Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 66

Pilalle hemmoteltu lapsi kassalla.
Kohtaamisia kaupoilla, osa 66

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 64 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. KaroliinaCZ 5.4.2016 1:24
      Tulos: +1054 (1078 ääntä)
      Eihän voikaan päästä taivaaseen, jos kieltäytyy myymästä olutta!

      Lainaa

    2. KaroliinaCZ 5.4.2016 1:25
      Tulos: -169 (693 ääntä)
      Odottaisin, että joku siinä jonossa huutaisi, että 'minä olen vegaani!'

      Lainaa

    3. Tulos: -181 (233 ääntä)
      Homoseksuaali tarkoittaa nykyään sitä, että

      Lainaa

    4. Tulos: +395 (441 ääntä)
      Hah, oon aina aatellu, kuinka kiva ois olla kaupan kassalla töissä, mutta nää saa aina miettimään sitä ura valintaa:D

      Lainaa

    5. Tulos: +1259 (1269 ääntä)
      Olisikohan äidin kannattanut ensin opettaa, että kaupassa ostokset on maksettava ennen käyttöönottoa... :D

      Lainaa

    6. Tulos: +351 (377 ääntä)
      Jonathanille voimia, itse työskentelen myös baarissa ja välillä tulee asiakkaita jotka vetävät hemapa-pussin nenään siitä kun en myy heille humala-tilan tai häiritsevän käytöksen perusteella.

      Lainaa

    7. KaroliinaCZ 5.4.2016 2:00
      Tulos: +448 (478 ääntä)
      Ama: Olisikohan äidin kannattanut ensin opettaa, että kaupassa ostokset on maksettava ennen käyttöönottoa…
      Tai oliskohan äidin kannattanut _oppia_ sen?

      Lainaa

    8. Tulos: +605 (635 ääntä)
      Toverit, I feel your pain. Se on ihanaa kun se oma pikku Jorma-Liisa mussukka on sitä mieltä että hän ei lelua/karkkia/ihanmitävaan anna niin sehän on sitten kassatädin syy. Toki kassalta löytyy ihan jokaikisestä tuotteesta viivakoodi, tuhansia viivakoodeja pidetään siellä kassalla. Ja jos ei löydy niin sehän on sitte ilmanen? Ja juopot, aamun klo 8:59 suola. Eihän he toki ole kännissä tai liian ajoissa, ja vaikka ovatkin niin sehän on kassamyyjän vika. Ja mikäs sen hauskempaa kun heti aamusta tulla töihin kuuntelemaan huorittelua ja naamalle sylkemistä oi niin mahtavan tuoksuisen hengityksen kanssa. Ja kun avaat kassan numero 2, ja huudat asiakkaille että kakkoselle voi tulla. Voi sitä naurun määrää kun vanha alkoholisti on niin hauska ja kertoo että myyjä "tykkää ottaa kakkoseen" ja "sinne voi tulla". Kyllä meinaan pakahtua ilosta. T: ex-kassaneiti

      Lainaa

    9. Tulos: -38 (260 ääntä)
      Fm-fani: Hah, oon aina aatellu, kuinka kiva ois olla kaupan kassalla töissä, mutta nää saa aina miettimään sitä ura valintaa:D
      Tämä sai mut miettimään sitä, että mikä on vikana suomalaisten koulujen äidin_kielen_tunneissa, kun ei osata edes yksin_kertaisia yhdys_sanoja.

      Lainaa

    10. Tulos: +366 (372 ääntä)
      Jos haluaa kommunikoida suomalaisen kanssa, kieltäydy myymästä olutta. Sillon alkaa tulemaan melko jännää tekstiä.

      Lainaa

    11. S. aivartelija 5.4.2016 7:04
      Tulos: +242 (272 ääntä)
      Voi voi, kun hautausurakoitsijan asiakkaat eivät ole hiljaisia, vaan vaativia omaisia. Vainaja harvemmin itse sinne tulee.

      Lainaa

    12. Tulos: +242 (260 ääntä)
      Kumpikohan saa enemmän p'skaa niskaansa: kaupan kassat vai puhelinmyyjät? Usein motkotetaan asiakaspalvelun huonoudesta, mutta osaa ne asiakkaatkin olla suoranaisia hirviöitä. Itse olen puoli vuotta ollut kassatyössä. Pääsin vähällä, koska minut haukuttiin vain noin viidesti, kerran yritettiin pussata ja kerran puristaa tissistä.

      Lainaa

    13. Tulos: +121 (173 ääntä)
      Fm-fani: Hah, oon aina aatellu, kuinka kiva ois olla kaupan kassalla töissä, mutta nää saa aina miettimään sitä ura valintaa:D
      Pöö: Tämä sai mut miettimään sitä, että mikä on vikana suomalaisten koulujen äidin_kielen_tunneissa, kun ei osata edes yksin_kertaisia yhdys_sanoja.
      On kai turha netissä päteä oikeinkirjoituksesta kun ihmiset eivät todellakaan ole kirjakieltä täällä kirjoittamassa. Lainaamassasi viestissä oli yksi yhdyssanavirhe joten kommentissasi monikossa kirjoittama pätkä "yksinkertaisia yhdyssanoja" on hivenen väärin. Hyvää päivänjatkoa.

      Lainaa

    14. Äiti-ihminen minäkin 5.4.2016 8:31
      Tulos: -711 (739 ääntä)
      Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.

      Lainaa

    15. Tulos: +383 (385 ääntä)
      neljän lapsen äitinä tiedän, että lapsille opetetaan yleensä montaa asiaa yhtä aikaa. jos opetetaan, ettei kädestä saa ottaa, hänelle on mitä luultavimmin ensin opetettu hauska "ota-anna" -leikki, jossa lapsi opettelee antamaan ihan vapaaehtoisesti kädestään tavaroita. kaupassa käynti on myös opetustilanne. lapsi oppii, että tavara valitaan, viedään kassalle ja maksetaan ja sitten sen saa omaksi. lapsi, myös se uhmaikäinen, on hyvin oppivainen tapaus. ja hyvä niin. vanhempien tehtävä kun oikeasti on vain valmentaa heitä elämään yhteiskunnan ja yhteisön normien mukaan.

      Lainaa

    16. Tulos: +279 (303 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Päätään saa käyttää äiti-ihmisetkin. Omia ei ole, mutta muuan kerran kauppareissulla ostin kaverin naskille elefanttipehmon kun se siitä tuntui tykkäävän. Otin itse lapun irti, lapsi piti lelun, kassalla ojensin sen työntekijälle saman tien ja selvitin tilanteen (suojelin lappua kuolalta - kaverilla hampaita tulossa). Miksi tehdä asioista vaikeita ja pahoittaa omakin mieli kun voit vähällä vaivalla ottaa kaikki huomioon?

      Lainaa

    17. Tulos: +343 (349 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Kaljatkin on kätevä juoda jo siinä kaupassa. Antaa vaan tyhjät tölkit myyjälle ja KÄSKEE ottamaan hinnasta vielä ne pantitkin pois, kun ne tölkit kuitenkin on jo siellä kaupassa. Kyllä joku henkiökunnasta voi ne sinne palautusautomaattiin viedä :D Toki jos ne kaljat juo jo kaupassa, niin eihän niitä enää kannata maksaa...

      Lainaa

    18. Tulos: -45 (101 ääntä)
      KaroliinaCZ: Odottaisin, että joku siinä jonossa huutaisi, että ‘minä olen vegaani!’
      Eiköhän sekin tapahtunut.

      Lainaa

    19. Entinen puhelinmyyjä 5.4.2016 9:07
      Tulos: +343 (349 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Ihanko tosi olet sitä mieltä että mokaaja oli Anne?! Taidat olla oiva esimerkki siitä miten joillain äiti-ihmisillä aivot sulaa lapsen syntymän jälkeen ja heti ollaan sitä mieltä että asioita alkaa tajuta vasta kun on se lapsi. Onneksi on myös niitä äippiä, jotka eivät kuvittele että koko maailman tarvitsee pyöriä heidän ja heidän lapsensa "parhaan" ympärillä <3

      Lainaa

    20. Tulos: -30 (160 ääntä)
      Miksi jotkut naiset sekoavat kun ovat puskeneet sen lapsensa ulos? Onneksi puolet sentään pysyy järkevinä. Tiesittekö muuten, että vieraissa käyvillä miehillä on lähes poikkeuksetta muksu tai useampi? Ehkä se kertookin asiasta enemmän.

      Lainaa

    21. Tulos: +192 (206 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Eräät äiti-ihmiset ovatkin hyvin itsekkäitä..

      Lainaa

    22. Tulos: +119 (151 ääntä)
      Ama: Olisikohan äidin kannattanut ensin opettaa, että kaupassa ostokset on maksettava ennen käyttöönottoa…
      Joo, nimittäin tuolla toimintamallilla voi myöhemmässä elämässä tulla tilanteita että "kädessä olevan" esineen tulee lapselta ottamaan pois poliisi, eikä se monta kertaa käske ennenkuin ampuu jalkaan, jos ei totella. Väsyneet uhmaikäisten äidit vaikuttavat usein idiootilta, koska eivät ikinä saa nukkua tarpeeksi. Antakaa heille anteeksi vähän enemmän kuin muille.

      Lainaa

    23. Tulos: +165 (173 ääntä)
      Juu kassatyöskentely on nannaa. Auta armias, jos se viivakoodi ei toimi ja auta enemmän, jos se on joku yleinenkin tuote, kuten vaikka vakuumiin pakattu maissi kesällä. Saat koko päivän näpytellä sitä käsin ja mikä vielä hauskempaa, sen seurauksena saat myös koko päivän kuulla samaa lausetta ilmaisesta tuotteesta. Lisäksi nämä juopot ovat kyllä pahimmasta päästä. Itselläni kerran pienemmässä s-marketissa juoppo kävi kimppuun, kun en myynyt olutta. Vartija tuli paikalle, mutta vartijakin jäi sille kakkoseksi. Siinä sitten kauhun vallassa poliisia odotellessa. Hauskimpia kokemuksia kassa-ajoilta olivat kyllä nämä teiniurpot, jotka yrittivät väärennettyjen henkkareiden tai läpinäkyvien valheiden avulla ostaa kaljaa tai tupakkaa. Kerran eräskin tuli kassalle ilmoittaen, että näytti minulle henkkarit viime viikolla. Naureskelin sitten, siinä, että voi kulta pieni. Olen extra ja täällä ensimmäistä ja viimeistä kertaa elämässäni töissä. Aknen peittämä naama punoittaen lähti pois, jonka jälkeen kaverinsa ulkona yritii tulla viiden minuutin kuluttua ostamaan.

      Lainaa

    24. Tulos: +70 (84 ääntä)
      Pisteet Jonathaksanille.

      Lainaa

    25. Hohhoijaa taas 5.4.2016 10:52
      Tulos: +272 (280 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Olisikohan parasta että sä ja mokan äiti pakkaisitte itsenne rakettiin ja lähtisitte hieman maata kiertävälle radalle meidän tervepäisten äitien keskeltä. Mä olen kans äiti enkä silti kyykytä koko maapalloa sellaisen tyypin kustannuksella, millä on pituutta metri ja hampaat vasta puhjenneet.

      Lainaa

    26. Tulos: +48 (96 ääntä)
      wtff: On kai turha netissä päteä oikeinkirjoituksesta kun ihmiset eivät todellakaan ole kirjakieltä täällä kirjoittamassa.
      Yhdyssanat ei tietääkseni ole kirjakielen piirre, mutta jos ei osaa niin ei vaan osaa. En vain jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät edes omaa äidinkieltään ole vaivautunut opettelemaan.

      Lainaa

    27. Tulos: +86 (96 ääntä)
      wtff: On kai turha netissä päteä oikeinkirjoituksesta kun ihmiset eivät todellakaan ole kirjakieltä täällä kirjoittamassa. Lainaamassasi viestissä oli yksi yhdyssanavirhe joten kommentissasi monikossa kirjoittama pätkä “yksinkertaisia yhdyssanoja” on hivenen väärin. Hyvää päivänjatkoa.
      Kirjakielellä kirjottaminen ja kielioppivirheet eroo toisistaan kuitenki aika paljon.. Kun noita yhdyssanavirheitä näkyy nykysin ihan älyttömän paljon ihan yksinkertaisissakin sanoissa niin äidinkielen osaamisen taso huolestuttaa, kyllä. Ei kukaan kirjakielellä oo vaatinutkaan kirjoittamaan, kieliopillisesti oikein kirjoitettua tekstiä sen sijaan olis mukavaa lukea. (Tosin tällaisessa tapauksessa missä on YKSI yhdyssanavirhe ei se satu silmään eikä häiritse, saattaa olla näppäilyvirhekin. Ymmärtäisin alkuperäsen moitteen, jos virheitä olis ollu enemmän.)

      Lainaa

    28. Alkoholisti 5.4.2016 12:44
      Tulos: +93 (97 ääntä)
      Hahhah: Miksi jotkut naiset sekoavat kun ovat puskeneet sen lapsensa ulos?
      Ehkä ne on olleet sekaisin jo alunperinkin?

      Lainaa

    29. Tulos: +198 (204 ääntä)
      Ja sitten kun kortti ei toimikaan eikä mukana ole käteistä, miten korvataan kaupalle lapsen myyntikelvottomaksi kuolaama lelu? Tuhottu tuote pitää korvata, mutta jos ei kykene korvaamaan, niin odotellaan sitten varmaan vartijakopissa poliisisetää sakottamaan näpistyksestä tai vahingonteosta.
      Äiti-ihminen minäkin: ... Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. ...

      Lainaa

    30. Tulos: +150 (154 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Painu nyt helvettiin ihan oikeasti.

      Lainaa

    31. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Emmy: Homoseksuaali tarkoittaa nykyään sitä, että
      Niin, mitä?

      Lainaa

    32. Tulos: +100 (100 ääntä)
      Emmy: Homoseksuaali tarkoittaa nykyään sitä, että
      Älä pidä meitä jännityksessä.

      Lainaa

    33. Verenkeitin 5.4.2016 15:36
      Tulos: +21 (113 ääntä)
      KaroliinaCZ: Odottaisin, että joku siinä jonossa huutaisi, että ‘minä olen vegaani!’
      Tosi kypsää ilkeillä ja stereotypisoida jotain ihmisryhmää. Eikä edes millään tavalla liittynyt aiheeseen.

      Lainaa

    34. Tulos: -4 (40 ääntä)
      Nore: Kirjakielellä kirjottaminen ja kielioppivirheet eroo toisistaan kuitenki aika paljon.. Kun noita yhdyssanavirheitä näkyy nykysin ihan älyttömän paljon ihan yksinkertaisissakin sanoissa niin äidinkielen osaamisen taso huolestuttaa, kyllä. Ei kukaan kirjakielellä oo vaatinutkaan kirjoittamaan, kieliopillisesti oikein kirjoitettua tekstiä sen sijaan olis mukavaa lukea. (Tosin tällaisessa tapauksessa missä on YKSI yhdyssanavirhe ei se satu silmään eikä häiritse, saattaa olla näppäilyvirhekin. Ymmärtäisin alkuperäsen moitteen, jos virheitä olis ollu enemmän.)
      Eli väärin kirjoitus ei häiritse, jos se on kirjotettu oikein väärin? Enemmä häiritsee nää tosi elämässä auktoriteetin puutteesta kärsivät nettipoliisit.

      Lainaa

    35. Tulos: +33 (55 ääntä)
      dvorak: Yhdyssanat ei tietääkseni ole kirjakielen piirre, mutta jos ei osaa niin ei vaan osaa. En vain jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät edes omaa äidinkieltään ole vaivautunut opettelemaan.
      'Ihmisiä' on monikko, joten myös sana vaivautua pitää olla monikossa. Ennen kuin menee muille pätemään, kannattaa tarkistaa ettei itse mokaa.

      Lainaa

    36. Tulos: +42 (52 ääntä)
      S. aivartelija: Voi voi, kun hautausurakoitsijan asiakkaat eivät ole hiljaisia, vaan vaativia omaisia. Vainaja harvemmin itse sinne tulee.
      Paitsi et hautausurakoitsija on haudankaivaja, ja sitä juttua omaiset ei oo seuraamassa. Hautaustoimistot ja niiden virkailijat on erikseen.

      Lainaa

    37. maailmassa on myös lapsettomia ihmisiä 5.4.2016 18:07
      Tulos: +128 (134 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Mä toivon, että sä sanoit tän vitsillä? Vai mitä? Facepalm.. Mitä jos te äiti-ihmiset opettaisitte mukulanne käyttäytymään kaupassa? Ja ei se tuote ei ole sen vauvan eikä se voi laittaa sitä suuhunsa ennen, kuin se on maksettu!

      Lainaa

    38. Tulos: +2 (16 ääntä)
      Yoda: Ja kun avaat kassan numero 2, ja huudat asiakkaille että kakkoselle voi tulla. Voi sitä naurun määrää kun vanha alkoholisti on niin hauska ja kertoo että myyjä “tykkää ottaa kakkoseen” ja “sinne voi tulla”. Kyllä meinaan pakahtua ilosta. T: ex-kassaneiti
      Mutta voiko sinne pissata? Viitaten http://www.feissarimokat.com/2016/04/mammapalstalta-paivaa-osa-32/

      Lainaa

    39. Tulos: +114 (116 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Joo täytyy ajatella lapsen parasta. Mutta tässäkin tilanteessa lapselle loppujenlopuks paras on se, että opetetaan käytöstapoja (ja on hyvä muistaa ne käytöstavat itsekin, ei ole kovin mukavaa hoputtaa ja syyllistää kassaneitiä). Ja miten niin lapsi SAA ottaa lelun heti käyttöön? Jos on ihan pakko ostaa lelu ettei lapsi häiritse kaupassakäyntiä, voi ensin mennä kassan kautta maksamaan lelun ja sitten hoitaa loput ostokset.

      Lainaa

    40. Kielinatsi 5.4.2016 19:11
      Tulos: +30 (46 ääntä)
      dvorak: Yhdyssanat ei tietääkseni ole kirjakielen piirre, mutta jos ei osaa niin ei vaan osaa. En vain jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät edes omaa äidinkieltään ole vaivautunut opettelemaan.
      Sama oikein: "Yhdyssanat eivät tietääkseni ole kirjakielen piirre, mutta jos ei osaa, niin ei vaan osaa. En vaan jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka eivät edes omaa äidinkieltään ole vaivautuneet opettelemaan."

      Lainaa

    41. miinaharava 5.4.2016 19:15
      Tulos: +25 (33 ääntä)
      dvorak: Yhdyssanat ei tietääkseni ole kirjakielen piirre, mutta jos ei osaa niin ei vaan osaa. En vain jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät edes omaa äidinkieltään ole vaivautunut opettelemaan.
      *eivät, *vaivautuneet. Tirsk.

      Lainaa

    42. Haudankaivaja 5.4.2016 19:53
      Tulos: +107 (113 ääntä)
      Oon ollut asiakaspalvelussa mm. autoliikkeessä, liikenneasemalla, ravintoloissa ja seurakunnalla ja on todettava, että pahimpia hermojenkiristäjiä eivät ole uhmaikäiset lapset vaan uhmaikäiset aikuiset. Hankalankin lapsen kanssa tulee yleensä toimeen kun kysyy mikä on ongelma ja kertoo jämptisti mitä voidaan tehdä. Hankalan aikuisen kanssa ei tahdo toimia kuin pippurikaasu. Kun huonosti käyttäytyvä lapsi menee omin luvin myynnissä olevan auton sisään rämmppäämään ja sotkemaan, sen saa sieltä pyydettyä ulos ja kerrottua miksi niin ei tehdä, vaan siinä vaiheessa tulevat koliikkivanhemmat sekoilemaan ja hämmentämään sekä lasta että myyjää niin että kaikille kasvaa kyrpä otsaan! Lapsi oppii kun on luja, aikuinen ei opi edes vankilatuomiosta. PS. joku vetää tästä herneet nenään mutta pakko sanoa että ravintola-ajoilta jäi vahva tunne siitä että asiakaspalvelijalle pahin riesa on keski-ikäinen hiprakkainen naishenkilö. Edes keski-ikäinen mies ei ole niin hermojaraastava, sen saa yleensä luovuttamaan kerrasta. Alkuillasta tällainen naishenkilö tilailee lähiön pikkupubissa eksoottisia aineksia sisältäviä sateenkaaren värisiä drinkkiluomuksia joita on saanut etelänmatkallaan, ja nostaa metelin kun sellaista ei aina voikaan Keijon Kuppilassa toteuttaa. Ruoka on pahaa, sisustus on pielessä, palvelu on huonoa, kaikki on huonommin kuin siellä paikassa X. Karaokea pitää saada laulaa ja jos sitä ei ole niin voi junalauta, sitten lauletaan palkeet pullollaan vaikka pöydällä seisten. Jossain vaiheessa iltaa alkaa se baarimikolle flirttailu (juu olen ihan kivannäköinen nuori mies) joka jatkuu ja syvenee lähitaisteluasteelle jolloin on pakko sanoa ei, ja silloin on piru irti! Siinä saa kuulla olevansa munaton homoseksuaali impotentti ja mitä lie niin että koko baari kuulee, ja tällaista hysteeristä munahaukkaa on paljon vaikeampi viedä ulos ja saada pysymään siellä kuin rähjäävää miestä. :D

      Lainaa

    43. Tulos: +110 (112 ääntä)
      Vanhuksethan aina luulee, että riittää, kun vaan sanoo mitä tuote maksaa, niin sen saa lyötyä koneelle, mutta ei se mitään. Heille annan anteeksi, kun ovat eläneet sitä aikaa kun kuitit kirjoitettiin käsin. Sitä sen sijaan ihmettelen, että Y-sukupolvea edustava äiti ei käsitä, että viivakoodista tulee paitsi hinta, niin myös tieto varastosaldosta, jolloin ilman koodia näppäilystä seuraa se, että tavaran luullaan olevan hyllyssä, eikä se täydenny automaattisesti. Näin kun tekisi supermarketissa jokaisen asiakkaan kohdalla, niin kaupassa vallitsisi kaaos. Ja taas haistateltaisiin kun hyllyt ammottaa tyhjyyttään.

      Lainaa

    44. Tulos: +59 (61 ääntä)
      KaroliinaCZ: Eihän voikaan päästä taivaaseen, jos kieltäytyy myymästä olutta!
      "1 Kor 6:9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat, ei anastajat, eivätkä ne, jotka kieltäytyvät myymästä olutta, saa periä Jumalan valtakuntaa."

      Lainaa

    45. Tulos: +132 (134 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Älä todellakaan tule puhumaan tänne kommenttiosioon mitään, missä esität edustavasi äiti-ihmisten yleistä konsensusta. Mäkin olen 1-vuotiaan kersan äiti, mutta lapsensaaminen ei ole mitenkään vaikuttanut mun kohteliaisuussääntöjen ymmärrykseeni. Sun kersas ei ole kaupassa etuoikeutettu mihinkään. Ylipäätään on sairasta, jos opetat lastas siihen, että sen ei tarvitse odottaa vuoroaan tai että muut ihmiset on olemassa vain hänen mielitekojaan tyydyttääkseen. Ihan turha mussuttaa, että "nokun lapset yhy yhy ei ne ymmärrä, ei niiltä voi odottaa kärsivällisyyttä tai käytöstapoja". Kyllä voi. Ja pitää. Jos sun lapses ei osaa olla ihmisiksi kaupassa, niin sitten treenaatte lisää kotona vähän muiden ihmisten huomioimista sosiaalisten kanssakäymisten tilanteissa ennen kuin rynnitte paskanmakeina maailmanomistajina sinne lähiprismaan vetämään hyllyt alas rojuista ja olettamaan, että teidän huono käytös on myyjän ongelma ja vika - ei teidän itsenne.

      Lainaa

    46. Tulos: +36 (52 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Sinulla ei pitäisi olla lapsia ollenkaan. Millaisiakohan hirviöitä sinäkin oikein kasvatat, kun kuvittelet, että kakaroille ei tarvitse asettaa rajoja ja sääntöjä, vaan äidin pikku kultamussukat saavat aina kaiken mitä haluavat. Toivon sinulle lapsetonta ja onnetonta tulevaisuutta.

      Lainaa

    47. Bruva Cirno 6.4.2016 0:00
      Tulos: -4 (16 ääntä)
      KaroliinaCZ: Odottaisin, että joku siinä jonossa huutaisi, että ‘minä olen vegaani!’
      Löytyiskö sen perästä vielä toinen yksilö joka sanoo harrastavansa cardiota?

      Lainaa

    48. VaniljaKukkanen 6.4.2016 3:33
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      plöp: Joo täytyy ajatella lapsen parasta. Mutta tässäkin tilanteessa lapselle loppujenlopuks paras on se, että opetetaan käytöstapoja (ja on hyvä muistaa ne käytöstavat itsekin, ei ole kovin mukavaa hoputtaa ja syyllistää kassaneitiä). Ja miten niin lapsi SAA ottaa lelun heti käyttöön? Jos on ihan pakko ostaa lelu ettei lapsi häiritse kaupassakäyntiä, voi ensin mennä kassan kautta maksamaan lelun ja sitten hoitaa loput ostokset.
      Samaa mieltä. Ainoastaan hioisin vielä tuota että ei lapsella tarvitse olla jotain lelua tms. kaupassa. Lapsen kuuluu oppia käyttäytymään julkisilla paikoilla. Mitä tapahtuu kun lapsi oppii toistuvista tilanteista että aina saa jotain jännää ja kivaa kun ollaan kaupassa tms.? Kun olin pieni taapero niin mulle syötettiin karkkeja aina kun istuttiin kirkossa, jossain tapahtumassa seuraamassa esitystä yms. Ihan vain jotta pysyisin hiljaa. Miten käsikään? Minusta tuli jo lapsena tunnesyöppö. Ala-asteella masennuin huonoista kotioloista ja koulukiusaamisesta, söin suruuni kasoittain ruokaa ja lihoin ylipainoiseksi palloksi mikä ei ainakaan vähentänyt koulukiusaamista. Olen kohta 30 ja edelleen vaikeuksia hillitä tunnesyömistä ja joutuu tosissaan psyykkaamaan itseään kehittelemään muuta keinoa piristää mieltä kuin syömällä porsaan tavoin. Tästä esimerkistä voi päätellä millainen aikuinen kasvaa lapsesta jolle aina annetaan lelu tai jotain kivaa kun on kyseessä ihan arkiset tilanteet. Etenkin kun tuossa mokassa tuo äityli opettaa pikavauhdilla lapselleen kuinka hän on etuoikeutettu muihin ihmisiin nähden.

      Lainaa

    49. VaniljaKukkanen 6.4.2016 3:35
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      VaniljaKukkanen: Samaa mieltä. Ainoastaan hioisin vielä tuota että ei lapsella tarvitse olla jotain lelua tms. kaupassa. Lapsen kuuluu oppia käyttäytymään julkisilla paikoilla. Mitä tapahtuu kun lapsi oppii toistuvista tilanteista että aina saa jotain jännää ja kivaa kun ollaan kaupassa tms.? Kun olin pieni taapero niin mulle syötettiin karkkeja aina kun istuttiin kirkossa, jossain tapahtumassa seuraamassa esitystä yms. Ihan vain jotta pysyisin hiljaa. Miten käsikään? Minusta tuli jo lapsena tunnesyöppö. Ala-asteella masennuin huonoista kotioloista ja koulukiusaamisesta, söin suruuni kasoittain ruokaa ja lihoin ylipainoiseksi palloksi mikä ei ainakaan vähentänyt koulukiusaamista. Olen kohta 30 ja edelleen vaikeuksia hillitä tunnesyömistä ja joutuu tosissaan psyykkaamaan itseään kehittelemään muuta keinoa piristää mieltä kuin syömällä porsaan tavoin. Tästä esimerkistä voi päätellä millainen aikuinen kasvaa lapsesta jolle aina annetaan lelu tai jotain kivaa kun on kyseessä ihan arkiset tilanteet. Etenkin kun tuossa mokassa tuo äityli opettaa pikavauhdilla lapselleen kuinka hän on etuoikeutettu muihin ihmisiin nähden.
      Sorry typot. Olisi muuten kätevää jos omia viestejään pääsisi vielä muokkaamaan. Ei tarvitsisi uudella kommentilla ilmoittaa että "Joo toi oli kirjoitusvirhe joka tuli vahingossa oho hups".

      Lainaa

    50. Undertaker 6.4.2016 9:44
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Ei ne vainajat niitä asiakkaita ole, vaan omaiset. Että näin. terveisin, hautausurakoitsija.

      Lainaa

    51. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Alkoholisti: Ehkä ne on olleet sekaisin jo alunperinkin?
      Odottavan äidin huomio tähän: Äidin käytös alkaa muuttua pikkuhiljaa jo 9kk ennen vauvan syntymää, itsekin huomaan ärsyyntyväni asioista jotka on olleet aikasemmin ihan okei. Mutta silti, se ihminen niiden hormoonien tai väsymyksen takana on edelleen se sama. Pitäis vaan tajuta että ne hormoonit tai väsymys ei oo sen kassan vika. Se äiti oli bitch jo kauan ennen raskaustestin ostamista.

      Lainaa

    52. Tulos: +69 (73 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      se on myymälävarkaus kun sun mussukka nassuttaa croisantin turpaansa ennen maksamista. joo mä oon se mulkku joka myös antaa sulle porttikiellon kauppaan siitä.

      Lainaa

    53. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Taivaaseen pääse lentämällä.

      Lainaa

    54. Äiti-ihminen minäkin 7.4.2016 12:42
      Tulos: -71 (87 ääntä)
      Kiva juttu kun minun alunperin trollina laittama kommentti herätti paljon keskustelua äitiydestä ja kauppakäyttäytymisestä. Päätinkin avata vielä kommenttiani koska seison edelleen sen takana. Äitiys on vaikea asia, siinä tarvitaan yhteisön tukea. Mokan äiti oli selvästi kokematon, ehkä vasta yhden lapsen äiti ja usean kasvatustehtävän opettaminen ei onnistunut yhtäaikaa. Äiti yritti neuvotella kassaneidin kanssa josko hinnan voisi saada repimättä lelua väkisin lapselta, mutta kassa ei lähtenyt etsimään ratkaisua. Tässä kohtaa Anne mokasi, kun ei edes yrittänyt. Mokan äiti kuulosti aika väsyneeltä ja halusi välttää isomman kohtauksen kassalla. Väsynyt äiti on huono äiti ja huono ihminen, mutta yhteisön (tässä se on kassaneiti) tuki on se minkä pitäisi helpottaa tilannetta. Toki kassatilanteessa olisi pitänyt ennen kassaa selittää jo lapselle, että lelu laitetaan nyt kassahihnalle ja sen saa sitten takaisin, muttei kaikki aina mene niin kuin strömsössä. Miksi tuomita ihminen kokemattomuuden aiheuttamasta virheestä, eikä edes suostuta auttamaan tilanteessa? Siitä kai mokan äiti vasta suuttui kun yritti väsyneenä parhaansa, muttei kassa yrittänyt joustaa tai auttaa mitenkään. Mitä tulee kauppakäyttäytymiseen yleensä, niin kyllä lapsikin saa pitää tavaroita leluista makaronipusseihin kädessä, muttei saa laittaa niitä suuhun tai heitellä (edes leluja). Ei kai kukaan ajatellut, että lelun käyttöönotto kaupassa olisi sen kummempaa kuin sen piteleminen? Johan sen hygienia ja kemikaalikäsittelyt estää että antaisi lapsen laittaa leluja suuhunsa ennen kuin ne on pesty. Sotkeminen on kiellettyä niin kaupassa kuin kotonakin ja omat jäljet pitää siivota. Käytöstapoja opetellaan joka tilanteessa, toisissa tilanteissa vain joutuu valitsemaan taistelunsa. Lapset ovat ihmisiä ja saavat tulla ihmisten ilmoille. Lapselle pitää ja saa jutella ja leperrellä myös kaupassa, ei lapsi muuten viihdy. Toki joku (Anne) voi pitää lapselle kaupassa puhumista typeränä käytöksenä. Kyllä jokainen pyrkii tottakai toimimaan kassalla nopeasti ja normien mukaisesti, ettei häiritsisi kassan työntekoa ja pidentäisi muiden jonotusta, mutta kyllä äidit silti ensisijaisesti ovat olemassa huolehtiakseni lapsesta, eivät helpottamassa kassan työpäivää. Olisin odottanut enemmän ymmärrystä Annelta ja kaikilta teiltä muiltakin väsynyttä, kassatilanteessa epäonnistunutta äitiä kohtaan. Me ollaan se yhteisö, joka auttaa kasvattamaan lapset kunnon kansalaisiksi ja tukee äitejä olemaan parempia äitejä ja ihmisiä.

      Lainaa

    55. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Haudankaivaja: Oon ollut asiakaspalvelussa mm. autoliikkeessä, liikenneasemalla, ravintoloissa ja seurakunnalla ja on todettava, että pahimpia hermojenkiristäjiä eivät ole uhmaikäiset lapset vaan uhmaikäiset aikuiset. Hankalankin lapsen kanssa tulee yleensä toimeen kun kysyy mikä on ongelma ja kertoo jämptisti mitä voidaan tehdä. Hankalan aikuisen kanssa ei tahdo toimia kuin pippurikaasu. Kun huonosti käyttäytyvä lapsi menee omin luvin myynnissä olevan auton sisään rämmppäämään ja sotkemaan, sen saa sieltä pyydettyä ulos ja kerrottua miksi niin ei tehdä, vaan siinä vaiheessa tulevat koliikkivanhemmat sekoilemaan ja hämmentämään sekä lasta että myyjää niin että kaikille kasvaa kyrpä otsaan! Lapsi oppii kun on luja, aikuinen ei opi edes vankilatuomiosta. PS. joku vetää tästä herneet nenään mutta pakko sanoa että ravintola-ajoilta jäi vahva tunne siitä että asiakaspalvelijalle pahin riesa on keski-ikäinen hiprakkainen naishenkilö. Edes keski-ikäinen mies ei ole niin hermojaraastava, sen saa yleensä luovuttamaan kerrasta. Alkuillasta tällainen naishenkilö tilailee lähiön pikkupubissa eksoottisia aineksia sisältäviä sateenkaaren värisiä drinkkiluomuksia joita on saanut etelänmatkallaan, ja nostaa metelin kun sellaista ei aina voikaan Keijon Kuppilassa toteuttaa. Ruoka on pahaa, sisustus on pielessä, palvelu on huonoa, kaikki on huonommin kuin siellä paikassa X. Karaokea pitää saada laulaa ja jos sitä ei ole niin voi junalauta, sitten lauletaan palkeet pullollaan vaikka pöydällä seisten. Jossain vaiheessa iltaa alkaa se baarimikolle flirttailu (juu olen ihan kivannäköinen nuori mies) joka jatkuu ja syvenee lähitaisteluasteelle jolloin on pakko sanoa ei, ja silloin on piru irti! Siinä saa kuulla olevansa munaton homoseksuaali impotentti ja mitä lie niin että koko baari kuulee, ja tällaista hysteeristä munahaukkaa on paljon vaikeampi viedä ulos ja saada pysymään siellä kuin rähjäävää miestä.
      Taksia joskus ajaneena allekirjoitan täysin tuon väitteen kännisestä naisesta hankalimpana asiakkaana! Ja nimenomaan yleensä hieman varttuneemmasta, mutta kyllä ne nuoretkin osaavat. Näihin kun ei tehoa se järkipuhe sitten millään ja ääntä, sitä muuten riittää!

      Lainaa

    56. Apinakapina 8.4.2016 14:23
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Pöö: Tämä sai mut miettimään sitä, että mikä on vikana suomalaisten koulujen äidin_kielen_tunneissa, kun ei osata edes yksin_kertaisia yhdys_sanoja.
      Hahhahaa! Eli sinne siwan kassalle sittenki!

      Lainaa

    57. Apinakapina 8.4.2016 14:28
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kiva juttu kun minun alunperin trollina laittama kommentti herätti paljon keskustelua äitiydestä ja kauppakäyttäytymisestä. Päätinkin avata vielä kommenttiani koska seison edelleen sen takana. Äitiys on vaikea asia, siinä tarvitaan yhteisön tukea. Mokan äiti oli selvästi kokematon, ehkä vasta yhden lapsen äiti ja usean kasvatustehtävän opettaminen ei onnistunut yhtäaikaa. Äiti yritti neuvotella kassaneidin kanssa josko hinnan voisi saada repimättä lelua väkisin lapselta, mutta kassa ei lähtenyt etsimään ratkaisua. Tässä kohtaa Anne mokasi, kun ei edes yrittänyt. Mokan äiti kuulosti aika väsyneeltä ja halusi välttää isomman kohtauksen kassalla. Väsynyt äiti on huono äiti ja huono ihminen, mutta yhteisön (tässä se on kassaneiti) tuki on se minkä pitäisi helpottaa tilannetta. Toki kassatilanteessa olisi pitänyt ennen kassaa selittää jo lapselle, että lelu laitetaan nyt kassahihnalle ja sen saa sitten takaisin, muttei kaikki aina mene niin kuin strömsössä. Miksi tuomita ihminen kokemattomuuden aiheuttamasta virheestä, eikä edes suostuta auttamaan tilanteessa? Siitä kai mokan äiti vasta suuttui kun yritti väsyneenä parhaansa, muttei kassa yrittänyt joustaa tai auttaa mitenkään. Mitä tulee kauppakäyttäytymiseen yleensä, niin kyllä lapsikin saa pitää tavaroita leluista makaronipusseihin kädessä, muttei saa laittaa niitä suuhun tai heitellä (edes leluja). Ei kai kukaan ajatellut, että lelun käyttöönotto kaupassa olisi sen kummempaa kuin sen piteleminen? Johan sen hygienia ja kemikaalikäsittelyt estää että antaisi lapsen laittaa leluja suuhunsa ennen kuin ne on pesty. Sotkeminen on kiellettyä niin kaupassa kuin kotonakin ja omat jäljet pitää siivota. Käytöstapoja opetellaan joka tilanteessa, toisissa tilanteissa vain joutuu valitsemaan taistelunsa. Lapset ovat ihmisiä ja saavat tulla ihmisten ilmoille. Lapselle pitää ja saa jutella ja leperrellä myös kaupassa, ei lapsi muuten viihdy. Toki joku (Anne) voi pitää lapselle kaupassa puhumista typeränä käytöksenä. Kyllä jokainen pyrkii tottakai toimimaan kassalla nopeasti ja normien mukaisesti, ettei häiritsisi kassan työntekoa ja pidentäisi muiden jonotusta, mutta kyllä äidit silti ensisijaisesti ovat olemassa huolehtiakseni lapsesta, eivät helpottamassa kassan työpäivää. Olisin odottanut enemmän ymmärrystä Annelta ja kaikilta teiltä muiltakin väsynyttä, kassatilanteessa epäonnistunutta äitiä kohtaan. Me ollaan se yhteisö, joka auttaa kasvattamaan lapset kunnon kansalaisiksi ja tukee äitejä olemaan parempia äitejä ja ihmisiä.
      No hoh hoh! Ei heru sympatiaa! Lapsi ei myöskään vahingoitu jos se hetken huutaa. Itseasiassa henk koht olen sitä mieltä että tämän äidin tyylillä, lässytämällä teet enempi vahinkoa.

      Lainaa

    58. Apinakapina 8.4.2016 14:31
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      kusipää: se on myymälävarkaus kun sun mussukka nassuttaa croisantin turpaansa ennen maksamista. joo mä oon se mulkku joka myös antaa sulle porttikiellon kauppaan siitä.
      Olé!

      Lainaa

    59. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kiva juttu kun minun alunperin trollina laittama kommentti herätti paljon keskustelua äitiydestä ja kauppakäyttäytymisestä. Päätinkin avata vielä kommenttiani koska seison edelleen sen takana. Äitiys on vaikea asia, siinä tarvitaan yhteisön tukea. Mokan äiti oli selvästi kokematon, ehkä vasta yhden lapsen äiti ja usean kasvatustehtävän opettaminen ei onnistunut yhtäaikaa. Äiti yritti neuvotella kassaneidin kanssa josko hinnan voisi saada repimättä lelua väkisin lapselta, mutta kassa ei lähtenyt etsimään ratkaisua. Tässä kohtaa Anne mokasi, kun ei edes yrittänyt. Mokan äiti kuulosti aika väsyneeltä ja halusi välttää isomman kohtauksen kassalla. Väsynyt äiti on huono äiti ja huono ihminen, mutta yhteisön (tässä se on kassaneiti) tuki on se minkä pitäisi helpottaa tilannetta. Toki kassatilanteessa olisi pitänyt ennen kassaa selittää jo lapselle, että lelu laitetaan nyt kassahihnalle ja sen saa sitten takaisin, muttei kaikki aina mene niin kuin strömsössä. Miksi tuomita ihminen kokemattomuuden aiheuttamasta virheestä, eikä edes suostuta auttamaan tilanteessa? Siitä kai mokan äiti vasta suuttui kun yritti väsyneenä parhaansa, muttei kassa yrittänyt joustaa tai auttaa mitenkään. Mitä tulee kauppakäyttäytymiseen yleensä, niin kyllä lapsikin saa pitää tavaroita leluista makaronipusseihin kädessä, muttei saa laittaa niitä suuhun tai heitellä (edes leluja). Ei kai kukaan ajatellut, että lelun käyttöönotto kaupassa olisi sen kummempaa kuin sen piteleminen? Johan sen hygienia ja kemikaalikäsittelyt estää että antaisi lapsen laittaa leluja suuhunsa ennen kuin ne on pesty. Sotkeminen on kiellettyä niin kaupassa kuin kotonakin ja omat jäljet pitää siivota. Käytöstapoja opetellaan joka tilanteessa, toisissa tilanteissa vain joutuu valitsemaan taistelunsa. Lapset ovat ihmisiä ja saavat tulla ihmisten ilmoille. Lapselle pitää ja saa jutella ja leperrellä myös kaupassa, ei lapsi muuten viihdy. Toki joku (Anne) voi pitää lapselle kaupassa puhumista typeränä käytöksenä. Kyllä jokainen pyrkii tottakai toimimaan kassalla nopeasti ja normien mukaisesti, ettei häiritsisi kassan työntekoa ja pidentäisi muiden jonotusta, mutta kyllä äidit silti ensisijaisesti ovat olemassa huolehtiakseni lapsesta, eivät helpottamassa kassan työpäivää. Olisin odottanut enemmän ymmärrystä Annelta ja kaikilta teiltä muiltakin väsynyttä, kassatilanteessa epäonnistunutta äitiä kohtaan. Me ollaan se yhteisö, joka auttaa kasvattamaan lapset kunnon kansalaisiksi ja tukee äitejä olemaan parempia äitejä ja ihmisiä.
      Voi hyvänen aika mikä idiootti... Sä siitä mukulastas ja sen kasvatuksesta olet vastuussa, ei "yhteisö" tai kukaan muukaan ulkopuolinen. Sinä. Itse. "Anne mokasi kun ei edes yrittänyt" - edelleen, äidin homma hoitaa tilanne uhmaisen kersansa kanssa, ei Annen. Annen duuni oli olla kassalla töissä, ei hyysätä jonkun randomin mukuloita. Ja lisäksi, tosi ikävää sulta tehdä olettamuksia Annen mielipiteistä. Miksi lapselle kaupassa puhuminen olisi Annen mielestä typerää käytöstä? Puhuminen se nyt kai ylipäätään olisi parempi juttu, kuin lapsen hiljentäminen leluilla, karkeilla, tms.

      Lainaa

    60. Tulos: +26 (34 ääntä)
      Äiti-ihminen minäkin: Kyllä Anne varmaan oppi tapauksesta, että ensi kerralla ehdottaa heti hintalapun irroittamista. Ja totta kai jos ostat kaupasta lelun lapsen kanssa niin sen SAA ottaa käyttöön heti. Ei kai kukaan leluja kasariin oikeasti kotiinsa halua, mutta ostaa silti siksi, että saisi hetken asioida kaupassa rauhassa ilman että joku haluaa syliin. Toivon todella, että Anne jonakin päivänä saa lapsia niin oppii olemaan tuomitsematta toisia. Äiti-ihmiset ajattelet ensisijaisesti lapsen parasta, eivät kassaneidin parasta.
      Äityli tuli puolustamaan ihmisten paskaa käytöstä? Ei lapsi oikeuta käyttäytymään huonosti... tai ollenkaan. Lapsen paras olisi oppia ymmärtämään, että tuotteet maksetaan ensin. Kyse voi kyllä olla toisenlaisesta kouluttamisesta, missä äidillä on kansallisvaatetus, you know? Mutta näin neljän lapsen äitinä täytyy sanoa, ettei ole koskaa tarvinnut olla huutavan ja kiukuttelevan lapsen kanssa kaupassa. Se on se, miten lapselle opetetaan perussäännöt. Itselle se on ollut hyvin yksinkertaista. Tietyille äityleille varmasti tuskallista, kun täytyy kieltää mussukkaa tai rajoittaa hänen vapauksiaan.

      Lainaa

    61. Tulos: +35 (39 ääntä)
      as: Taksia joskus ajaneena allekirjoitan täysin tuon väitteen kännisestä naisesta hankalimpana asiakkaana! Ja nimenomaan yleensä hieman varttuneemmasta, mutta kyllä ne nuoretkin osaavat. Näihin kun ei tehoa se järkipuhe sitten millään ja ääntä, sitä muuten riittää!
      Nuoren naisen näkökulmasta taas keski-ikäiset miehet ovat ylivoimaisesti pahimpia. Kaikesta pitää väittää vastaan ja kyseenalaistaa nuoren naisen osaaminen, lisäksi saa kuunnella kuvottavia kaksimielisiä kommentteja ja huomautuksia ulkonäöstä. Onneksi saan nykyään olla kaukana asiakkaista.

      Lainaa

    62. Tulos: +25 (27 ääntä)
      : Nuoren naisen näkökulmasta taas keski-ikäiset miehet ovat ylivoimaisesti pahimpia. Kaikesta pitää väittää vastaan ja kyseenalaistaa nuoren naisen osaaminen, lisäksi saa kuunnella kuvottavia kaksimielisiä kommentteja ja huomautuksia ulkonäöstä. Onneksi saan nykyään olla kaukana asiakkaista.
      Jatkan vielä, että en ole miltään muulta asiakasryhmältä saanut myöskään lähellekään samaa määrää huutoa, vittuilua, kiroilua, ilkeilyä jne. Lisäksi ne keski-ikäisten miesten väkisin väännetyt vitsit ovat ihan hirveitä ja yleensä kuultu satoja kertoja ennenkin.

      Lainaa

    63. jukkapalmu 14.9.2021 7:52
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Noi homot on aika ikäviä. Eivät myy olutta. Ihme porukkaa.

      Lainaa

    64. Tulos: +1 (1 ääni)
      Eikö jumalauta osata kasvattaa lapsia silleen että ne oppii asioita?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: homot, lapsi, äiti, pehmolelu, vauva, kauppa, kaupassa, hinta, viivakoodi