Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Perussuomea

Suomi suomalaisille – suomeksi!
Taustatietoja: Aussie Bar on nimensä mukaisesti Australia-teemainen ravintolaketju. Turun Aussie Bar on ketjuun kuuluva ravintolalaiva. Perussuomea

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 127 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1645 (1723 ääntä)
      Onkos Seppo käynyt Elämäm_koulun?

      Lainaa

    2. Tulos: -280 (622 ääntä)
      No mitäs kun terveyskeskuksissa ei välttämättä ole kaikkia hoitajat ja lääkärit täydellistä suomea puhuvia? Tai hammaslääkärissä. Oli mukavaa kun kesken hoidon huonon suomen omaava lääkäri kysäisee "do you speak english" ja loppuhoito mentiin englannin kielellä....

      Lainaa

    3. Jeppis jepulis 9.7.2015 1:17
      Tulos: +1306 (1370 ääntä)
      Jotenkin aina herättää yhtä paljon myötähäpeää nämä isäm_maalliset ihmisolennot, jotka eivät kuitenkaan osaa edes niitä alkukantaisimpia yhdyssanoja saatika muutenkaan tunnu puhuvan kunnon Suomea.. Taidanpa käydä ihan vain hiljaisena protestina Sepolle Aussie Barissa kaljalla jahka vain Turkuun taasen eksyn.

      Lainaa

    4. Tulos: +550 (574 ääntä)
      Seppo voisi käyttää elekieltä ja osoittaa tuoppia, lakata keksimästä "lakeja" ja sanoa ettei ole oppinut muuta kuin suomea.

      Lainaa

    5. timosuoli 9.7.2015 1:20
      Tulos: +424 (482 ääntä)
      isäm maa timo suoni suomi suomalaisille

      Lainaa

    6. Tulos: +269 (291 ääntä)
      En ole mikään maisteri yhteiskuntatuntemuksessa, mutta kyllä minäkin näemmän jotain tiedän, jos Seppoon ruvetaan vertaamaan.

      Lainaa

    7. Tulos: +391 (407 ääntä)
      Olen lukemattomia kertoja nauttinut ruokaa ja juomaa Turussa, enkä kertaakaan ole asioinut englanniksi. Jos yhden paikan toiminta ei miellytä, niin sitten valitaan vaikka joku jokilaiva.

      Lainaa

    8. pallinaama 9.7.2015 1:24
      Tulos: +387 (413 ääntä)
      Sepon olis kans ihan hyvä käydä se kieli kurssi.

      Lainaa

    9. Tulos: +534 (548 ääntä)
      Seppo ei taida. Itse. Oikein taitaa suomen kieltä.

      Lainaa

    10. Tois pua jokkee 9.7.2015 1:28
      Tulos: +173 (349 ääntä)
      Hauskaa, että turkulainen väittää jonkun muun sönköttävän.

      Lainaa

    11. Tulos: +358 (370 ääntä)
      Sepolla olisi kyllä omassa äidinkielentaidossaan hiomista.

      Lainaa

    12. Tulos: +589 (611 ääntä)
      Voisiko Seppo itse kirjoittaa suomea ennen kuin alkaa vaatia tyhmiä? Yksi maailman noloimmista asioista on perus_suomalanen isäm_maallinen urpo, joka ei itse ainakaan kirjoittaa suomea edes tyydyttävästi ja samaan aikaan vaatii täydellistä kielitaitoa muilta, yleensä maahanmuuttajilta. .

      Lainaa

    13. Tulos: +199 (225 ääntä)
      Jospa Seppo opettelisi ensin itse sitä suomenkieltä.

      Lainaa

    14. Ainoa suomi on kannella 9.7.2015 1:44
      Tulos: +296 (306 ääntä)
      Seppohan se onkin oivallinen suomen kielen puolustaja. Kielioppisäännötkin niin täydellisesti hallussa, että ei voi kuin ihastella.

      Lainaa

    15. Tulos: +263 (289 ääntä)
      : No mitäs kun terveyskeskuksissa ei välttämättä ole kaikkia hoitajat ja lääkärit täydellistä suomea puhuvia? Tai hammaslääkärissä. Oli mukavaa kun kesken hoidon huonon suomen omaava lääkäri kysäisee “do you speak english” ja loppuhoito mentiin englannin kielellä….
      Jos kaljaa tarvitsee yhtä paljon kuin terveydenhuoltoa, niin siinä on jo pahempiakin ongelmia kuin kieliongelmat. Julkiset palvelut saa suomeksi, ruotsiksi, saameksi yms. Kaljaa saa tasan sillä kielellä kuin ravintoloitsijaa huvittaa sitä myydä vaikka olisi vinkuintiaksi -vaikka eipä taida olla ensimmäinen Isäm Maallinen täällä mokissakaan joka luulee että verovaroin maksettu kalja on heille kuuluva oikeus...

      Lainaa

    16. Tulos: +79 (91 ääntä)
      hyvä Suomen kielen taito

      Lainaa

    17. Tulos: +34 (50 ääntä)
      Hyvää yötä.

      Lainaa

    18. Perus suomalainen 9.7.2015 2:08
      Tulos: +58 (78 ääntä)
      Eipä tuo Sepon suomenkieli hääppöstä ole.

      Lainaa

    19. VIHERMUSTA KELTASORSA NÄKYMÄTTÖMÄSSÄ PERÄVAUNUSSA 9.7.2015 3:25
      Tulos: +17 (43 ääntä)
      Australiassa puhutaan suomea...

      Lainaa

    20. Tulos: +54 (66 ääntä)
      äidin Kieli.

      Lainaa

    21. Frank Zappa 9.7.2015 6:16
      Tulos: +115 (121 ääntä)
      Toivottavasti mun kieli ei lähtis kursseille, tykkään maistaa ruokani.

      Lainaa

    22. Tulos: +140 (146 ääntä)
      pakolaislaiva..?? hohhoijjaa Seppo HALOOOOO

      Lainaa

    23. Tulos: +166 (170 ääntä)
      seppo on Yksin Kertainen,

      Lainaa

    24. JesseJames 9.7.2015 6:52
      Tulos: +194 (200 ääntä)
      "Yrityksen perustana ulkomaalaisille .HYVÄ SUOMEN KIELEN TAITO. HALOO" ... Onneksi Seppo on suomalainen. Muuten hällä ei ois oikeutta perustaa yritystä.

      Lainaa

    25. Tulos: +263 (269 ääntä)
      Seppo pitäisi heittää linnaan kielioppilakien rikkomisesta. Sellaiset lait ovat olemassa. Katsokaa vaikka netistä, ei maksa mitään.

      Lainaa

    26. Tulos: +84 (98 ääntä)
      Nyyppä: Olen lukemattomia kertoja nauttinut ruokaa ja juomaa Turussa, enkä kertaakaan ole asioinut englanniksi. Jos yhden paikan toiminta ei miellytä, niin sitten valitaan vaikka joku jokilaiva.
      Turun Aussie Bar on jokilaiva, kuten mokan alussa lukee... Mutta tosiaan, niitä jokilaivoja on useampi siinä rivissä, joten valinnanvaraa riittää.

      Lainaa

    27. The Muumi 9.7.2015 7:28
      Tulos: +109 (119 ääntä)
      "Pitääkö eläkeläisten lähteä kielikurssille saadakseen ruokaa ja juomaa Suomen Turussa?" Ole hyvä Seppo, korjasin kolme virhettäsi! Eipä ole sinun ÄIDINKIELEN taidossasi kehumista! Ja ei, ei tarvitse. Sen kuin nostat mielensä pahoittaneen perseesi ja siirryt viereiseen ravintolalaivaan. Ja hyvin moni eläkeläinen osaa kyllä englantia sen verran, että osaa tuon vaikean lauseen "One beer, please". Pakolaislaiva? Olepas nyt Sepi vähän isänmaallisempi, kyllä tähän maahan tulee ulkomaalaisia myös vapaaehtoisesti! Kyllä on kamalaa, että ryhtyvät yrittäjiksi ja jopa työllistävät muita ulkomaalaisia (tai suomalaisia joilla on hyvä englannin kielen taito). Työllistyminen kun on täällä pikkasen haasteellista jos ei osaa suomea. Kyllä niiden kuuluis meiän verovaroilla elää! Eiku... Älä muuten Sepi vaan eksy ruotsinkieliselle paikkakunnalle esim. Ahvenanmaalle, voit jäädä ilman suomenkielistä palvelua Suomessa! ;) P.S. Linkatkaa pliis joku (mokan lähettäjä?) tää moka&kommentit Sepolle!

      Lainaa

    28. The Muumi 9.7.2015 7:36
      Tulos: +105 (117 ääntä)
      P.P.S. Mikä toi viimenen kommentti "SIINÄ.PERUSSUOMALAINEN." oikeen on? :D Oliko välissä linkki lakitekstiin jonka Feissarimokat on poistanu? Se ei silti selitä tuota "PERUSSUOMALAINEN." :D Vai oliko koko kommentti vaan aivotonta mölinää? (Niinkuin koko moka, mutta tuossa vaiheessa meni täysin käsittämättömäksi) TUMTUU ETTÄ OLEN. VÄÄRÄSSÄ MUTTA KIRJOTAN .ISOLLA NI ON PAINAVA SANA PERUSUOMALAISUUS PERKELE!

      Lainaa

    29. Tulos: +192 (206 ääntä)
      Siinä on ilmainen (verovaroin kustannettu) suomalainen perusopetus mennyt täysin hukkaan jos ei osaa kaljaa englanniksi tilata :D

      Lainaa

    30. Tulos: +145 (155 ääntä)
      Työskentelin vuosia sitten ravintolassa tarjoilijana. Sinne tuli vanhempi pariskunta, ja tämä mies hermostui oikein kunnolla siitä että menumme oli osittain englanniksi (ruokien nimet olivat siis englanniksi ja kuvaukset suomeksi). Kimmastui niin kovasti että "jos te kerran tyrkytätte minulle englantia, niin minä tyrkytän sitten teille saksaa!" Tämän jälkeen alkoi saksaksi kovaan ääneen tehdä tilausta samaan aikaan kun vaimo yritti naama punaisena saada ukkelia rauhoittumaan. Että ymmärrän kyllä että kieltä taitamattomille voi olla inhottavaa kun joutuvat kosketuksiin toisen kielen kanssa omassa kotimaassaan, mutta toisaalta pitäisi myös ymmärtää että kun hylkää kotoisat janssoninkiusaukset, perunalaatikon ja Karhun, niin lähes väkisinkin lähtee seikkailemaan kulinaristiselle ulkomaiselle maaperälle. Ravintoloiden ja ruokasanaston kieli kun usein saattaa olla esim. ranska, italia tai englanti, riippuen minkä maan pöperöitä ravintola tarjoaa.

      Lainaa

    31. Tulos: +26 (50 ääntä)
      Jeppis jepulis: Jotenkin aina herättää yhtä paljon myötähäpeää nämä isäm_maalliset ihmisolennot, jotka eivät kuitenkaan osaa edes niitä alkukantaisimpia yhdyssanoja saatika muutenkaan tunnu puhuvan kunnon Suomea.. Taidanpa käydä ihan vain hiljaisena protestina Sepolle Aussie Barissa kaljalla jahka vain Turkuun taasen eksyn.
      Jos en nyt aivan väärin muista, kielet kirjoitetaan pienellä, esim . suomenkieli, puhun suomea jne. Ehkä Seppoa harmittaa eniten se, ettei osannut englantia riittävästi.

      Lainaa

    32. Tulos: +73 (85 ääntä)
      Onneksi Suomesta näyttäisi kommenttien mukaan löytyvän myös paljon ihmisiä, jotka osaavat tällaista palvelua arvostaa. Joku oli ymmärtänyt jopa senkin (Seppo ei tajunnut), että kyllä Turussa jokunen ravintola löytyy tämän esimerkkitapauksen lisäksi. Menköön vaikka Hesburgeriin, sieltä saa ainakin tilata sujuvalla turun kielellä. Kyllä näitä Seppoja Suomessa riittää. Siellä se jossakin kerros talo kaksiossaan mussuttaa mummonlihapullia, juo karjalaa ja katsoo salatut elämätiä. Sepolle tämä toki suotakoon.

      Lainaa

    33. Tulos: +24 (38 ääntä)
      Isäm maa!!!!

      Lainaa

    34. Tulos: +3 (47 ääntä)
      Joo tosiaan sen Aussie Barin idea on, no, olla Australia-teemainen. Monet työntekijät on Ausseista mutta luulen, että siellä on jotain suomalaisiakin töissä ja kai sitä palvelua saisi suomeksi jos oikein tarvitsisi. Usein tällainen elämäm koulun suomalainen tosin ei varsinaisesti tarvitse muuta kuin "1 kalja" ja tämän varmaan nämä englantia puhuvat työntekijätkin ovat jo oppineet. Asiasta kolmanteen, pakko kyllä myöntää että se uusi Aussie Barin laiva on aivan jäätävän ruma. Se vanha oli ihan ok, ymmärrän että tuntui liian pieneltä mutta toi uusi ei musta sovi siihen Teatterisillan viereen ollenkaan. Jos oli pakko rakentaa joku lentotukialuksen kokoinen paatti niin olisivat vieneet sen sinne Förin tienoille missä se ei olisi ns. in your face. (Sori, laki velvoittaisi puhumaan suomea mutten keksinyt suomen kielistä vastinetta.)

      Lainaa

    35. Tulos: +76 (86 ääntä)
      Peruna: Jos en nyt aivan väärin muista, kielet kirjoitetaan pienellä, esim . suomenkieli, puhun suomea jne. Ehkä Seppoa harmittaa eniten se, ettei osannut englantia riittävästi.
      Juu, mutta suomen kieli erikseen.

      Lainaa

    36. Tulos: +53 (65 ääntä)
      Voi elämä näitä elämänkoululaisia. Ei ole edes ensimmäinen kerta, kun suomen kielen taidoton valittaa, kun ei saa palvelua suomen kielellä. Ikävä juttu Seppo, mutta koska et näköjään itsekään osaa suomea, niin pilkka osuu omaan nilkkaan!

      Lainaa

    37. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Menisit sinäkin hyvä mies sinne kieli_kurssille

      Lainaa

    38. Tulos: +82 (92 ääntä)
      Millä eväillä nämä enintään vitosen äidinkielenosaamisestaan koulussa saaneet perussuomalaiset vaahtoavat muiden kielitaidon puutteista? Sepon kannattaisi ihan ekaksi katsoa syvälle peiliin. Jos ei osaa sitä minkä on syntymälahjaksi saanut, ei voine vaatia muiltakaan. Älykkyyskin periytyy, joten täytynee valitella Sepon huonoa tuuria. Hän ei ole ollut huono ainoastaan elämäm_koulussa vaan myös elämäm_arpajaisissa.

      Lainaa

    39. Tulos: +39 (51 ääntä)
      Tiuku: Siinä on ilmainen (verovaroin kustannettu) suomalainen perusopetus mennyt täysin hukkaan jos ei osaa kaljaa englanniksi tilata
      Ehkä ei ollut kiinni kielitaidosta vaan siitä, että promilleja oli jo ennestään liikaa. Juopuneille ei tarjoilla, eikä niitä päästetä edes sisään. Liiallisen alkoholinkäytön vaikutus ilmenee tyhmistymisenä, motoriikan heikkoutena ja aggressiivisuutena. Mielestäni kaikki nämä käyvät ilmi Sepon surkeasta esityksestä.

      Lainaa

    40. Tulos: +38 (50 ääntä)
      No voi ny Seppoa, jäi olut saamatta. Tosin Aussie Barin käyttämä "ainoastaan englantia tilatessa" oli ainakin täällä Keski-Suomessa hieman noloa silloin kun baari vielä täällä oli... tarjoilijat puhui keskenään suomea, mutta vaihtoivat englantiin kun menin tiskille tilaamaan. Tais siellä jotain Aussejakin olla töissä, joiden kanssa juteltiin enkkua ja myös finglishiä joskus.

      Lainaa

    41. häpeäonsuuri 9.7.2015 9:36
      Tulos: +37 (59 ääntä)
      Täydellinen esimerkki Persuja äänestävästä. Isämmallisuus, elämämkoulu, kieli_taito 10, avarakatseisuus on myös todella hiotunut ja kaiken lisäksi ei saa tuntemaan häpeää olla suomalainen! Kyllä tämä maa vielä itsensä tuhoaa se on varma.

      Lainaa

    42. yli opisto hörho 9.7.2015 9:42
      Tulos: +60 (76 ääntä)
      Joo, yhdessä ravintolalaivassa ei saa palvelua suomeksi -> Teenpä vitullisen valituksen facebookiin paskalla äidinkielentaidollani siitä miten Turussa mistään ei saa mitään palvelua suomenkielellä. Tämä on hyvä logiikka t. Elämän kova koulu.

      Lainaa

    43. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Kyllä se "one beer" on sula mahdottomuus elämämkoululaisille. Toivottavasti Seppo ei ikinä matkusta armaan kotimaamme ulkopuolelle. Saattaisi tulla shokki kun ei tulekaan ymmärretyksi kun puhuu suomea. Tosin onhan Espanjan aurinkorannikoilla jo suuret finskialueet, joten sinne ehkä Seppokin voisi matkustaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Ihan Aussie Bar-asiakkaana voin Sepolle todeta, että ravintolan henkilökunta kyllä ymmärtää suomea ja ottaa tilauksen vastaan. Konsepti on kuitenkin luotu australialaiseksi...vaikka omistajat ovet kyllä Uudesta-Seelannista.

      Lainaa

    45. Sonic Empire 9.7.2015 10:15
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Sepon oma kielitaito on ihan 5/5.

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (23 ääntä)
      Seppo vois ite eka opetella ton Suomen kielen kunnolla, ennenku alkaa vaatia suomenkieltä muilta. ainakin suomenkielen kirjotus tuntuu tökkivän ja pahasti...

      Lainaa

    47. Tulos: +14 (20 ääntä)
      yhdys sanat on sepolla päin vastoin hukan teillä... eiku

      Lainaa

    48. Tulos: +30 (42 ääntä)
      Mun mielestä mielenkiintosinta on, kun aina nää isäm maan puolustajat ja persut ei itse osaa edes suomen kieltä. Ainakaan kirjoittaa.

      Lainaa

    49. Tulos: +3 (15 ääntä)
      timosuoli: isäm maa timo suoni suomi suomalaisille
      *Suommi kiroitetaan Isolla.

      Lainaa

    50. Tulos: +83 (87 ääntä)
      The Muumi: Mikä toi viimenen kommentti “SIINÄ.PERUSSUOMALAINEN.” oikeen on? :D Oliko välissä linkki lakitekstiin jonka Feissarimokat on poistanu?
      Kommentti on mysteeri myös meille. Seppo on mahdollisesti itse poistanut linkin ennen kuin kuvakaappaus on otettu. SIINÄ. KARJALA.

      Lainaa

    51. Tulos: +18 (26 ääntä)
      M: Turun Aussie Bar on jokilaiva, kuten mokan alussa lukee… Mutta tosiaan, niitä jokilaivoja on useampi siinä rivissä, joten valinnanvaraa riittää.
      Tarkoitushan oli siis kirjoittaa joku muu jokilaiva, mutta tottakai väsyneenä jäi sana välistä.

      Lainaa

    52. Pullamössöpipari 9.7.2015 11:54
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Ironista kyllä, suomen kielen puolustajaksi Seppo kirjoittaa säälittävää suomea. Elämäm_koulu on kyllä vahva tässä.

      Lainaa

    53. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Hoh hoijaa taas. Yksi ravintola ei muuta koko suomea englanninkieliseksi. Seppo voi mennä ja syyä vaikka kotona muualla tuotettuja valisruokia jossa on suomalaiset tekstit.

      Lainaa

    54. isä aurinkoinen 9.7.2015 12:16
      Tulos: -69 (83 ääntä)
      Missä lukee että Seppo on perussuomalainen??? Ei missään. Ei se automaattisesti tarkoita että kun ei osaa, eikä halua osata suomenkieltä edes kirjoittaa, olisi perussuomalaisten kannattaja, pikemminkin jonkun muun hippiryhmän kannattaja. Mitä tuohon kieliasuun tulee, niin sanan "isäMaa" kirjoittava on joko hämäläistä tai pohjanmaalaista alkuperää, tai ainakin suku on niiltä alueilta lähtöisin, se taas johtuu siitä että kun koulussa on opetettu että suomenkieli kirjoitetaan niinkuin se lausutaan, niin seM kirjain tulee sanaan useammin kun N kirjain....tai F...tai G. Eikä jokainen perussuomalainen juo edes olutta, mutta sen sijaan ihan perus suomalainen saattaa sen tehdä, koska se kasvattaa vatsaa sekä edistää suomalaista työntekoa, muutenhan ei Sepolla ole yhtään käsitystä mistää kielilaista tai sen sisällöstä, eikä mikään laki estä häntä tuomasta julki omaa kielipuolellista osaamattomuuttaa, eikä edes sitä että on itsekäs tyhmyri ja tavallinen duunari, joka ei telkustakaan katso kuin juurikin ne salatut emälättimet...tms tyhmyyttä pursuavia ohjelmia, ja sen hän tekee vain sen takia, koska niin tekevät muutkin, niitä mainostetaan jokapaikassa, se kuuluu niin trendikkääseen elämään, elämään jossa ei ole tilaa yhdellekkään ulkomaalaiselle, ei varsinkaan maalaiselle joka on muuttanut kaupunkiin, luullen että kaupungissakin eletään kuten maalla, eli istutaan osuuskaupan rappusilla klo: 17 jälkeen ja ihmetellään miksi pelloilla EI ole enään eläimiä, tai mennään lammenrantaan niiden keppanoiden kanssa, huudetaan kohti lammen tyyntä pintaa: minä olen kuningas....ja odotetaan että kaiku vastaa: minä olen kuningas....minä olen kuningas. Joten antaa sepon turhasta rähjätä, kyllä se totuus viimeistään hautaan laskiessa hänelle paljastuu. :)

      Lainaa

    55. Tulos: +7 (17 ääntä)
      yamraK: Onkos Seppo käynyt Elämäm_koulun?
      Sepon elämäm_koulu on tainnut jäädä kesken, kun Seppo ei osaa itse edes kirjoittaa suomea. Se siitä isämmaallisuudesta kun maahanmuutajatkin kirjoittavat paremmin.

      Lainaa

    56. Tulos: +10 (20 ääntä)
      mrfox: Ihan Aussie Bar-asiakkaana voin Sepolle todeta, että ravintolan henkilökunta kyllä ymmärtää suomea ja ottaa tilauksen vastaan. Konsepti on kuitenkin luotu australialaiseksi…vaikka omistajat ovet kyllä Uudesta-Seelannista.
      Mulle tuli mieleen, että Seppo on kenties alkanut rähisemään kielipoliittisista jutuista jo ennenkuin on edes ensimmäistä tilausta tehnyt. Ja sitten sydämistynyt kun ei sitä kaljaakaan saanut, koska jokilaivassa palvellaan vaan englanniksi! (=Ei tarjoiltu kun itse öykkäröi.)

      Lainaa

    57. ikävä huomio 9.7.2015 13:34
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Harmittavan moni tässäkin ketjussa luulee, että "suomen kieli" on yhdyssana...

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (8 ääntä)
      yamraK: Onkos Seppo käynyt Elämäm_koulun?
      Veit jalat suustani :D Jokainen, joka osaa englantia edes yläastetasolla, pystyy ne kaljansa kyllä tilaamaan...

      Lainaa

    59. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Voi isäm maa.

      Lainaa

    60. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Olipa asiallista ja mukavan leikittelevää argumentointia Aleksilta! Olen kateellinen

      Lainaa

    61. Pilkunviilaaja 9.7.2015 14:19
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Kun puhutaan suomea, kirjoitetaan se pienellä. Kun puhutaan Suomessa, se kirjoitetaan isolla. Suomessa siis puhutaan suomea.
      Jeppis jepulis: Jotenkin aina herättää yhtä paljon myötähäpeää nämä isäm_maalliset ihmisolennot, jotka eivät kuitenkaan osaa edes niitä alkukantaisimpia yhdyssanoja saatika muutenkaan tunnu puhuvan kunnon Suomea.. Taidanpa käydä ihan vain hiljaisena protestina Sepolle Aussie Barissa kaljalla jahka vain Turkuun taasen eksyn.

      Lainaa

    62. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Tosi söpöä, että Seppo on huolissaan eläkeläisten pärjäämisestä Aussie-baarissa. Veikkaisin, ettei heitä siellä kovin montaa kävisi, vaikka palvelu olisi kokonaan suomeksi. Eiköhän ne eläkeläiset illasta jossakin muualla? Tsemppiä ja voimia vaan Sepolle, rankkaa tulee olemaan, tuolla asenteella nimittäin.

      Lainaa

    63. Tulos: +1 (23 ääntä)
      : No mitäs kun terveyskeskuksissa ei välttämättä ole kaikkia hoitajat ja lääkärit täydellistä suomea puhuvia? Tai hammaslääkärissä. Oli mukavaa kun kesken hoidon huonon suomen omaava lääkäri kysäisee “do you speak english” ja loppuhoito mentiin englannin kielellä….
      Olisitko mieluummin ilman lääkäriä? Ainahan voit muutenkin pyytää toista lääkäriä ja siten pitkittää lääkärissä asiointiasi odottelemalla että pääset varmasti vain supisuomalaisen hoitohenkilökunnan hoidettavaksi. Terveydenhoitoalan ammattilaisista on pulaa, joten ihan luonnollista että varsinkaan lääkäreiltä ei vaadita fluenttiutta suomen kielessä.

      Lainaa

    64. Tulos: -15 (19 ääntä)
      Niin uskotteko siis kaikki ihan oikeasti, että tuo olisi oikea elävässä elämässä käyty keskustelu?

      Lainaa

    65. Tulos: -5 (19 ääntä)
      Jos Aussie Barissa huutaa "KALJAA PERK*LE" tarpeeksi kovaa niin kyllä siellä oluen saa ;)

      Lainaa

    66. Tulos: -55 (61 ääntä)
      Teen u-käännöksen ovella jos paikassa puhutaan muuta kuin paikallista kieltä, olinpa sitten suomessa tai ulkomailla. Ja jos suomen puolella joku hurri tulee mokeltamaan ruotsia, soitan nuivanniemeen ja kysyn onko teiltä joku karussa.

      Lainaa

    67. Tulos: -54 (68 ääntä)
      Hotelli Presidentissä Hesassa puhuin sitkeästi tarjoilijan kanssa suomea, vaikka hän yritti englantia. Sepon kanssa samoilla linjoilla, että tässä maassa pitää saada palvelu suomen kielellä. Taidan itsekin käydä tuolla Aussie-laivassa, istuutua pöytään ja puhua iloisesti hymyillen suomea niin kauan, kunnes tulen ymmärretyksi. Ennen en pöydästä poistu

      Lainaa

    68. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Perussuomalaisten kannattajana ja jäsenenä aion tämän postauksen takia piipahtaa tulevana puoluekokousviikonloppuna Turussa tuossa Aussie Barissa ja kuluttaa useamman kymmenen euron.

      Lainaa

    69. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Toivottavasti Seppo ei eksy Tampereelle, kun täällä on kasainväliset markkinat. Monet kojujen myyjät (kuten Saksa, Iso-Britannia, Kreikka yms.) eivät puhu suomea! Aivan hirveää tämä :D

      Lainaa

    70. Kielitaitoisin 9.7.2015 17:37
      Tulos: -62 (78 ääntä)
      Hei te kaikki Sepolle naureskelevat! Avaan ensi viikolla Filippiinien teemalla rantalaivabaarin Helsinkiin. Teidän kaltaisianne, jotka eivät välitä siitä mitä kieltä teille puhutaan, toivoisin kovasti asiakkaikseni.Henkilökunta puhuu vain tagalogia, mutta tehän suostutte kiltisti ja valittamatta kuuntelemaan suu ammollaan mitä tahansa kieltä. :-)

      Lainaa

    71. Tulos: -2 (10 ääntä)
      Ei oo Sepollakaan ihan se Suomen Kieli hallussa, ainakaan yhdys sanojen osalta.

      Lainaa

    72. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Nolo :') Just saying

      Lainaa

    73. Micke Mousede 9.7.2015 18:46
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Hassua tuo perus suomalaisista troolaaminen.

      Lainaa

    74. yövuorolainen 9.7.2015 18:53
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      FMteam: Kommentti on mysteeri myös meille. Seppo on mahdollisesti itse poistanut linkin ennen kuin kuvakaappaus on otettu. SIINÄ. KARJALA.
      Molemmat ovat Facebookin perusteella kovia persukannatajia ja tulkitsin, että Seppo ei pidä arvostelusta erityisesti, koska toisen persun pitäisi olla samalla linjalla kieliasiassa. Siksi hän muistuttaa perussuomalaisuudesta. Sepon ulosanti on tosin sellaista, että varmaksi ei voi sanoa.

      Lainaa

    75. Tulos: -8 (26 ääntä)
      Vähän väsyttää kaikki Sepon huonoa suomea morkkaavat. Ehkä hänellä on vaikeuksia kirjoittamisessa? My guess is as good as yours.

      Lainaa

    76. Pottermorea 9.7.2015 20:04
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Pitää mennä kielikurssille, että osaa edes kirjoittaa valituksensa oikein.

      Lainaa

    77. Tulos: 0 (18 ääntä)
      pallinaama: Sepon olis kans ihan hyvä käydä se kieli kurssi.
      Olis täällä muillakin asiaa kielikursseille :D

      Lainaa

    78. Chandelure 9.7.2015 20:58
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Seppo voisi itsekin opetella suomea, en ymmärtänyt puoliakaan.

      Lainaa

    79. Vierailija 9.7.2015 23:19
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Purjo: Voi elämä näitä elämänkoululaisia. Ei ole edes ensimmäinen kerta, kun suomen kielen taidoton valittaa, kun ei saa palvelua suomen kielellä. Ikävä juttu Seppo, mutta koska et näköjään itsekään osaa suomea, niin pilkka osuu omaan nilkkaan!
      No voiha ny kehveliä. Jos ei osaa suomea edes kunnolla niin en ihmettele jos muumit karkaa laaksosta englannin kanssa.

      Lainaa

    80. Pikkujuttu 10.7.2015 1:06
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Anteeksi nyt että sönkötän väliin, mutta semmmoinen laki on kyllä että kaikki ruoka-aineet on löydyttävä suomeksi jostain jos ruokaa haluaa tarjota/myydä. Allergikoille sun muille nääs. Mutta palvelu saa toki olla millä kielellä hyvänsä :)

      Lainaa

    81. Tulos: -20 (30 ääntä)
      : No mitäs kun terveyskeskuksissa ei välttämättä ole kaikkia hoitajat ja lääkärit täydellistä suomea puhuvia? Tai hammaslääkärissä. Oli mukavaa kun kesken hoidon huonon suomen omaava lääkäri kysäisee “do you speak english” ja loppuhoito mentiin englannin kielellä….
      Kyllä vähänkään apinaa älykkäämmän ihmisen pitää englantia osata.

      Lainaa

    82. Tulos: +4 (20 ääntä)
      Kyllä pitää kaikesta aina tehdä mahdollisimman vaikeaa... Kaikki nää maahanmuutto- ja tasa-arvoinen avioliitto-kiistat jne on muutenkin ihan naurettavia. Miks ihmisiä jaksaa kiinnostaa? Aika pienet on murheet jos suurin asia mistä kitistä on se kun homot menee naimisiin.

      Lainaa

    83. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Tonne on pakko mennä kattoon!! Kuulostaa mielenkiintoiselta :D

      Lainaa

    84. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Joo: Kyllä vähänkään apinaa älykkäämmän ihmisen pitää englantia osata.
      Ei tässä maassa. Eikä useimmissa muissakaan.

      Lainaa

    85. Kääväkäs 10.7.2015 8:59
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Normimeininkiä. Möykätään asioista joista ei tiedetä ja sitten vähin äänin vaietaan ja poistetaan kaikki asiaan liittyvä. Liittyy elämänkouluun.

      Lainaa

    86. Kilån onni 10.7.2015 9:11
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Joo: Kyllä vähänkään apinaa älykkäämmän ihmisen pitää englantia osata.
      Opinpa näköjään nimimerkkiä "Joo" käyttävältä anonyymiltä verkkointellektuellilta, että esimerkiksi Pasteur, Mendel, Lavoisier, Linnaeus ja Kepler olivat kaikki apinaa tyhmempiä. Onneksi on tuollaisia verkkonimimerkki "Joon" tapaisia peruskouluenglantipohjaisella sivistyksellään briljeeraavia valistamassa minuakin elämän realiteeteista. Muuten en olisi tuotakaan seikkaa älykkyyden ja englannin osaamisen väistämättömästä positiivisesta korrelaatiosta tiennyt.

      Lainaa

    87. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Sepon oma suomi on niin ruosteessa ettei kyllä pitäs mennä aukoo

      Lainaa

    88. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Minulla on ehdotus. Ratkaistaan alkoholiongelmat ja ihmisten kielitaito-ongelmat siten, että alkoholijuomia saa tarjoilla jatkossa vain ja ainoastaan englanniksi.

      Lainaa

    89. Tulos: +25 (33 ääntä)
      "Perusuomalaisuus on isänmaallisuutta." Kai sitten jos on juuret Perussa ja Suomessa.

      Lainaa

    90. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Opettelisi nyt sen suomen kielen ensin, ennen kuin puolustaa sitä noin vimmatusti..

      Lainaa

    91. Tulos: -3 (7 ääntä)
      ..: Joo tosiaan sen Aussie Barin idea on, no, olla Australia-teemainen. Monet työntekijät on Ausseista mutta luulen, että siellä on jotain suomalaisiakin töissä ja kai sitä palvelua saisi suomeksi jos oikein tarvitsisi. Usein tällainen elämäm koulun suomalainen tosin ei varsinaisesti tarvitse muuta kuin “1 kalja” ja tämän varmaan nämä englantia puhuvat työntekijätkin ovat jo oppineet. Asiasta kolmanteen, pakko kyllä myöntää että se uusi Aussie Barin laiva on aivan jäätävän ruma. Se vanha oli ihan ok, ymmärrän että tuntui liian pieneltä mutta toi uusi ei musta sovi siihen Teatterisillan viereen ollenkaan. Jos oli pakko rakentaa joku lentotukialuksen kokoinen paatti niin olisivat vieneet sen sinne Förin tienoille missä se ei olisi ns. in your face. (Sori, laki velvoittaisi puhumaan suomea mutten keksinyt suomen kielistä vastinetta.)
      Täällä on kiitos jo kaikki ryhmyiset ruostekipot, sekaan vielä se lossi niin avot.
      ..: Joo tosiaan sen Aussie Barin idea on, no, olla Australia-teemainen. Monet työntekijät on Ausseista mutta luulen, että siellä on jotain suomalaisiakin töissä ja kai sitä palvelua saisi suomeksi jos oikein tarvitsisi. Usein tällainen elämäm koulun suomalainen tosin ei varsinaisesti tarvitse muuta kuin “1 kalja” ja tämän varmaan nämä englantia puhuvat työntekijätkin ovat jo oppineet. Asiasta kolmanteen, pakko kyllä myöntää että se uusi Aussie Barin laiva on aivan jäätävän ruma. Se vanha oli ihan ok, ymmärrän että tuntui liian pieneltä mutta toi uusi ei musta sovi siihen Teatterisillan viereen ollenkaan. Jos oli pakko rakentaa joku lentotukialuksen kokoinen paatti niin olisivat vieneet sen sinne Förin tienoille missä se ei olisi ns. in your face. (Sori, laki velvoittaisi puhumaan suomea mutten keksinyt suomen kielistä vastinetta.)
      Ei sitä hirviötä tuumaakaan tänne suuntaan jokea. Meillä on täällä jo kaikki ryhmyiset ruostekipot, siihen vielä se lossi sekaan niin avot.

      Lainaa

    92. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Noniin, se oli hieno eka kommentti.

      Lainaa

    93. Tulos: +7 (11 ääntä)
      En tiedä mitä tuo Seppo luulee paasaamisellaan saavansa aikaiseksi, mutta ei ainakaan mitään hyvää "Suomenkielen" kannalta...

      Lainaa

    94. Tulos: -3 (17 ääntä)
      Olkaa pätijät hiljaa kun ette edes tiedä että se on suomen_kieli erikseen jumalauta :D Naurattaa nää jotka pätee "opettelis ees suomenkielen" eikä osaa sitä edes ite. Säälittävää! HAHA

      Lainaa

    95. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Kielitaitoisin: Hei te kaikki Sepolle naureskelevat! Avaan ensi viikolla Filippiinien teemalla rantalaivabaarin Helsinkiin. Teidän kaltaisianne, jotka eivät välitä siitä mitä kieltä teille puhutaan, toivoisin kovasti asiakkaikseni.Henkilökunta puhuu vain tagalogia, mutta tehän suostutte kiltisti ja valittamatta kuuntelemaan suu ammollaan mitä tahansa kieltä.
      Ei, vaan jos palvelukieli ei miellytä niin tyynesti menen muualle. Jos tarpeeksi tagalogia vaikkapa yliopistolla lukeneita (tai lapsena oppineita) löytyy jotka haluavat vapaa-ajallaan harjoitella, niin sittenhän bisnesidea on ihan hyvä, siitä vaan. Sama kuin vinkuisi siitä että kasvispaikasta ei saa pihviä; jotkut haluavat kasvispaikan. Sinä et. Se on ihan hyvä, mene pihvipaikkaan äläkä valita.

      Lainaa

    96. Satunnainen randomi 11.7.2015 5:44
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Keljo: No voi ny Seppoa, jäi olut saamatta. Tosin Aussie Barin käyttämä “ainoastaan englantia tilatessa” oli ainakin täällä Keski-Suomessa hieman noloa silloin kun baari vielä täällä oli… tarjoilijat puhui keskenään suomea, mutta vaihtoivat englantiin kun menin tiskille tilaamaan. Tais siellä jotain Aussejakin olla töissä, joiden kanssa juteltiin enkkua ja myös finglishiä joskus.
      Oliko boutilla spendattu mania kunnon vörnitsööriin?

      Lainaa

    97. Häidensä uhri? 11.7.2015 15:14
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Karvanapa: Sepon elämäm_koulu on tainnut jäädä kesken, kun Seppo ei osaa itse edes kirjoittaa suomea. Se siitä isämmaallisuudesta kun maahanmuutajatkin kirjoittavat paremmin.
      Eihän elämäm_koulussa harioitella muita taitoja kuin elämässä tarvittavia. Keskiverto Suomalaisen ei tarvitse osata kirjoittaa Suomea. Mutta totta pirskuleessa se on eri juttu jos erehtyy suunnittelemaan omaa yritystä suomen rajojen sisälle!1!!

      Lainaa

    98. Tulos: +3 (5 ääntä)
      ai ihan PeruSuomalaisuus

      Lainaa

    99. Tulos: +5 (9 ääntä)
      eekoo: Voisiko Seppo itse kirjoittaa suomea ennen kuin alkaa vaatia tyhmiä? Yksi maailman noloimmista asioista on perus_suomalanen isäm_maallinen urpo, joka ei itse ainakaan kirjoittaa suomea edes tyydyttävästi ja samaan aikaan vaatii täydellistä kielitaitoa muilta, yleensä maahanmuuttajilta. .
      Samaa mieltä sun kanssas. XD Mutta Seppohan sanoikin olevansa Peru_Suomalainen. :D

      Lainaa

    100. Tulos: -20 (24 ääntä)
      Esimerkiksi sinun ? "kielikurssi" ei kirjoiteta kieli kurssi. Naurattaa nä jotka neuvoo jotai ite opettelevan omaa kieltänsä,mut ei sit osaa ite edes kirjoittaa sitä. Hienoa,hienoa.
      pallinaama: Sepon olis kans ihan hyvä käydä se kieli kurssi.

      Lainaa

    101. Tulos: -20 (20 ääntä)
      Mansikka: Samaa mieltä sun kanssas. Mutta Seppohan sanoikin olevansa Peru_Suomalainen.
      Isän.... Ei isäm... Ei suju sultakaan :_D

      Lainaa

    102. Kielitaitoisin 12.7.2015 15:12
      Tulos: -28 (34 ääntä)
      Sannni: Ei, vaan jos palvelukieli ei miellytä niin tyynesti menen muualle. Jos tarpeeksi tagalogia vaikkapa yliopistolla lukeneita (tai lapsena oppineita) löytyy jotka haluavat vapaa-ajallaan harjoitella, niin sittenhän bisnesidea on ihan hyvä, siitä vaan. Sama kuin vinkuisi siitä että kasvispaikasta ei saa pihviä; jotkut haluavat kasvispaikan. Sinä et. Se on ihan hyvä, mene pihvipaikkaan äläkä valita.
      Sinä siis et moiti Seppoa siitä, että hän ei pitänyt hänelle tunkutetusta palvelusta englannin kielellä, vaan siitä että Sepon reaktio ylittää mielestäsi sovinnaisen tyyneysasteen. Se on ihan hyvä, kunhan opit että ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri tavoin olet jo melko pitkällä henkisessä aikuistumisprosessissasi. Sinunlaisiasi, joille on samantekevää palvellaanko tässä maassa suomeksi, on onneksi pieni vähemmistö. Me muut olemme jo päässeet irti 70-luvulta, emmekä enää jaksa pitää englantia jonakin avaran kosmopoliittisen eurooppalaisuuden ilmauksena vaan ymmärrämme ettei suomen kieltä kukaan arvosta ellemme sitä itse tee.

      Lainaa

    103. Tulos: +15 (23 ääntä)
      Viitala: Hotelli Presidentissä Hesassa puhuin sitkeästi tarjoilijan kanssa suomea, vaikka hän yritti englantia. Sepon kanssa samoilla linjoilla, että tässä maassa pitää saada palvelu suomen kielellä. Taidan itsekin käydä tuolla Aussie-laivassa, istuutua pöytään ja puhua iloisesti hymyillen suomea niin kauan, kunnes tulen ymmärretyksi. Ennen en pöydästä poistu
      No voi hellanduudelis Viitala. :) *ojentaa tutin suuhun*

      Lainaa

    104. Suomeksi kiitos 13.7.2015 11:59
      Tulos: -27 (35 ääntä)
      Val: No voi hellanduudelis Viitala. *ojentaa tutin suuhun*
      Mistä olet omaksunut noin ylimielisen asenteen heitä kohtaan, joiden mielestä Suomessa kuuluu saada palvelua suomen kielellä? Aika kummallista kuvitella, että englanti vastaa tässä maassa suomea. Minä toimisin ihan samalla tavoin kuin Viitala. Kohteliaasti hymyillen puhuisin suomea niin kauan, että tarjoilija tajuaa ruveta puhumaan asiakkaansa kielellä. Englanti, kirgiisi, ketshua tai kiina eivät kelpaa. Enkä lähtisi mihinkään, ennen kuin saan tässä maassa palvelua omalla kielelläni. Tutilla ei ole mitään tekemistä tässä asiassa, miksi niin kuvittelet on vain omassa tiedossasi. Oman kulttuurin ja kielen arvostamisella sen sijaan on.

      Lainaa

    105. Louis Pasteur 13.7.2015 12:01
      Tulos: -16 (18 ääntä)
      Val: *ojentaa tutin suuhun*
      Omaasi näemmä...

      Lainaa

    106. Tulos: -17 (21 ääntä)
      Peruna: Jos en nyt aivan väärin muista, kielet kirjoitetaan pienellä, esim . suomenkieli, puhun suomea jne. Ehkä Seppoa harmittaa eniten se, ettei osannut englantia riittävästi.
      Muistat puoliksi oikein. Suomessa puhutaan Suomen kieltä eli suomea.

      Lainaa

    107. Käyttäjä 13.7.2015 12:12
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Drew: Esimerkiksi sinun ? “kielikurssi” ei kirjoiteta kieli kurssi. Naurattaa nä jotka neuvoo jotai ite opettelevan omaa kieltänsä,mut ei sit osaa ite edes kirjoittaa sitä. Hienoa,hienoa.
      Drew: Isän…. Ei isäm… Ei suju sultakaan :_D
      Äh, nämä ovat sarkastisia viittauksia toisten kielitaitoon. Täällä Feissarimokissa esim. nuo elämäm_koulu ja isäm_maallisuus ovat ikiaikaisia vitsejä. Ja täällä kommenteissa sarkasmi on äidinkielemme.... Justiinan lehtiinkin asti päässyt häämoka taisi tuoda tänne uusia lukijoita:) Tervetuloa joukkoon vaan, mutta kannattaa hetkisen tarkkailla talon tapoja ettei synny väärinkäsityksiä:)

      Lainaa

    108. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Haluaisin vain huomauttaa, ettei Aussie Bar ole teknisesti laiva kuten monet muut ravintolalaivat ovat, sillä siinä ei ole liikkuvaa peräsintä tai moottoria. Luokitukseltaan se on proomu, joka hinattiin rakennuspaikaltaan aurajoelle. Kyseessä on siis ravintolaproomu.

      Lainaa

    109. Tulos: -3 (9 ääntä)
      En ehkä ole koskaan nähnyt yhden ihmisen tekevän noin monta kielioppivirhettä. Suomen kieli Suomalaisille. Kieli laki sama kaikille, Suomeksi on saatava asiakas palvelua ja ruokaa.

      Lainaa

    110. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Peruna: Jos en nyt aivan väärin muista, kielet kirjoitetaan pienellä, esim . suomenkieli, puhun suomea jne. Ehkä Seppoa harmittaa eniten se, ettei osannut englantia riittävästi.
      Ja sinulle tiedoksi, hyvä Peruna, että "suomen kieli" kirjoitetaan erikseen, kun taas adjektiivi "suomenkielinen" yhteen." Hyvin, hyvin yleinen virhe ja ihan saatanan rasittava.

      Lainaa

    111. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Sepon kannattaisi ihan ekaksi katsoa syvälle peiliin.
      Kuinka syvälle peiliin sinä pystyt katsomaan?

      Lainaa

    112. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Kyllä Suomessa kuuluisi saada palvelua suomeksi.

      Lainaa

    113. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Jeppis jepulis: Jotenkin aina herättää yhtä paljon myötähäpeää nämä isäm_maalliset ihmisolennot, jotka eivät kuitenkaan osaa edes niitä alkukantaisimpia yhdyssanoja saatika muutenkaan tunnu puhuvan kunnon Suomea.. Taidanpa käydä ihan vain hiljaisena protestina Sepolle Aussie Barissa kaljalla jahka vain Turkuun taasen eksyn.
      No ehkä sen takia se juuri haluaa palvelua suomeksi. Jos ei edes suomea osaa hyvin, niin miten kuvittelet sen osaavan englantia?

      Lainaa

    114. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Laatikko: Sepolla olisi kyllä omassa äidinkielentaidossaan hiomista.
      Eikös äidinkielen taito kirjoiteta erikseen? Kyllä mesitä jokainen tekee joskus kielioppivirheitä. Turha niistä on ruveta kitisemään.

      Lainaa

    115. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Ja hyvä suomenkielen osaaminen ei koske siis kantasuomalaisia? Sepolla tuntuu olevan tuo oikeinkirjoitus niin hyvin hanskassa... ...toki se, että hanska on hukassa, on sivuseikka :)

      Lainaa

    116. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Vain yksi kommentti: suomen kieli (siis pienellä ja erikseen), suomenkielinen (pienellä ja yhteen), ei siis kovin vaikeaa.

      Lainaa

    117. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Tämä on sitä pulun kanssa shakin pelaamista. Se kaataa nappulat, paskoo laudalle ja luulee voittaneensa. Pelottavinta tässä on, että Sepon kaltaisia on paljon. Lukekaa mitä tahansa internetin keskustelupalstaa.

      Lainaa

    118. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Hahah, itse vierailin tuolla Turun Aussiessa pari viikkoo sitten ekan kerran. Kaveri siinä sitten sanoi, että sielä pitää tilata englanniksi kun ne ei juuri suomea puhu. Olin vaa sitten, että okok kyl pari bissee onnistuu tilata englanniksi. Astuttiin laivaan, käveltiin tiskille ja mä ku tarjosin kaverille ni enempiä ajatellen kajautin ilmoille: "Kaks kaljaa!" Alkoi baarimikko nauramaan ja sanoi, että just ja just ymmärs mitä halutaan mut jos halutaan joku vaikeempi drinkki ni sitten pitää kyllä selittää englanniksi. Siinä sitten häkeltyneenä sönkötin jotain takaisin, hups :'D Ja Seppo, älä jaksa.

      Lainaa

    119. Tulos: -10 (14 ääntä)
      Pengwin: Tämä on sitä pulun kanssa shakin pelaamista. Se kaataa nappulat, paskoo laudalle ja luulee voittaneensa.
      On kyllä helvetin väsynyt ja vanha vertaus. Et sitten mitään tuoreempaa osaa?

      Lainaa

    120. Käyttäjä 17.7.2015 11:57
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      diudiu: Hahah, itse vierailin tuolla Turun Aussiessa pari viikkoo sitten ekan kerran. Kaveri siinä sitten sanoi, että sielä pitää tilata englanniksi kun ne ei juuri suomea puhu. Olin vaa sitten, että okok kyl pari bissee onnistuu tilata englanniksi. Astuttiin laivaan, käveltiin tiskille ja mä ku tarjosin kaverille ni enempiä ajatellen kajautin ilmoille: “Kaks kaljaa!” Alkoi baarimikko nauramaan ja sanoi, että just ja just ymmärs mitä halutaan mut jos halutaan joku vaikeempi drinkki ni sitten pitää kyllä selittää englanniksi. Siinä sitten häkeltyneenä sönkötin jotain takaisin, hups :’D Ja Seppo, älä jaksa.
      Jos tämä on totta, niin huonoa asiakaspalvelua. Että ruvetaan nauramaan jos Suomessa suomalainen sanoo suomeksi pari mitä yksinkertaisinta sanaa. On se kumma, jos mikko ei ole aiemmin moista tilausta kuullut. Ja sitten korostetaan, että meillä PITÄÄ käyttää englantia. Onko tämän koko ravintolan ideana nyt puhdas englannin puhuminen? Eikö homma hoidu myös elekielellä, parilla nimellä ja niillä sanoilla mitä kukin osaa vierasta kieltä - niin asiakkaiden kuin henkilökunnan puolelta? Ei sinulla ollut mitään syytä häkeltyä siinä tilanteessa, niin kauan kuin sisäänpääsyvaatimuksena ei ollut englannin kielen taito. Alan kohta melkeinpä ymmärtää Sepon näkökulmaa, vaikken tähän asti ymmärtänytkään...

      Lainaa

    121. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Olen kyllä ihan samaa mieltä, eli joka liikkeessä Suomessa pitäisi palvelut saada suomen kielellä tai toimilupa olisi otettava pois ihan periaatesyistä. Se olkoon sitten putiikin oma asia jos haluaa lisäksi palvella jollain muulla kielellä bonuksena.

      Lainaa

    122. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Britti pakolaislaiva? Öööh... HALOO ELÄMÄMKOULUN käynyt Seppo. Erottaisi nyt edes maat toisistaan.

      Lainaa

    123. Tulos: -1 (3 ääntä)
      persu seppo

      Lainaa

    124. Avaimeton kani 1.11.2022 10:20
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Ei toi Sepon omakaan suomenkielen taito priimaa ole.

      Lainaa

    125. Avoin hirmulisko 8.11.2022 9:33
      Tulos: -1 (1 ääni)
      pallinaama: Sepon olis kans ihan hyvä käydä se kieli kurssi.
      Tarkoitatko kielikurssia.

      Lainaa

    126. Avoin hirmulisko 8.11.2022 9:34
      Tulos: +1 (1 ääni)
      abacaba: Olen kyllä ihan samaa mieltä, eli joka liikkeessä Suomessa pitäisi palvelut saada suomen kielellä tai toimilupa olisi otettava pois ihan periaatesyistä. Se olkoon sitten putiikin oma asia jos haluaa lisäksi palvella jollain muulla kielellä bonuksena.
      Samaa mieltä, vaikka en persu olekaan. Ja on kauheaa kun lääkäri ei osaa suomea, se vaan ei ole oikein.

      Lainaa

    127. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pitääkö sielä puhua austraalian aksentilla? :O

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: perussuomalaiset, kieli, suomi, Aussie Bar, ravintola, ravintolalaiva, laiva, baari

  • Uusimmat

  • Kategoriat