

    5. Tulos: -10 (256 ääntä)
      Surullinen elämä koiralla, jos ei saa koskaan olla vapaana ilman hihnaa.

      Lainaa

    6. Tulos: +46 (220 ääntä)
      Kannattais Aijan nyt puhdistaa ne hiekat sieltä alapääalueelta

      Lainaa

    7. Tulos: +29 (121 ääntä)
      Aija vois saaha remmistä.

      Lainaa

    8. Hööpölööpö 14.4.2016 1:26
      Tulos: -102 (216 ääntä)
      Periaatteessahan Aija on kyllä oikeassa. Jos ei heikoille jäille sorsien perään lähde koira, niin toista koiraa jahtaamaan tms. Pienen koiran omistajana on saanut ylimääräisiä sydämentykytyksiä kerran jos toisenkin, kun pieni nainen ei meinaa saada pidettyä isoa koiraa hallinnassaan. Onneksi toistaiseksi ei ole sattunut mitään, kun koira on kuitenkin pysynyt kiinni, vaikka omistaja onkin kaatunut tilanteessa ojan pohjalle tms.

      Lainaa

    9. Satunnainen randomi 14.4.2016 1:31
      Tulos: +71 (87 ääntä)
      Ihana hauva.

      Lainaa

    10. Tulos: +284 (298 ääntä)
      Voi toivottavasti Aijalla ei oo lapsia! :'D "ei meidän pikku Kaapo..."

      Lainaa

    11. Tulos: +133 (169 ääntä)
      Nyt kyllä tarvittais Aijalle itelleen yhtä tomera isäntä/emäntä kuin hän itse on, äkkiä hihnaan eikä irti päästettäis ettei kävisi tuolla tavalla muille riehumaan. Koulutuskysymys.

      Lainaa

    12. Tulos: +229 (235 ääntä)
      Aija on niitä ihmisiä jotka eivät tee inhimillisiä erehdyksiä, koskaan.

      Lainaa

    13. Tulos: +171 (183 ääntä)
      Huvittavaa miten edellisissä feissarimokissa haukuttiin omistaja ihan pystyyn, kun oli jäällä liukastunut kun koira oli lähtenyt vetämään. Nyt sitten puolustellaan että vahinkoja sattuu kaikille, eikä sitä koiraa (isoa tai pienempääkään) aina vaan saa pidettyä kurissa.

      Lainaa

    14. Luomuteurastaja 14.4.2016 6:28
      Tulos: +1 (55 ääntä)
      Lapsena tuo Aija on varmasti kaatuillut ja paljon. Ja miten justiinsa on hiekkalaatikolla sattunut, niiin paljon tuntuu olevan konehuoneessa vielä tallella.

      Lainaa

    15. Mother of Vile Excrement 14.4.2016 7:17
      Tulos: +72 (80 ääntä)
      ninni: Se on hyvä että on olemassa Aijan kaltaisia ihmisiä, joille ei koskaan, missään tilanteessa käy vahinkoja tai virheitä. Kaikki on valmiiksi suunniteltua, ja ne suunnitelmat toteutuvat aina ongelmitta. Eihän ihminen nyt missään nimessä voi liukastua -koiran vetäsemänä tai jopa ilman koiraa! Eikä koskaan missään maailman tilanteessa voi käydä niin, että ote lipeää hihnasta. Tällä logiikalla Aija ei ilmeisesti ole koskaan myöskään tiputtanut mitään, kaikesta pystytään pitämään kiinni pelkällä tahdonvoimalla!
      Joo, tämä on se ihmistyyppi "koska minä en koskaan tee virheitä, niin ei niitä silloin saa muillekaan sallia!"...

      Lainaa

    16. Tulos: +42 (56 ääntä)
      Alko suututtaa jostain syystä Aijan kommentit.

      Lainaa

    17. Tulos: -143 (201 ääntä)
      Aija on aivan oikeassa. Koiraa ei pidetä pesintäkautena irti. Pesintäkausi alkaa maaliskuun alussa ja kestää aina elokuulle asti. Kiva, että koira pelasti, mutta omistaja täys idiootti.

      Lainaa

    18. King Arthur 14.4.2016 8:06
      Tulos: +78 (82 ääntä)
      Käy hiukan surku Aijaa kun kukaan ei ole tarpeeksi kehunut. Ei voi muuten olla noin suuri tarve huutaa omaa ylemmyyttään. Btw, koiranomistaja saa kuulla aika tuutillisen kaikenmaailman koirataikuireilta joiden omat kyvyt on 100% terästä ja koira hallussa kuin jääpallo helvetissä. Nykyään noi palopuheet valuu kuin vesi ankan - tai sorsan - selästä.

      Lainaa

    19. Arthur Brown 14.4.2016 8:11
      Tulos: -3 (59 ääntä)
      Ana: Surullinen elämä koiralla, jos ei saa koskaan olla vapaana ilman hihnaa.
      Niin, paljon parempi neljän seinän sisällä vapaana kaupungissa... Koirat kuuluvat maalle ja luontoon, siltikin jotkin valopäät antavat niiden juosta vapaana kaupunkialueilla. Samat tyypit jättävät myös kakat keräämättä. Sitten ihmetellään kun ihmiset vihaavat koiran*omistajia*.

      Lainaa

    20. Tulos: +65 (65 ääntä)
      häpeekö nää ihmiset seuraavana päivänä näitä rykäsyjään? :DD

      Lainaa

    21. Tulos: +134 (138 ääntä)
      mo: Aija on aivan oikeassa. Koiraa ei pidetä pesintäkautena irti. Pesintäkausi alkaa maaliskuun alussa ja kestää aina elokuulle asti. Kiva, että koira pelasti, mutta omistaja täys idiootti.
      Osaatko sä lukea? Ei se koira ollut irrallaan.

      Lainaa

    22. Tulos: +42 (56 ääntä)
      mo: Aija on aivan oikeassa. Koiraa ei pidetä pesintäkautena irti. Pesintäkausi alkaa maaliskuun alussa ja kestää aina elokuulle asti. Kiva, että koira pelasti, mutta omistaja täys idiootti.
      Ensin mietein et miks tää on saanu miinusta. Tottahan tuo, että pesintäkauden aikana koirat eivät saa olla irti (nk. kiinnipitoaika). Mutta sitten tajusin: Ei, Aija ei ole oikeasi. Aija on idiootti. Enkä nyt kyllä tajua miksi omistajakaan oli idiootti? Hätä siinä tulee, vaikka ehkä hetken olisi voinut odottaa jos se vaikka pääsisi ite sieltä pois. Jos sinäkin lukisit edes tuon alustuksen, koira ei ollut irti vaan karkasi omistajalta. Tosin ehkä kannattaa pitää siitä remmistä kiinni niin, et ainakin raahaudut mukana :P Itsellä (täällä maalla) on ajokoira ja voin kyl kuvitella liukkaalla/mutaisella että jos nykäsee niin äkkiä on nurin ja koira menossa. Takaisin et saa ennen ku se mettäsä väsähtää.

      Lainaa

    23. Tulos: +82 (86 ääntä)
      mo: Aija on aivan oikeassa. Koiraa ei pidetä pesintäkautena irti. Pesintäkausi alkaa maaliskuun alussa ja kestää aina elokuulle asti. Kiva, että koira pelasti, mutta omistaja täys idiootti.
      jos luit mokaan liittyvän jutun. niin koiraa ei pidetty irtonaisena. vaan ainoastaan yllättävä kiskasu koiran taholta jäisellä maalla aiheutti remmin irtoamisen koiran omistajan kädestä

      Lainaa

    24. Totta puhuu 14.4.2016 10:01
      Tulos: -78 (100 ääntä)
      Koira pitää tosiaan pitää hihnassa eli Taija on siinä asiassa oikeassa. Näin viimeksi aamulla vapaana jolkottelevan pitbullin, miksi juuri idiootit hankkivat taistelukoiria?

      Lainaa

    25. Totta puhuu 14.4.2016 10:02
      Tulos: -27 (57 ääntä)
      Ana: Surullinen elämä koiralla, jos ei saa koskaan olla vapaana ilman hihnaa.
      Saat pitää koiraa vapaana lain mukaan VAIN omistamallasi tontilla joten mikä tässä nyt on ongelma vai etkö järjestyslakia ymmärrä?

      Lainaa

    26. Tulos: -35 (87 ääntä)
      Ottamatta kantaa itse uutiseen, ihmettelen kovasti että miksi ihmiset ottaa niin isoja koiria ettei omistajan voimat riitä. Kyllä se on loppuviimeks ihmisen vastuu pitää se koira kiinni. Turha selittää mutku en jaksanu pitää kiinni.

      Lainaa

    27. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Tulee tuosta Aijasta mieleen Lehtorannan Aija. Kommentoinnin taso on juuri tyypillistä Lehtoranta-laatua.

      Lainaa

    28. Tulos: +82 (84 ääntä)
      Serkuilla oli joskus kauan sitten koira nimeltä Aija. Se oli fiksumpi kuin tämä henkilö.

      Lainaa

    29. "isot koirat" 14.4.2016 11:02
      Tulos: +79 (79 ääntä)
      Rokko: Ottamatta kantaa itse uutiseen, ihmettelen kovasti että miksi ihmiset ottaa niin isoja koiria ettei omistajan voimat riitä. Kyllä se on loppuviimeks ihmisen vastuu pitää se koira kiinni. Turha selittää mutku en jaksanu pitää kiinni.
      ootko koskaan nähny novascotiannoutajaa, ne on keskimäärin alle 50 cm korkeita ja painaakin vaan jotain vajaat parikyt kiloo. pitää olla aika mitätön lihasvoima jos ei aikuinen ihminen voimiensa puolesta kykene pitämään tollerin hihnasta kiinni vaikka se kiskois kaikin voimin se on sit eri asia jos nyt sattuu inhimillinen virhe ja remmi on huonosti kädessä ja just sillä hetkellä se koira nykäsee, mutta siinä koiran koolla ei oo hirveesti merkitystä

      Lainaa

    30. Tulos: +57 (57 ääntä)
      Aija vaikuttaa ihan kamalalta ihmiseltä. Just niitä, ketkä ei ymmärrä asiaa, vaikka päähän takois. Ja koirahan tosiaan oli hihnassa eikä irti.

      Lainaa

    31. Koira kuin koira hallinnassa 14.4.2016 11:07
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Hööpölööpö: Periaatteessahan Aija on kyllä oikeassa. Jos ei heikoille jäille sorsien perään lähde koira, niin toista koiraa jahtaamaan tms. Pienen koiran omistajana on saanut ylimääräisiä sydämentykytyksiä kerran jos toisenkin, kun pieni nainen ei meinaa saada pidettyä isoa koiraa hallinnassaan. Onneksi toistaiseksi ei ole sattunut mitään, kun koira on kuitenkin pysynyt kiinni, vaikka omistaja onkin kaatunut tilanteessa ojan pohjalle tms.
      Mulla on paljon enemmän kokemusta siitä, että pikkukoirien omistajat pitää ne lattiamoppinsa irrallaan tai fleksin päässä täysin kontrollitta ja sitten vikisee kun isompi koira päin naamaa juosseelle fifille älähtää. Ei se et koira on pieni tee siitä mitenkään vähemmän turvallisuusriskiä vieraiden koirien kanssa asioidessa, pikemminkin päinvastoin (koska pienet koirat on usein kokoaan kompensoidakseen dominoivempia kuin suuret).

      Lainaa

    32. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Mibba: Voi toivottavasti Aijalla ei oo lapsia! :’D “ei meidän pikku Kaapo…”
      Aijan pikku Kaapoki ois varmaan talutushihnassa 18-vuotiaaksi asti :D

      Lainaa

    33. Tulos: -33 (49 ääntä)
      “isot koirat”: ootko koskaan nähny novascotiannoutajaa, ne on keskimäärin alle 50 cm korkeita ja painaakin vaan jotain vajaat parikyt kiloo. pitää olla aika mitätön lihasvoima jos ei aikuinen ihminen voimiensa puolesta kykene pitämään tollerin hihnasta kiinni vaikka se kiskois kaikin voimin se on sit eri asia jos nyt sattuu inhimillinen virhe ja remmi on huonosti kädessä ja just sillä hetkellä se koira nykäsee, mutta siinä koiran koolla ei oo hirveesti merkitystä
      No selvennyksen vuoksi, koiran ei tulisi olla ihmistä vahvempi.

      Lainaa

    34. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Rokko: Ottamatta kantaa itse uutiseen, ihmettelen kovasti että miksi ihmiset ottaa niin isoja koiria ettei omistajan voimat riitä. Kyllä se on loppuviimeks ihmisen vastuu pitää se koira kiinni. Turha selittää mutku en jaksanu pitää kiinni.
      Mun vanhempien koira on noin polvenkorkuinen. Painoa muutamankymmentä kiloa, mutta voimaa on sen verran että kun yllättäen nykäisee niin voi varomaton taluttaja kaatua. Ei siis aina ole kyse koiran koosta tai taluttajan voimattomuudesta.

      Lainaa

    35. Tulos: +74 (78 ääntä)
      Rokko: No selvennyksen vuoksi, koiran ei tulisi olla ihmistä vahvempi.
      Jos ihmistä heikompi koira yllättäen nykäisee niin omistaja voi kaatua ihan vain koska ei kaiken aikaa ole varautumassa siihen että koira säntää ennalta-arvaamattomaan suuntaan. Kukaan tuskin on jatkuvasti lihakset jännitettyinä koiraa lenkittäessä?

      Lainaa

    36. Tulos: -64 (76 ääntä)
      Minämuna: Jos ihmistä heikompi koira yllättäen nykäisee niin omistaja voi kaatua ihan vain koska ei kaiken aikaa ole varautumassa siihen että koira säntää ennalta-arvaamattomaan suuntaan. Kukaan tuskin on jatkuvasti lihakset jännitettyinä koiraa lenkittäessä?
      Miksi ei voi olla valppaana koko lenkin ajan. Ai nii, sos.media. My bad...

      Lainaa

    37. Tulos: +74 (82 ääntä)
      hijc: Miksi ei voi olla valppaana koko lenkin ajan. Ai nii, sos.media. My bad…
      et vissiin ole koiran kanssa ulkona ollut

      Lainaa

    38. Jalopuutoukka 14.4.2016 13:26
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Totta puhuu: Saat pitää koiraa vapaana lain mukaan VAIN omistamallasi tontilla joten mikä tässä nyt on ongelma vai etkö järjestyslakia ymmärrä?
      Järjestyslain 612/2003 2§ tässä laissa tarkoitetaan taajamalla taajaan rakennettua aluetta, joka on osoitettu taajama-liikennemerkillä 14§ "Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilyttämiseksi koiran omistajan tai haltijan on pidettävä koira taajamassa kytkettynä. Ei taida järjestyslaki olla sinullakaan hallussa. Järki käteen missä koiria kannattaa vapaaksi päästää, mutta tässä tapauksessa koira oli kytkettynä hihnaan, joten lukemisen ymmärtämisesi on jäänyt esikoulutasolle. Myönnän, että lain siteeraaminen meni pilkunnussimiseksi, mutta väärien luulojen korjaamiseksi koin sen tarpeelliseksi lisätä. Ikävä tapahtuma kaikkinensa jäihin putoaminen ja monelle se on kohtalokas, mutta jos oma koirani putoaisi jäihin lähtisin sitä välittömästi pois hakemaan omasta turvallisuudesta välittämättä. Pahimmillaan voin menettää tuhansia euroja koiraan kulunutta rahaa ja ihmisen parhaan ystävän.

      Lainaa

    39. Tulos: -25 (57 ääntä)
      Samat tyypit jättävät myös kakat keräämättä. Sitten ihmetellään kun ihmiset vihaavat koiran*omistajia*.
      Jos maa on jo valmiiksi täynnä tupakantumppeja ja muita maatumattomia ihmisenjätöksiä, niin ei siinä koiranpaskojen siivoamisessa näe enää juuri mitään pointtia.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (22 ääntä)
      Totta puhuu: Saat pitää koiraa vapaana lain mukaan VAIN omistamallasi tontilla joten mikä tässä nyt on ongelma vai etkö järjestyslakia ymmärrä?
      Saa pitää jos koira on koulutettu kunnolla ja pysyy omistajan vierellä ilman hihnaa. On siis välittömästi kytkettävissä jos tarvis.

      Lainaa

    41. Tulos: +24 (36 ääntä)
      Aijan kaltaiset ihmiset itkee Jounin Kaupan sivuilla, kun arpa ei suosinut, vaikka kuinka monesti kommentoi ja jakoi ja vielä tykkäsikin (niinkuin melkein puoli miljoonaa muutakin ihmistä). Kaiken lisäksi kertoi kuinka köyhä on ja tarvitsisi ne rahat (50 €), että voisi maksaa lemmikkieläimensä eläinlääkärin, tms. Huoh.

      Lainaa

    42. nykyisin kissaihminen 14.4.2016 16:56
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Rokko: Ottamatta kantaa itse uutiseen, ihmettelen kovasti että miksi ihmiset ottaa niin isoja koiria ettei omistajan voimat riitä. Kyllä se on loppuviimeks ihmisen vastuu pitää se koira kiinni. Turha selittää mutku en jaksanu pitää kiinni.
      Ei ole etenkään liukkailla keleillä kyse pelkästään omistajan voimista. Lapsenakaan ei itselleni ollut mikään suuri haaste pitää perheen saksanpaimenkoiraa aisoissa kesäisin, kun ainakaan jalat eivät lähteneet alta jos koira riehaantui, mutta yllätyksiä tuli silloinkin. En tiedä vetikö yhtenä kesänä talutushihna muutenkin viimeisiä päiviään vai oliko koira poikkeuksellisen kovassa kunnossa, mutta kerran jäi koira odottamaan kotipihalle hetkeksi, talutushihna rautakaiteeseen kiinnitettynä. Muistaakseni yksi maaseudulla vaeltelvista kissoista sattui siinä vilistämään pihan ohi, koira villiintyi, yhtäkkiä juoksikin kaulapantoineen kissan perässä, ja rautakaiteessa sitten roikkui vain katkennut talutushihna. Meidän mokahan se saattoi hyvinkin olla (en tiedä tarkalleen, koska olin sen verran nuori, että koira oli pääasiassa vanhempien perheenjäsenten vastuulla), mutta emme todellakaan osanneet ennakoida tilannetta, eikä talutushihnassakaan oltu mitään vikaa aiemmin huomattu. Siellä hihnan toisessa päässä voi siis olla vaikka rautakaide, vahinkoja voi silti sattua. Koiranomistajana ei voi kukaan olla täydellinen sen enempää kuin lapsen kasvatuksessa, mutta aina jostain löytyy joku Aija, joka olisi hoitanut asian täysin oppikirjan mukaisesti.

      Lainaa

    43. King Arthur 14.4.2016 19:37
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Rokko: Ottamatta kantaa itse uutiseen, ihmettelen kovasti että miksi ihmiset ottaa niin isoja koiria ettei omistajan voimat riitä. Kyllä se on loppuviimeks ihmisen vastuu pitää se koira kiinni. Turha selittää mutku en jaksanu pitää kiinni.
      Hohhoi näitä tietäjiä. Koiran remmi on luiskahtanut kädestä aika moneltakin ihan kuivalla maalla ja hyvissä voimin, ilman että otus siellä suorittaa sen kummempaa riuhtomista. Hanskat on yks julmettu, sattuman kauppa toinen.

      Lainaa

    44. Tulos: +42 (42 ääntä)
      Mulle ei aukea toi Aijan loppukaneetti siitä, ettei sitä naurattaisi jos sen koira tippuisi jäihin. Miten mukamas sen koira voisi tippua jäihin kun se kerran on koko ajan hallinnassa? Mä en koiranomistajana luota hetkeäkään ihmiseen, joka pokerina väittää hallitsevansa rekkunsa alati ja kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Se valehtelee sitten muissakin asioissa...

      Lainaa

    45. Raakakauppa 14.4.2016 22:50
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      "Olet säälittävä" on about sama kuin "olen väärässä, mutten kehtaa myöntää sitä joten haukun sinua". :)

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (18 ääntä)
      Facebookiin tarvis selkeesti asentaa yläikärajalukko. Sallittu alle kuuskymppisille.

      Lainaa

    47. Tulos: -31 (49 ääntä)
      Kyllä se vaan on niin, että se keneltä koira karkuun pääsee, on syypää. Aivan turha selittää sattumaa, liukasta keliä tai hanskoja kädessä. Jos autoilija liukkaalla kelillä menettää auton hallinnan, onko se autoilijan syy vai liukkaan kelin? Se on autoilijan syy, ei siinä selitykset auta. Niin ja nostakaa ne paskat pois. Koirat ovat ihan mukavia, monesti omistajat ei.

      Lainaa

    48. Ananasakäämä 15.4.2016 5:09
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Mibba: Voi toivottavasti Aijalla ei oo lapsia! :’D “ei meidän pikku Kaapo…”
      Tuolla mielenlaadulla? Tuskin on. Näytä mulle henkilö, joka tuollaista Aijaa jaksaa, niin minä näytän henkilön, jonka pitäisi ampua itsensä mahdollisimman nopeasti..

      Lainaa

    49. nykyisin kissaihminen 15.4.2016 6:21
      Tulos: +50 (64 ääntä)
      Rokko: Kyllä se vaan on niin, että se keneltä koira karkuun pääsee, on syypää. Aivan turha selittää sattumaa, liukasta keliä tai hanskoja kädessä. Jos autoilija liukkaalla kelillä menettää auton hallinnan, onko se autoilijan syy vai liukkaan kelin? Se on autoilijan syy, ei siinä selitykset auta. Niin ja nostakaa ne paskat pois. Koirat ovat ihan mukavia, monesti omistajat ei.
      Ok. Pidän mielessä. Siis, jos nyt vaikkapa mieheni ilmoittaa menevänsä pesulle ja kylppäristä kuuluu äänekäs paukahdus ja pitkä hiljaisuus. Ihan oma moka, mitäs tallaa siellä paljain jaloin ilman kypärää, ei se sen liukkaan lattian vika ole. Ja sairaalassa saa kyllä heti herättyään kuulla kunniansa veren läträämisestä uudelle kauluspaidalle, hyi että miten törkeää toimintaa. Ja aivan turha selittää kaiken maailman huimauksia ja ammeeseen kompasteluja, itse on sen kylppärin hommannut ja päättänyt siellä likoa.

      Lainaa

    50. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Merinorsu: Huvittavaa miten edellisissä feissarimokissa haukuttiin omistaja ihan pystyyn, kun oli jäällä liukastunut kun koira oli lähtenyt vetämään. Nyt sitten puolustellaan että vahinkoja sattuu kaikille, eikä sitä koiraa (isoa tai pienempääkään) aina vaan saa pidettyä kurissa.
      Sillä on eroa, että koira kiskooko sen takia, että se haluaa syöksyä toisen koiran kimppuun, vai siksi, että se haluaa jahdata sorsia(esim metsästysvaistot). Ensin mainitussa tapauksessa toinen koira omistajineen joutui lähtemään karkuun paikalta. Kyllä koirat pitäisi opettaa sen verran hyvin, ettei niistä ainakaan sivulliselle ihmisille, (eikä tietystikään eläimillekkään) aiheudu vaaraa tai harmia.

      Lainaa

    51. Tulos: +40 (46 ääntä)
      Rokko: Kyllä se vaan on niin, että se keneltä koira karkuun pääsee, on syypää. Aivan turha selittää sattumaa, liukasta keliä tai hanskoja kädessä. Jos autoilija liukkaalla kelillä menettää auton hallinnan, onko se autoilijan syy vai liukkaan kelin? Se on autoilijan syy, ei siinä selitykset auta. Niin ja nostakaa ne paskat pois. Koirat ovat ihan mukavia, monesti omistajat ei.
      Ei se ole autoilijan syy välttämättä ollenkaan, vaan vahinko. Vahinkoja sattuu. Sen takia niistä ei joudu vankilaan tai saa edes sakkoja. Aina ei ole syyllistä, eikä tarvitsekaan olla. Joskus asioita vaan tapahtuu.

      Lainaa

    52. King Arthur 15.4.2016 12:34
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Rokko: Uusimmat
      Onneksi sinä oot noin mukava ja helppo luonne.

      Lainaa

    53. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Mari Sija: Jos maa on jo valmiiksi täynnä tupakantumppeja ja muita maatumattomia ihmisenjätöksiä, niin ei siinä koiranpaskojen siivoamisessa näe enää juuri mitään pointtia.
      Eli olet ääliö, koska muutkin ovat?

      Lainaa

    54. Tulos: -24 (28 ääntä)
      Ikuisten epäonnistujien luuserilauma täällä taas vinkumassa ja puolustamassa yhtä heikkoihin jäihin tippunutta. On kyllä taas niiiiiin elämänkoulumeininkiä ETTÄ. On tää maailma täynnä näitä kaikkia ADHD-tyyppejä, joille vaan sattuu asioita ilman että ne itse voi mitään millekään ja sitten niistä kirjoitetaan lehdissä.

      Lainaa

    55. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Satunnainen randomi: Ihana hauva.
      Puhumattakaan tosta tytöstä!

      Lainaa

    56. Kärpäsenä 16.4.2016 5:11
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Kannattais sitoa kaulaan hihna tollasille Aijoille.. Toiseen päähän iso kivi ja sitten heikoille jäille...

      Lainaa

    57. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Arthur Brown: Niin, paljon parempi neljän seinän sisällä vapaana kaupungissa… Koirat kuuluvat maalle ja luontoon, siltikin jotkin valopäät antavat niiden juosta vapaana kaupunkialueilla. Samat tyypit jättävät myös kakat keräämättä. Sitten ihmetellään kun ihmiset vihaavat koiran*omistajia*.
      Miksi koirat kuuluisivat vain maalle? Itse omistan koiran ja asun kaupungissa. Pietän myös koiraani irti mutta tilanteiden salliessa. Tunnen koirani, osaan lukea koirien elekieltä, tarkkailen ympäristöä ja laitan koiran takaisin hihnaan jos tulee muita vastaan. Ja kerään koirani kakat. Ja mainittakoon vielä, että omistan pirun hyväkäytöksisen ja onnellisen koiran

      Lainaa

    58. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Rokko: No selvennyksen vuoksi, koiran ei tulisi olla ihmistä vahvempi.
      Ok. Harmi, kun koiran hallinta ja kouluttaminen ovat ilmeisesti täyttä kuraa. Olisipa tiennyt tuon ennenkuin hommasin itselleni vahvan ja ison koiran. Turhaan koulutin siitä hyvätapaisen pojan, pitää etsiä sille uusi, lihaksikas omistaja :/

      Lainaa

    59. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Ööh mulla on suht pienikokonoinen naaraskoira kultaiseksinoutajaksi ja vahva ku mikä. Aika monta kertaa on ote lipsunut, kun on lähtenyt juoksemaan :D ymmärrän täysin ko. artikkelin henkilöä.

      Lainaa

    60. Tulos: +22 (24 ääntä)
      City koira: Ok. Harmi, kun koiran hallinta ja kouluttaminen ovat ilmeisesti täyttä kuraa. Olisipa tiennyt tuon ennenkuin hommasin itselleni vahvan ja ison koiran. Turhaan koulutin siitä hyvätapaisen pojan, pitää etsiä sille uusi, lihaksikas omistaja
      Tää on kyllä enemmän tuohon edelliseen kommenttiin, mutta juuri oli tutkittu että (painoon verrattuna) koira on noin 3x ihmistä vahvempi. Raavas satakiloinenkin mies voisi ottaa korkeintaan pienen keskikokoisen, n. 30-kiloisen koiran jos tosiaan hallintaan vaikuttaisi ainoastaan voima/lihasmassa.

      Lainaa

    61. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Anssi: Tää on kyllä enemmän tuohon edelliseen kommenttiin, mutta juuri oli tutkittu että (painoon verrattuna) koira on noin 3x ihmistä vahvempi. Raavas satakiloinenkin mies voisi ottaa korkeintaan pienen keskikokoisen, n. 30-kiloisen koiran jos tosiaan hallintaan vaikuttaisi ainoastaan voima/lihasmassa.
      Helppo uskoa, vaikka tutkimusta en ole lukenut. Kunpa kaikki ymmärtäisivät, että koiran (ja minkä tahansa eläimen) hallintaan vaikuttaa niin paljon myös muut asiat, kuin ohjaajan paino ja voima.

      Lainaa

    62. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Mari Sija: Jos maa on jo valmiiksi täynnä tupakantumppeja ja muita maatumattomia ihmisenjätöksiä, niin ei siinä koiranpaskojen siivoamisessa näe enää juuri mitään pointtia.
      oon samaa mieltä! niin kauan ku kerään MUITTEN lasinsiruja maasta, en kerää koiran paskoja, jotka maatuu 2 viikossa.

      Lainaa

    63. Tulos: +12 (12 ääntä)
      jep: Mulle ei aukea toi Aijan loppukaneetti siitä, ettei sitä naurattaisi jos sen koira tippuisi jäihin. Miten mukamas sen koira voisi tippua jäihin kun se kerran on koko ajan hallinnassa? Mä en koiranomistajana luota hetkeäkään ihmiseen, joka pokerina väittää hallitsevansa rekkunsa alati ja kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Se valehtelee sitten muissakin asioissa…
      ite aina sanon että en todellakaan luota koiraani niin paljon että voisin pitää sen vapaalla missä vaan, vaikka onkin tottelevainen. mieluumin sillä on tylsää hihnassa, ku onnellisena auton alla. toki se saa olla myös vapaana tietyissä paikoissa.

      Lainaa

    64. Tulos: +12 (12 ääntä)
      nykyisin kissaihminen: Ok. Pidän mielessä. Siis, jos nyt vaikkapa mieheni ilmoittaa menevänsä pesulle ja kylppäristä kuuluu äänekäs paukahdus ja pitkä hiljaisuus. Ihan oma moka, mitäs tallaa siellä paljain jaloin ilman kypärää, ei se sen liukkaan lattian vika ole. Ja sairaalassa saa kyllä heti herättyään kuulla kunniansa veren läträämisestä uudelle kauluspaidalle, hyi että miten törkeää toimintaa. Ja aivan turha selittää kaiken maailman huimauksia ja ammeeseen kompasteluja, itse on sen kylppärin hommannut ja päättänyt siellä likoa.
      aikamoinen supermies sulla ku menee kylppäriin ilman kypärää! ihan oma vika on kyllä!

      Lainaa

    65. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Elämäm koulu taas vahvana.

      Lainaa

    66. Todellakin 19.4.2016 9:33
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Elealar: Eihän siinä mitään, elämä on varmasti järjestää niin säännönmukaiseksi ja yksinkertaiseksi, että vahingot ovat hyvin epätodennäköisiä, mutta vaihtokaupassa menee mm. kaikki elämänilo ja muu tällainen pieni. Vaikuttaisi kuvaavan Aijaa varsin hyvin…
      Jep jep, sujuvuushan se elämänilon vie. Vahingot tuo :D

      Lainaa

    67. Todellakin 19.4.2016 9:37
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Ana: Surullinen elämä koiralla, jos ei saa koskaan olla vapaana ilman hihnaa.
      Onhan niitä koirapuistoja olemassa. Muutenhan koiran pitäminen irti on aika rajoitettua, mikä ei vain useille koiranomistajille mene jakeluun itsekkäitä ihmisiä kun ovat.

      Lainaa

    68. Miss Kurnau 19.4.2016 20:49
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ai ai ai Aija. Olet itse niin negatiivinen, riidanhaluinen, äkkipikainen ja täysin kykenemätön ymmärtämään toisen ihmisen näkökantaa, että tuntuu todella pahalta että SINULLA on lemmikki. Säälin sinua, ja säälin koiraasi/koiriasi.

      Lainaa

    69. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Tulee tästä jotenkin kuva että lapsikin on pidettävä remmin päässä ja tiukasti, iha niikun koira Molemmissa osin olen melko lailla samaa mieltä, mistä näkee etten ole sopiva äiti tai edes koiraomistaja Tosin myönnän että kun iso koira kun mänöö mänöjöön, se on ihan sama oliko hihnan päässä iso koira vai pieni lehmä(noista on kokemusta lapsien ja koirien sijaan, sen myönnän)

      Lainaa

    70. Tulos: +6 (8 ääntä)
      mo: Aija on aivan oikeassa. Koiraa ei pidetä pesintäkautena irti. Pesintäkausi alkaa maaliskuun alussa ja kestää aina elokuulle asti. Kiva, että koira pelasti, mutta omistaja täys idiootti.
      Taidat itse olla idiootti jos et osaa lukea. Artikkelissa nimenomaan sanottiin että koira sai vainun ja kiskaisi hihnassa niin että omistaja liukastui ja koira pääsi remmistä irti eli koira ei ole alunperin ollut vapaana.

      Lainaa

    71. Syötävä kesyhanhi 28.8.2020 15:59
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Voi ei, joku Aija internetsistä säälii Nooraa. Nooran elämä on varmasti pilalla nyt.

      Lainaa

    72. Tulos: +1 (1 ääni)
      Aijan jutuissa on kyllä perää. Olin eläinhoitolassa töissä ja olen aika hento tyttö. Isompi koira lähti yhtäkkiö kiskoon johonki. Siinä sit remmin perässä tulin ja kädet tuntu kuin olia tulessä mutta remmistä ei saanu päästä irti tai käy huonosti. En päästäis omastanikaan ja pidän tarkkaan kiinni. Varsinkin jos kevät jäitä niin ei lähellekkään.

      Lainaa

    73. Kaksoiskovera aprikoosi 17.10.2021 8:33
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Vaikka tää nyt onkin vanha moka niin pakko avautua tästä ihme syyllistämiskulttuurista, kun se on viime aikoina ruvennut ärsyttämään todella. Ihan ensinnäkin, miksi kaikkeen pakottava tarve löytää joku syyllinen? Varsinkaan silloin, kun sillä ei edes ollut vaikutusta muihin kuin omaan tilanteeseen? Miten se tässäkään tapauksessa jäihin tippuneeseen auttaa? Meinataanko että sillä syyllistämisellä tätä ei enää koskaan ikinä käy ko. henkilölle tai kellekään muulle? Ai sun mummos kuoli, kun kävelykeppi lipesi alta ja kaatui? No miksi oli edes kävelyllä, jos kerran on niin kömpelö? Alkanut vähän tuntua siltä, että tuolla reaktiolla saa vain hyvän tekosyyn olla just se empatiakyvytön kusipää kuin oikeasti onkin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koirat, uutinen, Ilta-Sanomat