Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 29

Tältä näyttää Suomen kuuluisin kala.
Uutiskatsaus, osa 29

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vuodatettu eläin 20.6.2023 0:27
      Tulos: +254 (336 ääntä)
      Elisa, rallikuskin tehtävänä ei ole parkkeerata autoa ralliradalle aiheuttaen vaaratilanteita eli kolareita, vaan rallinjärjestäjät ovat vastuussa, koska ralliradoille EI saa päästä ketään. He on tehneet virheen, ei rallikuski.

      Lainaa

    2. Aliravittu käärme 20.6.2023 0:28
      Tulos: +74 (128 ääntä)
      Siinäpä syytä suojella siskoa ettei liehittelevät miehet pääse liian lähelle.

      Lainaa

    3. Semmonen mestari 20.6.2023 0:38
      Tulos: +28 (158 ääntä)
      Ala-asteen kerhobändit voi olla yllättävänkin hyviä. Joskus ne on nuo Lauri Porrat, Tuomas Holopaiset ja muutkin lapsia jotka ovat aloitelleet uraansa.

      Lainaa

    4. Tulos: +196 (204 ääntä)
      Sinne radalle ensisijaisesti lehmän ei ptäisi edes päästä.

      Lainaa

    5. Savolainen 20.6.2023 0:52
      Tulos: -61 (123 ääntä)
      Eipä Andrea Iannone pysähtynyt, kun törmäsi lokkiin. Tai Romain Grosjean törmättyään murmeliin. Tai Bruno Senna ajettuaan koiran yli. Miksi ei Elisa twiittaile heistä?

      Lainaa

    6. Heilahteleva kana 20.6.2023 1:25
      Tulos: -103 (187 ääntä)
      Vuodatettu eläin: Elisa, rallikuskin tehtävänä ei ole parkkeerata autoa ralliradalle aiheuttaen vaaratilanteita eli kolareita, vaan rallinjärjestäjät ovat vastuussa, koska ralliradoille EI saa päästä ketään. He on tehneet virheen, ei rallikuski.
      Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi.
      Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.

      Lainaa

    7. Piparjuuri 20.6.2023 2:46
      Tulos: +257 (433 ääntä)
      Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin tehnyt, mutta "lehmän lentämiselle" nauraskeleminen ja lehmän kunnon varmistamatta jättäminen sitten kun siihen on mahdollisuus on julmaa ja hemmetin tunnekylmää. Naurattaisikohan ihmisiä yhtä paljon, jos olisi vaikka jonkun lemmikkikoira kyseessä? Elisa sai tuosta postauksestaan niin paljon tappo- ja raiskausuhkauksia yms. naisvihamielistä kuraa, etten tiedä viitsinkö edes sanoa kuka Elisa on kyseessä - vaikka hän onkin poliitikko, joka kampanjoi näyttävästi eläinten puolesta, kaikesta saamastaan vihasta huolimatta.

      Lainaa

    8. Tulos: +154 (162 ääntä)
      Heilahteleva kana: Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi. Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.
      Autot lähetetään erikoiskokeille yleensä 2 tai 3 minuutin välein, säästä riippuen, ja erikoiskoe voi kestää yli 20 minuutttiakin joten kyllä siellä aika monta autoa on samaan aikaan erikoiskokeella.

      Lainaa

    9. Tulos: +191 (199 ääntä)
      Tossa Jaakon juttussa ihmetyttää, että miksi niitä lapsia pitää sitten tehdä jos ei kerran lapset kiinnosta.

      Lainaa

    10. Hinnakas oppilas 20.6.2023 5:48
      Tulos: +24 (40 ääntä)
      Semmonen mestari: Ala-asteen kerhobändit voi olla yllättävänkin hyviä. Joskus ne on nuo Lauri Porrat, Tuomas Holopaiset ja muutkin lapsia jotka ovat aloitelleet uraansa.
      Totta. Minä en vieläkään osaa ottaa vakavasti yhtä menestynyttä bändiä, kun sen tunnettu jäsen oli samassa koulussa. Eri luokalla tosin.

      Lainaa

    11. Epäröivä viinirypäle 20.6.2023 7:07
      Tulos: -40 (70 ääntä)
      Juhani: Tossa Jaakon juttussa ihmetyttää, että miksi niitä lapsia pitää sitten tehdä jos ei kerran lapset kiinnosta.
      Koska se tekeminenhän juuri parasta siinä on!

      Lainaa

    12. Tulos: +95 (97 ääntä)
      On kyllä mainio tuo kala, todellakin meemimateriaalia. :D

      Lainaa

    13. Eka pussieläin 20.6.2023 8:22
      Tulos: +48 (72 ääntä)
      Vuodatettu eläin: Elisa, rallikuskin tehtävänä ei ole parkkeerata autoa ralliradalle aiheuttaen vaaratilanteita eli kolareita, vaan rallinjärjestäjät ovat vastuussa, koska ralliradoille EI saa päästä ketään. He on tehneet virheen, ei rallikuski.
      just näin. tapahtuman järjestäjän hommana on etsiä tämä pyhä lehmä ja tarvittaessa hoitaa sen lopettaminen. Kalle jatkaa kierrosta jotta kisa jatkuu turvallisesti.

      Lainaa

    14. Impotentti kurkku 20.6.2023 8:24
      Tulos: -95 (139 ääntä)
      Piparjuuri: Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin [...]
      Jos törmäät liikenteessä hirveen, mutta se jatkaa metsään niin menetkö etsimään ja tarkistamaan, että se on kunnossa?

      Lainaa

    15. Tulos: +79 (99 ääntä)
      Vähän tökerösti toki kommentoi Kalle haastattelussa asiaa. Mutta kuten hän esim. eräässä instapostauksen kommenttikentässä selvitti, hänen tehtävänsä ei ole jäädä sinne tielle pällistelemään lehmää ja antamaan ensiapua/lopettamaan eläin, olisi vaarallista jäädä muiden tientukkeeksi.

      Lainaa

    16. Monenlaanen taikuri 20.6.2023 9:05
      Tulos: +49 (93 ääntä)
      Piparjuuri: Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin [...]
      Katoppa niin kohta täällä joku puolustelee niitä uhkailijoita sanomalla että mitäs Elisa läksit tms. Ihmiset on pilalla.

      Lainaa

    17. Itseasiassa 20.6.2023 9:22
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Juhani: Tossa Jaakon juttussa ihmetyttää, että miksi niitä lapsia pitää sitten tehdä jos ei kerran lapset kiinnosta.
      Jotkut vain kuvittelevat itsestään liikoja. Mun isälle oli tärkeintä lähinnä kiusata omia lapsia ja lesoilla meidän menestyksellä, ilman että ilmaisi tätä "ylpeyttä" ikinä lapsilleen. Mutta nuo onkin yhden persoonallisuushäiriön klassisia piirteitä.

      Lainaa

    18. Itseasiassa 20.6.2023 9:33
      Tulos: +79 (83 ääntä)
      Tuo mosuo on mielenkiintoinen kulttuuri. Se oli kyllä joku 50000 ihmisen yhteisö, jossa ei tunneta avioliittoa ja suhteet ovat hyvin vapaita. Joten kukaan ei edes välttämättä tiedä (tai ole kiinnostunut) kuka se lapsen toinen biologinen vanhempi on. Ihmiset asuvat oman lapsuuden perheensä kanssa ja hoitavat myös jälkikasvut. Olisiko ollut pari-kolme vuosikymmentä sitten, kun Kiinan hallitus päätti, ettei tämä elämän meno sovi ja alkoi järjestää mm. näyttävästi pakkoavioliittoja yhteisölle. Ei mennyt kauaa, kun he kuitenkin palasivat samaan vanhaan, joten se näemmä sopii heille paremmin.

      Lainaa

    19. Läsnä oleva omena 20.6.2023 10:17
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Heilahteleva kana: Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi. Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.
      Odottavat ehkä muutaman minuutin ennen kuin seuraava lähtee liikkeelle. Eli kyllä, siellä radalla on loppujen lopuksi aika montakin kuskia yhtä aikaa. Ei kannata pysähtyä tien penkalle.

      Lainaa

    20. Tulos: +56 (180 ääntä)
      Jos tuon Elisan julkaisu on siksi täällä, että "nauretaanpa nyt tyhmille viherpiiperöille", niin voin sanoa, että jokainen täysijärkinen on Elisan puolella. Ihan mahtavaa, että edes JOKU puhuu eläintenkin puolesta. Ne, jotka kokevat oikeudekseen vähätellä eläinten oikeuksia, ovat niitä noloja ja mun puolesta voivat vaikka itse kävellä sinne ralliauton alle, tervemenoa.

      Lainaa

    21. Maksuunpantu maahinen 20.6.2023 10:26
      Tulos: +75 (99 ääntä)
      Jos asioiden arvo mitataan rahassa, on ihmisen arvo 0, koska ihmisestä ei tarvitse maksaa

      Lainaa

    22. Tulos: +147 (153 ääntä)
      Impotentti kurkku: Jos törmäät liikenteessä hirveen, mutta se jatkaa metsään niin menetkö etsimään ja tarkistamaan, että se on kunnossa?
      Et, vaan soitat hätänumeroon - sinulla on velvollisuus ilmoittaa poliisille, joka hoitaa asiasta eteenpäin ilmoittamisen, jotta eläimen kunto voidaan tarkistaa.
      https://riista.fi/riistatalous/riistavahingot-ja-konfliktit/toiminta-riistaonnettomuuden-sattuessa

      Lainaa

    23. It's a deal 20.6.2023 10:48
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Jos asioiden arvo mitataan rahassa, on ihmisen arvo 0, koska ihmisestä ei tarvitse maksaa
      Ihanteellisessa maailmassa ihmisiä ei myytäisi, mutta se on kymmenien miljardien bisnes.

      Lainaa

    24. Impotentti kurkku 20.6.2023 11:22
      Tulos: +44 (68 ääntä)
      Piparjuuri: Et, vaan soitat hätänumeroon - sinulla on velvollisuus ilmoittaa poliisille, joka hoitaa asiasta eteenpäin ilmoittamisen, jotta eläimen kunto voidaan tarkistaa. riista.fi/riistatalous/riistavahingot-ja-konfliktit/toiminta-riistaonnettomuuden-sattuessa
      Nimenomaan. Et mene itse. Yhtälailla tässä lehmään törmäämisessä oli jonkun muun vastuulla tarkastaa eläimen kunto. En usko että Rovanperälläkään oli autossa mitään millä ampua mahdollisesti loukkaantunut eläin, kuten ei yleensäkään keskivertokansalaisella. On myös otettava huomioon, että jotkut eläimet voivat olla aggressiivisia loukkaantuessaan, joten on turvallisempaa, että asiantunteva henkilö hoitaa asian.
      Tässäkin paras ratkaisu olisi ollut esimerkiksi aidata lehmät turvalliseen paikkaan.

      Lainaa

    25. Valmistettu hiiri 20.6.2023 12:08
      Tulos: +54 (102 ääntä)
      Piparjuuri: Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin [...]
      Juuri näin! Kuvottava asenne naureskella asialle ja yhtä kuvottavaa kiusata ihmistä, joka on eläinten puolella. Hävetkää jotka näin teette. Tämäkin lehmä oli yksilö, jolle hänen oma elämänsä oli ainoa ja arvokas.

      Lainaa

    26. totuuden_torvi 20.6.2023 12:34
      Tulos: -15 (39 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Jos asioiden arvo mitataan rahassa, on ihmisen arvo 0, koska ihmisestä ei tarvitse maksaa
      Se vähän riippuu. Jos kysessää on vaikka hedelmöityshoito, niin toimenpiteellä on hintansa riippumatta maksajasta. Ei varmaan tarvitse edes mennä siihen, että on maailmassa maksettu myös aikuisista ihmisistä ja varmaan edelleenkin maksetaan, jos vaikka halutaan löytää joku tietty tyyppi.
      Tunnen itsekin ihmisen, jolla on iso navetta ja kymmeniä lehmiä. Luulenpa, että jos lehmä olisi arvokkaampi (kalliimpi) kuin WRC-auto, navetan tilalla olisi suuri talli kätkien sisäänsä kymmeniä WRC-autoja.

      Lainaa

    27. Tulos: +25 (41 ääntä)
      Heilahteleva kana: Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi. Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.
      Kyllä siellä ajaa yhtäaikaa useampi auto. Ne ei lähdössä odottele ilmoitusta maalialueelta ennen kuin päästävät seuraavan liikkeelle, vaan lähdöt tapahtuu tietyin väliajoin jo ennen kuin edelliset ovat poistuneet radalta. 
      Usein on nähty tilanteita joissa esim. jonkun haaverin takia yhden matkan teko hidastuu merkittävästi, jolloin takaa tulevat joutuvat ohittamaan sen. En edes seuraa rallia ja silti tiedän siitä enemmän kuin sinä.
      Ainoat asiat mitkä kommentissasi on oikein, on nuo toiselta kopioimasi A- ja B-pointit.

      Lainaa

    28. Tulos: +37 (37 ääntä)
      Jotenki naiivin näköinen toi kala 😀😂

      Lainaa

    29. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Heilahteleva kana: Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi. Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.
      Kuskit lähtevät parin minuutin välein radalle. Joten kyllä, siellä on myös se toinenkin kuski.

      Lainaa

    30. Kompakti guava 20.6.2023 18:48
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Heilahteleva kana: Rovanperä ajaa rallia, ei romurallia. Ei siellä radalla ole yhtä aikaa toista kuskia joka ajaisi perään vaikka Kalle pysäköisi keskelle tietä ja pistäisi tupakaksi. Siltä osin olet oikeassa, että lähtökohtaisesti kisajärjestäjät ovat vastuussa siitä, että A) radalla ei ole lehmiä, ja B) jos onkin niin he huolehtivat jälkipyykistä.
      Et ole sitten koskaan katsonut rallia? Siellä nimenomaan mennään peräkkäin ja radalle hyytyvät autot aiheuttavat vaaratilanteita.

      Lainaa

    31. Nuutunut kivi 20.6.2023 19:14
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      Aliravittu käärme: Siinäpä syytä suojella siskoa ettei liehittelevät miehet pääse liian lähelle.
      Ei ehdi, pitää pelata pleikkaa ja hengata kavereiden kanssa.

      Lainaa

    32. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Jossu: Jos tuon Elisan julkaisu on siksi täällä, että "nauretaanpa nyt tyhmille viherpiiperöille", niin voin sanoa, että jokainen täysijärkinen on Elisan puolella. Ihan mahtavaa, että edes JOKU puhuu eläintenkin puolesta. Ne, jotka kokevat oikeudekseen vähätellä eläinten oikeuksia, ovat niitä [...]
      Mä luulin, että mokaaja oli Toni, joka ei ymmärrä mitä tarkoittaa "arvokas".

      Lainaa

    33. Nuutunut kivi 20.6.2023 19:22
      Tulos: +19 (41 ääntä)
      Piparjuuri: Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin [...]
      'Elisa sai tuosta postauksestaan niin paljon tappo- ja raiskausuhkauksia yms. naisvihamielistä kuraa'
      Miten eläinten oikeuksien puolustaminen voi johtaa tappo- tai raiskausuhkauksiin? Miten? Miksi näitä heitellää niin kevyesti? Jollain kierolla logiikalla voin, melkein, ymmärtää, että äärisuvaitsevaisen toivotaan joutuvan raiskatuksi. Mutta eläimen puolustaja? Kyseessä ei kuitenkaan ollut oikeasti vaarallinen eläin, esim. haavoittunut karhu, mikä riehuu kaupungilla, vaan lehmä. 

      Lainaa

    34. Nuutunut kivi 20.6.2023 19:23
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Laura: Jotenki naiivin näköinen toi kala 😀😂
      Mielestäni kala on hyvin hämmästynyt.

      Lainaa

    35. Johtava undulaatti 20.6.2023 19:38
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      Impotentti kurkku: Nimenomaan. Et mene itse. Yhtälailla tässä lehmään törmäämisessä oli jonkun muun vastuulla tarkastaa eläimen kunto. En usko että Rovanperälläkään oli autossa mitään millä ampua mahdollisesti loukkaantunut eläin, kuten ei yleensäkään keskivertokansalaisella. On myös otettava huomioon, että jotkut eläimet voivat olla [...]
      Juuri näin. Hirvestä ilmoitetaan hälykeskukseen, poliisi soittelee riistanhoitoyhdistykselle/metsästyskerholle jotka alan harrastajina saattavat sen loukkaantuneen hirven löytää ja lopettaa. Jos eivät löydä niin sitten se on kunnossa. Ei siviilillä ole mitään jakoa lähteä umpihankeen kahlaamaan ja etsimään puolikuollutta hirveä, saati yrittää lopettaa sitä tunkilla ja käynnistyskaapeleilla?

      Lainaa

    36. Joutava patsas 20.6.2023 19:40
      Tulos: -9 (39 ääntä)
      Impotentti kurkku: En usko että Rovanperälläkään oli autossa mitään millä ampua mahdollisesti loukkaantunut eläin, kuten ei yleensäkään keskivertokansalaisella.
      Siinäpä yhdistelmälaji: ampumaralli! Välissä pitää snaipata rastilla joku eläin ja matka jatkuu. Hyvänä puolena se että jos tönii tielle sattuneita eläimiä niin voi ne sitten lopettaa siinä niin ei luonnonsuojelijat kärsi :D

      Lainaa

    37. Tulos: -2 (44 ääntä)
      Jossu: Jos tuon Elisan julkaisu on siksi täällä, että "nauretaanpa nyt tyhmille viherpiiperöille", niin voin sanoa, että jokainen täysijärkinen on Elisan puolella. Ihan mahtavaa, että edes JOKU puhuu eläintenkin puolesta. Ne, jotka kokevat oikeudekseen vähätellä eläinten oikeuksia, ovat niitä [...]
      Siis jos tässä eläimen oikeuksia ajetaan takaa niin miten Rovanperä on tehnyt väärin noudattaessaan annettuja turvallisuusohjeita? Eikö ne järjestäjät tässä ole mokanneet jotka eivät ole noudattaneet annettuja turvallisuusohjeita? Jos asiasta perehtymätön ottaa julkisesti kantaa sormea osoittelemalla ja vielä väärään suuntaan niin ei kannata yllättyä että tulee myös julkista palautetta. Osa on tietysti ollut täysin asiatonta niin kuin se usein on silloin kun vastaavia tapahtuu. Enpä ajatellut että olen täyttä ymmärrystä vailla kun ajattelin ettei kyseisen tapahtuman jälkeen kannata aiheuttaa lisää vaaratilanteita pysähtymällä paikalle jossa on loukkaantunut sarvipää ja pian saapuu seuraava auto niin kovalla vauhdilla kuin mahdollista. Täydellisessä maailmassa sinun mielestä ilmeisesti Rovanperä olisi pysähtynyt ja hakannut lehmän tunkilla hengiltä ja jatkanut matkaa minuutissa ettei seuraava autokunta joudu asian takia vaaraan. Itse kuitenkin näen kyseisessä yhtälössä useammankin käytännön ongelman. Kai se johtuu siitä että olen täyttä ymmärrystä vailla.

      Lainaa

    38. Topakka peruna 20.6.2023 23:08
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Tonin kommentista tulee mieleen lausahdus: kyynikko tietää kaiken hinnan muttei minkään arvoa.

      Lainaa

    39. Pilkkopimeä ämpäri 21.6.2023 5:24
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      legenda tuo kala! itse kun kävin luonnontieteelisellä museolla oli siitä pakko pari kuvaa ottaa reaktiomeemiksi :D toivottavasti japanin avulla se saadaan kunnolla maailmalle!

      Lainaa

    40. Kouluttamaton muurahainen 21.6.2023 7:49
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Jos asioiden arvo mitataan rahassa, on ihmisen arvo 0, koska ihmisestä ei tarvitse maksaa
      No jaa. Työntekijä on useimmille firmoille kallein hankinta. Lapset maksavat todella paljon vanhemmilleen. Toisaalta lapset ovat myös kallis ja riskialtis sijoitus yhteiskunnalle, kun niistä ensin maksetaan verovaroin valtavia summia lapsilisien, koulutusten, terveydenhuollon jne. muodossa ja toivotaan, että he tuottavat aikanaan verorahoina sen kaiken takaisin. Tai tällä hetkellä ei enää edes toivota, vaan nyt toivotaan, että jostain syystä ne tulevat lapset kuluttaisivat vähemmän ja tienaisivat verovaroja enemmän, että he saisivat kustannettua nämä sukupolvet tästä välistä, jotka ovat kuluttaneet enemmän kuin tienanneet. Suomessa suoranainen orjakauppa ja muu ihmisten myyminen on toivottavasti juuri niin vähäistä kuin me kuvitellaan, mutta eiköhän kauniista, nuoresta, vaaleasta tyttölapsesta saa aika valtavan summan, kun vaan myy oikeille tahoille. Varmaan muistakin, mutta tuo taitaa olla se arvokkain ihmisryhmä rahassa mitattuna. Älkää silti myykö, vaikka leikkeleet olisi lopussa.

      Lainaa

    41. Silityskuiva hirvi 21.6.2023 10:13
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Itseasiassa: Tuo mosuo on mielenkiintoinen kulttuuri. Se oli kyllä joku 50000 ihmisen yhteisö, jossa ei tunneta avioliittoa ja suhteet ovat hyvin vapaita. Joten kukaan ei edes välttämättä tiedä (tai ole kiinnostunut) kuka se lapsen toinen biologinen vanhempi on. Ihmiset asuvat oman lapsuuden perheensä [...]
      Tässä hyvä kirja, jos jotakuta aihe kiinnostaa:
      Naisten valtakunta
      Kiinalaisen vuoristoheimon salattu maailma
      Choo WaiHong

      Lainaa

    42. Silityskuiva hirvi 21.6.2023 10:18
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: No jaa. Työntekijä on useimmille firmoille kallein hankinta. Lapset maksavat todella paljon vanhemmilleen. Toisaalta lapset ovat myös kallis ja riskialtis sijoitus yhteiskunnalle, kun niistä ensin maksetaan verovaroin valtavia summia lapsilisien, koulutusten, terveydenhuollon jne. muodossa ja toivotaan, että he [...]
      Tästä oli joskus jossain testi, missä pystyi laskemaan oman rahallisen arvonsa (orjamarkkinoilla). Oma tulokseni oli täysin ala-arvoinen.  Hyvä tietää ettei kenenkään kannata yrittää kaapata minua. Sisäelinten arvo voisi toki ylittää vielä elävän lihan arvon, mutta nekin ovat jo aika vanhat, joten en tiedä.

      Lainaa

    43. Hurskas lintu 21.6.2023 17:02
      Tulos: -19 (27 ääntä)
      Mies vihamielinen yhteiskunta, jossa miehet eivät saa kasvattaa omia lapsiaan eikä heidän isyyttään edes tunnusteta. Onneksi tuo on poikkeus.

      Lainaa

    44. Vyölaukkuun pukeutunut herukka 21.6.2023 17:29
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Hurskas lintu: Mies vihamielinen yhteiskunta, jossa miehet eivät saa kasvattaa omia lapsiaan eikä heidän isyyttään edes tunnusteta. Onneksi tuo on poikkeus.
      En lukenut Hesarin juttua, mutta systeemin idea varmaan on, että kun mies kasvattaa sisarensa lapset, niin nämä ovat hänelle varmasti myös sukua (miehellä ja sisarella on yhteinen äiti vähintään). Oman puolison lapsen alkuperästä taas mies ei voisi olla varma (varsinkaan aikana ennen dna-testejä).

      Lainaa

    45. Ainoa dinosaurus 21.6.2023 18:01
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Aliravittu käärme: Siinäpä syytä suojella siskoa ettei liehittelevät miehet pääse liian lähelle.
      Ja pitää munansa kurissa, ettei mene lähelle kaverien siskoja

      Lainaa

    46. Leppymätön apina 21.6.2023 20:50
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ainoa dinosaurus: Ja pitää munansa kurissa, ettei mene lähelle kaverien siskoja
      Eikös se ole kirjoittamaton sääntö ettei kaverien siskoja panna? Paitsi alan filmeissä mutta se on sitten ihan eri asia.

      Lainaa

    47. Hurskas lintu 21.6.2023 22:43
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Vyölaukkuun pukeutunut herukka: En lukenut Hesarin juttua, mutta systeemin idea varmaan on, että kun mies kasvattaa sisarensa lapset, niin nämä ovat hänelle varmasti myös sukua (miehellä ja sisarella on yhteinen äiti vähintään). Oman puolison lapsen alkuperästä taas mies ei voisi olla varma (varsinkaan aikana ennen dna-testejä).
      Etkä näe tässä mitään väärää miehen itsensä kannalta?

      Lainaa

    48. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Nuutunut kivi: 'Elisa sai tuosta postauksestaan niin paljon tappo- ja raiskausuhkauksia yms. naisvihamielistä kuraa' Miten eläinten oikeuksien puolustaminen voi johtaa tappo- tai raiskausuhkauksiin? Miten? Miksi näitä heitellää niin kevyesti? Jollain kierolla logiikalla voin, melkein, ymmärtää, että äärisuvaitsevaisen toivotaan [...]
        Internetin ihmeitä. Jos varsinkin naisoletettuna sanoo ihan mitä tahansa, mistä joku ei tykkää, niin raiskausuhkauksiahan sieltä tulee. "Naiset väittävät, että ne eivät pidä siitä, että tulevat raiskatuiksi. No, jos ne sanovat jotain, niin sanotaan että raiskataan ne!!!"
        Oletan, että noiden takana on lähinnä jotain henkisesti 13-vuotiaita (tai mahdollisesti oikeastikin, jos vanhemmat eivät nettiä vahdi), joilla ei ole vähintäkään käsitystä mikä raiskaus edes on. Lapsuudessani (ja puhun siis tarha-kouluiän taitteesta) joku tyttö pihallani väitti harrastaneensa seksiä. Kävi ilmi, että hän ja poika olivat maanneet päällekkäin (vaatteet päällä toki) koska olivat kuulleet, että aikuiset makaavat päällekkäin. En halua uskoa, että tuon öyhötyksen takana voisi olla ihmisiä, joilla olisi tunnekykyä ymmärtää, tai edes ihan tietoa, mikä kauheus raiskaus on.
        Mutta toisaalta, ihmisten kanssa saa aina hämmästyä. Miten joku ei voi käsittää, että on ihan eri asia sanoa "ajoin kissan yli, ei voinut pysähtyä, liian vaarallista muun liikenteen takia. No voi #¤%/(, pitäisitte ne kiinni, nyt vituttaa" kuin "ajoin kissan yli, haha mikä rusahdus". Sama asia tapahtui, mutta voisi suhtautua vähän vakavammin, kun tapahtuma kuitenkin oli ikävä. Oliko kissa maatiainen vai tonnin näyttelykissa ei kuulu asiaan.

      Lainaa

    49. rottanpää 22.6.2023 16:53
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Elisa ei oletettavasti tiennyt rallin järjestelyistä, eli siis sitä, miten vaarallista pysähtyminen olisi ollut. Sanoman ydin osuu kuitenkin nappiin: huomion keskiössä olisi pitänyt olla lehmä. En tiedä, kuinka ripeästi rallin järjestäjät toimivat ja onko heidän toiminnassaan moitetta vai ei, mutta median reaktio on aivan käsittämätön.

      Lainaa

    50. Itkevä kana 23.6.2023 6:19
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Piparjuuri: Miksi tuo lehmäpostaus on täällä? Onpa hauskaa kun joku sankari kuittailee eläimen rahallisesta arvosta, kun Elisan pointti on nimenomaan se, että elävällä ja tuntevalla eläimellä on myös itseisarvo. Kukaan tuskin on sitä mieltä, että henkeään pitäisi vaarantaa, mikäli pysähtyminen olisi näin [...]
      Mitä merkitystä sillä on, tietääkö Rovanperä missä kunnossa lahmä on vai ei?

      Lainaa

    51. Kunniakas pulu 29.6.2023 8:45
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Hurskas lintu: Etkä näe tässä mitään väärää miehen itsensä kannalta?
      Arvosteletko siis länsimaisin silmin toisenlaista kulttuuria?

      Lainaa

    52. Tulos: 0 (0 ääntä)
      On kyllä ihmeellisen näköinen kala... milloinkohan lie hankittu museon kokoelmiin? Sitä ei muistaakseni ollut vielä 90-luvulla kun kävin siellä lapsena (muistan sieltä vain sen norsun, tyrannosauruksen kallon ja kaksipäisen vasikan).

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: black eyed peas, esiintyjät, festarit, festivaalit, helsingin luonnontieteellinen museo, japani, kala, kiina, konsertti, kuva, lehmä, muinaiskala, paratiisi, radio nova, rovanperä