Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 47

Poliisi varoittaa huijauksesta. Arja käyttää maalaisjärkeä.
Uutiskatsaus, osa 47

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 66 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Luettava liitu 19.12.2023 0:17
      Tulos: +627 (707 ääntä)
      Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla vastaavien trollien, bottien ja maksettujen ihmisten tekemää.

      Lainaa

    2. Diippi öykkäri 19.12.2023 0:19
      Tulos: +405 (429 ääntä)
      Onko tämä itselleen rinkirunkkaava Harri kirkon työntekijä? Ilmianto olisi paikallaan.

      Lainaa

    3. Lähteetön piikkisika 19.12.2023 0:19
      Tulos: -385 (423 ääntä)
      Kyllä Putte on oikeassa siinä että Eurooppa on Gayrooppa. Oi aikoja, oi tapoja.

      Lainaa

    4. Säälittävä apina 19.12.2023 0:28
      Tulos: +428 (444 ääntä)
      Kun aina niin ulistaan, että miksi pitää edelleen puhua homoista, eihän niitä enää Niuvanniemeenkään suljeta, niin sitten on Harrin kaltaisia ihmisiä, jotka antavat keskustelulle syyn. Ei omaan pääkoppaan mahdu, miten jonkun muun elämä voi kutittaa harrien palleja niin paljon.

      Lainaa

    5. Oleva meduusa 19.12.2023 0:31
      Tulos: +260 (262 ääntä)
      Sinällään Pia on oikeassa että sairastumiset aiheutti ulkomailta peräisin oleva perunahiutale, mutta pakkauksen mukaan sen olisi kuulunut olla kyllä 100% kotimainen tuote

      Lainaa

    6. Tulos: +105 (105 ääntä)
      Diippi öykkäri: Onko tämä itselleen rinkirunkkaava Harri kirkon työntekijä? Ilmianto olisi paikallaan.
      Ei ole oikeasti kirkon työntekijä.

      Lainaa

    7. Poliisi (ihan varmasti virallinen) 19.12.2023 0:45
      Tulos: +258 (262 ääntä)
      Hei Arja, olen poliisi. Maksa 1000e internet-sakkoa tilille 1234567890. T. Poliisi.

      Lainaa

    8. Varreton eläin 19.12.2023 1:02
      Tulos: +140 (140 ääntä)
      Ei Pia sinänsä väärässä ollut. Ei auta että tehdas on Liedossa kun tämä perunajauho tuli ulkomailta. Eikä toisen ruuan kalakaan tainnut olla kokonaan kotimaista. Pussitetaan toki Suomessa..

      Lainaa

    9. Tasoitettu aasi 19.12.2023 1:53
      Tulos: -121 (139 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
      Vain persut ja oikeistomäykkääjät tarvitsevat mielenterveysapua? Miksi niistä suurin osa ei niitä sitten äänestä?

      Lainaa

    10. Kovalentti hämähäkki 19.12.2023 2:04
      Tulos: +114 (122 ääntä)
      Oleva meduusa: Sinällään Pia on oikeassa että sairastumiset aiheutti ulkomailta peräisin oleva perunahiutale, mutta pakkauksen mukaan sen olisi kuulunut olla kyllä 100% kotimainen tuote
      Tällä tavallahan aika moni Lidlinkin "suomalainen" tuote toimii.
      Pullot ja mineraalivesi tuodaan Saksasta, mutta koska se pullotetaan Suomessa, voidaan lätkäistä "Suomessa valmistettu"

      Lainaa

    11. Viiksekäs käärme 19.12.2023 3:01
      Tulos: -11 (45 ääntä)
      Kyllä, Pia. Kotimainen on ulkomaista.

      Lainaa

    12. Tunnoton robotti 19.12.2023 5:37
      Tulos: +82 (82 ääntä)
      Kovalentti hämähäkki: Tällä tavallahan aika moni Lidlinkin "suomalainen" tuote toimii.Pullot ja mineraalivesi tuodaan Saksasta, mutta koska se pullotetaan Suomessa, voidaan lätkäistä "Suomessa valmistettu"
      Avainlippuha on merkki suomalaisuudesta, mutta (ainakin aikoinaan) riitti sen saamiseksi 50% suomalaisuus. Eli juurikin kucaamasi tilanne voisi olla tapa myydä kalliimmalla kotimaista

      Lainaa

    13. Aliarvostettu alpakka 19.12.2023 6:11
      Tulos: +56 (64 ääntä)
      Säälittävä apina: Ei omaan pääkoppaan mahdu, miten jonkun muun elämä voi kutittaa harrien palleja niin paljon.
      *kutistaa

      Lainaa

    14. Palava hirvi 19.12.2023 6:31
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Viiksekäs käärme: Kyllä, Pia. Kotimainen on ulkomaista.
      Niinhän se monesti onkin.

      Lainaa

    15. Mielipuoli menninkäinen 19.12.2023 6:54
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Varreton eläin: Ei Pia sinänsä väärässä ollut. Ei auta että tehdas on Liedossa kun tämä perunajauho tuli ulkomailta. Eikä toisen ruuan kalakaan tainnut olla kokonaan kotimaista. Pussitetaan toki Suomessa..
      Todennäköisesti vielä venäläistä kalaa.

      Lainaa

    16. Osallistava seppä 19.12.2023 7:21
      Tulos: +160 (168 ääntä)
      Harri on tehnyt itsestään pellen

      Lainaa

    17. Impotentti kurkku 19.12.2023 7:55
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Tunnoton robotti: Avainlippuha on merkki suomalaisuudesta, mutta (ainakin aikoinaan) riitti sen saamiseksi 50% suomalaisuus. Eli juurikin kucaamasi tilanne voisi olla tapa myydä kalliimmalla kotimaista
      Ja tilanne on yhä sama.
      Avainlippumerkki voidaan myöntää tuotteelle jonka omakustannearvosta 50% on suomalaista. Useinkin juuri pakkaaminen riittää tähän, koska työvoima jo lähtökohtaisesti on kalliimpaa kuin muualla.

      Lainaa

    18. Altis kantojuhta 19.12.2023 7:57
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Poliisi (ihan varmasti virallinen): Hei Arja, olen poliisi. Maksa 1000e internet-sakkoa tilille 1234567890. T. Poliisi.
      Viranomaisena esiintyminen on rikop. Tästä lähti nyt nettivinkki.

      Lainaa

    19. Itseasiassa 19.12.2023 8:08
      Tulos: +84 (100 ääntä)
      Tasoitettu aasi: Vain persut ja oikeistomäykkääjät tarvitsevat mielenterveysapua? Miksi niistä suurin osa ei niitä sitten äänestä?
      Kyllä me tekijät tarvitsevat apua, koska heillä näyttää olevan paha olo. En ainakaan itse äänestä ihmisiä, joilla ei ole käytöstapoja. Valitettavasti persujen seuraaajat ovat oikeita mallioppilaita, jos ajattele esim. millaisia viestejä viime hallitus sai:
      "Vihapuhetviittaajat ovat tutkimuksen perusteella enimmäkseen perussuomalaisten seuraajia.
      " Se selvisi vihapuhetviittaajien seuraamia Twitter-tilejä tarkastelemalla. He seurasivat usein perussuomalaisten ja maahanmuuttokriittisten käyttäjien tilejä. Eniten seurattujen tilien joukossa olivat Jussi Halla-aho ja Riikka Purra."
      https://yle.fi/a/74-20008452

      Lainaa

    20. Kulunut piirroshahmo 19.12.2023 8:16
      Tulos: +35 (65 ääntä)
      Diippi öykkäri: Onko tämä itselleen rinkirunkkaava Harri kirkon työntekijä? Ilmianto olisi paikallaan.
      Hyvin mahdollisesti on. Kirkon ja monien siellä työskentelevien kanta on edelleen, että homot kuuluu roskiin. Ehkä heidän pitäisi herätä siihen, että kirkosta eroaa jatkuvasti lisää ihmisiä ja yksi syy siihen on ihan varmasti tämä homoviha. Sitä raamattua olisi hyvä lukea ihan ajatuksella. 
      ”Pankaa nyt tekin pois tämä kaikki: viha, kiivastuminen, pahuus, pilkka ja häpeämätön puhe suustanne. Älkää puhuko valhetta toisistanne. Olettehan riisuneet pois vanhan ihmisen tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.” Kol. 3:8-10."

      Lainaa

    21. Kidukseton seuraeläin 19.12.2023 8:18
      Tulos: +71 (77 ääntä)
      Tasoitettu aasi: Vain persut ja oikeistomäykkääjät tarvitsevat mielenterveysapua? Miksi niistä suurin osa ei niitä sitten äänestä?
      Ei. Vaan vihaa kylvävät ja itsestään epävarmat ihmiset tarvitsISIVAT mielenterveysapua, mutta on hetkellisesti tyydyttävämpää vöyhkätä ympäriinsä miten Vääränlaiset ihmiset pitää epäinhimillistää.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 19.12.2023 8:24
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Tunnoton robotti: Avainlippuha on merkki suomalaisuudesta, mutta (ainakin aikoinaan) riitti sen saamiseksi 50% suomalaisuus. Eli juurikin kucaamasi tilanne voisi olla tapa myydä kalliimmalla kotimaista
      Edelleen riittää. Heidl omilta sivuiltaan:
      "Avainlippu on arvostettu brändi ja tunnettu alkuperämerkki, joka kertoo asiakkaillesi yhdellä silmäyksellä siitä, että tuotteesi on valmistettu Suomessa tai palvelusi on kotimaista alkuperää, joka työllistää Suomessa." 
      https://suomalainentyo.fi/hae-merkkia/avainlippu/
      Mutta myös :
      "Avainlippu-merkin käyttöoikeutta myönnettäessä tuotteen tai tuoteryhmän tulee täyttää seuraavat myöntämisedellytykset:
      • Tuote tai tuoteryhmä on Suomessa valmistettu.
      • Tuotteen tai tuoteryhmän kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta.

      Tuotteiden kotimaisuusaste määritellään niiden omakustannusarvon perusteella. Omakustannusarvossa otetaan huomioon seuraavat tuotteisiin kohdistetut kustannukset:

      • raaka-aineet
      • tarvikkeet
      • osa- ja puolivalmisteet
      • pakkausaineet ja -tarvikkeet
      • muuttuvat ja kiinteät henkilöstökustannukset
      • alihankinnat
      • muut välittömät kustannukset
      • markkinointikustannukset
      • tuotekehityskustannukset
      • poistot ja korot
      • muut välilliset kustannukset"
      https://suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/avainlipun-saannot/
      On siinä suomalaista, mutta minusta harhaanjohtavaa, että 50 % riittää. Varsinkin kun Suomessa kustannukset ovat moninkertaisia verrattuna moniin muihin maihin, niin sillä saa jo vedettyä paljon kotia päin. 

      Lainaa

    23. Itseasiassa 19.12.2023 8:26
      Tulos: +80 (88 ääntä)
      Kulunut piirroshahmo: Hyvin mahdollisesti on. Kirkon ja monien siellä työskentelevien kanta on edelleen, että homot kuuluu roskiin. Ehkä heidän pitäisi herätä siihen, että kirkosta eroaa jatkuvasti lisää ihmisiä ja yksi syy siihen on ihan varmasti tämä homoviha. Sitä raamattua olisi hyvä lukea ihan ajatuksella. ”Pankaa nyt tekin pois tämä [...]
      Tunnen kirkon työntekijän, joka ei voi osallistua kirkon tapahtumiin, koska ne ovat liian seksuaalivähemmistömyönteisiä. Sellaista lähimmäisen rakkautta.

      Lainaa

    24. Hyökkäävä liitu 19.12.2023 8:36
      Tulos: -26 (86 ääntä)
      En ymmärrä miksi yleensä kukaan joka ei usko kirkkoon ja sen sanomaan menee kirkossa naimisiin. Mutta en sen vuoksi alkaisi kuitenkaan öyhöttämään netissä tai muutenkaan.

      Lainaa

    25. Toivoton kultakala 19.12.2023 8:55
      Tulos: +59 (63 ääntä)
      Osallistava seppä: Harri on tehnyt itsestään pellen
      Harri on tööt tööt tööt tööt tööt.

      Lainaa

    26. Peitettävä albatrossi 19.12.2023 9:10
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Osallistava seppä: Harri on tehnyt itsestään pellen
      höh, ehdit ensin.

      Lainaa

    27. Hiekoittamaton mustikka 19.12.2023 10:17
      Tulos: +55 (67 ääntä)
      Eikö olisi jo aika lisätä sairausluokitukseen uskonnollinen mania? On eri asia uskoa ja sitten taas eri asia käyttää uskontoa oikeutuksena rikoksiin.

      Lainaa

    28. Tulos: +25 (45 ääntä)
      Hyökkäävä liitu: En ymmärrä miksi yleensä kukaan joka ei usko kirkkoon ja sen sanomaan menee kirkossa naimisiin. Mutta en sen vuoksi alkaisi kuitenkaan öyhöttämään netissä tai muutenkaan.
      Itse pidän traditioista ja olen koko elämäni käynyt häissä ja hautajaisissa kirkossa. Jos joskus jostain kumman syystä päätän naimisiin mennä tapahtuu toimitus kirkossa vaikka en ole pätkääkään uskonnollinen.
      Joillekin se usko on kuitenkin tärkeä asia vaikka eivät noita vanhoja oppeja elämässä noudatakaan ja kokevat siksi oikeudekseen mennä kirkossa naimisiin vaikka kumppanin sukupuoli olisikin sama kuin oma. Joidenkin mielestä tämä ei taas sovi siihen kokonaisuuteen mitä he ajattelevat elämästä ja uskosta. Hartaalle uskovalle kirkon toiminta noissa vihkimisissä voi olla kauhistus vaikka  ei olisikaan muutoin homovastainen. Toisille muutos on muutenkin pelottava asia saati jos oman uskonnon kirkko jonka sanoman kokee muuttumattomaksi tekee noin ison muutoksen toimissaan.
      Yritän ymmärtää kaikkia osapuolia tässä ja minulle henkilökohtaisesti aivan sama miten nämä asiat menevät ja niin kauan kun kirkko on kytköksissä valtioon kuten se on niin mielestäni lailla voidaan muuttaa tuollaisia asioita jotta ne olisivat kaikille reilut. En ole aina ollut tätä mieltä mutta pohdittuani asioita olen tullut tähän ajatukseen.

      Lainaa

    29. Vallitseva paprika 19.12.2023 11:01
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Kiitos, Alex

      Lainaa

    30. Jurpo greippi 19.12.2023 11:20
      Tulos: +61 (61 ääntä)
      Varreton eläin: Ei Pia sinänsä väärässä ollut. Ei auta että tehdas on Liedossa kun tämä perunajauho tuli ulkomailta. Eikä toisen ruuan kalakaan tainnut olla kokonaan kotimaista. Pussitetaan toki Suomessa..
      Toki näin, mutta vaikea kuvitella, että ajantasainen tieto perunahiutaleiden alkuperästä olisi vaikuttanut juuri kenenkään ostopäätökseen ennen myrkytyksiä. Itse en ainakaan osaa pitää Alankomaita sellaisena elintarviketurvallisuuden kannalta arveluttavana maana, josta peräisin olevia tuotteita välttelisin. Osa uutisoinnista oli kuitenkin vahvasti sen suuntaista, ettei ihmekään, että ruoka on myrkkyä, kun yksi ainesosa tulee ihan ULKOMAILTA.

      Lainaa

    31. Stydi tuhatjalkainen 19.12.2023 11:23
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Osallistava seppä: Harri on tehnyt itsestään pellen
      Sehän lähti saman tien soimaan päässä että kiitoksia korvamadosta 😆

      Lainaa

    32. Tulos: +69 (69 ääntä)
      Vaikka onkin järkevää suosia kotimaisia tuotteita, niin osa tuntuu käyttäytyvän näissä kuin muissa maissa ei olisi yhtään lasta tai lemmikkiä elossa ollenkaan.

      Lainaa

    33. Jurpo greippi 19.12.2023 11:36
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      Hyökkäävä liitu: En ymmärrä miksi yleensä kukaan joka ei usko kirkkoon ja sen sanomaan menee kirkossa naimisiin. Mutta en sen vuoksi alkaisi kuitenkaan öyhöttämään netissä tai muutenkaan.
      Jeesukseen voi ihan hyvin uskoa ilman, että uskoo saman sukupuolen edustajaan rakastumisen olevan syntiä. Hieman hankalampi kysymys on, millä perusteilla vihkimisen sakramenttina voi ulottaa koskemaan samaa sukupuolta olevia pareja, jos tarkastelee kyseisen toimituksen ideologista historiaa. Toisaalta avioliittoon vihkimisen sakramenttiasemalle ei ole mitään perusteita Raamatussa, eikä se ollut tällaisessa asemassa kristikunnan ensimmäisen tuhannen vuoden aikana - eikä ole edelleenkään useammissa protestanttisissa kirkoissa, kuten vaikkapa tässä meidän kotoisessa luterilaisuudessamme. Mitään kirkon peruspilaria ei siis tarvitse huojuttaa, jotta voi uskoa siihen, että luterilaisessa kirkossa voisi mennä naimisiin myös mies- tai naispari.
      Mutta toki kirkossa menee jatkuvasti naimisiin heteropareja, joiden kumpikin osapuoli on käytännössä täysin uskonnottomia. Siihen nähden luulisi olevan kirkon toiminnan kannalta paljon pienempi kummallisuus siunata avioliittoon sellainen homopari, jolle uskonto merkitsee jotakin.

      Lainaa

    34. Itseasiassa 19.12.2023 11:37
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Hiekoittamaton mustikka: Eikö olisi jo aika lisätä sairausluokitukseen uskonnollinen mania? On eri asia uskoa ja sitten taas eri asia käyttää uskontoa oikeutuksena rikoksiin.
      Se vois kyllä mennä enemmän persoonalisuushäiriön puolelle, koska siihen liittyy vahvana joukkonarsismi. Tästä termistä löytyy lisää esim. kirjasta Harhaanjohtajat (Terho Miettinen, Raija Pelli). Joukkonarsismi on se voima, joka esim. lahkot pysyvät kasassa, siinä koristetaan paremmuutta muihin, vaikka yhteisön sisällä voitaisiin kuinka huonosti.

      Lainaa

    35. Tulos: +42 (50 ääntä)
      Pitäsiköhän tehdä SETA:lle lahjoitus, Harrin nimissä tietysti 😎👍

      Lainaa

    36. Tulos: +66 (72 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
        Ei tuossa kyllä tarvita tuota klooniarmeijaa sen toteamiseksi, ettei Harrilla ole kaikki homot kirkossa. 
        Kirkolla on kaiken maailman etuoikeuksia, saa kerätä varoja, hoitaa hautausmaita, ja vaikka mitä. Niin kauan kun meillä on "kansankirkko", niin kansa saa sitä käyttää, vaikkapa mennäkseen naimisiin jos haluavat. Tai ainakin pitäisi saada. Jos ei kelpaa, mikään ei estä eroamasta kirkosta ja liittymästä vaikka minkälaiseen hihhulilahkoon.
        Ei meillä ole homojen hautausmaitakaan erikseen, miksi sitten kaikki kirkon jäsenet eivät saisi käyttää kirkon palveluja, ei kirkko ole kieltäytynyt homojen kirkollisverojakaan huolimasta. Joko voi olla kansankirkko ja seurata Suomen lakia, tai erota kokonaan kaikista yhteiskunnallista tehtävistä ja sitten vihkiä ketä lystää -sellaista vihkimistä ei sitten kuitenkaan enää voisi pitää "oikeana", vaan pelkkänä uskonnollisena seremoniana ilman lain voimaa, ja paperit pitäisi käydä kirjoittamassa maistraatissa. 
        Itse kannattaisin kyllä jälkimmäistä, se selkeyttäisi asioita, mutta ei kirkko halua. Joten oppikoot sitten olemaan.

      Lainaa

    37. Hupakko paarma 19.12.2023 12:10
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Jurpo greippi: Jeesukseen voi ihan hyvin uskoa ilman, että uskoo saman sukupuolen edustajaan rakastumisen olevan syntiä. Hieman hankalampi kysymys on, millä perusteilla vihkimisen sakramenttina voi ulottaa koskemaan samaa sukupuolta olevia pareja, jos tarkastelee kyseisen toimituksen ideologista historiaa. Toisaalta avioliittoon [...]
      Jos tarkastelee avioliittoa yhteiskunnallisen hyödyn kannalta, niin kyllä valaat parisuhteet on olleet hyödyllisiä maailman sivu, ja sellaisen tulkinnan varmasti löytää Raamatustakin. Siinä vaan nyt puhutaan oletuksentapaisesti miehestä ja vaimosta, mutta aika kevyellä järjenkäytöllä saa tulkituksi sen myös tarkoittavan pariskuntaa yleisesti vailla sukupuolimääreitä. 
      Ja tulkittu ja käännetty ja väännettyhän sitä teosta on niin kauan kuin se on ollut. 

      Lainaa

    38. Meluisa aprikoosi 19.12.2023 12:38
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Pia: Mutta eikö löydettäisi kuitenkin jokin argumentti perustelemaan minun näkökulmaa? Koska mielipidettä en aio vaihtaa. sama tapa toimia harmittavan suurella osalla netin käyttäjiä nykyään :/

      Lainaa

    39. Kauhea kesyaasi 19.12.2023 13:00
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Harri on ilmeisesti trolli eikä puhu totta, mutta olisi tosi julmaa käskeä homoa alkamaan parisuhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Julmaa etenkin sille osapuolelle, jota käytettäisiin vain kulissien ylläpitoon.

      Lainaa

    40. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Tämä Harri on kaikin puolin sekaisin, kyseinen setti ei ole hänellä pahimmasta päästä. Hänestä on kymmenisen vuotta sitten uutisoitu, kun valehteli voittaneensa jonkin kansainvälisen musiikkipalkinnon. Tosiaan melkein samanlaisia profiileja on viisi ja käy kaikilla boostaamassa toisiaan puhuen hyvin erikoisesti. En ole varma onko puhdas trolli vai voiko joku oikeasti olla noin pihalla.

      Lainaa

    41. Pimeä marsu 19.12.2023 14:52
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Suomen Kirkkolaki on vuodelta 2004 ja on auttamatta jäänyt keskiajalle kaikilta osa-alueilta. Ruotsin yli 10 vuotta vanhempi vastaava laki on paljon enemmän tässä päivässä, koska sitä on päivitetty aktiivisesti.

      Lainaa

    42. Avaimeton paprika 19.12.2023 14:55
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Hyökkäävä liitu: En ymmärrä miksi yleensä kukaan joka ei usko kirkkoon ja sen sanomaan menee kirkossa naimisiin. Mutta en sen vuoksi alkaisi kuitenkaan öyhöttämään netissä tai muutenkaan.
      Tunnen Oskarin ja olen vakuuttunut siitä, että hänen uskonsa on paljon vankemmalla pohjalla kuin Harrilla koskaan.

      Lainaa

    43. Myötätunnoton maito 19.12.2023 14:58
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Harva asia on niin tekopyhä kuin todella uskovainen ihminen. Eikös tuo Jeesus siitä lähimmäisenrakkaudesta aika paljon puhunut, myöskin siitä miten muita ihmisiä tulisi kohdella (kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan). Ai niin mutta eihän nämä koskekaan muita kuin omia läheisiäni.. Vai? Hyvin paljon löytyy kristittyjä jotka kuvittelevat että jumala tai Jeesus antoi heille vallan päättää kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Se nyt on jo aika paha jos pappi kuvittelee hänellä olevan tämä valta mutta nykyään kun se valta olevinaan on jokaikisellä kristityllä. Käytännössä ihminen korottaa itsensä jumalaksi tällä tavalla, ja vaikkei se ehkä kymmeneen käskyyn kuulukaan niin en usko että "jumala itse" olisi tästä kauhean mielissään.

      Lainaa

    44. Haudankaivaja 19.12.2023 15:19
      Tulos: +59 (69 ääntä)
      Miehen ei pidä maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan. Suunnilleen noin sanotaan raamatussa. Ja tottahan se on, se pitää tehdä hieman eri tavalla koska muuten liiskaantuu toisen pallit ja menee hankalaksi.

      Lainaa

    45. Hupakko paarma 19.12.2023 16:06
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Haudankaivaja: Miehen ei pidä maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan. Suunnilleen noin sanotaan raamatussa. Ja tottahan se on, se pitää tehdä hieman eri tavalla koska muuten liiskaantuu toisen pallit ja menee hankalaksi.
      Tää tais olla testi, että jaksaako lukea kommentin loppuun asti. 
      Minä en ensin jaksanut, joten piti pumpata peukaloita edestakaisin. Onneksi voi vielä perua hätäisyytensä. 
      Raamatusta vielä sen verran, että kyllähän se kirja on järjellisen uskovankin mielestä oltava ihmisen kirjoitelmia Jumalasta, joten niissähän voi olla tullut vääriä tulkintoja ja erehdyksiä. 

      Lainaa

    46. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
      Kaukana huojentavasta, sillä nuo tekee tuota ihan vapaaehtoisesti pyytämättä ja palkkioitta. Kun olisivat edes maksettuja trolleja niin sille olisi edes rationaalinen selitys, mutta ei.

      Lainaa

    47. Pyhä muovipussi 19.12.2023 16:44
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Kauhea kesyaasi: Harri on ilmeisesti trolli eikä puhu totta, mutta olisi tosi julmaa käskeä homoa alkamaan parisuhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Julmaa etenkin sille osapuolelle, jota käytettäisiin vain kulissien ylläpitoon.
      Ellei ole sama tilanne toisellakin kulissin osapuolella. Ennen vanhaan on tämmöiseenkin varmaan pitänyt turvautua. Nykyään ei onneksi tarvitse, ainakaan sivistysvaltioissa. Mikä sisältääkin sitten sen, että epäsivistyneitä valtioita riittää ja suurinta osaa niistä komentaa joko uskonto tai diktaattori.

      Lainaa

    48. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Avaimeton paprika: Tunnen Oskarin ja olen vakuuttunut siitä, että hänen uskonsa on paljon vankemmalla pohjalla kuin Harrilla koskaan.
        Sano onnittelut internetiltä sitten, olkoon liitto myötäinen. :) (En usko uskontoon, mutta onnistunut suhde on aina kaikille kiva ja herättää myötäiloa).

      Lainaa

    49. Kovalentti hämähäkki 19.12.2023 18:11
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Toj Karin: Kaukana huojentavasta, sillä nuo tekee tuota ihan vapaaehtoisesti pyytämättä ja palkkioitta. Kun olisivat edes maksettuja trolleja niin sille olisi edes rationaalinen selitys, mutta ei.
      Toki näitäkin ihmisiä löytyy. Mutta kun katsoo keskivertoöyhöjen profiileja, niin niissä ei ole koskaan julkaistu muuta, kuin perus kukkia ja merimaisemia, tykkääjien profiileissa tämä suorastaan korostuu. Väkisin tulee mieleen, että kyseessä on joku kolmannen osapuolen trollitehdas, eikä oikeat ihmiset.

      Lainaa

    50. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Diippi öykkäri: Onko tämä itselleen rinkirunkkaava Harri kirkon työntekijä? Ilmianto olisi paikallaan.
      Harri on tehnyt, itsestään pellen, Harri on tööt-tööt-tööt-tööt.

      Lainaa

    51. Aurattu ahma 19.12.2023 22:05
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Altis kantojuhta: Viranomaisena esiintyminen on rikop. Tästä lähti nyt nettivinkki.
      Kävin varmuuden vuoksi huutamassa kadulla partiopoliiseille ettei heihin voi yhtään luottaa kun tommosia viestejä laittelevat.

      Lainaa

    52. Kumea manaatti 19.12.2023 22:11
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      On se fyysinen!

      Lainaa

    53. Arkkienkeli 20.12.2023 7:12
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Säälittävä apina: Kun aina niin ulistaan, että miksi pitää edelleen puhua homoista, eihän niitä enää Niuvanniemeenkään suljeta, niin sitten on Harrin kaltaisia ihmisiä, jotka antavat keskustelulle syyn. Ei omaan pääkoppaan mahdu, miten jonkun muun elämä voi kutittaa harrien palleja niin paljon.
      Näitähän riittää ja yleensä kuitenkin oma toiminta on toista. Edellisessä työpaikassa oli yksi tyyppi joka aina, siis päivittäin, valitti homoseksuaaleista kovaan ääneen tupakkapaikalla, ruokalassa, kahvitauolla jne.
      Jäi kuitenkin firman pikkujouluissa rysän päältä kiinni, kun imi toisen kundin patukkaa firman WC-tiloissa.
      Yleensä nämä puhuvat juuri siitä mistä puute.

      Lainaa

    54. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
      Nimenomaan, ikävää vain persuille että saavat syyttä lokaa niskaansa sellaisilta joilla ei ole medialukutaitoa.

      Lainaa

    55. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Onko muuten kukaan ihmetellyt, että ne, joiden mielestä homous on pelkkää seksiä ja Pride kauheaa irstailua, jonne lapsensa vieminen on suunnilleen sama kuin veisi heidät seksiklubin dark roomiin (ja jotka ylipäänsä tuntuvat pohtivan homoseksiä enemmän kuin homot itse) -ovat pitkälti sama jengi kuin ne, jotka saavat kaksinkertaisen sätkyn jos homopari haluaa sitoutua loppuiäkseen toisilleen pyhään avioliittoon, eli suunnilleen niin villin irstailun vastakohta kuin voi olla? Tajuan kyllä, että he inhoavat homoja jostain syystä joka ei normaalin ihmisen käsitettävissä oikein ole, joten aina pitää keksiä joku tekosyy, mutta eivätkö he tajua miten pöhköltä se kuulostaa? "Ei saa irstailla pitkin! No ei nyt ainakaan naimisiin saa mennä!!!" Tai no, ehkä voidakseen hyvin öyhöttää pitää unohtaa johdonmukaisuus.

      Lainaa

    56. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Arja edustaa keskivertoa suomalaista äänestäjää, ihan yhtä perillä asioista.

      Lainaa

    57. Runneltu hai 20.12.2023 23:25
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Hyökkäävä liitu: En ymmärrä miksi yleensä kukaan joka ei usko kirkkoon ja sen sanomaan menee kirkossa naimisiin. Mutta en sen vuoksi alkaisi kuitenkaan öyhöttämään netissä tai muutenkaan.
      Mokassahan ei mitenkään sanottu että kyseinen pari ei uskoisi kirkkoon tai sen sanomaan. Homous ei automaattisesti tarkoita sitä että on ateisti, niin kuin heterouskaan ei tarkoita että on uskovainen. Uskovaisuuskaan ei tarkoita että on homofoobikko, mutta valitettavasti se porukka on monesti äänekkäintä.
      Omasta mielestäni homofoobiset uskovaisiksi julistautuvat voisivat tarkistaa Raamatusta muutaman kohdan tekopyhyyteen, ensimmäisen kiven heittämiseen ja tuomitsemiseen liittyen ja miettiä sitten uudestaan mielipidettään homoista.

      Lainaa

    58. Runneltu hai 20.12.2023 23:45
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Lisään vielä edelliseen - luterilaisen ja muunkin protestanttisen uskon pitäisi tietääkseni perustua armoon ja lähimmäisenrakkauteen eli käytännössä siihen, että jokainen on Jumalan edessä yhtä arvokas ja jokaisen taivaspaikka on kiinni vain uskosta, ei teoista tai henkilökohtaisista ominaisuuksista. Minulle ei vaan mahdu päähän, miten joku voi väittää olevansa uskovainen ja samaan aikaan pitää toisia ihmisiä itseään huonompina seksuaalisuuden tai minkään muunkaan ominaisuuden takia.

      Lainaa

    59. Seko haltija 21.12.2023 1:35
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Itseasiassa: Kyllä me tekijät tarvitsevat apua, koska heillä näyttää olevan paha olo. En ainakaan itse äänestä ihmisiä, joilla ei ole käytöstapoja. Valitettavasti persujen seuraaajat ovat oikeita mallioppilaita, jos ajattele esim. millaisia viestejä viime hallitus sai: "Vihapuhetviittaajat ovat tutkimuksen perusteella enimmäkseen [...]
      Noh, voihan sen tietenkin maalata niin että "koska henkilö x, joka on päästään sekaisin, seuraa twitterissä persuja, ovat täten kaikki persut päästään sekaisin".
      Eipä siinä, kerta kyseessä on "vihapuheesta" kertova artikkeli, niin lienee helppo uskoa kyseisen vihapuheen määritelmän olevan sen verran lavea että persujen vaaliohjelma riittänee täyttämään sen tunnusmerkit.
      Mikäli "avun tarve" ja "paha olo" määritellään persujen kannatuksella niin sillä logiikalla kommenttisi on täysin oikea.

      Lainaa

    60. Kovalentti oravainen 21.12.2023 8:26
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
      Harri myöskin esiintyy pappina. Olen hyvin huojentunut siitä, miten tolvanoita ääripersut ja hihhelit ovat. Äly hylkii kumpaakin ideologiaa.

      Lainaa

    61. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Arja on hyvä esimerkki miksi noita huijauksia on olemassa.

      Lainaa

    62. Ei_aina_ymmärrä 21.12.2023 16:53
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Kivi: Onko muuten kukaan ihmetellyt, että ne, joiden mielestä homous on pelkkää seksiä ja Pride kauheaa irstailua, jonne lapsensa vieminen on suunnilleen sama kuin veisi heidät seksiklubin dark roomiin (ja jotka ylipäänsä tuntuvat pohtivan homoseksiä enemmän kuin homot itse) -ovat pitkälti sama [...]
      Käsittämätöntähön  se on kuten sekin että on kokoomuslainen tai äännestää kokoomusta   tai ajaa bmw:llä

      Lainaa

    63. Ei_aina_ymmärrä 21.12.2023 16:55
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Niin: Arja edustaa keskivertoa suomalaista äänestäjää, ihan yhtä perillä asioista.
      Keskiverto varmaan jossain Turussa tai Kouvolassa tai tsadissa.

      Lainaa

    64. Gaius Baltar 22.12.2023 13:55
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Luettava liitu: Tuo Harri on suorastaan pelottava tapaus. Millaista mielenterveysapua ihminen tarvitsee, jos aikuinen ihminen tekee armeijan valetilejä komppaamaan itseään. Toisaalta tämä on myös siinä mielessä huojentavaa, että suuriosa siitä persumaisesta oikeistomöykästä netissä, saattaa juurikin olla [...]
      Eikös tuo Harri ole kristillisdemokraattien jäseniä.

      Lainaa

    65. Hävytön vihannes 28.12.2023 18:46
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Ei saakeli mikä pelle Harri.

      Lainaa

    66. Kolari Pussimäyrä 10.1.2024 17:48
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kumea manaatti: On se fyysinen!
      Sehän hyvin kommentoi 😛

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: homot, huijaus, kirkko, koiranruoka, kuva, musti ja mirri, myrkky, myrkytys, omavero, poliisit, smaak, tykkäykset, uutiset, verot