Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 109

Mikä on vanhin jääkaapistasi löytyvä ruoka?
Mitä tänään syötäisiin? Osa 109

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kädetön majava 20.2.2024 0:14
      Tulos: +164 (220 ääntä)
      Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.

      Lainaa

    2. Pyörimätön nuija 20.2.2024 0:30
      Tulos: +96 (98 ääntä)
      Ihmisissä yllättävän paljon oman elämänsä Sulo Vilenejä. "Kun halvalla sain."

      Lainaa

    3. Holtiton luumu 20.2.2024 1:01
      Tulos: +113 (177 ääntä)
      Mistä nuo ekan "mokan" kommentoijat sai päähänsä että mervi haluaa "säästää muovia"?

      Lainaa

    4. Tulos: +84 (106 ääntä)
      Kyllä minuakin hävettää ihmiskunnan puolesta tuollaiset Mervit. Hyhhyh, häpeäisi.

      Lainaa

    5. Risa panda 20.2.2024 1:43
      Tulos: -23 (99 ääntä)
      Holtiton luumu: Mistä nuo ekan "mokan" kommentoijat sai päähänsä että mervi haluaa "säästää muovia"?
      Ihan Mervin omasta kommentista?

      Lainaa

    6. Tulos: +102 (104 ääntä)
      Tossa sukaattipaketissa on vielä reikäkin kannessa, mahtaa olla herkullista tavaraa sisällä.

      Lainaa

    7. Säädytön lehmä 20.2.2024 2:10
      Tulos: +102 (116 ääntä)
      Risa panda: Ihan Mervin omasta kommentista?
      Ei, vaan Mervi kyseenalaisti ”Mokkapojan” ehdotuksen, josta kuulemma luonto kiittää.

      Lainaa

    8. Peeaa vadelma 20.2.2024 2:37
      Tulos: +147 (153 ääntä)
      2008 vuodesta on aikaa 16 vuotta 😮

      Lainaa

    9. Toiveikas hämähäkki 20.2.2024 2:42
      Tulos: +138 (142 ääntä)
      Jokunen aika sitten naapuri kysyi, olisiko mulla kuivahiivaa lainaan. Muistelin, että ei siitä pitkä aika ole, kun leivoin kuivahiivasta. No parasta ennen oli mennyt 2016. Näin se aika vaa hämmärtyy mielessä

      Lainaa

    10. Rujo hevonen 20.2.2024 2:51
      Tulos: +136 (138 ääntä)
      Tulee elävästi mieleen, kun joskus 2010 työpaikalla siivottiin jääkaappia, niin sieltä löytyi munkkipussi jonka parasta ennen päiväys oli vuonna 89 🤢

      Lainaa

    11. Jauhopussista löytynyt tohtori 20.2.2024 5:19
      Tulos: +67 (75 ääntä)
      Työpaikalla ei sit ole mitään missä voipaketin säilyttää? Normaali suolattu voi säilyy sitäpaitsi myös huoneenlämmössä (paitsi helteellä).

      Lainaa

    12. Tulos: -7 (45 ääntä)
      Tuo jääkaappi haisee varmaan ihan kauhealle.

      Lainaa

    13. Tulos: -19 (41 ääntä)
      Kädetön majava: Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.
      Sepä se. Itse siivoan keväisin ja syksyisin jääkaapin täysin että ei siellä ole kuin Max 3kk vanhaa tavaraa.

      Lainaa

    14. Prefabricated pingviini 20.2.2024 6:23
      Tulos: -23 (75 ääntä)
      Naketin: Sepä se. Itse siivoan keväisin ja syksyisin jääkaapin täysin että ei siellä ole kuin Max 3kk vanhaa tavaraa.
      Tätähän kysyttiin.

      Lainaa

    15. Tulos: +18 (40 ääntä)
      Kädetön majava: Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.
      Miten sulla kerkee suolakurkut näkemään edes viikkoa?

      Lainaa

    16. Sisäänlämpiävä järvisieni 20.2.2024 7:43
      Tulos: +65 (73 ääntä)
      Mervi vaikuttaa ihan vaan vähän hankalalta ihmiseltä

      Lainaa

    17. Puuton alpakka 20.2.2024 7:44
      Tulos: -23 (43 ääntä)
      Kädetön majava: Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.
      Tunnen ihmisiä, jotka ostavat kaiken, mitä tarjouksesta saa, kun siinä säästää. Sitten tunkevat sen täpötäyteen jääkaappiin ja pakastimeen, jonka perällä ei ole käyty vuosiin. Tai näköjään vuosikymmeniin. Itse siivoan jääkaapin kerran viikossa. En näe mitään tarvetta pitää siellä tuotteita, joita en ole aikeissa syödä ennen seuraavaa kauppareissua. Poislukien suolakurkut, sinapit ja vastaavat.

      Lainaa

    18. Uneton meduusa 20.2.2024 7:54
      Tulos: +109 (121 ääntä)
      Nojooh...Mervin reaktioista huolimatta, en oikein ymmärrä näitä kaikkiin somekysymyksiin poikkeuksetta ilmestyviä vastauksia, "Mistä saisi hyviä ruissämpylöitä?" "Osta reikäleipä ja leikkaa palasiksi!" "Hei missä kaupassa Nyppylässä myytäisiin porkkanamehua?" "Tee itse!" "Hei olisiko jollain myydä punainen kolmipyörä?" "Minulla on keltainen maastopyörä!"

      Lainaa

    19. Tulos: +9 (63 ääntä)
      Sisäänlämpiävä järvisieni: Mervi vaikuttaa ihan vaan vähän hankalalta ihmiseltä
      Mun mielestä tuossa kaikki muut on hankalia. Merviltä hyvin yksinkertainen kysymys mistä saa voita annospakkauksina. Aika idioottimaisia nuo ohjeet voisiivujen kanniskelemisesta rintataskussa tms. Todella vastenmielinen ajatus siivuttaa voita minigrip-pusseihin. Kysymykseen olisi voinut vaan vastata että Citymarketeista ja Prismoista yleensä löytyy. Mutta vastaajista yksikään ei edes halunnut vastata kysymykseen. Asiasta voipaperiin mennäkseni niin nuo pikkupaketit on käteviä jos harrastaa esim retkeilyä tai mökillä ei ole jääkaappia. Voi säilyy käyttökelpoisena pari päivää aika lämpimälläkin säällä, ja viileämmässä kelissä vielä pidempään.

      Lainaa

    20. Tulos: +72 (102 ääntä)
      Uneton meduusa: Nojooh...Mervin reaktioista huolimatta, en oikein ymmärrä näitä kaikkiin somekysymyksiin poikkeuksetta ilmestyviä vastauksia, "Mistä saisi hyviä ruissämpylöitä?" "Osta reikäleipä ja leikkaa palasiksi!" "Hei missä kaupassa Nyppylässä myytäisiin porkkanamehua?" "Tee itse!" "Hei olisiko jollain [...]
      Erona toki on se, että tässä mokassa henkilö halusi viedä voita työpaikalle ja hänelle tarjottiin vaihtoehtoisia tapoja viedä voita työpaikalle.

      Lainaa

    21. Niverä oliivi 20.2.2024 8:23
      Tulos: +10 (30 ääntä)
      Kuinka harvoin ihmiset puhdistavat jääkaappeja? 🤢

      Lainaa

    22. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Löytyy lasipullollinen Guinnessia, missä päiväys vuonna 2002. Alunperin unohtui kaappiin, eikä tuota synttärilahjaa enää kehtaa poiskaan heittää.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 20.2.2024 8:51
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt tohtori: Työpaikalla ei sit ole mitään missä voipaketin säilyttää? Normaali suolattu voi säilyy sitäpaitsi myös huoneenlämmössä (paitsi helteellä).
      Niin säilyyki, meillä oli parin sentin voipala kotona pöydällä, jotta siitä sai leivän päälle levitettä.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 20.2.2024 8:54
      Tulos: +59 (63 ääntä)
      Sisäänlämpiävä järvisieni: Mervi vaikuttaa ihan vaan vähän hankalalta ihmiseltä
      Juu, mä haluaisin ehdottaa Merville, että olisiko mahdollista kysyä sinne ruokalaan tarjolle voita. Mutta mahdollisen lampun syttymisen sijaan munkin pitäisi varmaan laittaa korkki kiinni.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 20.2.2024 8:58
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      Niverä oliivi: Kuinka harvoin ihmiset puhdistavat jääkaappeja? 🤢
      No, aina kun kun mies pesee sen ja käy tuoreet samalla läpi, niin siellä on joka kerta jotain vanhaa kuitenkin useampi tuote. Viimeksi otin sieltä pari vuotta aikaisemmin vanhaksi menneen jäätelökastikeen. Jotenkin hän on vain sokea asian suhteen, jos ei suurinpiirtein näytä homeiselta niin kaappiin takaisin.

      Lainaa

    26. Tulos: +45 (57 ääntä)
      Sukaatteja ei säilytetä jääkaapissa vaan esim. maustekaapissa. Tarkistakaapas omien mausteidenne päivämäärät.

      Lainaa

    27. Tulos: +53 (55 ääntä)
      Mutta onhan tuo tuote jo vanhempi kuin 16 vuotta koska tuossa näkyy vain parasta ennen päiväys...

      Lainaa

    28. Kunnioitettava kuguaari 20.2.2024 9:29
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Pikku Myy: Sukaatteja ei säilytetä jääkaapissa vaan esim. maustekaapissa. Tarkistakaapas omien mausteidenne päivämäärät.
      Siivosin äidin maustekaappia viime jouluna. Löytyi avattu paketti fenkolia v. 2007.

      Lainaa

    29. Armeijan käynyt pulu 20.2.2024 9:45
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Kunnioitettava kuguaari: Siivosin äidin maustekaappia viime jouluna. Löytyi avattu paketti fenkolia v. 2007.
      Omasta maustekaapista löytyy puoli kiloa merisuolaa ja parasta ennen päivä meni 5-vuotta sitten. Maustepurkit ovat uudelleen täytettäviä joten parasta ennen päivä ei meillä pidä paikkansa.

      Lainaa

    30. Synkkä eläin 20.2.2024 10:11
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Prefabricated pingviini: Tätähän kysyttiin.
      Mitä sitten kysyttiin vai kysyttiinkö mitään?

      Lainaa

    31. Holtiton luumu 20.2.2024 11:02
      Tulos: -8 (26 ääntä)
      Risa panda: Ihan Mervin omasta kommentista?
      Juu ei, se oli jatkokysymys mokkapojalle. Ylläpito: onko tuosta mokasta jäänyt jotain viestejä pois, kun ei tuossa ole mitään järkeä? Mikä tuossa ekassa oli olevinaan se "moka"?

      Lainaa

    32. Valtava hedelmä 20.2.2024 11:16
      Tulos: -34 (36 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt tohtori: Työpaikalla ei sit ole mitään missä voipaketin säilyttää? Normaali suolattu voi säilyy sitäpaitsi myös huoneenlämmössä (paitsi helteellä).
      Suolattu voi ei ole normaalia 🙄

      Lainaa

    33. Kiltti tyttö 20.2.2024 11:17
      Tulos: +29 (39 ääntä)
      Mervi näsäviisasteli, että Mokkapojan pitäisi vastata luonnonsäästökysymykseen, mutta Mokkapoika ei ehdottanut voin pakkaamista muoviin. Mervi itse mahdollisesti sekoitti sen toiseen kommentoijaan ja nälvi kolmannelle. Sitten ilmestyi neljäs kommentoija, joka luuli, että Mervi itse halusi säästää muovia. Mervi on tarinan idiootti, mutta luetun ymmärtämisessä on vikaa muillakin.

      Lainaa

    34. Häijy roska 20.2.2024 11:22
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Kädetön majava: Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.
      Itse myönnän, että jääkaapista löytyi 6 vuotta sitten ostettu kerran käytetty mansikkahillo.
      ylähyllyllä maitopurkkien takana ei vain jotenkaan tullut huomattua.

      Lainaa

    35. Kajoava piikkisika 20.2.2024 11:28
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Itse ensimmäisenä kysyisin työpaikkaruokalasta vastaavalta, että olisiko mahdollista saada voinappeja tarjolle.

      Lainaa

    36. Nurja jyrsijä 20.2.2024 11:29
      Tulos: +28 (40 ääntä)
      Pikku Myy: Sukaatteja ei säilytetä jääkaapissa vaan esim. maustekaapissa. Tarkistakaapas omien mausteidenne päivämäärät.
      Mausteiden päivämäärillä ei ole mitään väliä. Vähän saattavat laimentua, mutta eivät pilaannu

      Lainaa

    37. Pilkkottu aprikoosi 20.2.2024 12:30
      Tulos: -9 (29 ääntä)
      Nurja jyrsijä: Mausteiden päivämäärillä ei ole mitään väliä. Vähän saattavat laimentua, mutta eivät pilaannu
      Mausteiden päivämäärillä on aika paljonkin väliä. Oman kokemukseni mukaan ne ei "vähän laimene", vaan aromi heikkenee todella paljon. Tämän huomaa helposti haistelemalla pitkään kaapissa olleita mausteita ja vertaamalla niitä juuri kaupasta ostettuihin mausteisiin. Tein joskus chaita kaapin perälle unohtuneista mausteista, ja seuraavana päivänä juuri ostetuista. Ero oli kuin yöllä ja päivällä.

      Lainaa

    38. Proteiiniton lisko 20.2.2024 12:33
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Valtava hedelmä: Suolattu voi ei ole normaalia 🙄
      Kyllä se suomessa on, ulkomailla ei välttämättä

      Lainaa

    39. Toipuva haisunäätä 20.2.2024 12:35
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Itseasiassa: Juu, mä haluaisin ehdottaa Merville, että olisiko mahdollista kysyä sinne ruokalaan tarjolle voita. Mutta mahdollisen lampun syttymisen sijaan munkin pitäisi varmaan laittaa korkki kiinni.
      Kajoava piikkisika: Itse ensimmäisenä kysyisin työpaikkaruokalasta vastaavalta, että olisiko mahdollista saada voinappeja tarjolle.
      Veikkaan, että on varmaan kysynyt, mutta ehkä se ei onnistu. Jos sillä ruokalalla on sydänmerkki tms. niinkuin esim. meidän koulun ruokalalla oli, heillä ei saanut olla esimerkiksi suolapurkkia tarjolla ja ruoka suorastaan huusi sen perään. Itse ratkaisin asian pitämällä työtakin taskussa pientä muovista purkkia. Sellaista suosittelisin Mervillekin, sen voi sitten kotona pestä ja uudelleenkäyttää ja voi kulkee siististi.

      Lainaa

    40. Proteiiniton lisko 20.2.2024 12:39
      Tulos: -18 (38 ääntä)
      Kiltti tyttö: Mervi näsäviisasteli, että Mokkapojan pitäisi vastata luonnonsäästökysymykseen, mutta Mokkapoika ei ehdottanut voin pakkaamista muoviin. Mervi itse mahdollisesti sekoitti sen toiseen kommentoijaan ja nälvi kolmannelle. Sitten ilmestyi neljäs kommentoija, joka luuli, että Mervi itse halusi [...]
      Väännätkö vielä hitaalle rautalangasta miksi mervi on tarinan idiootti? Hänhän ainoastaan tiedusteli missä noita voinappeja myydään ja tilanteeseen sopivalla tavalla kummasteli tuota *täysin naurettavaa* ehdotusta alkaa vuolla voipaketista siivuja ja pakata niitä voipaperin väliin.

      Lainaa

    41. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Holtiton luumu: Juu ei, se oli jatkokysymys mokkapojalle. Ylläpito: onko tuosta mokasta jäänyt jotain viestejä pois, kun ei tuossa ole mitään järkeä? Mikä tuossa ekassa oli olevinaan se "moka"?
      Proteiiniton lisko: Väännätkö vielä hitaalle rautalangasta miksi mervi on tarinan idiootti? Hänhän ainoastaan tiedusteli missä noita voinappeja myydään ja tilanteeseen sopivalla tavalla kummasteli tuota *täysin naurettavaa* ehdotusta alkaa vuolla voipaketista siivuja ja pakata niitä voipaperin väliin.

      Nostamme meille lähetetystä materiaalista erilaisia julkaisuja esille riippumatta siitä, olemmeko lähettäjän tai keskustelijoiden kanssa samaa mieltä "mokaajasta".

      Joidenkin mielestä Mervin käytös oli liian hyökkäävää, toisten mielestä taas hänelle tehdyt ehdotukset olivat täysin naurettavia. Tänne tämä on päätynyt siksi, että keskustelu oli joka tapauksessa sävyltään erikoista.

      Lainaa

    42. Letittämätön banaani 20.2.2024 14:58
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Tämän Mervin tapauksen (ja muiden feissarimokiin päätyneiden juttujen) perusteella olen tullut johtopäätökseen siitä että somessa on täysin ajanhaaskausta kysyä yhtään mitään mistään jos haluaa saada suoran vastauksen. Aivan älyttömän turhauttavaa. Jodel on toistaiseksi ollut poikkeus, mutta joku facebook niin siellä kun kysyt jotain niin saat sata vastausta joista yksikään ei itseasiassa vastaa annettuun kysymykseen, vaan tarjoaa vastaukseksi jotain ihan muuta.

      Lainaa

    43. Kiltti tyttö 20.2.2024 15:37
      Tulos: +20 (40 ääntä)
      Proteiiniton lisko: Väännätkö vielä hitaalle rautalangasta miksi mervi on tarinan idiootti? Hänhän ainoastaan tiedusteli missä noita voinappeja myydään ja tilanteeseen sopivalla tavalla kummasteli tuota *täysin naurettavaa* ehdotusta alkaa vuolla voipaketista siivuja ja pakata niitä voipaperin väliin.
      Ihan ensinnäkin siksi, että pitää margariinia niin kauhean pahana asiana, ettei voi silloin tällöin työpaikkaruokalassa sipaista sitä leivälle - tai syödä leipää ilman levitettä.
      Kuitenkin suurempi syy on hänen käytöksensä, "räkättäjät" ja "korkki kiinni" sen huippuna. Vai että ihan hävettää ihmiskunnan puolesta.
      Ja vielä yllättyy, että isossa, oletettavasti enemmän tai vähemmän julkisessa Facebook-ryhmässä ihmiset keskustelevat sen sijaan, että antaisivat ilmaiseksi ja omaa aikaansa käyttäen vain täsmävastauksia vain kysyttyyn asiaan. Voi kysyä Googlelta, jos haluaa vain vastauksia eikä keskustelua.

      Lainaa

    44. Ankea noita 20.2.2024 17:06
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Pyörimätön nuija: Ihmisissä yllättävän paljon oman elämänsä Sulo Vilenejä. "Kun halvalla sain."
      Halvalla jääkaappi täyteen voinappeja 😆

      Lainaa

    45. Uneton meduusa 20.2.2024 18:10
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Letittämätön banaani: Tämän Mervin tapauksen (ja muiden feissarimokiin päätyneiden juttujen) perusteella olen tullut johtopäätökseen siitä että somessa on täysin ajanhaaskausta kysyä yhtään mitään mistään jos haluaa saada suoran vastauksen. Aivan älyttömän turhauttavaa. Jodel on toistaiseksi ollut poikkeus, mutta [...]
      Kysy Vauva.fi:ssä! Siellä saat random kommenttien lisäksi vakiot "Miten joku voi olla niin tyhmä!!!" ja "Miksi olet niin laiska!!!" :)

      Lainaa

    46. Murjottava leijona 20.2.2024 18:46
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      Tylsimys: Mun mielestä tuossa kaikki muut on hankalia. Merviltä hyvin yksinkertainen kysymys mistä saa voita annospakkauksina. Aika idioottimaisia nuo ohjeet voisiivujen kanniskelemisesta rintataskussa tms. Todella vastenmielinen ajatus siivuttaa voita minigrip-pusseihin. Kysymykseen olisi voinut vaan vastata että [...]
      Apua mitä. Retkelle tollasia pikkunappeja? Hahaha! Ite lasken viikon retkelle puoli kiloa voita, eli kahdelle kilo. Voi tosiaan säilyy hyvin, ihan helteellä ei tule tehtyä erämaareissuja, mutta vaikka päivisin on +20 astetta, onhan se lämmin. Rinkan suojassa on ok oltavat. Suosittelen 200-250g pakkauksia rasiaan ja käyttövoi omaan rasiaansa, koska se kyllä pehmenee ja sotkee. Ja menee tosiaan kuivaleivälle ja joka ruokaan. Energiaa tarvitaan retkeillessä.
      Itseasiassa: Niin säilyyki, meillä oli parin sentin voipala kotona pöydällä, jotta siitä sai leivän päälle levitettä.
      Kotona on myös keraamisessa astiassa tuo 200 tai 250 g paketti pöydällä.
      Jos joutuu jääkaappivoita ottamaan vähemmän kuin veitsellä leikattavan palan, on juustohöylä oiva kaveri.
      Ja ennen kuin joku näsäviisastelee painosta ja suonista, niin on normaalipaino, hyvät veriarvot, hyvä kunto ja tällä linjalla elelty suurin osa aikuisiässä. Aiemmin oli huono kunto. ;)

      Lainaa

    47. Kivi (puhelin, anteeksi umlautit) 21.2.2024 6:26
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Puuton alpakka: Tunnen ihmisiä, jotka ostavat kaiken, mitä tarjouksesta saa, kun siinä säästää. Sitten tunkevat sen täpötäyteen jääkaappiin ja pakastimeen, jonka perällä ei ole käyty vuosiin. Tai näköjään vuosikymmeniin. Itse siivoan jääkaapin kerran viikossa. En näe mitään tarvetta pitää siellä tuotteita, joita en ole aikeissa syödä ennen seuraavaa kauppareissua. Poislukien suolakurkut, sinapit ja vastaavat.
        No ne juuri. Kylla minakin pesen jaakaappini ja pyrin suunnittelemaan ostoslistani niin, ettei mikaan ehdi menna pilalle, mutta ei kaikki niin helpolla pilaannu. "Epapilaantuvaiset" kastikkeet yms. menevat takaisin vain, joten teoriassa jokin voisi tayttaa 16. Kaytannossa komppaan Toj Karinia; en ostaisi purkkitolkulla suolakurkkua jos perhe ei sita purkkitolkulla soisi...

      Lainaa

    48. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kädetön majava: Miten täynnä tavaraa ihmisten jääkaapit on, jos sinne kertyy 16 vuotta vanhoja tuotteita? Vai lappavatko ihmiset vaan lisää tavaraa vanhojen eteen niin ettei takaseinääkään näy? Mulla vanhin tavara jääkaapissa on viime syksynä ostettu, alkutalvesta avattu purkki suolakurkkuja, vajaa kolmasosa enää jäljellä eli ei tule kesää näkemään.
      Ei välttämättä kovinkaan täynnä. Siellä jääkaapin takaseinässä on se mainoksista tuttu luukku, jonka kautta italialainen, tai espanjalainen, tai minkä maalainen vaan, kokki käy aina välillä täydentämässä kaapin sisältöä eri tuotteilla. Nyt on käyny etäkokille pieni moka, ei sen kummempaa :)

      Lainaa

    49. Neitsyt rätti 21.2.2024 8:16
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Synkkä eläin: Mitä sitten kysyttiin vai kysyttiinkö mitään?
      Ei kysytty mitään.

      Lainaa

    50. Blondi kesyaasi 21.2.2024 14:46
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      Kaikille voiongelmaisille: Ottakaa Kinder-munan yllätyskotelo, peskää ja lääppäskää voita puolikkaat sopivastitäyteen ja kupla kiinni. Siinä kulkee sopiva määrä voita työpaikalle. Kuplan voi pestä muun tiskin seassa kotona ja täyttää voilla. Voi säilyy huoneenlämmössä viikon kunhan ei pahasti altistu ilmalle. Tämmöinen ihan ilmainen niksi, vaikkette pyytäneetkään.

      Lainaa

    51. Leuaton päärynä 21.2.2024 20:13
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Blondi kesyaasi: Kaikille voiongelmaisille: Ottakaa Kinder-munan yllätyskotelo, peskää ja lääppäskää voita puolikkaat sopivastitäyteen ja kupla kiinni. Siinä kulkee sopiva määrä voita työpaikalle. Kuplan voi pestä muun tiskin seassa kotona ja täyttää voilla. Voi säilyy huoneenlämmössä viikon kunhan ei pahasti altistu ilmalle. Tämmöinen ihan ilmainen niksi, vaikkette pyytäneetkään.
      Vain, jos ette ole enää lisääntymisikäisiä. 
      Se muovi ei ole tarkoitettu elintarvikekäyttöön, eikä etenkään rasvan kanssa tekemisiin, eli siitä helposti liukenee voihin muovin ainesosia - myrkkyjä. 
      En laita mitään rasvaisia ruokia muoviastoihin. 

      Lainaa

    52. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Prefabricated pingviini: Tätähän kysyttiin.
      Hyvin huomattu. Ensin jutun alaotsikossa ja sitten vielä jutussa olevan henkilön toimesta. Se miksi sinun piti tulla tuo itsestäänselvyys tänne toteamaan onkin sellainen asia mikä minua hieman ihmetyttää. Olisi kiva kuulla selitys suoraan sinulta. Onko kyseessä se että olet oppinut hiljattain lukemaan ja nyt olet ylpeä siitä taidosta? Vai onko kyse ennemminkin siitä että et ymmärtänyt lukemaasi ja yrität ilkeillä muille jostain syystä mutta nyt teitkin itsestäsi pellen koska asiaahan nimenomaan kysyttiin?

      Lainaa

    53. Kopioitu Metsätonttu 24.2.2024 14:52
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Wiltsu: Mutta onhan tuo tuote jo vanhempi kuin 16 vuotta koska tuossa näkyy vain parasta ennen päiväys...
      Noin yleensä sanotaan arkikielessä, kun tarkoitetaan montako päivää/vuotta sitten mennyt vanhaksi. Esim. "maito on jo neljä päivää vanhaa" tarkoittaa meillä, että on mennyt päiväys umpeen neljä päivää sitten. Tai sitten sanotaan, että "ei ole vielä vanhaa", jos vielä päiväystä jäljellä.

      Lainaa

    54. Kopioitu Metsätonttu 24.2.2024 15:00
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Leuaton päärynä: Vain, jos ette ole enää lisääntymisikäisiä.  Se muovi ei ole tarkoitettu elintarvikekäyttöön, eikä etenkään rasvan kanssa tekemisiin, eli siitä helposti liukenee voihin muovin ainesosia - myrkkyjä.  En laita mitään rasvaisia ruokia muoviastoihin. 
      Miksi se kotelo sitten on ilman mitään suojaa rasvaista karkkimassaa vasten siellä munan sisällä, täh?

      Lainaa

    55. Pumaska muovipussi 25.2.2024 10:37
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Miksi se kotelo sitten on ilman mitään suojaa rasvaista karkkimassaa vasten siellä munan sisällä, täh?
      No se rasva ei ole kovin juoksevaa siinä munassa. Suklaa on siis suht. kiinteää.

      Lainaa

    56. Märehtivä haltija 25.2.2024 11:57
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Leuaton päärynä: Vain, jos ette ole enää lisääntymisikäisiä.  Se muovi ei ole tarkoitettu elintarvikekäyttöön, eikä etenkään rasvan kanssa tekemisiin, eli siitä helposti liukenee voihin muovin ainesosia - myrkkyjä.  En laita mitään rasvaisia ruokia muoviastoihin. 
      Tätä en usko alkuunkaan. Jos muovia ei olisi tarkoitettu elintarvikekäyttöön, se ei saisi olla suoraan kosketuksissa suklaan kanssa. Tämä on lailla säädetty.

      Lainaa

    57. Märehtivä haltija 25.2.2024 12:11
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Leuaton päärynä: Vain, jos ette ole enää lisääntymisikäisiä.  Se muovi ei ole tarkoitettu elintarvikekäyttöön, eikä etenkään rasvan kanssa tekemisiin, eli siitä helposti liukenee voihin muovin ainesosia - myrkkyjä.  En laita mitään rasvaisia ruokia muoviastoihin. 
      Tässä vielä kunnon tietopläjäys kontaktimateriaaleista. Älä turhaan pelottele ihmisiä ja levitä väärää tietoa, kiitos. Plussien perusteella moni on uskonut sinua. 

      Lainaa

    58. Jäätynyt ananas 25.2.2024 23:38
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Kaverilla oli maustekaapissa purkki kanelia vuodelta 1997. En tiedä oliko tavara sisällä alkuperäistä.

      Lainaa

    59. Pompöösi norppa 26.2.2024 7:24
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Märehtivä haltija: Tässä vielä kunnon tietopläjäys kontaktimateriaaleista. Älä turhaan pelottele ihmisiä ja levitä väärää tietoa, kiitos. Plussien perusteella moni on uskonut sinua.  https://www.ruokavirasto.fi/globalassets/tietoa-meista/asiointi/oppaat-ja-lomakkeet/yritykset/elintarvikeala/kemialliset-vaatimukset/kontaktimateriaalit/fcm_valvontaohje_17018_5_fi.pdf
      Oliko sinulla joku tarkempi kohta tuosta ohjeesta, jota haluat siteerata? 
      En jaksa selata joko 28-sivuista juttua ja päätellä mitä mahdat tarkoittaa. Kinder-munan yllätyskotelo voi olla tai olla olematta yhtä hyvä kuin voirasia. Ainakin se kuitenkin näyttää ja tuntuu erilaiselta. En lähtisi kokeilemaan. Mutta joo, mä ostankin sisäisesti nauttimani rasvat pääasiassa muissa kuin muoviastioissa. 
      Noin yleisesti rasvaisia ruokia (mitä rasvaisempi, sen pahempi!) ei tulisi säilyttää muoviastioissa. Vaikka olisi elintarvikehyväksytty. Koska tiedämme asiasta vielä aika rajallisesti. 
      Joo, yksi kerta ei kesää tee, mutta kun koko ihmiskunta aikansa liuottelee muovien sisältämiä aineita elimistöönsä, lopputulos on ennalta arvaamaton ja peruuttamaton. 
      Esim. miesten spermanlaatu on heikentynyt, tämä on fakta. Syyksi epäillään monenlaista. 
      Kukaan ei varmaan satavarmuudella osas yhtä syytä sanoa. Miksi ihmeessä ottaa riskejä tällaisessa asiassa? 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: eräpäivä, eväät, kuva, lounas, muovi, parasta ennen, ruoka, ruokailu, sukaatti, työpaikka, töissä, vanha, voi, voinappi, voipaperi, voirasia